ا
ابيقور
زائر
الجزء الاول .
في البدايه الاسم محمد 16سنه طبيعي جدا في مرحله مراهقين لازم يكون في إنجاب لاي حاجه طريه موجوده وده سبب كافي لبدايه ماهي الا اسوي قصه موجوده في طبيعت كل شب أو ولد في حياته .
محمد أو انا طالب في 2ثانوي من المتفوقين لحدا ما طالع من الاوائل 3مرات في مختلف المراحل الدراسية ،ليه 2من الأصدقاء
1محمد فتحي من الناس الطيبه اوووي أو ذي مبتقول علي نياتو خالص ،التاني مالك زومبي وده الشهره بتاعو لانو رغم انو جميل شكلا الا انو حمار في طريقه كلامو يعني من الاخر غزيزي القارئ شله ميح في كل ما يتعلق بالجنس الآخر لحد مرحله معينه جدااا في حياتنا .
خلينا متفقين أن مفيش ولد بيوقع بنت في حبو اوووي تمام البنت لو منجزبه ليك هتكون تحت رجلك وهو ده الي حصل في البدايه لقصتي .
القصه في البدايه عند محمد فتحي وده مش البطل بتعمل علي فكره ,
طالب في 2ثانوي منجزب لبنت في الدرس معاه من سنه وكل ميحاول يقرب منها مبيعرفش بسبب انو مش بيقبلها غير في الدرس وبعد الدرس مش بيلقيها لسبب معين هنعرفو ،من مره لمره اتعرف عليها وعرف اسمها نوره وعلي طول بتكون مع صحبتها مي شويه وعرف من مي ان هي معجبه بيه ففرح اوووي وقالك انا لازم اكسب واستغل الفرصه دي فطبعا لاجئ لافشل صحبه ممكن تتخيلها في الكلام ده احنا
اتصل بيا وقلي انا عيزك داروري انت ومالك قلتلو تمام تجيلك البيت قالي تمام
محمد ،بيقول انا عايز مساعده منكم
مالك .مالك يلا في ايه
انا شكلك كده عملت مصيبه ونهارك اسود
محمد . يعم مفيش حاجه كل الي حصل مي قالت إن الكراش معجبه بيه وهنخرج يوم الجمعه تقبلني ومش عارف اعمل ايه
مالك .بس جبت في لعبتي انت تجربها بوكس وتحط في شويه من الحاجات التفها الي بيكلوها علي دبدوب أو عروسه وخرجها وهي هتقع في حبك علي طول
انا ساكت ومتكلمش خالص عزيزي القارئ احلفلك أن المشهد ده حصل بجد
محمد ايه يا رايق مالك ده انا قولت مفيش غير happyالي هيحلها
انا بقولك ايه انا معرفش حاجه سبني في حالي ....يخليك تمام
مالك. مالك يلا في ايه
انا يعم بقالي 3سنين بتكلم معاها ومش عارف أخرج معاها ولا مره ويجي الخول ده تلعب معاه من اول اسبوع ايه كسم النحس ده
مالك يعم هو حد قالك متخرجش معاها
انا يعم انت عارف اني بخاف هي الي اعترفت بحبها ليا وهي الي بتكلمني وانا عامل ذي الفرخه المدبوحه مكسوف اوووي
مالك خلاص عندي حلها ولا يا محماااا انت مش بتقول أن صحبتها معاها
محمد اه ليه
مالك خلاص خدو معاك وهو يجرب
انا لا يعم انا مليش في الكلام ده فكك مني
مالك يبني افهم انت هتروح علشان تبعد صحبتها بس ومحمد ياخد رحتو معاها
محمد اه با...عليك يا محمد يابو الرجوله كلها
انا لا يعم روح انت يا مالك انت خبره روح انت
مالك.ها لا انا مش هينفع انا هكون خارج مع واحده يوم الجمعه مش هعرف
محمد انت عرفت منين اني ناووي نخرج الجمعه
انا يغبي علشان ده اليوم الوحيد الي احنا بتخرج في مع بعض واهلك محدش يشك
مالك تمام شوف هتخرجو فين
أن يعم علي النيل عادي مش نقصه اصلا
محمد ماشي حلو
مالك معاك فلوس يا محمد
انا مين فينا
مالك انتو الاتنين
محمد انا معايا 300جنيه
انا معايا 420
مالك جبتهم منين يلا انت حرامي ولا ايه
انا يعم انتو عارفين مش بروح درس الانجليزي ولا الفرنساوي خالص ومدرس الرياضه بيحبني ومش بياخد فلوس مني
محمد يبني روح انت داخل علي 3ثانوي هتعمل ايه
انا بقولك ايه انت عارف اني حماره في اللغه بس عبقري في الرياضيات صح ولا ايه
مالك اموت واعرف انت دماغك دي فيها ايه علشان تكون كده
محمد مش مهم انت دلوقتي المهم هتخرج معايا تمام
انا تمام
مالك اديلو يا محمد 220جنيه علشان الهديه وخلي معاك 200
انا تمام ،انا مروح ياعم اتفقوا انتو وانا هجيلك يوم الجمعه تمام سلام
المهم محمد جاب بوكس وجاب دبدوب وبرفيوم وشبسي والحاجات دي يعني في شنطه هدايا وانا رحتلو البيت ومستنين مي تكلم محمد علشان ننزل تقبلهم تمام
مي اتصلت بمحمد وقلتله احنا علي اول الشارع انت فين قلها انا جي اهو سلام وقفل
انا قولتلو هجيب علبت مناديل وجي تمام قلي تمام عزيز ي القارئ هو قبلهم وانا رايح علي هناك وشايف بطل قدامي بس ذي مقلت انا ميح روحت رميت السلام
انا السلام عليكم
مي نعم في حاجه
انا مالك في ايه بتكلميني كده ليه
محمد معلش يا محمد متعرفش انك جي معانا
مي .مين ده الي يجي معانا لا طبعا مستحيل
انا ولا مش نقصه بيض دي الي كنت عيزني اقعد معاها ساعتين انا ماشي كتك الاقرف فحلوتك لولا لسانك ده
محمد استني طيب يا محمااا
انا اسكت يلا خلاص وتعالالي علي النادي تمام
الي مكنتش اعرفو أن مي دي بنت مدرس الرياضيات بتاعي وكانت ديما ابوها بيهزئها عليشان انا اشطر منها وهو مستحيل ده يحصل
كنت في النادي بلعب كوره عادي ذي اي حد ولقيت محمد داخل بينادي عليا وانا بلعب ومختش بالي أنهم جم معاه قلتلو اقعد يسمعج هخلص وجيلك ببوص لقيتهم جين معاه خرجت وقلت هو في حاجه حصلت ولا ايه
نوره .لاول مره اسمعها بتتكلم مي جيه تتاسف علي الي حصل الصبح
انا محصلش حاجه يااااا اسمك ايه
محمد .نوره اسمها نوره وبيبصلها بصه ينهار اسود عليها محن اوفر
انا .اهاااا تمام محصلش حاجه خلاص ،انا كنت مستني أن مي تنطق بس محصلش فقلت بس مش المفروض اني هي الي تتاسف
مي انت مش قلت محصلش حاجه خلاص بقا
انا شوف كلمها عامل ازاي
نوره خلاص بقا يا مي هو اصلا معملكيش حاجه لكل ده هو ماله
مي بصتلها جامد اووي فسكتو
انا انا اتسكفت فقولت هو انا عملت حاجه وانا مش واخد بالي قلولي لا مفيش وكانو مشين قلتلهم استنو ناكل مع بعض انا طالب بيتزي كلو معايا
نوره لا خليها مره تانيه بقا معلش
مي قالت لا انا هاكل فيها حاجه قولتلها لا بالف هنا
محمد قلي علي جمب كده انت معاك فلوس
قلتلو اسكت وملكش دعوه شوف هيكللو ايه وبلغ اسلام وقلو شاي لمحمد عبال ميخلص المتش تمام
قلي تمام
نوره طلبت بيتزي فراخ ذي محمد وسط
مي طلبت بيتزي جمبري +بيروني لارج
خلص المتش وقعت معاهم واسلام جاب الاكل وجاب شاي وبقصمات ليا مع الاكل نوره بصت كده ومتكلمتش
مي لو معكش فلوس مكنش ليها لزمه يعني الفشخره دي يعني
محمد مات علي نفسو دحك اوووي وانا مبتسم وقاعد ساكت هي مستغربه هي ونوره اوووي من رده الفعل تمام
نوره ايه الي بيدحك كده
محمد متعرفي دلوقتي
مي بلاش تتريق عليا
انا اولا انا مش بتريق ثانيا انتي الي ابتديتي وروحت رافع ايدي لاسلام هي بصت ومفهمتش
هي انا كان قصدي اساعد بس مش قصدي حاجه
انا لا شكرا الحمد *** قد كلمتي واول مخلصت كلام اسلام نازل ب٣بيتزا صغير واحده فراخ واحده لحمه والاخيره جمبري
اسلام حاجه تاني يابو الصحاب عيوني ليك
انا متنساش الحلو بتاعي نصايه كده وهاتو تمم
اسلام عيوني يا مستر سعيد
انا بلاش الاسم ده ماشي
اسلام عيوني طب والجماعه هيحلو ولا ايه
روان لا شكرا مش هنحلي
انا روح انت بس يكلو ونشوف مع الحلو بتاعي تمام
مي انت جايب ده كلو لمين
محمد مش قلتلك استني وهتشوفي
انا ولا استني كده واهدي تمام
مي طب ايه لازمه الشاي والبقصمات
انا بفتح نفسي علشان اكل ذي متقولي كده تست صغير بس الشاي ده حاجه جميله اوووي مقدرش استغني عنها وفي الكلمه دي اسلام دخل عليا ب٢شاي مغطي واحد علشان ميبردش وقلي حاجه تاني يامستر ولسه هيكمل برقت ليه
اسلام دحك وقلي حاجه تاني يا معالي الوزير
انا تسلم يا سولم حبيبي متنساش الحلو وزودو متكنش بخيل
محمد بيضحك اوووي عليا وانا باكل علشان بشرب شاي مع البيتزا وهما بيكلو برضو ومستغرببن فشخ بس انا مش بفكر في حد نهائي وانا باكل واحد جيه جمبي بيوشوشني في ودني قلتلو امتي قلي انهارده علي ٢بليل قلتلو جي سبني ومش وبيقولي حبيبي ياابوسعيد يا غالي ضحكت وسكت
مي انت مش اسمك محمد ثروت صح ولا انا غلط
محمد سكت مردش
انا هو صح وفي نفس الوقت غلط
مي ازاي مش فهمه
انا موضوع كبير اووي بعدين لو اتقبلنا تاني
خلصنا اكل واسلام جبلي شاي تاني وانا ها تشربوا ايه
روان لا خلاص كده كفايا اوووي شكرا ليك اوووي يا محمد علي ده
محمد فتحي انا هاخد منجي ليا انا وروان
انا تمام وانتي يا مي
مي افيكادو +كيوي جوس
تمام يا اسلام
اسلام حبيبي عيوني
انا الحلو الاول يا سولم
اسلام دقيقه واحده بس وجيلك يا حب
روان وانا بشرب الشاي بس يا محمد مش كتير الشاي ده كلو علي صحتك
انا شورت لمحمد يرد
محمد بوصي يا ستي محمد أبوه يكون من أوائل المقولين المعمارين في البلد وانتي عارفه بيشربو شاي قد ايه والكل دحك ،،لولا بس الي حصل ده كان زمنهم في حتي تانيه خالص
انا محمد مش بحب الكلام ده وانت عارف وقمت اسلام الحلو في الملعب والحساب عندي انت عارف
اسلام حاضر بس اهدي
اسلام بينزل العصير والحاجة ليهم هو ايه الي حصل يا محمد مين الي زعلو ده كان لسه بيدحك
محمد انا بس و**** مش قصدي بس كنت
اسلام يعم انت غبي احنا مصدقني انو اتعدل
مي ايه يا عم بتكلو كده ليه مالك اصلا بيه أو بينا بتتكلم كده ليه
اسلام لمحمد مين دي علي فكره كل الي انتي بتعمليه ده ملوش اي لزمه و**** محمد في ايدوو يشتري المكان بلي فيه بفلوس أبوه بس هو كل ده من عرق جبينو تمام اعدلي بقا كده وبلاش كتر طلبات تمام
مي انت ليه تكلمني كده اصلا انت مالك اطلب ايه انت ليك فلوسك وخلاص اخلص حسابي كام علي كل ده يعني
اسلام ٧٨ ونص
مي سكتت ومردتش
اسلام علي فكره انا مش هاخد حاجه منك ده بس علشان تعدلي كلامك تمام محمد حاسب خلاص
الكلام ده في ٢٠١٣او٢٠١٤ و**** يا جدعان مش فاكر
محمد قلي الحساب كلو كام يا اسلام
اسلام علي فكره يا محمد شكلك ذي الي قاعد معاهم وانت عارف كده الكلام ده بصوت واطي طبعا
روان ها قلك كام ،محمد مقلش
مي شافت الحلو بتاعي وهو جي كان عباره عن ايس كريم فانيليا وعسل ابيض وقطع من التفاح الاخضر والفروله ذي متقول لسنها ريل عليه
مي محمد ونبي اطلبلي واحد من ده وهحاسب عليه انا بس علشان الرحم ده
محمد مش هينفع و**** يا مي
مي ليه يعني ،،محمد علشان الحاجه دي لمحمد بس مخصوص
مي ازاي يعني محمد يعني الحاجه دي محمد الي بيشريها ويجبها لاسلام هنا عرفه العسل الابيض ده لوحده ال١٠٠جرام ب٥٠جنيه
روان هو ايه صحيح ابو سعيد الي محمد بيقولوا بيها ده
مي اه ايه ده الي اعرفو انو محمد ثروت الشامي
محمد الشامي ده اسم عيله امه **** يرحمها
مي وروان **** يرحمها
مي ماتت ازاي
روان تلفونها رن يلهووي ده ده بابا
مي رودي طيب
روان مش هعرف
مي هاتي هكلمو انا ،ايوا يا عمو انا مي ،اه هي معايا ،لا مفيش ده كان تلفوني وقع وكان مع واحد ابن حلال رنيت عليه وقلي انو في النادي ورحت انا وروان علشان تقبلوا وهو جيه اهو ،طب نستناك يعني حاضر يا عمووو سلام
روان ايه في ايه،مي هيجي يخدك من هني
محمد ده انتي دماغك سم ايه ده
مي شكرا علي تصفيققكم الكبير بقلك ايه لازم تحكيلي حوار محمد ده كلو تمام انا بسعدكم اهو تمام ،محمد انتي عايزه ايه منو ده في حالو اوعي تكوني معجبه بيه ده
مي يعم اقعد كده ده عيل أتم اصلا انا بس عندي فضول شويه بحسو غريب كده حاجه تخوف اوووي بس شكلو غلبان مش عارفه
روان لا ونبي ايه كمان مش ده الي بتحقدي عليه والي مدمر حياتك كلها
محمد انتو بتقول ايه مستحيل محمد يعمل كده انتو بتستهبلو صح
مي .....
روان ....
مي شكرا علي تصفيققكم الكبير بقلك ايه لازم تحكيلي حوار محمد ده كلو تمام انا بسعدكم اهو تمام ،محمد انتي عايزه ايه منو ده في حالو اوعي تكوني معجبه بيه ده
مي يعم اقعد كده ده عيل أتم اصلا انا بس عندي فضول شويه بحسو غريب كده حاجه تخوف اوووي بس شكلو غلبان مش عارفه
روان لا ونبي ايه كمان مش ده الي بتحقدي عليه والي مدمر حياتك كلها
محمد انتو بتقول ايه مستحيل محمد يعمل كده انتو بتستهبلو صح
مي .....
روان ....
الجزء الثاني
روان بابا بيرن عليا اهو شكلو وصل بوص يا محمد هفهمك بليل علي الوتس ماشي سلام يلا يا مي
مي سلام يا محمد
محمد سلام
محمد بعد ممشيو مش عارف يعمل ايه فكر في كلام اسلام وحس انو فعلا ولا حاجه من غير محمد أن هو ذيو ذي البنات يعني رغم أن محمد سايب أبوه بعد موت امه وعايش لوحده ومش بياخد فلوس من حد خالص بيعتمد علي نفسو من بعد وفات امه
محمد مش شغال محمد فلوسه كلها من لعب الكوره ايوه ذي مبقلك كده محمد لعيب حريف جداا ومهاري بس عندو مشكله صغيره انو غير منضبت عصبي جدا لوحدي جاب سيره امو حتي لو بهزار ..
محمد راح شافني في الملعب وانا بجري اذاي وان الكل بيحبني سبني ومشي
تاني يوم
روان بتكلم محمد
روان ازيك يا محمد
محمد الحمد *** مين
روان .انا روان يا محمد ايه
محمد .معلش ملحقتش اخد نمرتك انتي عمله ايه
روان .الحمد ***
محمد .عجبتك الهديه .عزيزي القارئ اوعا تجيب هديه لبنت وتسالها هي تجربتها ولا لا
روان اه حلوه اوووي تسلم ايدك
قلي صحيح ايه الي حصل لمحمد وزعل منك ليه
محمد .معلش يا روان محمد مش بيحب حد يكلمو نهائي في الموضوع ده ومش هينفع اتكلم عليه خالص
روان .ياااه لدرجه دي الموضوع ده مش بيحبو
محمد فوق متتخيلي ده اي حد بيجيب سيره امه يستعصب اوووي
روان .**** يرحمها هي ماتت ازاي
محمد كانت مع أبوه في موقع البناء بتاع الفله الجديده بتعتهم وقع عليها طوب ماتت واااا ايه ده ونبي باروان متقلهوش انك عرفتي ده ممكن يقتلني فيها وحياتي عندك
روان يعم مالك كده فيه متخفش مش هقول بس كمل بقا انا كده كده عرفت
محمد يستي محصلش حاجه محمد من سعتها محمل أبوه موت امه ومش بيكلمو ومستعر من اسم أبوه وماشي باسم عيله امو ثروت
روان تمام يا حبيبي هتعوز حاجه انا راحه الدرس ماشي
محمد ماشي يا جميل لما تيجي كلميني تمام سلام
عند روان في البيت
مي شفتي يابنتي اي حد ممكن يجي بلكلام
روان بس انا صعبان عليا محمد اوووي بجد
مي يا بنتي انتي بتتكلمي معاه عادي لحد بس منتقم من المحروس التاني الي شايف نفسو ده
روان انا صعبان عليا محمد ثروت مش محمد فتحي
مي ليه بقا انشاء....هيصعب عليكي اكتر من مني انا الي حياتي مدمره بسببو انا بابا مش بيتكلم معايا خالص وحالف لو مقفلتش الامتحان الي جي أو جبت درجه أعلا منو لهيمنع عني المصروف والخروج وبن امو ده اموت واعرف فعلا ازاي دماغي دي كده ده يخلص الامتحان في ١٠دقايق بحس انو عارف الامتحان بس لقيتها لقيتها انا هصور الامتحان وحلو قبل الامتحان واعرف الاسأله
روان طب مش ممكن ابوكي يعرف
مي انشاء...مش هيعرف مش هعرف غير كده
روان طب متطلبي من محمد يزاكر معاكي احسن
مي لا طبعا مش هديلو الفرصه. دي ابدا
روان برحتك
مي سلام انا مروحه
روان سلام
محمد بيتصل عليا وانا مش برد عليه
وادهم نفس الكلام
جيه معاد الامتحان وانا مرحتش ودي لاول مره تحصل تقريبا وخصوصا أن ده امتحان رياضيات وانا بحبها اوووي
استاذ وليد استغرب جدا بيتصل بيا مش برد خالص وده خوفو اكتر
مي كانت فرحانه بعد مصوره الامتحان وبتحلو وهتقفلو بس حست أن قلبها بيوجعها شويه لما سمعت من ابوها اني مش برد علي الفون خلصت الامتحان واتصلت بروان تكلم محمد تسال عليا وفعلا كلمت محمد وقلها بنرن عليه مش بيرد
جمعو نفسهم وقالو هيشفوني في النادي
راحوا يسألون عليا محدش عارف محمد قال بس هتصل علي اسلام اكيد هو يعرف مكانو
عندي انا واسلام
اسلام محمد. بيرن عليا
انا فكك منو
اسلام رن كتير
انا بعد تفكير رد عليه بس متعرفوش حاجه قلو محمد سافر كام يوم يروق علي نفسو
ماشي
اسلام تمام ،الو ايه يا محمد مالك
محمد ايه يا اسلام متعرفش محمد فين
اسلام محمد سافر كام يوم يريح عند أهل امه شويه ليه في حاجه
محمد اصل محمد يناضل عليه مش بيرد وانهرده كان امتحان رياضيات وانت عارف محمد لو ايه حصل مش بيعديه
اسلام يلا بقا لما يرجع بكم...
الممرضه يا استاذ التلفون غلط علي الاجهزه الطبيه واعصاب استاذ محمد مش سمحي بده خالص
انا روحت ضارب علي دماغي وقلتلهاا شكرا اتفضلي انتي انا بخير
محمد بيكلم اسلام .اسلام رود عليا يا اسلام محمد مالو
اسلام بيبصلي وفاتح الاسبيكر شورتلو يقلو ونخلص
ايه يا محمد
محمد .ايه اللي حصل لمحمد رود عليا
اسلام نذيف داخلي واتراب في الاعصاب وضغط عالي وكل ده بسببك يا كسمك لو تبطل لت حريم
انا بصيت لاسلام وقلتلو كفايا
محمد قال انتو فين واسلام عرفو
ومحمد اتصل علي مالك وقلو وجولي علي المستشفي وطبعا ممنوع الدخول الكتير لزياره كانو ٢اتنين بيخلو الاول دخل محمد ومالك وطبعا اسلام كان معايا ومحمد قعد يتأسف كتير ويعيط وانا قلتلو كفايا يلا مالك متنشف كده ايه البت تقول عليك اختها
اسلام لا و.... محصل حتي بنتها الي لسه بترضع متيجي تمصي يا قمر
انا .اسلام كفايا
اسلام حاضر علشان خاطرك بس يا غالي
مالك مش فاهم اي حاجه ومسالش لأن اصلا مالك مبعرفش اي حاجه عني كل الي يعرفو اني محمد ثروت وبس خرجوا ودخل مي وروان
روان الف سلامه عليك يا عالمي قلولي اصابت ملاعب وهترجع تاكل الملعب من تاني
انا ...يسلمك يا قمر اهو الحمد ...كلها نصيب
مي الف سلامه عليك يا محمد اسفه علي الي حصل مني المره الي فاتت بس و...مش قاصدي و ..
وهي بتتكلم الباب انفتح ودخل شخص كبير الهيئه وشوه يخوف وعينو فيها دموع
الممرضه يا استاذ في حد للأفراد داخل الغرفه مينفعش كده والرجل مش بيرد عليها
انا قولت اسلام وبس هو خد البنات وخرج
طبعا الكل فاكر أن ده ابويا صح احب اقولكو لا مش هو ده جدي أبوه امي جيه من الصعيد مخصوص علشاني وكان خايف عليا اووي وده الشخص الوحيد الي بعيط معاه وبحس بضعفي وبحكيلو وبفضفض ليه وارتحت جدا لما اتكلمت معاه
جدي يابني مش ناوي تعيش معايا بقا انا زهقت من خوفي عليك كده
انا معلش كده احسن يا ثروت
جدي برحتك يابني انا دفعت المصاريف تحت وسايب فلوس في الامنات ماشي
انا يا جدي ليه كده انت عارف اني مش بحب كده صح ورغم كده بتعملوا انا مش محتاج حاجه من حد ومعصب اوووي وعيني بدمع
جدي اسكت يلا ده انت من ريحه اغلا حاجه عندي انت الي منها والي بقيلي اسكت وحضنتو ونمت صحيت ملقتهوش حسين انو كان حلم بس كنت مبسوط ومرتاح طلعت تلفوني ولقيت ناس كتير رنت عليا منهم طبعا محمد ومالك وجدي وأستاذ وليد
رمت علي اسلام وقاتلة عايز اروح انهره. قلي ايه قولتلو بسرعه خلص الاجراءات ويلا
طبعا رنيت علي استاذ وليد اكلمو واعتذر ليه اني مرحتش
وليد.قلو ايه يا محمد فينك بقالي ٣,ايام بكلمك مش بترد في ايه
انا اذيك يا استاذ معلش كنت تعبان شويه بس والحمد .. بخير دلوقتي
وليد لا الف سلامه عليك ترجع بسلامه....
انا ايه اخبار الامتحان ايه
وليد انت في ايه ولا ايه
انا لا معلش عايز تهرب من الجيزه مش هحلك
وليد يعني هو انت بتاخد حاجه
انا يا استاذ خيرك سابق وانت عارف يعني ولا انت بتحرجني
وليد يلا عيب ده انت ابني الي مخلفتوش ده انا بحبك وعزمك علي الغداء عندي بكره ايه رايك
انا معلش مره تانيه يا استاذ انا لسه في المستشفى ومش عارف هخرج امته
وليد طب اجيلك انقلك وروحك
انا لا شكرا يا استاذ واسف مره تانيه علي الدرس
وليد حبيبي يا محمد عيوني ليك
انا سلام يا أستاذ
وليد سلام
اتصل وليد علي محمد وعرف منو المستشفى وجالي تاني يوم لأن الدكتور المشرف علي الحاله مش ومكنش ينفع امشي غير لما يجي
الدكتور منكرش انك في تحسن بس لسه في خطر عليك لو خرجت دلوقتي
انا اسلام عايز اروح خرجي علي مسؤوليتك يلا
اسلام نعم وانا مالي
انا أنجز يلا ويلا انت ٢١ انا لسه ١٧ مش هعرف أخرج يلا
اسلام حاضر استر يا ...
وليد ايه في ايه
انا مفيش حاجه يلا يا اسلام وهات حاجه لاستاذ والمدام بسرعه
اسلام حاضر
وليد لا ملهوش لزوم
انا منورنا و...يا استاذ وقمت سلمت عليه هو والمدام مكنش ليه لزوم خالص و...
وليد يلا انت ابني قولي هو انت اسمك ايه محمد ثروت الحارس ليه
اصل سائلت تحت علي اسم محمد ثروت قلولي محدش بلاسم ده اتصلت بمحمد صحبك قلي اسال علي محمد امام السعيد وجبوني ليك
انا ده موال كبير اووي هشرحولك بعدين قولي بس فين الامتحان
وليد كنت عارف ان دماغك نشفه بس علي مين امتحان المره دي صعب محدش قفلو غير اتنين منهم بنتي رغم أنها غريبه بس قفلتو ولسه هشوفك انت...
