ا
ابيقور
زائر
التعريف/ انا اسمي فارس 26 سنه شغال طيار في شركه مصر للطيران طولي 175 سنتي وزني 75 كيلو ومعظمهم عضلات الآني بحب الجيم والرياضه جدا شخصيتي في طبيعي خجول جدا ودا مدمش كتير والشخصيات هنعرفهاا معي الأحداث
الجزء الاول
طبعا زي ما الكل عارف اني طيار وفي اليوم دا كان عندي طلعه لجنوب أفريقيا بس حرفيا الطلعه دي غيرت تفكري وكانت السبب في تغيري من شخص هادي يميل لانطوائيه لشخص سيكوباتي يعشق السادي واليوم دا كان يوم روتيني جدا صحيت غسلت سناني وجريت شويا وبعد كدا رجعت اخدت شاور ونزلت الجيم وخلصت تمرينتي وبعد كدا رجعت اخدت شاور ثاني وادغديت وجهزت شنطتي واخدت عربيتي وطلعت علي المطار سلمت علي زميلي وشيكت علي الطياره وكان كل حاجه تمام وبعد كدا دخلت شيكت علي كبينه القياده واتؤكدت أن كل حاجه تمام دخلت الكافيه لحد قبل معاد الرحله ب1 طلعت الطياره وجهزتهاا وبعد كدا دخلت علي كونتر الركاب والكل ركب والامتعه طلعت علي متن الطائره واستعديت للاقلاع وكل شئ كان طبيعي ووصلت جنوب افريقيا والرحله هبتط والمفروض أنه هنقعد 3 سعات والرحله ترجع بس اول ما وصلت لقيت حجز فندق 3 شهور
انا هنا استغربت وكلمت المساعد الي معايا
انا / امير اي الي بيحصل مش المفروض نرجع كمان 3 سعات
امير/ ههههه هما عملوهاا فيك معي اني قولتلهم بلاش فارس بس شكلك عشان انت اهبل لبسوهالك
انا/اهبل يعني عشان بحترمكو وبحبكو ابقا اهبل
امير / يسطاا انت الكل بيستهفقك
أنا/ انت شايف أن احترامي ليكو ابقا هفك
امير / يابني افهم الي انت بتعمله دا غلط مينفعش تحترم الكل ولا تصاحب اي حد طب اقولك علي حاجه الي دبسك هوا احمد صاحب الانتيم ومش كدا وبس لا دا كمان اخد الفلوس الزياده من الشركه عشان هوا الي كان طالع الرحله دي واخد كل مستحقاته وبعد كدا ظبتهاا هوا وندا الي انت عملت معاها الواجب بدل المراه الف وتغطي عليهاا وتطلعهاا من المشاكل ونصصو فلوسك يا اهبل وخبط علي كتفي وقال راجع نفسك يا فارس راجع نفسك يابا وفكر بعقلك شويا
انا انصدمت بجد ومكنتش اعرف ان لدرجه دي الكل بيستحقرني ومستهفقني ونزلت مني دمعه وركبت الباص وسلمت سلاحي وطلعت بس مطلعتش علي الفندق نزلت اتمشيت لوحدي لحد ما وصلت لمنطقه مقطوعه لوحدي وظهر قدامي راجل كبير ولابس جلبيه بيضه وجسمه كله معضل وشديد السواد ولقيته قال
الشيخ/ ما بك يابن ادم يوجد هم وحصره في عيناك لم اراهاا في إنسان قط
انا/ اسف يا شخنا بس بجد مش قادر اتكلم حاسس اني قلبي بينفطر
الشيخ / اتكلم يابن ادم اتكلم مش يمكن اكون طالع من مملكتي عشانك مخصوص
انا/ ملك ؟ اه انتا اذاي بتكلم عربي اذاي واحنا في دوله اجنبيه
الشيخ / انا بتكلم كل لغات العالم ف انا.........
ولو حبين اكمل القصه قولو رايكو ويا ترا دا يبقا مين وهيبقا السبب في تغير حياتي اذاي
الجزء الثاني
الشيخ / انا بتكلم كل لغات العلم ف انا الملك الابيض مساعد قاضي القضاه الملك شمهورش والحاكم باسمه
انا/ اهلا وسهلا اقدر اسعدك ازاي ( بلا مباله انا اصلا مش مصدق بس المشكله اي تعمقت في الموضوع دا قوي وسمعت كتير عن الملك الابيض بس برضو دا كان علي اليوتيوب وكنت احسب الناس دي بتهزر بس لا دا نفس الوصف الي اتوصف )
الملك الابيض/ انا مش محتاج مساعده من حد انت الي محتاج مساعده محتاج تفهم انك لازم تتغير مينفعش تعيش طول عمرك كدا مينفعش تفضل السازج الي الكل بيستغله اتغير عشان تعرف تعيش في وسط البشر
انا/ انا مش قادر اعمل كدا مش عارف انا دي طبيعتي ومش عارف اغيرهاا
الملك الابيض / انت هتفضل هنا ثلاث شهور تيجي كل يوم المكان دا وانا هعرف ازاي اغيرك
انا / انا مش عايز اتغير انا كدا كويس كافي خيري شري
الملك الابيض / براحتك يا انسي ولكن أن غيرت قرارك وتريد حقا التغير فأنا انتظرك واختفي مرا واحده
طبعا رجعت الفندق وبصراحه معرفتش انا وكان داير خناقه بين عقلي وقلبي
عقلي / ياما قولتلك نتغير ونقسي زي ما الكل بيقسي علينا اشمعنا احنا الي نبقا هفق شايف اخرت طيبتك اضربنا علي قفانا اهو واتاخد منا فلوسنا
قلبي / انت تخرص خالص ويا بخت الي بات مظلوم ومبتش ظالم
عقلي / لا انت الي تخرص من النهارده بقاالك 26 سنه مضيعنا من دلوقتي مسمعش صوت
قلبي / قبل ما يتكلم كان عقلي قتله قتله بالحقد والغل الي زرعه جوايا قتله بكل قلمه اخدته من كل واحد سعده في يوم
وهنا انا اخدت قراري اني لازم اتغير وتأني يوم من الساعه6 وانا في المكان الي قبلت فيه الملك الابيض ووقفت عشر دقائق ومحدش جه وكل الي يشوفني يستغرب انا واقف كدا ليه مهو مكان علي طريق سريع والكل بيخاف يقرب من المكان دا بسبب الي بيسمعوه بليل ودا هنعرفه معي الأحداث
وبعد ما زهقت من الوقفه قررت امشي ولسه همشي لقيت بنت أقل ما يقال عليهاا ملكه جمال جسم مشدود بزاز صغيره نسبيا طيز معقوله عيون عسلي شعر طويل واسمر جاحد وقالت
البنت/ اهلا يا انسي مولاي الملك الابيض يدعوك لدخول مملكته فهوا لا يستطيع المجئ لك
انا/ وانتي مين بقا
البنت/ انا نائله ذات الشعور المائله هيا بنا ف الملك في انتظارك
انا. / تمام بس انا هخش مملكتو اذاي وانا انسي
قربت مني وحتط ايدهاا علي دماغي وفي لحظه حسيت أن روحي بتطلع والدنيا بتلف بيا واصوات صويت كتير جدا والوان كتير دخله في بعض وبعد كدا سواد هالك وفي لحظه كل دا وقف وظهر نور ابيض مشع قوي لدرجه اني مكنتش عارف افتح منه لحد معنايا اتعودت عليه وبدأت افتح لقيت الملك الابيض
الملك الابيض/ اهلا يا فارس اسف اني جبتك هنا وعارف أن جسمك تعب جدا لانك اول مرا تنزل لسابع ارض
انا/ بتقول اي في سابع ارض طب ازاي
الملك الابيض / عادي دي قدره عند الملوك وبس يقدرو يستعملوها وبعدين انتا هنا مش عشان اذاي انت هنا عشان تتغير موافق تتغير
انا/ وجودي هنا دا دليل علي اني موافق جدا كمان
الملك الابيض/ لازم من دلوقتي تفكر بعقلك وبس لازم قلبك دا يموت عشان تعرف تعيش
انا/ قولتله ازاي
الملك الابيض/ نده علي نائله وطلب منهاا كرباج من النار
ونده علي بنت اسمها عائنه وكانت لا تقل جمال عن نائله ودخلت نائله بالكرباج ودخلت عائنه ؤمرهاا انا تقلع واداني الكرباج وقلي اضربهاا
انا / مقدرش اؤذي حد
راح ماشور بايده ولقيت جسمي كله اتخشب وهدومي اتقلعت في لحظه وؤمر عائنه تضربني وهيا مفكرتش راحت ضرباني وانا اتوجع قلي لازم تفهم الدرس لو مدستش علي الي قدامك لما تجيله الفرصه مش هيسمي عليك مفهوم
انا مفهوم مفهوم بس خليهاا تبطل و ؤمرهاا أنها توقف وراح مشاور بايده جسمي رجع لطبيعته تاني وانا من الحظه دي قلبي اتملي حقد وغل وهوا عرف كدا راح قيلي عائنه ونائله من دلوقتي خدمينك تقدر تعمل الي انت عايزه فيهم وانا سمعت الكلمه دي من هنا ورحت جايب الكرباج ونازل ضرب في عائنه لحد ما جسمهاا كله جاب ددمم بس الغريب اني كنت مستمتع جدا وبعد كدا حسيت أن زبي وقف علي صوت ؤلمهاا وتوجعهاا روحت زققها علي الارض ورحت دايس علي وشهاا برجلي وكنت في اعلي درجه من المتعه وانا بعمل كدا ورحت جايب نائله ومخليهاا تفشخ رجل عائنه ورحت رازع زبي مرا واحده في عائنه ونازال نيك فيهاا وجسمهاا كله بيجيب ددمم من كل مكان وانا متمتع بالمنظر دا وكسهاا بيجب ددمم علي زبي فهيا كانت مش مفتوحه ومسبتهاش غير وهيا خلاص هتموت ورحت ماسك نائله ونازل فيهاا ضرب بغل كنت بنتقم من الكل كنت بتحول حرفيا وفضلت انيك فيهاا لحد مجيبت لبني جواها وبعد ما خلصت لقيت الملك الابيض حط أيده علي عائنه ونائله وجسمهم رجع زي ما كان وراح مديني خاتم وخلي علئنه ونائله يحطو قطرات من دمهم في قلب الخاتم وانا كذالك لأمر وقلي دا هيبقا اداه التواصل والمخاطرة بينكو لو احتجت اي حاجه فكر في الخاتم وهيا هتجيلك في الحال ويلا عشان ترجع للأرض تاني عشان محدش يحس بحاجه وبالفعل رجعت تاني وركبت ورجعت علي الفندق ولقيت امير جاي يزعق ويقولي
امير/ انت يا حيوان كنت فين لحد دلوقتي
روحت خنقه وباصص في عينه وقولتله
انا/ الحيوان دا الي خلف عرص زيك ولو فكرت تغلط فيا تاني هقطع لسانك مفهوم
ورحت رميه وطالع نايم علي طول .......
ودا كانت نهايه الجزاء الثاني لو حبين اكمل اكتبو في التعليقات
الجزء الثالث
صحيت ثاني يوم عادي جدا ودخلت غسلت سناني واخدت شاور ولبست لبس رياضي ونزلت جريت وانا بجري لقيت الخاتم بينور في ايدي وصوت في وداني بيقول عليك الحظر من الصديق فهوا حاقد عليك وفجئه بدات اسمع مكالمه مبين امير وأحمد
امير/ يابني بقولك خنقني وكان هيموتني انا لازم اعرف الشرموط دا مقامه
احمد / متخفش هنعرفه مقامه هكلم خطيبته دلوقتي واحطلهاا منوم وافتحهاله العرص
امير / وانا من هنا هكلم حد يجيب كيس كوك واحطهوله في الاوضه
احمد / تمام عشان يتعلم ويرجع كلب ثاني هوا المغفل دا مفكرنا مصحبينه عشان سواد عيونه لا يفهم كدا ويركز
وانا هنا كنت مصدوم صدمه عمري ازاي مكنتش مفكر أن احترامي معي الناس وطيبه قلبي هتخليهم يركبوني الملك الابيض عنده حق لو مدستش علي. قدامي في في فرصتي هوا مش هيسمي عليا لما تجيله الفرصه ورحت مفكر في نائله وعائنه
نائله/ تحت امرك مولاي
انا / انتي اكيد عارفه بالمكيده الي امير هيعملهاا هناا انا عايز السحر ينقلب علي الساحر وقبل موصل السكن يبقا المخدر في اوضه هوا
نائله/ حسنن مولي سيكون كل شئ علي ما يرام
وبعد كدا فكرت في عائنه
عائنه/ تحت امرك مولاي
انا/ احمد مضبر مكيده ل رانيا خطيبتي مؤمريتك انك تحميهاا من اي كلب زي احمد و احمد خاطب بنت رايس مجلس الشعب ودا عشان الوسطه وليه شقه بيعط فيهاا عايز عنوان الشقه وهيبقا فيهاا امتي
عائنه/ حسنن سيدي خلال لحظات سوف ادخل خطيبتك في نوبه نوم حتي لا تقابل احمد وسوف ابحث عن هذا المكان ومتي اقرب وقت سوف يزهب فيه الي هناك ومن سيكون معه
وانصرفت عائنه وانا كملت جري لحد ملقيت بنت جمالهاا في سمرهاا حاجه جامده بجد جسم اسمر معي عيون عسلي وشعر اسمر وقوام مشدود وحاجه فوق الخيال ولقتهاا مركزه معايا وانا بتكلم معي عائنه ونائله واول ما انصرفوا قربت مني وقالت
الفتاه/ كيف لبشري أن يسخر أعظم خدام للملك شمهورش كيف هذا فهذا لا يجراء أحد علي فعله فهم خدام ملك ملوك الجن وحتي الملك الابيض الحاكم باسمه من اقوي الحكام ولن يقبل ذالك ارجوك ذدني من معرفتك واخبرني كيف وانا سؤكون في خدمتك مدي الحياه
انا / انتي مين وبتكلمي علي اي انا مش فهمك
الفتاه/ انا العرافه
ولسه مكملتش كلمهاا ورديت عليها انا
انا/ انتي الشهيره بالعرافه اسمك الحقيقي ياسما من مواليد ١٩٩٧ يعني لسه في ال20 من عمرك ولدك كان قطب من أقطاب السحر لديكي جيش جرار من قبيله بني القماقم وهم الجن الاحمر ولكنك لا تريدي أن تستعمليه فانتي لا تريدي السحر ولكن هم عهد معي والدك وانت وريثته الوحيده ولتعلمي لم ينفعك من استدعتيه لكي يخبرك عني فهوا لأن سوف يقول لكي لديه هاله قويه لا استطيع كسرهاا انا بتكلم والعرافه فتحه بقهاا من الصدمه اذاي انسي زيي قوي كده ومحدش يعرف عنه حاجه من السحره
العرافه/ ووطت علي ايدي وبستهاا وقلتلي اتقبلني خادمه عندك
ولسه ما كملتش كلمهاا ولقيت الخاتم انفتح وصوت في وادني بيهمس اقبلهاا انهاا ستكون هيا وجيشهاا تحت امرك ولكن اطلب منها عهد الدم
انا/ موافق ولكن بعهد الدم والأمير كسار امير بني القماقم يعطي العهد أيضا
العرافه / تحت امرك مولاي
ومرا واحده ظهر الأمير كسار وقطع حته من كف أيده ونقط بدمه في الخاتم والعرافه عملت نفس الكلام وكدا بقا تحت ايدي جيش بني القماقم كامل وكمان عرافه ولدهاا لديه الكثير من الكتب التي لا تقدر بثمن . وبعد ما الخاتم تتقفل قولتلهاا
انا/ بليل هستدعيكي بالمخاطري لكي نمارس الجنس يا عبده
العرافه/ تحت امرك مولاي سؤكون في انتظار دعوتك
وسبتهاا وكملت جري لحد الفندق ولقيت الخاتم بينور ونائله بتكلم
نائله/ كل شئ كما أمرت والشرطه لأن في طريقهاا الي الغرفه
انا / احسنتي يا نائله
ولسه مكملتش جري ولقيت الخاتم بينور ثاني وعائنه بتكلمني
عائنه/ خطيبتك الان في حاله نوم وسكون واما الأمر الثاني فصحبك عنده شقه في المهندسين برج رقم 36 شقه 12 وسوف يزهب لهاا كمان 30 دقيقه وفي صحبته صديقتك ندا لكي يمارسو الجنس
انا / احسنتي يا عائنه
وكملت جري لحد ما وصلت الفندق وعشر دقائق لقيت الشرطه بتخبط عليا عشان تفتش الاوضه ومعاها أمن الفندق والمدير
المدير / اتؤسف يا سيدي ولكن يجب أن نقوم بتفتيش الغرفه فلدينا بلاغ باقتنائك المحضر
انا/ تمام اتفضلو فتشو برحتكم
ودخلت الشرطه فتشت الاوضه وملقتش حاجه واعتزرو بس وهما خرجين كانو بيكلبشو في امير بتهمت ازعاج سلطات وبلاغ كاذب بس وهما خرجين كلمت الظابط
انا/ ولكن انا كمان عندي بلاغ مدام المخدر ممنوع وانتو كدا كدا هنا
الظابط/ اتفضل قدمك بلاغك
انا/ الشخص الي انتو بتقبضو عليه دا مش بس عمل بلاغ كاذب لا دا هوا كمان الي بيشرب المخدر والمخدر في الاوضه بتاعته
الظابط/ لازم تفهم أن لو فتشنا الاوضه وملقناش فيهاا حاجه هيبقى مصيرك جنبه في السجن أو الترحيل
انا /موافق
الظابط/ سعاده المدير اتفضل افتحلناا غرفته
ودخل المدير وفتح غرفه امير وفتش فيهاا وطلع عسكري في أيده كيس ابيض
العسكري/ لقد عثرنا علي هذا الشي سيدي
الظابط/ حسنن القو القبض عليه
امير/ أن انا انا معرفش حاجه عن الكيس دا انتا بتحبسني يا فارس ارجوك قولهم انك بتهزر واسحب البلاغ ارجوك انا اهلي ممكت يموتو فيهاا عندي اخت علي وش جواز مين هيجوزهاا ارجوك يا فارس ارجوك
انا / انت مش كنت عايز تعرفني مقامي وارجع كلب زي ما كنت انا بقا ممكن اطلعك منهاا بس تبقي كلبي
امير / موافق موافق تحت امرك بس طلعني
انا/ سبني يومين افكر
ودخلت الأوضه مسكت الفون وكلمت حد
انا/ زي ما بقولك كدا هيبقى في العنوان دا كمان ساعه. ومعاه واحده
الشخص/ تمام كمان ساعه .هبقا هناك سلام
وبعد كدا فكرت في العرافه وعملت معاها تخاطر وامرتهاا انهاا تيجي وبعد ربع ساعه لقيت الباب بيخبط
انا / اهلان بالكلبه
العرافه/ مرحبا بك سيدي
ودخلت الأوضه وفقلت وراهاا وانا روحت زنقهاا في الحيطه وباكل شفيفهاا حرفيا مش ببوسهاا ومسبت ايدهاا فوق ونازل بوس وتقفيش في بزازهاا وبعد كدا سبتهاا رفعهاا ايدهاا وبقيت بقطع في هدومهاا وكل ما اقطع حته أمص تحت منهاا بدأت ببززهاا قطع الثوب الي كانت لبساه وظهرلي فردتين جيلي مدهونين شوكلاته وفضلت أمص فيه وبعد كدا نزلت لحد كوسهاا وقطع الثوب من تحت ولحست كسهاا كويس وبعد كدا بقيت اضرب علي كسهاا بايدي ورحت مضريهاا مخلي وشهاا للحيط وضاغط بايدي علي وشهاا في الحيط كويس قوي وبعد كدا نزلت بوست طيزهاا ورحت طالع جيبهاا من شعرهاا ومنزلهاا تحت رجلي ومخليهاا تقلعني الشورت بسننها ورحت حاشر زبي في ظورهاا لحد مكانت هتموت واطلع زبي عملت الحركه دي كذا مرا لحد مبقا زبي سيخ حديد ورحت جيبهاا من شعرهاا رميهاا علي السرير وخليت نص فوق السرير ونص تحت ورحت مدخلت زبي في كسهاا ولقيته ديق نيك ولسه بطلع لقيت عليه ددمم شرفهاا ببص في عنيهاا لقتهاا بتشاور برسهاا كمل روحت رزعه جواهاا ثاني ونزلت فيهاا نيك أكثر من ساعه الا ربع ولما حسيت اني هجبهم جبتهاا من شعرها ونطرت علي وشهاا وخلتهاا تنضف زبي ودخلناا الحمام عملت معاها كمان واحد ورحت طالع هيا مشت وانا نمت ...مشهد آخر
احمد وندا بيتقبلو واول ما احمد قابل ندا خدهاا في بوسه في الاسنسير
ندا / براحه بدل محد يشوفنا يبلغ خطيبي أو خطيبتك
احمد/ الي يشوفنا يشوفنا كسمهم
ودخل الشقه وراح زنقهاا ورا الباب ورفعهاا علي وسطه ودخل بيهاا اوضه النوم علي طول وقلعهاا كل هدومهاا وهوا كمان قلع وبيبوس ويمص في حلمه صدرها ومرا واحده يلاقي باب الشقه بينكسر صوت ناس كتير دخله وبيرفع عينه يشوف مين لقي................ وهنا الجزاء الثالث يكون خلص وبشكر الناس الي بتدعمني جدا وزي ما وعدت الجميع الجزاء دا طويل وشكرا خاص لي رانيا الي خلتني اكتب القصه دي لاني مكنتش ناوي اكتب من بعد ما وقفت في سلسله يوميات سادي مصري عشان مكنش عليهاا دعم وهيا الي شجعتني اكتب دي وياريت القي دعم عشان بجد بتعب جدا في القصه دي وعلي ما اعتقد حسنت جدا من سلبيات القصه الثانيه واي حد شايف أن ممكن نحسن القصه اكتر من كده يكلمني خاص ويلاا سلااام
الجزء الرابع
لقي حماه وخطيبته وقوه من الشرطه دخله عليه
وندا اول ما شافت المنظر تمت تعيط وتصوت واميره خطيبه احمد اول ما شافته انهارت من العياط وتمت تضرب فيه بالقلام والشرطه واقف راح حماه طايل بيه قال
طايل/ اتفضل يا حضره الضابط شوف شغلك
الظابط/ مش هنعرف نعمل حاجه يا طايل باشا ولا البنت متجوزه عشان نعمل قضيه زنا والواد آخره قلمين وكام يوم وخلاص علي كدا
طايل / انا فاهم كل دا يا باشا بس انا دلوقتي بتقبض علي اكبر تاجر مخدر فودو في مصر
الظابط/ طب ودي هنعملهاا اذاي يا بشا طب خليهاا حشيش حتي نلقيله الكميه عندنا
طايل / لا دي سهله خالص يا باشا
وراح طايل متكلم في الفون وعشر دقائق وجاله حك بشانطه وطايل سلمهاا للظابط والظابط ختهاا وكان عيزهم يلبسو عشان يخدهم بس اميره صممت ينزلو بالمليات وطبعا الشخص الي كنت بكلمه حضر وصور وبعت الصور لشركه مصر للطيران معي صوره من المحضر والشركه طلعت أمر برفده.....نرجع عندي صحيت من النوم غسلت وشي وسناني وكلمت رانيا خطيبتي
انا/ يا صباح النيك علي كسك قبل عنيكي يا كلبه
رانيا مصدومه عشان يامه كانت بتقولي نتكلم في السكس وانهاا عيزاني اشتمهاا واضربهاا وانا الي ارفض
رانيا/ احترم نفسك يا خول
انا/ خخخخخ الخول دا الي جابك يا زباله ولو طولتي لسانك تاني هقطعهولك مفهوم
رانيا/ فارس انت واعي للي انت بتقوله احنا ممكن نخسر بعض فيه
انا / في دهيا يا كسمك
ورحت قافل الفون وقمت عشان البس واروح للملك الابيض.....
عند رانيا معني نفسها
رانيا / احاا هوا فارس من أمتي بقي شخصيته قويه كدا
نفسها/ بس هيجنا ابن الاي وبقا علي كيفي شكله هيشكمني ويفشخ كسي الهايج دا
وقامت عشان ترن عليا وانا مطنش مش عايز ارد عليها
وهيا تهيج اكتر لأن دي اول مرا اعملهاا المعمله دي ...
نرجع عندي بعد ما غيرت لقيت الفون بيرن مرديتش ارد عليهاا ونزلت اتمشيت لحد مكن المملكه بتاعت الملك الابيض وعملت تخاطر معي عائنه ونائله عشان يجو يدخلوني بس قبل مدخل لقيت كائن عملاق وقالت
الكائن/ لماذا جئت الي هنا يا انسي
انا / وانتي ماالك اجي ولا مجيش
الكائن/ احننت يا انسي اتعلم معي من تتحدث ( بعيد عنك شكل طلع عندهم انت متعرفش انا ابن مين )
انا / لا معرفش ولو عرفت يعني
الكائن / انا التصور من اقوي ملوك الجان الاحمر يا انسي
وهنا انا اكتشفت اني في مشكله ورحت مفكر في جسار وعائنه ونائله والعرافه والكل في ظرف ثواني كان حاضر
الناصور/ اتريد أن تحربني بهائلاء الحمقي
ولسه مكملش الكلمه ولقيت العرافه طلعت كتاب وبدأت تقرا فيه وكل ما تقرأ اكتر جسم الناصور يتسلسل وخلصت وخلصت قرايا كان النصور متسلسل
انا / ها عرفت اني اقدر احربك
الناصور/ سوف اقتلك يا انسي سوف اقتلك
انا / مش لما تعيش
ولسه عايز اقرا قران عشان احرقه بس لقيت الكل خاف مرا واحده من اول ما جبت سيره **** ولقيت جسار قرب مني وقال
جسار/ مش هينفع الي انت بتعمله انت كدا هتعمل حرب معي بني الأحمر ودول من اقوي المحارب والحرب مش هتبقي في صلحناا
انا / بس دا لو اتساب بعد الي العرافه عملته هيقتلنا
دخلت نائله في الكلام وقالت
نائله/ لو عملت معاه عهد الدم عمره ما يقدر يؤذيك
انا / متاكده
عائنه / قالت طبعا
ورحت للعرافه وقولتلها انا عايز النصور يعمل معايا عهد ددمم
العرافه / النصور مش سهل يبقي خادم لحد وخاصه وئنه من اقوي المردا وكمان ملك اكبر قبيله في الجن الناري ودول من نسل ابليس
انا / قولتلها اتصرفي
العرافه/ حاضر
وتمت تقرا في كتب وتجيب وتأمر جسار يجبلهاا خشب ونوع معين من البخور وسكينه وتمت تكلم علي مياه ولعت في الخشب وحطت فيه البخور وحطت السكينه لحد محمرت وراحت مندياني مولاي
انا / اتكلمي
العرافه / كل حاجه خلصت هتاخد المايه دي ترشهاا حوليك عشان لو استدعا حد ميقدرش يقربلك وهتاخد السكينه دي وتطلب الطلب لو موفقش تقربهاا من. عنيه لحد ما يوافق ولو موفقش السعه في قرنه اليمين عشان دا سبب قوته
وعملت كل الي قالت عليه العرافه واول ما رشيت المايه لقيت كامل داخل علينا من الجن الاحمر وجسار استدعي جيشه وبقا جيش قصاد جيش وانا قربت من النصور وقولتله
انا / أمرتك باسم سليمان وكل ملوك الجان في هذا الزمان أن تكون جندي من جنودي وخادم وفي لي
الناصور / مستحيل
انا / قربت منه السكينه وقولته بامرك باسم قوه لا ** الا **
ورحت لسعه في قرنه لقيت جسمه كله بيتشنج وقال
الناصور/ وانا قبلت خدمتك باسم الملك سليمان وكل ملوك وملكات الجان والعرب العجام
وراح قاطع بمخلبه حتي من أيده والختام اتفتح ونقط من أيده ددمم والخاتم اتقفل وبكدا بقا النصور أحد خدامي هوا وجيشه وطلعت من الديره وامرت جميع الجيوش بالانصراف ورحت مفكر اني عايز اخش للملك الابيض مملكته وبالفعل خلال ثواني كنت تحت وقبلت الملك الابيض
الملك الابيض / اهلان بالفارس ولا تحب اقولك يا ملك ملوك السحره زي ما الكل في ممالك الجن بيقول عنك
انا / ممالك الجن طب واي الي عرف الحن بيا
الملك الابيض / يعني انت عايز يبقا معاك قبلتين من أقوا قبائل الجان وهما بني القماقم وبني الاحمر ومش عايز عالم الجن كله يسمع عنك دا انت جاحد دا أقوا السحره معرفوش يعملوها
واتكلمت شويه معاه وبصراحه بقيت برتاح وانا بتكلم معاه وبعد كدا رجعت الفندق ثاني وفكرت في حوار امير وبصراحه كنت عايزه يتمرمت شويه بس عرفت أنه رفض ياخد حاجه من فلوسي معي احمد وندا فقولت هسيبه وقبل منرجع ب١٥ يوم اطلعه ونمت وعدا شهرين ونص ومفيش حاجه جديده كل يوم بروح اقعد معي الملك الابيض وخلاص علي كدا لحد مجه اليوم الي هنعمل في استئناف الحكم عشان اطلع امير وامرت النصور بأنه يبدل الحرز بدل مهوا كوك يبقا سكر بدرا والبفعل دا الي حصل وكان خلاص فاضل كام ساعه واروح المطار فعملت تخاطر معي العرافه وجسار والناصور وامرتهم يجيبو جيوشهم ورحت رايح للملك الابيض في قلعته وخليت العرافه تقرا لحد متسلسل وخلتهاا حضرت السكينه والمياه ورحت رششهاا علي شكل ديرا وانا والملك الابيض في النص
الملك الابيض/ انت انتجنيت انت عارف انت بتعمل اي ومعي مين
انا / هههه اه عارف وبأمك باسم الملك سليمان وكل ملوك الجان في هذا الزمان أن تكون جندي من جنود وتكون خادم وفي لي
الملك الابيض/ مستحيل اخدمي انسي مستحيل
ولسه مخلص الكلمه كنت كويه عند جبهته ودي مصدر قوته وحصله زي ما حصل للنصور ووافق يكون خدامي وبكدا بقيت من اقوي السحره في العالم وحط عهد الدم وامرت العرافه أنها تفكه ورحت حضنه وقلتله
انا / متزعلش بس كان لازم اضمن ولائك وانك في ضهري بجيشك ومملكتك مهمي حصل
الملك الابيض/ تمام يا فارس تمام يا سيدي
سبته وطلعت لقيت امير طلع وحلته يرثا لهاا شكله مبهدل وحجته حاله واول ما شوفته قولتله
انا / اظن كدا انت عرفت انت بتعامل معي مين وانا طلعتك بناءن علي اتفقنا انك تبقي كلبي
لقيت امير جاي يجري ويبوس رجلي ويقولي
امير / أن تحت جزمتك يا سيدي بس ب**** بلاش تعمل فياا حاجه ثاني
روحت ضربه بالرجل موقعه وسيبه وماشي حضرت الشنط ورجعت ثاني مصر واول ما وصلت مصر لقيت رانيا مستنياني في المطار ودي اول مرا تعملهاا
رانيا / وحشتني يا فارس وبتحضني
روحت زققها ومشيت طلعت سلمت سلاحي ( طبعا الي ميعرفش أن اي طيار بيبقا مسلمينه سلاح عشان لو حصل اي نوش علي الطياره يعرف يتعامل ) وخدت بعضي وطلعت لقتهاا وقفه قدام العربيه رحت فتحهاا وراكب وهيا ركبت ولسه هتكلم روحت رزعهاا قلم ( عارف انك مبتحبيش كدا بس هوا عند يا رانيا ) ومسكهاا من شعرهاا وباصص في عنيهاا وقلتلها
انا / هوا انا انزتلك يا زباله عشان تركبي
رانيا / يعني أقف في الشارع ترضي حبيبتك تقف في الشارع
انا / انتي من دلوقتي كلبتي يعني متعمليش اي حاجه من غير مؤذلك مفهوم
رانيا / مفهوم مفهوم يا حبيبي
روحت واخد شفيفها تقطيع مش بوس ورحت مطلع زبي وضاغط دمغهاا تمصه وهيا من غير تردد خدت زبي في بوقهاا وانا اضرب علي راسهاا عشان زبي يخش جوا ظورهاا اكتر وانا بحشر زبي حطيت ايدي تحت الجيبه علي كسهاا ولقيته غرقان مش مبلول ورحت شايل راسهاا وقلتلهاا تفضلي تمصي لحد منخش الشقه وافتحك النهارده يا كلبه مفهوم
رانيا / مفهوم مفهوم
وضورت العربيه ومشيت لحد ما وصلت البيت ظبط هدومي ونزلت انا وهيا طلعنا الشقه واول ما وصلت ودخلت رفعت رانيا من علي لأرض ورحت رزعهاا علي الكنبه لقتهاا بتقلع كل هدومهاا في ثانيه معي نفسهاا وانا قلعت هدومي وطلعت الحزام من البنطلون ونزلت ضرب في رانيا
رانيا / اخيرا فهمتني كمان ارجوك يلاا افتحني وريح كسي معتش قدره ارجوك
انا / مش بالساهل تنولي الشرف دا يا كلبه
وكملت ضرب فيهاا لحد ما جسمهاا احمر وبعد كدا شدتهاا من شعرها ونيمتهاا علي يد الكرسي وخليت طيزهاا ليا ونزلت فيهاا ضرب لحد محمرت خليت جسم رانيا كله احمر وبنت المرأ كان كسهاا بيجيب شلالات عسل وخلتهاا موطيه علي الكرسي ودخلت زبي من ورا في كسهاا ياااه علي الجمال لما تبقا بتنيك الي بتحبه وبالطريقه الي بتحبهاا بيبقا احساس تاني احساس كسهاا الديق علي زبي شعور ثاني خالص ولسه بطلع زبي عشان ادخله ثاني لقيت ددمم البكاره علي زبي طلعت زبي ومسحت كسهاا وزبي ورحت رازع زبي ثاني ونازل في نيك وضرب علي ظهرهاا أكثر من ساعه الا ربع لحد ما جيبت في كسهاا ودخلت الحمام وطلعت رانيا عايزه تخش تستحمي قولتلها لا يا كلبه هتروحي زي الشرموطه كدا بلبني
رانيا / ونبي متسخني ثاني عشان كسي معتش قادر
انا / طب يلا غوري
ولبست رانيا هدومهاا علي نجستنا ونزلت وصلتهاا ورجعت نمت .... مشهد آخر عند شخصين
الشخص ١: ملك السحره قوته ذادت جدا لازم نعرف هوا مين مش هينفع يتساب كدا
الشخص ٢ / مش عارفين نعرفه دا معموله هاله قويا جدا ميقدرش يكسرهاا غير الملك شمهورش نفسه
الشخص١/ خلاص انا هتصرف .....
