C
CESAR
زائر
اول مرة ليا في الكتابة ع المنتدى م عارف هتظبط ولا ايه النظام ...
الجزء الآول
استيقظت في صباح اليوم ولم اجد احد في المنزل من عائلتي ابيي،ناديت على ابي وامي وكذلك اختي ولا اعلم اين اختفو السماء ليست زرقاء كالعادة والجو به رائحة غريبة لم اشمها من قبل اظن اني في حلم غريب هذه المرة، ولكني ادركت ان هذا ليس حلم بعد ان صفعت وجهي عدة صعات والمتني كثيرا..
،،اعمل ايه دلوقتي في المصيبة دي اهلي اختفو وانا م عارف الارض بقت عاملة كدا ليه اكن القيامة قامت السما حمرا والارض كل شوية بيحصل زلزال ،،
تمتمت بهذه الكلمات بعد ان ادركت اني لا احلم ،نزلت من البيت الذي اسكن به وانا خارج من بوابة العمارة حدث زلزال وهذه المرة كان الزلزال شديد لدرجة ان العمارة وقعت كالثلج في البحر ،ولكن اهلي ماذا لو كانو موجودين في العمارة يا** ماذا افعل .
بعد دقائق من بكائي او نحيبي هذا علت الصرخات الشارع كله لم استطع معرفة السبب ولكن عندما نظرت ورائي رأيت مجموعة من الناس شباب وبنات واطفال وشيوخ يجرون نحوي ،في البداية خفت ولكن عندما دققت النظر قليلا وجدت دخان مختلط باللهب ورائهم بديهيتي اخربتني ان هناك اما سيارة الناموس تجري ورائهم او هناك وحش خيالي ، ولكن ماذا؟ وحش
نحن في الواقع ليس عندنا وحوش هنا انها بالتاكيد عربة الناموس وهي مشتعلة وتجري ورائهم هههه انا رائع في هذه البديهيات حقا ?
،، احيه ،، خرجت هذة الكلمة عندما اقترب الناس ورايت وحشا حقيقيا يجري وراء هؤلاء الناس وبالفعل جريت وسبقتهم جميعا
،،الحقووننيييي بنتتيييييي ،، صاحت سيدة في الثلاثينات من عمرها جميلة بالفعل اذا رايتها من دون الفتاة التي على كتفها قبل ان تقع ستقول انها مراهقة صغيرة من جمال ملامحها
طبعا نسيت الوحش وخرج الشهم الي في داخلي وياليته ماخرج ولا نيلة
عندما اقترب الوحش وانا اشيل الطفلة مع السيدة كان الوحش ورائي ولا اعرف ماذا افعل جريت في حارة كانت بالجانب قبل ان يقضمني الوحش او يقضم الفتاة واختبئت وراء صندوق قمامة اخضر ورائي في الحارة الصغيرة هذة ولكن السيدة وقعت بعد عدة خطوات وظلت تصرخ وهي تنظر الي الوحش قبل ان يقبض عليها ويلتهم راسها في منظر بشع جدا انخلع قلبي عندما صرخت الفتاة واغلقت عينيها حتى لا ترى والدتها وهي تؤكل
،،ماااماااااااا لاااااااااااا ،،صرخت الفتاة وظلت تبكي وتصرخ ولكني لا استطيع ان افعل اي شئ انا ضعيف لا اعلم ماذا حدث في هذا العالم اهي القيامة حقا !
نظرت الي الفتاة الصغيرة في استعطاف وتذكرت عندما كنت ابكي على وقوع العمارة ولكني لا اعلم ان كانو حقا هنا ام لا
طبطبت على الفتاة حتى هدات ونامت ادركت الان اني في صندوق القمامة لا اعلم ماذا افعل وفكرت كثيرا لدرجة اني نمت من التعب .
استيقظت في اليوم التالي وكنت اظن اني احلم ولكن هاهي الفتاة وهاهو الصندوق نفسهما نفس السماء ونفس الصرخات ونفس كل شئ لا اعلم ماذا افعل من اسأل ومع من اتكلم ليس لدي سوا هذه الفتاة الصغيرة ولكن اذا ايقظتها الان ستملي المكان مرة اخرى بالبكاء وانا لن اتحمل كل هذا وقد انهار في اي لحظة
بعد وقت لا اعلم كم الساعة فانا لا املك حتى اي ساعة حتى فوني نسيته من توتري في البيت الذي وقع البارحة
,,ماما فيين انا عايزة ماماااااااا ،، صاحت الفتاة بعدما استيقظت وظلت تصيح حتى هدات انا لا اعلم حتى كيف اعامل ******* ولكنها هدات بعد وقت قليل نظرت الي الارض غير مبالية بوجودي حتى لا اعلم ماذا اقول لها وقد كنت مثلها انظر الي موت امها
،،هو ايه الي حصل بالظبط انا كنت نايم وصحيت لقيت الدنيا مقلوبة كدا وكنت تقريبا هتلقب تحت الشقة بس * ستر الح*** ،، تكلمت انا لها كي تحاول ان تخرج من هذه التعبيرات الصامتة وابتسمت ابتسامة خافتة بعدما رات منظري المضحك بيجاما نوم وشبشب حمام هذا ما ارتديته قبل ان انزل من البيت
،، مش عارفة انا كنت بلعب في الجنينة ويعدين لقيت السما قلبت احمر وفجاة حصل زلزال وظهرت دايرة في الهوا لونها احمر وخرج الوحش دا وماما سحبتني من ايدي وكل الي كانو موجودين جريو معانا وانا مش فاهمة حاج...،، قالت الفتاة قبل ان تبكي عندما تذكرت امها وهي تؤكل امامها
نظرت اليها نظرة اشفاق وتذكرت اختي فهي تقربيا في نفس سنها قبل ان اخذها الي حضني واربط عليها فهدات ونامت وهي في حضني
ابتسمت ابتسامة خفيفة هونت عليا كل الي فات عندما رايتها نائمة فوجهها كالملاك حقا مع العيون اللطيفة الخضراء والرموش السوداء الطويلة والبشرة البيضاء الصافية والشفايف الصغيرة الوردية والشعر الاسود الناعم الطويل
مرت ساعات ونحن على هذا الحال حتى تضور جوعي وبدات ان اعطش وكذلك الفتاة فهي استيقظت وهي تصيح وتبكي مرة اخرى ولكن عندما اخذها في حضني تهدا وتسكت
مرت ساعة منذ جوعى واظن ان الليل قادم فالسماء الحمراء تحولت الي ازرق غامق محمر
ونحن هنا في الصندوق لا نستطيع حتى ان نخرج من هنا عسى ان نواجه نفس الوحش ثانية
اررررغغغ،، اقترب صوت غريب لا اعرف اهو صوت ذئب ام اسد ولم اجرؤ على النظر حتي لا يرانا وياتي لمهاجمتنا ولكن الصوت بعد قليلا عن هنا اظن اننا الان باما...
اررؤؤغ ،، صاح الوحش بعدما رااني اخرج راسي من الصندوق وحش له زيلان ولونة احمر انيابة طويلة وله ست ارجل بسرعة اغلقت الغطاء وحضنت الفتاة كي لا تبكي والوحش يخبط الصندوق بجسمة ولا يتوقف حتى بدا الصنودق في الانشقاق وكنا سنسقط من الجنب بعد ان فتح شق في الصندوق يالها من قوة ماهذا حقا ! فجاة توقف الوحش عن الخبط ورجع بسرعة الي الوراء كأن احد ما يسحبه نظرت عبر الفتحة ووجدت قدم لوحش مليئة بالشعر الكثيف هي من تقاتلة لا اعلم كيف ولكنه تقريبا ياكله الان لحظات والتف هذا الوحش ذو القدمين نحونا وبدا ياخذ خطواته انا علمت انها نهايتي واننا متنا الان
فجاة طار الغطاء من فوقنا ولم اجرؤ على النظر حتى وانا اخذ الفتة في حضني واغطيها بجسدي كي لا يراها الوحش هذا
،،هتفضل متكتف كدا كتيير ؟،،سمعت هذا الصوت الانثوي وتوقفت عن الارتجاف ونظرت اليه اذ نغسي ارى ملاك اخر (وجه دائري واعين زرقاء وبشرة خمرية قريبة للبني الفاتح الصافي واثداء كبيرة مكورة ومؤخرة بارزة دائرية وبطن نحيف وترتدي بلوزة سوداء وبنطال ضيق يوضح افخاذها العريضة ولكنه يبدو كانه ماخوذ من اقدام وحش او شئ كهذا )
،، ايه القمر دا ! انتي بشرية ؟،، سالتها وانا انظر الي ثدييها الكبيرين وعندما راتني انضمت حاجبيها وهي تبدو مثيرة اكتر وهي غاضبة
،، قوم يلا من هنا بدل ماشرحك ،، صدمت فعلا من ردها فكيف هذا الجمال يخرج منه الكلام هذا ماعلينا قابلت الان كائن لطيف وجميل وقوي وهي انثي ايضا مثيرة ،انا حقا احلم ?
،، رايحة فين انتي هتسيبينا كدا ؟،، قلت هذا عندما رايتها تدير ظهرها وهي تمشي مبتعدة واستدارت وهي غاضبة
،،انا مخلفتكش ونسيتك عايز ايه ؟،، قالت الجميلة فلا اعرف اسمها حتى الآن
،،انا بجد ميت من الجوع والعط والبنت الغلبانة دي مكلتش من امبارح وانا معرفش اي حاجة هنا قمت من النوم لقيت الدنيا اتقلبت كدا واهلي اختفو والبنت دي امها ماتت قدام عنيها وانا بهديها لحد دلوقتي ممكن ع الاقل تفهميني فيه ايه ؟،، قلت هذه الكلمات وانا لا اعلم اني كنت غاضبا وانا اقولها لانها غضبت من كلامي واقتربت وفي يدها خنجرها الذي قتلت به الوحش
،،خد دول ،، قالت الجميلة بعد ان القت دي زجاجة مياة وكيس من البطاطس الطرية شربت القليل واعطيت الفتاة الباقي واخذت قطعتين من الكيس واعطيت الفتاة الكيس وتركتها تاكل وهرعت الي الجميلة بعدما رايتها ذاهبة مرة اخرى وامسكتها من ذراعها الجميل الطري المثير اممم ولكنها قطعت افكاري بخنجرها الملطخ بالدم هذا
،،انت عايز ايه يلا مش اكلت عايز ايه تاني ؟،، قالت بعدما رفعت الخنجر على رقبتي
،،ولا حاجة بس عايز نفضل معاكي ع الاقل لما الاقي مكان اقعد فيه انا والغلبانة دي ،، قلت لها وعرفت انها رافت بي بسبب البنت لانها انزلت الخنجر
،،طيب..انا هقبل بس اخدكم بس عشان البنت انما لو كنت لوحدك اتفلق بقا ،،
،، يعني واهون عليكي برضو ؟?،، قلت مازحا
،،هااا ،، قالت الجميلة عندما راتني امرح معها ورفعت خنجرها مجددا
،،ااااتلفق ولا اغور في داهية وماله ،، قلتها خايفا منها وانا اتمنى لو امسكها من اثدائها وارميها في الجو لتنزل علي زبي هذا
،،يلا تعالى ورايا اخلص وهاتها معاك ،، شاورت على الفتاة
،،حاضر ،، في الحال حملت الفتاة واسرعت ورائها وجدتها تركب دراجة نارية سوداء مثل ملابسها
،،اركب ،،
،،ياريت،،
ايه؟،،
،، قصدي حاضر ثانية واحدة ،، وبسرعة ركبت ورائها ووضعت الفتاة ورايي
خليها في النص،، قالت الجميلة وهي تنظر لعيني
،،تمام ،، وضعتها بيننا بعدما خاب ظني في ان المس فخذ هذه الجميلة
،،صح اسمك ايه ؟،، سالتها متعجبا
،،انت مالك .ليه هتطلعلي بطاقة ؟ ،، ردت وهي تنظر امامها لا استطيع ان اري تعبيرات وجهها
،، مفيش اصلك هتحمينا وكمان هتفضلي معانا فترة فاكيد لازم اعرف اسمك ،، رديت عليها مازحا ثم اكملت ،، واكيد معايا قمر زي كدا لازم اعرف اسمها ع الاقل ،،
،،جميلة .. اسمي جميلة وياريت تبطل كلام شوية ،، هذة المرة نظرت لي وكانت ضامة حاجبيها في شكل غاضب لذا التزمت الصمت فاشل حتى في التعرف على الفتاة
عاد وجه جميلة الي ماكان عليه عندما نظرت امامها وعضت شفتيها مع ابتسامة مثيرة لم اراها
مرت ساعات ونحن على هذه الحال حتى وصلنا الي مايشبة القصر لونه اصفر ويتكون من ثلاث طوابق وتقريبا مساحته ١٠٠٠م مربع اظن انه منزلها
نزلت جميلة من على الدراجة ونحن كذلك دخلت ونحن ورائها
كان القصر من الداخل لامع ونظيف كان لم يحظث اي زلزال وكانه من عالم اخر اللون الازرق مع الاسود والرمادي والابيض لامعين لدرجة ابهرتني وجعلت الفتاة الصغيرة تبتسم
صعدنا للطابق الثاني وهي امامي ومؤخرتها تهتز امامي مثل الملبن وعيني عليها لدرجة انها لاحظت ذلك ولكنها لم تعلق هذه المرة واكملت طريقها لغرفة على اليمين اه نسيت ان اوصف لكم الطابق الاول هو عبارة عن مساحة شاسعة من الكراسي والانتريهات والطربيزات الكبيرة مستطيلة ودائرية وحولهم الكثير من الكراسي اما الطابق الثاني فهو عبارة عن غرف كثيرة مثل طرقة الفنادق طويلة ومليئة بالغرف على الجانبين اول غرفة فتحتها ثم نظرت لي وقالت ،، هي دي اوضتكم هتنامو هنا لغاية لما تلاقو مكان تروحو فيه ،، ثم اكملت ،، هتنامي وترتاحي شوية يحبيبتي لغاية لما اتكلم مع عمو شوية ،، وهي تنظر للصغيرة مبتسمة ونظرت لي بنظرتها المعتادة فانا بدات اتعود عليها ?،، تعالى ورايا عايزاك ،،
،،اي دا بالسرعة دي ؟ دا الدنيا سهلة اهي، ? ،،
احم ? نظرت لي نظرة لن اصفها ، وذهبت ورائها بدما اتطمنت على الصغيرة بعدما نامت وذهبنا الي الطابق الاول مجددا وجلست على طاولة من الطاولات على راسها بالتحديد
ومن ثم صفقت ثلاث صقفات متتالية وبعد لحظات جاء ثلاثة من الخادمات اجمل من بعض ( الاولى لنسميها رقم ١ الان لانها حقا واحد في كل شئ الوجه والاثداء الكبيرة حتى اكبر من جميلة والبشرة البيضاء والشعر الاحمر والمؤخرة الكبيرة العريضة والخجل له وصف اخر لديها فهي تحمر من الكلام فقط ماهذة حقا مزة ?) (اما الثانية في ٢ طبعا حجم وسط في الاثداء شعر اسود ناعم ولكنه قصير احم هذة القصة حقا فهي رقيقة والمؤخرة المتوسطة بشرة قريبة من البياض وهي قليلا تبدو جريئة حتى في ملابسها فنصف ثدييها في الخارج ينادوني لكي اعصرهم واكلهم اكل هي ايضا مزة )..(اما الثالثة في حقا اغرب منهن تبدو قوية ومجنونة حقا من طريقة كلامها ونظراتها اثداء صغيرة بحجم التفاحة ومؤخرة ليست بارزة ولكنها مثيرة اذا نظرت لها ذات شعر اخضر وقصير مثل رقم ٢ هي ايضا مزة اخرى ?).
بدارو في الحديث عن اشياء لا اعلم ماهي ولا اعرف معنى المصطلحات حتى ما (النظام؟) وما هو الدونجون ؟ وما هو الابراج ؟ ما كل هذه المصطلحات ؟ حقا لا اعلم مالذي يتحدثون عنه ..
،، وصلتو لمكان الدونجون ؟ ،، سالت جميلة الخادمات
،،اها يارئيسة كان موجود في وسط المدينة بس احنا التلاتة انهيناها تماما وقفلناها ،، ردت الجريئة الحازمة رقم ٢ على ما اظن هي قائدة الخادمات ولكن كيف فعلو ذلك على ما اظن الدونجون الي خرج منه الوحش هي مثل الالعاب كيف حدث وأصبح واقعا ؟ لا اعلم حتى كيف فعلو ذلك اهم اقوياء لهذه الدرجة ؟
،، تمام اوي بصو بقا ،، ردت جميلة ثم اكملت ،، دا واحد كدا قابلته معرفهو بس صعب عليا انا عايزاه يفضل هنا وياريت لو تقدرو تشرحولو الي حصل لانه فقد الذاكرة
،،لا صحيت بس لقيت الدنيا كدا ،، رديت عليها عشان اوضح بس
،،صحيت؟ اها وماله نمت تلت اشهر ورا بعض صح عايز تفهمني انك نايم تلت اشهر وصحيت لقيت الدنيا كدا ؟ ،، ردت عليا وانا مصدوم لا استطيع ان اتكلم من الصدمة
،، تت تت تلت اشهر ازاااي انا مش فاكر اني نمت دا كله اززاااي دا حصل عشان كدا لما صحيت ملقتش اهلي يعني هم حتى محاولوش يصحوني لييه. ؟ ،،
رديت منزعج وصائح مصدوم طيف حدث ذلك.
،،بعد اذنك ممكن توضحيلي اكتر طيب ،، اكملت بعد ان هدات وهي تنظر لي باردة الملامح لا تظهر اي تعابير تعلم انها تستطيع ان تنهي حياتي بصربة او الخادمات مثلما قالو انهم انهو الدنجون الذي اراه في الالعاب بمفردهما الذي يتطلب ع الاقل ١٠ لاعبين هم فعلوها بمفردهم
،، انا قولت انك فاقد الذاكرة من الاول انت فيه تلت شهور راحو من دماغك او فعلا اغم عليك من قبل الكارثة دي وانت لسه صاحي من ساعتها معرفش مش مشكلتي ،، قالت جميلة ثم اكملت ،، المهم عايز تعرف الي حصل ولا لا ؟ ،،
،،اكيد طبعا عايز اعرف ،، رديت عليها
،، تمام بص من الاخر احنا في وسط كارثة وعشان ننهيها لازم ننهي كل الابراج الموجودة في العالم وهم تلت ابراج واحد هنا في مصر وواحد في شرق اسيا وواحد في شمال اوروبا وعشان نبقى اقويا لازم ننهي كمان كل الدونجونات او الزنازن زي مابتسموها في الالعاب دا غير المتاهات الي بتظهر جديد المهم انت ايه قوتك او عرفت ايه هي ؟ ،،
،،لا ،، رديت عليها
،، حلو اوي اومال تاعب دماغ امي ليه اكيد انت زيك زي اي انسان عادي دلوقتي ملكش اي ايقاظ او قدرة ماعلينا هتفضل هنا كام يوم لغاية لما نلاقي ملجا نوصلك ليه انت والبنت الصغيرة ،، اكملت ببرود بدات استرخمها مش عارف ليه ...
ثم اعطت بعض التعليمات الجديدة للخادمات التي لم افهم منها اي شي ايضا ولكن لم اركز على اي شئ سوى ثلاث اشياء ...
.ابراج ودونجونات ومتاهات العالم هذه
. كيف لم املك اي قدرة ؟ وكيف اعرف هذا
. بزاز الخادمات وجميلة فهي تتراقص كالماء في كيس حرفيا ماعدا رقم ٣ ? ثابتة
انتهي الجزء الاول الي اللقاء للجزء الثاني
اي ملاحظات يرجى كتابتها اها صح نسيت اقدم نفسي في القصة (( انا اسمي ادهم عندي ١٦ سنة تقريبا طولي ١٨٠ يبان عليا اني اكبر من كدا وشي طويل شوية عيني عسلي وبشرتي قمحي طول القضيب تبعي تقريبا ٢٠ سم ? بحب كل انا الجنس ماعدا المثلية )) بعتذر الجزء دا للبداية بس مفيش فيه اي مشاهد جنسية بس لسه الي جاي احلى وفيه مزز كتييير اشكال والوان وكل انواع الجنس هتشوفوه اصبرو يلا سلاام ?
الجزء الثاني ?
وصلنا الجزء الي فات عندما اعطت جميلة الخادمات بعض التعليمات التي لم افهم كلماتها حيث قالت انهن يراقبنني ويخبروها فور ايجادي لقدرتي اذا ظهرت ...
انهت جميلة كلامها وصعدت الي جناحها لتنام وامرت الخادمات لاخذي الي الغرفة الخاصة بي تقدمت رقم واحد التي لم اعرف اسمها بعد
،،من هنا يا استاذ ..،، طلبت من المزة وهي تميل ليه ناحية السلم المؤدي للطرقة وبانت فلقات بزازها الكبيرة والضخمة امامي تهتز وهي بيضاء
،،تمام .. اممم انتي اسمك ايه؟ ،، سالتها وانا استجمع شجاعتي
،،احم شيماء ،، قالت اسمها بنبرة خجولة ومحمرة وجهها وتنظر الي الارض
مشت شيماء في خجل وانا ورائها وهي تهز مؤخرتها امامي يمين شمال يمين شمال? ولا اعلم هي تعرف اني انظر لها ام لا ولكني في عقلي عشرات الاسئلة اريد ان اسالها اياها بما ان جميلة لم ترد على اسئلتي
،، ممكن اسالك كام سؤال ؟ ،، سالت وانا متوتر قليلا
،،اتفضل يا استاذ ادهم ،، بعد ان عرفت اسمي قالت
،، انا مش فاهم حاجة ممكن تشرحيلي ايه الي حصل دا ؟،،
،، احم.. من حيث ايه ؟ ردت خجولة
،،مش عارف انا فهمت الزنزانة او الدونجون دا من الالعاب هو والمتاهات فيه وحوش كتير وكل دونجون فيه رئيس وحوش لازم اقتله عشان انهي الدونجون دا خالص صح ؟ دا زي الالعاب الاون لاين وكدا فهمت انما ايه الابراج العالميه دي انا مش فاهم ،، سالت وانا بااصص على بزازها وهم بيتهزو قدامي هي مش عارف شافت ولا لا لانها باصة في الارض واحنا ماشيين سوا
،، احم.. تمام فهمتك . بص يا استاذ ادهم ،، ردت شيماء انا مبسوط باستاذ دي حاسسها فخمة كدا وحد في الجمال دا بيحترمني ? وبعدين كملت.
،،انت المفروض كصاحب قدرة بتدخل البرج من غير اي تصريح ولا حاجة بس محتاج القدرة وبس عشان تشتمر في البرج .. البرج الواحد فيه حوالي ١٠٠ دور او طابق طبعا مش باين من برة لانه بيتبع قانون الفضاء وكدا مش هتقدر تفهمه الا لو فاهم فزياء كم كويس لانه بيشوه الفضاء والمكان بحيث انه من برة حجم صغير جدا انما من جوا بيبقى عالم كامل حرفيا في كل دور ... وهم كلهم تلت ابراج زي معرفت مكانهم بالظبط اسيا وهنا واوروبا محدش شاف ابراج تاني غريهم .. وبالنسبة للزنازن هي زيها زي البرج بس الفرق انك ممكن تدخل مكن غير مايكون عندك اي قدرة ممكن تدخل باسلحة عادي جدا ..فيه حاجة تاني يا استاذ ادهم احم ،، وعادت تنظر مرة اخرة الي الارض
،، ووانا اعرف ازاي اني عندي قدرة او اعرف قوتي ازاي ؟ ،، سالت وانا متحمس جدا
،، عن طريق كريستالة مقياس للطاقة او عن طريق النظام لو عندك ،،
،،نظام؟ نظام ايه ؟،، سالت متعجب
،، نظام بيتيح ليك تعرف كل المعلومات عنك سمات قوة نقط ضعف وكل حاجة عنك ،، ردت وهي متحمسة ايضا وعينيها تلمع لمعة لطيفة
،، ااااه فهمت .. زي الالعاب برضو ?،، نعم فهمت فانا كنت محترف العاب طوال حياتي جميع انواع الالعاب استطيع ان اصف نفسي محترفا بالكامل
،، العاب ايه ؟ ،، سالت شيماء متعجبة
،، الالعاب يابنتي متعرفيش الالعاب الاون لاين rpg .mmorpg وكدا متعرفيش الانواع دي ؟ ،، سالتها ازاي متعرفش يعني ايه وتقريبا معظم البشر او كلهم يعرفو الالعاب حتى لو شطرنج ع الاقل
،، لا يا استاذ ادهم عندنا مفيش اي نوع من انواع الالعاب خالص ،، ونظرت في الارض وهي تتذكر شئ لا اعرف ماهو وهي حزينة قليلا
،، انا اسف لو فكرتك بحاجة مش عايزة تفتكريها بس يعني ايه عندنا ؟ م فاهم ،، سالتها ملطفا الجو قليلا
،، عندنا في عالمنا عالم الجن انت متعرفش عالم الجن ؟،، سالت متعجبة بوجه لطيف
،، احيييه ...ج جج ججج جججن ؟ ،، رديت مصدوم مرة اخرة ولكن هذة المرة فقدت الوعي فالذي امشي بجانبها بمفردي من الجن احيييييه ازاي دا
استيقظت اليوم التالي وكالعادي اظن اني كنت احلم قبل ان اكتشف الحقيقة انه غير حلم وهو حقيقة ولكني كدت ان افقد وعيي مرة اخرى عندما رايتها مرة اخرى امامي واقفة في خجل وادب غاية في اللطافة ولكني سرعان ماتوترت عندما تذكرت انها جنيه احيه تاني
،،اانت بخير يا استاذ ادهم .. لماذا انت خائف مني انا من النوع الطيب لن اؤذيك فقط احمي لاغير ،، قالت بلطف وهي تميل وتنظر لي بنظرة لطيفة جدا وثدييها تكاد تقفز من فستانها الجميل
،، بجد ؟ يعني مش هتكليني ؟ ،، سالت في براءة ***** لا اعلم كيف فعلت
،،اها طبعا يا استاذ ادهم ..انت وقعت على ضهرك انت كويس ،، سالت وهي قلقة ومحمرة ايضا هي حقا مثيرة جدا
،، اها فيه شوية الم بسيط بس تمام كويس ،، رديت وانا احاول ان المس ضهري ولكني تفاجات بها تمسكني من كتفي وتميلني للامام
،،ممكن تستريح يا استاذ ادهم وتسيبني انا اساعدك؟،، قالت وهي تدلك ظهري وانا في غاية السعادة هذا الجمال يدلكني ويقال لي استاذ وانا مازلت ١٦ سنة اااه ماهذا الجمال
ظلت شيماء تدلك الي ان انتصب قضيبي وفضل واقفل م عارف اعمل ايه لو شافت ممكن تغضب دي جنيه برضو احيه وبعدين لقيتها بتلفني على ظهري وبدات تدلك صدري وبطني وانا مش قادر البزاز بتتهز قدامي وعايز انط اقفشهم ايديها ناعمة جدا وطرية جدا بتدرك من رقبتي لكتفي لصدري وبعدين تنزل لرجلي وطبعا كل حركة بزازها بتتهز وانا مش قادر وبتاعي واقف وم عارف هي واخدة بالها ولا لا وبعدي لقيتها ركبت على بطني بالعكس مش عارف ازاي عملتها بقت طيزها على بطني احيه انا مش قادر وخايف اتحرك تقتلني هي وشها قلب احمر لما شافت بتاعي وهو واقف عملت نفسها مش شايفاه وبدات تدلك رجلي وهي قاعدي على بطني ولسه هتلمس بتاعي وهي سخنت وكانت هتشيل الشورت دخلت البت رقم اتنين ام شعر اسود الشديدة الجريئة
،،شيماء .بتعملي ايه ؟ ،، في وجه غاضب جدا
،، اسفة جدا يا انسة شاهندا مقصدش هو بس اغمى عليه وانا كنت بفوقه ،، ردت شيماء عليها بعد لما عرفت انها اسمها شاهندا هههه اسمها حلو وهي مزة ? بحب النوع دا صعب كدا وجامد ?
،، بتفوقيه ؟ بتفوقيه هو ولا بتفوقي بتاعه ؟ ،، وبتشاور عليا او علي بتاعي مش عارف
،، ههههه حلوة بتفوق بتاعة دي وانا الي فاكرك حازمة طلعتي ازمة ? ،، قولت الجملة دي ومعرفتش اكمل لان تقريبا شغلت سحرها عليا وانا كنت هموت من الرعب من نظرتها
،،تتخمد وتصحي الصبح عشان هتتمرن ونشوف زفت قدرتك ايه وانا عارفة انك فاشل باين اوي ،، ردت وهي غاضبة ثم خرجت وخرجت وراها شيماء وهي تنطر لي وتبتسم باعتذار يعني وفكت سحر شاهندا ومشيت وقفلت الباب
وانا قعدت مع نفسي اجمع الي فهمته عن العالم دا اولا لازم احقق حلمي اني الاقي اهلي او ع الاقل اعرف اذا كانو عايشين او لا ثانيا اعرف قدرتي ايه واحاول اقويها ثالثا احاول اوصل للنظام الي جوايا دا واعرف بيشتغل ازاي
قررت اني ابدا بالسهل.. النظام قررت اشوف النت كاتب عنه ايه وبدات بالفعل ادور وفضلت ادور تقريبا تلت ساعات لغاية لما لقيت حاجة عمري ماكنت اتخيلها
كدا الجزء التاني خلص لو فيه تفاعل حلو ممكن انزل الجزء التالت وبعتذر جدا اول كتاباتي هنا بس انا متفائل ??
الجزء التالت
هلا ياشباب انا بعتذر اني مش هعرف انزل الجزء في نفس الموضوع بس هينزل في التعليق عادي ممكن تشوفوه ياريت اي حد من المشرفين يفتح التحرير بس ع الاقل.
وقفنا الجزء الي فات لما كنت بدور على النظام على النت في الاوضة الي اوضة البنت الصغيرة وشوفت كذا حاجة حاولت استوعبها
.*النظام في العالم الحديث هو عبارة عن شاشة وهمية لا يراها الا مستخدمها فقط واذا اراد مشاركتها باذنه فقط وهي عبارة عن نموزج سحري يوضح كل مميزات مستخدمه وعيوبه وقوته وتقدم ايضا بعض النصائح للمستخدم في حال اذا اراد وهي ايضا تساعد المستخدم على تطوير مستوياته وقدرته ،غالبا مايحتوي المستخدم على قدرة واحدة وهو بنسبة 99,9% من البشر أما الباقي فهم يحتوون اكثر من قدرة وهم ليسو بشر اذا ارت التحقق من قدرتك وانت جديد (اضغط هنا) ،وايضا هذا الموقع الوحيد في العالم الذي ينشر معلومات عن العالم الحديث نرجو تقييم الموضوع...
اي دا يعني النظام فعلا زي ماكنت متوقع زي الالعاب بالظبط وايه الموقع دا اول مرة اشوفو احيه دا عليه فوق ال٣ مليار مشترك? انا شكلي كنتي ميت ?
المهم دلوقتي لازم اعرف ازاي اشغل النظام بتاعي دا يمكن اطلع من النادرين ويبقى عندي خمسين قدرة ولا حاجة ? ،وبعدين اشمعنا الموقع دا الوحيد الي بينشر عنه ؟ انا بدات اشك في دا كله ?
ضغطت على كلمة( اضغط هنا ) وثم الشاشة اضاءت كاملة ابيض وخرج منها نجوم مضيئة وبعدها تراصت امام وجهي وظهرت وسطهم شاشة لامعة باللون الازرق المائل للبنفسجي وكان مكتوب عليها كلام غريب لم افهمة بلغة غريبة ولكن سرعان ماتحول الكلام الي العربية وبدات افهمه واستوعبه
**اهلا بك في النظام يا سيدي ، هل تريد المتابعة ؟
نعم/لا
دوست نعم اكيد يعني?
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
ظهرت لي عشر رسائل لاستيقاظي بس مش عارف هل دا عدد القدراات بتاعتي يسلام لو صح ? هبقى الاقوى حتى في الالعاب بس النظام قال معظم البشر عندهم قدرة واحدة بس وهو جابلي عشر رسا...
**حدث خطأ في النظام ،لم تكتمل استهلاك القدرات سوف تمتلك النظام بدون قدرة ياسيدي هل توافق ؟ ،.
احااااااا ? القدرات راحت فييين احيه قدراتي ?
دوست زفت نعم وظهرت رسالة
**تم القبول شكرا لمعاملتك معنا نرجو ان نكون حققنا مرادك واشبعنا رغبتك للمعرفة
وماله يخويا شبعتني جدا ? طب قدرة واحدة ع الاقل ط اي حاجة طب هات اي حاجة دنا بجري على يتامى ?
(ال** يسهلك يسيدي ليس معي شي )
يعم هو انا بشحت منك انت بتضحك عليا ? بتجيب عشر رسايل وتفرحني وبعدين تقولي مفيش حاجة يبن الورمة
(لاتغضب سيدي والزم ادبك ارجوك ،هذا شئ نادر جدا وهو اول مرة يحدث ولكنك لك فرصة اكبر في الحصول على القدرة ).
ابهرني يعم اخلص عشمني كمان ?
(ليس هناك عشم سيدي انها حقيقة هناك فرصة اكبر لك لاكتساب القدرة وهي بنسبة ١٠٠% )
لايشيخ يعني المفروض اصدقك كدا لا وكمان اكتسب؟ طب حتى لو صدقتك يا نظام بيه زفت باشا هجيبها منين ؟ من السوبر ماركت ؟
( نعم سيدي هذه احدي طرق اكتساب القدرة لك سيدي ولكن لك انت فقط )
احا بجد ? دنا بهزر ..ازاي طيب اشرح يا كمبيوتر بيه ?
( حسنا سيدي ،هناك عدة طرق لاكتساب القدرة لك سيدي في مثل حدوث هذة الحالات النادرة
١-يمكن اكتساب القدرة من المتجر الخاص بالنظام فقط يمكنك انت الحصول عليه منه وايضا العملة اي عملة كانت هي مقبولة
٢- عن طريق نسخ القدرات الخاصة بالاخرين والشرط بسيط فقط المسهم ومع تقدم مستواك يمكنك ان تخفف الشروط هذه وغيرها
٣-عن طريق الوحوش الرئيسية والنادرة فهي يمكن ان تعطيك قدراتها اذا قتلتها او شاركت في قتلها
٤-اي فرص اخرى يمكنك ان تكسب القدرة والنسبة 100% ) اكمل النظام الرسالة وانا كنت فرح لدرجة انتصاب قضيبي أحيه هو دا وقته
بعد دقائق من التفكير العميق وتخطيط دقيق ? حاولت ان اظهر نافذتي الشخصية
يانظام اظهرلي الصفحة الشخصية
(نعم سيدي ،، )
ظهرت شاشة نفس اللون الازرق البنفسجي
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ١
الفئة: بدون
اللقب: بدون
القدرة : بدون
____________
السمات :
القوة : ٣ القوة الجسدية : ١ القوة السحرية:0
الدفاع: ٢. الدفاع الجسدي :1. الدفاع السحري:0
السحر :0.
المانا:0.
نقاط الحياة : ٥٠.
الكي :0. طاقات اخرى :0
خفة الحركة : 1 التحمل: 1.
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: لايوجد
ياريتك مانطقت ? اي يسطا القلام دي
دي الفرخة اقوى مني في الالعاب اول مابنزل كل السمات والمهارات موجودة واقل حاجة ١٠ في كله انا كدا اضعف من البشري الحقيقى بجد ?
( نعم سيدي اصبت انت ضعيف لدرجة انني من هنا استطيع ان اسحقك (・o・)
تسحق مين يلا دنا اشرح عشرة زيك ? وبعدين عندك منين مش فاهم
(....)
مش هترد يعني ؟ تمام مسيري هعرف برضو في الحكاية دي
خلصت وخرجت اشم شوية هوا وبعدين افتكرت البنت الصغيرة اتمطن عليها خؤجت من اوضتي وخبطت عليها وفتحت لقيتها بتلعب على الكمبيوتر بس مطلعتش بتلعب ولا حاجة هي كمان عايزة تجيب قدرة
،،هييي انا استيقظت ،، صاحت الفتاة امامي وعندما راتني قفزت وعانقتني وانا ايضا عانقتها فهي جميلة وتشبه اختي في روحها الصافية والبريئة
،، استيقظتي ؟ صباح الخير يقمر ،، رديت وهي في حضني
،، استيقظت ياعمو انا دخلت على موقع العالم الحديث وفتحت شاشة القدرة واكتسبت قدرة ساحرة الشراهة ?،، قالت وهي تضرب صدري ببرائة
،، عمو ايه بس يحبيبتي انا اكبر منك بكام سنة بس انت.....،،
ظهرت نافذة امامي لا اعلم اهي عندما نظرت لها ام لمستها ففي الالعاب يمكن الاستفسار عن شخصية اللاعبين الاخرين بالنقر عليهم او الاقتراب منهم ولكن لا اعلم كيف هو في حالتي هذه
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : سلمى احمد
المستوى : 1
الفئة: ساحرة
اللقب: بدون
القدرة : ساحرة الشراهة
____________
السمات :
القوة : ١٠ القوة الجسدية : ٥ القوة السحرية:١٥
الدفاع: ٥. الدفاع الجسدي :٥ الدفاع السحري:١٥
السحر :٢٠. المانا: ١٠٠ نقاط الحياة:٢٠٠ الكي :0. طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٥ التحمل: ١٠
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: سحر البرق. سحر النار .الشراهة
.اي دا؟ احيه انت يانظام الكلب انت
(نعم سيدي ؟ )
اي دا دي البنت الصغير اقوى مني مش قوية بس هي زي المبتدئين في الالعاب انا ليه تحت المبتدئين ياحلوف انت ؟ ?
( سيدي لا تغلط ، هي فقط استيقظت وحصلت على قدرة والقدرة ترفع قليلا من السمات والمهارات ايضا ولكنك لم تحصل للاسف لذلك اخدت هذه المميزات التي ذكرتها سابقا للتعويض عن الخطأ النابع مننا )
طيب طيب غور ?
( قدرة المستخدم قابلة للاكتساب هل توافق ؟ ،، ملاحظة اذا اكتسبت هذة القدرة يمكن ان تحد او تمنع امتسابك اي قدرات اخرى )
ايدا يعني ممكن اكسب قدرات تاني ؟
( نعم سيدي )
خلاص تمام مش هاخد دي اصبر شوية
( امرك سيدي )
اي الضحك دا انا عندي نظام وبامر فيه وبشخط فيه كمان جمدان دا ?
،،سلمى اسمك جميل اوي ،، قلتها لسلمى التي ابتسمت خاجلة
،،ميرسي ياعمو ،،
،،يبنتي عمو ايه انا اكبر منك بس بست سنين ?،، قلتها مازحا
،، ماما قالتلي اني لازم احترم الاكبر مني ?،، قالتها وهي مبتسمة ببرائة
نظرت لها نظرة عطوفة وملست على راسها مبتسما واخذتها في حضني كي لا تتذكر فراق والدتها مجددا
،،قوليلي بقا انتي ليه عايزة تستيقظي بدري كدا ؟ ،، سالتها مغيرا للموضوع
،، عشان اقتل الوحوش الي بسببها ماما وبابا ماتو ?،، ردت في برائة شرسة
نظرت لها مبتسما وتذكرت انا مصيبتي فعائلتي اختفت ولا اعلم مكانها ولا اعلم اي شي عن النظام هذا ولا موقعه الذي يعطي للناس قوة بدون مقابل وما سببها
فقررت ان يكون هدفي هو انا اصير الاقوى وان اجد عائلتي وان اخلص العالم من هذه الشرور الغامضة واعلم اصل الحكاية
اسئلة كثيرة تدور في راسي فلما ابراج مثل الالعاب تحديدا ولما ثلاثة ولما واحد منهم في مصر بالذات ؟ ولما النظام بالذات هو الطريقة للايقاذ؟ اسئلة كثيرة جدا تدور براسي لم اجد معنى لها حتى قاطعتها شاهندا بعد طرقها للباب ودخلت
،،انت يا ،،
،،ادهم. اسمي ادهم ،،
،،ماعلينا انت عملت الي قولتلك عليه ؟ دخلت ع الموقع ؟ ،، سالتني شاهندا فهي التي اقترحت على ان ادخل على الموقع ذاك لاكتشف النظام الخاص بس ولاسهل عليهم الامر في ايقاظي وتدريبي
،،اها يا انسة ..بسس ،، قلت وانا متوتر وحزين
،،بسس ايه ؟ ،، ردت شاهي
،، انا مكتسبتش اي قوى ظهرت رسالة اني اكتسبت قوى خارقة وبعدين قالي حدث خطا وانت لم تكتسب اي قوى ،، رديت وانا حزين ?
،، طيب طيب قولي التفاصيل سماتك والفئة وكل دا وايه الي حصل بالظبط ،، ردت شاهي مستفسرة وهي مندهشة فعلى الرغم من انه يوجد بشر غير مستيقظين هي توقعت منه ان يستيقظ فكيف هذا
تغيرت تعابير شاهندا من الدهشة الي الاستياء الي الشفقة الي الاندهاش مجددا بعد ان سمعت مني ماحدث ولكني لم أخبرها عن عدد الرسائل فقط قلت لها رسالة واحدة فقط ولم اخبرها عن المميزات الخاصة بس ولا المتجر ولا شخصية اللاعب الخاصة بي الضعيفة ?
،،طيب طيب تعالى دلوقتي هنفطر وبعدين نروح نتدرب ونشوف حدودك ،، تكلمت شاهي
,,ممكن اجي انا كمان اتدرب انا كمان استيقظت وبقيت ساحرة شراهة ،، قالتها سلمى في برائة
،، اي دا بجد؟ .ازاي ؟مفيش *** بيستيقظ الا بعد سن ١٦ سنة ،، ردت شاهي متعجبة واكملت ،، ماشي خلينا نشوفك انتي كمان ،،
،،تمام امال فين جميلة ؟ ،، سالت لانها لم تظهر منذ مجيئنا للغرف
،، جميلة سافرت في مهمة تبع نظامها وممكن تقعد كام شهر ،، ردت وهي حازمة التعبير
،، يخسارة ،، رديت ببرائة
،، افندم ؟ ،، ردت شاهي حازمة
،،لا لا ولا حاجة ،، رديت متوتر
،،اه تمام تعالو ورايا ،، ذهبت شاهي وهي حازمة وامسكت سلمي يدي وهي فرحة لا اعلم لما هل لانها ستصبح اقوى ام ماذا ؟
نزلنا للطابق الاول ونحن على السلم كانت مخؤرة شاهي تهتز امامي يمين شمال ? وهي مثيرة جدا جسدها مثالي تقريبا وتبدو قوية ايضا ومع الجيبة القصيرة تبدو افخادها في غاية النقاوة والاثارة اتمنى لو اضع يدي عليها واقبلها واصل لمهبلها اتسائل مالونه اهو وردي ام اسود اتمني ان يكون يوردي ??
،،اتفضل اقعد ،، قاطعت افكاري شاهي بتعبيراتها الجاة هذة ونظارتها الامعة تبدو مخيفة هكذا في افكاري كانت الطف ?
جلسنا انا وسلمى ناكل لا اعلم لما لم تاكل هي الاخري هل الاكل مسموم ؟ ? لا ابالي فانا لست خائف اذا كان مسموم سيقول النظام لي بمجرد ان المسه
اكلنا وانتهينا وامرت الخدمتان ان يرفعا الاطباق ويجهزا قاعة التدريب الخاصة بجميلة فهي امرت بهذا
وصلتنا شاهي الي القاعة وصف القاعة ( الباب عبارة عن حديد او معدن قوي اخر ومن الداخل المساحة تبدو كبيرة جدا اظن ان هذا تشوه فضائي والارضية من البلاط الابيض والحوائط والسقف من مادة تشبه الاسفنج الصلب لا اعلم ولكنه لامع وشكله لطيف)
( مهمة جديدة ...)
الجزء الرابع
وقفنا الجزء الي فات لما وصلت مهمة جديدة من النظام
( مهمة جديدة: ابقى على قيد الحياة في اول قتال لك )
( المكافاءة : غير معروف للان )
(المهلة : ساعة واحدة ) (تقبل ؟: نعم. لا )
اكيد طبعا سهل اكيد مش هيموتوني يعني ?
،،اجهز يا ادهم لاني مش هتساهل معاك ،، قالت شاهي قبل ان تستعد لنية القتل التي اخرت سرعة استجابتي البديهية ووترتني
،،ايه دا احيه اهدي يامنار قصدي اهدي ياشادي قصدي يا شاهي انتي عايزة تتتقتليني ؟?،، قلت هذة الكلمات قبل ان تختفي شاهي من مكانها وتظهر خلفي قبل ان اتحرك حتى والوت زراعي ورمتني ع الارض بطريقة محرجة امام صغيرتي سلمى ?
،، اي دا هموت يخربيتك درااااعيييييييي ? سيبيني ياش.....،، صمت لبرهة قبل ان تظهر رسالة النظام
( تم التعرف على قدرة جديدة هل تريد التعلم. ؟)
وبعدين تحتها ظهرت سمات شخصية شاهي
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : شاهندا***********
المستوى : ؟؟؟؟
الفئة: جان
اللقب: ؟؟؟؟؟؟؟
القدرة : محتال ، مقاتل
____________
السمات :
القوة : ٣٠٠ القوة الجسدية : ٣٥٠ القوة السحرية:٣٥٠
الدفاع:١٠٥٠ الدفاع الجسدي :٩٠٠ الدفاع السحري:٩٠٠
السحر : اربع نجوم الكي : ؟؟؟؟ طاقات اخرى :؟؟؟؟
خفة الحركة : ٢٠٠ التحمل: ٤٠٠
نقاط الحياة : ١٦٠٠٠. نقاط المانا :٨٠٠٠
____________
سمات اضافية : ؟؟؟(غير قابل للقراءة نظرا لانخفاض مستوى المستخدم والنظام )
____________
مهارات: ؟؟؟؟؟(منخفض المستوى ينصح بترقية النظام ومستوى المضيف )
اي دا كله دي قوية جدا حتى سلمي وانا ضدها مجرد نمل بس اللقب مش ظاهر معنى كدا انه عالي المستوى وكمان المستوى والكي وبقيت الطاقات الي انا مش عارفها اصلا ايه بس السحر اربع نجوم اظن دا مستوى عالي عشان هي من الجان وكمان نقاط الحياة والمانا والسمات والمهارات عشان كدا مش ظاهرين بس ايه دا. دي عندها قدرتين ؟! ممكن تكون هي من النظام قال عليهم قليلين الي بيملكو اكتر من قدرة بس انا مش عايز اتعلم دول انا عايز حاجة نادرة كل دول عارفهم من الالعاب وفيه منهم كتير فملهاش لازمة دلوقتي
بس هنا فيه حاجة ..هل لو انا اتعلمت القدرة بتاعة شاهي هل سماتي هتزيد والمهارات هتتفتح ؟ مش عارف مش عارف اجازف دلوقتي بعدين هتبان
ظللت افكر ونسيت معظم الالم تقريبا عدا خمس دقايق وشاهي مثبتاني على نفس الوضع ،هيا مثبتاني في الارض وايدي ورا ضهري ومش قادر اتحرك
(+١ سمة تحمل )
(+١سمة تحمل )
(+١ سمة تحمل )
ايدا انا نقاط السمات بتزيد بس من الالم والحركة ؟
صح فعلا في الالعاب لازم اقتل الوحوش واعمل مهمات وفيه منطقة للتدريب بتزود نقاط السمات للتحمل بس صعبة جدا وبقعد ساعات اتدرب عشان ازود سماتي نقطة او اتنين
حاولت استحمل الالم في زراعي عدة دقائق اخرى لكني استسلمت
،،استسلم ايييييديييي كفاية يا انسة شاهي ?،، صحت بهذه الكلمات دليلا على شدة المي لكن شاهي لم تتركني في حالي كانها تعلم اني يجب ان ازيد قدرة تحملي فرفعت يدي وكادت ان تكسرها وضربتني ضربة قوية قليلا على ظهري وبعدها ركلتني لاجد نفسي ارتطم بالحائط الاسفنجي
(+١ نقطة تحمل )
(+١ نقطة تحمل )
(.....)
(..)
()
ظلت الرسائل تتوالى وانا لا اعرف كم عددهم وكم مر من الوقت حتى الان حتى لا اعرف المهمة اكتملت ام لا لم استطع ان افتح عيني من شدة الالم حتى لم استطع عن الصراخ فضربات الانسة كانت قوية لدرجة اني فقدت الوعي عدة مرات وكل ما افيق اجد اللكمات منها والركلات فافقد الوعي لا اعلم حتى ان كانت تضربني وانا فاقد لوعيي ام لا لكن مااعرفه انها قاسية وحازمة لدرجة انها لا ترحم حتى الاموات ?
بعد حوالي عشر ساعات من التدريب فقدت الوعي ولم استيقظ الا اليوم التالي لاجد نفسي على الفراش لا اشعر بجسدي وكله ملفوف في الشاش الطبي
،،ااااه ياني يما?، انا ايه رماني الرمية الرمية السودة دي كان لازم يعني انسحب من لساني واقول لسي زفتة دي خديني معاكي لا وهي كان حد مصلطها عليا جات رمتني هنا انا والبنت وهربت بنت الجزمة ??،، تمتمت هذة الكلمات لاني كنت اظن اني بمفردي لكني صدمت بوجود شاهي وشيماء والخادمة الثالثة التي لم اعرف اسمها وبجانبي سلمى تمسك يدي وهي ملهوفة تبدو من ملامحها انها كانت تبكي
،، احم اااانا مكنتش اقصد عليها انا كنت اقصد حد تاني يعني اص...،، حاولت ان اغير الموضوع او ادافع عن نفسي قبل ان اقتل هنا ?
،، ماعلينا انت يا بتاعة انت انا معملتش حاجة ولقيتك اغم عليك امال لو لعبت معاك جد هتعمل ايه المهم ... انت قدرة تحملك قليلة وضعيفة جدا دي الفرخة اقوى منك انت ازاي عايش كدا؟ ،، ردت شاهي حازمة غير مبالية بما قلت
،، الف سلامة عليك يا ادهم انا فكرتك هتسبني انت كمان زي ماما وبابا ? ،، قالت سلمى وفي عينيها دموع كادت ان تبكي لكني ربطت على راسها ووضعت يدي السليمة على خدها الناعم لتطمان وتهدا ثم رديت
،، متخافيش يسلمى انا عمري ماهسيبك ابدا وهفضل جنبك علطول ،، قلت هذة الكلمات وانا حتى لا اعرف مااذا كنت ساظل ام ماذا ولا اعلم مايخبي له المستقبل وما يحمله من اجل هذا الضعيف ?
ابتسمت سلمى وحضنت ذراعي السليمة وهي مطمئنة ومبتسمة ببرائة
،،الف سلامة عليك يا استاذ ادهم ،، قالت شيماء هذة الجملة وهي تنظر للارض كالعادة خجولة محمرة الوجة كانت تقف امامي وهي ترتدي تنورة قصيرة فوق الركبة تبين معظم افخادها البيضاء المثيرة ومن فوق ببوزة سوداء وابيض من الجانب مثل ملابس الخادمات ولكن ثدييها الضخام جدا كادو ان يقفزو من البلوزة وهي تضع يديها حيث تجعلها رقيقة ولطيفة في نفس الوقت وتجعل ثديها يعتصران اكثر، همووت واقفشهم ?
،، الف سلامة عليك يااا ، استاذ فرخة هههههههه،، قالت هذة الجملة المثيرة للشفقة اكثر من انها مزحة الخادمة الثالثة ذات الشعر الاحمر والاثداء الاصغر بينهم لكنها لا تمنع ان تكون تحت قضيبي ايضا ? فانا احب قصة الشعر القصيرة والاثداء الصغيرة مثيرين اكثر من غيرهم ، كانت هذة الفتاة جالسة على المنضدة في وسط الغرفة تلعق مصاصة فراولة او بطيخ لا اعلم ? لكنها من نفس لون شعرها والوحيدة التي لاترتدي ملابس الخادمات فهي تردتي تنورة قصيرة لكن حمراء وتيشرت ابيض
،،ال*** يسلمك ،، رديت عليها وانا انظر على كيلوتها الاحمر الذي كان واضح لانها كانت جالسة فاتحة رجليها كانها تعرضه امامي بقصدها نظرت لها وهي تغمز غمزة لبوة تريد ان تاخذ قضيبي لتناديه
ولكني نظرت بعيد كي لا اثير قضيبي امام صغيرتي سلمى واتفضح ?
ظهرت لي شاشة سمات كل من في الغرفة ولكني لم ارى شاشة الخادمة الثالثة من قبل، ااه اسمها شيري
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : شيري **********
المستوى: ؟؟؟
الفئة: جان
اللقب: ؟؟؟
القدرة : جلاد سفلي
____________
السمات :
القوة : ١٩٩ القوة الجسدية : ١٨٥ . القوة السحرية: ١٩٠
الدفاع: ١٠٠٠ الدفاع الجسدي : ٩٩٩ . الدفاع السحري:٩٠٠
السحر : ثلاث نجوم
المانا: ٥٠٠٠
نقاط الحياة : ٩٠٠٠
الكي : ؟؟؟ طاقات اخرى :؟؟؟
خفة الحركة : ٤٠٠ التحمل: ٢٠٠
____________
سمات اضافية : ؟.؟؟
____________
مهارات: ؟؟؟
طبعا لازم تبقى كدا مهي جنية طبعا بس ايه يعني جلاد سفلي المفروض ان الجلاد دا سياف بس السيف بتاعة ضخم تقريبا اده مرة ونص كدا بس يعني ايه جلاد سفلي ؟
قاطع تفكيري شاهي بنظرتها الحازمة الشديدة وهي تقول ،، اعمل حسابك لما تخف هيبقى كل يوم عشر ساعات تدريب قاسي وكل ماتزيد قدرة تحملك هيزيد مستوى التدريب وكل يوم واحدة مننا هتدربك وتحاول تزود فيك اي سمة احنا طبعا مش هنقدر نشوف سماتك لان محدش يقدر يعمل كدا ودي خاصة بالشخص بس وفيه يوم واحد بس في الاسبوع هتستريح فيه انت تحدده هيثبت معاك ديما عشان تستعيد فيها قدرة تحملك ولو قدرت تهزمنا احنا التلاتة فيه مفاجاة وهدية مستنياك ،، انهت كلامها شاهي وهي تنظر لي بوجه حازم خالي من التعابير ثم اكملت وهي تنظر لسلمى
،،اما بالنسبة ليكي يا سلمى متروك ليكي حرية الاختيار حابة تدربي وقت ماتعوزي ولما تتعبي توقفي زي ماتحبي طول مانتي تحت السن ،،﴿ عمرها ١١ سنة تقريبا ﴾ انهت شاهي كلامها ثم اخذت الخادمات وخرجت دون حتى ان تسمع مني اي تعليق على كلامها ولكني الان مرتاح قليلا اظن اني وجدت عائلة جديدة ??
تركتني سلمى لارتاح قليلا ونامت بجانبي بحجة انها تخاف النوم بمفردها لذلك تركتها تفعل ماتريد
( تم اكتشاف اثار ارهاق المضيف... البدء في اصلاح الاخطاء المادية والمعنوية )
( تم اكتساب مهارة جديدة :. الشفاء المطلق )
( تمت معالجة جسد المستخدم )
( تمت اكتساب العديد من نقاط السمات يرجى رؤيتها وتوزيع النقاط الغير موزعة )
( تم انتهاء المهمة بنجاح: البقاء في القتال الاول ساعة )
( جاري حساب المكافاة للمستخدم مع مراعاة الظروف )
( تم الحصول على ١٠ نقاط سمة عامة _ تم الحصول على ١٠٠ عملة متجر _ تم اكتساب ١٠٠٠ نقطة خبرة )
( تم الارتقاء في المستوى ) المستوى الحالي ٢
ايه الحلاوة دي اخيرا فرحتني يخي مرة في حياتك شكرا يعم نظام
(العفو سيدي )
مانت حلو اهو وبترد امال لما بحتاجك مش بترد ليه
( يجب ترقية النظام ياسيدي كي استطيع تلبية جميع رغباتك )
ومالو ارقيك ازاي يعني
( عن طريق حبة النظام سيدي يمكنك شرائها من المتجر مقابل 1000000 عملة )
احا مش عايز ارقيك شكرا دنا قعدت اتكسر امبارح عشر ساعات وفي الاخر اخدت ١٠٠ عملة فكك ?
دلوقتي بقا اشوف شاشة السمات يمكن افرح شوية
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٢
الفئة: انسان ضعيف
اللقب: بدون
القدرة : بدون
____________
السمات :
القوة : ٣ القوة الجسدية : ١ القوة السحرية:0
الدفاع: ١٠. الدفاع الجسدي :١٠ الدفاع السحري:0
السحر :0.
المانا:0.
نقاط الحياة : ٢٠٠
الكي :0. طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٢ التحمل: ٢٥.
نقاط غير موزعة : ٢٠ نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 1 )
دوست مرة تاني على المهارة يمكن يظهر الوصف زي اللعبة
( الشفاء المطلق : هي قدرة قديمة جدا كانو يستخدمونها المصريون القدماء في الشفاء الفوري ليصبحو لايقهرون انت الان لن تصاب بسهولة بسبب هذا التاثير وهي مهارة سلبية اي دائمة المفعول لن تحتاج نقاط مانا للاستخدام ولكن عندما ترتفع للمستوى الاقصى ستصير لا تقهر واذا جرحت او حتى قطعت لقطع صغيرة ستعود لحالتك الاصلية كما كنت وهي ايضا تفعل شيئا بخصوص العمر فهي تطيل العمر عن طريق اطالة عمر الخلايا الخاصة بك لن تموت خلاياك بسهولة لذا سوف تحافظ على شكلك الوسيم ولكن يمكن تغيير الشكل كالعضلات ونمو العظام يمكن مع بعض التدريب ان تتغير شكليا لكن وسامتك تظل كما هي )
لايشيخ طب متقول كدا من بدري المهارة دي شكلها حلوة جدا ?
( تم انشاء ٢ مهمة جديدة )
(١- مهمة: التدريب اليومي على المدى الطويل ،
*الجري /١٠كم. لم يكتمل
*القرفصاء ٤٠٠/. لم يكتمل
*الضغط بيدين ٤٠٠/. لم يكتمل
*الضغط بيد واحدة كل يد على حدة ٢٠٠/ لم يكتمل
*العقلة٢٠٠/. لم يكتمل
* البطن ٤٠٠/. لم يكتمل
النجاح في المهمة : هدايا غير متوقعة
الفشل : عقوبة غير متوقعة
المهلة : ٢٤ ساعة ).
(٢- مهمة : هزيمة الثلاثة من الجان في قتال واحد ضد واحد ٣/٠. لم يكتمل
المهلة : غير محدود
النجاح : غير متوقع
الفشل : لن يحاسب المستخدم )
حلو دا دا في الاحلام طبعا المفروض اني اهزم التلاتة دا مستحيل طبعا اعمل حاجة زي كدا فكك من المهمة دي عبيطة ملهاش لازمة ، خلينا في المهمة الي فوق ايه تدريب على المدي الطويل دا واحا ايه الارقام دي ؟ دا رقم العدات ولا رقم حساب بنك ؟ ?? انا هموت حرفيا ? طب مش عامل حاجة وريني هتعمل ايه بقا
بالنسبة للنقط الغير موزعة مش هوزعها دلوقتي هسيبها بعدين بس الي شاغل بالي دلوقتي المتجر الي في النظام انا لسة مشوفتهوش لغاية دلوقتي
فتحت المتجر ولقيته زي الالعاب بالظبط عبارة عن كذا ايقونة تحت بعض كل واحدة لو دوست عليها تفتح مجموعة من الحاجات المختلفة هم كلهم اربع ايقونات ﴿ اكل وشرب ، اسلحة ، ادوات، اشياء اخرى ﴾
دخلت على اشياء اخرى لاني عارف الباقي ملهوش لازمة دلوقتي بس انا اتفاجات بالي موجود
قدرات.. نادرة واسطورية وخرافية.. وفوق خرافي بالترتيب تقريبا دا الترتيب من الاقل للاعلى بس الارقام فلكية حرفيا فوق المليون للنادر والاسطوري علامات استفهام تقريبا عشان مستوى النظام والخرافي زيه
كملت تقليب لغاية لما لقيت اداة كدا شبة الحباية بتاعة الدوا
( حبة النظام الفريدة للحظ .غير موجود منها غير واحدة فقط . السعر ١٠٠ عملة )
طبعا من غير مافكر اشتريتها عادي بقا مش مشكلة اصل انا عندي معدل نسبة نجاح النظام في اي حاجة ١٠٠% مش عارف هي في الحظ ولا لا بس هحاول واجرب
( تم الحصول على حبة الحظ الفريدة . هل تريد استخدامها الان ؟ )
طبعا دوست نعم من غير تفكير
( لا يمكن استخدام حبة الحظ الان نظرا لانخفاض مستوى اللاعب يرجى الوصول للمستوى ١٠ على الأقل)
احا يا نظام يبن الكلب طب رجعها مش عايزها دلوقتي
(عفوا سيدي المشتريات غير قابلة للاستبدال او الرجوع )
يخي كتفم الي عملك ضيعت الفلوس الي حيلتي دنتا كائن بضييين ?.
طبعا من الزعل خرجت شوية اتمشى ونزلت السلم وماشي ناحية الباب بس سمعت صوت جاي من المكتب بتاع جميلة او الطربيزة الكبيرة زي مابيقولو عليها صوت اهات مش صوت عادي دا اكن في حد راكب على واحدة بس مفيش هنا رجالة غيري ازاي دا انا لازم اشوف
روحت اتسحب ناحية المكتب ولقيت المتوقع طبعا ،شيماء وشيري انا كان نفسي الاقي شاهي معاهم بس للاسف ، شيماء كانت قالعة النص الي تحت كله وشيري لابسة زب صناعي كبير ونازلة رزع في شيماء انا حسيت انهم اخدو بالهم مني بس شيري موقفتش مش عارف ليه فضلت ترزع في شيماء وهي اااه اه اه براحة عشان خاطري اه كفاية هموت وشيري مش راحماها بترزع وتضرب على طيزها وبتقولها ياشرموطة دنا هفشخك لسه انا عملت حاجة
نطت شيري عشان اقصر منها وفضلت تضرب بزب على طيز شيماء وخرمها لغاية لما سخنت شيماء على اخرها تاني وتقولها دخليه بقا هموت مش قادرة وشيري تقولها بس يلبوة انتي تخرسي خالص ايه سخنة ليه النهاردة انت بتفكري في مين ؟
وهي ردت عليها بفكر اي مش بفكر انا في حد
شيري حست انها بتكدب قامت حاطة الزب في اول خرمها وقامت رزعاه مرة واحدة
اااااااااه هموووووت خلاص هقول انا بس عايزة زب حقيقي ونفسي في ادهم هو الوحيد في شوفته
وشيري سمعتها وكانها هاجت على الكلام لانها زودت في النيك اكتر ااااه اههه اااااه اااااه اوووف اححححح ااااه اووف ااااه لغاية لما جابو الاتنين ونامو على بعض
انا طبعا سبتهم وانا عايز اخش انيكهم هم الاتنين ودي فرصة قدامي بس طبعا اخاف لانهم اقوى مني بكتير ولو اتنرفزو بس هموت ?
المهم كملت لغاية الجنينة ونزلت ورايا سلمى فضلت العب معاها شوية لغاية لما الليل جه ودخلنا اتعشينا وطلعنا عشان ننام
( تحذير: المهلة على تدريب المدى البعيد على وشك الانتهاء للمهمة اليومية ، اذا انتهت المهلة احذر سيدي من العواقب )
عواقب ايه يعم انت شايفني دنا مبعملش اتنين ضغط على بعض عايزني اعمل دا كله ٤٠٠ لكل واحدة ؟ ليه انا سوبر مان!
وسيبته طبعا ودخلت نمت انا وسلمى واخدتها في حضني وروحت في النوم
( المهلة : ٢ ساعة )
.
(المهلة : ١ ساعة )
.
( المهلة : نص ساعة )
.
( المهلة : ربع ساعة )
.
(المهلة : دقيقة )
.
( انتهت المهلة للمستخدم فشل في المهمة اليومية استعد للعقوبة )
خخخووووخووخخخخخ﴿صوت خيري ?﴾
الجزء الخامس
وقفنا الجزء الي فات لما كنت نايم وظهرت رسالة ان وقت المهمة خلص واني هتعاقب
( بما ان المستخدم لم يكمل المهمة اليومية سوف يعاقب الان )
وفجاة صحيت لقيت نفسي في مكان غريب على صوت الرسالة دي ،وصف المكان عبارة عن كهف مظلم وفي النهاية يوجد فتحات لبراكين صغيرة تسمى هوتسبوت ورائحة كريهة جدا والتنفس صعب جدا اظن اني لن ادوم هنا طويلا بسبب صعوبة التنفس هذة
( جاري بدء العقاب خلال ٣٠ثانية :
المطلوب : البقاء على قيد الحياة لمدة ١٥ دقيقة
النجاح : العودة الي عالمك معافى
الفشل : اطالة مدة العقوبة والبدء من جديد
القيود : لن تستطيع استخدام الشفاء المطلق طوال فترة العقوبة )
احيه ايه دا ،يعني كمان نفس صعب اخده وكمان ممنوع من استخدام الشفاء ؟ انا كدا همووت ...
(باقي ١٥ ثانية )
يعم استي طيب يعم هموت ،يارتني كنت حاولت ولا تنشط ?
( باقي ٥ ثواني )
يعم نظام اصبر طيب نتفاهم هقولك طيب
(باقي ٢ثانية )
(باقي٠ ثانية)
( بدء المهمة الوقت المتبقي 00:14:59)
اول ما العقوبة بدات لقيت كان روحي بتتسحب مني والنفس بقا اصعب كمان اكن كل خلية في جسمي بتدمر مش بتموت تخيل نفسك بيقل والريحة اكيد فيه غازات سامة بتاثر عليك وانت مطلوب منك تفضل في العذاب دا لمدة ربع ساعة ولا حتى خمس دقايق انا هموت مش قادر ?
بقيت في هذة الحالة مدة دقيقتين ولازال باقي ثلاث عشرة دقيقة اسطنيع الشعور بتخدير يداي وقدماي تسري في اوتاري العصبية حاولت ان اقف ولكن سمعت صوت تحطيم عظام ﴿ترق﴾ اتنمى ان لا تكون صوت عظامي
نظرت لساقي استطيع ان ارى التواء كاحلي وانا اسير عليه مثل الزومبي ? انا حقا محظوظ لاني لا استطيع ان اشعر بالالم حاليا بسبب الغازات السامة
فضلت ماشي تقريبا لمدة دقيقتين تاني وانا ماشي مش شايف حتى متر قدامي على بعض ماشي بعرج بسبب رجلي ونفسي باخدة بالعافية اكيد مفيش اصعب من كدا عقوبة
( تحذير ،خطر ،هناك حشد كبير من الوحوش الأسطورية عالية المستوى ،نصيحة : اجري ?)
احا كتفم خيالي ?كان لازم افكر في الاسوا يعني دا حاجة تصعب ع ال*** يعني فوق دا كله وباعتلي وحوش ؟ انا اسف ? انا عايز اروح لامي ?
وفجاة ظهر وحش امامي وصفه﴿ طوله خمسة امتار له جناحان طويلان انيابه حادة وملطخة ببعض الدماء وجهه يشبه الثيران له قرنان طويلان وزيل طويل لونة احمر كانه يشتعل عيناه سوداء كانها تخرج شرار توحي بقتل اي احد يراه ﴾
نظر لي الوحش وهو يزمجر ويقشر على انيابة وانطلق نحوي وحوافره الطويلة تسبقه كل حافر حاده كانها تسبقه لقتلي، وصل لي وغرز حوافره داخلي ورفعني في الهواء والقاني في جزء من الثانية لحائط الكهف
،،ااااااااااااااااااااااااااااه ،، صرخت صرخة تقريبا صحت كل الي كانو في الكهف لاني سمعت زمجرة نفس الصوت بس من كذا واحد كانهم بيعزفو سنفونية ،سنفونية موتي طبعا ?
انا بطني بتنزل مصورة ددمم ومش قادر اتحرك وصوت زمجرة الوحوش بيقرب ببص جنبي ورا ضهري لقيت حفرة صغيرة معرفش دي بسبب خبطتي ولا هي موجودة من الاول ...حاولت اتحرك وادخل فيها بس صوت الوحوش اسرع لقيت زي صخرة طويلة في الحفرة حاولت امسكها واسحب نفسي لجواها ،بصعوبة قدرت اسحب نفسي لجواها والوحوش تقريبا وصلو اترميت في الحفرة ونمت بضهري ع الارض مش قادر اتنفس من الالم الي في بطني والم الجرح والغازات
( باقي 00:6:36)
كل دا ولسه فاضل ست دقايق ؟ انا بموووت حرفيا ?
بقيت على وضعي هذا احاول ان اخذ انفاسي وعلى يساري فتحة الحفرة تحاول حوافر الوحوش الحادة ان تخترقها لقتلي ، في الواقع بدات اشعر ان هذة الحوافر لا تريد قتلي الان بل هي تريد ان تعذبني ،
بعدما ادركت انها لن تصل لي هكذا اخذت بعض الثقة اني استطيع ان ارتاح قليلا من حوافرهم وانيابهم
﴿اررررغ﴾
فجاة اخترقت يد وحش من الارض اسفل ظهري اخترقت نفس الجرح ولكنها مافعاته تنها زادتني الم وصرااااخ
،،ااااااااااااااع ،، صرخت من الصدمة والالم كيف هذا كيف حتى اخترق الصخور اهو قوي لهذة الدرجة ؟
تالمت كثيرا تالمت لدرجة اني اريد ان افقد الوعي او اموت لكن هذا يبدو من النظام ايضا مستحيل حتى ان اغفل او افقد الوعي كانه يريد ان يعاقبني لا فشل لا موت ،خمس عشرة دقيقة من العذاب المتواصل ،هذا حقا كثير ??
رماني الوحش على الحفرة لحوافر الوحوش الي بدات في اختراق كل جسمي وسحبوني برة
وبداوو في نهش لحمي بصورة بشعة ?
،، ااااااع حد يلحقني اي حد ب ب بموووووووت ،، صرخت صرخة اخيرة يمكن حد يكون موجود ويلحقني بس ولا اي حد عبرني وفضلت الوحوش دي ترميني لبعض وفيه واحد منهم طار بيا ورماني ناحية البراكين الصغيرة في اخر الكهف
( باقي 00:00:36)
،،اااااااااااع ر رر رررررجليييي،، صرخت في اخر انفاسي وقعت تقريبا في عين من البراكين دي وبدات النار تاكلها وتسيح في الحمم من الالم انا بمقتش قادر حتى اتكلم بس جسمي بيتفرتك قدام عيني وانا مش قادر حتى اطلع اي صوت ??
( باقي 00:00:6)
اصعب ست ثواني في حياتي عمري ماهنساهم بطني فيها فتحة للضهر ونص اعضائي اتاكلت من الوحوش ورجلي ساحت في الحمم ومش قادر اخد نفسي انا ممنوع حتى اني اموت او افقد الوعي كان كل دا مترتب ليه من النظام ابن**** دا
عيني خلاص بدات تقفل بس مش قادر افقد الوعي وانا براقب الوحوش وهم بيقربو مني وفيه على وشهم المرعب دا ابتسامة انتصار كانهم هم كمان كانو في مهمة ? ، اكن النظام دا حد فعلا بيستمتع بعذابي وبيستهتر بينا ?
(باقي 00:00:02)
اخيرا هخلص الوحوش تقريبا عرفو انهم هيتمنعو عن تعذيبي بعد الثانيتين دول مش عارف شافو الرسالة ولا لا لانهم بداو يجرو ويتصارعو مين الي ينهي حياتي?، بس انا حاسس ان حتى لو راسي انفصلت عن جسمي هنا مش هموت هفضل بس اتالم واحس بالالم بس ?
( باقي 00:00:01)
بسرعة يا نظام الكلب انت انا مش حاسس بجسمي من الوجع
( باقي 00:00:00)
( تم انتهاء العقوبة بنجاح )
( جاري اعادة جسد المستخدم الي حالته الاصلية ... تم بنجاح.)
( جاري اعادة المستخدم الي عابمة الاصلي ... تم بنجاح)
فجاة لقيت بوابة بتتفتح وبتسحبني ومهارتي بترجع زي ماكانت وجسمي بدات احس بيه واخدت نفسي طبيعي اكن روحي ردت فيا من جديد واترميت في الغرفة من البوابة الي اتفتحت فيها
،،عمو ادهم ..انت كويس ؟،، قالت سلمى بعدما استيقظت ولم تجدني بجانبها كانت قلقة على ارى بعينيها اثار الدموع والبكاء اظن انها تعلقت بي كثيرا
،،اه ياحبيبتي انا كويس ،،قلت هذة الكلمات كي تهدا وتطمئن بينما انا نفسيتي تكاد تكون ميتة محروقة ممزقة لا اعلم ،جسدي سليم وانا كما كنت جسديا لا عقليا ومعنويا احلم الام الخمس عشرة دقيقة هذة
بعدما تمانط سلمى ذهبت لانام قليلا كانت الساعة ١٢:٠٠ منتصف الليل
( تم بدء المهلة الجديدة للمهمة اليومية اذا لم تكمل المهمة خلال ٢٤ساعة سوف تعاقب مرة اخرى عقاب اشد من السابق )
لا وعلى ايه انا اسف، مستحيل اصلا افوت اي مهمة او افشل فيها تاني وهحاول لغاية لما تتكسر عضلاتي وعضمي كله ، دا كله ميجيش حتى ربع الي شوفته في الكهف ??
اخذت سلمى وذهبنا للسرير للننام لان يوم الغد سيكون طويلا وصعبا انا لا اتمنى حقا ان ياتي الغد لما ساتالم بسببة ، اخذت سلمى في حضني ونمنا سويا عسى ان تنسيني الم الكهف ابن العاهرة هذا
استيقظت صباح اليوم التالي نسيت الم الكهف كانه كان حلم وانا اعلم اني لا اتالم في الاحلام ، ولكني لا اعلم كيف اختفى الالم هل بسبب سلمى ام بسبب نومي فانا اعلم ان النوم يشفي العقل من آلامه المعنوية ربما
قومت قعدت على السرير ولقيت سلمى لسة نايمة سيبتها مرضتش اقلقها ونزلت بدري الجنينة الي في القصر هي كبيرة تقريبا نفس حجم ملعب كورة قدم مرتين ، وبدات اجري العشرة كيلومتر طبعا مفيش ميت متر وحسيت ان صدري هينفجر بس دا ولا حاجة في الم الكهف لازم اكمل المهمة دي ?
(١- مهمة: التدريب اليومي على المدى الطويل ،
الجري ١٠/١٠كم. اكتمل
*القرفصاء ٤٠٠/. لم يكتمل
*الضغط بيدين ٤٠٠/. لم يكتمل
*الضغط بيد واحدة كل يد على حدة ٢٠٠/ لم يكتمل
*العقلة٢٠٠/. لم يكتمل
* البطن ٤٠٠/. لم يكتمل
النجاح في المهمة : هدايا غير متوقعة
الفشل : عقوبة غير متوقعة
المهلة : ٢٤ ساعة )
كويس اوي كدا انا خلصت الجري هروح اكمل الباقي في القاعة بقا ? ، دخلت القاعة وكان فيها ركن للتمرين الجسدي جيم يعني بدات بالقرفصاء واول عشرة حسيت رجلي بتدمر ? بس لازم اكمل فضلت اعمل تقريبا لمدة ساعة او اكتر محبتش اعد بس كل الي بعمله اني بحاول احافظ على استمراري في التمرين قدر المستطاع وكملت القرفصاء ودخلت علطول على البطن عشان اريح رجلي وبدات اعمل بطن بس دا خلص بسرعة عشان انا متعود علىه من وانا صغير بعمل بطن حتى مممن اعمل الف منه عادي
ودخلت على العقلة وكانت صعبة جدا يدوب عملت عشرين وايدي سابت واكتشفت حاجة ان النظام بيعد التمرين متصل مع بعضه مينفعش ابدء واريح في النص ودا صعب جدا بس مش مهم اي حاجة ولا اني ارجع للكهف تاني ? ، بدات في العقلة من جديد وكنت بقع برضو والنظام يرجع للصفر تاني في العقلة بس بعد تلت ساعات من المحاولة كملتها معرفش ازاي شكلها دي هتبقى عقدتي بعد كدا ايدي ضعيفة اصلا مابالك انا بشيل جسمي كله ٢٠٠ مرة ورا بعض متصلين ، كل مابتالم واقع. افكر نفسي بالكهف والعذاب الي كان فيه، ان الم التمرين ولا حاجة بالنسبة لالم الوحوش ، كملت العقلة لما بدات احس ان عضمي بيطلع اصوات غريبة بس كملت وكنت حاطط هدفي اني لازم اكمله خلصت وقعد اخر نفسي شوية ، دلوقتي فيه باقي تلت حاجات في نفس العضلة ، ضغط اليدين ، ضغط لكل يد لوحده
كدا بدا التمرين يصعب بس هكمله ? ، بدات بضغط اليدين ويدوب هم اتنين ولقيت نفسي بحضن الارض ? ، كملت وعملت من الاول زودت مرة وحاولت اني اضحك على النظام اني ارفع جسمي شوية وانا بتمرن بس متحسبتش ومرجعش من الاول لاني مغيرتش الوضع رجعت تاني ساويت جسمي ببعض وبدا اعمل والمرة دي عملت حوالي عشرين ورجعت احضن الارضية تاني ? ، فكرت نفسي بالوحوش ورجعت ابدا من الاول في الضغط وعملت المرة دي مائة وحضنت الارض ، بس كويس فيه تقدم في التمرين ، بدات من جديد الضغط وفعلا كملتهم بصعوبة بعد معااناة ووقت كتير ?، ريحت شوية اخدت نفسي وشربت مياه وبدات على التمرين الاخير ٤٠٠ ضغط لكل ايد ? ، اصعب واحد فيهم بدات بايد واحدة وقدرت اعمل عشرين مش عارف عملتهم ازاي ووقعت حضنت الارض اصلها وحشتني ? ، فضلت دقيقة اخد نفسي وقومت ابدا من جديد والمرة دي كانت ايدي هتتكسر بس كملت لغاية لما خلصتها ونقلت على الايد التانية بدات اعمل وايدي كانت ضعيفة برضو ، بتطلع صوت كانها هتتكسر وكان عندي اصرار اني لازم اكمل عشان مشوفش الوحوش تاني ولا اتعذب تاني قدرت فعلا اني اخلص التمرين بعد معاناة لساعات ?
(١- مهمة: التدريب اليومي على المدى الطويل ،
*الجري ١٠/١٠كم. اكتمل
*القرفصاء ٤٠٠/٤٠٠ اكتمل
*الضغط بيدين ٤٠٠/٤٠٠ اكتمل
*الضغط بيد واحدة كل يد على حدة ٢٠٠/٢٠٠ اكتمل
*العقلة٢٠٠/٢٠٠ اكتمل
* البطن ٤٠٠/٤٠٠لم اكتمل
النجاح في المهمة : هدايا غير متوقعة
الفشل : عقوبة غير متوقعة
المهلة : ٢٤ ساعة )
(تم انهاء المهمة اليومية بنجاح ..جاري حساب الجائزة )
( تم اكتساب ٤٠٠٠نقاط خبرة ..تم الارتقاء في المستوى)
( المستوى الحالي ٣)
( تم اكتساب نقاط تحمل +١٠)
( تم اكتساب نقاط قوة +١٠)
( تم اكتساب نقاط غير موزعة +٣٠)
اخيرا خلصت من عذاب التمرين بس كله يون عشان مرجعش للعذاب الاكبر منه
رنت هذة الرسائل الكثيرة واحدة تلو الاخرى بعد اداء التمرين زال الم جسدي بسبب مهارة الشفاء المطلق واصبحت اشعر اني اقوى قليلا من التمرين فقط أصبحت اشعر ان هناك طاقة تسري في عروقي
( تم فتح سمة طاقة الكي في الجسد ..من فضلك حافظ على تمرينك لاستمرار ارتقائها )
( تم اكتساب مهارة الشجاعة ضد اي شئ ،
سوف تساعدك المهارة وتعينك في اوقاتك العصيبة)
(تم اكتساب ٢ صندوق حظ ..من فضلك انظر للخزنة الشخصية )
ايدا كله ! انا فكرت ااني مفيش حاجة بعد التمرين غير كام نقطة في التحمل بس ، لكن لو حصل كدا كل يوم دي هتبقى عظمة اوي بعيدا عن الالم بتاع التمرين بس النتيجة مجزية ?
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٣
الفئة: انسان ضعيف
اللقب: بدون
القدرة : بدون
____________
السمات :
القوة : ١٣ القوة الجسدية : ١٠ القوة السحرية:0
الدفاع: ١٠. الدفاع الجسدي :١٠ الدفاع السحري:0
السحر :0.
المانا:0.
نقاط الحياة : ٤٠٠
الكي :٥ طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٢ التحمل: ٣٥.
نقاط غير موزعة : ٥٠ نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 1 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 1 )
ايه العظمة دي ، اهو كدا فعلا تقريبا انا زي مبتدئ في لعبة اون لاين ، بس كدا عندي خمسين نقطة سمة غير موزعة ممكن احط كام نقطة وافتح السمات الي فيها صفر دي بس مش دلوقتي خليها لما اعلى في الليفل شوية احسن ، وبعدين هو قال فيه صندوقين في الخزنة الشخصية
ااه فعلا صندوقين لونهم اصفر ، دوست عليهم وفتحتهم خرج من الشاشة الصندوقين وطارو في الجو واتهزو واتفتحو وخرج منهم نور اصفر ملا القاعة
( تم فتح صندوقين حظ بنجاح)
( تم اكتساب ٤٠ نقطة سمة غير موزعة )
( تم اكتساب ٢٠٠ عملة متجر )
( تم اكتساب ١٢٠٠٠ نقاط خبرة )
( تم الارتقاء في المستوى )
( تم الارتقاء في المستوى )
( مستواك الحالي ٥ )
( يرجي اختيار مهارتين )
ايه دا هيبقى كل يوم! دا لو حل هيبقى عظمة اوي
كدا النظام كرمني بصراحة ? ، بس اي المهارات دي انا مش عارف اختار ايه فيهم
( النقل الاني ) ( الآكل ) ( الدمج) ( الترويج والهيمنة )
مش عارف طبعا اختار ايه بس من الكلام ممكن اتوقع كل واحدة هتفيدني في ايه بس ايه الاكل دي ؟
( الآكل : مهارة من الزمن القديم قبل خلق البشر كانت تستخدم لاكل اي شي وهضمه واستخدام فوائده سوف تفيدك ضد الوحوش كثيرا والشياطين اكثر )
علطول اخترتها اول مهارة قتالية لازم تبقى مهمة كدا ، بس غريبة النظام يجيب حاجة زي كدا خصوصا اني مبتدئ ! ? ماعلينا المهارة كويسة جدا وهتفيدني ضد الوحوش حتى لو روحت تاني مع اني مستحيل اروح وافوت تمرينة وجوايز زي دي ،اما بالنسبة للمهارة التانية محتار بين الدمج والترويج دي بس الدمج اكيد اي حاجة بما انه محددش زي مثلا ادمج سلاحين جامدين عشان انتج سلاح اجمد او جواهر او حتى اكل مهارة زي دي مغيدة وانا هحتاجها بس مش دلوقتي انا محتاج كل المهارات الهجومية حاليا فاخترت الهيمنة افضل وهحتاجها كتير جدا
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٥
الفئة: انسان ضعيف
اللقب: بدون
القدرة : بدون
____________
السمات :
القوة : ١٣ القوة الجسدية : ١٠ القوة السحرية:0
الدفاع: ١٠. الدفاع الجسدي :١٠ الدفاع السحري:0
السحر :0.
المانا:0.
نقاط الحياة : ١٦٠٠
الكي : المرتبة الاولى طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٢٠ التحمل: ٣٥.
نقاط غير موزعة : ٩٠ نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 1 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 1 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) ذ
طبعا كدا احسن بكتير وزيي زي سلمى الصغيرة ?
بس ناقص قدرة اكيد هتعلي اكتر من سماتي ومهاراتي
كنت جالس على كرسي في جيم جميلة في القاعة وكانت الساعة تقريبا ٣:٠٠ بعد الظهر ( العصر) ، دخلت علي شيري المجنونة وفي يدها سيفها الضخم ?
،،انتي هتعملى ايه يمجنونة انا ناقص ،، قلت هذة الكلمات قبل ان تهجم على شيري بسيفها في لمحة هي اسرع من شاهي بكثير
،، هو انت لسه شوفت حاجة ?،، قالت هذة الكلمات وهي بوجة مجنون وتعبيرات غريبة كانها تريد اكلي او شي كهذا ولكني تذكرت نفس الجملة عندما كانت مع شيماء وتركبها ?
،،احااااا انتي بتقولي ايه ، لا مش انا يماما شايفاني معلق الوان ولا ايه ? ، ابعديييب عنيييي ،، قلت هذة الكلمات قبل ان تهجم مرة اخرى على مؤخرتي وتضرب لكني تفاديتها بخوف ييدو اني اكتسبت بع خفة الحركة
،، احا انتي عايزة ايه بقولك ايه انا مش شيماء ??،، في لحظة وجدتها رائي ولكنها تريد ان تجرحني من ظهري لا اعلم لما اهي سادية ام شاذة ام باي ام ماذا
،، متخافش مش هخليك تحس بحاجة ?،، قالت هءة الكلمات وهي تتجه بسرعة نحوي انا لا اراها وهي تتحرك ولكني اشعر بحدثي انها ستضرب في نقطة معينة في جسدي ولكني لم اعد متوتر في القتالات بسبب مهارة الشجاعة ومهارة الشفاء تعزز من شفائي اذا انا شبه لا اقهر الان
،، مخافش ايه بس انتي عايزة ايه يست انتي ?، ابعدييي عني احسنلك ،، قلت هذة الكلمات وانا تعبيراتي قوية ولكن ليس جسدي لانها جرحت زراعي وركلتني للحائط ، انا شعرت انها ستضرب هنا لكني لم اقدر على مجاراتها لذلك جرحت بسهولة منها وهي يبدو انها تلعب او تستمتع معي ، شفيت من الاصابة يبدو ان تاثير الالم قد خف بسبب الشجاعة والشفاء انهم حقا مهارات مفيدة
فكرت اني ازود خفة الحركة بتاعتي وبجانب الشجاعة الي بتخليني اتوقع الهجمات من مسافة قريبة والشفاء هحاول اجاريها
( تم اضافة ٤٠ نقطة لخفة الحركة )
( خفة الحركة لديك ٦٠ نقطة )
هجمت شيري عليا تاني بس انا فعلا قدرت اتحرك بس اتضربت بس قدرت اجاريها شوية ، وفضلت كدا طول العشر ساعات هي تجرحني واخف واقوم واتجنب صربة واتجرح عشرة بس مهاراتي مساعدني شوية
( تم اكتساب +١٠ نقطة تحمل )
( تم اكتساب ١٠+ نقطة خفة حركة )
(تم اكتساب ١٠+ نقطة دفاع جسدي وسحري )
( تم الارتقاء في طاقة الكي والاختراق للمرتبة الثانية )
( تم مكافاتك ب ٢ صندوق حظ من الدرجة النادرة نظرا لادائك في قتالك ضد شخص اقوى منك )
ايه العظمة دي دا النظام دا طلع جامد فشخ عاش استمر ينظومة يحب ?
دخلت علينا شاهي لتطمن على ادائي وكانت منهبرة بادائي امام شيري التي حتى هي شخصيا لا تستطيع مجاراتها هي تتماثل في السرعة مع جميلة كما تقول انا لا اعلم مدى قوة جميلة ولكنها اكيد اقوى بما انها تسيطر على مثل هذه الخادمات القويات والجميلات ? ، ماعدا شيري ? نبعد عنها احسن عشان دي شكلها مش ناوية على خير خالص
انهينا التدريب وذهبنا لتناول العشاء سويا ولكني رايت سلمى كانها كانت منهكة في شئ ما ، لا اعرف لن اتدخل في شؤنها الخاصة ، انهينا العشاء وذهبت الي غرفتي انا وسلمى لانها كالعادة تخاف من النوم بمفردها ، اخذت حماما ومن ثم ملات البانيو والقيت به نفسي مستلقيا ومستجم من يوم مليئ باشياء عديدة ومنهك معنويا فجاءة حدث مالم اتصوره
سلمى اقتحمت الحمام وهي ترتدي مايوه سباحة تريد ان تستحم معي
،،ايه يسلمى ايه يحبيبتي فيه ايه ؟ ،، قلت هذه الكلمات قبل ان تقفز سلمى الي الحوض وتمثل انها تسبح ببرائة طبعا لم اقل شئ في تقريبا تعلقت بي وتعتبرني الان من اهلها
،،انا بحبك اوي يعمو ومش عايزة اسيبك ابدا ،، قالت سلمى ببرائة ثم اكملت ،، النهاردة انا اتدربت جامد زيك يعمو وكنت تعبانة اوي طنط شيماء هي الي دربتني وهي بتتحكم كويس اوي في السحر يا عمو وعملتني حاجات كتير اوي ،، قالت سلمى مبتهجة
،، شطورة يحبيبة عمو مع اني لسه حتى مجبتش ١٧ سنة بس ماشي مش مشكلة وانك ١١ سنة بس اشطا م مهم وعد عندي لما تبقي قوية هجبلك هدية جميلة جدا هتعجبك اووي ،، قلت هذة الكلمات وانا اريط على راسها
،، بجد يعمو ؟ هتجبلي حاجة حلوة ؟ ،، سالت ببرائة وفرحة
،، بجد يقلب عمو ،، ثم قفزت في حضني وانا اكثر من يحتاج هذا الحضن اللطيف فانا اشتقت لاهلي اشتقت لاختي وامي وابي حقا انا اشعر بوحدة من دونهم واحاول ان اعود هذا بالذين حولي سلمى طبعا اللطيفة وشاهي الحازمة ولكنها تبدو نقية من الداخل وشيماء المثيرة والخجولة وشيري المجنونة ولكني اخاف منها احيانا لكنها تبدو جميلة من الداخل ايضا وغامضة احيانا ?
انهينا الحمام واخرجت سلمى اولا كي البس ملابسي الداخلية ثم ناديت عليها كي تلبس هي ايضا وخرجت انا كي تاخذ راحتها ثم تذكرت اني املك صندوقين حظ ايضا من النوع النادر اعلم ان هذا رائع لاني محترف العاب من زمن
( تم فتح صندوقين حظ من النوع النادر بنجاح )
(تم اكتساب سمة جديدة المانا )
( تم اكتساب سمات السحر جميعها تماما )
( تم اكتساب ٢٥٠٠٠ نقاط خبرة )
(تم الارتقاء في المستوى )
( يرجى اختيار اربع مهارات )
( التضخيم *١٠) ( النقل الاني ) ( فنون القتال قديمة ) ( فنون دفاع قديمة ) ( السيوف المائة ) ( الفرعنة) ( التحكم بالسحر )
اي دا كله الحاجات دي انا شوفتها في كذا لعبة زمان بس مكنت اعرف انها حقيقة بس اي دا تضخيم *١٠ ؟ دا لو الي في دماغي صح كدا هتطور اسرع بكتير
( تم اختيار مهارة تضخيم ١٠*)
( تم اختيار مهارة فنون الدفاع القديمة)
(تم اختيار مهارة فنون القتال القديمة )
( تم اختيار مهارة الفرعنة )
انا اخترت دول لاني تقريبا اعرفهم من الالعاب الي كنت بلعبها وهعرف ازاي استخدمهم كويس انما الباقي مش محتاجهم اولا لاني ليه مبتدئ في الايقاظ دا ولسه مش عندي قدرات ثانيا انا مش بعرف استخدم السيوف بعدين هبقى اتعلم كل الاسلحة مش هتقن واحد معين لازم اتعلم كل الاسلحة واتقن كل انواع القدرات كمان لو بايدي .
اكيد المهارات دي هتظهر تاني في صناديق تانية زي النقل الاني كدا اهم حاجة اني مصدقت لقيت فرصة زي دول
( مهارة التضخيم١٠* : مهارة يمكن ان تضخم اي شئ عشر مرات سواء جوائز او نقاط خبرة او اي شئ اخر )
( مهارة فنون الدفاع القديمة : مهارة شرقية قديمة جدا تمكن المستخدم من استخدام كافة انواع فنون القتال بانواعها اي كانت )
( مهارة فنون الدفاع عن النفس القديمة : مهارة شرقية قديمة جدا تمكن المستخدم من استخدام كافة انواع فنون الدفاع بكافة انواعها اي كانت )
( مهارة الفرعنة : مهارة من النوع النادر جدا يستطيع المستخدم بتعلمها ان يتقن كافة مهارات الفراعنة القدماء وهي قدرات خاصة لن يتعلمها اي احد بسهولة ستفيد المستخدم كثيرا في المستقبل )
احيه ايه دا مهارة تضخيم ١٠* ؟ ياريتك جيتي من بدري كنت بقيت احسن من كدا بس لا مش هطمع عشان الطمع المفروض وحش ، انا كدا احسن من الاول بكتير ولو استمريت على كدا مع النظام دا هتغير وهبقى احسن
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٧
الفئة: انسان ضعيف
اللقب: بدون
القدرة : بدون
____________
السمات :
القوة :٣٠ القوة الجسدية : ٢٠ القوة السحرية:١٥
الدفاع: ٣٠. الدفاع الجسدي :٢٠ الدفاع السحري:٢٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا: ٨٠٠
نقاط الحياة : ١٦٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٤٠ التحمل: ٨٠
نقاط غير موزعة : ٩٠ نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 1 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 1 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة الفرعنة lvl 1)
دا كدا عظمة ? ، اوي بس ليه المهارات دي مش مكتوب جنبها لفلات ممكن عشان هم بيفتحو كذا حاجة تاني ؟ مش عارف الوقت هيشرح دا بما ان النظام الاهبل دا م فالح بس غير انه يستمتع بموتي وتعذيبي ?
جلست على الكمبيوتر قليلا بعدما اتطمنت على نوم سلمى واخذت ارى بعض الاخبار وقليت قليلا في صفحة الموقع قسم اخبار المجتمع لكني وجدت اشياء كثيرة لم اكن اتوقعها ولم اكن اتوقع انها موجودة !
الجزء السادس
بعتذر عن التاخير لاني كنت مشغول طول اليوم
وبعتذر تاني لجميع القراء لاني مش محدد وقت انزل فيه الأجزاء بانتظام لاني ظروفي مش ثابتة وبتتغير كتير من شغل لجامعة وحاجات تانية وكدا فمعلش استحملوني شوية
وصلنا الجزء الي فات لما كنت بتصفح على الموقع قسم الاخبار ولقيت حاجات عمري ماكنت اتصورها
اي دا ! دا اهرامات الجيزة ؟
وايه البرج الي وسطهم دا ؟ مش فاهم حاجة ?
فضلت اقلب في الخبر والنفروض انه اتنشر من تلت شهر من اول الكارثة ولما كنت فافد الوعي ، مكتوب حاطات غريبة انه خرج من تحت الارض ساعة الكارثة ومن ساعتها الارض حالها اتبدل وانتشرت المانا والطاقة في الجو الي ادى لايقاظ البشر
الي هو النظام يعني ونظام القدرات دا ، بس اي دا ! دا زي اللعبة الاون لاين الي لعبتها قبل كدا ... برج مكون من 100 طابق كل طابق متصل بعالم مختلف سواء على الارض او تحتها او فوقها او حتى خارج الارض تماما ... بس فعلا دي مش صدفة اني العب لعبة شبهها او ان البرج يبقى نفس الشكل ونفس الوصف
في اللعبة كان لازم عشان انهي اللعبة انهي كل الطوابق ال١٠٠ بس. دي كانت صعبة اوي ، حتى اقوى لاعب فيها يدوب وصل للطابق 60 بس حرفيا اللعبة كانت تفوق مستوى الجحيم ومكنش فيها اي نوع من الشحن او الغش كان كل لاعب بيعتمد على نفسه
بس ايه دا مش غريبة يعني انهم يجيبو نفس البرج هنا ومين الس جابو هنا اصلا ؟ وايه الغرض مش فاهم! يعني هل دا كله مقصود ؟ طب ليه ؟ والي عمل كدا هيستفيد ايه لما يضيع كل الارواح دي وغير الي اختفى
اكيد السبب في دا مش انسان اصلا لان مفيش انسان يعمل كدا اصلا
فضلت اقرا شوية في الخبر وعرفت ان العالم فيه تلاتة! احيه ... دا لو نفس مستوى الصعوبة بتاعة اللعبة هيبقى مستحيل نخلص واحد بس مابالك بالتلاتة
وعرفت كمان ان التلاتة موجودين واحد في شرق اسيا وواحد في شمال اوروبا وواحد في شمال افريقيا وهنا بالتحديد في مصر وسط الاهرامات الاتلاتة شكلهم مختلف عن بعض تحس ان كل واحد ليه غرض ، البرج المصري هسميه لانه في مصر وكدا ، المهم البرج دا شكله عبارة عن مسلة ضخمة جدا بس شكلها جديدة ونفس النظام الفرعوني والغرببة ان فيه طوابق فيها شبه الشياطين او لونها اسود زي الي كان في اللعبة انما باقي الابراج كانو لون موحد مش زي البرج المصري كذا لون وهو اطولهم تقريبا واكبرهم
وعرفت كمان ان فيه واحد الناس بيسموه المقنع هو الوحيد الي قدر يدخل البرج ويعيش ويخرج منه عادي كمان بس المشكلة انهم بيقولو انه اقوى واحد في العالم ولسه في الطابق التاسع بس !
احيه دا شكل الصعوبة نفس الي في اللعبة
بس انا وصلت في اللعبة للطابق 45 بعد تعب 8 سنين تقريبا معرفش في الحقيقة هعمل ايه ... اي دا النظام بتاع إنهاء البرج نفس الي كانت في اللعبة
كل فترة بيتجدد البرج يعني لو حد انهى الطابق لو انت عايز تنهيه زيه او بمعني اصح زي الجيل الي قبلك من الابطال كل الي عليك ان تستني وقت معين عشان البرج يتجدد تاني مش عارف ازاي بس ممكن يبقى هو كدا بسبب التلاعب بالفضاء والزمن وما الي ذلك ، بس انا مش مقتنع بدا كله لا ، اكيد فيه سبب لدا كله
فضلت سارح في خيالي وفي بالي البرج دا الي في اللعبة لما كنت بعاني عشان انهي طابق واحد ممكن اقعد اسابيع عشان طابق ويمكن شهوور ، بس اي دا المقنع دا فعلا شكله اقوى واحد على الارض لحد دلوقتي ، دا انهى 9 طوابق فعلا في تلت شهور بس
يمكن عشان الحرية هنا اكتر والخيارات والمهارات بتساعد ؟
فضلت افكر واسرح بافكاري لغاية لما ظهر منشور في الاخبار العاجلة
،، اليوم تم دخول معلمين جدد في اكاديمية الفراعنة ،، الجملة بس خلتني اتنح
معلمين جداد ايه ؟ احا دا كدا زي اللعبة بالظبط ونفس الاكاديمية ونفس الشكل احيه هو فيه ايه
انا فضلت في اللعبة بالذات عشان الاكاديمية دي مخصوص بس مش عشان البرج وصعوبته ، الاكاديمية كانت عبارة عن مبني اللاعب لازم يدخلها عشان يدرب نفسه وكتسب اصحاب وناس جديدة والاهم من دا كله المهمات الي كان بياخدها ابطال السنين العليا ، النظام فيها دراسة... بس مش زي المصري دا لا نظام دراسة من غير كتب ومن غير ورق
اصل الهدف من الاكاديمية انها تساعد الابطال في البرج لانه اصعب وجود في اللعبة هي بس بتنمي مهارات وبترشد اللاعبين وبتحافظ على الامن في اللعبة وبتحارب المجرمين والخارجين عن القانون في اللعبة
ياريت دا يكون حقيقي المدرسين كمان من اللاعبين وفيه مدرسين ذكاء صناعي كتير بس المدهش ان الاكاديمية بترقي اللاعبين من الدرجة الاولى الي هي السنة الاولى لحد السنة الرابعة وبعد كدا سنة المتفوقين الي بيدخلها بس 1% من الطلاب الي بيبقى عددهم فوق الملابين في اللعبة يعني عشرات اللاعيبة بس هم الي بيدخلو السنة دي في الاكاديمية مش عارف لو حسبت عدد الي في الاكديمية هنا في الحقيقة وحسبت الواحد في المية دا هيبقو تقريبا حوالي 100 طالب بس دول بيبقو الافضل في اللعبة كلها لان كل اللعيبة بيدخلو الاكاديمية تقريبا
وانا كنت طول مانا في اللعبة حلمي ابقى من ال١٠٠ دول بس للاسف معرفتش طول ال ٨ سنين ، ياريت اخد فرصة تانية وابقى من المية دول هبقى اكيد اقوى واحد في العالم عشان اعرف اهلي راحو فين وانقذهم لو لسه فيهم الروح
المهم المدرسين دول بيختاروهم من افضل ١٠٠ وغالبا بيقبو واحد او اتنين بالكتير اوي 3 كل سنة
،،جميلة ؟ احاااا هي من المدرسين ؟ ،، صرخت الصرخة دي الي تقريبا صحت سلمى لانها جت جري تشوف جميلة زيي وقعدت على رجلي
،، تم بالفعل وصول المدرسين الذين ينتظرهم الحشد كله ،، وفيه ناس كتير قدام الاكاديمية وبيهتفو ،،جميلة..جميلة ... تعيش الطالبة الاولى ،، وفضلو يهتفو كتير لغاية لما عربية وصلت قدام الاكاديمية والجمهور صاح كانه حرر الكوكب من معاناته ، نزلت من العربية بنت لابسة بدلة سودا
احا دي جميلة بجد وبعدين سمعت المذيعة بتقول
،، تم الان وصول الطالبة الاولى والوحيدة والمحبوبة في الاكاديمة هذا العام الطالبة التي كانت نابغة منذ دخولها الى الاكاديمية والوحيدة التي منذ دخولها الاكاديمية مرت من السنين الاربعة بعبقريتها فقط في ثلاثة اشهر لذا هي محبوبة الجماهير واختيرت مباشرة لتكون مدرسة رسميا اليوم لذا شاهدو واستمتعو بمشاهدة الجميلة ،جميلة ?،، انهت المذيعة الحديث وانا وسلمى فاتحين افواهنا على مسراعها لا نصدق هل هذا حقيقي ام لا ؟
يبدو انه حقا فعلا لانها هي على السجادة الحمراء الوحيدة ترتدي البدلة السوداء والنظارة السوداء تشبه رجال الاعمال او الرجال الاشرار لا اعلم ?