انا خلصت علم عبال مدخل اغير وجيلك
وليد مستغرب اوووي هو واستاذه منه دي مراتو
منه هو مكنش مذاكر بس خلي يحاول مره كمان بعدين وانت لسه قايل ده صعب
وليد بيضحك بشكل هستيري ومراتو متغربه اوووي بتقول مالك يا راجل ايه الي حصل فداها الورقه ومكمل دحك بصت علي الورقه لقتني مقفل والمسألة الي كانت صعبه انا حلتها بترقتين مصدومه اوووي
انا ها قولي انفع اشتغل معاك
وليد تصدق بي ايه و....انت لو درست تقعدني في البيت وجي نحيتي وحضني ولاول مره احس بفرحت اب لابنه بجد من بعد موت امي
اسلام دخل وقلي انا خلصت كل حاجه والحارس سيبلك ٥٠الف في الامنات
وليد صحيح مين الحارس ده انا روحت علشان ادفع التكاليف قالولي أن واحد اسمو الحارس دفعها
انا الحارس ده يكون جدي اسلام تاخد الفلوس تبعتهم وتقول في الجواب انا مكسفتش ايدك في المصاريف لكن فلوس لا حبيبي يا حارس
اسلام حاضر
وليد انت مش بتحبو ولا ايه
انا .انا مش بحبو ده الحاجه الوحيده في حياتي الحلوه ده كل حاجه في حياتي
وليد امال ابوك فين يا محمد
انا سكت ومردش
اسلام مش يلا بينا بقا انا خلصت الورق
انا يلا بينا
وليد انا هوصلك تعالو
انا مره تانيه معلش علشان اسلام بقا ده عيل رخم مش هتحبو
وليد لا ده شكلو طيب بس تعالو
استاذ وليد مع المدام منه قدام وانا واسلام وره
مدام منه انا عذماكم علي الغدي انهارده
انا معلش مره تانيه علشان ام اسلام عزمانه انهارده
اسلام امي انا
انا ضربتو علي راسو سكت وكلنا ضحكني
منه ماشي يا محمد برحتك انهارده بس ليا واحده عندك تمام
انا حاضر يا دكتوره
وليد بقلك اخر الشهر وانا بكرمك هعذمك علي الاكل تمام انشاء...يا استاذ
في اللحظه دي دنيا ودي فعلا اكبر خازوق في حياتي كلها تلفوني رن وكانت هيا اول مرتين مردتش في ال٣كلمتها علشان شكلي والي قعدين
انا قلو
دنيا ازيك يا محمد عامل ايه طمني عليك با.....عليك قلبي وكلني عليك وحشني اوووي
انا الحمد...بخير انتي عمله ايه
دنيا مش مهم انا المهم انت يا حبيبي تكون كويس انت لما تكون بخير انا كمان بكون بخير
اسلام جمبي آكنو بيعزف علي غيطار وبهبل اوووي انا مبسوط من خوفها عليا اوووي
انا قوليلي يا دنيا عمله ايه في المذكره
هي قول عمله ايه وحبيبي بعيد عني قول عمله ايه وانت مش جنبي بحبك يا محمد انت مش رادي تيجي ليه جدي بيقول انك مش عايز تيجي مش عايز تشوف حبيبتك خالص
انا لا طبعا عايز بس بس بعد ٣ثانوي انشاء....ماشي
دنيا لسه سنه يا محمد كل ده بعيد عني
انا معلش بقا يعني بقالك ٣سنين ناقص سنه معلش
دنيا حاضر يا حبيبي
وليد ..حاسب حاسب
الجزء الثالث
وليد.حاسب حاسب حاسب دي بتقولك حبيبي
منه .ده واقعه خالص يا حبيبي هههههههه
اسلام .و**** بقالو كده من زمان وهو مش مصدق دي بتتحيل عليه يعتبرها حتي صحبتو وهو ولا معبرها ههههه
منه يولا يتقيل
وليد بس كفايا لحسن شكلو زعل وقفل معاها اهو
انا لا و... بس مستغرب بس ايه الي فيا يخلي واحده ذي دي تموت فيا كده او تحبني كده
اسلام وايه الي ميخلهاش تحبك انت فيك ايه أقل من الناس
انا هو ده الي بقولو انا ذي اي حد ليه انا
منه طب ليه متقولش ايه فيك مش في غيرك
الكل سكت خالص بعد الكلمه دي وانا ريحت راسي لورااا ونمت ازاي معرفش
شوفت الي محدش يتخيلو شوفت ناس كتير بيتكلمو بسرعه كبيره وكلامهم عباره عن ارقام معادلات حسابيه وانا كنت مش عارف بيقولوا ايه خالص خفت اوووي من الي بيحصل قفلت عيني في الحلم وختفيت كتير اووي الصوت اختفي وحسيت براحه كبيره اوووي وقلبي بيعدي كل فتره عن الاول لدرجه اني حسيت انو وقف ويرجع يشتغل تاني حصل ده يجي ٤مرات وكلام كتير بصوت ناس اعرفهم بس معرفش مين لحد صوت معين بيعيط اوووي عليا وبينتادي عليا وبيقولي متسبنيش يا محمد انا مليش غيرك با...عليك متسبنيش وده كان صوت دنيا مسكت في الصوت اوووي وحسيت بحبها فعلا وقلت لازم اعودها انا فاكر اني كل ده لسه في عربيه استاذ وليد حسيت بحاجه سخنه أو دافيه علي ايدي بس فرحت بيها بفتح عن عيني ولقيت دنيا علي ايدي انا بصتلها كده وفرحت وروحت بايس ضمغها وقولتلها بحبك يا مجنونه في الوقت ده هي فاقت وراحت بصالي كده ولعبت في عينيها ورجعت بصت تاني ونطت في حضني وتقول محمد فاق محمد صحي يا جدووو الحق يا جدووو ونيمه عليا وفي حضني
انا اه براحه عليا ايه مالك برحه
دنيا انا اسفه بس كنت خايفه عليك اوووي
انا انا الي اسف بجد انا بحبك اووي
دنيا ايه قولت ايه قولها تاني كده
انا انا اسف يا ستي وحقك تعملي كدااا
دنيا لا لا لا مش دي التنيه الي بعدها
انا ههههه حاضر يا قمر انا بحبك اوووي
دنيا علي طول بتبسني من شفايفي جامد وانا اندمجت معاها اووي لدرجه ان ايدي مسكت صدرها وطلعت وباكل فيه وأيدي علي طزها من وراها عمال افعص فيها وزنقها عليا
الممرضه.بتخبط احم احم وبمبتسمه
دنيا اتكسفت اوووي وقالت انا هروح لجدو اناديلو وعدلت هدمها وجريت
الممرضه انا اسفه مكنش قصدي بس سمعت صوت عالي كنت يطمن بس
انا ولا يهمك دي بنت عمي وخطبتي
الممرضه بس براحه علي نفسك ده انت لسه فايق من غيبوبه وقبلها عمليه في الرائه
انا سكت وقولتلها ممكن لو سمحتي سعتين هدوي عايز اكون لوحدي
الممرضه.حاضر بس على فكره البنت دي شكلها بتحبك اووي دي معاك من ساعت مجيت هنا
انا شكره ونمت وهي خرجت وعلقت ورقه ممنوع لدخول
الجزء الرابع ..
لوحدي في المستشفى مش فاهم حاجه خالص انا كنت مع اسلام ووليد في العربيه ايه الي حصل معرفش ،ثم ايه الي عملتوا مع دنيا ده انا اه منكرش اني بحبها ومشدود ليها اوووي بس برضو مش كده ،المهم نمت وانا بفكر وصحيت تاني يوم علي ايد فوق راسي بس نعمه اوووي وافتكرت امي ا.....يرحمها وبضحك ويمسك ايديها أبوسهاا بفتح عيني تلقيها الممرضه في وشي بتدحك وجدي وخالي ومرات خالي ودينا والكل بيدحك الااا دنيا ،
جدي طبعا عارفينو ثروت
خالي احمد 48سنه ،مراتو ايات وملهاش دور كتير عندها 40سنه،
والقمر الي بحبو بنتهم دنيا 18سنه ،روح قلبي ياناس
وليها اخ صغير اسمو محمد 12سنه وهي الي أصرت تسميه محمد علشان بتحبني وبتخدو في حضنها وبتبوسه كتير علي انو أنه
جدي وال....وكبرت يا محمد ونشوف شقوتك اهي عاني عينك
خالي رجل يا ولا طالع لخالك وهو صغير كان مشيب نص بنات الكفر اه وال...
مرات خالي بتمسمس بشفافيها علي كلام خالي وتدحك وترجع تقول مش عايش في القاهره بعيد عن عنينا طبعا واخد رحتو
جدي بيضحك
ودينا عينيها علي آخرها وزعلانه ،بس مش دي المشكله يا ناس المشكله اني لسه ماسك ايد الممرضه وحطتهااا علي شفايفي ،انت متخيل
جدي مش كفايا بقا يا حنين ولا ايه ،،.
انا انا اسف وال....يا انسه مش واخد بالي انا كنت بحلم مش قصدي
الممرضه .نسرين اسمي نسرين ولا يهمك عادي بس ده من ارتفاع الحراره بتاع امبارح
انا عاشت الاسامي يا انسه نسرين واسف مره تانيه
نسرين هنقيس بس الضغط الاول علشان نطمن اه نسيت الجهاز معلش بقا هقيسو يدوي
عزيزي القارئ تخيل ده بيحصل قدام كل الي قعدين عيني عينك وانا ولا هنا مش عارف اعمل ايه
نسرين بتفتح القميص بتاعي وبتحط رأسها علي صدي اكنها بتقيص الضغط وبتغمذلي وبتقولي شوف خطبتك كده بصوت براحه لقيت دنيا خارجه بره الأوضاه ووقفت بصتلي من اول الباب شفتها نسرين شوف الفجر يا جدع تخيل تتطلع لسنها علي شفيفها وتحطها علي حلمت جسمي كسم الفجر يا جدع
دنيا تخرج وتخبط الباب جامد طبعا الكل كان مركز مع نسرين والي بتعملوا ومخدوش بالهم من دنيا الا طبعا الكبير جدي ثروت
ضحك جامد اوووي وبصلي
نسرين بقلك ايه انا ولعتهالك تاني اهو علشان الي حصل مني امبارح ده اعتزار عن امبارح تمم يا قمر انت واتكت علي شفتها
مرات خالي في حاجه ولا ايه بتكلميه بصوت قليل ليه
نسرين انا بعد نبضات القلب يا مدام محتاجه صوت قليل اووي وهو لازم يتكلم علشان نبضات القلب
وهيحتاج راحه بس حد يقعد جمبو يكون مش بيدخن اهم حاجه وميكنش غريب عليه أو يسبب في إحباطو
جدي بقلك ايه يا احمااا خدي جوزك يلا وروحي الشقه بتاعت محمد روقيها وعملي اكل وارتاحو شوي وتعالي بليل
خالي احمد.وانت يا بوي
جدي انت مالك بيااا ها اسمع الكلام ،انا هقعد هنا انا ودنيا حبيبتي هنا تاخد بالها مني وبيضحك ويبصلي
يلا خد عايزك معايا يا احمد علشان تعرف بنتك
دقيقه واحده وجين يا دكتور
انا .ببوص لنسرين ومستغرب الي عملتوا بصرحه بس مبسوط
نسرين انت شكلك طيب وخام بس ايه قمر اووي
انا شكرا يا انسه نسرين
نسرين ضحكت اووي وقلتلي قلي يا سمسم أو نسرين بس بقلك ايه متجيب بوسه قبل البت دي متيجي
انا لسه بقلها مش هينفع لقتها بتبوس فيا جامد وانا ماسك فيها جامد وطولت في البوسه وفي لحظه شدتها عليا وحطيت ايدي علي كسها افرق في وهي مسكا صدرها لحد مهي الي قلتلي كفايا حرام عليك اجيلك بليل كده مش هينفع انا قولت من الاول انك مش سهل عمري مكنت غلط وعمال تقولي يا انسه يا انسه ده انت الي استاذ ورئيس قسم وفي اللحظه دي دنيا بتدخل وبتشوف احمر شفايف علي وشي بس مش بتتكلم ويتدخل تقعد
نسرين طب اجيلك اشوفك بعدين بقا يا حماده
انا مصدوم من الي بيحصل ايه ده وخرجت نسرين
وانا مش عارف اقول ايه
مفيش دقايق ولقيت دنيا بتطلع منديل وبتبلو انا قولت بس هي كده هتقتلني وتخلص مني وجت عليا وانا انت عيني ولقتها بتمسح شفايفي استغربت لقتها سابت المنديل وقلتلي بص كده ايه ده معرفتش ارد لقتها بتقولي ليه رد عليا ليه وعينيها بدمع معرفتش ارد
انا يا دينا انا وا.....،لقتها اترمت في حضني وبتعيط
روحت قولتلها انا اسف انا وا.... بحبك وبموت فيكي بس وا...ضعفت اعمل ايه هي الي بدائت مش انا ،حتي لوتشو...
في اللحظه دي دنيا مسكت شفايفي بتبوسني
وراحت قلتلي وهو انا الي بدائت اهو
انا انصدمت لمده حوالي 20ثانيه عزيزي القاريء لك أن تتخيل بنت في كامل الانوثه في حضنك بتبوسك هتعمل ايه ده انت لو اعمه هتختاصبها
روحت بحاول أبوسها لقيت نفسي يبوس حلو اوووي ومندمج اووووي ومش عارف اذاي اصلا وأيدي علي صدرها بلعب فيها ولا اكنها كرتين جلد ورحت مدخل ايدي جوه الجيبه بتعتها وداعك في كسها لسه بدعك لقتها صوتت في بقي وهي بتبسني والقتها جابت
لقتها بتدحك جامد اوووي ومبتسمه وبتقولي انا بعشقك ونامت علي كتفي نوم اوووي
مفيش 10دقايق ونسرين دخلت بتقولي متخلهاش تتعبك اوووي علشان الضغط
قولتلها تمام بتقولي هي نامت قولتلها اه ممكن تغطيها قاتلي من عيوني وانا كان زبي واقف اوووي بتقولي ايه ده هي تعبتك مش ريحتك ولا ايه
قولتلها المهم اني ريحتها
نسرين بصتلي كده وابتسمت وجت بتبسني قولتلها لا ون....علشان احمر الشفايف بيعلم وهيا هتاخد بلها قاتلي خلاص نخليها متخدش ،وراحت مطلعه زبي وخدتو في بقها بوليجوب ولا اجدعها بورنو استار فجر لحد محبتهم في بقها وقامت قلتلي انا ريحتك اهو هجيلك بليل تريحني تمام ،انا مردتش عليها انا بدحك بس من صدمت أنها بلعتهم كلهم ايه ده
انا خلتني صاحي وبفكر فلي حصل ولقيت زبي قام تاني ومش عارف اعمل ايه دنيا نائمه علي كتفي ومش بعرف بشمال
قولت بس روحت عدلت نفسي وبحك في رجل دينا بس الجيبه خشنه اوووي بس اعمل ايه حسين أن دينا صحيت وهي تبتسم كده وهي مغمضه لقتها بتحط ايدها علي زبي لقيتو بره البنطلون بعدت ايداها بسرعه روحت ماسك صدرها اقفش فيه تاني وانا بحك فيها بعد خمسه كده لقيتها رفعت الجيبه لقتها لبسه بنطلون استراش الناعم ده الشفاف روحت انا لافف ليها وحطيت زبي بين رجليها وبدعك جامد ولقتها صوتها طلع وبتقول اه وره بعد
دنيا اه ااااه ام روحت ماسك صدرها ودوست علي الحلمه جامد دينا الإله ايه براحه يا حبيبي ليه كده
انا ارتحتي وسيباني تعبان لازم اتعبك ورحت ابوسها مشبك جامد وأيدي علي صدرها وزبي بين كسها من علي البنطلون لقتها بتقول اه وهتجيب بقيت اقرب وابعد بشفيفي لحد محسيت أنها هتجيب وروحت باعد شفايفي لقتهها صوتت باااااه هزتني من جوه وجبت علي كسهاا ورحت.قولتها قومي نضفي نفسك يلا قبل محد يجي قاتلي لا هخليني كده برحتك وبستني وقامت من جنبي وانا طلبت نسرين تغير الفرش علشان هي عارفه يعني لقتها بتقولي ده انت موتها براحه صوتها كان بره الأوضه وبتشد علي شفيفها وبتقول عبالي
انا معلش يا سوسو غيري الفرش
نسرين من عيوني وبستني من خدي انا قاعد علي كرسي
دنيا خرجت من جوه لقتني قاعد ونسرين بتغير السرير جت جنبي
انا روحت قايم داخل الحمام لقيت دنيا جي معايا وبتقفل علينا الباب وبتضحك فهمت أنها بتغيزها روحت دربتها علي تيزها راحت صوتت قالت ااااهه بتقولي ايه
قولتلها ملبن ضحكت خرجت لقيت نسرين مش موجوده خرجت نمت علي الكنبه ونيمت دنيا علي السرير ...
من هنا الكلام هيحلووو جامد خليك معايا يا عزيزي القاريء والمتابع حبيبي
الجزء الخامس
طبعا كنت كنت تعبان موت لدرجه فظيعه فنمت محستش باي حاجه خالص لحد بليل لما جدي جيه هو وخالي وبيصحوني انا ودينا خالي يابت نسيبك تخدي بالك من الواد تنيميه علي الكنبه وتنامي مكانو
انا معلش يا خال انا الي قلتلها علشان ترتاح أصلها تعبت في ترتيب السرير ليا
دينا ده انا عيوني ليك
مرات خالي شوف البيت والسهوكه
جدي هههههههه سيبوهم علي راحتهم دول حبايبي دول
مش ناوي ترجع معانا بقا يا حبيبي وفكك من كل ده بقا
جدي وعد يا جدي في الاجازه بعد الامتحانات اجي وقعد معك والي في الخير هيحصل
خالي امتحناتك امته علي كده
انا شهر ونص في 15،3
دينا بس ده بعد 18يوم
انا مش مستوعب الي حصل ازاي ولا ل اسال هو انا دخلت غيبوبه قد ايه
جدي حوالي 22يوم وقبليها العمليه بتاعت صدرك
وأستاذ والد جي يطمن عليك وبيقولك هو مستنيك علي الغدا
في اللحظه دي من احسن اوقات حياتي
لقيت اسلام هو ومحمد ومالك والبنات دخلين يطمنو عليا
اسلام الاول بعدها محمد ثم مالك ثم مي وفي الاخر روان
اسلام ابو سعيد الغالي الي واحشني موت حضنتو وقلتلو برحتك ثروت هيقتلك لقنو عارف
اسلام ينهار اسود ،انا البس استلم يا جدي حبيبك
جدي هاتو هنقلعو وتصوره انت ماشي
اسلام خلاص يا خالي بقدب وا......
مالك عالمي الكوره الخماسي كده يعم النادي واقف بسببك الكل بيسال عليك وبحضنو وببوس
محمد ازيك يا صاحبي عامل ايه
انا مالك يلا بقيت طري كده ليه روان حلوه اه بس مش هتخليك بسكوته ولا ايه
روان سيبوني في حالي ده ده منو الي خلقو ده هيموتني نقصه عمر كل كللامو عن ازاي اصالح محمد ازاي الي انا عملتو ده نسي أننا بنحب بعض ومرطبتن في اللحظه دي خدت بالها أن في ناس كبيره موجوده وبي الأخص جدي ثروت
روان اسفه وكانت هتمشي
انا يا روان استني بس شوفي ابنك الي بيعيط ده الحقيني
ضحكوا كلهم
انا تعاله يلا في حضني وانشق كده لتقول عليك فستك وتطفش وهي قمر وشكلي هخدها منك
طبعا بصوت واطي
مي داخله تسلم عادي انا بحضن بطلقائيه عادي راحت هيا ضربتني في صدري جامد وقعت علي الارض ودماغي لفت وبعدها بشويه صحيت لقتهم كلهم حوليا ولقيت مي بتعيط ومش بتسكت خالص ولاول مره اخد بالي انها ضعيفه كده شكلهاحلو اوووي وعيني عليها
مي انا اسفه وا...مش قصدي بس بس انت الي ارتديت وبتحضني انا اسفه مكنتش اقصد
انا بس خلاص اهدي انا الي اسف اني حضنتك أو كنت بحاول بس وا....انا برضو مش قصدي دي كانت طلقاييه مي يعني انت مسامحني ومش زعلان مني
انا لا مش زعلان منك وخلاص بقا كفايا عياط بس اقولك علي حاجه
مي ايه
انا عيونك جميله اوووي اول مره اخد بالي كده
مي ابتسمت وقالت شفتو ولما اضربوا بتزعلو خدو عني ده وبتبتسم
انا خلاص يا ستي انا اسف مره كمان ها مسمحاني
مي لا بشرط الاول
انا عيوني ،مس خلي الحمار الوحشي الي وره ده بعملي واحد تحليه مخصوص من بتوعك
انا ههههه لا انسي ،ده حاجه استيراد
مي علشان خاطري معليش معلش فرحان اوووي بيها
انا عيوني ليكي ده انتي تطل ..
دينا اجيب 2لمون وشجره وعبدالرحيم بالمره
جدي دمك خفيف يبت انا اه معلش طبعا عارفين جدي غاني عن التعريف
وخالي احمد ودي مراتو وبنتو الدلوعه
لقيت دينا طلعت لسنها ليهم في اللحظه دي حسيت بنار بين مي ودينا اوووي
خلي بالكم لحد دلوقتي انا معرفش أن مي بنت استاذ وليد تمم
الكل قعد مع بعضو ونلعب ونهزر وندحك للآخر والكل روح وانا اتفقت مع محمد اني نحضر حصص مراجعه مع المدرسين علشان الم المنهج بسرعه قبل الامتحان وخلاص المره الي جيه لقاء بيني انا ومي ووليد
الجزء السادس
في البدايه بدأت ارجع لدروس مع محمد ومالك صحبي وبقيت بعيد كتير اوووي عن حبيبتي دينا وده كان غريب اوووي الفتره دي بجد لاني كنت محتاج حد اتكلم معاه اوووي الفتره دي وبقيت ارجع اروح المقابر كتير اتكلم مع امي **** يرحمها بحس كل مره براحه اوووي وانا هناك
المهم أستاذ وليد اتصل بيا وقلي ايه سمعت انك بتروح دروس للمراجعة النهائية ودي حاجه غريبه صح ده
انا الفتره الي فاتت مكنتش كويس خالص ومحتاج اروح الدروس علشان مش عارف اي حاجه
وليد طب ايه مش نشوفك بقا ونستنفع منك مره
انا معلش بقا يا استاذ انت عارف اني ضعيف في مواد اللغه علي عكس الرياضه دي بحسها بتكلم بيها
وليد بس انا عارف ده بس مش ليك غده عندي صح
انا خليها بعد الامتحانات بقا معلش يا أستاذ
وليد لا و**** انت وحشني اوووي وعايز اعملك اختبار كده هيفوقك شويه
انا إذا كده تمام
وليد امته بقا
انا الي حضرتك تحدده
وليد بوص انت تيجي أكرمك الاول علي الامتحان الي فات انت والطلاب التنين
انا هما كام واحد
وليد 2بس يعم بس ايه بنتي منهم
انا الي فيه الخير يقدمه را....،امته بقا علي كده
وليد الخميس وتتفق علي الغداء مع الاستاذه
انا تمام يا استاذ
لقيت اسلام بيتصل عليا كتير اوووي
انا ايه يعم في ايه مش كده
اسلام يعم الحق الي بيحصل ده
انا في ايه يعم انت
اسلام مي يعم عماله تعلي في صوتها وحكم تاخد الطلب المخصوص بتاعك والمدير واقف وبيكلمها وهيا بتعليي صوتها عليه
انا خلاص اعملها واحد وهات اكلمها
اسلام لا يعم دي لسنها طويل اوووي اخاف
انا لا دكر اوووي خليها تكلمني يلا
اسلام ماشي يعم مش كده ،استاذه مي ممكن تكلمي
مي هكلم مين يعني ده مديرك وهو واقف قدامي اهو هكلم مين ها رود
اسلام استاذ محمد ثروت سويلم عايز يكلمك
مي ها قولت مين ،هات هات احم احم الو اذيك يا محمد عامل ايه دلوقتي
انا الحمد ....،انتي عمله ايه قوليلي
مي مش مهم انا المهم انت ،بس قولي انت مين ال...،ايه هتخليك وقفلي كده يا اسلام ميلا امشي
اسلام امشي فين التلفون
مي يعم هو انا هكلو شويه وهجبهولك
اسلام لا يستي ده انا الي متصل والرصيد
انا خلاص يا عم انت وهي انا جي اهو اسلام نذل الي هيا هتعوزو كلو وانا جي اهو ماشي
اسلام ومي ماشي
اتصلت بدينا لقتها مشغول ودي مش اول مره لقتها كتير مشغوله ،اتصلت تاني وتالت ورابع لحد مردت ولقيت صوتها بينهج وبتدحك وكان حد بيزغزها
دينا الو عامل ايه يا محمد
انا تمام انتي عامله ايه يا دينا
دينا بخير ايه في حاجه ولا ايه بتوصل ليه
انا بتصل ليه في حد بيقول كده لشخص بيحبو
دينا اصل انت بقالك كتير مش بتوصل ولا معبرني خالص
انا اعمل ايه مش اتفقنا أني هخلص امتحانات وهاجي اقعد معاكي الاجازه كلها عندك وعلشان خطرك
دينا بجد يا محمد هتيجي تقعد معايا في الاجازه
انا طبعا يا قلبي كلها هكون معاكي وفي حضنك بس
دينا تعامله انت بس وانا عيوني ليك
انا تسلم عيونك يا روحي بحبك
دينا وانا بموت فيك سلام
انا سلام يا روحي
عند دينا
خلود صحبتها ودي بنت ذي المكاتب أو أي حد في الدنيا يتمناها تحل من علي حبل المشنقه الا محمد مش بيتقها وده الي هنعرفو بعدين
خلود ده الي انا هقلو مش هكمل معاه خالص ونشوف اكل عشنا وخروجات والهدايا
دينا بحبو اعمل ايه يا خلود بموت فيه بحس أن قلبي بيكون في السماء ومش بيرجع ده انا نسيت احكيلك عن الي حصل في المستشفي
خلود ايه الي حصل
دينا موتني يا خلود خلاني اجيب مرتين في 5دقايق وهو مجبش ورجع ضربني علي طيزي حسيت أن كسي سايل ومش قادره كنت هختصبو وقولي افتحني انا علي أخري
خلود انتي مش قولتي بيتكسف يبصلك حتي ايه الي حصلو
دينا مش عارفه حاجه لقيتو في المستشفى مش عاتق الممرضه ولا هي هتقتو وكان في بنتين ملزقين كده جولو في المستشفى وبالأخص بت كده مسترجله وشكه أنها بتحبو بس هو لا
خلود طب ايه مش هنكمل بقا
دينا يلا لحسن انا سخنت اوووي لما افتكرت الي حصلي في المستشفى
وكملو سحاك مبنهم
دينا انا موت مش قدره خالص
خلود ولا انا انتي مش طبيعيه خالص انهارده
دينا مش عارفه مالي كل مفتكر الي حصل بكون كده
خلود مش هتكلمي ايمن بقا الواد هيموت عليكي
دينا ببنتي بحب محمد اكلم غيرو ليه
خلود يبت محمد بعيد وهو بيحبك صح اخرجي معا ايمن يفسحك ويخرجك ويجبلك هدايا
دينا لا لا يستي لا بس بتفكر في كلمها
انا في النادي داخل علي مي لقتها كلت 4ايس كريم مخصوص بتاعي واسلام جايب الخامس
انا ايه يبني كل ده ليه هو مال سايب
اسلام انت مش قولت نزلها كل الي هيا عايزه
انا حصل بس مش كده هاتاي شاي يلا ومشي
طيب بس في مشكله هي طلبت ٢كمان
انا لا كفايا كده ويلا لهخرب بيتك ذي مخربت بيتي
قعت ولقيت **** جميله اوووي بتاكل الايس كريم ومش هممها الدنيا كلها دخلت قعت ومتكلمتش خالص وهي بتاكل وبتعيط ومش عارف ليه
مي اول مشفتني حضنتني وقلتلي شكرا اوووي ده طعمو حلو اووي
قلتلها الف هنا
ومكلمتهاش خالص عن العياط بس اتكلمنا كتير اوووي وتعرفنا علي بعض اكتر
ومشت وانا كل العاده روحت اذاكر وعدي عادي
يوم الخميس روحت علي الدرس لاستاذ وليد
وسلمت عليه وتكلمنا وبعد الترحاب والسلام اتصل علي بنتو علشان تيجي. ونتقرم قدام المجموعه وسالت علي البنت 3ال بس وليد قلي هي تحت تمام قولت تمام دخلت اتكلم وليد عليا وفخم فيا اوووي وخلا الكل بسقف ليا بعد كده الي استغربتو اوووي وهو بيقول بنتي مي واليد العاصم باشا وسقفو وخلاص ولقتها بتعيط انا استغربت جامد ليه هي بتتكرم ليه تعيط واذي هي بنت أستاذ وليد
روحت علشان اكلم مي
انا مي يا مي يا مي
مي نعم عايز ايه اه. انا بنت أستاذ وليد اه انا بنتو الي مش حاسس بيها انا بنتو الي بيحب طالب تاني عنها الي هو انت ايوا انا بنتو الي حياتها كلها معقده علشان واحد ذيك ايوه انا الي خليت روان تكلم محمد وهي مش بتيقه خالص علشان انتقم منك ايوه انا الي بكرهك وعمري كلو هفضل اكرهك وفي الوقت ده مشت وانا مصدوم من الكلام مشيت وسبت لاستاذ وليد الدرس وقعد يتصل لحد مردت عليه سال عليا وقلتلو اني بخير وروحت البيت لحد الامتحانات وانا بفكر في مي ....