مشهد اخر عند رانيا
رانيا بعد ما روحت دخلت خدت دوش طلعت تلفون وكلمت بنت
رانيا / حكتلهاا عن كل الي حصل بنا
البنت / بتهزري اذاي دا كان أهبل خالص
رانيا/ معرفش بجد بس عمل فيا الي متعملش انا مش مصدقه لحد دلوقتي
البنت / لا متهيجنيش انتي كدا هتخلني ابقا كلبته انا كمان
رانيا / انتي عارفه اني كنت بحبه ودلوقتي بقيت بعشقه بس مش هزعلك لو هوا وافق انا موافقه
البنت / سبيهاا عليا بس انتي ظبطلنا مقابله ....
بصوا يا جماعه انا هعمل فكره جديده انا هدخل أشخاص معانا في الجروب في أدوار في القصه والي عايز يدخل بضوب فا انا محتاج ثلاثه دلوقتي ولدين وبنت بس البنت لازم تبقي خاضعه والي موافق علي الفكره يخش خاص ويكتب اسمه وسنه ووصف شكله والولدين هيبقو في دور الشخص ١ وشخص ٢
انا البنت فا هيبقا نفس النظام برضو الاسم والسن والشكل
طبعا مش لازم الاسم او السن الحقيقي دا براحتك بس انا عايز اخلي الناس تندمج معايا في القصه ويحس أنه جزاء منهاا عشان أثارته تزيد ........يلا سلااام اشوفكو في الجزاء الخامس....
الجزء الخامس
قبل مبداء الجزاء في كلمتين عايز أقلهم عشان ابقى مرتاح نفسيا القصه دي كلهاا خيال يعني انا ولا حضرت ولا قبلت ملوك حن ولا حاجه من الكلام دا كله كل دا عبارة عن خيال عشان الشباب الي ١٦و١٧و١٨ سنه ميفكروش اننا قبلنا جن ولسه عايشين طبيعي لحد دلوقتي وواجب علي اي حد بيكتب في محتوي فيه حن وما وراء الطبيعي أنه يفهم الناس الكلمتين دول عشان ميجربوش ولازم تقرا كويس عن الي هتكت اسمه من ملوك الجن في أي قصه عشان في منهم ملوك بتحضر عن طريق التخاطر والتخاطر عندهم بيبقا عن طريق ذكر لاسم في أجواء معينه وطبعا انا مش هقول الأجواء دي لاني واحد من الناس قعدت شهرين مؤذي بسبب حد كتب قصه ومنهوهش أن الملك الي كتب عنه بيحضر عن طريق ذكر اسمه في ظروف وللا سف حضر ومعرفتش اتعامل معاه وعشت شهرين من أسواء ايام حياتي فكان لازم أنبه من الاول مقراش في الحجات دي وبلاش الفضول يا جدع ويلا بينا نبداء في قصتنا
صحيت الصبح بعد ما فوقت من نيكه امبارح وبدأت أفكر اذاي ارجع فلوسي الي اخدهاا احمد وندا مهو برضو دول ٤٠٠ الف جنيه مينفعش اسبهم ودي مش اول مرا وكل مرا كنت بعديهاا بس المرأ دي مش هعديهاا المهم لبست ورحت لحمد النيابه ودخلتله
انا / اهلا بصحبي الزباله
احمد / انا مش فيقلك دلوقتي غور من هنا
انا / علي الحرام محد حميك غير القطبان دي علي العموم اديك هتاخد جزائك انا بقا جيلك عشان تعملي توكيل ادير كل اعمالك الي هيا فلوسي في الأساس
احمد / بتحلم
انا / طب انت بحلم عشان احقق حلمي أنت بقا حتي الحلم مش هتعرف تحلمه أنجز هتمضي ولا اشوف شغلي
احمد / ههههه تشوف شغلك تصدق ضحكتني ياض انت أتفهم من انك تعمل حاجه
انا ضحكت وفكرت في الملك الابيض وعملت معاه تخاطب
الملك الابيض/ تحت امرك يا ملك ملوك السحره
انا / عايزه يحس بكل انوا الالم
الملك الابيض/ اعتبره حصل
في لحظه كان احمد عينه اتحولت وروحه بتروح وحرفيا بيشوف الموت
احمد / انت عملت فيا اي انا مش قادر من الالم ابوس رجلللك الحقني
انا / امضي
احمد / مش همضبي مش همضي
اتكلمت بصوت مسموع عشان يعرف اني سبب الالم
انا / ههههه زود يا عبد
وأحمد هنا معتش قادر ينطق ولقيته مرا واحده نتش الورق وراح ماضي وباصم عليه ومدهولي
احمد / اديني مضيت ارجوك وقف ابوس جزمتك
انا / اخصيه يا الملك الابيض
احمد / لا ارجوك بلاش ونبي
انا/ مش كنت عايز تفتح رنيا اديك هخليك متعرفش تفتح حتي فرخه
وفي لحظه لقيت احمد بيسرخ من الوجع والدم نازل من رجله والشرطه بتجري عليه وبتتطلب الإسعاف ورحت رايح لي ندا كانت بعيد عن أحمد شويا بس سمعه كل حاجه
انا/ اهلا بحبيبت اخواهاا المتناكه الزباله اي هتمضي ولا اخليه يخيقفلهولك خالص
ندا/ لا لا ارجوك انا همضي همضي
وخدت الورق مضت عليه وانا استدعيت النصور وامرته يجيب معاه ١٠ من اقوي المحاربين في جيش مملكته
انا/ جبت الي قولتلك عليه
الناصور/ حصل يا مولاي ملك ملوك السحره
اتكلمت بصوت عالي
انا / انيك البوه انت وجنوده وبكل قوتك لحد ما تخلي كسهاا معتش نافع عشان اعرفهاا ازاي كانت عايزه تجيب شرفي يوسخه المتناك
( تقولي لي جبت الملك الابيض ل احمد والنصور ل ندي .جبت الملك الابيض لاحمد عشان الملك الابيض معندوش رحمه.اماا النصور فجبته ل ندا عشان قوته الجسمنيه كبيره وزبه كبير وفيه نظام بروز كدا عشان كدا جبته ل ندا هوا وعشره من فصلته)
وبكدا يبقا انتقمت من كل الي ظلمني وكنت خلاص ناوي اقفل قصتي علي كدا بس يخساره بتاؤتي الرياح بما لا تشتهي السفن ويادوب طلعت من النيابه ولقيت عربيه جب سوده فيهاا اربع رجاله وفتحو عليا الناار... في مشهد آخر
الشخص ١ / لازم نعرف اي حد من خدامه لأن كدا بقا بيشكل خطر رسمي عليا
شخص٢/ وهنعرف ازاي وكل خدامه ملوك يعني لو فكرنا نقرب منهم هنتنسف
شخص٣/ اومال هوا عرف يخليهم عبيده ازاي
شخص٢/ لانه من نسل احمد البوني ودا كان اقوي ساحر في عصره وهوا الي كاتب كتاب شمس المعارف
شخص٣/ يبقا كدا لازم يموت دا بقا نفوزه بتشكل خطر رسمي ومينفعش نسيبه يوصل للمرحله الي. وصل ليهاا جده
ولسه الشخص الثالث مكملش كلامه غير ولقي بنت دخله تجري عليهم
البنت/ اخبااار حلوه عرفت اوصل لعبد من عبيد ملك ملوك السحره
الشخص١ / مهو احنا عارفين كل عبيده وقلهم عائنه ونائله ودول في حمايه الملك شمهورش يعني حتي دول منعرف نكلمهم
البنت/ لا وفيه العرافه
الشخص١ / العرافه ومين العرافه دي
البنت/ دي بنت من جنوب افريقيا ابوها كان عامل عهد ددمم معي جسار وقبلته وبكدا هيا في حمايتهم
الشخص١ / مهو كدا برضو مش هنعرف نكلمهاا احنا مش قد جسار وقبلته ودي قبيله مش سهله
البنت/ لا مهو احنا مش هنؤذيهاا احنا هنستدرجهاا لمنطقه محصنه ونعمل فيهاا العزيمه البرغوثيه بحيس أن مفيش اي نوع من انواع الجن يخشهاا وبعد كدا نسبقا سلبناها كل قوتهاا ونعرف نتعامل معاها
شخص١/ موافق
شخص٢/ موافق
شخص٣/ موافق
البنت / خلاص هتحرك دلوقتي
وبالفعل البنت اتحركت علي جنوب افريقيا وراحوا للعرافه وقالوالهاا انهم محتجنهاا في شغل وبالفعل العرافه راحت معاه واول ما دخلت حست ببرد جدا ودا بسبب ان كل الحرص بتوعهاا من جيس جسار وحتي القرين بتعهاا مدخلوش معاها ولسه عايزه تطلع لقت حد رش حاجه علي في وشهاا وفقدت الوعي حوالي يوم وثاني يوم لقت حد بيفوقهاا ويقولها
الشخص١/ كل دا نوم
العرافه/ انت مين وعايز اي
شخص١ / انا مين دا مش مهم المهم عايز اي
العرافه/ وعايز اي
شخص١/ اعرف مين ملك ملوك السحره
العرافه/ بلاش احسن ليك ويلا طلعني من هنا عشان لو عرف هيقتلك
الشخص١/ ههههه لا حلوه ونده علي حد
ودخل عليه عباره عن طور علي شكل انسان ونزل فيهاا ضرب لحد ما استحملتش وحتي معندهاش طاقه تعمل معايا تخاطر ولما معتش قدره تستحمل التعزيب أكثر من ثلاث ايام قالت
العرافه/ خلاص هقول هقول
الشخص١/ شطوره اتكملي
العرافه/ اسمه فارس ومن مصر وعرفتهم كل الي تعرفه عني
الشخص١/ كدا احبك وبخصوص انا امين ابقي قوليليه m.Ali.elshoky بيسلم عليك دا لو عاشت ( دا انا مش هعمل فيك زي ما عملت معي الملك الابيض دا انا هفشخك بقا تنيمني نانا ياض وتضربني بالنار اصبر بس )
وراح طالع ومدي أمر بقتلي...نرجع عندي بعد ما اضربت بالنار حرس النيابه اشتبكو معاهم معي العربيه وطلبولي اسعاف ودخلت العنايه المركزه وخلال ثلاث سعات كام جهاز نبض القلب واقف
بعد ما جهاز النبض واقف دخلو الدكتره يجرو وبداءو يعملو في صدمات الكهربه انا في الوقت دا كنت في مكان عباره عن بياض فقد لا غير ودخل علياا راجل شبه جدي جدا وكنت حاسس اني اعرفه قوي واول ما دخل عليا حضني وقال
الشخص/ اهلان بملك ملوك السحره يخاتم نسلي وحاكم باسمي اهلان بمن سيكون عالم جن خدامه وتحت اقدامه اهلان بمن سيملك الارض الانه هوا من خلق لاجل هذا اهلان بصاحب الدم الطاهر والقوه والهيبه فانت من ملكت قوه بنت ابليس وصلابه فرعون وقلب يوسف وحقد البوني نعم اعلم انك لا تفهم شئ ولكن قد حان لاوان لكي تفهم ففي السابق لم يكن لديك القوه او الصلابه علي الفهم ولكن الان انت قطعه مني فانت لديك حقدي وغلي علي كل من ظلمني ولان اعرفك بنفسي انا احمد البوني الملك الاعظم للسحر اول من سخرت ملوك الجان واول من قابلت ابليس في منصبه وانت وريثي وريثي الذي كنت انتظره كل تلك الثنين لكي يعيد مجدي مجدي الذي سولب بسبب جماعه راع فهم من قامو بقتلي وهم من خطتو لقتلك عليك الان يا بني ان تتخلص منهم ... وراح مقرب من دماغي وحط ايده علي راسي وحسيت ان الدم بيغلي في راسي ودخل كميه علم جديده في ذاكرتي لا تقدر بثمن حرفيا حسيت اني بقيت موسوعه من الكتب
البوني/ الان انت جاهز للموجه ولكن تذكر دائمن ان الشك اساس الحقيقه وانك لا تؤمن غدر الزمان ولا تخرج احد من دائره شكك يا بني و الا لن تلوم سوا نفسك ولان عليك الخروج من هذا الباب فا انت لم تخلق لكي تمت انا خولقت للخلود
وبالفعل خرجت من الباب وبدات ارجع لي وعي تدريجا بس فوقت لقيت نفسي في مكان مظلم ومفهوش اي نور خالص وحاسس ببروده شديده جدا وسامع صوت ناس بتكلم براا وانا اول ما حسيت ان فيه حد تمات اخبط بي ايدي ورجلي في الباب بس في لحظه كنت سامع صوت صويت وهرجله وزعيق وخمس دقايق سمعت صوت اكتر من واحد في المكن وحد بيحكي انه سمع صوت تخبيط من هنا وانا اول ما سمعت كدا كنت بدات اخبط ثاني لحد ما لقيت ان في حد بيفتح عليا المكان وبيخرجني ايوه زي ما توقعت يا حبيبي كنت في ثلاجه الميتين وكلهاا كام ساعه ويشرحوني بس قدرت الحق نفسي ..واول ما الدكتور شفني قال
دكتور1/ سبحان **** دا ازاي دا احنا عملنا المستحيل عشان ننقذه
دكتور2/ ممكن يكون القلب استجاب بعد ما الجسم ارتاح وبدا ينتج طاقه
دكتور3/ انا قولتلكو ان العقل لسه بيدي اوامر للقلب يضخ ددمم بس انتو مصدقتوش وراح منادي علي الممرضه عشان تجهزلي اوضه وبالفعل شلوني من الثلاجه وطلعت علي غرفتي بس بعد حوالي عشر دقايق لقيت شاب داخل عليا طوله حوالي 193 سنتي ووزنه حوالي 93 كيلو قماحوي شعره اسمر وعينه عسلي شعره هايش وكيري واول ما دخل قال
الشخص/ حمد**** على السلامه يا بطل انا الدكتور ميشيو الدكتور النفسي الي هيتابع معاك
انا / بس محدش قلك اني مجنون
ميشو/ ياعمنا ولا مجنون ولا حاجه الحاجه الحكايه انك اخدت صدمه وانت في الثلاجه وعشان متاثرش عليك بالسلب استدعوني عشان اعلجك
وبدات اتكلم معي ميشو بس الغريبه انه مكنش بيسال غير عن حاجه واحده شوفت اي وانت في الغيبوبه وانا كل مرا اقوله مشوفتش حاجه كنت سامع كل الي حوليا بس مش شايف لحد ما اكد كل شكوكي وقال
ميشو/ يعني مقبلتش حد وانت في الغيبوبه
انا هنا اتؤكد انه طبع المنظمه وانه ولا دكتور ولا نيله بس هنا بعتينه عشان يعرف اني عرفت حاجه ولا بس انا حبيت اشغل دماغي الانه تقريبا هوا الخيط الوحيد الي هيوصلني للي امر بقتلي فشغلت دماغي وقلتله
انا / اقابل حد ازاي حد قلك عليا اني كنت في شرم انا كنت في غيبوبه يا دكتور
وميشو هنا اتاكد اني مشوفتش جدي وانا لسه معرفش حاجه وضحك وقام قال
ميشو/ انا هسيبك ترتاح دلوقتي والتشخيص المبدائي ان انت معندكش اي مشاكل نفسيه ودا الكرت بتاعي لو احتجت اي حاجه كلمني وخرج
انا/ دكتور اي بس علي الحرام لتطلع في الاخر سرنجه .....في مشهد اخر
طلع ميشو وركب عربيته وطلع التلفون ورن علي حد
ميشو/ الو يا علي للاسف لسه عايش بس تقريبا احمد البوني مجلهوش معني كدا انه لسه مكملش تئهبه ونقدر نقتله في اي وقت
علي/ عندك حق شكل كدا نفسه طويل وهيتعبنا بس علي العموم ادينا هنلعب وانت عارف اني بحب العبه الحلوه يلا سلام ومتنساش تعدي علي سلمي وتجبهاا معاك انا مستنيكو في مطعمي الي في المهندسين
ميشو/ تمام يا رايق سلام ....... نرجع عندي بعد ما ميشو طلع استدعيت الناصور والملك الابيض
الناصور / تحت امرك مولاي
انا/ عايز اعرف كل حاجه عن ميشو الي كان قاعد هنا وهوا شغال معي مين
الناصور/ اعتبره حصل يا ملك
انصرف الناصور واستدعيت الملك الابيض
الملك الابيض/ تحت امر الملك
انا/ تعرف اي عن احمد البوني
الملك الابيض/ تقصد جدك
انا/ اتكلم
الملك الابيض/ حكي نفس الي حكاه احمد البوني بس زود انه المنظمه مكنتش عرفه توصله بس وصلت لي اعز اصاحبه ورشته بالفلوس وهوا الي قتل جدك
انا / طب ودا يبقا مين اسمه اي نسله مين
الملك الابيض/ دا يبقا el.shoky باشا ( وركزو في الاسم دا قوي عشان هنحتاجه بعدين )
انا / جدك عامر والي كان ابن احمد البوني كان حالف انه ميسبش حق جدك وبالفعل قتله هوا كل اولاده الا ولد واحد بس ودا منعرفش لحد النهارده هوا مختفي فين او بيعمل اي
انا/ تمام انصرف انت
انصرف الملك الابيض وبدا الخاتم الابيض ودا كان طلب من الناصور بالمخاطره
انا/ تفضل بالحديث
الناصور/ يوجد مكالمه مهم معي ميشو يجب ان تسمعهاا
انا/ تمام
وهنا سمعت كل الي قاله ميشو معي علي وهنا سكت لحظه وقلت
انا/ علي اه يا علي شكل العب هيطول معاك قوي بس سعتهاا متزعلش
انا/ عايز اعرف كل حاجه عن المجموعه كل حاجه يا نصور مفهوم
الناصور/ مفهوم
بعد ما خلصت معي الناصور افتكرت العرافه اكيد هتفدني في الموضوع دا وعملت تخاطر معاها بس مكنش في اي استجابه وكانها ماتت هنا انا قلقت وعملت تخاطر معي جسار
انا/ جسار انا بعمل تخاطر معي العرافه ومفيش اي رد منهاا في اي حصل
جسار/ اتاسف سيدي ولكن وجدت كل جنودي الذين يحمونهاا قتلي وهيا بداخل مكان يوجد عليه طلمس لا نستيطع كثره
انا/ تمام هبعتلك النصور بجيشه
جسار/ لن يقدر علي فعل شئ ف الوحيد الذي باستطاعته كثره هما الملوك
انا/ خلاص هبعتلك الملك الابيض
جسار / حسنن سيدي في انتظاره
اتخاطرت معي الملك الابيض وامرته يروح لجسار ويكسر الطلسم وبالفعل عمل كدا بس لقي جنود كتير من البشر ولان العرافه بشريه فمكنوش عرفين يطلعوها وخاصه وان جسمهاا مفهوش اي نوع من انواع الطاقه فلقيت الملك الابيض بيتخاطر معايا
الملك الابيض/ انا كسرت الطلسم بس مش هتعرف نطلعهاا الان جسمهاا مفهوش طاقه لازم انسي هوا الي يشلهاا
انا/ تمام
ولسه بشغل دماغي لقيت رقم جه في ذاكرتي فكلمته علي طول
انا/ الو
الشخص/ مرحبا بملك ملوك الجان كنت انتظر مكالمتك من وقت كثير فرجالك في انتظارك يا موالي
انا/ انت تبقي مين
الشخص/ انا....... لو عيزين تعرفو دا يبقا مين وهيحصل اي في الي جاي يبقا تستنوني في الاجزاء القادمه ودا يبقا نهايه الجزاء الخامس اشفكو الجزاء الجااي قبل ما تمشو تحبو اكمل اني انزل كل يوم جزاء ولا اخليها كل ثلاث ايام وانزل جزاء كبير ياريت تكتبولي رايكو في التعلقات وطبعا شكرا لدكتور ميشو انه وافق يبقا جزاء من قصتي ...سلاااام قبل مقفل معلش مفيش مشاهد جنسيه في الحزاء دا بس انا مضروب بالنار وراجع من موت يعني ايكد مش هيبقى في اي نفس للجنس ولو عملت اي مشهد جنسي في الجزاء دا كان هيبقا مبالغه كبيره وكان احتمال يبوظ حبكه القصه اسف
....... بس هل يا طرأ هتبقي دي نهايه قصه ملك ملوك السحره اكيد لا ملك ملوك السحره مش بالسهوله دي يومت وهنعرف دا في الأجزاء الجايه والثاني مرا وطبعا بشكرا علي أنه قبل يطلع في دور الشخص١ وكدا باقي الشخص ٢ والشخص٣ والبنت وصاحبه رانيا فا الي حابب يتقدم يقول وعارف أن الجزاء دا صغير بس انا مكنتش فاضي انزل خالص بس عشان انا متفق اني هنزل كل يوم قبل السفر نزلت ياريت تسمحوني يلاا
سلام اشوفكو الجزاء السادس
#########$$$#################$$$$$$#$$$$$$$
الجزء السادس
وقفنا الجزاء الي فات لما الملك الابيض قال
الملك الابيض/ انا كسرت الطلسم بس مش هنعرف نطلعهاا الان جسمهاا مفهوش طاقه لازم انسي هوا الي يشلهاا
انا/ تمام
ولسه بشغل دماغي لقيت رقم جه في ذاكرتي فكلمته علي طول
انا/ الو
الشخص/ مرحبا بملك ملوك الجان كنت انتظر مكالمتك من وقت كثير في انتظار مكلمتك يا مولالي
انا/ انت تبقا مين
الجزاء السادس
الشخص/ ابقا الدكتور ميشو الي كان عندك الصبح
انا/ ازاي وانا متاكد انك معي علي
ميشو/ لا انا مش معي علي انا من اول نسلي واحنا معاكو ضد المنظمه بس ولدك **** يرحمه هوا الي دخل ولدي جوا المنظمه عشان يبقا عينه وانا لما ابويا مات اخدت مكانه فهمت
انا/ طيب تمام وانت تحت ايدك كام راجل
ميشو/ ولدك كان طالب من ولدي انه يجهزله رجاله علي اعلي مستوي ف ولدي عمل اكثر من 120 مكان حول العالم وكل مكان فيه لا يقل عن 50 الف محارب مضربين علي اعلي مستوي
انا/ انت عمال تقولي ولدك ولدك وانا ولدي كان جوا العبه اصلا
ميشو/ هههههههه دا ولدك كان احرف واحد في العبه وهوا الي نقلنا من مجرد ناس بتحارب كيان كبير مكنش قده لكيان اكبر ومنظمه من اكبر وعظم المنظمات في العالم احنا نملك ثلثين اقتصاد العالم تحت رجلينا احنا الي قدرنا نسيطر علي الاقتصاد احنا في بعض حكمات العالم بتشتغل بامر مننا انت مش مستغرب ان الملك الابيض ظهرك دلوقتي وقلك انه طالع من مملكته عشانك طب انت مش مستغرب ان اقوا ملوك الجان بتقبل خدمتك بكل سهوله طب احب اصدمك انت ولدك حتي عزازيل ابن ابليس عامل معاه عهد ددمم انت ابوك كان اسطوره بالمعني الحرفي
انا/ وانا ازاي معرفش كل دا
ميشو/ عشان كنت تافه حقير متستهلش انك تشيل اسم عيله البوني الي مشهوره دلوقتي بعيله الجارحي انت كنت اتفه من انك تشيل اسم العيله دي مبالك كنت هتبقي كبيره او بالفعل دلوقتي بقيت كبيرها
انا / تمام تجيلي بليل فيلا المقطم مفهوم
ميشو/ حاضر بس لازم تفهم حاجه
انا/ مش محتاج افهم نفز بس الي بقولك عليه
ميشو/ حاضر
انا/ بقولك كنت هنسي ابعت خمس عربيات للمكان دا طلع العرافه
ميشو/ مش مستاهل خلاص اعتبر العرافه عندك
وقفل وانا بدات افكر يعني اي كل دا يعني ابويا كان كل الكلام دا وانا مش عارفه بس حصل حاجه غريبه جدا وانا في وسط تفكيري افتكرت جمله كان ابويا علي طول يقولهالي قبل ميسافر اي سفريه وكانت ( عندما تضيق بكاا الحياه ولا تستطيع ان ترا من نورهاا الزائف فازهب الي الظلام فدائمان الظلام به اسرار لا يكتشهاا الا من يستحقهاا ) انا هنا تماغي كانت هتفرقع يعني اي الكلام دا وقعت افكر اكثر من يومين من غير نوم ولا اكل يادوب الماء والدواء والسجاير لحد ما حسيت ان الدنيا بتغيب وعيني بتقفل وانا بعافر معاها بس مقدرتش واغمي عليا بس هنا شوفت مشهد غريب شوفت ابويا وهوا قاعد في مكتبه وقافل كل الانوار وماسك كتاب وبيقرا فيه ورارح بصصلي وقلي ( انا سبتك خليفتي فمتخيبش ظني فيك وافتكر ديما ان عندما تضيق بكا الحياه ولا تسطيع ان ترا من نورهاا الزائف فازهب الي الظلام فدائمان الظلام به اسرار لا يكتشهاا الا من يستحقهاا ) وبدا يكرر في الجمله دي كثير لحد ما بدات افوق ثاني ولقيت الدكتور بيتكلم
الدكتور/ حضرتك مينفعش كدا مش كل ما تبداء تفوق وتتحسن توبظ الدنيا تاني بلاش اهمال وحافظ علي صحتك
انا/ انا لازم اخرج من هنا حالا
الدكتور/ مينفعش حضرتك لسه جسمك مكملش شفائه ودا فيه خطر
انا/ مستعد امضي علي اقرار اني طلعت من هنا ب اراضتي الشخصيه واني متحمل كل العواقب
الدكتور/ خلاص لو حضرتك مصمم عشر دقائق اجيب لحضرتك التقرير تمضيه وتخرج زي ما انت حابب
وبالفعل بعد عشر دقائق التقرير وصل وانا مضيت ونزلت اخدت عربيتي وطلعت علي بيتنا في اسكندريه دخلت لقيت كل حاجه زي ما كانت والبيت نضيف تحس انه متسابش معي العلم انه من ساعه ما اهلي عملو حادثه او اتقتلو بمعني اصح وانا مدخلتش البيت دا المهم انا مفكرتش كتير ودخلت البيت بس الغريبه اني لقيت ناس عيشه جوا احاا الي هوا ازاي يعني ولسه مخلصتش تفكير لقيت بواب جاي يجري عليا ويقولي
البواب / انت ازاي دخلت هنا انت مجنون حد يقرب من فيلي شوقي بيه
انا/ انا نزل ايدك يابني انت عبيط وبعدين مين شوقي بيه دا الي انت بتكلم عليه انا فارس الجرحي يابني صاحب الفيلي ولاراضي دي كلهاا وبعدين هتلي شوقي بيه دا الي بتكلم عليه
وانا بزعق لقيت ثلاث ثيران مش بنادمين دخلين عليا وعيزين يضربوني بس الغربيه في رده فعلي انا لقين نفسي حافظ جميع حركات الفنون القتاليه ودخل اول واحد ولسه بيحط ايده علي كتفي ورحت لاافف ايدي علي كتفه ورازع دماغه في ركبتي مرتين ورحت رزعه في الارض الثاني جاي يديني بالبونيه رحت ماسك ايده وكاسر صوبعه وكاسر ايده ورزعته ثلاث روسيات ورا بعض ومدخل راسه في البوابه الثالث اول ما شاف كدا جرا زي العبيط روحت باصص للبواب
وقلت
انا/ تحب تبقي زيهم ولا تغور تنادي شوقي بيه دا
البواب/ ل ل لا يا باشا انا صاحب مرض ومقدرش علي كدا
انا/ طب غور يلاا
ومشي البواب وعشر دقايق ولقيته داخل ووراه واحد لابس جلبيه وعليهاا عبايه وتحسه عمده في نفسه كدا بس احاا مش دا شوقي البواب بتعنا
انا/ هههه احاا دا شوقي بيه
البواب/ اه يا باشا
شوقي/ متستغربش قوي كدا الايام ياما بتعمل ولو ممشتش من هنا يا كتكوت ماما انا هخلي رجلتي ينكوك هنا
رحت باعد خطوه وقولتله
انا/ رجلتك دول
ورحت ماسكه وخنقه من رقبته وقولتله عليا الحرام يابن الحرام يا كسمك لو اشوف وشك هنا ثاني يا بواب لخسف بيك الارض
شوقي/ ح ح ح حاضر يا فارس باشا اسف و**** بس انا قولت اشغلك الارض ومسبش الفيلاا فاضيه عشان محدش يطمع فيهاا
انا/ يا زباله وكمان اخدت المزارع دا انا هحسرك علي كل دقيقه وكل جنيه اخدته من الارض
ورحت مطلع تلفوني ورانن علي ميشو
انا/ الو يا ميشو تبعت رجاله كل مزارعي والي تلقيه فيهم تخلص عليه مفهوم
ميشو/ مفهوم يا بروا ايوه كدا عيزك تخلي الكل يرجع يخاف من اسم الجارحي زي زمان مش البواب مستولي علي ارضك ومديرين الشركات بتنهب مالك
انا/ تبعتلي حراسه دلوقتي علي الفيلا الي في سكندريه
ميشو/ اعتبره حصل
ورحت ماسك شوقي من جلبيته ورميه برا البيت ودخلت البيت لقيت فيه حريم وعياال شوقي
البنت/ انت ازاي تخش هنا يا حيوان انت متعرفش دي فلا مين
انا/ دي فيلاا امير الجارحي وولده فارس الجارحي يا بنت البواب ومش معني ان البواب طلع فوق العماره تبقي ملكه لا دا بينضفهاا بس لسيده لحد ما يرجع ( محدش يفهمني صح ويوقل اني بحفل علي الزبالك،) وعشر دقايق ولو لقيت كلب فيكو هضربه بالنار ورحت مطلع سلاحي ومفضي خزنه في الجو
وسبت البت ودخلت جوا مكت ابويا وفتشته حته حتي حرفيا لحد ما تعبت من التفتيش قعدت علي المكتب وسندت ضهري وبحط ايدي علي المكتب لقيت حيطه المكتبه اتفتح وفي اوضه جوا المكتب عباره عن شاشات في كل مكان ولقيت ابويا مسجل فيديو لنفسه وبيقول
ابويا/ لو انت هنا دلوقتي يبقا مرحب بيك يا فارس باشا الجارحي مرحب بيك في بيتك وارضك لازم تفهم انك دلوقتي معتش فارس الواد لاهبل بتاع زمان فاهم انت دلوقتي بقيت الجارحي الي بيجرح اي كلب يفكر ينبح عليه مفهوم يابني وياريت متنساش حقي وحق امك لان ملناش غيرك يا حبيبي. وبالمناسبه دور علي دمك وانا متاكد انك هتلقيهم خواتك امانه في رقبتك يا فارس ( وانا هنا انصدمت اخواتي ازاي انا كنت عايش طول عمري وحيد ) ولقيت الفيديو قفل علي كدا وبدات اقرا في الملفات الي موجوده لدرجه اني قعدت يومين كملين جوا لحد ما عرفت كل حاجه عن حياه ابويا وانه كان ليه حياتين حياه رجل الاعمال وحياه الموظف الغلبان الي ساكن في ابو المطامير ( ودي مدينه في البحيره جنب كفر الدوار كدا وحبيت ازكرهاا عشان بجد مستغرب اسمها مش اكتر ولسه عرفه امبارح )ومتجوز ومخلف بس لحد دلوقتي مفيش اي معلومات عن خواتي وقريت حجات كتير عن ناس تقيله في البلد وسجلت ارقام ناس كتير قوي علي تلفوني كان في ناس فيهم تقيله فوق ما تتخيل لدرجه ان رائيس الديوان الحاكم كان ليه ملف كامل من البلاوي عندي وبعد ما خلصت طلعت من الغرفه وبحاول اقفلها مش عارف طب احاول افتح باب المكتب عشان اخرج مش عارف لحد ما روحت للمكتب وبدات امشي ايدي الشمال عليه مفيش اي جديد واول ما قربت ايدي اليمين الباب بتاع الغرفه اتقفل هنا استغربت بس افتكرت الخاتم الي ابويا ادهولي قبل الحادثه فلاش باك
ابويا قبل ما يخرج هوا و امي جالي وداني الخاتم وقلي
ابويا/ خد دا ولو حصل اي متدهوش لحد مهما كان هوا مين دا عزك وعز ابوك دا راس مالك يابني
انا/ ازاي بس يا بابا طب فهمني
ابويا/ مينفعش يابني لازم تفهم ولحدك عشان تعرف تصد قدام الناس دي كلهاا
نرجع من الفلاشه باك
بس الغريبه اني كنت محتفظ بالخاتم دا في الاوضه فوق عشان كان كبير عليا ازاي بقا في ايدي وهنا دماغي. وقفت احاا علي الغباء دا نفس الخاتم الي ادهولي الملك الابيض طب ازاي انا مفتكرتش حكايه ابويا دي احاا علي كسم دماغي ورحت مستدعي الملك الابيض
انا/ عايز اعرف كل حاجه عن ابويا
الملك الابيض/ وحكالي نفس الي حكاه ميشو وان ليا كتير قوي عند الناس دي وانه لحد دلوقتي ميعرفوش اني عايش لان ابويا قبل ما يموت فهم الكل اني موت وان محدش يعرف حاجه عن اخواتي غيري انا وهوا وبس الانه هوا الي كان مكلف بحميتهم وقلي علي مكنهم بس لما سؤلته عن مين الي قتل ابويا قلي
الملك الابيض/ ابوك كان ديما يقول انك لو معرفتش مين الي بيؤذيك من نفسك ومين عدوك يبقا مش هتعرف تكبر اسف يا ملك مقدرش اسعدك
انا/ تمام انصرف انت
وطلعت من المكتب لقيت كميه حراسه وعربيات مهوله ولقيت شخص داخل عليا كله عضل من فوق لتحت وقال
الشخص/ انا اسمي عمار رايس حرس سيادتك ودا الطاقم بتاعي ولو احتجت اي حاجه احنا تحت امرك
انا/ في حد هنا مكنش في ارض الجحيم يا عمار
عمار/ مفيش غير البواب والخدمين سعادتك
انا/ لا فور الكل وتجبلي ناس من الي كانت في الجحيم ويبقو مضربين انا عايز المكان يبقا اؤمن من القصر الرئاسي عشان كلهاا كام يوم واخواتي يوصلو مفهوم
عمار/مفهوم يا فندم ثلاث سعات وكل حاجه تبقا زي ما حضرتك امرت
بعد ما عمار مشي ببص في الفون لقيته فاصل شحن لاني كنت نسيه في المكتب برا قبل ما اخش الاوضه المهم فتحته لقيت ميشو رانن عليا كتير
ميشو/ اي يابني روحتلك فيلا المقطم ملقتكش
انا/ معلش يا برو بس كنت مشغول ونسيت الفون ولسه مسكه
ميشو/ خلصانه بس لازم اقبلك عشان فيه حجات لازم تعرفهاا عن علي
انا/ تمام انا نازل الشركات دلوقتي ارجع القيك في فيلا اسكندريه
ميشو/ اوك مسافه الطريق واكون عندك
وقفلت معي ميشو وامرت عمار يجهز العربيات وطلعت علي اول شركه لقيت النهب فيها علي ودنه امرت برفد طاقم الاداره بالكامل من المجموعه كلهاا ومن جميع الشركات الي تحت اسم الجارحي وبدات اشغل انا الشركات ورجعت البيت ثاني لقيت ميشو و.......