صاح الجمهر والصحفيين يريدون حتى ان تنظر لهم الجميلة جميلة والقوية، اكملت جميلة طريقها الي باب الاكاديمية الذي كان مليئ بالحراس الذين يرتدون نفس البدلة السوداء ويفسحون لها الطريق مرحبين بها ويفتحون الباب. لتدخل الجميلة اقصد جميلة ?
،،طب اييه ،، نظرت لسلمى ونظرت ليه ،،اييه ؟،،
ثم نظرت لها وقلت ،،ايه انتي ؟ ،، ثم ردت ،، ايه انت يعمو فيه حاجة ؟ ،، ببرائة
،، ايه يقلب عمو عمو رجلو وجعتو ?،، وانا بهزر بحاول انسي الي حصل ازاي بالسرعة دي ؟ هي فعلا قوية كدا ؟
،، عادي انا بحب اقعد على رجلك يعمو ??،، قالتعا ببرائة ايضا لكني اراها كبيرة كفاية لتفهمني لذا قلت لها ان تذهب لتنام
،، روحي نامي يحبيبتي ،، نظرت لها بحزم وملامح تبدو غاضبة لكي تخاف وتقوم
لكنها نظرت لي نظرة بريئة نسيت اني غاضب او لما اطلب منها اصلا ان تقوم هذه الملاك لذا تركتها تفعل ماتريد وربطت على راسها وابتسمت وحملتها بحنية وذهبت بها الى السرير لتنام وهي لم تتكلم فقط تبتسم ببرائة وهي تنظر ليه
،، عمو انا بحبك او وعايزة افضل دايما جنبك ، انت الوحيد الي فاضلي من بعد ماما وبابا ?،، لا اعلم كيف اني كنت لكني لا اراديا اخذتها في حضني وهي ايضا قفزت تسبقني لتحضني
،، متخافيش يسلمى انا هفضل ديما جنبك ومش هسيبك ابدا وهبقى اقوى واحد في العالم وهحميكي وهخلص العالم دا كله من المه كمان
طبعا فاكيد يوجد العديد من ******* مثل سلمى فقدو كل شئ اهلهم اصدقائهم ومدرستهم وكل شئ ايضا
لا اعلم لكني اظن اني حددت هدفي واصبح اوضح واقوى الان
،،انا هو الاقوى في العالم ?،، قلت هذة الجملة وانا مغمض العينين كي احفرها قاعدة في عقلي الباطني اني هو الاقوى ، قرات هذا كثيرا ورايته يحدث امام عيني لذا فقط فعلت كي أتذكرها فيما بعد
،،وانا هبقى اقوى ساحرة واحميك واحمي كل الي ساعدني يعمو وانت منهم ?،، قالت سلمى وملامحها هذه المرة كلها حماس حتى انا تحمست لها واخذتها في حضني مرة اخرى ومكثت بجانبها احكي لها حواديت وحكيت لها قصص مغامراتي في اللعبة كي تستمتع وتتعلم منها فيما بعد ستحتاجها اعلم هذا ، ظللت احكي لها حتى تعبت من الصداع ونمت وقبل ان انام نظرت للسقف وتخيلت حلمي بصورتي ووضعت كذا نقطة وهدف واولهم هو جميلة ساصبح قوي حتى اقوي منها واتخطاها وممدت يدي كي تملا صورتها وقبضتها كانها في قبضتي ومن ثم نمت ?
استيقظت في اليوم التالي مبكرا حوالي الساعة 5:00 لا اعلم اهذا حقا انا ؟ اانا استيقظ مبكرا وايضا ذاهب لاتدرب تدريب وتمرين جسدي ...لم اكن حتى احلم انه يمكن ان يحدث حقيقي
قومت من على السرير دخلت الحمام وطلعت لبست ترنج ازرق ونزلت فطرت طبعا شاهي كانت واقفة عشان لو احتاجت حاجة وكمان تراقب نظامي الغذائي وتعبيرات وشها كله بارد حرفيا مش عارف ليه ، شوية وخصلت فطار وقومت عشان ابدا التمرين وقفتني شاهي وانا مس عارف ليه وبعدين بصتلي كدا ببرود وقالت
،،انت صاحي بدري ليه ؟،، سالت حازمة
،، عشان اتمرن .. انا حطيق جميلة هدفي ولازم اتخطاها ،، بصتلي كدا نظرة باردة وقالت
،، وانت كدا فكرك هتعرف تجيب نص قوتها حتى ؟ انت كدا ولا عمرك كله هتعرف تجيب خمس قوتها حتى ،، وهي تنظر ببرود نظرت الناحية التانية ثم اكملت
،، هتصدقني لو قولتلك ان جميلة اقوى مننا احنا التلاتة مع بعض يمكن عشر مرات او اكتر ،، ونظرت لي تاني
،، عارف .. وايه يعني هبقى اقوى منها. برضو كل الي محتاجه وقت وبس ،، وبصيت ليها بتحدي وهي نظرتها كلها حازمة وثابته من غير اي تعبير معرفش هي حتى زعلت او غضبت او فرحت مش فاهمها اصلا
،، معاك شهر واحد لو مقدرتش تهزم واحدة فينا احنا التلاتة انسى انك حتى. تطور او توصل للي في دماغك ،، ومن ثم امرت شيماء التي ظهرت ورائها في لمحة لترفع الاطباق وتخبرها انها هي التي ستدربني اليوم
،،بجد ..حاضر ..احم ،، ونظرت لي وهي خجولة واكملت ،، هعتني بيك كويس يا ادهم ?،، ونظرت مرة اخرى للارض في خجل واختفت مرة اخرى مع الاطباق من دون حتى لمسها
وانا مش عارف فرحت ولا هجت اكتر لما افتكرت انها كانت بتتناك من شيري وهي زي الي متناكتش لسنين مع انها بتتناك منها كل يوم شكلها شهوانية ومش هتعرف تدربني اصلا النهاردة وهتقضيها نيك انا عايز الساعات تعدي والضهر يجي عشان ادوق الجسم دا ?
طلعت بسرعة عشان الحق اخلص التمرين والحق اروح اتدرب مع شوشو الشرهة نيك ??
بدات بالجري وكنت بنهج جامد بس مش زي امبارح اكن تحملي زاد اكتر فجتلي فكرة
( تم اضافة ٤٠ نقطة في التحمل )
( زادت نقاط حياتك وزادت نقاط دفاعك)
ازيك يا نظام بيك عامل ايه وحشني بقالي نص فصل مشوفتكش ?
وبدات في تمرين البطن وعملته عادي اكني بقالي سنين كتير بتدرب ومتعود خلصت البطن ودخلت على العقلة والقرفصاء والضغط وباقي التمارين كانت تقريبا بالنسبالي اكنى محترف رياضي نقاط تحملي مع نهارة الشفاء مع مهارة الشجاعة تقريبا خلو الالم صفر
كملت كل التدريب وجسمي مش واجعني زي امبارح بالعكس انا بقيت افضل بكتير من امبارح اكن بقالي سنين بتدرب ، ريحت شوية والوقت كان تقريبا الساعة 12:00 الضهر وفاضل ساعة على تدريب شيماء ، طلعت الدور الاول تاني عشان اخد شاور واستحمى وغيرت هدومي ونزلت عشان اتغدى وبرضو شاهي بتراقب وواقفة ببرود ?.
خلصت الغدا وشاهي امرت شيماء ترفع الاطباق وتروح معايا عشان اتدرب وهي وقفت فوق تراقب التدريب هي وشيري تقريبا مش هيدربو سلمى النهاردة لان المسؤول عن تدريبها هي شيماء وهي دلوقتي معايا بتدربني انا مش عارف ليه وانا اصلا حمار في السحر حرفيا بس يلا اهم حاجة اني اتمتع واشوف الملبن دا ?
دخلت القاعة ووقفنا في نص القاعة وشاهي اطلقت صفارة البداية للتدريب ، عشر ساعات من المتعة بجسم شيماء الطري الابيض الجميل ?
،،اااااااااااااه،، صرخت سرخة لما لقيت سيف مكون من بلاطة وفيه حتة من الارض ، شيماء فعلت قوتها السحرية وبدات اول حركة ليها جابت ضهري ?
وفلحظة خلتها تختفي بحركة واحدة وترجع مكانها وكانها عارفة اني مش هتالم اوي بسبب مهارة الشفاء والشجاعة
،،انت قولتلي انك كنت بتفكر في ايه كمان عايز تنيكني صح ؟،، قالت الجملة دي وانا نسيت الالم من الصدمة ،، احا انتي بتقراي افكاري ؟،، وسكت حتى معرفتش افكر في حاجة تاني غير احا
،، انا كمان مش هلمسك عشان متعرفش اي هي قدرتي دلوقتي مع اني مش متاكدة اصلا اذا كنت هتقدر ع الاقل تشوفها ،، كل دا وانا ساكت هي ظهرت كرسي من اللامكان وقعدت عليه بالعكس واحا ايه دا
دي مش لابسة اندر ? ... وفضلت بصالي وانا خلاص عرفت بما انها كدا كدا بتقرا افكاري خلاص مش مشكلة
،، عادي مش مشكلة لما تثار شوية دا بينمي عندك الطاقات والمانا ...بص بقا يا ادهم انت هنا في ملعبي ? يعني اعمل فيك الي انا عايزاه .بس متخافش ... مش هموتك ?،، وهي بتتكلم في لحظة اتكون وراها ست كائنات مش عارف اوصف فيهم حاجة غير ان كل واحد منهم عنصر طبيعي بجد انا شوفت زيهم في لعبة قبل كدا كنت بلعبها
،،دول ارواح عنصر طبيعية !،، انا مش مصدق احنا كلاعيبة في اللعبة مشوفناش منها غير ااربعة بس ..هواء ، مياه ، رياح ، نار
انما الي انا شايفة قدامي مش دول وبس دول زيادة عليهم عنصر الخشب وعنصر البرق ، الشرق كانو كاتبين عن عنصر زي كدا في اللعبة وانه اسطورة ومش موجود حتى اقوى لاعب معرفش يلاقيهم
،، انتي ازاي عرفتي تروضي دول كلهم ؟ دا مستحيل ،، قولت الجملة وانا مش بفكر غير في حاجة واحدة بس ... شيماء مش بس جسمها جامد ، لا وكمان قوية جدا كتفم الجمدان ??
،، طلع الافكار الي في دماغك دي لو عايز تبقى اقوى زي مابتقول . لو فضلت كدا عمرك ماهتطور ،، علطول افتكرت هدفي واني لازم اعمل حاجة تقريبا مستحيلة وفهمت منها اني لازم اتعلم اتحكم في نفسي واعصابي
،، ادهم انا اقدر اشوف كل سماتك وعارفة انك مش عندك قدرة وان دا خطا في النظام مش بسببك عشان كدا النظام بتاعك اقوى من اي نظام وبيحاول يعوضك عن الخطاا ومع ذلك عندك قدرة انك ممكن تكتسب اي قدرة من مجرد اللمس او قتل الوحوش او اي كائن حتى بس احسنلك متعتمدش عليها واعتمد على نفسك احسن ،، سكتت شوية وهي بصالي في عيني المرادي من غير الخجل بتاعها زي كل مرة وتعبيرات وشها كلها جراة اكتر
،، تعرف انا ليه ببقى جريئة بالشكل دا في القتالات الي زي كدا ؟،،
،،ليه؟ ،،
ردت شيماء ،، عشان انا واثقة اني هفوز وكدا كدا كسبانة ،، مفهمتش الي هي قالته بس كل الي عملته اني سكت عشان احاول اجمع واربط الخيوط ببعض
،، بص انا هفهمك هنا محدش هيسمعنا بس هم هيشوفونا من القزاز الي فوق القاعة مراقبنا عشان لو حصلك حاجة ، جميلة موصية عليك متسالش ليه لاني انا نفسي معرفش وغير كدا مقدرش اقرا افكار سيدي الي عامل معايا عقد الخدم ، اقعد هنا ،وجابت كرسي ،. بص يا ادهم انا الوحيدة في المكان دا الي عايزة اساعدك بجد ،،
،،مش فاهم ،، وردت ،، مش مهم تفهم دلوقتي بعدين هتفهم كل حاجة ، انا يادهم بشوف جزء بسيط من مستقبل الشخص الي قدامي وبقرا افكاره وبقدر كمان اعرف هو فين لو عايزة وانا شوفت جزء من مستقبلك يا ادهم عشان كدا قررت اني لازم اساعدك
حتى لو دا يعني موتي ونهاية حياتي ،، ... وسكتت شوية حسيت انها عايزة تقول حاجة بس خايفة
،، ادهم انا هحميك مهما حصل اي كان الي هتشوفه او هتعرفه بعدين ارجوك متكرهناش احنا حبناك بجد ،، وبدات انها تنزل دموعها ومظنش انها بتمثل لاني قاري علم نفس كويس واعرف امتى وازاي بيمثل وبيكدب الشخص ، وهي كل حركاتها وحتى ضغط دمهاوتعبيرات وشها بيقولو انها مبتكدبش وهي فضلت تنزل دموع وسرحت شوية كانها افتكرت حاجة اليمة انا فكرتها بيها مش عارف امتى وازاي لغاية لما اتكلمت
،، ادهم انا عايزاك كل الي تعرفة ان احنا حبناك بجد وانت تقريبا مليت علينا دنيتنا وخليت ليها طعم مختلف حتى شاهي اول مرة في حياتي اشوفها بتحن على حد وانسان بالذات على الرغم انها بتكره البشر وشيري دي مجنونة من برة بس قلبها طيب اوي من جوا وبتحب تحمي الي قريبين منها واظن انك قريب منها لانها جاية تتفرج عشان تحميك ? ،،
وفضلت تبكي شوية وانا معرفش قلبي حسيت انه بدا يوجعني ويفكرني باهلي الي ضاعوا ونفسي اقوم احضنها بس خايف تفهمني غلط وتقتلني ?
،، تعرف انك بتفكرني باخويا ال*** يرحمه ؟?،،
وكملت ،، انا كان عندي اخ اسمه تامر اصغر مني بخمس سنين تقريبا في سنك هو لما كان في قبيلتنا اسمها ******* وكان طموح ونفسه يبقا اقوى واحد في العالم برضو وكان ديما بيخرج برة القبيلة ويروح يسطاد ، اي حاجة بقا غزلان ضباع اسود اي حيوان بس لما البشر احتلو مكانا واخويا حاول انه يمنعهم قتلووه قدام عيني كانت شاهي معانا في القرية ومعايا علطول بس هي اكبر مني بسنة وكنا ملناش غير بعض احنا التلاتة بنساعد بعض وبنحب بعض ، وبسبب البشر دول انا خسرت اخويا وانا قلبي بيتقطع عليه وهم بيمشكو كل حته في جسمة وبيقتلوه انا فضلت كتير مبكلش ولا بشرب ولا بعمل اي حاجة وبسبب كدا شاهي كرهت البشر وانا كمان بس مش كلهم ، الي قتلو اخويا بس هم الي هقتلهم واعمل فيهم زي ماعملو فيه ، وبعد سنين لما قامت الكارثة عرفت ان النظام هو الي بعت البشر لعالمنا عشان مهمة وقتلو اخويا دا ورجعو تاني وعالمنا اتدمر تماما بسبب الكارثة وفتحت بوابة ودخل بشر تاني بس كانت منهم جميلة وانقذتنا عن طريق العقد دا ومن شاعتها واحنا شايلين جميلها فوق راسنا ومن ساعة ماشوفتك افتكرت تامر وانا عشان كدا تلاقيني ديما ببص في الارض عشان لو بصيت في وشك هفتكره واعيط ?،،
علطول اختها في حضني وتقريبا انا كمان كنت بعيط لاني معرفش جبت الجراة منين اني احضنها وهي سابتني احضنها لا وكمان هي حضتني وفضلت تعيط وقالت
،، ممكن يا ادهم متحرمنيش من اني اشوف وشك ديما متبعدش عني? ،،
،، بس كدا من عنيا يقمر ? انا عمري ماهسيبك خالص وهفصل معاكي بس انتي نوريني بوشك الي زي القمر دا ،، هي فعلا حتى قمر وهي بتعيط تتاكل كدا اكل ??
المهم فضلنا في حضن بعض شوية وبعدين هدينا وانا متبت في حضنها مش عايز اسيبه كل دا وشاهي بتراقب ببرود
ببص تحت لقيت بزازها الي كبار فشخ دول لازقين في بطني والفلقة هتنط كدا
،،هم كبرو ولا انا بيتهيالي ؟،، وببص عليهم
هي اخدت بالها واتكسفت تاني ورجعت قعدت على الكرسي تاني مسحتلها دموعها وهديت وشوية بعد لما فضلت باصة في وشي وكانت مبتسمة بهدوء
،،بص بقا يادهم انا هحاول النهاردة اساعدك على اد ماقدر مش هعمل طريقة شاهي واحاربك كدا مش هتتقدم بسرعة ،،
بسرعة ؟ وخطرت في بالي فكرة هنفذها بعدين ، بس ايه دا وانا بحضن شيماء مخدتش بالي من الرسالة الي ظهرت فجاة
( تم اكتشاف قدرة جديدة من النوع القديم الاسمى )
( بما ان المستخدم لم يكتسب قدرة الي الان فالنظام سوف يقوم باكتساب القدرة تلقائيا )
( تم اكتساب القدرة بنجاح )
( تم فتح المستوى الثاني من النظام يرجى فتح نافذة المستخدم للترقية )
( تم اكتساب نقاط سمة قوة ودمفاع ومانا ونقاط حياة وخفة حركة وتحمل )
( تم اكتساب نقاط خبرة كبيرة )
( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠*)
( تم اكتساب ١٠* ضعف نقاط الخبرة المكتسبة )
( تم اكتساب ١٠* ضعف نقاط سمة القوة والدفاع وخفة الحركة والمانا والتحمل )
( تم تشغيل مهارة التضخيم على ترقية النظام ، تم فتح النظام العاشر يرجى فتح النافذة للترقية )
( تم اكتساب لقب صائد الكنوز النفيسة )
( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠* )
( تم اكتساب لقب ملك الكنوز النفيسة )
احا اي دا كله لقب وترقية نظام ومستوايا رفع ظا كله ! اي دا كله انا حاسس اني بقيت اقوى ?
انتهي الجزء السادس ،
وكنت حابب اوضح حاجة كدا للقراء انا حاليا بقيت مشغول بسبب الشغل والجامعة سوا فلازم اوفق بين كل دا فمعلش استحملوني
والحاجة التانية ياريت الي شايف اي حاجة في الرواية حتى لو افكار ممكن نناقشها سوا عادي اكتب وقول رايك في التعليقات انا قولت في الاول ان الرواية مش هتجيب ولا حتى غيو واحد وانا كتبتها عشان بحب الكتابة بس فياريت تشجعوني وتشاركوني رايكو لان دا يهمني جدا ? وشكرا الي لقاء الجزء السابع وجمدان الفانتازيا هبدا لسه ??
الجزء السابع
وصلنا الجزء الي فات لما كنت انا وشيماء في قاعة التدريب وبعد لما عرفت ماضيها وقدرتها ظهرت ليا رسايل كتيرة من النظام مش عارف ايه السبب كترها ، وبسبب مهارة التضخيم الجوايز تضاعفت واخدت لقب كمان وسمات كتيرة ومستوى النظام ارتفع للمستوى العاشر اكيد احسن بكتير ، دا غير مستوايا الي زاد ٨ مستويات مرة واحدة والنقط كمان الغير موزعة زادت ١٠ أضعاف ودا شئ كويس ، وكمان اكتسبت قدرة غريبة اول مرة اشوفها بس مش دي قدرة شيماء لان قدرتها اسمها نظام العراف وهي يدوب بس بتخليها تقرا الي قدامها افكاره مميزاته عيوبة سماته وكدا وهي بتعتمد على مهاراتها كجنية وقدرتها الجسدية بس معرفش التانيين زيها ولا لا لان مستوايا ضعيف لسه
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: 15
الفئة: انسان متوسط
اللقب: ( ملك الكنوز الأثرية)
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
____________
السمات :
القوة :٩٠٠ القوة الجسدية : ٣٠٠
القوة السحرية:١٥٠
الدفاع: ٨٥٠. الدفاع الجسدي :٥٠٠
الدفاع السحري:٤٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا: ٨٠٠٠
نقاط الحياة : ١٦٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٥٠٠ التحمل: ٩٥٠
نقاط غير موزعة : (١٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 2 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 2 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة الفرعنة )
______________________________________
وكمان مستوى المهارات زاد ؟ دا ايه العظمة دي
( اه طبعا اومال انت فاكر ايه ) النظام اتكلم بلغة عامية عادي زيي بس دا ازاي مش فاهم !
( اكيد طبعا مش اترقيت عشر مستويات مرة واحدة ودا تقريبا شئ مستحيل بالنسبة لكل الي ع الارض بس انت محظوظ جدا ) قال النظام وانا متنح ! ازاي قرا افكاري ؟
( بص بقا متقرفنيش . انت وانا في نفس الجسم فاكيد لازم اقرا افكارك واعرف بتفكر في ايه )
تمام حلو اوي دا لا وكمان بقيت جرئ مبتقولش سيدي ولا بتعمل نفسك من بنها زي الاول
( اكيد طبعا هو اه انت سيدي وكل حاجة بس دا مينعش اني انتقدك عادي واقول رايي ، ماعلينا ... بما انك طورتني عن طريق الصدفة البحته اعتبرت ان قدرة شيماء قدرة مستوحاه من عالم تاني ومش كاملة فانا استدعيت القدرة الاصلية و...)
وايه ؟ سكت ليه تاني انت بتعلق ؟
( لا بس خلي بالك من شيماء لانها هتعمل نفس الحركة تاني من ضهرك عشان تدرب سرعة بديهتك )
ومن غير مافكر لقيت نفسي بتحرك للجنب بسرعة بسبب خفة حركتي الي زادت بشكل كبير والي ادى لصدمة للتلت خادمات سوا
،، انت ازاي عملت كدا؟ ،، شيماء قالت كدا بعد لما كانت مختفية تماما وكانت في ايديها سيف من الارض تقريبا من الارواح الي هي متعاقدة معاها والارض بالتحديد
،، مش عارف انا عملت الي قالي عليه النظام ،، وقولت كدا بس لقيت شيماء اتصدمت لما بصت تاني لسماتي
،، مستحيل انت سماتك عليت بسرعة كدا امتى انا لسه شايفاها وكانت متجيش ربع دا كله ،، قالت شيماء وهي مصدومة ومندهشة
،، من اول لما لمستك ظهرت كل الرسايل دي قدامي وكمان ظهرت رسالة اني ممكن اكتسب قدرتك واني بقدر اكتسب قدرات اي حد عادي ،،
،، ق ق قققدرتي ؟ ازاي ؟ ممممفيش اي نظام في العالم يقدر يعمل كدا ،، قالت شيماء وهي لسه على نفس تعبيرات الاندهاش والصدمة
،، لا فيه نظامي انا كدا تقريبا من اول لما حصل خطا اكتساب القدرة زي ماقولتلكو قبل كدا ،، قولت لشيماء وبعدين حاولت اشرحلها الي حصل والي فات كله من اول لما صحيت لحد لما حضنتها
( نسيت تحكيلها على حكاية التسلخات )
بس يعم انت كمان متفضحنيش تسلخات ايه ﴿ وانا في منطقة افكاري يعني دا بقدر اكلم النظام فيه﴾
( الستلخات الي كانت بتجيلك من الجري وانت في التمرين )
،، بس يعم تسلخات ايه الي اقول عليها انت مالك انت خليك في حالك ،، قولت كدا بصوت وسمعتني شيماء الي ماتت على نفسها من الضحك
،، انت بتكلم النظام طبعا صح ؟ طب سلملي عليه ههههههه،،
( قولها وانا كمان بموت فيها وعايز اقفش بزازها )
،، احم .. بيسلم عليكي هو كمان ،،
بس يا حمار انت واهدى ...فعلا سكت وانا بعد لما خلصت الي حكيته شيماء اتغير تعبيرها للتفكير وفضلت تفكر كدا شوية
،، مش عارفة يا ادهم الي بتقوله دا غريب وانا اول مرة اسمعة بس متخافش انا عمل المستحيل عشان اساعدك واقدر اخليك اقوى بسرعة ،، قالت شيماء ورجعت لهدوئها تاني وبدات تفكر ازاي هتستغل التغير دا اكتر
،، عندي فكرة .. بص انت هتكرر نفس الحكية مع باقي الخادمتين وتشوف هينفع تكتسب قدرتهم وتشوف سكاتك هتزيد بالطريقة دي زي المرادي ولا ايه ،، قالت شيماء وعنيها بتلمع ومتحمسة للشخصية الي قدامها الي ممكن تفوق توقعاتها وتوقعات شاهي نفسها
،، تمام ماشي هحاول لما نخلص ،،
،، تمام ودلوقتي قولي ايه هي المهارات الي عندك واوصفها بالظبط ،، قالت شيماء ووقفت واخفت سيفا واستدعت عصاية او صولجان زي مابيكون في الالعاب والافلام وقربت مني
،، تمام فيه مهارتين سلبية مهارة الشفاء المطلق مستوى ٢ ،ومهارة الشجاعة مستوى ٢ ،والباقي دول موجبة ،، وقولتلها باقي المهارات
،، ايه ! انت بجد معاك فنون الدفاع وفنون القتال والفرعنة مع بعض ؟ ،، وسكتت مش عارف من الصدمة ولا هي خرست معرفش
،، اه عادي فيها ايه دي ...،،
،، عادي ايه يحبيبي دول مابيبقوش مع بعض ولو حد في عالمنا قدر يكتسب واحدة بس وهي اصلا كل واحدة فيهم عبارة عن قدرات وليها مهارتها الخاصة انما انت اخدت التلاتة مع بعض !؟،، وتعبيراتها كلها دهشة واعجاب
،، وفيها ايه م فاهم انا اصلا حتى مش عارف ازاي استخدمهم او اي حاجة عنهم ،، وسالتها لو تعرف حاجة وهي فرحت انها ممكن تلاقي حد كدا اصلا
،، انا معندي مانع اساعدك بس انا معرفش غير الاساسيات بس من فنون القتال ومعرفش فنون الدفاع ممكن شاهي تعرف لانها اقوى واكتر خبرة في الحاجات دي ،، وبدأت انها تكلمني عن المهارات دي الي بتقول عنها انهم اصلا قدرات وانا دلوقتي فهمت هي ليه مش جنبها مستويات ...
وبدات فعلا شيماء تفهمني الاساسيات وتعلمني خطوة بخطوة وانا بسبب النظام بفهم الي هي بتقوله عن طريق التخيل وبتثبت في النظام وبتعلمها واحدة واحدة ... قعدنا تقريبا ست ساعات وتقريبا شرحت كل حاجة عن الاساسيات وكانت مندهشة جدا من اني بتعلم بسرعة جدا اساسيات بتاخد منها هي كنابغة من الجن سنين عشان تتعلمها وسنين عشان تتقنها وتعرف تستخدمها بس هي متعلمتش اكتر من كدا في الفنون القتالية اكتر لان عالمها اتدمر
( انت بتعمل ايه ؟ ) النظام في عقلي
انت شايف ايه بتدرب على اساسيات الفنون القتال ياعمى
( اه منا اخدت بالي ... بس انت عندك طريقة اسهل تتعلم بيها الفنون وتشغل كل المهارات الخاصة دي )
احا ومقولتش ليه بدل منا متذنب كدا ساعات
( اعملك ايه انت الي مسالتش ?)
طيب اعمل ايه اشجيني يابو المعارف ?
( بسيطة دور على اي حاجة انت عايزها في المتجر )
قال كدا وسكت انا عارف انه قاصد ينرفزني بس مش مشكلة مش هعرف اعمله حاجة حاليا)
بفتح المتج... احا ايه دا ...المتجر اتغير تماما
الوجهة شكلها ازرق وعدد الايقونات زاد والفصايل كل حاجة ليها متجر لوحدة دخلت على المهارات لقيت مهارات كتير موجودة وكلها درجات عالية من المستوى الاسمى والعالي جدا
قلبت شوية لغاية لما لقيت المهارات الي بدور عليها
( مهارة الفنون القتالية ومشتقاتها : تم شراء المهارة لكن لم يتم شراء المشتقات )
( مهارة الفنون الدفاعية بمشتقاتها : تم امتلاك المهارة ولم يتم امتلاك المشتقات )
( مهارة الفرعنة ومشتقاتها : تم تعلم الفرعنة ولكن لم يتم تعلم المشتقات )
( لا يمكنك تعلم المشتقات الثلاثة حاليا للفنون الثلاثة لانه لايوجد عملات كافية : عدد العملات المطلوبة لكل مشتق من المهارات 91000..عدد المشتقات التي تحتاجها للثلاثة 30 مشتق)
( يعيني يبني معلش *** يحنن عليك )
يحنن ايه يعم انا بشحت منك انا عايز اشتري
( مينفعش يحبيبي ? انت مش معاك غير ١٠٠٠ عملة بس دول اخرك تلعب بيهم بلي ?)
العب بلي بالف عملة ياهبل ... شوفلي طريقة ازود بيها عملاتي
( مفيش غير قتل الوحوش بس )
مش عارف الخادمات دول هيرضو ولا لا هبقى اسال شاهي بعدين
فضلت اتدرب مع شيماء باقي التدريب وفي اخر ربع ساعة قالت انها لازم تجرب التغير في السمات دا وتشوف تطورت لايه و قاتلني اخر ربع ساعة وكنت بتفادا كل هجماتها بصعوبة كبيرة وهي كانت بتندهش من اني اتطورت بسرعة اوي كدا وبتزود في السرعة بتاعتها تدريجيا لغاية لما وصلت لحدي اني مش هقدر اصد او اتفادا اكتر واتجرحت في اخر القتال وصفرت شاهي صفارة نهاية التدريب ودخلو شالوني وطلعوني لفوق وقعدوني على الكانبة الي في الدور الاول كانت سلمى بتلعب على الفون اول لما شافتني متشال ومجروح على الكنبة اتخضت وجريت عليا بس انا طمنتها وشيماء اخدتها لفوق عشان تنام لان الوقت كان اتاخر وهي اتعشت بدري وانا كنت كل الوقت دا في التدريب والوقت اخدنا بسبب تعليمي الاساسيات ، الجرح اتعالج بسرعة بسبب مهارة الشفاء طبعا وكان باين على شيري الدهشة لكن شاهي مكنتش باينة انها مندهشة او اي حاجة وبعد لما اتطمنت اني كويس لفت وهي ماشية بعد خطوتين وقفت وقالت
،، انت اتطورت النهاردة ... استمر ،، ومشيت وراحت على غرفتها اول لما دخلت اتصلت عليها جميلة عشان تاخد تقرير تدريبي
،، اي الاخبار ؟ فيه اي جديد؟ ،، ظهرت جميلة في هولوجرام قدام شاهي الي اول لما ظهرت انحنت احترام لسيدها صاحب العقد
،، اها يا سيدتي ادهم اتطور في لحظة بعد لما لمس شيماء وفهمت من شيماء انها قدرة النظام ومش قدرته وانه اكتسب قدرة جديدة بسبب النظام دا اسمها سيد النظام وهي بجد مدهشة جدا حتى انا استغربت من الي تقدر عليه القدرة ...،، وبعدين فضلت تحكيلها كل الي حصل ليا ولسلمى كل الايام دي واستغربت ان حتى سلمى استقظت قدرتها
واستغربت اني ممكن امتلك اكتر من قدرة واندهشت اكتر ونلت اعجابها لانها ابتسمت تقريبا
،، سيدتي هو عجبك ؟،، سالت شاهي
،، عجبني ايه بس لا اكيد دا بس بضحك عليهم شكل الجيل الجديد دا هيبقى مدهش ... بصي يا شاهي ...،، واتكلمت معاها وامرتها بحاجات وقفلت ودخلت شاهي عشان تنام
عندي انا تحت كنت انا وسلمى وشيماء ، بعد لما طلعت شيري اندهشت وتعابير وشها اتغيرت من سرعة تجدد خلاييا وطلعت معرفش ليه وسابتنا
،، شيماء ممكن اطلب منك طلب ؟ ،،
،، انت تطلب الي انت عايزة يا ادهم اامر ،،
،،ممكن اجي معاكو في مرة واتدرب عملي في زنزانة ؟ ،،
( يا عبقري يبن اللاعيبة ! تتدرب برضو ولا عشان همك ع العملات الي هتاخدها من وراهم ؟ ?)
بس يلا يااهبل انت لو قولت كدا مش هيصدقو وهيرفضو
،، ونرفض ليه يعني يا ادهم انا قولتلك انت الي هحميه في الدنيا دي يعني انا تقريبا عايشة عشانك فهرفض ليه ، بس ممكن هم يرفضو بس سيبها عليا انا هحاول معاهم ،، شيماء
،، ماشي تمام شكرا يا شوشو يقمر انتي ? ،،
وحضنتني شكلها اتعلقت بيا هي كمان ولا ايه ... ماعلينا المهم دلوقتي. نحاول نستوعب اليوم دا
اولا انا كنت بتدرب مع شيماء وكنت ضعيف ..وبعدين هي حكتلي ماساتها وماضيها وبعديها حضنتني . ولما حضنتني النظام اكتسب قدرة وضخمها علطول من غير حتى مايرجعلي اكن دا كله مترتبله بس صدفة ان قدرتي تبقى القدرة الوحيدة في العالم ... لا مصدقش اكيد الموضوع فيه ان
وبعدين غير دا كله اكتشفت حاجة كويسة ، وهي اني لما بكتسب قدرات او مهارات جديدة الشمات بتتاثر وبترتقع لوحدها وان مهارة التضخيم دي اهم مهارة عندي حاليا
بس دلوقتي فيه كذا حاجة لازم اشوف اهميتهم وقوتهم اولهم الكي ايه دا اصلا لازم اتعلم ازاي استخدمه وايه السحر ودرجاته مش فاهمها برضو وايه الفنون دي لازم اعرف ازاي بيستخدموها انا بس اتعلمت الاساسيات انما الفنون والمشتقات نفسها مش عارفها بس مسيري هعرفها لازم عشان ابقى الاقوى في العالم دا لازم اتعلم كل حاجة واستغل كل فرصة ممكنة
ووايه اللقب دا صح انا شوفت ان فيه لقب جديد بس مشوفتش وصفة ...
( ملك الكنوز الأثرية: هو لقب لم يملكه في التاريخ الا شخص واحد فقط كان محظوظا وعندما مات ترك هذا اللقب ميراثا لمن يملك نفس حظه مبروك ، سيفيد المستخدم كثيرا )
( اي خدمة مش عارف من غيري كنت هتعمل ايه ?)
بس ياهبل ... بصيت على اللقب وكنت عايز اجربة وافتكرت اني لسه ماستلمتش جايزة التمرين اليومي
يا نظام هات جايزة التمرين ...
( تمرين ايه ؟)
تمرين الصبح اليومي دا.
( ااااه قصدك التمرين الي لو معملتهوش بتتعذب بيطلع ***** ؟)
يعم ماشي شكرا ايوة هو
( لا معرفهوش ?)
معلش خلص احسن لو مجبتش الجوايز هع...
( تم استلام عدد ١٠٠ تحمل وخفة حركة وقوة ودفاع )
( تم اكتساب صندوقين من الرتبة النادرة )
( تم اكتساب ١٠٠ عملة متجر )
( تم تفعيل مهارة التضخيم*١٠)
( تم اكتساب عدد ١٠٠٠ نقطة خفة حركة وتحمل وقوة ودفاع )
( تم اكتساب صندوقين من الرتبة الفريد الاسمى )
( تم اكتساب ١٠٠٠ عملة متجر )
ايه دا انت جبت ورا بسرعة كدا ؟ انا بهزر بس يعم انت ?
( احم... لا يعم اجيب ورا ايه ، انا قولت بس عشان متعيطش اجبهملك بسرعة )
معيطش ؟ ايه الاوفر دا طيب روح انت دلوقتي لما اشوف الحاجات دي
وفضلت شوية بظبط السمات والمرادي الهدايا قليلة بس مع التضخيم مستواها ارتفع اضعاف
وبعدها فتحت الصندوقين الاسمى دول ، فتحت الخزنة كانو لونهم في الايقونة ابيض في دهبي في اسود ضغطت فتح عليهم ظهر منهم ضوء ابيض وبعدين اسود وبعدين اختفى الضوء تماما واختفت الصناديق
( تم اكتساب نقاط سمات ١٥٠)
( تم اكتساب عملات ٢٠٠٠)
( تم اكتساب ثلاث عقود من الطرق الستة وهم النار والمياه والبرق )
( تم اكتساب مهارة السيافة من درجة الفريد الاسمى )
( تم تشغيل مهارة التضخيم )
( تم اكتساب نقاط سمات ١٥٠٠)
( تم اكتساب عملات ٢٠٠٠٠)
( تم اكتساب ثلاث عقود روح من حكيم الطرق الستة
وهم نار مياه ، وبرق )
( بص يا نجم انت السمات دي فكك سيبهم هيعلوو مع نفسهم انت عايز تبقى اقوى ركز على الجسد والمهارات والقدرات دول كافيين يخلوك الاقوى في العالم )
ماشي يسىدي شكرا ع المعلومة
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: 15
الفئة: انسان متوسط
اللقب: ( ملك الكنوز الأثرية)
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
____________
السمات :
القوة :٢٨٠٠ القوة الجسدية : ٢١٠٠
القوة السحرية:١٨٠٠
الدفاع: ١٥٠٠. الدفاع الجسدي :١٥٠٠
الدفاع السحري:١٢٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا: ٩٠٠٠
نقاط الحياة : ١٨٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ١٩٠٠ التحمل:٢١٠٠٠
نقاط غير موزعة : (١٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 3 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 3 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة الفرعنة lvl 1)
______________________________________
الجزء الثامن
بعتذر ان الجزء السابع كان صغير عشان الوقت وكدا
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: 15
الفئة: انسان متوسط
اللقب: ( ملك الكنوز الأثرية)
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
____________
السمات :
القوة :٢٨٠٠ القوة الجسدية : ٢١٠٠
القوة السحرية:١٨٠٠
الدفاع: ١٥٠٠. الدفاع الجسدي :١٥٠٠
الدفاع السحري:١٢٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا: ٩٠٠٠
نقاط الحياة : ١٨٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ١٩٠٠ التحمل:٢١٠٠٠
نقاط غير موزعة : (١٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 3 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 3 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة الفرعنة lvl 1)
______________________________________
ندخل علطول بقا في القصة من غير مقدمات
اي دا كله ! انا بقيت اقوى تلت مرات اكتر من ساعة تطور النظام ؟! دا ايه العظمة دي كدا انا قربت من حلمي خطوة وكله بفضل النظام دا مش عارف انا هو معانا ولا علينا ولا ايه بالظبط ، كمان مهارة الشفاء زادت مستوى هي والشجاعة معنى كدا اني لما بستخدم المهارة كتير بتعلى في المستوى حلو اوي دا
نظام
( افندم يا استاذ الاحضان بس ?)
احضان بس ايه ؟
( شاطر بس تحضن سعتك حتى مش عارف تقفش ع الاقل قفشة واحدة دانت بضااان )
انا الي بضان؟ يخي انت مال خالك هو زبي ولا زبك؟
( عادي محنا في نفس الجسم )
وماله خلاص ابقى قفشلها انت
( متسخنيش هعملها وانت عارف كويس .نسيت الكهف ولا افكرك ؟?)
كهف اه وماله دنا عمري ماهنسهالك ... المهم فهمني ايه نظام الملوك دا مش فاهم
( تدفع كام ؟ )
ادفع زبي ينفع ؟
( لا مليش في الخشن هات البت شيماء احسن )
ممكن برضو تنفع ? خلص يعم قول ايه بتاع الملوك دا
( بص يسيدي دا انا )
وبعدين ! انت بتنقطني؟ ماتقول يعم
( بكلمك بجد انا هو ملك النظام )
دا الي هو ازاي يعني م فاهم
( مش هينفع اقول اي حاجة غير اني ذكاء صناعي متغذي بذكريات ملك النظام دا الي عمل اول نظام في العالم من الاف السنين وان كل زمن فيه واحد بس الي بيوصل للمستوى العاشر وبيقابلني انا مش هو اكيد بس كل الب اقدر اقولهولك اني تقريبا نسخة منه )
ودي حاجة مكانتش في اللعبة واول مرة اشوفها بس اكيد فيه ان في الموضوع كله ...قولي ايه الغرض ؟
( غرض من ايه؟)
ايه الغرض من اني ابقى معايا نظام ملك النظام ولا نظام الملك دا ؟
( الغرض انا مش مبرمج اني اعرفه انما ممكن اضمنلك انك تقدر تبقى الاقوى زي مانت عايز ...تقريبا رغبتك هي السبب في دا كله )
بطل هجس بقا رغبتي ايه وهبل ايه انا اصلا شاكك في الموضوع اصل اكيد مش صدفة ولا حظ اني اكتسب النظام الي يقدر يخليني الاقوى وانا عايز ابقى الاقوى اكيد في ناس تانية عايزين يبقو الاقوى اكيد
( اكيد بس برضو انا غير مبرمج اني اجاوب على الاسئلة من النوع دا )
يووووه ولا غور من هنا انت ملكش لازمة اصلا
( انا !؟ تماااام اوي ماشي )
ومسمعتهوش تاني بعد لما قولت كدا ، المهم دلوقتي كدا فهمت ايه سبب اني معايا قدرة سيد النظام دي اكيد بسبب النظام نفسه ودمجه مع قدرة شيماء وبقا اسمه سيد النظام بس مش مشكلة طالما مش بياذيني
بعد لما خلصنا كانت الوقت اتاخر بالليل وكان لازم ننام عشان نكمل تدريب بكرة
طلعت انا وسلمى اوضتنا عشان ننام وشيماء راحت على اوضتها هي كمان وهي بتبصلي وتبتسم
دخلنا الاوضة وقعدنا على السرير وسلمى مسكت ايدي ،، مالك يا عمو قلقان ليه ؟ ،، سالتني سلمى
،، لا مفيش يسلمى نامي انتي دلوقتي عشان بكرة فيه تدريب ليكي ولا مش عايزة تبقى قوية زيي ؟ ،،
علطول سلمى افتكرت وجريت تحت البطانية وهي بتنام قالت،، لا طبعا يعمو هبقى اقوى واقوى مما تتخيل كمان وهحميك واحمي كل الي بحبهم ،، نامت سلمى وانا ببصلها ومبتسم الملاك دا شاف كتير اوي وتعب في حياته لازم انا كمان اتدرب اكتر وابقى اقوى عشان احمي الي زيها
قومت اشوف اي اخبار جديدة على الموقع ملقتش اي حاجة غير بس تطبيل للمدربة الجديدة او المعلمة جميلة الجميلة ? مش فاهم هي ازاي يعني قوية للدرجادي ؟ فضلت اقلب شوية لما زهقت وقفلت وروحت نمت من التفكير كالعادة
وفي اوضة خادمة من الخادمات كانت الاوضة مضلمة جدا مش باين منها غير رجليها وماسكة فون بتتكلم فيه ،، ايوة زي مابقولك كدا ... يعني انفذ؟ ... تمام خليك مركز معاه وانا هنا هقولك اخباره اول باول ,, خلصت الخادمة المكالمة وابتسمت ابتسامة خبيثة وراحت تنام
﴿ في الاكاديمية المصرية ﴾
في اوضة الاجتماعات او المائدة المستديرة بتاعة الاكاديمية كان قاعد تقريباً ١٢ شخص لابسين قناع اسود وبيتكلمو
,, انتي يعني متاكدة يا جميلة انه ظهر ؟ ،، شخص ١
،، ااه يا رئيس انا اتاكدت من الخادمة بتاعتي وانه اكتسب نظام الملك ظهر ،، جميلة كانت بتتكلم وقاعدة في اخر المائدة تقريبا عشان جديدة
،، بس لو دا حقيقي يبقى احنا في خطر والعالم كله كمان في خطر لو الرؤية اتحققت فعلا يبقى دا هو الخراب زي ماجه في الرؤية ،، شخص ٢ كان قاعد على يمين الرئيس الي هو شخص ١
،، كدا المفروض اننا نقتله عشان نخلص منه ،، شخص ٣ وكان باين انه واحدة ست وقاعدة على شمال الرئيس
،، اها ممكن فعلا بس انا عندي راي تاني ،، ردت جميلة وهي بتبسم بخبث وبتبص لشخص ٣
،، اتفضلي يا جميلة انا سامع ،، رد الرئيس او شخص ١
،، احنا ممكن نجيبه الاكاديمية وندربة ونخليه يتحكم في قوته وكمان نعرف نقاط ضعفة وقوته عشان لو اتقلب ضدنا نعرف نصده ،، جميلة بابتسامة وعينها كلها ذكاء وجمال
،، فكره كويسة ومضمونة بس انتي ضامناه يا جميلة ؟ ،، رد الرئيس
،، اه ضامناه يا رئيس هو حاليا عندي في القصر بتاعي وخادماتي بيدربوه وتطوره عالي جدا وكويس هينفعنا ،، ردت جميلة بهدوء
،، تمام انا موافق انه يجي يرب في اي وقت لما يجهز ويدرس كمان زي الطلبة ومش هيتعرض للاختبار لو عايزة ،، رد الرئيس بهدوء
،، لا يارئيس انا مبحبش الواسطة وياريت كمان لما يكون هنا محدش يعرفه اني الي دخلته او يديله اهتمام زيادة لازم يعتمد على نفسه ،، ردت جميلة بهدوء
،، تمام موافق بس مش عايز مراقبته تتهز ولا لحظة خليكو ديما حذرين دا معاه نظام الملك ،، رد الرئيس بهدوء وبرود اعصاب
،، تمام يارئيس ،، كل الي كانو موجودين حول الدائرة المستديرة وفيه منهم طبعا الي خايف والي غضبان والي قلقان والس عنده برود اعصاب ومش خايف وانتهي الاجتماع وخرجو ، بس كان فيه واحد لسه قاعد وبيبتسم ابتسامة خبيثة ،، يامرحب بالاقويا،، قال وهو مبتسم بخبث
في صباح اليوم التاني كانت الساعة 5:00 الصبح صحيت سلمى المرادي بحماس ونطت عليا وحضنتني وصحتني متفاجئ
،، عمو عمو اصحى عشان نبدا تدريب ،، وهي كلها نشاط وحيوية
،، لا يماما عايز انام شوية كمان ??،، قولت كدا وانا بفتح عيني وشوفت سلمى افتكرت كل حاجة وقومت ،، يلا سلمى يقمراية انتي حاهزة ؟ ،،
،،جاهزة يعمو يلا ،، ولبسنا الترنج ونزلنا نفطر ودخلتها بعد لما خلصنا القاعة تلعب على عجلة او تعمل ايه حاجة اصلها مش محتاجة تدريب دلوقتي غير التدريب الزهني وغالبا السحرة مش محتاجين يبقو اقوى كل الي محتاجينو تعويزة قوية .. او دا الي انا اعرفه
طلعت انا الملعب عشان ابدا تمرين الجري وخلصته بسهولة جدا ودخلت علطول على باقي التمارين وخلصتهم بسهولة جدا بسبب التكور والسمات الي اكتسبتها اخر مرة فرقت معايا جدا المرادي ، التمرين اليومي كله مخدش معايا غير ساعتين بس سرعتي في الجري كانت كبيرة جدا لدرجة اني خلصت ال١٠ كم في تلت ساعة بس بقيت الساعتين في باقي التمارين اليومية
( تم انتهاء التمرين اليومي في وقت قياسي جديد )
( تم اكتساب نقاط خبرة ٤٠٠٠٠)
( تم اكتساب نقاط سمة ٥٠ لكل سمة )
( تم اكتساب صندوقين من النوع النادر )
( تم تشغيل مهارة التضخيم )
( تم اكتساب نقاط خبرة ٤٠٠٠٠٠)
( مبروك اترقيت للمستوى ٢٠)
( تم اكتساب ٥٠٠ نقاط. سمة )
( تم اكتساب صندوقين من النوع الفريد الاسمى )
افتح الصندوقين حالا
( تم فتح الصندوقين بنجاح )
( تم اكتساب مهارتين من المستوى الفريد الاسمى : مهارة مستحضر الارواح lvl max ، مهارة سيد الفوضى )
( تم تشغيل مهارة التضخيم :. تم تحويل مهارة مستحضر الارواح lvl max الي مهارة سيد الموتى المستوى الفريد الاسمى ، تم تحويل مهارة سيد الفوضى lvl max الي مهارة امبراطور الفوضى مستوى الفريد الاسمى)
ها هتشرح ولا ايه نظامك ؟
(...)
نظام ...يا نظام بيه ... يا ملكنا يا جامد انت?
( دلوقتي انا جامد وملك جامد؟ ماكان من شوية غزر من وشي ... لا مش قايل اتعامل انت )
خلص بقا يعني يرضيك اتسوح وانت تفشل ؟
( لا )
خلاص يلا قول يملك انت يجامد?
( امري ل** بص يعم مهارة مستحضر الارواح دي بتسدعي ارواح من عالم الفوضى او عالم الموتى وكمان لما بتقتل وحش او اي حد بتقدر تاسر روحه وتستدعيها تبقى معاك ديما وبقائهم مستدعين بيستهلك نقاط مانا وكل لما بتعلى من درجة السحر كل مابتقل استهالكهم للمانا وبيزيدو في مستواهم )
( دا بالنسبة لمهارة مستحضر الارواح انما بالنسبة لمهارة امبراطور الفوضى دي بتخليك تفتح مخزن طاقة جديد في جسمك من نوع الفوضى وهي مهمة جدا في مهارات النوع الشيطاني او المهارات السفلية هتفيدك بعدين وفي قتالاتك كمان )
دا كدا عظمة اوي اخيرا قولت حاجة عدلة تسلم املك??
( يعم ولا حاجة واحد)
خلصت مع البضان دا ودخلت القاعة عشان ابدا تدريب والنهاردة كان دور شاهي
وصلت القاعة وكانت شاهي مستنية في النص ولابسة بدلة غريبة زي الي بنشوفها في الالعاب بدلة لونها احمر في كتافها درعين كل درع فيه تقريبا قرن حيوان او وحش ، دخلت واستعديت المرادي انا غير قبل تلت ايام لما هرتني ضرب ?
،، النهاردة بما انك بدات تطور هعلي اللفل معاك في التدريب .. انا كدا في كامل قوتي مع البدلة دي كدا انا هعاملك زي مابعامل زعيم زنزانة من مستوى ٤ نجوم كل الي مطلوب منك النهاردة انك تتعامل معايا بمهاراتك بس فنون القتال والدفاع بس وتحاول تطبق الي اتعلمته من شيماء امبارح معايا النهاردة ،،
،، تمام يلا انا جاهز ،، خلصت الجملة وشاهي مدتنيش فرصة حتى اخد وضع استعداد وف لمحة كانت قدامي واستدعت رمح كان طويل وشكلة بيلمع كدا لونة احمر زي البدلة
( متخافش ولا تتوتر اهدى كدا واتحرك باقصى خفة حركة ليك لليمين )
بدا النظام يساعدني اني اتفادى هجمات شاهي وفعلا عرفت اتفاداها بس فيه ضربات كانت بتجرحني لاني لسه موصلتش لنفس سماتها تقريبا تلت ارباعها او اقل شوية بس مع النظام بيساعدني اني احاول اجاريها كدا اسهل بكتير من الاول
،، كويس جدا في حركاتك اكنك متعود على القتال بقالك عشرات السنين ... دلوقتي حاول تستخدم اساسيات فنون القتال بس ،،
( متنحش بص ركز في عقلك وصفي ذهنك وفكر وتخيل الي هقولهولك دا ... تخيل الاف الناس بتدرب كل انواع فنون القتال الي انت تعرفها واتخيل انهم بيزيدو في طاقتهم ... حلو اوي دا دلوقتي فكر انك بتبعد في الرؤية دي وبتشوف ناس اكتر واكتر بتدرب صح كدا برافو)
بدات طاقة لونها احمر تلف حوليا وشاهي اندهشت اني عرفت اتقنها من اول مرة ازاي
( حلو دا استمر وحافظ على الشعور والمشهد ... عاش دلوقتي تخيل انك شايف الكرة الارضية كلها والناس دي كلها بتدرب وانت شايف وسامع كل حاجة من البعد دا )
واحدة واحدة الطاقة الي حواليا بدات تزيد وتبقى غامقة اكتر
( حلو بص بقا عايزك تتخيل كل الناس دي كلها طاقة وانت بتاخد كل الطاقة دي كلها وبدخلها جواك.)
ودي اعملها ازاي يعني م فاهم
( يعني فهمت دا كله وجاي على دي مش عارف؟.. سيب نفسك للي بقوله وانت هتعرف)
عملت الي قاله وفعلا لقيت الطاقة بتدخل لجوايا لوحدها وانا في الفضاء ، وبدات الطاقة الي حواليا دي تتحول لهالة لونها احمر غامق خلى شاهي مصدومة لدرجة انها وقفت ثابتة من شدتها مش عارفة تتحرك
،، دي كلها واساسيات بس ؟ اومال لو فتحتهم كلهم هتعمل ايه ، تعرف ان انت كدا نفس مستوى زعيم قبيلة جن كاملة ؟ ... ماعلينا دلوقتي استعد واهجم عليا ،، خلصت شيماء وانا بدات اهجم فعلا وحسيت اني بقيت اقوى بسبب الهالة دي واسرع وحواسي بقيت اقوى ، ضربت بس بوكس باقوى ماعندي صدتها شاهي بسهولة بس حست انها تقيلة شوية
،، حلو اوي انت لسه بتبهرني ،، واول مرة اشوفها بتبسم مش عارف دا اعجاب ولا اندهاش ولا اي
ردت الضربة بالرمح وانا في لحظة اتفاديت الضربة بسرعة واسهل بكتير من اول القتال ، حسيت ان شاهي بدات تتحمس اكتر لان سرعتها زادت اكتر وبدات ضرباتها تزيد بس انا اتفاديتها كلها حرفيا وكنت تقريبا اسرع منها ، سرعتنا احنا الاتنين بدات تزيد اكتر يعني الي يبص علينا من برة ميلمحش غير خيالاتنا بس بتتحرك
انا بحاول اعمل اي جرح ولو صغير حتى مش عارف بس شاهي فضلت تتفادي وترد الضربات وانا اتفادى واضرب بس بايدي وهي معاها درع ورمح بس انا معايا الهالة بتزود من قوتي وكل حاجة حتى سرعة تجدد الجرح بزيد اكتر والشجاعة بتعلى
فلحظى شاهي ابتسمت
،،دلوقتي كفاية لعب ?،، وهالتها زادت وعليت وكانت لونها رمادي وشديدة لدرجة ان سرعتي قلت مبقتش زي اول ماشغلت الهالة وف لحظة شيماء وصلت لعندي حتى انا وانا مفعل هالة فنون القتال مش عارف اجاريها بعيني
،، اااااااااااااه ،، صوت ددمم بيخرج من بطني الي اخترقها رمح شاهي وانا بسبب الهالة والشفاء والشجاعة الالم خف بس لسه فيه الم شديد هل دي قوة هالتها للدرجة دي ؟
،، كدا تدريبنا النهاردة خلص انت ابهرتني تاني النهاردة مرتين مرة وانت بتفعل هالتك من مجرد كلامي ونصايحي ومرة وانت بتحاول تهجم بكل قوتك وتجرحني .. بس لسه قدامك طريق طويل انت لسه في اول خطوة بس يا ادهم ... كمل انت ماشي صح ،، وابتسمت ابتسامه هادية وبصت للجرح وهو بيخف وكملت
،، دلوقتي هناخد راحة ساعة تتغدى انت وسلمى ونرجع نكمل تاني ،، ولفت شاهب وطلعت وامرت شيماء وشيري الي كانو بيشاهدو من فوق وكانو مصدومين من الي حصل ومن تحكمي وقوتي وسرعة تطوري
،، ادهم انت كويس ؟،، شيماء وهي بتمد ايديها عشان تقومني وهي قلقانة
،، اها كويس كويس بس انا مكنتس متوقع انها دي قوة شاهي كدا ،، قولت وانا سرحان في الي حصل ومش عارف انا ههزمها ازاي دي دا مش هي لوحدها دا فيه اتنين غيرها تقرييا زيها ?
،، علفكرة يا نخلة انت ... شاهي استخدمت بس نص قوتها في الاخر ،، قالت شيري وانا منهد احا دي نص قوتها بس ! اومال لو زودت شوية كانت خلصت عليا ؟
،، احا بس ؟ دا كدا عظمة اوي ? ... وبعدين ايه نخلة دي شايفاني بيج شو قدامك ؟ ،، بيج شو دا المصارع للناس الي مشافتش المصارعة ولا الزمن الجميل ?
،، اها نخلة اذا كان عاجبك ? ،، وهي بتبص بنظرة غريبة كدا
،، نخلة نخلة عادي عجبني طولي برضو ?،، وبطلعلها لساني زي العيال الصغيرة
طلعنا فوق وقعدت على السفرة وشوية ووصلت سلمى معرفش ازاي كانت بتتدرب ولا مع مين وشيماء كانت بتتفرج عليا .. مشغلت دماغي اكيد دا في صالحها سلمت عليا سلمى وهي كانت مهلوكة من اثر التدريب الي كانت بتدربه
،، سلمى انتي كويسة ؟ لو تعبتي يماما ريحي شوية ،،
قولت لسلمى بحنيه وايدي على خدها بمسح عرقها
،، لا يعمو لازم ابقى اقوى انا عايزة اتدرب اكتر كمان لسه مبقتش اقوى ،، قالت سلمى وهي كلها حماس ووشها تعبان
ابتسمت وقولتلها تقعد جنبي عشان نبدا نتغدا التلاتة واقفين ورانا شاهي كمان بتراقب بناكل ازاي وبناكل ايه ، والغريبة انها بتبصلي وهي مبتسمة ابتسامة هادية
خلصنا اكل وارتحنا شوية ونزلنا نكمل تدريب وسلمى راحت قاعة تانية مع شيماء عشان تتدرب شوية وشيماء رجعت عشان تتفرج
وانا وشاهي استعدينا وبدانا القتال تاني ومرت حوالي ٦ ساعات من ١٠ وحصل نفس الكلام بس شاهي مشغلتش الهالة بتاعتها بس انا كنت بهجم .. وهي تسد والعكس لغاية لما هي وقفت ومان خلصنا التدريب
،، الحمد*** اخيرا خلصنا ، انا موت النهاردة ?،، قولت واترميت على الارض اخد نفسي
،، انت بتستريح ليه انا مقولتش خلصنا ?،، قالت شاهي وكانت باين انها غضبت وانا عايز اشخر واقوم اقتلها واقتل نفسي وارتاح من التعب وبعدين كملت ،، باقي ال٤ ساعات دول هتدرب ازاي تشغل فنون الدفاع كمان ،،
احااااا كدا كتير ?
( اسمع كلامها هي هتوفر عليك كتير وعملات كتير في فتح المشتقات كمان )
الرحمة ... ،، تمام ماشي يلا انا جاهز ?،، قولت وانا بموت وماسك نفسي لاقع
،، بص بقا انت تقعد على الارض وتربع رجلك وتغمض عينك وتصفي ذهنك ،، قالت وانا بدات اعمل كدا
،، فكر انك بتعوم في مياه كوكب كامل من المياه وفيه نيزك ملتهب جاي ناحيته واخترقه،،
بدات اعمل كدا واتكونت حوليا طاقة لونها ازرق
،، تخيل ان النيزك دا خبط الكوكب دا وساح على المياه وكون قارة كاملة من اليابس والارض ،،
عملت فعلا كدا وبدات الطاقة تتحول من اللون الازرق للاخضر
،، فكر دلوقتي انك بتخترق الارض دي وانت تحتها وبتطلع للسطح وانت طلع بتقابل حمم وبتخترقها ،،
( تم اكتساب مهارة مقاومة الحرارة العليا )
بدات فعلا اعمل كدا والطاقة اتحولت لونها للاحمر وزادت لونها ودرجتها مع كلام شاهي وتنفيذي ليها
،، كدا تمام حلو اوي انت كدا مفعل هالتين القتال والدفاع سوا ومبروك انت اول حد في التاريخ يجمع بينهم ويشغلها ،، وهي بتبتسم وكانت شيماء فوق مبتسمة وشيري مندهشة من الي حصل
كدا عظمة اوي بجد وكمان اكتسبت مهارة جديدة
( نظرا لانك اول من يفعل هالة القتال والدفاع في جسد واحد فان النظام يكافئك ب ٢٠٠٠ عملة )
( تم اكتساب لقب ملك فنون القتال والدفاع)
( تم تشغيل مهارة التضخيم ومضاعفة العملات الي ٢٠٠٠٠)
( تم اكتساب لقب امبارطور الفنون الشرقية )
دا كدا عظمة العظمة بقا ? ... وفضلت استخدم الهالة تاني في قتال دام لساعة تاني وكنت حرفيا اقوى بكتير من الاول حتى باستخدامي لهالة فنون القتالي بس ، لدرجة ان شاهي كانت مندهشة ومتحمسة اني اقدر اوصل لاية كمان تاني
مرت عشر ساعات التدريب مليئة بالمكافئات وذهبت انا وسلمى لتناول العشاء وذهبنا للغرفة كالعادة نامت سلمى في الحال من تعب التمرين وبقيت انا على موقع الاخبار اقرا الاخبار كانت الساعة 8:00 بالليل
خبط الباب قومت افتح لقيت شيماء واقفة لابسة قميص نوم احا ع الجمدان لونة احمر وهي لون بشرتها بيضة اوي والقميص مفتوح من كل حتة صدرها كان هيفرتك القميص من كبره ومش لابسة سنتيان القميص لحد بعد طيزها بشوية كدا ولابسة اندر فاتلة
انا واقف مصدوم من المنظر زقتني ودخلت وقفلت الباب وراها وظهر كرسي ورايا قعدتني عليه وطلعت هيا على رجلي
،، ايه مالك؟ مش نفسك تنام معايا ولا ايه .؟ ،، قالت ووشها كله هياج وعنيها هتاكلني
( ايوة ايوة انا عايز انام معاها ... انا معاها واتجوزها )
بس يعم كركر انت التاني
،، ااه يعني كان ،،
،، كان ؟ ?،، وبتمثل انها حزينة
،، لا خلاص عايز لسه ?،،
،، بجد ؟ طب يلا ،، وبعدين افتكرت سلمى وكملت ،، لا مش يلا عشان سلمى ،،
هي بصت لقت سلمى نايمة وبعدين قالت كلمة في سرها وبصتلي تاني وابتسمت
،، متخافش مش هتصحي ولا تسمعنا ،،
طبعا انا مليش في الجنيات انا عايز حاجة كدا غير دي بس مش هعرف اقولها لا واكسفها
،، طب يلا بس هتسمعي كلامي ؟ ،،
،،هسمع كلامك يحبيبي ،،
،، لا انا دلوقتي سيدك ?،،
،،وهي مكسوفة وبتبسم ،، حاضر يا سيدي
،، قومي اقفي واقلعي ?،،
قامت وهي مكسوفة وقلعت القميص اول لما قلعت القميص وبانت بزازها اكنها بتنادي عليا عشان اقفشهم
،، دلوقتي انزلي على رجلك وايدك وتعالي هنا ،، وقولت كدا وهي سمعت الكلام بسرعة وجت بين رجلي وشها قصاد بتاعي بالظبط وبتبصلي بنظرة هيجان وبرائة
،، نزلي بنطلوني ببوقك بس ،، وعملت كدا بهدوء وهي مبتسمة
،، نزلي البوكسر وحطي بتاعي في بوقك مصيه يلا،، وفعلا بسرعة عملت كدا واول لما شافته شهقت وبعدين بدات تدخله في بوقها كله و وتمصه وتبلعه باحتراف هيجني ، بتلحس الراس وتنزل على البضان وتبلعها وفضلت تعمل كدا تقريبا خمس دقايق لغاية لما جبتهم على وشها وبلعت شوية والي على وشها لحسته بايدها وهي بتبصلي بطريقة تهيج وبريئة
،، لفي واطلعي عليه خليه يخش في خرم طيزك مرة ومرة في كسك يلا ،، وفعلا بدات تعمل كدا ولفت بتعمل بطيزها على زبي عشان يقف وفعلا وقف تاني ودخلته في طيزها اول ما دخل صوتت جاامد بصيت بسرعة على سلمى فكرتها صحيت بس لقيتها حتى متحركتش وكانت مديانا ضهرها
قمت ضارب شيماء على طيزها جامد ?
،، ااااي اي يسيدي انا صايقتك ف ايه؟ ،، وهي لسه بتنطط على بتاعي وتبص ببرائة
،،عشان كنتي هتصحي البنت خدي دي كمان عشان صوتي من غير ماقولك?? ،، وفضلت اضرب فيها وهي تهيج اكتر وبتتنطط على زبي لغاية لما جبتهم في طيزها وفضلت تقريبا ساعتين اعمل معاها الحوار دا بتناكة كدا ? لغاية لما شبعت ومشيت وهي ماشية قالتلي ان شاهي وافقت على حضوري للزنزانات معاهم ومن بكرة هبدا ادخل اول زنزانة معاهم والتدريب هيبقى كالاتي بعد كدا
ست ايام في الاسبوع يوم تدريب مع الخادمات ويوم في الزنزانة اي زنزانة تتطلب منهم وطبعا دي حاجة تفرحني لاني كدا هعرف اجيب عملات اسهل وممكن كمان افتح كل مشتقات المهارات بتاعتي
روحت انام جنب سلمى حسيت انها كانت صاحية او مش عارف ليه حسيت بكدة لاني بصيت عليها لاقيتها نايمه فعلا محطتش في بالي ونمت بس قبل مانمت بصيت بصة على السمات بتاعتي عشان اشجع نفسي وانام وانا مبسوط
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٢٠
الفئة: انسان متوسط
اللقب: ( ملك الكنوز الأثرية)( امبراطور فنون القتال الشرقية )
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
____________
السمات :
القوة :٣٥٠٠ القوة الجسدية : ٣٠٠٠
القوة السحرية:٢٠٠٠
الدفاع: ١٩٠٠ الدفاع الجسدي :١٩٠٠
الدفاع السحري:١٥٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا: ١٠٠٠٠
نقاط الحياة : ٢٠٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٢١٠١ التحمل:٢٣٠٠
نقاط غير موزعة : (١٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 3 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 3 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة الفرعنة lvl 1)( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)
______________________________________
وبكدا يكون الجزء التامن خلص اي خدمة كبرت الجزء على اد ماقدرت اهو ? الي اللقاء في الجزء التاسع يا مستيقظين?
الجزء التاسع
فيه حاجة بس معلش بعتذر ان المشرف وهو بيدمج الاجزاء دمج جزء التامن مكان السابع والي عايز يشوف السابع موجود في التعليقات تقريبا في الصفحة ١٢ او ١٣ مش فاكر ? ... نكمل بقا القصة بتاعتنا ?
وصلنا الجزء الي فات لما روحت انام بعد لما قدرت شيماء وهي كانت مبسوطة جدا بدا
صحيت تاني يوم الصبح انا وسلمى كالعادة ونزلنا عشان نفطر ونبدا التمرين كالعادة
،، جاهز ؟ ،، شاهي سالت وهي واقفة ببرود
،، جاهز لاية ؟ ،، سالت وانا باكل
،، لاول زنزانة ليك النهاردة هتدخلها معانا وتطبق الي انت اتعلمته عملي ،، ردت شاهي
،، ت تتمام تتمام ،، قولت وانا متوتر وقلقان وهي لمحت بس معلقتش وفضلت ساكته واقفة ببرود زي كبير الخدم او هي كبير الخدم نفسه
فضلنا كلنا في صمت تماما كل واحد بيفكر ايه الي هيحصل النهاردة وقلقانين عشان هم داخلين زنزانة مش قليلة في الدرجة دي من الدرجة c ﴿الزنازن والمتاهات بيتقسمو حسب درجة الوحوش الي فيها والطاقة الي بتخرج منها لان الطاقة بتحدد اذا كانت امنه ولا لا وطبعا الدرجات من الرتب 6رتب من A: f بحيث ان الf هي الاضعف والA هي الاعلى وفيه نوع اعلى منهم بكتير وهو من النوع S ودي تقريبا مستحيلة الانهاء ومظهرش منها ولا واحدة لحد دلوقتي وبس لو ظهرت A بتبقى حرفيا كارثة للزنزانة وحوالين الزنانة من ارض وما الي ذلك ﴾
واحنا بناكل وبنفكر هنعمل ايه كلنا سلمى اتكلمت ولفتت انتباهنا كلنا
،، عمو انا عايزة اجي معاكو .ممكن؟،، سالت سلمى وقطعت افكار كل واحد فينا
،، لا مينفعش النهاردة ،، اتكلمت شاهي وبعدين كملت لما شافت سلمى هتعيط ،، سلمى لسه موصلتش للمستوى المطلوب وغير كدا هي لسه تحت سن ١٦ سنة لسه قدامك طريق طويل يا سلمى عشان توصلي لمستوى ادهم هو بس اتكور بسرعة عشان محظوظ وانتي كل المطلوب منك تستني وتحاولي تطوري من نفسك ،، وبصت لسلمى عشان تحاول تفهمها وفعلا اقتنعت مش عارف ازاي
خلصت فطاري وقومنا وشيماء رفعت الاطباق بسحرها
،، شيماء بعد اذنك ممكن استفسار ؟،، سالت شيماء وكان ولا اي حاجة حصلت امبارح
،، اتفضل يا ادهم ،، وهي خجولة كالعادة ومبتسمة
،، انا مكتوب عندي السحر درجة اولى والكي درجة تانية وانا مش عارف استخدمهم ازاي ممكن تعلميني ازاي استخدمهم؟ ،، وانا باصصلهم بابتسامة بس شيماء ابتسامتها اتبدلت واتحولت لنظرة اندهاش وقلق بس شاهي مكنتش اتغيرت تعبيراتها واكنها خلاص اتعودت على تطوري المبالغ فيه يبس من وجهة نظرها انا لسه ضعيف بس بالنظر ان انا كنت اد ايه ضعيف تقريبا اضعف من فرخة صغيرة لو جريت مترين انهج ودهون وكتل حرفيا ،وبقيت في مستوى محارب متبدئ بس لو حطت في اعتبارها المهارات الي بتحكم فيها وسرعة تجددي والفنون دا كمان غير المهارات الي مش عارف استخدمها لسه كدا ابقى في مستوى مستيقظ محترف من الدرجة c .
اما هم فانا تقريبا قربت منهم لان شيماء وشيري مستيقظين من المستوى B.
انما شاهندا مستيقظة من الرتبة A
وبالنسبة لمعدل تطوري فانا اختصرت طريق بياخده المستيقظين في سنين طويلة في عالمهم وفي الالعاب الاون لاين اخدته انا في اسبوع تقريبا
شيماء اندهشت ومبصتش على شيري بس حسيت منها هالة غريبة اول لما قولت سيرة الكي
،، كي؟ ومن الرتبة التانية كمان ؟ وكمان سحر من الدرجة الاولى يعني كدا انت فتحت طاقتين مختلفتين وبقو في جسمك ؟ طب اقنعني ازاي ؟ ،، سالت شيماء الي مفروض انها عالمة وباحثة في المجالات دي وفاهمة فيها اكتر مني تقريبا ومع ذلك هي مفهمتش ازاي انا فتحت مجالات للطاقتين وكمان واحدة منهم الي تعتبر الاصعب من الدرجة التانية !
،، انا هفهمك ازاي ...ادهم عشان معاه نظام الملوك وهو الوحيد الي مقدر ليه انه يفتحه اكيد لازم يبقى الاقوى صح ولا ايه ؟ ،، سالت شيري وكانت تعابيرها اكنها بتخفي غيرتها مش عارف ليه
،، لا الفكرة مش كدا الفكرة انه ممكن لما نام الشهور دي كلها النظام قبل ماينام اعتبره مستيقظ وافتحله مسار الكي ولما فضل نايم كذا شهر او مغمى عليه زي مابيقول النظام اعتبره ميت ولما صحي النظام اعتبره واحد جديد ومقدر ليه انه يبقى مستيقظ ففتحله النظام مسار السحر بعدها لان الكي بما انها اعلى مستوى يبقى هي الي اتفتحت الاول ،، قالت شاهي وهي ماسكة النضارة بذكاء وبتعدبها اكنها جابت التايهة ?
( البت دي شكلها ياما ذكية وبتستهبل ياما عبيطة اصلا )
اهدى بس ياعم انت هو كلامها غلط؟
( مقدرش اقول لاني مش مبرمج على دا)
اهو دا الي انت فالح فيه شاطر بس تقعد تصيح وتتريق وتهيج ع البنات وانت اصلا مش فاهم حاجة ?
( دا انا برضو ؟ ماشي ع العموم مسيرك هتحتاجلي)
يلا يلا من هنا روح شوفلك كلبه دا لو طولتها اصلا .
شيماء قالتلي تعالى القاعة هوريك حاجة وابتسمت انا افتكرتها هتعمل زي امبارح فقولت اني هطلع اتمرن الاول عشان المهمة وهي قالت هتسبقني وتستنى هناك وانا ماشي سمعت شيري وهي بتزعق مع شيماء قدام شاهي وهي ساكته متكلمتش مركزتش ومشيت محطتش في بالي عشان الحق اخلص التمرين قبل مالوقت يخلص وارجع للكهف تاني ?
عند شيماء وشاهي وشيري
،، انتي ازاي تعلميه بسهولة كدا انتو مش فاكرين النبوءة ؟ ،، زعت شيري وهي باين عليها حقد وبتزعق
،، احنا ملناش دعوة بنبوءات وغير كدا احنا منقدرش نكسر اوامر جميلة ،، اتكلمت شاهي وهي بمنتهي البرود
،، وماله خليكو نفذو الاوامر لغاية النبوءة ماتتحقق ونضيع كلنا ،، اتكلمت شيري تاني وهي بتزعق وعينيها كلها حقد
،،... انا مقدرش اكسر اوامر جميلة والا انتي عارفة ايه الي هيحصلنا ?،، اتكلمت شاهي وهي عينيها كلها غضب وتحذير لدرجة ان شيماء خافت هي وشيري
،، انا مليش دعوة اعملو الي تعملوه بس انا مش هساعده تاني لاني مش هحكم على نفسي بالموت ،، وسابتهم شيري بعد لما قالت الكلام دا ودخلت اوضتها وقفلت على نفسها
في اوضة شيري
،، ايوة حضرتك هم لسه بيدربوه وعرفت دلوقتي انه النظام بتاعه مفعل مسار الكي والسحر ولو النبوءة بجد يبقى كدا فاضله تقريبا اربعة لو هو المءكور في النبوءة ,, قالت شيري وهي متوترة وخايفة الي بتكلمه
لما شيري دخلت الاوضة بتاعتها وصلها رسالة من واحد مجهول عن طريق النظام انه عايز يعرف وصلو لايه وظهر شخص ليه هالة مرعبة تفوق الي مع شيماء اضعاف وكان باين ظله بس عشان كدا شيري كانت خايفة وهي بتكلمه
،، تمام يعني بما انه اول واحد يفتح المسارين سوا اكيد دا هو الي في النبوءة ... بصي انا عايزك تنفذي الي هقولهولك بالحرف ،،
عند شيري وشاهي في القاعة وبيستعدو عشان يفهموني استخدامهم سوا
،، انتي متاكدة من الي شيري قالته ؟ ،، سالت شيماء وهي قلقانة. ومتوترة
،، معرفش بس انا كل الي عليا لازم انفذه دي اوامر يا شيماء ،، ردت شاهي ببرود وكملت ،، احنا مش هنعل حاجة غير اننا ننفذ الاوامر الي بتقول ندرب الاتنين ادهم وسلمى لمدة متقلش عن سنة ومنعرفش اي حاجة تاني غير كدا ،،
،، اوامر من مين من جميلة ؟ انا مش فاهمة حاجة ،، سالتها شيماء تاني وهي في عينيها قلق وخوف عليا
،، لا من سلطة اعلى بكتير من جميلة او بمعني اصح اللورد جميلة ?،، ردت شاهي ببرود وشيماء اتوترت اكتر وزاد قلقها
،، اعلى من اللورد جميلة ؟ ازاي دا ممكن اصلا وايه الغرض الي هيتسفاده صاحب صلطة اعلى منه دا اضعف من انه يواجه حتى جميلة اضعف من انه يواجهك انتي حتى ،، ردت شيماء وهي بدات تدمع وتخاف
،،متزعليش ولا تخافي ...لحد دلوقتي الاوامر في صالح ادهم وسلمى منعرفش المستقبل مخبي ايه بس حاليا احنا وادهم والبنت الصغيرة في امان ،، وقلعت شاهي النضارة بعد لما خلصت بحزم وبرود ولبست البدلة تاني بتاعتها بتاعة القتال لان حسب الي قالته ليا قبل كدا هي م هتستهين في تدريبي تاني بسبب تطوري الملحوظ وشيماء لبست بدلة شبه بدلة الرقص الشرقي تقريبا ? بس ايه بصراحة جامدة وسيكسي كدا فشخ شبه البطلات الي بيبقو في الالعاب تقريبا مش لابسة لان جسمها كله باين ?ماعلينا وقفنا لغاية فين انا مش هقرا دا كله تاني ااه افتكرت لما شياهي وشيماء بيتكلمو عني انا للاسف بينمو عليا ?
،، شاهي ... انا مش هقدر ااذي ادهم مهما حصل انتي عارفة انه بيفكرني باخويا الي مات ،، ردت عليها شيماء وهي بتمسح دموعها وتبصلها بتحدي
،، بطلي هبل ...انتي عارفة اني اقدر امسح كل الي في القصر لو عايزة ومش بقوتي الكاملة كمان بس مقدرش عشان الاوامر ،، ببرود ردت شاهي وهي بتبص لشيماء اكن كلامها دا مقصرش فيها
،، مالك يا شاهي اتغيرتي ليه كدا انتي عمرك ماكنتي بتتصرفي بالطريقة دي ،، ردت شيماء وهي مستغربة طريقة شاهي الي بقت باردة حتى مع اعز صديقة ليها
،، لا انتي الي عارفة اني مبحبش البشر بس مقدرش اخالف الاوامر بس هقولك بصراحة انا لو الاوامر طول ماهي بعيدة عن اذيته انا مش هقرب منه .. ارتاحتي؟،، ردت شاهي ببرود بس شيماء مش مرتاحة لانها عارفة ان طالما اتطلب منها تهتم بحد كدا يبقى الموضوع كبير وان ادهم لو فعلا حقق النبوءة هيتضرو وهيتاذو كلهم مش عارفة تعمل ايه فسكتت بدون اي تعليق
عند سلمى في قاعة التدريب التانية :
سلمى شكلها تعبانة وبتنهج العرق نازل على وشها كتير ، شيماء بتتواصل معاها كل شوية عشان تنصحها او تقولها ازاي تعمل وازاي متعملش ويتدربها بس عن طريق التخاطر
< طنط شيماء انتي كويسة ؟ > سالت سلمى في عقلها عن طريق مهارة تخاطر الي شيماء مفعلاها
< لا يحبيبتي انا كويسة > ردت شيماء وهي متوترة وكملت < وصلتي لاية ؟>
< قدرت افعل المهارة واعلى مستواها للمستوى الاخير > خلصت سلمى بفرح وبرائة
< شاطرة يا سلمى ممكن تروحي ترتاحي بقا ونكمل بكرة > ردت شيماء وهي لسه متوترة ومش قادرة تركز في تدريب سلمى فخلتها تخلص وتروح تلعب باقي اليوم عشان شكل كدا اليوم هيبقى طويل وشيماء لازم توفر طاقتها لباقي اليوم
عندي انا في الملعب خلصت الجري في ربع ساعة بس ودا تقريبا رقم قياسي جديد نزلت تحت للقاعة لقيت شاهي وشيماء ببدلهم الجامدة فشخ ?
،، خلصت التمرين بتاعك؟ ،، سالت شاهي
،، لا لسه قدامي شوية تاني ،، خلصت كلامي وانا ببدا في التمرين الي بعده بعد ربع ساعة تاني خلصت التمرين كله طبعا كالعادة شيماء مندهشة وشاهي بتراقبني ببرود
،، كدا خلصت ? يلا نبدا ،، وقومت بسرعة وكان مفيش اي تعب خالص ولا اي اندهاش حتى بس شيماء لا ?
،، طيب يلا استعد وفعل الهالة بتاعتك ،، طلبت من شيماء وفعلا عملت كدا وبعدين كملت،، دلوقتي ركز في الي هقولهولك تخيل الهالة الي حواليك دي وهي باقصي قوتها وجواك انت في معدتك وقلبك كورتين كبار جدا ،، قالت شيماء وانا فاهم كل كلامها وبنفذه بالحرف وفعلا عملت كدا
،، شاطر يا ادهم برافو دلوقتي حاول تتخيل الكورتين دول ينضغطو وحجمهم يقل ...وبعد كدا لما يقلو تخيل انك بتمتص الطاقة الي برة جسمك وحواليك دي في الجو وبتدمج الطاقتين مع الكورتين دول كل طاقة مع الي شبهها،، خلصت شيماء واستغربت جدا من الي شافته ...شافتني بزود هالتي وبجمع حواليا طاقتين من لونين مختلفتين والاتنين بيندمجو وبيتدخلو لجسمي عن طريق مكانين ...بطني وقلبي ومستغربة جدا من الي بعمله اكني متعود اني اعمل كدا من زمان فضلت اكرر الحكاية دي تقريبا 100 مرة
( تم تفعيل استخدام السحر في جسدك )
( تم اصلاح مسارات الطول في جسدك )
( تم تفعيل طاقة الكي في جسدك)
( تم دمج طاقة الكي مع الطاقات الاخري )
زادت الهالة الي كانت بتحيط بيا اكتر وفضلت تزيد لغابة لما ملت المكان كله بالطاقة دي لدرجة ان شيماء وشاهي بداو يقلقو من قوتها وسرعة تزايدها والمكان بقا حرفيا عبارة عن جهنم بس من غير حرارة لون الاحمر الدموي القاتم ملا المكان وقلق شيماء وخلاها تقع من قوتها ودا خلى شاهي تطلب توقف التخاطر وتوقفني
وفعلا تخيلت نفسي بخفي الهالة دي وفعلا اختفت
( تم اكتشاف طريقة جديدة لاخفاء هالتك وقوتك هل تريد تجربتها ؟) نعم...لا
بسرعة دوست نعم والطاقة بتاعتي اكنها مبقتش موجودة بطريقة خلت شاهي تلاحظ دا
،، انت قدرت تخفي قوتك؟ بالسرعة دي؟ ،، سالت شاهي وهي بتسند شيماء مستغربة
،، ااه عادي النظام سالني وانا وافقت وعادي وقت ماحب استخدم قوتي الاصلية استخدمها ،، رديت ولقيت شاهي كمان بتندهش من طريقتي في النمو هي وشيماء وكانو بيبصو لبعض وهما ساكتين
﴿ ملوحظة صغيرة جدا ... انا لما اقول قوتي الاصلية او هالتي الاصلية معنى كدا اني بستخدم طاقة فنون القتال والدفاع وطاقة الكي وطاقة السحر في نفس الوقت يعني بدمجهم كدا مع بعض وبكون طاقة اصلية ليا انا بس اقوى ومميزاتها اعلى وبعدين هيبقى فيه طاقات تانية هتدخل برضو في مصطلح الطاقة الاصلية بتاعتي ودي طاقة لونها حاليا احمر هبقى احمل صورة لحاجة شبهها ولما تكتمل تماما كل الطاقات الاصلية سوا هتبقى لون تاني هبقى اشوف بعدين بقا لما نوصل لباقي الطاقات... بس كدا ملحوظة صغيرة جدا ?﴾
،، وانت بتعمل الي احنا عملناه في سنين وكملن بتخفي قوتك عادي كدا ؟ ،، سالت شاهي سؤال استنكاري
،، اها عادي وبعدين انا سميتها طاقتي الاصلية خلاص ?،، رديت علي شاهي الي بان انها ضحكت من طريقتي
،، ههههه طاقة ايه؟ الاصلية ؟ دا الي هو ازاي يعني ??،، واول مرة تضحك كدا معرفش من قلبها ولا ضحكة صفرا لانها اول مرة تضحك
،، اها عادي بس بعيدا عن ان ضحكتك جميلة لاني اول مرة اشوفها انا قدرت اعمل كدا عشان النظام الي عرض كدا يعني من غيره مكنتش هعرف اوصل لنص الي وصلتله ومتنسيش برضو ان انا معايا نظام الملك ?،، قولتها بدون اي تكبرولا تعالي ولا اي استصغار ليها ولا اي حاجة حتى بالامارة بعد لما خلصت قامت لطشتني شلوط اترزعت في الحيطة الي ورايا ولولا مهارة الشفاء كنت موت تقريبا ?
،، طيب انت فهمت الي حصل كله صح ولا محتاج شرح؟ ،، سالت شيماء وهي بتحاول تداري ضحكتها ع الي حصل
،، لا اشرحي عشان شكل ابو النظاميم زعلان مني ومش عايز يرد عليا ويشرحلي ? ،، رديت عليها بعد لما قعدت اكلم في النظام دا واكتشفت اصلا انه مش معايا نايم تقريبا ولا معرف ماله راح فين تقريبا مات من الضربة ولا حاجة ?
،، طيب كدا انت تقريبا عملت معجزة ياادهم انا كل الي كنت بعمله اني بقولك الكلام النظري الي مكتوب في الكتب الي تقرييا مستحيل يحصل في الحقيقة لان كل واحد ليه ايقاظ قدرة واحدة الي بتخليه يتحكم في مسار طاقة واحد وانت اكيد معرفتش كل الطاقات الستة الي هم ..الكي والسحر والتشي والين واليانج والداو وكل طاقة منهم مسؤولة عن حاجة معينة او بتتفعل بسبب حاجة معينة زي مثلا السحر بيتفعل عن طريق المانا الي في الجو واتحادنا معاها والكي هي الطاقة الداخلية ودي بنتحكم فيها بتشتخدم في الاسلحة زي السيوف وكدا والين واليانج دول طاقتين الخير والشر ودول موجودين في الطبيعة والكوكب كله من اول مااتخلق ودول بنتحكم فيهم عن طريق اننا بندمج عقولنا مع الطبيعة كلها بطريقة تخليك شبه متحكم طبعا دا باذن الخالق
والتشي دي طاقة زي الكي بس بتستخدم لتفعيل هجمات او دفاعات من غير اسلحة او اي حوافز يعني الطاقة الخام للكي بمعنى اصح ممكن كمان تستخدم للتعزيز زي الي عملته مع مهارة فنون القتال والدفاع وانما الاخيرة بقا الداو دي محدش قدر يتحكم فيها لان دي اخطر طاقة فيهم كلهم تقريبا هي المسؤلة عن وجودنا هنا كلنا وممكن لو حد قدر يتحكم فيها يمحي الكائنات الحية كلها وعشان حد يتحكم فيها لازم يكون بيتحكم في كل الطاقات الباقية ودا في الحالة دي هيبقى...،،
قاطعتها شاهي قبل ماتكمل وقالت ,, تمام كفاية لحد كدا النهاردة يا شيماء انت يا ادهم ابهرتني النهاردة بدا كله دلوقتي هنتجه للزنزانة المطلوب مسحها النهاردة ،، خلصت شاهي واتجهنا فعلا للخاؤج لقيت فيه عربية چيب سودا مستنية برا تقريبا تبع جميلة واتجهنا كلنا ليها انا وشاهي وشيماء واستنينا شيري بس هي جت واعتذرت انها مش هتقدر تيجي عشان وراها شغل وكدا بس مش عارف ليه قلقت لما لقيتها بتبصلي بنظرة خبث معرفش الباقيين اخدو بالهم منها ولا لا بس ماخدتش في بالي وقولت يمكن بتخيل
واحنا في الطريق شوفت العمارات الي واقعة ومهدودة وشوفت الناس الي متقطعة ومرمية على الارض ولا حد سال فيهم ولا واحد موجود تقريبا في المنقطة عشان يسال فيهم وفضلنا في الطريق تقريبا نص ساعة بالعربية ونزلنا قدام مكان شبه مهدوم العماير اسوء من الي قبلها وفيه وحوش كتير جدا مقتوله في الارض والشارع وناس زيهم اكن كان فيه قنبلة ووقعت عليهم
فضلنا نبص على الجثث وشاهي بتتفحص وتتاكد ان الوحوش ميتة وشيماء بتشوف لو فيه حد صاحي او فيه الروح ولا حاجة بس دا مستحيل طبعا لان المكان دا اتدمر من مدة ولو كان فيه حد عايش اكيد مات من بدري فضلنا واقفين وبصيت ورايا لقيت فيه بوابة من الطاقة لونها ازرق خفيف كدا
،، هي دي الزنزانة الي هندخلها ؟ ،، سالت وبصيت عليهم
،، اها هي دي خليك قريب مننا عشان لو حصل اي حاجة ،، شيماء ردت عليا وشاهي مندمجة اوي بتحلل الساحة اكن فيه حاجة
فجاة ظهرت رسالة غريبة باللون الاحمر من النظام
( تحذير ... خطر زنزانة من المستوى A برجاء ابتعاد المستخدم عن الزنزانة قدر المستطاع)
ولسه هلف واجري بسرعة الزنزانة اتحولت طاقتها من اللون الازرق للاحمر وكبرت وانا بجري والمشهد بدا يبطئ قدامي عيني في عين شاهي وانا مادد ايدي وبحاول اجري عشان الحقهم واستنجد بيهم
وشاهي علطول بتغير البدلة بتاعتها في لحظة والمشهد بطئ لسه ﴿ slow motion ﴾ وانا بتسحب في البوابة دي وبدخل فيها وشيماء بتنادي عليا بصوت عالي بصوت بطئ
والاتنين بتحركو ناحيتي ببطئ جدا وانا عايز اتحرك انا شايف دا كله وحاسس ان عيني متابعة دا كله بسرعة بس جسمي مش قادر يتحرك ويجاريها وفجاءة بختفي جوا البوابة والبوابة كمان بتختفي لوحدها وكل حاجة بترجع لسرعتها الاتنين وصلو للبوابة بس للاسف ملحقونيش ?
وانا جوا العالم الي في الزنزانة دا مرمي ع الارض مغمى عليا وفيه صوت وحوش بتقرب ليا وصوت النظام بيتكلم
( انت الان داخل زنزانة من المستوى A)
كدا الجزء التاسع خلص يا مستيقظين ?
الجزء العاشر
اولا دا الجزء العاشر والاخير تقريبا على حسب بقا في السلسلة دي فعشان كدا هيطول شوية معانا ولو ينفع المشرف يخليني اكمل السلسلة اتنين تلاتة تاني كدا ولا لا
ثانيا بقا في موضوع كنت حابب اتكلم معاكو فيه ... انا دخلت مسابقة الربيع دي انا مش عارف ازاي بس زيمبقولك كدا ? وكتبت قصة قصيرة كدا على ادي بحاول اثبت نفسي يعني وبتواضع جدا فياريت الي حابب يشجعني يدخل يصوت على قصة حلم المراهقة من هنا .https://anteel.xyz/link-forums/التصويت-لأفضل-القصص-القصيرة-الربيع-الوردي-2.69/ وشكرا جدا على وقتكو الثمين
نكمل بقا حكايتنا
وصلنا الجزء الي فات لما اترميت في زنزانة من النوع A وهي كانت من الزنزانات المتحولة يعني زنزانة من مرتبة منخفضة تسيطر عليها قوى تانية اعلى او بمعني اصح يحصل تداخل في العوالم المختلفة
وهو دا الي بيحصل في الالعاب بس اللعبة بتدي للكل تحذير ان مثلا الزنزانة دي خطيرة وغير مستقرة ويمكن ان تتحول في اي لحظة ولكن هنا في الواقع لا اعلم لما لم تعجى تحذير مسبق للجميع ولكن السؤال هنا لما عندما اقتربت منها انا فقط تحولت ؟ ولما لم تتحول من قبل ؟ هل هذا شئ مدبر له من السابق ؟..
في خارج الزنزانة عند شيماء وشاهي
شيماء قاعدة على الارض ومصدومة والدموع في عنيها وساكته مش عارفة تتكلم ، شاهي واقفة من الصدمة برضو من جواها عايزة تصرخ بس هي طبيعتها الحازمة تمنعها من انها تعمل كدا ... بعد دقائق تكملت شاهي وقطعت الصمت بينهما
،،شيماء..،، تكلمت شاهي ولكن قبل ان تكمل جملتها صرخت شيماء بقوة وهي تبكى وفاقدة للاتزان الجسدي لها
،،ادهم مات؟ ا اا اادهم ماااااات؟ ااادهممم ماااااااااااااات ،، صرخت شيماء وهي تبكي وواقعة على الارض تصرخ وتبكي وتنادي على ادهم الشاب الجيد الذي فقدته مثل اخيها الصغير امام عينيها ?
ظلت تبكي شيماء وشاهي واقفة ببرود تراقب وتحاول ان تتصرف فيما ستفعله وما ستقوله لجميلة ...
سقطت شيماء فاقدة الوعي بعد دقائق من الصراخ الشديد والنحيب اسرعت شاهي لتفحصها وحملتها داخل السيارة وهي تئن باسم ادهم في وهي فاقدة للوعي بصوت ضعيف
ركبت شاهي السيارة وانطلقت للقصر لتتفحص شيماء وتنقذها بعدما انطلقت السيارة وتوجهت في طريقها للقصر
بعدما اختفت السيارة بدقائق ظهرت سيارة اخرى سوداء مكان حدوث الحادثة ، فقد استشعر كل من كان قريب لمكان البوابة ب50 كم شعر بالهالة القوية التي ظهرت واختفت في نفس اللحظة لم يشعر بها الا الاقوياء والاعلى مستوى من المستيقظين لذلك ظهرت هذه السيارة الفاخرة السوداء ذات الدفع الرباعي في مكان ظهور الهالة المرعبة هذة ، فتح باب السيارة الخلفي ووضعت قدم بحذاء فاخر ومرصع بالذهب.
في قصر جميلة
وصلت شاهي بالسيارة الي القصر وبسرعة استخدمت خفتها ومهارتها في الاختفاء وحملت شيماء وبسرعة ذهبت لغرفتها ووضعتها على السرير كي لا يشعر احد بدخولها وبسرعة قدمت لها الاسعافات الاولية وذهبت لغرفتها الشخصية واتصلت بجميلة لا تعرف ماذا تقول لها ؟ ولا علم ماهي ردة فعل جميلة
،، ايه يا شاهي فيه حاجة بتتصلي بيا ليه قبل معادك؟ ،، سالت مجسم جميلة الذي ظهر في الغرفة كان مجسم جميلة هذا جالس على كرسي في مكتب فاخر يشبه مكاتب الملوك
،، في الحقيقة ... حصلت حادثة خطيرة ياسيدتي واختفى ادهم وشيماء فقدت الوعي من حزنها وشدة بكائها ،، ردت شاهي وهي متوترة في غير عادتها فهي دائما ماتكون باردة الملامح وحازمة ولكن لا اعلم اهي قلقة على ضياع ادهم ام قلقة على فقدان شيماء لوعيها صديقة عمرها
،، انتي بتقولي ايه؟ ازاي دا حصل ؟ ،، انصدمت جميلة لدرجة انها اطلقت هالة مرعبة اخرى ارعبت شاهي
،، م مم معرفش يا سيدتي بصي انا هحكيلك...،، وحكت لها شاهي
،، طيب دلوقتي انا م... بصي انا هبعتلك حراس ياخدو شيماء عشان تتعالج هنا وكمان حرس عشان يحمو سلمى معاكو ... هي شيري فين ؟ مراحتش معاكو؟ ،، سالت جميلة وهي غاضبة
،، لل ل لا يا سيدتي فهي اعتذرت قائلة انها لديها اعمال خاصة ،، ردت شاهي وهي متوترة
،، اعمال ايه انا مطلبتش منها حاجة ... طيب دلوقتي انا هبعتلك حراسة وهبعت حراسة تستنى ظهور البوابة تاني في مكانها وانتي وسلمى متتحركيش من عندكم مهمتك دلوقتي حماية سلمى وياريت متخزلنيش تاني والا انتي عارفة هعمل ايه ،، انتهت جميلة من حديثها وامرت شاهي وهي غاضبة جدا لا تريد ان يموت الشخص الذي كانت تعلق امالها به
،، عم سيدتي شكرا لكي ساكون عند حسن ظنك ،، اكملت شاهي واغلقت جميلة الاتصال وهي تخبط وتكسر اي شئ في طريقها وبعدها بدقائق بدات تهدا وجلست على كرسيها الفاخر بهدوء مرة اخرى بدات تفكر
،، هاتلي اربع حراس حالا هنا ،، اخبرت جميلة سكرتيرها الخاص حيث ان لكل مدرس في الاكاديمية مكتب فاخر مثل هذا وسكرتير يدير جداول اعماله ومحاضراته وهكذا
،، حاضر يا دكتور ،، اغلق السكرتير الاتصال وامر اربعة من حراس الاكاديمية ان يحضرو في مكتب جميلة او دعا نقول الدكتورة جميلة من الان
دخل الاربعة حراس كانو يرتدون بدلة سوداء فاخرة ونظارة سوداء وفي اذنهم مايشبه سماعة الاير بودز كانو جميعا في مستوى مستيقظ من الرتبة A.
،، تحت امرك يا دكتور ،، وقف الاربعة حراس في صف في حزم مثل شاهي
،، دلوقتي هتروحو القصر بتاعي اتنين منكم هيجيبو شيماء ويرجعو والاتنين التانيين هيفضلو مع شاهي وسلمى وشيري للحراسة وعشان لو حصل اي حاجة تانية تبلغوني بسرعة ،، كانت جميلة تبدو قلقة ولكنها لا تريد ان تريهم وتجعل احد يرى كم هي رقيقة
امرت جميلة الحراس في حزم وفي الحال تحرك الحراس منطلقين لسيارة الدفع الرباعي متجهين بها الي القصر ، وصلو للقصر وشاهي حيتهم وهم كذلك حيوها فتقريبا هم في نفس المتربة A ولكن شاهي خادمة وحارسة شخصية بعقد اما هم حراس الاكاديمية
،، شيماء جوا في الاوضة دي ،، شاورت شاهي على غرفة شيماء وبسرعة انطلق حارسان من الاربعة لغرفة شيماء ووضعو عليها تعويذة خاصة بالاكاديمية تسمى الانتقال الاني وهي من المستوى الفريد الاسمى اعلى درجة من المهارات ، فعل الحارسان التعويذة وفي لمحة انتقلو الثلاثة الي مركز رعاية في الاكاديمية خاص بعلاج الجرحي والمصابين
وظل اثنان من الحراس مع شاهي التي كانت متضايقة لان ثقة سيدتها بها تزعزعت بعد هذه الحادثة ولكن ليس بيدها حيلة فهي لم تستطع ولم يكن اي حد مهما كان يستطع ان يمنع هذه الحادثة
دخلت شاهي لتطمان على سلمى فوجدتها تبكي وهي نائمة على سريرها
،، سلمى انتي بتعيطي ليه مالك ؟ ،، سالت شاهي سلمى قلقة انها قد عرفت شئ باختفاء ادهم فهو الان عائلتها الوحيدة واذا علمت لانهارت لذلك كانت قلقة
،، هي ابلة شيماء فين هي مش بترد عليا لييييي ،، صاحت سلمى في حزن وبرائة ان شيماء لا تستطيع ان تكلمها كالعادة مثل كل يوم في معاد تدريبها
،، لللا يحبيبتي مفيش حاجة بس ابلة شيماء سافرت وهتيجي تاني قريب ،، ردت شاهي وهي لاول مرة تحن على احد عندما رات سلمى تبكي رق قلبها وحد من كرهها للبشر قليلا
فهي لم ترى مثل هذا الجمال الصافي البراق ولم ترى مثل هذة البرائة والعقلية
،، طب هو ادهم فين ﴿تنهيدة بكاء﴾.،، سالت سلمى هذا السؤال القاتل لشاهي لانها لم تكن تريد ابدا ان تساله اياها لانها لا تعلم كيف ستجيب وسكتت قليلا ثم قالت
،، ادهم في مهمة سرية عشان يتدرب ويتطور م عايزاه يبقى قوي عشان يفضل جنبك ؟،، ردت شاهي وهي تعلم ان حقيقة كلامها ليس صحيحا ولكنه ليس خاطئا ف ادهم الان لا احد يعلم عنه شئ الا هو
،، يعني ادهم كويس دلوقتي ؟ ،، سالت سلمى وهي في عينها الدموع ببرائة
،، بصي يا سلمى احنا اقويا صح ﴿ اومات سلمى بنعم﴾ تمام يبقى المفروض نتحمل المصاعب ونشجع بعض على الافضل والتطور دائما ادهم الان كل ما نستطيع ان نساعده به هو ان نتمنى له ان يخرج سالما ،، ردت شاهي وهي تمسح دموع سلمى بلطف
،، يعني ادهم ممكن يبقى في خطر بجد؟ ،، سالت سلمى وهي كدت ان تظرف الدموع مرة اخرى حتى طبطبت عليها شاهي مثلما كان يفعل ادهم
،، او يمكن ان لا يكون كذلك فقط تنمي له وادعي ان يخرج من مهمته سالما ،، واكمل شاهي وهي تطبطب على سلمى بلطف وابتسامه هادئة
،، حسنا سافعل ،، ردت سلمى وتوقفت دموعها وبدات تبتسم وهي تحمل امل رجوع عائلتها الوحيد المتبقي ادهم لها
في الاكاديمية
في قاعة المائدة المستديرة للاجتماعات كان جميع طاقم المدرسين جالسين مذعورين مما حدث في مدينة -**** المجاورة لهم فهم المسؤولون عن حمايتها وحماية جميع المدن المجاورة للاكاديمية
كان جميع المدرسين جالسين في صمت ينظرون الي الرئيس ينتظرون ما سيقول اما الرئيس فكان شارد الذهن هل يفرح لان من كانو خائفين منه اختفى ام يحزن لان نفس الشخص الذي كان سينضم الي اكاديميته ويجعله ذائع الصيط في المنطقة بل القارة بل العالم كله ?