الجزء السابع
ابدأ كلامي بتفوقي في امتحانات الثانويه لسنه تانيه ثانوي 96في 100 بسبب الانجليزي بتاعي مش كويس بس في الفرنساوي انا فوق فوق فوق مما تتخيل
طبعا اول واحد عرفني النتيجه كان أستاذ وليد وكان فرحان بيا اوووي يمكن فعلا اكتر من بنتو الي كانت جيبه 95.8في100وبيفقرني بلعزمومه بتاعتو
في النادي بعد الانتهاء من هم الدراسه
اسلام ابو سعيد الدحيح يا ناس ايه الحلاوه دي يلا يخربيتك امال لو مش عامل عمليه ومش بتقرب من الكتب
انا يلا شوف ايه فائدته العسل الجبلي وجمالو
اسلام بقولك ايه العيال صحابك عملو ايه
انا محمد هيدخل ادبي هو وروان علشان الرياضه ومالك في الانجليزي حلو هيدخل علمي علوم
اسلام يلا **** يسهلو بقولك ايه تسمع مني عندي ليك فكره عجبتك كان بها معجبتكاش ولا اكنك سمعت اي حاجه
انا قول يا صحبي في ايه
اسلام بوص ياعم انت عارف ان الحال هنا مي قد كده والطلبات مش كتير ايه رايك نحط الحلو بتاعك في المنيو وانت ليك مكسب 35في الميه قولت ايه
كام ليه يعم هو انا بسرق اسلام انت عارف ان العسل ده مش بيتباع في مصر كلها وانو بيجي مستورد ومش دائم بسبب الكميات وغير كده انت هتستفاد ايه
اسلام اولا هستفاد من 15في الميه التنين غير أن المكان يشتغل تاني واخد بنت علي دماغ اشرف ابن اللبوه ده كل همو يخنصر من الذبون لحد ميحرمو يجي هنا
انا هفكر وقولك يا اسلام ماشي ،،قولي مي جات امته اخر مره
اسلام من يومين وعلي فكره العسل مش ناقص غير علبتين اجلبلك حاجه
انا لا خليهم ليها ومتبخلش عليها باي حاجه ماشي
اسلام مالك حاسس انك بتكون ضعيف لما بتشوفها أو بتيجي السيره ليها ورغم كده بحسك فرحان اوووي
انا اسلام بحس فيها امي ياسلام عمري محسيت بحد كده
اسلام هي جيا هتقعد علي مكانك بحسها بتيجي تستناك كل مره
انا طب روح ليها علشان ماحدش بلها يلا غور
اسلام يعم فكك من التنكر ده انا مش عارف انت عملت ايه خايف كده سلام
مي اسلام اسلام تعاله
اسلام طلباتك انسه مي
مي اولا انا مي بس قلتلك مليون مره ثانيه وده الاهم محمد فين بكلمو مش بيرد خالص
اسلام معرفش حاجه عنو خالص بعد الامتحانات،الي اعرفوا أن جدو كان عايز يخطبلو بنت خالو ويخليه يعيش هناك
مي اه البنت الرخمه دي الي كانت في المستشفي كان اسمها اسمها استني متقولش انا عارفه اه افتكرت دينا بنت رخمه ابو شكلها ،،يوه مش مهم بقولك ممكن واحد حلو من الغالي
اسلام نعم ايه هو ده .،،اااااه،هو بقا غالي كمان
مي اتحرجت انا قصدي علي سعرو يا بقف يلا امشي
اسلام عيوني ليكي ،
مي اسلام قولو بال...عليك ميزعل مني انا اسفه مش عارفة انا عملت كده ازاي انا عارفه انو هنا فين معرفش بس عارفه قولو يسامحني ويكلمني
اسلام هو الغلط منك انتي علي فكره محمد عمرو ميتكلم عن حد بس كلمه واحده قلها عنك انو بيحسك بتفكريه بأمه سلام علشان في زبون عايزني
انا ايه يا عم كل ده يتكلمو في ايه
اسلام عليك يا غالي بتتاسفلك وبتقولك رد عليها علشان خاطري يا محطم قلوب العاشقين
انا غور يلا انا ماشي
اسلام فكر في الي قولتهولك ده هيكسبنا كتير
انا حاضر
سبت النادي وانا مقرر اني هروح لجدي البلد افرحوا بنتيجه وأشوف حبيبتي دينا بقا وحشتني اوووي
روحت نمت وصحيت تاني يوم جهزت حاجاتي وقولت انا لازم اشتري هديه لدينا قبل مروح مش لاقي اي حاجه خالص علي بالي لحد ملقين روان بترن عليا واستغربت اوووي بس رديت الوو
روان الللو ايه يعم التقيل فينك محدش شيفك وتلفونك مقفول علي طول
انا وال...ابدأ انا بس في البلد عند جدي ومفيش شبكه خالص عمله ايه ومحمد عامل معاكي ايه
روان بخير كلو بخير مقولتليش ناوي تدخل ايه كده معانا ادبي ولا مع مالك علوم ولا الي الكل متوقعو منك رياضه يا اسطوره
انا هههههه مش لدرجه يعني بس اه رياضه
روان رب ..معاك ،،انا معانا كلنا يا....
طب تمام هتعوز حاجه
انا اه معلش عايز اسال سوال بم انك كلمتيني كده
روان هاااا ايه اه طبعا اسال اتفضل
انا لو عايز اشتري هديه لدينا اشتري ايه
روان نعم لدينا هو انا سمعت صح
انا اه في حاجه
روان لا مفيش مش قصدي بس يعني ممكن تشري جزمه أو ساعه وخلاص
انا لا مش كده يعني حاجه غاليه يكون ليها قيمه عيد ميلادها قرب وده اول عيد ميلاد هكون فيه لازم يكون حاجه ليها قيمه
روان هاااا تمام اشترلها درس أو فستان حلو
تصدقي دماغك دي. تددرس عظمه شكرا سلام وقفلت
مي شوفي المعفن انا قلبي هيكلني عليه وهو مقديها حب في زفته بتعتو دي يشبع بيها كتو الارف
روان مي انتي واخده بالك انتي بتتكلمي ازاي
مي ازاي
روان هو انتي بتحبي محمد
مي انا لا طبعا ازاي لا طبعا ده شخص لا يطاق هو بس عجبتني شخصيته وأسلوبو يووواا اه بحبو كتك الارف انتي كمان انا مشيه مروحه
روان عقلك قد كده
روحت البلد اسوان لجدي واشتريت بكل فلوسي الي كنت محوشها للعسل فساتين لدينا خفت زوقي يكون وحش كانو 4و4جزم خاصه ليهم بس كان في مشكله صغيره
انا شفت دينا مع واحد في العربيه وبيقرب منها وبيبوسها وهيا مغمضه عينيها انا انصدمت بس مكنتش متاكد فعلا انا في العربيه بتاعت الموصلات التيته الكل عرفها وهي في عربيه مرسيدس انصدمت وروحت علي بيت جدي طول الطريق هي دي الي جيلها مخصوص علشانها هي دي الي هتفرحني هي دي بنت خالي هي دي عائلتي والي كنت عايزها مراتي
جدي ابني حبيبي نورت بيتك وارضك وعيلتلك ،،حس فيا حاجه
جدي محمد مالك في ايه
انا تعبان من السفر بس يا جدي ممكن انام
جدي يا احماااد يا احماااد
مرات خالي ايوا ايوا يا عمي جيا اهو ،،ايه ده هو محمد جيه نورت البيت يا محمد نورت يا حبيبي
جدي فين دينا تجهز الأوضا بتاعت محمد وبيغمزلي
انا ضحكت ومعلقتش هو فاكر اني فرحان
مرات خالي في الدرس يا عمي انا هطلع اعملها عيوني
انا لا معلش يا جدي خليني اطلع انا هجهزها قلولي فين بس
جدي وال...ميحصل انت متمدش ايدك في حاجه بوس انت تاخد غيار وتطلع غرفتي فيها الحمام وريحلك شويه وسيب بقيت هدومك لما دينا تيجي تساعد احمد فيها ويجهزهالك
انا حاضر يا جدي
مرات خالي بس ايه كل الهدوم دي انت ناوي تقعد هنا علي طول ولا ايه
جدي بصلها بعيونه حسيت انها عملتها علي روحها ،
انا ها اه لا دي هدوم كنت جيبها لدينا علشان عيد ميلادها الشهر الجي
جدي رجل يا محمد وجدع
انا بعد اذنك يا جدي وطلعت استريحت واستحميت ونمت
صحيت بليل علي حد بيبوس فيا وبيحضني اوووي فتحت عيني لقيت دينا ،يااه اخيرا جيت وحشني اوووي اوووي وعايزه انام في حضنك هموت وخليني معاك في نفس الأوضه بحبك جات تبوسني من بوقي روحت متحرك نايم علي جنبي
دينا ،حبيبي روح قلبي الي وحشني يا مودي اصحي يلا هزعل منك
انا بعمل نفسي اني لسه صاحي انا دينا عمله ايه وحشتيني بقولها عادي اكنك بتسلم علي حد في الشارع
دينا مش اكتر مني وراحت خدتني في حضنها في بوسه مشبك مش عارف ايه الي حصل لقيت نفسي ايدي بتتحرك لوحدها علي جسمها وبمسك في صدرها لقتها في لحظه جابت علي السرير وغرقتو وهدومها ادهولت خالص
دينا يخربيتك موتني انت بتعمل فيا ايه
انا فعلا مستغرب ايه ده الي فيا مستغرب
ام السعد ودي ذي منقول كده الخدامه بس هيا متربيه في البيت ده من وهي 8سنين بعد ما امها وأبوها البيت بتعهم ولع بيهم وهي الي عاشت وجدي جبها هنا في البيت تساعد وكان في الوقت ده عندها 23سنه
ام السعد سيدي يا سيدي
دينا ايوه يا توتي تعالي في ايه
انا لا استني دقيقه معلش ،انتي هبله تدخل فين والمكان هنا كده
دينا معلش نسيت فرحانه بيك اوووي
ام السعد سيدي الكبير عايز سيدي محمد تحت علشان العشي
انا حاضر دقيقه واحده وجي يا يا اسمك ايه
دينا اسمها ام السعد انا بقلها توتي دي صحبتي
انا مش يا ام السعد
ام السعد تمام يا سيدي
دينا اول ممشت لقتها نطت في حضني تاني وبتقولي
محمد انت وحشني اوووي انا بموت فيك متسبنيش تاني وبتطلع تبصلي كده يعنيها وانا بصراحه بحب العيون دي اوووي روحت مقرب من شفايفها اوووي وروحنا في بوس وتقفيش جامد اوووي وبقيت اقرص في صدرها جامد اوووي وهي تصوت وبدعك ايدي في كسها من تحت بنطلون البجامه
ام السعد بتخبت واحنا مش سمعين،،يا دينا يا دينا يا سيدي
انا فوقت في اللحظه الي دينا جابت فيها مش قدره تاخد نفسها خالص بتموت في اللحظه دي لقيت أم السعد في الغرفه
ام السعد يا سيدي محمد سيدي الكبير لو منزلتش هيطلع هو فلو سمحت انزلو بدل ميشفكم كده
انا فوقت لقيت دينا شبه عريانه وملط وانا خدوني غرقانه
طب بقولك ايه خوديها الأوضه بتعتها فوقيها كده وغيرها وهتيلي غيار من هدومي وقولي لجدي هياخد دش وينزل وبعد ازنك اغسلي الفرش ده وغيريه بسرعه
ام السعد حاضر يا بيه
ام السعد بنت 23سنه لسه بنت عليها صدر كبير شويه بس خلفيتها مش كبيره اوووي بس وسطها استك يلسوعك اف كل ده انا لسه مركزتش معاها انا خايف من جدي
خلصت ونذلت لجدي ولقيتو فرحان بيا اوووي ومبسوط وبعد كده سال امال فين دينا مش شيفها خالص هي مش كانت معاك يا محمد
انا ها اه هي سلمت عليا وخرجت يا جدي معرفش حاجه
جدي يا ام السعد
ام السعدايوا يا سيدي
جدي فين دينا. نائمه يا سيدي جت تعبانه من الدرس روقت الأوضه بتاعت حضرتك وسلمت علي سيدي الصغير ودخلت تنام
جدي ماشي يا ام السعد
جدي بقولك يا احمد لما جوزك يجي قوليلو اني عايزو ماشي ،وانت يا محمد خلص اكل وتعالا علي المكتب عايزك في حاجه مهمه اووي
الجزء الثامن
جدي بقولك يا محمد خلص اكل وتعالا المكتب عايزك في حاجه مهمه جدا ماشي
انا حاضر يا جدي هخلص وجي
مرات خالي بعد مجدي مشي ،،عامل ايه يا محمد مرتاح معانا هنا
انا الحمد...كويس المكان والجو حلو وهادي
مرات خالي قولي يا محمد متعرفش جدك عايزك ليه
انا لا معرفش لما اروح هعرف
مرات خالي ماشي ،قولي بقا مين القمر الي كانت جاتلك المستشفى دي حبيبتك
انا اني واحده فيهم هما اتنين
مرات خالي انت شكلك مش سهل
انا يستي علي ايه هقولك دول صحابي عادي يعني علي فكره
مرات خالي تماما رغم اني مش مصدقة
انا حروح لجدي تمام،يا ام السعد
ام السعد ايوا يا سيدي
انا بتعرفي تعملي قهوي
ام السعد ايوا يا سيدي
انا اولا اسمي محمد مش بحب الكلام ده احنا مش في عصر الجاهليه تمام،ثانيا عايز فنجان قهوه اسود غامق علي رماله تمام هاتحطي الوش الاول بعد كده اغليها موت تمام وكبايه مياه ولو في فروله هاتي 4قطع مش اكتر تمام
ام السعد حاضر يا سيدي
انا لو قلتيها تاني مش هطلب منك حاجه تانيه تمام
ام السعد بصت لمرات خالي كده بصت اعمل ايه لقيت مرات خالي بتقولها اسمعي الكلام ده لحسن سيدك الكبير يزعلك
انا سعتها حسيت أن في حاجه غريبه بس قولت مش مهم ورحت لجدي
خبط علي المكتب
جدي مين
انا محمد يا جدي
تعالي واقفل الباب وراك
انا خير يا جدي
جدي كل خير يا حبيبي قولي الاول مرتاح هنا
انا يعني مش اوي مش متعود بس علي السكوت ده حاسس أننا في الصحراي
جدي الناس بتحب تهرب من الصوت لسكوت الا انت وأم...،المهم يا محمد ناوي تخليك هنا قد ايه
انا ايه لحقت تزهك مني ده انا لسه جي انهارده
جدي ده انا قلبي مش قادر يسكت من كتر الفرحة قولي بس وهعرفك
انا بصراحه يجدي انا كنت ناوي اقعد شهر بس شكلها كده هغير تفكيري
جدي ها للاحسن صح اوعا تكون فاكر اني مش عارف انك بتحب البنت بنت خالك ها قولي متخفش يا نمس،
انا و**** يجدي انا معجب بيها وهي كمان معجبه بيا وبتحبني بس انا مش مرتاح اوووي
جدي بوص يبني انا هقولك حاجه البنت بنتنا بس امها ممشيه خالك ذي الخروف تحت رجليها وانا تعبت من الشغل ده كلو وجيه الوقت الي انا عايزك فيه تشيل شلتك بقا وشلتي
انا مش فاهم حاجه يا جدي
اقولك بوص يا محمد انا مش بصحتي ذي الاول ومحتاج حد يشوف وراي خالك وشوف فلوسي وفلوسك فيما بعد ،كنت هتكلم ،جدي انت عارف اني مش بحب حد يقطعني وانت غالي عليا اسكت واسمع
انا حاضر
جدي انت بتحب الرياضيات صح وده شغلك هتمسك كل الحسابات بتاعت المزارع والمصانع هتراجع عليها بس لو صح خلاص مش عايز منك اي حاجه تاني بس لو في غلط تخليك ماسكها وهكتبلك نصيبك فيا وفي امك ال...يرحمها وسعتها هتكملك الإدارة لكل حاجه اتكلم
انا يا جدي انا مش عايز كل ده انا عايز اعيش لوحدي
في اللحظه دي الباب خبط وكانت أم السعد
جدي مين الي بيخبط
ام السعد انا يا سيدي
جدي انا مش قولتلك مش عايز حد يدخل عليا وانا مع محمد يا غبيه
ام السعدايوا يا سيدي بس
جدي مفيش بس امشي مش عايز حد يدخل عليا خالص
انا معلش يا جدي انا طالب منها قهوي وهي جيبها ليا تعالي يا ام السعد
ام السعد ادخل يا سيدي
جدي تعالي واخلصي
ام السعد حاضر ودخلت وقلتلي اتفضل الحاجه ااهي يا سيدي
انا بصتلها كده وقلت بعدين وقلتلها غلتيها
ام السعد ايوا يا بيه وهي الفراوله اهي
جدي هي فين دي يبت جايبه الطبق فاضي يبت انتي وكان لسه هيشتمها
انا يا جدي انا الي قولتلها عايز ٤بس لو في لبن بسرعه بقا هاتيه مش عايزو مغلي عايزو عادي
جدي روحي احلبي جموسه بسرعه
ام السعد حاضر يا سيدي
انا هو مفيش حد غيرها يا جدي يسعدها البيت كبير اوووي عليها
جدي لا في كتير بس هي اكتر واحده بتخاف مني
انا ليه يعني عايزها تخاف منك
جدي علشان البومه الي تح
في اللحظه دي شوفت خيال عند الباب شورت لجدي
جدي مين الي بره مين
مرات خالي انا يا عمي سمعت صوتك عالي في حاجه
جدي بصلي ودحك وقلها لا مفيش حاجه شوفي انتي مشاغلك وخلينا لوحدنا ،كل ده يبهيمه انتي
ام السعد معلش يا سيدي اسفه وال...عبال بس ماشفت جموسه عدله متكونش محلوبه أو في رواسب في جسمها
جدي شطره يبت كده انتي تستهلي الحلاوه تعالي
ام السعد راحت لجدي وجدي ادها فلوس وقلها حسك عينك تقولي كلمه للبومه الي واقفه دي ماشي واالا عظم..انتي عارفه هعمل ايه
ام السعد حاضر يا سيدي من عيوني
جدي يلا اخرجي انتي يا احمد وخديها معاكي وسبونا لوحدنا
بعد مخرجو جدي شوفت انا عارف انها بتحوم ذي الحيه علي فلوسي ساعدني يا محمد
انا حاضر ياجدي بس علي شرط
جدي وحياه غلاوت امك لولا أنك ابنها لكنت دفنتك دلوقتي بس قول
انا معلش يا جدي قصدي طلب معلش ،،ان بعد الشهر ده لو لقيت أن كل تمام تسبني امشي
جدي طب لو عجبك الشغل كمل عادي حتي لو ملقتش حاجه
انا بوص يا جدي موعدكش بس هفكر ماشي
مرات خالي خدي يبت انتي قوليلي كان بيقولك ايه الكهل الي جوه ده
ام السعد كان بيكلمني علي الفراوله يا ستي
مرات خالي فروله ايه يبت انتي انتي هتستهبلي
ام السعد ورب...ابدأ يا ستي مش قدامك سيدي محمد طالب 4حبات فروله انا جبتلو ذي مقال وسيدي الكبير كان زهقان عليا خالص وكان بيوصيني عليه مزعلهلوش علشان ميقلنيش ويتويني
مرات خالي خلاص غوري صحي البت دينا وخليها تجيلي
ام السعد حاضر يا ستي حاضر
انا وانا خارج من المكتب شوفتها نديت عليها ،،ياام السعد
ام السعد ايوا يا سيدي حاضر
انا انتي فعلا غبيه غبيه اتعصبت اوووي ،،اولا انا اسف اني شتمتك ثانيا اسمي محمد ماشي اسمي ايه انطقي محمد
ام السعد يا محمد لو سيدي الكبير سمعني يقتلني وانت شوفت هو عامل ازاي
انا ملكيش دعوه انا الي هقولو
ام السعد حاضر يا محمد حاجه تاني
انا لا راحه فين كده
ام السعد راحه انادي لستي دينا ستي الكبيره عايزها
انا ماشي تمام روحي يلا ،،مشيت شويه وندين عليها
انا يا ام السعد جت الا قوليلي انتي اسمك ايه
ام السعد اسمي ام السعد يا بيه في ايه مالك
انا برضو غبيه قصدي اسمك الحقيقي
ام السعد اسمي روقيه
انا ال...حلو اوووي
رقيه من زوقك يا بيه
انا انتي غبيه علي فكره اسمي محمد ماشي لو قولتي بيه او سيدي ديه تخلي جدي يمشيكي تمام
رقيه حاضر
انا شوفتي الي انا طلبتو انهارده عايز منو كل يوم قبل الفطار لمده شهر والبن برضو يكون مش مغلي
رقيه حاضر يا محمد
جدي انتي يا أم الزفت اسمو سيدك يا غبيه
رقيه استخبت ورايا ومسكت فيا
انا يا جدي يا جدي البنت ماتت يا جدي انا الي قيلها اولا هي اكبر مني وليها احترمها وثانيا انا بكره الكلام ده ولا اسبها وامشي
جدي معلش خالص ومشي
انا رقيه لسه مسكه فيا وخايفه اوووي ها مش خلاص كفايا
هي معلش اسفه
انا ولا يهمك محصلش حاجه امشي يلا صحي دينا لحسن ستك تموتك
لقتها بتجري كانت نسيت وانا قعت ادحك عليها موت وبفكر فيها هي ازاي كده هل هي فعلا ملهاش اي حد قلت هصفالك بعدين وطلعت الجنينه بتفرج علي المكان وفرحان اوووي وبفتكر الزكريات بتعتي انا وامي واذي كنت بنتمشه هنا واذاي ايه ده ايه الارقام دي استغربت
الارقام دي ارقام معدلات بس مش دي المشكله انا فكرها كويس وكان كل معدله بتفكرني بلي بعديها كان في معدلات في الشجر وعلي الجدران وعلي خشب المزارع في الاخر وصلت لشجره كنت علي طول بكون هنا مع امي والي قلتلو ليا في لحظه كانت معايا فيها لازم تخلي عندك ثقه مش فيا أو فيك في المعدلات والرياضات والباي πبلاخص افتكر ده أسراري كلها هنا وشورت علي دمغها ثم قلبها ثم تفاحه كانت معاها
في اللحظه دي جريت بسرعه رهيبه كل الي شابين في المزرعه جريو ورايا وانا عمال انادي علي جدي جدي جدي جدي لدرجه ان البعض افتكر أن جدي مات طبعا الكل بيجري ورايا بس محدش لحقني دخلت البيت وانا بنادي علي جدي قبلت رقيه جدي فين بسرعه
رقيه مع خالك محمد في المكتب ومش عايز
انا جريت فتحت الباب جامد
جدي انا مش قلت محدش ،في ايه يا محمد داخل كده ليه
انا جدي كان في علبه عليها ارقام كتير اوووي في الأوضاه بتعتي وانا صغير هي فين
جدي ايه علبته ايه دي الي عمله كده فيك
انا يجدي قولي بسرعه **** يخليك
جدي معرفش يبني وال...اهدي بس وانا هجبهالك
خالي احمد هو ده يابا الي هتخليه يمسك الحسابات ماشي براحتك كلها فلوسك وخرج
انا في اللحظه دي افتكرت سماح
سماح جدي عايز الداده سماح الي كانت هنا وانا صغير
جدي يبني دي ماتت من سنين طويله
انا طب ليها عيال أو أي حد قريب منها
جدي مفيش اي حد ليها هنا كانت متجوزه راجل من هنا من البلد ومكنش حد بيحبها من أهلو ولا هيا ولا بنتها روق
رقيه ايوا يا محمد رقيه انا بنتها كل ده كنت مستنياك الست الكبيره الوحيده في البيت ده امنت امي علي سر بسببو ماتت هي وأبوي ورغم كده وهي بتموت اكمل. الامانه رب...بس يعلم اني مش محتاجه الشغل هنا انا كنت بس مستنياك بس كنت عمري متوقع انك بسرعه دي هتفتكر الصندوق اهو بس كنت هموت واعرف ايه الي يخلي امي وابويا يموتو بسببو ايه الي جوه الصندوق ده وهي بتعيط
جدي ممكن نطلع الأوضا بتعتي بسرعه
جدي يلا
انا رقيه تعالي
جدي بس يبني
انا من حقها تعرف ايه الي في الصندوق
جدي هو انت تعرف
انا لا بس هحاول افتحوا
رقيه مش بيفتح حولت كتير افتحوا بس هو معرفتش بس هو اصلا شكلو مفهوش اي حاجه خالص خفيف ومفيش اي حاجه فيه
انا تعالو بس يلا
عند خالي
مرات خالي ها كان عايز ايه
خالي كان عايز محمد يمسك الحسابات بتاعت كل حاجه خفت في الاول بس بعدها ارتحت خالص
مرات خالي ليه يعني ايه الي حصل
خالي العيل جي يسأل علي صندوق خشب ال ايه مكتوب عليه ارقام وهو صغير ده عبيط ده ولا ايه
مرات خالي بتقول ايه قول كده تاني
خالي مالك يا وليه بقلك صندوق خشب مكتوب عليه ارقام
مرات خالي طلعت تجري ذي المجنونه وخالي وراها نزلت المكتب ملقتش حد فيه
مرات خالي يام السعد يام السعد يام الزفت
واحده من الخدمين ايوه يا ستي ايوااا
مرات خالي فين أم الزفت.