يا ترا مين كان معي ميشو دا الي هنعرفه في الجزاء الجاي
عارف ان بقالي اربع ايام منزلتش حاجه بس غظب عني و**** وكنت حابب اطول الجزاء دا عن كدا بس معرفتش بجد كام يوم وهرجت زي الاول ثاني. وبشكر كل الي سؤل عليا سواء علي الخاص او العام وبجدا من الجزاء الجاي هتشوفو عظمه بجد هنقل القصه نقبه ثانيه خالص واظن ان دا واضح من احداث الجزاء دا يلااا اشوفكو الجزاء السابع سلااام
######$#$$######$$$$######$$$$$###$$$$
الحزء السابع
لقيت ميشو معاه عالي وانا هنا انصدمت ازاي ميشو طلع خاين طب ازاي هتصرف دا كدا فشخني حرفيا كل الرجاله الي عندي رجالته طب اي العمل كدا لحد ملقيت ميشو بيقول
ميشو/ متقلقش يا برو علي مش زيي منت فاهم
انا / ازاي يعني مش زي منا فاهم داخل معي الد اعدائي واعداء عيلتي الي حاول يقتلني والي هنا رجلتك يبقا اي معنه دا
ميشو/ علي ميبقاش الد اعدائك ولا اعداء علتك بالعكس علي يبقي من اخلص الناس ليك ولي عيله الجارحي
أنا/ ازاي يعني دا حاول يقتلني
ميشو لسه هيتكلم راح علي مقطع واتكلم هوا
علي / معلش يا ميشو سبني انا اشرحله بص يا فارس من زمان قوي والحرب شغاله مبين عائلتك ومجموعه من المرتزقه للسيطره علي العالم ودول عملو كذا ننظمه زي الماسونيه مثلا وزي الماسوشيه وزي الاننموس دي كلهاا منظمات تابعه لجماعة رجال الأعمال للسيطره علي العالم وطبعا معظم رجال الاعمال يهود فكان الموساد الإسرائيلي والشباك الإسرائيلي ( الدوله المزعومه واكيد مفيش حاجه اسمها اسرائيل وباذن **** فلسطين رجعه) دايما في ظهر رجال الاعمال دول معي طبعا المخابرات الأمريكية ففي الوقت دا كان صعب علي عيلتك انهاا تواجه كل دا لوحده وفي نفس الوقت دا كانت المخابرات المصريه والكيجي بي الروسي متابع الموقف من بعيد الان انت عارف ان النظام الروسي نظام اشتراكي وهوا دائما ضد النظام الرائس مالي وعلتك كانت افضل اختيار لضرب النظام الرائس مالي طبعا عشان انتو بقلكو سنين بتحربوهم فيعتبر بقيتو حفظنهم فعشان كدا المخابرات الروسيه بلغت المخابرات المصريه انهاا محتاجه تقابل كبير العيله الي في الوقت دا كان أبوك المهم حصل واتقبلو وحصل مبنهم اتفاق وبقت عيله الجارحي مدعومه من المخابرات المصريه والكيجي بي ورجال الأعمال مدعومين من الموساد الإسرائيلي والمخابرات الأمريكي وبكدا الكفه تبقا متعدله وفضل الحال كدا لمده ١٠ سنين عيله الجارحي تكسب مرا والمنظمه مرا وفضل الحال علي كدا لحد ما امير الجارحي عرف حد خطير قوي واحنا لحد النهارده منعرفش مين دا المهم من بعد ما عرفه وهوا راكب المنظمات حرفيا وقع منهم اكثر من 50 منظمه تحت تحكمهم في العالم وقدر يصنع الفارق وقعد اكثر من 3 سنين فشخهم في افكرهم وحولو يقتلوه كتير لحد ما نجحو في اخر محاوله
ودي القصه بختصار احنا دلوقتي بقا عيزين نعرف انت معانا ولا علينا
انا/ الكلام الي انت قولته دا كله جميل بس مال دا كله ومال محوله قتلي
علي/ محولت قتلك كانت عشان نداري علي غلط انت غلطه لما هلوست بالكلام وانت بتنيك العرافه وبالوضع دا كان خطر علي حياتك عشان كدا ضربناك طلقتين وفي مكان معين عشان تنزف قدام الكل والكل فهم كدا انك #####
أنا/ تمام انا كدا فهمت كل حاجه ممكن بقا اخد ##### افكر وارد عليكو###################
علي / تمام يا فارس مستني مكلمتك
وبص لميشو وقله يلاا يا ميشو وبالفعل طلعو واول ما## ط#لعو اقعدت معي نفسي افكر ولقيت اني مش هعرف احارب كل دول لوحدي ولازم يبقا معايا حد يحميني بس يحميني ازاي وهما #### يحمو ابويا من الموت بس برضو رجعت وقولت ابويا مات عشان لعب من وراهم فدا السبب الي خلاهم ميعرفوش يحموه المهم تعبت من التفكير فقومت نمت جيت صحيت ثاني يوم وبصراحه كنت ######ق# قله النيك وكنت محتاج افصل عشان اعرف اكمل المهم كلمت رانيا
انا/ الو صباح الخير يا كلبه
رانيا/ صباح الخير يا قلب الكلبه فينك مختفي فين
انا/ انا في فيلا اسكندريه يا زباله ومستنيكي
رانيا/ ازاي يعني هسافر من القاهره لسكندريه
انا/ زي الناس يا كسمك انجزي يلاا
ورحت قافل السكه
مشهد اخر عند رانيا
رانيا/ طب انا اعمل اي دلوقتي اقول لماما اي جتلس فكره
وطلعت رانيا لي امهاا تقولهاا ان صحبتها تعبانه في المستشفي وهيا ريحلهاا اسكندريه وظبطت معي صحبتهاا عشان لو امهاا كلمتها وظبطت كل حاجه وطلعت تلبس
نرجع عندي
كنت قاعد علي السرير زي منا وسمعت صوت حد في وداني بيقول لكي تعلم المجهول يجب ان تفتش في المعلوم جيدا وتذكر دائما ان اصعب الاشياء حلها امام اعيننا
واتكرت الكلمه دي كذا مرا لحد ملقيت نفسي حرفيا دماغي هتفرقع ورحت في النوم بس وانا نايم شوفت ابويا
ابويا/ تعلم ان تستمد قواك من الظلام وتعلم من الظلام كيف تكون مثله يراك الجميع ولكن لا يعلمو ما بداخلك ولكي تنجح في حياتك يجب انت تبحث جيدا في المعلوم لكي تصل الي المجهول
وبعد ما خلص محستش غير وانا بفوق علي ايد رانيا بدلك زبي
انا/ مالك يا كسمك جايه هيجه كدا لي
رانيا/هايجه موت يا حبيبي ونفسي تريحهولي
روحت قايم مرا واحده جيبهاا من شعرهاا وتافف في بوقهاا ومطلع زبي وحشره
رانيا/امممممم اغغغغغ امممم
انا/ اتمتعي يا كسمك دا انا هخلي زبي يعلم في كسك من جوا يا زباله
ورحت ساحب زبي لقيت رانيا بتكح سبتهاا لحد ما خلصت ورحت رزعهاا قلم وشددهاا من شعرهاا ومقومهاا ومقطع هدوماا ونازل علي طيزهاا ضرب. لحد ما احمرت وبعد كدا نزلت لمست لساني لزنبورهاا وعضيته وبعد كدا قومت وزقتهاا علي السرير وخلتهاا عملت وضع الدوجي ورزعت زبي في كسهاا ونزلت فيهاا ضرب علي ضهرهاا وفي نفس الوقت كنت محضر شمع وكرباج ومشابك ودبابيس في درج الكومدينو وانا بفشخهاا خلتهاا مش حسه بحاجه ورحت جايب الشمعه مولعهاا وطلعت زبي ونزلت منهاا نوقطتين عاي باب كسهاا لقيت جسمهاا كله اتشنج وجابت عسل كثير نيك ولقتهاا قالت
رانيا/ ابوس رجلك كهربني اضربني زلني انا مبوله تحت رجلك بس متعني
رحت قايم جايب الكلبشات ومكلبشهاا خلفي ورابط حبل في السقف ومعديه من الكلبش وشادد لحد مخليت ايدهاا مرفوعه وكانت هتنكسر وبعد كدا لفيت الحبل علي رجليها بحيس أنها تكون بالعرض وعلي مستوا واحد ورحت جايب المشابك وحطيتهاا في بززهاا وهيا شغاله صويت وكسهاا يجيب وبعد كدا حطيت علي كل شفه من شفايف كسهاا ثلاث مشابك ورحت مدخل دبوس في حلمه صدرها واول ما الدبوس عدي لقتهاا عنيهاا قلبت وبقت تصوت. وكسهاا يجيب وبعد كدا جبت الكرباج ونزلن فيهاا ضرب وجبت شاحن وقطعت الوصله من ورا ورحت ملمس الشاحن وهوا في الكهرباء لكسهاا لقتهاا عماله تتنفض مستحملتش شلت الشاحن ونزلت فيهاا نيك لحد ما نطرت جوهاا ورحت حليلهاا ونايم لحد ثاني يوم صحيت رحت الشركه وكان عدي ثلاث شهور علي مسكاني للشكره وكل شئ بقا ميا ميه وقررت اجرع خواتي اخدت اسطول من 10 عربيات منهم عربيتين فضين عشانهم والباقي حراسه ونزلن ابو المطامير وللصراحه كانت بلد جميله ونسهاا طيبين ونزلت رحت لخواتي ونزلت من العربيه طلعت البيت خبطت لقيت ست بدويه ***** بس جسمهاا مشدود وكويس قوي لقتهاا بتقول اهلا وسهلا مين حضرتك
انا/ انا اسمي فارس امير الجارحي
واول ما قولت كدا لقيت الست اغمي عليهاا ندهت الحراسه ونزلتهاا وطلعت بيهاا علي اقرب مستشفي وظبطلهاا الضغط وكل حاجه وفي خلال ساعه نزلنا ورجعتهاا البيت لقتهات بتترمي في حضني وتعيط وبتقول
الست/امير كان مفهمني كل حاجه وقيلي انه لو حد جالك في يوم يقولك انا فارس امير الجارحي اسمعي كلامه في اي حاجه يطلبهاا منك عشان انا في الوقت دا هبقا ميت وهوا الي هيبقا مسؤول عن خواته
لسه مخلصتش ولقيت شحط داخل علينا طوله170 سنتي قمحي كله عضل عينه عسلي واول ما شاف كدا سحب سكينه وحاول يضربني بيهاا بس انا مسكت ايده وتنتهاا وقولتله
انا/ يابني انت فاهم غلط انا فارس اخوك يا حيوان
لقيت الواد هدا وجرا في حضني وتم يعيط اتاري ابويا حكيله عن كل حاجه قبل ما يموت
اخويا/ ابويا مات ولا انقتل يا فارس
انا/ ابوك انقتل وانا مش هسيب الي قتله ودلوقتي انا عيزك في ظهري عشان تشوفو مصالح الشركات ولاراضي الاني الفتره الجايه مش هبقا فاضي هبقا بصفي كل الحسبات عشان نعرف نعيش في امان
مرات ابويا/ طب وليا يابني متخلينا في خلصه ونعيش كدا ونسبهم في حلهم ويسبونا في حلناا
انا/حتي لو عملت زي مانتي عيزه برضو هما مش هيسبونا غير واحنا تحت التراب يبقا لندفنهم ليدفنونا
وهنا لقيت ملكه جمال دخله علينا بنت عندهاا22 سنه كل حاجه فيهاا سكر ( مبوصفش محارمي حتي ولو خيال في قصه ) واول ما دخلت لقتهاا اتكلمت
اختي/ مقولتيش لي ان احنا عندنا ضيوف يا ماما مانتي عارفه ان كل حاجه خلصانه
امها/ دا مش ضيف يا حبيبتي دا فارس اخواكي
انا كنت متخيل انهاا هتجري في حضني وتعيط بس لقيت غير كدا خالص واختي قالت
اختي/ كان فين اخويا وابويا بقااله سنتين ميت وهوا قال اول ما اموت هتلاقو اخوكم الكبير في ضهركم ها كان فين اخوانا واحنا بنشحت عشان ناكل وهوا متنغنغ في عز وتمت تعيط انا هنا شدتهاا في حضني وطبتبت عليهاا وقولتلها
انا/ اسف يا قلب اخوكي بس اخوكي مكنش ينفع يقرب وهوا ضعيف صحابه بيخده منه كل حاجه وحكتلها عن كل حاجه لحد ما وصلت عندهم لقتهاا اترمت في حضني وتمت تعيط وتعتزر وانهاا مكنتش تعرف اني عديت بدا كله
انا/ متعتزريش يا قلبي انا الي اسف اني مكنتش جنبك المهم دلوقتي تقومو تلمو هدومكو ويلا عشان نروح بيتكو ولا اقولك هدوم البسو اي حاجه وتعالو وانا هجبلكم هدوم نن الموت بتعنا
وبالفعل نزلنا بس وا انا خارج من الباب لقيت مران ابويا بتقول
مرات ابويا/ خد يا فارس ابوك وصاني اني اول موصلك البسك الخاتم دا
ودا كان خاتم اسود وفيه فص نادر ومنقوش عليه المعلوم اساس المجهول وانا المعلوم وانت من يجب أن يجد المجهول
المهم لبست الخاتم ونزلن ركبنا العربيات ونزلنا اسكندريه وكانو مبسوطين من البيت قوي وكل واحد نقي الاوضه الي هينام فيهاا وانا اخدت بعضي ونزلت تحت في المكتب وفتحت الغرفه عشان اعرف اي معني الجمله واي هوا المعجهول بس وانا في اقوي مراحل تركيزي لقيت الخاتم بينور وحد بيظهر وبيقول المجهول هوا. .........
يا ترا مين دل واي هوا المجهول دا هيؤثر علي مجريات الاحداث ازاي دا الي هنشوفه في الجزاء الثامن وظي نهايه السابع سلااام
######$$$$$#########$$٣٣$$$٣$$$$$$$$$$$
وقنا الجزاء الي فات عند
مرات ابويا/ خد يا فارس ابوك وصاني اني اول موصلك البسك الخاتم دا
ودا كان خاتم اسود وفيه فص نادر ومنقوش عليه المعلوم اساس المجهول وانا المعلوم وانت من يجب أن يجد المجهول
المهم لبست الخاتم ونزلن ركبنا العربيات ونزلنا اسكندريه وكانو مبسوطين من البيت قوي وكل واحد نقي الاوضه الي هينام فيهاا وانا اخدت بعضي ونزلت تحت في المكتب وفتحت الغرفه عشان اعرف اي معني الجمله واي هوا المعجهول بس وانا في اقوي مراحل تركيزي لقيت الخاتم بينور وحد بيظهر وبيقول المجهول هوا. .........
###############٢$٣٣٣٣$#$$$$#######
الجزء الثامن
المجهول هوا انا وظهر قدامي شاب في العشرينات من عمره طول 175 سنتي جسمه مشدود ومعضل كله وقال
الشاب / انا المجهول انا الحاضر والماضي انا هوا اعظم لغز عرفته البشريه
انا/ وانت تبقي مين بقا
الشاب/ انا ابقا مازن الخديوي قائد مجموعه ايزيس ( وانا زكرت مازن هنا عشان بجد انا بحبه وبحب القصه كامله فحبيت يبقا ليه دور في القصه وبعدين عشان القصه تبقي اجمد )
انا/ احاا طب وانا ابويا وصلك ازاي دا انا اسمع عنك اساطير
مازن/ مش مهم وصلنا لبعض ازاي المهم دلوقتي ان انت لازم تجهز عشان الحرب دي مش سهله ومتقلقش انا ونسلي كله معاك ولازم تجهزه عشان الشياطين ميسيطروش علي العالم كله وانت نايم
أنا/ طب ومال الشياطين ومال المنظمات دي
مازن/ المنظمات دي كلها تحت سيطره الشياطين ودا السبب الي خلاني اقف جنب امير الجارحي الان يعتبر المصلحه واحده انا بحارب الشياطين عشان نسلي وهوا بيحارب المنظمات دي الي هيا في الاساس تحت قيادة الشياطين يعني لو عرفنا ننهي المنظمات دي هنعرف نضعف الشياطين وفي الوقت دا انا ونسلي هنعرف نقضي عليهم
انا/ طب وانا اي المطلوب مني دلوقتي
مازن / لازم دلوقتي تجهز عشان تعرف تقف ضد المنظمات دي
انا/ طب وانا هجهز ازاي دلوقتي
مازن / امسك ايدي
ومسكت في ايد مازن واختفي وظهر في القطب الجنوبي بس المفجئه اني لقيت قاعده عسكريه وعليهاا علم مصر وفيهاا قوات عايشه ودا كان عكس المعلومات المنتشره عن القطب الجنوبي المهم اول ما وصلت حسيت ان جسمي كله بيتجمد لحد ما لقيت مازن دخلني القاعده جوا ودا كان طبيعي الجو جوا طبيعي جدا وبدا يعرفني علي المجموعه الي هتدربني وكانت
نيفين/ مسؤوله الاستخبار ودي هتجبلي كل المعلومات عن تحرك المنظمات واي خطوه جوا المنظمات
محمود/ ودا هيبقي مسؤول التدريب الاقتصادي ( ودا عشان معظم المنظمات دي محتكره العالم اقتصاديا فكان لازم افهم في الاقتصاد عشان اعرف انافسهم علي الهيمنه الاقتصاديه )
فرعون / مسؤول التدريب النفسي والفنون القتاليه
بهجت/ ودا هيبقا المسؤول عن تعليم الاختراق والهكر بجميع انواعه
ومازن عرفني علي الكل بس انا كان عندي مشكله وهيا
انا/ مازن دلوقتي كل الي قولتله دا زي الفول بس انا مش هينفع اسيب خواتي لوحدهم
مازن/ عندك حق
وراح قالع الخاتم الي في ايده ورميه في الهوا ظهر باب فتح ودخلنا ( ودي تبقي غرفه الزمن ) وقال
مازن/ هنا الوقت واقف تقدر تتدرب هنا وترجع العالم البشري هتلاقي كل حاجه زي ما كانت
وبالفعل قعدت علي خمس سنين ادرب علي كل حاجه علي الفنون القتاليه والهكر والتحكم النفسي والاعصابي وبث الاشعات وازاي اوقع اي اقتصاد في العالم وازاي ارفع اقتصاد شركاتي واي الدول الخصبه الي سهل اسيطر علي اقتصدهاا وازاي اوقع اقتصاد اي دوله عشان اعرف اسيطر علي حكمهاا المهم في خلال خمس سنين كنت اتعلمت كل حاجه بس الغريبه أن جسمي مظهرش عليه جديد يعني لا دقن كبرت ولا شعر طول ولا اي حاجه وخلصت ولسه خارج لقيت مازن الخديو واقف بيتكلم معي شخص كبير كدا والشخص دا اول ما شفنا خرجين قال
الشخص / اي يابني خارجين دلوقتي لي انتو لحقتو تعملو حاجه
وهنا مازن الخديوي ضحك وقال
مازن/ لا يا ماهر باشا هما تقريبا كدا بقلهم خمس او ست سنبن جوا بيدربو
ماهر/ مش معقول دا معداش ثواني علي دخلهم
مازان / اصل الوقت جوا واقف يعني يقعد علي قد ما يقعد والوقت ثابت برا زي ما هوا
ووجه الكلام ليا
مازن/ اي يا بطل ادرب كدا علي كل حاجه عايز امير يتشرف بيك ويقول انا خلفت مفهوم عايز المنظمات دي تقع في خلال سنه ونص بكتير
انا/ تمام يا مازن باشا
مازن/ لا باشا اي انا مازن وبس
انا/ تمام يا مازن مش يلا بقا عشان نرجع
مازن/ عندك حق يلا بينا
ورجعت لقيت عدا سعتين بالظبط واول ما وصلت دخلت المكتب وفتحت باب الغرفة الي جوا واشتغلت علي الاجهزه لحد الصبح عشان اعرف الدول الخصبه الي اقدر اسيطر علي اقتصادها بسهولة وكان من ضمن الدول دي اربع دول ودل كانو اهم دول بالنسبالي وهما( سان مرينو ودي في جنوب ايطاليا . و ايطاليا نفسها. واليونان . واليمن ) وكل دوله من دول كان ليهاا سبب مختلف يعني الدول الأوروبية عشان اقتصدهاا مفتوح واقدر اشتري شركات كتير ودا معناه اني اسيطر علي الاقتصاد في الدول دي
اما اليونان واليمن فدول عندهم مشاكل اقتصادية كبيره فلو دخلت وحليت بعض المشاكل دي هسيطر علي معظم الاقتصاد واي دوله تسيطر علي اقتصدهاا اعتبر نفسك سيطرت عليهاا كلهاا وعلي حكمهاا المهم بدات في التخطيط ازاي اسيطر عليهاا ولسه ما خلصتش ولقيت حد بيحاول يفتح المكتب وبيخبط المهم طلعت من الاوضه وقفلتهاا بسرعه وفتحت المكتب لقيت ياسمين اختي
انا/ خير يا ياسمين في أي علي الصبح
ياسمين/ مفيش حاجه يا حبيب اختك بس لقت النور قايد احسب في حد جوا وانت منبه محدش يخش مكتب بابا
انا/ تسلملي القمر الي بيسمع الكلام يا ناس
ضحكت ياسمين وقالت
ياسمين / واي الي مصحيك بدري بقا يا قلب القمر
انا/ مفيش انا منمتش اصلا كان فيه شويه شغل كنت بخلصهم وانتي اي الي مصحيكي بدري كدا
ياسمبن / مانت لو مهتم كنت عرفت لوحدك انا نازله الجامعه يا استاذ
انا/ يابت انتي اختي مش مراتي يخربيت الفراغ العاطفي ورحت ضاحك
ياسمين/ تصدق صحيح بس برضو انت حبيبي ودا مسنمنعش انك تعرف لوحد
انا/ ماشي يا قلبي
ولسه ياسمين ماشيه اخدت بالي ان لبسهاا متواضع خالص يعني قديم ومهلهل شويه رحت منادي عليهاا
انا/ ياسمين
ياسمين/ اي تاني
انا / اصبري انا جاي معاكي
ياسمين انبستط وقالت
ياسمين/ بجد ولا بتهزر
انا/ اهدي يا هبله هطلع اغير وانزل اجي معاكي
ياسمين/ طب انجزي يا عم يلاا
وبافعل طلعت لبست قميص وبنطلون وجزمه وفقيهم بليزر وظبط شعري ونزلت
ياسمين/ اوبا اي بقا الجمال دا مش هينفع كدا انا مش وخدات عشان تنشقط مني
ضحكت وقولتلها
انا/ ماشي يا جزمه
وبالفعل حطيت ايدي في ايدهاا وكان عمار مجهز العربيات زي ما قولتله وطلعنا في عربيه همر وعربتين جيب قدمنا واثنين ورانا ودل كان الحراسه شويه ولقيت ياسمين بتقول
ياسمين/ بس دا مش طريق الجامعه اوعي تكون وخدنا تعمل فيا حاجه كدا ولا كدا
وبصراحه فصلتني ضحك
انا/ لمي نفسك يا جزمه انا اخوكي
ياسمين/ لما كدا كنت اغتصبتك يابيض انت
انا/ و**** هضربك وضحكت
ولسه مخلصناش كنا وصلنا مول تبع شركتنا نزلت انا وهيا وجبتلهاا لبس كتير محترم وخلتهاا تغير لبسهاا القديم واول ما وصلنا العربيه لقتهاا فتحت في العياط واترمت في حضني
ياسمين/ يعني في وسط الي انت فيه دا كله ومهتم بلبسي وشكلي بجد مش عرفه اقولك غير اني بموت فيك يا اجمل اخ في الدنيا
انا / يابت انتي حته مني يعني مظهرك من مظهري
ولسه مخلصناش كلام وكنا وصلنا قدام صالون تجميل ونزلت ياسمين ودخلت ووصيت عليهاا صحبه الصالون وخلتهاا تظبتها وبعد ساعه لقيت ياسمين طالعه من جوا حاجه ثانيه خالص
انا/ اوبا اي الجمال دا لو سمحتي انا اختي جوا مشوفتهاش
ياسمين/ بطل برود بقا عشان انا حسه اني مش انا
انا/ لا يا قمري اتعودي علي كدا عشان من هنا ورايح هتفضلي كدا
وركبنا العربيه وطلعنا علي الجامعه ونزلت ياسمين ولسه العربيه بتدير ولقيت موعيده موقفه ياسمين ونزله تهزيق فيهاا وانتي ازاي متحضريش وانا دمي فار ورحت نازل
انا/ انتي مين يا زباله عشان تكلمي ياسمين هانم الجارحي كدا دا انا هخلي سنينك الجايه كلهاا سواد في سواد
الموعيده/ وانت مين انت عشان تتدخل
أنا/ انا هعرفك انا مين دلوقتي يا زباله
ورحت مطلع الفون ومكلم وزير التعليم العالي ودا كان صاحب ولدي ومعداش خمس دقايق ولقيت عميد الجامعه نازل يجري
العميد/ فين فارس باشا الجارحي
انا/ انا فارس الجارحي
العميد/ احنا اسفين يا باشا وانا هعرف اتصرف معي المعيده دي كويس
المعيده/ بابا انت ازاي تعتزر للكائن دا دا غلط فيا البنت دي لازم تترفد
انا/ اه بابا عشان كدا وانتي الي حكمتي يا دكتوره انا بقا هشوف اذا كان انتي الي هتترفدي ولا هيا
العميده/ انا اعتزرت منك والموضوع مش مستاهل
انا/ لا مستاهل لما تيجي علي كرامه اختي يبقا مستاهل ودلوقتي لدكتوره دي يطلعها جواب استغنا لهخليك تقعد جنبها بالجلبيه في البيت
العميد هنا وشه بلم وكان مطر يطلع جواب استغنا لبنته عشان ميطلعش معاش هو كمان
انا/ عشان تعرفي مقامك كويس
لقتهاا عيطت وجريت روحت داخل انا للعميد وطلبت منه يقطع جواب الاستغناء ( تقولي عملت كدا ليه اقولك عشان تفضل عنيهاا مكسوره قدام ياسمين) وبعد ما خلصت نزلت اطمنت علي ياسمين وسبتهاا ومشيت مشهد اخر
عند ياسمين
بنت/ اوف مين المز دا يابت يا سيمو بس شكله تقيل نيك دا خلي العميد يرفد بنته
ياسمين/ دا فارس اخويا
بنت٢/ بقولك اي متظبطيني معاه ينوبك فيا ثواب
ياسمين/ لمي نفسك يا وسخه
بنت٢/ يابت شكله حمش دا انا كسي سيل من بعد الي عمله اوف نفسي يجي يرزعني زبين ثلاثه
ياسمين/ و**** انتي زباله انا قيمه وسيباكي
نرجع عندي بعد ما سبت ياسمين روحت الشركات واشتغلت علي ختطي لحد ما بالفعل في ظرف ثلاث شهور كنت قدرت اسيطر علي سان مرينو ودا كان نجاح كبير وفي الثلاث شهور دول مكنش فيه حاجه جديده لحد ما في يوم مروح لقيت سمعت صوت اهاات بس دي مش اهاات نيك لا دي اهاات حد بيستغيس ومشيت ورا السوط لحد ما لقيت شيله قعدين وفي وسطهم احمد اخويا بيموت من الالم وكان في ايده سرنجه ......... يا ترا اي الي هيحصل لحمد وازاي الفلوس دمرته وازاي انا مخدش بالي منه دا الي هنعرفه الجزاء الجاي
ودي نهايه الجزاء الثامن .... قبل مقفل محتاج ولد وبنت ابعتلهم الاجزاء قبل ما نزلهاا عشان يشوفوهاا بس بشرط البنت تبقي خاضعه عشان انا سادي فاكيد هتبقي عارفه الاوضاع الاكثر متعه ليهاا في الخضوع تمام وانا عارف ان الجزاء دا مفهوش جنس بس مكنش ينفع عشان الأحداث مكنتش هتبقي واقعيه لو فيهاا جنس بس الجزاء الجاي هيبقي فيه جنس واسف علي التاخير وشكرا لكل الي سؤل ... يلا سلاااام
######$٣$$$$########################$$$$
الجزء التاسع
يا جماعه لو سمحتو لازم يبقا عندنا ثقافه الراي. الراي الاخر يعني مش معني ان حد طلب جنس يبقا كلناا نهجنهم معلش لو انت حجتك قويه مش هتغلط فيه نقشه بموضعيه ومش معني ان فيه ناس مبتحبش الجنس وعيزه القصه جن وفتتزيا وانتقام اننا نهجمه برضو مينفعش لازم نحترم اراء بعض يعني انا قبل مبداء قولت ان القصه هتبقي جنس وجن وفنتزيا وانتقام مش معني اني منزلتش في جزاء جنس يبقا الاجزاء كلها مش هيبقا فيهاا جنس لا بس في اجزاء مسنفعش يبقا فيهاا جنس عشان الموضوع يبقا عقلاني وانا اسف لكل حد اتغلط فيه عشان قال رائيه واسف علي الايطاله ويلا بينا نبداء الجزاء التاسع وقبل الاخير .. ..... ....... . ....