،، طبعا عرفتو الي حصل... كل الي مطلوب منكم جميعا انكو تكونو ديما مستعدين لو حصلت حادثة زي دي وتبلغو كل المدنيين القريبين من الزنازن من جميع المستويات ان يبتعدو قدر الامكان ،، قال المدير في هدوء تام او شخص ١ كما كنا نقول
،، تمام يا رئيس ،، الكل في نفس واحد
،، و العام الدراسي هيستمر زي ماهو مفيش اي حاجة هتتغير وياريت محدش يعرف بالي حصل سواء جوا الاكاديمية او برا ،، كمل الرئيس جملته وهو في غاية الهدوء كعادته يجلس برصانة كبار
،، تمام يا رئيس ،، رد الجميع في نفس واحد كانت جميلة مبتردش وشاردة الذهن
،، جميلة ... عملتي الي قولتلك عليه ؟ ،، سال الرئيس جميلة واومات دون اي رد بنعم
،، تمام تحاولو تنشرو الحراس في جميع المدينة والمدن المجاورة وتبلغو جميع المستيقظين خريجين الاكاديمية انهم يكونو ديما مستعدين ،، اكمل الرئيس كلمته واذن للجميع ان يخرجو بعدما حيوه ولكن كان هناك شخصان جالسان فقط جميلة والزراع اليسرى للرئيس ، كان الزراع اليسرى هذا عدوا لجميلة حيث انها اخذت مكانه في الشهرة واللمعان العالمي الذي كان يريده فهو لا يقل قوة عن جميلة بل يمكن ان نقول انه اقوى منها قليلا
،، جميلة .. مالك النهاردة انتي م عاجباني من الصبح ،، سال الرئيس جميلة
،، مليش يا رئيس انا بس منمتش كويس امبارح ،، ردت جميلة وهي تبتسم تحاول ان تخفي قلقها
،، شكلها قلقانة على حبيب القلب الي ظهر جديد هههههههه،، قال الشخص الاخر زراع الرئيس الايسر
،، انا مسمحلكش انت مين انت عشان تتكلم كدا عني اصلا ،، ردت جميلة وكانت غاضبة
،، عادل ... اطلع بره واياك تدخل في شئون غيرك ،، قاطعهم الرئيس وهو لا يريد اي مشاكل اخرى وخرج الزراع الايسر للرئيس الذي يسمى عادل
،، انا بعتذر ياجميلة عن تصرف المساعد التاني بتاعي ،، اكمل الرئيس وهو ينظر بحنيه لجميلة ويتذكر ماضيه
،، لا ولا يهمك يارئيس انا مش في بالي اصلا انا بس خايفة يكون ادهم حصله حاجة وانا معرفتش انقذه ،، ردت جميلة وهي تحاول ان تداري قلقها
،، خايفة عليه ؟ جميلة انتي مخبية حاجة عني ؟ ،، سال الرئيس وهو يشك بها
،، لا ابدا يا رئيس بس هو كنت اعرفه من قبل الكارثة عشان كدا بحاول اساعده وم هسامح نفسي لو حصله حاجة لاني كنت بعيد ،، ردت جميلة وهي تحاول ان تخبي شئ عن الرئيس ومع ذلك لم يحاول ان يخسر المدرسة العظيمة المشهورة على سبب كهذا فتركها وطمانها وخرج وهي جالسة شاردة الذهن على كرسيها وقلقها مازال مستمر ويتزايد
امام مكان تواجد حادثة البوابة
كان الحارسان وصلا بسيارتهما الي مكان الحادث لتفقد المكان ومسحه كاملا لعلهم يجدون دليلا او شئ يصلهم بالزنزانة ، كانو يقتربون وهم يرون سيارة اخرى فاخرة كانت واقفة مكان الحادث تمام وامامها شخصان اخران عرفوهم فور رؤيتهم
،، سيد ماركو وسيد سليم التابعين لملك التنانين هنا ! ،، قال حارس١
،، انتو هنا بتعملو ايه ؟ دي مش منطقتكم ولا دي مدن تابعة لاكاديميتكم ،، قال حارس٢ وهو يستعد للقتال مع الحارس الاخر
،، اهدى اهدى بس يابو الصحاب احنا مش جايين نقتل حد وبعدين انتو فكركو انت حارسين من المستوى A هيقدرو علينا ولا حتى حراس الاكاديمية كلها هيقدرو علينا ؟ ،، سال الشخص الاول الذي كان يرتدي البدلة الفخمة والحذاء المرصع بالذهب ماركو التنين الذهبي فهو اصله من شرق اسيا وهو الزراع اليمنى لملك التنانين ومقرهم في شرق اسيا واما سليم فهو الزراع اليسرى للملك التنين كما يسمونه لقبه هو التنين الاحمر هما الاثنان مساعدين ونواب الملك وقوتهم من المرتبة s ﴿ من دلوقتي هكتب الالقاب بتاعتهم عشان تبان وتلعلع كدا في القصة مسم عظمة ?﴾ وهي اعلى مرتبة تم تصنيفها الي الان حتى شاهي والخادمات والحراس مجتمعين لا يستطيعون ان يوقفوهم اذا عادوهم فقوه المستيقظ من الرتبة s تعادل قوة الاف المستيقظين من الرتبة A فالفرق بين الرتب من F الي A متقارب وصغير اما فرق القوة بين اقوى مستيقظين الرتبة A واضعف واحد في الرتبة S كبيرة جدا جدا
يوجد فقط حوالي 100شخص من مستيقظين الرتبة S تم اكتشافهم في جميع انحاء العالم من 1000000 مستيقظ وهم الاقوى بالترتيب
اما بالنسبة للتنين الذهبي والتنين الاحمر فهما في المرتبة 51 للاحمر والذهبي50 وهذه قوة مهولة وجبارة يمكن ان تدمر قارة باكملها
اوقف الحارس زميلة واخذ خطوة للوراء وبدا يتكلم
،، انتو هنا بتعملو ايه ؟،، سال الحارس١
،، ايه الي هنا بعمل ايه في ارض *** يجدع هتعترض ؟ ،، تكلم التنين الاحمر مازحا ثم اكمل
،، انا معنديش وقت للهزار يلا انت وهو امشو من هنا والا انتو عارفين هعمل ايه ?،، ونظر نظرة مرعبة حتى دون ان يطلق الهالة الخاصة به ارتعبا الحارسان وهربا في الحال مع ضحكات الشخصين الواقفين هناك بجانب عربتهما الفاخرة وفي يدهم سيجار من نوع فاخر
،، كدا خلتهم يعملوها على نفسهم هههههههههه ،، واطلق ضحكة التنين الذهبي وهو يضرب يده مازحا
،، احنا هنا للشغل خلص عشان قبل ماحد يجي بسرعة ، بطل هزار ،، تكلم التنين الاحمر وهو متضايق ثم اكمل ،، انا مش فاهم انت ازاي المفروض الدراع اليمين للسيد ساعات بحس ان دماغك اصغر من العيل الصغير ،،
،، صغير البرعي هههههههه،، ظل يمزح التنين الذهبي حتى تضايق منه الاخر وتركه ورحل
،، خد هنا رايح فين ولا ياحمر استنى طيب هقولك،، وذهب ورائه ليكملا عملهما
في القصر في غرفة شاهي
،، انتي بتقولي ايه ازاي دا حصل ؟ ،، تكلمت جميلة عندما علمت ماحدث للحراس
،، انا مش هقدر اروح يا سيدتي واسيب سلمى هنا ،،
ردت شاهي ببرود
،، متتحركيش ولا تعملي اي حاجة انا هتصرف ،، ردت جميلة واغلقت الاتصال الهولوجرامي وخرجت من مكتبها مسرعة وذهبت شاهي لا مبالية تتاكد فقط ان سلكى نائمة وامنة وذهبت هي الاخرى لغرفتها لترتاح ?
في مكان حادث البوابة
كان السيدان يجمعا المعلومات ويفحصا كل شئ حول المكان باهتمام شديد ، امسك التنين الاحمر صخرة باللون الاحمر تشبة الجوهرة
،، بص لقيت ايه ،، تكلم التنين الاحمر ملفتا انتباه صديقه
،، اي دا وريني ... دي حوهرة وحش ... وحش زنزانة خرج كانت موجودة هنا ،، رد التنين الذهبي عندما امسك الجوهرة مفحا اياها فقدرة التنانين على فحص الاشياء وايجاد اصولها مبهرة حقا
،، طب ما عارف الي انا بساله ايه الي جابها هنا والزنزانة كانت مقفولة !،، سال التنين الاحمر متعجبا
،، مش عارف الموضوع اكبر من زنزانة وكانت مقفولة معنى ان الوحوش خرجت من الزنزانة ان قوتها بدات تتحول وفي تحولها بتكون البوابة ضعيفة جدا ،، اكمل التنين الذهبي كلامة ونظر للتنين الاحمر متعجبا هو الاخر
،، معنى كدا ان الهالة المرعبة الي حسينا بيها...كانت من هنا؟ ،، التنين الاحمر رد
،، فعلا ومش كدا بس ... بما ان البوابة اختفت فعلا يبقى اكيد فيه حد دخلها ... بس المشكلة مين الاهبل دا الي هيخاطر بحياته ويدخل بوابة متحولة دا حتى ال 100 كلهم مبعملوش كدا ويخاطرو بحياتهم لان غالبا قوة الزنزانات المتحولة دي بتبقى غير مستقرة وممكن تتدمر وتقتل اي حد مهما بلغت قوته ... مين الحمار بس الي عمل كدا ؟ ،، اكمل التنين الذهبي كلامة وانطلقا الاثنان الي مخباهم القريب من الحادث بشارع او شارعين ليتفحصو الجوهرة ويفعلو عليها تجاربهم
في داخل الزنزانة
كان الحمار ... احم اقصد انا الي انسحبت غصب للزنزانة دي للاسف ، فوقت من الغيبوبة الي كنت فيها من شوية على صوت النظام وهو بيقول خطر زنزانة متحولة وصوت وحوش بيقرب من بعيد الصوت كان عبارة عن كلام او نشيد مش عارف ازاي
،، نحن فداكي يا بلادي... نحن فداك يا ملكنا ?،، كان صوت حشد كبير يقول هذه الجنلة مرارا وتكرارا
كنت انا في خندق واسع وعندما خرجت اكتشفت ان هذا الخندق كان في منتصف جبل مرتفع وحول هذا الجبل العديد من الاشجار العالية تبدو كغابة ولكن الطقس هنا مختلف عن بلدي فهنا الجو به القليل من البرودة والهواء هنا دائم ولكن الشمس ساطعة لا يوجد اي سحب
وانا جالس وراء صخرة كبيرة امام الخندق مر حوالي 20 شخص يحملون سلاحا ومنهم من يحمل بنادق متطورة ، كانو هؤلاء الاشخاص او بمعني اصح النصف اشخاص فهم وجوههم مختلفة قليلا فهم يحملون ملامح البشر كلها ولكنهم لديهم قرن في جباههم وجسدهم ضخم متناسق تملؤه العضلات يرتدون لبسا غريبا منهم من يرتدي ينطال فقط ومنهم من يرتدي مثل عباءة مفتوحة
ظل ال 20 شخص هؤلاء يسيرون وينشدون جملتهم حتى مرو من امامي وتوقفو
،، استنو هنا انا حاسس بهالة غريبة عن عالمنا اول مرة احس بيها ،، تكلم الشخص الذي كان بالمقدمة يبدو انه هو قدائهم وبدا في قفل عينيه وهو يسير يتحسس الهالة
( تم اكتشاف وجود المستخدم هل تريد اخفاء الهالة ؟ )
ايوة يعم اخلص بسرعة ...اتكلمت في عقلي وبسرعة النظام اخفى الهالة بتاعتي الي تبان انها مش ضعيفة وكمان غريبة عن العالم دا
فضل الشخص او الكائن دا هسميه ابو قرن مش عارف ليه بس هو انسان او واحد شبه انسان ليه قرن ماعلينا اكمل
فضل الشخص يتحسس هالت وكان بيقرب من وخلاص هيشوفني وفجاة فتح عينيه
،، الهالة اختفت ؟ ازاي ،، تكلم ابو قرن دا واخر لما زهق من البحث عني خد الشلة الي معاه ومشيو وهم ماشيين فضلو يقولو الجملة بتاعتهم تحيا الملك ونحن فداكي يا خرا
انا كنت واقف ورا الصخرة الكبيرة دي حرفيا مكنتش عارف اعمل ايه وكنت بكتم نفسي كمان عشان ميشوفنيش
شكرا يابو النظايم يا قمر انت
( نظايم؟ اسمها انظمة ماعلينا ... انت دلوقتي في زنزانة خطيرة جدا تعرف ان اقوى المستيقظين حتى ميقدروش يدخلوها ؟)
شكرا ع المعلومة يعني انا كدا موت؟
( اممممم ممكن اه وممكن لا انت وظروفك بقا )
انا وظروفي ايه بس يعم شوفلي طريقة اخرج بيها من هنا
( فيه طريقتين للخروج مفيش غيرهم ...اولا تشتري تذكرة خروج وتخرج بيها من الزنزانة ودي تمنها غالي جدا
ثانيا انك تنهي الزنزانة عن طريق انك تقتل الزعيم بتاعها بس منصحكش بكدا لانك هتموت لانه غالبا هيبقى وجود خطير )
والتذكرة بكام على كدا ؟
( التذكرة بالظبط ب 100000000000 عملة )
وقولتلي الزعيم فين ؟ ?
( اي مالك دي رخيصة انت بس شد حيلك كدا واقتلك كام وحش وانت هتجبهم في ثواني ?)
احا كام وحش ايه انت شايف دول كام ١٠٠ مليار دي قليلة احا
( متنساش ان كل الي هتحتاجه بس ١٠ مليار ومهارة التضخيم هتساعدك)
احا انا معايا الف عملة على بعض يخي احا تاني
( مش مشكلة خليك متفائل دور انت بس انا هشاعدك متخافش ولو خرجت من هنا سليم هديك مكافئة كويسة جدا ? )
احا وانا في ايه وانت في ايه...
( تم استلام مهمة جديدة : اخرج سليم معافى من الزنزانة
النجاح: مكافئة مجهولة + نقاط سمة وعملات وصناديق من المستوى الاسطوري
الفشل : الموت )
لا عاش مهمة زي وشك بجد ?
( مش هرد عليك يعني انا غلطان يعني اني عايز اساعدك؟ عالعموم انت مع نفسك عيش يلا سلام )
وسابني وش المصايب ومشي
دلوقتي لازم ارتب افكاري واشوف هعمل ايه في المصيبة دي ، انا في زنزانة متحولة الي هو اقوى المستيقظين يخافو يدخلوها تمام اوي ، انا تقريبا في عالم شبه عالم الارض لان فيه في العالم دا قمرين بيلقو حولين الكوكب ، انا معايا قدرة ملهاش اي مهارة واللقبين يعني والسمات في مستوى مستيقظ من الرتبة C ومهاراتي يعني على ادي
فضلت ارتب افكاري واحاول اشوف هعمل ايه في العالم دا واعيش ازاي جاتلي فكرة وقولت اجربها
نظام ممكن توريني خريطة العالم دا ؟
( نعم سيدي تم اكتشاف خريطة العالم يمكنك عرض الخريطة بقولك لفظ خريطة وسيتم عرض العالم الذي تكون فيه بتفاصيله)
فعلا عملت كدا وقولت خريطة وظهرت شاشة فيها كل معالم وتضاريس العالم دا كان فيه تقرييا نهر قريب مني لانه كان خط متعرج لونه ازرق وكان فيه نقط حمرا وخضرا وانا في النص نقطة زرقا
وكل نقطة مكتوب اسمها فوقها ومستواها كمان تقريبا دا بسبب القدرة سيد النظام ، روحت بسرعة للنهر وشربت منه لغاية ماشبعت وفتحت المتجر اشتريت منه 1000 عبوة فاضية ب 1000 عملة وملتهم مياه كلهم وحطتهم في خزانة النظام
حلو اوي كدا حليت مشكلة المياه فاضل بس الاكل ، فتحت الخريطة اشوف اي حيوان من الي بيتاكل دا لقيت كل الي موجود عبارة عن وحوش وبس فيه الي اقل مني في المستوى ودول الي النقطة بتاعتهم اخضر اما اللون الاحمر فدول اعلى مني في المستوى ومستحيل اقدر عليهم بمستوايا دا
فضلت ادور في اي حاجة ينفع تتاكل فيهم ملقتش كلهم وحوش سامة من علامتهم ، طب وبعدين انا لو فضلت هنا ممكن اموت من الجوع ، فتحت المتجر يمكن الاقي حاجة لقيت فعلا ، بس الاكل الي موجود لحم بقر وعيش وخضار بس غاليين شوية الوجبة ب 100000 وانا كل الي معايا 250000 يدوبك دول على اد وجبتين بس ، كدا مفيش قدامي غير قتل الوحوش ?
وبكدا يكون خلص الجزء العاشر معانا ?
ايه مالك زعلت؟ لا خلاص هكمل متزعلش ?
فضلت قاعد شوية واشتريت وجبتين ب200000 ودخلت على الاسلحة اشتري اي سلاح ينفعني ، لقيت سيوف وخناجر ورماح وانواع كتيرة جدا من الاسلحة مش عارف اختار ايه وفضلت ادور كتير على حاجة اعرف استخدمها ولقيت فجاة مسدس لونة اسود في اخر خانة
( وصف السلاح : مسدس قاتل التنين من المستوى الفريد الاسمى يملك مهارة وقابل للتطوير مع تطور صاحبة السعر عرض خاص لفترة محدودة: 50000 بدلا من 500000000000)
علطول اشتريته ظهر في خزنة بتاعة النظام تلت خانات خانة فيها الوجبتين وخانة فيها المسدس وخانة فيها ال 1000 قزازة مياه
كدا الوجبتين الي معايا يكفوني يومين وانا ممكن مكلش النهاردة يبقى معايا تلت ايام احاول اجمع فيها اي عملاات عشان اكمل في الزنزانة المجنونة دي
اتحركت من عند النهر كان تقريبا الوقت في الضهر كدا والشمس عمودية بس الغريبة ان الحرارة منخفضة والهوا بارد كملت ومحطتش في بالي طريقي وفتحت الخريطة
كل الوحوش الي حواليا من اللون الاحمر والمستوى العالي ولكن فيه نوع واحد بس من الوحوش من اللون الاخضر
( وصف الوحش: عنكبوت اسود مستوى ١٥ )
كل اللون الاخضر مكتوب كدا عليهم كانو موجودين شمال النقطة الزرقا الي هو انا وانطلقت ناحيتهم
وصلت عند مخباهم ووجدت الصدمة ... العناكب ارتافعها ٣ امتار وعرضها ٢ متر وطولها ٤ متر تقريبا بحجم سيارة كبيرة
احيه اي دا انا المفروض دول اقدر عليهم يعني وسهلين عليا كمان ؟
( المفروض اه بص انت تخش فيهم كدا تعرض عليهم مستواك فهم هيموتو لوحدهم )
فكرة صح
( انت رايح فين يعم )
رايح اوريهم مستوايا
( اقعد يعم هنا هتموت مش ناقصاك هي ... بص استنى لما واحد يبعد عن القطيع وبعدين اذنقه ونط اقتله من دماغه واصرب في دماغه على اد متقدر )
فعلا سمعت كلام النظام واستنيت حد يخرج ويبعد عن المجموعة كلها بمسافة وبعد ساعة ونص من الانتظار كنت تقرييا بنام
( اصحي انت نمت ... بص فيه واحد بدا يبعد اهو يلا امشي وراه )
ومشيت وراه فعلا بدا اخفي هالتي وانا ماشي وراه بتسحب وهو كل شوية يبص وراه كان طالع يدور على اكل ليه زي بالظبط استنيت بعد لما بعد بشوية كتير عن القطيع ولما لقيته وقف تحت شجرة بياكل الحشرات الي فيها طلعت انا على شجرة تانية جنبها وبعدين استنيت لما بدا يدي الامان. ويبطل بص حواليه ويبص تحته عشان ياكل مسكت المسدس من المخزن وضربت ضربة واحدة من المسدس بالكي بتاعي فلقت العنكبوت نصين ?
( تم قتل عنكبوت بنجاح )
( تم مكافاتك بنقاط خبرة ١٠٠٠٠ )
( تم مكافاتك بعملات 1000)
( تم مكافاتك بضعف نقاط العملة لقتلك اول عنكبوت )
( تم مكافاتك بضعف نقاط العملة والخبرة لحصولك على اول عمليه قتل )
(تم ارتفاع مستواك ٣ )
( تم تشغيل مهارة التضخيم )
( تم حصولك على عملات 50000)
( تم حصولك على 500000 نقاط خبرة )
جامد ياحامد ايه العظمة دي ? عملات وخبرة مرة واحدة هو القتل بيجيب دا كله ؟ دا كدا عظمة اوي
ورجعت للمجموعة تاني واستنيت لما حد تاني يبعد وكررت نفس الحكاية ، فضلت طول اليوم اصطاد فيهم وكنت فاكر انه هيبقى صعب بس عشان فرق المستوى ومهاراتي قدرت اصطادهم بسهولة لغاية بالليل ورجعت تاني الخندق الي جيت منه ، قعدت وفتحت الخزنة بتاعتي وطلعت وجبة من الاتنين واكلتها وشبعت كانت الوجبة فيها فخدة بقر كاملة وعيش بقا كتير وخضار عادي تقريبا اكله تكفي تلت اربع عائلات بس انا من الجوع اكلتها كلها مع اني كنت ناوي مكلش النهاردة بس الصيد طلع سهل وسيادة النظام دي حاجة جميلة اوي ومفيدة ،
فتحت نافذة النظام الشخصية وكنت مبسوط اوي من الي شايفة
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٤٠
الفئة: انسان متوسط
اللقب: ( ملك الكنوز الأثرية)( امبراطور فنون القتال الشرقية )
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
____________
السمات :
القوة :٥٠٠٠ القوة الجسدية : ٤٠٠٠
القوة السحرية:٣٠٠٠
الدفاع: ٤٠٠٠ الدفاع الجسدي :٢٥٠٠
الدفاع السحري:٢٥٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا:٢٠٠٠٠
نقاط الحياة : ٤٠٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٣٥٠٠ التحمل:٣٤٠٠
نقاط غير موزعة : (١٠٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 6) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 6 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)
_____________________________________
دا كدا عظمة العظمة سماتي عليت وكمات مستوايا زاد الضعف في يوم واحد وكمان مستوى المهارات زاد الضعف دي كدا عظمة اوي
فضلت قاعد شوية ابص في الصفحة بتاعتي كتير واتخيل ايه الي ممكن اوصله هنا لو مقابلتش الخطر ؟
جه الليل وانا قاعد بفكر واخطط في الي هيحصل بكرة وفجاة اتخبطت على دماغي عيني غفلت اول لما المهارة اشتغلت لقيت فيه ورقة على وشي وحسيت بحد بيكتفني بس انا مش حااسس بجسمي وبغيب عن الوعي واحدة واحدة عايز اقوم واشوف فيه ايه مش عارف وسحبني الشخص دا بعد لما كتفني لبرا الخندق
كدا السلسلة الاولى خلصت بسرعة كدا لقصة الدونجوان وانا بعتذر عن الجزء صغير بس انتو الي كنتو بتستعجلوني فمعلش بقا تتعوض
حاجة اخيرة حابب اكلمكو فيها انا دخلت التصويت في مسابقة الربيع الوردي بقصة حلم العمر ياريت الي حابب يشجعني او اي حاجة يدخل يصوت للقصة مش هيخسر حاجة اعتقد ...شكرا على وقتكو الثمين والي اللقاء يا مستيقظين ?
الجزء الاول
بداية السلسلة الجديدة الي مشافش السلسلة الاولى يشوفها لانها ممتعة جدا وهحط اللينك بتاعها هنا
تاني حاجة حابب اقولها هنا انا كاتب قصة صغيرة كدا على ادي متنساش تدخل تشوفها في مسابقة الربيع الوردي اسمها حلم المراهقة وياريت تصوتلي لو عجبتك
وصلنا السلسلة الي فاتت لما جه الليل وانا قاعد بفكر واخطط في الي هيحصل بكرة وفجاة اتخبطت على دماغي عيني غفلت اول لما المهارة اشتغلت لقيت فيه ورقة على وشي وحسيت بحد بيكتفني بس انا مش حااسس بجسمي وبغيب عن الوعي واحدة واحدة عايز اقوم واشوف فيه ايه مش عارف وسحبني الشخص دا بعد لما كتفني لبرا الخندق .
تاني يوم الصبح صحيت لقيت نفسي مربوط بحبل اسود غريب وليه ريحة غريبة
( يساتر ي** . وانت ايه يبني الي عمل فيك كدا )
ابدا اصل انا اتاخدت على خوانه وكان معايا نظام هفا
( هفا اه وماله انا اصلا كنت نايم مفيش حاجة حسيت بيها )
نايم اه فالح بس تبص على بزاز البنات ياحيحان
( لا انا ببص على طيازهم احلى وطرية ? )
خليهم ينفعوك بقا ادينا اتخطفنا وهنموت اهو
( تموت ايه يجدع انت المفروض بقيت قوي ...عايز تموت دي بتاعتك انت بقا )
قوي ايه بس انا الحبل الي انا مربوط بيه دا حاسس انه واخد كل طاقتي ومش عارف اتحرك بسببه
( وريني كدا ... اااااااه هو انا مقولتلكش؟)
اتحفني كمان بمعلوماتك الي ديما متاخرة
( اصل الحبل دا فيه طاقة شيطانية بتتغذي على جميع الطاقات واي حد بيتربط بيها مهما كانت قوته طالما مش هيقدر عنده طاقة تصد امتصاص الحبل هيبقى اكنه انسان عادي وضعيف كمان )
شكرا ع المعلومة يعني انت عارف من الاول بتقول ليه قوي وم قوي عايز افهم ؟
( ههه عشان اغيظك -_-)
يخي دنتا ابضن من شيري نفسها قولي اعمل ايه طيب
( اصبر بقا لما اشوف حل )
هو انا عندي غير اني اصبر ...
وانا كنت بتكلم مع النظام كنت سامع صوت حد بيقرب مني وبيهمس بلغة غريبة وصوته مرعب ، انا طبعا حاسس اني هموت او حد هايكلني جسمي بدا يقشعر من الصوت وبدا جسمي يعرق
في لحظة حسيت بايد بتمسك رقبتي وبترفعني وبترميني على حاجة سخنة ، انا طبعا سماتي قلت جدا بسبب الحبل ومش عارف اعمل اي حاجة وقوة تحملي بقت تقريبا صفر مقدرتش امسك نفسي من الحرارة وصرخت حاولت امسك نفسي بس مقدرتش
،،ااااااااه ارحمني طيب فكني وتعالى راجل لراجل وانا اوريك نفسي ،، وقولت كدا بعد لما الحرارة كانت بتاكل جسمي وطبعا الشخص دا او الكائن دا او بمعني اصح الراجل دا او الوحش مش عارف اقول عليه ايه لانه شال من على عيني القماشة وشوفته
وصف الشخص ﴿ شاب يبدو في الثلاثينات من عمره طويل جدا تقريبا ٣ متر او اكثر بشرته بيضاء شعره اسود ناعم عريض وملئ بالعضلات ردائة عبارة عن بنطال اسود فقط ومن فوق لا يرتدي اي شئ كان يحمل في يده سيف ضخم يبدو انه جلا.....﴾
عندما امسكني ولمسني ظهرت نافذة حالتة ويبدو انني لم اكن اراها بسبب القماشة على عيني واتصدمت حرفيا من كمية المعلومات دي
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : j%*!@#++#-#-#+(#!
المستوى: 396
الفئة: إرمي منبوذ
اللقب: ( المنبوذ الوحيد)
القدرة : ( جلاد سحار ) ( فنون القتال والدفاع )
____________
السمات :
القوة : 150000 القوة الجسدية : 150000
القوة السحرية:130000
الدفاع: 100000 الدفاع الجسدي :90000
الدفاع السحري:80000
السحر :الدرجة الثامنة
المانا: 500k ﴿ ٥٠٠ الف يعني ﴾
نقاط الحياة : 1 milion ﴿ مليون ﴾
الكي : المرتبة العاشرة
طاقات اخرى : ( طاقة الين واليانج المرتبة التانية. طاقة التشي المرتبة التانية )
خفة الحركة : 100000 التحمل:150000
____________
مهارات: ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة سحر السيف ) ( مهارة الشفرات الواحدة والعشرين )**************** **************************
_____________________________________
احا ايه كمية المعلومات دي كلها !
( ايه عادي يعني هو مش قوي للدرجادي منبهرتش انا )
انا يعم انبهرت انت مش شايف دا قوته لوحدها تقدر تحط على عالمنا كله
( عادي برضو تقدر تبقى اقوى يبني انت عندك قدرة النظام الناس كلها عندها نظام للقدرة انت عندك قدرة للنظام )
وامتى يعني هبقى بالقوة دي اظن بعد مئات السنين طبعا
( لا... سنة او اتنين بالكتير هتكون اقوى من الي قدامك دا )
انت بتهظر صح ... بعيدا ان سنتين كتير جدا بس دا قوي فشخ حتى دا خفي هالته وكمان انا خايف منه امال لو فعلها هيحصلي ايه وغير كدا انا مظنش ان دا ممكن دا مستحيل
( بكرة تشوف ??)
.
.
.
.
.
.
،، #)$+_!"/+:$(--$//(-&&#&$$,, اتكلم الراجل اخيرا بعد لما كان عايز يضبخني تقريبا ولقيته بيشلني وبيحطني على الارض بعيد عن النار ورفع السيف بتاعه في وشي انا اتخضيت اول ماشوفت السيف وقف قدامي معرفش امتى اتحرك ولا السيف دا كان مستخبي فين
بيقول ايها مش فاهم ، يانظام الحقني مفيش اي حاجة تخليني افهمه ؟
( فيه ... مهارة مترجم شوفها في المتجر قسم المهارات )
فتحت المتجر واخيرا لقيت مهارة رخيصة
( مهارة المترجم : وصف المهارة ﴿ تساعد المستخدم على فهم جميع اللغات المختلفة والتحدث بها ﴾
السعر : 500 عملة )
اشتريت المهارة وفعلتها
( تم اكتساب مهارة المترجم السلبية ﴿ يعني دائمة التفعيل ومش محتاجة اي طاقة للاستخدام ﴾ )
،، عرف عن نفسك، وايه الي بتعمله في ارضي ؟،، اتكلم تاني الكائن دا والمرادي فهمته اكنه بيتكلم عربي
،، انا ادهم من مصر كنت في مهمة مع رافقائي جنب بوابة زنزانة وفجاءة البوابة اتحولت من الازرق للاحمر وسحبتني بسرعة واتقفلت وفضلت هنا بدور على الوحوش وبقتلها وبعلي مستوايا وبكسب عملات واشتري بيها اكل عشان اعرف اخرج لو الوقت طول هنا وانت ظهرتلي وخطفتني معرفش ليه ،، خلصت كلامي لقيته استغرب ازاي غريب بيتكلم لغته
،، زنزانة ايه وبوابة ايه اتحولت ازاي يعني م فاهم وايه عملات دي وايه مستوى دا مش فاهم ،، سال هو وتقريبا شديت انتباهه لانه خفض السيف شوية
،، ايه دا متعرفش النظام؟ ،، سالته
،، لا ،، رد هو
،، ولا تعرف حاجة اسمها قدرات ولا مهارات ولا اي حاجة عن دي متعرفش ان فيه دولة اسمها مصر ولا يابان ولا امريكا ولا فرنسا حتى ؟ ،، سالته وانا مندهش
،، لا برضو ،، رد وهو بدات عنيه توسع وبدا يخفي شوية من شدته
حكيتله كل حاجة من اول ماصحيت من نظام ووحوش وما الي ذلك وهو كان بيندهش ساعات وساعات لا
،، فهمت انت جاي من عالم تاني غير عالمنا دا بس العالمين فيهم حاجات مشتركة وهي ظهور الوحوش والبرج وكل عالم نشا فيه طرق مساعدة زي النظام والاكاديمية عندكو انما احنا معندناش الحاجات دي لاننا مش محتاجينها اصلا ،، رد هو في لباقة ووقار
،، صح بس ايه السبب يا استاذ سوهاك ﴿ دا اسمه بعد لما اكتسبت مهارة الترجمه عرفت اقراه﴾ ،،
بعد لما نطقت اسمه بصلي بغضب ورفع سيفه وقال
،، مين قالك اسمي دا انت مين بالظبط ومين الي بعتك ؟،، سال وهو كان خلاص هيقتلني
،، استنى بس منا قولتلك النظام ودي زي شاشة وهمية بتظهر معلومات عن الشخص الي بلمسه او بيلمسني ،، رديت عليه وانا ببلع ريقي من كمية الرعب دا
،، فهمت بس مش عايزك تقول اسمي دا تاني وناديني بالمنبوذ احسن ،، رد هو بعد لما نزل سيفه الجلاد
،، حاضر يا استاذ منبوذ ، ممكن اعرف صح انت ليه منبوذ ؟،، سالت وبصلي هو وغير ملامحه وقال
،، متسالش في الي ميخصكش ،، وقام ولف واداني ضهره ومشي انا ندهت عليه لما لقيته ماشي
،، طب ايه مش هتعرفني اي حاجة طيب في العالم دا انا عريب وانت اصلا كنت هتاكلني لما شوفتني انا مش هعرف اعيش لوحدي لو شوفت ناس زيك تاني هنا ،، قولتله وسكت لما لقيته لف وبصلي
،، ميخصنيش وقولتلك متسالش في الي ميخصكش عايز تخرج او تعيش هنا اتصرف انت واكتشف دا لوحدك ،، رد وكان ماشي بس وقفته لماقولت
،، طب بلاش اعرف اي حاجة بس ممكن تعلمني ازاي بقيت قوي كدا ؟ وازاي بقيت معاك قوى الفنون القتال والدفاع دول وهم من عالمنا ،، سالته ولقيته لف واستغرب من السؤال
،، انت مالك وبعدين قولتلك انت اكتشف دا بنفسك وفنون ايه دي الي من عالمكو ؟ دي طرق للقتال والدفاع انا الي مخترعها ومحدش هنا ولا اظن في اي حته تانية يعرفها غيري ،، رد وانا اندهشت
،، تقصد انك انت سوهاك كاتاك الي انشا فنون القتال ؟ ،، سالته وانا مش مصدق الي شايفة قدامي زي الي لقا كنز
،، اها انا ومتقولش اسمي تاني قولتلك ،، رد بوقار الناس الكبار كدا مع انه لسه شاب وصغير
،، طيب ممكن تعلمني ؟ ?،، سالت وانا عارف الاجابة
بصلي شوية وكان هيقول لا بس لما شاف جزء من الهالة بتاعتي من الطاقة الاصلية اندهش وقال
،، الطاقة دي مش غريبة عليا ... طاقتك الغريبة دي بتحتوي على جزء من هالة الفنون بتاعتي هل دا بسبب النظام برضو ؟،، سال وهو مندهش
،، اها بس انا مش عارف غير الاساسيات بس ومش محترف فيها بس لو انت يا استاذ منبوذ ساعدتني هكون الاقوى في العالم واعملك اي حاجة انت عايزها ،، رديت عليه وانا تقريبا هموت لو قال لا
،، اي حاجة هطلبها منك هتعملها ؟ ،، سال وهو بيبتسم بخبث
،، اه اي حاج... انت عايز ايه بالظبط؟?،، رديت عليه
،، ولا حاجة بس عايزك تجيب قرن وحش اسمه ديناطور ،، رد عليا بخبث
،، قصدك ديناصور ؟ ،، سالته
،، لا اسمه ديناطور ... م انت بتقول بتعرف معلومات الي قدامك بسبب النظام انت لما تشوفه هتعرفه وهو موجود في الشمال ،، رد بخبث
،، يعني انا لو جبتلك قرن الديناطور دا هتساعدني وتعلمني كمان الفنون الاتنين وابقى محترف فيهم ؟،، سالت وانا مبهور
،، وهخليك احسن مني كمان فيهم ،، رد بغرور
،،هوا هجيبهالك،، وبصيت في الخريطة لقيت فيه علامات لوحوش باللون الاحمر والمنبوذ كان جنبي لونه احمر برضه تقريبا النظام بيعتبره وحش وفعلا اتحركت ناحيه الوحوش دي ، اول ما قربت من بعيد ظهر اول واحد
( وحش الديناطور
المستوى : 100
مستوى الصعوبة: صعب
نقاط الحياة : 100000)
ينهار ضحك ... انا هقتله ازاي دا انا دمي لوحدة ميجيش نص دمه حتى دمي يدوب ٤٠٠٠٠ بس
جهزت المسدس بدات اتحرك براحة عشان ميحسش بيا ، الديناطور كان مصطاد وحش تاني وعمال ياكل فيه ومديني ضهره فعلت الهالة بتاعتي الطاقة الاصلية وشحنت السلاح بيها بدل الكي او اي طاقة تاني لانها الاقوى عندي
﴿ طااااخ﴾
ضربت طلقة واحدة جت في الحراشف في ضهره بس تقريبا ماثرتش فيه لان مظهرش اي جرح وكان رد فعله غبي اوي لانه لف بسرعة وصاح وضرب رجله في الارض زي الكور اكنه بيحظرني انه هيهجم عليا وفعلا جري عليا انا طبعا كل الي عملته نطيت لشجرة كانت جنبي وهي عدى من تحتي زي الطور طوله كان تقريبا 5 متر او اكتر وكان سريع جدا يستحق فعلا انه يكون في مستوى 100
انا اتثبت على الشجرة وكنت بجهز طلقة تانية بس هو مدانيش فرصة ولف بسرعة كان بيني وبينه كام متر فجاة بقا تحت الشجرة بسرعة خارقة حتى عيني ملاحظتش دا وضرب الشجرة بقرونه خرمها وبدات تضعف وتقع انا كنت جهزت طلقة تاني وضربته بس برضو ولا اي حاجة جت في دماغه ولا اثرت فيه وقعت على الارض بس عشان قدرة تحملي كبيرة شوية قدرت استحمل ظهر فجاة ورايا بسرعة خيالية وصاح انا لمحته بس وهو بيضرب قرنه في ضهري وشوفته وهو بيخترق بطني من قدام الدم بدا يخرج بسرعة وانا صرخت من شدة الالم
( نقاط حياة المستخدم انخفضت للنصف ... نقاط الحياة المتبقية 20000)
الديناطور رفعني وانا حرفيا حاسس اني بموت وبتقسم نصين ونطر جسمي خبط في الشجرة وقعت وانا كنت خرجت من قرنه بس وقعت على الارض مش قادر من الالم اعمل حاجة غير اني اكتم صوتي عشان الوحوش القريبة لو سمعت هتيجي تكمل عليا
( جاري تشغيل معارة الشفاء المطلق ... جاري شفاء جميع الجروح )
وفعلا بدا الجرح يلم والالم يهدا بس الصداع في دماغي لسه موجود من الم المنظر ، بدا الديناطور دا يضرب رجله في الارض تاني وفجاة وصل عندي بخطوة واحدة بس انا قدرت اتجنبها باقصى سرعتي وفعلت هالة طاقتي الاصلية الي ضاعفت سماتي بس برضو بالنسبة للدينا طور ضعيف وكل الي عملته اني اتحركت كام سنتي عشان الضربة متجيش فيا بس جسمه خبطتني واتنطرت خبط في الشجرة الي ورايا
خفيت الهالة بتاعتي وحاولت اكتم نفسي وبدات افكر في خطة والوحش عمال يخبط في اي شجرة تقابلة زي الهايج ، فجاة جتلي فكرة
نظام تعرف تحددلي نقط ضعف الديناطور ؟
( اه طبعا هو انا لسه بادي انا نظام الملك يبني )
خلص انا بموت هنا
( طيب طيب متزوقش ... بص امممممم دا الديناطور من اقوى الوحوش في ايامي انت ايه الي عمل فيك كدا يبني ههه)
بلاش اقولك مين ومتزعلش خلص قول ايه
( ياعم خلاص بعرفك بس انه جامد فشخ وصعب تقتله )
شكرا ع المعلومة انا الي غلطان اني سالتك اصلا
( ياعم خلاص اله .. بص عارف بوقه )
اه اخدت بالي ان ليه بوق ... ماتخلص يعم قول اعمل ايه
( يعم اهدى عشان افتكر .. بص انت تحاول تضرب في بوقة بس هو دا المكان الوحيد الي ممكن ياثر فيه )
وفعلا بدات اشحن المسدس بهالتي من غير ما افعلها عشان الوحش مياخدش باله اني هنا ، اول ماشحنت المسدس خرجت من الشجرة وظهرت ليه اول ماشفني وشاف المسدس اتحرك بسرعة ناحيتي وفلمحة بقا ورايا وعمل نفس الحركة بس انا فعلت هالتي بسرعة واتفاديت برضو الطعنة بس ماعرفتش اتفادى القصور بتاع جسمه فطرت وخبط في الشجرة تاني
( شكلك كدا هتموت ياخويا البقاء * كنت طيب وال )
يعم اقعد انت التاني ودا مبيفتحش بوقه خالص ومفيش فيه اي ثغرة ...
فجاة خطرت في بالي فكرة دخلت المسدس المخزن تاني ووقفت قدام الديناطور المرادي متحركتش
﴿ كررااااك﴾
ضرب قرن الديناطور بطني وانا مسكت نفسي من الالم على الرغم انه شديد بس استحملت
( نقاط حياة المستخدم قلت للنصف )
رماني تاني تحته المرادي وانا ثابت مبتحركش نزل وشه وبدا يشمني دقيقة
( تحذير... المستخدم في خطر الموت )
( انت يامجنون بتعمل ايه هتموت يخربيتك )
انا ساكت ولا برد حتى عليه وثابت ، بعد لما الديناطور فضل يشم شوية اتاكد اني ميت قام بالعني مرة واحدة
( تحذير ... نقاط حياة المستخدم في النقصان انت الان في خطر الموت )
( انت بتنتحر ؟ انت اعمل اي حاجة ياهبل)
﴿ ااااااررررغغغغغغغ﴾
خرجت من زوره بعد لما ضربت ضربه من المسدس فيه من جواه اخترقته من جوا لبرا واكتشفت انه ضعيف جدا من جوا
( تم قتل وحش الديناطور بنجاح )
( بما ان الوحش اعلى منك في المستوى سيتم مكافاتك بضعف المكافات العادية )
( تم اكتساب 100000 نقطة خبرة )
( تم اكتساب 100 نقطة في جميع سماتك+)
( تم رفع مستوى المسدس الاسود للمستوى الثاني )
( تم اكتساب صندوقين من المستوى الخالد )
(تم اكتساب 100000 عمله )
( تم تشغيل مهارة التضخيم *10)
( تم اكتساب 1000000 نقاط خبرة )
( تم اكتساب 1000 نقطة في جميع سماتك )
( تم اكتساب صندوقين من المستوى الفريد الاسمى )
( تم اكتساب 1000000عملة)
يانهار ضحك.... ايه دا كله ياسطا !?
( ايه مش عاجبك ارجعهم؟)
لا لا بس ترجعهم ايه انا ماصدقت ، تسلم مش عارف من غيرك كنت هعمل ايه يعني?
( عشان تعرف بس اد ايه انا مهم متقدرش تستغنى عني ?)
حقك .. مقدرش افتح بوقي صراحة
( طبعا ههه ?... المهم ، بما ان الديناطور بيجيب الجوايز دي كلها متكمل واقتل اكتر منهم )
لا يعم اكمل ايه اهدى شوية انا كنت هموت في المرة الي فاتت ، غير كدا انا حاليا مش محتاج اقتلهم انا حاطط في دماغي خطة احسن من الهم دا انا كنت بضيع
( خطة ايه دي ؟)
اتقل بس ... قولي صح انا معايا كام عملة دلوقتي ؟
( تقريبا 1200000 ليه؟)
دول يجيبو كام مشتق من فنون القتال ؟
( ولا واحد اقل مشتق م اقل من 100 مليون )
حلو ...كدا مفيش قدامي غير طريقة واحدة
( طريقة ايه ؟)
اتقل بس هتعرف بعدين .
بعد لما ارتحت شوية واستعدت كل نقاط حياتي فتحت المخزن وخرجت السيف الي اشتريته اول مادخلت مع المسدس وضربت قرن الديناطور ضربة قطعت القرن بتاعه ودخلت السيف والقرن في المخزن تاني تقريبا القرن كان اد السيف او اكبر منه شوية في الحجم
وانا في طريقي راجع للمكان الي كان فيه المنبوذ قولت افتح الصندوقين الي كسباهم من النظام بعد ماقتلت الديناطور
نظام افتح الصندوقين
( تم فتح صندوق عشوائي من درجة الفريد الاسمى )
( تم اكتساب سيف مجهول الهوية من مستوى الفريد الاسمى )
( تم فتح صندوق من مستوى الفريد الاسمى بنجاح )
( برجاء اختيار بطاقة )
وظهر قدامي تلت بطاقات لونهم شفاف او عديم اللون زي المياه بس انا شايفهم لانهم متحددين بخط من الحواف ، دوست على البطاقة الي في النص نورت بضوء ابيض والاتنين التانين اختفو البطاقة الي اخترتها انتقلت من الشاشة لايدي
( تم اختيار بطاقة الوقت بنجاح )
بطاقة وقت ؟ مش فاهم
( ولا انا ههه)
يعم اخلص اعرض تفاصيلها
( كل الي اعرفه انها بس بتستخدم مرة واحدة بس وليها علاقة بالوقت بس محدش استخدمها وقابلته بعدها تاني قبل كدا كل الي استخدمها قدامي اختفى ومعرفش عنه حاجة )
ايوة يعني دي مفيدة ولا لا؟ انت كدا خوفتني منها
( معرفش مش موجود معلومات عنها اكتر من كدا في ذكائي الاصطناعي ? )
خلاص خلاص فكك هيجي وقت واعرف ايه دي
دخلت البطاقة المخزن وانا ايدي بتترعش وخايف منها وبصيت على السيف الجديد الي لسه ظاهر
( سيف ****: هو سيف مجهول الهوية ومجهول المصدر لا احد يعرف من اين اتى ولا مما صنع لون نصله اسود بسبب المواد التي صنع منها ولون مقبض يده ابيض ايضا مجهول الهوية قابل للترقية مع المستخدم والتطور والدمج ايضا يرجى من المستخدم تسمية السيف الاول له )
سيف اول ايه يعم منا معايا سيف
( اسمع الكلام مش هتندم )
طيب ماشي بس حلوة فكرة انه بيتطور مع المستخدم دا وحلو الساسبنس دا عجبني ?
( لا هو فعلا انا اول مرة اشوف الحاجات دي من اول ماتعملت لغابة النهاردة مشوفتش اي معدات زي دول )
اي دا بجد!
بعد شوية وقت وانا بفكر وازاي هسمي السيف دا ولا اعمل ايه
نظام ... اسمي السيف ازاي ؟
( بسيطة هتمسك السيف بايدك وتحركه في الجو وتقول الاسم الي اختارته)
طب اسميه ايه ؟
( انا الي هعرف ؟ سميه اي حاجة سميه بطاطس محروقة)
فكرة برضو تنفع اصله اسود كدا وباهت زي البطاطس المحروقه فعلا?
فكرت ف اسم فشيخ بس لقيتها مهروشة وملهاش لازمة بقا حركات من دي فقولت اسميه بطاطس بلاك
وفعلا حركته في الجو وقولت اسمه بطاطس بلاك
ترااااخ *
في لحظة لقيت السيف لمع واللون الاسود زاد وبقا غامق ونضيف وبقا اكن شكله جديد تماما وفي لحظة السيف اتحول لخاتم في ايدي
( تم تشكيل عقد بين سيد وخادم
السيد: ادهم
الخادم: بطاطس بلاك )
مسم عظمة اسم بطاطس دا ليه رنة كدا بتمزج.
كدا بقا معايا سيفين ومسدس ادوات للقتال القريب والبعيد مع بعض ... ثانية واحدة كدا
( تم دمج سيف من المستوى الفريد الاسمى مع الخادم بطاطس)
وخرجت السيف الي كنت مشتريه قبل كدا واستدعيت بطاطس ومجرد ماقربتهم من بعض بطاطس المقبض بتاعه اتحول لفم شبه فم الوحش ليه اسنان وفلحظة بلع السيف الي مفروض انه قوي وليه هالة قوية ، شكلي كدا لقيت حاجة تستاهل .
( الخادم بطاطس الان ارتقى في المستوى 12/1)
( تنويه ... انت الان قادر على استخدام القوى الغامضة للسيف بطاطس ودمجها مع هالتك )
بسرعة فعلت الهالة بتاعتي وفكرت اني استعين قوة السيف بس المتاح ليا وخرجت من السيف هالة مرعبة اكبر بكتيييير من للهالة الاصلية للطاقة بتاعتي
﴿ ملحوظة صغيرة ..الهالة الاصلية دي الي هي تفعيل الطاقات كلها الي عندي ودمجهم سوا زي الكي والسحر والمانا ودي بتزيد مع زيادة مستويات الطاقات دي وبتزيد اكتر لما بفتح مسارات للطاقات الجديدة وادمجهم كلهم سوا بحيث اني احصل على اكبر كم من الطاقة بجهد اقل ياريت تكونو فهمتوني ? وللتسهيل وزيادة الاثارة هخلي كل هالة ليها رقم قوة عشان تعرفو قوتها والرقم دا ملهوش اي علاقة بالسمات هو رقم لقوة الهالة الخاصة يعني بعيد تماما عن سمات الشخص هي بتزود من قوة الشخص نفسه وبتضاعفها عشان المستخدم يجاري الي اقوى منه بس... ملحوظة صغيرة فشخ?﴾
( تم تفعيل اول هالة مدمجة بين الطاقة الاصلية للمستخدم وطاقة بطاطس الغامضة ... سيتم مضاعفة قوتها تدريجيا )
( قوة هالة المستخدم الاصلية : 40000﴿ قوة هالة الكي : 20000. قوة هالة المانا : 20000. ﴾)
( قوة هالة سيف البطاطس بلاك : 60000)
( قوة هالة المستخدم بعد الدمج مع هالة السيف: 100000)
كدا بقت عظمة العظمة ? انا كدا اقدر على شاهي وشيري وشيماء مع السيف دا بس كدا فيه مشكلة ، انا معرفش ازاي استخدمه صح ولا اعرف اي تقنيات للسيف اصلا ممكن احركه بالهالة الاصلية وهالة السيف بس كدا هتعب بدون تقنيات .
فضلت ماشي في طريقي وانا راجع عملت دا كله كان فاضل حوالي خمس دقايق مشي واوصل لمكان المنبوذ الي سبته فيه قولت افتح الصفحة بتاعة النظام عشان اشوف ايه الجديد.
نظام افتح نافذة الحالة
( تم )
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٤٠. (20000000 / 1000000 exp)
الفئة: انسان (شبه متوسط القوة )
اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية )
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
العملات المملوكة :1200000 c
____________
السمات :
القوة :٦٠٠٠ القوة الجسدية : ٥٠٠٠
القوة السحرية:٤٠٠٠
الدفاع: ٤٠٠٠ الدفاع الجسدي :٢٥٠٠
الدفاع السحري:٢٥٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا:٤٠٠٠٠
نقاط الحياة : ٨٠٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٥٥٠٠ التحمل:٥٤٠٠
نقاط غير موزعة : (٥٠٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 7) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 7 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)
_____________________________________
يااااه اي دا كله دا اي العظم... احا ايه دا فين مهارة الآكل يا نظام ؟
( مهارة الآكل بما انك مش محتاجها حاليا فالسيف بطاطس اخدها عشان هتفيده في الدمج والتطور )
كدا اقنعتني يعني مهو كان في الوصف قولت انه قابل للدمج والتطور معني كدا انها مهارة خاصة بيه مش محتاج مهارتي يعني
( لا هو مكنش يملكها ولما لقاك مستخدمتش المهارة ولا مرة استعان بيا وطلب شرط قبول العقد للخدم انه ياخد المهارة دي بما انه خادمك يبقى ليه الحق انه يبص على مهاراتك وسماتك ويستعين اي حاجة فيهم وقت مايحتاج او بمعنى اصح وقت لما انت تحتاجه يبقى اقوى )
ايوة بس انا مقررتش انه ياخدها وغير كدا مستاذنيش
( لا هو انت بما انك وافقت على العقد وافقت على شرطه وكدا كدا انت مش هتحتاجها لانها مشتق من مهارة امبراطور الفوضى )
طيب ماشي طالما انت شايف كدا ... اااه صح المهارات دي انا مش عارف استخدمهم برضو اعمل ايه قولي
( ومش هتعرف تستخدمهم خالص طالما مفتحتش مشتقاتهم كلها او اتعلمتهم من حد متقنهم )
خلاص فهمتك انا كدا نفذت تحدي المنبوذ دا وبما انه قوي في فنون القتال وهيعلمني يبقى كدا هفتح الفنون دي واقدر استخدمها كلها كويس .
فضلت ماشي في طريقي لغاية لما وصلت للمكان الي كان خاطفني فيه المنبوذ وهيطبخني?
،، منبوووذ ... يامنبووووذ ... انت ياعم انا خلصت وجبتلك الي انت طالبه،، ناديت علي المنبوذ ولكن مفيش حد بيرد عليا طب ازاي انا سبته هنا كان رايح ينام
احييه ... هو ضحك عليا وفسحني ؟ طب احا
فضلت ادور عليه في الوادي كله ملقتهوش اكنه فص ملح وداب طب اعمل ايه دلوقتي انا عايز اعيط ?
( تعيط ايه ياض ماتجمد كدا امال انت مش عيل)
مش عيل ايه بس دا سوحني يعم انا اتبعت عادي وانت ولا هنا قال النظام الملك قال دانت محصلتش حتى نظام ويندوز xp القديم كمان
( انا بتشبهني بالقرف دا ؟ تمام اوي طيب انا عارف هو فين بالظبط وممكن اظهر مكانه في الخريطة بس مش هيحصل )
لا لا خلاص انا اسف انا الي xp يعم حقك عليا وبعدين ماله الxp حلو كان بيشغل بيس حلو
* في المكان الي فيه المنبوذ حاليا * ﴿ الي هيحكي دلوقتي المنبوذ ﴾
انا كدا توهته وبعته للوحش الاقوى في الوادي كله مستحيل حتى يعيش وحتى لو عاش مستحيل يجيب قرنه او حتى يقتله المفروض بالوقت دا يكون اتقتل على ايد الديناطور انا بجد جامد فشخ ياااااه ?
،، دلوقتي اقدر اركز في الي كنت هعمله ،، قال المنبوذ بصوت عالي
،، هتعمل ايه ها كنت هتعمل ايه يا كابتن ؟،، قولت انا بعد لما شوفته على الخريطة وتتبعته بعد معاناة مع مجادلة النظام
،، احا انت ازاي هنا اصلا ؟ ?،، سال المنبوذ
،، عادي روحت وجيت سليم ودا فرن الديناطور الي طلبته،، خرجت القرن من المخزن الي اول ماشافه انصدم
،، دا حقيقي وبجد انت بجد قتلت ديناطور لوحدك؟ ،، سال المنبوذ
،، اها قتلته لوحدي عادي اه كنت هموت فيها بس اهي عدت ،، رديت عليه بفخر
،، دا حقيقي ... امممم طيب انا عند وعدي بس بشرط ،، بخبث
،، شرط ايه تاني مش خلاص كدا ؟ ،، رديت عليه وانا متوتر
،، لا متخافش دي حاجة بسيطة ... انا عايز قرن ملك الديناطور ... اه نسيت حاجة تاني متنساش تقتل كل الديناطور في الوادي ،، رد بخبث وبعدين كمل ،، يلا سلام هقابلك او انت هتعرف انا فين يا ... بتاع النظام ههههههه،، وضحك ضحكة هبلة كدا واختفى من المكان بسرعة
كدا الجزء الاول خلص انا عارف انه صغير شوية بس دا على اد الوقت الي فاضي فيه معلش
حاجة اخيرة احب افكر حضراتكو بقصة حلم المراهقة بتاعتي في مشابقة الربيع الوردي ياريت تخشو تقراوها وتقولو رايكو وتدخلو تصوتولي ... شكرا لوقتكم الثمين سلام يا مستيقظين ?
الجزء التاني
الجزء الي فات وصلنا لما المنبوذ قال اني اجيبله قرن ملك الديناطور لا مش بس كدا دا كمان اقتل كل الديناطور في الوادي والمفروض ان عددهم فوق الالف او اكتر كمان .
﴿ ملحوظة ... انا ككاتب مش عارف ازاي هيعمل كدا اصلا دا واحد تعبني انا شخصيا وكان هيموت البطل مني مش عارف الالف دول ايه نظامهم ولا اعرف حتى هيقتل حتى الملك ازاي ?... باااس جاتلي فكرة حلوة ﴾
،، احا انت ازاي عملت كدا ؟ ازاي قتلتهم اصلا بجد وازاي اصلا عرفت مكاني انا حرفيا كنت مختفي تماما?،، قال المنبوذ بعد لما لقاني واقف قدامه وبخرجله القرون كلها من المخزن
** قبلها ب 15 ساعة **
فلاش باك---
انا كنت ماشي ووصلت للملك قولتله بقولك ايه يصحبي انا ضعيف مش هقدر عليك ممكن تجيب قرنك عشان محتاجه هو رد عليا من عنيا يابو الصحاب خد القرن بتاعي وقرون باقي القبيلة كمان واخدتهم منه وشكرته وروحت اعدت ادور على المنبوذ واول ماشوفته قالي احا انت جامد فشخ انت ازاي كدا وخرجتله كل القرون وانا بتفشخر وكلي فخامة وجمدان يلا خلص الجزء ?
( معلش . ابقى غطيها وانت نايم )
اغطي اي يجدع عيب
( غطي طييبة قلبك يفخم .. وبعدين تعالى هنا احا انت ايه الي انت عملته دا ؟)
ايه خليت البطل جامد فشخ في جملتين اصل انت شايف الموضوع صعب وهتبقى غبية اوي لو خليته يقتلهم
( لا كدا بقت حلوة يعني ؟ انت اخرك تكتب في ورق الحمامات الي العيال بتلعب بيه دا )
يعم لا انا كاتب جامد فشخ وهوريك
( لا انا متاكد انك مبتعرفش تكتب اصلا )
هتشوف اشطا والقراء هيقولولك اني جامد فشخ
( اما نشوف )
﴿ اسف بس انا حاليا قاعد بهبد عشان مفيش اي افكار حاليا ?﴾ نرجع لموضوعنا
فضلت في طريقي ماشي ناحية الوحوش تاني وانا حرفيا يائس ومش عارف لما اقابل واحد واعمل معاه الخطة دي هعمل ايه طب هل لما اقابل كذا وحش هل هيحصلي ايه ، فضلت ماشي وانا يائس .
وصلت للمكان الي كان فيه الوحش الي قتلته ولقيت فيه وحشين تاني كانو بياكلو فيه اول لما شافوني حسيت انهم ابتسمو او دا كان تعبير وشهم الاساسي وانا مكنتش واخد بالي لان القتال الي فات كان في ضلمة ، الوحشين اول ماشافوني اتحركو ناحيتي وبداو في مسابقة عدو مين الي يلحق يقتلني الاول
انا اول ماشوفتهم فعلت الهالة الاصلية بتاعتي وخرت السيف بطاطس من الخزنة والمسدس واستعديت للقتال الي هعاني منه كتير
( تم تفعيل هالة المستخدم الاصلية المجمعة )
( قوة الهالة : 40000)
( تم تفعيل هالة السيف بطاطس بلاك )
( قوة الهالة الان : 100000)
(تم رصود هالة قتل قوية من قبل وحش عالي المستوى )
( قوة هالة العدو : 200000)
ظهرت قدامي رسايل النظام الي خلتني اقف لحظة اتردد قبل مابدا الهجوم ... بس الوحوش دي قوية جدا لدرجة ان هالة الوحش العادي منهم ضعف هالتي مدمجة مع السيف بطاطس كمان
الوحشين وصلو عندي وحاوطوني من الناحيتين يعني من هقدر اهرب حتى الناحية الي مفتوحة رايحة على تجمع الوحوش الاكبر فقررت اني احاربهم هنا وزي ماتيجي
،، اااارررررغغ،، طعن ديناطور بطني الي كان واقف في ضهري ورماني زي المرة الي فاتت
قدرت اتفادا ضربة الوحش الي كان قدامي بسرعة مش كبيرة واتجرحت بس قدرت اهرب من طعنته وضربت طلقة بالمسدس جت في دماغة بس ردت للخارج تاني وباين ان درعه قوي زي الوحش الي قبله طبعا انا مش هينفع انفذ الخطة الي فاتت لاني حتى لو نجحت فيها مش هخرج سليم والوحش التاني هيكمل عليا فمفيش غير حاجة واحدة واني استنزف طاقتهم قبل ماطاقتي تخلص
،،اااااااااااااااااه،، صرخت صرخة بس حاولت اكتمها عشان الوحوش الي قريبة مني متسمعش وتيجي تحفل عليا ، رماني الديناطور وخبط في جزع شجرة كان قريب خلاني اتالم اكتر
( نقاط حياتك في انخفاض الان )
( تم تشغيل مهارة الشفاء )
( جاري معالجة الاضرار الجسدية)
الوحش التاني جالي وضربني برجله رفعني في الهوا بسرعة خيالية رهيبة وف لحظة كلن في الجو وصل فوقي و...
،،اااااااااااه يارجلييييي،، بصيت على رجلي مش موجودة خالص مفيش غير ددمم خارج من عند وسطي بغزاره الوحش اكل رجلي الاتنين في قضمه واحدة
وقعت على الارض وانا تقريبا نص فقط ومش عارف اتحرك من الالم
( نقاط حياتك في خطر الان )
( تم تشغيل مهارة الشفاء )
( تحذير ... انت الان في خطر بما ان اضرارك اكبر من قدرة الشفاء سياخذ وقت الشفاء وقت طويل )
رنت الرسايل دي قدامي وانا تقريبا كنت بغفل عيني الوحوش بتضرب فيا زي كيس الملاكمة ...كيس ملاكمة ايه انا تقريبا بقيت زي كيس زبالة اترمى في مكب زبالة مليان كلاب اول ماشافو الكيس اتسابقو عليه قطعوه عشان حته عضمه جواه او اي حاجة عشان ياكلووه ، وانا كدا بقيت اسوء لاني عبارة عن كيس لحم اترمي للوحوش دي وانا حرفيا مش قادر اعمل اي حاجة غير اني اتالم واصرخ كالعادة
انا زهقت بجد وتعبت ...تعبت من الالم وتعبت من كل دا انا زهقت مهما اتطور من نفسي مهما احاول ابقى قوي بلاقي الاقوى مني وديما انا المهزوم وانا المجروح انا بجد تعبت ديما انا الي براقب نفسي وانا بخسر اكن في حد شايف دا كله وهو مستمتع بتعذيبي انا بجد تعبت عايز ابقى اقوى عايز اتطور اسرع عايز اتطور وابقى اقوى عايز القوة
،، عايز ابقىىىىى اقوىىىىىى،، صرخت باخر كلمة وانا تقريبا بفقد الوعي وانا شايف الوحشين بينهشو في لحمي
(
(١- مهمة: التدريب اليومي على المدى الطويل ،
*الجري ١٠/١٠كم. اكتمل
*القرفصاء ٤٠٠/٤٠٠ اكتمل
*الضغط بيدين ٤٠٠/٤٠٠ اكتمل
*الضغط بيد واحدة كل يد على حدة ٢٠٠/٢٠٠ اكتمل
*العقلة٢٠٠/٢٠٠ اكتمل
* البطن ٤٠٠/٤٠٠لم اكتمل
النجاح في المهمة : هدايا غير متوقعة
الفشل : عقوبة غير متوقعة
الوقت المتبقي : 00:00:10)
التدريب ! ... التدريب اليومي م م ممكملش؟ ، ازاي نسيته ؟ ازاااااي ؟ كدا هشوف الكهف تاني لااااا مش عايز اعيش العذاب دا تاني بجد الوحوش دول الي بيعملوه اهون عليا من الكهف ?
( الوقت المتبقي لمهلة التدريب اليومي : 00:00:05)
(00:00:00)
( تم انتهاء الوقت المتبقى لمهلة التدريب اليومي )
( تم الفشل في المهمة اليومية)
( جاري الان تفعيل العقاب ... نامل ان تخرج سليم( • ‿ • )
سليم ؟ تمام هي كدا خربانة خربانة يلا بينا ?
وفي لحظة ظهرت بوابة نطرت الوحشين بعيد عني وسحبتني جواها وقفلت تاني
( انت الان داخل كهف ******)
( انت الان في خضم العقاب ... بما ان المستخدم زاد قوة عن المرة الفائتة سوف يتم تكييف العقاب )
( الوقت المتبقي لانتهاء العقاب 12:00:00)
( الوقت المتبقي لانتهاء العقاب 11:59:58)
اصلا؟ الوقت المرة الس فاتت كان ربع ساعة وبسببها قعدت نفسيتي تعبانة ايام كاملة! طب هعمل ايه انا في ١٢ ساعة كاملة ؟ هو انا فيا الحيل ؟ غير كدا دا لو. خلصت العقاب هيكون الوقت عدا والوحوش مشيت ومش هعرف اعمل حاجة وهتعب عقبال ماوصلهم تاني
( ايه مستعجل على الموت بسرعة كدا؟ ?)
انت فين ياعم من بدري انا كنت بصيح من بدري وانت ولا هنا
( لا مفيش كنت في الحمام بس )
حمام ايه بس
( حمام ***)
يعم يحرقك انا مش بسال ايه نوعة انا مستغرب ازاي نظام بيعمل حمام
( عادي يجدع هو حرام اخش الحمام ؟)
لا مش حرام بعيدا عن انك ازاي كدا بس حرام تسيبني بموت كدا
( متخافش مكنتش هتموت وانت عارف كدا كويس )
ايوة بس انا تعبت من اني ديما ضعيف كدا ومش عارف ابقى بالقوة المطلوبة ديما
( لا صعبت عليا طيب بص انت دلوقتي عندك طريقتين عشان تعدي الوقت دا بخير ... ياما تحارب الوحوش وتقتلهم كلهم ياما تفضل زي مانت كدا ونصيحتي ليك لو عايز تبقى اقوى زي مابتقول اتحرك وروح اقتلهم )
.يعم اقتلهم ازاي بس انت لسه شايف الوحوش قوة هالتهم ضعف هالتي مدمجة اصلا مابالك بالوحوش دي الي قوة هالتهم اصلا متقلش عن 500000
( لا هم بالظبط 655000)
ياريتها جابت دكر بط ... شكرا ع المعلومة
( ياعم ركز بس واستعمل نقاط قوتك الي انت ناسيها )
.قصدك ايه مش فاهم ؟.
( فيه عندك كذا مهارة انت مستعملتهمش ولا مرة حتى المهارات الي في مرتبة القدرات زي الفرعنة ومهارة امبراطور الفوضى ومهارة سيد الموتى )
.طب منا مش عارف استخدمهم ازاي حتى م فاكر دول خدتهم امتى اصلا ولا اعرف عنهم اي حاجة .
( لا تعرف دول اخدتهم من صناديق الحظ وبالنسبة لمهارة الفرعنة فدي زي ماقولت قبل كدا مهارة قديمة جدا كان المصريين القدماء بيستخدموها كتير لدرجة انهم اتشهرو وكان العالم فاكره سحر قوى جدا العالم كله كان بيقول عن الفرعنة دي انها سحر عظيم لا يقهر وكانو يستخدموها في الحروب ضد الاعداء الاقوياء زي الوحوش الاسطورية لو تسمع عنها )
قصدك الي كانو بيقولو عليها آلهة ؟
( الناس فاهمة غلط والعلماء اصلا ... الحكاية كلها ان كان فيه ناس زمان بيسموهم المخلصين او الخلاص دول كانو المتحكمين الاوائل في قوة الفرعنة وهو الي هزمو الوحوش الاسطورية وخلوها في صالح البشر ترعاهم وتخدمهم هم اه عانو كتير جدا بس لما اختفو الخالصين او المخلصين دول محدش قدر يسيطر على الوحوش الاساطير دي وادعو الاوهية وخلو الناس كلها تعبدهم زي ست وحورس وايزيس وامون الخ ابطال الخلاص دول اختفو ومحدش عرف عنهم حاجة لغاية النهاردة على الرغم من قوتهم الجبارة والوحوش الاسطورية دي اتخلدو في التاريخ والناس توارثت انهم دول هم الي بيحموهم وان لازم يعبدوهم ويعظموهم وانا من ساعتها مشوفتش اي واحد على الارض عنده قوة الفرعنة بعد ابطال الخلاص غيرك انت الوحيد الي قدرت تحصل عليها حتى لو عن طريق الصدفة من اول لما ايقظتني وانا عارف انك مش عادي وان فيك حاجة مميزة يا ادهم استخدم الفرعنة هي هتساعدك دلوقتي )
ياااااه ... كل دي معلومات وساكت ؟
( مانت الي مابتسالش اعملك ايه )
هو يعني لازم اسال في كل حاجة مفي مرة تعملها صدقة يجدع ? ...المهم ازاي استخدم الفرعنة دي ؟
( بسيطة اساس الفرعنة دي هو انك بتقول للجزيئات انك مختار وانها تسمع كلامك وتنفذه )
بس كدا ؟ ... مفهمتش برضو
( يعم بص انت بتبص للاجسام كدا )
ظهر وحش من الي شبه الخفافيش دي ورا
( الجسم : قابل للفرعنة )
اي دا انا فاكر محتاج تفكير وتخيل بقا واقعد سنين عان افعلها والكلام دا
( لا الصعوبة م شهنا انت معاك نظام الملوك يبني ف تفعيل واستخدام المهارات دا حاجة تافهة بالنسباله الصعب لسه بدري ومش عليا انا عليك انت يا ادهم )
لا مهو مغي اصعب من كدا ، ظهر الوحش وقرب بسرعة خارقة بس عيني قدرت تجاريه وظهر كلمة قابل للفرعنة دوست موافق
،،ارررررغ،، صوت الوحش وهو واقف بيتحلل حرفيا قدامي ولونة بيتحول من ازرق للون البني لون العفن انا عارفة كويس لاني كنت بشوف فديوهات احياء كتير وبحبها
( اهو شوفت سهلة ازاي )
سهلة ايه الوحش دا المفروض اني كدا اقدر اقتل اي وحش بسهولة كبيرة
( مش بالظبط كدا بس تقريبا اه بنسبة 90% )
تمام يلا نلعب شوية بقا ?
( عيش ياملك النظام ?)
( اه صح نسيت اقولك على حاجة مهمة ... افتح المخزن كدا )
سمعت كلامه وفتحت المخزن واتصدمت ... اي دا ؟ ... دا الوحش الي فعلت عليه المهارة كامل
( دوس عليه كدا )
عملت كدا ودوست عليه
( وحش من القرون الوسطى قوة هالتة :650000
هل تريد ضمه الي جنود الفرعون ؟ )
دوست نعم
( تم انضام جندي جديد الي جيش الفرعون ... ملحوظة : بما ان مستوى المستخدم حاليا ضعيف نسبيا سيتم خفض مستوى الجندي الاساسي الي قوة هالة بنفس قوة هالة المستخدم )
اي الجمدان دا .. على الرغم ان الوحش مستواه قل او اقول عليه الجندي بس كدا اكني عملت نسخة بنفس قوة هالتي ولسه فيه تاني
الوحش خرج من المخزن وكان شكله هو هو بس لونه كان شبه بني او بني فاتح وعينيه كانت مش موجودة وكان كل عنيه مكانها تراب حرفيا بيخرج منه اول ماشافني نزل على رجل زي فارس قدام ملكه كانت وقفته كلها فخامة كدا
( يمكنك القاء الاوامر على الجندي الان)
انا بس كل الي عملته اني بصيت على الوحوش التانية بتوتر ، كل الي حصل ان الجندي الفرعوني دا قام ولف وف لحظة بقا ورا وحش منهم هم اه قوتهم عالية اعلى بكتير من قوتنا احنا الاتنين سوا بس الجندي عض الوحش عضة واحدة خلت الجزء كله من جسمه يتحول للون بني وبدا الوحش يضرب باقي جسمه وياكله حرفيا ويخربش فيه ويعض فيه
( قام جندي الفرعون بقتل وحش مستوى عالي يمكنك الان ضمه الي جنودك يا فرعون )
احا ايه العظمة دي ?
( لقد قمت بضم جندي اخر اليك )
( عدد الجنود الان : 2/15)
اي دا هو ليها حد؟
( اها طبعا دا في صالحك انت )
ليه يعني مش فاهم هو فيه فرعون عنده ١٥ جندي بس ؟
( الحكاية مبتتحسبش زي مانت فاكر ... اولا انت قوة المانا بتاعتك مهمة عشان استمرارهم على هيئتهم ثانيا مرتبة المهارة الفرعنة حاليا ضعيف لانك مفتحتش ولا مشتق فيها )
طب اعمل ايه عشان ازودهم؟
( بسيطة ..علي مستواك على اد ماتقدر ، وعلي مستوى الهالة الي بتسميها الهالة الاصلية هههه ودي م هتعلى غير لما تعلي طاقاتك كلها وتكتسب طاقات جديدة )
اه اصدق فعلا سهلة جدا ?...طيب خلينا دلوقتي في العظمة الي هتحصل دي سيبني بقا انتقم واخد حقي ?
( عيش ياملك النظام ? لما تحتاجني ناديني بس )
بدات انطلق ناحية الوحوش الي زاد غضبها وتوترها امرت الجنديين يهجمو على كل الوحوش الي موجودة الي كان تقريبا عددهم فوق ال١٠ الاف كانو هم حواليا وانا احول الوحوش بس
( تم تحويل الوحش الي جندي فرعون .. عدد الجنود : 15/15)
انطلقنا ناحية الوحوش كلنا هم ياكلو في الي يقابلوه ويحولوه بس انا مكنتش اقدر اتحمل اكتر من 15 فكان بيتهدر كلهم وانا طبعا بيصعب عليا لو كنت اعرف كنت عليت مستواياتي من بدري اكتر
فضلنا على الوضع دا تقريبا تلت ساعات لغاية لما قتلناهم كلهم
( اي دا خلصت بالسرعة دي ؟)
ااه طبعا امال انت فاكر ايه يبني انا كنت لوحدي هعرف اقتلهم برضو بس الوقت الي محتاجه دلوقتي احنا ١٦ واحد من نفس قوتي
( دلوقتي كنت هتقتلهم لوحدك ؟ اومال ابويا الي كان هيعيط اول ما دخل الكهف ؟)
مهووو اصللل
( يعم بلا مهو بلا بتاع يلا استعد للموجة التانية )
احا موجة ايه ؟ هو لسه فيه تاني ؟
( اها طبعا يبني احنا لسه بنقول يا هادي )
( مبروك ايها الملك لقد تخطيت اول موجة من موجات العقاب )
( يتم الان حساب المكافئات )
( تم تاجيل المكافات )
( يرجى اكمال جميع الموجات والخروج سليم من الكهف لتلقي جميع المكافئات)
( جاري بدء الموجة الثانية يرجى الاستعداد )
،، دخييييييل ،، سمعت صوت صرخة حرفيا خرمت ودني من شدتها ، ظهر من من الجدران اجسام غريبة اوي قريبة لشكل الانسان بس لونهم كلهم اسود
( وحش الالف الغامض : قوة الهالة 800000
نقاط الحاة:*******
نقاط المانا: *******
المستوى : ***)
ودا ايه ان شاء ال** مش فاهم
( مستواك يا بجم اقل من انها تظهرلك )
اه فهمت شكرا ?
هم كلهم كام واحد ؟
( حوالي 50000)
كمان ! يعني مش بس هالتهم اعلى من الي فات لا وكمان اكتر ؟
( اها بس بص فيه حاجة مهمة )
ابهرني
( افتح قايمة الجنود بتاعتك)
( دوس على اي جندي فيهم )
ظهرلي علامتين واحدة مكتوب عليها دمج وواحدة مكتوب عليها ترقية
( جدع انت ممكن تدمج الجنود بتاعتك مع الوحوش الجديدة زي مانت عايز وكمان ممكن ترقيهم في المستوى كل الي انت هتحتاجة عشان ترقي الجنود ياما عملات او تعلى مستوياتك انت شخصيا )
حلو شكرا على المعلومة بس م عارف تقول المعلومة دي بدري شوية وانا بقتل في ال١٠ الالف كنت استفدت بيهم حتى
( انت الي مسالتش قولتلك وغير كدا بص لنص الكوباية المليان ياملك .. قدامك ٥٠٠٠٠ وحش اقوى بكتير من الي فاتو استمتع يا ملك ?)
ماشي ياعم هعديهالك بس المرادي
اتحركت ناحية الوحوش دي واستدعيت الجنود كلهم وخرجت السيف بطاطس بلاك وفعلت هالتي وشغلت مهارة الفرعنة
( تم تشغيل مهارة الفرعنة على الوحش )
( تم فشل مهارة الفرعنة يرجى المحاولة لاحقا)
ايه الي حصل دا يعم انت مش قولت انه عادي
( اها بس مقولتش انك تقدر تحولهم ?)
( من المستحيل اصلا انهم يتحولو دول من نخبة الوحوش في العالم الخامس الي قوتهم اعلى من مستوى A بكتير كمان في عالمك دا وغير كدا هم بيعتمدو في قتالاتهم على السحر والسيوف )
بقولك ايه انا ميخصنيش دا كله انا هحولهم يعني هحولهم
( تم تشغيل مهارة الفرعنة على الوحش )
( تم فشل استخدام مهارة الفرعنة يرجى المحاولة لاحقا )
لازم انجح ..حتى لو قعدت طول الليل احاول
( تم تشغيل .......)
.
.
.
.
.
فضلت افعل المهارة عليهم لغاية لما زهقت وقربت اني ايئس ...
( نقاط المانا لديك في الانخفاض ... اذا قلت نقاط المانا كثيرا سوف تفقد استدعاء الجنود )
طب انا مش عارف اعمل ايه كدا مفيش قدامي غير اني ا...، جت في دماغي فكرة قولت اجربها
الوحوش كانت قريبة من شكل الي قبلها بس شكلهم قريب من البشر في الملامح ... شكلهم اقوى بكتير فانا كل الي عملته اني اامر الجنود كبهم يحاوطو وحش منهم وانا في النص انا والوحش بحيث اني استفرد بيه واقتله وبالفعل الجنود نفذت الامر وحاوطت جندي والوحوش زي مايكونو عارفين الي هعمله فسابوني وفضلو يبصو عليا اكني داخل القبر بنفسي كانت نظراتهم كلها خبث وضحكات نصر مكتومة .
اول دخلت للوحش كان سياف اول ماشافني وقف وقفة كلها فخامة ورفع سيفه وفضل ثابت وانا كل دا مستنيه يهجم عشان اقتله
( ياهبل بتعمل ايه ؟)
ايه مستنيه عشان اقتله
( انت عبيط يبني ولا انت كدا ؟ هو فهم الي انت عايزة اصلا من بدري بس في قانونهم انت كدا بتتحداه في قتال فردي خلي بالك لان الي قدامك دا ضابط في الجيش دا كله يعني اعلى من مستوى الجندي فاهم؟)
فهمتك ... عشان كدا فضلو ساكتين وهم واثقين اني هخسر ؟
( بالظبط .. ركز بقا عشان متموتش بجد )
عيب عليك ... ورفعت السيف بلاك زيه اول ماشافني رافع السيف بتاعي نزل سيفه واخد وضعيه القتال وف لحظة كان قدامي ضارب بالسيف بتاعه بس انا صديتها بالبطاطس بلاك من قوتها وقعت على الارض
الوحوش اول ماشافتني واقع من الضربة فضلو يضحكو بصوت عالي انا طبعا اتوترت والجنود بتاعتي الي محاطين الساحة بينا لاحظت فعملو صوت زي الزمجرة وكانو هيتحركو بس انا امرتهم انهم يفضلو مكانهم ثابتين الموقف خلى كل الوحو الي مستنية اني اموت برة يسكتو مرة واحدة والسياف الوحش الي كان قصادي ملامحه اتغيرت وبصلهم
،، خونة،، اتكلم انا اتصدمت ازاي وحش بيتكلم وبعدين بصلي وقال ،، متفتكرش انك عشان معاك كام وحش جندتهم وخلتهم يخونو وطنهم وجيش ارضهم تبقى انت كدا عظيم واوعى تفتكر انك ممكن تجند واحد فينا تقريبا اقل واحد في جيشنا يقدر يمحيكو من هنا بسهولة لوحده ،،
،، عارف ... بس الي انت متعرفهوش عني يا استاذ وحش بيتكلم اني مبستسلمش بسهولة ?،، رديت عليه بعد لما وقفت وبستعد المرادي ياقاتل يامقتول لاني لازم انهي دا كله
** بعد مرور شهر كامل **
،، ادهم !،، اتكلمت شاهي بعد لما شافتني واقف على باب القصر
،، ايه مش هتقوليلي ادخل يعني ؟ ،، قولت وانا واقف على الباب هدومي شبه مقطعة وعضلاتي بارزة هي لاحظت وفضلت باصة عليهم كتير وبعدين قالت
،، ا ا ااه اتفضل اتفضل دا بيتك المفروض مش محتاج لاذن ،، ردت وهي باصة على عضلاتي البارزة وطولي الي اتغير وزاد شوية وبعدين كملت ،، انت اتغيرت تماما في شهر واحد ازاي كدا ؟ ،،
،، هحكيلك كل حاجة بس الاول فين سلمى وباقي الخادمات ؟ ،، رديت عليها وانا بدخل القصر وبعدين كملت ،، ايه دا خادمين جداد ؟ القصر اتغير اوي في شهر ،،
،، اقعد طيب استريح ولا اقولك روح خدلك شاور لغاية لما اجهزلك تاكل اكيد جعان ،، ردت هي في حزم وشبه توتر باين عليها انا ازاي هنا اصلا
،، اه وال** انا هموت من الجوع وحشني اكلك ياشاهي ?،، رديت عليها مجاريها في الكلام انا طبعا مش جعان بس هي هتستغرب انا ازاي كدا اصلا عشت شهر من غير اكل
،، تمام يلا روح سلمى هتلاقيها نايكة في اوضتها ،، ردت حسيت انها عايزة تزحلقني او تخفيني دلوقتي حسيت ان فيه حاجة
شاهي سابتني ومشيت وانا طلعت اسلم على سلكى بسرعة وحشتني بنت الاوزعة
،، عمو ادهم اااع?،، جريت عليا وهي بتعيط مش مصدقة اني عايش وباين انها كانت بتعيط حضنتها واترمت في حضني او انا الي اترميت في حضنها مش عارف مين فينا الي محتاج الحضن دا
،، وحشتيني اوي يحبيبتي ،، رديت عليها وانا بحسس على شعرها بحنية وهي بتتنهد من اثر العياط
،، انت كنت فين دا كله يعمو انا كنت كل يوم بعيط وانا نايمة لوحدي ?،، ردت ببرائة لدرجة اني معرفتش ارد اقول ايه فخدتها في حضني شوية وبعدين قالت هي
،، انا زعلانة منك عشان انت قولتلي انك مش هتسيبني يعمو ابدا وسبتني ،، وهي في حضني انا كنت دمعت وبعدين رفعت وشها وبصيت في عنيها
،، انا اسف يحبيبت قلبي انا مكنش بايدي اني ابعد واوعدك اني مش هبعد عنك تاني ،، قولت وهي كانت مبتسمة ببرائة وبصالي
،، خلاص ياعمو انا سامحتك انا اه كنت كل يوم بتوحشني وكنت بخاف وانا نايمة بالليل لوحدي وكنت عايزة اضربك لما اشوفك بس اول ماشوفتك يعمو نسيت دا كله وبقيت عايزة افضل في حضنك علطول ?،، ردت وهي بتهدا وبتنام في حضني
،، معلش يحبيبتي انا لو كلن بايدي مكنتش بعدت لحظة عنك بس مش بايدي واديني رجعتلك اهو ،، رديت وهي في حضني وكانت نامت تقريبا من تعب العياط شلتها ونيمتها على السرير وغطيتها وبوست جبينها اول مابوستها ابتسمت ابتسامة خفيفة وهي نايمة تقريبا بتحلم
،، احلام سعيدة يا ملاكي الصغير ،، قولتها وانا بغطيها وبطمن انها نامت
روحت الحمام مليت البانيو وجهزته تقريبا نسيت شكله ايه ، الشهر الي كنت فيه جوا الزنزانة حسيت انه سنة او اكتر رميت نفسي في البانيو بعد لما قلعت هدومي المقطعة ودخلت البانيو رخيت جسمي كله بجد راحة متتوصفش يستحق فعلا يتسمى بيت الراحة غطست تحت المياه وسرحت بفتكر العذاب الي حرفيا كنت عايشة في الزنزانة
خلصت الحمام بعد فترة وخرجت لبست هدوم جديدة ونزلت اشوف شاهي وشيماء وشيري على الرغم انهم كانو معذبني بس وحشوني خصوصا شيماء بنت الفرس
في الدور الاول كان فيه الحارسين الي كانت جميلة بعتاهم وكان فيه اتنين تاني لبسهم فخم واحد فيهم معاه سيف والتاني واقف قدام شعر واحد اصفر او دهبي والتاني شعره احمر ظهرلي شاشة من النظام بتوضح سماتهم الي فجاتني بس مش لدرجة الانبهار وهتعرفو ليه بعدين
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0
الاسم : التنين الاحمر
التصنيف العالمي :51
المستوى: 250.
قوة الهالة : 25000000#
الفئة: تنين ( عالي المكانة )
اللقب: ********
القدرة : ددمم التنين الاصلي__ سياف
العملات المملوكة :*************
____________
السمات :
القوة :100000 القوة الجسدية : 100000
القوة السحرية:150000
الدفاع: 100000 الدفاع الجسدي :100000
الدفاع السحري:100000
السحر :الدرجة التاسعة
المانا:1000000
نقاط الحياة : 2000000
الكي : المرتبة الرابعة طاقات اخرى طاقة التشي والين واليانج من الدرجة الرابعة)
خفة الحركة : 80000 التحمل:150000
_____________________________________
( تم اكتشاف قدرة جديدة يمكن للمستخدم تعلمها )
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0
الاسم : التنين الاسود
التصنيف العالمي :50
المستوى: 300
قوة الهالة: 30000000
الفئة: تنين ( عالي المكانة )
القدرة : تنين ذو ددمم اصلي__ملاكم
____________
السمات :
القوة :150000 القوة الجسدية : 150000
القوة السحرية:155000
الدفاع: 100000 الدفاع الجسدي :100000
الدفاع السحري:120000
السحر :الدرجة العاشرة
المانا: 2m
نقاط الحياة : 4m
الكي : المرتبة الرابعة طاقات اخرى طاقة التشي والين واليانج من الدرجة الثالثة)
خفة الحركة : 100000 التحمل:150000
_____________________________________
( تم اكتشاف قدرة جديدة يمكن للمستخدم تعلمها )
ايه العظمة دي ...شكلي كدا قابلت ناس اقويا بدري ?
،، احنا المفروض خلصنا كلامنا مستنيين ايه حضراتكو ورانا شغل ،، اتكلمت شاهي وانا كنت جاي ناحيتهم وبقرب
،، اه وماله ... بس مش تعرفينا الاول بالعضو الجديد ؟،، رد التنين الاحمر وهو باصصلي
،،اعرفك انا ... انا الي خرجت من الزنزانة مستوى A وانهيتها ،، رديت عليه وانا بقعد على السفرة عشان اكل ببرود
،، مهو واضح طبعا باين عليك اقوى مما تبدو انا التنين الاحمر مشهور اوي في قارة اسيا والعالم لاني مصنف عالميا 51 ..سعيد جدا بلقائك ،، رد التنين الاحمر وهو بيمد ايده عشان يسلم وانا على الكرسي على السفرة مش معبرة اصلا وببص للاطباق
،، اي دا يا شاهي فين المحشي ؟ ازاي متعمليش محشي يعني وانتي عارفة اني بحبه ،، قولت لشاهي مش معبره اصلا
،، احم اسفة حالا هيبقى موجود ،، ردت شاهي وهي بتحاول تكتم الضحك وشاورت بايديها بس ظهر وسط السفرة طبق محشي كبير نصه بالرز ونصه باللحمة المفرومة
،، ايوة كدا اديني في المحشي يلا اقعد مد ايدك ياحمر ،، قولت وانا ببدا الاكل ومش معبر اي حد اصلا
،، اقعد اقعد ياحمر دا محشي يصحبي وانا بضعف قدام الاكل المصري صراحة ،، رد التنين الاسود وهو مش مديني اعتبار اصلا ولا انا برضو
،، بس ايه رايك محشي شاهي لا يعلى عليه صراحة ،، رديت وانا باكل ومش معبرة
،، بس صح مش غريبة يا استاذ ادهم تدخل وتخرج من زنزانة خطيرة كدا لوحدك وسليم كمان ؟،، قال التنين الاسود وهو عابث وبياكل
،، بس ايه رايك في اللحمة تحس كدا انها لحم غزال حاجة جامدة ،، رديت ببرود وانا مش معبره
،، بقولك ايه يا ادهم الزنازن الي من النوع دا مبتظهرش غير نادرا ،، قال التنين الاحمر الي كان واقف بيشيط من تصرفاتي
،، ماذا بعد ،، رديت ببرود
،، الزنازن الي من النوع دا بتظهر ومبتختفيش الا لما تنتهي تماما انما اشمعنا الزنزانة دي بالذات ظهرت وسحبتك انت بالذات واختفت تاني وبعدها بشهر ظهرت نفس البوابة لنفس الزنزانة في نفس المكان ويخرج منها نفس الشخص الي دخل فيها مش غريبة دي شوية ؟،، قال التنين الاحمر وهو حرفية شايط من برودي وطريقتي في التعامل معاهم هم الي تقريبا اكتر من 950000 مستيقظ تقريبا معظم مستيقظين العالم كله بيهابوهم ويخافو منهم وبعدين يبص للتنين الاسود يلاقيه مش مهتم اصلا وبياكل عادي جدا ويهزر معايا
،، شاهي هي شيماء فين صح من ساعة لما جيت وهي مش موجودة ولا باينة ،، قولت وانا باكل وباصص لشاهي الي مش قادرة تمسك نفسها من الضحك
الحارسين بتوع الاكاديمية كانو واقفين ورا مرعوبين حرفيا من الاتنين دول وخايفين من رد فعلهم وعمالين يشاورولي اني ابطل الي بعمله دا وانا اصلا مش معبرهم ومندمج اوي في المحشي
،، احم شيماء في الاكاديمية هبقى اقولك بعدين الي حصل ،، ردت شاهي وهي بتحاول متتكلمش كتير
،، اشطا اشطا طيب انا اكلت يلا شيلي الاطباق ،، قولت لشاهي وانا بقوم من على السفرة
،، استنى يعم انا لسه مخلصتش اكل اله ،، رد التنين الاسود وهو هيموت على صابع المحشي الي اختفى من ايده
،، انت ملقتش غير المحشي بتاعي وتاكله روح كل خفافيش يعم ولا قطط انت مش من اسيا؟ ،، رديت عليه ببرود عابث
،، مين قال الي دا اكلنا هو فيه ناس معينة بتاكل الحاجات دي اه بس مش كلنا وبنقرف عادي برضو ،، رد التنين الاسود
،، يعني مش انتو الي عملتو كورونا بالخفافيش بتاعتكو دي ؟،، رديت وانا عابث الوجه
،، يعم وال** ماحنا انت شكلك كنت نايم متعرفش حاجة ،، رد التنين الاسود عابث
،، انا حرفيا كنت نايم اه بس ماعلينا انتو المفروض خلصتو الي كنتو جايين عشان مستنيين ايه ؟،، رديت وانا كنت خارج للملعب
،،عايزين الكارما يا استاذ ادهم ياريت بخدوء تسلمهلنا من غير شوشرة ،، رد التنين الاحمر بوجه جاد
،، ولو محصلش ومسمعتش كلامكو ؟،، رديت وانا بشاور لشاهي عشان تفهم اني عايز اتدرب
،،شششششييييششششششش،، صوت تفعيل هالة قوية كانت خارجة من التنين الاحمر خلت الجو شبه معتم والحراس وقعو على الارض رغم قوتهم شاهي بدات تتوتر على عكس عادتها وانا واقف ثابت في مكاني متحركتش ولا اتهزلي حتى جفن واحد
،، انت بتعمل ايه ؟ انت ازاي تجرؤ انك تظهر هالتك العبيطة دي قدامي ?،،
وهنا خلص الجزء التاني من قصتنا النهاردة وياترى مين الي غضب كدا وهيحصل ايه بعد كدا وادهم ازاي اصلا خرج من الزنزانة وشكله ازاي اتغير كدا طوله وعضلاته زادو وياترى هيعمل ايه مع الاتنين الاقوياء من الرتبة S والمصنفين عالميا استنو الي جاي وهتعرفو ولو حابين تشاركوني رايكو وتتوقعو ياريت اتشرف برايكو الي يهمني جدا ?
اه صح نسيت اقولكو على قصة حلم المراهقة في مسابقة الربيع الوردي ومتنسوش تصوتولي ?
سلام يا مستيقظين
?
الجزء الثالث
وصلنا الجزء الي فات لما التنين الاحمر فعل الهالة بتاعته عشان يخوفني بس انا كنت واقف ثابت ولا اكن حاجة موجودة بس من الناحية التانية فيه شاهي كانت متوترة بسبب الهالة دي رغم قوة تجمل شاهي العالية والحارسين طبعا الي ملهمش لازمة كانو حرفيا عملوها على نفسهم من الرعب الي عملو التنين الاحمر بسبب الهالة بتاعته والتنين الذهبي كان حرفيا واقف بيتاوب اول لما فعل التنين الاحمر الهالة بتاعته تعبيره اتغير تماما
،، انت اتجننت ؟ انت ازاي تجرؤ تفعل هالتك الضعيفة دي قدامي وانا واقف يا حيوان انت ?،، قال الجولدن دراجون وهو بيغير تعبير وشه لتعبير جد وغضب الي خلى زميله يخاف منه لانه تقريبا الغى تفعيل هالته فلحظة وانا براقب دا كله بصمت
﴿ملحوظة صغيرة بس انا ترجمت الاسمين بالانجليزي عشان تبان وتلعلع كدا ماعلينا نكمل ﴾
،، انا اسف بس ...،، قال الريد دراجون قبل مايقاطعه الجولدن دراجون من غير مايفعل هالته وهو باين عليه انه مهيب جدا
،، من غير اسف دا اخر تحذير ليك مش هتتكرر تاني ،، وقال الجولدن قبل مايرجع يضحك تاني ويرجع زي ماكان
،، الظاهر كدا انك انت القائد بتاعه... ونعم?،،قطعت الصمت بالجملة دي الي خلت الريد دراجون هيشيط مني وعايز يهجم عليا يقتلني ناو
،، لا بس اي رايك ؟ اخدت بالك من الطريقة ؟،، رد الجولدن دراجون وهو بيضحك وبعدين كمل ،، ادهم انت اخدت الكارما بتاعة الدونجون صح ؟،،
،، وايه يعني فيها ايه ؟،، رديت وانا باصص ليه ببرود
،، ولا حاجة احنا بس كنا عايزين نتفاوض عليها لانها تهمنا ،، رد الجولدن دراجون وهو حازم
،، اه ممكن بس فيه مشكلة واحدة صغيرة ،، رديت بتعبير عابث ،، وبعدين كملت ،، اصل انا اكلتها كلها،،
،، لا عادي طالما صغ... ،، رد الجولدن دراجون وبعدين وقف وكمل لما استوعب ،، احا انت بتقول ايه انت عبيط ولا بتسرح بينا ؟،،
،، لا بجد اكلتها بجد مقولكش على طعمها جمداااان ابقى جربه ،، رديت عليه ببرود
شاهي كانت واقفة من الصدمة مش مصدقة ازاي دا حصل مش فاهمة ازاي اصلا ودا شبه مستحيل
،، انت بتتكلم بجد يعني انت مستوعب الي بتقوله ؟،، رد الجولدن دراجون وهو بيحاول يستوعب الموقف وبعدين كمل ،، بص يا ادهم انا متفهم انك لسه خارج من زنزانة خطيرة وواجهت كتير طبعا وبحكم خبرتي بما انك دخلت وخرجت منها لوحدك معنا كدا انك انهيتها لوحدك والي بناء عليه انت اتطورت اكيد ودا واضح على شكلك وهيئتك الجسدية بس عايز اوضحلك حاجة انت كدا بتخالف قوانين تحالف الدول العالمي وبكدا بتعادي كل الصيادين والابطال الاوائل ،، قال وبعدين كمل ،، انا هوضحلك اكتر الكارما دي ...،،
،، عارف الكارما دي جوهر الزنزانة ومبتخرجش غير للي انهاها تماما ودي بتكسب الشخص سمات ومهارات وعملات وخبرة الخ وهي مهمة للدول عشان تطور بيها ابطالها الاوائل الخ فاهم بس انا اكلتها كلها ويدوب على ادي ،، قولت بعد لما قاطعته تعبيره متغيرش كان ثابت عكس شاهي والريد دراجون الي كان مش مصدق الي بيتقال وفاكر اني بكدب عليهم
،، بص يا ادهم انا مش هكدبك لاني بصفتي تنين مش شامم من تردداتك الجسدية اي تغير يعني انت تقريبا بتقول الحقيقة بس بكدا انا بحذرك تقريبا انت كدا بتعادي الدول الخمس العظمى لوحدك ودا خطر عليك انت والي قريبين منك ،، رد الجولدن دراجون وهو وجه حازم ببرود
،، تمام شكرا على المعلومة فيه حاجة تاني ؟،، رديت عليه ببرود
،، اه انت بما انك اكلت الكارما زي مانت بتقول الاتحاد مضطر انه يمنعك من دخول الاكاديمية والتعلم فيها بحكم انك استهلكت كارما من المستوى A بتتقسم على خمس دول عظمى اسف بس مش بايدي اعمل حاجة ليك ،، رد الجولدن دراجون وهو واقف وبيلف عشان يمشي وبعدين وقف وقال
،،علفكرة شكلنا كدا هنتعامل مع بعض كتير الفترة الجاية ?،، رد وهي بيشاور للريد دراجون عشان يمشو وخرجو الاتنين من القصر واحنا بنبص عليهم وشاهي مستغربة لسه وبتبصلي
وصف جسمي بعد خروجي من الزنزانة طولي 185 ووزني80 ومعظمهم عضلات متناسقة مش كبيرة بس باين اني اتطورت واتغيرت عن شكلي الضعيف الهزيل قبل كدا لون بشرتي ثابت زي مهو قمحي وشعري الب اتغير عيني من اللون الاسود للون الازرق المائل للبنفسجي شكلها حلو جدا يخليك تفضل باصص ليها متزهقش.
،، هتفضلي تبصيلي كتير ؟،، قولت لشاهي وانا باصص ناحيتهم وهم خارجين
،، ها! انت ازاي اتغيرت كدا ممكن تقول ايه الي حصل ؟ ،، ردت وهي باصة ليا بانبهار
،،اه ممكن بس الاول هعمل التمرين اليومي واحلصة واجيلك نتقابل في قاعة التدريب بعد ساعة ،، قولت وانا بجهز نفسي وخارج للملعب وسبت شاهي وهي لسه بتراقبني ومستغربة مش مصدقة
﴿ لا عزيزي القارئ مش هناولك الي عايزه دلوقتي اصبر شوية ? ﴾
* عند شاهي*
شاهي دخلت اوضتها بعد لما سبتها واتصلت على جميلة
،، ايه فيه اي جديد طمنيني ،، سالت جميلة وهي قاعدة على المكتب
،، ادهم رجع ،، ردت شاهي وهي متوترة
،، ايه بجد؟ ?،، قالت جميلة
* عندي انا في الملعب *
خلصت التمرين بعد ساعة كالعادة والجوايز اجلت استلامها دلوقتي ، دخلت القصر ونزلت للقاعة اقابل شاهي هناك وفعلا لقيتها مستنياني والمرادي مش لابسة البدبة ومش جاهزة زي كل مرة وحازمة
،، ايه مجهزتيش ليه يلا عايز ابدا التمرين دلوقتي ،، قولت لشاهي الي كانت سرحانة وبتفكر في حاجة
،، هاي يالي هنا شاهي ،، ناديت عليها عشان تبصلي
،، ها! ا ا اااه تمام بس مش دلوقتي انا محتاجة اتكلم معاك شوية ،، ردت شاهي بعد لما قاطعت تفكيرها
،، عارف ... عايزة تعرفي الي حصل فانا هريحكو كلكو واقول بقا وامري لل* ،، رديت وانا عابث بمزح
،، كلكو الي هم مين ؟،، ردت شاهي بتوتر
،، للقراء ،، رديت
،، قراء مين؟ ،، ردت هي
،، القراء يبنتي الي انتي بطله في القصة الي ... ماعلينا دا حوار ... المهم اعملي باي باي وخلاص ،، بعمل باي باي للهوا
،، انت بتخوفني كدا يا ادهم احيه ،، ردت وهي بتضحك
،، يبنتي متاخديش في بالك دا حوار كبير كدا المهم نبدا الحكاية ،، رديت وانا بقعد جنبها على الكرسي
*فلاش باك *
كنت انا واقف قدام الوحش الي من نوع الضابط متوتر شوية لانه اقوى مني بس انا من النوع الي مابيستسلمش بسهولة .