مش عارفه يا ستي بعد مسيدي محمد دخل هي جريت علي الأوضاع بتعتها خدت حاجة وراحت المكتب بعد كده طلعت مع سيدي الكبير والصغير فوق
مرات خالي في اني زفت فيهم
الخدامه بتاعت سيدي محمد
جريت علينا وفتحت الباب بسرعه وجامد بس ملقتش اي حد خالص
اه يبن بيت المحروس ورب...مهسبهولك اهههه
خالي مالك يا ايات في ايه
مرات خالي مفيش هما شويه وهيجو تعالو نستني تحت وانتي يبت اعملي كبايه بن بسرعه يلا
عندي انا وجدي ورقيه قبل مخالي يجي هو ومراته انا دخلت الغرفه بتعتي وقفلت الباب وتأكد انها مش بره ورحت نحيت الدلاب وفتحتو كان في علبه جوه ضلفه جوه الدولاب خرجتها وشفت ورقه فيها معادله حلتها ورحت نحيت عمود في اخر الأوضه ودوست علي حته فيه لقيت بابا صغير ذي علبه كده دخلت انا وجدي ورقيه
جدي انت ازاي عرفت كل ده
رقيه كل ده من الأرقام الي علي الصندوق
انا الصندوق لسه متفتحش هياخد وقت ولازم نكون لوحدنا علشان لغذوو كبير اوووي ومهم بس معرفش ليه
جدي قولي ايه المكان ده بيتي ومعرفش فيه اي حاجه كده
رقيه انا دخلت كتير اوووي ومفكرتش بمكان ذي ده هنا
دخلنا مكان كبير اوووي هتقولولي ازاي هقول لحضرتك ابويا مهندس وهو الي باني البيت ده كلو تمام وامي هي صحبت الفكره وهنعرف ليه ابويا مش باين في القصه لانو لسه دورو في السلسلة التانيه بعد رمضان وعليكم خير ولو حد متبعني ومدايق أن مفيش جنس كتير فيها يجهز بعد رمضان هخليك متفكرش غير في القصه دي
جدي ازاي ده كلو تحت بيتي ومعرفش ماشي يا يابن سعيد ياغلاوي
انا قاعد بحاول احل المعدله صعبه اوووي هي عباره عن معدله عاديه بس الناتج مجهول وأحد ترفينه مفقود وفي صوره تفاحه في الاخر قعت ٥سعات لحد مرجعت دماغي لكلام امي لازم تخلي عندك ثقه مش فيا أو فيك في المعدلات والرياضات والباي πبلاخص افتكر ده أسراري كلها هنا وشورت علي دمغها ثم قلبها ثم تفاحه كانت معاها
صح انا ازاي غبي كده سهله اوووي صح صعوبتها في جمال سهولتها
جدي مالك يبني قولي
انا باي باي يا جدي انا كنت غبي اوووي
جدي يبني هتروح فين فهمني
انا يا جدي باي تساوي ٢٢÷٧ولو فكرت فيها بعقلك ملهاش معنا بس لو بقلب هتحب شكلها π وده العكس فنقلبها بدل ٢٢÷٧ نخليها٢٢×٨=١٧٦
وهي دي ابعاد نجوم ارشميدس في كتاب الرياضيات وكده هنشوف في المكان ده ضلع سبوت النواه وكان برضو عمود في اخر ركن دوست عليه نزلت علبه من السقف فيها صندوق تاني شبه الي معايا بس علي اكبر ومكانو جزي فاضي سعتها عرفت انو مش صندوق ده مفتاح لصندوق ده وحطيت الاتنين في بعض انفتح الصندوق الكبير ولقيت تلفون ورقم مكتوب عليه دكتور دايمند
جدي ايه ده تلفون امك دي بتستهبل
رقيه ابويا وامي ماتو علشان تلفون بتهزرو
انا سكوت بقا ورنيت علي الرقم ده مرتين في ال٣حد اتكلم
Bonjour Dr Hind, vous vous êtes enfin souvenu de moi et je vous manque
الجزي التاسع
Bonjour Dr Hind, vous vous êtes enfin souvenu de moi
انا Bonjour Dr
د.دايمند انت مين انت فين هند اتكلم بسرعه
انا اكون ابنها وهي ماتت من٤سنين
د.دايمند انت كذاب مستحيل تكون ماتت هي وعدتني أنها هتكون موجوده أنها هتنجح في ده مستحيل وقفل التلفون
انا رانيت تاني بس محدش رد فقولت لازم اجرب كتير خليت التلفون معايا وقولت يلا هنمشي
جدي انت فهمت اي حاجه كده
انا لا لسه بس ماما كانت شغاله علي حاجه مهمه جدا مع راجل فرنسي وده من رده فعلو انو شخص ثقه
رقيه هنخرج من هنا ازاي
انا جدي انا موافق علي كل كلامك بس محتاج ام السعد معايا مفيش حد ليه دعوه بيها خالص ماشي
جدي الي انت شايفو عايز امته تبتدئ ويلا
انا انهارده يا جدي يلا هنخرج من هنا لو سمحت يا جدي قولهم كنت بتفرحني علي المكان ولما انا ندتلك كان في تعبان كبير في المزرعه
جدي تمام الي انت عايزو
رقيه انا مش عايزه اكون هنا خلاص انا همشي
لو سمحتي انا لسه محتاجك معايا متمشيش واي حد يكلمك متعملهوش اي حاجه وانا هحميكي وعد
رقيه سكته بس عارف انها وافقت
انا يلا من هنا وخرجنا من كهف في اخر المزارع بتاع قش محدش بيكون هناك ابدأ
مرات خالي حمدلل... بسلامه يا عمي انت ومحمد يا غالي يبن الغالي ها لقيت الصندوق
جدي صندوق ايه الي بتتكلمي عليه ده كان لعبه وغارت مع الزمن لم مراتك يا احمد وخليها تنام الجو ليل
مرات خالي يا عمي هو انا قولت حاجه تجهز العشي دلوقتي
جدي ها تاكل دلوقتي يا محمد
انا ماشي يا جدي يلا
مرات خالي عيوني يلا يبت يا ام السعد شهلي ساعديني
انا لا ام السعد خلاص مش شغاله هنا هي السكرتيرة بتاعتي في المكتب
خالي ايه بتقول ايه اذاي ده يا ابوي
جدي ذي مسمعت محمد هيمسك الحسابات وانت وافقت وهو خد ام السعد تكون المساعدة بتاعتو في حاجه خودي اي حد من البنات الي جوه
مرات خالي خلاص الي انت شايفو يا عمي
انا هي فين دينا
مرات خالي نائمه من الصبح
انا رقيه صحيها وخليها تجيلي
رقيه حاضر
مرات خالي وكمان خلتها رقيه عاش من سمع ام السعد بيقوللها رقيه
جدي انا طالع وابعتلي اي حد لما تخلصو
جدي ماشي يا حبيبي براحتك
طلعت وعمال افكر ايه الي بيحصل في الدنيا دي انا كنت مرتاح بعيد عن كل ده ايه الي عمل فيا كده وامي كانت بتعمل ايه كده ومين الراجل ده وهل ابويا عارف .،عارف هو بيسال عليا اصلا هو ولا مهتم بيا عمرو طبعا مهيكون مهتم بيها عمرو ميعرف عنها حاجه
حد بيبوسني من خدي وبيحضني ونام جنبي
دينا وحشتني اوووي يا محمد
انا وانتي كمان يقلبي ايه كل ده نوم
دينا اعمل ايه انت موتني مش قادره اتحرك خالص انت بقيت شقي اوووي وايدها علي شفيفي
انا ايه موحشتكيش هي كمان
دينا هي ايه دي
انا شفيفي اصل انتي شفايفك تعباني اوووي
دينا وحشاني اوووي طبعا بس ماما عايزاني هي كمان قولت اجي اشوفك الاول عايز ايه
انا عايزك انتي وروحت وخدها في بوسه مشبك بنت حرام اوووي وهي اندمجت معايا اوووي وانا بقفش فيها وهي عماله تصوت اوووي وتقولي براحه يا محمد علشان خاطري هنتغضح
انا يبت انتي كل حاجه ليا مليش غيرك نهائي انت كل حياتي ونزلت قلعتها الاندر وأيدي علي علي كسها كان وردي لاول مره اركز أو اشوفو اصلا وكان مفهوش شغل بس الي. كان عجبني اوووي أن شفايفو صغيره نزلت ابوس فيه وهي تصوت موت وعلي آخرها وتقولي براحه يخربيتك ايه هو انا هطير براحه اااه في اللحظه دي شوفت حد عند الباب وذي مكنت متاكد زوت في اللحس ولقتها جابت في بوقي قرفت شويه بس مبينتش وكمان طلعت علي شفايف بقها ابوس فيها جامد وطلعت ذبي احك فيه بكسها وهي عماله تطلع بكسها لزبي وانا مقطع شفايفها بوس نزلت علي صدرها اقطعها وهي بتقولي محمد انت مين انت عمرك مكنت كده اااه ايه براحه يبني مش هطير منك براحه ااااااه نكني دخلوووو بقا يلا وحياتي عندك يلا هموت جت تقوم قلتلها ااقعدي ونزلت كملت لحس لحد مجابت تاني وهديت خالص وانا معاها
نمت جمبها وانا مجبتش
دينا محمد انا بموت فيك بحبك بحبك
انا وانا بموت فيكي يا قلبي عجبتك الهديه بتاعتك
دينا انت احلي هديه في حياتي
انا يعني معجبتكيش
دينا هي ايه دي
انا انا يستي عملك هديه حلوه اوووي بس استني لما ننزل وهورهالك بعد الاكل
دينا لا وحياتي دلوقتي
انا يستي بطلي بقا لحسن انا علي أخري ولو اتحركت هختصبك بجد وانا لسه مجبتش وانتي ارتحتي خالص
دينا نسيت خالص وحياتي انا هريحك مسكت تضربلي ١٠بس انتي بتعملي ايه
دينا هريحك
انا كده هتتعبيني كده اكتر تعرفي تموسي
دينا لا مش بعرف طبعا انت فكرني ايه
انا يقلبي مش قصدي طبعا بس خلاص مش عايز
دينا حست اني زعلت وقالت طب بوس تعاله هنجرب
انا لا مش دلوقتي
دينا يلا بقا متتقمصش كده
انا لوقلتيها تاني هخرجك من غير هدوم
دينا يا قموصه
انا كده طيب يلا اخرجي منغير الاندرويد والسنتيان
دينا محمد متهزرش يا محمد هات الهدوم
هي جيا عليا وبتاخد الهدوم ذبي بيلمس في فخدها وقف تاني قولتلها تعالي كده ولفتها عليا وحشرت ذبي في طزها من وراها وهي بتصوت سبني مش كده براحه
انا بلعب في صدرها ويلعب فو كسها من فوق وزبي بيحك فيكسها من تحت هي جابت وانا لسه قلتلي خلاص يا محمد مش قادره اخلص قولتلها قوليلي براحه يا قلبي براحه يا حماده براحه يا جوزي لقتها بتقولي براحه يا دكري براحه يا عنتيلي نكني يادكري نيك الشرموته بتعتك افشخها ااااه جبت عليها دلوقتي
دينا اخيرا جبت خلص علشان اروح لماما هات الهدوم يلا
انا لا هتخرجي من غيرهم يلا
دينا يلا يا محمد مش بهزر هدومك اهيه علي السرير انا داخل الحمام لو خرجت ولقيتك لبستيهم هسيبك واسافر بكره براحتك وبستها ومشيت دخلت الحمام كان عندي شك انها فعلا هتسبهم بس خرجت لقتها لبسه وقده مستنياني
انا قولتلها انتي قاعده ليه مش قررتي وخلاص يلا
دينا انا ملبستهمش بس حتطهم في الدلاب علشان ام السعد لما تطلع متخدهم تغسلهم وبتبوسني سلام يا قلبي
لقيت رقيه طلعه بتخبط عليا بتقولي محمد ممكن ادخل قولتلها ادخلي
رقيه علي فكره الي انت بتعملو مع دينا ده غلط هي بتحبك
انا علي فكره انا بحبها برضو يمكن اكتر مما تتخيلي بس في نقطه لسه عايز اتعرف منها لقتها بتشيل الفرش بتاع السرير
انا بتعملي ايه
رقيه هروق السرير
انا انتي المفروض السكرتيرة بتعتي انسي خالص حوار الخدمه في البيوت ده تمام وعايزك تنزلي تشتري هدوم جديده بقا تمام علشان هنروح انا وانتي الشركه بكره
رقيه حاضر
صحيح اسمك رقيه اي حد يكلمك غير كده متعبرهوش خالص تمام انتي دلوقتي احترامك من احترامي تمام
رقيه حاضر بس خليها المره دي بس هروق السرير علشان لو حد طلع من تحت هيفهم غلط
انا ماشي ،
رقيه بس ايه الميه الي بره عند الباب دي كتير اوووي
انا اااه هي تعبانه اوووي كده
رقيه هي مين دي
انا دماغي وجعاني بعد الاكل هتعمليلي قهوي ضبل وخلي بالك انتي هتكلي معانا علي السفره انهارده واي حد يكلمك مترديش ومتحطيش اي حاجه مع حد تمام
رقيه تمام
انا خلصي وتعالي ورايا ماشي
نزلت لجدي عرفتو الي قولتو لرقيه هو اعترض في الاول بس انا عرفت اخليه يوافق
نزلت وجدي قاعد في الاول وجمبو خالي ومرات خالي من جمب جوزها
انا نزلت قعت علي رأس السفره من اليمه التنيه وجات دينا قعدت قصاد ابوها وامها وجمب جدها
وانا قعدت جنبي رقيه وقدمها الاكل واكلي
خالي انتي بتعملي ايه يبت انتي ايه الي قعدك هنا
مرات خالي اومي فزي يامو الزفت
جدي بصلي وقلي اتكلم
انا اولا اسمها رقيه ومحدش ليه دعوه بيها تمام ثانيا هي مش خدامه هي السكرتيرة بتاعتي لو حد عندو مشكله يكلمني انا
خالي ايه ده يابا ايه الي بيحصل ده
جدي تسلم ايدك يا رقيه الشربه حلوه اوووي هزعل انك مش هتعمليعا تاني
خالي يوووااا وقام ومراته وراه
جدي الحق انا العشاء قبل منام تصبحو علي خير
دينا جابت اكلها وقعدت جنبي بتقولي هو فيه ايه ايه الي حصل لكل ده وليه ام السعد اسمها رقيه
انا يقلبي هفهمك كل حاجه بس خليكي جنبي وبوستها قدام رقيه هي فرحت وقعدت كلت وهي مكسوفه اوووي
كلنا كلنا ورقيه جت تشيل الاكل قولتلها روحي اعملي الاقهوي وابعتي اي حد يشيلو واياكي تشيلي حاجه يلا
رقيه في المطبخ
سيده وانشراح
سيده ايه الي جره يا ام السعد ايه الي بيحصل في البيت ده سيدي الكبير بقا ساكت خالص عمري مشفتو كده وسيدي احمد ولا حاجه خالص اكنو مش موجود ده غير ستي ايات دي مش بتفتح بقا خالص مع حتت العيل ده في ايه
انشراح مترديي علينا يابت مالك متنشاني كده
سيده طبعا مهي اسمها بقا رقيه
وبقيت سكرتيره بتاعت حتت عيل
انشراح يعني ايه سكرتيره دي يبت يا ام السعد
سيده اسمها رقيه يبت
انا خلصتو الي بتعملوه من تريقه يلا انتي وهيا شيلو الاكل بسرعه
وقفين مصدومين من طريقه كلامي
انا يلا اخلصي منك ليها
سيده مبراحه يا محمد مش كده فيه ايه
انا بلقلم علي وشها طرقع اسمها سيدي محمد يا شروطه يلا انتي وهي
انشراح جريت قبل مخلص كلامي وسيده بتعيط وراها
انا رقيه اعملي عصير لدينا معاكي وخليه فروله ماشي
رقيه حاضر يا سيدي
انا اسمي محمد يا رقيه يلا انجزي مستنيكي بره
خرجت لقيت سيده بتشتكيني لمرات خالي وقول مشفتني استخبت وراها وانشراح بتشكيل الاكل لوحدها
انا سيدهااا
نعم يا سيدي نعم
انا نزلت عليها قلم تاني علي وشها انا مش قولت شيلي الاكل وقفه بتعملي ايه يلااا
بصيت علي مرات خالي مفتحتش بقها خالص وروحت قعت جمب دينا وحضنتها قدام امها
دينا بس يا محمد ماما وقفه
انا ملكيش دعوه تعالي وبستها من شفايفها
مرات خالي بتعمل ايه يا محمد ايه قلت الادب دي تعالي هنا يبت انتي
دينا جت تقوم مسكت أيدها قعتها وهي خيفه
انا اصل خفت انك مشفتيش في الاول عدل قولت اوريكي وعلي فكره انا طلبت أيدها من جدي وجدي وافق
دينا بجد يا محمد بجد حضنتني جامد اوووي وبستني من شفايفي قصاد امها
مرات خالي سابتني وطلعت قلتلها تعالي عايزك في كلمه حلوه في المكتب
دينا يا محمد انا مش قدره ارحمني انت مموتني
روحت حطيت ايدي في بنطلنهها وأيدي علي كسها وانا ببوسها دينا وحياتي عندك كفايا لو بتحبنيي
انا بتأكد بس انك لسه منغير اندر وبستها
لقيت رقيه دخله بلقهوي والعصير بوستها
انا اشربي العصير واستحميي وكملي نوم لبكره
دينا حاضر يا حبيبي
سلام
رقيه محمد انت فعلا هتتجوزها
انا في حاجه بس هتاكد منها الاول وعلي حسب كد ههشوف بس انا فعلا بحبها انا هنام ماشي وعملي حسابك هنروح الشركه بكره تمام
رقيه حاضر تصبح علي خير
انا وانتي من أهله
عند رقيه في الاوضه
انا ايه الي مقعدني لحد دلوقتي انا معايا فلوس كويسه ممكن افتح بيوتي سنتر صغير علي قدي كده بس انا مش عارفه ايه الي شددني ليه كده في حاجه غريبه فيه بس حلوه هي ايه معرفش يوهه انا هنام
انا قعت احاول انام مش عارف بعد ساعتين قولت انا انزل اقعد في الجنينه في الهوية
وانا نازل سمعت اهااات من الاوضه بتاعت جدي بقرب منها
انا ايه يا جدي بتتشاقه مع مين كده ايه ده ده من الاوضه بتاعت خالي
مرات خالي ..اه اااااه اجمد اجمد من كده يا خول نكيني انشف عن كده يا كسمك نكني اااه
خالي انتي الي هايجه اوووي انهارده مش عارف ليه
مرات خالي كلو بسبب ابن اختك الشرموته طالع راجل ذي أبوه مش خول ذيك اااااااه اجمد بسرعه يلا
خالي طب انا هوريكي الخول ده هيعمل فيكي ايه خدي يا شرموطه خدي
فتحت الباب سنه ولقيت فعلا أن خالي احمد خول ولازم يتبعبص علشان ينيك وشيتغل
انا ده احلوت اوووي صورتوا ورحت الجنينه شويه وانا طالع قبل مرات خالي
مرات خالي ايه ده ايه الي مصيحك لحد دلوقتي يا محمد
انا مش جيلي نوم
مرات خالي ليه ده انت عملت حتي مجهود. كبير اوووي النهاردة
انا لا متخافيش عليا ده حاجه صغيره اوووي من الي عندي وانتي شفتي مين تعب فينا صح
مرات خالي طب متيجي ترحيني كويس بم أن الإنتاج عجبك تعاله للمصنع ويتمسك في صدرها
انا بصراحه المصنع العفشه فيه مفشوخه علي الاخر وانا بحب الجديد سلام يا مرات خالي وسبتها وطلعت وهي كانت بتشيت وعايزه ازعلك فيا
مرات خالي اه منك يبن الشرموطه طالع لبوك موز يخربيتك
الجزء العاشر
بدايه الجزي الجديد في البيت
رقيه .بتخبط علي الباب محمد محمد
انا ايوااا مين
رقيه ام السعد يا محمد
انا هاتي الفطار وتعالي يلا
رقيه حاضر
انا صحيت غسلت وشي وقلت اخد دوش سريع كده ونزلت
نزلت قبلت جدي بسلم عليه
جدي صباح الورد يا محمد
انا صباح الجمال يا جدي اللا قولي فين دينا
جدي صابح تحلي كده علي طول
انا يا جدي صدقني وال.بحبها بس في حاجه خايف منها بس مش وقتها دلوقتي
رقيه الفطار يا محمد
جدي اعمليلي قهوي يا ام السعد
رقيه حاضر يا سيدي
انا جدي لو سمحت اسمها رقيه ولو سمحت بلاش تطلب منها حاجه مش عايز حد يكلمها غيري
جدي الي تشوفو بس بشرط تجبلي ايه سبب التدهور في المخازن بتاعت اللحوم والالبان
انا حاضر يا جدي
دينا محمد محمد محمد صباح الفل والياسمين يا حبيبي
انا صباح الورد يا قمر ايه الحلوه دي راحه فين كده
دينا رايحه الدرس مع صحبتي هتعوز حاجه
انا مفيش تحليه كده ولا كده وحشتني الفراوله اوووي
دينا وانا كمان يا حبيبي وبتمسك في رقبتي
جدي بقولك يا بت ايه الفستان ده جبتيه منين
دينا ...هاااا خدتني يا جدي انت هنا من امته
جدي من امته انا قاعد وانتي نازله وانتي ولا هنا خالص ايه الولا كال عقلك ولا ايه
دينا يا جدي مش شايف البدله حلوه اذاي عليه وكمان انت مش وافقت علي طلب ايدي منك وهو هيتجوزني
والفستان ده هو الي جبهولي حلو بجد ده جيبلي يجي 5غير بتوع السهره
جدي رب...يخليكم لبعض يار...يا اولاد
رقيه الفطار يا محمد
انا هاتيه هنا علي المكتب يا رقيه ،دينا فطرتي ولا لسه
دينا لا لسه كلت تفاحه بس وهكمل لما اجي من الدرس بس مستنيا خلود صحبتي
انا طب بوسي اشربي اللبن وخدي سندوتش وانا هخلي رقيه تعملي غيرهم
دينا مش قدره
انا متحلفيش بقا قلي وانتي ساكته يلا عبال ماخلود تيجي
دينا حاضر علشان خطرك
خلود دخلت سلام عليكم اذيك يا جدو عامل ايه هي فين دينا
جدي جوه في المكتب مع محمد الحقيها بها
خلود شكرا يا جدو
انا ودينا في المكتب علي رجلي باكلها وببوسها من خدها وهي بتاكل ومبسوطه
قالتلي كفايا بقا عايزه امشي
انا بحبك وبموت فيكي
دينا بموت فيكي
بنبوس بعض من شفايف بعض وبناكل في بعض جامد اوووي خلود بره المكتب شايفه كل ده ونفسها عالي اوووي
خلود هاااا يخربيت حلوتك مش هسيبك ليها المقشفه دي ،،دينا مش يلا علشان منتاخرش
دينا خلود حاضر انت هنا من امته
خلود لسه جيا اهو و
دينا دي خلود يا محمد صحبتي الوحيده وكل حاجه في حياتي
انا اذيك عامله ايه
خلود حلوه اوووي وبتاكل في شفتيها عرفت انها مش سهلا
دينا يلا يا خلود علشان نلحق الدرس
خلود يلا ،،خرجو بره وانا نديت علي دينا
انا دينا تعالي عايزك
دينا في ايه
انا بتثقي فيا
دينا ايه بتقول ايه
انا رودي عليا
دينا طبعا اكتر من نفسي ليه بتقول كده
انا بلاش تثقي فيها علشان خاطري تمام عارف انها حاجه غريبه بس م شكل حاجه تسمعي كلامها
دينا حاضر يا محمد ومشيت
خلود كان عايز منك ايه
دينا ها كان بيقولي هتوحشيني اوووي
خلود يبختك يا ستي وقعتي الواد في يومين بقا علي وشو مكفي وميقدرش يبعد عنك
دينا اسكتي انتي متعرفيش اي حاجه ده هو الكل في الكل دلوقتي جدي هيمسكو الحسابات بتاعت المزارع والمصانع والشركات بتعتو كلها واول يوم ليه انهارده
خلود اممم شكلك مش سهل خالص بس هجيبك
في الشركه
أستاذ عاصم وده المحاسب القانوني لشريكه
يا احمد بيه يا احمد بيه الحقتي مصيبه علي دماغي الحقني
خالي احمد ايه في ايه يا استاذ عاصم
عاصم الحج هيبعت حد يراجع الحسابات كلها من تاني
خالي احمد طب وفيها ايه هو احنا عملنا ايه غلط مش كل ورقك سليم
عاصم طبعا سليم بس كل حاجه بتروح اربحها لشركه التغذيه بتاعت المدام
خالي احمد بس كلو بلقانون وخلي بالك اني انا شريك فيها ب65% الإدارة و80%ارباح
عاصم بس لو خد بالو هنعمل ايه
خالي متخفش ده عيل في ثانويه عامه ميتخفش منو نهائي هو عقبة حلو بس في اللعب بس وخد ده شيك بفلوس الإنتاج والمساهمات بتاعت حضرتك لينا يا عاصم بيه
عاصم يا باشا ده احنا تحت الطلب بس في شروط لاي حاجه
خالي لا كل الي هو عايزو اديهوله تمام
عاصم تمام بعد اذنك
في اللحظه دي انا كنت تحت في العربيه مع جدي ورقيه وداخل الشريكه
جدي محمد خش بثقه عاليه وانا نعرفهم كل حاجه اني هبعت حد الاداره والمحاسبات تمام هتدخل هامشي علي طول تركب الاسنسار الدور الرابع لاخرو هتلاقي مكتابين واحد عليه اسمي وواحد بتاع خالك والسكرتيه هناك تمام اسالها اي حاجه
انا ماشي يا جدي سلام يلا يا رقيه
دخلت الشريكه بتاع الأمن شافني ناذل من عربيه الحج فعرف انا مين وبلغ الأفراد الآخرين داخل الشركه
انا داخل الخطوه السريعه العيون كلها عليا محدش بيكلمني والكل مستغرب بدل مدخل علي ممر الاداره دخلت مكاتب الاشراف والإنتاج والمعاملات المالية نظره سريعه جدا علي كل حاجه وروحت المكتب ملقتش السكرتيرة دخلت المكتب وخبت الباب جامد اوووي تمام مفيش 4دقايق ولقيت الي داخل المكتب بيقول انت بتعمل ايه ولسه هتكمل
انا اسمك اايه
هي انت مين مش
انا اسمك اهي انطقي بسرعه وصوتي عالي
ندي اسمي ندي
شغلتك ايه
ندي السكرتيرة بتاعت الحج الخاصة
انا طب بم انك السكرتيرة الخاصه للحج فانتي المفروض تكوني علي المكتب بتاعو برضه وبما انك مكنتيش بره فمخصملك 5ايان تمام
ندي بس حضر
انا مفيش بس اسكتي
ندي حاضر
انا محمد النائب بتاع الحج هنا وهتابع كل كبيره وصغيره هنا ودي رقيه ودي كل حاجه ليا يعني انا وهي واحد كل الي تطلبو يتنفذ تمام
ندي حاضر
عايز اجتماع مع كل مجلس اداري او انتاج أو مفرع انهارده قدامك نص ساعه ويكون اول اجتماع جاهز يلا بسرعه
ندي حاضر حضرتك تحب تبدأ بمين في ال
انا مش مهم المهم انو كلو انهارده وبين كل اجتماع والتاني 20دقيقه يلا
خالي في ايه الصوت العالي ده
انا مفيش يا خالي بشوف شغلي
خالي. براحه مع الناس يا محمد مش كده
انا خالي هو شهر واحد وهمشي اعمل بعد كده مبدك تمام
خالي سبني ومشي
ندا أستاذ أحمد مين ده
خالي ده محمد بن اختي ويكون شهر واحد بس هنا ده لو كملو اصلا فستحملو يلا كلو علي مكتبو
ندي استنو هنا مش يا استاذ احمد بس هو عامل اجتماع مع كل الفئات العامله
خالي هههههههههه برحتو ا
انا بقيت شغال في معاملات ومراجعات واجتماعات كتير لحد أستاذ عاصم لما جيه معاه الحسابات بتاعت الشريكه كلها ولقتها تمام وخلستها بسرعه في 10دقايق تقريبا لدرجه انو فكرني فعلا ذي مخالي قال مفيش مني خوف
أستاذ عاصم حاجه تاني أستاذ محمد في حاجه في الحسابات
انا لا كلو تمام ومدين ايدي ليه بلملف ومسكو جامد أستاذ عاصم الارقام تمام الإيرادات عايز المصروفات بسرعه انهارده لمده 6شهور فاتو
حسيتو خاف بس قال حاضر يا محمد بيه بكره هيكون
انا عايزهم دلوقتي يلا هاتهم الاستاذه رقيه هنا
ندي يلا الي بعدو ،رقيه عايز فطاري يلا مش مهم ازاي المهم انو يجي
رقيه وندي حاضر يا باشا
الساعه 4خالي مشي وشيفني لسه في المكتب روح
دينا بتحسين انا جريت علي العربيه لقيتو ابوها حضنتو ولقيتو لوحده خافت تسال عليا ودلخت مع ابوها
جدي ايه يا احمد ايه الي حصل في الشريكه وايه الي اخرك كده مش عويدك تتأخر
خالي كنت مستني ابن بنتك بس لسه قدامو كتير حتي الموظفين مستغربين ايه كل ده ده ولا امن الدوله بس ياريت يكون فاهم بيعمل ايه .
جدي ملكش دعوه بيه هو شهر وهيمشي سيبو
خالي حاضر
دينا هو محمد هيجي امته علي كده يا بابا
خالي وانا مالي برحتو ده حتي مكلش خالص مش فاهم. ايه
خالي طلع قال كل الي حصل لمراتو هي كل الي قلتو الواد ده مش سهل بس ايه راجل مسك الكل من اول يوم حتي لو ذي ما انت بتقول مش فاهم حاجه
الساعه 6ونص لقيت رقيه نامت علي الكنبه من التعب طلبت ندي لقتها هي كمان علي آخرها خالص
انا سالتها هو أستاذ عاصم جاب الملفات
ندي هي موجوده في العربيه ذي ما استاذه رقيه طلبت والسواق مستني حضرتك تحت
انا هو مين بره لسه
ندي مفيش حد خالص مواعيد العمل بتنتهي 5ونص حضرتك
انا ندي انا بعتزر علي الأسلوب الي صدر مني ده بس معلش كان لاذم اعمل كده علشان الكل يعرف بيتعامل مع مين ذي ما انتي شايفه لسه مكملتش 20سنه والكل مستخف بيا بس صدقيني في الشهر ده حاجات كتير هتتغير بس الي اتمني فعلن انو يخليه ذي مهو انتي بلاش اي حاجه تطلع بره وبالأخص خالي تمام
ندي الي حضرتك تشوفو
انا اسمي محمد بلاش القاب احني من سن بعض برضو يعني بلكتير فرق سنتين 3
ندي حضرتك انا28سنه
انا ولا يبان عليكي انتي 18سنه واسمي محمد
ندي شكرا علي المجمله دي
انا مش بجامل نهائي ولو سمحتي صحي رقيه وقفلي المكتب بلمفتاح ومسمحلك بتأخير ساعتين بكره ماشي هستني تحت في العربيه ولو سمحتي وصلي رقيه للعربيه علشان متهش ومفيش خصومات ليكي بس الباقي ذي مهيأ تمام
ندي ضحكت وقالت تمام
انا خت الورق وروحت البيت طبعا بعد موصلت ندي بعد محيلات كتير اوووي لقيت دينا نامت روحت لقيت مرات خالي في وشي بتقولي يخربيتك قمر بلبدله
انا احسدي بنتك علي عريسها من الاول اهو
مرات خالي طب مش هدوقني انا الاول
قربت منها اووي لحد رقبتها وقلتلها في المشمش يا قلبي
وده نهايه الجزء العاشر والسلسلة الاوليه اسف علي التأخير
في البدايه الاسم محمد 16سنه طبيعي جدا في مرحله مراهقين لازم يكون في إنجاب لاي حاجه طريه موجوده وده سبب كافي لبدايه ماهي الا اسوي قصه موجوده في طبيعت كل شب أو ولد في حياته .