وانا داخل البيت لقيت حد بيتوجع وجع استغاسه مشيت ورا الصوت لقيت مجموعه شباب قعدين واحمد اخويا في النص وعمال يتوجع وسرنجات جنبه في كل مكان وخمور وحشيش وفعاليا احمد بيحتضر خلاص بيموت وانا اول ما شوفت كدا جريت علي احمد واخدته وطلعت علي اقرب مستشفي ودخلت تميت ازعق لحد ما صحيت الدكتره وفي ظرف خمس دقايق كان احمد داخل اوضه العمليات وبعد أكثر من ساعه لقيت الدكتور خارج
انا/ طمني يا دكتور ب**** عليك
الدكتور/ احنا عملنا الي نقدر عليه ولكن مكنش بايدنا حاجه اسف البقاء ***
وهنا انا انهرت حرفيا معي اني مكملتش معاه السنه بس كنت فرحان فرحان ان خلاص بقا ليا ضهر اتسند عليه ويتسند عليا فرحان ان بقيت انطق كلمه يا خوايا بس ديما الدنيا مبتديش كل حاجه يعني في وقت قوتك وسلطتك لازم الدنيا تديك قلم تفوقك بيه من كتر التفكير والحزن رجلي مشلتتيش وقعدت في الارض اعيط اه اعيط مع ان طول عمري متماسك بس النهارده عيتط عيط لما حسيت اني السبب كل ما يطلب اديله من غير حساب حسيت ان انا الي قتلته( ودا حقيقه المال الكثير من غير حساب بيوصل لطرق كتير احنا في غنا عنهاا) ومفقتش غير وام احمد بتقع من ياسمين مغما عليهاا وياسمين منهاره جنب منهاا من العياط جه الدكتور وشال ام احمد دخلهاا الاوضه وعلقت محلول وانا هنا قررت اني اتماسك عشان مينفعش اكون انا كمان ضعيف مينفعش وقررت اني اقوم وقمت اخدت ياسمين في حضني وقولتلهاا
انا/ براحه يا قلبي راح عند الي احسن مني ومنك
ياسمين/ حاسه ان قلبي انفطر بجد مش قدره
ومرا واحده لقيت ياسمين هيا كمان فقدت الوعي شيلتهاا وتميت ازعق لحد ما لقيت دكتور ودخلهاا علي السرير وبعد كدا نزلت خلصت اجرائات الدفنه ويادوب خلصت وطلعت لقيت ام احمد فاقت وبتعيط وبتقول
ام احمد/ ونبي تقولي ان ابني لسه عايش وان كل
دا كان هزار وانا مش هزعل و**** مش هزعل بس رجعلي ابني
انا/ اكيد هوا في مكان احسن دلوقتي وكل الي في ايدينا ليه هوا الدعاء
ام احمد / لا انت كداب ابني ممتش احمد ميروحش حتي من غيري لا لا لا بطل كدا كل دا عشان ميخدش من الورث رجعلي ابني ومش عيزين حاجه من ورث ابوك خده كله بس رجعلي ابني
انا/ **** يسمحك يا ام احمد يعني انا الي قتلته مثلا
لقتهاا انفتح في العياط اكتر واترمت في حضني بس وهيا في حضني انا افتكرت حاجه مهمه جدا مازن الخديوي كنت سامع ان عنده قدره في ترجيع الموتي وهنا روحت . منادي في الخاتم ثلاث مرات وهنا مازن حضر
مازن/ خير يا فارس استدعتني في أي جديد
انا/ انا طالب منك خدمه وابوس ايدك تعملهاا يا مازن
مازن/ في اي بس قول
انا/ انا عارف انك بتقدر ترجع الموتي اخوايا لسه ميت دلوقتي وانا عايزه يرجع بجد مش هعرف اكمل من غيره
مازن/ حاضر بس مش هينفع هنا
انا/ رجعه وهوا مكانه وهنقول ان عقله رجع اشتغل تاني ويخش العنايه كام يوم ويطلع
مازن/ ذكي زي ابوك تمام اعتبره حصل
وراح مشاور بايده ومرا واحده لقيت الحارث بتاع الثلاجه طالع يجري ويسرخ والمستشفي كلهاا بقت جوا
وانا جربت لقيت احمد بيكح والدكتور ببقول
الدكتور١/ ازاي دا دي معجزه دا احنا حوالنا كتير قوي
الدكتور٢/ ممكن يكون القلب استجاب بعد ما هدا
الدكتور ١/ ممكن برضو بس لازم نخده دلوقتي ونكشف عليه عشان لو في اي حاجه نلحقهاا
وبالفعل اخدو احمد علي غرفه العنايه ولقو ان عنده شويه بقايا خفيفه في جسمه من المخدر ولازم يفضل في العنايه يومين وانا اول ما سمعت كدا رحت رايح علي ام احمد وحضنهاا وقولتلهاا
انا/ احمد جسمه رجع استجاب ثاني احمد عايش وهوا في العنايه دلوقتي
ام احمد/ انت بتهزر ابوس رجلك خدني عند ابني
وانا كلمت ممرضه جت شالت المحلول وانا سندتهاا واول ما شافت احمد راحت دخله بس الدكتور قال
دكتور/ مش هينفع تدخليله
انا/ دي أمه يا دكتور ولازم تدخله
الدكتور/ وانت مين عشان تقول لازم ومش لازم
وانا هنا عليت صوتي واتميت ازعق للدكتور لحد ما لقيت مدير المستشفى جاي يجري
مدير المستشفى/ فارس باشا احنا اسفين يا فندم بس خير في اي
انا/ وانت تعرفني منيت اساسا
المدير / ومين ميعرفش فارس باشا الجارحي وبعدين حضرتك المستشفي دي هيا ومجنوعه مستشفيات ثانيه تبع مجموعه شركات حضرتك
وهنا انا لقيت الدكتور بيبلع ريئه بالعافيه واخد ام احمد هوا ودخلهاا جوا
انا/ سياده المدير انا عايز حضرتك تفضيلي الدور دا خالص او تطلع احمد اخر دور وتفضيه كله
المدير/ تحت امرك يا باشا الباشا الصغير يطلع فوق دلوقتي والدور الي فوق كله يتفضي
وانا بتكلم معي الدكتور لقيت ياسمين ماشيه تتسند علي الحيطه وجايه نحيتي وكانت هتقع وانا اول ما شوفتهاا روحت ساندهاا وقولتلها
انا/ اي الي طلعك من اوضه بس يا سيمو
ياسمين/ انت ليك نفس تدلع
انا/ وميبقليش نفس لي
ياسمين/ انت بارد اخوك لسه مايت وانت بدلع وتهزر
أنا/ ومين قلك انه مات احمد جسمه استجاب لاشاره العقل وقلبه نبض ثاني وهوا دلوقتي زي الفل وفي العنايه تحت الملاحظه
وياسمين اول ما سمعت كدا لقتهاا راحت مريميه في حضني وتعيط
انا/ وبتعيطي لي دلوقتي يا نكد
ياسمين/ من الفرحه يا اخي بس ونبي تخدني عنده
وانا سندت ياسمين لحد ما وصلتهاا العنايه ودخلت لقيت احمد فايق
أنا/ انا هعرف احسبك كويس علي انته عملته دا هانت عليك امك واختك الي كانو هيروحو فيهاا
احمد / اسف يا اخويا بس و**** هما الي قلولي مش هيحصل حاجه
أنا/ مين دول
احمد / جماعه متعرف عليهم من علي النت وقبلوني النهارده
انا هنا دماغي وقفت معني كدا أن دي اول مرا ومدام اول مرا وادوله الكميه دي كلها يبقا قصدين انهم يقتلوه
انا/ اتعرفت عليهم ازاي انطق
احمد / كنت متعرف علي بنت من علي النت وكنا متفقين نتقابل النهارده بي الغريبه ان لقتهاا تحت البيت وانا مدتهاش العنوان
أنا/ وانت يا حمار يا جموسه مخدتش بالك انهاا ممكن تكون مزقوقه عليك يا زباله ولا كان كل همك علي زبك يا كسمك دا انا هقطعهولك
احمد/ ل ل لا وا و**** مكنت هعمل حاجه دا كان اخري كلام
أنا/ ولما هوا كلام خدت مخدر لي يا كسمك تلقيهاا قلتلك ان دي حاجه هخليك اسد وتسد معاها يا خنزير صح
احمد عيط وودا وشه النحيه الثانيه
انا/ تلفونك فين يا عرص
احمد/ مش عارف كان في جيبي
وانا هنا فتشته وفتشت المكان كله حتي حته بس ملقتش حاجه
انا/ انت متاكد ان الفون كان في جيبك
احمد / اه و**** متاكد
انا/ خدته منك قبل ما تجيبك الفيلاا يا بغل
وسبت احمد وطلعت كلمت عمال
انا/ الو يا عمار تجيب فرقه كمله وتيجي عشان تامن الجناح الي فيه احمد
عمار/ تحت امرك يا باشا ثلاث دقايق واكون عند حضرتك بفرقتين عشان اؤمن المكان كويس قوي
قفلت معي عمار وكلمت علي
انا/ علي محتاج طقم طبي كامل من روسيا النهارده اخوايا اتعرض لحاله اغتيال ومعني كدا انه مش في امان هنا
علي / تحت امرك هبعت طياره خاصه تجبهم خلال ٤ سعات هيكونو عندك
قفلت معي علي ونزلت للمدير
انا/ ممنوع اي حد من المستشفى هنا يطلع الدور الثالث والرجاله لو شافت اي حد في الدور الثالث هتضربه بالنار مفهوم
المدير / تحت امرك يا فارس باشا بس استاذ احمد مين هيعلجه
انا/ مش شغلك نفز الي بقولك عليه وبس
(تقولي بعمل كل دا ليه اقولك مدام خدو تلفون احمد يبقا عشان موصلهمش ومدام مكلمونيش لحد دلوقتي يشمتو يبقا ليهم حد في المستشفى بيوصلهم الاخبار اول باول فعرفو ان احمد لسه عايش )
نزالت من عند المدير علي عربيتي جبت الاب توب وفي خلال ربع ساعه كنت اخترقت تلفون احمد بس احااا ودا وصل لاحمدد ازاي .........
متقلقش يا عم مش هقولك استناني الجزاء الجاي
ورحت مكلم ميشو
انا/ ميشو تجيبلي اربع فرق محترفه قتل النهارده عشان هصفي حد
ميشو/ تحت امرك ساعه والفرق تبقي عندك
وقفلت معي ميشو واخترقت تلفون شوقي ( ايوه هوا شوقي البواب ) بس احاا دا شغال معي الموساد وكان بيبلغهم كل تحركتناا وهوا السبب في موت ابويا بس الي اعرفه ان ابوه كان البواب قبله معني كدا ان حد جنده ومش كدا وبس ازاي عرف ان ليا اخوات وظهرو معني كدا ان ليه عين في الفيلا طب ازاي دي كل الفله من الجحيم بس ثانيه احااا عمار لسه مجبش خدمين من الجاحيم معني كدا ان في حد من الخدم معاه وانا هنا دورت وجريت علي البيت ودخلت بس ملقتش حد ولسه هخرج لقيت نوره الخدامه طلعه من مكتب ابويا واول ما شفتني اتلجلت
انا/ انتي اي الي دخلك هنا
نوره/ ك ك كونت بنضف بس يا بيه
انا/ وانا مش قايل ممنوع حد يدخل هنا
نوره/ م معلش يا بيه نسيت
وانا هنا رحت جيبهاا من شعرهاا ونازل بيهال لبضروم البيت
ونزل فيهاا ضرب ( وصف نوره بنت ٣٨سنه جسمهاا كرباج جسم رفيغ بس مش قوي بزاز متوسطه وطيز كبيره شويا ووش كويس مش وحش )
انا/ مين الي مشغلك يا كسمك
نوره/ يابيه انا محدش مشغلني و****
انا/ متجبيش اسم **** علي لسانك انطقي يابن الكلب مين الي مشغلك
ونزلت فيهاا ضرب بس الغريب ان كل ما المسهاا واشدهاا من الهدوم القي تشد هدومهاا معني كدا لهيا مش عيزا توريني حاجه لشريفه وخيفه علي شرفهاا وانا هنا مفكرتش ورحت رابطهاا ومقطع هدومهاا بس الغريب ان لقيت جسمهاا عليه وشمين ولسه مكملتش لقتهاا هجمتي برجليهاا بس انا مدرب علي كل دا صديت رجليهاا ورزعتهاا في وشهاا وضربتهاا في منخرهاا مكان تجمع الاعصاب لحد ما اغمي عليهاا وهنا كلمت ميشو يبعتلي فرقه استخبرات وكلمت نيفين وبالفعل الفرقه جت بس بعد خمس سعات لقيت نيفين طلعالي
نفين/ انت حبت الصيد الثمين دا منين انت عارف الي تحت دي مين
انا/ وتطلع مين بسلمتهاا
نيفين/ دي عليزا ماجين دي من كتر ما هيا خطيره عينت نائبه رئيس الموساد وهيا في السن دا بس معني انهاا تنزلك انت يبقا كدا الموساد عارف انت مين كويس وكدا الحرب بقت رسمي بعد ما مسكتهاا لازم تاخد بالك عشان مش هيسكتو لما يلقوهاا مختفيه
وانا اول ما سمعت كدا نزلت تحت
انا/ اهلاا ببمنت المتناكه
عليزا/ ولك ضحكتني يا بيه
انا/ متعمليش فيهاا بقا مصريه وتعليلي دغري
عليزه/ ريح نفسك مش هقول حاجه
انا/ مصيبتكم انكم مبتتعلموش من التاريخ في حرب اكتوبر برضو قولتلو مش هنعرف نعدي اعظم خط ترابي في العالم وأننا عيزين قنبله ننويه عشان ندمره وفي الاخر طرطرنا عليه وجبنهلكو ارض ارض بخراطيم المايه
عليزه / هههه عندك حق بس احنا مخلينكو انتو في الماضي واحنا نبص للمستقبل
انا/ تعرفي عندك حق بس برضو هتكلمي
ورحت جايب مده منشطه للاتهاب الجلدي ونقطت منهم نقطين علي كسهاا (والمده دي مبتهداش غير بلبن الرجال يعني الاكسده بتاعت السائل المنوي هيا الوحيده الي بتفاعل معاها وتهديهاا) ورحت فاكك ايدهاا ولقتهاا تمت تهرش وتصوت
عليزه/ ارجوك ارجوك لا اتحمل هذا ( ومتستغربش لان الجهاز التناسلي يعتبر اضعف شئ تحمل الوجع في الجسم كله يعني كفيل يحسسك بوجع عمرك ) ارجوك
وبنت المتناكه بقت تخبط راسهاا في الحيطه عشان يغمي عليهاا ومتحسش بوجع بس انا هنا مسكت دمغهاا وادتها حقنه ادرنالين عشان ميغماش عليهاا وهيا لما لقت ان كدا مقدمهااش غير البن بقت تجري زي المجنونه علي زبي وانا ازقهاا برجلي
عليزه/ انا لا اتحمل كل هذا ارجوك اقتلني ف انا من امرت بقتلك ولديك اقتلني
انا/ مش هنولهلولك بالساهل كدا
وكل ما كسهاا يهدي احط عليه ثاني
عليزه/ كفي سوف اتحدث بكل ما اعرفه ولكن قم بمضاجعتي اولا وسوف اعترف بكل شئ
وهنا مسكتهاا من شعرهاا وحشرت زبي في بوقهاا ونزلت فيهاا ضرب بس دا مش ضرب متعه لا دا ضرب انتقام لحد ما خليت جسمهاا كله بيجيب ددمم بس الغريب ان كان كس بنت المتناكه بيجيب شلالت عسل وهنا انا عرفت انها بتحب الزل ورحت ربطهاا ايد برجل ومعلقهاا ونازل فيهاا ضرب بالحزام وامرجحهاا في الهوا ورحت حاشر زبي مرا واحده في كسهاا ونزلت فيهاا نيك لحد ما خليتهاا حابت مرتين والثالثه جبت جواهاا وبعد كدا نزلتها وبدات تكلم وقالت.............
لو عايز تعرف قالت اي استناني الجزاء العاشر ولاخير في السلسله الاولي
وقبل مقفل عايز اقول كلمتين اول حاجه انا مضفتش قصه القيصر علي قصتي لا انا بس اخدت كام شخصيه من القيصر مش اكتر والاحداث هتبقي من دماغي وانا كلمت القيصر وهوا وافق ثاني حاجه انا ذكرت موضوع الادمان دا عشان خاطر انا ملاحظ ان معظم الي موجدين هنا لسه مرهقين يعني ثانيه وثالثه ثانوي معظمهم فحبيت افهمهم انك داخل علي حياه جامعه فتلاقي الحلو والوحش وابن الناس وابن الحرام والي يخاف عليك والي واخدك مصلحه بس لازم تفهم انك مش لازم تبقي في شله لو الشله دي وسخه وبلاش كلمه انت بقيت راجل فادخن فا اشرب حشيش فا اشد كوك عمر مكانت الرجوله بكدا عمر مكانت الرجوله اني اشحطت اهلي عمر مكانت الرجوله ف اني ابكي امي وياريت الكل يفهم ان الطريق دا اخرته زفت لا موت لا سجن واي حد يقولك اضرب دي ومش هتدمنهاا ولا حاجه احب اقولك انه بلح كل الي هوا بيعمله بيجيب رجلك واحده واحده اي حاجه بتزود الادرنالين في الجسم فهيا ادمان الشاي ادمان القهوه ادمان فبلاش بلاش بلاش انا كدا قدمت النصيحه ..... اشوفكو في الجزاء العاشر ....سلاام
######$$$$###########$$#$$$#$$$$$$$####
الجزء العاشر والاخير
عليزه/ عايز تعرف اي عايز تعرف أن طول عمر العرب الخيانه منهم فيهم عايز تعرف ان قدرنا نزرع في العرب حب النفس وان اهم حاجه اعيش انا مرتاح وطظ في بلدي وطظ في شعبي عايز تعرف اننا نجحنا في خطته التفرقه مبين العرب عايز تعرف اننا قدرنا نشغل العرب في حروب داخليه تنهك قوتهم عشان ميبصوش لبرا اه احنا عملنا كله دا بس الغريب ان اخر 8 سنين مصر مكنش مقصر فيهاا كل دا كانت بدائت في الاصلاح ودا مكنش في مصلحتنا بس مكنش عندنا وقت او مجهود نبص لمصر بسبب الارهاب ( الموقومه الفلسطينية الحره) انقلب السحر علينا وبقينا احنا الي منهكين في صرعنا الداخلي علي الكراسي والحكم بعد مكنا نحجنا اننا نوصل العرب لدا وسبنا مصر تبني والاغرب ان لقينا العرب كلهم وقفين معي مصر ودا برضو مكنش في صلحنا بس مكنش عندنا وقت نعمل حاجه وسبنا العرب يتحدو معي مصر وبعد كدا بدات مصر تطلع لتعديل الاخطاء التاريخيه زي معهده كمب ديفيد الي حصلت ( معهده السلام) وكانت سيناء مقسمه ودا كان في صلحنا لاننا كنا بنقدر نزرع ملشيات ارهابيه وندعمهاا بالمال بس الغريبه ان لقينا بعض الملشيات دي انقلبت علينا ومكناش قدرين نصدهاا عشان كدا مصر قدرت تعدل بنود المعاهده وترجع تاني علي حدود إسرائيل ( فلسطين الحره) والمشكله اننا فهمنا العبه متؤخر فهمنا ان المصرين قدرو يخدعونا وجهاز المخابرات قدر يوصل لقيدات الملشيات دي وخلاهم يضربو فينا عشان يوصل للي هوا عيزه ودا الي حصل بعد ما خدنا القلم دا من مصر قررنا اننا نديهاا قلم اكبر منه وهوا ان بمسعده امريكاا نطلع قوات حفظ السلام الي في جزيره طيران وسنافير بس المشكله ان مصر قدرت تسبقنا بخطوه وانهاا تقول ان طيران وسنافير سعوديه وبكدا معتش هيبقا فيه قوات حفظ سلام وهتتسلم السعوديه
قولنا مش مشكله خلاص نبداء نوقع مبين مصر السعوديه بس الغريب ان كان العكس الي بييحصل والعلاقات بتتحسن اكتر مبين مصر السعوديه لحد مجه اليوم الي حسنا اننا خدنا قلم بجد اليوم الي السعوديه ادت مصر فيه جزيره طيران وسنافير حق انتفاع لمده ١٥٠ سنه هنا فهمنا ان في حد عينه مبنا وتمينا ندور لحد ملقينا ان ابوك ركبنا حرفيا مش بيتجسس علينا وبس والبلوه ان لقينا معاه جهاز المخابرات المصريه والكيجي بي ودا كانت ضربه قاضيه بالنسبه لينا وكان لازم نرد وبالفعل قدرنا نعمل اكبر شبكه تجسس في مصر وضمينا فيهاا معظم المشاهير والاشخاص المهم
انا/ زي مين يا زباله
عليزه/ مش لازم تعرف
روحت جايب المده ولسه همشيهاا علي كسهاا سرخت وقالت
عليزه / خلاص خلاص اهم الناس دي زي وكيل وزارة الاوقاف وكيل وزارة الداخلية ومساعد اول وزير داخليه ومساعد وزير الخارجية مصدوم مش كده وهنا انا اديتهاا حقن منوم ونيمتهاا وكلمت علي
انا/ علي لازم اقابل رائيس المخابرات ورائيس الجمهوريه دلوقتي حالا
علي/ في اي بس يا فارس
انا/ مش هعرف اشرحلك دلوقتي اعمل الي بقولك عليه دلوقتي حالا
علي / حاضر هبغلهم وهبعتلك عربيه تجيبك
انا / تمام
وكلمت حد في الفون
انا / اجهز عشان لازم نقضي علي الكل دلوقتي
الشخص / اعتبرني جاهز بس اجهز انت
انا/ وانا جاهز
وقفلت معاه وفي ظرف ربع ساعه كان علي جيبلي عربيه وانا نزلت شيلت عليزه واخدتهاا معايا وعالي اول ما شفهاا قال
علي / احاا انت عرفت تجيب دي ازاي
انا/ مش وقته اطلع بينا بسرعه
وبالفعل علي خدنا وطلع بينا علي مقر المخابرات المصريه ورحت لقيت هنا رائيس المخابرات ورئيس الجمهوريه وبالفعل قولتلهم علي كل حاجه عرفتهاا وسلمتهم عليزه وكان رئيس المخابرات فرحان جدا عشان عليز وقعت في ايده وبالفعل خلال ايام كانت المخابرات قبضت علي الشبكه كلهاا وانا من هنا بدات شغلي واستعديت مازن
انا/ انا هبداء في توقيع اقتصاد سان مرينو النهارده وهتحكم فيها
مازن/ تمام دا هيبقا كويس جدا
وبالفعل امرت كل شركاتي الي هناك توقف الشغل وتسرح العومال وانا كنت مسيطر علي ٦٠٪ من اقتصدهاا وهنا لقيت بنت رئيس جمهوريه سان مرينو جيالي وكان اسمها ليدونا وصف ليدونا حاجه ايطالي علي ابوه ( سان مرينو في جنوب شرق ايطالي وكانت جزاء منهاا لحد مانفصلت عنهاا في ٤٠ القرن الماضي) بز مشدود فخاد جامده عود فرنساوي ابن متناكه ولقتهاا قالت
ليدونا / ما الذي يحدث لماذا قمت بإغلاق شركات ومصانعك ايوجد احد من السلطات قام بمدايقتك
انا/ نعم فهم لا يقدرو معني الاقتصاد فانت هنا لكي اقيم اقتصادكم وانت تنهبو الكثير من الضرائب وانا لم اعد اريد تشغيل مصانعي
ليدونا/ حسنن يمكن ان تقوم ببيعهاا ونحن مستعدين ان نقوم بشرائهم باي ثمن
انا/ لا اريد ان ابيع فهذا مالي الخاص انا سوف اتركهم هكذا
ليدونا/ ولكن شركاتك ومصانعك تمثل ٦٠٪ من الاقتصاد لدي سان مرينو وهذا سوف يجعلنا نخسر الكثير
انا/ لدي فكره لكي لا نخسر ولكن يجب ان اقابل ولالدك
ليدونا/ حسنن يمكنا الذهاب له الان
انا/ انا لا أذهب لاحد من يوريداني يؤتي لي
ليدونا/ اجننت اتريد رئيس جمهوريه ان يؤتي لك
انا/ حسنن نتيجه الحديث انا الان ذاهب الي مصر ومن يريدني فلؤتي لي في مصر
وبالفعل حضرت شونطي ونزلت مصر وبعدهاا باربع ايام لقيت اسطول عربيات داخل عليا الفيلاا وعلي راسه عربيات الحرس الجمهور ولقيت رئيس جمهوريه سان مرينو ومندوب من رئاسه الجمهوريه معاه وانا اول ما شوفتهم رحبت بيهم ودخلتهم ولقيت المندوب بيتكلم وكان اسمه ظافر بيه
ظافر بيه/ انا جيلك النهارده بتكليف رمسي من رئيس الجمهورية عشان نحل الموضوع معي اولفر باشا رائيس جمهوريه سان مرينو
أنا/ وانا تحت امر سيتك يا ظافر بيه بس دا شغل يا باشا وانا عشان ارجع افتح مصنعي وشركاتي ثاني ليه شروط
اولفر/ وما هيا شروطك
انا/ اولا يكون لدي امتيازات خاصه بشركاتي ثاني يتم تخفيش الضرائب علي ثالثا اؤخذ الختم الدوبلاماسي علي جميع شركاتي ( ودا عشان اي حاجه جيه للمصانع والشركات متتفتش) رابعا اكون علي تواصل معاك شخصيا ولا يتم اي شئ في الاقتصاد دون علمي
ظافر/ انت اتجننت يا فارس انت عايز تدخل في ساسات دول اخره
راح اولفر مسكته وقال
اولفر / موافق علي جميع شروطك
انا/ ولكن انا لدي طلب اخر وهذا ليس شرط ولكن بدايه معروف بيننا
اولفر/ حسنن اسمعك
انا/ تعاا معي ندخل المكتب لانه كلام خاص
اولفر/ حسنن
وقام اولفر معايا ودخل المكتب
انا/ اود ان اضاجع ابنتك ليدونا
هتقولي طلبت كدا ليه هقولك عشان اعرف هوا عنده شخصيه ولا دلدول واعرف اسيطر عليه ازاي
اولفر/ ولكن هذا ليس في الاتفاق
انا/ ولكن ان ضاجعتهاا سوف اكون صديق ابنتك ولن اقوم باي اذا لك ولا لدولتك
اوليفر / حسنن سوف اتحدث معهاا واقوم بالرد عليك
وبالفعل قامو مشو وانا بعدهاا بيومين سافرت سان مرينو وبدات في ختم شركاتي بالختم الدبلاوماسي وكانت علقتي ب اولفير اتحسنت قوي وبعد اسبوع وقبل مسافر لقيت الباب بيخبط بتاع البيت في سان مرينو فتحت ولقيت ليدونا قدامي
انا/ مرحبا ليدونا هل يوجد شئ
ليدونا/ لقت طلبت طلب من والدي وانا هنا لاجيب عليه
انا/ وما هيا اجابتك
ليدونا/ اتمنا هذا فانت عندما كنت هنا وطلبت ان يؤتي لك والدي ولم ترضخ لاي احد وانت تعجبني والان اعجبتني اكثر عندما طلبت من والدي مضاجعتي وانا الان ملك يداك افعل بس ما شؤت
وانا هنا كنت ناار فمسكت مادوناا ورحن زنقهاا ورا الباب وعاضض شفيفهاا ونازل فيهاا بوس وضاغط بزبي علي كسهاا وزلت ايدي الي كانت رفعه ايدهاا وقرصت حلمه بزهاا من علي الهدوم واول ما دوست علي الحلمه لقتهاا اعصبهاا بتسيب وبتقع روحت سندهاا ورميها علي السرير وقالع هدومي وجايب حزام ونازل فيهاا ضرب وهيا علي السرير بالهدوم وكانت هيا متعمده تجيب جسمهاا تحت الضرب وبعد ما زهقت روحت شددها من شعرهاا وقاطع هدمهاا ونازل عاضض حلمه بزهاا اليمين وقارص علي الشمال ونفس النظام في الشمال وقارص علي اليمين وضرب فخدهاا بالحزام عشان تفتحهم ونازل ضرب في كسهاا بالحزام علي الهدوم ولما زبي خلاص بقا نار رحت شددها من شعرهاا وحشره في زورهاا لحد ملاقي عنيهاا بتغرب وبدات تتخنق اشيله وارجع اعمل ثاني وبعد كدا رمتهاا علي السرير ورحت محشكر زبي فيهاا وهيا من كتر السوائل زبي دخل فيهاا بكل سهوله وتميت شغال فحت في كسهاا لحد مجبت جواهاا ورحت قايم من عليهاا وداخل واخد دش وطالع نايم وسيبهاا زي ما هيا وقعدت اربع ايام نيك بس في ليدونا وبعد كدا طلعت عالي ايطاليا وعملت فيهاا نفس الي حصل في سان مرينو وبعد كدا في اليونان وبعدين اليمن وفي ظرف ٥ شهور كنت بالفعل قدرت اسيطر علي الدول دي بالكامل وبقا نظام الحكم في ايدي وقدرت اخسر المنظمات دي خساير كبيره جدا والموساد بعد ما عرف بالي عملته بداء بتاردني بس قدرت اوقع منهم اثنين ظباط واحد في الموساد والثاني في الشباك وبقيت المسيطر علي معظم الاسواق العالمية وبقت كل حاجه تمام بس يا ترا الحياه بتسيب كل حاجه زي ما هيااا اكيد لا فيوم وانا راجع من الشركات طلعت عليا اكثر من ٣٠ عربيه وصفو كل الحراسه الي معايا وغربلو العربيه الي انا فيهاا واخر حاجه شوفتهاا كان وقوعي علي الارض سايح في دمي وبالفعل اتنقلت للمستشفي وبعد ثلاث سعات الجهاز بصفر ونبض قلبي يقف والدكتور يخرج يبلغ اهلي اني مت بس يا ترا هتبقي دي نهايه الحكايه ولا هتبقي بدايه فصل جديد من الانتقام وطور جديد من اطوار التغير لنضج التفكير وتحديد الهويه...... ودي كانت نهايه السلسله الاولي ويارب تكون السلسله عجبت الجميع مكنش زعلت او ازعجت حد واه اسف لاي حد زعلتو في يوم وبجد قضيت وقت جامد جدا معاكو واشوفكو علي خير في سلسله جديده سلاام
الجزء الاول
طبعا زي ما الكل عارف اني طيار وفي اليوم دا كان عندي طلعه لجنوب أفريقيا بس حرفيا الطلعه دي غيرت تفكري وكانت السبب في تغيري من شخص هادي يميل لانطوائيه لشخص سيكوباتي يعشق السادي واليوم دا كان يوم روتيني جدا صحيت غسلت سناني وجريت شويا وبعد كدا رجعت اخدت شاور ونزلت الجيم وخلصت تمرينتي وبعد كدا رجعت اخدت شاور ثاني وادغديت وجهزت شنطتي واخدت عربيتي وطلعت علي المطار سلمت علي زميلي وشيكت علي الطياره وكان كل حاجه تمام وبعد كدا دخلت شيكت علي كبينه القياده واتؤكدت أن كل حاجه تمام دخلت الكافيه لحد قبل معاد الرحله ب1 طلعت الطياره وجهزتهاا وبعد كدا دخلت علي كونتر الركاب والكل ركب والامتعه طلعت علي متن الطائره واستعديت للاقلاع وكل شئ كان طبيعي ووصلت جنوب افريقيا والرحله هبتط والمفروض أنه هنقعد 3 سعات والرحله ترجع بس اول ما وصلت لقيت حجز فندق 3 شهور
انا هنا استغربت وكلمت المساعد الي معايا
انا / امير اي الي بيحصل مش المفروض نرجع كمان 3 سعات
امير/ ههههه هما عملوهاا فيك معي اني قولتلهم بلاش فارس بس شكلك عشان انت اهبل لبسوهالك
انا/اهبل يعني عشان بحترمكو وبحبكو ابقا اهبل
امير / يسطاا انت الكل بيستهفقك
أنا/ انت شايف أن احترامي ليكو ابقا هفك
امير / يابني افهم الي انت بتعمله دا غلط مينفعش تحترم الكل ولا تصاحب اي حد طب اقولك علي حاجه الي دبسك هوا احمد صاحب الانتيم ومش كدا وبس لا دا كمان اخد الفلوس الزياده من الشركه عشان هوا الي كان طالع الرحله دي واخد كل مستحقاته وبعد كدا ظبتهاا هوا وندا الي انت عملت معاها الواجب بدل المراه الف وتغطي عليهاا وتطلعهاا من المشاكل ونصصو فلوسك يا اهبل وخبط علي كتفي وقال راجع نفسك يا فارس راجع نفسك يابا وفكر بعقلك شويا
انا انصدمت بجد ومكنتش اعرف ان لدرجه دي الكل بيستحقرني ومستهفقني ونزلت مني دمعه وركبت الباص وسلمت سلاحي وطلعت بس مطلعتش علي الفندق نزلت اتمشيت لوحدي لحد ما وصلت لمنطقه مقطوعه لوحدي وظهر قدامي راجل كبير ولابس جلبيه بيضه وجسمه كله معضل وشديد السواد ولقيته قال
الشيخ/ ما بك يابن ادم يوجد هم وحصره في عيناك لم اراهاا في إنسان قط
انا/ اسف يا شخنا بس بجد مش قادر اتكلم حاسس اني قلبي بينفطر
الشيخ / اتكلم يابن ادم اتكلم مش يمكن اكون طالع من مملكتي عشانك مخصوص
انا/ ملك ؟ اه انتا اذاي بتكلم عربي اذاي واحنا في دوله اجنبيه
الشيخ / انا بتكلم كل لغات العالم ف انا.........