،، هتفضل واقف كدا كتير ؟ انت خايف ولا ايه ؟،، قولت الجملة دي الي تقريبا خلته يغضب لانه هجم عليا في لحظة
،، انت ازاي تجرؤ على التفوه بالكلام دا انت اضعف من انك تتحداني حتى ?،، رد وهو بيهجم ومن غير مايفعل هالته كان بيضرب بسيفه بس جمات غير متناسقة وسريعة قوية كنت الي بعمله بحاول افاديه بس بصعوبة صرب ضربة افقية وطيت ضربت رجله بكل قوتي خلته يبعد شوية
،، هاهاها انت فاكر الكام ضربة دول هياثرو فيا ؟ كدا يبقى هتموت بسهولة ?،، قال لما ضربته ضربة تاني وانا طاير في الجو برجلي على دماغه
،،ششششييششش،، فعلت الهالة الاصلية بتاعتي الي زودت سماتي اضعاف وانطلقت ناحيته بسرعة خارقة
( تم تفعيل هالة المستخدم الاصلية بنجاح )
( زادت جميع سمات المستخدم الملك *100 )
( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠*)
( زادت جميع سماتك 1000*)
زودت سرعتي واتحركت بسرعة خطيرة لدرجة اني اختفيت تمام وظهرت وراه وضربته برجلي بس هو صدها بايد واحدة بردة فعل سريعة جدا وحركة سريعة بسيفة كان هيقطع رجلي بعد لما مسكها بايده لحسن حظي اني عرفت افلت لاني ضربت برجلي التانية عشان يسيب رجلي ويصد التانية وبسرعة الضوء رجعت لورا
،، لا حلو يجي منك ... دا الي قدرت عليه ؟? بص واتعلم ازاي تبقى جامد يا... ملك قال ??،،قال الوحش وانا مستغرب ازاي عرف اني ملك النظام او دي قدرتي اصلا هل هو كمان يملك نظام زيي؟
( ركز ياعم انت التاني عشان دا بدا ينرفزني ويتخطي حدوده )
حدوده ؟
( اه طبعا مش النظام الي عامل الزنزانة خلي بالك انت ياعم وركز في الي قولتهولك قبل كدا )
متخافش ... انا عندي خطة
اتدعيت السيف بتاعي من المخزن ودمجت هالتة مع هالتي الاصلية وبكدا خليت السمات بتاعتي تعلى اكتر وتضاعف
اترحكت بسرعة واختفيت وظهرت وراه وضربت المرادي بالسيف وصدها هو بسيفه بسرعة خيالية وضربته برجلي بسرعة خيالية
( تم تفعيل مهارة الفرعنة على العدو )
( تم نجاح المهارة ... جزء من العدو تم تحليله تماما بسبب ضربة المستخدم بالمهارة )
،، الفرعنة ؟ ازاي ؟ هو انت !... ااااااااااه ،، صرخ الوحش الضابط بعد الضربة الاخيرة لاني فعلت الهالة وضغطها كلها في رجلي ودمجتها مع مهارة الفرعنة الي خلت الضربة قوية بصورة رهيبة وغير كمان التاثير بتاعها بعد الضرر الي خلى الجزء كله يتفتت تماما ويعفن
،،ايه وجعتك اوي ؟ طيب مانت عادي اهو يعني مفيش اي افشخانات ?،، قولت الجملة دي ويارتني ماقولت لانه حرفيا دخل في حالة بعد الصرخة دي وعينه اتحولت ولونة اتغير كمان وجسمه اتضخم
( تحذير ... دخل العدو في المرحلة الثانية من الهياج بسبب ارتفاع مكانته ورتبته ... يرجى توخي الحذر لان العدو الان اقوى بكثير من السابق )
شكرا ع المعلومة
،، شششششيييششششش،، صوت تفعيل هالة الوحش خلى الجو يضلم شوية والي خلى كمان درع الجنود الي كانو محاوطينا يتوترو ويخافو حتى الوحوش التانية كلهم حسيت انهم بداو يتوترو لان هتافهم الي كان مالي المكان بدا يضعف
( تحذير ... تم خفض سمات المستخدم بسبب تاثير هالة هياج الوحش وبدوره سيتم تخفيض سمات الجنود )
احا هو انا ناقص
،،ارررغ ،، اختفى الوحش وظهر قدامي وضرب بسيفه اخترق بطني وانا ملحقتش حتى المحه بشبب سرعته حتى بعيني الي سرعة زي دي متاثرش عليها
،، الموت الموت الموت للملك ،، قال الجملة دي وهو بيغرز السيف كمان اكتر واكتر جوا بطني بغل
( تحذير... تم خفض نقاط حياة المستخدم بسبب قوة ضربة العدو )
( تم تشغيل مهارة الشفاء بنجاح ... جاري شفاء الجروح )
( فشل الشفاء بسبب وجود عائق في جسد المستخدم برجاء التخلص منه )
مش عارف اعمل ايه... نظام اقتراح بسرعة
( شجاعة ضربة مزدوجة فرعنة كررها كذا مرا )
حلو والحقنة امتى ؟
( قبل الخزوق )
خزوق ايه ؟
،،اااااااه ،، صرخت صرخة بعد ماحسبت موجع في منطقة غريبة ببص ورا لقيت فيه وحش من الوحوش حدف السيف بتاعه في ضهري
( الخازوق دا ... تعيش وتاخد غيرها )
،، ااررررغ ،، ضرب الضابط الوحش دا ايدي بالسيف وجرحها جرح عميق جدا لدرجة مبقتش قادر احرك جسمي فضل يضرب بالسيف بتلعه كذا ضربة على جسمي لدرجة اني تقريبا فقدت الاحساس على النطق او الصراخ وللاسف افتكرت نفس العذاب بتاع اول مرة جيت فيها الكهف وكمية الالم الي عيشته يومها ممكن الالم الجسدي مينكش كبير بس الالم النفسي كبير جدا يمكن اكبر من اول مرة ، وقعت على الارض على ركبي وهو بيضرب ويضحك بصوت عالي صوت انتصار وصوت هتاف الوحوش حوالين درع جنودي بيعلى اكتر واكتر
،،عاش قائد الجيش ... الموت للدخيل ... الموت للخونة ... اقتله ... اقتلهم ،، صوت صياح الجيش كله الوفات كاملة بتقول نفس الجملة وصوت ضحك الضابط الوحش دا في ودني وهو بيقول
،، ها ها ها ها انت الكائن الاضعف بين كل سلالات الكون كله انتم يا بشر بتسمو نفسكو اقوياء بعقولكم بس لو بصيت ليها من ناحية تانية هنلاقي ان فيه كائنات اذكي منكم بكتير ومع ذلك لسه بتقولو انكم الاقوى بس الحقيقة انكم الاضعف حرفيا هاهاهاهاهاا،، فضل يقول نفس الجملة ويكررها في ودني وانا واقع على الارض يائس تقريبا وخلاص قربت استسلم .
خلاص كدا ... دي النهاية ... دي نهايتي ... انا فاشل ... انا مقدرتش احقق الي قدرت عليه ... انا مقدرتش حتى احمي اقرب الناس ليا ... انا خلاص تعبت انا هسلم للواقع واموت واستريح
...قولت الكلام دا بصوت واطي هادي جدا والجنود بصين ليا مشفقين عليا الملك بتاعهم بيموت قدامهم ومن ضابط جيش فقط ...
،، انا مش هقتلك دلوقتي لا ... انا هعزبك الاول لما انت تطلب مني اني اقتلك وبرضو مش هقتلك هاهاهاها انسان ضعيف،، قال وانا كنت حرفيا يائس مش عارف اتحرك ولا عارف اعمل اي حاجة من الالم النظام اكنه اختفى مش موجود وانا بقيت حااسس اني لوحدي هنا وزاد الم النفس اكتر، سمعت بعد كدا الجيش بيغير هتافاته وبيقول كلمه واحدة
،، ضعيف ... ضعيف ... ضعيف ... انسااان ضعييف ،، وصوت الهتاف بدا يعلى اكتر في وداني وانا ع الارض اكتر ومنهم الي بيضحك عليا من الوحوش ومنهم الي بيهتف للقائد الي تقريبا هزمني
( تبقى من الزمن 6:15:58)
صوت النظام تقريبا صحاني شوية بيفكرني اني في عقاب والمفروض دا الي يحصل غالبا ... بس دا كتير انا بجد تعبت وخلاص عايز استسلم
،، ايه يا انسان مش عايز تقول حاجة قبل ماتموت؟ مثلا تقول ارحمني او ارجوك او اي حاجة تذلك يا بشري وتدل انك الاضعف هنا هاهاها ،، قال وهو باصص ليا وبيحي الجيش بتاعه وكمل ،، دا اخرك اظن ان انت بدل ماتتعاقب هتموت هنا يا.. ملك قال ??،،
انا سمعت الجملة دي وتفكيري وقف لحظة ... تعبيرات وشي ثبتت وعيني فتحت ورفعت راسي الي خلاه يستغرب مني وابتسامته تختفي
،، شكلك نسيت حاجة مهمة يا قائد الجيش يا ذكي ... مينفعش المستخدم ...
( يموت في العقاب ). ،،
قولت الجملة دي انا والنظام في وقت واحد بحماس شديد
( تم استعادة كمية كافية من المانا ... المانا المجمعة الان: 10000/40000)
( تم تفعيل مهارة الشفاء بنجاح ... جروحك ستشفى الان )
( تم تفعيل مهارة الشجاعة بنجاح ... سيتم تقيل الالام والاثار الجانبية )
( تم تفعيل مهارة الفرعنة ... تم النجاح في اصابة الهدف )
بعد لما جمعت المانا الكافية للخطة مستنتش واتحركت بسرعة سماتي العادية ناحيته عشان ميلاحظش حركتي وهو مديني ضهره واول لما كنت قريب كفاية فعلت الهالة الاصلية بتاعتي وخرجت السيف ودمجت هالته مع هالتي وجرحت بس ايده ورجله مع مهارة الفرعنة بس لان دفاعة وقوته الجسدية اقوى مني بكتير .
،، اررررغ ،، صوت تفتيت اجزاء جسمه الي اتفرعنت
،، انت ازاي تجرؤ يا وقح انك تعمل كدا فيا ؟ ،، قال القائد الوحش وهو بيتالم من وجع تحليل جسمه
،، انا الي هبقى الملك ?،، رديت عليه ببرود وانا بكمب تجريح في باقي جسمه والباقي على مهارة الفرعنة هي فعلا تستحق انها تكون للمصريين القدماء لانهم ديما بيبهرونا حتى بسحرهم
صوت الهتاف وقف تماما اول ماوقعت القائد بتاعهم على الارض والجنود بتاعتي حسيت انهم فرحو م عارف حتى ازاي بس تقريبا بسبب الرابط بتاع ملك الفراعنة دا زي مالنظام بيقول
،، ااااااااه ،، صوت صراخ قائد الجيش وجسمه بيتحلل قدامه وقدام جيشه وانا واقف ارقب بصمت انا والجنود بتاعتي
،، سلام يا قائد عالي المقام ??،، قولت وهو بيتحلل اخر جزء من جسمه كانت دماغه وعلامات الهلع على وشه بتختفي معاه واحدة واحدة
( تم قتل قائد جيش الوحوش بنجاح )
( بما ان العدو مات بسبب مهارة الفرعنة يمكنك الان تحويل العدو الي جندي خادم للملك )
( تم تحويل العدو الميت الي جندي خادم للملك بنجاح)
( بما ان العدو كان قائد لجيش في حياته السابقة سيتم ترقيته الي رتبة الملازم في جيشك ياملك الفراعنة )
( برجاء تسميه الضابط الجديد ياملك الفراعنة )
اسميه رام
( تم تسمية الضابط بنجاح)
،، مرحبا سيدي ... هل تامرني بشئ ؟ ،، اتكلم الضابط رام والي خلاني استغرب هل كل مايعلى رتب افراد الجيش الفرعوني تزيد امكانياتهم ؟
( في الحقيقة اه ولسه الي جاي احلى يا ملك النظام )
اخيرا ظهرت ياعم انت مكنتش معبرني ليه ؟
( عادي انا عارف انك مش هتموت وعارف خططتك من الاول اصلا )
اه يا خبيث ?
( ياعم ماشي خبيث خبيث انت مش قتلته عايز ايه تاني )
ولا حاجة المهم انا المفروض اقتل ال 50000 دول ؟
( براحتك لو م عايز تكمل بس نصيحتي اقتلهم كلهم هتستفاد اكتر وغير كدا بعد لما القائد بتاعهم مات قدام عنيهم سماتهم وروحهم المعنوية قلت انت مش شايف بيبصولك ازاي وحتى مبيتحركوش خطوة واحدة )
فعلا انا مستغرب لحد دلوقتي ليه مهجموش ينتقمو
( هم كدا القائد بتاعهم مات يعني هم من غير مركز قيادة ممكن يتوهو اصلا وينسو نفسهم اصلا )
للدرجادي ؟ طيب انا جاتلي فكرة افكرهم بيها ??
( تم زيادة خبرتك في استخدام الفرعنة استمر في السعي لتصير ملك الفراعنة )
( تم زيادة عدد افراد الجيش الي 30/30)
( لقد تم اكتساب جوائز الانجاز )
( جاري تاجيل استلام الجوائز لحين اكتمال الوقت تماما والجروج معافى)
انطلقت ناحية الوحوش وامرت الجنود والضابط يقتلو اكبر عدد من الوحوش دي وانا برضو كنت بهجم عليهم انا عشان افعل مهارة الفرعنة على العدو كنت ممكن اجرحه في المناطق الحيوية بس انما الجنود كانو لازم يقتلوهم تماما انما الضابط كان عادي ممكن زيي يصيب مناطقهم الحيوية ويموتو ويتحولو للدمج وندمجو ويزودو قوتهم باجسادهم
فضلنا نقتل فيهم واحجز اجسادهم في المخزن بتاعي منهم الي كان بيقاوم وبرضو بيتقتل ومنهم الي بيسلم نفسه وهو محبط ويائس اصلا
بعد ساعتين ونص كنا تقريبا خلصنا على كل الجسس الي موجودة في الكهف
( الوقت المتبقي 3:31:53)
( تم قتل 50000 وحش عالي المستوى بنجاح )
( تم اكتساب جوائز جاري تاجيل استلامها )
( تم اكتساب خبرة في الفرعنة )
( زادت معرفتك في مهارة الفرعنة )
( زاد عدد الجنود الفراعنة ل500/500)
( جاري تشغيل مهارة التضخيم ١٠*)
( زاد عدد الجنود الفراعنة ل 5000/5000)
( جاري دمج 50000 جثة وحش مع جنودك كلهم )
( تم الدمج بنجاح )
( تم ترقية رتبة الملازم الي رتبة رائد جيش )
﴿﴿ ملحوظة رتب الجيش هنا هتكون كالاتي من اليمين للشمال :
ملازم _ رائد _ قائد _ لواء_ مشير _ رئيس اركان _ امبراطور _ مساعد الملك ﴾﴾
( بما ان رام ارتقى رتبة ستزيد قوته بشكل ملحوظ وكبير ... اسعى لتكون ملك الفراعنة )
( تم انتهاء المرحلة الثانية من العقاب بنجاح وتم تعلم الدرس جاري تجهيز المرحلة الاخيرة يرجى الاستعداد )
( تم التجهيز بنجاح ... نتمى للملك التوفيق )
ظهرت كمية الرسايل دي من النظام كنت تقريبا ابتسمت وارتحت بس الابتسامة دي اختفت بسبب الرسالة من النظام ان فيه مرحلة اخيرة من العقاب...
احا هو فيه تاني ؟ انا تعبت بجد كدا كتير المرة الي فاتت جابلي 50000 وحش وقائد ليهم اقوى مني بكتيير ولولا الوقت والحظ كنت تقريبا موت
انا واقف مستني الي هيجي بعد كدا ايه وياترى الجيش المرادي هيبقى كام وفيه كام قائد المرادي انا مش عارف ومتوتر شوية على الرغم اني بقيت احسن شوية
( تم ظهور تحدي العقوبة الاخير
درجة الصعوبة : جحيم
معلومات التحدي : زعيم الوحوش الفينيقي
قوة الهالة : 5000000
نقاط المانا : *******
نقاط الحياة: **********
هو وحش قديم كان يظهر في الاساطير الفينيقية القديمة لم يتم هزيمتة قط طوال حياته وكان سببا لذعر الفينيقيين وابطالهم )
( تنويه ... اذا تم هزيمة التحدية الاخير قبل انتهاء المهلة سيتم مضاعفة الجوائز المؤجلة والمكتسبة حينها )
مفهمتش حاجة بس شكل كدا الحوار كبير فشخ
الوحش سماته تقريبا اكتر بكتير من الالف الغامض الي كان منهم الضابط والجي...
،،احا ايه دا مين دا ؟،،قولت بصوت عالي بعد لما لقيت فيه كائن شبه القط صغير لونه اسود بس راسه شكلها مش راس قط راسه شبه راس الديب او تعلب
( هو دا زعيم الوحوش الفينيقية القديمة الي انت قتلت الجيش بتاعه هو دلوقتي غاضب جدا وانا رصدت نية قتل خارجة منه )
دا؟ دا لمؤاخذة بتاعي اكبر من... ،، اارررررغ ،، خرج مني الصوت دا لما حسيت ان فيه قوة رهيبة ملاحظتهاش حتى ضربتني طيرتني لورا وخبط في حيطة الكهف
ايه الي حصل يانظام
( انا حذرتك سلام ببا اسيبك مع عقابك يابرنس ?)
انت يعم طيب هقولك بس استنى طيب هقولك
(...)
مبيردش برضو وسابني كالعادة
قومت باثار الم خفيف من اثر الضربة بعد لما فعلت مهارتين الشجاعة والشفاء وبصيت على القط دا او شبيه القطط كان واقف مكانه تقريبا متحركش
طب ازاي هو جالي ضربني بسرعة ورجع مكانه تاني ؟ فجاءة اتحركت صخرة ضخمة من ورايا لوحدها ولقيتها بتعلى في الجو فوقي وف لحظة نزلت عليا بس انا لحقت نفسي في اخر لحظة واتحركت قبل ماتلمسني ، للاسف حركتي كانت لقدام ناحية القط دا من غير مايتحرك بس شاور ناحيتي معرفش ليه سمعت صوت تحت بصيت لقيت جسمي بيتكسر وبتخرج منه صخرة حادة كانت دخلت في ضهري وخرجت من بطني من غير حتى مالاحظ
،، على الرغم انك ضعيف بس فيه ريحة قديمة اوي خارجة منك ... دي فرعنة صح ؟ ،، قال القط بصوت اجش مرعب صدمني ازاي الجسم الصغير دا خرج الصوت دا
،، ايه مستغرب مني ؟ للاسف مش هتستمر في اندهاشك دا لانك هتموت دلوقتي ،، قال وانا صامت ومردتش واتحرك بسرعة خرافية اعلى من سرعة الضابط باضعاف حرفيا
وقف قدامي وضرب بس ضربة خفيفة بايدة الي قدام او رجله مش عارف ... ،، اررررررررغ ،، انا بعد الضربة دي حسيت بان جبل حرفيا ضربني في بطني
،، ايه وجعتك اوي كدا ؟. ...معلش ،، قال وهو عمال يستهتر بيا طول القتال
جه يكررها تاني استدعيت بسرعة جندي وخليته يقف قدامي عشان يمتص الضربة وفعلا حصل وامتص الضربة واتالم الم شديد جدا واختفى
( تحذير ... استخدم العدو مهارة الفرعنة على جنودك ... اختفاء الجندي لا يعني انه اختفى تماما ولكن سياخذ ربما يوم كامل لاعادة التهيئة لذا فلن تستطيع استدعاء نفس الجندي مجددا خلال فترة التهيئة )
معني كدا اني لو كررتها كتير ممكن اخلص جنودي كلهم ويدخلو في التهيئة دي ومعرفش اقتله لغاية لما الوقت ينتهي ممكن كمان يستخدمها عليا انا ومعرفش ياعتها ايه الي هيحصلي
،، ايه ؟ مستغرب انا ازاي بستخدم المهارة الي معاك؟ بسيطة انا بعرف انسخ مهارات اي حد واستخدمها ضده بمجرد اني فعلت نية القتل يلا بقا عشان تموت بسرعة ?،، قال القط بنفس الصوت البشع
،، طيب للمعلومة بس مينفعش المستخدم يموت هنا ،، رديت عليه وانا بتالم من الدفعات
،، عارف انت دا عقابك من النظام انك متموتش هنا وانا هعاقبك لانك قتلت جيشي كله ،، رد وهو غاضب جدا وبيفعل هالتة
( تحذير هالة المستخدم في ازدياد بس الدخول في حالة الهياج رجاء توخي الحذر ايها الملك )
(هالة العدو الان تضاعفت : 50M)
احا هو انا لاحق عليه وهو عادي جاي تهيج هنا ?
القط حجمه كبر شوية بقا اد كلب مثلا سرعته بقت خرافية وحركته وقوته بقت اعلى بكتير من قبل كدا ضرباته بقا تاثيرها اعلى حتى بعد مهارة الشجاعة والشفاء تاثيره مؤلم برضو فضلت على نفس الحال استدعي جنود قدامي وورايا عشان سرعتي مش هلحق اتحرك واجاريه كنت بس بحاول اسرع سرعة تفكيري عشان تساوي سرعة حركاته
( عدد الجنود القابلين للاستدعاء: 4000/5000)
(عدد الجنود تحت التهيئة : 1000)
فضلت ساعة على نفس القتال دا لغاية لما تعبت عقليا بسبب كتر الاستدعاء وبعدين جتلي فكرة ، بصيت على الوقت الي باقي
( الوقت المتبقي 02:10:56)
حلو اوي لسه فيه وقت لو نجحت الخطة دي هكسب كتير ، اتحركت باقصى سرعة ليا ناحيته هو طبعا واقف تقريبا فهم انا عايز ايه وبكل سهولة اتحرك وجاب سرعتي بدون اي جهود
،، انا عارف انت عايز تعمل ايه وم هتعرف هاهاهاها استعد ،، وقال بصوته الاجش المرعب وضربني ضربة رجعتني لورا
كررت نفس الضربة ورجعتني لورا تاني ، ابتسم ابتسامة مخيفة ولما كررت نفس الضربة هو جه ونسخ الضربة نفسها وردها ليا
( تحذير ... تم تفعيل مهارة الفرعنة على المستخدم )
( تم نجاح المهارة )
( جاري مقاومة النظام للتحليل بقوة ملك النظام )
( تم النجاح في المقاومة ... رجاء توخي الحذر )
زي ماتوقعت ... كررت نفس الحركة بس المرادي من غير قوة ولا هالة بس مجرد سماتي ضربة واحدة من سماتي هو استهتر بيها واستقبلها وردها عادي
( تم اكتساب نقاط سمات العدو ... تم اكتساب ناقط قوة هالة العدو )
( حدث خطا في الحساب ... تحذير حدث خطأ في مقاومة الاكتساب )
( لن تكتسب اي نقاط سمات الان وسيتم تاجيلها مع قوة الهالة )
،، انت عملت ايه ؟ اااااااه ،، القط صوته رجع زي الاول تاني وقوته وهيجانه رجع زي الاول تاني وحس انه بقا اضعف شوية
،، مفيش بس خليت مهارة النسخ بتاعتك دي تعكس عملها ،، رديت عليه بابتسامة
،، ازااي دا مستحيييل انت ازاي تجرؤ ،، رد قبل ماقاطعه
،، بس بقا كلكو تقعدو تقولو تجرؤ وكلام اهبل وفي الاخر تموتو ،، رديت عليه وانا بضحك بصوت عالي لغاية لما غضب وبعدين كملت ،، مهارتك بتنسخ بس المهارات والقوة الي اعلى منك وتخليها في صالحك انا كل الي عملته اني عكست الفكرة ...خليتك تعتقد اني بستخدم قوتي ومهاراتي القوية بس في الحقيقة انا استخدمت بس سماتي الشخصية الي هي اصلا اضعف بكتير من سماتك الشخصية او الوحشية بمعني اصح وحصل زي خطا في النظام بس مايخبيك تستخدم السمات دي خلاني انا استخدم سماتك واعتبرني انا مستخدم النسخ ،، قولت وانا واقف بثقة ومبتسم وكملت
،، شوقت سهلة ازاي ... القوة مش كل حاجة ،، وبصيت ليه بانتصار
،، شكلك ذكي جدا فوق ماتصورت عنك ... طيب هحاربك دلوقتي بكل قوتي لانك تستحق ،، رد وهو بيقوم بصعوبة من اثر صدمة الضربة
،، برضو ؟ انتو كلكو كدا يعني ؟ ،، قولت كدا وانا بحاربة من غير اي طاقات ولا استخدم اي حاجة هو برضو فهم طريقتي وخطتي وبدا يجاريني وحرفيا حتى وهي مبيستخدمش هالتة اقوى بكتير من القائد الي حاربته في اقوى حالاته
هجم عليا وبضربه واحدة طيرني حرفيا طبعا عشان انا قفلت مهارات الشجاعة والشفاء عشان مينسخهمش ويستخدمهم بس عانيت معاناة كبيرة بسبب الالم وفقدان نقاط الحياة بسرعة
( تحذير نقاط حياتك في الانخفاض الان )
شوفت الرسالة وانا بتالم وكملت هجوم عليه والمرادي بقيت استدعي جنود واضرب بيهم كطلقات ضخمة يعني انط في الحو واطلق الجنود عليه وهو بكل سهولة يصدها فضلنا تقريبا نص ساعة على الحال دا لدرجة ان في دوامة اتكونت بسبب تحركاتي في الكهف
( عدد الجنود المتبقيين : 5000/100)
حرفيا خلصت كل الجنود بتاعتي لغاية لما خلصو خالص ومفضلش غير واحد بس هو رام القائد طبعا وانا حرفيا حسيت ان دمي كله خلص وهموت
( نقاط حياتك الان اقل من 10%)
استدعيت رام وقولتله ويهجم عليه من قدام وهو الوحيد الي كان قادر يكمل معاه في القتال عكس الجنود ، لفيت انا من وراه بسرعة وخرجت سيفي وهجمت عليه غرزت السيف في ضهره
،، هاهاهاهاها انت فاكر ان هجوم زي دا هياث. ارررررغ،، خرج ددمم اسود من بوقه وانا بغرز السيف في ضهره
( تم تشغيل مهارة الفرعنة بنجاح ... تم اصابة مناطق الهدف الحيوية بالفرعنة جاري تحليل اعضائة )
،، انت ازاي عملت كدا ... انا الحق عليا اني استهترت بواحد ضعيف زيك ... انا فكرتك صاحب شهامة ونبل ... انت متستحقش انك تكون ملك ،،اتكلم بصوت عادي لما قوته ونقاط حياته انخفضت جدا وبصراحة صعب عليا شوية بس دا ميمنعش انه كان عايز يقتلني
،، انا بعتذر ليك بس مكنتش هقدر افوز عليك غير بالطريقة دي وانا معترف اني مكرت عليك ،، رديت عليه وانا مبتسم شوية هو اه كان عايز يقتلني بس انا مكنتش بقاتله بنبل وكملت ،، وبعدين صح انت اقوى مني يعني من حقي استخدم اي طريقة اكسب بيها .. بقولك ايه ايه رايك تبقى في جيشي ؟ ،، سالت وانا عارف انه هيرفض بحكم انه زعيم وكدا
،، موافق ... اررررغ،، خرج منه ددمم كتير وخرجت منه سيفي وبعدت شوية مستغرب من رده
،، موافق ؟ انت بتتكلم جد ؟،، ردست عليه وانا مش مصدق الي قاله
،، ااه ... موافق ... انا ... كنت طول ...عمري... بحلم بسلام لعالمي... وشعبي ... وشوفت جزء منه فيك... وشوفت السلام دا في جنودك ...لان نيتك ظهرت فيهم وهم كانو مليانين طيبة... عكس الي كنت اعرفهم عليه ... انت شخص كويس ويسعدني اني اكون تابع ليك يا ملك ،،ومات وهو على الارض قدامي وانا شايفه بيطلع في الروح قدامي لو كان بايدي كنت عالجته وخليته صحبي .
( تم قتل الزعيم بنجاح )
( تم اكتساب خبرة كثيرة في مهارة الفرعنة )
( زادت خبرتك بشكل ملحوظ في معارة الفرعنة لقد فتحت مشتق جديد من مشتقات الفرعنة )
( تمت زيادة عدد الجنود بنجاح 10000/10000)
( تنوية يمكن لكل 5000 جندي زيادة انشاء فرد ضابط جديد في الجيش )
( تم بنجاح تحويل الزعيم الي فرد من افراد جيشك )
( هناك خيار من الاثنان ... اما ان تحول الزعيم الي فرد جديد وهذا لن يكون بمثل قوته .. واما ان تدمج بينه وبين جندي او ضابط في جيشك وهناك احتمال ضعيف ان يكون بنفس قوته السابقة )
( تم اختيار الدمج بنجاح ... تم دمج الزعيم مع الضابط رام بنجاح سيكون الفرد الجديد بذاكرة الاقوى في حياته السابقة)
(مبروك ايها الملك نجحت في ابقاء نفس قوة مودة الزعيم كما كانت .. يمكنك الان تسمية الفرد الجديد )
سميته سام
( تم التسمية بنجاح ... لقد ارتقى ضابط الجيش من القائد الي مشير بنجاح تمت مضاعفة قوته بنجاح تهانينا على هذا الاختيار يا ملك)
اه صح ... ممكن اعمل كدا عادي ... ساام
امرك يا سيدي ...
كدا فاح ليا طمان ضابط جيش زيادة زي سام عاش اوي دا ... على الرغم اني كنت ممكن اخلى الاتنين ضباط بس كان فيه احتمال ان سام ميبقاش بنفس قوته دي بس يلا مش مشكلة لسه الجايات اكتر من الرايحات ...
فضلت اتكلم شوبة مع سام واتفاجات انه محتفظ بذاكرته حتى بعد ماماته وصحيانه شوية وظهرت كذا رسالة من النظام فرحتني جدا بصراحة
( مبروك لقد انهيت التحدي قبل انتهاء المهلة بكثير ...سوف يتم حساب قيمة جوائزك )
( سياخذ ذلك وقت كبير نظرا لكثرة الجوائز )
( جاري الجروج من زنزانة العقاب : كهف العالم الخامس )
وظهرت بوابة قدامي وخرجت منها حاسس اني اقوي بكتير حتى من غير جوائز السمات كان الوحشين لسه موجودين تقريبا اختلاف الوقت بين الابعاد مختلف لانه زي مايكون ممرش اكتر من دقيقة في الزنزانة الخطيرة دي بصيت للوحشين الديناطور الي قدامي لقيتهم على حالهم من ساعة ماسبتهم واتسحبت في زنزانة العقاب ... هي بصراحة المرادي مكنش عقاب ليا مش عارف مقصودة ولا لا بس انا حاسس اني اقوى بكتير من قبل مادخل العقاب دا
،، خراااااع،، صوت الوحشين صاحو اول ماشافوني وتقريبا حسيت انهم شافو شوية تغيير لاني هالتي وقوتي بقت اعلى بكتير من الاول
،، سام،، استدعيت سام بس ومعرفتش استدعي باقي الجنود لانهم في حالة تهيئة لمدة يوم كامل بس مش مشكلة سام دا قوته اكبر بكتير اصلا قبل كدا لما كان زعيم وباين سماته عندي في صفحة ضابط الجيش ...
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0( تابع نظام الملك)
الاسم : سام ( رام)
الفئة: ضابط جيش الفراعنة 1
الرتبة: مشير فرعوني
استهلاك المانا للاستدعاء :10000
قوة الهالة :50M
نقاط المانا : 10M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: النسخ lvl max _. العاكس lvl max
_____________________________________
حلو اوي دا بقا اقوى بكتير فعلا بسبب النظام ايه العظمة دي ?، مهارة النسخ مهارة فعالة جدا خصوصا قدام الاقويا بس ايه العاكس دي تكونش دي؟
(ايوة يبيه هي دي الي انقذتك الي انت عملته دا زي اختراق مسموح بيه الي بتسموه في عالمكو (الاختراق الاخلاقي ) بمعني ان الهجمة او المهارة مسموح ليك بنسخها وتحتفظ بيها طول القتال ومش بس كدا لا وكمان ممكن تعكسها ودا الي انت عملته على صاحب المهارة عكستها عليه )
ايوة بس دي مهارة خطيرة جدا جتى على مستخدمها ...يعني مثلا لو الهجمة فوق طاقتك مش هتعرف تعكسها وهتضرر
(عادي لو انت الي استخدمتها مثلا واحد زيك عنده مهارة شجاعة بتقلل الالم والضرر ومهارة شفاء بتستعيد نقاط الحياة الي اتضررت بس هو مكنش بيستخدمها كدا )
امال ازاي ؟
( كان بيستخدمها بحيث انه يعكس الضرر نفسه في المهارة ميمتصش اي نقطة واحدة )
دا كدا عظمة اوي .
الي فهمته بقا من نظام الترقية دا ان كل مايترقى في الجيش كل مايبقى اقرب انه يكون مستيقظ بس تحت سلطتي طبعا ويكون برضو حر في افكاره وافعاله .
،،ترررااااااك،، صوت الوحشين وهم بيطلعو في الروح بعد لما سام تقريبا عمل منهم بطاطس محمرة
انا: ايه ياعم انت لحقت انت التاني دنا لسه كنت بقرأ صفحتك بس
سام: سيدي اعتذر اني تسرعت ولكنهم كانو ينون قتلك سيدي لذلك تحركت
انا: سيدي ايه بس يخي طب سيبلي واحد طيب اتعامل معاه انا
سام: العفو سيدي ارجو السماح ولن اكررها مرة اخرى
﴿نزل على الارض على رجل واحدة يترجاني﴾
انا: قوم يا حضرة المشير انت معملتش حاجة تستاهل دا كله
خليت سام ملغيتش استدعائة على الرغم ان دا بيسحب من المانا نقاط كتير بس للحماية خصوصا ان فيه رسايل كتير جت من النظام ومكنتش شايفها لاني كنت فاتح صفحة الجيش الفرعوني
(تهانينا ايها الملك على الخروج من العقاب معافى تماما وانهائه مبكرا قبل انتهاء المهلة )
( تم اكتساب نقاط خبرة 50B)
( تم اكتساب عملات20M)
( تم اكتساب نقاط سمات موزعة عشوائيا 100k)
( تم اكتساب ٤ صناديق من المستوى الفريد الاسمى )
( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠* )
( تم تضخيم ل نقاط خبرة 500B)
(تم تضخيم ل عملات 200M)
( تم تضخيم ل نقاط سمات موزعة عشوائيا 1M)
( تم تضخيم ل ٤ صناديق حظ من المستوى الفريد الاسمى )
انا : نظام افتح بسرعة صفحتي الشخصية
( تم )
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
قوة الهالة الاصلية مجمعة : 25M
المستوى: 200. (20B/500B exp)
الفئة: انسان ( متوسط القوة )
اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية ) ( ملك الفراعنة )
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
العملات المملوكة : 210M
____________
السمات :
نقاط الحياة : 1M
نقاط المانا :100K
القوة :100K القوة الجسدية : 120K
القوة السحرية:90K
الدفاع: 100K الدفاع الجسدي :95K
الدفاع السحري:80K
خفة الحركة : 90K. التحمل : 100K
السحر :الدرجة الاولى
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
____________
سمات اضافية :
1- جيش ملك الفراعنة:
عدد ضباط الجيش ( 2/1)
عدد الجنود الجاهزين 1/10k)
عدد الجنود تحت التهيئة 9999)
استهلاك الجيش للمانا : (10K/H ). ﴿ يعني عشر الاف نقطة مانا في الساعة ﴾
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 7) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 7 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)
_____________________________________
انا ﴿في سري ﴾: انا قوة هالتي زادت دا كله ؟ ازاي طيب ؟ ... هل دا بسبب سام ؟ ...ممكن ...وممكن برضو اكون اتطورت للدرجة دي العقاب دا كان كبير وانا عانيت فيه كتير ... بس دي قوة الهالة الاصلية ... هل هي اقوى من الهالة العادية ؟ ... هسال النظام
انا: نظام
( نعمين)
انا: هو الهالة الاصلية دي اقوى من الهالة العادية ؟
( اه طبعا ... بكتير تقريبا الهالة الاصلية ست اضعاف الهالة العادي... لان الهالة الاصلية بتبقا عبارة عن الطاقات الستة الاساسية وهم: الكي_ التشي_ المانا_ الين_ اليانج_ الداو . )
( ومش بس كدا دي بتبقى قابلة للدمج مع اي هالات تاني خارجية تبع المستخدم زي مابتعمل مع سيف بلاك بطاطس كدا انما الهالة العادية مبتبقاش قادرة تتحمل الدمج ولا قادرة انها تتحمل اي طاقات او هالات تندمج معاها فعشان كدا الهالة الاصلية هي الاقوى ومش اي حد يقدر يتحكم فيها ويتقنها انت بس عشان انا معاك لو مكنتش موجود تقريبا كنت هتفضل ضعيف حتى لو مع النظام العادي )
انا: يعني كل دا بسبب حظ النظام الملك ؟
( طبعا اومال انت فاكر ان كلمة ملك دي مجرد حاجة زيادة ... بص انت مع الوقت هتتاكد اني صح ... سلام دلوقتي عشان رايح الحمام )
انا : انت ايه حكاية الحمام دي معاك ؟
(...)
انا: مشي كالعادة
جاتلي فكرة... بما ان المنبوذ عايز مني اقتل كل الوحوش الي هنا وانا معايا سام تقريبا هو قوي جدا بقوة الهالا بتاعته الي كنت فاكرها اقوى مني ومستغرب ازاي دا بس فهمت ان قوة هالتي الاصلية ست اضعاف قوة هالته العادي حتى لو نفس الرقم ..يعني لو قوة هالتي ١ وقوة هالته ١ انا الي اكسب لان قوة الهالة الاصلية ست اضعاف قوة الهالة العادية
انا: سام
سام: امرك سيدي الملك ﴿ ركع على رجل واحدة ﴾
انا: عايزك تدور على كل الوحوش الي من النوع ديناطور وتقتلها وعايزك لما تلاقي الزعيم بتاعهم تبلغني عن طريق النظام
سام: امرك سيدي الملك ﴿ وقام وقف وفلحظة بسرعته الخرافية اختفى من قدامي ﴾
كدا حلو اوي سام دا كان بالنسبالي زي الدرع الي ممكن يتحول لسيف وغير كدا هو وفي جدا وكان متسامح معايا في حياته شكلي كدا لقيت رفيق جيد يحميني لغاية لما ابقى الاقوى في العالم .
روحت لاقرب جبل ودورت على كهف موجود فيه ودخلت قعدت فيه عشان محدش زي المنبوذ يشوفني ويخطفني عشان ياكلني تاني ... فضلت ساعة وانا براقب سام الي بيعمله وكنت بصراحة مبهور بحركته وقتالاته الديناطور الي كانت بتمسح بيا الارض بالنسبالة هو دلوقتي شوية حشرات بيهين فيهم زي ماهانو فيا وهو عارف الي حصل لاني بسمح عادي بمشاركة الذكريات مع جنودي والضابط دا عشان يفهموني من مجرد النظرة او كدا دا غير كمان اني اكتشفت اني اقدر اتواصل مع كل الجنود الي مستدعاه والي غير مستدعاه عن طريق التخاطر ودي حاجة كويسة جدا .
فصلت سرحان في افكاري شوية وسارح في تطوري بتفقد المستجدات الي نزلت جديد واكتسبتها جديد وفعلا انا حاسس اني اقوى مش اقل من ١٠ مرات لما كنت قبل مادخل الزنزانة الخطيرة دي والعقاب طبعا كان مساهم بنسبة كبيرة جدا في تطوري الرهيب دا ، عرفت كمان اني اقدر اتابع كل تحركات الجنود بتاعتي عن طريق النظام دا واسمع كمان الي بيفكرو فيه وبيقولوه وكمان اعرف مشاعرهم انما هم العكس هم ممكن يعرفو مشاعري ويحسو بيها انما ميعرفو انا بفكر في ايه ولا ايه الي بيدور في افكاري ، فتحت المخزن خرجت وجبة من الموجودين وفتحت شاشة النظام عشان اتابع تحركات سام واسلي نفسي وانا باكل عشان الاكل ميحلاش غير وانا بتفرج على حاجة ممتعة ومفيش هنا تلفزيون اه بس فيه سام ...ودا امتع بكتير من اي فيلم اكشن ...
** عند سام **
سام : انا لازم انفذ اوامر سيدي وابهره كمان بقدراتي ...هو شخص كويس وطيب القلب انا مكنتش اتصور اني ممكن اقبل شخص زيه ولا كنت عمري اتخيل اني اشوف كل السلام الداخلي دا في شخص زيه عنده قوة ثبات انفعالي كويس وديما متفائل بيكره الخسارة او بيخاف يخسر بس هو الشخص المناسب ليا وكمان هو الي هيحقق حلمي فانا راضي عن انه يكون الملك وانا الخادم معنديش مانع حتى اموت في سبيل حياته هو ... اوعدك يا سيدي الملك ساظل احميك الي الابد
﴿ انا سامع الي بيقوله والي بيفكر فيه وحااسس بمشاعره فابتسمت من غير ماحس ﴾
وصل سام عند تجمع الوحوش الي ظهرت عنده في الخريطة الي سمحت انها تظهر ليه كان فيه حوالي 50 وحش مع بعض كانو بيتخانقو او مش عارف اوي الي بيعملوه .
،، خرااااااااع،، صوت الوحوش كان عالي اوي اول لما شافو سام كانو بيزقو بعض عشان الي يلحق ياكله الاول بس هم ميعرفوش ان دا المشير سام ضابط جيش ملك الفراعنة
سام كان واقف ثابت مبيعملش اي تعبير لغاية لما وصلو الوحوش ليه ابتسم ابتسامة ساخرة ولوح بايده بس في الجو بسرعة الوحوش كلها اتقسمت نصين بالعرض ، انا شوفت المنظر بلعت اللقمة من غير ماكلها من الدهشة تقريبا نسيت ?
فضل سام يحارب فيهم... يحارب ايه كان بيهش فيهم زي الذباب حرفيا انا اتمطنت عليه وقفلت الشاشة وسيبته يعيش ...
*عندي انا *
افتكرت اني النهاردة معملتش التمرين اليومي العادي فقومت بسرعة عملته خلصته بسرعة في تقريبا ساعة ونص بالظبط ورجعت تاني الكهف قعدت استريح واخد نفسي افتكرت ان فيه ٤ صناديق حظ بعد التضخيم من المستوى الاعلى
انا : نظام ... افتح صناديق الحظ كلها
( تم )
( تم فتح بنجاح صندوق حظ من المستوى الفريد الاسمى )
( تم اكتساب نقاط خبرة 10000B)
( تم اكتساب نقاط عملة 500 M )
(تم اكتساب نقاط سمة موزعة عشاوائيا 50K)
( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠*
تم تضخيم ل نقاط الخبرة ١٠٠٠٠٠B
تم تضخيم ل نقاط عملة 5B
تم تضخيم ل نقاط سمة موزعة 500K )
( فتح الصندوق الثاني بنجاح )
( حظ اوفر المرة القادمة )
انا: احا هو فينا من الغدر ؟ ... تمام ماشي لسه فيه اتنين تانيين
( تم فتح الصندوق الثالث بنجاح )
( حظ اوفر المرة القادمة )
انا: ليه كدا طيب دنا كنت خلاص حبيتك يعني... مينفعش كدا دا مش رجولة علفكرة الي بيحصل دا ?? ... بس لسه فيه صندوق اخير هبص لنص الكوباية المليان حتى لو طلع فاضي برضو انا اخدت جوايز في الصندوق الاول الي عمري ماكنت اتصورها سمات ونقاط خبرة وفلوس اكتر من الي خدتها الاول بكتير جدا
﴿ ملحوظة صندوق الحظ اعلى بكتير من مستوى الصندوق العادي حتى لو الاتنين من درجة الفريد الاسمى ﴾
﴿ ملحوظة تاني عشان الناس الي ملهاش في عملات وكدا الحروف الي بكتبها بالنجليزي جنب الارقام بتعبر عنهم كام يعني:
k يعني الف
Mيعني مليون
Bمليار
Tتريليون ﴿
( تم فتح الصندوق الرابع بنجاح )
( برجاء اختيار ثلاث مشتقات ليتم فتحهم في مهارة الفرعنة )
( يرجى العلم بان مهارة الفرعنة معتمدة اعتماد كلي على المانا )
( المشتقات الست التي يمكنك الاختيار منهم :
١- عين رع .(لا يمكن الاختيار لعدم الاستحقاق)
٢- ختم الفرعون . ( السعر: 150M)
٣- هرم الفراعنة . ( السعر :900B)
٤- عين حورس .(السعر 100T)
٥- ملكة صحراء الفرعونية ( السعر لا يمكن تحديده)
٦- نار الفرعون السوداء ( السعر : لا يمكن تحديده))
ايه دا كله احا انا مش فاهم ولا واحدة منهم ?
.
.
.
.
وبكدا يكون الجزء الثالث انتهي الي اللقاء في يوم الخميس المقبل موعدنا مع الجزء الرابع ... وشكرا على وقتكم الثمين يا مستيقظين ?
اه صح نسيت اقولكم متنسوش تدعموني بالتصويت على قصة حلم المراهقة في مسابقة الربيع الوردي اللينك في الكومنتات تحت ...سلاااااام?
تمت ...
الجزء الرابع ...
اي دا كله مش فاهم حاجة ؟?
ضغطت على ملكة صحراء الفراعنة محصلش اي حاجة اخترت تلاتة منهم برضو محصلش حاجة فضلت ادوس كتير على اي تلاتة ومفيش اي تاثير
انا: ايه يا نظام انا اخترت
( لا يمكن للمستخدم الاختيار )
انا: ازاي يعني مش فاهم ... انت بتديني الجايزة كدا ومش عايزني اختار ؟
( لا املك السبب في مركز معلوماتي ولكن ما أعلمه الان انك لا يمكنك الاختيار الان )
انا : شكرا ... روح لامك يلا
(...)
انا : طبعا اكيد مش هتعبرني ... على وضعك
بعد ساعتين ونص
سام: سيدي لقد انتهيت من امرك وحققت لك ماتمنيت
انا ﴿ ببص ناحيته مخضوض لانه ظهر فجاة ﴾ : اي دا انت عملت ايه بالظبط؟
سام﴿ كان تقريبا جسمه باين عليه الكدمات من اثر القتال ﴾: تم القضاء على جميع اهداف العدو المدعو بالديناطور سيدي
انا ﴿ مصدوم ﴾: ايه!? ... طب والزعيم ؟
سام ﴿ وهو راكع بصعوبة وتالم ﴾ : تم القضاء عليه سيدي
انا : ازاي طيب... انت اه قوي بس بالنسبة للوحوش العادية من الديناطور حتى وحوش النخبة الي كانت بتهيني انما زعيم الديناطور ؟ انت بتهزر ؟
سام ﴿ وهو متاثر اني شاكك فيه﴾ : سام لا يكذب سيدي لقد تم القضاء على جميع افراد العدو بكل انواعه في الخريطة ويمكنك ان تتاكد سيدي من رابطة المشاعر التي بيننا انا لا استطيع ان اكذب عليك سيدي الملك
انا ﴿ حسيت بالذنب ﴾ : مش قصدي يا سام بس انا من الصدمة مش قادر حتى اصدقك ﴿ اتاكدت فعلا انه مش بيكدب من مشاعره الي انا متصل بيها ﴾
سام ﴿ وهو بيفقد توازنة ﴾ : ليس عليك سيدي انا ليس لدي الان سوا ملكي ﴿ وبيقع على الارض بيفقد الوعي﴾
انا ﴿جريت عليه وانا مخضوض ﴾ : سام! سام! شفاء ... شفااااااء شفاااااااااااء
( فشل تفعيل مهارة الشفاء )
( لايمكنك استخدام مهارة الشفاء على اجساد اخرى سوى جسد المستخدم )
( المشير سام لايمكنه النهوض والاستماع لامرك لانه في حالة اعادة تهيئة الان ... سيتم اختفاء جسد المشير سام الان )
( لن تستطيع استعادة المشير خلال ٢٤ ساعة )
انت بتقول ايه طيب يعني انا قولتله لما يشوف الزعيم يبلغني هو ليه اتصرف من دماغه مش فاهم طيب لما يفوق بس هتصرف معاه ?
قومت وانا زعلان وغضبان وماشي من الكهف الي كنت فيه وانا طالع ظهرت رسايل من النظام وقفتني...
( تم قتل جميع الوحوش من النوع : ديناطور بنجاح )
( تم قتل زعيم الديناطور بنجاح )
( تم اكتساب سمات موزعة بشكل عشوائي)
( تم اكتساب نقاط خبرة بنجاح)
( تم اكتساب عملات متجر بنجاح )
( تم اكتساب 2 صناديق حظ بنجاح )
( تم استلام هدية قتل الزعيم بنجاح)
( تم استلام سيف من العالم العتيق بنجاح رتبة الفريد الاسمى)
( زادت الخبرة في مهارة الفرعنة بنجاح)
( بما ان المشير سام حقق هذا النجاز العظيم سيتم ترقيته الي رتبة رئيس اركان )
( زاد عدد الجنود التي يمكنك استدعائها الى (15000/15000)
( تم تقليل كمية المانا المستهلكة لاستدعاء الجيش الي 9500/S)
افتح صناديق الحظ يا نظام
( حسنا ايها الملك)
( تم فتح صندوق حظ بنجاح )
( حظ اوفر المرة القادمة)
( تم فتح صندوق حظ الثاني بنجاح )
( حظ اوفر المرة القادمة... )
شكرا ...روح لامك يلا ?
فتحت صفحة السمات يمكن...
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
قوة الهالة الاصلية مجمعة : 25M
المستوى: 240. (20B/500B exp)
الفئة: انسان ( متوسط القوة )
اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية ) ( ملك الفراعنة )
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
العملات المملوكة : 310M
____________
السمات :
نقاط الحياة : 1.1M
نقاط المانا :200K
القوة :150K القوة الجسدية : 150K
القوة السحرية:100K
الدفاع: 150K الدفاع الجسدي :120K
الدفاع السحري:100K
خفة الحركة : 100K. التحمل : 130K
السحر :الدرجة الثانية
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
____________
سمات اضافية :
1- جيش ملك الفراعنة:
عدد ضباط الجيش ( 2/1)
عدد الجنود الجاهزين 0/15k)
عدد الجنود تحت التهيئة 10000)
وقت تهيئة الجنود : ( 22H)
استهلاك الجيش للمانا : (9.5K/H ). ﴿ يعني تسع ونص الف نقطة مانا في الساعة ﴾
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 7) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 7 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)
_____________________________________
مشيت ناحية المنبوذ وانا بحدد مكانه على الخريطة عشان ارحله بعد لما نفذت طلبه وانا طيعا مبسوط بالزيادة الكويسة جدا في نقاط سماتي الجبارة دي انا كدا لو دخلت حتى للتلت خادمات مع بعض اظن اني ممكن اهزمهم .
*عند المنبوذ *
المنبوذ كان قاعد في قاع بحيرة متصلة بشلال شرق الخريطة وقاعد متربع بيتامل وهو مبتسم
المنبوذ﴿ في عقله وهو بتامل ﴾ : ياترى الغريب دا هيعيش ؟ ... وهل لو عاش هيعرف يرجع ؟ وهيلاقيني ازاي ؟ بس انا ايه استخبيت في مكان عمر ماحد حتى الجن الازرق مايعرف مكانه في ...
﴿انا بخبطه على كتفة بعد لما نزلتله البحيرة ﴾
،،اااااعغغغغغغعا،، صوته وهو فتح بقوه من الصدمة لدرجة انه شرب ميا كتير واغم عليه .
سحبته برة البحيرة على الشط وفضلت اضغط على بطنه كتير لغاية لما خرج المياة كلها الي في بطنه وفضل يكح كتير جدا وبعد شوية فاق واستعاد وعيه ..
انا: المنبوذ الي المفروض قوي خبطه لكتفه تعمل فيه كدا ؟
المنبوذ : انت ... اا اانت ازاي وصلتلي ؟ وازاي عرفت تهرب من الوحوش اصلا ؟
انا : وصلتلك ازاي ؟ بسيطة ... بسبب النظام طبعا مانت عارف ... وازاي عرفت اهرب من الوحوش فدي ابسط ... انا تقريبا خلصت عليهم كلهم من الوادي كله
المنبوذ : ايوة ايو... انت بتقول ايه !
** في مدينة وسط الوادي تسمى قرية إرم**
كانت هذه المدينة تقريبا شبه حديثة حيث مبانيها من الطوب الحجري الاصفر المستخرج من باطن الجبال المحيطة بالوادي الواسع كانت المباني مرتفعة جدا وعالية تقريبا مثل ابراج العشر طوابق في العالم الارضي في الارتفاع ولكن لا توجد اي انواع من انواع التكنولوجيا والكهرباء التي تغطي سطح الارض بدلا عنها توجد طاقة المانا تستخدم للاضاءة والتسخين والتبريد وما الي ذلك كانو ايضا يستخدمونها في الحروب حيث كانت هذة المدينة عبارة عن مجموعة من القرى المفرقة التي كانت تحارب بعضها البعض للسيرة على الوادي كله حيث هو اامن منطقة من الوحوش عالية المستوى ، كان وسط هذة المدينة يقع قصر الملكي كان قصرا ضخما عالي الارتفاع اعلى بكثير من المباني المحيطة كان مبني ليس فقط الكوب الاصفر مثل باقي المباني المحيطة ولكن كان هناك ايضا الذهب والفضة بالاضافة الياقوت والؤلؤ التي كانت تغطى كافة القصر مما يعطيه لمعانا براقا تحب ان تنظر اليه
كان بداخل هذا القصر الجميل امراة تشبه الارمي المنبوذ ولكنها اصغر في الحجم قليلا واكثر جمالا ووسامة منه عيناها زرقاوتان مختلطة باللون الاخضر الجميل وشعرها بني ناعم وطويل تسرح فيه بمجرد ان تلمسه لديها في جانب راسها قرن مثل المنبوذ يبدو انها توجد في جميع المخلوقات الارميين كان القرن اسود وملتف حول نفسه ولكنه لا ينقص من جمالها شئ اما عن جسدها لهو طويل تقريرا ١٧٠سم
صدرها كبير جدا ومشدود ولكنه يهتز مع كل حركة لها مما يجلعك تتمني ان تقفز وتاكلهم اكل بشرتها شبه بيضاء اقل درجة واحدة من البياض اللوني
اما عن مؤخرتها فهي حقا مؤخرة ملكة كانت متناسبة مع جسدها العاري حيث كانت ترتدي ملابس شبه عارية تظهر اكثر مما تخفي مما يجعل الجميع مفتونا بجمالها كانت هذة الجميلة تجلس على كرسي العرش بخبث وكانها الاقوى في العالم .
الملكة : ايه يا اوساخ مشعارفين تعرفو مكان المنبوذ فين ؟ ايه للدرجادي هو اقوى منكو ؟ المفروض انكم اقوى جنود المملكة
ضابط1: مولاتي ... المنبوذ هو كان الاقوى في المملكة كلها وانتي عارفة يا مولاتي انه هو الاخق بالعرش وانتي قتلتي ابوه واخته التوأم الي المفروض ان ابوه هو ملك هذة البلد عشان كدا انا بقترح انك تسيبيه ااااااااه﴿ صوت تمزيق جسمه ﴾
الملكة : انت ازاي تجرؤ يا حقير انك تتكلم في وجودي بدون اذني ... ارمووووه برة ومش عايزة اي دكر يتجرا ويجيب السيرة دي تاني قدامي
الكل في توتر : امرك يامولاتي
الملكة : حلو ... دلوقتي بقا بما انكم اضعف بكتير زي مابتقولو من المنبوذ دا انا استدعيت منظمة قوية اسمهم الحلفاء الستة ودول اقوى ستة في القارة كلها اظن تعرفوهم ... ادخلو يا حلفائي
"ششششيييششششش" صوت تفعيل هالة الحلفاء الستة الي اتفعل مع دخولهم مرة واحدة كانوسبب في ان الجنود يخرو ع الارض راكعين
ضابط٢ : ايه قوة الهالة دي كلها دي اقوى بكتير حتى من المنبوذ لو واجهوه مع بعض كدا هيدمروه
ضابط٣ ﴿ بصوت واطي ﴾ : وطي صوتك لو الملكة سمعتك هتدبحك زي زميلنا بقوتها المهولة
ضابط ٢: عادي تدبحنا انا مش خايف انت متعرفش اننا اقوى جنود المملكة ولا ايه انا بس عشان بحب المنبوذ مش عايز اقتل الملكة دي " اااااااع"
﴿ صوت اختراق احشائة بسيف مزدوج من احد الحلفاء الستة ﴾
حليف١ : صوتكم مزعج لو استمريتو في رط النسوان دا انا هقطع رقوشكم قبل جسمكم المرة الجاية
الجنود اتوترو وهم راكعين .
جندي٣ ﴿ في سره﴾ : دي فعلا قوة احد اقوى ستة في القارة قطع جندي مملكة المفروض انه اقوى جنودها في غمضة عين حتى من غير مانلاحظ
كانت الملكة تجلس على كرسي العرش بفخامة وغرور تعبيرات وجهها جامدة لم تعلق حتى على فعل الحليف ذو السيفين.
الملكة : اخباركم ايه يا حلفائي واخبار منظمتكم ايه ؟
حليف٢ : مانتي عارفة يا.. ملكة ، وغير كدا مفيش غير مملكتك الي في القارة كلها الي هي اصلا نهبت مئات القرى الي كانت موجودة زمان واستعبدت سكانها مش بس كدا لا كمان قتلتي زعيم المدينة وقعدتي على العرش ونفيتي ابنه كمان انما محدش في القارة كلها قدر يعمل الي عملتيه ويخترق القوانين ويتعدى على قرية او مدينة حتى في القارة كلها ... بس الي مش فاهمة انتي ليه استدعيتينا احنا الستة ؟
الملكة ببرود: خلاص خلصت كلامك ؟ ... انا جبتكم هنا عشان حاجة واحدة بس ... تجيبو راس المنبوذ هنا تحت رجلي ...
*عندي انا والمنبوذ في مكانا السري *
انا : يعني انت عندك طار قديم مع الملكة وهي عشان خايفة منك بتبعتلك ناس تقتلك بس الي بيحصل انك بتخلص عليهم او بتختفي في اماكن محدش يعرف يوصلك فيها ؟
المنبوذ : بالظبط كدا يلا امشي بقا من هنا عشان متتاذيش بسببي
انا : لا امشي ايه انا ماصدقت لقيتك وغير كدا انت وعدتني لازم توفي بوعدك ?
المنبوذ : انا مليش نفس اعمل حاجة وكمان معنديش مانع اني اقتلك دلوقتي وامشي عادي ﴿ انا ببلع ريقي من الرعب﴾. بس مليش نفس برضو اقتل ...انا عايش عشان حاجة واحدة بس وهي اني اقتل المجرمة الي قتلت عيلتي الوحيدة قدام عيني وانتقم لكل اهل المملكة
"انا مش عارف اقول رنت رسالة من النظام "
( تم استلام مهمة الزنزانة الرئيسية : ساعد المنبوذ للوصول لهدفه لتخرج من الزنزانة
النجاح : جوائز قيمة + جائزة مجهولة
الفشل : خسارة جميع سمات الملك والموت)
انا وانا مبسوط : بس يمعلم اتحلت اهي ... كدا انت لبست اساسي .. رسالة من النظام بتقول اني لازم اساعدك في الي انت عايزة عشان اخرج من هنا ولو فشلت هموت
المنبوذ بخبث : كدا حلو اوي ﴿في عقله: حتى لو مش عايزة يساعدني انا عشان عارف اني هفشل اني انتقم واقتلها حاليا هو كمان لو جه معايا هيفشل زي وهيموت ﴾ انا موافق بس بشرط
انا بفرح : ايه هو ...موافق
المنبوذ بخبث: تمشي ومتجيش تاني لو خرجت من هنا
انا بضحك: يعم بس افتحو الباب وانا م هفضل ثانية واحدة ... انا برضو عندي عيلة مستنياني في عالمي ﴿ وببص في الارض وبفتكر سلمى وجميلة والخادمات الي هم فاضلنلي بعد اهلي ماختفو ﴾
المنبوذ بصلي وتغير ملامح الخبث شوية : طيب اظن انك تخلص بسرعة نام وارتاح النهاردة عشان هنبدا التدريب بكرة من الصبح
انا بفرح : حاضر حاضر﴿ وجريت بسرعة ادور على سرير انام عليه ملقتش ﴾ بس مفيش سراير هنا ولا اي حاجة
المنبوذ بضحك: تحب كمان اجبلك قصر تعيش فيه.؟ هههه ناااااام ﴿ بزعيق لدرجة اني اتخضيت وعملت نفسي نمت على صخرة ﴾
المنبوذ في عقله ﴿ شكلي كدا هتعب اليومين دول. ﴾
بعد مالمنبوذ نام على صخرة قصادي انا قومت قعدت مس عارف انام من الصخرة نزلت انام ع الارض برضو معرفتش افتكرت بالصدفة ان فيه عندي حاجة مش عند اي حد مستيقظ اصلا وهي المتجر علطول فتحت المتجر دخلت قسم المنزل واخترت سريرين واشتريتهم كانو رخاص جدا تقريبا نفس السعر الي في عالمي انشات واحد تحتي انا واستريحت كتير بالسنبة للصخرة والتاني انشاته تحت المنبوذ الي بان عليه اثر الراحة اول ماظهر السرير تحته .
في مملكة الارميين
الملكة : هديكلو اي حاجة تطلبوها لو عملتو الي عايزاه
حليف ٢: هتدينا ايه بالظبط ؟
الملكة : اي حاجة انتو عايزينها
حليف١: اي حاجة اي حاجة ؟
الملكة : اي حاجة تطلبوها هنفذهالكو
حليف ١ : عايزين العرش بتاع المملكة كلها
الملكة بخبث : موافقة
حليف ٢: ايه دا بالسهولة دي ؟
الملكة بخبث مش ظاهر: اه طبعا انا خلاص شبعت ومش عايزة حاجة تاني من المملكة دي وكل الي ناقصني اني اتخلص من الخطر الي هو المنبوذ لازم يموت
حليف ٤: اسبوع بالكتير وهنخلص عليه هو فين بالظبط؟
الملكة ببرود : معرفش ﴿ بعدين قامت وهي بتنزل من ع العرش صدرها الكبير بيتهز كل الي موجودين في القاعة بص عليه ﴾ وبعدين انتو اقوى بكتير مما كنت اتخيل فانتو دورو عليه واقتلوه انتو بمعرفتكو
حليف ٥ وهو بيبص لبزازها وبيبلع ريقو: ايوة بس كدا هيطول عقبال مانلاقيه
الملكة ببرود مغرور وهي بتتدلع عليهم كلهم : مش مهم الوقت الي هتاخدوه اهم حاجة ميوصلش لهنا ويتقتلوه باي طريقة ﴿ كانت حاطة ايديها على واحد من الحلفاء الي كان خلاص بتاعه وقف من لمستها دي ومش قادر ، والباقي بيحسدوه ع الموقف الي هو فيه ﴾
حليف١ : تمام هننفذ يلا يشباب ﴿ وقال لواحد فيهم يقعد عشان يكون مع اتصال مع الملكة وكمان يقدر يحميها لو المنبوذ وصل ﴾
انطلقو الحلفاء واحد حارس للقصر وخمسة انطلقو للبحث عن المنبوذ وقتله واظن ان الي فضل هو الاقوى بس وهم ماشيين الملكة وقفتهم وقالتلهم على حاجة انها مهمة ولازم يدوروا فيها برضو ...
في اليوم التالي كانت الساعة تقريبا 05:15 صباحا
المنبوذ كان صحي واستغرب ازاي السرير جه هنا وازاي اتنقل ليه هو من غير مايحس وبص ناحيتي لقاني نايم برضو على سرير زيه ملامحه اتغيرت للحظه وبعدين رجع تاني لنفس الحزم الي كان عليه ضرب السرير ضربة واحدة قلبه وانا من الخضة قومت اجري
اما : كابتن اهرب اهرب زلزاااااال ?
المنبوذ: خد يبن الاهبل رايح فين ... وبعدين ايه الي جاب السراير دي هنا ؟
انا: ايه مش دا زلزال يعني ؟ طب ايه الي صحاك بدري كدا ؟وبالنسبة للسراير فانا الي عملتهم عشان نعرف ننام كويس
المنبوذ بعد لما ظهر عليه علامات الحنين للقصر الي كان فيه : طيب طيب يلا عشان نبدا
اما: اي دا انا مليش في الناشف ?
المنبوذ : مش بقول اهبل ... هنبدا تدريب ياهبل يلا قدامي
انا: اه اذا كان كدا ماشي يلا بس احنا لسا الفجر !
المنبوذ : هو كدا اذا كان عاجبك مش عاجبك غور في داهية
وفعلا بدانا التدريب... الاول خلاني اجري باقصى سرعة ليا واتفاجئ بالقوة الجسدية الي وصلتلها بالسرعه دي وبعد كدا خلاني امسك سيف مصنوع من الخشب وقالي احركه بشكل عمودي بسرعة مليون مرةوأفقي مليون زيهم خلصتهم تقريبا في ساعة وخلصتهم تقريبا في اربع ساعات بالظبط كانت الساعة ٩ صباحا وهو كان مراقبني لو بطات الوتيرة الي مفروض احرك بيها السيف كان بيعد من الاول فدي كانت اصعب حاجة المفروض اني احرك السيف بصورة معينة مش سريعة اوي ولا بطيئة اوي عشان اعرف اتقن وافهم السيف فضلنا على الحال دا طول اليوم وكنت غالبا بمل من تحريك السيف الكتير دا
خلصت التحريك تقريبا اكتر بكتير من المطلوب بسبب انه كان بيعد من الاول بحجة ان سرعتي مش هي المطلوبة وكان الليل جه رجعنا مكانا تاني عشان ننام وخرجت وجبتين من المتجر بتاعي واكلته واحدة عجبته اوي وقال انها اول مرة يشوفها هنا خرجتله واحدة كمان وشبع منهم ونام على السرير...
انا طبعا مش عارف هل هو كدا دا التدريب على فنون القتال ولا هو بيستهزء بيا ؟ ... قاطعني صوت النظام
(لا بيستهزء بيك فعلا وشكله مبيعرفش يعلم ولا يدرب حتى نملة )
انا حاسس كدا برضو **** يستر بقا ومصيعش اليومين دول ع الفاضي ، نمت بعد لما اكلت وانا بنام وصلت رسالة من النظام ان الجنود كلها رجعت لحالة الاستدعاء
انا في عقلي : سام ... انت كويس ؟
سام : نعم سيدي بخير شكرا على سؤالك
انا : اولا مبروك على الترقية اكيد هتبقى اقوي طبعا بس متوقعش انك تبقى مهمل في تنفيذ الاوامر بعد كدا
سام : اعلم سيدي ولكن عندي اسبابي
انا : اممم ... قول
سام: كان يجب علي ان اثبت نفسي لك سيدي واثبت جدارتي ايضا كان يجب ان اكون مخلصا لك وان اكون سيد مسؤلية فانت تركت لي حرية التصرف صحيح ؟
انا : واديك ضيعت نفسك في مجال التهيئة لمدة يوم افرض انا كنت في حاجة ليك ايه الي كنت هعمله يعني ؟
سام: اسف سيدي ارجو العفو عني
انا بعد لما حسيت بمشاعر سام: محصلش حاجة بس بعد كدا تبقى تاخد بالك وترجعلي قبل القرارات دي
سام وهو مطمئن: حسنا سيدي ... تصبح على خير
انا : وانت من اهلو
نمت على. السرير نومه واحد متبنج من اثر التعب والتفكير الكتير نمت اول ماحطيت راسي على المخدة .
*عند الخلفاء الخمسة حاليا *
﴿ لان السادس فضل في القصر ﴾
حليف ١ : اي دا ؟ وحوش الديناطور ملهاش اي اثر في الوادي خالص !
حليفة٤: ازاي دا مستحيل ... حتى احنا صعب اننا نقتلهم كلهم ...
حليف ٢: شكل كدا المنبوذ دا طلع قوي اكتر منا كنا نتخيل
حليف ١ : خلى بالكم كلكم وخليكو ديما حذرين
الحلفاء مع بعض : تمام
حليف ١ : كدا هنغير الخطة بدل ماكنا هنتفرق ونتجمع اول لما حد يلمحه مشهنعرف نتفرق عشان منبقاش اضعف قدامه لو حد فينا واجهه كدا هنفضل مع بعض ودا هياثر طبعا ع الوقت وهنطول شوية
حليفة ٥: عادي الملكة المفروض انها قالت عادي خدو وقتكو بس طلبها التاني دا مش غريب شوية ؟
حليف ١: فعلا غريب جدا يكاد يكون خيالي شوية
﴿ على اساس اننا هنا في بولاق?﴾
حليف٢: لا بس اخدت بالك من جسمها ؟ دا انا عمري ماشوفت جسم كدا في حياتي
حليف ١: ***** اخرس معانا بنات ?
حليف ٢: حاضر ﴿ في عقله: على الرغم انهم عاهرات وانت عارف﴾
حليف١ : هنخيم النهاردة هنا ﴿ بيشاور على كهف في جبل الي كنت فيه ساعة سام لما كان بيقتل الديناطور ﴾
دخلو كلهم الكهف ولقو فيه سرير واندهشو ان فيه اثار نار واكل كنت اشتريتهم انا من المتجر لما كنت في الكهف ساعتها
حليفة ٤: دا فيه كمان سرير هنا ?
حليف ٢: عادي يجماعة يعني معروفة الاقوى هو الي ينام عليه ﴿ وكان رايح عشان ينام عليه ﴾
حليف ١: اقف عندك ...انت بتجرؤ انك تتجاوز حدودك قدامي للمرة التانية ؟
حليف٢ بتوتر: اسف كنت بمزح بمزح
حليف٣: بمزح ازاز ههههه
حليف ١: ولا كلمه ... اخر انذار ليك ... دلوقتي البنتين بس هم الي يتفضلو على السرير والباقي كلهم هينامو هناك في الاخر .
حليفة ٤ و٥ وهم فرحانين : شكرا يا قائد احنا مش عارفين نقولك ايه ﴿ وبيغمزولة ، بس هو بص الناحية التانية لانه المفروض قائدهم ميضعفش قدام حاجة زي كدا دا الملكة نفسها مقدرتش توقعه﴾
راحو الاتنين ناحية السرير وبصت واحدة فيهم للقائد وعمزت تاني وقامت قلت هدومها كلها
التانية شافتها عملت كدا عملت ستار من الارض حواليهم بقا زي اوضة بسرير بسبب الجدار دا
حليفة٤: انتي اتجنننتي ؟ عايزة تكشفي نفسك ليهم ؟
حليفة٥ :. اعمل ايه انا تعبت كل شوية واحد يبصلي بنظرات غريبة وياكل. جسمي بعينه انا تعبت بجد وغير كدا القائد شكله حلو وهيحافظ علي سرنا ?
حليفة٤ : سر ايه يعبيطة انتي عارفة لو عرفو انك ارمية وانا كمان هيعملو فينا ايه ايه ؟
حليفة ٥: ايه هيجيبو مننا عيال ؟
حليفة٤: لا وانتي الصادقة هيحطو فينا اسلحتهم مش هقولك منين ?
الاتنين سكتو للحظات من الخجل...
حليفة ٥: يعني هنفضل كدا لحد امتى طيب انا تعبت بجد انا مش عارفة اخبي قرني وديلي اكتر من كدا دا بياثر على قوتي
حليفة ٤: احسن مياثر على رقبتك... يلا نامي اخلصي يكش نخلص من القرف دا
حليفة ٥: خلاص هنام طيب متزوقيش اله
نامو الاتنين من الارهاق بتاع اليوم كله في سلام لو بصيت عليهم وهم نايمين هتحس انهم ملائكة نايمين من غير اجنحة
﴿ طبعا عزيزي القارئ انت دلوقتي نفسك تعرف وصفهم وحجم صدورهم ؟ ? لا لا مش دلوقتي عزيزي القارئ اتقل ﴾
** في الناحية التانية عند باقي الحلفاء **
حليف٣: دلوقتي هنعمل ايه لو كان كلام الملكة صح ؟
حليف ١: ولا حاجة ... هنفضل ندور ولما نلاقيه هننفذ امر الملكة
حليف٣: بس شكله كدا صانع ماهر شوفت عمل السرير ازاي ؟ لا وكمان بواقي الاكل بتقول انه طباخ ماهر
حليف١: انت اهبل يبني ... مهو ممكن ميكونش لوحده وكدا هنضطر نبعت نجيب دعم من المنظمة بس حاليا خلينا نركز على المنبوذ بس حاليا
حليف ٣ : تمام يلا انا نمت محدش يصحيني ﴿ وبيعمل نفسه نام على سرير فوق الصخرة ﴾
حليف ٢ : ياقائد احنا هنعمل ايه مع الاتنين الجداد دول صح ؟
حليف١: ولا حاجة اظن الاوامر واضحة ... هيساعدونا في مهماتنا بما انهم اقويا جدا وبكدا يضمنو استمرارهم معانا في المنظمة
حليف٢ : بس الصغيرة فيهم شكلها حلو اوي شوفت كانت بتغمزلك ازاي دي اكيد متعودة ?
حليف ١: اوعى تفكر في كدا تاني دول حاليا تبعنا لو حد اتعرضلهم كلنا هنروح فيها فعشان كدا اوعى تسمح بدا احسنلك واحسن لينا كمان
حليف ٢ : تمام... تحت امرك ياقائد .. دلوقتي هروح انام انا تصبح على خير ﴿ وعمل زي الحليف ٣﴾
حليف١ : وانت من اهلو ..﴿ ونام مكانو بس وهو نايم بيفكر مين الي كان هنا دا ؟ ﴾
** عند الملكة **
الملكة كانت في جناحها الي بتنام فيه الجناح كان فخم جدا لدرجة انك تقول عليه قصر لوحده من فخامته وجماله الالوان الجميلة متنساقة فيه بشكل مبهر وهادية في نفس الوقت السرير كان شكله فخم وجميل جدا لونه احمر وابيض متناسقين مع بعض
كانت الملكة لابسة لبس اسخن من لبسها في القاعة تقريبا جسمها كله باين وهي قاعدة على السرير وحاطة رجل على رجل وكانت رجليها الاتنين عريانين تماما مكنتش لابسة اندر تقريبا وكان القميص الي لابساه قصير جدا تقريبا مغطي بطنها ومفتوح الصهر والصدر
شاورت الملكة للي كان معاها في الاوضة او هنقول عليه جناح لانه افخم من كدا بكتير ... تحرك شخص عند باب الجناح ناحية الملكة ...كان الشخص دا لابس قميص نوم شفاف لونه اسود تقريبا شكله بنت بتوضح سماته واحدة واحدة لغاية لما ظهرت تماما
دي بنت في العشرينات باين عليها انها قوية من مجرد نظرة لابسة قميص نوم اسود بتقرب منها وكانت ماسكة في ايديها كرباج... لابسة كعب طويل ورابطة شعرها منظرها يثير بصراحة بس ملامحها شريرة لدرجة تنسيك جسمها وتخليك تهرب منها بس جسمها كان حاجة تانية حرفيا عود متفصل جسم فرنساوي ومتناسق صدر كبير مثير ومتناسق مع جيمها اد تقريبا حبة الرمان او اكبر سيكا مؤخرتها برضو متناسقة مع جسمها
,, طراااخ ،، صوت ضربة الكرباج
الحليف ٦ : انتي ازاي تجرؤي يا عبدة انتي انك تقعدي على سرير قدامي
الملكة : اسفة يا سيدتي ﴿ وبتقعد على الارض ﴾
الحليفة ٦ بتضرب بالكرباج على صدرها : انزلي على الارض يلا بالبوة
الملكة هاجت اكتر ونزلت بسرعة : اسفة يا سيدتي انا عايزة اتعاقب عاقبيني
الحليفة ٦ بتضرب على طيزها بعد لما نزلت على ايديها ورجليها زي الكلبة : رجلي حاسة انها م نصيفة يا لبوة
الملكة وهي بتنزل على رجلها : امرك يا سيدتي حالا هتبقى نضيفة .﴿ وبتلحس رجليها بنهم﴾
حليفة ٦ بتضرب على ضهرها بالكرباج لدرجة ان الملكة اتنطرت جامد من الشهوة : الحسي كويس سا علقة
الملكة بهيجان : امرك يا سيدتي انا علقتك ولبوتك اعملي فيا الي انتي عايزاه
حليفة ٦ هاجت هي كمان من كلامها : طب خدي كمان خدي على صدرك وطيزك ﴿ بتضربها بالكرباج ﴾
الملكة بهيجان : اه اه اه اه اكتر اضربي كمان يا سيدتي انا لبوة محتاجة تتعاقب ااااه
حليفة ٦ هاجت اكتر وقلعت خالص وقعدت على السرير وفتحت رجليها : كفاية يا لبوة دلوقتي تعالي الحسي كس سيدتك
الملكة بدون اي مقاومة طلعت عليه وحشرت بوقها فيه وفضلت تلعب بلسانه وتلحس المياه الي نازلة منها
،، طرراااخ ,, صوت ضرب بالقلم
حليف٦ ضربت الملكة بالالم بعد لما شدة دماغها : انا قولتلك تبلعي عسلي يا لبوة ؟
الملكة وهي هايجة : ااه اسفة ااه اضربيني اكتر عاقبي لبوتك
حليفة ٦ وهي بتصربها كذا قلم ورا بعض لغابة لما خدودها حمرو: خدي يلبوة عشان تتعلمي الادب خدي كمان ياشرموطة عايزة اكتر ؟ خدي ﴿ وبتكمل ضرب بالاقلام ﴾
الملكة هاجت اكتر من الضرب : اااه اااه اكتر ااااه. جاامد اااه اضربي جامددد
شدت حليفة ٦ الملكة من شعرها وحشرتها بين رجليها تلحس شوية وتشدها تاني تضربها بالقلام على وشها جامد كدا شوية لغاية لما جابو كل شهوتهم سوا مفيش ثواني كانت حليفة ٦ مسكتها من شعرها وحشرته على السرير
حليف ٦ وهي ماسكة شعرها : الحسي عسل سيدتك ياشرموطة يلا ﴿ وبتلحس الملكة وهي تعبانة شوية ﴾
وبعدين خليتها على وضعها نايمة بنصها الي فوق على السرير وهي بتلحس اثر الشهوة من عليه ومسكت الحليفة ٦ الكرباج وضربتها بيه علي طيزها جامد ضربتين ورا بعض جسم الملكة اتهز من الشهوة وسخنت تاني
فضلت تضرب على طيزها جامد لغاية لما حمرت اوي كانت الملكة بتتنطط من الشهوة حرفيا
حليف ٦ : انا اذنتلك تتحركي ياشرموطة خدي عشان تتعملي الادب ﴿ بتضربها على جسمها بالكرباج ﴾
الملكة : اسفة اااه اضربي شرموتك علميها الادب ااااه اه اااه اممممم اااه جامد اكتر اااه ﴿ وهي بتتنطط جسمها بيتهز بطريقة تهيج الحجر وبزازها الكبار اوي دول تقريبا ضعف حجم صدر الحليفة ٦ مرتين تاني وكانو بيتهزو برضو ﴾
فضلت الحليفة ٦ تضربها بالكرباج وهي تتنطط من الشهوة والالم لا اراديا لغاية لما اتعودت وبقت تستمتع بس وتصوت جابت الحليفة ٦ مشابك وكهربتهم بقوتها وحطتهم في حلمات الملكة اول مالمسو حلماتها حرفيا الملكة اتنطرت من مكانها لفوق
حليف٦ : ايه يلبوة حلوة الكهربا ؟ طيب عايزة اكتر ؟
الملكة كلنت فقدت النطق وسرحت في الالم الي اخدته مرة واحدة دا وبتتاوه
حطت الحليفة ٦ المشابك دي في صدرها وسابتها شوية تتنطط وتتالم وهي هايجة لدرجة انها جابتهم خمس مرات ورا بعض وراحت الحليفة ٦ جابت زب صناعي ولبسته وجت ورا الملكة وهي بتتنطط قامت حشرت الزب الصناعي مرة واحدة في طيزها
الملكة بهيجان وتعب : ااااااه هموت مش قادرة نيكيني جامد اكتر ااااااه اممم اااااه ااااااه ااااه ااااه .
الصوت تقريبا كان مسمع القصر كله الملكة تقريبا فقدت الوعي كذا مرة بسبب الم المشابك والزب الصناعي الي كانت الحليفة ٦ بتشحنو بقوتها بكهربا وتدك في الملكة حرفيا فضلت على الحال دا وهي هايجة وبتلعب في نفسها هي كمان لغاية لما جابو في وقت واحد وصرخو الاتنين بصوت عالي ونامو على بعض من اثر التعب .
** عندنا. انا والمنبوذ **
تاني يوم الصبح المنبوذ صحاني اكمل التدريب بتاع امبارح تاني واعمله تاني النهاردة كان المرادي النظام بيوضحلي سرعتي وخط في الهوا وانا كل الي عليا اني اتبع الخطوات دي لدرجة ان المنبوذ اندهش ازاي اتعلمت الحركة دي وكرتتها مليون مرة من غير ولا غلطة ... كررت نفس الحركة راسي المرادي وعملتها مليون مرة والمنبوذ بطل يعد لانه عارف اني بعملهم صح وهقف عند المليون بس كل الي كان بيعكله انه بيندهش من سرعة تعلمي
خلصت التلويح بالسيف دا تماما كانت الساعة تقريبا ١٢ الضهر ... قعدنا ناكل واستريحنا شوية وقومنا نكمل التدريب
المنبوذ وهو منبهر : انا مستغرب من سرعة تلعمك دي حتى انا كنت بقعد في تمرين زي دا مش اقل من اسبوع عشان اتقنه
انا بغرور : طبعا اومال متنساش اني عندي قوة النظام وهي بتسهل عليا حاجات كتير
المنبوذ وهو بيحدف عليا طوبة : يخي اجري اومال معرفتش تعمل حاجة ليه وانا كنت بشويك ؟ ولا انت كنت بتشحن ؟
انا وانا توترت: اا ااا اااه طبعا يعني بس انا كنت ساعتها ضعيف وانت كنت بالنسبالي مستحيل انما دلوقتي...﴿ وهو بيبصلي بصة مرعبة ﴾
المنبوذ : دلوقتي ايه ?
انا بتوتر : دلوقتي لسه مستحيل برضو انا بس لما اتعلم منك هبقى اقوى منك ?
المنبوذ : ايه ؟?
انا بتوتر : هبقى ادك يعني في القوة
المنبوذ : ايه؟?
اما بتوتر : يعم هبقى اصعف منك برضو متزعل خلاص
المنبوذ: انا مفيش حد في الوادي كله اقوى مني ... ودلوقتي يلا كفاية راحة يلا ع التمرين
انا قومت واستعديت عشان اهرب من الحوار الممل دا
المنبوذ بحزم : دلوقتي هندخل على المرحلة الثانية من التدريب . وهو التدريب العقلي مع الجسماني .
انت بتقدر تتحمل اد ايه في الوقوف مع الهالة ؟
انا : تقريبا نص ساعة او ساعة بالكتير
المنبوذ : مش كفاية دا قليل جدا اقل حاجة لازم تفعلها يوم كامل من غير حتى ما توقف لحظة ... ودا بيحتاج قدرة تحمل عالية وحتى لو عندك قدرة تحمل عالية انت هتحتاج تقوة عقلك عان يتحمل الهالة دي لفترة كبيرة
انا: طب هيحصلي ايه لو اعتمدت على التحمل بس ؟
المنبوذ : بسيطة ... هتدوخ وتقع وسط القتال ومش بس كدا هتدخل كمان في غيبوبة شديدة وطويلة كمان. فهمت ؟
﴿ ملاحظة ... كدا معني كلامه ان ديما الهالة قوتها بتعمد على السمات والطاقة الي الشخص بيمتلكها انما الفترة الي هيستمر فيها الشخص ف تفعيل هالتة بتعتمد على قوة العقل والتحمل ﴾
انا : يعني تقريبا بس انا مدخلتش في قتال امتر من ساعة لحد النهاردة
المنبوذ : هنا الاشخاص مختلفين عن عالمك... من الي فهمته منك ان عندكو اقوى منك تقريبا ١٠٠ شخص صح ؟
انا : ايوة دول اسمهم المصنفين الاقوى في العالم
المنبوذ : يبقى تقريبا بالنسبة للي هنا اضعف لان التصنيف هنا بيختلف المصنفين هنا هم الاشخاص الي بيحصلهم ايقاذ مزدوج او اكتر
انا : اي دا قصدك الشخص الي بيمر من حالة قوية و مستعصية زي الموت وبيخرج منها حي بيحصله ايقاذ مزدوج؟ دا زي القصص والافلام في عالمي بس دا بالنسبالنا يعتبر خيال
المنبوذ : بس هنا حقيقة ... انا حصلي ايقاذ مزدوج يعني انا تقريبا في نفس رتبة الابطال رتبة SSفي عالمك على حسب كلامك انك بتقول ان ابطال الرتبة S متفاوتة بسبب ان البشر ميقدروش يقيسوها فكل الي ميقدروش يقيسوه بتنقياتهم دي ومع ذلك انا من اقوى تلات اشخاص في القارة حصلهم اكتر من ايقاذ
وهم انا التاني اسمه اينو ودا قوته زيي في فنون القتال تقريبا واقوى مني كمان والتالت اسمه الفرعون الغريب مينا .
انا سمعت اسم الفرعون وعيني لمعت احا دا فرعون ايه الي جابه هنا دا ؟
المنبوذ: بتفكر في حاجة ؟
انا باندهاش : مين الفرعون الغريب مينا دا وازاي وصل هنا ؟
المنبوذ مستغرب سؤالي : الفرعون الغريب مينا دا هو من اقوى تلاتة في القارة كلها وصل العالم هنا وهو بقوة جبارة الي قابلوه كلهم ماتو واختفو والي هرب من مواجهته وشافها قال انها قوة غامضة اسمها الفرعنة بتاخد اجسام الموتي وتعيدها تاني وبيقولو كمان ان عنده جيش جبار من الفراعنة كلهم من سكان القارة الي كانو اقوياجدا اول ماوصل هنا
انا : وايه الي جابو هنا ؟
المنبوذ غير مبالي : معرفش انا مشوفتهوش غبر مرة واحدة وهو كان سبب ايقاظي لاني مريت بقتال معاه مستحيل كنت اخرج منه
انا وعيني بتلمع مندهش من قوة الفرعون دا : طب واينو دا ايه
المنبوذ غير مبالي : دا اذكى مستيقظ في القارة استراتيجي مشهور وهو من اقوى التلاتة زي ماقولتلك ودا عنده ٦ اشخاص دربهم تدريب شديد جدا لدرجة انهم مرو بايقاظهم الثاني سماهم الحلفاء ال٦ ودول اقوى من في جيشة وعمل تحالف مع الفرعون مينا وكونو المنظمات الباقية في انحاء القارة وغالبا هم اشرار
انا: طيب تعرف حاجة عن جيش الفرعون مينا ؟
المنبوذ غير مبالي : دا بقا جيشة م مفهوم جيشة بيتكون من مليون فرد تقريبا وفيهم رتب وكمان بيقدر يخفيهم ويستدعيهم وقت مايحب مسميهم جيش الفرعنة وتقريبا هم الاتنين دول الاقوى في القارة متحدين مع بعض ومع جيوشهم هم لا يقهرو
.ولف المنبوذ وقام مشي وانا وراه .
انا : طيب متعرفش اعلى رتبة في جيشة ايه ؟
المنبوذ مستغرب من سؤالي : انت بتسال كتير ليه يلا عان تخلص تدريبك وانت ساكت
مشي وانا مشيت وراه وقفنا عند البحيرة ونزل فيها وشاورلي انزل وراه بس وهو نازل قالي
المنبوذ : هتنزل تحت معايا وتحبس انفاسك وتعد ١٠٠ ثانية وتطلع تاخد نغس وتنزل تعد ٢٠٠ وتطلع تاخد نفسك وتنزل تزود وهكذا فاهم ؟
انا بهز راسي : فاهم فاهم ﴿ شكل كدا التدريب النهاردة خنيق ﴾
ونزل وراه وعملت تلي قالي عليه عملت لغاية ٣٠٠ ثانية وبعد كدا بقا اصعب الموضوع وحسيت بالخنقة وخرجت .
خرج المنبوذ الي كان من اول التدريب لغاية دلوقتي مخرجش ولا مرة
انا: انت ازاي بتقدر تحبس نفسك الفترة دي كلها
المنبوذ وهو بيشاور على عقله : بدا ... انت بتعمل ايه عشان تحبس نفسك
انا : عادي باخد نفس عميق املى بيه صدري وانزل تاني
المنبوذ : كويس وكدا هتتحمل بس دقايق بسيطة تحت المياه بس انت عايز ساعات تحت المياة عشان كدا استخدم عقلك
انا : طب قولي ازاي طيب فين الطريقة
المنبوذ : هو دا التدريب ... اكتشف دا بعقلك بس
انا مستغرب :. انت بتهزر صح طب خد هنا رايح فين طب مش نازل وهقعد هنا
المنبوذ بصلي بغضب : انا هنزل لمدة نص ساعة كاملة ومش هفتح عيني وانا تحت المياة بس لو فتحت عيني بعد النص ساعة وملقتكش موجود لمدة مش اقل من ساعة ... مش هقولك هعمل فيك ايه ﴿ وعينه اتغير لونها للاحمر اترعبت اول ماشوفتها ﴾
انا : حاضر حاضر ... بس قولي الطريقة طيب هعمل ايه عشان اقعد المدة دي كلها
المنبوذ وهو بيرجع عينه لطبيعتها وبينزل المياة : اعرف بنفسك
انا : طب اعرف ازاي طيب انا الي حطيت نفسي الحطة السودة دي انت فين ياعم نظام
( مقدرش اقولك عشان لو حصل عقلك مش هيتطور والغرض من التدريب دا هو تطوير عقلك)
انا : ايه يعم انت متفق معاه ولا ايه
( لا بس كل الحكاية ان تدريب الشخص دا في صالح الملك عشان كدا مقدرش اغش )
انا : يعم هموت بجد معرفش ... انا لو فاتت الساعة ومنزلتش هيموتني تقريبا
( مش هيموتك متخافش بس ركز وفكر برة الصندوق )
انا : يادي ام الصندوق الي قارفينا بيه
فضلت تقريبا نص ساعة بفكر اعمل ايه وكل فكرة تفشل لغابة لما جاتلي فكرة اني احاول ادخل هوا في بطني وامعائي وكمان في مناطق تانية في جسمي ونزلتتحت المياة والمرادي قعدت ساعة كاملة تحت المياة لما فتح المنبوذ عنيه وهو عارف اني نزلت من نص ساعة ابتسم ابتسامة خفيفة وقفل عينية تاني وفعلا كررتها طول اليوم ونجحت بس كانت اقصى حاجة اني بوصل لساعة ونص او ساعتين واخرج تاني بس المنبوذ من ساعة لما نزل مخرجش. من 8 ساعات .. طب ازاي ؟
نزلت المياة تاني وفضلت مراقب المنبوذ بيعمل ايه .. بس ايه دا ؟ ... دا صدره بيتحرك اكنه بيتنفس تحت المياه...لفيت حوالي اشوف يمكن بيستخدم اي حاجة عشان يخدعني بيها ملقتش خرجت وفضلت افكر طيب هو بيعمل ايه مش فاهم
،،برررااك،،صوت ضفدع كان على البحيرة .
فجاة خطرت في. بالي فكرة?
.بعد 9 ساعات كان الليل جه وكنت انا والمنبوذ تحت البحيرة .
المنبوذ في افكارة﴿ هو بجد قدر يعملها بالسرعة دي دا مش بس قدر يتقن التنفس هنا لا دا كمان قدر يجمع الاكسجين من حواليه في المياة بصورة سلسلة وامتصها وجمعها في صدره واستخدمها للتنفس ﴾
استعد المنبوذ وشاورلي استعد للخروج معاه
المنبوذ : انت كمان قدرت تعمل تنفس الضفدع؟
انا بتعب : بعد لما فصلت افكر سوفت الضفدع قدامي وانا عارف ازاي بيتنفس بحكم انه برمائي فخطرت في بالي الفكرة دي
المنبوذ : كويس اوي دلوقتي نخش على المرحلة التانية من التدريب
انا منهك ومش قادر عايز انام : المرحلة التانية من التدريب مش دي كانت التنفس تحت الماء ؟
المنبوذ : لا دي حاجة بسيطة للتمهيد بس للي جاي
،، شيييش،، صوت انشاء جدار طاقة
انا مستغرب : اي دا؟ مش فاهم حاجة
المنبوذ غير مبالي : فعل هالتك ﴿ وبيفعل هو كمان هالته ﴾
فعلت هالتي واستنيت الامر التاني مفيش المنبوذ اختفى
،،بووووم،، صوت بوكسات متتالية. انا مقدرتش حتى غير اني اتفاداها
المنبوذ : دلوقتي اختبار قوة التحمل العقلي مع الجسدي هتتمرن وانت مفعل هالتك وانت مرهق وقوة تحملك قليلة لغاية لما تضغط على عقلك بجهد اكبر عشان تطور عقلك
فضلنا في التمرين دا ساعات تاني تقريبا النهار طلع علينا وانا كل الي بعمله استقبل ضربات شخص من اقوى تلاتة في القارة بدون حتى ماتحرك عشان زي مابيقول أطور عقلي في الحقيقة انا حاسس انه بيعذبني عشان اسيبه مش بيدربني
في صباح اليوم التالي كان النهار طلع علينا وكل ماقع من التعب يفعل هالته ويقومني بالعافية ويضرب بالبوكسات وانا حرفيا كنت بموت في التدريب بس بسبب مهارة الشفاء كنت بستعيد نقاط حياتي تاني واول لما استعيدها كلها اضرب تاني منه بس الاثر المعنوي كان بيسيب اثر مكنتش بقدر اتحمل وكنت بصرخ من الم الصداع النفسي
فضلنا على الحال دا يوم كمان وانا بتضرب حرفيا بتفرم في دايرة حواليها جدار شفاف من الطاقة
المنبوذ وهو مبسوط انه بيضربني : ايه يبطل اجمد كدا امال فاضل بالظبط ١٠٠٠
انا : يعم خف طيب هو كله ضرب ضرب مفيش شتيمة ؟
المنبوذ وهو بيضحك وباين انه مبسوط: لا فيه ﴿ وخرج سيفة وبدا يجرحني بعد كدا بقا حرفيا بيقتلني بيغز السيف في بطني كتير جدا بس الالم بدا يهدا شوية شوية وبدات انا ادخل في غيبوبة واحدة واحدة ﴾
انا : استني انت قصدك ١٠٠٠ يوم ؟
المنبوذ : لا هههههه ١٠٠٠ سنة يخفيف هاهاهاهاه ﴿ وبدا يكمل طعن بالسيف والبواني لدرجة اني اغمى عليا حرفيا معرفش قعدت اد ايه لاني دخلت في حلم غريب جدا وكان بيتكرر كذا مرة بس كل مرة بشوفه كنت بحس اني بشوفه اول مرة ﴾
الحلم كان في ارض واسعة شبه الارض في عالمي وكانت السماء حمرا جدا وفيه جيش كبير جدا منهم كانو افراد الجيش بتاعي الفراعنة بس معاهم افراد كتير مش شبههم وكانو بيهتفو لحد واقف بعيد جدا قربت منه شوية وانا في الجو طاير مش عارف تقريبا انا شبه الروح الشخص دا كان حوالية هالة غريبة الهالة نفسها كانت واخدة شكل درع وكانت لونها اسود قاطم فيه لمعة باللون البنفسجي الشخص دا كانت ليه مهابة مرعبة وكان بيبص للجيش بتاعه ويرفع سيفه الاسود الي برضو فيه نفس الهالة المرعبة بتخرج منه ومحاوطاه وفجاة الشخص دا بيبصلي مرة واحدة واتفزع ويتكرر تاني نفس الحلم اكنه اول مرة اشوفه
في دايرة التدريب كان المنبوذ موقفش ضرب فيا وهو بيضحك بجنون هو متاكد اني مموتش لانه سامع ضربات قلبي بحواسه الخارقة.
من الناحية التانية في الحلم اخيرا اتغير بعد لما الشخص المرعب دا بصلي اتفزعت والعالم اتغير وروحت مكان تاني عبارة عن فضاء اسود مش شاايف فيه حتى نفسي وفجاة ظهر نور من بعيد وبدا النور دا يقرب ويكبر واحدة واحدة لغاية لما بقا قريب مني انا شايف واحد شبهي تقريبا انا ايوة هو دا انا
انا : انت مين
الشخص الي شبهي : انا هو انت يا حضرة الملك ...استيقظ يا ملك النظاااااااام ﴿ هو صرخ بالجملة دي وطعني بسيف شبه سيف بطاطس بلاك تقريبا كان هو ﴾
انا فوقت من الي الحلم دا او الغيبوبة دي مشفاهم حاجة خالص من الي حصلت دي لقيت المنبوذ بيضرب فيا بكل الي عنده بجنون حرفيا وانا تقريبا مش حاسس بالوجع او انا موت ولا ايه الي حصل
رفعت ايدي وقفت صرباته الاتنين وخرجت السيف صديت ضربة سيفة بالايد التانية ونطرته بعيد وتعبيرات وشي مش فاهم حاجة .لا اراديا اتحركت كدا .
المنبوذ وهو مبتسم بعد مهدي جنونه : مبروك يا ادهم ... انت حصلت على ايقاذك التاني
انا وانا مش فاهم حاجة : انت قصدك ايه مش فاهم ؟
المنبوذ وهي هادي خالص : الغي تفعيل هالتك الاول ﴿ ولغى هو كمان تفعيل هالته ﴾
انا لغيت تفعيل الهالة الاصلية بتاعتي اول ماعملت كدا هو لغا الجدار واختفى
المنبوذ : هفهمك تعالي بس عشان انا كدا بقالي ١٠٠٠٠ سنة ماكلتش
اما حاسس اني فعلا جعان ومكلتش من سنين : وانا برضو بس ازاي مش احنا بنضرب من امبارح؟
المنبوذ : لا انا بضرب فيك وبضغط على روحك من ١٠٠٠٠ سنة
انا مصدوم: ازاي وانا ازاي عايش اصلا مش فاهم
المنبوذ : دا الي وصلني لحالة الجنون وانا بضرب فيك انت كنت تقريبا ميت بس قلبك بينبض وروحك موجودة في جسدك فكان لازم اكمل عشان تستيقظ
انا مستغرب : استيقظ ازاي انا فيه واحد شبهي ظهرلي في الحلم وطعني بالسيف وقالي استيقظ ياملك النظام وكان تقريبا انا شبهي بالظبط
المنبوذ غير مبالي : مش مشكلة ... المهم اني دلوقتي حصلت على اول تجربة ناجحة لنظريتي
أنا مش فاهم مستنيه يشرح
المنبوذ : مش مهم تفهم دلوقتي هتفهم بعدين اهم حاجة دلوقتي تعرف انك حصلت على ايقاظك التاني ودا هتوف الفرق فيه حتى في جسمك ويمكن كمان تفتح طاقات جديدة وتعرف تتحكم افضل في طاقاتك وجسمك
انا : ازاي يعني مش....
( مبروك لملك النظام على حصولة على الايقاذ الثاني )
( لقد حققت انجاز رائع مبروك لقد اكتسبت لقب الايقاظ الثاني )
( لقد اكتسب العديد من الخبرة في مهارات فنون القتال والدفاع )
( لقد تم تهيئة مستواك انت الان في المستوى ١ في الايقاظ الثاني )
( لقد تم فتح سمه جديدة : العقل؛ 1000/1000)
( لقد تم فتح مسار طاقة جديد : الينج ؛ المرتبة الاولى )
( لقد تم فتح مسار طاقة جديد : الين ؛ المرتبة الاولى )
( مبروك بما انك فتحت مساري الين واليانج فانت الان قادر على استخدام جميع تقنيات مهارتي فنون الدفاع والقتال )
( سيتم ترقية التنقنيات كلما ارتفع مستوى طاقة الين واليانج )
احا انت بتقول ايه ...انا ازاي بقيت مستوى ١ يعني ؟ كدا انا رجعت لنقطة الصفر؟
( لا سيدي سيتم تهيئة مستواك لانك تم ايقاظك عن طريق المرور بمواقف مستحيل الخروج منها حي )
( لذلك تم تهيئة مستواك سيدي ولكن سماتك ستبقى كما هي جميعها حتى المهارات . وبذلك سيصبح تطور سيدي والارتقاءفي المستوى اسهل )
طيب ايه هي التقنيات دي الي اقدر استخدمها ؟
( تقنيات فنون الدفاع :
١- ضربة السيف الواحدة
٢- ضربات اللهب القتالي
٣-قضبات الفنون المائة . الخ...)
( تقنيات فون الدفاع :
١ - درع الزمن
٢- درع الجيش
٣- درع الملك
الخ...)
شكلهم حلو وهيفدوني جدا طيب افتح صفحة سماتي الشخصية كدا
( تم)
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
قوة الهالة الاصلية مجمعة : 25M
المستوى: 1. (0/50 exp)
الفئة: انسان ( ايقاظ اول )
اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية ) ( ملك الفراعنة )( حاصل على ايقاظ اول)
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
العملات المملوكة : 310M
____________
السمات :
نقاط الحياة : 2M
نقاط المانا :500K
القوة :200k القوة الجسدية : 200K
القوة السحرية:150K
الدفاع: 200k الدفاع الجسدي :200K
الدفاع السحري:200k
خفة الحركة : 100K. التحمل : 500K
طاقات الاصل :
١-السحر :الدرجة الثانية
٢-الكي : المرتبة الثانية
٣-الين واليانج : المرتبة الاولى
٤-.******
٥-*******
____________
سمات اضافية :
1- جيش ملك الفراعنة:
عدد ضباط الجيش ( 2/1)
عدد الجنود الجاهزين 10000/100k)
عدد الجنود تحت التهيئة 0)
وقت تهيئة الجنود : ( 2H)
استهلاك الجيش للمانا : (.5K/H ). ﴿ يعني 5 الف نقطة مانا في الساعة ﴾
_______________________
2-تقنيات مهارة فنون الدفاع : ( ضربة السيف الواحدة ، ضربة اللهب القتالي ، قبضات الفنون المائة ..الخ....)
_______________________
3- تقنيات فون الدفاع القديم ( درع الزمن ، درع الجيش ، درع الملك . الخ....)
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 9) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 9) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي ) ( مهارة سيد الموتى )
_____________________________________
دا كمان الايقاظ اثر على تطوير الجيش كمان هل كمان سام اترقى ؟ نظام افتح صفحة سام
( تم)
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0( تابع نظام الملك)
الاسم : سام ( رام)
الفئة: ضابط جيش الفراعنة 1
الرتبة: رئيس اركان الجيش الفرعوني
استهلاك المانا للاستدعاء :100000
قوة الهالة :60M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 150M
_________________________________
__
مهارات: النسخ lvl max _. العاكس lvl max . الفرعنة lvl max
_____________________________________
واو ! دا بجد الايقاظ دا على اد انه صعب على اد انه مثمر وفوايده كتير...سام م بس اترقى في المستوى لا كمان سماته زادت اكتر بكتير من الاول دا كدا عظمة اوي ?
خرجنا من الدايرة بعد لما خلصت كل دا في عقلي مع النظام وبصيت لقيت الدينا ليل زي ماهي والغريبة ان الاكل والنار الي كنا مولعينها لسه اثارها موجودة من ساعة ماسبناها امبارح ...
انا : غريبة ازاي مر ١٠٠٠ سنة وانا لسه عايش المفروض ان اعمار البشر اخرها ١٠٠ سنه بالكتير ١٤٠
المنبوذ : هو فعلا في الحقيقة الوقت كدا الي اخدناه في ايقاظك هنا ساعات بسيطة
انا : ساعات ؟ اومال ازاي بتقول ١٠٠٠ سنة ؟
المنبوذ غير مبالي : عادي الوقت جوا الدايرة مختلف عن براها اكيد لما استيقظت عرفت ان فيه تقنية اسمها درع الزمن في فنون الدفاع
أنا : طب ازاي م مفروضانت تعلمهالي؟
المنبوذ وهو ملان : ايه الملل دا ... ولا هاتلنا من الاكلة الي جبتها امبارح الي اسمها مشري دي
انا بضحك: مشري اه ههههه اسمها كشري
المنبوذ : هاتلنا منها عشان انا جعت اوي
جبت من المتجر كذا علبة كشري لاني عارف مش هتكفيه واحدة
المنبوذ بفرح: ايوة كدا تعجبني ... بص بقا انا عملت الدرع الزمني دا عشان اوقف الزمن وانت تكون مستعد للضرر الي انا بزرعه فيك عن طريق ضرباتي المكررة فتنشا فيك تقنياتي الي انا اخترعتها الي هي فنون القتال بس دا بيحتاج وقت وسنين كتيرة عشان النظرية تنجح فكان الدرع الزمني دا هو الحل والحلو فيه ان الزمن بالنسبة للعمر مبيتاثرش يعني عمرك هيكون زي ناهو من ساعة مادخلت ودا افضل درع زمني تم انشائة افضل من اي شئ تاني
انا بانبهار : فعلا انا حسيت بعد ماخرجت اني مكنتش جوا اصلا والالم راح بسرعة كمان بس بعد لما فوقت من الحلم الي قولتلك عليه حسيت اني متقن فنون القتال دي من زمان وفاهم كل حاجة فيها مش ناقص بس غير المشتقات الستة بتوعها افتحهم وكدا ابقى ملك فنون القتال والدفاع
المنبوذ مستغرب كلامي : مشتقات ايه ؟ ومين دا الي يبقى ملك الفنون ونا موجود ﴿ عينه اتحولت تاني ورعبني ﴾
انا بتوتر : يعم متاخدش الكلام كدا عليك انا مش قصدي اقوى منك اكيد دانت ماي كابتن برضو ?