محمد أو انا طالب في 2ثانوي من المتفوقين لحدا ما طالع من الاوائل 3مرات في مختلف المراحل الدراسية ،ليه 2من الأصدقاء
1محمد فتحي من الناس الطيبه اوووي أو ذي مبتقول علي نياتو خالص ،التاني مالك زومبي وده الشهره بتاعو لانو رغم انو جميل شكلا الا انو حمار في طريقه كلامو يعني من الاخر غزيزي القارئ شله ميح في كل ما يتعلق بالجنس الآخر لحد مرحله معينه جدااا في حياتنا .
خلينا متفقين أن مفيش ولد بيوقع بنت في حبو اوووي تمام البنت لو منجزبه ليك هتكون تحت رجلك وهو ده الي حصل في البدايه لقصتي .
القصه في البدايه عند محمد فتحي وده مش البطل بتعمل علي فكره ,
طالب في 2ثانوي منجزب لبنت في الدرس معاه من سنه وكل ميحاول يقرب منها مبيعرفش بسبب انو مش بيقبلها غير في الدرس وبعد الدرس مش بيلقيها لسبب معين هنعرفو ،من مره لمره اتعرف عليها وعرف اسمها نوره وعلي طول بتكون مع صحبتها مي شويه وعرف من مي ان هي معجبه بيه ففرح اوووي وقالك انا لازم اكسب واستغل الفرصه دي فطبعا لاجئ لافشل صحبه ممكن تتخيلها في الكلام ده احنا
اتصل بيا وقلي انا عيزك داروري انت ومالك قلتلو تمام تجيلك البيت قالي تمام
محمد ،بيقول انا عايز مساعده منكم
مالك .مالك يلا في ايه
انا شكلك كده عملت مصيبه ونهارك اسود
محمد . يعم مفيش حاجه كل الي حصل مي قالت إن الكراش معجبه بيه وهنخرج يوم الجمعه تقبلني ومش عارف اعمل ايه
مالك .بس جبت في لعبتي انت تجربها بوكس وتحط في شويه من الحاجات التفها الي بيكلوها علي دبدوب أو عروسه وخرجها وهي هتقع في حبك علي طول
انا ساكت ومتكلمش خالص عزيزي القارئ احلفلك أن المشهد ده حصل بجد
محمد ايه يا رايق مالك ده انا قولت مفيش غير happyالي هيحلها
انا بقولك ايه انا معرفش حاجه سبني في حالي ....يخليك تمام
مالك. مالك يلا في ايه
انا يعم بقالي 3سنين بتكلم معاها ومش عارف أخرج معاها ولا مره ويجي الخول ده تلعب معاه من اول اسبوع ايه كسم النحس ده
مالك يعم هو حد قالك متخرجش معاها
انا يعم انت عارف اني بخاف هي الي اعترفت بحبها ليا وهي الي بتكلمني وانا عامل ذي الفرخه المدبوحه مكسوف اوووي
مالك خلاص عندي حلها ولا يا محماااا انت مش بتقول أن صحبتها معاها
محمد اه ليه
مالك خلاص خدو معاك وهو يجرب
انا لا يعم انا مليش في الكلام ده فكك مني
مالك يبني افهم انت هتروح علشان تبعد صحبتها بس ومحمد ياخد رحتو معاها
محمد اه با...عليك يا محمد يابو الرجوله كلها
انا لا يعم روح انت يا مالك انت خبره روح انت
مالك.ها لا انا مش هينفع انا هكون خارج مع واحده يوم الجمعه مش هعرف
محمد انت عرفت منين اني ناووي نخرج الجمعه
انا يغبي علشان ده اليوم الوحيد الي احنا بتخرج في مع بعض واهلك محدش يشك
مالك تمام شوف هتخرجو فين
أن يعم علي النيل عادي مش نقصه اصلا
محمد ماشي حلو
مالك معاك فلوس يا محمد
انا مين فينا
مالك انتو الاتنين
محمد انا معايا 300جنيه
انا معايا 420
مالك جبتهم منين يلا انت حرامي ولا ايه
انا يعم انتو عارفين مش بروح درس الانجليزي ولا الفرنساوي خالص ومدرس الرياضه بيحبني ومش بياخد فلوس مني
محمد يبني روح انت داخل علي 3ثانوي هتعمل ايه
انا بقولك ايه انت عارف اني حماره في اللغه بس عبقري في الرياضيات صح ولا ايه
مالك اموت واعرف انت دماغك دي فيها ايه علشان تكون كده
محمد مش مهم انت دلوقتي المهم هتخرج معايا تمام
انا تمام
مالك اديلو يا محمد 220جنيه علشان الهديه وخلي معاك 200
انا تمام ،انا مروح ياعم اتفقوا انتو وانا هجيلك يوم الجمعه تمام سلام
المهم محمد جاب بوكس وجاب دبدوب وبرفيوم وشبسي والحاجات دي يعني في شنطه هدايا وانا رحتلو البيت ومستنين مي تكلم محمد علشان ننزل تقبلهم تمام
مي اتصلت بمحمد وقلتله احنا علي اول الشارع انت فين قلها انا جي اهو سلام وقفل
انا قولتلو هجيب علبت مناديل وجي تمام قلي تمام عزيز ي القارئ هو قبلهم وانا رايح علي هناك وشايف بطل قدامي بس ذي مقلت انا ميح روحت رميت السلام
انا السلام عليكم
مي نعم في حاجه
انا مالك في ايه بتكلميني كده ليه
محمد معلش يا محمد متعرفش انك جي معانا
مي .مين ده الي يجي معانا لا طبعا مستحيل
انا ولا مش نقصه بيض دي الي كنت عيزني اقعد معاها ساعتين انا ماشي كتك الاقرف فحلوتك لولا لسانك ده
محمد استني طيب يا محمااا
انا اسكت يلا خلاص وتعالالي علي النادي تمام
الي مكنتش اعرفو أن مي دي بنت مدرس الرياضيات بتاعي وكانت ديما ابوها بيهزئها عليشان انا اشطر منها وهو مستحيل ده يحصل
كنت في النادي بلعب كوره عادي ذي اي حد ولقيت محمد داخل بينادي عليا وانا بلعب ومختش بالي أنهم جم معاه قلتلو اقعد يسمعج هخلص وجيلك ببوص لقيتهم جين معاه خرجت وقلت هو في حاجه حصلت ولا ايه
نوره .لاول مره اسمعها بتتكلم مي جيه تتاسف علي الي حصل الصبح
انا محصلش حاجه يااااا اسمك ايه
محمد .نوره اسمها نوره وبيبصلها بصه ينهار اسود عليها محن اوفر
انا .اهاااا تمام محصلش حاجه خلاص ،انا كنت مستني أن مي تنطق بس محصلش فقلت بس مش المفروض اني هي الي تتاسف
مي انت مش قلت محصلش حاجه خلاص بقا
انا شوف كلمها عامل ازاي
نوره خلاص بقا يا مي هو اصلا معملكيش حاجه لكل ده هو ماله
مي بصتلها جامد اووي فسكتو
انا انا اتسكفت فقولت هو انا عملت حاجه وانا مش واخد بالي قلولي لا مفيش وكانو مشين قلتلهم استنو ناكل مع بعض انا طالب بيتزي كلو معايا
نوره لا خليها مره تانيه بقا معلش
مي قالت لا انا هاكل فيها حاجه قولتلها لا بالف هنا
محمد قلي علي جمب كده انت معاك فلوس
قلتلو اسكت وملكش دعوه شوف هيكللو ايه وبلغ اسلام وقلو شاي لمحمد عبال ميخلص المتش تمام
قلي تمام
نوره طلبت بيتزي فراخ ذي محمد وسط
مي طلبت بيتزي جمبري +بيروني لارج
خلص المتش وقعت معاهم واسلام جاب الاكل وجاب شاي وبقصمات ليا مع الاكل نوره بصت كده ومتكلمتش
مي لو معكش فلوس مكنش ليها لزمه يعني الفشخره دي يعني
محمد مات علي نفسو دحك اوووي وانا مبتسم وقاعد ساكت هي مستغربه هي ونوره اوووي من رده الفعل تمام
نوره ايه الي بيدحك كده
محمد متعرفي دلوقتي
مي بلاش تتريق عليا
انا اولا انا مش بتريق ثانيا انتي الي ابتديتي وروحت رافع ايدي لاسلام هي بصت ومفهمتش
هي انا كان قصدي اساعد بس مش قصدي حاجه
انا لا شكرا الحمد *** قد كلمتي واول مخلصت كلام اسلام نازل ب٣بيتزا صغير واحده فراخ واحده لحمه والاخيره جمبري
اسلام حاجه تاني يابو الصحاب عيوني ليك
انا متنساش الحلو بتاعي نصايه كده وهاتو تمم
اسلام عيوني يا مستر سعيد
انا بلاش الاسم ده ماشي
اسلام عيوني طب والجماعه هيحلو ولا ايه
روان لا شكرا مش هنحلي
انا روح انت بس يكلو ونشوف مع الحلو بتاعي تمام
مي انت جايب ده كلو لمين
محمد مش قلتلك استني وهتشوفي
انا ولا استني كده واهدي تمام
مي طب ايه لازمه الشاي والبقصمات
انا بفتح نفسي علشان اكل ذي متقولي كده تست صغير بس الشاي ده حاجه جميله اوووي مقدرش استغني عنها وفي الكلمه دي اسلام دخل عليا ب٢شاي مغطي واحد علشان ميبردش وقلي حاجه تاني يامستر ولسه هيكمل برقت ليه
اسلام دحك وقلي حاجه تاني يا معالي الوزير
انا تسلم يا سولم حبيبي متنساش الحلو وزودو متكنش بخيل
محمد بيضحك اوووي عليا وانا باكل علشان بشرب شاي مع البيتزا وهما بيكلو برضو ومستغرببن فشخ بس انا مش بفكر في حد نهائي وانا باكل واحد جيه جمبي بيوشوشني في ودني قلتلو امتي قلي انهارده علي ٢بليل قلتلو جي سبني ومش وبيقولي حبيبي ياابوسعيد يا غالي ضحكت وسكت
مي انت مش اسمك محمد ثروت صح ولا انا غلط
محمد سكت مردش
انا هو صح وفي نفس الوقت غلط
مي ازاي مش فهمه
انا موضوع كبير اووي بعدين لو اتقبلنا تاني
خلصنا اكل واسلام جبلي شاي تاني وانا ها تشربوا ايه
روان لا خلاص كده كفايا اوووي شكرا ليك اوووي يا محمد علي ده
محمد فتحي انا هاخد منجي ليا انا وروان
انا تمام وانتي يا مي
مي افيكادو +كيوي جوس
تمام يا اسلام
اسلام حبيبي عيوني
انا الحلو الاول يا سولم
اسلام دقيقه واحده بس وجيلك يا حب
روان وانا بشرب الشاي بس يا محمد مش كتير الشاي ده كلو علي صحتك
انا شورت لمحمد يرد
محمد بوصي يا ستي محمد أبوه يكون من أوائل المقولين المعمارين في البلد وانتي عارفه بيشربو شاي قد ايه والكل دحك ،،لولا بس الي حصل ده كان زمنهم في حتي تانيه خالص
انا محمد مش بحب الكلام ده وانت عارف وقمت اسلام الحلو في الملعب والحساب عندي انت عارف
اسلام حاضر بس اهدي
اسلام بينزل العصير والحاجة ليهم هو ايه الي حصل يا محمد مين الي زعلو ده كان لسه بيدحك
محمد انا بس و**** مش قصدي بس كنت
اسلام يعم انت غبي احنا مصدقني انو اتعدل
مي ايه يا عم بتكلو كده ليه مالك اصلا بيه أو بينا بتتكلم كده ليه
اسلام لمحمد مين دي علي فكره كل الي انتي بتعمليه ده ملوش اي لزمه و**** محمد في ايدوو يشتري المكان بلي فيه بفلوس أبوه بس هو كل ده من عرق جبينو تمام اعدلي بقا كده وبلاش كتر طلبات تمام
مي انت ليه تكلمني كده اصلا انت مالك اطلب ايه انت ليك فلوسك وخلاص اخلص حسابي كام علي كل ده يعني
اسلام ٧٨ ونص
مي سكتت ومردتش
اسلام علي فكره انا مش هاخد حاجه منك ده بس علشان تعدلي كلامك تمام محمد حاسب خلاص
الكلام ده في ٢٠١٣او٢٠١٤ و**** يا جدعان مش فاكر
محمد قلي الحساب كلو كام يا اسلام
اسلام علي فكره يا محمد شكلك ذي الي قاعد معاهم وانت عارف كده الكلام ده بصوت واطي طبعا
روان ها قلك كام ،محمد مقلش
مي شافت الحلو بتاعي وهو جي كان عباره عن ايس كريم فانيليا وعسل ابيض وقطع من التفاح الاخضر والفروله ذي متقول لسنها ريل عليه
مي محمد ونبي اطلبلي واحد من ده وهحاسب عليه انا بس علشان الرحم ده
محمد مش هينفع و**** يا مي
مي ليه يعني ،،محمد علشان الحاجه دي لمحمد بس مخصوص
مي ازاي يعني محمد يعني الحاجه دي محمد الي بيشريها ويجبها لاسلام هنا عرفه العسل الابيض ده لوحده ال١٠٠جرام ب٥٠جنيه
روان هو ايه صحيح ابو سعيد الي محمد بيقولوا بيها ده
مي اه ايه ده الي اعرفو انو محمد ثروت الشامي
محمد الشامي ده اسم عيله امه **** يرحمها
مي وروان **** يرحمها
مي ماتت ازاي
روان تلفونها رن يلهووي ده ده بابا
مي رودي طيب
روان مش هعرف
مي هاتي هكلمو انا ،ايوا يا عمو انا مي ،اه هي معايا ،لا مفيش ده كان تلفوني وقع وكان مع واحد ابن حلال رنيت عليه وقلي انو في النادي ورحت انا وروان علشان تقبلوا وهو جيه اهو ،طب نستناك يعني حاضر يا عمووو سلام
روان ايه في ايه،مي هيجي يخدك من هني
محمد ده انتي دماغك سم ايه ده
مي شكرا علي تصفيققكم الكبير بقلك ايه لازم تحكيلي حوار محمد ده كلو تمام انا بسعدكم اهو تمام ،محمد انتي عايزه ايه منو ده في حالو اوعي تكوني معجبه بيه ده
مي يعم اقعد كده ده عيل أتم اصلا انا بس عندي فضول شويه بحسو غريب كده حاجه تخوف اوووي بس شكلو غلبان مش عارفه
روان لا ونبي ايه كمان مش ده الي بتحقدي عليه والي مدمر حياتك كلها
محمد انتو بتقول ايه مستحيل محمد يعمل كده انتو بتستهبلو صح
مي .....
روان ....
مي شكرا علي تصفيققكم الكبير بقلك ايه لازم تحكيلي حوار محمد ده كلو تمام انا بسعدكم اهو تمام ،محمد انتي عايزه ايه منو ده في حالو اوعي تكوني معجبه بيه ده
مي يعم اقعد كده ده عيل أتم اصلا انا بس عندي فضول شويه بحسو غريب كده حاجه تخوف اوووي بس شكلو غلبان مش عارفه
روان لا ونبي ايه كمان مش ده الي بتحقدي عليه والي مدمر حياتك كلها
محمد انتو بتقول ايه مستحيل محمد يعمل كده انتو بتستهبلو صح
مي .....
روان ....
الجزء الثاني
روان بابا بيرن عليا اهو شكلو وصل بوص يا محمد هفهمك بليل علي الوتس ماشي سلام يلا يا مي
مي سلام يا محمد
محمد سلام
محمد بعد ممشيو مش عارف يعمل ايه فكر في كلام اسلام وحس انو فعلا ولا حاجه من غير محمد أن هو ذيو ذي البنات يعني رغم أن محمد سايب أبوه بعد موت امه وعايش لوحده ومش بياخد فلوس من حد خالص بيعتمد علي نفسو من بعد وفات امه
محمد مش شغال محمد فلوسه كلها من لعب الكوره ايوه ذي مبقلك كده محمد لعيب حريف جداا ومهاري بس عندو مشكله صغيره انو غير منضبت عصبي جدا لوحدي جاب سيره امو حتي لو بهزار ..
محمد راح شافني في الملعب وانا بجري اذاي وان الكل بيحبني سبني ومشي
تاني يوم
روان بتكلم محمد
روان ازيك يا محمد
محمد الحمد *** مين
روان .انا روان يا محمد ايه
محمد .معلش ملحقتش اخد نمرتك انتي عمله ايه
روان .الحمد ***
محمد .عجبتك الهديه .عزيزي القارئ اوعا تجيب هديه لبنت وتسالها هي تجربتها ولا لا
روان اه حلوه اوووي تسلم ايدك
قلي صحيح ايه الي حصل لمحمد وزعل منك ليه
محمد .معلش يا روان محمد مش بيحب حد يكلمو نهائي في الموضوع ده ومش هينفع اتكلم عليه خالص
روان .ياااه لدرجه دي الموضوع ده مش بيحبو
محمد فوق متتخيلي ده اي حد بيجيب سيره امه يستعصب اوووي
روان .**** يرحمها هي ماتت ازاي
محمد كانت مع أبوه في موقع البناء بتاع الفله الجديده بتعتهم وقع عليها طوب ماتت واااا ايه ده ونبي باروان متقلهوش انك عرفتي ده ممكن يقتلني فيها وحياتي عندك
روان يعم مالك كده فيه متخفش مش هقول بس كمل بقا انا كده كده عرفت
محمد يستي محصلش حاجه محمد من سعتها محمل أبوه موت امه ومش بيكلمو ومستعر من اسم أبوه وماشي باسم عيله امو ثروت
روان تمام يا حبيبي هتعوز حاجه انا راحه الدرس ماشي
محمد ماشي يا جميل لما تيجي كلميني تمام سلام
عند روان في البيت
مي شفتي يابنتي اي حد ممكن يجي بلكلام
روان بس انا صعبان عليا محمد اوووي بجد
مي يا بنتي انتي بتتكلمي معاه عادي لحد بس منتقم من المحروس التاني الي شايف نفسو ده
روان انا صعبان عليا محمد ثروت مش محمد فتحي
مي ليه بقا انشاء....هيصعب عليكي اكتر من مني انا الي حياتي مدمره بسببو انا بابا مش بيتكلم معايا خالص وحالف لو مقفلتش الامتحان الي جي أو جبت درجه أعلا منو لهيمنع عني المصروف والخروج وبن امو ده اموت واعرف فعلا ازاي دماغي دي كده ده يخلص الامتحان في ١٠دقايق بحس انو عارف الامتحان بس لقيتها لقيتها انا هصور الامتحان وحلو قبل الامتحان واعرف الاسأله
روان طب مش ممكن ابوكي يعرف
مي انشاء...مش هيعرف مش هعرف غير كده
روان طب متطلبي من محمد يزاكر معاكي احسن
مي لا طبعا مش هديلو الفرصه. دي ابدا
روان برحتك
مي سلام انا مروحه
روان سلام
محمد بيتصل عليا وانا مش برد عليه
وادهم نفس الكلام
جيه معاد الامتحان وانا مرحتش ودي لاول مره تحصل تقريبا وخصوصا أن ده امتحان رياضيات وانا بحبها اوووي
استاذ وليد استغرب جدا بيتصل بيا مش برد خالص وده خوفو اكتر
مي كانت فرحانه بعد مصوره الامتحان وبتحلو وهتقفلو بس حست أن قلبها بيوجعها شويه لما سمعت من ابوها اني مش برد علي الفون خلصت الامتحان واتصلت بروان تكلم محمد تسال عليا وفعلا كلمت محمد وقلها بنرن عليه مش بيرد
جمعو نفسهم وقالو هيشفوني في النادي
راحوا يسألون عليا محدش عارف محمد قال بس هتصل علي اسلام اكيد هو يعرف مكانو
عندي انا واسلام
اسلام محمد. بيرن عليا
انا فكك منو
اسلام رن كتير
انا بعد تفكير رد عليه بس متعرفوش حاجه قلو محمد سافر كام يوم يروق علي نفسو
ماشي
اسلام تمام ،الو ايه يا محمد مالك
محمد ايه يا اسلام متعرفش محمد فين
اسلام محمد سافر كام يوم يريح عند أهل امه شويه ليه في حاجه
محمد اصل محمد يناضل عليه مش بيرد وانهرده كان امتحان رياضيات وانت عارف محمد لو ايه حصل مش بيعديه
اسلام يلا بقا لما يرجع بكم...
الممرضه يا استاذ التلفون غلط علي الاجهزه الطبيه واعصاب استاذ محمد مش سمحي بده خالص
انا روحت ضارب علي دماغي وقلتلهاا شكرا اتفضلي انتي انا بخير
محمد بيكلم اسلام .اسلام رود عليا يا اسلام محمد مالو
اسلام بيبصلي وفاتح الاسبيكر شورتلو يقلو ونخلص
ايه يا محمد
محمد .ايه اللي حصل لمحمد رود عليا
اسلام نذيف داخلي واتراب في الاعصاب وضغط عالي وكل ده بسببك يا كسمك لو تبطل لت حريم
انا بصيت لاسلام وقلتلو كفايا
محمد قال انتو فين واسلام عرفو
ومحمد اتصل علي مالك وقلو وجولي علي المستشفي وطبعا ممنوع الدخول الكتير لزياره كانو ٢اتنين بيخلو الاول دخل محمد ومالك وطبعا اسلام كان معايا ومحمد قعد يتأسف كتير ويعيط وانا قلتلو كفايا يلا مالك متنشف كده ايه البت تقول عليك اختها
اسلام لا و.... محصل حتي بنتها الي لسه بترضع متيجي تمصي يا قمر
انا .اسلام كفايا
اسلام حاضر علشان خاطرك بس يا غالي
مالك مش فاهم اي حاجه ومسالش لأن اصلا مالك مبعرفش اي حاجه عني كل الي يعرفو اني محمد ثروت وبس خرجوا ودخل مي وروان
روان الف سلامه عليك يا عالمي قلولي اصابت ملاعب وهترجع تاكل الملعب من تاني
انا ...يسلمك يا قمر اهو الحمد ...كلها نصيب
مي الف سلامه عليك يا محمد اسفه علي الي حصل مني المره الي فاتت بس و...مش قاصدي و ..
وهي بتتكلم الباب انفتح ودخل شخص كبير الهيئه وشوه يخوف وعينو فيها دموع
الممرضه يا استاذ في حد للأفراد داخل الغرفه مينفعش كده والرجل مش بيرد عليها
انا قولت اسلام وبس هو خد البنات وخرج
طبعا الكل فاكر أن ده ابويا صح احب اقولكو لا مش هو ده جدي أبوه امي جيه من الصعيد مخصوص علشاني وكان خايف عليا اووي وده الشخص الوحيد الي بعيط معاه وبحس بضعفي وبحكيلو وبفضفض ليه وارتحت جدا لما اتكلمت معاه
جدي يابني مش ناوي تعيش معايا بقا انا زهقت من خوفي عليك كده
انا معلش كده احسن يا ثروت
جدي برحتك يابني انا دفعت المصاريف تحت وسايب فلوس في الامنات ماشي
انا يا جدي ليه كده انت عارف اني مش بحب كده صح ورغم كده بتعملوا انا مش محتاج حاجه من حد ومعصب اوووي وعيني بدمع
جدي اسكت يلا ده انت من ريحه اغلا حاجه عندي انت الي منها والي بقيلي اسكت وحضنتو ونمت صحيت ملقتهوش حسين انو كان حلم بس كنت مبسوط ومرتاح طلعت تلفوني ولقيت ناس كتير رنت عليا منهم طبعا محمد ومالك وجدي وأستاذ وليد
رمت علي اسلام وقاتلة عايز اروح انهره. قلي ايه قولتلو بسرعه خلص الاجراءات ويلا
طبعا رنيت علي استاذ وليد اكلمو واعتذر ليه اني مرحتش
وليد.قلو ايه يا محمد فينك بقالي ٣,ايام بكلمك مش بترد في ايه
انا اذيك يا استاذ معلش كنت تعبان شويه بس والحمد .. بخير دلوقتي
وليد لا الف سلامه عليك ترجع بسلامه....
انا ايه اخبار الامتحان ايه
وليد انت في ايه ولا ايه
انا لا معلش عايز تهرب من الجيزه مش هحلك
وليد يعني هو انت بتاخد حاجه
انا يا استاذ خيرك سابق وانت عارف يعني ولا انت بتحرجني
وليد يلا عيب ده انت ابني الي مخلفتوش ده انا بحبك وعزمك علي الغداء عندي بكره ايه رايك
انا معلش مره تانيه يا استاذ انا لسه في المستشفى ومش عارف هخرج امته
وليد طب اجيلك انقلك وروحك
انا لا شكرا يا استاذ واسف مره تانيه علي الدرس
وليد حبيبي يا محمد عيوني ليك
انا سلام يا أستاذ
وليد سلام
اتصل وليد علي محمد وعرف منو المستشفى وجالي تاني يوم لأن الدكتور المشرف علي الحاله مش ومكنش ينفع امشي غير لما يجي
الدكتور منكرش انك في تحسن بس لسه في خطر عليك لو خرجت دلوقتي
انا اسلام عايز اروح خرجي علي مسؤوليتك يلا
اسلام نعم وانا مالي
انا أنجز يلا ويلا انت ٢١ انا لسه ١٧ مش هعرف أخرج يلا
اسلام حاضر استر يا ...
وليد ايه في ايه
انا مفيش حاجه يلا يا اسلام وهات حاجه لاستاذ والمدام بسرعه
اسلام حاضر
وليد لا ملهوش لزوم
انا منورنا و...يا استاذ وقمت سلمت عليه هو والمدام مكنش ليه لزوم خالص و...
وليد يلا انت ابني قولي هو انت اسمك ايه محمد ثروت الحارس ليه
اصل سائلت تحت علي اسم محمد ثروت قلولي محدش بلاسم ده اتصلت بمحمد صحبك قلي اسال علي محمد امام السعيد وجبوني ليك
انا ده موال كبير اووي هشرحولك بعدين قولي بس فين الامتحان
وليد كنت عارف ان دماغك نشفه بس علي مين امتحان المره دي صعب محدش قفلو غير اتنين منهم بنتي رغم أنها غريبه بس قفلتو ولسه هشوفك انت...