ولو حبين اكمل القصه قولو رايكو ويا ترا دا يبقا مين وهيبقا السبب في تغير حياتي اذاي
الجزء الثاني
الشيخ / انا بتكلم كل لغات العلم ف انا الملك الابيض مساعد قاضي القضاه الملك شمهورش والحاكم باسمه
انا/ اهلا وسهلا اقدر اسعدك ازاي ( بلا مباله انا اصلا مش مصدق بس المشكله اي تعمقت في الموضوع دا قوي وسمعت كتير عن الملك الابيض بس برضو دا كان علي اليوتيوب وكنت احسب الناس دي بتهزر بس لا دا نفس الوصف الي اتوصف )
الملك الابيض/ انا مش محتاج مساعده من حد انت الي محتاج مساعده محتاج تفهم انك لازم تتغير مينفعش تعيش طول عمرك كدا مينفعش تفضل السازج الي الكل بيستغله اتغير عشان تعرف تعيش في وسط البشر
انا/ انا مش قادر اعمل كدا مش عارف انا دي طبيعتي ومش عارف اغيرهاا
الملك الابيض / انت هتفضل هنا ثلاث شهور تيجي كل يوم المكان دا وانا هعرف ازاي اغيرك
انا / انا مش عايز اتغير انا كدا كويس كافي خيري شري
الملك الابيض / براحتك يا انسي ولكن أن غيرت قرارك وتريد حقا التغير فأنا انتظرك واختفي مرا واحده
طبعا رجعت الفندق وبصراحه معرفتش انا وكان داير خناقه بين عقلي وقلبي
عقلي / ياما قولتلك نتغير ونقسي زي ما الكل بيقسي علينا اشمعنا احنا الي نبقا هفق شايف اخرت طيبتك اضربنا علي قفانا اهو واتاخد منا فلوسنا
قلبي / انت تخرص خالص ويا بخت الي بات مظلوم ومبتش ظالم
عقلي / لا انت الي تخرص من النهارده بقاالك 26 سنه مضيعنا من دلوقتي مسمعش صوت
قلبي / قبل ما يتكلم كان عقلي قتله قتله بالحقد والغل الي زرعه جوايا قتله بكل قلمه اخدته من كل واحد سعده في يوم
وهنا انا اخدت قراري اني لازم اتغير وتأني يوم من الساعه6 وانا في المكان الي قبلت فيه الملك الابيض ووقفت عشر دقائق ومحدش جه وكل الي يشوفني يستغرب انا واقف كدا ليه مهو مكان علي طريق سريع والكل بيخاف يقرب من المكان دا بسبب الي بيسمعوه بليل ودا هنعرفه معي الأحداث
وبعد ما زهقت من الوقفه قررت امشي ولسه همشي لقيت بنت أقل ما يقال عليهاا ملكه جمال جسم مشدود بزاز صغيره نسبيا طيز معقوله عيون عسلي شعر طويل واسمر جاحد وقالت
البنت/ اهلا يا انسي مولاي الملك الابيض يدعوك لدخول مملكته فهوا لا يستطيع المجئ لك
انا/ وانتي مين بقا
البنت/ انا نائله ذات الشعور المائله هيا بنا ف الملك في انتظارك
انا. / تمام بس انا هخش مملكتو اذاي وانا انسي
قربت مني وحتط ايدهاا علي دماغي وفي لحظه حسيت أن روحي بتطلع والدنيا بتلف بيا واصوات صويت كتير جدا والوان كتير دخله في بعض وبعد كدا سواد هالك وفي لحظه كل دا وقف وظهر نور ابيض مشع قوي لدرجه اني مكنتش عارف افتح منه لحد معنايا اتعودت عليه وبدأت افتح لقيت الملك الابيض
الملك الابيض/ اهلا يا فارس اسف اني جبتك هنا وعارف أن جسمك تعب جدا لانك اول مرا تنزل لسابع ارض
انا/ بتقول اي في سابع ارض طب ازاي
الملك الابيض / عادي دي قدره عند الملوك وبس يقدرو يستعملوها وبعدين انتا هنا مش عشان اذاي انت هنا عشان تتغير موافق تتغير
انا/ وجودي هنا دا دليل علي اني موافق جدا كمان
الملك الابيض/ لازم من دلوقتي تفكر بعقلك وبس لازم قلبك دا يموت عشان تعرف تعيش
انا/ قولتله ازاي
الملك الابيض/ نده علي نائله وطلب منهاا كرباج من النار
ونده علي بنت اسمها عائنه وكانت لا تقل جمال عن نائله ودخلت نائله بالكرباج ودخلت عائنه ؤمرهاا انا تقلع واداني الكرباج وقلي اضربهاا
انا / مقدرش اؤذي حد
راح ماشور بايده ولقيت جسمي كله اتخشب وهدومي اتقلعت في لحظه وؤمر عائنه تضربني وهيا مفكرتش راحت ضرباني وانا اتوجع قلي لازم تفهم الدرس لو مدستش علي الي قدامك لما تجيله الفرصه مش هيسمي عليك مفهوم
انا مفهوم مفهوم بس خليهاا تبطل و ؤمرهاا أنها توقف وراح مشاور بايده جسمي رجع لطبيعته تاني وانا من الحظه دي قلبي اتملي حقد وغل وهوا عرف كدا راح قيلي عائنه ونائله من دلوقتي خدمينك تقدر تعمل الي انت عايزه فيهم وانا سمعت الكلمه دي من هنا ورحت جايب الكرباج ونازل ضرب في عائنه لحد ما جسمهاا كله جاب ددمم بس الغريب اني كنت مستمتع جدا وبعد كدا حسيت أن زبي وقف علي صوت ؤلمهاا وتوجعهاا روحت زققها علي الارض ورحت دايس علي وشهاا برجلي وكنت في اعلي درجه من المتعه وانا بعمل كدا ورحت جايب نائله ومخليهاا تفشخ رجل عائنه ورحت رازع زبي مرا واحده في عائنه ونازال نيك فيهاا وجسمهاا كله بيجيب ددمم من كل مكان وانا متمتع بالمنظر دا وكسهاا بيجب ددمم علي زبي فهيا كانت مش مفتوحه ومسبتهاش غير وهيا خلاص هتموت ورحت ماسك نائله ونازل فيهاا ضرب بغل كنت بنتقم من الكل كنت بتحول حرفيا وفضلت انيك فيهاا لحد مجيبت لبني جواها وبعد ما خلصت لقيت الملك الابيض حط أيده علي عائنه ونائله وجسمهم رجع زي ما كان وراح مديني خاتم وخلي علئنه ونائله يحطو قطرات من دمهم في قلب الخاتم وانا كذالك لأمر وقلي دا هيبقا اداه التواصل والمخاطرة بينكو لو احتجت اي حاجه فكر في الخاتم وهيا هتجيلك في الحال ويلا عشان ترجع للأرض تاني عشان محدش يحس بحاجه وبالفعل رجعت تاني وركبت ورجعت علي الفندق ولقيت امير جاي يزعق ويقولي
امير/ انت يا حيوان كنت فين لحد دلوقتي
روحت خنقه وباصص في عينه وقولتله
انا/ الحيوان دا الي خلف عرص زيك ولو فكرت تغلط فيا تاني هقطع لسانك مفهوم
ورحت رميه وطالع نايم علي طول .......
ودا كانت نهايه الجزاء الثاني لو حبين اكمل اكتبو في التعليقات
الجزء الثالث
صحيت ثاني يوم عادي جدا ودخلت غسلت سناني واخدت شاور ولبست لبس رياضي ونزلت جريت وانا بجري لقيت الخاتم بينور في ايدي وصوت في وداني بيقول عليك الحظر من الصديق فهوا حاقد عليك وفجئه بدات اسمع مكالمه مبين امير وأحمد
امير/ يابني بقولك خنقني وكان هيموتني انا لازم اعرف الشرموط دا مقامه
احمد / متخفش هنعرفه مقامه هكلم خطيبته دلوقتي واحطلهاا منوم وافتحهاله العرص
امير / وانا من هنا هكلم حد يجيب كيس كوك واحطهوله في الاوضه
احمد / تمام عشان يتعلم ويرجع كلب ثاني هوا المغفل دا مفكرنا مصحبينه عشان سواد عيونه لا يفهم كدا ويركز
وانا هنا كنت مصدوم صدمه عمري ازاي مكنتش مفكر أن احترامي معي الناس وطيبه قلبي هتخليهم يركبوني الملك الابيض عنده حق لو مدستش علي. قدامي في في فرصتي هوا مش هيسمي عليا لما تجيله الفرصه ورحت مفكر في نائله وعائنه
نائله/ تحت امرك مولاي
انا / انتي اكيد عارفه بالمكيده الي امير هيعملهاا هناا انا عايز السحر ينقلب علي الساحر وقبل موصل السكن يبقا المخدر في اوضه هوا
نائله/ حسنن مولي سيكون كل شئ علي ما يرام
وبعد كدا فكرت في عائنه
عائنه/ تحت امرك مولاي
انا/ احمد مضبر مكيده ل رانيا خطيبتي مؤمريتك انك تحميهاا من اي كلب زي احمد و احمد خاطب بنت رايس مجلس الشعب ودا عشان الوسطه وليه شقه بيعط فيهاا عايز عنوان الشقه وهيبقا فيهاا امتي
عائنه/ حسنن سيدي خلال لحظات سوف ادخل خطيبتك في نوبه نوم حتي لا تقابل احمد وسوف ابحث عن هذا المكان ومتي اقرب وقت سوف يزهب فيه الي هناك ومن سيكون معه
وانصرفت عائنه وانا كملت جري لحد ملقيت بنت جمالهاا في سمرهاا حاجه جامده بجد جسم اسمر معي عيون عسلي وشعر اسمر وقوام مشدود وحاجه فوق الخيال ولقتهاا مركزه معايا وانا بتكلم معي عائنه ونائله واول ما انصرفوا قربت مني وقالت
الفتاه/ كيف لبشري أن يسخر أعظم خدام للملك شمهورش كيف هذا فهذا لا يجراء أحد علي فعله فهم خدام ملك ملوك الجن وحتي الملك الابيض الحاكم باسمه من اقوي الحكام ولن يقبل ذالك ارجوك ذدني من معرفتك واخبرني كيف وانا سؤكون في خدمتك مدي الحياه
انا / انتي مين وبتكلمي علي اي انا مش فهمك
الفتاه/ انا العرافه
ولسه مكملتش كلمهاا ورديت عليها انا
انا/ انتي الشهيره بالعرافه اسمك الحقيقي ياسما من مواليد ١٩٩٧ يعني لسه في ال20 من عمرك ولدك كان قطب من أقطاب السحر لديكي جيش جرار من قبيله بني القماقم وهم الجن الاحمر ولكنك لا تريدي أن تستعمليه فانتي لا تريدي السحر ولكن هم عهد معي والدك وانت وريثته الوحيده ولتعلمي لم ينفعك من استدعتيه لكي يخبرك عني فهوا لأن سوف يقول لكي لديه هاله قويه لا استطيع كسرهاا انا بتكلم والعرافه فتحه بقهاا من الصدمه اذاي انسي زيي قوي كده ومحدش يعرف عنه حاجه من السحره
العرافه/ ووطت علي ايدي وبستهاا وقلتلي اتقبلني خادمه عندك
ولسه ما كملتش كلمهاا ولقيت الخاتم انفتح وصوت في وادني بيهمس اقبلهاا انهاا ستكون هيا وجيشهاا تحت امرك ولكن اطلب منها عهد الدم
انا/ موافق ولكن بعهد الدم والأمير كسار امير بني القماقم يعطي العهد أيضا
العرافه / تحت امرك مولاي
ومرا واحده ظهر الأمير كسار وقطع حته من كف أيده ونقط بدمه في الخاتم والعرافه عملت نفس الكلام وكدا بقا تحت ايدي جيش بني القماقم كامل وكمان عرافه ولدهاا لديه الكثير من الكتب التي لا تقدر بثمن . وبعد ما الخاتم تتقفل قولتلهاا
انا/ بليل هستدعيكي بالمخاطري لكي نمارس الجنس يا عبده
العرافه/ تحت امرك مولاي سؤكون في انتظار دعوتك
وسبتهاا وكملت جري لحد الفندق ولقيت الخاتم بينور ونائله بتكلم
نائله/ كل شئ كما أمرت والشرطه لأن في طريقهاا الي الغرفه
انا / احسنتي يا نائله
ولسه مكملتش جري ولقيت الخاتم بينور ثاني وعائنه بتكلمني
عائنه/ خطيبتك الان في حاله نوم وسكون واما الأمر الثاني فصحبك عنده شقه في المهندسين برج رقم 36 شقه 12 وسوف يزهب لهاا كمان 30 دقيقه وفي صحبته صديقتك ندا لكي يمارسو الجنس
انا / احسنتي يا عائنه
وكملت جري لحد ما وصلت الفندق وعشر دقائق لقيت الشرطه بتخبط عليا عشان تفتش الاوضه ومعاها أمن الفندق والمدير
المدير / اتؤسف يا سيدي ولكن يجب أن نقوم بتفتيش الغرفه فلدينا بلاغ باقتنائك المحضر
انا/ تمام اتفضلو فتشو برحتكم
ودخلت الشرطه فتشت الاوضه وملقتش حاجه واعتزرو بس وهما خرجين كانو بيكلبشو في امير بتهمت ازعاج سلطات وبلاغ كاذب بس وهما خرجين كلمت الظابط
انا/ ولكن انا كمان عندي بلاغ مدام المخدر ممنوع وانتو كدا كدا هنا
الظابط/ اتفضل قدمك بلاغك
انا/ الشخص الي انتو بتقبضو عليه دا مش بس عمل بلاغ كاذب لا دا هوا كمان الي بيشرب المخدر والمخدر في الاوضه بتاعته
الظابط/ لازم تفهم أن لو فتشنا الاوضه وملقناش فيهاا حاجه هيبقى مصيرك جنبه في السجن أو الترحيل
انا /موافق
الظابط/ سعاده المدير اتفضل افتحلناا غرفته
ودخل المدير وفتح غرفه امير وفتش فيهاا وطلع عسكري في أيده كيس ابيض
العسكري/ لقد عثرنا علي هذا الشي سيدي
الظابط/ حسنن القو القبض عليه
امير/ أن انا انا معرفش حاجه عن الكيس دا انتا بتحبسني يا فارس ارجوك قولهم انك بتهزر واسحب البلاغ ارجوك انا اهلي ممكت يموتو فيهاا عندي اخت علي وش جواز مين هيجوزهاا ارجوك يا فارس ارجوك
انا / انت مش كنت عايز تعرفني مقامي وارجع كلب زي ما كنت انا بقا ممكن اطلعك منهاا بس تبقي كلبي
امير / موافق موافق تحت امرك بس طلعني
انا/ سبني يومين افكر
ودخلت الأوضه مسكت الفون وكلمت حد
انا/ زي ما بقولك كدا هيبقى في العنوان دا كمان ساعه. ومعاه واحده
الشخص/ تمام كمان ساعه .هبقا هناك سلام
وبعد كدا فكرت في العرافه وعملت معاها تخاطر وامرتهاا انهاا تيجي وبعد ربع ساعه لقيت الباب بيخبط
انا / اهلان بالكلبه
العرافه/ مرحبا بك سيدي
ودخلت الأوضه وفقلت وراهاا وانا روحت زنقهاا في الحيطه وباكل شفيفهاا حرفيا مش ببوسهاا ومسبت ايدهاا فوق ونازل بوس وتقفيش في بزازهاا وبعد كدا سبتهاا رفعهاا ايدهاا وبقيت بقطع في هدومهاا وكل ما اقطع حته أمص تحت منهاا بدأت ببززهاا قطع الثوب الي كانت لبساه وظهرلي فردتين جيلي مدهونين شوكلاته وفضلت أمص فيه وبعد كدا نزلت لحد كوسهاا وقطع الثوب من تحت ولحست كسهاا كويس وبعد كدا بقيت اضرب علي كسهاا بايدي ورحت مضريهاا مخلي وشهاا للحيط وضاغط بايدي علي وشهاا في الحيط كويس قوي وبعد كدا نزلت بوست طيزهاا ورحت طالع جيبهاا من شعرهاا ومنزلهاا تحت رجلي ومخليهاا تقلعني الشورت بسننها ورحت حاشر زبي في ظورهاا لحد مكانت هتموت واطلع زبي عملت الحركه دي كذا مرا لحد مبقا زبي سيخ حديد ورحت جيبهاا من شعرهاا رميهاا علي السرير وخليت نص فوق السرير ونص تحت ورحت مدخلت زبي في كسهاا ولقيته ديق نيك ولسه بطلع لقيت عليه ددمم شرفهاا ببص في عنيهاا لقتهاا بتشاور برسهاا كمل روحت رزعه جواهاا ثاني ونزلت فيهاا نيك أكثر من ساعه الا ربع ولما حسيت اني هجبهم جبتهاا من شعرها ونطرت علي وشهاا وخلتهاا تنضف زبي ودخلناا الحمام عملت معاها كمان واحد ورحت طالع هيا مشت وانا نمت ...مشهد آخر
احمد وندا بيتقبلو واول ما احمد قابل ندا خدهاا في بوسه في الاسنسير
ندا / براحه بدل محد يشوفنا يبلغ خطيبي أو خطيبتك
احمد/ الي يشوفنا يشوفنا كسمهم
ودخل الشقه وراح زنقهاا ورا الباب ورفعهاا علي وسطه ودخل بيهاا اوضه النوم علي طول وقلعهاا كل هدومهاا وهوا كمان قلع وبيبوس ويمص في حلمه صدرها ومرا واحده يلاقي باب الشقه بينكسر صوت ناس كتير دخله وبيرفع عينه يشوف مين لقي................ وهنا الجزاء الثالث يكون خلص وبشكر الناس الي بتدعمني جدا وزي ما وعدت الجميع الجزاء دا طويل وشكرا خاص لي رانيا الي خلتني اكتب القصه دي لاني مكنتش ناوي اكتب من بعد ما وقفت في سلسله يوميات سادي مصري عشان مكنش عليهاا دعم وهيا الي شجعتني اكتب دي وياريت القي دعم عشان بجد بتعب جدا في القصه دي وعلي ما اعتقد حسنت جدا من سلبيات القصه الثانيه واي حد شايف أن ممكن نحسن القصه اكتر من كده يكلمني خاص ويلاا سلااام
الجزء الرابع
لقي حماه وخطيبته وقوه من الشرطه دخله عليه
وندا اول ما شافت المنظر تمت تعيط وتصوت واميره خطيبه احمد اول ما شافته انهارت من العياط وتمت تضرب فيه بالقلام والشرطه واقف راح حماه طايل بيه قال
طايل/ اتفضل يا حضره الضابط شوف شغلك
الظابط/ مش هنعرف نعمل حاجه يا طايل باشا ولا البنت متجوزه عشان نعمل قضيه زنا والواد آخره قلمين وكام يوم وخلاص علي كدا
طايل / انا فاهم كل دا يا باشا بس انا دلوقتي بتقبض علي اكبر تاجر مخدر فودو في مصر
الظابط/ طب ودي هنعملهاا اذاي يا بشا طب خليهاا حشيش حتي نلقيله الكميه عندنا
طايل / لا دي سهله خالص يا باشا
وراح طايل متكلم في الفون وعشر دقائق وجاله حك بشانطه وطايل سلمهاا للظابط والظابط ختهاا وكان عيزهم يلبسو عشان يخدهم بس اميره صممت ينزلو بالمليات وطبعا الشخص الي كنت بكلمه حضر وصور وبعت الصور لشركه مصر للطيران معي صوره من المحضر والشركه طلعت أمر برفده.....نرجع عندي صحيت من النوم غسلت وشي وسناني وكلمت رانيا خطيبتي
انا/ يا صباح النيك علي كسك قبل عنيكي يا كلبه
رانيا مصدومه عشان يامه كانت بتقولي نتكلم في السكس وانهاا عيزاني اشتمهاا واضربهاا وانا الي ارفض
رانيا/ احترم نفسك يا خول
انا/ خخخخخ الخول دا الي جابك يا زباله ولو طولتي لسانك تاني هقطعهولك مفهوم
رانيا/ فارس انت واعي للي انت بتقوله احنا ممكن نخسر بعض فيه
انا / في دهيا يا كسمك
ورحت قافل الفون وقمت عشان البس واروح للملك الابيض.....
عند رانيا معني نفسها
رانيا / احاا هوا فارس من أمتي بقي شخصيته قويه كدا
نفسها/ بس هيجنا ابن الاي وبقا علي كيفي شكله هيشكمني ويفشخ كسي الهايج دا
وقامت عشان ترن عليا وانا مطنش مش عايز ارد عليها
وهيا تهيج اكتر لأن دي اول مرا اعملهاا المعمله دي ...
نرجع عندي بعد ما غيرت لقيت الفون بيرن مرديتش ارد عليهاا ونزلت اتمشيت لحد مكن المملكه بتاعت الملك الابيض وعملت تخاطر معي عائنه ونائله عشان يجو يدخلوني بس قبل مدخل لقيت كائن عملاق وقالت
الكائن/ لماذا جئت الي هنا يا انسي
انا / وانتي ماالك اجي ولا مجيش
الكائن/ احننت يا انسي اتعلم معي من تتحدث ( بعيد عنك شكل طلع عندهم انت متعرفش انا ابن مين )
انا / لا معرفش ولو عرفت يعني
الكائن / انا التصور من اقوي ملوك الجان الاحمر يا انسي
وهنا انا اكتشفت اني في مشكله ورحت مفكر في جسار وعائنه ونائله والعرافه والكل في ظرف ثواني كان حاضر
الناصور/ اتريد أن تحربني بهائلاء الحمقي
ولسه مكملش الكلمه ولقيت العرافه طلعت كتاب وبدأت تقرا فيه وكل ما تقرأ اكتر جسم الناصور يتسلسل وخلصت وخلصت قرايا كان النصور متسلسل
انا / ها عرفت اني اقدر احربك
الناصور/ سوف اقتلك يا انسي سوف اقتلك
انا / مش لما تعيش
ولسه عايز اقرا قران عشان احرقه بس لقيت الكل خاف مرا واحده من اول ما جبت سيره **** ولقيت جسار قرب مني وقال
جسار/ مش هينفع الي انت بتعمله انت كدا هتعمل حرب معي بني الأحمر ودول من اقوي المحارب والحرب مش هتبقي في صلحناا
انا / بس دا لو اتساب بعد الي العرافه عملته هيقتلنا
دخلت نائله في الكلام وقالت
نائله/ لو عملت معاه عهد الدم عمره ما يقدر يؤذيك
انا / متاكده
عائنه / قالت طبعا
ورحت للعرافه وقولتلها انا عايز النصور يعمل معايا عهد ددمم
العرافه / النصور مش سهل يبقي خادم لحد وخاصه وئنه من اقوي المردا وكمان ملك اكبر قبيله في الجن الناري ودول من نسل ابليس
انا / قولتلها اتصرفي
العرافه/ حاضر
وتمت تقرا في كتب وتجيب وتأمر جسار يجبلهاا خشب ونوع معين من البخور وسكينه وتمت تكلم علي مياه ولعت في الخشب وحطت فيه البخور وحطت السكينه لحد محمرت وراحت مندياني مولاي
انا / اتكلمي
العرافه / كل حاجه خلصت هتاخد المايه دي ترشهاا حوليك عشان لو استدعا حد ميقدرش يقربلك وهتاخد السكينه دي وتطلب الطلب لو موفقش تقربهاا من. عنيه لحد ما يوافق ولو موفقش السعه في قرنه اليمين عشان دا سبب قوته
وعملت كل الي قالت عليه العرافه واول ما رشيت المايه لقيت كامل داخل علينا من الجن الاحمر وجسار استدعي جيشه وبقا جيش قصاد جيش وانا قربت من النصور وقولتله
انا / أمرتك باسم سليمان وكل ملوك الجان في هذا الزمان أن تكون جندي من جنودي وخادم وفي لي
الناصور / مستحيل
انا / قربت منه السكينه وقولته بامرك باسم قوه لا ** الا **
ورحت لسعه في قرنه لقيت جسمه كله بيتشنج وقال
الناصور/ وانا قبلت خدمتك باسم الملك سليمان وكل ملوك وملكات الجان والعرب العجام
وراح قاطع بمخلبه حتي من أيده والختام اتفتح ونقط من أيده ددمم والخاتم اتقفل وبكدا بقا النصور أحد خدامي هوا وجيشه وطلعت من الديره وامرت جميع الجيوش بالانصراف ورحت مفكر اني عايز اخش للملك الابيض مملكته وبالفعل خلال ثواني كنت تحت وقبلت الملك الابيض
الملك الابيض / اهلان بالفارس ولا تحب اقولك يا ملك ملوك السحره زي ما الكل في ممالك الجن بيقول عنك
انا / ممالك الجن طب واي الي عرف الحن بيا
الملك الابيض / يعني انت عايز يبقا معاك قبلتين من أقوا قبائل الجان وهما بني القماقم وبني الاحمر ومش عايز عالم الجن كله يسمع عنك دا انت جاحد دا أقوا السحره معرفوش يعملوها
واتكلمت شويه معاه وبصراحه بقيت برتاح وانا بتكلم معاه وبعد كدا رجعت الفندق ثاني وفكرت في حوار امير وبصراحه كنت عايزه يتمرمت شويه بس عرفت أنه رفض ياخد حاجه من فلوسي معي احمد وندا فقولت هسيبه وقبل منرجع ب١٥ يوم اطلعه ونمت وعدا شهرين ونص ومفيش حاجه جديده كل يوم بروح اقعد معي الملك الابيض وخلاص علي كدا لحد مجه اليوم الي هنعمل في استئناف الحكم عشان اطلع امير وامرت النصور بأنه يبدل الحرز بدل مهوا كوك يبقا سكر بدرا والبفعل دا الي حصل وكان خلاص فاضل كام ساعه واروح المطار فعملت تخاطر معي العرافه وجسار والناصور وامرتهم يجيبو جيوشهم ورحت رايح للملك الابيض في قلعته وخليت العرافه تقرا لحد متسلسل وخلتهاا حضرت السكينه والمياه ورحت رششهاا علي شكل ديرا وانا والملك الابيض في النص
الملك الابيض/ انت انتجنيت انت عارف انت بتعمل اي ومعي مين
انا / هههه اه عارف وبأمك باسم الملك سليمان وكل ملوك الجان في هذا الزمان أن تكون جندي من جنود وتكون خادم وفي لي
الملك الابيض/ مستحيل اخدمي انسي مستحيل
ولسه مخلص الكلمه كنت كويه عند جبهته ودي مصدر قوته وحصله زي ما حصل للنصور ووافق يكون خدامي وبكدا بقيت من اقوي السحره في العالم وحط عهد الدم وامرت العرافه أنها تفكه ورحت حضنه وقلتله
انا / متزعلش بس كان لازم اضمن ولائك وانك في ضهري بجيشك ومملكتك مهمي حصل
الملك الابيض/ تمام يا فارس تمام يا سيدي
سبته وطلعت لقيت امير طلع وحلته يرثا لهاا شكله مبهدل وحجته حاله واول ما شوفته قولتله
انا / اظن كدا انت عرفت انت بتعامل معي مين وانا طلعتك بناءن علي اتفقنا انك تبقي كلبي
لقيت امير جاي يجري ويبوس رجلي ويقولي
امير / أن تحت جزمتك يا سيدي بس ب**** بلاش تعمل فياا حاجه ثاني
روحت ضربه بالرجل موقعه وسيبه وماشي حضرت الشنط ورجعت ثاني مصر واول ما وصلت مصر لقيت رانيا مستنياني في المطار ودي اول مرا تعملهاا
رانيا / وحشتني يا فارس وبتحضني
روحت زققها ومشيت طلعت سلمت سلاحي ( طبعا الي ميعرفش أن اي طيار بيبقا مسلمينه سلاح عشان لو حصل اي نوش علي الطياره يعرف يتعامل ) وخدت بعضي وطلعت لقتهاا وقفه قدام العربيه رحت فتحهاا وراكب وهيا ركبت ولسه هتكلم روحت رزعهاا قلم ( عارف انك مبتحبيش كدا بس هوا عند يا رانيا ) ومسكهاا من شعرهاا وباصص في عنيهاا وقلتلها
انا / هوا انا انزتلك يا زباله عشان تركبي
رانيا / يعني أقف في الشارع ترضي حبيبتك تقف في الشارع
انا / انتي من دلوقتي كلبتي يعني متعمليش اي حاجه من غير مؤذلك مفهوم
رانيا / مفهوم مفهوم يا حبيبي
روحت واخد شفيفها تقطيع مش بوس ورحت مطلع زبي وضاغط دمغهاا تمصه وهيا من غير تردد خدت زبي في بوقهاا وانا اضرب علي راسهاا عشان زبي يخش جوا ظورهاا اكتر وانا بحشر زبي حطيت ايدي تحت الجيبه علي كسهاا ولقيته غرقان مش مبلول ورحت شايل راسهاا وقلتلهاا تفضلي تمصي لحد منخش الشقه وافتحك النهارده يا كلبه مفهوم
رانيا / مفهوم مفهوم
وضورت العربيه ومشيت لحد ما وصلت البيت ظبط هدومي ونزلت انا وهيا طلعنا الشقه واول ما وصلت ودخلت رفعت رانيا من علي لأرض ورحت رزعهاا علي الكنبه لقتهاا بتقلع كل هدومهاا في ثانيه معي نفسهاا وانا قلعت هدومي وطلعت الحزام من البنطلون ونزلت ضرب في رانيا
رانيا / اخيرا فهمتني كمان ارجوك يلاا افتحني وريح كسي معتش قدره ارجوك
انا / مش بالساهل تنولي الشرف دا يا كلبه
وكملت ضرب فيهاا لحد ما جسمهاا احمر وبعد كدا شدتهاا من شعرها ونيمتهاا علي يد الكرسي وخليت طيزهاا ليا ونزلت فيهاا ضرب لحد محمرت خليت جسم رانيا كله احمر وبنت المرأ كان كسهاا بيجيب شلالات عسل وخلتهاا موطيه علي الكرسي ودخلت زبي من ورا في كسهاا ياااه علي الجمال لما تبقا بتنيك الي بتحبه وبالطريقه الي بتحبهاا بيبقا احساس تاني احساس كسهاا الديق علي زبي شعور ثاني خالص ولسه بطلع زبي عشان ادخله ثاني لقيت ددمم البكاره علي زبي طلعت زبي ومسحت كسهاا وزبي ورحت رازع زبي ثاني ونازل في نيك وضرب علي ظهرهاا أكثر من ساعه الا ربع لحد ما جيبت في كسهاا ودخلت الحمام وطلعت رانيا عايزه تخش تستحمي قولتلها لا يا كلبه هتروحي زي الشرموطه كدا بلبني
رانيا / ونبي متسخني ثاني عشان كسي معتش قادر
انا / طب يلا غوري
ولبست رانيا هدومهاا علي نجستنا ونزلت وصلتهاا ورجعت نمت .... مشهد آخر عند شخصين
الشخص ١: ملك السحره قوته ذادت جدا لازم نعرف هوا مين مش هينفع يتساب كدا
الشخص ٢ / مش عارفين نعرفه دا معموله هاله قويا جدا ميقدرش يكسرهاا غير الملك شمهورش نفسه
الشخص١/ خلاص انا هتصرف .....