المنبوذ بغرور : طيب مليش دعوة ... كدا انت جاهز
انا باستغراب : جاهز لاية ؟
المنبوذ : للمهمة ... مش بتقول ان النظام قالك تساعدني انفذ الي عايزة ؟
انا : ايوة ... بس انت ناوي على ايه ؟
المنبوذ بغرور غير مبالي : ناوي على B ?
..
.
.
.
..
.
.
..
.....
وبكدا يكون الجزء الرابع خلص الي اللقاء يا مستيقظين للجزء الخامس يوم الاحد ?
الجزء الخامس ....
المنبوذ : كدا انت مستعد عشان نبدا نتحرك
انا سرحان في خيالي : .....
المنبوذ : انت يلا مش بكلمك ﴿ بيضربني على دماغي ﴾
انا بتالم : اا اايه يكابتن فيه ايه ؟
المنبوذ بغضب : انت مش مركز معايا ليه بتفكر في ايه ؟
انا افتكرت الحلم تاني ومش عايز يفارق خيالي : لا لا بس بفكر في اليومين الي فاتو دول مين كان يصدق اني ابقى كدا اصلا انا من شهر تقريبا كنت ولا حاجة
المنبوذ بلامبالاة : مانت لسه ولا حاجة
انا : احيه لا مش قصدي كدا ... لا انا قصدي اني كنت تقريبا صحيت بعد الكارثة بما حصلت عندنا بكذا شهر وانا اصلا مش فاهم حاجة والصدفة حصلت والبيت وقع وانا من حظي اني مكنتش فيه وبعدن لقيت بنت وامها والقدر برضو يقرر ان الام تموت والبنت ألبسها انا وابقى مسئول عنها وكمان القدر يقرر اني اقابل جميلة ... الي حرفيا هي جميلة لو شوفتها كدا تحس انك سارح في جنه لو بصيت لعنيها ... ولا الخادمات الي كانو بيدربوني ...دول لوحدهم مشكلة تانية انا لحد دلوقتي مش مصدق اصلا اني اعيش واشوف زيهم ولا البرج الي ظهر وانا معرفش عنه حاجة ...
المنبوذ وهو مندهش : انت بتقل برج؟...البرج دا عامل ازاي ؟
انا : عادي برج شكله ولونه مش ادميين خالص تحس ان وحوش الي بانيينه
المنبوذ : زي دا ؟ ﴿ بيشاور على اثار لبرج مهدوم بس هو شبه الي في عالمي بالظبط
انا : اه فعلا زيه بالظبط ... بس ازاي دا هنا ؟
المنبوذ بصلي كدا وسكت شوية وبعدين لف وشه الناحية التانية : معرفش ... عايز تعرف دور بنفسك .
انا ونا مبضون من لا مبالاته: طيب مش عايز اعرف بس بجد ازاي هو هنا ؟ وايه الي حصل عشان يته.....
المنبوذ بصلي وابتسم : ايه سكت ليه ؟ عرفت ؟
انا واا مندهش : البرج الي اعرفه في العاب الواقع الافتراضي المفروض اننا عشان ننهي اللعبة بننهي كل طوابق البرج كلها واللاعب الي بينهي الطوابق كلها الاول بيحصل على قوة تفوق الواقع قوة تهزم اي قوى في اي عالم تاني ... انت ؟
المنبوذ وهو مبتسم : انا ايوة الي انهيت البرج في عالمنا بس مصحيتش بعد البرج ماظهر زيك بشهور انا شوفته وهو بيظهر وكمان شوفته وهو بيتهدم ?
انا مصدوم : اا اا اازاي ؟ دا في عالمنا موصلوش بس غير للطابق العاشر انت ازاي ؟... ثانية واحدة هو البرج ظهر من امتى
المنبوذ غير مبالي : من سنة تقريبا
انا مصدوم : سنة ؟ ? بتهزر صح دا كدا انت الي حصلت على قوى تفوق قوة البرج واحتفظت بيها ؟
المنبوذ بلا مبالاة : ايوة وفيها ايه دا يعتبر دخيل لعالمي ومملكتي فهزمته
انا باندهاش : طب ممكن تعرفني ايه الي مريت بيه في الطوابق دي ؟
المنبوذ بابتسامة خبيثة: عايز تعرف ازاي انهيته عشان تعمل كدا في عالمك لما ترجع ؟ ?. ... لا اعرف انت بنفسك
انا مبضون: وماله بس ارجع بس ?
المنبوذ بلا مبالاة : يلا نتحرك دلوقتي
انا باستغراب : انت ناوي على ايه ؟
المنبوذ : ناوي على B ?
انا مبضون : انا مروح يعم ... انا كان مالي ومال مشاكلك العائلية
المنبوذ : خد هنا يلا ... يابو الخدود... ولا يابوطويلة
*عند الحلفاء الخمسة *
حليف ٣ : انا تعبت من التدوير ... هالتي مش مستشعرة اي وجود حوالينا
حليفة ٥: ولا انا برضو
حليف ٢: طبعا يجميل مانت بس الي موجود ﴿ وبيغمز ﴾
حليفة ٤ مبضونة : هنعمل ايه يا قائد ؟ وانتي تعالي هنا ﴿ بتسحب حليفة ٥ من ايديها بتبعدها عن حليف٤﴾
حليف ١: مش عارف ... احنا هنكمل بحث زي ماحنا لغاية لما يحالفنا الحظ ونقابل المنبوذ دا
حليفة ٤ في سرها : ﴿ يرب ماتلاقوه ﴾
فضلو ماشيين لغاية لما وصلو لجبل يدوب عدو الجبل دا لاقونا انا والمنبوذ
حليف١: اهلا ... دا ايه اليوم الحلو دا ... ازيك يا ساهوك ?
** عندي انا والمنبوذ**
المنبوذ : فعل درعك الملكي عشان محدش يحس بوجودنا لو كان قريب مننا
انا فعلت الدرع بسهولة وهو فعبه قبل مانتحرك وبعدين اتحركنا .
انا والمنبوذ فضلنا ماشيين في طريق بين جبلين رايح ناحية المملكة المظلمة ، قابلنا كام وحش في سكتنا وقتلناهم طبعا بسهولة جدا انا والمنبوذ بس الغريبة مدانيش قتلهم اي نقاط خبرة ولا حتى عملات
شكل دا من عيوب الايقاظ ... فضلنا ماشيين في سكتنا وفجاءة قابلنا خمس اشخاص كانو تقريبا شبهي بس كلهم عيونهم حمرا مش زي البشر اسود او لون اخضر او ازرق حتى
وصف اول شخص دا كان الاكثر ثقة فيهم ثابت وحازم تقريبا دا قائدهم لبسه زي حاجة شبه البدلة كدا تحس انهم من القرن ١٩ طوله ١٩٥ سم تقريبا كان اطولهم بشرته بيضاء ليه دقن متوسطة ومتساوية شكلها مش وحش وديما مبتسم
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : ساتي انشكران
الفئة: تابع الملك اينو
الرتبة: رئيس اركان جيش اينو
قوة الهالة :55 M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: ********
_____________________________________
( يمكنك اكتساب مهارة العدو )
اي دا انت ايه الي عرفك انهم اعداء؟
( سيدي انهم جميعا يطلقون نية قتل لكما ماعدا البنتان )
طيب طيب سهلة
وصف الشخص التاني ( حليف ٢) دا شكله بضان اصلا طول ماحنا واقفين عمال يبص للبنتين ويعاكسهم طوله ١٨٠ ابيض برضو بس املس وبضان كدا شبه العيال الاسيوية
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : انتخريس شامي
الفئة: تابع منظمة اينو
الرتبة: رئيس اركان جيش اينو
قوة الهالة :50M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 90M
_________________________________
__
مهارات:***********
_____________________________________
( يمكنك استحواذ المهارة سيدي الملك )
تمام بس مش محتاج اي مهارات جديدة حاليا
وصف الشخص التالت ،( حليف ٣) دا شكله المضحك فيهم هو تحس دمه خفيف كدا وعلى الرغم من كدا يبان انه خبيث لان دا في منظمة شريرة اكيد مش طيب يعني ?. طولة ١٨٠ تقريبا بشرته تشبة بشرة الهنود او جنوب اسيا عمتا
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : راح خان
الفئة: تابع منظمة اينو
الرتبة: رئيس اركان جيش اينو الملك
قوة الهالة :55M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 90M
_________________________________
__
مهارات: **************************
_____________________________________
( يمكن للملك تعلم مهارات العدو )
وصف الشخص الرابع او بمعنى اصح البنت الرابعة دي بقا مختلفة شوية... تحس ان هي غامضة او وراها حاجة البنت وصفها بيضاء كاللبن طولها ١٧٥ رقيقة جدا من شكلها على الرغم ان افعالها بتبين عكس كدا او لتدعي انها قوية شعرها قصير عند رقبتها اسود وناعم صدرها متوسط ومؤخرتها ايضا بطنها ممسوحة تماما وجسدها انيق تشبه البشر قليلا لكنها تكملك عين حمراء العمر تقريبا في سني او اكبر قليلا ليكن ١٨ عام
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : انجيلا فالوك
الفئة: ارمية
الرتبة: رئيس اركان جيش اينو
قوة الهالة :60M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: سيد سيف ...************
_____________________________________
( يمكن تعلم مهارات الارمي )
ارمي ؟ دا نفس عرق المنبوذ ... طب ازاي هي معاهم اصلا ؟
وصف الشخصية الخامسة ( حليف ٥) الشخصية الخامسة دي حكاية لوحدها حاجة كدا تتحل من على حبل المشنقة زي مابيقولو جسم وشكل وامكانيات عالية حرفيا... طولها ١٧٩ بيضاء تماما شعرها بني شفايفها وردي صدرها كبير ومؤخرتها كبيرة متناسبين مع جسدها تبدو من ملامحها انها خبرة ?
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : نانا ....
الفئة: ارمية نبيلة
الرتبة: رئيس اركان جيش اينو
قوة الهالة :50M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: *********
_____________________________________
( يمكن للملك تعلم مهارات الارمي)
برضو ارمي تاني ؟ شكل كدا حكايتهم حكاية ...وبعدين اشمعنا دول متعرفتش عليهم على اساس انهم اعداء؟
( زي ماقولتلك يا ملك دول الوحيدين في الي واقفين مش مفعلين نية القتل )
حلو اكيد ليهم صلة ب....
بصيت للمنبوذ لقيته متنح حرفيا وباصص لانجيلا ( حليف ٤) ومش شايل عينه من عليها
ساتي ( حليف ١) : ايه الحظ دا ... في تاني يوم نقابل الملك ساهوك ؟? ولا تحب اقول المنبوذ ؟ ?
المنبوذ بلا مبالاة : يلا يا ادهم عشان نلحق
انا مش فاهم حاجة : ايوة بس....
المنبوذ بنظرة غضب : قولت يلا ?
انا : تمام
المنبوذ كان باصص على البنتين : يلا قبل ماغضب عشان لو غضبت ... هقتل ناس المفروض يموتو من زمان ...﴿ في سره: خونة ﴾
انا طبعا مش فاهم حاجة بس الي فهمته ان البنتين ليهم علاقة بالمنبوذ لانهم نفس العرق وفيهم واحدة ملكية زي المنبوذ
واحنا ماشيين اتكلم ساتي و قفنا ..
ساتي : يعني انا شفاف يعني ولا ايه ؟ بقولك انا هتنتهي هنا يا ساهوك
المنبوذ بصله بغضب : انا اسمي المنبوذ واياك تقول ساهوك دا تاني ?
ساتي ببرود : طبعا طبعا ... بس احنا مش ناويين نخليكو توصلو للمكتبة... اظن دي اخر مرة هتسمع حد يقولك باسمك الحقيقي يا ... منبوذ
انتخريس ( حليف ٢) : خلي بالك يا ساتر عشان دا واحد من اقوى تلاتة في القارة .
ساتي ببرود : وايه يعني ... هو حاليا اضعف بكتير من الملك ساهوك هو دلوقتي مقيض??
المنبوذ بلامبالاة : حتى وانا ملعون ومقيد بقوتي الحالية ... اشيلكم من فوق وش الارض ?
في افكاري،، انا مش فاهم هو ازاي ملعون ومقيض بعقد مقلل قوته وازاي دا حصل اصلا مش فاهم ..دا المنبوذ كدا وهو تقريبا فشيخ انما ماذا لو استعاد قوته الكاملة ،،
راح خان : اوبا...دا غلط ... وانا كنت مستنيه يغلط
﴿ واتحرك ناحيتي انا والمنبوذ ﴾
ساتي بغضب : خااان ? ﴿ خان ثبت في مكانه متوتر من القائد﴾ انا اذنتلك تتحرك ؟ اخر انذار ياقذر
خان : اسف بس انا سخنت شوية
ساتي وهو باصصلي : اي يا منبوذ مش عايز تعرفنا يعني على الضيوف ؟
انا واقف ببرود ... والمنبوذ بلا مبالاة : ملكش فيه
ولسه هيتحرك تاني ساتي وقف قدامه
ساتي : انا قولت انك مش هتتحرك من هنا انت بتاعنا النهاردة للاسف ... تم الدفع مقابل رقبتك .
المنبوذ بلا مبالاة : روح العب بعيد ياشاطر
المنبوذ اتحرك خطوة تاني بس ساتي استدعى سيفة كان عبارة عن سيف اسود شبه السيف الي اكتسبته اخر مرة
المنبوذ : انت كمان بترفع سيفك قدامي ؟
ساتي : للاسف يا صديقي ... لازم اقتلك ?
المنبوذ ببرود : وانا مش هستدعي السيف بتاعي ... كفاية عليك ايدي بس
ساتي اتنرفز : براحتك
ولوح بسيفه حركة افقية ناحية راس المنبوذ . بس المنبوذ صدها بايد واحدة ... وزقه بعيد عنه
ساتي : شكل كدا المنبوذ لسه محتفظ بجزء من قوته كدا هتزيد المتعة اكتر ?
اتحرك انتخريس بسرعة البرق ناحية المنبوذ واستدعى سيفه وكان هيضرب المنبوذ من ضهره بس هو تقريبا متحركش ولا كان رد فعله اي حاجة ولمحته باصص عليا ففهمت اني اتحرك وبنفس سرعته صديت برضو السيف بايدي ودفعته بعيد
انتخريس بخبث : شكلنا كدا قابلنا واحد قوي كمان
ساتي : عشان كدا المنبوذ قدر يقتل الديناطور كلهم لوحده حتى الزعيم ... اكيد دا ساعده
المنبوذ ببرود : لا انا مقتلتش اي ديناطور اصلا
ساتي باندهاش : ايه ؟ ازاي امال م.....
بصلي ساتي باندهاش : انت الي قتلتهم ؟ لوحدك؟?
انا ببرود : شاطر... ودي عرفتها لوحدك ؟
ساتي باندهاش : شكلنا كدا هنستمتع اكتر مما كنا نتصور النهاردة
واتحرك ساتي وانتخريس ناحيتي انا والمنبوذ ... ضربة من كل سيف فيهم وانا والمنبوذ كنا بنصد بايدينا بس ..
ساتي : خااااان
خان : حاضر
فلحظة خان رفع ايده بس اتكون حوالينا ستار طاقة غريب لونه اسود ضلم كل المكان
انا في سري " حلو اوي دا "
بدات سرعتهم تزيد اكتر وضرباتهم تكون اسرع وهم بيضربو فينا واحنا بنصدهم بسهولة لحد لوقتي
فلحظة لقيت نار بتتكون من انجيلا (الي هي حليفة ٤ ) نورت بيه المكان ورمته ناحيتنا المنبوذ اتحرك بسرعة ووقف قصادها بنظرة تحدي الكرة النارية دي كانت متجهة ناحيتي وانا سارح هعمل ايه
( اددههههم ... اتحرررك)
فوقت طبعا بسرعة واتحركت من مكاني الكرة نزلت الارض عملت انفجار شديد في المنطقة خلت الجو كله صهد خصوصا ان المكان مقفول .
( انت بتسرح وسط القتال يعم انت ؟ )
معلش بس جه في بالي شوية افكار كدا ... بس شفت سرعة المنبوذ ؟
( عادية يعني مش حاجة ... انت تقدر تعملها )
بجد ؟
( ايوة يبني انت معندكش ثقة ليه في نفسك كدا يبني انت كل دقيقة بتمر عليك بتبقى اقوى يا... ملك النظام )
هو قال الجملة دي افتكرت جملة الراجل الي كان في الحلم وهو بيطعني وافتكرت اني اصلا كنت قوي وحصلي ايقاظ .
ساتي وانتخريس وخان انصدمو من سرعة المنبوذ الخارقة واتجهو التلاتة ناحيته والمنبوذ استدعى سيفة واتجه هو ناحيتهم بعد لما كان بيبص لانجيلا ونانا سوا بتحدي وهم كمان
،، ااارغ،، صوت التلاتة بيبعدو من قدام المنبوذ وهم مجروحين
ساتي : كدا الموضوع يختلف ... كله دلوقتي ... فعلو هالتكو
,, ششششيششششششش،، صوت تفعيل الهالة لكا الخمسة مرة واحدة
المنبوذ واقف ببرود محصلوش اي حاجة وانا غمضت عيني شوية لاني حسيت ان فيه زي غبار جاي على عيني وقفلتها
،، ارررغ ،، صوتي انا وانا بطعن من واحد فيهم
هم الجرح بتاعهم ملمش وفضلو ينزفو انما انا بعد لما كل واحد فيهم طعني عشان يزودو الحمل على المنبوذ بحكم انهم هيخلصو مني بس اتصدمو مني ومن منظري وانا جرحي بيلم بسرعة وانا واقف مبتسم على الرغم ان عيني مقفولة لسه..
انت ببرود: انت فاكر ان عددكو دا بالنسبالي حاجة ؟
المنبوذ بغضب : ادهههم ...اوعى تفعل هالتك ... اعتبر دا تدريب ليك . انت هتقاتل بدون هالة
انا مش عارف اتكلم وانا في القتال من الصدمة: طيب سهلة ﴿ وانا بشتمه في سري ﴾
استدعيت سيفي عشان اخلص بسرعة من الهبل دا قبل ماتعب
فضلنا نتقاتل وكانو تلاتة على اتنين احنا اقوى اه بس هم اكتر فاكنت كفة القتال مايلة ناحيتهم هم لدرجة ان المنبوذ اتجرح جرح عميق في القتال
،،اااارغ ،، صوت طعن المنبوذ بغد لما اتغفل بس اكنه ولا اتاثر فضل واقف وبيقاتلهم
انا : كابتن ... انت كويس ؟
المنبوذ بيداري المه: ايوة كويس... انا بس رخيت دفاعي ﴿ وزود من رتمه وفعل درع الشخصي بتاع فنون الدفاع ﴾
فضلنا على الحال دا والكفة ناحيتهم هم وانا كنت بصدهم وادافع واهجم بحذر والمنبوذ برضو لغاية لما الي كنت خايف منه حصل
ساتي بغضب لما لقانا مش عارفين حتى نقع : انجييلاااااه ... نانااااا ... فعلو هالتكو وانضمو للقتال بسرعة
لمحت البنتين وهم مترددين ينفذو الامر...
ساتي بغضب: نفذوووو الامر يلاااااا والا انتو عارفين هيحصلكو ايه
فضلو مترددين وبصو لبعض شوية وبعدين فلحظة بصولنا بنظرة مرعبة صراحة انا خوفت .
،،شششششيششششششش،، سوت تفعيل هالتهم كان صاخب اوي وشديد ليه كدا هيبة تحس انه مرعب
وانطلقو ناحيتنا وفعلو تعاويذهم ووجههوها ناحيتنا وبقت الهجمات اسرع والرتم اسرع لولا اني حصلي ايقاظ كنت موت بسبب السرعة دي وكانت طاقة تحملي خلصت بس الحظ اني قابلت المنبوذ وخلاني مستيقظ اول...
فضلنا نفادي الهجمات ونصد بعضها ولما تتاح الفرصة نهجم انا والمنبوذ م عارف ليه مش عايزني استخدم قوتي كلها ليه بس سماتي العادية؟
المنبوذ فعل فنونه القتالية والدفاعية ماعدا درع الزمن وانطلق ناحيتنم اسرع واقوى وبصراحة فرقت كتير لانه كان قادر يرد هجماته اسرع واخف وقدر يوقع منهم اتنين تقريبا وانا بدافع عنه الهجمات السحرية والخجمات العامية ناحيته... بس للاسف .. لا تاتي الرياح بما تشتهي السفن ...
،، ارررررغغغغ،، صوت طعن المنبوذ كان لحظة ارخائة دفاعه وكان لغى تفعيل الدروع عشان يوفر طاقة بس هم استغلوها وطعنوه في اضعف نقطة في جسمه ممكن يوصلها الدرع وللاسف السيف دخل جوا جسمه وللاسف وقع على الارض طاقته كانت قليلة اصلا بسبب التدريب الي استهلك فيه معظم طاقته عشان كدا مكانش عايز يقاتل انا استنتجت كدا لما شوفته بيقاتل مش زي ماكان في تدريبي فانا صعبت عليا نفسي اوي
انا: سامحني يا كابتن بس مش هقدر دلوقتي انفذ طلبك ...
المنبوذ كان وقع على الارض وهو مطون وعينة بتقفل وبااصصلي ببرود بس لمحته بيبتسم قبل مايقفل عينيه كلها
انجيلا لمحتها اتوترت شوية هي ونانا بس كملو معرفش ليه ...انا مصدوم وخلاص تقريبا غضبت ...
( تم تفعيل هالة الملك الاصلية )
( تم استدعاء سيف البطاطس بلاك )
( انت الان في كامل قوتك سيدي الملك )
الخمسة اول ماشافو هالتي الاصلية اتوترو
ساتي : ازاي ؟ دي هالة الملوك الاصلية! ...
انتخريس : ازاي مجرد ضعيف زي دا يملك زي الهالة القوية دي ...
خاان : قوة الهالة الاصلية للملوك دي يتعادل اضعاف قوة الهالات العادية ...
ساتي : كلو ياخد حذره
انا بغضب : انا مش هرحمكم ياولاد الكلب ? ... ساااااام
سام ظهر جنبي خلاهم حرفيا يترعبو : امرك سيدي الملك
انا : انا غضبت يا سام مش عايز حد فيهم حي ... بس البنتين دول متقتلهمش سيبهملي
سام : امرك ملكي
سام فلحظة كانت واقف قدامهم نسخ كل مهاراتهم كانو بيضربو صربتهم سام يصدها ويعكسها عليهم.. ساتي غضب وزود كل سرعته وقوته واتحرك ناحيتي بس سام وقف قدامه وضربن بنية طيرته خبط في ستار الطاقة الي حوالينا وهو بيصربو قال..
سام: انت فاكر نفسك ايه يا حقير عشان تفعل نية القتل دي قدام مليكي ?
ساتي لما اتخبط كان فقد كتير جدا من نقاط تحمله انا اتجهت ناحية الاتنين بقوة اكبر بكتير من الي كنت عليها بسماتي العادية لدرجة انهم خافو من قوتي
خاان : احنا متفقناش على كدا
انا بحركتين كنت فاصل دراعاتهم الاتنين عن كتفهم
،، ااااااااااه،، صوت صراخهم كان مزعج اثر الالم
ساتي كان فاق وبسرعته كان واقف ورايا ولسه هيضرب بسيفه على رقبتني وانا واقف ببرود
،، اررررررغ ،، صوت قطع رقبة والدم طاير في الجو لدرجة ان حتى البنتين الاقويا والتانين خافو اكتر
انا ببرود : شكرا يا سام
سام بغرور : العفو سيدي الملك
انا بضربة سيف واحدة حدفته على بطن انتخريس واستدعيته تاني الي خلى مكان الطعن عبارة عن حفرة ددمم ووقع هو كمان على الارض مات .
خان بصلي برعب : انا اسف انا مستحيل اقرب من المنبوذ تاني انا عندي استعداد اساعدكو واعمل الي انت عايزة
انا ببرود : لا انت مش هتعمل حاجة تساعدنا ... انت هتروح للي باعتينك قولهم المنبوذ وملك النظام قادم يا حثالة ... هعد لتلاتة لو مختفتش من قدامي ولغيت الستارة الهبلة الي انت مفعلها دي انا م هرحمك
خان بهلع : ححح ححح حاضرر ر
بسرعة كان لاغي الستارة وجري في الدنيا وهو بيصيح بكلام مش مفهوم زي المجنون
انا بضحك : يعيني دا اتجنن ? امال عاملين فيها الي مفيش زيكو ليه
سام : سيدي ؟
انا ببرود : لا يا سام ... احنا عايزينه يعيش عشان يوصل للمملكة اننا جايين وهنرجع ملك المنبوذ عشان انا عايز اروح بجد ?
سام : حسنا سيدي . هل تامرني بشي اخر؟
انا بصيت للجثتين ساتي وانتخريس
( تم قتل اثنان من جيش الملك اينو رتبة رئيس اركان )
( يمكن للملك تحويلهم بالفرعنة لضباط الجيش او دمجهم مع احد الضباط )
انا : سام... استلم الجثتين دول وادمجهم بيك واستحوذ على قوتهم
سام : امرك ملكي
( تم دمج جثتين بقوة رئيس اركان مع ضابط الجيش الفرعوني سام بنجاح )
( لقد زادت معرفتك بالفرعنة )
( تطورت مهارة الفرعنة وايضا الجيش )
( لقد ارتقى ضابط الجيش سام الي امبراطور الجيش الفرعوني )
احا مفيش اي خبرة ارقي مستوايا انا ؟
( لا سيدي العدو اقل بكثير من متطلبات رفع مستواك )
ماشي يبضين ?
افتح نافذة حالتي
( تم )
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
قوة الهالة الاصلية مجمعة : 25M
المستوى: 1. (0/50 exp)
الفئة: انسان ( ايقاظ اول )
اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية ) ( ملك الفراعنة )( حاصل على ايقاظ اول)
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
العملات المملوكة : 310M
____________
السمات :
نقاط الحياة : 2M
نقاط المانا :500K
القوة :200k القوة الجسدية : 200K
القوة السحرية:150K
الدفاع: 200k الدفاع الجسدي :200K
الدفاع السحري:200k
خفة الحركة : 100K. التحمل : 500K
طاقات الاصل :
١-السحر :الدرجة الثانية
٢-الكي : المرتبة الثانية
٣-الين واليانج : المرتبة الاولى
٤-.******
٥-*******
____________
سمات اضافية :
1- جيش ملك الفراعنة:
عدد ضباط الجيش ( 3/1)
عدد الجنود الجاهزين 100K/100k)
عدد الجنود تحت التهيئة 0)
وقت تهيئة الجنود : ( 1H)
استهلاك الجيش للمانا : (.K/H4 ). ﴿ يعني4 الف نقطة مانا في الساعة ﴾
_______________________
2-تقنيات مهارة فنون الدفاع : ( ضربة السيف الواحدة ، ضربة اللهب القتالي ، قبضات الفنون المائة ..الخ....)
_______________________
3- تقنيات فون الدفاع القديم ( درع الزمن ، درع الجيش ، درع الملك . الخ....)
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 10) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 10) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي ) ( مهارة سيد الموتى )
_____________________________________
لسه برضو مفيش اي تطور حلو زي الاول ...
بصيت بعد لما خلصت ورايا لقيت الاتنين البنتين لسه واقفين بصتلهم ببرود
انا ببرود : انتو لسه واقفين بتعملو ايه ؟ هايزين تموتو يعني ؟ مش كفاية كنتو السبب في اصابة الكابتن ؟
انجيلا بدموع : ا ا ااا اااخوووويااااااااااااا
انا اندهشت من صراخها فجاة كانو الاتنين واقفين بيدمعو وهم خايفين مني وباصين للمنبوذ
انا : اي عايزة تحصليه؟
انجيلا بدموع : ارجوك سيبني بس اعالج اخويا واعمل فيا الي انت عايزة
انا ببرود : لا مش عايزك تعالجيه ...
انجيلا بقلق وخوف : ليه ... دا صديقك انت ليه بتتخلى عنه ؟
انا ببرود : مزاجي كدا
نانا اترمت تحت رجلي : ارجوك سبنا نعالجة وهنعملك الي انت عايزة
انا ببرود : لا متلزمنيش انتي ولا هي كمان
انجيلا بعياط اكتر نزلت هي كمان : ارجوك اعمل فينا اي حاجة بس سيبنا نعالجه
انا ببرود مسكت سيفي الي عمل صوت مخيف لو شوفته شكله وسمعته هتتكهرب حتى لو كنت اقوى منه ... رميت السيف بين راس البنتين وصوت اختراق الرمال كان جنب ودنهم وخلاهم يخافو اكتر لدرجة ان جسمهم بدا يترعش
انا بصيت على المنبوذ وقعدت على صخرة قريبة : يلا مستنين ايه انتو لسه معالجتهوش؟
انجيلا بصيتلي بابتسامة خفيفة : شكرا ?
انا ببرود : خلصي انتي لسه هتسبليلي ؟
بسرعة الاتنين راحو للمنبوذ الي كان تقريبا قاقد لوعيه وحطو ايديهم على الجرح وقالو تعويزة تقريبا خرجت من ايديهم شعاع اخضر دخل لبطن المنبوذ من الجرح شوية وشالو ايديهم مغيش دقيقة ولقيت جرح المنبوذ بيتلم عادي ولا اكن فيه طعنة كبيرة كانت موجودة هنا
انجيلا كانت خلاص هديت شوية هي ونانا وفضلو قاعدين جنب المنبوذ وانا قاعد ببرود على الصخرة
انا : ايه مش خلصتو ؟ يلا امشو مستنيين ايه ؟
انجيلا بصتلي بحزن : كدا احنا مش هنعرف نرجع تاني للمنظمة احنا لو رحعنا هيموتونا لو اكتشفو اننا ارميين
انا ببرود : سيبيني اخمن ... انتي تخفيتي في المنظمة بعد حادثة المنبوذ وروحتي انضميتي للمنظمة السرية دي ؟
انجيلا هزت دماغها
انا : طيب ولما يصحى هتمشو يعني ؟
انجيلا بصتلي وكانت هتدمع
انا : خلاص خلاص اقعدي
انا ببرود : ودي مين ؟ ﴿ بشاور على نانا ﴾
انجيلا بقلق : دي حبيبة ساهوك وهي كانت هتضحي بحياتها عشان تشوفو بس
انا ببص لنانا اتكسفت : دي شكلها خبرة ?
انجيلا : نعم ؟
انا : لا متاخديش في بالك ... يعني كدا انتو اتعلقتو في رقبتي لغاية لما يصحي الكابتن
بصولي الاتنين وهم مبتسمين : دا بعد اذنك ?
انا ببرود : اقعدو ماشي بس عندي شروط
الاتنين بصوت واحد : قول
انا ببرود : البت دي متقربش مني عشان انا على تكة لوحدي
نانا عضت على شفايفها : حاضر ?
انجيلا ببرائة : وايه كمان ؟
انا : انتي تفضلي جنبها ولو قربتو مني انا مش مسؤول عن الي هيحصل
انجيلا : ححاضر حاضر موافقين
الليل جه والكلام وانا اصلا قاعد مبضون ولو اتكلمت مع البنتين دول مظنش اني هستحمل نفسي اصلا ، شوية والبنات نامو وقعدو على الارض صعبو عليا فاشتريت سرير من المتجر
( تم شراء ٤ سرير . السعر : ١٦٠٠٠ عملة )
أنشأته تحتهم وهم نايمين.
( تم استدعاء ١٠ جنود من جيش الفراعنة )
استدعيت جنود عشان يحرسوهم وهم نايمين من الوحوش القريبة وانا افتكرت ان انا معملتش التمرين اليومي النهاردة وفاضل بس ساعة ونص على معاد المهلة جريت بسرعة عشان اعمل التمرين
بعد ساعة كنت مخلص التمرين والغريبة ان النظام مدانيش اي جوايز زي كل مرة
خلصت التمرين ونمت على السرير بتعب للصبح ...
..
تاني يوم الصبح ...
..
صحي المنبوذ بصعوبة وتعب في دماغه بص عليا لقاني صاحي قاعد على السرير باصص في الجو
المنبوذ : انا بقالي اد ايه نايم؟
انا ببرود : تلت ايام ... لا بس انت ايه طلعت جامد فشخولا ... او ما السيف لمسك وقعت ع الارض ?
المنبوذ وهو باين انه زعلان : انا ... انا بس لولا اللعنة بتاعة الولية بنت الكلب دي كان زمان قتلهم كلهم لوحدي بس ... صح هم فين ؟
انا ببرود : عند الي خلقهم
المنبوذ باندهاش : انت قتلتهم؟
انا : يعني عايزني اتفرج عليهم وهم بيقتلوك انا فعلت هالتي وخلصت عليهم
المنبوذ باندهاش : طب والبنات ؟
انا : اهم هناك هتلاقيهم نايمين على السراير
المنبوذ براحة : كويس متقتلوش
انا ببرود : انا مش غبي للدرجادي عان اقتل ارمية ملكية ?
المنبوذ بصدمة : انت ازاي عرفت ؟
انا : انت عارف ... النظام بيظهر معلومات الشخص الي واقف قدامي
المنبوذ : عشان كدا مقتلتهمش ؟
انا : انا قولت اكيد هي من عائلتك عشان كدا سبتهم
المنبوذ وهو باصص في الارض : شكرا ?
انا : دول اهل الكابتن بتاعي اكيد لازم اعمل كدا
المنبوذ وهو مبتسم : انا من دلوقتي معترف بيك تلميذ ليا
انا ببرود : لا شكرا بطلناها
المنبوذ بغضبه المعتاد : , ايه ؟ ?
انا بخوف : خلاص. خلاص يعم تلميذ تلميذ مش هتفرق بس اخرج من هنا
المنبوذ. : ايوة كدا اتعدل .
وقام راح ناحية البنات الي اول ماشافوه جريو عليه وانجيلا نطت في حضنه
انجيلا : وحشتني اوي
المنبوذ ساكت مبيتكلمش
نانا وهي حاضناه : وحشتني اوي يحبيبي انت متعرفش انا بقالي اد ايه بتعذب عشان اشوفك بس
المنبوذ ساكت برضو
انجيلا : مالك ياساهوك انت شاكت ليه اتكلم قول اي حاجة صوتك وحشني اوي
المنبوذ : اسمي المنبوذ واياكي تنطقي اسمي تاني على لسانك
انجيلا : ?
نانا : طيب يحبيبي خلاص حقك عليا انا
المنبوذ ببرود : انتو ايه الي قعدكو هنا ؟ مرجعتوش ليه لاينو ؟
انجيلا بدموع : انا اسفة بجد انا اول ماسمعت ان بابا اتقتل وانت اختفيت معرفتش اعمل ايه غير اني اهرب من القصر وفضلت كتير عند نانا وفضلنا ندور عليك كتير اوي لغاية لما المفترية الي قعدت على العرش مكانا نشرت امر الي يلاقينا يقتلنا وليه مكافاة وهربنا من المملكة للشمال روحنا في قرية مكناش نعرف هي تبع مين كان اهلها مش كويسين خالص ومكنش قدامنا غير اننا نكدب ونغير شكلنا عشان محدش يعرفنا وكان ناس كتير بتتعرضلنا بس قوتنا هي الي بتمنعهم لغاية لما شافنا واحد من اتباع منظمة اينو وعرض علينا اننا ننضم ليهم وهم هيضمنو لينا حياة سعيدة وامنه ... الياس للاسف خلانا نوافق وللاسف كان اينو هو بالنسبالنا ملجأنا الوحيد فكان لازم نسمع كلامه ... اخدنا لما شاف قوتنا الفريدة من نوعها ودربنا لما بقينا اقوى وبقينا رئيس اركان جيش اينو ولما اتحالف مع الفرعون مينا طلب مننا اننا ننفذ طلبات مينا كمان للاسف اتضرينا ننفذها ولما اتطلب مننا نيجي عشان نقتلك فرحت وزعلت في نفس الوقت فرحت اني اتاكدت انك موجود فعلا وزعلت انك ممكن تموت قدامي او اتكشف وساعتها كانت كل حاجة هتنتهي ايا كان الي هيحصل .... بس الحظ كان معانا لان كان الشاب دا معاك وقدر يدافع عنك ويقتل رتب عالية في الجيش زي دول وينقذنا كمان ﴿ بتبصلي وتبتسم ﴾
المنبوذ متاثر : خلاص خلصتي ؟
انجيلا ساكته ودموعها في عنيها
المنبوذ : طيب يلا ارجعو مكان ماجيتو
انجيلا ونانا بدموع : لا والنبي منقدرش نبعد عنك لما صدقنا لاقيناك ?
المنبوذ :. انا مش حمل اي تاثيرات تانية انا داخل حرب ومش عايز ...
نانا : هنفضل معاك للنهاية ... من امتى انا استغنيت عنك .؟
المنبوذ مبيردش ومش عايز يبصلها : حتى لو جيتو معايا ... هتموتو
نانا : انا موافقة المهم اكون جنبك
انجيلا : انا كمان معنديش مانع اموت جنب اخويا
انا واقف وعامل نفسي متاثر بالدراما دي : طيب خلصتو ؟ هنتحرك امتي يا منبوذ ؟
المنبوذ ببرود : دلوقتي ... انتو عايزين تموتو ؟ ... تمام
وبدانا نتحرك قبل مالمنبوذ يقوم لغيت جنود الجيش بتاعي عشان ميعرفش حاجة عنه ويشك فيا او يحصل مشاكل .
وصلنا للسور الي بيحاوط المملكة كان ارتفاعه تقريبا ٣٠ متر فوق السور عليه جنود كتير للحماية
المنبوذ وقف قدام السور ورفع رأسه بغرور ...
المنبوذ : انا الملك المنبوذ ... افتحو البوابة
جندي باين انه مش طبيعي : منبوذ يا ... يا ... يا خاين امشي من هنا احسنلك ...المملكة كلها عرفت انك بقيت ضعيف ومبقتش قوي زي زمان ... احسنلك امشي من هنا قبل مانصدر امر اعتقالك ونسجنك وتتعدم
المنبوذ واقف ببرود وانجيلا ونانا بيدارو نفسهم عشان محدش يشوفهم وانا واقف بحاول استوعب
المنبوذ بصوت عالي : انا عايز ارجع مملكتي تاني ايه حرام ؟ افتحو الباب بقول
ضابط وصل ولما شاف المنبوذ اندهش
الضابط: انت ايه الي جابك هنا يا منبوذ انا بنصحك ترجع احسنلك لان لو حد تبع الملكة شافك هتتعدم
المنبوذ واقف ببرود : انا بقول افتحو البوابة انا الملك انا الاقوى انا محدش يقدر يطردني من المملكة بتاعتي ﴿ ضرب السور ضربة قوية عملت فيه شق ﴾
الضابط بحزن : ارجوك يا سيدي انا مش عايز اخد اي اجراء ضدك دلوقتي وانا متاكد انك هتيجي تفتح البلد دي بجيشك الخاص بس كدا مش هينفع لان المملكة تبع منظمة سرية انت عارفها ودلوقتي انت ضعيف عايز تعمل ايه لوحدك
المنبوذ بصلي : ادهم... تقدر تساعدني زي النظام ماطلب منك ؟
انا ببرود : تدفع كام ؟
المنبوذ بغضب : اخلص انا مبهزرش
انا ببرود : ولا انا
المنبوذ بغضب اكبر: اخلص عايز ايه
انا ببرود : هتوصلني لمينا الفرعون
المنبوذ : يعم اخلص انا فكرتك عايز حبيبتي ... متقلقش كدا كدا هتقابله
انا بفرح : بجد؟
المنبوذ : خلص انا محتاج مساعدتك زي ماسعدتني
انا ببرود: طيب هفكر وارد عليك
المنبوذ بغضب : ادهم... انا لو ماستدعتش المملكة النهاردة مش ...
انا بقلق: مش ايه ؟
المنبوذ : انا اللعنه هتقضي عليا لو محصلش ورجعت الممكلة خلال يومين هموت الملكة بنت الندلة الي جوا هي الي لعنتني
انا بدات اتوتر هيا بالقوة دي ؟.
انا : طيب طيب يخي دانت الواحد ميعرفش يهزر في ام الرواية بنت الكئيبة دي
المنبوذ باستغراب : ايه مش فاهم ؟
انا : لا متاخدش في بالك ... بص كدا وراك
،، يا فراعنة ،، ظهر جيش من الفراعنة مكون من ١٠٠٠٠٠ وحش مختلف الفئة بس كلهم يحملة اللون الذهبي مع الاخضر ﴿ دا لون الفراعنة ولبسهم ﴾
( تم استدعاء جنود الجيش الفرعوني ..)
( انت الان المتحكم الاعلى بالجيش ايها الملك. )
( سيتم استهلاك المانا خلال فترة استدعاء الجيش .. حظ سعيد سيدي )
المنبوذ اول ماشاف الجيش وهو بيخرج من الارض ورايا انصدم حرفيا... انجيلا واقفة مرعوبة افتكرتني تبع منظمة الملك مينا عشان الجيش نفس المظهر ... نانا واقفة مصدومة وخايفة من مناظر الوحوش المرعبة الي في الجيش
المنبوذ باندهاش : اي دا؟
انا بغرور : دا الجيش بتاعي ... سلم عليهم
المنبوذ شبه اتعود تقريبا على مفاجاتي ليه : دول من النظام برضو ؟
انا : اه يعني تقريبا
المنبوذ : اكيد ... كالعادة لازم تفاجاني يا تلميذ
جميع الجنود والضباط اول ماشافو الجيش بتاعي انصدمو وكانو مرعوبين ...
ضابط برعب : دا ... دا .. دا جيش الملك مينا ... دا تبع منظمة الملك مينا احذرو
كبير الضباط وصل واول لما شاف وعرف الي حصل انصدم ...
كبير الضباط : جميع الجنود تستعد للدفاع
جميع الجنود واقفين باستعداد باسلحتهم ضد جيش مكون من ١٠٠ الف جندي متوحش قوتهم اعلى بكتير من قوتهم وهم احياء وكانو ليهم هالة مرعبة حتى الجنود الحراس المدربين على اعلى مستوى كانو متوترين
المنبوذ بصلي وابتسم: ادهم... انا عايز المملكة تتفتح قبل الليل مايجي
انا مبتسم : اتفرج واستمتع ... ساااام
ظهر سام ورايا : امرك سيدي
( تم استدعاء سيف الغامض الملعون من المستوى الفريد الاسمى)
انا : سام خد السيف دا ليك واتعامل بيه
سام وهو راكع على رجل زي الفرسان: امرك سيدي شرف لي
وانا بدي السيف لسام ظهرت رسالة غريبة
( السيف بطاطس بلاك ارادته لا تريد أحد يحمل اكله )
مش فاهم؟
( السيف بطاطس يامل ان تعطيه هذا السيف سيكون له تاثير كبير على ايقاظ السيف وارادته )
نظام قول لبطاطس دلوقتي يصبر وانا بوعده اني هخليه يوقظ ارادته كاملة
( تم ايصال الرسالة )
( اقتنع السيف بلاك بكلام سيده... يريد بلاك بطاطس ان يخرج متشوق للقتال)
،، بلاك ،، ناديت على السيف ظهر في ايدي
( تم استدعاء السيف بطاطس )
( نسبة الايقاظ الحالي 5%)
ظهر السيف في ايدي وكان فيه الهالة الملعونة الي بتخرج منه بس المرادي اكتر شوية لانه هو عايز يقاتل .
سام بعد لما اخد السيف مني بص على الجنود فوق السور وابتسم ابتسامة مرعبة ...
الجزء الآول
استيقظت في صباح اليوم ولم اجد احد في المنزل من عائلتي ابيي،ناديت على ابي وامي وكذلك اختي ولا اعلم اين اختفو السماء ليست زرقاء كالعادة والجو به رائحة غريبة لم اشمها من قبل اظن اني في حلم غريب هذه المرة، ولكني ادركت ان هذا ليس حلم بعد ان صفعت وجهي عدة صعات والمتني كثيرا..
،،اعمل ايه دلوقتي في المصيبة دي اهلي اختفو وانا م عارف الارض بقت عاملة كدا ليه اكن القيامة قامت السما حمرا والارض كل شوية بيحصل زلزال ،،
تمتمت بهذه الكلمات بعد ان ادركت اني لا احلم ،نزلت من البيت الذي اسكن به وانا خارج من بوابة العمارة حدث زلزال وهذه المرة كان الزلزال شديد لدرجة ان العمارة وقعت كالثلج في البحر ،ولكن اهلي ماذا لو كانو موجودين في العمارة يا** ماذا افعل .
بعد دقائق من بكائي او نحيبي هذا علت الصرخات الشارع كله لم استطع معرفة السبب ولكن عندما نظرت ورائي رأيت مجموعة من الناس شباب وبنات واطفال وشيوخ يجرون نحوي ،في البداية خفت ولكن عندما دققت النظر قليلا وجدت دخان مختلط باللهب ورائهم بديهيتي اخربتني ان هناك اما سيارة الناموس تجري ورائهم او هناك وحش خيالي ، ولكن ماذا؟ وحش
نحن في الواقع ليس عندنا وحوش هنا انها بالتاكيد عربة الناموس وهي مشتعلة وتجري ورائهم هههه انا رائع في هذه البديهيات حقا ?
،، احيه ،، خرجت هذة الكلمة عندما اقترب الناس ورايت وحشا حقيقيا يجري وراء هؤلاء الناس وبالفعل جريت وسبقتهم جميعا
،،الحقووننيييي بنتتيييييي ،، صاحت سيدة في الثلاثينات من عمرها جميلة بالفعل اذا رايتها من دون الفتاة التي على كتفها قبل ان تقع ستقول انها مراهقة صغيرة من جمال ملامحها
طبعا نسيت الوحش وخرج الشهم الي في داخلي وياليته ماخرج ولا نيلة
عندما اقترب الوحش وانا اشيل الطفلة مع السيدة كان الوحش ورائي ولا اعرف ماذا افعل جريت في حارة كانت بالجانب قبل ان يقضمني الوحش او يقضم الفتاة واختبئت وراء صندوق قمامة اخضر ورائي في الحارة الصغيرة هذة ولكن السيدة وقعت بعد عدة خطوات وظلت تصرخ وهي تنظر الي الوحش قبل ان يقبض عليها ويلتهم راسها في منظر بشع جدا انخلع قلبي عندما صرخت الفتاة واغلقت عينيها حتى لا ترى والدتها وهي تؤكل
،،ماااماااااااا لاااااااااااا ،،صرخت الفتاة وظلت تبكي وتصرخ ولكني لا استطيع ان افعل اي شئ انا ضعيف لا اعلم ماذا حدث في هذا العالم اهي القيامة حقا !
نظرت الي الفتاة الصغيرة في استعطاف وتذكرت عندما كنت ابكي على وقوع العمارة ولكني لا اعلم ان كانو حقا هنا ام لا
طبطبت على الفتاة حتى هدات ونامت ادركت الان اني في صندوق القمامة لا اعلم ماذا افعل وفكرت كثيرا لدرجة اني نمت من التعب .
استيقظت في اليوم التالي وكنت اظن اني احلم ولكن هاهي الفتاة وهاهو الصندوق نفسهما نفس السماء ونفس الصرخات ونفس كل شئ لا اعلم ماذا افعل من اسأل ومع من اتكلم ليس لدي سوا هذه الفتاة الصغيرة ولكن اذا ايقظتها الان ستملي المكان مرة اخرى بالبكاء وانا لن اتحمل كل هذا وقد انهار في اي لحظة
بعد وقت لا اعلم كم الساعة فانا لا املك حتى اي ساعة حتى فوني نسيته من توتري في البيت الذي وقع البارحة
,,ماما فيين انا عايزة ماماااااااا ،، صاحت الفتاة بعدما استيقظت وظلت تصيح حتى هدات انا لا اعلم حتى كيف اعامل ******* ولكنها هدات بعد وقت قليل نظرت الي الارض غير مبالية بوجودي حتى لا اعلم ماذا اقول لها وقد كنت مثلها انظر الي موت امها
،،هو ايه الي حصل بالظبط انا كنت نايم وصحيت لقيت الدنيا مقلوبة كدا وكنت تقريبا هتلقب تحت الشقة بس * ستر الح*** ،، تكلمت انا لها كي تحاول ان تخرج من هذه التعبيرات الصامتة وابتسمت ابتسامة خافتة بعدما رات منظري المضحك بيجاما نوم وشبشب حمام هذا ما ارتديته قبل ان انزل من البيت
،، مش عارفة انا كنت بلعب في الجنينة ويعدين لقيت السما قلبت احمر وفجاة حصل زلزال وظهرت دايرة في الهوا لونها احمر وخرج الوحش دا وماما سحبتني من ايدي وكل الي كانو موجودين جريو معانا وانا مش فاهمة حاج...،، قالت الفتاة قبل ان تبكي عندما تذكرت امها وهي تؤكل امامها
نظرت اليها نظرة اشفاق وتذكرت اختي فهي تقربيا في نفس سنها قبل ان اخذها الي حضني واربط عليها فهدات ونامت وهي في حضني
ابتسمت ابتسامة خفيفة هونت عليا كل الي فات عندما رايتها نائمة فوجهها كالملاك حقا مع العيون اللطيفة الخضراء والرموش السوداء الطويلة والبشرة البيضاء الصافية والشفايف الصغيرة الوردية والشعر الاسود الناعم الطويل
مرت ساعات ونحن على هذا الحال حتى تضور جوعي وبدات ان اعطش وكذلك الفتاة فهي استيقظت وهي تصيح وتبكي مرة اخرى ولكن عندما اخذها في حضني تهدا وتسكت
مرت ساعة منذ جوعى واظن ان الليل قادم فالسماء الحمراء تحولت الي ازرق غامق محمر
ونحن هنا في الصندوق لا نستطيع حتى ان نخرج من هنا عسى ان نواجه نفس الوحش ثانية
اررررغغغ،، اقترب صوت غريب لا اعرف اهو صوت ذئب ام اسد ولم اجرؤ على النظر حتي لا يرانا وياتي لمهاجمتنا ولكن الصوت بعد قليلا عن هنا اظن اننا الان باما...
اررؤؤغ ،، صاح الوحش بعدما رااني اخرج راسي من الصندوق وحش له زيلان ولونة احمر انيابة طويلة وله ست ارجل بسرعة اغلقت الغطاء وحضنت الفتاة كي لا تبكي والوحش يخبط الصندوق بجسمة ولا يتوقف حتى بدا الصنودق في الانشقاق وكنا سنسقط من الجنب بعد ان فتح شق في الصندوق يالها من قوة ماهذا حقا ! فجاة توقف الوحش عن الخبط ورجع بسرعة الي الوراء كأن احد ما يسحبه نظرت عبر الفتحة ووجدت قدم لوحش مليئة بالشعر الكثيف هي من تقاتلة لا اعلم كيف ولكنه تقريبا ياكله الان لحظات والتف هذا الوحش ذو القدمين نحونا وبدا ياخذ خطواته انا علمت انها نهايتي واننا متنا الان
فجاة طار الغطاء من فوقنا ولم اجرؤ على النظر حتى وانا اخذ الفتة في حضني واغطيها بجسدي كي لا يراها الوحش هذا
،،هتفضل متكتف كدا كتيير ؟،،سمعت هذا الصوت الانثوي وتوقفت عن الارتجاف ونظرت اليه اذ نغسي ارى ملاك اخر (وجه دائري واعين زرقاء وبشرة خمرية قريبة للبني الفاتح الصافي واثداء كبيرة مكورة ومؤخرة بارزة دائرية وبطن نحيف وترتدي بلوزة سوداء وبنطال ضيق يوضح افخاذها العريضة ولكنه يبدو كانه ماخوذ من اقدام وحش او شئ كهذا )
،، ايه القمر دا ! انتي بشرية ؟،، سالتها وانا انظر الي ثدييها الكبيرين وعندما راتني انضمت حاجبيها وهي تبدو مثيرة اكتر وهي غاضبة
،، قوم يلا من هنا بدل ماشرحك ،، صدمت فعلا من ردها فكيف هذا الجمال يخرج منه الكلام هذا ماعلينا قابلت الان كائن لطيف وجميل وقوي وهي انثي ايضا مثيرة ،انا حقا احلم ?
،، رايحة فين انتي هتسيبينا كدا ؟،، قلت هذا عندما رايتها تدير ظهرها وهي تمشي مبتعدة واستدارت وهي غاضبة
،،انا مخلفتكش ونسيتك عايز ايه ؟،، قالت الجميلة فلا اعرف اسمها حتى الآن
،،انا بجد ميت من الجوع والعط والبنت الغلبانة دي مكلتش من امبارح وانا معرفش اي حاجة هنا قمت من النوم لقيت الدنيا اتقلبت كدا واهلي اختفو والبنت دي امها ماتت قدام عنيها وانا بهديها لحد دلوقتي ممكن ع الاقل تفهميني فيه ايه ؟،، قلت هذه الكلمات وانا لا اعلم اني كنت غاضبا وانا اقولها لانها غضبت من كلامي واقتربت وفي يدها خنجرها الذي قتلت به الوحش
،،خد دول ،، قالت الجميلة بعد ان القت دي زجاجة مياة وكيس من البطاطس الطرية شربت القليل واعطيت الفتاة الباقي واخذت قطعتين من الكيس واعطيت الفتاة الكيس وتركتها تاكل وهرعت الي الجميلة بعدما رايتها ذاهبة مرة اخرى وامسكتها من ذراعها الجميل الطري المثير اممم ولكنها قطعت افكاري بخنجرها الملطخ بالدم هذا
،،انت عايز ايه يلا مش اكلت عايز ايه تاني ؟،، قالت بعدما رفعت الخنجر على رقبتي
،،ولا حاجة بس عايز نفضل معاكي ع الاقل لما الاقي مكان اقعد فيه انا والغلبانة دي ،، قلت لها وعرفت انها رافت بي بسبب البنت لانها انزلت الخنجر
،،طيب..انا هقبل بس اخدكم بس عشان البنت انما لو كنت لوحدك اتفلق بقا ،،
،، يعني واهون عليكي برضو ؟?،، قلت مازحا
،،هااا ،، قالت الجميلة عندما راتني امرح معها ورفعت خنجرها مجددا
،،ااااتلفق ولا اغور في داهية وماله ،، قلتها خايفا منها وانا اتمنى لو امسكها من اثدائها وارميها في الجو لتنزل علي زبي هذا
،،يلا تعالى ورايا اخلص وهاتها معاك ،، شاورت على الفتاة
،،حاضر ،، في الحال حملت الفتاة واسرعت ورائها وجدتها تركب دراجة نارية سوداء مثل ملابسها
،،اركب ،،
،،ياريت،،
ايه؟،،
،، قصدي حاضر ثانية واحدة ،، وبسرعة ركبت ورائها ووضعت الفتاة ورايي
خليها في النص،، قالت الجميلة وهي تنظر لعيني
،،تمام ،، وضعتها بيننا بعدما خاب ظني في ان المس فخذ هذه الجميلة
،،صح اسمك ايه ؟،، سالتها متعجبا
،،انت مالك .ليه هتطلعلي بطاقة ؟ ،، ردت وهي تنظر امامها لا استطيع ان اري تعبيرات وجهها
،، مفيش اصلك هتحمينا وكمان هتفضلي معانا فترة فاكيد لازم اعرف اسمك ،، رديت عليها مازحا ثم اكملت ،، واكيد معايا قمر زي كدا لازم اعرف اسمها ع الاقل ،،
،،جميلة .. اسمي جميلة وياريت تبطل كلام شوية ،، هذة المرة نظرت لي وكانت ضامة حاجبيها في شكل غاضب لذا التزمت الصمت فاشل حتى في التعرف على الفتاة
عاد وجه جميلة الي ماكان عليه عندما نظرت امامها وعضت شفتيها مع ابتسامة مثيرة لم اراها
مرت ساعات ونحن على هذه الحال حتى وصلنا الي مايشبة القصر لونه اصفر ويتكون من ثلاث طوابق وتقريبا مساحته ١٠٠٠م مربع اظن انه منزلها
نزلت جميلة من على الدراجة ونحن كذلك دخلت ونحن ورائها
كان القصر من الداخل لامع ونظيف كان لم يحظث اي زلزال وكانه من عالم اخر اللون الازرق مع الاسود والرمادي والابيض لامعين لدرجة ابهرتني وجعلت الفتاة الصغيرة تبتسم
صعدنا للطابق الثاني وهي امامي ومؤخرتها تهتز امامي مثل الملبن وعيني عليها لدرجة انها لاحظت ذلك ولكنها لم تعلق هذه المرة واكملت طريقها لغرفة على اليمين اه نسيت ان اوصف لكم الطابق الاول هو عبارة عن مساحة شاسعة من الكراسي والانتريهات والطربيزات الكبيرة مستطيلة ودائرية وحولهم الكثير من الكراسي اما الطابق الثاني فهو عبارة عن غرف كثيرة مثل طرقة الفنادق طويلة ومليئة بالغرف على الجانبين اول غرفة فتحتها ثم نظرت لي وقالت ،، هي دي اوضتكم هتنامو هنا لغاية لما تلاقو مكان تروحو فيه ،، ثم اكملت ،، هتنامي وترتاحي شوية يحبيبتي لغاية لما اتكلم مع عمو شوية ،، وهي تنظر للصغيرة مبتسمة ونظرت لي بنظرتها المعتادة فانا بدات اتعود عليها ?،، تعالى ورايا عايزاك ،،
،،اي دا بالسرعة دي ؟ دا الدنيا سهلة اهي، ? ،،
احم ? نظرت لي نظرة لن اصفها ، وذهبت ورائها بدما اتطمنت على الصغيرة بعدما نامت وذهبنا الي الطابق الاول مجددا وجلست على طاولة من الطاولات على راسها بالتحديد
ومن ثم صفقت ثلاث صقفات متتالية وبعد لحظات جاء ثلاثة من الخادمات اجمل من بعض ( الاولى لنسميها رقم ١ الان لانها حقا واحد في كل شئ الوجه والاثداء الكبيرة حتى اكبر من جميلة والبشرة البيضاء والشعر الاحمر والمؤخرة الكبيرة العريضة والخجل له وصف اخر لديها فهي تحمر من الكلام فقط ماهذة حقا مزة ?) (اما الثانية في ٢ طبعا حجم وسط في الاثداء شعر اسود ناعم ولكنه قصير احم هذة القصة حقا فهي رقيقة والمؤخرة المتوسطة بشرة قريبة من البياض وهي قليلا تبدو جريئة حتى في ملابسها فنصف ثدييها في الخارج ينادوني لكي اعصرهم واكلهم اكل هي ايضا مزة )..(اما الثالثة في حقا اغرب منهن تبدو قوية ومجنونة حقا من طريقة كلامها ونظراتها اثداء صغيرة بحجم التفاحة ومؤخرة ليست بارزة ولكنها مثيرة اذا نظرت لها ذات شعر اخضر وقصير مثل رقم ٢ هي ايضا مزة اخرى ?).
بدارو في الحديث عن اشياء لا اعلم ماهي ولا اعرف معنى المصطلحات حتى ما (النظام؟) وما هو الدونجون ؟ وما هو الابراج ؟ ما كل هذه المصطلحات ؟ حقا لا اعلم مالذي يتحدثون عنه ..
،، وصلتو لمكان الدونجون ؟ ،، سالت جميلة الخادمات
،،اها يارئيسة كان موجود في وسط المدينة بس احنا التلاتة انهيناها تماما وقفلناها ،، ردت الجريئة الحازمة رقم ٢ على ما اظن هي قائدة الخادمات ولكن كيف فعلو ذلك على ما اظن الدونجون الي خرج منه الوحش هي مثل الالعاب كيف حدث وأصبح واقعا ؟ لا اعلم حتى كيف فعلو ذلك اهم اقوياء لهذه الدرجة ؟
،، تمام اوي بصو بقا ،، ردت جميلة ثم اكملت ،، دا واحد كدا قابلته معرفهو بس صعب عليا انا عايزاه يفضل هنا وياريت لو تقدرو تشرحولو الي حصل لانه فقد الذاكرة
،،لا صحيت بس لقيت الدنيا كدا ،، رديت عليها عشان اوضح بس
،،صحيت؟ اها وماله نمت تلت اشهر ورا بعض صح عايز تفهمني انك نايم تلت اشهر وصحيت لقيت الدنيا كدا ؟ ،، ردت عليا وانا مصدوم لا استطيع ان اتكلم من الصدمة
،، تت تت تلت اشهر ازاااي انا مش فاكر اني نمت دا كله اززاااي دا حصل عشان كدا لما صحيت ملقتش اهلي يعني هم حتى محاولوش يصحوني لييه. ؟ ،،
رديت منزعج وصائح مصدوم طيف حدث ذلك.
،،بعد اذنك ممكن توضحيلي اكتر طيب ،، اكملت بعد ان هدات وهي تنظر لي باردة الملامح لا تظهر اي تعابير تعلم انها تستطيع ان تنهي حياتي بصربة او الخادمات مثلما قالو انهم انهو الدنجون الذي اراه في الالعاب بمفردهما الذي يتطلب ع الاقل ١٠ لاعبين هم فعلوها بمفردهم
،، انا قولت انك فاقد الذاكرة من الاول انت فيه تلت شهور راحو من دماغك او فعلا اغم عليك من قبل الكارثة دي وانت لسه صاحي من ساعتها معرفش مش مشكلتي ،، قالت جميلة ثم اكملت ،، المهم عايز تعرف الي حصل ولا لا ؟ ،،
،،اكيد طبعا عايز اعرف ،، رديت عليها
،، تمام بص من الاخر احنا في وسط كارثة وعشان ننهيها لازم ننهي كل الابراج الموجودة في العالم وهم تلت ابراج واحد هنا في مصر وواحد في شرق اسيا وواحد في شمال اوروبا وعشان نبقى اقويا لازم ننهي كمان كل الدونجونات او الزنازن زي مابتسموها في الالعاب دا غير المتاهات الي بتظهر جديد المهم انت ايه قوتك او عرفت ايه هي ؟ ،،
،،لا ،، رديت عليها
،، حلو اوي اومال تاعب دماغ امي ليه اكيد انت زيك زي اي انسان عادي دلوقتي ملكش اي ايقاظ او قدرة ماعلينا هتفضل هنا كام يوم لغاية لما نلاقي ملجا نوصلك ليه انت والبنت الصغيرة ،، اكملت ببرود بدات استرخمها مش عارف ليه ...
ثم اعطت بعض التعليمات الجديدة للخادمات التي لم افهم منها اي شي ايضا ولكن لم اركز على اي شئ سوى ثلاث اشياء ...
.ابراج ودونجونات ومتاهات العالم هذه
. كيف لم املك اي قدرة ؟ وكيف اعرف هذا
. بزاز الخادمات وجميلة فهي تتراقص كالماء في كيس حرفيا ماعدا رقم ٣ ? ثابتة
انتهي الجزء الاول الي اللقاء للجزء الثاني
اي ملاحظات يرجى كتابتها اها صح نسيت اقدم نفسي في القصة (( انا اسمي ادهم عندي ١٦ سنة تقريبا طولي ١٨٠ يبان عليا اني اكبر من كدا وشي طويل شوية عيني عسلي وبشرتي قمحي طول القضيب تبعي تقريبا ٢٠ سم ? بحب كل انا الجنس ماعدا المثلية )) بعتذر الجزء دا للبداية بس مفيش فيه اي مشاهد جنسية بس لسه الي جاي احلى وفيه مزز كتييير اشكال والوان وكل انواع الجنس هتشوفوه اصبرو يلا سلاام ?
الجزء الثاني ?
وصلنا الجزء الي فات عندما اعطت جميلة الخادمات بعض التعليمات التي لم افهم كلماتها حيث قالت انهن يراقبنني ويخبروها فور ايجادي لقدرتي اذا ظهرت ...
انهت جميلة كلامها وصعدت الي جناحها لتنام وامرت الخادمات لاخذي الي الغرفة الخاصة بي تقدمت رقم واحد التي لم اعرف اسمها بعد
،،من هنا يا استاذ ..،، طلبت من المزة وهي تميل ليه ناحية السلم المؤدي للطرقة وبانت فلقات بزازها الكبيرة والضخمة امامي تهتز وهي بيضاء
،،تمام .. اممم انتي اسمك ايه؟ ،، سالتها وانا استجمع شجاعتي
،،احم شيماء ،، قالت اسمها بنبرة خجولة ومحمرة وجهها وتنظر الي الارض
مشت شيماء في خجل وانا ورائها وهي تهز مؤخرتها امامي يمين شمال يمين شمال? ولا اعلم هي تعرف اني انظر لها ام لا ولكني في عقلي عشرات الاسئلة اريد ان اسالها اياها بما ان جميلة لم ترد على اسئلتي
،، ممكن اسالك كام سؤال ؟ ،، سالت وانا متوتر قليلا
،،اتفضل يا استاذ ادهم ،، بعد ان عرفت اسمي قالت
،، انا مش فاهم حاجة ممكن تشرحيلي ايه الي حصل دا ؟،،
،، احم.. من حيث ايه ؟ ردت خجولة
،،مش عارف انا فهمت الزنزانة او الدونجون دا من الالعاب هو والمتاهات فيه وحوش كتير وكل دونجون فيه رئيس وحوش لازم اقتله عشان انهي الدونجون دا خالص صح ؟ دا زي الالعاب الاون لاين وكدا فهمت انما ايه الابراج العالميه دي انا مش فاهم ،، سالت وانا بااصص على بزازها وهم بيتهزو قدامي هي مش عارف شافت ولا لا لانها باصة في الارض واحنا ماشيين سوا
،، احم.. تمام فهمتك . بص يا استاذ ادهم ،، ردت شيماء انا مبسوط باستاذ دي حاسسها فخمة كدا وحد في الجمال دا بيحترمني ? وبعدين كملت.
،،انت المفروض كصاحب قدرة بتدخل البرج من غير اي تصريح ولا حاجة بس محتاج القدرة وبس عشان تشتمر في البرج .. البرج الواحد فيه حوالي ١٠٠ دور او طابق طبعا مش باين من برة لانه بيتبع قانون الفضاء وكدا مش هتقدر تفهمه الا لو فاهم فزياء كم كويس لانه بيشوه الفضاء والمكان بحيث انه من برة حجم صغير جدا انما من جوا بيبقى عالم كامل حرفيا في كل دور ... وهم كلهم تلت ابراج زي معرفت مكانهم بالظبط اسيا وهنا واوروبا محدش شاف ابراج تاني غريهم .. وبالنسبة للزنازن هي زيها زي البرج بس الفرق انك ممكن تدخل مكن غير مايكون عندك اي قدرة ممكن تدخل باسلحة عادي جدا ..فيه حاجة تاني يا استاذ ادهم احم ،، وعادت تنظر مرة اخرة الي الارض
،، ووانا اعرف ازاي اني عندي قدرة او اعرف قوتي ازاي ؟ ،، سالت وانا متحمس جدا
،، عن طريق كريستالة مقياس للطاقة او عن طريق النظام لو عندك ،،
،،نظام؟ نظام ايه ؟،، سالت متعجب
،، نظام بيتيح ليك تعرف كل المعلومات عنك سمات قوة نقط ضعف وكل حاجة عنك ،، ردت وهي متحمسة ايضا وعينيها تلمع لمعة لطيفة
،، ااااه فهمت .. زي الالعاب برضو ?،، نعم فهمت فانا كنت محترف العاب طوال حياتي جميع انواع الالعاب استطيع ان اصف نفسي محترفا بالكامل
،، العاب ايه ؟ ،، سالت شيماء متعجبة
،، الالعاب يابنتي متعرفيش الالعاب الاون لاين rpg .mmorpg وكدا متعرفيش الانواع دي ؟ ،، سالتها ازاي متعرفش يعني ايه وتقريبا معظم البشر او كلهم يعرفو الالعاب حتى لو شطرنج ع الاقل
،، لا يا استاذ ادهم عندنا مفيش اي نوع من انواع الالعاب خالص ،، ونظرت في الارض وهي تتذكر شئ لا اعرف ماهو وهي حزينة قليلا
،، انا اسف لو فكرتك بحاجة مش عايزة تفتكريها بس يعني ايه عندنا ؟ م فاهم ،، سالتها ملطفا الجو قليلا
،، عندنا في عالمنا عالم الجن انت متعرفش عالم الجن ؟،، سالت متعجبة بوجه لطيف
،، احيييه ...ج جج ججج جججن ؟ ،، رديت مصدوم مرة اخرة ولكن هذة المرة فقدت الوعي فالذي امشي بجانبها بمفردي من الجن احيييييه ازاي دا
استيقظت اليوم التالي وكالعادي اظن اني كنت احلم قبل ان اكتشف الحقيقة انه غير حلم وهو حقيقة ولكني كدت ان افقد وعيي مرة اخرى عندما رايتها مرة اخرى امامي واقفة في خجل وادب غاية في اللطافة ولكني سرعان ماتوترت عندما تذكرت انها جنيه احيه تاني
،،اانت بخير يا استاذ ادهم .. لماذا انت خائف مني انا من النوع الطيب لن اؤذيك فقط احمي لاغير ،، قالت بلطف وهي تميل وتنظر لي بنظرة لطيفة جدا وثدييها تكاد تقفز من فستانها الجميل
،، بجد ؟ يعني مش هتكليني ؟ ،، سالت في براءة ***** لا اعلم كيف فعلت
،،اها طبعا يا استاذ ادهم ..انت وقعت على ضهرك انت كويس ،، سالت وهي قلقة ومحمرة ايضا هي حقا مثيرة جدا
،، اها فيه شوية الم بسيط بس تمام كويس ،، رديت وانا احاول ان المس ضهري ولكني تفاجات بها تمسكني من كتفي وتميلني للامام
،،ممكن تستريح يا استاذ ادهم وتسيبني انا اساعدك؟،، قالت وهي تدلك ظهري وانا في غاية السعادة هذا الجمال يدلكني ويقال لي استاذ وانا مازلت ١٦ سنة اااه ماهذا الجمال
ظلت شيماء تدلك الي ان انتصب قضيبي وفضل واقفل م عارف اعمل ايه لو شافت ممكن تغضب دي جنيه برضو احيه وبعدين لقيتها بتلفني على ظهري وبدات تدلك صدري وبطني وانا مش قادر البزاز بتتهز قدامي وعايز انط اقفشهم ايديها ناعمة جدا وطرية جدا بتدرك من رقبتي لكتفي لصدري وبعدين تنزل لرجلي وطبعا كل حركة بزازها بتتهز وانا مش قادر وبتاعي واقف وم عارف هي واخدة بالها ولا لا وبعدي لقيتها ركبت على بطني بالعكس مش عارف ازاي عملتها بقت طيزها على بطني احيه انا مش قادر وخايف اتحرك تقتلني هي وشها قلب احمر لما شافت بتاعي وهو واقف عملت نفسها مش شايفاه وبدات تدلك رجلي وهي قاعدي على بطني ولسه هتلمس بتاعي وهي سخنت وكانت هتشيل الشورت دخلت البت رقم اتنين ام شعر اسود الشديدة الجريئة
،،شيماء .بتعملي ايه ؟ ،، في وجه غاضب جدا
،، اسفة جدا يا انسة شاهندا مقصدش هو بس اغمى عليه وانا كنت بفوقه ،، ردت شيماء عليها بعد لما عرفت انها اسمها شاهندا هههه اسمها حلو وهي مزة ? بحب النوع دا صعب كدا وجامد ?
،، بتفوقيه ؟ بتفوقيه هو ولا بتفوقي بتاعه ؟ ،، وبتشاور عليا او علي بتاعي مش عارف
،، ههههه حلوة بتفوق بتاعة دي وانا الي فاكرك حازمة طلعتي ازمة ? ،، قولت الجملة دي ومعرفتش اكمل لان تقريبا شغلت سحرها عليا وانا كنت هموت من الرعب من نظرتها
،،تتخمد وتصحي الصبح عشان هتتمرن ونشوف زفت قدرتك ايه وانا عارفة انك فاشل باين اوي ،، ردت وهي غاضبة ثم خرجت وخرجت وراها شيماء وهي تنطر لي وتبتسم باعتذار يعني وفكت سحر شاهندا ومشيت وقفلت الباب
وانا قعدت مع نفسي اجمع الي فهمته عن العالم دا اولا لازم احقق حلمي اني الاقي اهلي او ع الاقل اعرف اذا كانو عايشين او لا ثانيا اعرف قدرتي ايه واحاول اقويها ثالثا احاول اوصل للنظام الي جوايا دا واعرف بيشتغل ازاي
قررت اني ابدا بالسهل.. النظام قررت اشوف النت كاتب عنه ايه وبدات بالفعل ادور وفضلت ادور تقريبا تلت ساعات لغاية لما لقيت حاجة عمري ماكنت اتخيلها
كدا الجزء التاني خلص لو فيه تفاعل حلو ممكن انزل الجزء التالت وبعتذر جدا اول كتاباتي هنا بس انا متفائل ??
الجزء التالت
هلا ياشباب انا بعتذر اني مش هعرف انزل الجزء في نفس الموضوع بس هينزل في التعليق عادي ممكن تشوفوه ياريت اي حد من المشرفين يفتح التحرير بس ع الاقل.
وقفنا الجزء الي فات لما كنت بدور على النظام على النت في الاوضة الي اوضة البنت الصغيرة وشوفت كذا حاجة حاولت استوعبها
.*النظام في العالم الحديث هو عبارة عن شاشة وهمية لا يراها الا مستخدمها فقط واذا اراد مشاركتها باذنه فقط وهي عبارة عن نموزج سحري يوضح كل مميزات مستخدمه وعيوبه وقوته وتقدم ايضا بعض النصائح للمستخدم في حال اذا اراد وهي ايضا تساعد المستخدم على تطوير مستوياته وقدرته ،غالبا مايحتوي المستخدم على قدرة واحدة وهو بنسبة 99,9% من البشر أما الباقي فهم يحتوون اكثر من قدرة وهم ليسو بشر اذا ارت التحقق من قدرتك وانت جديد (اضغط هنا) ،وايضا هذا الموقع الوحيد في العالم الذي ينشر معلومات عن العالم الحديث نرجو تقييم الموضوع...
اي دا يعني النظام فعلا زي ماكنت متوقع زي الالعاب بالظبط وايه الموقع دا اول مرة اشوفو احيه دا عليه فوق ال٣ مليار مشترك? انا شكلي كنتي ميت ?
المهم دلوقتي لازم اعرف ازاي اشغل النظام بتاعي دا يمكن اطلع من النادرين ويبقى عندي خمسين قدرة ولا حاجة ? ،وبعدين اشمعنا الموقع دا الوحيد الي بينشر عنه ؟ انا بدات اشك في دا كله ?
ضغطت على كلمة( اضغط هنا ) وثم الشاشة اضاءت كاملة ابيض وخرج منها نجوم مضيئة وبعدها تراصت امام وجهي وظهرت وسطهم شاشة لامعة باللون الازرق المائل للبنفسجي وكان مكتوب عليها كلام غريب لم افهمة بلغة غريبة ولكن سرعان ماتحول الكلام الي العربية وبدات افهمه واستوعبه
**اهلا بك في النظام يا سيدي ، هل تريد المتابعة ؟
نعم/لا
دوست نعم اكيد يعني?
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
**تم قبولك كمستيقظ قدرة
ظهرت لي عشر رسائل لاستيقاظي بس مش عارف هل دا عدد القدراات بتاعتي يسلام لو صح ? هبقى الاقوى حتى في الالعاب بس النظام قال معظم البشر عندهم قدرة واحدة بس وهو جابلي عشر رسا...
**حدث خطأ في النظام ،لم تكتمل استهلاك القدرات سوف تمتلك النظام بدون قدرة ياسيدي هل توافق ؟ ،.
احااااااا ? القدرات راحت فييين احيه قدراتي ?
دوست زفت نعم وظهرت رسالة
**تم القبول شكرا لمعاملتك معنا نرجو ان نكون حققنا مرادك واشبعنا رغبتك للمعرفة
وماله يخويا شبعتني جدا ? طب قدرة واحدة ع الاقل ط اي حاجة طب هات اي حاجة دنا بجري على يتامى ?
(ال** يسهلك يسيدي ليس معي شي )
يعم هو انا بشحت منك انت بتضحك عليا ? بتجيب عشر رسايل وتفرحني وبعدين تقولي مفيش حاجة يبن الورمة
(لاتغضب سيدي والزم ادبك ارجوك ،هذا شئ نادر جدا وهو اول مرة يحدث ولكنك لك فرصة اكبر في الحصول على القدرة ).
ابهرني يعم اخلص عشمني كمان ?
(ليس هناك عشم سيدي انها حقيقة هناك فرصة اكبر لك لاكتساب القدرة وهي بنسبة ١٠٠% )
لايشيخ يعني المفروض اصدقك كدا لا وكمان اكتسب؟ طب حتى لو صدقتك يا نظام بيه زفت باشا هجيبها منين ؟ من السوبر ماركت ؟
( نعم سيدي هذه احدي طرق اكتساب القدرة لك سيدي ولكن لك انت فقط )
احا بجد ? دنا بهزر ..ازاي طيب اشرح يا كمبيوتر بيه ?
( حسنا سيدي ،هناك عدة طرق لاكتساب القدرة لك سيدي في مثل حدوث هذة الحالات النادرة
١-يمكن اكتساب القدرة من المتجر الخاص بالنظام فقط يمكنك انت الحصول عليه منه وايضا العملة اي عملة كانت هي مقبولة
٢- عن طريق نسخ القدرات الخاصة بالاخرين والشرط بسيط فقط المسهم ومع تقدم مستواك يمكنك ان تخفف الشروط هذه وغيرها
٣-عن طريق الوحوش الرئيسية والنادرة فهي يمكن ان تعطيك قدراتها اذا قتلتها او شاركت في قتلها
٤-اي فرص اخرى يمكنك ان تكسب القدرة والنسبة 100% ) اكمل النظام الرسالة وانا كنت فرح لدرجة انتصاب قضيبي أحيه هو دا وقته
بعد دقائق من التفكير العميق وتخطيط دقيق ? حاولت ان اظهر نافذتي الشخصية
يانظام اظهرلي الصفحة الشخصية
(نعم سيدي ،، )
ظهرت شاشة نفس اللون الازرق البنفسجي
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ١
الفئة: بدون
اللقب: بدون
القدرة : بدون
____________
السمات :
القوة : ٣ القوة الجسدية : ١ القوة السحرية:0
الدفاع: ٢. الدفاع الجسدي :1. الدفاع السحري:0
السحر :0.
المانا:0.
نقاط الحياة : ٥٠.
الكي :0. طاقات اخرى :0
خفة الحركة : 1 التحمل: 1.
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: لايوجد
ياريتك مانطقت ? اي يسطا القلام دي
دي الفرخة اقوى مني في الالعاب اول مابنزل كل السمات والمهارات موجودة واقل حاجة ١٠ في كله انا كدا اضعف من البشري الحقيقى بجد ?
( نعم سيدي اصبت انت ضعيف لدرجة انني من هنا استطيع ان اسحقك (・o・)
تسحق مين يلا دنا اشرح عشرة زيك ? وبعدين عندك منين مش فاهم
(....)
مش هترد يعني ؟ تمام مسيري هعرف برضو في الحكاية دي
خلصت وخرجت اشم شوية هوا وبعدين افتكرت البنت الصغيرة اتمطن عليها خؤجت من اوضتي وخبطت عليها وفتحت لقيتها بتلعب على الكمبيوتر بس مطلعتش بتلعب ولا حاجة هي كمان عايزة تجيب قدرة
،،هييي انا استيقظت ،، صاحت الفتاة امامي وعندما راتني قفزت وعانقتني وانا ايضا عانقتها فهي جميلة وتشبه اختي في روحها الصافية والبريئة
،، استيقظتي ؟ صباح الخير يقمر ،، رديت وهي في حضني
،، استيقظت ياعمو انا دخلت على موقع العالم الحديث وفتحت شاشة القدرة واكتسبت قدرة ساحرة الشراهة ?،، قالت وهي تضرب صدري ببرائة
،، عمو ايه بس يحبيبتي انا اكبر منك بكام سنة بس انت.....،،
ظهرت نافذة امامي لا اعلم اهي عندما نظرت لها ام لمستها ففي الالعاب يمكن الاستفسار عن شخصية اللاعبين الاخرين بالنقر عليهم او الاقتراب منهم ولكن لا اعلم كيف هو في حالتي هذه
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : سلمى احمد
المستوى : 1
الفئة: ساحرة
اللقب: بدون
القدرة : ساحرة الشراهة
____________
السمات :
القوة : ١٠ القوة الجسدية : ٥ القوة السحرية:١٥
الدفاع: ٥. الدفاع الجسدي :٥ الدفاع السحري:١٥
السحر :٢٠. المانا: ١٠٠ نقاط الحياة:٢٠٠ الكي :0. طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٥ التحمل: ١٠
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: سحر البرق. سحر النار .الشراهة
.اي دا؟ احيه انت يانظام الكلب انت
(نعم سيدي ؟ )
اي دا دي البنت الصغير اقوى مني مش قوية بس هي زي المبتدئين في الالعاب انا ليه تحت المبتدئين ياحلوف انت ؟ ?
( سيدي لا تغلط ، هي فقط استيقظت وحصلت على قدرة والقدرة ترفع قليلا من السمات والمهارات ايضا ولكنك لم تحصل للاسف لذلك اخدت هذه المميزات التي ذكرتها سابقا للتعويض عن الخطأ النابع مننا )
طيب طيب غور ?
( قدرة المستخدم قابلة للاكتساب هل توافق ؟ ،، ملاحظة اذا اكتسبت هذة القدرة يمكن ان تحد او تمنع امتسابك اي قدرات اخرى )
ايدا يعني ممكن اكسب قدرات تاني ؟
( نعم سيدي )
خلاص تمام مش هاخد دي اصبر شوية
( امرك سيدي )
اي الضحك دا انا عندي نظام وبامر فيه وبشخط فيه كمان جمدان دا ?
،،سلمى اسمك جميل اوي ،، قلتها لسلمى التي ابتسمت خاجلة
،،ميرسي ياعمو ،،
،،يبنتي عمو ايه انا اكبر منك بس بست سنين ?،، قلتها مازحا
،، ماما قالتلي اني لازم احترم الاكبر مني ?،، قالتها وهي مبتسمة ببرائة
نظرت لها نظرة عطوفة وملست على راسها مبتسما واخذتها في حضني كي لا تتذكر فراق والدتها مجددا
،،قوليلي بقا انتي ليه عايزة تستيقظي بدري كدا ؟ ،، سالتها مغيرا للموضوع
،، عشان اقتل الوحوش الي بسببها ماما وبابا ماتو ?،، ردت في برائة شرسة
نظرت لها مبتسما وتذكرت انا مصيبتي فعائلتي اختفت ولا اعلم مكانها ولا اعلم اي شي عن النظام هذا ولا موقعه الذي يعطي للناس قوة بدون مقابل وما سببها
فقررت ان يكون هدفي هو انا اصير الاقوى وان اجد عائلتي وان اخلص العالم من هذه الشرور الغامضة واعلم اصل الحكاية
اسئلة كثيرة تدور في راسي فلما ابراج مثل الالعاب تحديدا ولما ثلاثة ولما واحد منهم في مصر بالذات ؟ ولما النظام بالذات هو الطريقة للايقاذ؟ اسئلة كثيرة جدا تدور براسي لم اجد معنى لها حتى قاطعتها شاهندا بعد طرقها للباب ودخلت
،،انت يا ،،
،،ادهم. اسمي ادهم ،،
،،ماعلينا انت عملت الي قولتلك عليه ؟ دخلت ع الموقع ؟ ،، سالتني شاهندا فهي التي اقترحت على ان ادخل على الموقع ذاك لاكتشف النظام الخاص بس ولاسهل عليهم الامر في ايقاظي وتدريبي
،،اها يا انسة ..بسس ،، قلت وانا متوتر وحزين
،،بسس ايه ؟ ،، ردت شاهي
،، انا مكتسبتش اي قوى ظهرت رسالة اني اكتسبت قوى خارقة وبعدين قالي حدث خطا وانت لم تكتسب اي قوى ،، رديت وانا حزين ?
،، طيب طيب قولي التفاصيل سماتك والفئة وكل دا وايه الي حصل بالظبط ،، ردت شاهي مستفسرة وهي مندهشة فعلى الرغم من انه يوجد بشر غير مستيقظين هي توقعت منه ان يستيقظ فكيف هذا
تغيرت تعابير شاهندا من الدهشة الي الاستياء الي الشفقة الي الاندهاش مجددا بعد ان سمعت مني ماحدث ولكني لم أخبرها عن عدد الرسائل فقط قلت لها رسالة واحدة فقط ولم اخبرها عن المميزات الخاصة بس ولا المتجر ولا شخصية اللاعب الخاصة بي الضعيفة ?
،،طيب طيب تعالى دلوقتي هنفطر وبعدين نروح نتدرب ونشوف حدودك ،، تكلمت شاهي
,,ممكن اجي انا كمان اتدرب انا كمان استيقظت وبقيت ساحرة شراهة ،، قالتها سلمى في برائة
،، اي دا بجد؟ .ازاي ؟مفيش *** بيستيقظ الا بعد سن ١٦ سنة ،، ردت شاهي متعجبة واكملت ،، ماشي خلينا نشوفك انتي كمان ،،
،،تمام امال فين جميلة ؟ ،، سالت لانها لم تظهر منذ مجيئنا للغرف
،، جميلة سافرت في مهمة تبع نظامها وممكن تقعد كام شهر ،، ردت وهي حازمة التعبير
،، يخسارة ،، رديت ببرائة
،، افندم ؟ ،، ردت شاهي حازمة
،،لا لا ولا حاجة ،، رديت متوتر
،،اه تمام تعالو ورايا ،، ذهبت شاهي وهي حازمة وامسكت سلمي يدي وهي فرحة لا اعلم لما هل لانها ستصبح اقوى ام ماذا ؟
نزلنا للطابق الاول ونحن على السلم كانت مخؤرة شاهي تهتز امامي يمين شمال ? وهي مثيرة جدا جسدها مثالي تقريبا وتبدو قوية ايضا ومع الجيبة القصيرة تبدو افخادها في غاية النقاوة والاثارة اتمنى لو اضع يدي عليها واقبلها واصل لمهبلها اتسائل مالونه اهو وردي ام اسود اتمني ان يكون يوردي ??
،،اتفضل اقعد ،، قاطعت افكاري شاهي بتعبيراتها الجاة هذة ونظارتها الامعة تبدو مخيفة هكذا في افكاري كانت الطف ?
جلسنا انا وسلمى ناكل لا اعلم لما لم تاكل هي الاخري هل الاكل مسموم ؟ ? لا ابالي فانا لست خائف اذا كان مسموم سيقول النظام لي بمجرد ان المسه
اكلنا وانتهينا وامرت الخدمتان ان يرفعا الاطباق ويجهزا قاعة التدريب الخاصة بجميلة فهي امرت بهذا
وصلتنا شاهي الي القاعة وصف القاعة ( الباب عبارة عن حديد او معدن قوي اخر ومن الداخل المساحة تبدو كبيرة جدا اظن ان هذا تشوه فضائي والارضية من البلاط الابيض والحوائط والسقف من مادة تشبه الاسفنج الصلب لا اعلم ولكنه لامع وشكله لطيف)
( مهمة جديدة ...)
الجزء الرابع
وقفنا الجزء الي فات لما وصلت مهمة جديدة من النظام
( مهمة جديدة: ابقى على قيد الحياة في اول قتال لك )
( المكافاءة : غير معروف للان )
(المهلة : ساعة واحدة ) (تقبل ؟: نعم. لا )
اكيد طبعا سهل اكيد مش هيموتوني يعني ?
،،اجهز يا ادهم لاني مش هتساهل معاك ،، قالت شاهي قبل ان تستعد لنية القتل التي اخرت سرعة استجابتي البديهية ووترتني
،،ايه دا احيه اهدي يامنار قصدي اهدي ياشادي قصدي يا شاهي انتي عايزة تتتقتليني ؟?،، قلت هذة الكلمات قبل ان تختفي شاهي من مكانها وتظهر خلفي قبل ان اتحرك حتى والوت زراعي ورمتني ع الارض بطريقة محرجة امام صغيرتي سلمى ?
،، اي دا هموت يخربيتك درااااعيييييييي ? سيبيني ياش.....،، صمت لبرهة قبل ان تظهر رسالة النظام
( تم التعرف على قدرة جديدة هل تريد التعلم. ؟)
وبعدين تحتها ظهرت سمات شخصية شاهي
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : شاهندا***********
المستوى : ؟؟؟؟
الفئة: جان
اللقب: ؟؟؟؟؟؟؟
القدرة : محتال ، مقاتل
____________
السمات :
القوة : ٣٠٠ القوة الجسدية : ٣٥٠ القوة السحرية:٣٥٠
الدفاع:١٠٥٠ الدفاع الجسدي :٩٠٠ الدفاع السحري:٩٠٠
السحر : اربع نجوم الكي : ؟؟؟؟ طاقات اخرى :؟؟؟؟
خفة الحركة : ٢٠٠ التحمل: ٤٠٠
نقاط الحياة : ١٦٠٠٠. نقاط المانا :٨٠٠٠
____________
سمات اضافية : ؟؟؟(غير قابل للقراءة نظرا لانخفاض مستوى المستخدم والنظام )
____________
مهارات: ؟؟؟؟؟(منخفض المستوى ينصح بترقية النظام ومستوى المضيف )
اي دا كله دي قوية جدا حتى سلمي وانا ضدها مجرد نمل بس اللقب مش ظاهر معنى كدا انه عالي المستوى وكمان المستوى والكي وبقيت الطاقات الي انا مش عارفها اصلا ايه بس السحر اربع نجوم اظن دا مستوى عالي عشان هي من الجان وكمان نقاط الحياة والمانا والسمات والمهارات عشان كدا مش ظاهرين بس ايه دا. دي عندها قدرتين ؟! ممكن تكون هي من النظام قال عليهم قليلين الي بيملكو اكتر من قدرة بس انا مش عايز اتعلم دول انا عايز حاجة نادرة كل دول عارفهم من الالعاب وفيه منهم كتير فملهاش لازمة دلوقتي
بس هنا فيه حاجة ..هل لو انا اتعلمت القدرة بتاعة شاهي هل سماتي هتزيد والمهارات هتتفتح ؟ مش عارف مش عارف اجازف دلوقتي بعدين هتبان
ظللت افكر ونسيت معظم الالم تقريبا عدا خمس دقايق وشاهي مثبتاني على نفس الوضع ،هيا مثبتاني في الارض وايدي ورا ضهري ومش قادر اتحرك
(+١ سمة تحمل )
(+١سمة تحمل )
(+١ سمة تحمل )
ايدا انا نقاط السمات بتزيد بس من الالم والحركة ؟
صح فعلا في الالعاب لازم اقتل الوحوش واعمل مهمات وفيه منطقة للتدريب بتزود نقاط السمات للتحمل بس صعبة جدا وبقعد ساعات اتدرب عشان ازود سماتي نقطة او اتنين
حاولت استحمل الالم في زراعي عدة دقائق اخرى لكني استسلمت
،،استسلم ايييييديييي كفاية يا انسة شاهي ?،، صحت بهذه الكلمات دليلا على شدة المي لكن شاهي لم تتركني في حالي كانها تعلم اني يجب ان ازيد قدرة تحملي فرفعت يدي وكادت ان تكسرها وضربتني ضربة قوية قليلا على ظهري وبعدها ركلتني لاجد نفسي ارتطم بالحائط الاسفنجي
(+١ نقطة تحمل )
(+١ نقطة تحمل )
(.....)
(..)
()
ظلت الرسائل تتوالى وانا لا اعرف كم عددهم وكم مر من الوقت حتى الان حتى لا اعرف المهمة اكتملت ام لا لم استطع ان افتح عيني من شدة الالم حتى لم استطع عن الصراخ فضربات الانسة كانت قوية لدرجة اني فقدت الوعي عدة مرات وكل ما افيق اجد اللكمات منها والركلات فافقد الوعي لا اعلم حتى ان كانت تضربني وانا فاقد لوعيي ام لا لكن مااعرفه انها قاسية وحازمة لدرجة انها لا ترحم حتى الاموات ?
بعد حوالي عشر ساعات من التدريب فقدت الوعي ولم استيقظ الا اليوم التالي لاجد نفسي على الفراش لا اشعر بجسدي وكله ملفوف في الشاش الطبي
،،ااااه ياني يما?، انا ايه رماني الرمية الرمية السودة دي كان لازم يعني انسحب من لساني واقول لسي زفتة دي خديني معاكي لا وهي كان حد مصلطها عليا جات رمتني هنا انا والبنت وهربت بنت الجزمة ??،، تمتمت هذة الكلمات لاني كنت اظن اني بمفردي لكني صدمت بوجود شاهي وشيماء والخادمة الثالثة التي لم اعرف اسمها وبجانبي سلمى تمسك يدي وهي ملهوفة تبدو من ملامحها انها كانت تبكي
،، احم اااانا مكنتش اقصد عليها انا كنت اقصد حد تاني يعني اص...،، حاولت ان اغير الموضوع او ادافع عن نفسي قبل ان اقتل هنا ?
،، ماعلينا انت يا بتاعة انت انا معملتش حاجة ولقيتك اغم عليك امال لو لعبت معاك جد هتعمل ايه المهم ... انت قدرة تحملك قليلة وضعيفة جدا دي الفرخة اقوى منك انت ازاي عايش كدا؟ ،، ردت شاهي حازمة غير مبالية بما قلت
،، الف سلامة عليك يا ادهم انا فكرتك هتسبني انت كمان زي ماما وبابا ? ،، قالت سلمى وفي عينيها دموع كادت ان تبكي لكني ربطت على راسها ووضعت يدي السليمة على خدها الناعم لتطمان وتهدا ثم رديت
،، متخافيش يسلمى انا عمري ماهسيبك ابدا وهفضل جنبك علطول ،، قلت هذة الكلمات وانا حتى لا اعرف مااذا كنت ساظل ام ماذا ولا اعلم مايخبي له المستقبل وما يحمله من اجل هذا الضعيف ?
ابتسمت سلمى وحضنت ذراعي السليمة وهي مطمئنة ومبتسمة ببرائة
،،الف سلامة عليك يا استاذ ادهم ،، قالت شيماء هذة الجملة وهي تنظر للارض كالعادة خجولة محمرة الوجة كانت تقف امامي وهي ترتدي تنورة قصيرة فوق الركبة تبين معظم افخادها البيضاء المثيرة ومن فوق ببوزة سوداء وابيض من الجانب مثل ملابس الخادمات ولكن ثدييها الضخام جدا كادو ان يقفزو من البلوزة وهي تضع يديها حيث تجعلها رقيقة ولطيفة في نفس الوقت وتجعل ثديها يعتصران اكثر، همووت واقفشهم ?
،، الف سلامة عليك يااا ، استاذ فرخة هههههههه،، قالت هذة الجملة المثيرة للشفقة اكثر من انها مزحة الخادمة الثالثة ذات الشعر الاحمر والاثداء الاصغر بينهم لكنها لا تمنع ان تكون تحت قضيبي ايضا ? فانا احب قصة الشعر القصيرة والاثداء الصغيرة مثيرين اكثر من غيرهم ، كانت هذة الفتاة جالسة على المنضدة في وسط الغرفة تلعق مصاصة فراولة او بطيخ لا اعلم ? لكنها من نفس لون شعرها والوحيدة التي لاترتدي ملابس الخادمات فهي تردتي تنورة قصيرة لكن حمراء وتيشرت ابيض
،،ال*** يسلمك ،، رديت عليها وانا انظر على كيلوتها الاحمر الذي كان واضح لانها كانت جالسة فاتحة رجليها كانها تعرضه امامي بقصدها نظرت لها وهي تغمز غمزة لبوة تريد ان تاخذ قضيبي لتناديه
ولكني نظرت بعيد كي لا اثير قضيبي امام صغيرتي سلمى واتفضح ?
ظهرت لي شاشة سمات كل من في الغرفة ولكني لم ارى شاشة الخادمة الثالثة من قبل، ااه اسمها شيري
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : شيري **********
المستوى: ؟؟؟
الفئة: جان
اللقب: ؟؟؟
القدرة : جلاد سفلي
____________
السمات :
القوة : ١٩٩ القوة الجسدية : ١٨٥ . القوة السحرية: ١٩٠
الدفاع: ١٠٠٠ الدفاع الجسدي : ٩٩٩ . الدفاع السحري:٩٠٠
السحر : ثلاث نجوم
المانا: ٥٠٠٠
نقاط الحياة : ٩٠٠٠
الكي : ؟؟؟ طاقات اخرى :؟؟؟
خفة الحركة : ٤٠٠ التحمل: ٢٠٠
____________
سمات اضافية : ؟.؟؟
____________
مهارات: ؟؟؟
طبعا لازم تبقى كدا مهي جنية طبعا بس ايه يعني جلاد سفلي المفروض ان الجلاد دا سياف بس السيف بتاعة ضخم تقريبا اده مرة ونص كدا بس يعني ايه جلاد سفلي ؟
قاطع تفكيري شاهي بنظرتها الحازمة الشديدة وهي تقول ،، اعمل حسابك لما تخف هيبقى كل يوم عشر ساعات تدريب قاسي وكل ماتزيد قدرة تحملك هيزيد مستوى التدريب وكل يوم واحدة مننا هتدربك وتحاول تزود فيك اي سمة احنا طبعا مش هنقدر نشوف سماتك لان محدش يقدر يعمل كدا ودي خاصة بالشخص بس وفيه يوم واحد بس في الاسبوع هتستريح فيه انت تحدده هيثبت معاك ديما عشان تستعيد فيها قدرة تحملك ولو قدرت تهزمنا احنا التلاتة فيه مفاجاة وهدية مستنياك ،، انهت كلامها شاهي وهي تنظر لي بوجه حازم خالي من التعابير ثم اكملت وهي تنظر لسلمى
،،اما بالنسبة ليكي يا سلمى متروك ليكي حرية الاختيار حابة تدربي وقت ماتعوزي ولما تتعبي توقفي زي ماتحبي طول مانتي تحت السن ،،﴿ عمرها ١١ سنة تقريبا ﴾ انهت شاهي كلامها ثم اخذت الخادمات وخرجت دون حتى ان تسمع مني اي تعليق على كلامها ولكني الان مرتاح قليلا اظن اني وجدت عائلة جديدة ??
تركتني سلمى لارتاح قليلا ونامت بجانبي بحجة انها تخاف النوم بمفردها لذلك تركتها تفعل ماتريد
( تم اكتشاف اثار ارهاق المضيف... البدء في اصلاح الاخطاء المادية والمعنوية )
( تم اكتساب مهارة جديدة :. الشفاء المطلق )
( تمت معالجة جسد المستخدم )
( تمت اكتساب العديد من نقاط السمات يرجى رؤيتها وتوزيع النقاط الغير موزعة )
( تم انتهاء المهمة بنجاح: البقاء في القتال الاول ساعة )
( جاري حساب المكافاة للمستخدم مع مراعاة الظروف )
( تم الحصول على ١٠ نقاط سمة عامة _ تم الحصول على ١٠٠ عملة متجر _ تم اكتساب ١٠٠٠ نقطة خبرة )
( تم الارتقاء في المستوى ) المستوى الحالي ٢
ايه الحلاوة دي اخيرا فرحتني يخي مرة في حياتك شكرا يعم نظام
(العفو سيدي )
مانت حلو اهو وبترد امال لما بحتاجك مش بترد ليه
( يجب ترقية النظام ياسيدي كي استطيع تلبية جميع رغباتك )
ومالو ارقيك ازاي يعني
( عن طريق حبة النظام سيدي يمكنك شرائها من المتجر مقابل 1000000 عملة )
احا مش عايز ارقيك شكرا دنا قعدت اتكسر امبارح عشر ساعات وفي الاخر اخدت ١٠٠ عملة فكك ?
دلوقتي بقا اشوف شاشة السمات يمكن افرح شوية
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٢
الفئة: انسان ضعيف
اللقب: بدون
القدرة : بدون
____________
السمات :
القوة : ٣ القوة الجسدية : ١ القوة السحرية:0
الدفاع: ١٠. الدفاع الجسدي :١٠ الدفاع السحري:0
السحر :0.
المانا:0.
نقاط الحياة : ٢٠٠
الكي :0. طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٢ التحمل: ٢٥.
نقاط غير موزعة : ٢٠ نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 1 )
دوست مرة تاني على المهارة يمكن يظهر الوصف زي اللعبة
( الشفاء المطلق : هي قدرة قديمة جدا كانو يستخدمونها المصريون القدماء في الشفاء الفوري ليصبحو لايقهرون انت الان لن تصاب بسهولة بسبب هذا التاثير وهي مهارة سلبية اي دائمة المفعول لن تحتاج نقاط مانا للاستخدام ولكن عندما ترتفع للمستوى الاقصى ستصير لا تقهر واذا جرحت او حتى قطعت لقطع صغيرة ستعود لحالتك الاصلية كما كنت وهي ايضا تفعل شيئا بخصوص العمر فهي تطيل العمر عن طريق اطالة عمر الخلايا الخاصة بك لن تموت خلاياك بسهولة لذا سوف تحافظ على شكلك الوسيم ولكن يمكن تغيير الشكل كالعضلات ونمو العظام يمكن مع بعض التدريب ان تتغير شكليا لكن وسامتك تظل كما هي )
لايشيخ طب متقول كدا من بدري المهارة دي شكلها حلوة جدا ?
( تم انشاء ٢ مهمة جديدة )
(١- مهمة: التدريب اليومي على المدى الطويل ،
*الجري /١٠كم. لم يكتمل
*القرفصاء ٤٠٠/. لم يكتمل
*الضغط بيدين ٤٠٠/. لم يكتمل
*الضغط بيد واحدة كل يد على حدة ٢٠٠/ لم يكتمل
*العقلة٢٠٠/. لم يكتمل
* البطن ٤٠٠/. لم يكتمل
النجاح في المهمة : هدايا غير متوقعة
الفشل : عقوبة غير متوقعة
المهلة : ٢٤ ساعة ).