انا خلصت علم عبال مدخل اغير وجيلك
وليد مستغرب اوووي هو واستاذه منه دي مراتو
منه هو مكنش مذاكر بس خلي يحاول مره كمان بعدين وانت لسه قايل ده صعب
وليد بيضحك بشكل هستيري ومراتو متغربه اوووي بتقول مالك يا راجل ايه الي حصل فداها الورقه ومكمل دحك بصت علي الورقه لقتني مقفل والمسألة الي كانت صعبه انا حلتها بترقتين مصدومه اوووي
انا ها قولي انفع اشتغل معاك
وليد تصدق بي ايه و....انت لو درست تقعدني في البيت وجي نحيتي وحضني ولاول مره احس بفرحت اب لابنه بجد من بعد موت امي
اسلام دخل وقلي انا خلصت كل حاجه والحارس سيبلك ٥٠الف في الامنات
وليد صحيح مين الحارس ده انا روحت علشان ادفع التكاليف قالولي أن واحد اسمو الحارس دفعها
انا الحارس ده يكون جدي اسلام تاخد الفلوس تبعتهم وتقول في الجواب انا مكسفتش ايدك في المصاريف لكن فلوس لا حبيبي يا حارس
اسلام حاضر
وليد انت مش بتحبو ولا ايه
انا .انا مش بحبو ده الحاجه الوحيده في حياتي الحلوه ده كل حاجه في حياتي
وليد امال ابوك فين يا محمد
انا سكت ومردش
اسلام مش يلا بينا بقا انا خلصت الورق
انا يلا بينا
وليد انا هوصلك تعالو
انا مره تانيه معلش علشان اسلام بقا ده عيل رخم مش هتحبو
وليد لا ده شكلو طيب بس تعالو
استاذ وليد مع المدام منه قدام وانا واسلام وره
مدام منه انا عذماكم علي الغدي انهارده
انا معلش مره تانيه علشان ام اسلام عزمانه انهارده
اسلام امي انا
انا ضربتو علي راسو سكت وكلنا ضحكني
منه ماشي يا محمد برحتك انهارده بس ليا واحده عندك تمام
انا حاضر يا دكتوره
وليد بقلك اخر الشهر وانا بكرمك هعذمك علي الاكل تمام انشاء...يا استاذ
في اللحظه دي دنيا ودي فعلا اكبر خازوق في حياتي كلها تلفوني رن وكانت هيا اول مرتين مردتش في ال٣كلمتها علشان شكلي والي قعدين
انا قلو
دنيا ازيك يا محمد عامل ايه طمني عليك با.....عليك قلبي وكلني عليك وحشني اوووي
انا الحمد...بخير انتي عمله ايه
دنيا مش مهم انا المهم انت يا حبيبي تكون كويس انت لما تكون بخير انا كمان بكون بخير
اسلام جمبي آكنو بيعزف علي غيطار وبهبل اوووي انا مبسوط من خوفها عليا اوووي
انا قوليلي يا دنيا عمله ايه في المذكره
هي قول عمله ايه وحبيبي بعيد عني قول عمله ايه وانت مش جنبي بحبك يا محمد انت مش رادي تيجي ليه جدي بيقول انك مش عايز تيجي مش عايز تشوف حبيبتك خالص
انا لا طبعا عايز بس بس بعد ٣ثانوي انشاء....ماشي
دنيا لسه سنه يا محمد كل ده بعيد عني
انا معلش بقا يعني بقالك ٣سنين ناقص سنه معلش
دنيا حاضر يا حبيبي
وليد ..حاسب حاسب
الجزء الثالث
وليد.حاسب حاسب حاسب دي بتقولك حبيبي
منه .ده واقعه خالص يا حبيبي هههههههه
اسلام .و**** بقالو كده من زمان وهو مش مصدق دي بتتحيل عليه يعتبرها حتي صحبتو وهو ولا معبرها ههههه
منه يولا يتقيل
وليد بس كفايا لحسن شكلو زعل وقفل معاها اهو
انا لا و... بس مستغرب بس ايه الي فيا يخلي واحده ذي دي تموت فيا كده او تحبني كده
اسلام وايه الي ميخلهاش تحبك انت فيك ايه أقل من الناس
انا هو ده الي بقولو انا ذي اي حد ليه انا
منه طب ليه متقولش ايه فيك مش في غيرك
الكل سكت خالص بعد الكلمه دي وانا ريحت راسي لورااا ونمت ازاي معرفش
شوفت الي محدش يتخيلو شوفت ناس كتير بيتكلمو بسرعه كبيره وكلامهم عباره عن ارقام معادلات حسابيه وانا كنت مش عارف بيقولوا ايه خالص خفت اوووي من الي بيحصل قفلت عيني في الحلم وختفيت كتير اووي الصوت اختفي وحسيت براحه كبيره اوووي وقلبي بيعدي كل فتره عن الاول لدرجه اني حسيت انو وقف ويرجع يشتغل تاني حصل ده يجي ٤مرات وكلام كتير بصوت ناس اعرفهم بس معرفش مين لحد صوت معين بيعيط اوووي عليا وبينتادي عليا وبيقولي متسبنيش يا محمد انا مليش غيرك با...عليك متسبنيش وده كان صوت دنيا مسكت في الصوت اوووي وحسيت بحبها فعلا وقلت لازم اعودها انا فاكر اني كل ده لسه في عربيه استاذ وليد حسيت بحاجه سخنه أو دافيه علي ايدي بس فرحت بيها بفتح عن عيني ولقيت دنيا علي ايدي انا بصتلها كده وفرحت وروحت بايس ضمغها وقولتلها بحبك يا مجنونه في الوقت ده هي فاقت وراحت بصالي كده ولعبت في عينيها ورجعت بصت تاني ونطت في حضني وتقول محمد فاق محمد صحي يا جدووو الحق يا جدووو ونيمه عليا وفي حضني
انا اه براحه عليا ايه مالك برحه
دنيا انا اسفه بس كنت خايفه عليك اوووي
انا انا الي اسف بجد انا بحبك اووي
دنيا ايه قولت ايه قولها تاني كده
انا انا اسف يا ستي وحقك تعملي كدااا
دنيا لا لا لا مش دي التنيه الي بعدها
انا ههههه حاضر يا قمر انا بحبك اوووي
دنيا علي طول بتبسني من شفايفي جامد وانا اندمجت معاها اووي لدرجه ان ايدي مسكت صدرها وطلعت وباكل فيه وأيدي علي طزها من وراها عمال افعص فيها وزنقها عليا
الممرضه.بتخبط احم احم وبمبتسمه
دنيا اتكسفت اوووي وقالت انا هروح لجدو اناديلو وعدلت هدمها وجريت
الممرضه انا اسفه مكنش قصدي بس سمعت صوت عالي كنت يطمن بس
انا ولا يهمك دي بنت عمي وخطبتي
الممرضه بس براحه علي نفسك ده انت لسه فايق من غيبوبه وقبلها عمليه في الرائه
انا سكت وقولتلها ممكن لو سمحتي سعتين هدوي عايز اكون لوحدي
الممرضه.حاضر بس على فكره البنت دي شكلها بتحبك اووي دي معاك من ساعت مجيت هنا
انا شكره ونمت وهي خرجت وعلقت ورقه ممنوع لدخول
الجزء الرابع ..
لوحدي في المستشفى مش فاهم حاجه خالص انا كنت مع اسلام ووليد في العربيه ايه الي حصل معرفش ،ثم ايه الي عملتوا مع دنيا ده انا اه منكرش اني بحبها ومشدود ليها اوووي بس برضو مش كده ،المهم نمت وانا بفكر وصحيت تاني يوم علي ايد فوق راسي بس نعمه اوووي وافتكرت امي ا.....يرحمها وبضحك ويمسك ايديها أبوسهاا بفتح عيني تلقيها الممرضه في وشي بتدحك وجدي وخالي ومرات خالي ودينا والكل بيدحك الااا دنيا ،
جدي طبعا عارفينو ثروت
خالي احمد 48سنه ،مراتو ايات وملهاش دور كتير عندها 40سنه،
والقمر الي بحبو بنتهم دنيا 18سنه ،روح قلبي ياناس
وليها اخ صغير اسمو محمد 12سنه وهي الي أصرت تسميه محمد علشان بتحبني وبتخدو في حضنها وبتبوسه كتير علي انو أنه
جدي وال....وكبرت يا محمد ونشوف شقوتك اهي عاني عينك
خالي رجل يا ولا طالع لخالك وهو صغير كان مشيب نص بنات الكفر اه وال...
مرات خالي بتمسمس بشفافيها علي كلام خالي وتدحك وترجع تقول مش عايش في القاهره بعيد عن عنينا طبعا واخد رحتو
جدي بيضحك
ودينا عينيها علي آخرها وزعلانه ،بس مش دي المشكله يا ناس المشكله اني لسه ماسك ايد الممرضه وحطتهااا علي شفايفي ،انت متخيل
جدي مش كفايا بقا يا حنين ولا ايه ،،.
انا انا اسف وال....يا انسه مش واخد بالي انا كنت بحلم مش قصدي
الممرضه .نسرين اسمي نسرين ولا يهمك عادي بس ده من ارتفاع الحراره بتاع امبارح
انا عاشت الاسامي يا انسه نسرين واسف مره تانيه
نسرين هنقيس بس الضغط الاول علشان نطمن اه نسيت الجهاز معلش بقا هقيسو يدوي
عزيزي القارئ تخيل ده بيحصل قدام كل الي قعدين عيني عينك وانا ولا هنا مش عارف اعمل ايه
نسرين بتفتح القميص بتاعي وبتحط رأسها علي صدي اكنها بتقيص الضغط وبتغمذلي وبتقولي شوف خطبتك كده بصوت براحه لقيت دنيا خارجه بره الأوضاه ووقفت بصتلي من اول الباب شفتها نسرين شوف الفجر يا جدع تخيل تتطلع لسنها علي شفيفها وتحطها علي حلمت جسمي كسم الفجر يا جدع
دنيا تخرج وتخبط الباب جامد طبعا الكل كان مركز مع نسرين والي بتعملوا ومخدوش بالهم من دنيا الا طبعا الكبير جدي ثروت
ضحك جامد اوووي وبصلي
نسرين بقلك ايه انا ولعتهالك تاني اهو علشان الي حصل مني امبارح ده اعتزار عن امبارح تمم يا قمر انت واتكت علي شفتها
مرات خالي في حاجه ولا ايه بتكلميه بصوت قليل ليه
نسرين انا بعد نبضات القلب يا مدام محتاجه صوت قليل اووي وهو لازم يتكلم علشان نبضات القلب
وهيحتاج راحه بس حد يقعد جمبو يكون مش بيدخن اهم حاجه وميكنش غريب عليه أو يسبب في إحباطو
جدي بقلك ايه يا احمااا خدي جوزك يلا وروحي الشقه بتاعت محمد روقيها وعملي اكل وارتاحو شوي وتعالي بليل
خالي احمد.وانت يا بوي
جدي انت مالك بيااا ها اسمع الكلام ،انا هقعد هنا انا ودنيا حبيبتي هنا تاخد بالها مني وبيضحك ويبصلي
يلا خد عايزك معايا يا احمد علشان تعرف بنتك
دقيقه واحده وجين يا دكتور
انا .ببوص لنسرين ومستغرب الي عملتوا بصرحه بس مبسوط
نسرين انت شكلك طيب وخام بس ايه قمر اووي
انا شكرا يا انسه نسرين
نسرين ضحكت اووي وقلتلي قلي يا سمسم أو نسرين بس بقلك ايه متجيب بوسه قبل البت دي متيجي
انا لسه بقلها مش هينفع لقتها بتبوس فيا جامد وانا ماسك فيها جامد وطولت في البوسه وفي لحظه شدتها عليا وحطيت ايدي علي كسها افرق في وهي مسكا صدرها لحد مهي الي قلتلي كفايا حرام عليك اجيلك بليل كده مش هينفع انا قولت من الاول انك مش سهل عمري مكنت غلط وعمال تقولي يا انسه يا انسه ده انت الي استاذ ورئيس قسم وفي اللحظه دي دنيا بتدخل وبتشوف احمر شفايف علي وشي بس مش بتتكلم ويتدخل تقعد
نسرين طب اجيلك اشوفك بعدين بقا يا حماده
انا مصدوم من الي بيحصل ايه ده وخرجت نسرين
وانا مش عارف اقول ايه
مفيش دقايق ولقيت دنيا بتطلع منديل وبتبلو انا قولت بس هي كده هتقتلني وتخلص مني وجت عليا وانا انت عيني ولقتها بتمسح شفايفي استغربت لقتها سابت المنديل وقلتلي بص كده ايه ده معرفتش ارد لقتها بتقولي ليه رد عليا ليه وعينيها بدمع معرفتش ارد
انا يا دينا انا وا.....،لقتها اترمت في حضني وبتعيط
روحت قولتلها انا اسف انا وا.... بحبك وبموت فيكي بس وا...ضعفت اعمل ايه هي الي بدائت مش انا ،حتي لوتشو...
في اللحظه دي دنيا مسكت شفايفي بتبوسني
وراحت قلتلي وهو انا الي بدائت اهو
انا انصدمت لمده حوالي 20ثانيه عزيزي القاريء لك أن تتخيل بنت في كامل الانوثه في حضنك بتبوسك هتعمل ايه ده انت لو اعمه هتختاصبها
روحت بحاول أبوسها لقيت نفسي يبوس حلو اوووي ومندمج اووووي ومش عارف اذاي اصلا وأيدي علي صدرها بلعب فيها ولا اكنها كرتين جلد ورحت مدخل ايدي جوه الجيبه بتعتها وداعك في كسها لسه بدعك لقتها صوتت في بقي وهي بتبسني والقتها جابت
لقتها بتدحك جامد اوووي ومبتسمه وبتقولي انا بعشقك ونامت علي كتفي نوم اوووي
مفيش 10دقايق ونسرين دخلت بتقولي متخلهاش تتعبك اوووي علشان الضغط
قولتلها تمام بتقولي هي نامت قولتلها اه ممكن تغطيها قاتلي من عيوني وانا كان زبي واقف اوووي بتقولي ايه ده هي تعبتك مش ريحتك ولا ايه
قولتلها المهم اني ريحتها
نسرين بصتلي كده وابتسمت وجت بتبسني قولتلها لا ون....علشان احمر الشفايف بيعلم وهيا هتاخد بلها قاتلي خلاص نخليها متخدش ،وراحت مطلعه زبي وخدتو في بقها بوليجوب ولا اجدعها بورنو استار فجر لحد محبتهم في بقها وقامت قلتلي انا ريحتك اهو هجيلك بليل تريحني تمام ،انا مردتش عليها انا بدحك بس من صدمت أنها بلعتهم كلهم ايه ده
انا خلتني صاحي وبفكر فلي حصل ولقيت زبي قام تاني ومش عارف اعمل ايه دنيا نائمه علي كتفي ومش بعرف بشمال
قولت بس روحت عدلت نفسي وبحك في رجل دينا بس الجيبه خشنه اوووي بس اعمل ايه حسين أن دينا صحيت وهي تبتسم كده وهي مغمضه لقتها بتحط ايدها علي زبي لقيتو بره البنطلون بعدت ايداها بسرعه روحت ماسك صدرها اقفش فيه تاني وانا بحك فيها بعد خمسه كده لقيتها رفعت الجيبه لقتها لبسه بنطلون استراش الناعم ده الشفاف روحت انا لافف ليها وحطيت زبي بين رجليها وبدعك جامد ولقتها صوتها طلع وبتقول اه وره بعد
دنيا اه ااااه ام روحت ماسك صدرها ودوست علي الحلمه جامد دينا الإله ايه براحه يا حبيبي ليه كده
انا ارتحتي وسيباني تعبان لازم اتعبك ورحت ابوسها مشبك جامد وأيدي علي صدرها وزبي بين كسها من علي البنطلون لقتها بتقول اه وهتجيب بقيت اقرب وابعد بشفيفي لحد محسيت أنها هتجيب وروحت باعد شفايفي لقتهها صوتت باااااه هزتني من جوه وجبت علي كسهاا ورحت.قولتها قومي نضفي نفسك يلا قبل محد يجي قاتلي لا هخليني كده برحتك وبستني وقامت من جنبي وانا طلبت نسرين تغير الفرش علشان هي عارفه يعني لقتها بتقولي ده انت موتها براحه صوتها كان بره الأوضه وبتشد علي شفيفها وبتقول عبالي
انا معلش يا سوسو غيري الفرش
نسرين من عيوني وبستني من خدي انا قاعد علي كرسي
دنيا خرجت من جوه لقتني قاعد ونسرين بتغير السرير جت جنبي
انا روحت قايم داخل الحمام لقيت دنيا جي معايا وبتقفل علينا الباب وبتضحك فهمت أنها بتغيزها روحت دربتها علي تيزها راحت صوتت قالت ااااهه بتقولي ايه
قولتلها ملبن ضحكت خرجت لقيت نسرين مش موجوده خرجت نمت علي الكنبه ونيمت دنيا علي السرير ...
من هنا الكلام هيحلووو جامد خليك معايا يا عزيزي القاريء والمتابع حبيبي
الجزء الخامس
طبعا كنت كنت تعبان موت لدرجه فظيعه فنمت محستش باي حاجه خالص لحد بليل لما جدي جيه هو وخالي وبيصحوني انا ودينا خالي يابت نسيبك تخدي بالك من الواد تنيميه علي الكنبه وتنامي مكانو
انا معلش يا خال انا الي قلتلها علشان ترتاح أصلها تعبت في ترتيب السرير ليا
دينا ده انا عيوني ليك
مرات خالي شوف البيت والسهوكه
جدي هههههههه سيبوهم علي راحتهم دول حبايبي دول
مش ناوي ترجع معانا بقا يا حبيبي وفكك من كل ده بقا
جدي وعد يا جدي في الاجازه بعد الامتحانات اجي وقعد معك والي في الخير هيحصل
خالي امتحناتك امته علي كده
انا شهر ونص في 15،3
دينا بس ده بعد 18يوم
انا مش مستوعب الي حصل ازاي ولا ل اسال هو انا دخلت غيبوبه قد ايه
جدي حوالي 22يوم وقبليها العمليه بتاعت صدرك
وأستاذ والد جي يطمن عليك وبيقولك هو مستنيك علي الغدا
في اللحظه دي من احسن اوقات حياتي
لقيت اسلام هو ومحمد ومالك والبنات دخلين يطمنو عليا
اسلام الاول بعدها محمد ثم مالك ثم مي وفي الاخر روان
اسلام ابو سعيد الغالي الي واحشني موت حضنتو وقلتلو برحتك ثروت هيقتلك لقنو عارف
اسلام ينهار اسود ،انا البس استلم يا جدي حبيبك
جدي هاتو هنقلعو وتصوره انت ماشي
اسلام خلاص يا خالي بقدب وا......
مالك عالمي الكوره الخماسي كده يعم النادي واقف بسببك الكل بيسال عليك وبحضنو وببوس
محمد ازيك يا صاحبي عامل ايه
انا مالك يلا بقيت طري كده ليه روان حلوه اه بس مش هتخليك بسكوته ولا ايه
روان سيبوني في حالي ده ده منو الي خلقو ده هيموتني نقصه عمر كل كللامو عن ازاي اصالح محمد ازاي الي انا عملتو ده نسي أننا بنحب بعض ومرطبتن في اللحظه دي خدت بالها أن في ناس كبيره موجوده وبي الأخص جدي ثروت
روان اسفه وكانت هتمشي
انا يا روان استني بس شوفي ابنك الي بيعيط ده الحقيني
ضحكوا كلهم
انا تعاله يلا في حضني وانشق كده لتقول عليك فستك وتطفش وهي قمر وشكلي هخدها منك
طبعا بصوت واطي
مي داخله تسلم عادي انا بحضن بطلقائيه عادي راحت هيا ضربتني في صدري جامد وقعت علي الارض ودماغي لفت وبعدها بشويه صحيت لقتهم كلهم حوليا ولقيت مي بتعيط ومش بتسكت خالص ولاول مره اخد بالي انها ضعيفه كده شكلهاحلو اوووي وعيني عليها
مي انا اسفه وا...مش قصدي بس بس انت الي ارتديت وبتحضني انا اسفه مكنتش اقصد
انا بس خلاص اهدي انا الي اسف اني حضنتك أو كنت بحاول بس وا....انا برضو مش قصدي دي كانت طلقاييه مي يعني انت مسامحني ومش زعلان مني
انا لا مش زعلان منك وخلاص بقا كفايا عياط بس اقولك علي حاجه
مي ايه
انا عيونك جميله اوووي اول مره اخد بالي كده
مي ابتسمت وقالت شفتو ولما اضربوا بتزعلو خدو عني ده وبتبتسم
انا خلاص يا ستي انا اسف مره كمان ها مسمحاني
مي لا بشرط الاول
انا عيوني ،مس خلي الحمار الوحشي الي وره ده بعملي واحد تحليه مخصوص من بتوعك
انا ههههه لا انسي ،ده حاجه استيراد
مي علشان خاطري معليش معلش فرحان اوووي بيها
انا عيوني ليكي ده انتي تطل ..
دينا اجيب 2لمون وشجره وعبدالرحيم بالمره
جدي دمك خفيف يبت انا اه معلش طبعا عارفين جدي غاني عن التعريف
وخالي احمد ودي مراتو وبنتو الدلوعه
لقيت دينا طلعت لسنها ليهم في اللحظه دي حسيت بنار بين مي ودينا اوووي
خلي بالكم لحد دلوقتي انا معرفش أن مي بنت استاذ وليد تمم
الكل قعد مع بعضو ونلعب ونهزر وندحك للآخر والكل روح وانا اتفقت مع محمد اني نحضر حصص مراجعه مع المدرسين علشان الم المنهج بسرعه قبل الامتحان وخلاص المره الي جيه لقاء بيني انا ومي ووليد
الجزء السادس
في البدايه بدأت ارجع لدروس مع محمد ومالك صحبي وبقيت بعيد كتير اوووي عن حبيبتي دينا وده كان غريب اوووي الفتره دي بجد لاني كنت محتاج حد اتكلم معاه اوووي الفتره دي وبقيت ارجع اروح المقابر كتير اتكلم مع امي **** يرحمها بحس كل مره براحه اوووي وانا هناك
المهم أستاذ وليد اتصل بيا وقلي ايه سمعت انك بتروح دروس للمراجعة النهائية ودي حاجه غريبه صح ده
انا الفتره الي فاتت مكنتش كويس خالص ومحتاج اروح الدروس علشان مش عارف اي حاجه
وليد طب ايه مش نشوفك بقا ونستنفع منك مره
انا معلش بقا يا استاذ انت عارف اني ضعيف في مواد اللغه علي عكس الرياضه دي بحسها بتكلم بيها
وليد بس انا عارف ده بس مش ليك غده عندي صح
انا خليها بعد الامتحانات بقا معلش يا أستاذ
وليد لا و**** انت وحشني اوووي وعايز اعملك اختبار كده هيفوقك شويه
انا إذا كده تمام
وليد امته بقا
انا الي حضرتك تحدده
وليد بوص انت تيجي أكرمك الاول علي الامتحان الي فات انت والطلاب التنين
انا هما كام واحد
وليد 2بس يعم بس ايه بنتي منهم
انا الي فيه الخير يقدمه را....،امته بقا علي كده
وليد الخميس وتتفق علي الغداء مع الاستاذه
انا تمام يا استاذ
لقيت اسلام بيتصل عليا كتير اوووي
انا ايه يعم في ايه مش كده
اسلام يعم الحق الي بيحصل ده
انا في ايه يعم انت
اسلام مي يعم عماله تعلي في صوتها وحكم تاخد الطلب المخصوص بتاعك والمدير واقف وبيكلمها وهيا بتعليي صوتها عليه
انا خلاص اعملها واحد وهات اكلمها
اسلام لا يعم دي لسنها طويل اوووي اخاف
انا لا دكر اوووي خليها تكلمني يلا
اسلام ماشي يعم مش كده ،استاذه مي ممكن تكلمي
مي هكلم مين يعني ده مديرك وهو واقف قدامي اهو هكلم مين ها رود
اسلام استاذ محمد ثروت سويلم عايز يكلمك
مي ها قولت مين ،هات هات احم احم الو اذيك يا محمد عامل ايه دلوقتي
انا الحمد ....،انتي عمله ايه قوليلي
مي مش مهم انا المهم انت ،بس قولي انت مين ال...،ايه هتخليك وقفلي كده يا اسلام ميلا امشي
اسلام امشي فين التلفون
مي يعم هو انا هكلو شويه وهجبهولك
اسلام لا يستي ده انا الي متصل والرصيد
انا خلاص يا عم انت وهي انا جي اهو اسلام نذل الي هيا هتعوزو كلو وانا جي اهو ماشي
اسلام ومي ماشي
اتصلت بدينا لقتها مشغول ودي مش اول مره لقتها كتير مشغوله ،اتصلت تاني وتالت ورابع لحد مردت ولقيت صوتها بينهج وبتدحك وكان حد بيزغزها
دينا الو عامل ايه يا محمد
انا تمام انتي عامله ايه يا دينا
دينا بخير ايه في حاجه ولا ايه بتوصل ليه
انا بتصل ليه في حد بيقول كده لشخص بيحبو
دينا اصل انت بقالك كتير مش بتوصل ولا معبرني خالص
انا اعمل ايه مش اتفقنا أني هخلص امتحانات وهاجي اقعد معاكي الاجازه كلها عندك وعلشان خطرك
دينا بجد يا محمد هتيجي تقعد معايا في الاجازه
انا طبعا يا قلبي كلها هكون معاكي وفي حضنك بس
دينا تعامله انت بس وانا عيوني ليك
انا تسلم عيونك يا روحي بحبك
دينا وانا بموت فيك سلام
انا سلام يا روحي
عند دينا
خلود صحبتها ودي بنت ذي المكاتب أو أي حد في الدنيا يتمناها تحل من علي حبل المشنقه الا محمد مش بيتقها وده الي هنعرفو بعدين
خلود ده الي انا هقلو مش هكمل معاه خالص ونشوف اكل عشنا وخروجات والهدايا
دينا بحبو اعمل ايه يا خلود بموت فيه بحس أن قلبي بيكون في السماء ومش بيرجع ده انا نسيت احكيلك عن الي حصل في المستشفي
خلود ايه الي حصل
دينا موتني يا خلود خلاني اجيب مرتين في 5دقايق وهو مجبش ورجع ضربني علي طيزي حسيت أن كسي سايل ومش قادره كنت هختصبو وقولي افتحني انا علي أخري
خلود انتي مش قولتي بيتكسف يبصلك حتي ايه الي حصلو
دينا مش عارفه حاجه لقيتو في المستشفى مش عاتق الممرضه ولا هي هتقتو وكان في بنتين ملزقين كده جولو في المستشفى وبالأخص بت كده مسترجله وشكه أنها بتحبو بس هو لا
خلود طب ايه مش هنكمل بقا
دينا يلا لحسن انا سخنت اوووي لما افتكرت الي حصلي في المستشفى
وكملو سحاك مبنهم
دينا انا موت مش قدره خالص
خلود ولا انا انتي مش طبيعيه خالص انهارده
دينا مش عارفه مالي كل مفتكر الي حصل بكون كده
خلود مش هتكلمي ايمن بقا الواد هيموت عليكي
دينا ببنتي بحب محمد اكلم غيرو ليه
خلود يبت محمد بعيد وهو بيحبك صح اخرجي معا ايمن يفسحك ويخرجك ويجبلك هدايا
دينا لا لا يستي لا بس بتفكر في كلمها
انا في النادي داخل علي مي لقتها كلت 4ايس كريم مخصوص بتاعي واسلام جايب الخامس
انا ايه يبني كل ده ليه هو مال سايب
اسلام انت مش قولت نزلها كل الي هيا عايزه
انا حصل بس مش كده هاتاي شاي يلا ومشي
طيب بس في مشكله هي طلبت ٢كمان
انا لا كفايا كده ويلا لهخرب بيتك ذي مخربت بيتي
قعت ولقيت **** جميله اوووي بتاكل الايس كريم ومش هممها الدنيا كلها دخلت قعت ومتكلمتش خالص وهي بتاكل وبتعيط ومش عارف ليه
مي اول مشفتني حضنتني وقلتلي شكرا اوووي ده طعمو حلو اووي
قلتلها الف هنا
ومكلمتهاش خالص عن العياط بس اتكلمنا كتير اوووي وتعرفنا علي بعض اكتر
ومشت وانا كل العاده روحت اذاكر وعدي عادي
يوم الخميس روحت علي الدرس لاستاذ وليد
وسلمت عليه وتكلمنا وبعد الترحاب والسلام اتصل علي بنتو علشان تيجي. ونتقرم قدام المجموعه وسالت علي البنت 3ال بس وليد قلي هي تحت تمام قولت تمام دخلت اتكلم وليد عليا وفخم فيا اوووي وخلا الكل بسقف ليا بعد كده الي استغربتو اوووي وهو بيقول بنتي مي واليد العاصم باشا وسقفو وخلاص ولقتها بتعيط انا استغربت جامد ليه هي بتتكرم ليه تعيط واذي هي بنت أستاذ وليد
روحت علشان اكلم مي
انا مي يا مي يا مي
مي نعم عايز ايه اه. انا بنت أستاذ وليد اه انا بنتو الي مش حاسس بيها انا بنتو الي بيحب طالب تاني عنها الي هو انت ايوا انا بنتو الي حياتها كلها معقده علشان واحد ذيك ايوه انا الي خليت روان تكلم محمد وهي مش بتيقه خالص علشان انتقم منك ايوه انا الي بكرهك وعمري كلو هفضل اكرهك وفي الوقت ده مشت وانا مصدوم من الكلام مشيت وسبت لاستاذ وليد الدرس وقعد يتصل لحد مردت عليه سال عليا وقلتلو اني بخير وروحت البيت لحد الامتحانات وانا بفكر في مي ....