مشهد اخر عند رانيا
رانيا بعد ما روحت دخلت خدت دوش طلعت تلفون وكلمت بنت
رانيا / حكتلهاا عن كل الي حصل بنا
البنت / بتهزري اذاي دا كان أهبل خالص
رانيا/ معرفش بجد بس عمل فيا الي متعملش انا مش مصدقه لحد دلوقتي
البنت / لا متهيجنيش انتي كدا هتخلني ابقا كلبته انا كمان
رانيا / انتي عارفه اني كنت بحبه ودلوقتي بقيت بعشقه بس مش هزعلك لو هوا وافق انا موافقه
البنت / سبيهاا عليا بس انتي ظبطلنا مقابله ....
بصوا يا جماعه انا هعمل فكره جديده انا هدخل أشخاص معانا في الجروب في أدوار في القصه والي عايز يدخل بضوب فا انا محتاج ثلاثه دلوقتي ولدين وبنت بس البنت لازم تبقي خاضعه والي موافق علي الفكره يخش خاص ويكتب اسمه وسنه ووصف شكله والولدين هيبقو في دور الشخص ١ وشخص ٢
انا البنت فا هيبقا نفس النظام برضو الاسم والسن والشكل
طبعا مش لازم الاسم او السن الحقيقي دا براحتك بس انا عايز اخلي الناس تندمج معايا في القصه ويحس أنه جزاء منهاا عشان أثارته تزيد ........يلا سلااام اشوفكو في الجزاء الخامس....
الجزء الخامس
قبل مبداء الجزاء في كلمتين عايز أقلهم عشان ابقى مرتاح نفسيا القصه دي كلهاا خيال يعني انا ولا حضرت ولا قبلت ملوك حن ولا حاجه من الكلام دا كله كل دا عبارة عن خيال عشان الشباب الي ١٦و١٧و١٨ سنه ميفكروش اننا قبلنا جن ولسه عايشين طبيعي لحد دلوقتي وواجب علي اي حد بيكتب في محتوي فيه حن وما وراء الطبيعي أنه يفهم الناس الكلمتين دول عشان ميجربوش ولازم تقرا كويس عن الي هتكت اسمه من ملوك الجن في أي قصه عشان في منهم ملوك بتحضر عن طريق التخاطر والتخاطر عندهم بيبقا عن طريق ذكر لاسم في أجواء معينه وطبعا انا مش هقول الأجواء دي لاني واحد من الناس قعدت شهرين مؤذي بسبب حد كتب قصه ومنهوهش أن الملك الي كتب عنه بيحضر عن طريق ذكر اسمه في ظروف وللا سف حضر ومعرفتش اتعامل معاه وعشت شهرين من أسواء ايام حياتي فكان لازم أنبه من الاول مقراش في الحجات دي وبلاش الفضول يا جدع ويلا بينا نبداء في قصتنا
صحيت الصبح بعد ما فوقت من نيكه امبارح وبدأت أفكر اذاي ارجع فلوسي الي اخدهاا احمد وندا مهو برضو دول ٤٠٠ الف جنيه مينفعش اسبهم ودي مش اول مرا وكل مرا كنت بعديهاا بس المرأ دي مش هعديهاا المهم لبست ورحت لحمد النيابه ودخلتله
انا / اهلا بصحبي الزباله
احمد / انا مش فيقلك دلوقتي غور من هنا
انا / علي الحرام محد حميك غير القطبان دي علي العموم اديك هتاخد جزائك انا بقا جيلك عشان تعملي توكيل ادير كل اعمالك الي هيا فلوسي في الأساس
احمد / بتحلم
انا / طب انت بحلم عشان احقق حلمي أنت بقا حتي الحلم مش هتعرف تحلمه أنجز هتمضي ولا اشوف شغلي
احمد / ههههه تشوف شغلك تصدق ضحكتني ياض انت أتفهم من انك تعمل حاجه
انا ضحكت وفكرت في الملك الابيض وعملت معاه تخاطب
الملك الابيض/ تحت امرك يا ملك ملوك السحره
انا / عايزه يحس بكل انوا الالم
الملك الابيض/ اعتبره حصل
في لحظه كان احمد عينه اتحولت وروحه بتروح وحرفيا بيشوف الموت
احمد / انت عملت فيا اي انا مش قادر من الالم ابوس رجلللك الحقني
انا / امضي
احمد / مش همضبي مش همضي
اتكلمت بصوت مسموع عشان يعرف اني سبب الالم
انا / ههههه زود يا عبد
وأحمد هنا معتش قادر ينطق ولقيته مرا واحده نتش الورق وراح ماضي وباصم عليه ومدهولي
احمد / اديني مضيت ارجوك وقف ابوس جزمتك
انا / اخصيه يا الملك الابيض
احمد / لا ارجوك بلاش ونبي
انا/ مش كنت عايز تفتح رنيا اديك هخليك متعرفش تفتح حتي فرخه
وفي لحظه لقيت احمد بيسرخ من الوجع والدم نازل من رجله والشرطه بتجري عليه وبتتطلب الإسعاف ورحت رايح لي ندا كانت بعيد عن أحمد شويا بس سمعه كل حاجه
انا/ اهلا بحبيبت اخواهاا المتناكه الزباله اي هتمضي ولا اخليه يخيقفلهولك خالص
ندا/ لا لا ارجوك انا همضي همضي
وخدت الورق مضت عليه وانا استدعيت النصور وامرته يجيب معاه ١٠ من اقوي المحاربين في جيش مملكته
انا/ جبت الي قولتلك عليه
الناصور/ حصل يا مولاي ملك ملوك السحره
اتكلمت بصوت عالي
انا / انيك البوه انت وجنوده وبكل قوتك لحد ما تخلي كسهاا معتش نافع عشان اعرفهاا ازاي كانت عايزه تجيب شرفي يوسخه المتناك
( تقولي لي جبت الملك الابيض ل احمد والنصور ل ندي .جبت الملك الابيض لاحمد عشان الملك الابيض معندوش رحمه.اماا النصور فجبته ل ندا عشان قوته الجسمنيه كبيره وزبه كبير وفيه نظام بروز كدا عشان كدا جبته ل ندا هوا وعشره من فصلته)
وبكدا يبقا انتقمت من كل الي ظلمني وكنت خلاص ناوي اقفل قصتي علي كدا بس يخساره بتاؤتي الرياح بما لا تشتهي السفن ويادوب طلعت من النيابه ولقيت عربيه جب سوده فيهاا اربع رجاله وفتحو عليا الناار... في مشهد آخر
الشخص ١ / لازم نعرف اي حد من خدامه لأن كدا بقا بيشكل خطر رسمي عليا
شخص٢/ وهنعرف ازاي وكل خدامه ملوك يعني لو فكرنا نقرب منهم هنتنسف
شخص٣/ اومال هوا عرف يخليهم عبيده ازاي
شخص٢/ لانه من نسل احمد البوني ودا كان اقوي ساحر في عصره وهوا الي كاتب كتاب شمس المعارف
شخص٣/ يبقا كدا لازم يموت دا بقا نفوزه بتشكل خطر رسمي ومينفعش نسيبه يوصل للمرحله الي. وصل ليهاا جده
ولسه الشخص الثالث مكملش كلامه غير ولقي بنت دخله تجري عليهم
البنت/ اخبااار حلوه عرفت اوصل لعبد من عبيد ملك ملوك السحره
الشخص١ / مهو احنا عارفين كل عبيده وقلهم عائنه ونائله ودول في حمايه الملك شمهورش يعني حتي دول منعرف نكلمهم
البنت/ لا وفيه العرافه
الشخص١ / العرافه ومين العرافه دي
البنت/ دي بنت من جنوب افريقيا ابوها كان عامل عهد ددمم معي جسار وقبلته وبكدا هيا في حمايتهم
الشخص١ / مهو كدا برضو مش هنعرف نكلمهاا احنا مش قد جسار وقبلته ودي قبيله مش سهله
البنت/ لا مهو احنا مش هنؤذيهاا احنا هنستدرجهاا لمنطقه محصنه ونعمل فيهاا العزيمه البرغوثيه بحيس أن مفيش اي نوع من انواع الجن يخشهاا وبعد كدا نسبقا سلبناها كل قوتهاا ونعرف نتعامل معاها
شخص١/ موافق
شخص٢/ موافق
شخص٣/ موافق
البنت / خلاص هتحرك دلوقتي
وبالفعل البنت اتحركت علي جنوب افريقيا وراحوا للعرافه وقالوالهاا انهم محتجنهاا في شغل وبالفعل العرافه راحت معاه واول ما دخلت حست ببرد جدا ودا بسبب ان كل الحرص بتوعهاا من جيس جسار وحتي القرين بتعهاا مدخلوش معاها ولسه عايزه تطلع لقت حد رش حاجه علي في وشهاا وفقدت الوعي حوالي يوم وثاني يوم لقت حد بيفوقهاا ويقولها
الشخص١/ كل دا نوم
العرافه/ انت مين وعايز اي
شخص١ / انا مين دا مش مهم المهم عايز اي
العرافه/ وعايز اي
شخص١/ اعرف مين ملك ملوك السحره
العرافه/ بلاش احسن ليك ويلا طلعني من هنا عشان لو عرف هيقتلك
الشخص١/ ههههه لا حلوه ونده علي حد
ودخل عليه عباره عن طور علي شكل انسان ونزل فيهاا ضرب لحد ما استحملتش وحتي معندهاش طاقه تعمل معايا تخاطر ولما معتش قدره تستحمل التعزيب أكثر من ثلاث ايام قالت
العرافه/ خلاص هقول هقول
الشخص١/ شطوره اتكملي
العرافه/ اسمه فارس ومن مصر وعرفتهم كل الي تعرفه عني
الشخص١/ كدا احبك وبخصوص انا امين ابقي قوليليه m.Ali.elshoky بيسلم عليك دا لو عاشت ( دا انا مش هعمل فيك زي ما عملت معي الملك الابيض دا انا هفشخك بقا تنيمني نانا ياض وتضربني بالنار اصبر بس )
وراح طالع ومدي أمر بقتلي...نرجع عندي بعد ما اضربت بالنار حرس النيابه اشتبكو معاهم معي العربيه وطلبولي اسعاف ودخلت العنايه المركزه وخلال ثلاث سعات كام جهاز نبض القلب واقف
بعد ما جهاز النبض واقف دخلو الدكتره يجرو وبداءو يعملو في صدمات الكهربه انا في الوقت دا كنت في مكان عباره عن بياض فقد لا غير ودخل علياا راجل شبه جدي جدا وكنت حاسس اني اعرفه قوي واول ما دخل عليا حضني وقال
الشخص/ اهلان بملك ملوك السحره يخاتم نسلي وحاكم باسمي اهلان بمن سيكون عالم جن خدامه وتحت اقدامه اهلان بمن سيملك الارض الانه هوا من خلق لاجل هذا اهلان بصاحب الدم الطاهر والقوه والهيبه فانت من ملكت قوه بنت ابليس وصلابه فرعون وقلب يوسف وحقد البوني نعم اعلم انك لا تفهم شئ ولكن قد حان لاوان لكي تفهم ففي السابق لم يكن لديك القوه او الصلابه علي الفهم ولكن الان انت قطعه مني فانت لديك حقدي وغلي علي كل من ظلمني ولان اعرفك بنفسي انا احمد البوني الملك الاعظم للسحر اول من سخرت ملوك الجان واول من قابلت ابليس في منصبه وانت وريثي وريثي الذي كنت انتظره كل تلك الثنين لكي يعيد مجدي مجدي الذي سولب بسبب جماعه راع فهم من قامو بقتلي وهم من خطتو لقتلك عليك الان يا بني ان تتخلص منهم ... وراح مقرب من دماغي وحط ايده علي راسي وحسيت ان الدم بيغلي في راسي ودخل كميه علم جديده في ذاكرتي لا تقدر بثمن حرفيا حسيت اني بقيت موسوعه من الكتب
البوني/ الان انت جاهز للموجه ولكن تذكر دائمن ان الشك اساس الحقيقه وانك لا تؤمن غدر الزمان ولا تخرج احد من دائره شكك يا بني و الا لن تلوم سوا نفسك ولان عليك الخروج من هذا الباب فا انت لم تخلق لكي تمت انا خولقت للخلود
وبالفعل خرجت من الباب وبدات ارجع لي وعي تدريجا بس فوقت لقيت نفسي في مكان مظلم ومفهوش اي نور خالص وحاسس ببروده شديده جدا وسامع صوت ناس بتكلم براا وانا اول ما حسيت ان فيه حد تمات اخبط بي ايدي ورجلي في الباب بس في لحظه كنت سامع صوت صويت وهرجله وزعيق وخمس دقايق سمعت صوت اكتر من واحد في المكن وحد بيحكي انه سمع صوت تخبيط من هنا وانا اول ما سمعت كدا كنت بدات اخبط ثاني لحد ما لقيت ان في حد بيفتح عليا المكان وبيخرجني ايوه زي ما توقعت يا حبيبي كنت في ثلاجه الميتين وكلهاا كام ساعه ويشرحوني بس قدرت الحق نفسي ..واول ما الدكتور شفني قال
دكتور1/ سبحان **** دا ازاي دا احنا عملنا المستحيل عشان ننقذه
دكتور2/ ممكن يكون القلب استجاب بعد ما الجسم ارتاح وبدا ينتج طاقه
دكتور3/ انا قولتلكو ان العقل لسه بيدي اوامر للقلب يضخ ددمم بس انتو مصدقتوش وراح منادي علي الممرضه عشان تجهزلي اوضه وبالفعل شلوني من الثلاجه وطلعت علي غرفتي بس بعد حوالي عشر دقايق لقيت شاب داخل عليا طوله حوالي 193 سنتي ووزنه حوالي 93 كيلو قماحوي شعره اسمر وعينه عسلي شعره هايش وكيري واول ما دخل قال
الشخص/ حمد**** على السلامه يا بطل انا الدكتور ميشيو الدكتور النفسي الي هيتابع معاك
انا / بس محدش قلك اني مجنون
ميشو/ ياعمنا ولا مجنون ولا حاجه الحاجه الحكايه انك اخدت صدمه وانت في الثلاجه وعشان متاثرش عليك بالسلب استدعوني عشان اعلجك
وبدات اتكلم معي ميشو بس الغريبه انه مكنش بيسال غير عن حاجه واحده شوفت اي وانت في الغيبوبه وانا كل مرا اقوله مشوفتش حاجه كنت سامع كل الي حوليا بس مش شايف لحد ما اكد كل شكوكي وقال
ميشو/ يعني مقبلتش حد وانت في الغيبوبه
انا هنا اتؤكد انه طبع المنظمه وانه ولا دكتور ولا نيله بس هنا بعتينه عشان يعرف اني عرفت حاجه ولا بس انا حبيت اشغل دماغي الانه تقريبا هوا الخيط الوحيد الي هيوصلني للي امر بقتلي فشغلت دماغي وقلتله
انا / اقابل حد ازاي حد قلك عليا اني كنت في شرم انا كنت في غيبوبه يا دكتور
وميشو هنا اتاكد اني مشوفتش جدي وانا لسه معرفش حاجه وضحك وقام قال
ميشو/ انا هسيبك ترتاح دلوقتي والتشخيص المبدائي ان انت معندكش اي مشاكل نفسيه ودا الكرت بتاعي لو احتجت اي حاجه كلمني وخرج
انا/ دكتور اي بس علي الحرام لتطلع في الاخر سرنجه .....في مشهد اخر
طلع ميشو وركب عربيته وطلع التلفون ورن علي حد
ميشو/ الو يا علي للاسف لسه عايش بس تقريبا احمد البوني مجلهوش معني كدا انه لسه مكملش تئهبه ونقدر نقتله في اي وقت
علي/ عندك حق شكل كدا نفسه طويل وهيتعبنا بس علي العموم ادينا هنلعب وانت عارف اني بحب العبه الحلوه يلا سلام ومتنساش تعدي علي سلمي وتجبهاا معاك انا مستنيكو في مطعمي الي في المهندسين
ميشو/ تمام يا رايق سلام ....... نرجع عندي بعد ما ميشو طلع استدعيت الناصور والملك الابيض
الناصور / تحت امرك مولاي
انا/ عايز اعرف كل حاجه عن ميشو الي كان قاعد هنا وهوا شغال معي مين
الناصور/ اعتبره حصل يا ملك
انصرف الناصور واستدعيت الملك الابيض
الملك الابيض/ تحت امر الملك
انا/ تعرف اي عن احمد البوني
الملك الابيض/ تقصد جدك
انا/ اتكلم
الملك الابيض/ حكي نفس الي حكاه احمد البوني بس زود انه المنظمه مكنتش عرفه توصله بس وصلت لي اعز اصاحبه ورشته بالفلوس وهوا الي قتل جدك
انا / طب ودا يبقا مين اسمه اي نسله مين
الملك الابيض/ دا يبقا el.shoky باشا ( وركزو في الاسم دا قوي عشان هنحتاجه بعدين )
انا / جدك عامر والي كان ابن احمد البوني كان حالف انه ميسبش حق جدك وبالفعل قتله هوا كل اولاده الا ولد واحد بس ودا منعرفش لحد النهارده هوا مختفي فين او بيعمل اي
انا/ تمام انصرف انت
انصرف الملك الابيض وبدا الخاتم الابيض ودا كان طلب من الناصور بالمخاطره
انا/ تفضل بالحديث
الناصور/ يوجد مكالمه مهم معي ميشو يجب ان تسمعهاا
انا/ تمام
وهنا سمعت كل الي قاله ميشو معي علي وهنا سكت لحظه وقلت
انا/ علي اه يا علي شكل العب هيطول معاك قوي بس سعتهاا متزعلش
انا/ عايز اعرف كل حاجه عن المجموعه كل حاجه يا نصور مفهوم
الناصور/ مفهوم
بعد ما خلصت معي الناصور افتكرت العرافه اكيد هتفدني في الموضوع دا وعملت تخاطر معاها بس مكنش في اي استجابه وكانها ماتت هنا انا قلقت وعملت تخاطر معي جسار
انا/ جسار انا بعمل تخاطر معي العرافه ومفيش اي رد منهاا في اي حصل
جسار/ اتاسف سيدي ولكن وجدت كل جنودي الذين يحمونهاا قتلي وهيا بداخل مكان يوجد عليه طلمس لا نستيطع كثره
انا/ تمام هبعتلك النصور بجيشه
جسار/ لن يقدر علي فعل شئ ف الوحيد الذي باستطاعته كثره هما الملوك
انا/ خلاص هبعتلك الملك الابيض
جسار / حسنن سيدي في انتظاره
اتخاطرت معي الملك الابيض وامرته يروح لجسار ويكسر الطلسم وبالفعل عمل كدا بس لقي جنود كتير من البشر ولان العرافه بشريه فمكنوش عرفين يطلعوها وخاصه وان جسمهاا مفهوش اي نوع من انواع الطاقه فلقيت الملك الابيض بيتخاطر معايا
الملك الابيض/ انا كسرت الطلسم بس مش هتعرف نطلعهاا الان جسمهاا مفهوش طاقه لازم انسي هوا الي يشلهاا
انا/ تمام
ولسه بشغل دماغي لقيت رقم جه في ذاكرتي فكلمته علي طول
انا/ الو
الشخص/ مرحبا بملك ملوك الجان كنت انتظر مكالمتك من وقت كثير فرجالك في انتظارك يا موالي
انا/ انت تبقي مين
الشخص/ انا....... لو عيزين تعرفو دا يبقا مين وهيحصل اي في الي جاي يبقا تستنوني في الاجزاء القادمه ودا يبقا نهايه الجزاء الخامس اشفكو الجزاء الجااي قبل ما تمشو تحبو اكمل اني انزل كل يوم جزاء ولا اخليها كل ثلاث ايام وانزل جزاء كبير ياريت تكتبولي رايكو في التعلقات وطبعا شكرا لدكتور ميشو انه وافق يبقا جزاء من قصتي ...سلاااام قبل مقفل معلش مفيش مشاهد جنسيه في الحزاء دا بس انا مضروب بالنار وراجع من موت يعني ايكد مش هيبقى في اي نفس للجنس ولو عملت اي مشهد جنسي في الجزاء دا كان هيبقا مبالغه كبيره وكان احتمال يبوظ حبكه القصه اسف
....... بس هل يا طرأ هتبقي دي نهايه قصه ملك ملوك السحره اكيد لا ملك ملوك السحره مش بالسهوله دي يومت وهنعرف دا في الأجزاء الجايه والثاني مرا وطبعا بشكرا علي أنه قبل يطلع في دور الشخص١ وكدا باقي الشخص ٢ والشخص٣ والبنت وصاحبه رانيا فا الي حابب يتقدم يقول وعارف أن الجزاء دا صغير بس انا مكنتش فاضي انزل خالص بس عشان انا متفق اني هنزل كل يوم قبل السفر نزلت ياريت تسمحوني يلاا
سلام اشوفكو الجزاء السادس
#########$$$#################$$$$$$#$$$$$$$
الجزء السادس
وقفنا الجزاء الي فات لما الملك الابيض قال
الملك الابيض/ انا كسرت الطلسم بس مش هنعرف نطلعهاا الان جسمهاا مفهوش طاقه لازم انسي هوا الي يشلهاا
انا/ تمام
ولسه بشغل دماغي لقيت رقم جه في ذاكرتي فكلمته علي طول
انا/ الو
الشخص/ مرحبا بملك ملوك الجان كنت انتظر مكالمتك من وقت كثير في انتظار مكلمتك يا مولالي
انا/ انت تبقا مين
الجزاء السادس
الشخص/ ابقا الدكتور ميشو الي كان عندك الصبح
انا/ ازاي وانا متاكد انك معي علي
ميشو/ لا انا مش معي علي انا من اول نسلي واحنا معاكو ضد المنظمه بس ولدك **** يرحمه هوا الي دخل ولدي جوا المنظمه عشان يبقا عينه وانا لما ابويا مات اخدت مكانه فهمت
انا/ طيب تمام وانت تحت ايدك كام راجل
ميشو/ ولدك كان طالب من ولدي انه يجهزله رجاله علي اعلي مستوي ف ولدي عمل اكثر من 120 مكان حول العالم وكل مكان فيه لا يقل عن 50 الف محارب مضربين علي اعلي مستوي
انا/ انت عمال تقولي ولدك ولدك وانا ولدي كان جوا العبه اصلا
ميشو/ هههههههه دا ولدك كان احرف واحد في العبه وهوا الي نقلنا من مجرد ناس بتحارب كيان كبير مكنش قده لكيان اكبر ومنظمه من اكبر وعظم المنظمات في العالم احنا نملك ثلثين اقتصاد العالم تحت رجلينا احنا الي قدرنا نسيطر علي الاقتصاد احنا في بعض حكمات العالم بتشتغل بامر مننا انت مش مستغرب ان الملك الابيض ظهرك دلوقتي وقلك انه طالع من مملكته عشانك طب انت مش مستغرب ان اقوا ملوك الجان بتقبل خدمتك بكل سهوله طب احب اصدمك انت ولدك حتي عزازيل ابن ابليس عامل معاه عهد ددمم انت ابوك كان اسطوره بالمعني الحرفي
انا/ وانا ازاي معرفش كل دا
ميشو/ عشان كنت تافه حقير متستهلش انك تشيل اسم عيله البوني الي مشهوره دلوقتي بعيله الجارحي انت كنت اتفه من انك تشيل اسم العيله دي مبالك كنت هتبقي كبيره او بالفعل دلوقتي بقيت كبيرها
انا / تمام تجيلي بليل فيلا المقطم مفهوم
ميشو/ حاضر بس لازم تفهم حاجه
انا/ مش محتاج افهم نفز بس الي بقولك عليه
ميشو/ حاضر
انا/ بقولك كنت هنسي ابعت خمس عربيات للمكان دا طلع العرافه
ميشو/ مش مستاهل خلاص اعتبر العرافه عندك
وقفل وانا بدات افكر يعني اي كل دا يعني ابويا كان كل الكلام دا وانا مش عارفه بس حصل حاجه غريبه جدا وانا في وسط تفكيري افتكرت جمله كان ابويا علي طول يقولهالي قبل ميسافر اي سفريه وكانت ( عندما تضيق بكاا الحياه ولا تستطيع ان ترا من نورهاا الزائف فازهب الي الظلام فدائمان الظلام به اسرار لا يكتشهاا الا من يستحقهاا ) انا هنا تماغي كانت هتفرقع يعني اي الكلام دا وقعت افكر اكثر من يومين من غير نوم ولا اكل يادوب الماء والدواء والسجاير لحد ما حسيت ان الدنيا بتغيب وعيني بتقفل وانا بعافر معاها بس مقدرتش واغمي عليا بس هنا شوفت مشهد غريب شوفت ابويا وهوا قاعد في مكتبه وقافل كل الانوار وماسك كتاب وبيقرا فيه ورارح بصصلي وقلي ( انا سبتك خليفتي فمتخيبش ظني فيك وافتكر ديما ان عندما تضيق بكا الحياه ولا تسطيع ان ترا من نورهاا الزائف فازهب الي الظلام فدائمان الظلام به اسرار لا يكتشهاا الا من يستحقهاا ) وبدا يكرر في الجمله دي كثير لحد ما بدات افوق ثاني ولقيت الدكتور بيتكلم
الدكتور/ حضرتك مينفعش كدا مش كل ما تبداء تفوق وتتحسن توبظ الدنيا تاني بلاش اهمال وحافظ علي صحتك
انا/ انا لازم اخرج من هنا حالا
الدكتور/ مينفعش حضرتك لسه جسمك مكملش شفائه ودا فيه خطر
انا/ مستعد امضي علي اقرار اني طلعت من هنا ب اراضتي الشخصيه واني متحمل كل العواقب
الدكتور/ خلاص لو حضرتك مصمم عشر دقائق اجيب لحضرتك التقرير تمضيه وتخرج زي ما انت حابب
وبالفعل بعد عشر دقائق التقرير وصل وانا مضيت ونزلت اخدت عربيتي وطلعت علي بيتنا في اسكندريه دخلت لقيت كل حاجه زي ما كانت والبيت نضيف تحس انه متسابش معي العلم انه من ساعه ما اهلي عملو حادثه او اتقتلو بمعني اصح وانا مدخلتش البيت دا المهم انا مفكرتش كتير ودخلت البيت بس الغريبه اني لقيت ناس عيشه جوا احاا الي هوا ازاي يعني ولسه مخلصتش تفكير لقيت بواب جاي يجري عليا ويقولي
البواب / انت ازاي دخلت هنا انت مجنون حد يقرب من فيلي شوقي بيه
انا/ انا نزل ايدك يابني انت عبيط وبعدين مين شوقي بيه دا الي انت بتكلم عليه انا فارس الجرحي يابني صاحب الفيلي ولاراضي دي كلهاا وبعدين هتلي شوقي بيه دا الي بتكلم عليه
وانا بزعق لقيت ثلاث ثيران مش بنادمين دخلين عليا وعيزين يضربوني بس الغربيه في رده فعلي انا لقين نفسي حافظ جميع حركات الفنون القتاليه ودخل اول واحد ولسه بيحط ايده علي كتفي ورحت لاافف ايدي علي كتفه ورازع دماغه في ركبتي مرتين ورحت رزعه في الارض الثاني جاي يديني بالبونيه رحت ماسك ايده وكاسر صوبعه وكاسر ايده ورزعته ثلاث روسيات ورا بعض ومدخل راسه في البوابه الثالث اول ما شاف كدا جرا زي العبيط روحت باصص للبواب
وقلت
انا/ تحب تبقي زيهم ولا تغور تنادي شوقي بيه دا
البواب/ ل ل لا يا باشا انا صاحب مرض ومقدرش علي كدا
انا/ طب غور يلاا
ومشي البواب وعشر دقايق ولقيته داخل ووراه واحد لابس جلبيه وعليهاا عبايه وتحسه عمده في نفسه كدا بس احاا مش دا شوقي البواب بتعنا
انا/ هههه احاا دا شوقي بيه
البواب/ اه يا باشا
شوقي/ متستغربش قوي كدا الايام ياما بتعمل ولو ممشتش من هنا يا كتكوت ماما انا هخلي رجلتي ينكوك هنا
رحت باعد خطوه وقولتله
انا/ رجلتك دول
ورحت ماسكه وخنقه من رقبته وقولتله عليا الحرام يابن الحرام يا كسمك لو اشوف وشك هنا ثاني يا بواب لخسف بيك الارض
شوقي/ ح ح ح حاضر يا فارس باشا اسف و**** بس انا قولت اشغلك الارض ومسبش الفيلاا فاضيه عشان محدش يطمع فيهاا
انا/ يا زباله وكمان اخدت المزارع دا انا هحسرك علي كل دقيقه وكل جنيه اخدته من الارض
ورحت مطلع تلفوني ورانن علي ميشو
انا/ الو يا ميشو تبعت رجاله كل مزارعي والي تلقيه فيهم تخلص عليه مفهوم
ميشو/ مفهوم يا بروا ايوه كدا عيزك تخلي الكل يرجع يخاف من اسم الجارحي زي زمان مش البواب مستولي علي ارضك ومديرين الشركات بتنهب مالك
انا/ تبعتلي حراسه دلوقتي علي الفيلا الي في سكندريه
ميشو/ اعتبره حصل
ورحت ماسك شوقي من جلبيته ورميه برا البيت ودخلت البيت لقيت فيه حريم وعياال شوقي
البنت/ انت ازاي تخش هنا يا حيوان انت متعرفش دي فلا مين
انا/ دي فيلاا امير الجارحي وولده فارس الجارحي يا بنت البواب ومش معني ان البواب طلع فوق العماره تبقي ملكه لا دا بينضفهاا بس لسيده لحد ما يرجع ( محدش يفهمني صح ويوقل اني بحفل علي الزبالك،) وعشر دقايق ولو لقيت كلب فيكو هضربه بالنار ورحت مطلع سلاحي ومفضي خزنه في الجو
وسبت البت ودخلت جوا مكت ابويا وفتشته حته حتي حرفيا لحد ما تعبت من التفتيش قعدت علي المكتب وسندت ضهري وبحط ايدي علي المكتب لقيت حيطه المكتبه اتفتح وفي اوضه جوا المكتب عباره عن شاشات في كل مكان ولقيت ابويا مسجل فيديو لنفسه وبيقول
ابويا/ لو انت هنا دلوقتي يبقا مرحب بيك يا فارس باشا الجارحي مرحب بيك في بيتك وارضك لازم تفهم انك دلوقتي معتش فارس الواد لاهبل بتاع زمان فاهم انت دلوقتي بقيت الجارحي الي بيجرح اي كلب يفكر ينبح عليه مفهوم يابني وياريت متنساش حقي وحق امك لان ملناش غيرك يا حبيبي. وبالمناسبه دور علي دمك وانا متاكد انك هتلقيهم خواتك امانه في رقبتك يا فارس ( وانا هنا انصدمت اخواتي ازاي انا كنت عايش طول عمري وحيد ) ولقيت الفيديو قفل علي كدا وبدات اقرا في الملفات الي موجوده لدرجه اني قعدت يومين كملين جوا لحد ما عرفت كل حاجه عن حياه ابويا وانه كان ليه حياتين حياه رجل الاعمال وحياه الموظف الغلبان الي ساكن في ابو المطامير ( ودي مدينه في البحيره جنب كفر الدوار كدا وحبيت ازكرهاا عشان بجد مستغرب اسمها مش اكتر ولسه عرفه امبارح )ومتجوز ومخلف بس لحد دلوقتي مفيش اي معلومات عن خواتي وقريت حجات كتير عن ناس تقيله في البلد وسجلت ارقام ناس كتير قوي علي تلفوني كان في ناس فيهم تقيله فوق ما تتخيل لدرجه ان رائيس الديوان الحاكم كان ليه ملف كامل من البلاوي عندي وبعد ما خلصت طلعت من الغرفه وبحاول اقفلها مش عارف طب احاول افتح باب المكتب عشان اخرج مش عارف لحد ما روحت للمكتب وبدات امشي ايدي الشمال عليه مفيش اي جديد واول ما قربت ايدي اليمين الباب بتاع الغرفه اتقفل هنا استغربت بس افتكرت الخاتم الي ابويا ادهولي قبل الحادثه فلاش باك
ابويا قبل ما يخرج هوا و امي جالي وداني الخاتم وقلي
ابويا/ خد دا ولو حصل اي متدهوش لحد مهما كان هوا مين دا عزك وعز ابوك دا راس مالك يابني
انا/ ازاي بس يا بابا طب فهمني
ابويا/ مينفعش يابني لازم تفهم ولحدك عشان تعرف تصد قدام الناس دي كلهاا
نرجع من الفلاشه باك
بس الغريبه اني كنت محتفظ بالخاتم دا في الاوضه فوق عشان كان كبير عليا ازاي بقا في ايدي وهنا دماغي. وقفت احاا علي الغباء دا نفس الخاتم الي ادهولي الملك الابيض طب ازاي انا مفتكرتش حكايه ابويا دي احاا علي كسم دماغي ورحت مستدعي الملك الابيض
انا/ عايز اعرف كل حاجه عن ابويا
الملك الابيض/ وحكالي نفس الي حكاه ميشو وان ليا كتير قوي عند الناس دي وانه لحد دلوقتي ميعرفوش اني عايش لان ابويا قبل ما يموت فهم الكل اني موت وان محدش يعرف حاجه عن اخواتي غيري انا وهوا وبس الانه هوا الي كان مكلف بحميتهم وقلي علي مكنهم بس لما سؤلته عن مين الي قتل ابويا قلي
الملك الابيض/ ابوك كان ديما يقول انك لو معرفتش مين الي بيؤذيك من نفسك ومين عدوك يبقا مش هتعرف تكبر اسف يا ملك مقدرش اسعدك
انا/ تمام انصرف انت
وطلعت من المكتب لقيت كميه حراسه وعربيات مهوله ولقيت شخص داخل عليا كله عضل من فوق لتحت وقال
الشخص/ انا اسمي عمار رايس حرس سيادتك ودا الطاقم بتاعي ولو احتجت اي حاجه احنا تحت امرك
انا/ في حد هنا مكنش في ارض الجحيم يا عمار
عمار/ مفيش غير البواب والخدمين سعادتك
انا/ لا فور الكل وتجبلي ناس من الي كانت في الجحيم ويبقو مضربين انا عايز المكان يبقا اؤمن من القصر الرئاسي عشان كلهاا كام يوم واخواتي يوصلو مفهوم
عمار/مفهوم يا فندم ثلاث سعات وكل حاجه تبقا زي ما حضرتك امرت
بعد ما عمار مشي ببص في الفون لقيته فاصل شحن لاني كنت نسيه في المكتب برا قبل ما اخش الاوضه المهم فتحته لقيت ميشو رانن عليا كتير
ميشو/ اي يابني روحتلك فيلا المقطم ملقتكش
انا/ معلش يا برو بس كنت مشغول ونسيت الفون ولسه مسكه
ميشو/ خلصانه بس لازم اقبلك عشان فيه حجات لازم تعرفهاا عن علي
انا/ تمام انا نازل الشركات دلوقتي ارجع القيك في فيلا اسكندريه
ميشو/ اوك مسافه الطريق واكون عندك
وقفلت معي ميشو وامرت عمار يجهز العربيات وطلعت علي اول شركه لقيت النهب فيها علي ودنه امرت برفد طاقم الاداره بالكامل من المجموعه كلهاا ومن جميع الشركات الي تحت اسم الجارحي وبدات اشغل انا الشركات ورجعت البيت ثاني لقيت ميشو و.......