(٢- مهمة : هزيمة الثلاثة من الجان في قتال واحد ضد واحد ٣/٠. لم يكتمل
المهلة : غير محدود
النجاح : غير متوقع
الفشل : لن يحاسب المستخدم )
حلو دا دا في الاحلام طبعا المفروض اني اهزم التلاتة دا مستحيل طبعا اعمل حاجة زي كدا فكك من المهمة دي عبيطة ملهاش لازمة ، خلينا في المهمة الي فوق ايه تدريب على المدي الطويل دا واحا ايه الارقام دي ؟ دا رقم العدات ولا رقم حساب بنك ؟ ?? انا هموت حرفيا ? طب مش عامل حاجة وريني هتعمل ايه بقا
بالنسبة للنقط الغير موزعة مش هوزعها دلوقتي هسيبها بعدين بس الي شاغل بالي دلوقتي المتجر الي في النظام انا لسة مشوفتهوش لغاية دلوقتي
فتحت المتجر ولقيته زي الالعاب بالظبط عبارة عن كذا ايقونة تحت بعض كل واحدة لو دوست عليها تفتح مجموعة من الحاجات المختلفة هم كلهم اربع ايقونات ﴿ اكل وشرب ، اسلحة ، ادوات، اشياء اخرى ﴾
دخلت على اشياء اخرى لاني عارف الباقي ملهوش لازمة دلوقتي بس انا اتفاجات بالي موجود
قدرات.. نادرة واسطورية وخرافية.. وفوق خرافي بالترتيب تقريبا دا الترتيب من الاقل للاعلى بس الارقام فلكية حرفيا فوق المليون للنادر والاسطوري علامات استفهام تقريبا عشان مستوى النظام والخرافي زيه
كملت تقليب لغاية لما لقيت اداة كدا شبة الحباية بتاعة الدوا
( حبة النظام الفريدة للحظ .غير موجود منها غير واحدة فقط . السعر ١٠٠ عملة )
طبعا من غير مافكر اشتريتها عادي بقا مش مشكلة اصل انا عندي معدل نسبة نجاح النظام في اي حاجة ١٠٠% مش عارف هي في الحظ ولا لا بس هحاول واجرب
( تم الحصول على حبة الحظ الفريدة . هل تريد استخدامها الان ؟ )
طبعا دوست نعم من غير تفكير
( لا يمكن استخدام حبة الحظ الان نظرا لانخفاض مستوى اللاعب يرجى الوصول للمستوى ١٠ على الأقل)
احا يا نظام يبن الكلب طب رجعها مش عايزها دلوقتي
(عفوا سيدي المشتريات غير قابلة للاستبدال او الرجوع )
يخي كتفم الي عملك ضيعت الفلوس الي حيلتي دنتا كائن بضييين ?.
طبعا من الزعل خرجت شوية اتمشى ونزلت السلم وماشي ناحية الباب بس سمعت صوت جاي من المكتب بتاع جميلة او الطربيزة الكبيرة زي مابيقولو عليها صوت اهات مش صوت عادي دا اكن في حد راكب على واحدة بس مفيش هنا رجالة غيري ازاي دا انا لازم اشوف
روحت اتسحب ناحية المكتب ولقيت المتوقع طبعا ،شيماء وشيري انا كان نفسي الاقي شاهي معاهم بس للاسف ، شيماء كانت قالعة النص الي تحت كله وشيري لابسة زب صناعي كبير ونازلة رزع في شيماء انا حسيت انهم اخدو بالهم مني بس شيري موقفتش مش عارف ليه فضلت ترزع في شيماء وهي اااه اه اه براحة عشان خاطري اه كفاية هموت وشيري مش راحماها بترزع وتضرب على طيزها وبتقولها ياشرموطة دنا هفشخك لسه انا عملت حاجة
نطت شيري عشان اقصر منها وفضلت تضرب بزب على طيز شيماء وخرمها لغاية لما سخنت شيماء على اخرها تاني وتقولها دخليه بقا هموت مش قادرة وشيري تقولها بس يلبوة انتي تخرسي خالص ايه سخنة ليه النهاردة انت بتفكري في مين ؟
وهي ردت عليها بفكر اي مش بفكر انا في حد
شيري حست انها بتكدب قامت حاطة الزب في اول خرمها وقامت رزعاه مرة واحدة
اااااااااه هموووووت خلاص هقول انا بس عايزة زب حقيقي ونفسي في ادهم هو الوحيد في شوفته
وشيري سمعتها وكانها هاجت على الكلام لانها زودت في النيك اكتر ااااه اههه اااااه اااااه اوووف اححححح ااااه اووف ااااه لغاية لما جابو الاتنين ونامو على بعض
انا طبعا سبتهم وانا عايز اخش انيكهم هم الاتنين ودي فرصة قدامي بس طبعا اخاف لانهم اقوى مني بكتير ولو اتنرفزو بس هموت ?
المهم كملت لغاية الجنينة ونزلت ورايا سلمى فضلت العب معاها شوية لغاية لما الليل جه ودخلنا اتعشينا وطلعنا عشان ننام
( تحذير: المهلة على تدريب المدى البعيد على وشك الانتهاء للمهمة اليومية ، اذا انتهت المهلة احذر سيدي من العواقب )
عواقب ايه يعم انت شايفني دنا مبعملش اتنين ضغط على بعض عايزني اعمل دا كله ٤٠٠ لكل واحدة ؟ ليه انا سوبر مان!
وسيبته طبعا ودخلت نمت انا وسلمى واخدتها في حضني وروحت في النوم
( المهلة : ٢ ساعة )
.
(المهلة : ١ ساعة )
.
( المهلة : نص ساعة )
.
( المهلة : ربع ساعة )
.
(المهلة : دقيقة )
.
( انتهت المهلة للمستخدم فشل في المهمة اليومية استعد للعقوبة )
خخخووووخووخخخخخ﴿صوت خيري ?﴾
الجزء الخامس
وقفنا الجزء الي فات لما كنت نايم وظهرت رسالة ان وقت المهمة خلص واني هتعاقب
( بما ان المستخدم لم يكمل المهمة اليومية سوف يعاقب الان )
وفجاة صحيت لقيت نفسي في مكان غريب على صوت الرسالة دي ،وصف المكان عبارة عن كهف مظلم وفي النهاية يوجد فتحات لبراكين صغيرة تسمى هوتسبوت ورائحة كريهة جدا والتنفس صعب جدا اظن اني لن ادوم هنا طويلا بسبب صعوبة التنفس هذة
( جاري بدء العقاب خلال ٣٠ثانية :
المطلوب : البقاء على قيد الحياة لمدة ١٥ دقيقة
النجاح : العودة الي عالمك معافى
الفشل : اطالة مدة العقوبة والبدء من جديد
القيود : لن تستطيع استخدام الشفاء المطلق طوال فترة العقوبة )
احيه ايه دا ،يعني كمان نفس صعب اخده وكمان ممنوع من استخدام الشفاء ؟ انا كدا همووت ...
(باقي ١٥ ثانية )
يعم استي طيب يعم هموت ،يارتني كنت حاولت ولا تنشط ?
( باقي ٥ ثواني )
يعم نظام اصبر طيب نتفاهم هقولك طيب
(باقي ٢ثانية )
(باقي٠ ثانية)
( بدء المهمة الوقت المتبقي 00:14:59)
اول ما العقوبة بدات لقيت كان روحي بتتسحب مني والنفس بقا اصعب كمان اكن كل خلية في جسمي بتدمر مش بتموت تخيل نفسك بيقل والريحة اكيد فيه غازات سامة بتاثر عليك وانت مطلوب منك تفضل في العذاب دا لمدة ربع ساعة ولا حتى خمس دقايق انا هموت مش قادر ?
بقيت في هذة الحالة مدة دقيقتين ولازال باقي ثلاث عشرة دقيقة اسطنيع الشعور بتخدير يداي وقدماي تسري في اوتاري العصبية حاولت ان اقف ولكن سمعت صوت تحطيم عظام ﴿ترق﴾ اتنمى ان لا تكون صوت عظامي
نظرت لساقي استطيع ان ارى التواء كاحلي وانا اسير عليه مثل الزومبي ? انا حقا محظوظ لاني لا استطيع ان اشعر بالالم حاليا بسبب الغازات السامة
فضلت ماشي تقريبا لمدة دقيقتين تاني وانا ماشي مش شايف حتى متر قدامي على بعض ماشي بعرج بسبب رجلي ونفسي باخدة بالعافية اكيد مفيش اصعب من كدا عقوبة
( تحذير ،خطر ،هناك حشد كبير من الوحوش الأسطورية عالية المستوى ،نصيحة : اجري ?)
احا كتفم خيالي ?كان لازم افكر في الاسوا يعني دا حاجة تصعب ع ال*** يعني فوق دا كله وباعتلي وحوش ؟ انا اسف ? انا عايز اروح لامي ?
وفجاة ظهر وحش امامي وصفه﴿ طوله خمسة امتار له جناحان طويلان انيابه حادة وملطخة ببعض الدماء وجهه يشبه الثيران له قرنان طويلان وزيل طويل لونة احمر كانه يشتعل عيناه سوداء كانها تخرج شرار توحي بقتل اي احد يراه ﴾
نظر لي الوحش وهو يزمجر ويقشر على انيابة وانطلق نحوي وحوافره الطويلة تسبقه كل حافر حاده كانها تسبقه لقتلي، وصل لي وغرز حوافره داخلي ورفعني في الهواء والقاني في جزء من الثانية لحائط الكهف
،،ااااااااااااااااااااااااااااه ،، صرخت صرخة تقريبا صحت كل الي كانو في الكهف لاني سمعت زمجرة نفس الصوت بس من كذا واحد كانهم بيعزفو سنفونية ،سنفونية موتي طبعا ?
انا بطني بتنزل مصورة ددمم ومش قادر اتحرك وصوت زمجرة الوحوش بيقرب ببص جنبي ورا ضهري لقيت حفرة صغيرة معرفش دي بسبب خبطتي ولا هي موجودة من الاول ...حاولت اتحرك وادخل فيها بس صوت الوحوش اسرع لقيت زي صخرة طويلة في الحفرة حاولت امسكها واسحب نفسي لجواها ،بصعوبة قدرت اسحب نفسي لجواها والوحوش تقريبا وصلو اترميت في الحفرة ونمت بضهري ع الارض مش قادر اتنفس من الالم الي في بطني والم الجرح والغازات
( باقي 00:6:36)
كل دا ولسه فاضل ست دقايق ؟ انا بموووت حرفيا ?
بقيت على وضعي هذا احاول ان اخذ انفاسي وعلى يساري فتحة الحفرة تحاول حوافر الوحوش الحادة ان تخترقها لقتلي ، في الواقع بدات اشعر ان هذة الحوافر لا تريد قتلي الان بل هي تريد ان تعذبني ،
بعدما ادركت انها لن تصل لي هكذا اخذت بعض الثقة اني استطيع ان ارتاح قليلا من حوافرهم وانيابهم
﴿اررررغ﴾
فجاة اخترقت يد وحش من الارض اسفل ظهري اخترقت نفس الجرح ولكنها مافعاته تنها زادتني الم وصرااااخ
،،ااااااااااااااع ،، صرخت من الصدمة والالم كيف هذا كيف حتى اخترق الصخور اهو قوي لهذة الدرجة ؟
تالمت كثيرا تالمت لدرجة اني اريد ان افقد الوعي او اموت لكن هذا يبدو من النظام ايضا مستحيل حتى ان اغفل او افقد الوعي كانه يريد ان يعاقبني لا فشل لا موت ،خمس عشرة دقيقة من العذاب المتواصل ،هذا حقا كثير ??
رماني الوحش على الحفرة لحوافر الوحوش الي بدات في اختراق كل جسمي وسحبوني برة
وبداوو في نهش لحمي بصورة بشعة ?
،، ااااااع حد يلحقني اي حد ب ب بموووووووت ،، صرخت صرخة اخيرة يمكن حد يكون موجود ويلحقني بس ولا اي حد عبرني وفضلت الوحوش دي ترميني لبعض وفيه واحد منهم طار بيا ورماني ناحية البراكين الصغيرة في اخر الكهف
( باقي 00:00:36)
،،اااااااااااع ر رر رررررجليييي،، صرخت في اخر انفاسي وقعت تقريبا في عين من البراكين دي وبدات النار تاكلها وتسيح في الحمم من الالم انا بمقتش قادر حتى اتكلم بس جسمي بيتفرتك قدام عيني وانا مش قادر حتى اطلع اي صوت ??
( باقي 00:00:6)
اصعب ست ثواني في حياتي عمري ماهنساهم بطني فيها فتحة للضهر ونص اعضائي اتاكلت من الوحوش ورجلي ساحت في الحمم ومش قادر اخد نفسي انا ممنوع حتى اني اموت او افقد الوعي كان كل دا مترتب ليه من النظام ابن**** دا
عيني خلاص بدات تقفل بس مش قادر افقد الوعي وانا براقب الوحوش وهم بيقربو مني وفيه على وشهم المرعب دا ابتسامة انتصار كانهم هم كمان كانو في مهمة ? ، اكن النظام دا حد فعلا بيستمتع بعذابي وبيستهتر بينا ?
(باقي 00:00:02)
اخيرا هخلص الوحوش تقريبا عرفو انهم هيتمنعو عن تعذيبي بعد الثانيتين دول مش عارف شافو الرسالة ولا لا لانهم بداو يجرو ويتصارعو مين الي ينهي حياتي?، بس انا حاسس ان حتى لو راسي انفصلت عن جسمي هنا مش هموت هفضل بس اتالم واحس بالالم بس ?
( باقي 00:00:01)
بسرعة يا نظام الكلب انت انا مش حاسس بجسمي من الوجع
( باقي 00:00:00)
( تم انتهاء العقوبة بنجاح )
( جاري اعادة جسد المستخدم الي حالته الاصلية ... تم بنجاح.)
( جاري اعادة المستخدم الي عابمة الاصلي ... تم بنجاح)
فجاة لقيت بوابة بتتفتح وبتسحبني ومهارتي بترجع زي ماكانت وجسمي بدات احس بيه واخدت نفسي طبيعي اكن روحي ردت فيا من جديد واترميت في الغرفة من البوابة الي اتفتحت فيها
،،عمو ادهم ..انت كويس ؟،، قالت سلمى بعدما استيقظت ولم تجدني بجانبها كانت قلقة على ارى بعينيها اثار الدموع والبكاء اظن انها تعلقت بي كثيرا
،،اه ياحبيبتي انا كويس ،،قلت هذة الكلمات كي تهدا وتطمئن بينما انا نفسيتي تكاد تكون ميتة محروقة ممزقة لا اعلم ،جسدي سليم وانا كما كنت جسديا لا عقليا ومعنويا احلم الام الخمس عشرة دقيقة هذة
بعدما تمانط سلمى ذهبت لانام قليلا كانت الساعة ١٢:٠٠ منتصف الليل
( تم بدء المهلة الجديدة للمهمة اليومية اذا لم تكمل المهمة خلال ٢٤ساعة سوف تعاقب مرة اخرى عقاب اشد من السابق )
لا وعلى ايه انا اسف، مستحيل اصلا افوت اي مهمة او افشل فيها تاني وهحاول لغاية لما تتكسر عضلاتي وعضمي كله ، دا كله ميجيش حتى ربع الي شوفته في الكهف ??
اخذت سلمى وذهبنا للسرير للننام لان يوم الغد سيكون طويلا وصعبا انا لا اتمنى حقا ان ياتي الغد لما ساتالم بسببة ، اخذت سلمى في حضني ونمنا سويا عسى ان تنسيني الم الكهف ابن العاهرة هذا
استيقظت صباح اليوم التالي نسيت الم الكهف كانه كان حلم وانا اعلم اني لا اتالم في الاحلام ، ولكني لا اعلم كيف اختفى الالم هل بسبب سلمى ام بسبب نومي فانا اعلم ان النوم يشفي العقل من آلامه المعنوية ربما
قومت قعدت على السرير ولقيت سلمى لسة نايمة سيبتها مرضتش اقلقها ونزلت بدري الجنينة الي في القصر هي كبيرة تقريبا نفس حجم ملعب كورة قدم مرتين ، وبدات اجري العشرة كيلومتر طبعا مفيش ميت متر وحسيت ان صدري هينفجر بس دا ولا حاجة في الم الكهف لازم اكمل المهمة دي ?
(١- مهمة: التدريب اليومي على المدى الطويل ،
الجري ١٠/١٠كم. اكتمل
*القرفصاء ٤٠٠/. لم يكتمل
*الضغط بيدين ٤٠٠/. لم يكتمل
*الضغط بيد واحدة كل يد على حدة ٢٠٠/ لم يكتمل
*العقلة٢٠٠/. لم يكتمل
* البطن ٤٠٠/. لم يكتمل
النجاح في المهمة : هدايا غير متوقعة
الفشل : عقوبة غير متوقعة
المهلة : ٢٤ ساعة )
كويس اوي كدا انا خلصت الجري هروح اكمل الباقي في القاعة بقا ? ، دخلت القاعة وكان فيها ركن للتمرين الجسدي جيم يعني بدات بالقرفصاء واول عشرة حسيت رجلي بتدمر ? بس لازم اكمل فضلت اعمل تقريبا لمدة ساعة او اكتر محبتش اعد بس كل الي بعمله اني بحاول احافظ على استمراري في التمرين قدر المستطاع وكملت القرفصاء ودخلت علطول على البطن عشان اريح رجلي وبدات اعمل بطن بس دا خلص بسرعة عشان انا متعود علىه من وانا صغير بعمل بطن حتى مممن اعمل الف منه عادي
ودخلت على العقلة وكانت صعبة جدا يدوب عملت عشرين وايدي سابت واكتشفت حاجة ان النظام بيعد التمرين متصل مع بعضه مينفعش ابدء واريح في النص ودا صعب جدا بس مش مهم اي حاجة ولا اني ارجع للكهف تاني ? ، بدات في العقلة من جديد وكنت بقع برضو والنظام يرجع للصفر تاني في العقلة بس بعد تلت ساعات من المحاولة كملتها معرفش ازاي شكلها دي هتبقى عقدتي بعد كدا ايدي ضعيفة اصلا مابالك انا بشيل جسمي كله ٢٠٠ مرة ورا بعض متصلين ، كل مابتالم واقع. افكر نفسي بالكهف والعذاب الي كان فيه، ان الم التمرين ولا حاجة بالنسبة لالم الوحوش ، كملت العقلة لما بدات احس ان عضمي بيطلع اصوات غريبة بس كملت وكنت حاطط هدفي اني لازم اكمله خلصت وقعد اخر نفسي شوية ، دلوقتي فيه باقي تلت حاجات في نفس العضلة ، ضغط اليدين ، ضغط لكل يد لوحده
كدا بدا التمرين يصعب بس هكمله ? ، بدات بضغط اليدين ويدوب هم اتنين ولقيت نفسي بحضن الارض ? ، كملت وعملت من الاول زودت مرة وحاولت اني اضحك على النظام اني ارفع جسمي شوية وانا بتمرن بس متحسبتش ومرجعش من الاول لاني مغيرتش الوضع رجعت تاني ساويت جسمي ببعض وبدا اعمل والمرة دي عملت حوالي عشرين ورجعت احضن الارضية تاني ? ، فكرت نفسي بالوحوش ورجعت ابدا من الاول في الضغط وعملت المرة دي مائة وحضنت الارض ، بس كويس فيه تقدم في التمرين ، بدات من جديد الضغط وفعلا كملتهم بصعوبة بعد معااناة ووقت كتير ?، ريحت شوية اخدت نفسي وشربت مياه وبدات على التمرين الاخير ٤٠٠ ضغط لكل ايد ? ، اصعب واحد فيهم بدات بايد واحدة وقدرت اعمل عشرين مش عارف عملتهم ازاي ووقعت حضنت الارض اصلها وحشتني ? ، فضلت دقيقة اخد نفسي وقومت ابدا من جديد والمرة دي كانت ايدي هتتكسر بس كملت لغاية لما خلصتها ونقلت على الايد التانية بدات اعمل وايدي كانت ضعيفة برضو ، بتطلع صوت كانها هتتكسر وكان عندي اصرار اني لازم اكمل عشان مشوفش الوحوش تاني ولا اتعذب تاني قدرت فعلا اني اخلص التمرين بعد معاناة لساعات ?
(١- مهمة: التدريب اليومي على المدى الطويل ،
*الجري ١٠/١٠كم. اكتمل
*القرفصاء ٤٠٠/٤٠٠ اكتمل
*الضغط بيدين ٤٠٠/٤٠٠ اكتمل
*الضغط بيد واحدة كل يد على حدة ٢٠٠/٢٠٠ اكتمل
*العقلة٢٠٠/٢٠٠ اكتمل
* البطن ٤٠٠/٤٠٠لم اكتمل
النجاح في المهمة : هدايا غير متوقعة
الفشل : عقوبة غير متوقعة
المهلة : ٢٤ ساعة )
(تم انهاء المهمة اليومية بنجاح ..جاري حساب الجائزة )
( تم اكتساب ٤٠٠٠نقاط خبرة ..تم الارتقاء في المستوى)
( المستوى الحالي ٣)
( تم اكتساب نقاط تحمل +١٠)
( تم اكتساب نقاط قوة +١٠)
( تم اكتساب نقاط غير موزعة +٣٠)
اخيرا خلصت من عذاب التمرين بس كله يون عشان مرجعش للعذاب الاكبر منه
رنت هذة الرسائل الكثيرة واحدة تلو الاخرى بعد اداء التمرين زال الم جسدي بسبب مهارة الشفاء المطلق واصبحت اشعر اني اقوى قليلا من التمرين فقط أصبحت اشعر ان هناك طاقة تسري في عروقي
( تم فتح سمة طاقة الكي في الجسد ..من فضلك حافظ على تمرينك لاستمرار ارتقائها )
( تم اكتساب مهارة الشجاعة ضد اي شئ ،
سوف تساعدك المهارة وتعينك في اوقاتك العصيبة)
(تم اكتساب ٢ صندوق حظ ..من فضلك انظر للخزنة الشخصية )
ايدا كله ! انا فكرت ااني مفيش حاجة بعد التمرين غير كام نقطة في التحمل بس ، لكن لو حصل كدا كل يوم دي هتبقى عظمة اوي بعيدا عن الالم بتاع التمرين بس النتيجة مجزية ?
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٣
الفئة: انسان ضعيف
اللقب: بدون
القدرة : بدون
____________
السمات :
القوة : ١٣ القوة الجسدية : ١٠ القوة السحرية:0
الدفاع: ١٠. الدفاع الجسدي :١٠ الدفاع السحري:0
السحر :0.
المانا:0.
نقاط الحياة : ٤٠٠
الكي :٥ طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٢ التحمل: ٣٥.
نقاط غير موزعة : ٥٠ نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 1 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 1 )
ايه العظمة دي ، اهو كدا فعلا تقريبا انا زي مبتدئ في لعبة اون لاين ، بس كدا عندي خمسين نقطة سمة غير موزعة ممكن احط كام نقطة وافتح السمات الي فيها صفر دي بس مش دلوقتي خليها لما اعلى في الليفل شوية احسن ، وبعدين هو قال فيه صندوقين في الخزنة الشخصية
ااه فعلا صندوقين لونهم اصفر ، دوست عليهم وفتحتهم خرج من الشاشة الصندوقين وطارو في الجو واتهزو واتفتحو وخرج منهم نور اصفر ملا القاعة
( تم فتح صندوقين حظ بنجاح)
( تم اكتساب ٤٠ نقطة سمة غير موزعة )
( تم اكتساب ٢٠٠ عملة متجر )
( تم اكتساب ١٢٠٠٠ نقاط خبرة )
( تم الارتقاء في المستوى )
( تم الارتقاء في المستوى )
( مستواك الحالي ٥ )
( يرجي اختيار مهارتين )
ايه دا هيبقى كل يوم! دا لو حل هيبقى عظمة اوي
كدا النظام كرمني بصراحة ? ، بس اي المهارات دي انا مش عارف اختار ايه فيهم
( النقل الاني ) ( الآكل ) ( الدمج) ( الترويج والهيمنة )
مش عارف طبعا اختار ايه بس من الكلام ممكن اتوقع كل واحدة هتفيدني في ايه بس ايه الاكل دي ؟
( الآكل : مهارة من الزمن القديم قبل خلق البشر كانت تستخدم لاكل اي شي وهضمه واستخدام فوائده سوف تفيدك ضد الوحوش كثيرا والشياطين اكثر )
علطول اخترتها اول مهارة قتالية لازم تبقى مهمة كدا ، بس غريبة النظام يجيب حاجة زي كدا خصوصا اني مبتدئ ! ? ماعلينا المهارة كويسة جدا وهتفيدني ضد الوحوش حتى لو روحت تاني مع اني مستحيل اروح وافوت تمرينة وجوايز زي دي ،اما بالنسبة للمهارة التانية محتار بين الدمج والترويج دي بس الدمج اكيد اي حاجة بما انه محددش زي مثلا ادمج سلاحين جامدين عشان انتج سلاح اجمد او جواهر او حتى اكل مهارة زي دي مغيدة وانا هحتاجها بس مش دلوقتي انا محتاج كل المهارات الهجومية حاليا فاخترت الهيمنة افضل وهحتاجها كتير جدا
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٥
الفئة: انسان ضعيف
اللقب: بدون
القدرة : بدون
____________
السمات :
القوة : ١٣ القوة الجسدية : ١٠ القوة السحرية:0
الدفاع: ١٠. الدفاع الجسدي :١٠ الدفاع السحري:0
السحر :0.
المانا:0.
نقاط الحياة : ١٦٠٠
الكي : المرتبة الاولى طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٢٠ التحمل: ٣٥.
نقاط غير موزعة : ٩٠ نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 1 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 1 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) ذ
طبعا كدا احسن بكتير وزيي زي سلمى الصغيرة ?
بس ناقص قدرة اكيد هتعلي اكتر من سماتي ومهاراتي
كنت جالس على كرسي في جيم جميلة في القاعة وكانت الساعة تقريبا ٣:٠٠ بعد الظهر ( العصر) ، دخلت علي شيري المجنونة وفي يدها سيفها الضخم ?
،،انتي هتعملى ايه يمجنونة انا ناقص ،، قلت هذة الكلمات قبل ان تهجم على شيري بسيفها في لمحة هي اسرع من شاهي بكثير
،، هو انت لسه شوفت حاجة ?،، قالت هذة الكلمات وهي بوجة مجنون وتعبيرات غريبة كانها تريد اكلي او شي كهذا ولكني تذكرت نفس الجملة عندما كانت مع شيماء وتركبها ?
،،احااااا انتي بتقولي ايه ، لا مش انا يماما شايفاني معلق الوان ولا ايه ? ، ابعديييب عنيييي ،، قلت هذة الكلمات قبل ان تهجم مرة اخرى على مؤخرتي وتضرب لكني تفاديتها بخوف ييدو اني اكتسبت بع خفة الحركة
،، احا انتي عايزة ايه بقولك ايه انا مش شيماء ??،، في لحظة وجدتها رائي ولكنها تريد ان تجرحني من ظهري لا اعلم لما اهي سادية ام شاذة ام باي ام ماذا
،، متخافش مش هخليك تحس بحاجة ?،، قالت هءة الكلمات وهي تتجه بسرعة نحوي انا لا اراها وهي تتحرك ولكني اشعر بحدثي انها ستضرب في نقطة معينة في جسدي ولكني لم اعد متوتر في القتالات بسبب مهارة الشجاعة ومهارة الشفاء تعزز من شفائي اذا انا شبه لا اقهر الان
،، مخافش ايه بس انتي عايزة ايه يست انتي ?، ابعدييي عني احسنلك ،، قلت هذة الكلمات وانا تعبيراتي قوية ولكن ليس جسدي لانها جرحت زراعي وركلتني للحائط ، انا شعرت انها ستضرب هنا لكني لم اقدر على مجاراتها لذلك جرحت بسهولة منها وهي يبدو انها تلعب او تستمتع معي ، شفيت من الاصابة يبدو ان تاثير الالم قد خف بسبب الشجاعة والشفاء انهم حقا مهارات مفيدة
فكرت اني ازود خفة الحركة بتاعتي وبجانب الشجاعة الي بتخليني اتوقع الهجمات من مسافة قريبة والشفاء هحاول اجاريها
( تم اضافة ٤٠ نقطة لخفة الحركة )
( خفة الحركة لديك ٦٠ نقطة )
هجمت شيري عليا تاني بس انا فعلا قدرت اتحرك بس اتضربت بس قدرت اجاريها شوية ، وفضلت كدا طول العشر ساعات هي تجرحني واخف واقوم واتجنب صربة واتجرح عشرة بس مهاراتي مساعدني شوية
( تم اكتساب +١٠ نقطة تحمل )
( تم اكتساب ١٠+ نقطة خفة حركة )
(تم اكتساب ١٠+ نقطة دفاع جسدي وسحري )
( تم الارتقاء في طاقة الكي والاختراق للمرتبة الثانية )
( تم مكافاتك ب ٢ صندوق حظ من الدرجة النادرة نظرا لادائك في قتالك ضد شخص اقوى منك )
ايه العظمة دي دا النظام دا طلع جامد فشخ عاش استمر ينظومة يحب ?
دخلت علينا شاهي لتطمن على ادائي وكانت منهبرة بادائي امام شيري التي حتى هي شخصيا لا تستطيع مجاراتها هي تتماثل في السرعة مع جميلة كما تقول انا لا اعلم مدى قوة جميلة ولكنها اكيد اقوى بما انها تسيطر على مثل هذه الخادمات القويات والجميلات ? ، ماعدا شيري ? نبعد عنها احسن عشان دي شكلها مش ناوية على خير خالص
انهينا التدريب وذهبنا لتناول العشاء سويا ولكني رايت سلمى كانها كانت منهكة في شئ ما ، لا اعرف لن اتدخل في شؤنها الخاصة ، انهينا العشاء وذهبت الي غرفتي انا وسلمى لانها كالعادة تخاف من النوم بمفردها ، اخذت حماما ومن ثم ملات البانيو والقيت به نفسي مستلقيا ومستجم من يوم مليئ باشياء عديدة ومنهك معنويا فجاءة حدث مالم اتصوره
سلمى اقتحمت الحمام وهي ترتدي مايوه سباحة تريد ان تستحم معي
،،ايه يسلمى ايه يحبيبتي فيه ايه ؟ ،، قلت هذه الكلمات قبل ان تقفز سلمى الي الحوض وتمثل انها تسبح ببرائة طبعا لم اقل شئ في تقريبا تعلقت بي وتعتبرني الان من اهلها
،،انا بحبك اوي يعمو ومش عايزة اسيبك ابدا ،، قالت سلمى ببرائة ثم اكملت ،، النهاردة انا اتدربت جامد زيك يعمو وكنت تعبانة اوي طنط شيماء هي الي دربتني وهي بتتحكم كويس اوي في السحر يا عمو وعملتني حاجات كتير اوي ،، قالت سلمى مبتهجة
،، شطورة يحبيبة عمو مع اني لسه حتى مجبتش ١٧ سنة بس ماشي مش مشكلة وانك ١١ سنة بس اشطا م مهم وعد عندي لما تبقي قوية هجبلك هدية جميلة جدا هتعجبك اووي ،، قلت هذة الكلمات وانا اريط على راسها
،، بجد يعمو ؟ هتجبلي حاجة حلوة ؟ ،، سالت ببرائة وفرحة
،، بجد يقلب عمو ،، ثم قفزت في حضني وانا اكثر من يحتاج هذا الحضن اللطيف فانا اشتقت لاهلي اشتقت لاختي وامي وابي حقا انا اشعر بوحدة من دونهم واحاول ان اعود هذا بالذين حولي سلمى طبعا اللطيفة وشاهي الحازمة ولكنها تبدو نقية من الداخل وشيماء المثيرة والخجولة وشيري المجنونة ولكني اخاف منها احيانا لكنها تبدو جميلة من الداخل ايضا وغامضة احيانا ?
انهينا الحمام واخرجت سلمى اولا كي البس ملابسي الداخلية ثم ناديت عليها كي تلبس هي ايضا وخرجت انا كي تاخذ راحتها ثم تذكرت اني املك صندوقين حظ ايضا من النوع النادر اعلم ان هذا رائع لاني محترف العاب من زمن
( تم فتح صندوقين حظ من النوع النادر بنجاح )
(تم اكتساب سمة جديدة المانا )
( تم اكتساب سمات السحر جميعها تماما )
( تم اكتساب ٢٥٠٠٠ نقاط خبرة )
(تم الارتقاء في المستوى )
( يرجى اختيار اربع مهارات )
( التضخيم *١٠) ( النقل الاني ) ( فنون القتال قديمة ) ( فنون دفاع قديمة ) ( السيوف المائة ) ( الفرعنة) ( التحكم بالسحر )
اي دا كله الحاجات دي انا شوفتها في كذا لعبة زمان بس مكنت اعرف انها حقيقة بس اي دا تضخيم *١٠ ؟ دا لو الي في دماغي صح كدا هتطور اسرع بكتير
( تم اختيار مهارة تضخيم ١٠*)
( تم اختيار مهارة فنون الدفاع القديمة)
(تم اختيار مهارة فنون القتال القديمة )
( تم اختيار مهارة الفرعنة )
انا اخترت دول لاني تقريبا اعرفهم من الالعاب الي كنت بلعبها وهعرف ازاي استخدمهم كويس انما الباقي مش محتاجهم اولا لاني ليه مبتدئ في الايقاظ دا ولسه مش عندي قدرات ثانيا انا مش بعرف استخدم السيوف بعدين هبقى اتعلم كل الاسلحة مش هتقن واحد معين لازم اتعلم كل الاسلحة واتقن كل انواع القدرات كمان لو بايدي .
اكيد المهارات دي هتظهر تاني في صناديق تانية زي النقل الاني كدا اهم حاجة اني مصدقت لقيت فرصة زي دول
( مهارة التضخيم١٠* : مهارة يمكن ان تضخم اي شئ عشر مرات سواء جوائز او نقاط خبرة او اي شئ اخر )
( مهارة فنون الدفاع القديمة : مهارة شرقية قديمة جدا تمكن المستخدم من استخدام كافة انواع فنون القتال بانواعها اي كانت )
( مهارة فنون الدفاع عن النفس القديمة : مهارة شرقية قديمة جدا تمكن المستخدم من استخدام كافة انواع فنون الدفاع بكافة انواعها اي كانت )
( مهارة الفرعنة : مهارة من النوع النادر جدا يستطيع المستخدم بتعلمها ان يتقن كافة مهارات الفراعنة القدماء وهي قدرات خاصة لن يتعلمها اي احد بسهولة ستفيد المستخدم كثيرا في المستقبل )
احيه ايه دا مهارة تضخيم ١٠* ؟ ياريتك جيتي من بدري كنت بقيت احسن من كدا بس لا مش هطمع عشان الطمع المفروض وحش ، انا كدا احسن من الاول بكتير ولو استمريت على كدا مع النظام دا هتغير وهبقى احسن
_____________________________________/
نافذة المستخدم 1.0
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٧
الفئة: انسان ضعيف
اللقب: بدون
القدرة : بدون
____________
السمات :
القوة :٣٠ القوة الجسدية : ٢٠ القوة السحرية:١٥
الدفاع: ٣٠. الدفاع الجسدي :٢٠ الدفاع السحري:٢٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا: ٨٠٠
نقاط الحياة : ١٦٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٤٠ التحمل: ٨٠
نقاط غير موزعة : ٩٠ نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 1 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 1 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة الفرعنة lvl 1)
دا كدا عظمة ? ، اوي بس ليه المهارات دي مش مكتوب جنبها لفلات ممكن عشان هم بيفتحو كذا حاجة تاني ؟ مش عارف الوقت هيشرح دا بما ان النظام الاهبل دا م فالح بس غير انه يستمتع بموتي وتعذيبي ?
جلست على الكمبيوتر قليلا بعدما اتطمنت على نوم سلمى واخذت ارى بعض الاخبار وقليت قليلا في صفحة الموقع قسم اخبار المجتمع لكني وجدت اشياء كثيرة لم اكن اتوقعها ولم اكن اتوقع انها موجودة !
الجزء السادس
بعتذر عن التاخير لاني كنت مشغول طول اليوم
وبعتذر تاني لجميع القراء لاني مش محدد وقت انزل فيه الأجزاء بانتظام لاني ظروفي مش ثابتة وبتتغير كتير من شغل لجامعة وحاجات تانية وكدا فمعلش استحملوني شوية
وصلنا الجزء الي فات لما كنت بتصفح على الموقع قسم الاخبار ولقيت حاجات عمري ماكنت اتصورها
اي دا ! دا اهرامات الجيزة ؟
وايه البرج الي وسطهم دا ؟ مش فاهم حاجة ?
فضلت اقلب في الخبر والنفروض انه اتنشر من تلت شهر من اول الكارثة ولما كنت فافد الوعي ، مكتوب حاطات غريبة انه خرج من تحت الارض ساعة الكارثة ومن ساعتها الارض حالها اتبدل وانتشرت المانا والطاقة في الجو الي ادى لايقاظ البشر
الي هو النظام يعني ونظام القدرات دا ، بس اي دا ! دا زي اللعبة الاون لاين الي لعبتها قبل كدا ... برج مكون من 100 طابق كل طابق متصل بعالم مختلف سواء على الارض او تحتها او فوقها او حتى خارج الارض تماما ... بس فعلا دي مش صدفة اني العب لعبة شبهها او ان البرج يبقى نفس الشكل ونفس الوصف
في اللعبة كان لازم عشان انهي اللعبة انهي كل الطوابق ال١٠٠ بس. دي كانت صعبة اوي ، حتى اقوى لاعب فيها يدوب وصل للطابق 60 بس حرفيا اللعبة كانت تفوق مستوى الجحيم ومكنش فيها اي نوع من الشحن او الغش كان كل لاعب بيعتمد على نفسه
بس ايه دا مش غريبة يعني انهم يجيبو نفس البرج هنا ومين الس جابو هنا اصلا ؟ وايه الغرض مش فاهم! يعني هل دا كله مقصود ؟ طب ليه ؟ والي عمل كدا هيستفيد ايه لما يضيع كل الارواح دي وغير الي اختفى
اكيد السبب في دا مش انسان اصلا لان مفيش انسان يعمل كدا اصلا
فضلت اقرا شوية في الخبر وعرفت ان العالم فيه تلاتة! احيه ... دا لو نفس مستوى الصعوبة بتاعة اللعبة هيبقى مستحيل نخلص واحد بس مابالك بالتلاتة
وعرفت كمان ان التلاتة موجودين واحد في شرق اسيا وواحد في شمال اوروبا وواحد في شمال افريقيا وهنا بالتحديد في مصر وسط الاهرامات الاتلاتة شكلهم مختلف عن بعض تحس ان كل واحد ليه غرض ، البرج المصري هسميه لانه في مصر وكدا ، المهم البرج دا شكله عبارة عن مسلة ضخمة جدا بس شكلها جديدة ونفس النظام الفرعوني والغرببة ان فيه طوابق فيها شبه الشياطين او لونها اسود زي الي كان في اللعبة انما باقي الابراج كانو لون موحد مش زي البرج المصري كذا لون وهو اطولهم تقريبا واكبرهم
وعرفت كمان ان فيه واحد الناس بيسموه المقنع هو الوحيد الي قدر يدخل البرج ويعيش ويخرج منه عادي كمان بس المشكلة انهم بيقولو انه اقوى واحد في العالم ولسه في الطابق التاسع بس !
احيه دا شكل الصعوبة نفس الي في اللعبة
بس انا وصلت في اللعبة للطابق 45 بعد تعب 8 سنين تقريبا معرفش في الحقيقة هعمل ايه ... اي دا النظام بتاع إنهاء البرج نفس الي كانت في اللعبة
كل فترة بيتجدد البرج يعني لو حد انهى الطابق لو انت عايز تنهيه زيه او بمعني اصح زي الجيل الي قبلك من الابطال كل الي عليك ان تستني وقت معين عشان البرج يتجدد تاني مش عارف ازاي بس ممكن يبقى هو كدا بسبب التلاعب بالفضاء والزمن وما الي ذلك ، بس انا مش مقتنع بدا كله لا ، اكيد فيه سبب لدا كله
فضلت سارح في خيالي وفي بالي البرج دا الي في اللعبة لما كنت بعاني عشان انهي طابق واحد ممكن اقعد اسابيع عشان طابق ويمكن شهوور ، بس اي دا المقنع دا فعلا شكله اقوى واحد على الارض لحد دلوقتي ، دا انهى 9 طوابق فعلا في تلت شهور بس
يمكن عشان الحرية هنا اكتر والخيارات والمهارات بتساعد ؟
فضلت افكر واسرح بافكاري لغاية لما ظهر منشور في الاخبار العاجلة
،، اليوم تم دخول معلمين جدد في اكاديمية الفراعنة ،، الجملة بس خلتني اتنح
معلمين جداد ايه ؟ احا دا كدا زي اللعبة بالظبط ونفس الاكاديمية ونفس الشكل احيه هو فيه ايه
انا فضلت في اللعبة بالذات عشان الاكاديمية دي مخصوص بس مش عشان البرج وصعوبته ، الاكاديمية كانت عبارة عن مبني اللاعب لازم يدخلها عشان يدرب نفسه وكتسب اصحاب وناس جديدة والاهم من دا كله المهمات الي كان بياخدها ابطال السنين العليا ، النظام فيها دراسة... بس مش زي المصري دا لا نظام دراسة من غير كتب ومن غير ورق
اصل الهدف من الاكاديمية انها تساعد الابطال في البرج لانه اصعب وجود في اللعبة هي بس بتنمي مهارات وبترشد اللاعبين وبتحافظ على الامن في اللعبة وبتحارب المجرمين والخارجين عن القانون في اللعبة
ياريت دا يكون حقيقي المدرسين كمان من اللاعبين وفيه مدرسين ذكاء صناعي كتير بس المدهش ان الاكاديمية بترقي اللاعبين من الدرجة الاولى الي هي السنة الاولى لحد السنة الرابعة وبعد كدا سنة المتفوقين الي بيدخلها بس 1% من الطلاب الي بيبقى عددهم فوق الملابين في اللعبة يعني عشرات اللاعيبة بس هم الي بيدخلو السنة دي في الاكاديمية مش عارف لو حسبت عدد الي في الاكديمية هنا في الحقيقة وحسبت الواحد في المية دا هيبقو تقريبا حوالي 100 طالب بس دول بيبقو الافضل في اللعبة كلها لان كل اللعيبة بيدخلو الاكاديمية تقريبا
وانا كنت طول مانا في اللعبة حلمي ابقى من ال١٠٠ دول بس للاسف معرفتش طول ال ٨ سنين ، ياريت اخد فرصة تانية وابقى من المية دول هبقى اكيد اقوى واحد في العالم عشان اعرف اهلي راحو فين وانقذهم لو لسه فيهم الروح
المهم المدرسين دول بيختاروهم من افضل ١٠٠ وغالبا بيقبو واحد او اتنين بالكتير اوي 3 كل سنة
،،جميلة ؟ احاااا هي من المدرسين ؟ ،، صرخت الصرخة دي الي تقريبا صحت سلمى لانها جت جري تشوف جميلة زيي وقعدت على رجلي
،، تم بالفعل وصول المدرسين الذين ينتظرهم الحشد كله ،، وفيه ناس كتير قدام الاكاديمية وبيهتفو ،،جميلة..جميلة ... تعيش الطالبة الاولى ،، وفضلو يهتفو كتير لغاية لما عربية وصلت قدام الاكاديمية والجمهور صاح كانه حرر الكوكب من معاناته ، نزلت من العربية بنت لابسة بدلة سودا
احا دي جميلة بجد وبعدين سمعت المذيعة بتقول
،، تم الان وصول الطالبة الاولى والوحيدة والمحبوبة في الاكاديمة هذا العام الطالبة التي كانت نابغة منذ دخولها الى الاكاديمية والوحيدة التي منذ دخولها الاكاديمية مرت من السنين الاربعة بعبقريتها فقط في ثلاثة اشهر لذا هي محبوبة الجماهير واختيرت مباشرة لتكون مدرسة رسميا اليوم لذا شاهدو واستمتعو بمشاهدة الجميلة ،جميلة ?،، انهت المذيعة الحديث وانا وسلمى فاتحين افواهنا على مسراعها لا نصدق هل هذا حقيقي ام لا ؟
يبدو انه حقا فعلا لانها هي على السجادة الحمراء الوحيدة ترتدي البدلة السوداء والنظارة السوداء تشبه رجال الاعمال او الرجال الاشرار لا اعلم ?
صاح الجمهر والصحفيين يريدون حتى ان تنظر لهم الجميلة جميلة والقوية، اكملت جميلة طريقها الي باب الاكاديمية الذي كان مليئ بالحراس الذين يرتدون نفس البدلة السوداء ويفسحون لها الطريق مرحبين بها ويفتحون الباب. لتدخل الجميلة اقصد جميلة ?
،،طب اييه ،، نظرت لسلمى ونظرت ليه ،،اييه ؟،،
ثم نظرت لها وقلت ،،ايه انتي ؟ ،، ثم ردت ،، ايه انت يعمو فيه حاجة ؟ ،، ببرائة
،، ايه يقلب عمو عمو رجلو وجعتو ?،، وانا بهزر بحاول انسي الي حصل ازاي بالسرعة دي ؟ هي فعلا قوية كدا ؟
،، عادي انا بحب اقعد على رجلك يعمو ??،، قالتعا ببرائة ايضا لكني اراها كبيرة كفاية لتفهمني لذا قلت لها ان تذهب لتنام
،، روحي نامي يحبيبتي ،، نظرت لها بحزم وملامح تبدو غاضبة لكي تخاف وتقوم
لكنها نظرت لي نظرة بريئة نسيت اني غاضب او لما اطلب منها اصلا ان تقوم هذه الملاك لذا تركتها تفعل ماتريد وربطت على راسها وابتسمت وحملتها بحنية وذهبت بها الى السرير لتنام وهي لم تتكلم فقط تبتسم ببرائة وهي تنظر ليه
،، عمو انا بحبك او وعايزة افضل دايما جنبك ، انت الوحيد الي فاضلي من بعد ماما وبابا ?،، لا اعلم كيف اني كنت لكني لا اراديا اخذتها في حضني وهي ايضا قفزت تسبقني لتحضني
،، متخافيش يسلمى انا هفضل ديما جنبك ومش هسيبك ابدا وهبقى اقوى واحد في العالم وهحميكي وهخلص العالم دا كله من المه كمان
طبعا فاكيد يوجد العديد من ******* مثل سلمى فقدو كل شئ اهلهم اصدقائهم ومدرستهم وكل شئ ايضا
لا اعلم لكني اظن اني حددت هدفي واصبح اوضح واقوى الان
،،انا هو الاقوى في العالم ?،، قلت هذة الجملة وانا مغمض العينين كي احفرها قاعدة في عقلي الباطني اني هو الاقوى ، قرات هذا كثيرا ورايته يحدث امام عيني لذا فقط فعلت كي أتذكرها فيما بعد
،،وانا هبقى اقوى ساحرة واحميك واحمي كل الي ساعدني يعمو وانت منهم ?،، قالت سلمى وملامحها هذه المرة كلها حماس حتى انا تحمست لها واخذتها في حضني مرة اخرى ومكثت بجانبها احكي لها حواديت وحكيت لها قصص مغامراتي في اللعبة كي تستمتع وتتعلم منها فيما بعد ستحتاجها اعلم هذا ، ظللت احكي لها حتى تعبت من الصداع ونمت وقبل ان انام نظرت للسقف وتخيلت حلمي بصورتي ووضعت كذا نقطة وهدف واولهم هو جميلة ساصبح قوي حتى اقوي منها واتخطاها وممدت يدي كي تملا صورتها وقبضتها كانها في قبضتي ومن ثم نمت ?
استيقظت في اليوم التالي مبكرا حوالي الساعة 5:00 لا اعلم اهذا حقا انا ؟ اانا استيقظ مبكرا وايضا ذاهب لاتدرب تدريب وتمرين جسدي ...لم اكن حتى احلم انه يمكن ان يحدث حقيقي
قومت من على السرير دخلت الحمام وطلعت لبست ترنج ازرق ونزلت فطرت طبعا شاهي كانت واقفة عشان لو احتاجت حاجة وكمان تراقب نظامي الغذائي وتعبيرات وشها كله بارد حرفيا مش عارف ليه ، شوية وخصلت فطار وقومت عشان ابدا التمرين وقفتني شاهي وانا مس عارف ليه وبعدين بصتلي كدا ببرود وقالت
،،انت صاحي بدري ليه ؟،، سالت حازمة
،، عشان اتمرن .. انا حطيق جميلة هدفي ولازم اتخطاها ،، بصتلي كدا نظرة باردة وقالت
،، وانت كدا فكرك هتعرف تجيب نص قوتها حتى ؟ انت كدا ولا عمرك كله هتعرف تجيب خمس قوتها حتى ،، وهي تنظر ببرود نظرت الناحية التانية ثم اكملت
،، هتصدقني لو قولتلك ان جميلة اقوى مننا احنا التلاتة مع بعض يمكن عشر مرات او اكتر ،، ونظرت لي تاني
،، عارف .. وايه يعني هبقى اقوى منها. برضو كل الي محتاجه وقت وبس ،، وبصيت ليها بتحدي وهي نظرتها كلها حازمة وثابته من غير اي تعبير معرفش هي حتى زعلت او غضبت او فرحت مش فاهمها اصلا
،، معاك شهر واحد لو مقدرتش تهزم واحدة فينا احنا التلاتة انسى انك حتى. تطور او توصل للي في دماغك ،، ومن ثم امرت شيماء التي ظهرت ورائها في لمحة لترفع الاطباق وتخبرها انها هي التي ستدربني اليوم
،،بجد ..حاضر ..احم ،، ونظرت لي وهي خجولة واكملت ،، هعتني بيك كويس يا ادهم ?،، ونظرت مرة اخرى للارض في خجل واختفت مرة اخرى مع الاطباق من دون حتى لمسها
وانا مش عارف فرحت ولا هجت اكتر لما افتكرت انها كانت بتتناك من شيري وهي زي الي متناكتش لسنين مع انها بتتناك منها كل يوم شكلها شهوانية ومش هتعرف تدربني اصلا النهاردة وهتقضيها نيك انا عايز الساعات تعدي والضهر يجي عشان ادوق الجسم دا ?
طلعت بسرعة عشان الحق اخلص التمرين والحق اروح اتدرب مع شوشو الشرهة نيك ??
بدات بالجري وكنت بنهج جامد بس مش زي امبارح اكن تحملي زاد اكتر فجتلي فكرة
( تم اضافة ٤٠ نقطة في التحمل )
( زادت نقاط حياتك وزادت نقاط دفاعك)
ازيك يا نظام بيك عامل ايه وحشني بقالي نص فصل مشوفتكش ?
وبدات في تمرين البطن وعملته عادي اكني بقالي سنين كتير بتدرب ومتعود خلصت البطن ودخلت على العقلة والقرفصاء والضغط وباقي التمارين كانت تقريبا بالنسبالي اكنى محترف رياضي نقاط تحملي مع نهارة الشفاء مع مهارة الشجاعة تقريبا خلو الالم صفر
كملت كل التدريب وجسمي مش واجعني زي امبارح بالعكس انا بقيت افضل بكتير من امبارح اكن بقالي سنين بتدرب ، ريحت شوية والوقت كان تقريبا الساعة 12:00 الضهر وفاضل ساعة على تدريب شيماء ، طلعت الدور الاول تاني عشان اخد شاور واستحمى وغيرت هدومي ونزلت عشان اتغدى وبرضو شاهي بتراقب وواقفة ببرود ?.
خلصت الغدا وشاهي امرت شيماء ترفع الاطباق وتروح معايا عشان اتدرب وهي وقفت فوق تراقب التدريب هي وشيري تقريبا مش هيدربو سلمى النهاردة لان المسؤول عن تدريبها هي شيماء وهي دلوقتي معايا بتدربني انا مش عارف ليه وانا اصلا حمار في السحر حرفيا بس يلا اهم حاجة اني اتمتع واشوف الملبن دا ?
دخلت القاعة ووقفنا في نص القاعة وشاهي اطلقت صفارة البداية للتدريب ، عشر ساعات من المتعة بجسم شيماء الطري الابيض الجميل ?
،،اااااااااااااه،، صرخت سرخة لما لقيت سيف مكون من بلاطة وفيه حتة من الارض ، شيماء فعلت قوتها السحرية وبدات اول حركة ليها جابت ضهري ?
وفلحظة خلتها تختفي بحركة واحدة وترجع مكانها وكانها عارفة اني مش هتالم اوي بسبب مهارة الشفاء والشجاعة
،،انت قولتلي انك كنت بتفكر في ايه كمان عايز تنيكني صح ؟،، قالت الجملة دي وانا نسيت الالم من الصدمة ،، احا انتي بتقراي افكاري ؟،، وسكت حتى معرفتش افكر في حاجة تاني غير احا
،، انا كمان مش هلمسك عشان متعرفش اي هي قدرتي دلوقتي مع اني مش متاكدة اصلا اذا كنت هتقدر ع الاقل تشوفها ،، كل دا وانا ساكت هي ظهرت كرسي من اللامكان وقعدت عليه بالعكس واحا ايه دا
دي مش لابسة اندر ? ... وفضلت بصالي وانا خلاص عرفت بما انها كدا كدا بتقرا افكاري خلاص مش مشكلة
،، عادي مش مشكلة لما تثار شوية دا بينمي عندك الطاقات والمانا ...بص بقا يا ادهم انت هنا في ملعبي ? يعني اعمل فيك الي انا عايزاه .بس متخافش ... مش هموتك ?،، وهي بتتكلم في لحظة اتكون وراها ست كائنات مش عارف اوصف فيهم حاجة غير ان كل واحد منهم عنصر طبيعي بجد انا شوفت زيهم في لعبة قبل كدا كنت بلعبها
،،دول ارواح عنصر طبيعية !،، انا مش مصدق احنا كلاعيبة في اللعبة مشوفناش منها غير ااربعة بس ..هواء ، مياه ، رياح ، نار
انما الي انا شايفة قدامي مش دول وبس دول زيادة عليهم عنصر الخشب وعنصر البرق ، الشرق كانو كاتبين عن عنصر زي كدا في اللعبة وانه اسطورة ومش موجود حتى اقوى لاعب معرفش يلاقيهم
،، انتي ازاي عرفتي تروضي دول كلهم ؟ دا مستحيل ،، قولت الجملة وانا مش بفكر غير في حاجة واحدة بس ... شيماء مش بس جسمها جامد ، لا وكمان قوية جدا كتفم الجمدان ??
،، طلع الافكار الي في دماغك دي لو عايز تبقى اقوى زي مابتقول . لو فضلت كدا عمرك ماهتطور ،، علطول افتكرت هدفي واني لازم اعمل حاجة تقريبا مستحيلة وفهمت منها اني لازم اتعلم اتحكم في نفسي واعصابي
،، ادهم انا اقدر اشوف كل سماتك وعارفة انك مش عندك قدرة وان دا خطا في النظام مش بسببك عشان كدا النظام بتاعك اقوى من اي نظام وبيحاول يعوضك عن الخطاا ومع ذلك عندك قدرة انك ممكن تكتسب اي قدرة من مجرد اللمس او قتل الوحوش او اي كائن حتى بس احسنلك متعتمدش عليها واعتمد على نفسك احسن ،، سكتت شوية وهي بصالي في عيني المرادي من غير الخجل بتاعها زي كل مرة وتعبيرات وشها كلها جراة اكتر
،، تعرف انا ليه ببقى جريئة بالشكل دا في القتالات الي زي كدا ؟،،
،،ليه؟ ،،
ردت شيماء ،، عشان انا واثقة اني هفوز وكدا كدا كسبانة ،، مفهمتش الي هي قالته بس كل الي عملته اني سكت عشان احاول اجمع واربط الخيوط ببعض
،، بص انا هفهمك هنا محدش هيسمعنا بس هم هيشوفونا من القزاز الي فوق القاعة مراقبنا عشان لو حصلك حاجة ، جميلة موصية عليك متسالش ليه لاني انا نفسي معرفش وغير كدا مقدرش اقرا افكار سيدي الي عامل معايا عقد الخدم ، اقعد هنا ،وجابت كرسي ،. بص يا ادهم انا الوحيدة في المكان دا الي عايزة اساعدك بجد ،،
،،مش فاهم ،، وردت ،، مش مهم تفهم دلوقتي بعدين هتفهم كل حاجة ، انا يادهم بشوف جزء بسيط من مستقبل الشخص الي قدامي وبقرا افكاره وبقدر كمان اعرف هو فين لو عايزة وانا شوفت جزء من مستقبلك يا ادهم عشان كدا قررت اني لازم اساعدك
حتى لو دا يعني موتي ونهاية حياتي ،، ... وسكتت شوية حسيت انها عايزة تقول حاجة بس خايفة
،، ادهم انا هحميك مهما حصل اي كان الي هتشوفه او هتعرفه بعدين ارجوك متكرهناش احنا حبناك بجد ،، وبدات انها تنزل دموعها ومظنش انها بتمثل لاني قاري علم نفس كويس واعرف امتى وازاي بيمثل وبيكدب الشخص ، وهي كل حركاتها وحتى ضغط دمهاوتعبيرات وشها بيقولو انها مبتكدبش وهي فضلت تنزل دموع وسرحت شوية كانها افتكرت حاجة اليمة انا فكرتها بيها مش عارف امتى وازاي لغاية لما اتكلمت
،، ادهم انا عايزاك كل الي تعرفة ان احنا حبناك بجد وانت تقريبا مليت علينا دنيتنا وخليت ليها طعم مختلف حتى شاهي اول مرة في حياتي اشوفها بتحن على حد وانسان بالذات على الرغم انها بتكره البشر وشيري دي مجنونة من برة بس قلبها طيب اوي من جوا وبتحب تحمي الي قريبين منها واظن انك قريب منها لانها جاية تتفرج عشان تحميك ? ،،
وفضلت تبكي شوية وانا معرفش قلبي حسيت انه بدا يوجعني ويفكرني باهلي الي ضاعوا ونفسي اقوم احضنها بس خايف تفهمني غلط وتقتلني ?
،، تعرف انك بتفكرني باخويا ال*** يرحمه ؟?،،
وكملت ،، انا كان عندي اخ اسمه تامر اصغر مني بخمس سنين تقريبا في سنك هو لما كان في قبيلتنا اسمها ******* وكان طموح ونفسه يبقا اقوى واحد في العالم برضو وكان ديما بيخرج برة القبيلة ويروح يسطاد ، اي حاجة بقا غزلان ضباع اسود اي حيوان بس لما البشر احتلو مكانا واخويا حاول انه يمنعهم قتلووه قدام عيني كانت شاهي معانا في القرية ومعايا علطول بس هي اكبر مني بسنة وكنا ملناش غير بعض احنا التلاتة بنساعد بعض وبنحب بعض ، وبسبب البشر دول انا خسرت اخويا وانا قلبي بيتقطع عليه وهم بيمشكو كل حته في جسمة وبيقتلوه انا فضلت كتير مبكلش ولا بشرب ولا بعمل اي حاجة وبسبب كدا شاهي كرهت البشر وانا كمان بس مش كلهم ، الي قتلو اخويا بس هم الي هقتلهم واعمل فيهم زي ماعملو فيه ، وبعد سنين لما قامت الكارثة عرفت ان النظام هو الي بعت البشر لعالمنا عشان مهمة وقتلو اخويا دا ورجعو تاني وعالمنا اتدمر تماما بسبب الكارثة وفتحت بوابة ودخل بشر تاني بس كانت منهم جميلة وانقذتنا عن طريق العقد دا ومن شاعتها واحنا شايلين جميلها فوق راسنا ومن ساعة ماشوفتك افتكرت تامر وانا عشان كدا تلاقيني ديما ببص في الارض عشان لو بصيت في وشك هفتكره واعيط ?،،
علطول اختها في حضني وتقريبا انا كمان كنت بعيط لاني معرفش جبت الجراة منين اني احضنها وهي سابتني احضنها لا وكمان هي حضتني وفضلت تعيط وقالت
،، ممكن يا ادهم متحرمنيش من اني اشوف وشك ديما متبعدش عني? ،،
،، بس كدا من عنيا يقمر ? انا عمري ماهسيبك خالص وهفصل معاكي بس انتي نوريني بوشك الي زي القمر دا ،، هي فعلا حتى قمر وهي بتعيط تتاكل كدا اكل ??
المهم فضلنا في حضن بعض شوية وبعدين هدينا وانا متبت في حضنها مش عايز اسيبه كل دا وشاهي بتراقب ببرود
ببص تحت لقيت بزازها الي كبار فشخ دول لازقين في بطني والفلقة هتنط كدا
،،هم كبرو ولا انا بيتهيالي ؟،، وببص عليهم
هي اخدت بالها واتكسفت تاني ورجعت قعدت على الكرسي تاني مسحتلها دموعها وهديت وشوية بعد لما فضلت باصة في وشي وكانت مبتسمة بهدوء
،،بص بقا يادهم انا هحاول النهاردة اساعدك على اد ماقدر مش هعمل طريقة شاهي واحاربك كدا مش هتتقدم بسرعة ،،
بسرعة ؟ وخطرت في بالي فكرة هنفذها بعدين ، بس ايه دا وانا بحضن شيماء مخدتش بالي من الرسالة الي ظهرت فجاة
( تم اكتشاف قدرة جديدة من النوع القديم الاسمى )
( بما ان المستخدم لم يكتسب قدرة الي الان فالنظام سوف يقوم باكتساب القدرة تلقائيا )
( تم اكتساب القدرة بنجاح )
( تم فتح المستوى الثاني من النظام يرجى فتح نافذة المستخدم للترقية )
( تم اكتساب نقاط سمة قوة ودمفاع ومانا ونقاط حياة وخفة حركة وتحمل )
( تم اكتساب نقاط خبرة كبيرة )
( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠*)
( تم اكتساب ١٠* ضعف نقاط الخبرة المكتسبة )
( تم اكتساب ١٠* ضعف نقاط سمة القوة والدفاع وخفة الحركة والمانا والتحمل )
( تم تشغيل مهارة التضخيم على ترقية النظام ، تم فتح النظام العاشر يرجى فتح النافذة للترقية )
( تم اكتساب لقب صائد الكنوز النفيسة )
( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠* )
( تم اكتساب لقب ملك الكنوز النفيسة )
احا اي دا كله لقب وترقية نظام ومستوايا رفع ظا كله ! اي دا كله انا حاسس اني بقيت اقوى ?
انتهي الجزء السادس ،
وكنت حابب اوضح حاجة كدا للقراء انا حاليا بقيت مشغول بسبب الشغل والجامعة سوا فلازم اوفق بين كل دا فمعلش استحملوني
والحاجة التانية ياريت الي شايف اي حاجة في الرواية حتى لو افكار ممكن نناقشها سوا عادي اكتب وقول رايك في التعليقات انا قولت في الاول ان الرواية مش هتجيب ولا حتى غيو واحد وانا كتبتها عشان بحب الكتابة بس فياريت تشجعوني وتشاركوني رايكو لان دا يهمني جدا ? وشكرا الي لقاء الجزء السابع وجمدان الفانتازيا هبدا لسه ??
الجزء السابع
وصلنا الجزء الي فات لما كنت انا وشيماء في قاعة التدريب وبعد لما عرفت ماضيها وقدرتها ظهرت ليا رسايل كتيرة من النظام مش عارف ايه السبب كترها ، وبسبب مهارة التضخيم الجوايز تضاعفت واخدت لقب كمان وسمات كتيرة ومستوى النظام ارتفع للمستوى العاشر اكيد احسن بكتير ، دا غير مستوايا الي زاد ٨ مستويات مرة واحدة والنقط كمان الغير موزعة زادت ١٠ أضعاف ودا شئ كويس ، وكمان اكتسبت قدرة غريبة اول مرة اشوفها بس مش دي قدرة شيماء لان قدرتها اسمها نظام العراف وهي يدوب بس بتخليها تقرا الي قدامها افكاره مميزاته عيوبة سماته وكدا وهي بتعتمد على مهاراتها كجنية وقدرتها الجسدية بس معرفش التانيين زيها ولا لا لان مستوايا ضعيف لسه
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: 15
الفئة: انسان متوسط
اللقب: ( ملك الكنوز الأثرية)
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
____________
السمات :
القوة :٩٠٠ القوة الجسدية : ٣٠٠
القوة السحرية:١٥٠
الدفاع: ٨٥٠. الدفاع الجسدي :٥٠٠
الدفاع السحري:٤٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا: ٨٠٠٠
نقاط الحياة : ١٦٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٥٠٠ التحمل: ٩٥٠
نقاط غير موزعة : (١٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 2 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 2 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة الفرعنة )
______________________________________
وكمان مستوى المهارات زاد ؟ دا ايه العظمة دي
( اه طبعا اومال انت فاكر ايه ) النظام اتكلم بلغة عامية عادي زيي بس دا ازاي مش فاهم !
( اكيد طبعا مش اترقيت عشر مستويات مرة واحدة ودا تقريبا شئ مستحيل بالنسبة لكل الي ع الارض بس انت محظوظ جدا ) قال النظام وانا متنح ! ازاي قرا افكاري ؟
( بص بقا متقرفنيش . انت وانا في نفس الجسم فاكيد لازم اقرا افكارك واعرف بتفكر في ايه )
تمام حلو اوي دا لا وكمان بقيت جرئ مبتقولش سيدي ولا بتعمل نفسك من بنها زي الاول
( اكيد طبعا هو اه انت سيدي وكل حاجة بس دا مينعش اني انتقدك عادي واقول رايي ، ماعلينا ... بما انك طورتني عن طريق الصدفة البحته اعتبرت ان قدرة شيماء قدرة مستوحاه من عالم تاني ومش كاملة فانا استدعيت القدرة الاصلية و...)
وايه ؟ سكت ليه تاني انت بتعلق ؟
( لا بس خلي بالك من شيماء لانها هتعمل نفس الحركة تاني من ضهرك عشان تدرب سرعة بديهتك )
ومن غير مافكر لقيت نفسي بتحرك للجنب بسرعة بسبب خفة حركتي الي زادت بشكل كبير والي ادى لصدمة للتلت خادمات سوا
،، انت ازاي عملت كدا؟ ،، شيماء قالت كدا بعد لما كانت مختفية تماما وكانت في ايديها سيف من الارض تقريبا من الارواح الي هي متعاقدة معاها والارض بالتحديد
،، مش عارف انا عملت الي قالي عليه النظام ،، وقولت كدا بس لقيت شيماء اتصدمت لما بصت تاني لسماتي
،، مستحيل انت سماتك عليت بسرعة كدا امتى انا لسه شايفاها وكانت متجيش ربع دا كله ،، قالت شيماء وهي مصدومة ومندهشة
،، من اول لما لمستك ظهرت كل الرسايل دي قدامي وكمان ظهرت رسالة اني ممكن اكتسب قدرتك واني بقدر اكتسب قدرات اي حد عادي ،،
،، ق ق قققدرتي ؟ ازاي ؟ ممممفيش اي نظام في العالم يقدر يعمل كدا ،، قالت شيماء وهي لسه على نفس تعبيرات الاندهاش والصدمة
،، لا فيه نظامي انا كدا تقريبا من اول لما حصل خطا اكتساب القدرة زي ماقولتلكو قبل كدا ،، قولت لشيماء وبعدين حاولت اشرحلها الي حصل والي فات كله من اول لما صحيت لحد لما حضنتها
( نسيت تحكيلها على حكاية التسلخات )
بس يعم انت كمان متفضحنيش تسلخات ايه ﴿ وانا في منطقة افكاري يعني دا بقدر اكلم النظام فيه﴾
( الستلخات الي كانت بتجيلك من الجري وانت في التمرين )
،، بس يعم تسلخات ايه الي اقول عليها انت مالك انت خليك في حالك ،، قولت كدا بصوت وسمعتني شيماء الي ماتت على نفسها من الضحك
،، انت بتكلم النظام طبعا صح ؟ طب سلملي عليه ههههههه،،
( قولها وانا كمان بموت فيها وعايز اقفش بزازها )
،، احم .. بيسلم عليكي هو كمان ،،
بس يا حمار انت واهدى ...فعلا سكت وانا بعد لما خلصت الي حكيته شيماء اتغير تعبيرها للتفكير وفضلت تفكر كدا شوية
،، مش عارفة يا ادهم الي بتقوله دا غريب وانا اول مرة اسمعة بس متخافش انا عمل المستحيل عشان اساعدك واقدر اخليك اقوى بسرعة ،، قالت شيماء ورجعت لهدوئها تاني وبدات تفكر ازاي هتستغل التغير دا اكتر
،، عندي فكرة .. بص انت هتكرر نفس الحكية مع باقي الخادمتين وتشوف هينفع تكتسب قدرتهم وتشوف سكاتك هتزيد بالطريقة دي زي المرادي ولا ايه ،، قالت شيماء وعنيها بتلمع ومتحمسة للشخصية الي قدامها الي ممكن تفوق توقعاتها وتوقعات شاهي نفسها
،، تمام ماشي هحاول لما نخلص ،،
،، تمام ودلوقتي قولي ايه هي المهارات الي عندك واوصفها بالظبط ،، قالت شيماء ووقفت واخفت سيفا واستدعت عصاية او صولجان زي مابيكون في الالعاب والافلام وقربت مني
،، تمام فيه مهارتين سلبية مهارة الشفاء المطلق مستوى ٢ ،ومهارة الشجاعة مستوى ٢ ،والباقي دول موجبة ،، وقولتلها باقي المهارات
،، ايه ! انت بجد معاك فنون الدفاع وفنون القتال والفرعنة مع بعض ؟ ،، وسكتت مش عارف من الصدمة ولا هي خرست معرفش
،، اه عادي فيها ايه دي ...،،
،، عادي ايه يحبيبي دول مابيبقوش مع بعض ولو حد في عالمنا قدر يكتسب واحدة بس وهي اصلا كل واحدة فيهم عبارة عن قدرات وليها مهارتها الخاصة انما انت اخدت التلاتة مع بعض !؟،، وتعبيراتها كلها دهشة واعجاب
،، وفيها ايه م فاهم انا اصلا حتى مش عارف ازاي استخدمهم او اي حاجة عنهم ،، وسالتها لو تعرف حاجة وهي فرحت انها ممكن تلاقي حد كدا اصلا
،، انا معندي مانع اساعدك بس انا معرفش غير الاساسيات بس من فنون القتال ومعرفش فنون الدفاع ممكن شاهي تعرف لانها اقوى واكتر خبرة في الحاجات دي ،، وبدأت انها تكلمني عن المهارات دي الي بتقول عنها انهم اصلا قدرات وانا دلوقتي فهمت هي ليه مش جنبها مستويات ...
وبدات فعلا شيماء تفهمني الاساسيات وتعلمني خطوة بخطوة وانا بسبب النظام بفهم الي هي بتقوله عن طريق التخيل وبتثبت في النظام وبتعلمها واحدة واحدة ... قعدنا تقريبا ست ساعات وتقريبا شرحت كل حاجة عن الاساسيات وكانت مندهشة جدا من اني بتعلم بسرعة جدا اساسيات بتاخد منها هي كنابغة من الجن سنين عشان تتعلمها وسنين عشان تتقنها وتعرف تستخدمها بس هي متعلمتش اكتر من كدا في الفنون القتالية اكتر لان عالمها اتدمر
( انت بتعمل ايه ؟ ) النظام في عقلي
انت شايف ايه بتدرب على اساسيات الفنون القتال ياعمى
( اه منا اخدت بالي ... بس انت عندك طريقة اسهل تتعلم بيها الفنون وتشغل كل المهارات الخاصة دي )
احا ومقولتش ليه بدل منا متذنب كدا ساعات
( اعملك ايه انت الي مسالتش ?)
طيب اعمل ايه اشجيني يابو المعارف ?
( بسيطة دور على اي حاجة انت عايزها في المتجر )
قال كدا وسكت انا عارف انه قاصد ينرفزني بس مش مشكلة مش هعرف اعمله حاجة حاليا)
بفتح المتج... احا ايه دا ...المتجر اتغير تماما
الوجهة شكلها ازرق وعدد الايقونات زاد والفصايل كل حاجة ليها متجر لوحدة دخلت على المهارات لقيت مهارات كتير موجودة وكلها درجات عالية من المستوى الاسمى والعالي جدا
قلبت شوية لغاية لما لقيت المهارات الي بدور عليها
( مهارة الفنون القتالية ومشتقاتها : تم شراء المهارة لكن لم يتم شراء المشتقات )
( مهارة الفنون الدفاعية بمشتقاتها : تم امتلاك المهارة ولم يتم امتلاك المشتقات )
( مهارة الفرعنة ومشتقاتها : تم تعلم الفرعنة ولكن لم يتم تعلم المشتقات )
( لا يمكنك تعلم المشتقات الثلاثة حاليا للفنون الثلاثة لانه لايوجد عملات كافية : عدد العملات المطلوبة لكل مشتق من المهارات 91000..عدد المشتقات التي تحتاجها للثلاثة 30 مشتق)
( يعيني يبني معلش *** يحنن عليك )
يحنن ايه يعم انا بشحت منك انا عايز اشتري
( مينفعش يحبيبي ? انت مش معاك غير ١٠٠٠ عملة بس دول اخرك تلعب بيهم بلي ?)
العب بلي بالف عملة ياهبل ... شوفلي طريقة ازود بيها عملاتي
( مفيش غير قتل الوحوش بس )
مش عارف الخادمات دول هيرضو ولا لا هبقى اسال شاهي بعدين
فضلت اتدرب مع شيماء باقي التدريب وفي اخر ربع ساعة قالت انها لازم تجرب التغير في السمات دا وتشوف تطورت لايه و قاتلني اخر ربع ساعة وكنت بتفادا كل هجماتها بصعوبة كبيرة وهي كانت بتندهش من اني اتطورت بسرعة اوي كدا وبتزود في السرعة بتاعتها تدريجيا لغاية لما وصلت لحدي اني مش هقدر اصد او اتفادا اكتر واتجرحت في اخر القتال وصفرت شاهي صفارة نهاية التدريب ودخلو شالوني وطلعوني لفوق وقعدوني على الكانبة الي في الدور الاول كانت سلمى بتلعب على الفون اول لما شافتني متشال ومجروح على الكنبة اتخضت وجريت عليا بس انا طمنتها وشيماء اخدتها لفوق عشان تنام لان الوقت كان اتاخر وهي اتعشت بدري وانا كنت كل الوقت دا في التدريب والوقت اخدنا بسبب تعليمي الاساسيات ، الجرح اتعالج بسرعة بسبب مهارة الشفاء طبعا وكان باين على شيري الدهشة لكن شاهي مكنتش باينة انها مندهشة او اي حاجة وبعد لما اتطمنت اني كويس لفت وهي ماشية بعد خطوتين وقفت وقالت
،، انت اتطورت النهاردة ... استمر ،، ومشيت وراحت على غرفتها اول لما دخلت اتصلت عليها جميلة عشان تاخد تقرير تدريبي
،، اي الاخبار ؟ فيه اي جديد؟ ،، ظهرت جميلة في هولوجرام قدام شاهي الي اول لما ظهرت انحنت احترام لسيدها صاحب العقد
،، اها يا سيدتي ادهم اتطور في لحظة بعد لما لمس شيماء وفهمت من شيماء انها قدرة النظام ومش قدرته وانه اكتسب قدرة جديدة بسبب النظام دا اسمها سيد النظام وهي بجد مدهشة جدا حتى انا استغربت من الي تقدر عليه القدرة ...،، وبعدين فضلت تحكيلها كل الي حصل ليا ولسلمى كل الايام دي واستغربت ان حتى سلمى استقظت قدرتها
واستغربت اني ممكن امتلك اكتر من قدرة واندهشت اكتر ونلت اعجابها لانها ابتسمت تقريبا
،، سيدتي هو عجبك ؟،، سالت شاهي
،، عجبني ايه بس لا اكيد دا بس بضحك عليهم شكل الجيل الجديد دا هيبقى مدهش ... بصي يا شاهي ...،، واتكلمت معاها وامرتها بحاجات وقفلت ودخلت شاهي عشان تنام
عندي انا تحت كنت انا وسلمى وشيماء ، بعد لما طلعت شيري اندهشت وتعابير وشها اتغيرت من سرعة تجدد خلاييا وطلعت معرفش ليه وسابتنا
،، شيماء ممكن اطلب منك طلب ؟ ،،
،، انت تطلب الي انت عايزة يا ادهم اامر ،،
،،ممكن اجي معاكو في مرة واتدرب عملي في زنزانة ؟ ،،
( يا عبقري يبن اللاعيبة ! تتدرب برضو ولا عشان همك ع العملات الي هتاخدها من وراهم ؟ ?)
بس يلا يااهبل انت لو قولت كدا مش هيصدقو وهيرفضو
،، ونرفض ليه يعني يا ادهم انا قولتلك انت الي هحميه في الدنيا دي يعني انا تقريبا عايشة عشانك فهرفض ليه ، بس ممكن هم يرفضو بس سيبها عليا انا هحاول معاهم ،، شيماء
،، ماشي تمام شكرا يا شوشو يقمر انتي ? ،،
وحضنتني شكلها اتعلقت بيا هي كمان ولا ايه ... ماعلينا المهم دلوقتي. نحاول نستوعب اليوم دا
اولا انا كنت بتدرب مع شيماء وكنت ضعيف ..وبعدين هي حكتلي ماساتها وماضيها وبعديها حضنتني . ولما حضنتني النظام اكتسب قدرة وضخمها علطول من غير حتى مايرجعلي اكن دا كله مترتبله بس صدفة ان قدرتي تبقى القدرة الوحيدة في العالم ... لا مصدقش اكيد الموضوع فيه ان
وبعدين غير دا كله اكتشفت حاجة كويسة ، وهي اني لما بكتسب قدرات او مهارات جديدة الشمات بتتاثر وبترتقع لوحدها وان مهارة التضخيم دي اهم مهارة عندي حاليا
بس دلوقتي فيه كذا حاجة لازم اشوف اهميتهم وقوتهم اولهم الكي ايه دا اصلا لازم اتعلم ازاي استخدمه وايه السحر ودرجاته مش فاهمها برضو وايه الفنون دي لازم اعرف ازاي بيستخدموها انا بس اتعلمت الاساسيات انما الفنون والمشتقات نفسها مش عارفها بس مسيري هعرفها لازم عشان ابقى الاقوى في العالم دا لازم اتعلم كل حاجة واستغل كل فرصة ممكنة
ووايه اللقب دا صح انا شوفت ان فيه لقب جديد بس مشوفتش وصفة ...
( ملك الكنوز الأثرية: هو لقب لم يملكه في التاريخ الا شخص واحد فقط كان محظوظا وعندما مات ترك هذا اللقب ميراثا لمن يملك نفس حظه مبروك ، سيفيد المستخدم كثيرا )
( اي خدمة مش عارف من غيري كنت هتعمل ايه ?)
بس ياهبل ... بصيت على اللقب وكنت عايز اجربة وافتكرت اني لسه ماستلمتش جايزة التمرين اليومي
يا نظام هات جايزة التمرين ...
( تمرين ايه ؟)
تمرين الصبح اليومي دا.
( ااااه قصدك التمرين الي لو معملتهوش بتتعذب بيطلع ***** ؟)
يعم ماشي شكرا ايوة هو
( لا معرفهوش ?)
معلش خلص احسن لو مجبتش الجوايز هع...
( تم استلام عدد ١٠٠ تحمل وخفة حركة وقوة ودفاع )
( تم اكتساب صندوقين من الرتبة النادرة )
( تم اكتساب ١٠٠ عملة متجر )
( تم تفعيل مهارة التضخيم*١٠)
( تم اكتساب عدد ١٠٠٠ نقطة خفة حركة وتحمل وقوة ودفاع )
( تم اكتساب صندوقين من الرتبة الفريد الاسمى )
( تم اكتساب ١٠٠٠ عملة متجر )
ايه دا انت جبت ورا بسرعة كدا ؟ انا بهزر بس يعم انت ?
( احم... لا يعم اجيب ورا ايه ، انا قولت بس عشان متعيطش اجبهملك بسرعة )
معيطش ؟ ايه الاوفر دا طيب روح انت دلوقتي لما اشوف الحاجات دي
وفضلت شوية بظبط السمات والمرادي الهدايا قليلة بس مع التضخيم مستواها ارتفع اضعاف
وبعدها فتحت الصندوقين الاسمى دول ، فتحت الخزنة كانو لونهم في الايقونة ابيض في دهبي في اسود ضغطت فتح عليهم ظهر منهم ضوء ابيض وبعدين اسود وبعدين اختفى الضوء تماما واختفت الصناديق
( تم اكتساب نقاط سمات ١٥٠)
( تم اكتساب عملات ٢٠٠٠)
( تم اكتساب ثلاث عقود من الطرق الستة وهم النار والمياه والبرق )
( تم اكتساب مهارة السيافة من درجة الفريد الاسمى )
( تم تشغيل مهارة التضخيم )
( تم اكتساب نقاط سمات ١٥٠٠)
( تم اكتساب عملات ٢٠٠٠٠)
( تم اكتساب ثلاث عقود روح من حكيم الطرق الستة
وهم نار مياه ، وبرق )
( بص يا نجم انت السمات دي فكك سيبهم هيعلوو مع نفسهم انت عايز تبقى اقوى ركز على الجسد والمهارات والقدرات دول كافيين يخلوك الاقوى في العالم )
ماشي يسىدي شكرا ع المعلومة
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: 15
الفئة: انسان متوسط
اللقب: ( ملك الكنوز الأثرية)
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
____________
السمات :
القوة :٢٨٠٠ القوة الجسدية : ٢١٠٠
القوة السحرية:١٨٠٠
الدفاع: ١٥٠٠. الدفاع الجسدي :١٥٠٠
الدفاع السحري:١٢٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا: ٩٠٠٠
نقاط الحياة : ١٨٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ١٩٠٠ التحمل:٢١٠٠٠
نقاط غير موزعة : (١٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 3 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 3 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة الفرعنة lvl 1)
______________________________________
الجزء الثامن
بعتذر ان الجزء السابع كان صغير عشان الوقت وكدا
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: 15
الفئة: انسان متوسط
اللقب: ( ملك الكنوز الأثرية)
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
____________
السمات :
القوة :٢٨٠٠ القوة الجسدية : ٢١٠٠
القوة السحرية:١٨٠٠
الدفاع: ١٥٠٠. الدفاع الجسدي :١٥٠٠
الدفاع السحري:١٢٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا: ٩٠٠٠
نقاط الحياة : ١٨٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ١٩٠٠ التحمل:٢١٠٠٠
نقاط غير موزعة : (١٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 3 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 3 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة الفرعنة lvl 1)
______________________________________
ندخل علطول بقا في القصة من غير مقدمات
اي دا كله ! انا بقيت اقوى تلت مرات اكتر من ساعة تطور النظام ؟! دا ايه العظمة دي كدا انا قربت من حلمي خطوة وكله بفضل النظام دا مش عارف انا هو معانا ولا علينا ولا ايه بالظبط ، كمان مهارة الشفاء زادت مستوى هي والشجاعة معنى كدا اني لما بستخدم المهارة كتير بتعلى في المستوى حلو اوي دا
نظام
( افندم يا استاذ الاحضان بس ?)
احضان بس ايه ؟
( شاطر بس تحضن سعتك حتى مش عارف تقفش ع الاقل قفشة واحدة دانت بضااان )
انا الي بضان؟ يخي انت مال خالك هو زبي ولا زبك؟
( عادي محنا في نفس الجسم )
وماله خلاص ابقى قفشلها انت
( متسخنيش هعملها وانت عارف كويس .نسيت الكهف ولا افكرك ؟?)
كهف اه وماله دنا عمري ماهنسهالك ... المهم فهمني ايه نظام الملوك دا مش فاهم
( تدفع كام ؟ )
ادفع زبي ينفع ؟
( لا مليش في الخشن هات البت شيماء احسن )
ممكن برضو تنفع ? خلص يعم قول ايه بتاع الملوك دا
( بص يسيدي دا انا )
وبعدين ! انت بتنقطني؟ ماتقول يعم
( بكلمك بجد انا هو ملك النظام )
دا الي هو ازاي يعني م فاهم
( مش هينفع اقول اي حاجة غير اني ذكاء صناعي متغذي بذكريات ملك النظام دا الي عمل اول نظام في العالم من الاف السنين وان كل زمن فيه واحد بس الي بيوصل للمستوى العاشر وبيقابلني انا مش هو اكيد بس كل الب اقدر اقولهولك اني تقريبا نسخة منه )
ودي حاجة مكانتش في اللعبة واول مرة اشوفها بس اكيد فيه ان في الموضوع كله ...قولي ايه الغرض ؟
( غرض من ايه؟)
ايه الغرض من اني ابقى معايا نظام ملك النظام ولا نظام الملك دا ؟
( الغرض انا مش مبرمج اني اعرفه انما ممكن اضمنلك انك تقدر تبقى الاقوى زي مانت عايز ...تقريبا رغبتك هي السبب في دا كله )
بطل هجس بقا رغبتي ايه وهبل ايه انا اصلا شاكك في الموضوع اصل اكيد مش صدفة ولا حظ اني اكتسب النظام الي يقدر يخليني الاقوى وانا عايز ابقى الاقوى اكيد في ناس تانية عايزين يبقو الاقوى اكيد
( اكيد بس برضو انا غير مبرمج اني اجاوب على الاسئلة من النوع دا )
يووووه ولا غور من هنا انت ملكش لازمة اصلا
( انا !؟ تماااام اوي ماشي )
ومسمعتهوش تاني بعد لما قولت كدا ، المهم دلوقتي كدا فهمت ايه سبب اني معايا قدرة سيد النظام دي اكيد بسبب النظام نفسه ودمجه مع قدرة شيماء وبقا اسمه سيد النظام بس مش مشكلة طالما مش بياذيني
بعد لما خلصنا كانت الوقت اتاخر بالليل وكان لازم ننام عشان نكمل تدريب بكرة
طلعت انا وسلمى اوضتنا عشان ننام وشيماء راحت على اوضتها هي كمان وهي بتبصلي وتبتسم
دخلنا الاوضة وقعدنا على السرير وسلمى مسكت ايدي ،، مالك يا عمو قلقان ليه ؟ ،، سالتني سلمى
،، لا مفيش يسلمى نامي انتي دلوقتي عشان بكرة فيه تدريب ليكي ولا مش عايزة تبقى قوية زيي ؟ ،،
علطول سلمى افتكرت وجريت تحت البطانية وهي بتنام قالت،، لا طبعا يعمو هبقى اقوى واقوى مما تتخيل كمان وهحميك واحمي كل الي بحبهم ،، نامت سلمى وانا ببصلها ومبتسم الملاك دا شاف كتير اوي وتعب في حياته لازم انا كمان اتدرب اكتر وابقى اقوى عشان احمي الي زيها
قومت اشوف اي اخبار جديدة على الموقع ملقتش اي حاجة غير بس تطبيل للمدربة الجديدة او المعلمة جميلة الجميلة ? مش فاهم هي ازاي يعني قوية للدرجادي ؟ فضلت اقلب شوية لما زهقت وقفلت وروحت نمت من التفكير كالعادة
وفي اوضة خادمة من الخادمات كانت الاوضة مضلمة جدا مش باين منها غير رجليها وماسكة فون بتتكلم فيه ،، ايوة زي مابقولك كدا ... يعني انفذ؟ ... تمام خليك مركز معاه وانا هنا هقولك اخباره اول باول ,, خلصت الخادمة المكالمة وابتسمت ابتسامة خبيثة وراحت تنام
﴿ في الاكاديمية المصرية ﴾
في اوضة الاجتماعات او المائدة المستديرة بتاعة الاكاديمية كان قاعد تقريباً ١٢ شخص لابسين قناع اسود وبيتكلمو
,, انتي يعني متاكدة يا جميلة انه ظهر ؟ ،، شخص ١
،، ااه يا رئيس انا اتاكدت من الخادمة بتاعتي وانه اكتسب نظام الملك ظهر ،، جميلة كانت بتتكلم وقاعدة في اخر المائدة تقريبا عشان جديدة
،، بس لو دا حقيقي يبقى احنا في خطر والعالم كله كمان في خطر لو الرؤية اتحققت فعلا يبقى دا هو الخراب زي ماجه في الرؤية ،، شخص ٢ كان قاعد على يمين الرئيس الي هو شخص ١
،، كدا المفروض اننا نقتله عشان نخلص منه ،، شخص ٣ وكان باين انه واحدة ست وقاعدة على شمال الرئيس
،، اها ممكن فعلا بس انا عندي راي تاني ،، ردت جميلة وهي بتبسم بخبث وبتبص لشخص ٣
،، اتفضلي يا جميلة انا سامع ،، رد الرئيس او شخص ١
،، احنا ممكن نجيبه الاكاديمية وندربة ونخليه يتحكم في قوته وكمان نعرف نقاط ضعفة وقوته عشان لو اتقلب ضدنا نعرف نصده ،، جميلة بابتسامة وعينها كلها ذكاء وجمال
،، فكره كويسة ومضمونة بس انتي ضامناه يا جميلة ؟ ،، رد الرئيس
،، اه ضامناه يا رئيس هو حاليا عندي في القصر بتاعي وخادماتي بيدربوه وتطوره عالي جدا وكويس هينفعنا ،، ردت جميلة بهدوء
،، تمام انا موافق انه يجي يرب في اي وقت لما يجهز ويدرس كمان زي الطلبة ومش هيتعرض للاختبار لو عايزة ،، رد الرئيس بهدوء
،، لا يارئيس انا مبحبش الواسطة وياريت كمان لما يكون هنا محدش يعرفه اني الي دخلته او يديله اهتمام زيادة لازم يعتمد على نفسه ،، ردت جميلة بهدوء
،، تمام موافق بس مش عايز مراقبته تتهز ولا لحظة خليكو ديما حذرين دا معاه نظام الملك ،، رد الرئيس بهدوء وبرود اعصاب
،، تمام يارئيس ،، كل الي كانو موجودين حول الدائرة المستديرة وفيه منهم طبعا الي خايف والي غضبان والي قلقان والس عنده برود اعصاب ومش خايف وانتهي الاجتماع وخرجو ، بس كان فيه واحد لسه قاعد وبيبتسم ابتسامة خبيثة ،، يامرحب بالاقويا،، قال وهو مبتسم بخبث
في صباح اليوم التاني كانت الساعة 5:00 الصبح صحيت سلمى المرادي بحماس ونطت عليا وحضنتني وصحتني متفاجئ
،، عمو عمو اصحى عشان نبدا تدريب ،، وهي كلها نشاط وحيوية
،، لا يماما عايز انام شوية كمان ??،، قولت كدا وانا بفتح عيني وشوفت سلمى افتكرت كل حاجة وقومت ،، يلا سلمى يقمراية انتي حاهزة ؟ ،،
،،جاهزة يعمو يلا ،، ولبسنا الترنج ونزلنا نفطر ودخلتها بعد لما خلصنا القاعة تلعب على عجلة او تعمل ايه حاجة اصلها مش محتاجة تدريب دلوقتي غير التدريب الزهني وغالبا السحرة مش محتاجين يبقو اقوى كل الي محتاجينو تعويزة قوية .. او دا الي انا اعرفه
طلعت انا الملعب عشان ابدا تمرين الجري وخلصته بسهولة جدا ودخلت علطول على باقي التمارين وخلصتهم بسهولة جدا بسبب التكور والسمات الي اكتسبتها اخر مرة فرقت معايا جدا المرادي ، التمرين اليومي كله مخدش معايا غير ساعتين بس سرعتي في الجري كانت كبيرة جدا لدرجة اني خلصت ال١٠ كم في تلت ساعة بس بقيت الساعتين في باقي التمارين اليومية
( تم انتهاء التمرين اليومي في وقت قياسي جديد )
( تم اكتساب نقاط خبرة ٤٠٠٠٠)
( تم اكتساب نقاط سمة ٥٠ لكل سمة )
( تم اكتساب صندوقين من النوع النادر )
( تم تشغيل مهارة التضخيم )
( تم اكتساب نقاط خبرة ٤٠٠٠٠٠)
( مبروك اترقيت للمستوى ٢٠)
( تم اكتساب ٥٠٠ نقاط. سمة )
( تم اكتساب صندوقين من النوع الفريد الاسمى )
افتح الصندوقين حالا
( تم فتح الصندوقين بنجاح )
( تم اكتساب مهارتين من المستوى الفريد الاسمى : مهارة مستحضر الارواح lvl max ، مهارة سيد الفوضى )
( تم تشغيل مهارة التضخيم :. تم تحويل مهارة مستحضر الارواح lvl max الي مهارة سيد الموتى المستوى الفريد الاسمى ، تم تحويل مهارة سيد الفوضى lvl max الي مهارة امبراطور الفوضى مستوى الفريد الاسمى)
ها هتشرح ولا ايه نظامك ؟
(...)
نظام ...يا نظام بيه ... يا ملكنا يا جامد انت?
( دلوقتي انا جامد وملك جامد؟ ماكان من شوية غزر من وشي ... لا مش قايل اتعامل انت )
خلص بقا يعني يرضيك اتسوح وانت تفشل ؟
( لا )
خلاص يلا قول يملك انت يجامد?
( امري ل** بص يعم مهارة مستحضر الارواح دي بتسدعي ارواح من عالم الفوضى او عالم الموتى وكمان لما بتقتل وحش او اي حد بتقدر تاسر روحه وتستدعيها تبقى معاك ديما وبقائهم مستدعين بيستهلك نقاط مانا وكل لما بتعلى من درجة السحر كل مابتقل استهالكهم للمانا وبيزيدو في مستواهم )
( دا بالنسبة لمهارة مستحضر الارواح انما بالنسبة لمهارة امبراطور الفوضى دي بتخليك تفتح مخزن طاقة جديد في جسمك من نوع الفوضى وهي مهمة جدا في مهارات النوع الشيطاني او المهارات السفلية هتفيدك بعدين وفي قتالاتك كمان )
دا كدا عظمة اوي اخيرا قولت حاجة عدلة تسلم املك??
( يعم ولا حاجة واحد)
خلصت مع البضان دا ودخلت القاعة عشان ابدا تدريب والنهاردة كان دور شاهي
وصلت القاعة وكانت شاهي مستنية في النص ولابسة بدلة غريبة زي الي بنشوفها في الالعاب بدلة لونها احمر في كتافها درعين كل درع فيه تقريبا قرن حيوان او وحش ، دخلت واستعديت المرادي انا غير قبل تلت ايام لما هرتني ضرب ?
،، النهاردة بما انك بدات تطور هعلي اللفل معاك في التدريب .. انا كدا في كامل قوتي مع البدلة دي كدا انا هعاملك زي مابعامل زعيم زنزانة من مستوى ٤ نجوم كل الي مطلوب منك النهاردة انك تتعامل معايا بمهاراتك بس فنون القتال والدفاع بس وتحاول تطبق الي اتعلمته من شيماء امبارح معايا النهاردة ،،
،، تمام يلا انا جاهز ،، خلصت الجملة وشاهي مدتنيش فرصة حتى اخد وضع استعداد وف لمحة كانت قدامي واستدعت رمح كان طويل وشكلة بيلمع كدا لونة احمر زي البدلة
( متخافش ولا تتوتر اهدى كدا واتحرك باقصى خفة حركة ليك لليمين )
بدا النظام يساعدني اني اتفادى هجمات شاهي وفعلا عرفت اتفاداها بس فيه ضربات كانت بتجرحني لاني لسه موصلتش لنفس سماتها تقريبا تلت ارباعها او اقل شوية بس مع النظام بيساعدني اني احاول اجاريها كدا اسهل بكتير من الاول
،، كويس جدا في حركاتك اكنك متعود على القتال بقالك عشرات السنين ... دلوقتي حاول تستخدم اساسيات فنون القتال بس ،،
( متنحش بص ركز في عقلك وصفي ذهنك وفكر وتخيل الي هقولهولك دا ... تخيل الاف الناس بتدرب كل انواع فنون القتال الي انت تعرفها واتخيل انهم بيزيدو في طاقتهم ... حلو اوي دا دلوقتي فكر انك بتبعد في الرؤية دي وبتشوف ناس اكتر واكتر بتدرب صح كدا برافو)
بدات طاقة لونها احمر تلف حوليا وشاهي اندهشت اني عرفت اتقنها من اول مرة ازاي
( حلو دا استمر وحافظ على الشعور والمشهد ... عاش دلوقتي تخيل انك شايف الكرة الارضية كلها والناس دي كلها بتدرب وانت شايف وسامع كل حاجة من البعد دا )
واحدة واحدة الطاقة الي حواليا بدات تزيد وتبقى غامقة اكتر
( حلو بص بقا عايزك تتخيل كل الناس دي كلها طاقة وانت بتاخد كل الطاقة دي كلها وبدخلها جواك.)
ودي اعملها ازاي يعني م فاهم
( يعني فهمت دا كله وجاي على دي مش عارف؟.. سيب نفسك للي بقوله وانت هتعرف)
عملت الي قاله وفعلا لقيت الطاقة بتدخل لجوايا لوحدها وانا في الفضاء ، وبدات الطاقة الي حواليا دي تتحول لهالة لونها احمر غامق خلى شاهي مصدومة لدرجة انها وقفت ثابتة من شدتها مش عارفة تتحرك
،، دي كلها واساسيات بس ؟ اومال لو فتحتهم كلهم هتعمل ايه ، تعرف ان انت كدا نفس مستوى زعيم قبيلة جن كاملة ؟ ... ماعلينا دلوقتي استعد واهجم عليا ،، خلصت شيماء وانا بدات اهجم فعلا وحسيت اني بقيت اقوى بسبب الهالة دي واسرع وحواسي بقيت اقوى ، ضربت بس بوكس باقوى ماعندي صدتها شاهي بسهولة بس حست انها تقيلة شوية
،، حلو اوي انت لسه بتبهرني ،، واول مرة اشوفها بتبسم مش عارف دا اعجاب ولا اندهاش ولا اي
ردت الضربة بالرمح وانا في لحظة اتفاديت الضربة بسرعة واسهل بكتير من اول القتال ، حسيت ان شاهي بدات تتحمس اكتر لان سرعتها زادت اكتر وبدات ضرباتها تزيد بس انا اتفاديتها كلها حرفيا وكنت تقريبا اسرع منها ، سرعتنا احنا الاتنين بدات تزيد اكتر يعني الي يبص علينا من برة ميلمحش غير خيالاتنا بس بتتحرك
انا بحاول اعمل اي جرح ولو صغير حتى مش عارف بس شاهي فضلت تتفادي وترد الضربات وانا اتفادى واضرب بس بايدي وهي معاها درع ورمح بس انا معايا الهالة بتزود من قوتي وكل حاجة حتى سرعة تجدد الجرح بزيد اكتر والشجاعة بتعلى
فلحظى شاهي ابتسمت
،،دلوقتي كفاية لعب ?،، وهالتها زادت وعليت وكانت لونها رمادي وشديدة لدرجة ان سرعتي قلت مبقتش زي اول ماشغلت الهالة وف لحظة شيماء وصلت لعندي حتى انا وانا مفعل هالة فنون القتال مش عارف اجاريها بعيني
،، اااااااااااااه ،، صوت ددمم بيخرج من بطني الي اخترقها رمح شاهي وانا بسبب الهالة والشفاء والشجاعة الالم خف بس لسه فيه الم شديد هل دي قوة هالتها للدرجة دي ؟
،، كدا تدريبنا النهاردة خلص انت ابهرتني تاني النهاردة مرتين مرة وانت بتفعل هالتك من مجرد كلامي ونصايحي ومرة وانت بتحاول تهجم بكل قوتك وتجرحني .. بس لسه قدامك طريق طويل انت لسه في اول خطوة بس يا ادهم ... كمل انت ماشي صح ،، وابتسمت ابتسامه هادية وبصت للجرح وهو بيخف وكملت
،، دلوقتي هناخد راحة ساعة تتغدى انت وسلمى ونرجع نكمل تاني ،، ولفت شاهب وطلعت وامرت شيماء وشيري الي كانو بيشاهدو من فوق وكانو مصدومين من الي حصل ومن تحكمي وقوتي وسرعة تطوري
،، ادهم انت كويس ؟،، شيماء وهي بتمد ايديها عشان تقومني وهي قلقانة
،، اها كويس كويس بس انا مكنتس متوقع انها دي قوة شاهي كدا ،، قولت وانا سرحان في الي حصل ومش عارف انا ههزمها ازاي دي دا مش هي لوحدها دا فيه اتنين غيرها تقرييا زيها ?
،، علفكرة يا نخلة انت ... شاهي استخدمت بس نص قوتها في الاخر ،، قالت شيري وانا منهد احا دي نص قوتها بس ! اومال لو زودت شوية كانت خلصت عليا ؟
،، احا بس ؟ دا كدا عظمة اوي ? ... وبعدين ايه نخلة دي شايفاني بيج شو قدامك ؟ ،، بيج شو دا المصارع للناس الي مشافتش المصارعة ولا الزمن الجميل ?
،، اها نخلة اذا كان عاجبك ? ،، وهي بتبص بنظرة غريبة كدا
،، نخلة نخلة عادي عجبني طولي برضو ?،، وبطلعلها لساني زي العيال الصغيرة
طلعنا فوق وقعدت على السفرة وشوية ووصلت سلمى معرفش ازاي كانت بتتدرب ولا مع مين وشيماء كانت بتتفرج عليا .. مشغلت دماغي اكيد دا في صالحها سلمت عليا سلمى وهي كانت مهلوكة من اثر التدريب الي كانت بتدربه
،، سلمى انتي كويسة ؟ لو تعبتي يماما ريحي شوية ،،
قولت لسلمى بحنيه وايدي على خدها بمسح عرقها
،، لا يعمو لازم ابقى اقوى انا عايزة اتدرب اكتر كمان لسه مبقتش اقوى ،، قالت سلمى وهي كلها حماس ووشها تعبان
ابتسمت وقولتلها تقعد جنبي عشان نبدا نتغدا التلاتة واقفين ورانا شاهي كمان بتراقب بناكل ازاي وبناكل ايه ، والغريبة انها بتبصلي وهي مبتسمة ابتسامة هادية
خلصنا اكل وارتحنا شوية ونزلنا نكمل تدريب وسلمى راحت قاعة تانية مع شيماء عشان تتدرب شوية وشيماء رجعت عشان تتفرج
وانا وشاهي استعدينا وبدانا القتال تاني ومرت حوالي ٦ ساعات من ١٠ وحصل نفس الكلام بس شاهي مشغلتش الهالة بتاعتها بس انا كنت بهجم .. وهي تسد والعكس لغاية لما هي وقفت ومان خلصنا التدريب
،، الحمد*** اخيرا خلصنا ، انا موت النهاردة ?،، قولت واترميت على الارض اخد نفسي
،، انت بتستريح ليه انا مقولتش خلصنا ?،، قالت شاهي وكانت باين انها غضبت وانا عايز اشخر واقوم اقتلها واقتل نفسي وارتاح من التعب وبعدين كملت ،، باقي ال٤ ساعات دول هتدرب ازاي تشغل فنون الدفاع كمان ،،
احااااا كدا كتير ?