الجزء السابع
ابدأ كلامي بتفوقي في امتحانات الثانويه لسنه تانيه ثانوي 96في 100 بسبب الانجليزي بتاعي مش كويس بس في الفرنساوي انا فوق فوق فوق مما تتخيل
طبعا اول واحد عرفني النتيجه كان أستاذ وليد وكان فرحان بيا اوووي يمكن فعلا اكتر من بنتو الي كانت جيبه 95.8في100وبيفقرني بلعزمومه بتاعتو
في النادي بعد الانتهاء من هم الدراسه
اسلام ابو سعيد الدحيح يا ناس ايه الحلاوه دي يلا يخربيتك امال لو مش عامل عمليه ومش بتقرب من الكتب
انا يلا شوف ايه فائدته العسل الجبلي وجمالو
اسلام بقولك ايه العيال صحابك عملو ايه
انا محمد هيدخل ادبي هو وروان علشان الرياضه ومالك في الانجليزي حلو هيدخل علمي علوم
اسلام يلا **** يسهلو بقولك ايه تسمع مني عندي ليك فكره عجبتك كان بها معجبتكاش ولا اكنك سمعت اي حاجه
انا قول يا صحبي في ايه
اسلام بوص ياعم انت عارف ان الحال هنا مي قد كده والطلبات مش كتير ايه رايك نحط الحلو بتاعك في المنيو وانت ليك مكسب 35في الميه قولت ايه
كام ليه يعم هو انا بسرق اسلام انت عارف ان العسل ده مش بيتباع في مصر كلها وانو بيجي مستورد ومش دائم بسبب الكميات وغير كده انت هتستفاد ايه
اسلام اولا هستفاد من 15في الميه التنين غير أن المكان يشتغل تاني واخد بنت علي دماغ اشرف ابن اللبوه ده كل همو يخنصر من الذبون لحد ميحرمو يجي هنا
انا هفكر وقولك يا اسلام ماشي ،،قولي مي جات امته اخر مره
اسلام من يومين وعلي فكره العسل مش ناقص غير علبتين اجلبلك حاجه
انا لا خليهم ليها ومتبخلش عليها باي حاجه ماشي
اسلام مالك حاسس انك بتكون ضعيف لما بتشوفها أو بتيجي السيره ليها ورغم كده بحسك فرحان اوووي
انا اسلام بحس فيها امي ياسلام عمري محسيت بحد كده
اسلام هي جيا هتقعد علي مكانك بحسها بتيجي تستناك كل مره
انا طب روح ليها علشان ماحدش بلها يلا غور
اسلام يعم فكك من التنكر ده انا مش عارف انت عملت ايه خايف كده سلام
مي اسلام اسلام تعاله
اسلام طلباتك انسه مي
مي اولا انا مي بس قلتلك مليون مره ثانيه وده الاهم محمد فين بكلمو مش بيرد خالص
اسلام معرفش حاجه عنو خالص بعد الامتحانات،الي اعرفوا أن جدو كان عايز يخطبلو بنت خالو ويخليه يعيش هناك
مي اه البنت الرخمه دي الي كانت في المستشفي كان اسمها اسمها استني متقولش انا عارفه اه افتكرت دينا بنت رخمه ابو شكلها ،،يوه مش مهم بقولك ممكن واحد حلو من الغالي
اسلام نعم ايه هو ده .،،اااااه،هو بقا غالي كمان
مي اتحرجت انا قصدي علي سعرو يا بقف يلا امشي
اسلام عيوني ليكي ،
مي اسلام قولو بال...عليك ميزعل مني انا اسفه مش عارفة انا عملت كده ازاي انا عارفه انو هنا فين معرفش بس عارفه قولو يسامحني ويكلمني
اسلام هو الغلط منك انتي علي فكره محمد عمرو ميتكلم عن حد بس كلمه واحده قلها عنك انو بيحسك بتفكريه بأمه سلام علشان في زبون عايزني
انا ايه يا عم كل ده يتكلمو في ايه
اسلام عليك يا غالي بتتاسفلك وبتقولك رد عليها علشان خاطري يا محطم قلوب العاشقين
انا غور يلا انا ماشي
اسلام فكر في الي قولتهولك ده هيكسبنا كتير
انا حاضر
سبت النادي وانا مقرر اني هروح لجدي البلد افرحوا بنتيجه وأشوف حبيبتي دينا بقا وحشتني اوووي
روحت نمت وصحيت تاني يوم جهزت حاجاتي وقولت انا لازم اشتري هديه لدينا قبل مروح مش لاقي اي حاجه خالص علي بالي لحد ملقين روان بترن عليا واستغربت اوووي بس رديت الوو
روان الللو ايه يعم التقيل فينك محدش شيفك وتلفونك مقفول علي طول
انا وال...ابدأ انا بس في البلد عند جدي ومفيش شبكه خالص عمله ايه ومحمد عامل معاكي ايه
روان بخير كلو بخير مقولتليش ناوي تدخل ايه كده معانا ادبي ولا مع مالك علوم ولا الي الكل متوقعو منك رياضه يا اسطوره
انا هههههه مش لدرجه يعني بس اه رياضه
روان رب ..معاك ،،انا معانا كلنا يا....
طب تمام هتعوز حاجه
انا اه معلش عايز اسال سوال بم انك كلمتيني كده
روان هاااا ايه اه طبعا اسال اتفضل
انا لو عايز اشتري هديه لدينا اشتري ايه
روان نعم لدينا هو انا سمعت صح
انا اه في حاجه
روان لا مفيش مش قصدي بس يعني ممكن تشري جزمه أو ساعه وخلاص
انا لا مش كده يعني حاجه غاليه يكون ليها قيمه عيد ميلادها قرب وده اول عيد ميلاد هكون فيه لازم يكون حاجه ليها قيمه
روان هاااا تمام اشترلها درس أو فستان حلو
تصدقي دماغك دي. تددرس عظمه شكرا سلام وقفلت
مي شوفي المعفن انا قلبي هيكلني عليه وهو مقديها حب في زفته بتعتو دي يشبع بيها كتو الارف
روان مي انتي واخده بالك انتي بتتكلمي ازاي
مي ازاي
روان هو انتي بتحبي محمد
مي انا لا طبعا ازاي لا طبعا ده شخص لا يطاق هو بس عجبتني شخصيته وأسلوبو يووواا اه بحبو كتك الارف انتي كمان انا مشيه مروحه
روان عقلك قد كده
روحت البلد اسوان لجدي واشتريت بكل فلوسي الي كنت محوشها للعسل فساتين لدينا خفت زوقي يكون وحش كانو 4و4جزم خاصه ليهم بس كان في مشكله صغيره
انا شفت دينا مع واحد في العربيه وبيقرب منها وبيبوسها وهيا مغمضه عينيها انا انصدمت بس مكنتش متاكد فعلا انا في العربيه بتاعت الموصلات التيته الكل عرفها وهي في عربيه مرسيدس انصدمت وروحت علي بيت جدي طول الطريق هي دي الي جيلها مخصوص علشانها هي دي الي هتفرحني هي دي بنت خالي هي دي عائلتي والي كنت عايزها مراتي
جدي ابني حبيبي نورت بيتك وارضك وعيلتلك ،،حس فيا حاجه
جدي محمد مالك في ايه
انا تعبان من السفر بس يا جدي ممكن انام
جدي يا احماااد يا احماااد
مرات خالي ايوا ايوا يا عمي جيا اهو ،،ايه ده هو محمد جيه نورت البيت يا محمد نورت يا حبيبي
جدي فين دينا تجهز الأوضا بتاعت محمد وبيغمزلي
انا ضحكت ومعلقتش هو فاكر اني فرحان
مرات خالي في الدرس يا عمي انا هطلع اعملها عيوني
انا لا معلش يا جدي خليني اطلع انا هجهزها قلولي فين بس
جدي وال...ميحصل انت متمدش ايدك في حاجه بوس انت تاخد غيار وتطلع غرفتي فيها الحمام وريحلك شويه وسيب بقيت هدومك لما دينا تيجي تساعد احمد فيها ويجهزهالك
انا حاضر يا جدي
مرات خالي بس ايه كل الهدوم دي انت ناوي تقعد هنا علي طول ولا ايه
جدي بصلها بعيونه حسيت انها عملتها علي روحها ،
انا ها اه لا دي هدوم كنت جيبها لدينا علشان عيد ميلادها الشهر الجي
جدي رجل يا محمد وجدع
انا بعد اذنك يا جدي وطلعت استريحت واستحميت ونمت
صحيت بليل علي حد بيبوس فيا وبيحضني اوووي فتحت عيني لقيت دينا ،يااه اخيرا جيت وحشني اوووي اوووي وعايزه انام في حضنك هموت وخليني معاك في نفس الأوضه بحبك جات تبوسني من بوقي روحت متحرك نايم علي جنبي
دينا ،حبيبي روح قلبي الي وحشني يا مودي اصحي يلا هزعل منك
انا بعمل نفسي اني لسه صاحي انا دينا عمله ايه وحشتيني بقولها عادي اكنك بتسلم علي حد في الشارع
دينا مش اكتر مني وراحت خدتني في حضنها في بوسه مشبك مش عارف ايه الي حصل لقيت نفسي ايدي بتتحرك لوحدها علي جسمها وبمسك في صدرها لقتها في لحظه جابت علي السرير وغرقتو وهدومها ادهولت خالص
دينا يخربيتك موتني انت بتعمل فيا ايه
انا فعلا مستغرب ايه ده الي فيا مستغرب
ام السعد ودي ذي منقول كده الخدامه بس هيا متربيه في البيت ده من وهي 8سنين بعد ما امها وأبوها البيت بتعهم ولع بيهم وهي الي عاشت وجدي جبها هنا في البيت تساعد وكان في الوقت ده عندها 23سنه
ام السعد سيدي يا سيدي
دينا ايوه يا توتي تعالي في ايه
انا لا استني دقيقه معلش ،انتي هبله تدخل فين والمكان هنا كده
دينا معلش نسيت فرحانه بيك اوووي
ام السعد سيدي الكبير عايز سيدي محمد تحت علشان العشي
انا حاضر دقيقه واحده وجي يا يا اسمك ايه
دينا اسمها ام السعد انا بقلها توتي دي صحبتي
انا مش يا ام السعد
ام السعد تمام يا سيدي
دينا اول ممشت لقتها نطت في حضني تاني وبتقولي
محمد انت وحشني اوووي انا بموت فيك متسبنيش تاني وبتطلع تبصلي كده يعنيها وانا بصراحه بحب العيون دي اوووي روحت مقرب من شفايفها اوووي وروحنا في بوس وتقفيش جامد اوووي وبقيت اقرص في صدرها جامد اوووي وهي تصوت وبدعك ايدي في كسها من تحت بنطلون البجامه
ام السعد بتخبت واحنا مش سمعين،،يا دينا يا دينا يا سيدي
انا فوقت في اللحظه الي دينا جابت فيها مش قدره تاخد نفسها خالص بتموت في اللحظه دي لقيت أم السعد في الغرفه
ام السعد يا سيدي محمد سيدي الكبير لو منزلتش هيطلع هو فلو سمحت انزلو بدل ميشفكم كده
انا فوقت لقيت دينا شبه عريانه وملط وانا خدوني غرقانه
طب بقولك ايه خوديها الأوضه بتعتها فوقيها كده وغيرها وهتيلي غيار من هدومي وقولي لجدي هياخد دش وينزل وبعد ازنك اغسلي الفرش ده وغيريه بسرعه
ام السعد حاضر يا بيه
ام السعد بنت 23سنه لسه بنت عليها صدر كبير شويه بس خلفيتها مش كبيره اوووي بس وسطها استك يلسوعك اف كل ده انا لسه مركزتش معاها انا خايف من جدي
خلصت ونذلت لجدي ولقيتو فرحان بيا اوووي ومبسوط وبعد كده سال امال فين دينا مش شيفها خالص هي مش كانت معاك يا محمد
انا ها اه هي سلمت عليا وخرجت يا جدي معرفش حاجه
جدي يا ام السعد
ام السعدايوا يا سيدي
جدي فين دينا. نائمه يا سيدي جت تعبانه من الدرس روقت الأوضه بتاعت حضرتك وسلمت علي سيدي الصغير ودخلت تنام
جدي ماشي يا ام السعد
جدي بقولك يا احمد لما جوزك يجي قوليلو اني عايزو ماشي ،وانت يا محمد خلص اكل وتعالا علي المكتب عايزك في حاجه مهمه اووي
الجزء الثامن
جدي بقولك يا محمد خلص اكل وتعالا المكتب عايزك في حاجه مهمه جدا ماشي
انا حاضر يا جدي هخلص وجي
مرات خالي بعد مجدي مشي ،،عامل ايه يا محمد مرتاح معانا هنا
انا الحمد...كويس المكان والجو حلو وهادي
مرات خالي قولي يا محمد متعرفش جدك عايزك ليه
انا لا معرفش لما اروح هعرف
مرات خالي ماشي ،قولي بقا مين القمر الي كانت جاتلك المستشفى دي حبيبتك
انا اني واحده فيهم هما اتنين
مرات خالي انت شكلك مش سهل
انا يستي علي ايه هقولك دول صحابي عادي يعني علي فكره
مرات خالي تماما رغم اني مش مصدقة
انا حروح لجدي تمام،يا ام السعد
ام السعد ايوا يا سيدي
انا بتعرفي تعملي قهوي
ام السعد ايوا يا سيدي
انا اولا اسمي محمد مش بحب الكلام ده احنا مش في عصر الجاهليه تمام،ثانيا عايز فنجان قهوه اسود غامق علي رماله تمام هاتحطي الوش الاول بعد كده اغليها موت تمام وكبايه مياه ولو في فروله هاتي 4قطع مش اكتر تمام
ام السعد حاضر يا سيدي
انا لو قلتيها تاني مش هطلب منك حاجه تانيه تمام
ام السعد بصت لمرات خالي كده بصت اعمل ايه لقيت مرات خالي بتقولها اسمعي الكلام ده لحسن سيدك الكبير يزعلك
انا سعتها حسيت أن في حاجه غريبه بس قولت مش مهم ورحت لجدي
خبط علي المكتب
جدي مين
انا محمد يا جدي
تعالي واقفل الباب وراك
انا خير يا جدي
جدي كل خير يا حبيبي قولي الاول مرتاح هنا
انا يعني مش اوي مش متعود بس علي السكوت ده حاسس أننا في الصحراي
جدي الناس بتحب تهرب من الصوت لسكوت الا انت وأم...،المهم يا محمد ناوي تخليك هنا قد ايه
انا ايه لحقت تزهك مني ده انا لسه جي انهارده
جدي ده انا قلبي مش قادر يسكت من كتر الفرحة قولي بس وهعرفك
انا بصراحه يجدي انا كنت ناوي اقعد شهر بس شكلها كده هغير تفكيري
جدي ها للاحسن صح اوعا تكون فاكر اني مش عارف انك بتحب البنت بنت خالك ها قولي متخفش يا نمس،
انا و**** يجدي انا معجب بيها وهي كمان معجبه بيا وبتحبني بس انا مش مرتاح اوووي
جدي بوص يبني انا هقولك حاجه البنت بنتنا بس امها ممشيه خالك ذي الخروف تحت رجليها وانا تعبت من الشغل ده كلو وجيه الوقت الي انا عايزك فيه تشيل شلتك بقا وشلتي
انا مش فاهم حاجه يا جدي
اقولك بوص يا محمد انا مش بصحتي ذي الاول ومحتاج حد يشوف وراي خالك وشوف فلوسي وفلوسك فيما بعد ،كنت هتكلم ،جدي انت عارف اني مش بحب حد يقطعني وانت غالي عليا اسكت واسمع
انا حاضر
جدي انت بتحب الرياضيات صح وده شغلك هتمسك كل الحسابات بتاعت المزارع والمصانع هتراجع عليها بس لو صح خلاص مش عايز منك اي حاجه تاني بس لو في غلط تخليك ماسكها وهكتبلك نصيبك فيا وفي امك ال...يرحمها وسعتها هتكملك الإدارة لكل حاجه اتكلم
انا يا جدي انا مش عايز كل ده انا عايز اعيش لوحدي
في اللحظه دي الباب خبط وكانت أم السعد
جدي مين الي بيخبط
ام السعد انا يا سيدي
جدي انا مش قولتلك مش عايز حد يدخل عليا وانا مع محمد يا غبيه
ام السعدايوا يا سيدي بس
جدي مفيش بس امشي مش عايز حد يدخل عليا خالص
انا معلش يا جدي انا طالب منها قهوي وهي جيبها ليا تعالي يا ام السعد
ام السعد ادخل يا سيدي
جدي تعالي واخلصي
ام السعد حاضر ودخلت وقلتلي اتفضل الحاجه ااهي يا سيدي
انا بصتلها كده وقلت بعدين وقلتلها غلتيها
ام السعد ايوا يا بيه وهي الفراوله اهي
جدي هي فين دي يبت جايبه الطبق فاضي يبت انتي وكان لسه هيشتمها
انا يا جدي انا الي قولتلها عايز ٤بس لو في لبن بسرعه بقا هاتيه مش عايزو مغلي عايزو عادي
جدي روحي احلبي جموسه بسرعه
ام السعد حاضر يا سيدي
انا هو مفيش حد غيرها يا جدي يسعدها البيت كبير اوووي عليها
جدي لا في كتير بس هي اكتر واحده بتخاف مني
انا ليه يعني عايزها تخاف منك
جدي علشان البومه الي تح
في اللحظه دي شوفت خيال عند الباب شورت لجدي
جدي مين الي بره مين
مرات خالي انا يا عمي سمعت صوتك عالي في حاجه
جدي بصلي ودحك وقلها لا مفيش حاجه شوفي انتي مشاغلك وخلينا لوحدنا ،كل ده يبهيمه انتي
ام السعد معلش يا سيدي اسفه وال...عبال بس ماشفت جموسه عدله متكونش محلوبه أو في رواسب في جسمها
جدي شطره يبت كده انتي تستهلي الحلاوه تعالي
ام السعد راحت لجدي وجدي ادها فلوس وقلها حسك عينك تقولي كلمه للبومه الي واقفه دي ماشي واالا عظم..انتي عارفه هعمل ايه
ام السعد حاضر يا سيدي من عيوني
جدي يلا اخرجي انتي يا احمد وخديها معاكي وسبونا لوحدنا
بعد مخرجو جدي شوفت انا عارف انها بتحوم ذي الحيه علي فلوسي ساعدني يا محمد
انا حاضر ياجدي بس علي شرط
جدي وحياه غلاوت امك لولا أنك ابنها لكنت دفنتك دلوقتي بس قول
انا معلش يا جدي قصدي طلب معلش ،،ان بعد الشهر ده لو لقيت أن كل تمام تسبني امشي
جدي طب لو عجبك الشغل كمل عادي حتي لو ملقتش حاجه
انا بوص يا جدي موعدكش بس هفكر ماشي
مرات خالي خدي يبت انتي قوليلي كان بيقولك ايه الكهل الي جوه ده
ام السعد كان بيكلمني علي الفراوله يا ستي
مرات خالي فروله ايه يبت انتي انتي هتستهبلي
ام السعد ورب...ابدأ يا ستي مش قدامك سيدي محمد طالب 4حبات فروله انا جبتلو ذي مقال وسيدي الكبير كان زهقان عليا خالص وكان بيوصيني عليه مزعلهلوش علشان ميقلنيش ويتويني
مرات خالي خلاص غوري صحي البت دينا وخليها تجيلي
ام السعد حاضر يا ستي حاضر
انا وانا خارج من المكتب شوفتها نديت عليها ،،ياام السعد
ام السعد ايوا يا سيدي حاضر
انا انتي فعلا غبيه غبيه اتعصبت اوووي ،،اولا انا اسف اني شتمتك ثانيا اسمي محمد ماشي اسمي ايه انطقي محمد
ام السعد يا محمد لو سيدي الكبير سمعني يقتلني وانت شوفت هو عامل ازاي
انا ملكيش دعوه انا الي هقولو
ام السعد حاضر يا محمد حاجه تاني
انا لا راحه فين كده
ام السعد راحه انادي لستي دينا ستي الكبيره عايزها
انا ماشي تمام روحي يلا ،،مشيت شويه وندين عليها
انا يا ام السعد جت الا قوليلي انتي اسمك ايه
ام السعد اسمي ام السعد يا بيه في ايه مالك
انا برضو غبيه قصدي اسمك الحقيقي
ام السعد اسمي روقيه
انا ال...حلو اوووي
رقيه من زوقك يا بيه
انا انتي غبيه علي فكره اسمي محمد ماشي لو قولتي بيه او سيدي ديه تخلي جدي يمشيكي تمام
رقيه حاضر
انا شوفتي الي انا طلبتو انهارده عايز منو كل يوم قبل الفطار لمده شهر والبن برضو يكون مش مغلي
رقيه حاضر يا محمد
جدي انتي يا أم الزفت اسمو سيدك يا غبيه
رقيه استخبت ورايا ومسكت فيا
انا يا جدي يا جدي البنت ماتت يا جدي انا الي قيلها اولا هي اكبر مني وليها احترمها وثانيا انا بكره الكلام ده ولا اسبها وامشي
جدي معلش خالص ومشي
انا رقيه لسه مسكه فيا وخايفه اوووي ها مش خلاص كفايا
هي معلش اسفه
انا ولا يهمك محصلش حاجه امشي يلا صحي دينا لحسن ستك تموتك
لقتها بتجري كانت نسيت وانا قعت ادحك عليها موت وبفكر فيها هي ازاي كده هل هي فعلا ملهاش اي حد قلت هصفالك بعدين وطلعت الجنينه بتفرج علي المكان وفرحان اوووي وبفتكر الزكريات بتعتي انا وامي واذي كنت بنتمشه هنا واذاي ايه ده ايه الارقام دي استغربت
الارقام دي ارقام معدلات بس مش دي المشكله انا فكرها كويس وكان كل معدله بتفكرني بلي بعديها كان في معدلات في الشجر وعلي الجدران وعلي خشب المزارع في الاخر وصلت لشجره كنت علي طول بكون هنا مع امي والي قلتلو ليا في لحظه كانت معايا فيها لازم تخلي عندك ثقه مش فيا أو فيك في المعدلات والرياضات والباي πبلاخص افتكر ده أسراري كلها هنا وشورت علي دمغها ثم قلبها ثم تفاحه كانت معاها
في اللحظه دي جريت بسرعه رهيبه كل الي شابين في المزرعه جريو ورايا وانا عمال انادي علي جدي جدي جدي جدي لدرجه ان البعض افتكر أن جدي مات طبعا الكل بيجري ورايا بس محدش لحقني دخلت البيت وانا بنادي علي جدي قبلت رقيه جدي فين بسرعه
رقيه مع خالك محمد في المكتب ومش عايز
انا جريت فتحت الباب جامد
جدي انا مش قلت محدش ،في ايه يا محمد داخل كده ليه
انا جدي كان في علبه عليها ارقام كتير اوووي في الأوضاه بتعتي وانا صغير هي فين
جدي ايه علبته ايه دي الي عمله كده فيك
انا يجدي قولي بسرعه **** يخليك
جدي معرفش يبني وال...اهدي بس وانا هجبهالك
خالي احمد هو ده يابا الي هتخليه يمسك الحسابات ماشي براحتك كلها فلوسك وخرج
انا في اللحظه دي افتكرت سماح
سماح جدي عايز الداده سماح الي كانت هنا وانا صغير
جدي يبني دي ماتت من سنين طويله
انا طب ليها عيال أو أي حد قريب منها
جدي مفيش اي حد ليها هنا كانت متجوزه راجل من هنا من البلد ومكنش حد بيحبها من أهلو ولا هيا ولا بنتها روق
رقيه ايوا يا محمد رقيه انا بنتها كل ده كنت مستنياك الست الكبيره الوحيده في البيت ده امنت امي علي سر بسببو ماتت هي وأبوي ورغم كده وهي بتموت اكمل. الامانه رب...بس يعلم اني مش محتاجه الشغل هنا انا كنت بس مستنياك بس كنت عمري متوقع انك بسرعه دي هتفتكر الصندوق اهو بس كنت هموت واعرف ايه الي يخلي امي وابويا يموتو بسببو ايه الي جوه الصندوق ده وهي بتعيط
جدي ممكن نطلع الأوضا بتعتي بسرعه
جدي يلا
انا رقيه تعالي
جدي بس يبني
انا من حقها تعرف ايه الي في الصندوق
جدي هو انت تعرف
انا لا بس هحاول افتحوا
رقيه مش بيفتح حولت كتير افتحوا بس هو معرفتش بس هو اصلا شكلو مفهوش اي حاجه خالص خفيف ومفيش اي حاجه فيه
انا تعالو بس يلا
عند خالي
مرات خالي ها كان عايز ايه
خالي كان عايز محمد يمسك الحسابات بتاعت كل حاجه خفت في الاول بس بعدها ارتحت خالص
مرات خالي ليه يعني ايه الي حصل
خالي العيل جي يسأل علي صندوق خشب ال ايه مكتوب عليه ارقام وهو صغير ده عبيط ده ولا ايه
مرات خالي بتقول ايه قول كده تاني
خالي مالك يا وليه بقلك صندوق خشب مكتوب عليه ارقام
مرات خالي طلعت تجري ذي المجنونه وخالي وراها نزلت المكتب ملقتش حد فيه
مرات خالي يام السعد يام السعد يام الزفت
واحده من الخدمين ايوه يا ستي ايوااا
مرات خالي فين أم الزفت.