يا ترا مين كان معي ميشو دا الي هنعرفه في الجزاء الجاي
عارف ان بقالي اربع ايام منزلتش حاجه بس غظب عني و**** وكنت حابب اطول الجزاء دا عن كدا بس معرفتش بجد كام يوم وهرجت زي الاول ثاني. وبشكر كل الي سؤل عليا سواء علي الخاص او العام وبجدا من الجزاء الجاي هتشوفو عظمه بجد هنقل القصه نقبه ثانيه خالص واظن ان دا واضح من احداث الجزاء دا يلااا اشوفكو الجزاء السابع سلااام
######$#$$######$$$$######$$$$$###$$$$
الحزء السابع
لقيت ميشو معاه عالي وانا هنا انصدمت ازاي ميشو طلع خاين طب ازاي هتصرف دا كدا فشخني حرفيا كل الرجاله الي عندي رجالته طب اي العمل كدا لحد ملقيت ميشو بيقول
ميشو/ متقلقش يا برو علي مش زيي منت فاهم
انا / ازاي يعني مش زي منا فاهم داخل معي الد اعدائي واعداء عيلتي الي حاول يقتلني والي هنا رجلتك يبقا اي معنه دا
ميشو/ علي ميبقاش الد اعدائك ولا اعداء علتك بالعكس علي يبقي من اخلص الناس ليك ولي عيله الجارحي
أنا/ ازاي يعني دا حاول يقتلني
ميشو لسه هيتكلم راح علي مقطع واتكلم هوا
علي / معلش يا ميشو سبني انا اشرحله بص يا فارس من زمان قوي والحرب شغاله مبين عائلتك ومجموعه من المرتزقه للسيطره علي العالم ودول عملو كذا ننظمه زي الماسونيه مثلا وزي الماسوشيه وزي الاننموس دي كلهاا منظمات تابعه لجماعة رجال الأعمال للسيطره علي العالم وطبعا معظم رجال الاعمال يهود فكان الموساد الإسرائيلي والشباك الإسرائيلي ( الدوله المزعومه واكيد مفيش حاجه اسمها اسرائيل وباذن **** فلسطين رجعه) دايما في ظهر رجال الاعمال دول معي طبعا المخابرات الأمريكية ففي الوقت دا كان صعب علي عيلتك انهاا تواجه كل دا لوحده وفي نفس الوقت دا كانت المخابرات المصريه والكيجي بي الروسي متابع الموقف من بعيد الان انت عارف ان النظام الروسي نظام اشتراكي وهوا دائما ضد النظام الرائس مالي وعلتك كانت افضل اختيار لضرب النظام الرائس مالي طبعا عشان انتو بقلكو سنين بتحربوهم فيعتبر بقيتو حفظنهم فعشان كدا المخابرات الروسيه بلغت المخابرات المصريه انهاا محتاجه تقابل كبير العيله الي في الوقت دا كان أبوك المهم حصل واتقبلو وحصل مبنهم اتفاق وبقت عيله الجارحي مدعومه من المخابرات المصريه والكيجي بي ورجال الأعمال مدعومين من الموساد الإسرائيلي والمخابرات الأمريكي وبكدا الكفه تبقا متعدله وفضل الحال كدا لمده ١٠ سنين عيله الجارحي تكسب مرا والمنظمه مرا وفضل الحال علي كدا لحد ما امير الجارحي عرف حد خطير قوي واحنا لحد النهارده منعرفش مين دا المهم من بعد ما عرفه وهوا راكب المنظمات حرفيا وقع منهم اكثر من 50 منظمه تحت تحكمهم في العالم وقدر يصنع الفارق وقعد اكثر من 3 سنين فشخهم في افكرهم وحولو يقتلوه كتير لحد ما نجحو في اخر محاوله
ودي القصه بختصار احنا دلوقتي بقا عيزين نعرف انت معانا ولا علينا
انا/ الكلام الي انت قولته دا كله جميل بس مال دا كله ومال محوله قتلي
علي/ محولت قتلك كانت عشان نداري علي غلط انت غلطه لما هلوست بالكلام وانت بتنيك العرافه وبالوضع دا كان خطر علي حياتك عشان كدا ضربناك طلقتين وفي مكان معين عشان تنزف قدام الكل والكل فهم كدا انك #####
أنا/ تمام انا كدا فهمت كل حاجه ممكن بقا اخد ##### افكر وارد عليكو###################
علي / تمام يا فارس مستني مكلمتك
وبص لميشو وقله يلاا يا ميشو وبالفعل طلعو واول ما## ط#لعو اقعدت معي نفسي افكر ولقيت اني مش هعرف احارب كل دول لوحدي ولازم يبقا معايا حد يحميني بس يحميني ازاي وهما #### يحمو ابويا من الموت بس برضو رجعت وقولت ابويا مات عشان لعب من وراهم فدا السبب الي خلاهم ميعرفوش يحموه المهم تعبت من التفكير فقومت نمت جيت صحيت ثاني يوم وبصراحه كنت ######ق# قله النيك وكنت محتاج افصل عشان اعرف اكمل المهم كلمت رانيا
انا/ الو صباح الخير يا كلبه
رانيا/ صباح الخير يا قلب الكلبه فينك مختفي فين
انا/ انا في فيلا اسكندريه يا زباله ومستنيكي
رانيا/ ازاي يعني هسافر من القاهره لسكندريه
انا/ زي الناس يا كسمك انجزي يلاا
ورحت قافل السكه
مشهد اخر عند رانيا
رانيا/ طب انا اعمل اي دلوقتي اقول لماما اي جتلس فكره
وطلعت رانيا لي امهاا تقولهاا ان صحبتها تعبانه في المستشفي وهيا ريحلهاا اسكندريه وظبطت معي صحبتهاا عشان لو امهاا كلمتها وظبطت كل حاجه وطلعت تلبس
نرجع عندي
كنت قاعد علي السرير زي منا وسمعت صوت حد في وداني بيقول لكي تعلم المجهول يجب ان تفتش في المعلوم جيدا وتذكر دائما ان اصعب الاشياء حلها امام اعيننا
واتكرت الكلمه دي كذا مرا لحد ملقيت نفسي حرفيا دماغي هتفرقع ورحت في النوم بس وانا نايم شوفت ابويا
ابويا/ تعلم ان تستمد قواك من الظلام وتعلم من الظلام كيف تكون مثله يراك الجميع ولكن لا يعلمو ما بداخلك ولكي تنجح في حياتك يجب انت تبحث جيدا في المعلوم لكي تصل الي المجهول
وبعد ما خلص محستش غير وانا بفوق علي ايد رانيا بدلك زبي
انا/ مالك يا كسمك جايه هيجه كدا لي
رانيا/هايجه موت يا حبيبي ونفسي تريحهولي
روحت قايم مرا واحده جيبهاا من شعرهاا وتافف في بوقهاا ومطلع زبي وحشره
رانيا/امممممم اغغغغغ امممم
انا/ اتمتعي يا كسمك دا انا هخلي زبي يعلم في كسك من جوا يا زباله
ورحت ساحب زبي لقيت رانيا بتكح سبتهاا لحد ما خلصت ورحت رزعهاا قلم وشددهاا من شعرهاا ومقومهاا ومقطع هدوماا ونازل علي طيزهاا ضرب. لحد ما احمرت وبعد كدا نزلت لمست لساني لزنبورهاا وعضيته وبعد كدا قومت وزقتهاا علي السرير وخلتهاا عملت وضع الدوجي ورزعت زبي في كسهاا ونزلت فيهاا ضرب علي ضهرهاا وفي نفس الوقت كنت محضر شمع وكرباج ومشابك ودبابيس في درج الكومدينو وانا بفشخهاا خلتهاا مش حسه بحاجه ورحت جايب الشمعه مولعهاا وطلعت زبي ونزلت منهاا نوقطتين عاي باب كسهاا لقيت جسمهاا كله اتشنج وجابت عسل كثير نيك ولقتهاا قالت
رانيا/ ابوس رجلك كهربني اضربني زلني انا مبوله تحت رجلك بس متعني
رحت قايم جايب الكلبشات ومكلبشهاا خلفي ورابط حبل في السقف ومعديه من الكلبش وشادد لحد مخليت ايدهاا مرفوعه وكانت هتنكسر وبعد كدا لفيت الحبل علي رجليها بحيس أنها تكون بالعرض وعلي مستوا واحد ورحت جايب المشابك وحطيتهاا في بززهاا وهيا شغاله صويت وكسهاا يجيب وبعد كدا حطيت علي كل شفه من شفايف كسهاا ثلاث مشابك ورحت مدخل دبوس في حلمه صدرها واول ما الدبوس عدي لقتهاا عنيهاا قلبت وبقت تصوت. وكسهاا يجيب وبعد كدا جبت الكرباج ونزلن فيهاا ضرب وجبت شاحن وقطعت الوصله من ورا ورحت ملمس الشاحن وهوا في الكهرباء لكسهاا لقتهاا عماله تتنفض مستحملتش شلت الشاحن ونزلت فيهاا نيك لحد ما نطرت جوهاا ورحت حليلهاا ونايم لحد ثاني يوم صحيت رحت الشركه وكان عدي ثلاث شهور علي مسكاني للشكره وكل شئ بقا ميا ميه وقررت اجرع خواتي اخدت اسطول من 10 عربيات منهم عربيتين فضين عشانهم والباقي حراسه ونزلن ابو المطامير وللصراحه كانت بلد جميله ونسهاا طيبين ونزلت رحت لخواتي ونزلت من العربيه طلعت البيت خبطت لقيت ست بدويه ***** بس جسمهاا مشدود وكويس قوي لقتهاا بتقول اهلا وسهلا مين حضرتك
انا/ انا اسمي فارس امير الجارحي
واول ما قولت كدا لقيت الست اغمي عليهاا ندهت الحراسه ونزلتهاا وطلعت بيهاا علي اقرب مستشفي وظبطلهاا الضغط وكل حاجه وفي خلال ساعه نزلنا ورجعتهاا البيت لقتهات بتترمي في حضني وتعيط وبتقول
الست/امير كان مفهمني كل حاجه وقيلي انه لو حد جالك في يوم يقولك انا فارس امير الجارحي اسمعي كلامه في اي حاجه يطلبهاا منك عشان انا في الوقت دا هبقا ميت وهوا الي هيبقا مسؤول عن خواته
لسه مخلصتش ولقيت شحط داخل علينا طوله170 سنتي قمحي كله عضل عينه عسلي واول ما شاف كدا سحب سكينه وحاول يضربني بيهاا بس انا مسكت ايده وتنتهاا وقولتله
انا/ يابني انت فاهم غلط انا فارس اخوك يا حيوان
لقيت الواد هدا وجرا في حضني وتم يعيط اتاري ابويا حكيله عن كل حاجه قبل ما يموت
اخويا/ ابويا مات ولا انقتل يا فارس
انا/ ابوك انقتل وانا مش هسيب الي قتله ودلوقتي انا عيزك في ظهري عشان تشوفو مصالح الشركات ولاراضي الاني الفتره الجايه مش هبقا فاضي هبقا بصفي كل الحسبات عشان نعرف نعيش في امان
مرات ابويا/ طب وليا يابني متخلينا في خلصه ونعيش كدا ونسبهم في حلهم ويسبونا في حلناا
انا/حتي لو عملت زي مانتي عيزه برضو هما مش هيسبونا غير واحنا تحت التراب يبقا لندفنهم ليدفنونا
وهنا لقيت ملكه جمال دخله علينا بنت عندهاا22 سنه كل حاجه فيهاا سكر ( مبوصفش محارمي حتي ولو خيال في قصه ) واول ما دخلت لقتهاا اتكلمت
اختي/ مقولتيش لي ان احنا عندنا ضيوف يا ماما مانتي عارفه ان كل حاجه خلصانه
امها/ دا مش ضيف يا حبيبتي دا فارس اخواكي
انا كنت متخيل انهاا هتجري في حضني وتعيط بس لقيت غير كدا خالص واختي قالت
اختي/ كان فين اخويا وابويا بقااله سنتين ميت وهوا قال اول ما اموت هتلاقو اخوكم الكبير في ضهركم ها كان فين اخوانا واحنا بنشحت عشان ناكل وهوا متنغنغ في عز وتمت تعيط انا هنا شدتهاا في حضني وطبتبت عليهاا وقولتلها
انا/ اسف يا قلب اخوكي بس اخوكي مكنش ينفع يقرب وهوا ضعيف صحابه بيخده منه كل حاجه وحكتلها عن كل حاجه لحد ما وصلت عندهم لقتهاا اترمت في حضني وتمت تعيط وتعتزر وانهاا مكنتش تعرف اني عديت بدا كله
انا/ متعتزريش يا قلبي انا الي اسف اني مكنتش جنبك المهم دلوقتي تقومو تلمو هدومكو ويلا عشان نروح بيتكو ولا اقولك هدوم البسو اي حاجه وتعالو وانا هجبلكم هدوم نن الموت بتعنا
وبالفعل نزلنا بس وا انا خارج من الباب لقيت مران ابويا بتقول
مرات ابويا/ خد يا فارس ابوك وصاني اني اول موصلك البسك الخاتم دا
ودا كان خاتم اسود وفيه فص نادر ومنقوش عليه المعلوم اساس المجهول وانا المعلوم وانت من يجب أن يجد المجهول
المهم لبست الخاتم ونزلن ركبنا العربيات ونزلنا اسكندريه وكانو مبسوطين من البيت قوي وكل واحد نقي الاوضه الي هينام فيهاا وانا اخدت بعضي ونزلت تحت في المكتب وفتحت الغرفه عشان اعرف اي معني الجمله واي هوا المعجهول بس وانا في اقوي مراحل تركيزي لقيت الخاتم بينور وحد بيظهر وبيقول المجهول هوا. .........
يا ترا مين دل واي هوا المجهول دا هيؤثر علي مجريات الاحداث ازاي دا الي هنشوفه في الجزاء الثامن وظي نهايه السابع سلااام
######$$$$$#########$$٣٣$$$٣$$$$$$$$$$$
وقنا الجزاء الي فات عند
مرات ابويا/ خد يا فارس ابوك وصاني اني اول موصلك البسك الخاتم دا
ودا كان خاتم اسود وفيه فص نادر ومنقوش عليه المعلوم اساس المجهول وانا المعلوم وانت من يجب أن يجد المجهول
المهم لبست الخاتم ونزلن ركبنا العربيات ونزلنا اسكندريه وكانو مبسوطين من البيت قوي وكل واحد نقي الاوضه الي هينام فيهاا وانا اخدت بعضي ونزلت تحت في المكتب وفتحت الغرفه عشان اعرف اي معني الجمله واي هوا المعجهول بس وانا في اقوي مراحل تركيزي لقيت الخاتم بينور وحد بيظهر وبيقول المجهول هوا. .........
###############٢$٣٣٣٣$#$$$$#######
الجزء الثامن
المجهول هوا انا وظهر قدامي شاب في العشرينات من عمره طول 175 سنتي جسمه مشدود ومعضل كله وقال
الشاب / انا المجهول انا الحاضر والماضي انا هوا اعظم لغز عرفته البشريه
انا/ وانت تبقي مين بقا
الشاب/ انا ابقا مازن الخديوي قائد مجموعه ايزيس ( وانا زكرت مازن هنا عشان بجد انا بحبه وبحب القصه كامله فحبيت يبقا ليه دور في القصه وبعدين عشان القصه تبقي اجمد )
انا/ احاا طب وانا ابويا وصلك ازاي دا انا اسمع عنك اساطير
مازن/ مش مهم وصلنا لبعض ازاي المهم دلوقتي ان انت لازم تجهز عشان الحرب دي مش سهله ومتقلقش انا ونسلي كله معاك ولازم تجهزه عشان الشياطين ميسيطروش علي العالم كله وانت نايم
أنا/ طب ومال الشياطين ومال المنظمات دي
مازن/ المنظمات دي كلها تحت سيطره الشياطين ودا السبب الي خلاني اقف جنب امير الجارحي الان يعتبر المصلحه واحده انا بحارب الشياطين عشان نسلي وهوا بيحارب المنظمات دي الي هيا في الاساس تحت قيادة الشياطين يعني لو عرفنا ننهي المنظمات دي هنعرف نضعف الشياطين وفي الوقت دا انا ونسلي هنعرف نقضي عليهم
انا/ طب وانا اي المطلوب مني دلوقتي
مازن / لازم دلوقتي تجهز عشان تعرف تقف ضد المنظمات دي
انا/ طب وانا هجهز ازاي دلوقتي
مازن / امسك ايدي
ومسكت في ايد مازن واختفي وظهر في القطب الجنوبي بس المفجئه اني لقيت قاعده عسكريه وعليهاا علم مصر وفيهاا قوات عايشه ودا كان عكس المعلومات المنتشره عن القطب الجنوبي المهم اول ما وصلت حسيت ان جسمي كله بيتجمد لحد ما لقيت مازن دخلني القاعده جوا ودا كان طبيعي الجو جوا طبيعي جدا وبدا يعرفني علي المجموعه الي هتدربني وكانت
نيفين/ مسؤوله الاستخبار ودي هتجبلي كل المعلومات عن تحرك المنظمات واي خطوه جوا المنظمات
محمود/ ودا هيبقي مسؤول التدريب الاقتصادي ( ودا عشان معظم المنظمات دي محتكره العالم اقتصاديا فكان لازم افهم في الاقتصاد عشان اعرف انافسهم علي الهيمنه الاقتصاديه )
فرعون / مسؤول التدريب النفسي والفنون القتاليه
بهجت/ ودا هيبقا المسؤول عن تعليم الاختراق والهكر بجميع انواعه
ومازن عرفني علي الكل بس انا كان عندي مشكله وهيا
انا/ مازن دلوقتي كل الي قولتله دا زي الفول بس انا مش هينفع اسيب خواتي لوحدهم
مازن/ عندك حق
وراح قالع الخاتم الي في ايده ورميه في الهوا ظهر باب فتح ودخلنا ( ودي تبقي غرفه الزمن ) وقال
مازن/ هنا الوقت واقف تقدر تتدرب هنا وترجع العالم البشري هتلاقي كل حاجه زي ما كانت
وبالفعل قعدت علي خمس سنين ادرب علي كل حاجه علي الفنون القتاليه والهكر والتحكم النفسي والاعصابي وبث الاشعات وازاي اوقع اي اقتصاد في العالم وازاي ارفع اقتصاد شركاتي واي الدول الخصبه الي سهل اسيطر علي اقتصدهاا وازاي اوقع اقتصاد اي دوله عشان اعرف اسيطر علي حكمهاا المهم في خلال خمس سنين كنت اتعلمت كل حاجه بس الغريبه أن جسمي مظهرش عليه جديد يعني لا دقن كبرت ولا شعر طول ولا اي حاجه وخلصت ولسه خارج لقيت مازن الخديو واقف بيتكلم معي شخص كبير كدا والشخص دا اول ما شفنا خرجين قال
الشخص / اي يابني خارجين دلوقتي لي انتو لحقتو تعملو حاجه
وهنا مازن الخديوي ضحك وقال
مازن/ لا يا ماهر باشا هما تقريبا كدا بقلهم خمس او ست سنبن جوا بيدربو
ماهر/ مش معقول دا معداش ثواني علي دخلهم
مازان / اصل الوقت جوا واقف يعني يقعد علي قد ما يقعد والوقت ثابت برا زي ما هوا
ووجه الكلام ليا
مازن/ اي يا بطل ادرب كدا علي كل حاجه عايز امير يتشرف بيك ويقول انا خلفت مفهوم عايز المنظمات دي تقع في خلال سنه ونص بكتير
انا/ تمام يا مازن باشا
مازن/ لا باشا اي انا مازن وبس
انا/ تمام يا مازن مش يلا بقا عشان نرجع
مازن/ عندك حق يلا بينا
ورجعت لقيت عدا سعتين بالظبط واول ما وصلت دخلت المكتب وفتحت باب الغرفة الي جوا واشتغلت علي الاجهزه لحد الصبح عشان اعرف الدول الخصبه الي اقدر اسيطر علي اقتصادها بسهولة وكان من ضمن الدول دي اربع دول ودل كانو اهم دول بالنسبالي وهما( سان مرينو ودي في جنوب ايطاليا . و ايطاليا نفسها. واليونان . واليمن ) وكل دوله من دول كان ليهاا سبب مختلف يعني الدول الأوروبية عشان اقتصدهاا مفتوح واقدر اشتري شركات كتير ودا معناه اني اسيطر علي الاقتصاد في الدول دي
اما اليونان واليمن فدول عندهم مشاكل اقتصادية كبيره فلو دخلت وحليت بعض المشاكل دي هسيطر علي معظم الاقتصاد واي دوله تسيطر علي اقتصدهاا اعتبر نفسك سيطرت عليهاا كلهاا وعلي حكمهاا المهم بدات في التخطيط ازاي اسيطر عليهاا ولسه ما خلصتش ولقيت حد بيحاول يفتح المكتب وبيخبط المهم طلعت من الاوضه وقفلتهاا بسرعه وفتحت المكتب لقيت ياسمين اختي
انا/ خير يا ياسمين في أي علي الصبح
ياسمين/ مفيش حاجه يا حبيب اختك بس لقت النور قايد احسب في حد جوا وانت منبه محدش يخش مكتب بابا
انا/ تسلملي القمر الي بيسمع الكلام يا ناس
ضحكت ياسمين وقالت
ياسمين / واي الي مصحيك بدري بقا يا قلب القمر
انا/ مفيش انا منمتش اصلا كان فيه شويه شغل كنت بخلصهم وانتي اي الي مصحيكي بدري كدا
ياسمبن / مانت لو مهتم كنت عرفت لوحدك انا نازله الجامعه يا استاذ
انا/ يابت انتي اختي مش مراتي يخربيت الفراغ العاطفي ورحت ضاحك
ياسمين/ تصدق صحيح بس برضو انت حبيبي ودا مسنمنعش انك تعرف لوحد
انا/ ماشي يا قلبي
ولسه ياسمين ماشيه اخدت بالي ان لبسهاا متواضع خالص يعني قديم ومهلهل شويه رحت منادي عليهاا
انا/ ياسمين
ياسمين/ اي تاني
انا / اصبري انا جاي معاكي
ياسمين انبستط وقالت
ياسمين/ بجد ولا بتهزر
انا/ اهدي يا هبله هطلع اغير وانزل اجي معاكي
ياسمين/ طب انجزي يا عم يلاا
وبافعل طلعت لبست قميص وبنطلون وجزمه وفقيهم بليزر وظبط شعري ونزلت
ياسمين/ اوبا اي بقا الجمال دا مش هينفع كدا انا مش وخدات عشان تنشقط مني
ضحكت وقولتلها
انا/ ماشي يا جزمه
وبالفعل حطيت ايدي في ايدهاا وكان عمار مجهز العربيات زي ما قولتله وطلعنا في عربيه همر وعربتين جيب قدمنا واثنين ورانا ودل كان الحراسه شويه ولقيت ياسمين بتقول
ياسمين/ بس دا مش طريق الجامعه اوعي تكون وخدنا تعمل فيا حاجه كدا ولا كدا
وبصراحه فصلتني ضحك
انا/ لمي نفسك يا جزمه انا اخوكي
ياسمين/ لما كدا كنت اغتصبتك يابيض انت
انا/ و**** هضربك وضحكت
ولسه مخلصناش كنا وصلنا مول تبع شركتنا نزلت انا وهيا وجبتلهاا لبس كتير محترم وخلتهاا تغير لبسهاا القديم واول ما وصلنا العربيه لقتهاا فتحت في العياط واترمت في حضني
ياسمين/ يعني في وسط الي انت فيه دا كله ومهتم بلبسي وشكلي بجد مش عرفه اقولك غير اني بموت فيك يا اجمل اخ في الدنيا
انا / يابت انتي حته مني يعني مظهرك من مظهري
ولسه مخلصناش كلام وكنا وصلنا قدام صالون تجميل ونزلت ياسمين ودخلت ووصيت عليهاا صحبه الصالون وخلتهاا تظبتها وبعد ساعه لقيت ياسمين طالعه من جوا حاجه ثانيه خالص
انا/ اوبا اي الجمال دا لو سمحتي انا اختي جوا مشوفتهاش
ياسمين/ بطل برود بقا عشان انا حسه اني مش انا
انا/ لا يا قمري اتعودي علي كدا عشان من هنا ورايح هتفضلي كدا
وركبنا العربيه وطلعنا علي الجامعه ونزلت ياسمين ولسه العربيه بتدير ولقيت موعيده موقفه ياسمين ونزله تهزيق فيهاا وانتي ازاي متحضريش وانا دمي فار ورحت نازل
انا/ انتي مين يا زباله عشان تكلمي ياسمين هانم الجارحي كدا دا انا هخلي سنينك الجايه كلهاا سواد في سواد
الموعيده/ وانت مين انت عشان تتدخل
أنا/ انا هعرفك انا مين دلوقتي يا زباله
ورحت مطلع الفون ومكلم وزير التعليم العالي ودا كان صاحب ولدي ومعداش خمس دقايق ولقيت عميد الجامعه نازل يجري
العميد/ فين فارس باشا الجارحي
انا/ انا فارس الجارحي
العميد/ احنا اسفين يا باشا وانا هعرف اتصرف معي المعيده دي كويس
المعيده/ بابا انت ازاي تعتزر للكائن دا دا غلط فيا البنت دي لازم تترفد
انا/ اه بابا عشان كدا وانتي الي حكمتي يا دكتوره انا بقا هشوف اذا كان انتي الي هتترفدي ولا هيا
العميده/ انا اعتزرت منك والموضوع مش مستاهل
انا/ لا مستاهل لما تيجي علي كرامه اختي يبقا مستاهل ودلوقتي لدكتوره دي يطلعها جواب استغنا لهخليك تقعد جنبها بالجلبيه في البيت
العميد هنا وشه بلم وكان مطر يطلع جواب استغنا لبنته عشان ميطلعش معاش هو كمان
انا/ عشان تعرفي مقامك كويس
لقتهاا عيطت وجريت روحت داخل انا للعميد وطلبت منه يقطع جواب الاستغناء ( تقولي عملت كدا ليه اقولك عشان تفضل عنيهاا مكسوره قدام ياسمين) وبعد ما خلصت نزلت اطمنت علي ياسمين وسبتهاا ومشيت مشهد اخر
عند ياسمين
بنت/ اوف مين المز دا يابت يا سيمو بس شكله تقيل نيك دا خلي العميد يرفد بنته
ياسمين/ دا فارس اخويا
بنت٢/ بقولك اي متظبطيني معاه ينوبك فيا ثواب
ياسمين/ لمي نفسك يا وسخه
بنت٢/ يابت شكله حمش دا انا كسي سيل من بعد الي عمله اوف نفسي يجي يرزعني زبين ثلاثه
ياسمين/ و**** انتي زباله انا قيمه وسيباكي
نرجع عندي بعد ما سبت ياسمين روحت الشركات واشتغلت علي ختطي لحد ما بالفعل في ظرف ثلاث شهور كنت قدرت اسيطر علي سان مرينو ودا كان نجاح كبير وفي الثلاث شهور دول مكنش فيه حاجه جديده لحد ما في يوم مروح لقيت سمعت صوت اهاات بس دي مش اهاات نيك لا دي اهاات حد بيستغيس ومشيت ورا السوط لحد ما لقيت شيله قعدين وفي وسطهم احمد اخويا بيموت من الالم وكان في ايده سرنجه ......... يا ترا اي الي هيحصل لحمد وازاي الفلوس دمرته وازاي انا مخدش بالي منه دا الي هنعرفه الجزاء الجاي
ودي نهايه الجزاء الثامن .... قبل مقفل محتاج ولد وبنت ابعتلهم الاجزاء قبل ما نزلهاا عشان يشوفوهاا بس بشرط البنت تبقي خاضعه عشان انا سادي فاكيد هتبقي عارفه الاوضاع الاكثر متعه ليهاا في الخضوع تمام وانا عارف ان الجزاء دا مفهوش جنس بس مكنش ينفع عشان الأحداث مكنتش هتبقي واقعيه لو فيهاا جنس بس الجزاء الجاي هيبقي فيه جنس واسف علي التاخير وشكرا لكل الي سؤل ... يلا سلاااام
######$٣$$$$########################$$$$
الجزء التاسع
يا جماعه لو سمحتو لازم يبقا عندنا ثقافه الراي. الراي الاخر يعني مش معني ان حد طلب جنس يبقا كلناا نهجنهم معلش لو انت حجتك قويه مش هتغلط فيه نقشه بموضعيه ومش معني ان فيه ناس مبتحبش الجنس وعيزه القصه جن وفتتزيا وانتقام اننا نهجمه برضو مينفعش لازم نحترم اراء بعض يعني انا قبل مبداء قولت ان القصه هتبقي جنس وجن وفنتزيا وانتقام مش معني اني منزلتش في جزاء جنس يبقا الاجزاء كلها مش هيبقا فيهاا جنس لا بس في اجزاء مسنفعش يبقا فيهاا جنس عشان الموضوع يبقا عقلاني وانا اسف لكل حد اتغلط فيه عشان قال رائيه واسف علي الايطاله ويلا بينا نبداء الجزاء التاسع وقبل الاخير .. ..... ....... . ....