( اسمع كلامها هي هتوفر عليك كتير وعملات كتير في فتح المشتقات كمان )
الرحمة ... ،، تمام ماشي يلا انا جاهز ?،، قولت وانا بموت وماسك نفسي لاقع
،، بص بقا انت تقعد على الارض وتربع رجلك وتغمض عينك وتصفي ذهنك ،، قالت وانا بدات اعمل كدا
،، فكر انك بتعوم في مياه كوكب كامل من المياه وفيه نيزك ملتهب جاي ناحيته واخترقه،،
بدات اعمل كدا واتكونت حوليا طاقة لونها ازرق
،، تخيل ان النيزك دا خبط الكوكب دا وساح على المياه وكون قارة كاملة من اليابس والارض ،،
عملت فعلا كدا وبدات الطاقة تتحول من اللون الازرق للاخضر
،، فكر دلوقتي انك بتخترق الارض دي وانت تحتها وبتطلع للسطح وانت طلع بتقابل حمم وبتخترقها ،،
( تم اكتساب مهارة مقاومة الحرارة العليا )
بدات فعلا اعمل كدا والطاقة اتحولت لونها للاحمر وزادت لونها ودرجتها مع كلام شاهي وتنفيذي ليها
،، كدا تمام حلو اوي انت كدا مفعل هالتين القتال والدفاع سوا ومبروك انت اول حد في التاريخ يجمع بينهم ويشغلها ،، وهي بتبتسم وكانت شيماء فوق مبتسمة وشيري مندهشة من الي حصل
كدا عظمة اوي بجد وكمان اكتسبت مهارة جديدة
( نظرا لانك اول من يفعل هالة القتال والدفاع في جسد واحد فان النظام يكافئك ب ٢٠٠٠ عملة )
( تم اكتساب لقب ملك فنون القتال والدفاع)
( تم تشغيل مهارة التضخيم ومضاعفة العملات الي ٢٠٠٠٠)
( تم اكتساب لقب امبارطور الفنون الشرقية )
دا كدا عظمة العظمة بقا ? ... وفضلت استخدم الهالة تاني في قتال دام لساعة تاني وكنت حرفيا اقوى بكتير من الاول حتى باستخدامي لهالة فنون القتالي بس ، لدرجة ان شاهي كانت مندهشة ومتحمسة اني اقدر اوصل لاية كمان تاني
مرت عشر ساعات التدريب مليئة بالمكافئات وذهبت انا وسلمى لتناول العشاء وذهبنا للغرفة كالعادة نامت سلمى في الحال من تعب التمرين وبقيت انا على موقع الاخبار اقرا الاخبار كانت الساعة 8:00 بالليل
خبط الباب قومت افتح لقيت شيماء واقفة لابسة قميص نوم احا ع الجمدان لونة احمر وهي لون بشرتها بيضة اوي والقميص مفتوح من كل حتة صدرها كان هيفرتك القميص من كبره ومش لابسة سنتيان القميص لحد بعد طيزها بشوية كدا ولابسة اندر فاتلة
انا واقف مصدوم من المنظر زقتني ودخلت وقفلت الباب وراها وظهر كرسي ورايا قعدتني عليه وطلعت هيا على رجلي
،، ايه مالك؟ مش نفسك تنام معايا ولا ايه .؟ ،، قالت ووشها كله هياج وعنيها هتاكلني
( ايوة ايوة انا عايز انام معاها ... انا معاها واتجوزها )
بس يعم كركر انت التاني
،، ااه يعني كان ،،
،، كان ؟ ?،، وبتمثل انها حزينة
،، لا خلاص عايز لسه ?،،
،، بجد ؟ طب يلا ،، وبعدين افتكرت سلمى وكملت ،، لا مش يلا عشان سلمى ،،
هي بصت لقت سلمى نايمة وبعدين قالت كلمة في سرها وبصتلي تاني وابتسمت
،، متخافش مش هتصحي ولا تسمعنا ،،
طبعا انا مليش في الجنيات انا عايز حاجة كدا غير دي بس مش هعرف اقولها لا واكسفها
،، طب يلا بس هتسمعي كلامي ؟ ،،
،،هسمع كلامك يحبيبي ،،
،، لا انا دلوقتي سيدك ?،،
،،وهي مكسوفة وبتبسم ،، حاضر يا سيدي
،، قومي اقفي واقلعي ?،،
قامت وهي مكسوفة وقلعت القميص اول لما قلعت القميص وبانت بزازها اكنها بتنادي عليا عشان اقفشهم
،، دلوقتي انزلي على رجلك وايدك وتعالي هنا ،، وقولت كدا وهي سمعت الكلام بسرعة وجت بين رجلي وشها قصاد بتاعي بالظبط وبتبصلي بنظرة هيجان وبرائة
،، نزلي بنطلوني ببوقك بس ،، وعملت كدا بهدوء وهي مبتسمة
،، نزلي البوكسر وحطي بتاعي في بوقك مصيه يلا،، وفعلا بسرعة عملت كدا واول لما شافته شهقت وبعدين بدات تدخله في بوقها كله و وتمصه وتبلعه باحتراف هيجني ، بتلحس الراس وتنزل على البضان وتبلعها وفضلت تعمل كدا تقريبا خمس دقايق لغاية لما جبتهم على وشها وبلعت شوية والي على وشها لحسته بايدها وهي بتبصلي بطريقة تهيج وبريئة
،، لفي واطلعي عليه خليه يخش في خرم طيزك مرة ومرة في كسك يلا ،، وفعلا بدات تعمل كدا ولفت بتعمل بطيزها على زبي عشان يقف وفعلا وقف تاني ودخلته في طيزها اول ما دخل صوتت جاامد بصيت بسرعة على سلمى فكرتها صحيت بس لقيتها حتى متحركتش وكانت مديانا ضهرها
قمت ضارب شيماء على طيزها جامد ?
،، ااااي اي يسيدي انا صايقتك ف ايه؟ ،، وهي لسه بتنطط على بتاعي وتبص ببرائة
،،عشان كنتي هتصحي البنت خدي دي كمان عشان صوتي من غير ماقولك?? ،، وفضلت اضرب فيها وهي تهيج اكتر وبتتنطط على زبي لغاية لما جبتهم في طيزها وفضلت تقريبا ساعتين اعمل معاها الحوار دا بتناكة كدا ? لغاية لما شبعت ومشيت وهي ماشية قالتلي ان شاهي وافقت على حضوري للزنزانات معاهم ومن بكرة هبدا ادخل اول زنزانة معاهم والتدريب هيبقى كالاتي بعد كدا
ست ايام في الاسبوع يوم تدريب مع الخادمات ويوم في الزنزانة اي زنزانة تتطلب منهم وطبعا دي حاجة تفرحني لاني كدا هعرف اجيب عملات اسهل وممكن كمان افتح كل مشتقات المهارات بتاعتي
روحت انام جنب سلمى حسيت انها كانت صاحية او مش عارف ليه حسيت بكدة لاني بصيت عليها لاقيتها نايمه فعلا محطتش في بالي ونمت بس قبل مانمت بصيت بصة على السمات بتاعتي عشان اشجع نفسي وانام وانا مبسوط
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٢٠
الفئة: انسان متوسط
اللقب: ( ملك الكنوز الأثرية)( امبراطور فنون القتال الشرقية )
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
____________
السمات :
القوة :٣٥٠٠ القوة الجسدية : ٣٠٠٠
القوة السحرية:٢٠٠٠
الدفاع: ١٩٠٠ الدفاع الجسدي :١٩٠٠
الدفاع السحري:١٥٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا: ١٠٠٠٠
نقاط الحياة : ٢٠٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٢١٠١ التحمل:٢٣٠٠
نقاط غير موزعة : (١٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 3 ) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 3 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة الفرعنة lvl 1)( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)
______________________________________
وبكدا يكون الجزء التامن خلص اي خدمة كبرت الجزء على اد ماقدرت اهو ? الي اللقاء في الجزء التاسع يا مستيقظين?
الجزء التاسع
فيه حاجة بس معلش بعتذر ان المشرف وهو بيدمج الاجزاء دمج جزء التامن مكان السابع والي عايز يشوف السابع موجود في التعليقات تقريبا في الصفحة ١٢ او ١٣ مش فاكر ? ... نكمل بقا القصة بتاعتنا ?
وصلنا الجزء الي فات لما روحت انام بعد لما قدرت شيماء وهي كانت مبسوطة جدا بدا
صحيت تاني يوم الصبح انا وسلمى كالعادة ونزلنا عشان نفطر ونبدا التمرين كالعادة
،، جاهز ؟ ،، شاهي سالت وهي واقفة ببرود
،، جاهز لاية ؟ ،، سالت وانا باكل
،، لاول زنزانة ليك النهاردة هتدخلها معانا وتطبق الي انت اتعلمته عملي ،، ردت شاهي
،، ت تتمام تتمام ،، قولت وانا متوتر وقلقان وهي لمحت بس معلقتش وفضلت ساكته واقفة ببرود زي كبير الخدم او هي كبير الخدم نفسه
فضلنا كلنا في صمت تماما كل واحد بيفكر ايه الي هيحصل النهاردة وقلقانين عشان هم داخلين زنزانة مش قليلة في الدرجة دي من الدرجة c ﴿الزنازن والمتاهات بيتقسمو حسب درجة الوحوش الي فيها والطاقة الي بتخرج منها لان الطاقة بتحدد اذا كانت امنه ولا لا وطبعا الدرجات من الرتب 6رتب من A: f بحيث ان الf هي الاضعف والA هي الاعلى وفيه نوع اعلى منهم بكتير وهو من النوع S ودي تقريبا مستحيلة الانهاء ومظهرش منها ولا واحدة لحد دلوقتي وبس لو ظهرت A بتبقى حرفيا كارثة للزنزانة وحوالين الزنانة من ارض وما الي ذلك ﴾
واحنا بناكل وبنفكر هنعمل ايه كلنا سلمى اتكلمت ولفتت انتباهنا كلنا
،، عمو انا عايزة اجي معاكو .ممكن؟،، سالت سلمى وقطعت افكار كل واحد فينا
،، لا مينفعش النهاردة ،، اتكلمت شاهي وبعدين كملت لما شافت سلمى هتعيط ،، سلمى لسه موصلتش للمستوى المطلوب وغير كدا هي لسه تحت سن ١٦ سنة لسه قدامك طريق طويل يا سلمى عشان توصلي لمستوى ادهم هو بس اتكور بسرعة عشان محظوظ وانتي كل المطلوب منك تستني وتحاولي تطوري من نفسك ،، وبصت لسلمى عشان تحاول تفهمها وفعلا اقتنعت مش عارف ازاي
خلصت فطاري وقومنا وشيماء رفعت الاطباق بسحرها
،، شيماء بعد اذنك ممكن استفسار ؟،، سالت شيماء وكان ولا اي حاجة حصلت امبارح
،، اتفضل يا ادهم ،، وهي خجولة كالعادة ومبتسمة
،، انا مكتوب عندي السحر درجة اولى والكي درجة تانية وانا مش عارف استخدمهم ازاي ممكن تعلميني ازاي استخدمهم؟ ،، وانا باصصلهم بابتسامة بس شيماء ابتسامتها اتبدلت واتحولت لنظرة اندهاش وقلق بس شاهي مكنتش اتغيرت تعبيراتها واكنها خلاص اتعودت على تطوري المبالغ فيه يبس من وجهة نظرها انا لسه ضعيف بس بالنظر ان انا كنت اد ايه ضعيف تقريبا اضعف من فرخة صغيرة لو جريت مترين انهج ودهون وكتل حرفيا ،وبقيت في مستوى محارب متبدئ بس لو حطت في اعتبارها المهارات الي بتحكم فيها وسرعة تجددي والفنون دا كمان غير المهارات الي مش عارف استخدمها لسه كدا ابقى في مستوى مستيقظ محترف من الدرجة c .
اما هم فانا تقريبا قربت منهم لان شيماء وشيري مستيقظين من المستوى B.
انما شاهندا مستيقظة من الرتبة A
وبالنسبة لمعدل تطوري فانا اختصرت طريق بياخده المستيقظين في سنين طويلة في عالمهم وفي الالعاب الاون لاين اخدته انا في اسبوع تقريبا
شيماء اندهشت ومبصتش على شيري بس حسيت منها هالة غريبة اول لما قولت سيرة الكي
،، كي؟ ومن الرتبة التانية كمان ؟ وكمان سحر من الدرجة الاولى يعني كدا انت فتحت طاقتين مختلفتين وبقو في جسمك ؟ طب اقنعني ازاي ؟ ،، سالت شيماء الي مفروض انها عالمة وباحثة في المجالات دي وفاهمة فيها اكتر مني تقريبا ومع ذلك هي مفهمتش ازاي انا فتحت مجالات للطاقتين وكمان واحدة منهم الي تعتبر الاصعب من الدرجة التانية !
،، انا هفهمك ازاي ...ادهم عشان معاه نظام الملوك وهو الوحيد الي مقدر ليه انه يفتحه اكيد لازم يبقى الاقوى صح ولا ايه ؟ ،، سالت شيري وكانت تعابيرها اكنها بتخفي غيرتها مش عارف ليه
،، لا الفكرة مش كدا الفكرة انه ممكن لما نام الشهور دي كلها النظام قبل ماينام اعتبره مستيقظ وافتحله مسار الكي ولما فضل نايم كذا شهر او مغمى عليه زي مابيقول النظام اعتبره ميت ولما صحي النظام اعتبره واحد جديد ومقدر ليه انه يبقى مستيقظ ففتحله النظام مسار السحر بعدها لان الكي بما انها اعلى مستوى يبقى هي الي اتفتحت الاول ،، قالت شاهي وهي ماسكة النضارة بذكاء وبتعدبها اكنها جابت التايهة ?
( البت دي شكلها ياما ذكية وبتستهبل ياما عبيطة اصلا )
اهدى بس ياعم انت هو كلامها غلط؟
( مقدرش اقول لاني مش مبرمج على دا)
اهو دا الي انت فالح فيه شاطر بس تقعد تصيح وتتريق وتهيج ع البنات وانت اصلا مش فاهم حاجة ?
( دا انا برضو ؟ ماشي ع العموم مسيرك هتحتاجلي)
يلا يلا من هنا روح شوفلك كلبه دا لو طولتها اصلا .
شيماء قالتلي تعالى القاعة هوريك حاجة وابتسمت انا افتكرتها هتعمل زي امبارح فقولت اني هطلع اتمرن الاول عشان المهمة وهي قالت هتسبقني وتستنى هناك وانا ماشي سمعت شيري وهي بتزعق مع شيماء قدام شاهي وهي ساكته متكلمتش مركزتش ومشيت محطتش في بالي عشان الحق اخلص التمرين قبل مالوقت يخلص وارجع للكهف تاني ?
عند شيماء وشاهي وشيري
،، انتي ازاي تعلميه بسهولة كدا انتو مش فاكرين النبوءة ؟ ،، زعت شيري وهي باين عليها حقد وبتزعق
،، احنا ملناش دعوة بنبوءات وغير كدا احنا منقدرش نكسر اوامر جميلة ،، اتكلمت شاهي وهي بمنتهي البرود
،، وماله خليكو نفذو الاوامر لغاية النبوءة ماتتحقق ونضيع كلنا ،، اتكلمت شيري تاني وهي بتزعق وعينيها كلها حقد
،،... انا مقدرش اكسر اوامر جميلة والا انتي عارفة ايه الي هيحصلنا ?،، اتكلمت شاهي وهي عينيها كلها غضب وتحذير لدرجة ان شيماء خافت هي وشيري
،، انا مليش دعوة اعملو الي تعملوه بس انا مش هساعده تاني لاني مش هحكم على نفسي بالموت ،، وسابتهم شيري بعد لما قالت الكلام دا ودخلت اوضتها وقفلت على نفسها
في اوضة شيري
،، ايوة حضرتك هم لسه بيدربوه وعرفت دلوقتي انه النظام بتاعه مفعل مسار الكي والسحر ولو النبوءة بجد يبقى كدا فاضله تقريبا اربعة لو هو المءكور في النبوءة ,, قالت شيري وهي متوترة وخايفة الي بتكلمه
لما شيري دخلت الاوضة بتاعتها وصلها رسالة من واحد مجهول عن طريق النظام انه عايز يعرف وصلو لايه وظهر شخص ليه هالة مرعبة تفوق الي مع شيماء اضعاف وكان باين ظله بس عشان كدا شيري كانت خايفة وهي بتكلمه
،، تمام يعني بما انه اول واحد يفتح المسارين سوا اكيد دا هو الي في النبوءة ... بصي انا عايزك تنفذي الي هقولهولك بالحرف ،،
عند شيري وشاهي في القاعة وبيستعدو عشان يفهموني استخدامهم سوا
،، انتي متاكدة من الي شيري قالته ؟ ،، سالت شيماء وهي قلقانة. ومتوترة
،، معرفش بس انا كل الي عليا لازم انفذه دي اوامر يا شيماء ،، ردت شاهي ببرود وكملت ،، احنا مش هنعل حاجة غير اننا ننفذ الاوامر الي بتقول ندرب الاتنين ادهم وسلمى لمدة متقلش عن سنة ومنعرفش اي حاجة تاني غير كدا ،،
،، اوامر من مين من جميلة ؟ انا مش فاهمة حاجة ،، سالتها شيماء تاني وهي في عينيها قلق وخوف عليا
،، لا من سلطة اعلى بكتير من جميلة او بمعني اصح اللورد جميلة ?،، ردت شاهي ببرود وشيماء اتوترت اكتر وزاد قلقها
،، اعلى من اللورد جميلة ؟ ازاي دا ممكن اصلا وايه الغرض الي هيتسفاده صاحب صلطة اعلى منه دا اضعف من انه يواجه حتى جميلة اضعف من انه يواجهك انتي حتى ،، ردت شيماء وهي بدات تدمع وتخاف
،،متزعليش ولا تخافي ...لحد دلوقتي الاوامر في صالح ادهم وسلمى منعرفش المستقبل مخبي ايه بس حاليا احنا وادهم والبنت الصغيرة في امان ،، وقلعت شاهي النضارة بعد لما خلصت بحزم وبرود ولبست البدلة تاني بتاعتها بتاعة القتال لان حسب الي قالته ليا قبل كدا هي م هتستهين في تدريبي تاني بسبب تطوري الملحوظ وشيماء لبست بدلة شبه بدلة الرقص الشرقي تقريبا ? بس ايه بصراحة جامدة وسيكسي كدا فشخ شبه البطلات الي بيبقو في الالعاب تقريبا مش لابسة لان جسمها كله باين ?ماعلينا وقفنا لغاية فين انا مش هقرا دا كله تاني ااه افتكرت لما شياهي وشيماء بيتكلمو عني انا للاسف بينمو عليا ?
،، شاهي ... انا مش هقدر ااذي ادهم مهما حصل انتي عارفة انه بيفكرني باخويا الي مات ،، ردت عليها شيماء وهي بتمسح دموعها وتبصلها بتحدي
،، بطلي هبل ...انتي عارفة اني اقدر امسح كل الي في القصر لو عايزة ومش بقوتي الكاملة كمان بس مقدرش عشان الاوامر ،، ببرود ردت شاهي وهي بتبص لشيماء اكن كلامها دا مقصرش فيها
،، مالك يا شاهي اتغيرتي ليه كدا انتي عمرك ماكنتي بتتصرفي بالطريقة دي ،، ردت شيماء وهي مستغربة طريقة شاهي الي بقت باردة حتى مع اعز صديقة ليها
،، لا انتي الي عارفة اني مبحبش البشر بس مقدرش اخالف الاوامر بس هقولك بصراحة انا لو الاوامر طول ماهي بعيدة عن اذيته انا مش هقرب منه .. ارتاحتي؟،، ردت شاهي ببرود بس شيماء مش مرتاحة لانها عارفة ان طالما اتطلب منها تهتم بحد كدا يبقى الموضوع كبير وان ادهم لو فعلا حقق النبوءة هيتضرو وهيتاذو كلهم مش عارفة تعمل ايه فسكتت بدون اي تعليق
عند سلمى في قاعة التدريب التانية :
سلمى شكلها تعبانة وبتنهج العرق نازل على وشها كتير ، شيماء بتتواصل معاها كل شوية عشان تنصحها او تقولها ازاي تعمل وازاي متعملش ويتدربها بس عن طريق التخاطر
< طنط شيماء انتي كويسة ؟ > سالت سلمى في عقلها عن طريق مهارة تخاطر الي شيماء مفعلاها
< لا يحبيبتي انا كويسة > ردت شيماء وهي متوترة وكملت < وصلتي لاية ؟>
< قدرت افعل المهارة واعلى مستواها للمستوى الاخير > خلصت سلمى بفرح وبرائة
< شاطرة يا سلمى ممكن تروحي ترتاحي بقا ونكمل بكرة > ردت شيماء وهي لسه متوترة ومش قادرة تركز في تدريب سلمى فخلتها تخلص وتروح تلعب باقي اليوم عشان شكل كدا اليوم هيبقى طويل وشيماء لازم توفر طاقتها لباقي اليوم
عندي انا في الملعب خلصت الجري في ربع ساعة بس ودا تقريبا رقم قياسي جديد نزلت تحت للقاعة لقيت شاهي وشيماء ببدلهم الجامدة فشخ ?
،، خلصت التمرين بتاعك؟ ،، سالت شاهي
،، لا لسه قدامي شوية تاني ،، خلصت كلامي وانا ببدا في التمرين الي بعده بعد ربع ساعة تاني خلصت التمرين كله طبعا كالعادة شيماء مندهشة وشاهي بتراقبني ببرود
،، كدا خلصت ? يلا نبدا ،، وقومت بسرعة وكان مفيش اي تعب خالص ولا اي اندهاش حتى بس شيماء لا ?
،، طيب يلا استعد وفعل الهالة بتاعتك ،، طلبت من شيماء وفعلا عملت كدا وبعدين كملت،، دلوقتي ركز في الي هقولهولك تخيل الهالة الي حواليك دي وهي باقصي قوتها وجواك انت في معدتك وقلبك كورتين كبار جدا ،، قالت شيماء وانا فاهم كل كلامها وبنفذه بالحرف وفعلا عملت كدا
،، شاطر يا ادهم برافو دلوقتي حاول تتخيل الكورتين دول ينضغطو وحجمهم يقل ...وبعد كدا لما يقلو تخيل انك بتمتص الطاقة الي برة جسمك وحواليك دي في الجو وبتدمج الطاقتين مع الكورتين دول كل طاقة مع الي شبهها،، خلصت شيماء واستغربت جدا من الي شافته ...شافتني بزود هالتي وبجمع حواليا طاقتين من لونين مختلفتين والاتنين بيندمجو وبيتدخلو لجسمي عن طريق مكانين ...بطني وقلبي ومستغربة جدا من الي بعمله اكني متعود اني اعمل كدا من زمان فضلت اكرر الحكاية دي تقريبا 100 مرة
( تم تفعيل استخدام السحر في جسدك )
( تم اصلاح مسارات الطول في جسدك )
( تم تفعيل طاقة الكي في جسدك)
( تم دمج طاقة الكي مع الطاقات الاخري )
زادت الهالة الي كانت بتحيط بيا اكتر وفضلت تزيد لغابة لما ملت المكان كله بالطاقة دي لدرجة ان شيماء وشاهي بداو يقلقو من قوتها وسرعة تزايدها والمكان بقا حرفيا عبارة عن جهنم بس من غير حرارة لون الاحمر الدموي القاتم ملا المكان وقلق شيماء وخلاها تقع من قوتها ودا خلى شاهي تطلب توقف التخاطر وتوقفني
وفعلا تخيلت نفسي بخفي الهالة دي وفعلا اختفت
( تم اكتشاف طريقة جديدة لاخفاء هالتك وقوتك هل تريد تجربتها ؟) نعم...لا
بسرعة دوست نعم والطاقة بتاعتي اكنها مبقتش موجودة بطريقة خلت شاهي تلاحظ دا
،، انت قدرت تخفي قوتك؟ بالسرعة دي؟ ،، سالت شاهي وهي بتسند شيماء مستغربة
،، ااه عادي النظام سالني وانا وافقت وعادي وقت ماحب استخدم قوتي الاصلية استخدمها ،، رديت ولقيت شاهي كمان بتندهش من طريقتي في النمو هي وشيماء وكانو بيبصو لبعض وهما ساكتين
﴿ ملوحظة صغيرة جدا ... انا لما اقول قوتي الاصلية او هالتي الاصلية معنى كدا اني بستخدم طاقة فنون القتال والدفاع وطاقة الكي وطاقة السحر في نفس الوقت يعني بدمجهم كدا مع بعض وبكون طاقة اصلية ليا انا بس اقوى ومميزاتها اعلى وبعدين هيبقى فيه طاقات تانية هتدخل برضو في مصطلح الطاقة الاصلية بتاعتي ودي طاقة لونها حاليا احمر هبقى احمل صورة لحاجة شبهها ولما تكتمل تماما كل الطاقات الاصلية سوا هتبقى لون تاني هبقى اشوف بعدين بقا لما نوصل لباقي الطاقات... بس كدا ملحوظة صغيرة جدا ?﴾
،، وانت بتعمل الي احنا عملناه في سنين وكملن بتخفي قوتك عادي كدا ؟ ،، سالت شاهي سؤال استنكاري
،، اها عادي وبعدين انا سميتها طاقتي الاصلية خلاص ?،، رديت علي شاهي الي بان انها ضحكت من طريقتي
،، ههههه طاقة ايه؟ الاصلية ؟ دا الي هو ازاي يعني ??،، واول مرة تضحك كدا معرفش من قلبها ولا ضحكة صفرا لانها اول مرة تضحك
،، اها عادي بس بعيدا عن ان ضحكتك جميلة لاني اول مرة اشوفها انا قدرت اعمل كدا عشان النظام الي عرض كدا يعني من غيره مكنتش هعرف اوصل لنص الي وصلتله ومتنسيش برضو ان انا معايا نظام الملك ?،، قولتها بدون اي تكبرولا تعالي ولا اي استصغار ليها ولا اي حاجة حتى بالامارة بعد لما خلصت قامت لطشتني شلوط اترزعت في الحيطة الي ورايا ولولا مهارة الشفاء كنت موت تقريبا ?
،، طيب انت فهمت الي حصل كله صح ولا محتاج شرح؟ ،، سالت شيماء وهي بتحاول تداري ضحكتها ع الي حصل
،، لا اشرحي عشان شكل ابو النظاميم زعلان مني ومش عايز يرد عليا ويشرحلي ? ،، رديت عليها بعد لما قعدت اكلم في النظام دا واكتشفت اصلا انه مش معايا نايم تقريبا ولا معرف ماله راح فين تقريبا مات من الضربة ولا حاجة ?
،، طيب كدا انت تقريبا عملت معجزة ياادهم انا كل الي كنت بعمله اني بقولك الكلام النظري الي مكتوب في الكتب الي تقرييا مستحيل يحصل في الحقيقة لان كل واحد ليه ايقاظ قدرة واحدة الي بتخليه يتحكم في مسار طاقة واحد وانت اكيد معرفتش كل الطاقات الستة الي هم ..الكي والسحر والتشي والين واليانج والداو وكل طاقة منهم مسؤولة عن حاجة معينة او بتتفعل بسبب حاجة معينة زي مثلا السحر بيتفعل عن طريق المانا الي في الجو واتحادنا معاها والكي هي الطاقة الداخلية ودي بنتحكم فيها بتشتخدم في الاسلحة زي السيوف وكدا والين واليانج دول طاقتين الخير والشر ودول موجودين في الطبيعة والكوكب كله من اول مااتخلق ودول بنتحكم فيهم عن طريق اننا بندمج عقولنا مع الطبيعة كلها بطريقة تخليك شبه متحكم طبعا دا باذن الخالق
والتشي دي طاقة زي الكي بس بتستخدم لتفعيل هجمات او دفاعات من غير اسلحة او اي حوافز يعني الطاقة الخام للكي بمعنى اصح ممكن كمان تستخدم للتعزيز زي الي عملته مع مهارة فنون القتال والدفاع وانما الاخيرة بقا الداو دي محدش قدر يتحكم فيها لان دي اخطر طاقة فيهم كلهم تقريبا هي المسؤلة عن وجودنا هنا كلنا وممكن لو حد قدر يتحكم فيها يمحي الكائنات الحية كلها وعشان حد يتحكم فيها لازم يكون بيتحكم في كل الطاقات الباقية ودا في الحالة دي هيبقى...،،
قاطعتها شاهي قبل ماتكمل وقالت ,, تمام كفاية لحد كدا النهاردة يا شيماء انت يا ادهم ابهرتني النهاردة بدا كله دلوقتي هنتجه للزنزانة المطلوب مسحها النهاردة ،، خلصت شاهي واتجهنا فعلا للخاؤج لقيت فيه عربية چيب سودا مستنية برا تقريبا تبع جميلة واتجهنا كلنا ليها انا وشاهي وشيماء واستنينا شيري بس هي جت واعتذرت انها مش هتقدر تيجي عشان وراها شغل وكدا بس مش عارف ليه قلقت لما لقيتها بتبصلي بنظرة خبث معرفش الباقيين اخدو بالهم منها ولا لا بس ماخدتش في بالي وقولت يمكن بتخيل
واحنا في الطريق شوفت العمارات الي واقعة ومهدودة وشوفت الناس الي متقطعة ومرمية على الارض ولا حد سال فيهم ولا واحد موجود تقريبا في المنقطة عشان يسال فيهم وفضلنا في الطريق تقريبا نص ساعة بالعربية ونزلنا قدام مكان شبه مهدوم العماير اسوء من الي قبلها وفيه وحوش كتير جدا مقتوله في الارض والشارع وناس زيهم اكن كان فيه قنبلة ووقعت عليهم
فضلنا نبص على الجثث وشاهي بتتفحص وتتاكد ان الوحوش ميتة وشيماء بتشوف لو فيه حد صاحي او فيه الروح ولا حاجة بس دا مستحيل طبعا لان المكان دا اتدمر من مدة ولو كان فيه حد عايش اكيد مات من بدري فضلنا واقفين وبصيت ورايا لقيت فيه بوابة من الطاقة لونها ازرق خفيف كدا
،، هي دي الزنزانة الي هندخلها ؟ ،، سالت وبصيت عليهم
،، اها هي دي خليك قريب مننا عشان لو حصل اي حاجة ،، شيماء ردت عليا وشاهي مندمجة اوي بتحلل الساحة اكن فيه حاجة
فجاة ظهرت رسالة غريبة باللون الاحمر من النظام
( تحذير ... خطر زنزانة من المستوى A برجاء ابتعاد المستخدم عن الزنزانة قدر المستطاع)
ولسه هلف واجري بسرعة الزنزانة اتحولت طاقتها من اللون الازرق للاحمر وكبرت وانا بجري والمشهد بدا يبطئ قدامي عيني في عين شاهي وانا مادد ايدي وبحاول اجري عشان الحقهم واستنجد بيهم
وشاهي علطول بتغير البدلة بتاعتها في لحظة والمشهد بطئ لسه ﴿ slow motion ﴾ وانا بتسحب في البوابة دي وبدخل فيها وشيماء بتنادي عليا بصوت عالي بصوت بطئ
والاتنين بتحركو ناحيتي ببطئ جدا وانا عايز اتحرك انا شايف دا كله وحاسس ان عيني متابعة دا كله بسرعة بس جسمي مش قادر يتحرك ويجاريها وفجاءة بختفي جوا البوابة والبوابة كمان بتختفي لوحدها وكل حاجة بترجع لسرعتها الاتنين وصلو للبوابة بس للاسف ملحقونيش ?
وانا جوا العالم الي في الزنزانة دا مرمي ع الارض مغمى عليا وفيه صوت وحوش بتقرب ليا وصوت النظام بيتكلم
( انت الان داخل زنزانة من المستوى A)
كدا الجزء التاسع خلص يا مستيقظين ?
الجزء العاشر
اولا دا الجزء العاشر والاخير تقريبا على حسب بقا في السلسلة دي فعشان كدا هيطول شوية معانا ولو ينفع المشرف يخليني اكمل السلسلة اتنين تلاتة تاني كدا ولا لا
ثانيا بقا في موضوع كنت حابب اتكلم معاكو فيه ... انا دخلت مسابقة الربيع دي انا مش عارف ازاي بس زيمبقولك كدا ? وكتبت قصة قصيرة كدا على ادي بحاول اثبت نفسي يعني وبتواضع جدا فياريت الي حابب يشجعني يدخل يصوت على قصة حلم المراهقة من هنا .https://anteel.xyz/link-forums/التصويت-لأفضل-القصص-القصيرة-الربيع-الوردي-2.69/ وشكرا جدا على وقتكو الثمين
نكمل بقا حكايتنا
وصلنا الجزء الي فات لما اترميت في زنزانة من النوع A وهي كانت من الزنزانات المتحولة يعني زنزانة من مرتبة منخفضة تسيطر عليها قوى تانية اعلى او بمعني اصح يحصل تداخل في العوالم المختلفة
وهو دا الي بيحصل في الالعاب بس اللعبة بتدي للكل تحذير ان مثلا الزنزانة دي خطيرة وغير مستقرة ويمكن ان تتحول في اي لحظة ولكن هنا في الواقع لا اعلم لما لم تعجى تحذير مسبق للجميع ولكن السؤال هنا لما عندما اقتربت منها انا فقط تحولت ؟ ولما لم تتحول من قبل ؟ هل هذا شئ مدبر له من السابق ؟..
في خارج الزنزانة عند شيماء وشاهي
شيماء قاعدة على الارض ومصدومة والدموع في عنيها وساكته مش عارفة تتكلم ، شاهي واقفة من الصدمة برضو من جواها عايزة تصرخ بس هي طبيعتها الحازمة تمنعها من انها تعمل كدا ... بعد دقائق تكملت شاهي وقطعت الصمت بينهما
،،شيماء..،، تكلمت شاهي ولكن قبل ان تكمل جملتها صرخت شيماء بقوة وهي تبكى وفاقدة للاتزان الجسدي لها
،،ادهم مات؟ ا اا اادهم ماااااات؟ ااادهممم ماااااااااااااات ،، صرخت شيماء وهي تبكي وواقعة على الارض تصرخ وتبكي وتنادي على ادهم الشاب الجيد الذي فقدته مثل اخيها الصغير امام عينيها ?
ظلت تبكي شيماء وشاهي واقفة ببرود تراقب وتحاول ان تتصرف فيما ستفعله وما ستقوله لجميلة ...
سقطت شيماء فاقدة الوعي بعد دقائق من الصراخ الشديد والنحيب اسرعت شاهي لتفحصها وحملتها داخل السيارة وهي تئن باسم ادهم في وهي فاقدة للوعي بصوت ضعيف
ركبت شاهي السيارة وانطلقت للقصر لتتفحص شيماء وتنقذها بعدما انطلقت السيارة وتوجهت في طريقها للقصر
بعدما اختفت السيارة بدقائق ظهرت سيارة اخرى سوداء مكان حدوث الحادثة ، فقد استشعر كل من كان قريب لمكان البوابة ب50 كم شعر بالهالة القوية التي ظهرت واختفت في نفس اللحظة لم يشعر بها الا الاقوياء والاعلى مستوى من المستيقظين لذلك ظهرت هذه السيارة الفاخرة السوداء ذات الدفع الرباعي في مكان ظهور الهالة المرعبة هذة ، فتح باب السيارة الخلفي ووضعت قدم بحذاء فاخر ومرصع بالذهب.
في قصر جميلة
وصلت شاهي بالسيارة الي القصر وبسرعة استخدمت خفتها ومهارتها في الاختفاء وحملت شيماء وبسرعة ذهبت لغرفتها ووضعتها على السرير كي لا يشعر احد بدخولها وبسرعة قدمت لها الاسعافات الاولية وذهبت لغرفتها الشخصية واتصلت بجميلة لا تعرف ماذا تقول لها ؟ ولا علم ماهي ردة فعل جميلة
،، ايه يا شاهي فيه حاجة بتتصلي بيا ليه قبل معادك؟ ،، سالت مجسم جميلة الذي ظهر في الغرفة كان مجسم جميلة هذا جالس على كرسي في مكتب فاخر يشبه مكاتب الملوك
،، في الحقيقة ... حصلت حادثة خطيرة ياسيدتي واختفى ادهم وشيماء فقدت الوعي من حزنها وشدة بكائها ،، ردت شاهي وهي متوترة في غير عادتها فهي دائما ماتكون باردة الملامح وحازمة ولكن لا اعلم اهي قلقة على ضياع ادهم ام قلقة على فقدان شيماء لوعيها صديقة عمرها
،، انتي بتقولي ايه؟ ازاي دا حصل ؟ ،، انصدمت جميلة لدرجة انها اطلقت هالة مرعبة اخرى ارعبت شاهي
،، م مم معرفش يا سيدتي بصي انا هحكيلك...،، وحكت لها شاهي
،، طيب دلوقتي انا م... بصي انا هبعتلك حراس ياخدو شيماء عشان تتعالج هنا وكمان حرس عشان يحمو سلمى معاكو ... هي شيري فين ؟ مراحتش معاكو؟ ،، سالت جميلة وهي غاضبة
،، لل ل لا يا سيدتي فهي اعتذرت قائلة انها لديها اعمال خاصة ،، ردت شاهي وهي متوترة
،، اعمال ايه انا مطلبتش منها حاجة ... طيب دلوقتي انا هبعتلك حراسة وهبعت حراسة تستنى ظهور البوابة تاني في مكانها وانتي وسلمى متتحركيش من عندكم مهمتك دلوقتي حماية سلمى وياريت متخزلنيش تاني والا انتي عارفة هعمل ايه ،، انتهت جميلة من حديثها وامرت شاهي وهي غاضبة جدا لا تريد ان يموت الشخص الذي كانت تعلق امالها به
،، عم سيدتي شكرا لكي ساكون عند حسن ظنك ،، اكملت شاهي واغلقت جميلة الاتصال وهي تخبط وتكسر اي شئ في طريقها وبعدها بدقائق بدات تهدا وجلست على كرسيها الفاخر بهدوء مرة اخرى بدات تفكر
،، هاتلي اربع حراس حالا هنا ،، اخبرت جميلة سكرتيرها الخاص حيث ان لكل مدرس في الاكاديمية مكتب فاخر مثل هذا وسكرتير يدير جداول اعماله ومحاضراته وهكذا
،، حاضر يا دكتور ،، اغلق السكرتير الاتصال وامر اربعة من حراس الاكاديمية ان يحضرو في مكتب جميلة او دعا نقول الدكتورة جميلة من الان
دخل الاربعة حراس كانو يرتدون بدلة سوداء فاخرة ونظارة سوداء وفي اذنهم مايشبه سماعة الاير بودز كانو جميعا في مستوى مستيقظ من الرتبة A.
،، تحت امرك يا دكتور ،، وقف الاربعة حراس في صف في حزم مثل شاهي
،، دلوقتي هتروحو القصر بتاعي اتنين منكم هيجيبو شيماء ويرجعو والاتنين التانيين هيفضلو مع شاهي وسلمى وشيري للحراسة وعشان لو حصل اي حاجة تانية تبلغوني بسرعة ،، كانت جميلة تبدو قلقة ولكنها لا تريد ان تريهم وتجعل احد يرى كم هي رقيقة
امرت جميلة الحراس في حزم وفي الحال تحرك الحراس منطلقين لسيارة الدفع الرباعي متجهين بها الي القصر ، وصلو للقصر وشاهي حيتهم وهم كذلك حيوها فتقريبا هم في نفس المتربة A ولكن شاهي خادمة وحارسة شخصية بعقد اما هم حراس الاكاديمية
،، شيماء جوا في الاوضة دي ،، شاورت شاهي على غرفة شيماء وبسرعة انطلق حارسان من الاربعة لغرفة شيماء ووضعو عليها تعويذة خاصة بالاكاديمية تسمى الانتقال الاني وهي من المستوى الفريد الاسمى اعلى درجة من المهارات ، فعل الحارسان التعويذة وفي لمحة انتقلو الثلاثة الي مركز رعاية في الاكاديمية خاص بعلاج الجرحي والمصابين
وظل اثنان من الحراس مع شاهي التي كانت متضايقة لان ثقة سيدتها بها تزعزعت بعد هذه الحادثة ولكن ليس بيدها حيلة فهي لم تستطع ولم يكن اي حد مهما كان يستطع ان يمنع هذه الحادثة
دخلت شاهي لتطمان على سلمى فوجدتها تبكي وهي نائمة على سريرها
،، سلمى انتي بتعيطي ليه مالك ؟ ،، سالت شاهي سلمى قلقة انها قد عرفت شئ باختفاء ادهم فهو الان عائلتها الوحيدة واذا علمت لانهارت لذلك كانت قلقة
،، هي ابلة شيماء فين هي مش بترد عليا لييييي ،، صاحت سلمى في حزن وبرائة ان شيماء لا تستطيع ان تكلمها كالعادة مثل كل يوم في معاد تدريبها
،، لللا يحبيبتي مفيش حاجة بس ابلة شيماء سافرت وهتيجي تاني قريب ،، ردت شاهي وهي لاول مرة تحن على احد عندما رات سلمى تبكي رق قلبها وحد من كرهها للبشر قليلا
فهي لم ترى مثل هذا الجمال الصافي البراق ولم ترى مثل هذة البرائة والعقلية
،، طب هو ادهم فين ﴿تنهيدة بكاء﴾.،، سالت سلمى هذا السؤال القاتل لشاهي لانها لم تكن تريد ابدا ان تساله اياها لانها لا تعلم كيف ستجيب وسكتت قليلا ثم قالت
،، ادهم في مهمة سرية عشان يتدرب ويتطور م عايزاه يبقى قوي عشان يفضل جنبك ؟،، ردت شاهي وهي تعلم ان حقيقة كلامها ليس صحيحا ولكنه ليس خاطئا ف ادهم الان لا احد يعلم عنه شئ الا هو
،، يعني ادهم كويس دلوقتي ؟ ،، سالت سلمى وهي في عينها الدموع ببرائة
،، بصي يا سلمى احنا اقويا صح ﴿ اومات سلمى بنعم﴾ تمام يبقى المفروض نتحمل المصاعب ونشجع بعض على الافضل والتطور دائما ادهم الان كل ما نستطيع ان نساعده به هو ان نتمنى له ان يخرج سالما ،، ردت شاهي وهي تمسح دموع سلمى بلطف
،، يعني ادهم ممكن يبقى في خطر بجد؟ ،، سالت سلمى وهي كدت ان تظرف الدموع مرة اخرى حتى طبطبت عليها شاهي مثلما كان يفعل ادهم
،، او يمكن ان لا يكون كذلك فقط تنمي له وادعي ان يخرج من مهمته سالما ،، واكمل شاهي وهي تطبطب على سلمى بلطف وابتسامه هادئة
،، حسنا سافعل ،، ردت سلمى وتوقفت دموعها وبدات تبتسم وهي تحمل امل رجوع عائلتها الوحيد المتبقي ادهم لها
في الاكاديمية
في قاعة المائدة المستديرة للاجتماعات كان جميع طاقم المدرسين جالسين مذعورين مما حدث في مدينة -**** المجاورة لهم فهم المسؤولون عن حمايتها وحماية جميع المدن المجاورة للاكاديمية
كان جميع المدرسين جالسين في صمت ينظرون الي الرئيس ينتظرون ما سيقول اما الرئيس فكان شارد الذهن هل يفرح لان من كانو خائفين منه اختفى ام يحزن لان نفس الشخص الذي كان سينضم الي اكاديميته ويجعله ذائع الصيط في المنطقة بل القارة بل العالم كله ?
،، طبعا عرفتو الي حصل... كل الي مطلوب منكم جميعا انكو تكونو ديما مستعدين لو حصلت حادثة زي دي وتبلغو كل المدنيين القريبين من الزنازن من جميع المستويات ان يبتعدو قدر الامكان ،، قال المدير في هدوء تام او شخص ١ كما كنا نقول
،، تمام يا رئيس ،، الكل في نفس واحد
،، و العام الدراسي هيستمر زي ماهو مفيش اي حاجة هتتغير وياريت محدش يعرف بالي حصل سواء جوا الاكاديمية او برا ،، كمل الرئيس جملته وهو في غاية الهدوء كعادته يجلس برصانة كبار
،، تمام يا رئيس ،، رد الجميع في نفس واحد كانت جميلة مبتردش وشاردة الذهن
،، جميلة ... عملتي الي قولتلك عليه ؟ ،، سال الرئيس جميلة واومات دون اي رد بنعم
،، تمام تحاولو تنشرو الحراس في جميع المدينة والمدن المجاورة وتبلغو جميع المستيقظين خريجين الاكاديمية انهم يكونو ديما مستعدين ،، اكمل الرئيس كلمته واذن للجميع ان يخرجو بعدما حيوه ولكن كان هناك شخصان جالسان فقط جميلة والزراع اليسرى للرئيس ، كان الزراع اليسرى هذا عدوا لجميلة حيث انها اخذت مكانه في الشهرة واللمعان العالمي الذي كان يريده فهو لا يقل قوة عن جميلة بل يمكن ان نقول انه اقوى منها قليلا
،، جميلة .. مالك النهاردة انتي م عاجباني من الصبح ،، سال الرئيس جميلة
،، مليش يا رئيس انا بس منمتش كويس امبارح ،، ردت جميلة وهي تبتسم تحاول ان تخفي قلقها
،، شكلها قلقانة على حبيب القلب الي ظهر جديد هههههههه،، قال الشخص الاخر زراع الرئيس الايسر
،، انا مسمحلكش انت مين انت عشان تتكلم كدا عني اصلا ،، ردت جميلة وكانت غاضبة
،، عادل ... اطلع بره واياك تدخل في شئون غيرك ،، قاطعهم الرئيس وهو لا يريد اي مشاكل اخرى وخرج الزراع الايسر للرئيس الذي يسمى عادل
،، انا بعتذر ياجميلة عن تصرف المساعد التاني بتاعي ،، اكمل الرئيس وهو ينظر بحنيه لجميلة ويتذكر ماضيه
،، لا ولا يهمك يارئيس انا مش في بالي اصلا انا بس خايفة يكون ادهم حصله حاجة وانا معرفتش انقذه ،، ردت جميلة وهي تحاول ان تداري قلقها
،، خايفة عليه ؟ جميلة انتي مخبية حاجة عني ؟ ،، سال الرئيس وهو يشك بها
،، لا ابدا يا رئيس بس هو كنت اعرفه من قبل الكارثة عشان كدا بحاول اساعده وم هسامح نفسي لو حصله حاجة لاني كنت بعيد ،، ردت جميلة وهي تحاول ان تخبي شئ عن الرئيس ومع ذلك لم يحاول ان يخسر المدرسة العظيمة المشهورة على سبب كهذا فتركها وطمانها وخرج وهي جالسة شاردة الذهن على كرسيها وقلقها مازال مستمر ويتزايد
امام مكان تواجد حادثة البوابة
كان الحارسان وصلا بسيارتهما الي مكان الحادث لتفقد المكان ومسحه كاملا لعلهم يجدون دليلا او شئ يصلهم بالزنزانة ، كانو يقتربون وهم يرون سيارة اخرى فاخرة كانت واقفة مكان الحادث تمام وامامها شخصان اخران عرفوهم فور رؤيتهم
،، سيد ماركو وسيد سليم التابعين لملك التنانين هنا ! ،، قال حارس١
،، انتو هنا بتعملو ايه ؟ دي مش منطقتكم ولا دي مدن تابعة لاكاديميتكم ،، قال حارس٢ وهو يستعد للقتال مع الحارس الاخر
،، اهدى اهدى بس يابو الصحاب احنا مش جايين نقتل حد وبعدين انتو فكركو انت حارسين من المستوى A هيقدرو علينا ولا حتى حراس الاكاديمية كلها هيقدرو علينا ؟ ،، سال الشخص الاول الذي كان يرتدي البدلة الفخمة والحذاء المرصع بالذهب ماركو التنين الذهبي فهو اصله من شرق اسيا وهو الزراع اليمنى لملك التنانين ومقرهم في شرق اسيا واما سليم فهو الزراع اليسرى للملك التنين كما يسمونه لقبه هو التنين الاحمر هما الاثنان مساعدين ونواب الملك وقوتهم من المرتبة s ﴿ من دلوقتي هكتب الالقاب بتاعتهم عشان تبان وتلعلع كدا في القصة مسم عظمة ?﴾ وهي اعلى مرتبة تم تصنيفها الي الان حتى شاهي والخادمات والحراس مجتمعين لا يستطيعون ان يوقفوهم اذا عادوهم فقوه المستيقظ من الرتبة s تعادل قوة الاف المستيقظين من الرتبة A فالفرق بين الرتب من F الي A متقارب وصغير اما فرق القوة بين اقوى مستيقظين الرتبة A واضعف واحد في الرتبة S كبيرة جدا جدا
يوجد فقط حوالي 100شخص من مستيقظين الرتبة S تم اكتشافهم في جميع انحاء العالم من 1000000 مستيقظ وهم الاقوى بالترتيب
اما بالنسبة للتنين الذهبي والتنين الاحمر فهما في المرتبة 51 للاحمر والذهبي50 وهذه قوة مهولة وجبارة يمكن ان تدمر قارة باكملها
اوقف الحارس زميلة واخذ خطوة للوراء وبدا يتكلم
،، انتو هنا بتعملو ايه ؟،، سال الحارس١
،، ايه الي هنا بعمل ايه في ارض *** يجدع هتعترض ؟ ،، تكلم التنين الاحمر مازحا ثم اكمل
،، انا معنديش وقت للهزار يلا انت وهو امشو من هنا والا انتو عارفين هعمل ايه ?،، ونظر نظرة مرعبة حتى دون ان يطلق الهالة الخاصة به ارتعبا الحارسان وهربا في الحال مع ضحكات الشخصين الواقفين هناك بجانب عربتهما الفاخرة وفي يدهم سيجار من نوع فاخر
،، كدا خلتهم يعملوها على نفسهم هههههههههه ،، واطلق ضحكة التنين الذهبي وهو يضرب يده مازحا
،، احنا هنا للشغل خلص عشان قبل ماحد يجي بسرعة ، بطل هزار ،، تكلم التنين الاحمر وهو متضايق ثم اكمل ،، انا مش فاهم انت ازاي المفروض الدراع اليمين للسيد ساعات بحس ان دماغك اصغر من العيل الصغير ،،
،، صغير البرعي هههههههه،، ظل يمزح التنين الذهبي حتى تضايق منه الاخر وتركه ورحل
،، خد هنا رايح فين ولا ياحمر استنى طيب هقولك،، وذهب ورائه ليكملا عملهما
في القصر في غرفة شاهي
،، انتي بتقولي ايه ازاي دا حصل ؟ ،، تكلمت جميلة عندما علمت ماحدث للحراس
،، انا مش هقدر اروح يا سيدتي واسيب سلمى هنا ،،
ردت شاهي ببرود
،، متتحركيش ولا تعملي اي حاجة انا هتصرف ،، ردت جميلة واغلقت الاتصال الهولوجرامي وخرجت من مكتبها مسرعة وذهبت شاهي لا مبالية تتاكد فقط ان سلكى نائمة وامنة وذهبت هي الاخرى لغرفتها لترتاح ?
في مكان حادث البوابة
كان السيدان يجمعا المعلومات ويفحصا كل شئ حول المكان باهتمام شديد ، امسك التنين الاحمر صخرة باللون الاحمر تشبة الجوهرة
،، بص لقيت ايه ،، تكلم التنين الاحمر ملفتا انتباه صديقه
،، اي دا وريني ... دي حوهرة وحش ... وحش زنزانة خرج كانت موجودة هنا ،، رد التنين الذهبي عندما امسك الجوهرة مفحا اياها فقدرة التنانين على فحص الاشياء وايجاد اصولها مبهرة حقا
،، طب ما عارف الي انا بساله ايه الي جابها هنا والزنزانة كانت مقفولة !،، سال التنين الاحمر متعجبا
،، مش عارف الموضوع اكبر من زنزانة وكانت مقفولة معنى ان الوحوش خرجت من الزنزانة ان قوتها بدات تتحول وفي تحولها بتكون البوابة ضعيفة جدا ،، اكمل التنين الذهبي كلامة ونظر للتنين الاحمر متعجبا هو الاخر
،، معنى كدا ان الهالة المرعبة الي حسينا بيها...كانت من هنا؟ ،، التنين الاحمر رد
،، فعلا ومش كدا بس ... بما ان البوابة اختفت فعلا يبقى اكيد فيه حد دخلها ... بس المشكلة مين الاهبل دا الي هيخاطر بحياته ويدخل بوابة متحولة دا حتى ال 100 كلهم مبعملوش كدا ويخاطرو بحياتهم لان غالبا قوة الزنزانات المتحولة دي بتبقى غير مستقرة وممكن تتدمر وتقتل اي حد مهما بلغت قوته ... مين الحمار بس الي عمل كدا ؟ ،، اكمل التنين الذهبي كلامة وانطلقا الاثنان الي مخباهم القريب من الحادث بشارع او شارعين ليتفحصو الجوهرة ويفعلو عليها تجاربهم
في داخل الزنزانة
كان الحمار ... احم اقصد انا الي انسحبت غصب للزنزانة دي للاسف ، فوقت من الغيبوبة الي كنت فيها من شوية على صوت النظام وهو بيقول خطر زنزانة متحولة وصوت وحوش بيقرب من بعيد الصوت كان عبارة عن كلام او نشيد مش عارف ازاي
،، نحن فداكي يا بلادي... نحن فداك يا ملكنا ?،، كان صوت حشد كبير يقول هذه الجنلة مرارا وتكرارا
كنت انا في خندق واسع وعندما خرجت اكتشفت ان هذا الخندق كان في منتصف جبل مرتفع وحول هذا الجبل العديد من الاشجار العالية تبدو كغابة ولكن الطقس هنا مختلف عن بلدي فهنا الجو به القليل من البرودة والهواء هنا دائم ولكن الشمس ساطعة لا يوجد اي سحب
وانا جالس وراء صخرة كبيرة امام الخندق مر حوالي 20 شخص يحملون سلاحا ومنهم من يحمل بنادق متطورة ، كانو هؤلاء الاشخاص او بمعني اصح النصف اشخاص فهم وجوههم مختلفة قليلا فهم يحملون ملامح البشر كلها ولكنهم لديهم قرن في جباههم وجسدهم ضخم متناسق تملؤه العضلات يرتدون لبسا غريبا منهم من يرتدي ينطال فقط ومنهم من يرتدي مثل عباءة مفتوحة
ظل ال 20 شخص هؤلاء يسيرون وينشدون جملتهم حتى مرو من امامي وتوقفو
،، استنو هنا انا حاسس بهالة غريبة عن عالمنا اول مرة احس بيها ،، تكلم الشخص الذي كان بالمقدمة يبدو انه هو قدائهم وبدا في قفل عينيه وهو يسير يتحسس الهالة
( تم اكتشاف وجود المستخدم هل تريد اخفاء الهالة ؟ )
ايوة يعم اخلص بسرعة ...اتكلمت في عقلي وبسرعة النظام اخفى الهالة بتاعتي الي تبان انها مش ضعيفة وكمان غريبة عن العالم دا
فضل الشخص او الكائن دا هسميه ابو قرن مش عارف ليه بس هو انسان او واحد شبه انسان ليه قرن ماعلينا اكمل
فضل الشخص يتحسس هالت وكان بيقرب من وخلاص هيشوفني وفجاة فتح عينيه
،، الهالة اختفت ؟ ازاي ،، تكلم ابو قرن دا واخر لما زهق من البحث عني خد الشلة الي معاه ومشيو وهم ماشيين فضلو يقولو الجملة بتاعتهم تحيا الملك ونحن فداكي يا خرا
انا كنت واقف ورا الصخرة الكبيرة دي حرفيا مكنتش عارف اعمل ايه وكنت بكتم نفسي كمان عشان ميشوفنيش
شكرا يابو النظايم يا قمر انت
( نظايم؟ اسمها انظمة ماعلينا ... انت دلوقتي في زنزانة خطيرة جدا تعرف ان اقوى المستيقظين حتى ميقدروش يدخلوها ؟)
شكرا ع المعلومة يعني انا كدا موت؟
( اممممم ممكن اه وممكن لا انت وظروفك بقا )
انا وظروفي ايه بس يعم شوفلي طريقة اخرج بيها من هنا
( فيه طريقتين للخروج مفيش غيرهم ...اولا تشتري تذكرة خروج وتخرج بيها من الزنزانة ودي تمنها غالي جدا
ثانيا انك تنهي الزنزانة عن طريق انك تقتل الزعيم بتاعها بس منصحكش بكدا لانك هتموت لانه غالبا هيبقى وجود خطير )
والتذكرة بكام على كدا ؟
( التذكرة بالظبط ب 100000000000 عملة )
وقولتلي الزعيم فين ؟ ?
( اي مالك دي رخيصة انت بس شد حيلك كدا واقتلك كام وحش وانت هتجبهم في ثواني ?)
احا كام وحش ايه انت شايف دول كام ١٠٠ مليار دي قليلة احا
( متنساش ان كل الي هتحتاجه بس ١٠ مليار ومهارة التضخيم هتساعدك)
احا انا معايا الف عملة على بعض يخي احا تاني
( مش مشكلة خليك متفائل دور انت بس انا هشاعدك متخافش ولو خرجت من هنا سليم هديك مكافئة كويسة جدا ? )
احا وانا في ايه وانت في ايه...
( تم استلام مهمة جديدة : اخرج سليم معافى من الزنزانة
النجاح: مكافئة مجهولة + نقاط سمة وعملات وصناديق من المستوى الاسطوري
الفشل : الموت )
لا عاش مهمة زي وشك بجد ?
( مش هرد عليك يعني انا غلطان يعني اني عايز اساعدك؟ عالعموم انت مع نفسك عيش يلا سلام )
وسابني وش المصايب ومشي
دلوقتي لازم ارتب افكاري واشوف هعمل ايه في المصيبة دي ، انا في زنزانة متحولة الي هو اقوى المستيقظين يخافو يدخلوها تمام اوي ، انا تقريبا في عالم شبه عالم الارض لان فيه في العالم دا قمرين بيلقو حولين الكوكب ، انا معايا قدرة ملهاش اي مهارة واللقبين يعني والسمات في مستوى مستيقظ من الرتبة C ومهاراتي يعني على ادي
فضلت ارتب افكاري واحاول اشوف هعمل ايه في العالم دا واعيش ازاي جاتلي فكرة وقولت اجربها
نظام ممكن توريني خريطة العالم دا ؟
( نعم سيدي تم اكتشاف خريطة العالم يمكنك عرض الخريطة بقولك لفظ خريطة وسيتم عرض العالم الذي تكون فيه بتفاصيله)
فعلا عملت كدا وقولت خريطة وظهرت شاشة فيها كل معالم وتضاريس العالم دا كان فيه تقرييا نهر قريب مني لانه كان خط متعرج لونه ازرق وكان فيه نقط حمرا وخضرا وانا في النص نقطة زرقا
وكل نقطة مكتوب اسمها فوقها ومستواها كمان تقريبا دا بسبب القدرة سيد النظام ، روحت بسرعة للنهر وشربت منه لغاية ماشبعت وفتحت المتجر اشتريت منه 1000 عبوة فاضية ب 1000 عملة وملتهم مياه كلهم وحطتهم في خزانة النظام
حلو اوي كدا حليت مشكلة المياه فاضل بس الاكل ، فتحت الخريطة اشوف اي حيوان من الي بيتاكل دا لقيت كل الي موجود عبارة عن وحوش وبس فيه الي اقل مني في المستوى ودول الي النقطة بتاعتهم اخضر اما اللون الاحمر فدول اعلى مني في المستوى ومستحيل اقدر عليهم بمستوايا دا
فضلت ادور في اي حاجة ينفع تتاكل فيهم ملقتش كلهم وحوش سامة من علامتهم ، طب وبعدين انا لو فضلت هنا ممكن اموت من الجوع ، فتحت المتجر يمكن الاقي حاجة لقيت فعلا ، بس الاكل الي موجود لحم بقر وعيش وخضار بس غاليين شوية الوجبة ب 100000 وانا كل الي معايا 250000 يدوبك دول على اد وجبتين بس ، كدا مفيش قدامي غير قتل الوحوش ?
وبكدا يكون خلص الجزء العاشر معانا ?
ايه مالك زعلت؟ لا خلاص هكمل متزعلش ?
فضلت قاعد شوية واشتريت وجبتين ب200000 ودخلت على الاسلحة اشتري اي سلاح ينفعني ، لقيت سيوف وخناجر ورماح وانواع كتيرة جدا من الاسلحة مش عارف اختار ايه وفضلت ادور كتير على حاجة اعرف استخدمها ولقيت فجاة مسدس لونة اسود في اخر خانة
( وصف السلاح : مسدس قاتل التنين من المستوى الفريد الاسمى يملك مهارة وقابل للتطوير مع تطور صاحبة السعر عرض خاص لفترة محدودة: 50000 بدلا من 500000000000)
علطول اشتريته ظهر في خزنة بتاعة النظام تلت خانات خانة فيها الوجبتين وخانة فيها المسدس وخانة فيها ال 1000 قزازة مياه
كدا الوجبتين الي معايا يكفوني يومين وانا ممكن مكلش النهاردة يبقى معايا تلت ايام احاول اجمع فيها اي عملاات عشان اكمل في الزنزانة المجنونة دي
اتحركت من عند النهر كان تقريبا الوقت في الضهر كدا والشمس عمودية بس الغريبة ان الحرارة منخفضة والهوا بارد كملت ومحطتش في بالي طريقي وفتحت الخريطة
كل الوحوش الي حواليا من اللون الاحمر والمستوى العالي ولكن فيه نوع واحد بس من الوحوش من اللون الاخضر
( وصف الوحش: عنكبوت اسود مستوى ١٥ )
كل اللون الاخضر مكتوب كدا عليهم كانو موجودين شمال النقطة الزرقا الي هو انا وانطلقت ناحيتهم
وصلت عند مخباهم ووجدت الصدمة ... العناكب ارتافعها ٣ امتار وعرضها ٢ متر وطولها ٤ متر تقريبا بحجم سيارة كبيرة
احيه اي دا انا المفروض دول اقدر عليهم يعني وسهلين عليا كمان ؟
( المفروض اه بص انت تخش فيهم كدا تعرض عليهم مستواك فهم هيموتو لوحدهم )
فكرة صح
( انت رايح فين يعم )
رايح اوريهم مستوايا
( اقعد يعم هنا هتموت مش ناقصاك هي ... بص استنى لما واحد يبعد عن القطيع وبعدين اذنقه ونط اقتله من دماغه واصرب في دماغه على اد متقدر )
فعلا سمعت كلام النظام واستنيت حد يخرج ويبعد عن المجموعة كلها بمسافة وبعد ساعة ونص من الانتظار كنت تقرييا بنام
( اصحي انت نمت ... بص فيه واحد بدا يبعد اهو يلا امشي وراه )
ومشيت وراه فعلا بدا اخفي هالتي وانا ماشي وراه بتسحب وهو كل شوية يبص وراه كان طالع يدور على اكل ليه زي بالظبط استنيت بعد لما بعد بشوية كتير عن القطيع ولما لقيته وقف تحت شجرة بياكل الحشرات الي فيها طلعت انا على شجرة تانية جنبها وبعدين استنيت لما بدا يدي الامان. ويبطل بص حواليه ويبص تحته عشان ياكل مسكت المسدس من المخزن وضربت ضربة واحدة من المسدس بالكي بتاعي فلقت العنكبوت نصين ?
( تم قتل عنكبوت بنجاح )
( تم مكافاتك بنقاط خبرة ١٠٠٠٠ )
( تم مكافاتك بعملات 1000)
( تم مكافاتك بضعف نقاط العملة لقتلك اول عنكبوت )
( تم مكافاتك بضعف نقاط العملة والخبرة لحصولك على اول عمليه قتل )
(تم ارتفاع مستواك ٣ )
( تم تشغيل مهارة التضخيم )
( تم حصولك على عملات 50000)
( تم حصولك على 500000 نقاط خبرة )
جامد ياحامد ايه العظمة دي ? عملات وخبرة مرة واحدة هو القتل بيجيب دا كله ؟ دا كدا عظمة اوي
ورجعت للمجموعة تاني واستنيت لما حد تاني يبعد وكررت نفس الحكاية ، فضلت طول اليوم اصطاد فيهم وكنت فاكر انه هيبقى صعب بس عشان فرق المستوى ومهاراتي قدرت اصطادهم بسهولة لغاية بالليل ورجعت تاني الخندق الي جيت منه ، قعدت وفتحت الخزنة بتاعتي وطلعت وجبة من الاتنين واكلتها وشبعت كانت الوجبة فيها فخدة بقر كاملة وعيش بقا كتير وخضار عادي تقريبا اكله تكفي تلت اربع عائلات بس انا من الجوع اكلتها كلها مع اني كنت ناوي مكلش النهاردة بس الصيد طلع سهل وسيادة النظام دي حاجة جميلة اوي ومفيدة ،
فتحت نافذة النظام الشخصية وكنت مبسوط اوي من الي شايفة
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٤٠
الفئة: انسان متوسط
اللقب: ( ملك الكنوز الأثرية)( امبراطور فنون القتال الشرقية )
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
____________
السمات :
القوة :٥٠٠٠ القوة الجسدية : ٤٠٠٠
القوة السحرية:٣٠٠٠
الدفاع: ٤٠٠٠ الدفاع الجسدي :٢٥٠٠
الدفاع السحري:٢٥٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا:٢٠٠٠٠
نقاط الحياة : ٤٠٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٣٥٠٠ التحمل:٣٤٠٠
نقاط غير موزعة : (١٠٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 6) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 6 )( الآكل lvl 1 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)
_____________________________________
دا كدا عظمة العظمة سماتي عليت وكمات مستوايا زاد الضعف في يوم واحد وكمان مستوى المهارات زاد الضعف دي كدا عظمة اوي
فضلت قاعد شوية ابص في الصفحة بتاعتي كتير واتخيل ايه الي ممكن اوصله هنا لو مقابلتش الخطر ؟
جه الليل وانا قاعد بفكر واخطط في الي هيحصل بكرة وفجاة اتخبطت على دماغي عيني غفلت اول لما المهارة اشتغلت لقيت فيه ورقة على وشي وحسيت بحد بيكتفني بس انا مش حااسس بجسمي وبغيب عن الوعي واحدة واحدة عايز اقوم واشوف فيه ايه مش عارف وسحبني الشخص دا بعد لما كتفني لبرا الخندق
كدا السلسلة الاولى خلصت بسرعة كدا لقصة الدونجوان وانا بعتذر عن الجزء صغير بس انتو الي كنتو بتستعجلوني فمعلش بقا تتعوض
حاجة اخيرة حابب اكلمكو فيها انا دخلت التصويت في مسابقة الربيع الوردي بقصة حلم العمر ياريت الي حابب يشجعني او اي حاجة يدخل يصوت للقصة مش هيخسر حاجة اعتقد ...شكرا على وقتكو الثمين والي اللقاء يا مستيقظين ?
الجزء الاول
بداية السلسلة الجديدة الي مشافش السلسلة الاولى يشوفها لانها ممتعة جدا وهحط اللينك بتاعها هنا
تاني حاجة حابب اقولها هنا انا كاتب قصة صغيرة كدا على ادي متنساش تدخل تشوفها في مسابقة الربيع الوردي اسمها حلم المراهقة وياريت تصوتلي لو عجبتك
وصلنا السلسلة الي فاتت لما جه الليل وانا قاعد بفكر واخطط في الي هيحصل بكرة وفجاة اتخبطت على دماغي عيني غفلت اول لما المهارة اشتغلت لقيت فيه ورقة على وشي وحسيت بحد بيكتفني بس انا مش حااسس بجسمي وبغيب عن الوعي واحدة واحدة عايز اقوم واشوف فيه ايه مش عارف وسحبني الشخص دا بعد لما كتفني لبرا الخندق .
تاني يوم الصبح صحيت لقيت نفسي مربوط بحبل اسود غريب وليه ريحة غريبة
( يساتر ي** . وانت ايه يبني الي عمل فيك كدا )
ابدا اصل انا اتاخدت على خوانه وكان معايا نظام هفا
( هفا اه وماله انا اصلا كنت نايم مفيش حاجة حسيت بيها )
نايم اه فالح بس تبص على بزاز البنات ياحيحان
( لا انا ببص على طيازهم احلى وطرية ? )
خليهم ينفعوك بقا ادينا اتخطفنا وهنموت اهو
( تموت ايه يجدع انت المفروض بقيت قوي ...عايز تموت دي بتاعتك انت بقا )
قوي ايه بس انا الحبل الي انا مربوط بيه دا حاسس انه واخد كل طاقتي ومش عارف اتحرك بسببه
( وريني كدا ... اااااااه هو انا مقولتلكش؟)
اتحفني كمان بمعلوماتك الي ديما متاخرة
( اصل الحبل دا فيه طاقة شيطانية بتتغذي على جميع الطاقات واي حد بيتربط بيها مهما كانت قوته طالما مش هيقدر عنده طاقة تصد امتصاص الحبل هيبقى اكنه انسان عادي وضعيف كمان )
شكرا ع المعلومة يعني انت عارف من الاول بتقول ليه قوي وم قوي عايز افهم ؟
( ههه عشان اغيظك -_-)
يخي دنتا ابضن من شيري نفسها قولي اعمل ايه طيب
( اصبر بقا لما اشوف حل )
هو انا عندي غير اني اصبر ...
وانا كنت بتكلم مع النظام كنت سامع صوت حد بيقرب مني وبيهمس بلغة غريبة وصوته مرعب ، انا طبعا حاسس اني هموت او حد هايكلني جسمي بدا يقشعر من الصوت وبدا جسمي يعرق
في لحظة حسيت بايد بتمسك رقبتي وبترفعني وبترميني على حاجة سخنة ، انا طبعا سماتي قلت جدا بسبب الحبل ومش عارف اعمل اي حاجة وقوة تحملي بقت تقريبا صفر مقدرتش امسك نفسي من الحرارة وصرخت حاولت امسك نفسي بس مقدرتش
،،ااااااااه ارحمني طيب فكني وتعالى راجل لراجل وانا اوريك نفسي ،، وقولت كدا بعد لما الحرارة كانت بتاكل جسمي وطبعا الشخص دا او الكائن دا او بمعني اصح الراجل دا او الوحش مش عارف اقول عليه ايه لانه شال من على عيني القماشة وشوفته
وصف الشخص ﴿ شاب يبدو في الثلاثينات من عمره طويل جدا تقريبا ٣ متر او اكثر بشرته بيضاء شعره اسود ناعم عريض وملئ بالعضلات ردائة عبارة عن بنطال اسود فقط ومن فوق لا يرتدي اي شئ كان يحمل في يده سيف ضخم يبدو انه جلا.....﴾
عندما امسكني ولمسني ظهرت نافذة حالتة ويبدو انني لم اكن اراها بسبب القماشة على عيني واتصدمت حرفيا من كمية المعلومات دي
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : j%*!@#++#-#-#+(#!
المستوى: 396
الفئة: إرمي منبوذ
اللقب: ( المنبوذ الوحيد)
القدرة : ( جلاد سحار ) ( فنون القتال والدفاع )
____________
السمات :
القوة : 150000 القوة الجسدية : 150000
القوة السحرية:130000
الدفاع: 100000 الدفاع الجسدي :90000
الدفاع السحري:80000
السحر :الدرجة الثامنة
المانا: 500k ﴿ ٥٠٠ الف يعني ﴾
نقاط الحياة : 1 milion ﴿ مليون ﴾
الكي : المرتبة العاشرة
طاقات اخرى : ( طاقة الين واليانج المرتبة التانية. طاقة التشي المرتبة التانية )
خفة الحركة : 100000 التحمل:150000
____________
مهارات: ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم ) ( مهارة سحر السيف ) ( مهارة الشفرات الواحدة والعشرين )**************** **************************
_____________________________________
احا ايه كمية المعلومات دي كلها !
( ايه عادي يعني هو مش قوي للدرجادي منبهرتش انا )
انا يعم انبهرت انت مش شايف دا قوته لوحدها تقدر تحط على عالمنا كله
( عادي برضو تقدر تبقى اقوى يبني انت عندك قدرة النظام الناس كلها عندها نظام للقدرة انت عندك قدرة للنظام )
وامتى يعني هبقى بالقوة دي اظن بعد مئات السنين طبعا
( لا... سنة او اتنين بالكتير هتكون اقوى من الي قدامك دا )
انت بتهظر صح ... بعيدا ان سنتين كتير جدا بس دا قوي فشخ حتى دا خفي هالته وكمان انا خايف منه امال لو فعلها هيحصلي ايه وغير كدا انا مظنش ان دا ممكن دا مستحيل
( بكرة تشوف ??)
.
.
.
.
.
.
،، #)$+_!"/+:$(--$//(-&&#&$$,, اتكلم الراجل اخيرا بعد لما كان عايز يضبخني تقريبا ولقيته بيشلني وبيحطني على الارض بعيد عن النار ورفع السيف بتاعه في وشي انا اتخضيت اول ماشوفت السيف وقف قدامي معرفش امتى اتحرك ولا السيف دا كان مستخبي فين
بيقول ايها مش فاهم ، يانظام الحقني مفيش اي حاجة تخليني افهمه ؟
( فيه ... مهارة مترجم شوفها في المتجر قسم المهارات )
فتحت المتجر واخيرا لقيت مهارة رخيصة
( مهارة المترجم : وصف المهارة ﴿ تساعد المستخدم على فهم جميع اللغات المختلفة والتحدث بها ﴾
السعر : 500 عملة )
اشتريت المهارة وفعلتها
( تم اكتساب مهارة المترجم السلبية ﴿ يعني دائمة التفعيل ومش محتاجة اي طاقة للاستخدام ﴾ )
،، عرف عن نفسك، وايه الي بتعمله في ارضي ؟،، اتكلم تاني الكائن دا والمرادي فهمته اكنه بيتكلم عربي
،، انا ادهم من مصر كنت في مهمة مع رافقائي جنب بوابة زنزانة وفجاءة البوابة اتحولت من الازرق للاحمر وسحبتني بسرعة واتقفلت وفضلت هنا بدور على الوحوش وبقتلها وبعلي مستوايا وبكسب عملات واشتري بيها اكل عشان اعرف اخرج لو الوقت طول هنا وانت ظهرتلي وخطفتني معرفش ليه ،، خلصت كلامي لقيته استغرب ازاي غريب بيتكلم لغته
،، زنزانة ايه وبوابة ايه اتحولت ازاي يعني م فاهم وايه عملات دي وايه مستوى دا مش فاهم ،، سال هو وتقريبا شديت انتباهه لانه خفض السيف شوية
،، ايه دا متعرفش النظام؟ ،، سالته
،، لا ،، رد هو
،، ولا تعرف حاجة اسمها قدرات ولا مهارات ولا اي حاجة عن دي متعرفش ان فيه دولة اسمها مصر ولا يابان ولا امريكا ولا فرنسا حتى ؟ ،، سالته وانا مندهش
،، لا برضو ،، رد وهو بدات عنيه توسع وبدا يخفي شوية من شدته
حكيتله كل حاجة من اول ماصحيت من نظام ووحوش وما الي ذلك وهو كان بيندهش ساعات وساعات لا
،، فهمت انت جاي من عالم تاني غير عالمنا دا بس العالمين فيهم حاجات مشتركة وهي ظهور الوحوش والبرج وكل عالم نشا فيه طرق مساعدة زي النظام والاكاديمية عندكو انما احنا معندناش الحاجات دي لاننا مش محتاجينها اصلا ،، رد هو في لباقة ووقار
،، صح بس ايه السبب يا استاذ سوهاك ﴿ دا اسمه بعد لما اكتسبت مهارة الترجمه عرفت اقراه﴾ ،،
بعد لما نطقت اسمه بصلي بغضب ورفع سيفه وقال
،، مين قالك اسمي دا انت مين بالظبط ومين الي بعتك ؟،، سال وهو كان خلاص هيقتلني
،، استنى بس منا قولتلك النظام ودي زي شاشة وهمية بتظهر معلومات عن الشخص الي بلمسه او بيلمسني ،، رديت عليه وانا ببلع ريقي من كمية الرعب دا
،، فهمت بس مش عايزك تقول اسمي دا تاني وناديني بالمنبوذ احسن ،، رد هو بعد لما نزل سيفه الجلاد
،، حاضر يا استاذ منبوذ ، ممكن اعرف صح انت ليه منبوذ ؟،، سالت وبصلي هو وغير ملامحه وقال
،، متسالش في الي ميخصكش ،، وقام ولف واداني ضهره ومشي انا ندهت عليه لما لقيته ماشي
،، طب ايه مش هتعرفني اي حاجة طيب في العالم دا انا عريب وانت اصلا كنت هتاكلني لما شوفتني انا مش هعرف اعيش لوحدي لو شوفت ناس زيك تاني هنا ،، قولتله وسكت لما لقيته لف وبصلي
،، ميخصنيش وقولتلك متسالش في الي ميخصكش عايز تخرج او تعيش هنا اتصرف انت واكتشف دا لوحدك ،، رد وكان ماشي بس وقفته لماقولت
،، طب بلاش اعرف اي حاجة بس ممكن تعلمني ازاي بقيت قوي كدا ؟ وازاي بقيت معاك قوى الفنون القتال والدفاع دول وهم من عالمنا ،، سالته ولقيته لف واستغرب من السؤال
،، انت مالك وبعدين قولتلك انت اكتشف دا بنفسك وفنون ايه دي الي من عالمكو ؟ دي طرق للقتال والدفاع انا الي مخترعها ومحدش هنا ولا اظن في اي حته تانية يعرفها غيري ،، رد وانا اندهشت
،، تقصد انك انت سوهاك كاتاك الي انشا فنون القتال ؟ ،، سالته وانا مش مصدق الي شايفة قدامي زي الي لقا كنز
،، اها انا ومتقولش اسمي تاني قولتلك ،، رد بوقار الناس الكبار كدا مع انه لسه شاب وصغير
،، طيب ممكن تعلمني ؟ ?،، سالت وانا عارف الاجابة
بصلي شوية وكان هيقول لا بس لما شاف جزء من الهالة بتاعتي من الطاقة الاصلية اندهش وقال
،، الطاقة دي مش غريبة عليا ... طاقتك الغريبة دي بتحتوي على جزء من هالة الفنون بتاعتي هل دا بسبب النظام برضو ؟،، سال وهو مندهش
،، اها بس انا مش عارف غير الاساسيات بس ومش محترف فيها بس لو انت يا استاذ منبوذ ساعدتني هكون الاقوى في العالم واعملك اي حاجة انت عايزها ،، رديت عليه وانا تقريبا هموت لو قال لا
،، اي حاجة هطلبها منك هتعملها ؟ ،، سال وهو بيبتسم بخبث
،، اه اي حاج... انت عايز ايه بالظبط؟?،، رديت عليه
،، ولا حاجة بس عايزك تجيب قرن وحش اسمه ديناطور ،، رد عليا بخبث
،، قصدك ديناصور ؟ ،، سالته
،، لا اسمه ديناطور ... م انت بتقول بتعرف معلومات الي قدامك بسبب النظام انت لما تشوفه هتعرفه وهو موجود في الشمال ،، رد بخبث
،، يعني انا لو جبتلك قرن الديناطور دا هتساعدني وتعلمني كمان الفنون الاتنين وابقى محترف فيهم ؟،، سالت وانا مبهور
،، وهخليك احسن مني كمان فيهم ،، رد بغرور
،،هوا هجيبهالك،، وبصيت في الخريطة لقيت فيه علامات لوحوش باللون الاحمر والمنبوذ كان جنبي لونه احمر برضه تقريبا النظام بيعتبره وحش وفعلا اتحركت ناحيه الوحوش دي ، اول ما قربت من بعيد ظهر اول واحد
( وحش الديناطور
المستوى : 100
مستوى الصعوبة: صعب
نقاط الحياة : 100000)
ينهار ضحك ... انا هقتله ازاي دا انا دمي لوحدة ميجيش نص دمه حتى دمي يدوب ٤٠٠٠٠ بس
جهزت المسدس بدات اتحرك براحة عشان ميحسش بيا ، الديناطور كان مصطاد وحش تاني وعمال ياكل فيه ومديني ضهره فعلت الهالة بتاعتي الطاقة الاصلية وشحنت السلاح بيها بدل الكي او اي طاقة تاني لانها الاقوى عندي
﴿ طااااخ﴾
ضربت طلقة واحدة جت في الحراشف في ضهره بس تقريبا ماثرتش فيه لان مظهرش اي جرح وكان رد فعله غبي اوي لانه لف بسرعة وصاح وضرب رجله في الارض زي الكور اكنه بيحظرني انه هيهجم عليا وفعلا جري عليا انا طبعا كل الي عملته نطيت لشجرة كانت جنبي وهي عدى من تحتي زي الطور طوله كان تقريبا 5 متر او اكتر وكان سريع جدا يستحق فعلا انه يكون في مستوى 100
انا اتثبت على الشجرة وكنت بجهز طلقة تانية بس هو مدانيش فرصة ولف بسرعة كان بيني وبينه كام متر فجاة بقا تحت الشجرة بسرعة خارقة حتى عيني ملاحظتش دا وضرب الشجرة بقرونه خرمها وبدات تضعف وتقع انا كنت جهزت طلقة تاني وضربته بس برضو ولا اي حاجة جت في دماغه ولا اثرت فيه وقعت على الارض بس عشان قدرة تحملي كبيرة شوية قدرت استحمل ظهر فجاة ورايا بسرعة خيالية وصاح انا لمحته بس وهو بيضرب قرنه في ضهري وشوفته وهو بيخترق بطني من قدام الدم بدا يخرج بسرعة وانا صرخت من شدة الالم
( نقاط حياة المستخدم انخفضت للنصف ... نقاط الحياة المتبقية 20000)
الديناطور رفعني وانا حرفيا حاسس اني بموت وبتقسم نصين ونطر جسمي خبط في الشجرة وقعت وانا كنت خرجت من قرنه بس وقعت على الارض مش قادر من الالم اعمل حاجة غير اني اكتم صوتي عشان الوحوش القريبة لو سمعت هتيجي تكمل عليا
( جاري تشغيل معارة الشفاء المطلق ... جاري شفاء جميع الجروح )
وفعلا بدا الجرح يلم والالم يهدا بس الصداع في دماغي لسه موجود من الم المنظر ، بدا الديناطور دا يضرب رجله في الارض تاني وفجاة وصل عندي بخطوة واحدة بس انا قدرت اتجنبها باقصى سرعتي وفعلت هالة طاقتي الاصلية الي ضاعفت سماتي بس برضو بالنسبة للدينا طور ضعيف وكل الي عملته اني اتحركت كام سنتي عشان الضربة متجيش فيا بس جسمه خبطتني واتنطرت خبط في الشجرة الي ورايا
خفيت الهالة بتاعتي وحاولت اكتم نفسي وبدات افكر في خطة والوحش عمال يخبط في اي شجرة تقابلة زي الهايج ، فجاة جتلي فكرة
نظام تعرف تحددلي نقط ضعف الديناطور ؟
( اه طبعا هو انا لسه بادي انا نظام الملك يبني )
خلص انا بموت هنا
( طيب طيب متزوقش ... بص امممممم دا الديناطور من اقوى الوحوش في ايامي انت ايه الي عمل فيك كدا يبني ههه)
بلاش اقولك مين ومتزعلش خلص قول ايه
( ياعم خلاص بعرفك بس انه جامد فشخ وصعب تقتله )
شكرا ع المعلومة انا الي غلطان اني سالتك اصلا
( ياعم خلاص اله .. بص عارف بوقه )
اه اخدت بالي ان ليه بوق ... ماتخلص يعم قول اعمل ايه
( يعم اهدى عشان افتكر .. بص انت تحاول تضرب في بوقة بس هو دا المكان الوحيد الي ممكن ياثر فيه )
وفعلا بدات اشحن المسدس بهالتي من غير ما افعلها عشان الوحش مياخدش باله اني هنا ، اول ماشحنت المسدس خرجت من الشجرة وظهرت ليه اول ماشفني وشاف المسدس اتحرك بسرعة ناحيتي وفلمحة بقا ورايا وعمل نفس الحركة بس انا فعلت هالتي بسرعة واتفاديت برضو الطعنة بس ماعرفتش اتفادى القصور بتاع جسمه فطرت وخبط في الشجرة تاني
( شكلك كدا هتموت ياخويا البقاء * كنت طيب وال )
يعم اقعد انت التاني ودا مبيفتحش بوقه خالص ومفيش فيه اي ثغرة ...
فجاة خطرت في بالي فكرة دخلت المسدس المخزن تاني ووقفت قدام الديناطور المرادي متحركتش
﴿ كررااااك﴾
ضرب قرن الديناطور بطني وانا مسكت نفسي من الالم على الرغم انه شديد بس استحملت
( نقاط حياة المستخدم قلت للنصف )
رماني تاني تحته المرادي وانا ثابت مبتحركش نزل وشه وبدا يشمني دقيقة
( تحذير... المستخدم في خطر الموت )
( انت يامجنون بتعمل ايه هتموت يخربيتك )
انا ساكت ولا برد حتى عليه وثابت ، بعد لما الديناطور فضل يشم شوية اتاكد اني ميت قام بالعني مرة واحدة
( تحذير ... نقاط حياة المستخدم في النقصان انت الان في خطر الموت )
( انت بتنتحر ؟ انت اعمل اي حاجة ياهبل)
﴿ ااااااررررغغغغغغغ﴾
خرجت من زوره بعد لما ضربت ضربه من المسدس فيه من جواه اخترقته من جوا لبرا واكتشفت انه ضعيف جدا من جوا
( تم قتل وحش الديناطور بنجاح )
( بما ان الوحش اعلى منك في المستوى سيتم مكافاتك بضعف المكافات العادية )
( تم اكتساب 100000 نقطة خبرة )
( تم اكتساب 100 نقطة في جميع سماتك+)
( تم رفع مستوى المسدس الاسود للمستوى الثاني )
( تم اكتساب صندوقين من المستوى الخالد )
(تم اكتساب 100000 عمله )
( تم تشغيل مهارة التضخيم *10)
( تم اكتساب 1000000 نقاط خبرة )
( تم اكتساب 1000 نقطة في جميع سماتك )
( تم اكتساب صندوقين من المستوى الفريد الاسمى )
( تم اكتساب 1000000عملة)
يانهار ضحك.... ايه دا كله ياسطا !?
( ايه مش عاجبك ارجعهم؟)
لا لا بس ترجعهم ايه انا ماصدقت ، تسلم مش عارف من غيرك كنت هعمل ايه يعني?
( عشان تعرف بس اد ايه انا مهم متقدرش تستغنى عني ?)
حقك .. مقدرش افتح بوقي صراحة
( طبعا ههه ?... المهم ، بما ان الديناطور بيجيب الجوايز دي كلها متكمل واقتل اكتر منهم )
لا يعم اكمل ايه اهدى شوية انا كنت هموت في المرة الي فاتت ، غير كدا انا حاليا مش محتاج اقتلهم انا حاطط في دماغي خطة احسن من الهم دا انا كنت بضيع
( خطة ايه دي ؟)
اتقل بس ... قولي صح انا معايا كام عملة دلوقتي ؟
( تقريبا 1200000 ليه؟)
دول يجيبو كام مشتق من فنون القتال ؟
( ولا واحد اقل مشتق م اقل من 100 مليون )
حلو ...كدا مفيش قدامي غير طريقة واحدة
( طريقة ايه ؟)
اتقل بس هتعرف بعدين .
بعد لما ارتحت شوية واستعدت كل نقاط حياتي فتحت المخزن وخرجت السيف الي اشتريته اول مادخلت مع المسدس وضربت قرن الديناطور ضربة قطعت القرن بتاعه ودخلت السيف والقرن في المخزن تاني تقريبا القرن كان اد السيف او اكبر منه شوية في الحجم
وانا في طريقي راجع للمكان الي كان فيه المنبوذ قولت افتح الصندوقين الي كسباهم من النظام بعد ماقتلت الديناطور
نظام افتح الصندوقين
( تم فتح صندوق عشوائي من درجة الفريد الاسمى )
( تم اكتساب سيف مجهول الهوية من مستوى الفريد الاسمى )
( تم فتح صندوق من مستوى الفريد الاسمى بنجاح )
( برجاء اختيار بطاقة )
وظهر قدامي تلت بطاقات لونهم شفاف او عديم اللون زي المياه بس انا شايفهم لانهم متحددين بخط من الحواف ، دوست على البطاقة الي في النص نورت بضوء ابيض والاتنين التانين اختفو البطاقة الي اخترتها انتقلت من الشاشة لايدي
( تم اختيار بطاقة الوقت بنجاح )
بطاقة وقت ؟ مش فاهم
( ولا انا ههه)
يعم اخلص اعرض تفاصيلها
( كل الي اعرفه انها بس بتستخدم مرة واحدة بس وليها علاقة بالوقت بس محدش استخدمها وقابلته بعدها تاني قبل كدا كل الي استخدمها قدامي اختفى ومعرفش عنه حاجة )
ايوة يعني دي مفيدة ولا لا؟ انت كدا خوفتني منها
( معرفش مش موجود معلومات عنها اكتر من كدا في ذكائي الاصطناعي ? )
خلاص خلاص فكك هيجي وقت واعرف ايه دي
دخلت البطاقة المخزن وانا ايدي بتترعش وخايف منها وبصيت على السيف الجديد الي لسه ظاهر
( سيف ****: هو سيف مجهول الهوية ومجهول المصدر لا احد يعرف من اين اتى ولا مما صنع لون نصله اسود بسبب المواد التي صنع منها ولون مقبض يده ابيض ايضا مجهول الهوية قابل للترقية مع المستخدم والتطور والدمج ايضا يرجى من المستخدم تسمية السيف الاول له )
سيف اول ايه يعم منا معايا سيف
( اسمع الكلام مش هتندم )
طيب ماشي بس حلوة فكرة انه بيتطور مع المستخدم دا وحلو الساسبنس دا عجبني ?
( لا هو فعلا انا اول مرة اشوف الحاجات دي من اول ماتعملت لغابة النهاردة مشوفتش اي معدات زي دول )
اي دا بجد!
بعد شوية وقت وانا بفكر وازاي هسمي السيف دا ولا اعمل ايه
نظام ... اسمي السيف ازاي ؟
( بسيطة هتمسك السيف بايدك وتحركه في الجو وتقول الاسم الي اختارته)
طب اسميه ايه ؟
( انا الي هعرف ؟ سميه اي حاجة سميه بطاطس محروقة)
فكرة برضو تنفع اصله اسود كدا وباهت زي البطاطس المحروقه فعلا?
فكرت ف اسم فشيخ بس لقيتها مهروشة وملهاش لازمة بقا حركات من دي فقولت اسميه بطاطس بلاك
وفعلا حركته في الجو وقولت اسمه بطاطس بلاك
ترااااخ *
في لحظة لقيت السيف لمع واللون الاسود زاد وبقا غامق ونضيف وبقا اكن شكله جديد تماما وفي لحظة السيف اتحول لخاتم في ايدي
( تم تشكيل عقد بين سيد وخادم
السيد: ادهم
الخادم: بطاطس بلاك )
مسم عظمة اسم بطاطس دا ليه رنة كدا بتمزج.
كدا بقا معايا سيفين ومسدس ادوات للقتال القريب والبعيد مع بعض ... ثانية واحدة كدا
( تم دمج سيف من المستوى الفريد الاسمى مع الخادم بطاطس)
وخرجت السيف الي كنت مشتريه قبل كدا واستدعيت بطاطس ومجرد ماقربتهم من بعض بطاطس المقبض بتاعه اتحول لفم شبه فم الوحش ليه اسنان وفلحظة بلع السيف الي مفروض انه قوي وليه هالة قوية ، شكلي كدا لقيت حاجة تستاهل .
( الخادم بطاطس الان ارتقى في المستوى 12/1)
( تنويه ... انت الان قادر على استخدام القوى الغامضة للسيف بطاطس ودمجها مع هالتك )
بسرعة فعلت الهالة بتاعتي وفكرت اني استعين قوة السيف بس المتاح ليا وخرجت من السيف هالة مرعبة اكبر بكتيييير من للهالة الاصلية للطاقة بتاعتي
﴿ ملحوظة صغيرة ..الهالة الاصلية دي الي هي تفعيل الطاقات كلها الي عندي ودمجهم سوا زي الكي والسحر والمانا ودي بتزيد مع زيادة مستويات الطاقات دي وبتزيد اكتر لما بفتح مسارات للطاقات الجديدة وادمجهم كلهم سوا بحيث اني احصل على اكبر كم من الطاقة بجهد اقل ياريت تكونو فهمتوني ? وللتسهيل وزيادة الاثارة هخلي كل هالة ليها رقم قوة عشان تعرفو قوتها والرقم دا ملهوش اي علاقة بالسمات هو رقم لقوة الهالة الخاصة يعني بعيد تماما عن سمات الشخص هي بتزود من قوة الشخص نفسه وبتضاعفها عشان المستخدم يجاري الي اقوى منه بس... ملحوظة صغيرة فشخ?﴾
( تم تفعيل اول هالة مدمجة بين الطاقة الاصلية للمستخدم وطاقة بطاطس الغامضة ... سيتم مضاعفة قوتها تدريجيا )
( قوة هالة المستخدم الاصلية : 40000﴿ قوة هالة الكي : 20000. قوة هالة المانا : 20000. ﴾)
( قوة هالة سيف البطاطس بلاك : 60000)
( قوة هالة المستخدم بعد الدمج مع هالة السيف: 100000)
كدا بقت عظمة العظمة ? انا كدا اقدر على شاهي وشيري وشيماء مع السيف دا بس كدا فيه مشكلة ، انا معرفش ازاي استخدمه صح ولا اعرف اي تقنيات للسيف اصلا ممكن احركه بالهالة الاصلية وهالة السيف بس كدا هتعب بدون تقنيات .
فضلت ماشي في طريقي وانا راجع عملت دا كله كان فاضل حوالي خمس دقايق مشي واوصل لمكان المنبوذ الي سبته فيه قولت افتح الصفحة بتاعة النظام عشان اشوف ايه الجديد.
نظام افتح نافذة الحالة
( تم )
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
المستوى: ٤٠. (20000000 / 1000000 exp)
الفئة: انسان (شبه متوسط القوة )
اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية )
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
العملات المملوكة :1200000 c
____________
السمات :
القوة :٦٠٠٠ القوة الجسدية : ٥٠٠٠
القوة السحرية:٤٠٠٠
الدفاع: ٤٠٠٠ الدفاع الجسدي :٢٥٠٠
الدفاع السحري:٢٥٠٠
السحر :الدرجة الاولى
المانا:٤٠٠٠٠
نقاط الحياة : ٨٠٠٠٠
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
خفة الحركة : ٥٥٠٠ التحمل:٥٤٠٠
نقاط غير موزعة : (٥٠٠٠*١٠) نقطة
____________
سمات اضافية : لايوجد
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 7) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 7 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)
_____________________________________
يااااه اي دا كله دا اي العظم... احا ايه دا فين مهارة الآكل يا نظام ؟
( مهارة الآكل بما انك مش محتاجها حاليا فالسيف بطاطس اخدها عشان هتفيده في الدمج والتطور )
كدا اقنعتني يعني مهو كان في الوصف قولت انه قابل للدمج والتطور معني كدا انها مهارة خاصة بيه مش محتاج مهارتي يعني
( لا هو مكنش يملكها ولما لقاك مستخدمتش المهارة ولا مرة استعان بيا وطلب شرط قبول العقد للخدم انه ياخد المهارة دي بما انه خادمك يبقى ليه الحق انه يبص على مهاراتك وسماتك ويستعين اي حاجة فيهم وقت مايحتاج او بمعنى اصح وقت لما انت تحتاجه يبقى اقوى )
ايوة بس انا مقررتش انه ياخدها وغير كدا مستاذنيش
( لا هو انت بما انك وافقت على العقد وافقت على شرطه وكدا كدا انت مش هتحتاجها لانها مشتق من مهارة امبراطور الفوضى )
طيب ماشي طالما انت شايف كدا ... اااه صح المهارات دي انا مش عارف استخدمهم برضو اعمل ايه قولي
( ومش هتعرف تستخدمهم خالص طالما مفتحتش مشتقاتهم كلها او اتعلمتهم من حد متقنهم )
خلاص فهمتك انا كدا نفذت تحدي المنبوذ دا وبما انه قوي في فنون القتال وهيعلمني يبقى كدا هفتح الفنون دي واقدر استخدمها كلها كويس .
فضلت ماشي في طريقي لغاية لما وصلت للمكان الي كان خاطفني فيه المنبوذ وهيطبخني?
،، منبوووذ ... يامنبووووذ ... انت ياعم انا خلصت وجبتلك الي انت طالبه،، ناديت علي المنبوذ ولكن مفيش حد بيرد عليا طب ازاي انا سبته هنا كان رايح ينام
احييه ... هو ضحك عليا وفسحني ؟ طب احا
فضلت ادور عليه في الوادي كله ملقتهوش اكنه فص ملح وداب طب اعمل ايه دلوقتي انا عايز اعيط ?
( تعيط ايه ياض ماتجمد كدا امال انت مش عيل)
مش عيل ايه بس دا سوحني يعم انا اتبعت عادي وانت ولا هنا قال النظام الملك قال دانت محصلتش حتى نظام ويندوز xp القديم كمان
( انا بتشبهني بالقرف دا ؟ تمام اوي طيب انا عارف هو فين بالظبط وممكن اظهر مكانه في الخريطة بس مش هيحصل )
لا لا خلاص انا اسف انا الي xp يعم حقك عليا وبعدين ماله الxp حلو كان بيشغل بيس حلو
* في المكان الي فيه المنبوذ حاليا * ﴿ الي هيحكي دلوقتي المنبوذ ﴾
انا كدا توهته وبعته للوحش الاقوى في الوادي كله مستحيل حتى يعيش وحتى لو عاش مستحيل يجيب قرنه او حتى يقتله المفروض بالوقت دا يكون اتقتل على ايد الديناطور انا بجد جامد فشخ ياااااه ?
،، دلوقتي اقدر اركز في الي كنت هعمله ،، قال المنبوذ بصوت عالي
،، هتعمل ايه ها كنت هتعمل ايه يا كابتن ؟،، قولت انا بعد لما شوفته على الخريطة وتتبعته بعد معاناة مع مجادلة النظام
،، احا انت ازاي هنا اصلا ؟ ?،، سال المنبوذ
،، عادي روحت وجيت سليم ودا فرن الديناطور الي طلبته،، خرجت القرن من المخزن الي اول ماشافه انصدم
،، دا حقيقي وبجد انت بجد قتلت ديناطور لوحدك؟ ،، سال المنبوذ
،، اها قتلته لوحدي عادي اه كنت هموت فيها بس اهي عدت ،، رديت عليه بفخر
،، دا حقيقي ... امممم طيب انا عند وعدي بس بشرط ،، بخبث
،، شرط ايه تاني مش خلاص كدا ؟ ،، رديت عليه وانا متوتر
،، لا متخافش دي حاجة بسيطة ... انا عايز قرن ملك الديناطور ... اه نسيت حاجة تاني متنساش تقتل كل الديناطور في الوادي ،، رد بخبث وبعدين كمل ،، يلا سلام هقابلك او انت هتعرف انا فين يا ... بتاع النظام ههههههه،، وضحك ضحكة هبلة كدا واختفى من المكان بسرعة
كدا الجزء الاول خلص انا عارف انه صغير شوية بس دا على اد الوقت الي فاضي فيه معلش
حاجة اخيرة احب افكر حضراتكو بقصة حلم المراهقة بتاعتي في مشابقة الربيع الوردي ياريت تخشو تقراوها وتقولو رايكو وتدخلو تصوتولي ... شكرا لوقتكم الثمين سلام يا مستيقظين ?
الجزء التاني
الجزء الي فات وصلنا لما المنبوذ قال اني اجيبله قرن ملك الديناطور لا مش بس كدا دا كمان اقتل كل الديناطور في الوادي والمفروض ان عددهم فوق الالف او اكتر كمان .
﴿ ملحوظة ... انا ككاتب مش عارف ازاي هيعمل كدا اصلا دا واحد تعبني انا شخصيا وكان هيموت البطل مني مش عارف الالف دول ايه نظامهم ولا اعرف حتى هيقتل حتى الملك ازاي ?... باااس جاتلي فكرة حلوة ﴾
،، احا انت ازاي عملت كدا ؟ ازاي قتلتهم اصلا بجد وازاي اصلا عرفت مكاني انا حرفيا كنت مختفي تماما?،، قال المنبوذ بعد لما لقاني واقف قدامه وبخرجله القرون كلها من المخزن
** قبلها ب 15 ساعة **
فلاش باك---
انا كنت ماشي ووصلت للملك قولتله بقولك ايه يصحبي انا ضعيف مش هقدر عليك ممكن تجيب قرنك عشان محتاجه هو رد عليا من عنيا يابو الصحاب خد القرن بتاعي وقرون باقي القبيلة كمان واخدتهم منه وشكرته وروحت اعدت ادور على المنبوذ واول ماشوفته قالي احا انت جامد فشخ انت ازاي كدا وخرجتله كل القرون وانا بتفشخر وكلي فخامة وجمدان يلا خلص الجزء ?
( معلش . ابقى غطيها وانت نايم )
اغطي اي يجدع عيب
( غطي طييبة قلبك يفخم .. وبعدين تعالى هنا احا انت ايه الي انت عملته دا ؟)
ايه خليت البطل جامد فشخ في جملتين اصل انت شايف الموضوع صعب وهتبقى غبية اوي لو خليته يقتلهم
( لا كدا بقت حلوة يعني ؟ انت اخرك تكتب في ورق الحمامات الي العيال بتلعب بيه دا )
يعم لا انا كاتب جامد فشخ وهوريك
( لا انا متاكد انك مبتعرفش تكتب اصلا )
هتشوف اشطا والقراء هيقولولك اني جامد فشخ
( اما نشوف )
﴿ اسف بس انا حاليا قاعد بهبد عشان مفيش اي افكار حاليا ?﴾ نرجع لموضوعنا
فضلت في طريقي ماشي ناحية الوحوش تاني وانا حرفيا يائس ومش عارف لما اقابل واحد واعمل معاه الخطة دي هعمل ايه طب هل لما اقابل كذا وحش هل هيحصلي ايه ، فضلت ماشي وانا يائس .
وصلت للمكان الي كان فيه الوحش الي قتلته ولقيت فيه وحشين تاني كانو بياكلو فيه اول لما شافوني حسيت انهم ابتسمو او دا كان تعبير وشهم الاساسي وانا مكنتش واخد بالي لان القتال الي فات كان في ضلمة ، الوحشين اول ماشافوني اتحركو ناحيتي وبداو في مسابقة عدو مين الي يلحق يقتلني الاول
انا اول ماشوفتهم فعلت الهالة الاصلية بتاعتي وخرت السيف بطاطس من الخزنة والمسدس واستعديت للقتال الي هعاني منه كتير
( تم تفعيل هالة المستخدم الاصلية المجمعة )
( قوة الهالة : 40000)
( تم تفعيل هالة السيف بطاطس بلاك )
( قوة الهالة الان : 100000)
(تم رصود هالة قتل قوية من قبل وحش عالي المستوى )
( قوة هالة العدو : 200000)
ظهرت قدامي رسايل النظام الي خلتني اقف لحظة اتردد قبل مابدا الهجوم ... بس الوحوش دي قوية جدا لدرجة ان هالة الوحش العادي منهم ضعف هالتي مدمجة مع السيف بطاطس كمان
الوحشين وصلو عندي وحاوطوني من الناحيتين يعني من هقدر اهرب حتى الناحية الي مفتوحة رايحة على تجمع الوحوش الاكبر فقررت اني احاربهم هنا وزي ماتيجي
،، اااارررررغغ،، طعن ديناطور بطني الي كان واقف في ضهري ورماني زي المرة الي فاتت
قدرت اتفادا ضربة الوحش الي كان قدامي بسرعة مش كبيرة واتجرحت بس قدرت اهرب من طعنته وضربت طلقة بالمسدس جت في دماغة بس ردت للخارج تاني وباين ان درعه قوي زي الوحش الي قبله طبعا انا مش هينفع انفذ الخطة الي فاتت لاني حتى لو نجحت فيها مش هخرج سليم والوحش التاني هيكمل عليا فمفيش غير حاجة واحدة واني استنزف طاقتهم قبل ماطاقتي تخلص
،،اااااااااااااااااه،، صرخت صرخة بس حاولت اكتمها عشان الوحوش الي قريبة مني متسمعش وتيجي تحفل عليا ، رماني الديناطور وخبط في جزع شجرة كان قريب خلاني اتالم اكتر
( نقاط حياتك في انخفاض الان )
( تم تشغيل مهارة الشفاء )
( جاري معالجة الاضرار الجسدية)
الوحش التاني جالي وضربني برجله رفعني في الهوا بسرعة خيالية رهيبة وف لحظة كلن في الجو وصل فوقي و...