مش عارفه يا ستي بعد مسيدي محمد دخل هي جريت علي الأوضاع بتعتها خدت حاجة وراحت المكتب بعد كده طلعت مع سيدي الكبير والصغير فوق
مرات خالي في اني زفت فيهم
الخدامه بتاعت سيدي محمد
جريت علينا وفتحت الباب بسرعه وجامد بس ملقتش اي حد خالص
اه يبن بيت المحروس ورب...مهسبهولك اهههه
خالي مالك يا ايات في ايه
مرات خالي مفيش هما شويه وهيجو تعالو نستني تحت وانتي يبت اعملي كبايه بن بسرعه يلا
عندي انا وجدي ورقيه قبل مخالي يجي هو ومراته انا دخلت الغرفه بتعتي وقفلت الباب وتأكد انها مش بره ورحت نحيت الدلاب وفتحتو كان في علبه جوه ضلفه جوه الدولاب خرجتها وشفت ورقه فيها معادله حلتها ورحت نحيت عمود في اخر الأوضه ودوست علي حته فيه لقيت بابا صغير ذي علبه كده دخلت انا وجدي ورقيه
جدي انت ازاي عرفت كل ده
رقيه كل ده من الأرقام الي علي الصندوق
انا الصندوق لسه متفتحش هياخد وقت ولازم نكون لوحدنا علشان لغذوو كبير اوووي ومهم بس معرفش ليه
جدي قولي ايه المكان ده بيتي ومعرفش فيه اي حاجه كده
رقيه انا دخلت كتير اوووي ومفكرتش بمكان ذي ده هنا
دخلنا مكان كبير اوووي هتقولولي ازاي هقول لحضرتك ابويا مهندس وهو الي باني البيت ده كلو تمام وامي هي صحبت الفكره وهنعرف ليه ابويا مش باين في القصه لانو لسه دورو في السلسلة التانيه بعد رمضان وعليكم خير ولو حد متبعني ومدايق أن مفيش جنس كتير فيها يجهز بعد رمضان هخليك متفكرش غير في القصه دي
جدي ازاي ده كلو تحت بيتي ومعرفش ماشي يا يابن سعيد ياغلاوي
انا قاعد بحاول احل المعدله صعبه اوووي هي عباره عن معدله عاديه بس الناتج مجهول وأحد ترفينه مفقود وفي صوره تفاحه في الاخر قعت ٥سعات لحد مرجعت دماغي لكلام امي لازم تخلي عندك ثقه مش فيا أو فيك في المعدلات والرياضات والباي πبلاخص افتكر ده أسراري كلها هنا وشورت علي دمغها ثم قلبها ثم تفاحه كانت معاها
صح انا ازاي غبي كده سهله اوووي صح صعوبتها في جمال سهولتها
جدي مالك يبني قولي
انا باي باي يا جدي انا كنت غبي اوووي
جدي يبني هتروح فين فهمني
انا يا جدي باي تساوي ٢٢÷٧ولو فكرت فيها بعقلك ملهاش معنا بس لو بقلب هتحب شكلها π وده العكس فنقلبها بدل ٢٢÷٧ نخليها٢٢×٨=١٧٦
وهي دي ابعاد نجوم ارشميدس في كتاب الرياضيات وكده هنشوف في المكان ده ضلع سبوت النواه وكان برضو عمود في اخر ركن دوست عليه نزلت علبه من السقف فيها صندوق تاني شبه الي معايا بس علي اكبر ومكانو جزي فاضي سعتها عرفت انو مش صندوق ده مفتاح لصندوق ده وحطيت الاتنين في بعض انفتح الصندوق الكبير ولقيت تلفون ورقم مكتوب عليه دكتور دايمند
جدي ايه ده تلفون امك دي بتستهبل
رقيه ابويا وامي ماتو علشان تلفون بتهزرو
انا سكوت بقا ورنيت علي الرقم ده مرتين في ال٣حد اتكلم
Bonjour Dr Hind, vous vous êtes enfin souvenu de moi et je vous manque
الجزي التاسع
Bonjour Dr Hind, vous vous êtes enfin souvenu de moi
انا Bonjour Dr
د.دايمند انت مين انت فين هند اتكلم بسرعه
انا اكون ابنها وهي ماتت من٤سنين
د.دايمند انت كذاب مستحيل تكون ماتت هي وعدتني أنها هتكون موجوده أنها هتنجح في ده مستحيل وقفل التلفون
انا رانيت تاني بس محدش رد فقولت لازم اجرب كتير خليت التلفون معايا وقولت يلا هنمشي
جدي انت فهمت اي حاجه كده
انا لا لسه بس ماما كانت شغاله علي حاجه مهمه جدا مع راجل فرنسي وده من رده فعلو انو شخص ثقه
رقيه هنخرج من هنا ازاي
انا جدي انا موافق علي كل كلامك بس محتاج ام السعد معايا مفيش حد ليه دعوه بيها خالص ماشي
جدي الي انت شايفو عايز امته تبتدئ ويلا
انا انهارده يا جدي يلا هنخرج من هنا لو سمحت يا جدي قولهم كنت بتفرحني علي المكان ولما انا ندتلك كان في تعبان كبير في المزرعه
جدي تمام الي انت عايزو
رقيه انا مش عايزه اكون هنا خلاص انا همشي
لو سمحتي انا لسه محتاجك معايا متمشيش واي حد يكلمك متعملهوش اي حاجه وانا هحميكي وعد
رقيه سكته بس عارف انها وافقت
انا يلا من هنا وخرجنا من كهف في اخر المزارع بتاع قش محدش بيكون هناك ابدأ
مرات خالي حمدلل... بسلامه يا عمي انت ومحمد يا غالي يبن الغالي ها لقيت الصندوق
جدي صندوق ايه الي بتتكلمي عليه ده كان لعبه وغارت مع الزمن لم مراتك يا احمد وخليها تنام الجو ليل
مرات خالي يا عمي هو انا قولت حاجه تجهز العشي دلوقتي
جدي ها تاكل دلوقتي يا محمد
انا ماشي يا جدي يلا
مرات خالي عيوني يلا يبت يا ام السعد شهلي ساعديني
انا لا ام السعد خلاص مش شغاله هنا هي السكرتيرة بتاعتي في المكتب
خالي ايه بتقول ايه اذاي ده يا ابوي
جدي ذي مسمعت محمد هيمسك الحسابات وانت وافقت وهو خد ام السعد تكون المساعدة بتاعتو في حاجه خودي اي حد من البنات الي جوه
مرات خالي خلاص الي انت شايفو يا عمي
انا هي فين دينا
مرات خالي نائمه من الصبح
انا رقيه صحيها وخليها تجيلي
رقيه حاضر
مرات خالي وكمان خلتها رقيه عاش من سمع ام السعد بيقوللها رقيه
جدي انا طالع وابعتلي اي حد لما تخلصو
جدي ماشي يا حبيبي براحتك
طلعت وعمال افكر ايه الي بيحصل في الدنيا دي انا كنت مرتاح بعيد عن كل ده ايه الي عمل فيا كده وامي كانت بتعمل ايه كده ومين الراجل ده وهل ابويا عارف .،عارف هو بيسال عليا اصلا هو ولا مهتم بيا عمرو طبعا مهيكون مهتم بيها عمرو ميعرف عنها حاجه
حد بيبوسني من خدي وبيحضني ونام جنبي
دينا وحشتني اوووي يا محمد
انا وانتي كمان يقلبي ايه كل ده نوم
دينا اعمل ايه انت موتني مش قادره اتحرك خالص انت بقيت شقي اوووي وايدها علي شفيفي
انا ايه موحشتكيش هي كمان
دينا هي ايه دي
انا شفيفي اصل انتي شفايفك تعباني اوووي
دينا وحشاني اوووي طبعا بس ماما عايزاني هي كمان قولت اجي اشوفك الاول عايز ايه
انا عايزك انتي وروحت وخدها في بوسه مشبك بنت حرام اوووي وهي اندمجت معايا اوووي وانا بقفش فيها وهي عماله تصوت اوووي وتقولي براحه يا محمد علشان خاطري هنتغضح
انا يبت انتي كل حاجه ليا مليش غيرك نهائي انت كل حياتي ونزلت قلعتها الاندر وأيدي علي علي كسها كان وردي لاول مره اركز أو اشوفو اصلا وكان مفهوش شغل بس الي. كان عجبني اوووي أن شفايفو صغيره نزلت ابوس فيه وهي تصوت موت وعلي آخرها وتقولي براحه يخربيتك ايه هو انا هطير براحه اااه في اللحظه دي شوفت حد عند الباب وذي مكنت متاكد زوت في اللحس ولقتها جابت في بوقي قرفت شويه بس مبينتش وكمان طلعت علي شفايف بقها ابوس فيها جامد وطلعت ذبي احك فيه بكسها وهي عماله تطلع بكسها لزبي وانا مقطع شفايفها بوس نزلت علي صدرها اقطعها وهي بتقولي محمد انت مين انت عمرك مكنت كده اااه ايه براحه يبني مش هطير منك براحه ااااااه نكني دخلوووو بقا يلا وحياتي عندك يلا هموت جت تقوم قلتلها ااقعدي ونزلت كملت لحس لحد مجابت تاني وهديت خالص وانا معاها
نمت جمبها وانا مجبتش
دينا محمد انا بموت فيك بحبك بحبك
انا وانا بموت فيكي يا قلبي عجبتك الهديه بتاعتك
دينا انت احلي هديه في حياتي
انا يعني معجبتكيش
دينا هي ايه دي
انا انا يستي عملك هديه حلوه اوووي بس استني لما ننزل وهورهالك بعد الاكل
دينا لا وحياتي دلوقتي
انا يستي بطلي بقا لحسن انا علي أخري ولو اتحركت هختصبك بجد وانا لسه مجبتش وانتي ارتحتي خالص
دينا نسيت خالص وحياتي انا هريحك مسكت تضربلي ١٠بس انتي بتعملي ايه
دينا هريحك
انا كده هتتعبيني كده اكتر تعرفي تموسي
دينا لا مش بعرف طبعا انت فكرني ايه
انا يقلبي مش قصدي طبعا بس خلاص مش عايز
دينا حست اني زعلت وقالت طب بوس تعاله هنجرب
انا لا مش دلوقتي
دينا يلا بقا متتقمصش كده
انا لوقلتيها تاني هخرجك من غير هدوم
دينا يا قموصه
انا كده طيب يلا اخرجي منغير الاندرويد والسنتيان
دينا محمد متهزرش يا محمد هات الهدوم
هي جيا عليا وبتاخد الهدوم ذبي بيلمس في فخدها وقف تاني قولتلها تعالي كده ولفتها عليا وحشرت ذبي في طزها من وراها وهي بتصوت سبني مش كده براحه
انا بلعب في صدرها ويلعب فو كسها من فوق وزبي بيحك فيكسها من تحت هي جابت وانا لسه قلتلي خلاص يا محمد مش قادره اخلص قولتلها قوليلي براحه يا قلبي براحه يا حماده براحه يا جوزي لقتها بتقولي براحه يا دكري براحه يا عنتيلي نكني يادكري نيك الشرموته بتعتك افشخها ااااه جبت عليها دلوقتي
دينا اخيرا جبت خلص علشان اروح لماما هات الهدوم يلا
انا لا هتخرجي من غيرهم يلا
دينا يلا يا محمد مش بهزر هدومك اهيه علي السرير انا داخل الحمام لو خرجت ولقيتك لبستيهم هسيبك واسافر بكره براحتك وبستها ومشيت دخلت الحمام كان عندي شك انها فعلا هتسبهم بس خرجت لقتها لبسه وقده مستنياني
انا قولتلها انتي قاعده ليه مش قررتي وخلاص يلا
دينا انا ملبستهمش بس حتطهم في الدلاب علشان ام السعد لما تطلع متخدهم تغسلهم وبتبوسني سلام يا قلبي
لقيت رقيه طلعه بتخبط عليا بتقولي محمد ممكن ادخل قولتلها ادخلي
رقيه علي فكره الي انت بتعملو مع دينا ده غلط هي بتحبك
انا علي فكره انا بحبها برضو يمكن اكتر مما تتخيلي بس في نقطه لسه عايز اتعرف منها لقتها بتشيل الفرش بتاع السرير
انا بتعملي ايه
رقيه هروق السرير
انا انتي المفروض السكرتيرة بتعتي انسي خالص حوار الخدمه في البيوت ده تمام وعايزك تنزلي تشتري هدوم جديده بقا تمام علشان هنروح انا وانتي الشركه بكره
رقيه حاضر
صحيح اسمك رقيه اي حد يكلمك غير كده متعبرهوش خالص تمام انتي دلوقتي احترامك من احترامي تمام
رقيه حاضر بس خليها المره دي بس هروق السرير علشان لو حد طلع من تحت هيفهم غلط
انا ماشي ،
رقيه بس ايه الميه الي بره عند الباب دي كتير اوووي
انا اااه هي تعبانه اوووي كده
رقيه هي مين دي
انا دماغي وجعاني بعد الاكل هتعمليلي قهوي ضبل وخلي بالك انتي هتكلي معانا علي السفره انهارده واي حد يكلمك مترديش ومتحطيش اي حاجه مع حد تمام
رقيه تمام
انا خلصي وتعالي ورايا ماشي
نزلت لجدي عرفتو الي قولتو لرقيه هو اعترض في الاول بس انا عرفت اخليه يوافق
نزلت وجدي قاعد في الاول وجمبو خالي ومرات خالي من جمب جوزها
انا نزلت قعت علي رأس السفره من اليمه التنيه وجات دينا قعدت قصاد ابوها وامها وجمب جدها
وانا قعدت جنبي رقيه وقدمها الاكل واكلي
خالي انتي بتعملي ايه يبت انتي ايه الي قعدك هنا
مرات خالي اومي فزي يامو الزفت
جدي بصلي وقلي اتكلم
انا اولا اسمها رقيه ومحدش ليه دعوه بيها تمام ثانيا هي مش خدامه هي السكرتيرة بتاعتي لو حد عندو مشكله يكلمني انا
خالي ايه ده يابا ايه الي بيحصل ده
جدي تسلم ايدك يا رقيه الشربه حلوه اوووي هزعل انك مش هتعمليعا تاني
خالي يوووااا وقام ومراته وراه
جدي الحق انا العشاء قبل منام تصبحو علي خير
دينا جابت اكلها وقعدت جنبي بتقولي هو فيه ايه ايه الي حصل لكل ده وليه ام السعد اسمها رقيه
انا يقلبي هفهمك كل حاجه بس خليكي جنبي وبوستها قدام رقيه هي فرحت وقعدت كلت وهي مكسوفه اوووي
كلنا كلنا ورقيه جت تشيل الاكل قولتلها روحي اعملي الاقهوي وابعتي اي حد يشيلو واياكي تشيلي حاجه يلا
رقيه في المطبخ
سيده وانشراح
سيده ايه الي جره يا ام السعد ايه الي بيحصل في البيت ده سيدي الكبير بقا ساكت خالص عمري مشفتو كده وسيدي احمد ولا حاجه خالص اكنو مش موجود ده غير ستي ايات دي مش بتفتح بقا خالص مع حتت العيل ده في ايه
انشراح مترديي علينا يابت مالك متنشاني كده
سيده طبعا مهي اسمها بقا رقيه
وبقيت سكرتيره بتاعت حتت عيل
انشراح يعني ايه سكرتيره دي يبت يا ام السعد
سيده اسمها رقيه يبت
انا خلصتو الي بتعملوه من تريقه يلا انتي وهيا شيلو الاكل بسرعه
وقفين مصدومين من طريقه كلامي
انا يلا اخلصي منك ليها
سيده مبراحه يا محمد مش كده فيه ايه
انا بلقلم علي وشها طرقع اسمها سيدي محمد يا شروطه يلا انتي وهي
انشراح جريت قبل مخلص كلامي وسيده بتعيط وراها
انا رقيه اعملي عصير لدينا معاكي وخليه فروله ماشي
رقيه حاضر يا سيدي
انا اسمي محمد يا رقيه يلا انجزي مستنيكي بره
خرجت لقيت سيده بتشتكيني لمرات خالي وقول مشفتني استخبت وراها وانشراح بتشكيل الاكل لوحدها
انا سيدهااا
نعم يا سيدي نعم
انا نزلت عليها قلم تاني علي وشها انا مش قولت شيلي الاكل وقفه بتعملي ايه يلااا
بصيت علي مرات خالي مفتحتش بقها خالص وروحت قعت جمب دينا وحضنتها قدام امها
دينا بس يا محمد ماما وقفه
انا ملكيش دعوه تعالي وبستها من شفايفها
مرات خالي بتعمل ايه يا محمد ايه قلت الادب دي تعالي هنا يبت انتي
دينا جت تقوم مسكت أيدها قعتها وهي خيفه
انا اصل خفت انك مشفتيش في الاول عدل قولت اوريكي وعلي فكره انا طلبت أيدها من جدي وجدي وافق
دينا بجد يا محمد بجد حضنتني جامد اوووي وبستني من شفايفي قصاد امها
مرات خالي سابتني وطلعت قلتلها تعالي عايزك في كلمه حلوه في المكتب
دينا يا محمد انا مش قدره ارحمني انت مموتني
روحت حطيت ايدي في بنطلنهها وأيدي علي كسها وانا ببوسها دينا وحياتي عندك كفايا لو بتحبنيي
انا بتأكد بس انك لسه منغير اندر وبستها
لقيت رقيه دخله بلقهوي والعصير بوستها
انا اشربي العصير واستحميي وكملي نوم لبكره
دينا حاضر يا حبيبي
سلام
رقيه محمد انت فعلا هتتجوزها
انا في حاجه بس هتاكد منها الاول وعلي حسب كد ههشوف بس انا فعلا بحبها انا هنام ماشي وعملي حسابك هنروح الشركه بكره تمام
رقيه حاضر تصبح علي خير
انا وانتي من أهله
عند رقيه في الاوضه
انا ايه الي مقعدني لحد دلوقتي انا معايا فلوس كويسه ممكن افتح بيوتي سنتر صغير علي قدي كده بس انا مش عارفه ايه الي شددني ليه كده في حاجه غريبه فيه بس حلوه هي ايه معرفش يوهه انا هنام
انا قعت احاول انام مش عارف بعد ساعتين قولت انا انزل اقعد في الجنينه في الهوية
وانا نازل سمعت اهااات من الاوضه بتاعت جدي بقرب منها
انا ايه يا جدي بتتشاقه مع مين كده ايه ده ده من الاوضه بتاعت خالي
مرات خالي ..اه اااااه اجمد اجمد من كده يا خول نكيني انشف عن كده يا كسمك نكني اااه
خالي انتي الي هايجه اوووي انهارده مش عارف ليه
مرات خالي كلو بسبب ابن اختك الشرموته طالع راجل ذي أبوه مش خول ذيك اااااااه اجمد بسرعه يلا
خالي طب انا هوريكي الخول ده هيعمل فيكي ايه خدي يا شرموطه خدي
فتحت الباب سنه ولقيت فعلا أن خالي احمد خول ولازم يتبعبص علشان ينيك وشيتغل
انا ده احلوت اوووي صورتوا ورحت الجنينه شويه وانا طالع قبل مرات خالي
مرات خالي ايه ده ايه الي مصيحك لحد دلوقتي يا محمد
انا مش جيلي نوم
مرات خالي ليه ده انت عملت حتي مجهود. كبير اوووي النهاردة
انا لا متخافيش عليا ده حاجه صغيره اوووي من الي عندي وانتي شفتي مين تعب فينا صح
مرات خالي طب متيجي ترحيني كويس بم أن الإنتاج عجبك تعاله للمصنع ويتمسك في صدرها
انا بصراحه المصنع العفشه فيه مفشوخه علي الاخر وانا بحب الجديد سلام يا مرات خالي وسبتها وطلعت وهي كانت بتشيت وعايزه ازعلك فيا
مرات خالي اه منك يبن الشرموطه طالع لبوك موز يخربيتك
الجزء العاشر
بدايه الجزي الجديد في البيت
رقيه .بتخبط علي الباب محمد محمد
انا ايوااا مين
رقيه ام السعد يا محمد
انا هاتي الفطار وتعالي يلا
رقيه حاضر
انا صحيت غسلت وشي وقلت اخد دوش سريع كده ونزلت
نزلت قبلت جدي بسلم عليه
جدي صباح الورد يا محمد
انا صباح الجمال يا جدي اللا قولي فين دينا
جدي صابح تحلي كده علي طول
انا يا جدي صدقني وال.بحبها بس في حاجه خايف منها بس مش وقتها دلوقتي
رقيه الفطار يا محمد
جدي اعمليلي قهوي يا ام السعد
رقيه حاضر يا سيدي
انا جدي لو سمحت اسمها رقيه ولو سمحت بلاش تطلب منها حاجه مش عايز حد يكلمها غيري
جدي الي تشوفو بس بشرط تجبلي ايه سبب التدهور في المخازن بتاعت اللحوم والالبان
انا حاضر يا جدي
دينا محمد محمد محمد صباح الفل والياسمين يا حبيبي
انا صباح الورد يا قمر ايه الحلوه دي راحه فين كده
دينا رايحه الدرس مع صحبتي هتعوز حاجه
انا مفيش تحليه كده ولا كده وحشتني الفراوله اوووي
دينا وانا كمان يا حبيبي وبتمسك في رقبتي
جدي بقولك يا بت ايه الفستان ده جبتيه منين
دينا ...هاااا خدتني يا جدي انت هنا من امته
جدي من امته انا قاعد وانتي نازله وانتي ولا هنا خالص ايه الولا كال عقلك ولا ايه
دينا يا جدي مش شايف البدله حلوه اذاي عليه وكمان انت مش وافقت علي طلب ايدي منك وهو هيتجوزني
والفستان ده هو الي جبهولي حلو بجد ده جيبلي يجي 5غير بتوع السهره
جدي رب...يخليكم لبعض يار...يا اولاد
رقيه الفطار يا محمد
انا هاتيه هنا علي المكتب يا رقيه ،دينا فطرتي ولا لسه
دينا لا لسه كلت تفاحه بس وهكمل لما اجي من الدرس بس مستنيا خلود صحبتي
انا طب بوسي اشربي اللبن وخدي سندوتش وانا هخلي رقيه تعملي غيرهم
دينا مش قدره
انا متحلفيش بقا قلي وانتي ساكته يلا عبال ماخلود تيجي
دينا حاضر علشان خطرك
خلود دخلت سلام عليكم اذيك يا جدو عامل ايه هي فين دينا
جدي جوه في المكتب مع محمد الحقيها بها
خلود شكرا يا جدو
انا ودينا في المكتب علي رجلي باكلها وببوسها من خدها وهي بتاكل ومبسوطه
قالتلي كفايا بقا عايزه امشي
انا بحبك وبموت فيكي
دينا بموت فيكي
بنبوس بعض من شفايف بعض وبناكل في بعض جامد اوووي خلود بره المكتب شايفه كل ده ونفسها عالي اوووي
خلود هاااا يخربيت حلوتك مش هسيبك ليها المقشفه دي ،،دينا مش يلا علشان منتاخرش
دينا خلود حاضر انت هنا من امته
خلود لسه جيا اهو و
دينا دي خلود يا محمد صحبتي الوحيده وكل حاجه في حياتي
انا اذيك عامله ايه
خلود حلوه اوووي وبتاكل في شفتيها عرفت انها مش سهلا
دينا يلا يا خلود علشان نلحق الدرس
خلود يلا ،،خرجو بره وانا نديت علي دينا
انا دينا تعالي عايزك
دينا في ايه
انا بتثقي فيا
دينا ايه بتقول ايه
انا رودي عليا
دينا طبعا اكتر من نفسي ليه بتقول كده
انا بلاش تثقي فيها علشان خاطري تمام عارف انها حاجه غريبه بس م شكل حاجه تسمعي كلامها
دينا حاضر يا محمد ومشيت
خلود كان عايز منك ايه
دينا ها كان بيقولي هتوحشيني اوووي
خلود يبختك يا ستي وقعتي الواد في يومين بقا علي وشو مكفي وميقدرش يبعد عنك
دينا اسكتي انتي متعرفيش اي حاجه ده هو الكل في الكل دلوقتي جدي هيمسكو الحسابات بتاعت المزارع والمصانع والشركات بتعتو كلها واول يوم ليه انهارده
خلود اممم شكلك مش سهل خالص بس هجيبك
في الشركه
أستاذ عاصم وده المحاسب القانوني لشريكه
يا احمد بيه يا احمد بيه الحقتي مصيبه علي دماغي الحقني
خالي احمد ايه في ايه يا استاذ عاصم
عاصم الحج هيبعت حد يراجع الحسابات كلها من تاني
خالي احمد طب وفيها ايه هو احنا عملنا ايه غلط مش كل ورقك سليم
عاصم طبعا سليم بس كل حاجه بتروح اربحها لشركه التغذيه بتاعت المدام
خالي احمد بس كلو بلقانون وخلي بالك اني انا شريك فيها ب65% الإدارة و80%ارباح
عاصم بس لو خد بالو هنعمل ايه
خالي متخفش ده عيل في ثانويه عامه ميتخفش منو نهائي هو عقبة حلو بس في اللعب بس وخد ده شيك بفلوس الإنتاج والمساهمات بتاعت حضرتك لينا يا عاصم بيه
عاصم يا باشا ده احنا تحت الطلب بس في شروط لاي حاجه
خالي لا كل الي هو عايزو اديهوله تمام
عاصم تمام بعد اذنك
في اللحظه دي انا كنت تحت في العربيه مع جدي ورقيه وداخل الشريكه
جدي محمد خش بثقه عاليه وانا نعرفهم كل حاجه اني هبعت حد الاداره والمحاسبات تمام هتدخل هامشي علي طول تركب الاسنسار الدور الرابع لاخرو هتلاقي مكتابين واحد عليه اسمي وواحد بتاع خالك والسكرتيه هناك تمام اسالها اي حاجه
انا ماشي يا جدي سلام يلا يا رقيه
دخلت الشريكه بتاع الأمن شافني ناذل من عربيه الحج فعرف انا مين وبلغ الأفراد الآخرين داخل الشركه
انا داخل الخطوه السريعه العيون كلها عليا محدش بيكلمني والكل مستغرب بدل مدخل علي ممر الاداره دخلت مكاتب الاشراف والإنتاج والمعاملات المالية نظره سريعه جدا علي كل حاجه وروحت المكتب ملقتش السكرتيرة دخلت المكتب وخبت الباب جامد اوووي تمام مفيش 4دقايق ولقيت الي داخل المكتب بيقول انت بتعمل ايه ولسه هتكمل
انا اسمك اايه
هي انت مين مش
انا اسمك اهي انطقي بسرعه وصوتي عالي
ندي اسمي ندي
شغلتك ايه
ندي السكرتيرة بتاعت الحج الخاصة
انا طب بم انك السكرتيرة الخاصه للحج فانتي المفروض تكوني علي المكتب بتاعو برضه وبما انك مكنتيش بره فمخصملك 5ايان تمام
ندي بس حضر
انا مفيش بس اسكتي
ندي حاضر
انا محمد النائب بتاع الحج هنا وهتابع كل كبيره وصغيره هنا ودي رقيه ودي كل حاجه ليا يعني انا وهي واحد كل الي تطلبو يتنفذ تمام
ندي حاضر
عايز اجتماع مع كل مجلس اداري او انتاج أو مفرع انهارده قدامك نص ساعه ويكون اول اجتماع جاهز يلا بسرعه
ندي حاضر حضرتك تحب تبدأ بمين في ال
انا مش مهم المهم انو كلو انهارده وبين كل اجتماع والتاني 20دقيقه يلا
خالي في ايه الصوت العالي ده
انا مفيش يا خالي بشوف شغلي
خالي. براحه مع الناس يا محمد مش كده
انا خالي هو شهر واحد وهمشي اعمل بعد كده مبدك تمام
خالي سبني ومشي
ندا أستاذ أحمد مين ده
خالي ده محمد بن اختي ويكون شهر واحد بس هنا ده لو كملو اصلا فستحملو يلا كلو علي مكتبو
ندي استنو هنا مش يا استاذ احمد بس هو عامل اجتماع مع كل الفئات العامله
خالي هههههههههه برحتو ا
انا بقيت شغال في معاملات ومراجعات واجتماعات كتير لحد أستاذ عاصم لما جيه معاه الحسابات بتاعت الشريكه كلها ولقتها تمام وخلستها بسرعه في 10دقايق تقريبا لدرجه انو فكرني فعلا ذي مخالي قال مفيش مني خوف
أستاذ عاصم حاجه تاني أستاذ محمد في حاجه في الحسابات
انا لا كلو تمام ومدين ايدي ليه بلملف ومسكو جامد أستاذ عاصم الارقام تمام الإيرادات عايز المصروفات بسرعه انهارده لمده 6شهور فاتو
حسيتو خاف بس قال حاضر يا محمد بيه بكره هيكون
انا عايزهم دلوقتي يلا هاتهم الاستاذه رقيه هنا
ندي يلا الي بعدو ،رقيه عايز فطاري يلا مش مهم ازاي المهم انو يجي
رقيه وندي حاضر يا باشا
الساعه 4خالي مشي وشيفني لسه في المكتب روح
دينا بتحسين انا جريت علي العربيه لقيتو ابوها حضنتو ولقيتو لوحده خافت تسال عليا ودلخت مع ابوها
جدي ايه يا احمد ايه الي حصل في الشريكه وايه الي اخرك كده مش عويدك تتأخر
خالي كنت مستني ابن بنتك بس لسه قدامو كتير حتي الموظفين مستغربين ايه كل ده ده ولا امن الدوله بس ياريت يكون فاهم بيعمل ايه .
جدي ملكش دعوه بيه هو شهر وهيمشي سيبو
خالي حاضر
دينا هو محمد هيجي امته علي كده يا بابا
خالي وانا مالي برحتو ده حتي مكلش خالص مش فاهم. ايه
خالي طلع قال كل الي حصل لمراتو هي كل الي قلتو الواد ده مش سهل بس ايه راجل مسك الكل من اول يوم حتي لو ذي ما انت بتقول مش فاهم حاجه
الساعه 6ونص لقيت رقيه نامت علي الكنبه من التعب طلبت ندي لقتها هي كمان علي آخرها خالص
انا سالتها هو أستاذ عاصم جاب الملفات
ندي هي موجوده في العربيه ذي ما استاذه رقيه طلبت والسواق مستني حضرتك تحت
انا هو مين بره لسه
ندي مفيش حد خالص مواعيد العمل بتنتهي 5ونص حضرتك
انا ندي انا بعتزر علي الأسلوب الي صدر مني ده بس معلش كان لاذم اعمل كده علشان الكل يعرف بيتعامل مع مين ذي ما انتي شايفه لسه مكملتش 20سنه والكل مستخف بيا بس صدقيني في الشهر ده حاجات كتير هتتغير بس الي اتمني فعلن انو يخليه ذي مهو انتي بلاش اي حاجه تطلع بره وبالأخص خالي تمام
ندي الي حضرتك تشوفو
انا اسمي محمد بلاش القاب احني من سن بعض برضو يعني بلكتير فرق سنتين 3
ندي حضرتك انا28سنه
انا ولا يبان عليكي انتي 18سنه واسمي محمد
ندي شكرا علي المجمله دي
انا مش بجامل نهائي ولو سمحتي صحي رقيه وقفلي المكتب بلمفتاح ومسمحلك بتأخير ساعتين بكره ماشي هستني تحت في العربيه ولو سمحتي وصلي رقيه للعربيه علشان متهش ومفيش خصومات ليكي بس الباقي ذي مهيأ تمام
ندي ضحكت وقالت تمام
انا خت الورق وروحت البيت طبعا بعد موصلت ندي بعد محيلات كتير اوووي لقيت دينا نامت روحت لقيت مرات خالي في وشي بتقولي يخربيتك قمر بلبدله
انا احسدي بنتك علي عريسها من الاول اهو
مرات خالي طب مش هدوقني انا الاول
قربت منها اووي لحد رقبتها وقلتلها في المشمش يا قلبي
وده نهايه الجزء العاشر والسلسلة الاوليه اسف علي التأخير