وانا داخل البيت لقيت حد بيتوجع وجع استغاسه مشيت ورا الصوت لقيت مجموعه شباب قعدين واحمد اخويا في النص وعمال يتوجع وسرنجات جنبه في كل مكان وخمور وحشيش وفعاليا احمد بيحتضر خلاص بيموت وانا اول ما شوفت كدا جريت علي احمد واخدته وطلعت علي اقرب مستشفي ودخلت تميت ازعق لحد ما صحيت الدكتره وفي ظرف خمس دقايق كان احمد داخل اوضه العمليات وبعد أكثر من ساعه لقيت الدكتور خارج
انا/ طمني يا دكتور ب**** عليك
الدكتور/ احنا عملنا الي نقدر عليه ولكن مكنش بايدنا حاجه اسف البقاء ***
وهنا انا انهرت حرفيا معي اني مكملتش معاه السنه بس كنت فرحان فرحان ان خلاص بقا ليا ضهر اتسند عليه ويتسند عليا فرحان ان بقيت انطق كلمه يا خوايا بس ديما الدنيا مبتديش كل حاجه يعني في وقت قوتك وسلطتك لازم الدنيا تديك قلم تفوقك بيه من كتر التفكير والحزن رجلي مشلتتيش وقعدت في الارض اعيط اه اعيط مع ان طول عمري متماسك بس النهارده عيتط عيط لما حسيت اني السبب كل ما يطلب اديله من غير حساب حسيت ان انا الي قتلته( ودا حقيقه المال الكثير من غير حساب بيوصل لطرق كتير احنا في غنا عنهاا) ومفقتش غير وام احمد بتقع من ياسمين مغما عليهاا وياسمين منهاره جنب منهاا من العياط جه الدكتور وشال ام احمد دخلهاا الاوضه وعلقت محلول وانا هنا قررت اني اتماسك عشان مينفعش اكون انا كمان ضعيف مينفعش وقررت اني اقوم وقمت اخدت ياسمين في حضني وقولتلهاا
انا/ براحه يا قلبي راح عند الي احسن مني ومنك
ياسمين/ حاسه ان قلبي انفطر بجد مش قدره
ومرا واحده لقيت ياسمين هيا كمان فقدت الوعي شيلتهاا وتميت ازعق لحد ما لقيت دكتور ودخلهاا علي السرير وبعد كدا نزلت خلصت اجرائات الدفنه ويادوب خلصت وطلعت لقيت ام احمد فاقت وبتعيط وبتقول
ام احمد/ ونبي تقولي ان ابني لسه عايش وان كل
دا كان هزار وانا مش هزعل و**** مش هزعل بس رجعلي ابني
انا/ اكيد هوا في مكان احسن دلوقتي وكل الي في ايدينا ليه هوا الدعاء
ام احمد / لا انت كداب ابني ممتش احمد ميروحش حتي من غيري لا لا لا بطل كدا كل دا عشان ميخدش من الورث رجعلي ابني ومش عيزين حاجه من ورث ابوك خده كله بس رجعلي ابني
انا/ **** يسمحك يا ام احمد يعني انا الي قتلته مثلا
لقتهاا انفتح في العياط اكتر واترمت في حضني بس وهيا في حضني انا افتكرت حاجه مهمه جدا مازن الخديوي كنت سامع ان عنده قدره في ترجيع الموتي وهنا روحت . منادي في الخاتم ثلاث مرات وهنا مازن حضر
مازن/ خير يا فارس استدعتني في أي جديد
انا/ انا طالب منك خدمه وابوس ايدك تعملهاا يا مازن
مازن/ في اي بس قول
انا/ انا عارف انك بتقدر ترجع الموتي اخوايا لسه ميت دلوقتي وانا عايزه يرجع بجد مش هعرف اكمل من غيره
مازن/ حاضر بس مش هينفع هنا
انا/ رجعه وهوا مكانه وهنقول ان عقله رجع اشتغل تاني ويخش العنايه كام يوم ويطلع
مازن/ ذكي زي ابوك تمام اعتبره حصل
وراح مشاور بايده ومرا واحده لقيت الحارث بتاع الثلاجه طالع يجري ويسرخ والمستشفي كلهاا بقت جوا
وانا جربت لقيت احمد بيكح والدكتور ببقول
الدكتور١/ ازاي دا دي معجزه دا احنا حوالنا كتير قوي
الدكتور٢/ ممكن يكون القلب استجاب بعد ما هدا
الدكتور ١/ ممكن برضو بس لازم نخده دلوقتي ونكشف عليه عشان لو في اي حاجه نلحقهاا
وبالفعل اخدو احمد علي غرفه العنايه ولقو ان عنده شويه بقايا خفيفه في جسمه من المخدر ولازم يفضل في العنايه يومين وانا اول ما سمعت كدا رحت رايح علي ام احمد وحضنهاا وقولتلهاا
انا/ احمد جسمه رجع استجاب ثاني احمد عايش وهوا في العنايه دلوقتي
ام احمد/ انت بتهزر ابوس رجلك خدني عند ابني
وانا كلمت ممرضه جت شالت المحلول وانا سندتهاا واول ما شافت احمد راحت دخله بس الدكتور قال
دكتور/ مش هينفع تدخليله
انا/ دي أمه يا دكتور ولازم تدخله
الدكتور/ وانت مين عشان تقول لازم ومش لازم
وانا هنا عليت صوتي واتميت ازعق للدكتور لحد ما لقيت مدير المستشفى جاي يجري
مدير المستشفى/ فارس باشا احنا اسفين يا فندم بس خير في اي
انا/ وانت تعرفني منيت اساسا
المدير / ومين ميعرفش فارس باشا الجارحي وبعدين حضرتك المستشفي دي هيا ومجنوعه مستشفيات ثانيه تبع مجموعه شركات حضرتك
وهنا انا لقيت الدكتور بيبلع ريئه بالعافيه واخد ام احمد هوا ودخلهاا جوا
انا/ سياده المدير انا عايز حضرتك تفضيلي الدور دا خالص او تطلع احمد اخر دور وتفضيه كله
المدير/ تحت امرك يا باشا الباشا الصغير يطلع فوق دلوقتي والدور الي فوق كله يتفضي
وانا بتكلم معي الدكتور لقيت ياسمين ماشيه تتسند علي الحيطه وجايه نحيتي وكانت هتقع وانا اول ما شوفتهاا روحت ساندهاا وقولتلها
انا/ اي الي طلعك من اوضه بس يا سيمو
ياسمين/ انت ليك نفس تدلع
انا/ وميبقليش نفس لي
ياسمين/ انت بارد اخوك لسه مايت وانت بدلع وتهزر
أنا/ ومين قلك انه مات احمد جسمه استجاب لاشاره العقل وقلبه نبض ثاني وهوا دلوقتي زي الفل وفي العنايه تحت الملاحظه
وياسمين اول ما سمعت كدا لقتهاا راحت مريميه في حضني وتعيط
انا/ وبتعيطي لي دلوقتي يا نكد
ياسمين/ من الفرحه يا اخي بس ونبي تخدني عنده
وانا سندت ياسمين لحد ما وصلتهاا العنايه ودخلت لقيت احمد فايق
أنا/ انا هعرف احسبك كويس علي انته عملته دا هانت عليك امك واختك الي كانو هيروحو فيهاا
احمد / اسف يا اخويا بس و**** هما الي قلولي مش هيحصل حاجه
أنا/ مين دول
احمد / جماعه متعرف عليهم من علي النت وقبلوني النهارده
انا هنا دماغي وقفت معني كدا أن دي اول مرا ومدام اول مرا وادوله الكميه دي كلها يبقا قصدين انهم يقتلوه
انا/ اتعرفت عليهم ازاي انطق
احمد / كنت متعرف علي بنت من علي النت وكنا متفقين نتقابل النهارده بي الغريبه ان لقتهاا تحت البيت وانا مدتهاش العنوان
أنا/ وانت يا حمار يا جموسه مخدتش بالك انهاا ممكن تكون مزقوقه عليك يا زباله ولا كان كل همك علي زبك يا كسمك دا انا هقطعهولك
احمد/ ل ل لا وا و**** مكنت هعمل حاجه دا كان اخري كلام
أنا/ ولما هوا كلام خدت مخدر لي يا كسمك تلقيهاا قلتلك ان دي حاجه هخليك اسد وتسد معاها يا خنزير صح
احمد عيط وودا وشه النحيه الثانيه
انا/ تلفونك فين يا عرص
احمد/ مش عارف كان في جيبي
وانا هنا فتشته وفتشت المكان كله حتي حته بس ملقتش حاجه
انا/ انت متاكد ان الفون كان في جيبك
احمد / اه و**** متاكد
انا/ خدته منك قبل ما تجيبك الفيلاا يا بغل
وسبت احمد وطلعت كلمت عمال
انا/ الو يا عمار تجيب فرقه كمله وتيجي عشان تامن الجناح الي فيه احمد
عمار/ تحت امرك يا باشا ثلاث دقايق واكون عند حضرتك بفرقتين عشان اؤمن المكان كويس قوي
قفلت معي عمار وكلمت علي
انا/ علي محتاج طقم طبي كامل من روسيا النهارده اخوايا اتعرض لحاله اغتيال ومعني كدا انه مش في امان هنا
علي / تحت امرك هبعت طياره خاصه تجبهم خلال ٤ سعات هيكونو عندك
قفلت معي علي ونزلت للمدير
انا/ ممنوع اي حد من المستشفى هنا يطلع الدور الثالث والرجاله لو شافت اي حد في الدور الثالث هتضربه بالنار مفهوم
المدير / تحت امرك يا فارس باشا بس استاذ احمد مين هيعلجه
انا/ مش شغلك نفز الي بقولك عليه وبس
(تقولي بعمل كل دا ليه اقولك مدام خدو تلفون احمد يبقا عشان موصلهمش ومدام مكلمونيش لحد دلوقتي يشمتو يبقا ليهم حد في المستشفى بيوصلهم الاخبار اول باول فعرفو ان احمد لسه عايش )
نزالت من عند المدير علي عربيتي جبت الاب توب وفي خلال ربع ساعه كنت اخترقت تلفون احمد بس احااا ودا وصل لاحمدد ازاي .........
متقلقش يا عم مش هقولك استناني الجزاء الجاي
ورحت مكلم ميشو
انا/ ميشو تجيبلي اربع فرق محترفه قتل النهارده عشان هصفي حد
ميشو/ تحت امرك ساعه والفرق تبقي عندك
وقفلت معي ميشو واخترقت تلفون شوقي ( ايوه هوا شوقي البواب ) بس احاا دا شغال معي الموساد وكان بيبلغهم كل تحركتناا وهوا السبب في موت ابويا بس الي اعرفه ان ابوه كان البواب قبله معني كدا ان حد جنده ومش كدا وبس ازاي عرف ان ليا اخوات وظهرو معني كدا ان ليه عين في الفيلا طب ازاي دي كل الفله من الجحيم بس ثانيه احااا عمار لسه مجبش خدمين من الجاحيم معني كدا ان في حد من الخدم معاه وانا هنا دورت وجريت علي البيت ودخلت بس ملقتش حد ولسه هخرج لقيت نوره الخدامه طلعه من مكتب ابويا واول ما شفتني اتلجلت
انا/ انتي اي الي دخلك هنا
نوره/ ك ك كونت بنضف بس يا بيه
انا/ وانا مش قايل ممنوع حد يدخل هنا
نوره/ م معلش يا بيه نسيت
وانا هنا رحت جيبهاا من شعرهاا ونازل بيهال لبضروم البيت
ونزل فيهاا ضرب ( وصف نوره بنت ٣٨سنه جسمهاا كرباج جسم رفيغ بس مش قوي بزاز متوسطه وطيز كبيره شويا ووش كويس مش وحش )
انا/ مين الي مشغلك يا كسمك
نوره/ يابيه انا محدش مشغلني و****
انا/ متجبيش اسم **** علي لسانك انطقي يابن الكلب مين الي مشغلك
ونزلت فيهاا ضرب بس الغريب ان كل ما المسهاا واشدهاا من الهدوم القي تشد هدومهاا معني كدا لهيا مش عيزا توريني حاجه لشريفه وخيفه علي شرفهاا وانا هنا مفكرتش ورحت رابطهاا ومقطع هدومهاا بس الغريب ان لقيت جسمهاا عليه وشمين ولسه مكملتش لقتهاا هجمتي برجليهاا بس انا مدرب علي كل دا صديت رجليهاا ورزعتهاا في وشهاا وضربتهاا في منخرهاا مكان تجمع الاعصاب لحد ما اغمي عليهاا وهنا كلمت ميشو يبعتلي فرقه استخبرات وكلمت نيفين وبالفعل الفرقه جت بس بعد خمس سعات لقيت نيفين طلعالي
نفين/ انت حبت الصيد الثمين دا منين انت عارف الي تحت دي مين
انا/ وتطلع مين بسلمتهاا
نيفين/ دي عليزا ماجين دي من كتر ما هيا خطيره عينت نائبه رئيس الموساد وهيا في السن دا بس معني انهاا تنزلك انت يبقا كدا الموساد عارف انت مين كويس وكدا الحرب بقت رسمي بعد ما مسكتهاا لازم تاخد بالك عشان مش هيسكتو لما يلقوهاا مختفيه
وانا اول ما سمعت كدا نزلت تحت
انا/ اهلاا ببمنت المتناكه
عليزا/ ولك ضحكتني يا بيه
انا/ متعمليش فيهاا بقا مصريه وتعليلي دغري
عليزه/ ريح نفسك مش هقول حاجه
انا/ مصيبتكم انكم مبتتعلموش من التاريخ في حرب اكتوبر برضو قولتلو مش هنعرف نعدي اعظم خط ترابي في العالم وأننا عيزين قنبله ننويه عشان ندمره وفي الاخر طرطرنا عليه وجبنهلكو ارض ارض بخراطيم المايه
عليزه / هههه عندك حق بس احنا مخلينكو انتو في الماضي واحنا نبص للمستقبل
انا/ تعرفي عندك حق بس برضو هتكلمي
ورحت جايب مده منشطه للاتهاب الجلدي ونقطت منهم نقطين علي كسهاا (والمده دي مبتهداش غير بلبن الرجال يعني الاكسده بتاعت السائل المنوي هيا الوحيده الي بتفاعل معاها وتهديهاا) ورحت فاكك ايدهاا ولقتهاا تمت تهرش وتصوت
عليزه/ ارجوك ارجوك لا اتحمل هذا ( ومتستغربش لان الجهاز التناسلي يعتبر اضعف شئ تحمل الوجع في الجسم كله يعني كفيل يحسسك بوجع عمرك ) ارجوك
وبنت المتناكه بقت تخبط راسهاا في الحيطه عشان يغمي عليهاا ومتحسش بوجع بس انا هنا مسكت دمغهاا وادتها حقنه ادرنالين عشان ميغماش عليهاا وهيا لما لقت ان كدا مقدمهااش غير البن بقت تجري زي المجنونه علي زبي وانا ازقهاا برجلي
عليزه/ انا لا اتحمل كل هذا ارجوك اقتلني ف انا من امرت بقتلك ولديك اقتلني
انا/ مش هنولهلولك بالساهل كدا
وكل ما كسهاا يهدي احط عليه ثاني
عليزه/ كفي سوف اتحدث بكل ما اعرفه ولكن قم بمضاجعتي اولا وسوف اعترف بكل شئ
وهنا مسكتهاا من شعرهاا وحشرت زبي في بوقهاا ونزلت فيهاا ضرب بس دا مش ضرب متعه لا دا ضرب انتقام لحد ما خليت جسمهاا كله بيجيب ددمم بس الغريب ان كان كس بنت المتناكه بيجيب شلالت عسل وهنا انا عرفت انها بتحب الزل ورحت ربطهاا ايد برجل ومعلقهاا ونازل فيهاا ضرب بالحزام وامرجحهاا في الهوا ورحت حاشر زبي مرا واحده في كسهاا ونزلت فيهاا نيك لحد ما خليتهاا حابت مرتين والثالثه جبت جواهاا وبعد كدا نزلتها وبدات تكلم وقالت.............
لو عايز تعرف قالت اي استناني الجزاء العاشر ولاخير في السلسله الاولي
وقبل مقفل عايز اقول كلمتين اول حاجه انا مضفتش قصه القيصر علي قصتي لا انا بس اخدت كام شخصيه من القيصر مش اكتر والاحداث هتبقي من دماغي وانا كلمت القيصر وهوا وافق ثاني حاجه انا ذكرت موضوع الادمان دا عشان خاطر انا ملاحظ ان معظم الي موجدين هنا لسه مرهقين يعني ثانيه وثالثه ثانوي معظمهم فحبيت افهمهم انك داخل علي حياه جامعه فتلاقي الحلو والوحش وابن الناس وابن الحرام والي يخاف عليك والي واخدك مصلحه بس لازم تفهم انك مش لازم تبقي في شله لو الشله دي وسخه وبلاش كلمه انت بقيت راجل فادخن فا اشرب حشيش فا اشد كوك عمر مكانت الرجوله بكدا عمر مكانت الرجوله اني اشحطت اهلي عمر مكانت الرجوله ف اني ابكي امي وياريت الكل يفهم ان الطريق دا اخرته زفت لا موت لا سجن واي حد يقولك اضرب دي ومش هتدمنهاا ولا حاجه احب اقولك انه بلح كل الي هوا بيعمله بيجيب رجلك واحده واحده اي حاجه بتزود الادرنالين في الجسم فهيا ادمان الشاي ادمان القهوه ادمان فبلاش بلاش بلاش انا كدا قدمت النصيحه ..... اشوفكو في الجزاء العاشر ....سلاام
######$$$$###########$$#$$$#$$$$$$$####
الجزء العاشر والاخير
عليزه/ عايز تعرف اي عايز تعرف أن طول عمر العرب الخيانه منهم فيهم عايز تعرف ان قدرنا نزرع في العرب حب النفس وان اهم حاجه اعيش انا مرتاح وطظ في بلدي وطظ في شعبي عايز تعرف اننا نجحنا في خطته التفرقه مبين العرب عايز تعرف اننا قدرنا نشغل العرب في حروب داخليه تنهك قوتهم عشان ميبصوش لبرا اه احنا عملنا كله دا بس الغريب ان اخر 8 سنين مصر مكنش مقصر فيهاا كل دا كانت بدائت في الاصلاح ودا مكنش في مصلحتنا بس مكنش عندنا وقت او مجهود نبص لمصر بسبب الارهاب ( الموقومه الفلسطينية الحره) انقلب السحر علينا وبقينا احنا الي منهكين في صرعنا الداخلي علي الكراسي والحكم بعد مكنا نحجنا اننا نوصل العرب لدا وسبنا مصر تبني والاغرب ان لقينا العرب كلهم وقفين معي مصر ودا برضو مكنش في صلحنا بس مكنش عندنا وقت نعمل حاجه وسبنا العرب يتحدو معي مصر وبعد كدا بدات مصر تطلع لتعديل الاخطاء التاريخيه زي معهده كمب ديفيد الي حصلت ( معهده السلام) وكانت سيناء مقسمه ودا كان في صلحنا لاننا كنا بنقدر نزرع ملشيات ارهابيه وندعمهاا بالمال بس الغريبه ان لقينا بعض الملشيات دي انقلبت علينا ومكناش قدرين نصدهاا عشان كدا مصر قدرت تعدل بنود المعاهده وترجع تاني علي حدود إسرائيل ( فلسطين الحره) والمشكله اننا فهمنا العبه متؤخر فهمنا ان المصرين قدرو يخدعونا وجهاز المخابرات قدر يوصل لقيدات الملشيات دي وخلاهم يضربو فينا عشان يوصل للي هوا عيزه ودا الي حصل بعد ما خدنا القلم دا من مصر قررنا اننا نديهاا قلم اكبر منه وهوا ان بمسعده امريكاا نطلع قوات حفظ السلام الي في جزيره طيران وسنافير بس المشكله ان مصر قدرت تسبقنا بخطوه وانهاا تقول ان طيران وسنافير سعوديه وبكدا معتش هيبقا فيه قوات حفظ سلام وهتتسلم السعوديه
قولنا مش مشكله خلاص نبداء نوقع مبين مصر السعوديه بس الغريب ان كان العكس الي بييحصل والعلاقات بتتحسن اكتر مبين مصر السعوديه لحد مجه اليوم الي حسنا اننا خدنا قلم بجد اليوم الي السعوديه ادت مصر فيه جزيره طيران وسنافير حق انتفاع لمده ١٥٠ سنه هنا فهمنا ان في حد عينه مبنا وتمينا ندور لحد ملقينا ان ابوك ركبنا حرفيا مش بيتجسس علينا وبس والبلوه ان لقينا معاه جهاز المخابرات المصريه والكيجي بي ودا كانت ضربه قاضيه بالنسبه لينا وكان لازم نرد وبالفعل قدرنا نعمل اكبر شبكه تجسس في مصر وضمينا فيهاا معظم المشاهير والاشخاص المهم
انا/ زي مين يا زباله
عليزه/ مش لازم تعرف
روحت جايب المده ولسه همشيهاا علي كسهاا سرخت وقالت
عليزه / خلاص خلاص اهم الناس دي زي وكيل وزارة الاوقاف وكيل وزارة الداخلية ومساعد اول وزير داخليه ومساعد وزير الخارجية مصدوم مش كده وهنا انا اديتهاا حقن منوم ونيمتهاا وكلمت علي
انا/ علي لازم اقابل رائيس المخابرات ورائيس الجمهوريه دلوقتي حالا
علي/ في اي بس يا فارس
انا/ مش هعرف اشرحلك دلوقتي اعمل الي بقولك عليه دلوقتي حالا
علي / حاضر هبغلهم وهبعتلك عربيه تجيبك
انا / تمام
وكلمت حد في الفون
انا / اجهز عشان لازم نقضي علي الكل دلوقتي
الشخص / اعتبرني جاهز بس اجهز انت
انا/ وانا جاهز
وقفلت معاه وفي ظرف ربع ساعه كان علي جيبلي عربيه وانا نزلت شيلت عليزه واخدتهاا معايا وعالي اول ما شفهاا قال
علي / احاا انت عرفت تجيب دي ازاي
انا/ مش وقته اطلع بينا بسرعه
وبالفعل علي خدنا وطلع بينا علي مقر المخابرات المصريه ورحت لقيت هنا رائيس المخابرات ورئيس الجمهوريه وبالفعل قولتلهم علي كل حاجه عرفتهاا وسلمتهم عليزه وكان رئيس المخابرات فرحان جدا عشان عليز وقعت في ايده وبالفعل خلال ايام كانت المخابرات قبضت علي الشبكه كلهاا وانا من هنا بدات شغلي واستعديت مازن
انا/ انا هبداء في توقيع اقتصاد سان مرينو النهارده وهتحكم فيها
مازن/ تمام دا هيبقا كويس جدا
وبالفعل امرت كل شركاتي الي هناك توقف الشغل وتسرح العومال وانا كنت مسيطر علي ٦٠٪ من اقتصدهاا وهنا لقيت بنت رئيس جمهوريه سان مرينو جيالي وكان اسمها ليدونا وصف ليدونا حاجه ايطالي علي ابوه ( سان مرينو في جنوب شرق ايطالي وكانت جزاء منهاا لحد مانفصلت عنهاا في ٤٠ القرن الماضي) بز مشدود فخاد جامده عود فرنساوي ابن متناكه ولقتهاا قالت
ليدونا / ما الذي يحدث لماذا قمت بإغلاق شركات ومصانعك ايوجد احد من السلطات قام بمدايقتك
انا/ نعم فهم لا يقدرو معني الاقتصاد فانت هنا لكي اقيم اقتصادكم وانت تنهبو الكثير من الضرائب وانا لم اعد اريد تشغيل مصانعي
ليدونا/ حسنن يمكن ان تقوم ببيعهاا ونحن مستعدين ان نقوم بشرائهم باي ثمن
انا/ لا اريد ان ابيع فهذا مالي الخاص انا سوف اتركهم هكذا
ليدونا/ ولكن شركاتك ومصانعك تمثل ٦٠٪ من الاقتصاد لدي سان مرينو وهذا سوف يجعلنا نخسر الكثير
انا/ لدي فكره لكي لا نخسر ولكن يجب ان اقابل ولالدك
ليدونا/ حسنن يمكنا الذهاب له الان
انا/ انا لا أذهب لاحد من يوريداني يؤتي لي
ليدونا/ اجننت اتريد رئيس جمهوريه ان يؤتي لك
انا/ حسنن نتيجه الحديث انا الان ذاهب الي مصر ومن يريدني فلؤتي لي في مصر
وبالفعل حضرت شونطي ونزلت مصر وبعدهاا باربع ايام لقيت اسطول عربيات داخل عليا الفيلاا وعلي راسه عربيات الحرس الجمهور ولقيت رئيس جمهوريه سان مرينو ومندوب من رئاسه الجمهوريه معاه وانا اول ما شوفتهم رحبت بيهم ودخلتهم ولقيت المندوب بيتكلم وكان اسمه ظافر بيه
ظافر بيه/ انا جيلك النهارده بتكليف رمسي من رئيس الجمهورية عشان نحل الموضوع معي اولفر باشا رائيس جمهوريه سان مرينو
أنا/ وانا تحت امر سيتك يا ظافر بيه بس دا شغل يا باشا وانا عشان ارجع افتح مصنعي وشركاتي ثاني ليه شروط
اولفر/ وما هيا شروطك
انا/ اولا يكون لدي امتيازات خاصه بشركاتي ثاني يتم تخفيش الضرائب علي ثالثا اؤخذ الختم الدوبلاماسي علي جميع شركاتي ( ودا عشان اي حاجه جيه للمصانع والشركات متتفتش) رابعا اكون علي تواصل معاك شخصيا ولا يتم اي شئ في الاقتصاد دون علمي
ظافر/ انت اتجننت يا فارس انت عايز تدخل في ساسات دول اخره
راح اولفر مسكته وقال
اولفر / موافق علي جميع شروطك
انا/ ولكن انا لدي طلب اخر وهذا ليس شرط ولكن بدايه معروف بيننا
اولفر/ حسنن اسمعك
انا/ تعاا معي ندخل المكتب لانه كلام خاص
اولفر/ حسنن
وقام اولفر معايا ودخل المكتب
انا/ اود ان اضاجع ابنتك ليدونا
هتقولي طلبت كدا ليه هقولك عشان اعرف هوا عنده شخصيه ولا دلدول واعرف اسيطر عليه ازاي
اولفر/ ولكن هذا ليس في الاتفاق
انا/ ولكن ان ضاجعتهاا سوف اكون صديق ابنتك ولن اقوم باي اذا لك ولا لدولتك
اوليفر / حسنن سوف اتحدث معهاا واقوم بالرد عليك
وبالفعل قامو مشو وانا بعدهاا بيومين سافرت سان مرينو وبدات في ختم شركاتي بالختم الدبلاوماسي وكانت علقتي ب اولفير اتحسنت قوي وبعد اسبوع وقبل مسافر لقيت الباب بيخبط بتاع البيت في سان مرينو فتحت ولقيت ليدونا قدامي
انا/ مرحبا ليدونا هل يوجد شئ
ليدونا/ لقت طلبت طلب من والدي وانا هنا لاجيب عليه
انا/ وما هيا اجابتك
ليدونا/ اتمنا هذا فانت عندما كنت هنا وطلبت ان يؤتي لك والدي ولم ترضخ لاي احد وانت تعجبني والان اعجبتني اكثر عندما طلبت من والدي مضاجعتي وانا الان ملك يداك افعل بس ما شؤت
وانا هنا كنت ناار فمسكت مادوناا ورحن زنقهاا ورا الباب وعاضض شفيفهاا ونازل فيهاا بوس وضاغط بزبي علي كسهاا وزلت ايدي الي كانت رفعه ايدهاا وقرصت حلمه بزهاا من علي الهدوم واول ما دوست علي الحلمه لقتهاا اعصبهاا بتسيب وبتقع روحت سندهاا ورميها علي السرير وقالع هدومي وجايب حزام ونازل فيهاا ضرب وهيا علي السرير بالهدوم وكانت هيا متعمده تجيب جسمهاا تحت الضرب وبعد ما زهقت روحت شددها من شعرهاا وقاطع هدمهاا ونازل عاضض حلمه بزهاا اليمين وقارص علي الشمال ونفس النظام في الشمال وقارص علي اليمين وضرب فخدهاا بالحزام عشان تفتحهم ونازل ضرب في كسهاا بالحزام علي الهدوم ولما زبي خلاص بقا نار رحت شددها من شعرهاا وحشره في زورهاا لحد ملاقي عنيهاا بتغرب وبدات تتخنق اشيله وارجع اعمل ثاني وبعد كدا رمتهاا علي السرير ورحت محشكر زبي فيهاا وهيا من كتر السوائل زبي دخل فيهاا بكل سهوله وتميت شغال فحت في كسهاا لحد مجبت جواهاا ورحت قايم من عليهاا وداخل واخد دش وطالع نايم وسيبهاا زي ما هيا وقعدت اربع ايام نيك بس في ليدونا وبعد كدا طلعت عالي ايطاليا وعملت فيهاا نفس الي حصل في سان مرينو وبعد كدا في اليونان وبعدين اليمن وفي ظرف ٥ شهور كنت بالفعل قدرت اسيطر علي الدول دي بالكامل وبقا نظام الحكم في ايدي وقدرت اخسر المنظمات دي خساير كبيره جدا والموساد بعد ما عرف بالي عملته بداء بتاردني بس قدرت اوقع منهم اثنين ظباط واحد في الموساد والثاني في الشباك وبقيت المسيطر علي معظم الاسواق العالمية وبقت كل حاجه تمام بس يا ترا الحياه بتسيب كل حاجه زي ما هيااا اكيد لا فيوم وانا راجع من الشركات طلعت عليا اكثر من ٣٠ عربيه وصفو كل الحراسه الي معايا وغربلو العربيه الي انا فيهاا واخر حاجه شوفتهاا كان وقوعي علي الارض سايح في دمي وبالفعل اتنقلت للمستشفي وبعد ثلاث سعات الجهاز بصفر ونبض قلبي يقف والدكتور يخرج يبلغ اهلي اني مت بس يا ترا هتبقي دي نهايه الحكايه ولا هتبقي بدايه فصل جديد من الانتقام وطور جديد من اطوار التغير لنضج التفكير وتحديد الهويه...... ودي كانت نهايه السلسله الاولي ويارب تكون السلسله عجبت الجميع مكنش زعلت او ازعجت حد واه اسف لاي حد زعلتو في يوم وبجد قضيت وقت جامد جدا معاكو واشوفكو علي خير في سلسله جديده سلاام