،،اااااااااااه يارجلييييي،، بصيت على رجلي مش موجودة خالص مفيش غير ددمم خارج من عند وسطي بغزاره الوحش اكل رجلي الاتنين في قضمه واحدة
وقعت على الارض وانا تقريبا نص فقط ومش عارف اتحرك من الالم
( نقاط حياتك في خطر الان )
( تم تشغيل مهارة الشفاء )
( تحذير ... انت الان في خطر بما ان اضرارك اكبر من قدرة الشفاء سياخذ وقت الشفاء وقت طويل )
رنت الرسايل دي قدامي وانا تقريبا كنت بغفل عيني الوحوش بتضرب فيا زي كيس الملاكمة ...كيس ملاكمة ايه انا تقريبا بقيت زي كيس زبالة اترمى في مكب زبالة مليان كلاب اول ماشافو الكيس اتسابقو عليه قطعوه عشان حته عضمه جواه او اي حاجة عشان ياكلووه ، وانا كدا بقيت اسوء لاني عبارة عن كيس لحم اترمي للوحوش دي وانا حرفيا مش قادر اعمل اي حاجة غير اني اتالم واصرخ كالعادة
انا زهقت بجد وتعبت ...تعبت من الالم وتعبت من كل دا انا زهقت مهما اتطور من نفسي مهما احاول ابقى قوي بلاقي الاقوى مني وديما انا المهزوم وانا المجروح انا بجد تعبت ديما انا الي براقب نفسي وانا بخسر اكن في حد شايف دا كله وهو مستمتع بتعذيبي انا بجد تعبت عايز ابقى اقوى عايز اتطور اسرع عايز اتطور وابقى اقوى عايز القوة
،، عايز ابقىىىىى اقوىىىىىى،، صرخت باخر كلمة وانا تقريبا بفقد الوعي وانا شايف الوحشين بينهشو في لحمي
(
(١- مهمة: التدريب اليومي على المدى الطويل ،
*الجري ١٠/١٠كم. اكتمل
*القرفصاء ٤٠٠/٤٠٠ اكتمل
*الضغط بيدين ٤٠٠/٤٠٠ اكتمل
*الضغط بيد واحدة كل يد على حدة ٢٠٠/٢٠٠ اكتمل
*العقلة٢٠٠/٢٠٠ اكتمل
* البطن ٤٠٠/٤٠٠لم اكتمل
النجاح في المهمة : هدايا غير متوقعة
الفشل : عقوبة غير متوقعة
الوقت المتبقي : 00:00:10)
التدريب ! ... التدريب اليومي م م ممكملش؟ ، ازاي نسيته ؟ ازاااااي ؟ كدا هشوف الكهف تاني لااااا مش عايز اعيش العذاب دا تاني بجد الوحوش دول الي بيعملوه اهون عليا من الكهف ?
( الوقت المتبقي لمهلة التدريب اليومي : 00:00:05)
(00:00:00)
( تم انتهاء الوقت المتبقى لمهلة التدريب اليومي )
( تم الفشل في المهمة اليومية)
( جاري الان تفعيل العقاب ... نامل ان تخرج سليم( • ‿ • )
سليم ؟ تمام هي كدا خربانة خربانة يلا بينا ?
وفي لحظة ظهرت بوابة نطرت الوحشين بعيد عني وسحبتني جواها وقفلت تاني
( انت الان داخل كهف ******)
( انت الان في خضم العقاب ... بما ان المستخدم زاد قوة عن المرة الفائتة سوف يتم تكييف العقاب )
( الوقت المتبقي لانتهاء العقاب 12:00:00)
( الوقت المتبقي لانتهاء العقاب 11:59:58)
اصلا؟ الوقت المرة الس فاتت كان ربع ساعة وبسببها قعدت نفسيتي تعبانة ايام كاملة! طب هعمل ايه انا في ١٢ ساعة كاملة ؟ هو انا فيا الحيل ؟ غير كدا دا لو. خلصت العقاب هيكون الوقت عدا والوحوش مشيت ومش هعرف اعمل حاجة وهتعب عقبال ماوصلهم تاني
( ايه مستعجل على الموت بسرعة كدا؟ ?)
انت فين ياعم من بدري انا كنت بصيح من بدري وانت ولا هنا
( لا مفيش كنت في الحمام بس )
حمام ايه بس
( حمام ***)
يعم يحرقك انا مش بسال ايه نوعة انا مستغرب ازاي نظام بيعمل حمام
( عادي يجدع هو حرام اخش الحمام ؟)
لا مش حرام بعيدا عن انك ازاي كدا بس حرام تسيبني بموت كدا
( متخافش مكنتش هتموت وانت عارف كدا كويس )
ايوة بس انا تعبت من اني ديما ضعيف كدا ومش عارف ابقى بالقوة المطلوبة ديما
( لا صعبت عليا طيب بص انت دلوقتي عندك طريقتين عشان تعدي الوقت دا بخير ... ياما تحارب الوحوش وتقتلهم كلهم ياما تفضل زي مانت كدا ونصيحتي ليك لو عايز تبقى اقوى زي مابتقول اتحرك وروح اقتلهم )
.يعم اقتلهم ازاي بس انت لسه شايف الوحوش قوة هالتهم ضعف هالتي مدمجة اصلا مابالك بالوحوش دي الي قوة هالتهم اصلا متقلش عن 500000
( لا هم بالظبط 655000)
ياريتها جابت دكر بط ... شكرا ع المعلومة
( ياعم ركز بس واستعمل نقاط قوتك الي انت ناسيها )
.قصدك ايه مش فاهم ؟.
( فيه عندك كذا مهارة انت مستعملتهمش ولا مرة حتى المهارات الي في مرتبة القدرات زي الفرعنة ومهارة امبراطور الفوضى ومهارة سيد الموتى )
.طب منا مش عارف استخدمهم ازاي حتى م فاكر دول خدتهم امتى اصلا ولا اعرف عنهم اي حاجة .
( لا تعرف دول اخدتهم من صناديق الحظ وبالنسبة لمهارة الفرعنة فدي زي ماقولت قبل كدا مهارة قديمة جدا كان المصريين القدماء بيستخدموها كتير لدرجة انهم اتشهرو وكان العالم فاكره سحر قوى جدا العالم كله كان بيقول عن الفرعنة دي انها سحر عظيم لا يقهر وكانو يستخدموها في الحروب ضد الاعداء الاقوياء زي الوحوش الاسطورية لو تسمع عنها )
قصدك الي كانو بيقولو عليها آلهة ؟
( الناس فاهمة غلط والعلماء اصلا ... الحكاية كلها ان كان فيه ناس زمان بيسموهم المخلصين او الخلاص دول كانو المتحكمين الاوائل في قوة الفرعنة وهو الي هزمو الوحوش الاسطورية وخلوها في صالح البشر ترعاهم وتخدمهم هم اه عانو كتير جدا بس لما اختفو الخالصين او المخلصين دول محدش قدر يسيطر على الوحوش الاساطير دي وادعو الاوهية وخلو الناس كلها تعبدهم زي ست وحورس وايزيس وامون الخ ابطال الخلاص دول اختفو ومحدش عرف عنهم حاجة لغاية النهاردة على الرغم من قوتهم الجبارة والوحوش الاسطورية دي اتخلدو في التاريخ والناس توارثت انهم دول هم الي بيحموهم وان لازم يعبدوهم ويعظموهم وانا من ساعتها مشوفتش اي واحد على الارض عنده قوة الفرعنة بعد ابطال الخلاص غيرك انت الوحيد الي قدرت تحصل عليها حتى لو عن طريق الصدفة من اول لما ايقظتني وانا عارف انك مش عادي وان فيك حاجة مميزة يا ادهم استخدم الفرعنة هي هتساعدك دلوقتي )
ياااااه ... كل دي معلومات وساكت ؟
( مانت الي مابتسالش اعملك ايه )
هو يعني لازم اسال في كل حاجة مفي مرة تعملها صدقة يجدع ? ...المهم ازاي استخدم الفرعنة دي ؟
( بسيطة اساس الفرعنة دي هو انك بتقول للجزيئات انك مختار وانها تسمع كلامك وتنفذه )
بس كدا ؟ ... مفهمتش برضو
( يعم بص انت بتبص للاجسام كدا )
ظهر وحش من الي شبه الخفافيش دي ورا
( الجسم : قابل للفرعنة )
اي دا انا فاكر محتاج تفكير وتخيل بقا واقعد سنين عان افعلها والكلام دا
( لا الصعوبة م شهنا انت معاك نظام الملوك يبني ف تفعيل واستخدام المهارات دا حاجة تافهة بالنسباله الصعب لسه بدري ومش عليا انا عليك انت يا ادهم )
لا مهو مغي اصعب من كدا ، ظهر الوحش وقرب بسرعة خارقة بس عيني قدرت تجاريه وظهر كلمة قابل للفرعنة دوست موافق
،،ارررررغ،، صوت الوحش وهو واقف بيتحلل حرفيا قدامي ولونة بيتحول من ازرق للون البني لون العفن انا عارفة كويس لاني كنت بشوف فديوهات احياء كتير وبحبها
( اهو شوفت سهلة ازاي )
سهلة ايه الوحش دا المفروض اني كدا اقدر اقتل اي وحش بسهولة كبيرة
( مش بالظبط كدا بس تقريبا اه بنسبة 90% )
تمام يلا نلعب شوية بقا ?
( عيش ياملك النظام ?)
( اه صح نسيت اقولك على حاجة مهمة ... افتح المخزن كدا )
سمعت كلامه وفتحت المخزن واتصدمت ... اي دا ؟ ... دا الوحش الي فعلت عليه المهارة كامل
( دوس عليه كدا )
عملت كدا ودوست عليه
( وحش من القرون الوسطى قوة هالتة :650000
هل تريد ضمه الي جنود الفرعون ؟ )
دوست نعم
( تم انضام جندي جديد الي جيش الفرعون ... ملحوظة : بما ان مستوى المستخدم حاليا ضعيف نسبيا سيتم خفض مستوى الجندي الاساسي الي قوة هالة بنفس قوة هالة المستخدم )
اي الجمدان دا .. على الرغم ان الوحش مستواه قل او اقول عليه الجندي بس كدا اكني عملت نسخة بنفس قوة هالتي ولسه فيه تاني
الوحش خرج من المخزن وكان شكله هو هو بس لونه كان شبه بني او بني فاتح وعينيه كانت مش موجودة وكان كل عنيه مكانها تراب حرفيا بيخرج منه اول ماشافني نزل على رجل زي فارس قدام ملكه كانت وقفته كلها فخامة كدا
( يمكنك القاء الاوامر على الجندي الان)
انا بس كل الي عملته اني بصيت على الوحوش التانية بتوتر ، كل الي حصل ان الجندي الفرعوني دا قام ولف وف لحظة بقا ورا وحش منهم هم اه قوتهم عالية اعلى بكتير من قوتنا احنا الاتنين سوا بس الجندي عض الوحش عضة واحدة خلت الجزء كله من جسمه يتحول للون بني وبدا الوحش يضرب باقي جسمه وياكله حرفيا ويخربش فيه ويعض فيه
( قام جندي الفرعون بقتل وحش مستوى عالي يمكنك الان ضمه الي جنودك يا فرعون )
احا ايه العظمة دي ?
( لقد قمت بضم جندي اخر اليك )
( عدد الجنود الان : 2/15)
اي دا هو ليها حد؟
( اها طبعا دا في صالحك انت )
ليه يعني مش فاهم هو فيه فرعون عنده ١٥ جندي بس ؟
( الحكاية مبتتحسبش زي مانت فاكر ... اولا انت قوة المانا بتاعتك مهمة عشان استمرارهم على هيئتهم ثانيا مرتبة المهارة الفرعنة حاليا ضعيف لانك مفتحتش ولا مشتق فيها )
طب اعمل ايه عشان ازودهم؟
( بسيطة ..علي مستواك على اد ماتقدر ، وعلي مستوى الهالة الي بتسميها الهالة الاصلية هههه ودي م هتعلى غير لما تعلي طاقاتك كلها وتكتسب طاقات جديدة )
اه اصدق فعلا سهلة جدا ?...طيب خلينا دلوقتي في العظمة الي هتحصل دي سيبني بقا انتقم واخد حقي ?
( عيش ياملك النظام ? لما تحتاجني ناديني بس )
بدات انطلق ناحية الوحوش الي زاد غضبها وتوترها امرت الجنديين يهجمو على كل الوحوش الي موجودة الي كان تقريبا عددهم فوق ال١٠ الاف كانو هم حواليا وانا احول الوحوش بس
( تم تحويل الوحش الي جندي فرعون .. عدد الجنود : 15/15)
انطلقنا ناحية الوحوش كلنا هم ياكلو في الي يقابلوه ويحولوه بس انا مكنتش اقدر اتحمل اكتر من 15 فكان بيتهدر كلهم وانا طبعا بيصعب عليا لو كنت اعرف كنت عليت مستواياتي من بدري اكتر
فضلنا على الوضع دا تقريبا تلت ساعات لغاية لما قتلناهم كلهم
( اي دا خلصت بالسرعة دي ؟)
ااه طبعا امال انت فاكر ايه يبني انا كنت لوحدي هعرف اقتلهم برضو بس الوقت الي محتاجه دلوقتي احنا ١٦ واحد من نفس قوتي
( دلوقتي كنت هتقتلهم لوحدك ؟ اومال ابويا الي كان هيعيط اول ما دخل الكهف ؟)
مهووو اصللل
( يعم بلا مهو بلا بتاع يلا استعد للموجة التانية )
احا موجة ايه ؟ هو لسه فيه تاني ؟
( اها طبعا يبني احنا لسه بنقول يا هادي )
( مبروك ايها الملك لقد تخطيت اول موجة من موجات العقاب )
( يتم الان حساب المكافئات )
( تم تاجيل المكافات )
( يرجى اكمال جميع الموجات والخروج سليم من الكهف لتلقي جميع المكافئات)
( جاري بدء الموجة الثانية يرجى الاستعداد )
،، دخييييييل ،، سمعت صوت صرخة حرفيا خرمت ودني من شدتها ، ظهر من من الجدران اجسام غريبة اوي قريبة لشكل الانسان بس لونهم كلهم اسود
( وحش الالف الغامض : قوة الهالة 800000
نقاط الحاة:*******
نقاط المانا: *******
المستوى : ***)
ودا ايه ان شاء ال** مش فاهم
( مستواك يا بجم اقل من انها تظهرلك )
اه فهمت شكرا ?
هم كلهم كام واحد ؟
( حوالي 50000)
كمان ! يعني مش بس هالتهم اعلى من الي فات لا وكمان اكتر ؟
( اها بس بص فيه حاجة مهمة )
ابهرني
( افتح قايمة الجنود بتاعتك)
( دوس على اي جندي فيهم )
ظهرلي علامتين واحدة مكتوب عليها دمج وواحدة مكتوب عليها ترقية
( جدع انت ممكن تدمج الجنود بتاعتك مع الوحوش الجديدة زي مانت عايز وكمان ممكن ترقيهم في المستوى كل الي انت هتحتاجة عشان ترقي الجنود ياما عملات او تعلى مستوياتك انت شخصيا )
حلو شكرا على المعلومة بس م عارف تقول المعلومة دي بدري شوية وانا بقتل في ال١٠ الالف كنت استفدت بيهم حتى
( انت الي مسالتش قولتلك وغير كدا بص لنص الكوباية المليان ياملك .. قدامك ٥٠٠٠٠ وحش اقوى بكتير من الي فاتو استمتع يا ملك ?)
ماشي ياعم هعديهالك بس المرادي
اتحركت ناحية الوحوش دي واستدعيت الجنود كلهم وخرجت السيف بطاطس بلاك وفعلت هالتي وشغلت مهارة الفرعنة
( تم تشغيل مهارة الفرعنة على الوحش )
( تم فشل مهارة الفرعنة يرجى المحاولة لاحقا)
ايه الي حصل دا يعم انت مش قولت انه عادي
( اها بس مقولتش انك تقدر تحولهم ?)
( من المستحيل اصلا انهم يتحولو دول من نخبة الوحوش في العالم الخامس الي قوتهم اعلى من مستوى A بكتير كمان في عالمك دا وغير كدا هم بيعتمدو في قتالاتهم على السحر والسيوف )
بقولك ايه انا ميخصنيش دا كله انا هحولهم يعني هحولهم
( تم تشغيل مهارة الفرعنة على الوحش )
( تم فشل استخدام مهارة الفرعنة يرجى المحاولة لاحقا )
لازم انجح ..حتى لو قعدت طول الليل احاول
( تم تشغيل .......)
.
.
.
.
.
فضلت افعل المهارة عليهم لغاية لما زهقت وقربت اني ايئس ...
( نقاط المانا لديك في الانخفاض ... اذا قلت نقاط المانا كثيرا سوف تفقد استدعاء الجنود )
طب انا مش عارف اعمل ايه كدا مفيش قدامي غير اني ا...، جت في دماغي فكرة قولت اجربها
الوحوش كانت قريبة من شكل الي قبلها بس شكلهم قريب من البشر في الملامح ... شكلهم اقوى بكتير فانا كل الي عملته اني اامر الجنود كبهم يحاوطو وحش منهم وانا في النص انا والوحش بحيث اني استفرد بيه واقتله وبالفعل الجنود نفذت الامر وحاوطت جندي والوحوش زي مايكونو عارفين الي هعمله فسابوني وفضلو يبصو عليا اكني داخل القبر بنفسي كانت نظراتهم كلها خبث وضحكات نصر مكتومة .
اول دخلت للوحش كان سياف اول ماشافني وقف وقفة كلها فخامة ورفع سيفه وفضل ثابت وانا كل دا مستنيه يهجم عشان اقتله
( ياهبل بتعمل ايه ؟)
ايه مستنيه عشان اقتله
( انت عبيط يبني ولا انت كدا ؟ هو فهم الي انت عايزة اصلا من بدري بس في قانونهم انت كدا بتتحداه في قتال فردي خلي بالك لان الي قدامك دا ضابط في الجيش دا كله يعني اعلى من مستوى الجندي فاهم؟)
فهمتك ... عشان كدا فضلو ساكتين وهم واثقين اني هخسر ؟
( بالظبط .. ركز بقا عشان متموتش بجد )
عيب عليك ... ورفعت السيف بلاك زيه اول ماشافني رافع السيف بتاعي نزل سيفه واخد وضعيه القتال وف لحظة كان قدامي ضارب بالسيف بتاعه بس انا صديتها بالبطاطس بلاك من قوتها وقعت على الارض
الوحوش اول ماشافتني واقع من الضربة فضلو يضحكو بصوت عالي انا طبعا اتوترت والجنود بتاعتي الي محاطين الساحة بينا لاحظت فعملو صوت زي الزمجرة وكانو هيتحركو بس انا امرتهم انهم يفضلو مكانهم ثابتين الموقف خلى كل الوحو الي مستنية اني اموت برة يسكتو مرة واحدة والسياف الوحش الي كان قصادي ملامحه اتغيرت وبصلهم
،، خونة،، اتكلم انا اتصدمت ازاي وحش بيتكلم وبعدين بصلي وقال ،، متفتكرش انك عشان معاك كام وحش جندتهم وخلتهم يخونو وطنهم وجيش ارضهم تبقى انت كدا عظيم واوعى تفتكر انك ممكن تجند واحد فينا تقريبا اقل واحد في جيشنا يقدر يمحيكو من هنا بسهولة لوحده ،،
،، عارف ... بس الي انت متعرفهوش عني يا استاذ وحش بيتكلم اني مبستسلمش بسهولة ?،، رديت عليه بعد لما وقفت وبستعد المرادي ياقاتل يامقتول لاني لازم انهي دا كله
** بعد مرور شهر كامل **
،، ادهم !،، اتكلمت شاهي بعد لما شافتني واقف على باب القصر
،، ايه مش هتقوليلي ادخل يعني ؟ ،، قولت وانا واقف على الباب هدومي شبه مقطعة وعضلاتي بارزة هي لاحظت وفضلت باصة عليهم كتير وبعدين قالت
،، ا ا ااه اتفضل اتفضل دا بيتك المفروض مش محتاج لاذن ،، ردت وهي باصة على عضلاتي البارزة وطولي الي اتغير وزاد شوية وبعدين كملت ،، انت اتغيرت تماما في شهر واحد ازاي كدا ؟ ،،
،، هحكيلك كل حاجة بس الاول فين سلمى وباقي الخادمات ؟ ،، رديت عليها وانا بدخل القصر وبعدين كملت ،، ايه دا خادمين جداد ؟ القصر اتغير اوي في شهر ،،
،، اقعد طيب استريح ولا اقولك روح خدلك شاور لغاية لما اجهزلك تاكل اكيد جعان ،، ردت هي في حزم وشبه توتر باين عليها انا ازاي هنا اصلا
،، اه وال** انا هموت من الجوع وحشني اكلك ياشاهي ?،، رديت عليها مجاريها في الكلام انا طبعا مش جعان بس هي هتستغرب انا ازاي كدا اصلا عشت شهر من غير اكل
،، تمام يلا روح سلمى هتلاقيها نايكة في اوضتها ،، ردت حسيت انها عايزة تزحلقني او تخفيني دلوقتي حسيت ان فيه حاجة
شاهي سابتني ومشيت وانا طلعت اسلم على سلكى بسرعة وحشتني بنت الاوزعة
،، عمو ادهم اااع?،، جريت عليا وهي بتعيط مش مصدقة اني عايش وباين انها كانت بتعيط حضنتها واترمت في حضني او انا الي اترميت في حضنها مش عارف مين فينا الي محتاج الحضن دا
،، وحشتيني اوي يحبيبتي ،، رديت عليها وانا بحسس على شعرها بحنية وهي بتتنهد من اثر العياط
،، انت كنت فين دا كله يعمو انا كنت كل يوم بعيط وانا نايمة لوحدي ?،، ردت ببرائة لدرجة اني معرفتش ارد اقول ايه فخدتها في حضني شوية وبعدين قالت هي
،، انا زعلانة منك عشان انت قولتلي انك مش هتسيبني يعمو ابدا وسبتني ،، وهي في حضني انا كنت دمعت وبعدين رفعت وشها وبصيت في عنيها
،، انا اسف يحبيبت قلبي انا مكنش بايدي اني ابعد واوعدك اني مش هبعد عنك تاني ،، قولت وهي كانت مبتسمة ببرائة وبصالي
،، خلاص ياعمو انا سامحتك انا اه كنت كل يوم بتوحشني وكنت بخاف وانا نايمة بالليل لوحدي وكنت عايزة اضربك لما اشوفك بس اول ماشوفتك يعمو نسيت دا كله وبقيت عايزة افضل في حضنك علطول ?،، ردت وهي بتهدا وبتنام في حضني
،، معلش يحبيبتي انا لو كلن بايدي مكنتش بعدت لحظة عنك بس مش بايدي واديني رجعتلك اهو ،، رديت وهي في حضني وكانت نامت تقريبا من تعب العياط شلتها ونيمتها على السرير وغطيتها وبوست جبينها اول مابوستها ابتسمت ابتسامة خفيفة وهي نايمة تقريبا بتحلم
،، احلام سعيدة يا ملاكي الصغير ،، قولتها وانا بغطيها وبطمن انها نامت
روحت الحمام مليت البانيو وجهزته تقريبا نسيت شكله ايه ، الشهر الي كنت فيه جوا الزنزانة حسيت انه سنة او اكتر رميت نفسي في البانيو بعد لما قلعت هدومي المقطعة ودخلت البانيو رخيت جسمي كله بجد راحة متتوصفش يستحق فعلا يتسمى بيت الراحة غطست تحت المياه وسرحت بفتكر العذاب الي حرفيا كنت عايشة في الزنزانة
خلصت الحمام بعد فترة وخرجت لبست هدوم جديدة ونزلت اشوف شاهي وشيماء وشيري على الرغم انهم كانو معذبني بس وحشوني خصوصا شيماء بنت الفرس
في الدور الاول كان فيه الحارسين الي كانت جميلة بعتاهم وكان فيه اتنين تاني لبسهم فخم واحد فيهم معاه سيف والتاني واقف قدام شعر واحد اصفر او دهبي والتاني شعره احمر ظهرلي شاشة من النظام بتوضح سماتهم الي فجاتني بس مش لدرجة الانبهار وهتعرفو ليه بعدين
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0
الاسم : التنين الاحمر
التصنيف العالمي :51
المستوى: 250.
قوة الهالة : 25000000#
الفئة: تنين ( عالي المكانة )
اللقب: ********
القدرة : ددمم التنين الاصلي__ سياف
العملات المملوكة :*************
____________
السمات :
القوة :100000 القوة الجسدية : 100000
القوة السحرية:150000
الدفاع: 100000 الدفاع الجسدي :100000
الدفاع السحري:100000
السحر :الدرجة التاسعة
المانا:1000000
نقاط الحياة : 2000000
الكي : المرتبة الرابعة طاقات اخرى طاقة التشي والين واليانج من الدرجة الرابعة)
خفة الحركة : 80000 التحمل:150000
_____________________________________
( تم اكتشاف قدرة جديدة يمكن للمستخدم تعلمها )
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0
الاسم : التنين الاسود
التصنيف العالمي :50
المستوى: 300
قوة الهالة: 30000000
الفئة: تنين ( عالي المكانة )
القدرة : تنين ذو ددمم اصلي__ملاكم
____________
السمات :
القوة :150000 القوة الجسدية : 150000
القوة السحرية:155000
الدفاع: 100000 الدفاع الجسدي :100000
الدفاع السحري:120000
السحر :الدرجة العاشرة
المانا: 2m
نقاط الحياة : 4m
الكي : المرتبة الرابعة طاقات اخرى طاقة التشي والين واليانج من الدرجة الثالثة)
خفة الحركة : 100000 التحمل:150000
_____________________________________
( تم اكتشاف قدرة جديدة يمكن للمستخدم تعلمها )
ايه العظمة دي ...شكلي كدا قابلت ناس اقويا بدري ?
،، احنا المفروض خلصنا كلامنا مستنيين ايه حضراتكو ورانا شغل ،، اتكلمت شاهي وانا كنت جاي ناحيتهم وبقرب
،، اه وماله ... بس مش تعرفينا الاول بالعضو الجديد ؟،، رد التنين الاحمر وهو باصصلي
،،اعرفك انا ... انا الي خرجت من الزنزانة مستوى A وانهيتها ،، رديت عليه وانا بقعد على السفرة عشان اكل ببرود
،، مهو واضح طبعا باين عليك اقوى مما تبدو انا التنين الاحمر مشهور اوي في قارة اسيا والعالم لاني مصنف عالميا 51 ..سعيد جدا بلقائك ،، رد التنين الاحمر وهو بيمد ايده عشان يسلم وانا على الكرسي على السفرة مش معبرة اصلا وببص للاطباق
،، اي دا يا شاهي فين المحشي ؟ ازاي متعمليش محشي يعني وانتي عارفة اني بحبه ،، قولت لشاهي مش معبره اصلا
،، احم اسفة حالا هيبقى موجود ،، ردت شاهي وهي بتحاول تكتم الضحك وشاورت بايديها بس ظهر وسط السفرة طبق محشي كبير نصه بالرز ونصه باللحمة المفرومة
،، ايوة كدا اديني في المحشي يلا اقعد مد ايدك ياحمر ،، قولت وانا ببدا الاكل ومش معبر اي حد اصلا
،، اقعد اقعد ياحمر دا محشي يصحبي وانا بضعف قدام الاكل المصري صراحة ،، رد التنين الاسود وهو مش مديني اعتبار اصلا ولا انا برضو
،، بس ايه رايك محشي شاهي لا يعلى عليه صراحة ،، رديت وانا باكل ومش معبرة
،، بس صح مش غريبة يا استاذ ادهم تدخل وتخرج من زنزانة خطيرة كدا لوحدك وسليم كمان ؟،، قال التنين الاسود وهو عابث وبياكل
،، بس ايه رايك في اللحمة تحس كدا انها لحم غزال حاجة جامدة ،، رديت ببرود وانا مش معبره
،، بقولك ايه يا ادهم الزنازن الي من النوع دا مبتظهرش غير نادرا ،، قال التنين الاحمر الي كان واقف بيشيط من تصرفاتي
،، ماذا بعد ،، رديت ببرود
،، الزنازن الي من النوع دا بتظهر ومبتختفيش الا لما تنتهي تماما انما اشمعنا الزنزانة دي بالذات ظهرت وسحبتك انت بالذات واختفت تاني وبعدها بشهر ظهرت نفس البوابة لنفس الزنزانة في نفس المكان ويخرج منها نفس الشخص الي دخل فيها مش غريبة دي شوية ؟،، قال التنين الاحمر وهو حرفية شايط من برودي وطريقتي في التعامل معاهم هم الي تقريبا اكتر من 950000 مستيقظ تقريبا معظم مستيقظين العالم كله بيهابوهم ويخافو منهم وبعدين يبص للتنين الاسود يلاقيه مش مهتم اصلا وبياكل عادي جدا ويهزر معايا
،، شاهي هي شيماء فين صح من ساعة لما جيت وهي مش موجودة ولا باينة ،، قولت وانا باكل وباصص لشاهي الي مش قادرة تمسك نفسها من الضحك
الحارسين بتوع الاكاديمية كانو واقفين ورا مرعوبين حرفيا من الاتنين دول وخايفين من رد فعلهم وعمالين يشاورولي اني ابطل الي بعمله دا وانا اصلا مش معبرهم ومندمج اوي في المحشي
،، احم شيماء في الاكاديمية هبقى اقولك بعدين الي حصل ،، ردت شاهي وهي بتحاول متتكلمش كتير
،، اشطا اشطا طيب انا اكلت يلا شيلي الاطباق ،، قولت لشاهي وانا بقوم من على السفرة
،، استنى يعم انا لسه مخلصتش اكل اله ،، رد التنين الاسود وهو هيموت على صابع المحشي الي اختفى من ايده
،، انت ملقتش غير المحشي بتاعي وتاكله روح كل خفافيش يعم ولا قطط انت مش من اسيا؟ ،، رديت عليه ببرود عابث
،، مين قال الي دا اكلنا هو فيه ناس معينة بتاكل الحاجات دي اه بس مش كلنا وبنقرف عادي برضو ،، رد التنين الاسود
،، يعني مش انتو الي عملتو كورونا بالخفافيش بتاعتكو دي ؟،، رديت وانا عابث الوجه
،، يعم وال** ماحنا انت شكلك كنت نايم متعرفش حاجة ،، رد التنين الاسود عابث
،، انا حرفيا كنت نايم اه بس ماعلينا انتو المفروض خلصتو الي كنتو جايين عشان مستنيين ايه ؟،، رديت وانا كنت خارج للملعب
،،عايزين الكارما يا استاذ ادهم ياريت بخدوء تسلمهلنا من غير شوشرة ،، رد التنين الاحمر بوجه جاد
،، ولو محصلش ومسمعتش كلامكو ؟،، رديت وانا بشاور لشاهي عشان تفهم اني عايز اتدرب
،،شششششييييششششششش،، صوت تفعيل هالة قوية كانت خارجة من التنين الاحمر خلت الجو شبه معتم والحراس وقعو على الارض رغم قوتهم شاهي بدات تتوتر على عكس عادتها وانا واقف ثابت في مكاني متحركتش ولا اتهزلي حتى جفن واحد
،، انت بتعمل ايه ؟ انت ازاي تجرؤ انك تظهر هالتك العبيطة دي قدامي ?،،
وهنا خلص الجزء التاني من قصتنا النهاردة وياترى مين الي غضب كدا وهيحصل ايه بعد كدا وادهم ازاي اصلا خرج من الزنزانة وشكله ازاي اتغير كدا طوله وعضلاته زادو وياترى هيعمل ايه مع الاتنين الاقوياء من الرتبة S والمصنفين عالميا استنو الي جاي وهتعرفو ولو حابين تشاركوني رايكو وتتوقعو ياريت اتشرف برايكو الي يهمني جدا ?
اه صح نسيت اقولكو على قصة حلم المراهقة في مسابقة الربيع الوردي ومتنسوش تصوتولي ?
سلام يا مستيقظين
?
الجزء الثالث
وصلنا الجزء الي فات لما التنين الاحمر فعل الهالة بتاعته عشان يخوفني بس انا كنت واقف ثابت ولا اكن حاجة موجودة بس من الناحية التانية فيه شاهي كانت متوترة بسبب الهالة دي رغم قوة تجمل شاهي العالية والحارسين طبعا الي ملهمش لازمة كانو حرفيا عملوها على نفسهم من الرعب الي عملو التنين الاحمر بسبب الهالة بتاعته والتنين الذهبي كان حرفيا واقف بيتاوب اول لما فعل التنين الاحمر الهالة بتاعته تعبيره اتغير تماما
،، انت اتجننت ؟ انت ازاي تجرؤ تفعل هالتك الضعيفة دي قدامي وانا واقف يا حيوان انت ?،، قال الجولدن دراجون وهو بيغير تعبير وشه لتعبير جد وغضب الي خلى زميله يخاف منه لانه تقريبا الغى تفعيل هالته فلحظة وانا براقب دا كله بصمت
﴿ملحوظة صغيرة بس انا ترجمت الاسمين بالانجليزي عشان تبان وتلعلع كدا ماعلينا نكمل ﴾
،، انا اسف بس ...،، قال الريد دراجون قبل مايقاطعه الجولدن دراجون من غير مايفعل هالته وهو باين عليه انه مهيب جدا
،، من غير اسف دا اخر تحذير ليك مش هتتكرر تاني ،، وقال الجولدن قبل مايرجع يضحك تاني ويرجع زي ماكان
،، الظاهر كدا انك انت القائد بتاعه... ونعم?،،قطعت الصمت بالجملة دي الي خلت الريد دراجون هيشيط مني وعايز يهجم عليا يقتلني ناو
،، لا بس اي رايك ؟ اخدت بالك من الطريقة ؟،، رد الجولدن دراجون وهو بيضحك وبعدين كمل ،، ادهم انت اخدت الكارما بتاعة الدونجون صح ؟،،
،، وايه يعني فيها ايه ؟،، رديت وانا باصص ليه ببرود
،، ولا حاجة احنا بس كنا عايزين نتفاوض عليها لانها تهمنا ،، رد الجولدن دراجون وهو حازم
،، اه ممكن بس فيه مشكلة واحدة صغيرة ،، رديت بتعبير عابث ،، وبعدين كملت ،، اصل انا اكلتها كلها،،
،، لا عادي طالما صغ... ،، رد الجولدن دراجون وبعدين وقف وكمل لما استوعب ،، احا انت بتقول ايه انت عبيط ولا بتسرح بينا ؟،،
،، لا بجد اكلتها بجد مقولكش على طعمها جمداااان ابقى جربه ،، رديت عليه ببرود
شاهي كانت واقفة من الصدمة مش مصدقة ازاي دا حصل مش فاهمة ازاي اصلا ودا شبه مستحيل
،، انت بتتكلم بجد يعني انت مستوعب الي بتقوله ؟،، رد الجولدن دراجون وهو بيحاول يستوعب الموقف وبعدين كمل ،، بص يا ادهم انا متفهم انك لسه خارج من زنزانة خطيرة وواجهت كتير طبعا وبحكم خبرتي بما انك دخلت وخرجت منها لوحدك معنا كدا انك انهيتها لوحدك والي بناء عليه انت اتطورت اكيد ودا واضح على شكلك وهيئتك الجسدية بس عايز اوضحلك حاجة انت كدا بتخالف قوانين تحالف الدول العالمي وبكدا بتعادي كل الصيادين والابطال الاوائل ،، قال وبعدين كمل ،، انا هوضحلك اكتر الكارما دي ...،،
،، عارف الكارما دي جوهر الزنزانة ومبتخرجش غير للي انهاها تماما ودي بتكسب الشخص سمات ومهارات وعملات وخبرة الخ وهي مهمة للدول عشان تطور بيها ابطالها الاوائل الخ فاهم بس انا اكلتها كلها ويدوب على ادي ،، قولت بعد لما قاطعته تعبيره متغيرش كان ثابت عكس شاهي والريد دراجون الي كان مش مصدق الي بيتقال وفاكر اني بكدب عليهم
،، بص يا ادهم انا مش هكدبك لاني بصفتي تنين مش شامم من تردداتك الجسدية اي تغير يعني انت تقريبا بتقول الحقيقة بس بكدا انا بحذرك تقريبا انت كدا بتعادي الدول الخمس العظمى لوحدك ودا خطر عليك انت والي قريبين منك ،، رد الجولدن دراجون وهو وجه حازم ببرود
،، تمام شكرا على المعلومة فيه حاجة تاني ؟،، رديت عليه ببرود
،، اه انت بما انك اكلت الكارما زي مانت بتقول الاتحاد مضطر انه يمنعك من دخول الاكاديمية والتعلم فيها بحكم انك استهلكت كارما من المستوى A بتتقسم على خمس دول عظمى اسف بس مش بايدي اعمل حاجة ليك ،، رد الجولدن دراجون وهو واقف وبيلف عشان يمشي وبعدين وقف وقال
،،علفكرة شكلنا كدا هنتعامل مع بعض كتير الفترة الجاية ?،، رد وهي بيشاور للريد دراجون عشان يمشو وخرجو الاتنين من القصر واحنا بنبص عليهم وشاهي مستغربة لسه وبتبصلي
وصف جسمي بعد خروجي من الزنزانة طولي 185 ووزني80 ومعظمهم عضلات متناسقة مش كبيرة بس باين اني اتطورت واتغيرت عن شكلي الضعيف الهزيل قبل كدا لون بشرتي ثابت زي مهو قمحي وشعري الب اتغير عيني من اللون الاسود للون الازرق المائل للبنفسجي شكلها حلو جدا يخليك تفضل باصص ليها متزهقش.
،، هتفضلي تبصيلي كتير ؟،، قولت لشاهي وانا باصص ناحيتهم وهم خارجين
،، ها! انت ازاي اتغيرت كدا ممكن تقول ايه الي حصل ؟ ،، ردت وهي باصة ليا بانبهار
،،اه ممكن بس الاول هعمل التمرين اليومي واحلصة واجيلك نتقابل في قاعة التدريب بعد ساعة ،، قولت وانا بجهز نفسي وخارج للملعب وسبت شاهي وهي لسه بتراقبني ومستغربة مش مصدقة
﴿ لا عزيزي القارئ مش هناولك الي عايزه دلوقتي اصبر شوية ? ﴾
* عند شاهي*
شاهي دخلت اوضتها بعد لما سبتها واتصلت على جميلة
،، ايه فيه اي جديد طمنيني ،، سالت جميلة وهي قاعدة على المكتب
،، ادهم رجع ،، ردت شاهي وهي متوترة
،، ايه بجد؟ ?،، قالت جميلة
* عندي انا في الملعب *
خلصت التمرين بعد ساعة كالعادة والجوايز اجلت استلامها دلوقتي ، دخلت القصر ونزلت للقاعة اقابل شاهي هناك وفعلا لقيتها مستنياني والمرادي مش لابسة البدبة ومش جاهزة زي كل مرة وحازمة
،، ايه مجهزتيش ليه يلا عايز ابدا التمرين دلوقتي ،، قولت لشاهي الي كانت سرحانة وبتفكر في حاجة
،، هاي يالي هنا شاهي ،، ناديت عليها عشان تبصلي
،، ها! ا ا اااه تمام بس مش دلوقتي انا محتاجة اتكلم معاك شوية ،، ردت شاهي بعد لما قاطعت تفكيرها
،، عارف ... عايزة تعرفي الي حصل فانا هريحكو كلكو واقول بقا وامري لل* ،، رديت وانا عابث بمزح
،، كلكو الي هم مين ؟،، ردت شاهي بتوتر
،، للقراء ،، رديت
،، قراء مين؟ ،، ردت هي
،، القراء يبنتي الي انتي بطله في القصة الي ... ماعلينا دا حوار ... المهم اعملي باي باي وخلاص ،، بعمل باي باي للهوا
،، انت بتخوفني كدا يا ادهم احيه ،، ردت وهي بتضحك
،، يبنتي متاخديش في بالك دا حوار كبير كدا المهم نبدا الحكاية ،، رديت وانا بقعد جنبها على الكرسي
*فلاش باك *
كنت انا واقف قدام الوحش الي من نوع الضابط متوتر شوية لانه اقوى مني بس انا من النوع الي مابيستسلمش بسهولة .
،، هتفضل واقف كدا كتير ؟ انت خايف ولا ايه ؟،، قولت الجملة دي الي تقريبا خلته يغضب لانه هجم عليا في لحظة
،، انت ازاي تجرؤ على التفوه بالكلام دا انت اضعف من انك تتحداني حتى ?،، رد وهو بيهجم ومن غير مايفعل هالته كان بيضرب بسيفه بس جمات غير متناسقة وسريعة قوية كنت الي بعمله بحاول افاديه بس بصعوبة صرب ضربة افقية وطيت ضربت رجله بكل قوتي خلته يبعد شوية
،، هاهاها انت فاكر الكام ضربة دول هياثرو فيا ؟ كدا يبقى هتموت بسهولة ?،، قال لما ضربته ضربة تاني وانا طاير في الجو برجلي على دماغه
،،ششششييششش،، فعلت الهالة الاصلية بتاعتي الي زودت سماتي اضعاف وانطلقت ناحيته بسرعة خارقة
( تم تفعيل هالة المستخدم الاصلية بنجاح )
( زادت جميع سمات المستخدم الملك *100 )
( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠*)
( زادت جميع سماتك 1000*)
زودت سرعتي واتحركت بسرعة خطيرة لدرجة اني اختفيت تمام وظهرت وراه وضربته برجلي بس هو صدها بايد واحدة بردة فعل سريعة جدا وحركة سريعة بسيفة كان هيقطع رجلي بعد لما مسكها بايده لحسن حظي اني عرفت افلت لاني ضربت برجلي التانية عشان يسيب رجلي ويصد التانية وبسرعة الضوء رجعت لورا
،، لا حلو يجي منك ... دا الي قدرت عليه ؟? بص واتعلم ازاي تبقى جامد يا... ملك قال ??،،قال الوحش وانا مستغرب ازاي عرف اني ملك النظام او دي قدرتي اصلا هل هو كمان يملك نظام زيي؟
( ركز ياعم انت التاني عشان دا بدا ينرفزني ويتخطي حدوده )
حدوده ؟
( اه طبعا مش النظام الي عامل الزنزانة خلي بالك انت ياعم وركز في الي قولتهولك قبل كدا )
متخافش ... انا عندي خطة
اتدعيت السيف بتاعي من المخزن ودمجت هالتة مع هالتي الاصلية وبكدا خليت السمات بتاعتي تعلى اكتر وتضاعف
اترحكت بسرعة واختفيت وظهرت وراه وضربت المرادي بالسيف وصدها هو بسيفه بسرعة خيالية وضربته برجلي بسرعة خيالية
( تم تفعيل مهارة الفرعنة على العدو )
( تم نجاح المهارة ... جزء من العدو تم تحليله تماما بسبب ضربة المستخدم بالمهارة )
،، الفرعنة ؟ ازاي ؟ هو انت !... ااااااااااه ،، صرخ الوحش الضابط بعد الضربة الاخيرة لاني فعلت الهالة وضغطها كلها في رجلي ودمجتها مع مهارة الفرعنة الي خلت الضربة قوية بصورة رهيبة وغير كمان التاثير بتاعها بعد الضرر الي خلى الجزء كله يتفتت تماما ويعفن
،،ايه وجعتك اوي ؟ طيب مانت عادي اهو يعني مفيش اي افشخانات ?،، قولت الجملة دي ويارتني ماقولت لانه حرفيا دخل في حالة بعد الصرخة دي وعينه اتحولت ولونة اتغير كمان وجسمه اتضخم
( تحذير ... دخل العدو في المرحلة الثانية من الهياج بسبب ارتفاع مكانته ورتبته ... يرجى توخي الحذر لان العدو الان اقوى بكثير من السابق )
شكرا ع المعلومة
،، شششششيييششششش،، صوت تفعيل هالة الوحش خلى الجو يضلم شوية والي خلى كمان درع الجنود الي كانو محاوطينا يتوترو ويخافو حتى الوحوش التانية كلهم حسيت انهم بداو يتوترو لان هتافهم الي كان مالي المكان بدا يضعف
( تحذير ... تم خفض سمات المستخدم بسبب تاثير هالة هياج الوحش وبدوره سيتم تخفيض سمات الجنود )
احا هو انا ناقص
،،ارررغ ،، اختفى الوحش وظهر قدامي وضرب بسيفه اخترق بطني وانا ملحقتش حتى المحه بشبب سرعته حتى بعيني الي سرعة زي دي متاثرش عليها
،، الموت الموت الموت للملك ،، قال الجملة دي وهو بيغرز السيف كمان اكتر واكتر جوا بطني بغل
( تحذير... تم خفض نقاط حياة المستخدم بسبب قوة ضربة العدو )
( تم تشغيل مهارة الشفاء بنجاح ... جاري شفاء الجروح )
( فشل الشفاء بسبب وجود عائق في جسد المستخدم برجاء التخلص منه )
مش عارف اعمل ايه... نظام اقتراح بسرعة
( شجاعة ضربة مزدوجة فرعنة كررها كذا مرا )
حلو والحقنة امتى ؟
( قبل الخزوق )
خزوق ايه ؟
،،اااااااه ،، صرخت صرخة بعد ماحسبت موجع في منطقة غريبة ببص ورا لقيت فيه وحش من الوحوش حدف السيف بتاعه في ضهري
( الخازوق دا ... تعيش وتاخد غيرها )
،، ااررررغ ،، ضرب الضابط الوحش دا ايدي بالسيف وجرحها جرح عميق جدا لدرجة مبقتش قادر احرك جسمي فضل يضرب بالسيف بتلعه كذا ضربة على جسمي لدرجة اني تقريبا فقدت الاحساس على النطق او الصراخ وللاسف افتكرت نفس العذاب بتاع اول مرة جيت فيها الكهف وكمية الالم الي عيشته يومها ممكن الالم الجسدي مينكش كبير بس الالم النفسي كبير جدا يمكن اكبر من اول مرة ، وقعت على الارض على ركبي وهو بيضرب ويضحك بصوت عالي صوت انتصار وصوت هتاف الوحوش حوالين درع جنودي بيعلى اكتر واكتر
،،عاش قائد الجيش ... الموت للدخيل ... الموت للخونة ... اقتله ... اقتلهم ،، صوت صياح الجيش كله الوفات كاملة بتقول نفس الجملة وصوت ضحك الضابط الوحش دا في ودني وهو بيقول
،، ها ها ها ها انت الكائن الاضعف بين كل سلالات الكون كله انتم يا بشر بتسمو نفسكو اقوياء بعقولكم بس لو بصيت ليها من ناحية تانية هنلاقي ان فيه كائنات اذكي منكم بكتير ومع ذلك لسه بتقولو انكم الاقوى بس الحقيقة انكم الاضعف حرفيا هاهاهاهاهاا،، فضل يقول نفس الجملة ويكررها في ودني وانا واقع على الارض يائس تقريبا وخلاص قربت استسلم .
خلاص كدا ... دي النهاية ... دي نهايتي ... انا فاشل ... انا مقدرتش احقق الي قدرت عليه ... انا مقدرتش حتى احمي اقرب الناس ليا ... انا خلاص تعبت انا هسلم للواقع واموت واستريح
...قولت الكلام دا بصوت واطي هادي جدا والجنود بصين ليا مشفقين عليا الملك بتاعهم بيموت قدامهم ومن ضابط جيش فقط ...
،، انا مش هقتلك دلوقتي لا ... انا هعزبك الاول لما انت تطلب مني اني اقتلك وبرضو مش هقتلك هاهاهاها انسان ضعيف،، قال وانا كنت حرفيا يائس مش عارف اتحرك ولا عارف اعمل اي حاجة من الالم النظام اكنه اختفى مش موجود وانا بقيت حااسس اني لوحدي هنا وزاد الم النفس اكتر، سمعت بعد كدا الجيش بيغير هتافاته وبيقول كلمه واحدة
،، ضعيف ... ضعيف ... ضعيف ... انسااان ضعييف ،، وصوت الهتاف بدا يعلى اكتر في وداني وانا ع الارض اكتر ومنهم الي بيضحك عليا من الوحوش ومنهم الي بيهتف للقائد الي تقريبا هزمني
( تبقى من الزمن 6:15:58)
صوت النظام تقريبا صحاني شوية بيفكرني اني في عقاب والمفروض دا الي يحصل غالبا ... بس دا كتير انا بجد تعبت وخلاص عايز استسلم
،، ايه يا انسان مش عايز تقول حاجة قبل ماتموت؟ مثلا تقول ارحمني او ارجوك او اي حاجة تذلك يا بشري وتدل انك الاضعف هنا هاهاها ،، قال وهو باصص ليا وبيحي الجيش بتاعه وكمل ،، دا اخرك اظن ان انت بدل ماتتعاقب هتموت هنا يا.. ملك قال ??،،
انا سمعت الجملة دي وتفكيري وقف لحظة ... تعبيرات وشي ثبتت وعيني فتحت ورفعت راسي الي خلاه يستغرب مني وابتسامته تختفي
،، شكلك نسيت حاجة مهمة يا قائد الجيش يا ذكي ... مينفعش المستخدم ...
( يموت في العقاب ). ،،
قولت الجملة دي انا والنظام في وقت واحد بحماس شديد
( تم استعادة كمية كافية من المانا ... المانا المجمعة الان: 10000/40000)
( تم تفعيل مهارة الشفاء بنجاح ... جروحك ستشفى الان )
( تم تفعيل مهارة الشجاعة بنجاح ... سيتم تقيل الالام والاثار الجانبية )
( تم تفعيل مهارة الفرعنة ... تم النجاح في اصابة الهدف )
بعد لما جمعت المانا الكافية للخطة مستنتش واتحركت بسرعة سماتي العادية ناحيته عشان ميلاحظش حركتي وهو مديني ضهره واول لما كنت قريب كفاية فعلت الهالة الاصلية بتاعتي وخرجت السيف ودمجت هالته مع هالتي وجرحت بس ايده ورجله مع مهارة الفرعنة بس لان دفاعة وقوته الجسدية اقوى مني بكتير .
،، اررررغ ،، صوت تفتيت اجزاء جسمه الي اتفرعنت
،، انت ازاي تجرؤ يا وقح انك تعمل كدا فيا ؟ ،، قال القائد الوحش وهو بيتالم من وجع تحليل جسمه
،، انا الي هبقى الملك ?،، رديت عليه ببرود وانا بكمب تجريح في باقي جسمه والباقي على مهارة الفرعنة هي فعلا تستحق انها تكون للمصريين القدماء لانهم ديما بيبهرونا حتى بسحرهم
صوت الهتاف وقف تماما اول ماوقعت القائد بتاعهم على الارض والجنود بتاعتي حسيت انهم فرحو م عارف حتى ازاي بس تقريبا بسبب الرابط بتاع ملك الفراعنة دا زي مالنظام بيقول
،، ااااااااه ،، صوت صراخ قائد الجيش وجسمه بيتحلل قدامه وقدام جيشه وانا واقف ارقب بصمت انا والجنود بتاعتي
،، سلام يا قائد عالي المقام ??،، قولت وهو بيتحلل اخر جزء من جسمه كانت دماغه وعلامات الهلع على وشه بتختفي معاه واحدة واحدة
( تم قتل قائد جيش الوحوش بنجاح )
( بما ان العدو مات بسبب مهارة الفرعنة يمكنك الان تحويل العدو الي جندي خادم للملك )
( تم تحويل العدو الميت الي جندي خادم للملك بنجاح)
( بما ان العدو كان قائد لجيش في حياته السابقة سيتم ترقيته الي رتبة الملازم في جيشك ياملك الفراعنة )
( برجاء تسميه الضابط الجديد ياملك الفراعنة )
اسميه رام
( تم تسمية الضابط بنجاح)
،، مرحبا سيدي ... هل تامرني بشئ ؟ ،، اتكلم الضابط رام والي خلاني استغرب هل كل مايعلى رتب افراد الجيش الفرعوني تزيد امكانياتهم ؟
( في الحقيقة اه ولسه الي جاي احلى يا ملك النظام )
اخيرا ظهرت ياعم انت مكنتش معبرني ليه ؟
( عادي انا عارف انك مش هتموت وعارف خططتك من الاول اصلا )
اه يا خبيث ?
( ياعم ماشي خبيث خبيث انت مش قتلته عايز ايه تاني )
ولا حاجة المهم انا المفروض اقتل ال 50000 دول ؟
( براحتك لو م عايز تكمل بس نصيحتي اقتلهم كلهم هتستفاد اكتر وغير كدا بعد لما القائد بتاعهم مات قدام عنيهم سماتهم وروحهم المعنوية قلت انت مش شايف بيبصولك ازاي وحتى مبيتحركوش خطوة واحدة )
فعلا انا مستغرب لحد دلوقتي ليه مهجموش ينتقمو
( هم كدا القائد بتاعهم مات يعني هم من غير مركز قيادة ممكن يتوهو اصلا وينسو نفسهم اصلا )
للدرجادي ؟ طيب انا جاتلي فكرة افكرهم بيها ??
( تم زيادة خبرتك في استخدام الفرعنة استمر في السعي لتصير ملك الفراعنة )
( تم زيادة عدد افراد الجيش الي 30/30)
( لقد تم اكتساب جوائز الانجاز )
( جاري تاجيل استلام الجوائز لحين اكتمال الوقت تماما والجروج معافى)
انطلقت ناحية الوحوش وامرت الجنود والضابط يقتلو اكبر عدد من الوحوش دي وانا برضو كنت بهجم عليهم انا عشان افعل مهارة الفرعنة على العدو كنت ممكن اجرحه في المناطق الحيوية بس انما الجنود كانو لازم يقتلوهم تماما انما الضابط كان عادي ممكن زيي يصيب مناطقهم الحيوية ويموتو ويتحولو للدمج وندمجو ويزودو قوتهم باجسادهم
فضلنا نقتل فيهم واحجز اجسادهم في المخزن بتاعي منهم الي كان بيقاوم وبرضو بيتقتل ومنهم الي بيسلم نفسه وهو محبط ويائس اصلا
بعد ساعتين ونص كنا تقريبا خلصنا على كل الجسس الي موجودة في الكهف
( الوقت المتبقي 3:31:53)
( تم قتل 50000 وحش عالي المستوى بنجاح )
( تم اكتساب جوائز جاري تاجيل استلامها )
( تم اكتساب خبرة في الفرعنة )
( زادت معرفتك في مهارة الفرعنة )
( زاد عدد الجنود الفراعنة ل500/500)
( جاري تشغيل مهارة التضخيم ١٠*)
( زاد عدد الجنود الفراعنة ل 5000/5000)
( جاري دمج 50000 جثة وحش مع جنودك كلهم )
( تم الدمج بنجاح )
( تم ترقية رتبة الملازم الي رتبة رائد جيش )
﴿﴿ ملحوظة رتب الجيش هنا هتكون كالاتي من اليمين للشمال :
ملازم _ رائد _ قائد _ لواء_ مشير _ رئيس اركان _ امبراطور _ مساعد الملك ﴾﴾
( بما ان رام ارتقى رتبة ستزيد قوته بشكل ملحوظ وكبير ... اسعى لتكون ملك الفراعنة )
( تم انتهاء المرحلة الثانية من العقاب بنجاح وتم تعلم الدرس جاري تجهيز المرحلة الاخيرة يرجى الاستعداد )
( تم التجهيز بنجاح ... نتمى للملك التوفيق )
ظهرت كمية الرسايل دي من النظام كنت تقريبا ابتسمت وارتحت بس الابتسامة دي اختفت بسبب الرسالة من النظام ان فيه مرحلة اخيرة من العقاب...
احا هو فيه تاني ؟ انا تعبت بجد كدا كتير المرة الي فاتت جابلي 50000 وحش وقائد ليهم اقوى مني بكتيير ولولا الوقت والحظ كنت تقريبا موت
انا واقف مستني الي هيجي بعد كدا ايه وياترى الجيش المرادي هيبقى كام وفيه كام قائد المرادي انا مش عارف ومتوتر شوية على الرغم اني بقيت احسن شوية
( تم ظهور تحدي العقوبة الاخير
درجة الصعوبة : جحيم
معلومات التحدي : زعيم الوحوش الفينيقي
قوة الهالة : 5000000
نقاط المانا : *******
نقاط الحياة: **********
هو وحش قديم كان يظهر في الاساطير الفينيقية القديمة لم يتم هزيمتة قط طوال حياته وكان سببا لذعر الفينيقيين وابطالهم )
( تنويه ... اذا تم هزيمة التحدية الاخير قبل انتهاء المهلة سيتم مضاعفة الجوائز المؤجلة والمكتسبة حينها )
مفهمتش حاجة بس شكل كدا الحوار كبير فشخ
الوحش سماته تقريبا اكتر بكتير من الالف الغامض الي كان منهم الضابط والجي...
،،احا ايه دا مين دا ؟،،قولت بصوت عالي بعد لما لقيت فيه كائن شبه القط صغير لونه اسود بس راسه شكلها مش راس قط راسه شبه راس الديب او تعلب
( هو دا زعيم الوحوش الفينيقية القديمة الي انت قتلت الجيش بتاعه هو دلوقتي غاضب جدا وانا رصدت نية قتل خارجة منه )
دا؟ دا لمؤاخذة بتاعي اكبر من... ،، اارررررغ ،، خرج مني الصوت دا لما حسيت ان فيه قوة رهيبة ملاحظتهاش حتى ضربتني طيرتني لورا وخبط في حيطة الكهف
ايه الي حصل يانظام
( انا حذرتك سلام ببا اسيبك مع عقابك يابرنس ?)
انت يعم طيب هقولك بس استنى طيب هقولك
(...)
مبيردش برضو وسابني كالعادة
قومت باثار الم خفيف من اثر الضربة بعد لما فعلت مهارتين الشجاعة والشفاء وبصيت على القط دا او شبيه القطط كان واقف مكانه تقريبا متحركش
طب ازاي هو جالي ضربني بسرعة ورجع مكانه تاني ؟ فجاءة اتحركت صخرة ضخمة من ورايا لوحدها ولقيتها بتعلى في الجو فوقي وف لحظة نزلت عليا بس انا لحقت نفسي في اخر لحظة واتحركت قبل ماتلمسني ، للاسف حركتي كانت لقدام ناحية القط دا من غير مايتحرك بس شاور ناحيتي معرفش ليه سمعت صوت تحت بصيت لقيت جسمي بيتكسر وبتخرج منه صخرة حادة كانت دخلت في ضهري وخرجت من بطني من غير حتى مالاحظ
،، على الرغم انك ضعيف بس فيه ريحة قديمة اوي خارجة منك ... دي فرعنة صح ؟ ،، قال القط بصوت اجش مرعب صدمني ازاي الجسم الصغير دا خرج الصوت دا
،، ايه مستغرب مني ؟ للاسف مش هتستمر في اندهاشك دا لانك هتموت دلوقتي ،، قال وانا صامت ومردتش واتحرك بسرعة خرافية اعلى من سرعة الضابط باضعاف حرفيا
وقف قدامي وضرب بس ضربة خفيفة بايدة الي قدام او رجله مش عارف ... ،، اررررررررغ ،، انا بعد الضربة دي حسيت بان جبل حرفيا ضربني في بطني
،، ايه وجعتك اوي كدا ؟. ...معلش ،، قال وهو عمال يستهتر بيا طول القتال
جه يكررها تاني استدعيت بسرعة جندي وخليته يقف قدامي عشان يمتص الضربة وفعلا حصل وامتص الضربة واتالم الم شديد جدا واختفى
( تحذير ... استخدم العدو مهارة الفرعنة على جنودك ... اختفاء الجندي لا يعني انه اختفى تماما ولكن سياخذ ربما يوم كامل لاعادة التهيئة لذا فلن تستطيع استدعاء نفس الجندي مجددا خلال فترة التهيئة )
معني كدا اني لو كررتها كتير ممكن اخلص جنودي كلهم ويدخلو في التهيئة دي ومعرفش اقتله لغاية لما الوقت ينتهي ممكن كمان يستخدمها عليا انا ومعرفش ياعتها ايه الي هيحصلي
،، ايه ؟ مستغرب انا ازاي بستخدم المهارة الي معاك؟ بسيطة انا بعرف انسخ مهارات اي حد واستخدمها ضده بمجرد اني فعلت نية القتل يلا بقا عشان تموت بسرعة ?،، قال القط بنفس الصوت البشع
،، طيب للمعلومة بس مينفعش المستخدم يموت هنا ،، رديت عليه وانا بتالم من الدفعات
،، عارف انت دا عقابك من النظام انك متموتش هنا وانا هعاقبك لانك قتلت جيشي كله ،، رد وهو غاضب جدا وبيفعل هالتة
( تحذير هالة المستخدم في ازدياد بس الدخول في حالة الهياج رجاء توخي الحذر ايها الملك )
(هالة العدو الان تضاعفت : 50M)
احا هو انا لاحق عليه وهو عادي جاي تهيج هنا ?
القط حجمه كبر شوية بقا اد كلب مثلا سرعته بقت خرافية وحركته وقوته بقت اعلى بكتير من قبل كدا ضرباته بقا تاثيرها اعلى حتى بعد مهارة الشجاعة والشفاء تاثيره مؤلم برضو فضلت على نفس الحال استدعي جنود قدامي وورايا عشان سرعتي مش هلحق اتحرك واجاريه كنت بس بحاول اسرع سرعة تفكيري عشان تساوي سرعة حركاته
( عدد الجنود القابلين للاستدعاء: 4000/5000)
(عدد الجنود تحت التهيئة : 1000)
فضلت ساعة على نفس القتال دا لغاية لما تعبت عقليا بسبب كتر الاستدعاء وبعدين جتلي فكرة ، بصيت على الوقت الي باقي
( الوقت المتبقي 02:10:56)
حلو اوي لسه فيه وقت لو نجحت الخطة دي هكسب كتير ، اتحركت باقصى سرعة ليا ناحيته هو طبعا واقف تقريبا فهم انا عايز ايه وبكل سهولة اتحرك وجاب سرعتي بدون اي جهود
،، انا عارف انت عايز تعمل ايه وم هتعرف هاهاهاها استعد ،، وقال بصوته الاجش المرعب وضربني ضربة رجعتني لورا
كررت نفس الضربة ورجعتني لورا تاني ، ابتسم ابتسامة مخيفة ولما كررت نفس الضربة هو جه ونسخ الضربة نفسها وردها ليا
( تحذير ... تم تفعيل مهارة الفرعنة على المستخدم )
( تم نجاح المهارة )
( جاري مقاومة النظام للتحليل بقوة ملك النظام )
( تم النجاح في المقاومة ... رجاء توخي الحذر )
زي ماتوقعت ... كررت نفس الحركة بس المرادي من غير قوة ولا هالة بس مجرد سماتي ضربة واحدة من سماتي هو استهتر بيها واستقبلها وردها عادي
( تم اكتساب نقاط سمات العدو ... تم اكتساب ناقط قوة هالة العدو )
( حدث خطا في الحساب ... تحذير حدث خطأ في مقاومة الاكتساب )
( لن تكتسب اي نقاط سمات الان وسيتم تاجيلها مع قوة الهالة )
،، انت عملت ايه ؟ اااااااه ،، القط صوته رجع زي الاول تاني وقوته وهيجانه رجع زي الاول تاني وحس انه بقا اضعف شوية
،، مفيش بس خليت مهارة النسخ بتاعتك دي تعكس عملها ،، رديت عليه بابتسامة
،، ازااي دا مستحيييل انت ازاي تجرؤ ،، رد قبل ماقاطعه
،، بس بقا كلكو تقعدو تقولو تجرؤ وكلام اهبل وفي الاخر تموتو ،، رديت عليه وانا بضحك بصوت عالي لغاية لما غضب وبعدين كملت ،، مهارتك بتنسخ بس المهارات والقوة الي اعلى منك وتخليها في صالحك انا كل الي عملته اني عكست الفكرة ...خليتك تعتقد اني بستخدم قوتي ومهاراتي القوية بس في الحقيقة انا استخدمت بس سماتي الشخصية الي هي اصلا اضعف بكتير من سماتك الشخصية او الوحشية بمعني اصح وحصل زي خطا في النظام بس مايخبيك تستخدم السمات دي خلاني انا استخدم سماتك واعتبرني انا مستخدم النسخ ،، قولت وانا واقف بثقة ومبتسم وكملت
،، شوقت سهلة ازاي ... القوة مش كل حاجة ،، وبصيت ليه بانتصار
،، شكلك ذكي جدا فوق ماتصورت عنك ... طيب هحاربك دلوقتي بكل قوتي لانك تستحق ،، رد وهو بيقوم بصعوبة من اثر صدمة الضربة
،، برضو ؟ انتو كلكو كدا يعني ؟ ،، قولت كدا وانا بحاربة من غير اي طاقات ولا استخدم اي حاجة هو برضو فهم طريقتي وخطتي وبدا يجاريني وحرفيا حتى وهي مبيستخدمش هالتة اقوى بكتير من القائد الي حاربته في اقوى حالاته
هجم عليا وبضربه واحدة طيرني حرفيا طبعا عشان انا قفلت مهارات الشجاعة والشفاء عشان مينسخهمش ويستخدمهم بس عانيت معاناة كبيرة بسبب الالم وفقدان نقاط الحياة بسرعة
( تحذير نقاط حياتك في الانخفاض الان )
شوفت الرسالة وانا بتالم وكملت هجوم عليه والمرادي بقيت استدعي جنود واضرب بيهم كطلقات ضخمة يعني انط في الحو واطلق الجنود عليه وهو بكل سهولة يصدها فضلنا تقريبا نص ساعة على الحال دا لدرجة ان في دوامة اتكونت بسبب تحركاتي في الكهف
( عدد الجنود المتبقيين : 5000/100)
حرفيا خلصت كل الجنود بتاعتي لغاية لما خلصو خالص ومفضلش غير واحد بس هو رام القائد طبعا وانا حرفيا حسيت ان دمي كله خلص وهموت
( نقاط حياتك الان اقل من 10%)
استدعيت رام وقولتله ويهجم عليه من قدام وهو الوحيد الي كان قادر يكمل معاه في القتال عكس الجنود ، لفيت انا من وراه بسرعة وخرجت سيفي وهجمت عليه غرزت السيف في ضهره
،، هاهاهاهاها انت فاكر ان هجوم زي دا هياث. ارررررغ،، خرج ددمم اسود من بوقه وانا بغرز السيف في ضهره
( تم تشغيل مهارة الفرعنة بنجاح ... تم اصابة مناطق الهدف الحيوية بالفرعنة جاري تحليل اعضائة )
،، انت ازاي عملت كدا ... انا الحق عليا اني استهترت بواحد ضعيف زيك ... انا فكرتك صاحب شهامة ونبل ... انت متستحقش انك تكون ملك ،،اتكلم بصوت عادي لما قوته ونقاط حياته انخفضت جدا وبصراحة صعب عليا شوية بس دا ميمنعش انه كان عايز يقتلني
،، انا بعتذر ليك بس مكنتش هقدر افوز عليك غير بالطريقة دي وانا معترف اني مكرت عليك ،، رديت عليه وانا مبتسم شوية هو اه كان عايز يقتلني بس انا مكنتش بقاتله بنبل وكملت ،، وبعدين صح انت اقوى مني يعني من حقي استخدم اي طريقة اكسب بيها .. بقولك ايه ايه رايك تبقى في جيشي ؟ ،، سالت وانا عارف انه هيرفض بحكم انه زعيم وكدا
،، موافق ... اررررغ،، خرج منه ددمم كتير وخرجت منه سيفي وبعدت شوية مستغرب من رده
،، موافق ؟ انت بتتكلم جد ؟،، ردست عليه وانا مش مصدق الي قاله
،، ااه ... موافق ... انا ... كنت طول ...عمري... بحلم بسلام لعالمي... وشعبي ... وشوفت جزء منه فيك... وشوفت السلام دا في جنودك ...لان نيتك ظهرت فيهم وهم كانو مليانين طيبة... عكس الي كنت اعرفهم عليه ... انت شخص كويس ويسعدني اني اكون تابع ليك يا ملك ،،ومات وهو على الارض قدامي وانا شايفه بيطلع في الروح قدامي لو كان بايدي كنت عالجته وخليته صحبي .
( تم قتل الزعيم بنجاح )
( تم اكتساب خبرة كثيرة في مهارة الفرعنة )
( زادت خبرتك بشكل ملحوظ في معارة الفرعنة لقد فتحت مشتق جديد من مشتقات الفرعنة )
( تمت زيادة عدد الجنود بنجاح 10000/10000)
( تنوية يمكن لكل 5000 جندي زيادة انشاء فرد ضابط جديد في الجيش )
( تم بنجاح تحويل الزعيم الي فرد من افراد جيشك )
( هناك خيار من الاثنان ... اما ان تحول الزعيم الي فرد جديد وهذا لن يكون بمثل قوته .. واما ان تدمج بينه وبين جندي او ضابط في جيشك وهناك احتمال ضعيف ان يكون بنفس قوته السابقة )
( تم اختيار الدمج بنجاح ... تم دمج الزعيم مع الضابط رام بنجاح سيكون الفرد الجديد بذاكرة الاقوى في حياته السابقة)
(مبروك ايها الملك نجحت في ابقاء نفس قوة مودة الزعيم كما كانت .. يمكنك الان تسمية الفرد الجديد )
سميته سام
( تم التسمية بنجاح ... لقد ارتقى ضابط الجيش من القائد الي مشير بنجاح تمت مضاعفة قوته بنجاح تهانينا على هذا الاختيار يا ملك)
اه صح ... ممكن اعمل كدا عادي ... ساام
امرك يا سيدي ...
كدا فاح ليا طمان ضابط جيش زيادة زي سام عاش اوي دا ... على الرغم اني كنت ممكن اخلى الاتنين ضباط بس كان فيه احتمال ان سام ميبقاش بنفس قوته دي بس يلا مش مشكلة لسه الجايات اكتر من الرايحات ...
فضلت اتكلم شوبة مع سام واتفاجات انه محتفظ بذاكرته حتى بعد ماماته وصحيانه شوية وظهرت كذا رسالة من النظام فرحتني جدا بصراحة
( مبروك لقد انهيت التحدي قبل انتهاء المهلة بكثير ...سوف يتم حساب قيمة جوائزك )
( سياخذ ذلك وقت كبير نظرا لكثرة الجوائز )
( جاري الجروج من زنزانة العقاب : كهف العالم الخامس )
وظهرت بوابة قدامي وخرجت منها حاسس اني اقوي بكتير حتى من غير جوائز السمات كان الوحشين لسه موجودين تقريبا اختلاف الوقت بين الابعاد مختلف لانه زي مايكون ممرش اكتر من دقيقة في الزنزانة الخطيرة دي بصيت للوحشين الديناطور الي قدامي لقيتهم على حالهم من ساعة ماسبتهم واتسحبت في زنزانة العقاب ... هي بصراحة المرادي مكنش عقاب ليا مش عارف مقصودة ولا لا بس انا حاسس اني اقوى بكتير من قبل مادخل العقاب دا
،، خراااااع،، صوت الوحشين صاحو اول ماشافوني وتقريبا حسيت انهم شافو شوية تغيير لاني هالتي وقوتي بقت اعلى بكتير من الاول
،، سام،، استدعيت سام بس ومعرفتش استدعي باقي الجنود لانهم في حالة تهيئة لمدة يوم كامل بس مش مشكلة سام دا قوته اكبر بكتير اصلا قبل كدا لما كان زعيم وباين سماته عندي في صفحة ضابط الجيش ...
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0( تابع نظام الملك)
الاسم : سام ( رام)
الفئة: ضابط جيش الفراعنة 1
الرتبة: مشير فرعوني
استهلاك المانا للاستدعاء :10000
قوة الهالة :50M
نقاط المانا : 10M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: النسخ lvl max _. العاكس lvl max
_____________________________________
حلو اوي دا بقا اقوى بكتير فعلا بسبب النظام ايه العظمة دي ?، مهارة النسخ مهارة فعالة جدا خصوصا قدام الاقويا بس ايه العاكس دي تكونش دي؟
(ايوة يبيه هي دي الي انقذتك الي انت عملته دا زي اختراق مسموح بيه الي بتسموه في عالمكو (الاختراق الاخلاقي ) بمعني ان الهجمة او المهارة مسموح ليك بنسخها وتحتفظ بيها طول القتال ومش بس كدا لا وكمان ممكن تعكسها ودا الي انت عملته على صاحب المهارة عكستها عليه )
ايوة بس دي مهارة خطيرة جدا جتى على مستخدمها ...يعني مثلا لو الهجمة فوق طاقتك مش هتعرف تعكسها وهتضرر
(عادي لو انت الي استخدمتها مثلا واحد زيك عنده مهارة شجاعة بتقلل الالم والضرر ومهارة شفاء بتستعيد نقاط الحياة الي اتضررت بس هو مكنش بيستخدمها كدا )
امال ازاي ؟
( كان بيستخدمها بحيث انه يعكس الضرر نفسه في المهارة ميمتصش اي نقطة واحدة )
دا كدا عظمة اوي .
الي فهمته بقا من نظام الترقية دا ان كل مايترقى في الجيش كل مايبقى اقرب انه يكون مستيقظ بس تحت سلطتي طبعا ويكون برضو حر في افكاره وافعاله .
،،ترررااااااك،، صوت الوحشين وهم بيطلعو في الروح بعد لما سام تقريبا عمل منهم بطاطس محمرة
انا: ايه ياعم انت لحقت انت التاني دنا لسه كنت بقرأ صفحتك بس
سام: سيدي اعتذر اني تسرعت ولكنهم كانو ينون قتلك سيدي لذلك تحركت
انا: سيدي ايه بس يخي طب سيبلي واحد طيب اتعامل معاه انا
سام: العفو سيدي ارجو السماح ولن اكررها مرة اخرى
﴿نزل على الارض على رجل واحدة يترجاني﴾
انا: قوم يا حضرة المشير انت معملتش حاجة تستاهل دا كله
خليت سام ملغيتش استدعائة على الرغم ان دا بيسحب من المانا نقاط كتير بس للحماية خصوصا ان فيه رسايل كتير جت من النظام ومكنتش شايفها لاني كنت فاتح صفحة الجيش الفرعوني
(تهانينا ايها الملك على الخروج من العقاب معافى تماما وانهائه مبكرا قبل انتهاء المهلة )
( تم اكتساب نقاط خبرة 50B)
( تم اكتساب عملات20M)
( تم اكتساب نقاط سمات موزعة عشوائيا 100k)
( تم اكتساب ٤ صناديق من المستوى الفريد الاسمى )
( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠* )
( تم تضخيم ل نقاط خبرة 500B)
(تم تضخيم ل عملات 200M)
( تم تضخيم ل نقاط سمات موزعة عشوائيا 1M)
( تم تضخيم ل ٤ صناديق حظ من المستوى الفريد الاسمى )
انا : نظام افتح بسرعة صفحتي الشخصية
( تم )
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
قوة الهالة الاصلية مجمعة : 25M
المستوى: 200. (20B/500B exp)
الفئة: انسان ( متوسط القوة )
اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية ) ( ملك الفراعنة )
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
العملات المملوكة : 210M
____________
السمات :
نقاط الحياة : 1M
نقاط المانا :100K
القوة :100K القوة الجسدية : 120K
القوة السحرية:90K
الدفاع: 100K الدفاع الجسدي :95K
الدفاع السحري:80K
خفة الحركة : 90K. التحمل : 100K
السحر :الدرجة الاولى
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
____________
سمات اضافية :
1- جيش ملك الفراعنة:
عدد ضباط الجيش ( 2/1)
عدد الجنود الجاهزين 1/10k)
عدد الجنود تحت التهيئة 9999)
استهلاك الجيش للمانا : (10K/H ). ﴿ يعني عشر الاف نقطة مانا في الساعة ﴾
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 7) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 7 ) ( الترويج والهيمنة lvl 1 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)
_____________________________________
انا ﴿في سري ﴾: انا قوة هالتي زادت دا كله ؟ ازاي طيب ؟ ... هل دا بسبب سام ؟ ...ممكن ...وممكن برضو اكون اتطورت للدرجة دي العقاب دا كان كبير وانا عانيت فيه كتير ... بس دي قوة الهالة الاصلية ... هل هي اقوى من الهالة العادية ؟ ... هسال النظام
انا: نظام
( نعمين)
انا: هو الهالة الاصلية دي اقوى من الهالة العادية ؟
( اه طبعا ... بكتير تقريبا الهالة الاصلية ست اضعاف الهالة العادي... لان الهالة الاصلية بتبقا عبارة عن الطاقات الستة الاساسية وهم: الكي_ التشي_ المانا_ الين_ اليانج_ الداو . )
( ومش بس كدا دي بتبقى قابلة للدمج مع اي هالات تاني خارجية تبع المستخدم زي مابتعمل مع سيف بلاك بطاطس كدا انما الهالة العادية مبتبقاش قادرة تتحمل الدمج ولا قادرة انها تتحمل اي طاقات او هالات تندمج معاها فعشان كدا الهالة الاصلية هي الاقوى ومش اي حد يقدر يتحكم فيها ويتقنها انت بس عشان انا معاك لو مكنتش موجود تقريبا كنت هتفضل ضعيف حتى لو مع النظام العادي )
انا: يعني كل دا بسبب حظ النظام الملك ؟
( طبعا اومال انت فاكر ان كلمة ملك دي مجرد حاجة زيادة ... بص انت مع الوقت هتتاكد اني صح ... سلام دلوقتي عشان رايح الحمام )
انا : انت ايه حكاية الحمام دي معاك ؟
(...)
انا: مشي كالعادة
جاتلي فكرة... بما ان المنبوذ عايز مني اقتل كل الوحوش الي هنا وانا معايا سام تقريبا هو قوي جدا بقوة الهالا بتاعته الي كنت فاكرها اقوى مني ومستغرب ازاي دا بس فهمت ان قوة هالتي الاصلية ست اضعاف قوة هالته العادي حتى لو نفس الرقم ..يعني لو قوة هالتي ١ وقوة هالته ١ انا الي اكسب لان قوة الهالة الاصلية ست اضعاف قوة الهالة العادية
انا: سام
سام: امرك سيدي الملك ﴿ ركع على رجل واحدة ﴾
انا: عايزك تدور على كل الوحوش الي من النوع ديناطور وتقتلها وعايزك لما تلاقي الزعيم بتاعهم تبلغني عن طريق النظام
سام: امرك سيدي الملك ﴿ وقام وقف وفلحظة بسرعته الخرافية اختفى من قدامي ﴾
كدا حلو اوي سام دا كان بالنسبالي زي الدرع الي ممكن يتحول لسيف وغير كدا هو وفي جدا وكان متسامح معايا في حياته شكلي كدا لقيت رفيق جيد يحميني لغاية لما ابقى الاقوى في العالم .
روحت لاقرب جبل ودورت على كهف موجود فيه ودخلت قعدت فيه عشان محدش زي المنبوذ يشوفني ويخطفني عشان ياكلني تاني ... فضلت ساعة وانا براقب سام الي بيعمله وكنت بصراحة مبهور بحركته وقتالاته الديناطور الي كانت بتمسح بيا الارض بالنسبالة هو دلوقتي شوية حشرات بيهين فيهم زي ماهانو فيا وهو عارف الي حصل لاني بسمح عادي بمشاركة الذكريات مع جنودي والضابط دا عشان يفهموني من مجرد النظرة او كدا دا غير كمان اني اكتشفت اني اقدر اتواصل مع كل الجنود الي مستدعاه والي غير مستدعاه عن طريق التخاطر ودي حاجة كويسة جدا .
فصلت سرحان في افكاري شوية وسارح في تطوري بتفقد المستجدات الي نزلت جديد واكتسبتها جديد وفعلا انا حاسس اني اقوى مش اقل من ١٠ مرات لما كنت قبل مادخل الزنزانة الخطيرة دي والعقاب طبعا كان مساهم بنسبة كبيرة جدا في تطوري الرهيب دا ، عرفت كمان اني اقدر اتابع كل تحركات الجنود بتاعتي عن طريق النظام دا واسمع كمان الي بيفكرو فيه وبيقولوه وكمان اعرف مشاعرهم انما هم العكس هم ممكن يعرفو مشاعري ويحسو بيها انما ميعرفو انا بفكر في ايه ولا ايه الي بيدور في افكاري ، فتحت المخزن خرجت وجبة من الموجودين وفتحت شاشة النظام عشان اتابع تحركات سام واسلي نفسي وانا باكل عشان الاكل ميحلاش غير وانا بتفرج على حاجة ممتعة ومفيش هنا تلفزيون اه بس فيه سام ...ودا امتع بكتير من اي فيلم اكشن ...
** عند سام **
سام : انا لازم انفذ اوامر سيدي وابهره كمان بقدراتي ...هو شخص كويس وطيب القلب انا مكنتش اتصور اني ممكن اقبل شخص زيه ولا كنت عمري اتخيل اني اشوف كل السلام الداخلي دا في شخص زيه عنده قوة ثبات انفعالي كويس وديما متفائل بيكره الخسارة او بيخاف يخسر بس هو الشخص المناسب ليا وكمان هو الي هيحقق حلمي فانا راضي عن انه يكون الملك وانا الخادم معنديش مانع حتى اموت في سبيل حياته هو ... اوعدك يا سيدي الملك ساظل احميك الي الابد
﴿ انا سامع الي بيقوله والي بيفكر فيه وحااسس بمشاعره فابتسمت من غير ماحس ﴾
وصل سام عند تجمع الوحوش الي ظهرت عنده في الخريطة الي سمحت انها تظهر ليه كان فيه حوالي 50 وحش مع بعض كانو بيتخانقو او مش عارف اوي الي بيعملوه .
،، خرااااااااع،، صوت الوحوش كان عالي اوي اول لما شافو سام كانو بيزقو بعض عشان الي يلحق ياكله الاول بس هم ميعرفوش ان دا المشير سام ضابط جيش ملك الفراعنة
سام كان واقف ثابت مبيعملش اي تعبير لغاية لما وصلو الوحوش ليه ابتسم ابتسامة ساخرة ولوح بايده بس في الجو بسرعة الوحوش كلها اتقسمت نصين بالعرض ، انا شوفت المنظر بلعت اللقمة من غير ماكلها من الدهشة تقريبا نسيت ?
فضل سام يحارب فيهم... يحارب ايه كان بيهش فيهم زي الذباب حرفيا انا اتمطنت عليه وقفلت الشاشة وسيبته يعيش ...
*عندي انا *
افتكرت اني النهاردة معملتش التمرين اليومي العادي فقومت بسرعة عملته خلصته بسرعة في تقريبا ساعة ونص بالظبط ورجعت تاني الكهف قعدت استريح واخد نفسي افتكرت ان فيه ٤ صناديق حظ بعد التضخيم من المستوى الاعلى
انا : نظام ... افتح صناديق الحظ كلها
( تم )
( تم فتح بنجاح صندوق حظ من المستوى الفريد الاسمى )
( تم اكتساب نقاط خبرة 10000B)
( تم اكتساب نقاط عملة 500 M )
(تم اكتساب نقاط سمة موزعة عشاوائيا 50K)
( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠*
تم تضخيم ل نقاط الخبرة ١٠٠٠٠٠B
تم تضخيم ل نقاط عملة 5B
تم تضخيم ل نقاط سمة موزعة 500K )
( فتح الصندوق الثاني بنجاح )
( حظ اوفر المرة القادمة )
انا: احا هو فينا من الغدر ؟ ... تمام ماشي لسه فيه اتنين تانيين
( تم فتح الصندوق الثالث بنجاح )
( حظ اوفر المرة القادمة )
انا: ليه كدا طيب دنا كنت خلاص حبيتك يعني... مينفعش كدا دا مش رجولة علفكرة الي بيحصل دا ?? ... بس لسه فيه صندوق اخير هبص لنص الكوباية المليان حتى لو طلع فاضي برضو انا اخدت جوايز في الصندوق الاول الي عمري ماكنت اتصورها سمات ونقاط خبرة وفلوس اكتر من الي خدتها الاول بكتير جدا
﴿ ملحوظة صندوق الحظ اعلى بكتير من مستوى الصندوق العادي حتى لو الاتنين من درجة الفريد الاسمى ﴾
﴿ ملحوظة تاني عشان الناس الي ملهاش في عملات وكدا الحروف الي بكتبها بالنجليزي جنب الارقام بتعبر عنهم كام يعني:
k يعني الف
Mيعني مليون
Bمليار
Tتريليون ﴿
( تم فتح الصندوق الرابع بنجاح )
( برجاء اختيار ثلاث مشتقات ليتم فتحهم في مهارة الفرعنة )
( يرجى العلم بان مهارة الفرعنة معتمدة اعتماد كلي على المانا )
( المشتقات الست التي يمكنك الاختيار منهم :
١- عين رع .(لا يمكن الاختيار لعدم الاستحقاق)
٢- ختم الفرعون . ( السعر: 150M)
٣- هرم الفراعنة . ( السعر :900B)
٤- عين حورس .(السعر 100T)
٥- ملكة صحراء الفرعونية ( السعر لا يمكن تحديده)
٦- نار الفرعون السوداء ( السعر : لا يمكن تحديده))
ايه دا كله احا انا مش فاهم ولا واحدة منهم ?
.
.
.
.
وبكدا يكون الجزء الثالث انتهي الي اللقاء في يوم الخميس المقبل موعدنا مع الجزء الرابع ... وشكرا على وقتكم الثمين يا مستيقظين ?
اه صح نسيت اقولكم متنسوش تدعموني بالتصويت على قصة حلم المراهقة في مسابقة الربيع الوردي اللينك في الكومنتات تحت ...سلاااااام?
تمت ...
الجزء الرابع ...
اي دا كله مش فاهم حاجة ؟?
ضغطت على ملكة صحراء الفراعنة محصلش اي حاجة اخترت تلاتة منهم برضو محصلش حاجة فضلت ادوس كتير على اي تلاتة ومفيش اي تاثير
انا: ايه يا نظام انا اخترت
( لا يمكن للمستخدم الاختيار )
انا: ازاي يعني مش فاهم ... انت بتديني الجايزة كدا ومش عايزني اختار ؟
( لا املك السبب في مركز معلوماتي ولكن ما أعلمه الان انك لا يمكنك الاختيار الان )
انا : شكرا ... روح لامك يلا
(...)
انا : طبعا اكيد مش هتعبرني ... على وضعك
بعد ساعتين ونص
سام: سيدي لقد انتهيت من امرك وحققت لك ماتمنيت
انا ﴿ ببص ناحيته مخضوض لانه ظهر فجاة ﴾ : اي دا انت عملت ايه بالظبط؟
سام﴿ كان تقريبا جسمه باين عليه الكدمات من اثر القتال ﴾: تم القضاء على جميع اهداف العدو المدعو بالديناطور سيدي
انا ﴿ مصدوم ﴾: ايه!? ... طب والزعيم ؟
سام ﴿ وهو راكع بصعوبة وتالم ﴾ : تم القضاء عليه سيدي
انا : ازاي طيب... انت اه قوي بس بالنسبة للوحوش العادية من الديناطور حتى وحوش النخبة الي كانت بتهيني انما زعيم الديناطور ؟ انت بتهزر ؟
سام ﴿ وهو متاثر اني شاكك فيه﴾ : سام لا يكذب سيدي لقد تم القضاء على جميع افراد العدو بكل انواعه في الخريطة ويمكنك ان تتاكد سيدي من رابطة المشاعر التي بيننا انا لا استطيع ان اكذب عليك سيدي الملك
انا ﴿ حسيت بالذنب ﴾ : مش قصدي يا سام بس انا من الصدمة مش قادر حتى اصدقك ﴿ اتاكدت فعلا انه مش بيكدب من مشاعره الي انا متصل بيها ﴾
سام ﴿ وهو بيفقد توازنة ﴾ : ليس عليك سيدي انا ليس لدي الان سوا ملكي ﴿ وبيقع على الارض بيفقد الوعي﴾
انا ﴿جريت عليه وانا مخضوض ﴾ : سام! سام! شفاء ... شفااااااء شفاااااااااااء
( فشل تفعيل مهارة الشفاء )
( لايمكنك استخدام مهارة الشفاء على اجساد اخرى سوى جسد المستخدم )
( المشير سام لايمكنه النهوض والاستماع لامرك لانه في حالة اعادة تهيئة الان ... سيتم اختفاء جسد المشير سام الان )
( لن تستطيع استعادة المشير خلال ٢٤ ساعة )
انت بتقول ايه طيب يعني انا قولتله لما يشوف الزعيم يبلغني هو ليه اتصرف من دماغه مش فاهم طيب لما يفوق بس هتصرف معاه ?
قومت وانا زعلان وغضبان وماشي من الكهف الي كنت فيه وانا طالع ظهرت رسايل من النظام وقفتني...
( تم قتل جميع الوحوش من النوع : ديناطور بنجاح )
( تم قتل زعيم الديناطور بنجاح )
( تم اكتساب سمات موزعة بشكل عشوائي)
( تم اكتساب نقاط خبرة بنجاح)
( تم اكتساب عملات متجر بنجاح )
( تم اكتساب 2 صناديق حظ بنجاح )
( تم استلام هدية قتل الزعيم بنجاح)
( تم استلام سيف من العالم العتيق بنجاح رتبة الفريد الاسمى)
( زادت الخبرة في مهارة الفرعنة بنجاح)
( بما ان المشير سام حقق هذا النجاز العظيم سيتم ترقيته الي رتبة رئيس اركان )
( زاد عدد الجنود التي يمكنك استدعائها الى (15000/15000)
( تم تقليل كمية المانا المستهلكة لاستدعاء الجيش الي 9500/S)
افتح صناديق الحظ يا نظام
( حسنا ايها الملك)
( تم فتح صندوق حظ بنجاح )
( حظ اوفر المرة القادمة)
( تم فتح صندوق حظ الثاني بنجاح )
( حظ اوفر المرة القادمة... )
شكرا ...روح لامك يلا ?
فتحت صفحة السمات يمكن...
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
قوة الهالة الاصلية مجمعة : 25M
المستوى: 240. (20B/500B exp)
الفئة: انسان ( متوسط القوة )
اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية ) ( ملك الفراعنة )
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
العملات المملوكة : 310M
____________
السمات :
نقاط الحياة : 1.1M
نقاط المانا :200K
القوة :150K القوة الجسدية : 150K
القوة السحرية:100K
الدفاع: 150K الدفاع الجسدي :120K
الدفاع السحري:100K
خفة الحركة : 100K. التحمل : 130K
السحر :الدرجة الثانية
الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0
____________
سمات اضافية :
1- جيش ملك الفراعنة:
عدد ضباط الجيش ( 2/1)
عدد الجنود الجاهزين 0/15k)
عدد الجنود تحت التهيئة 10000)
وقت تهيئة الجنود : ( 22H)
استهلاك الجيش للمانا : (9.5K/H ). ﴿ يعني تسع ونص الف نقطة مانا في الساعة ﴾
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 7) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 7 ) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)
_____________________________________
مشيت ناحية المنبوذ وانا بحدد مكانه على الخريطة عشان ارحله بعد لما نفذت طلبه وانا طيعا مبسوط بالزيادة الكويسة جدا في نقاط سماتي الجبارة دي انا كدا لو دخلت حتى للتلت خادمات مع بعض اظن اني ممكن اهزمهم .
*عند المنبوذ *
المنبوذ كان قاعد في قاع بحيرة متصلة بشلال شرق الخريطة وقاعد متربع بيتامل وهو مبتسم
المنبوذ﴿ في عقله وهو بتامل ﴾ : ياترى الغريب دا هيعيش ؟ ... وهل لو عاش هيعرف يرجع ؟ وهيلاقيني ازاي ؟ بس انا ايه استخبيت في مكان عمر ماحد حتى الجن الازرق مايعرف مكانه في ...
﴿انا بخبطه على كتفة بعد لما نزلتله البحيرة ﴾
،،اااااعغغغغغغعا،، صوته وهو فتح بقوه من الصدمة لدرجة انه شرب ميا كتير واغم عليه .
سحبته برة البحيرة على الشط وفضلت اضغط على بطنه كتير لغاية لما خرج المياة كلها الي في بطنه وفضل يكح كتير جدا وبعد شوية فاق واستعاد وعيه ..
انا: المنبوذ الي المفروض قوي خبطه لكتفه تعمل فيه كدا ؟
المنبوذ : انت ... اا اانت ازاي وصلتلي ؟ وازاي عرفت تهرب من الوحوش اصلا ؟
انا : وصلتلك ازاي ؟ بسيطة ... بسبب النظام طبعا مانت عارف ... وازاي عرفت اهرب من الوحوش فدي ابسط ... انا تقريبا خلصت عليهم كلهم من الوادي كله
المنبوذ : ايوة ايو... انت بتقول ايه !
** في مدينة وسط الوادي تسمى قرية إرم**
كانت هذه المدينة تقريبا شبه حديثة حيث مبانيها من الطوب الحجري الاصفر المستخرج من باطن الجبال المحيطة بالوادي الواسع كانت المباني مرتفعة جدا وعالية تقريبا مثل ابراج العشر طوابق في العالم الارضي في الارتفاع ولكن لا توجد اي انواع من انواع التكنولوجيا والكهرباء التي تغطي سطح الارض بدلا عنها توجد طاقة المانا تستخدم للاضاءة والتسخين والتبريد وما الي ذلك كانو ايضا يستخدمونها في الحروب حيث كانت هذة المدينة عبارة عن مجموعة من القرى المفرقة التي كانت تحارب بعضها البعض للسيرة على الوادي كله حيث هو اامن منطقة من الوحوش عالية المستوى ، كان وسط هذة المدينة يقع قصر الملكي كان قصرا ضخما عالي الارتفاع اعلى بكثير من المباني المحيطة كان مبني ليس فقط الكوب الاصفر مثل باقي المباني المحيطة ولكن كان هناك ايضا الذهب والفضة بالاضافة الياقوت والؤلؤ التي كانت تغطى كافة القصر مما يعطيه لمعانا براقا تحب ان تنظر اليه
كان بداخل هذا القصر الجميل امراة تشبه الارمي المنبوذ ولكنها اصغر في الحجم قليلا واكثر جمالا ووسامة منه عيناها زرقاوتان مختلطة باللون الاخضر الجميل وشعرها بني ناعم وطويل تسرح فيه بمجرد ان تلمسه لديها في جانب راسها قرن مثل المنبوذ يبدو انها توجد في جميع المخلوقات الارميين كان القرن اسود وملتف حول نفسه ولكنه لا ينقص من جمالها شئ اما عن جسدها لهو طويل تقريرا ١٧٠سم
صدرها كبير جدا ومشدود ولكنه يهتز مع كل حركة لها مما يجلعك تتمني ان تقفز وتاكلهم اكل بشرتها شبه بيضاء اقل درجة واحدة من البياض اللوني
اما عن مؤخرتها فهي حقا مؤخرة ملكة كانت متناسبة مع جسدها العاري حيث كانت ترتدي ملابس شبه عارية تظهر اكثر مما تخفي مما يجعل الجميع مفتونا بجمالها كانت هذة الجميلة تجلس على كرسي العرش بخبث وكانها الاقوى في العالم .
الملكة : ايه يا اوساخ مشعارفين تعرفو مكان المنبوذ فين ؟ ايه للدرجادي هو اقوى منكو ؟ المفروض انكم اقوى جنود المملكة
ضابط1: مولاتي ... المنبوذ هو كان الاقوى في المملكة كلها وانتي عارفة يا مولاتي انه هو الاخق بالعرش وانتي قتلتي ابوه واخته التوأم الي المفروض ان ابوه هو ملك هذة البلد عشان كدا انا بقترح انك تسيبيه ااااااااه﴿ صوت تمزيق جسمه ﴾
الملكة : انت ازاي تجرؤ يا حقير انك تتكلم في وجودي بدون اذني ... ارمووووه برة ومش عايزة اي دكر يتجرا ويجيب السيرة دي تاني قدامي
الكل في توتر : امرك يامولاتي
الملكة : حلو ... دلوقتي بقا بما انكم اضعف بكتير زي مابتقولو من المنبوذ دا انا استدعيت منظمة قوية اسمهم الحلفاء الستة ودول اقوى ستة في القارة كلها اظن تعرفوهم ... ادخلو يا حلفائي
"ششششيييششششش" صوت تفعيل هالة الحلفاء الستة الي اتفعل مع دخولهم مرة واحدة كانوسبب في ان الجنود يخرو ع الارض راكعين
ضابط٢ : ايه قوة الهالة دي كلها دي اقوى بكتير حتى من المنبوذ لو واجهوه مع بعض كدا هيدمروه
ضابط٣ ﴿ بصوت واطي ﴾ : وطي صوتك لو الملكة سمعتك هتدبحك زي زميلنا بقوتها المهولة
ضابط ٢: عادي تدبحنا انا مش خايف انت متعرفش اننا اقوى جنود المملكة ولا ايه انا بس عشان بحب المنبوذ مش عايز اقتل الملكة دي " اااااااع"
﴿ صوت اختراق احشائة بسيف مزدوج من احد الحلفاء الستة ﴾
حليف١ : صوتكم مزعج لو استمريتو في رط النسوان دا انا هقطع رقوشكم قبل جسمكم المرة الجاية
الجنود اتوترو وهم راكعين .
جندي٣ ﴿ في سره﴾ : دي فعلا قوة احد اقوى ستة في القارة قطع جندي مملكة المفروض انه اقوى جنودها في غمضة عين حتى من غير مانلاحظ
كانت الملكة تجلس على كرسي العرش بفخامة وغرور تعبيرات وجهها جامدة لم تعلق حتى على فعل الحليف ذو السيفين.
الملكة : اخباركم ايه يا حلفائي واخبار منظمتكم ايه ؟
حليف٢ : مانتي عارفة يا.. ملكة ، وغير كدا مفيش غير مملكتك الي في القارة كلها الي هي اصلا نهبت مئات القرى الي كانت موجودة زمان واستعبدت سكانها مش بس كدا لا كمان قتلتي زعيم المدينة وقعدتي على العرش ونفيتي ابنه كمان انما محدش في القارة كلها قدر يعمل الي عملتيه ويخترق القوانين ويتعدى على قرية او مدينة حتى في القارة كلها ... بس الي مش فاهمة انتي ليه استدعيتينا احنا الستة ؟
الملكة ببرود: خلاص خلصت كلامك ؟ ... انا جبتكم هنا عشان حاجة واحدة بس ... تجيبو راس المنبوذ هنا تحت رجلي ...
*عندي انا والمنبوذ في مكانا السري *
انا : يعني انت عندك طار قديم مع الملكة وهي عشان خايفة منك بتبعتلك ناس تقتلك بس الي بيحصل انك بتخلص عليهم او بتختفي في اماكن محدش يعرف يوصلك فيها ؟
المنبوذ : بالظبط كدا يلا امشي بقا من هنا عشان متتاذيش بسببي
انا : لا امشي ايه انا ماصدقت لقيتك وغير كدا انت وعدتني لازم توفي بوعدك ?
المنبوذ : انا مليش نفس اعمل حاجة وكمان معنديش مانع اني اقتلك دلوقتي وامشي عادي ﴿ انا ببلع ريقي من الرعب﴾. بس مليش نفس برضو اقتل ...انا عايش عشان حاجة واحدة بس وهي اني اقتل المجرمة الي قتلت عيلتي الوحيدة قدام عيني وانتقم لكل اهل المملكة
"انا مش عارف اقول رنت رسالة من النظام "
( تم استلام مهمة الزنزانة الرئيسية : ساعد المنبوذ للوصول لهدفه لتخرج من الزنزانة
النجاح : جوائز قيمة + جائزة مجهولة
الفشل : خسارة جميع سمات الملك والموت)
انا وانا مبسوط : بس يمعلم اتحلت اهي ... كدا انت لبست اساسي .. رسالة من النظام بتقول اني لازم اساعدك في الي انت عايزة عشان اخرج من هنا ولو فشلت هموت
المنبوذ بخبث : كدا حلو اوي ﴿في عقله: حتى لو مش عايزة يساعدني انا عشان عارف اني هفشل اني انتقم واقتلها حاليا هو كمان لو جه معايا هيفشل زي وهيموت ﴾ انا موافق بس بشرط
انا بفرح : ايه هو ...موافق
المنبوذ بخبث: تمشي ومتجيش تاني لو خرجت من هنا
انا بضحك: يعم بس افتحو الباب وانا م هفضل ثانية واحدة ... انا برضو عندي عيلة مستنياني في عالمي ﴿ وببص في الارض وبفتكر سلمى وجميلة والخادمات الي هم فاضلنلي بعد اهلي ماختفو ﴾
المنبوذ بصلي وتغير ملامح الخبث شوية : طيب اظن انك تخلص بسرعة نام وارتاح النهاردة عشان هنبدا التدريب بكرة من الصبح
انا بفرح : حاضر حاضر﴿ وجريت بسرعة ادور على سرير انام عليه ملقتش ﴾ بس مفيش سراير هنا ولا اي حاجة
المنبوذ بضحك: تحب كمان اجبلك قصر تعيش فيه.؟ هههه ناااااام ﴿ بزعيق لدرجة اني اتخضيت وعملت نفسي نمت على صخرة ﴾
المنبوذ في عقله ﴿ شكلي كدا هتعب اليومين دول. ﴾
بعد مالمنبوذ نام على صخرة قصادي انا قومت قعدت مس عارف انام من الصخرة نزلت انام ع الارض برضو معرفتش افتكرت بالصدفة ان فيه عندي حاجة مش عند اي حد مستيقظ اصلا وهي المتجر علطول فتحت المتجر دخلت قسم المنزل واخترت سريرين واشتريتهم كانو رخاص جدا تقريبا نفس السعر الي في عالمي انشات واحد تحتي انا واستريحت كتير بالسنبة للصخرة والتاني انشاته تحت المنبوذ الي بان عليه اثر الراحة اول ماظهر السرير تحته .
في مملكة الارميين
الملكة : هديكلو اي حاجة تطلبوها لو عملتو الي عايزاه
حليف ٢: هتدينا ايه بالظبط ؟
الملكة : اي حاجة انتو عايزينها
حليف١: اي حاجة اي حاجة ؟
الملكة : اي حاجة تطلبوها هنفذهالكو
حليف ١ : عايزين العرش بتاع المملكة كلها
الملكة بخبث : موافقة
حليف ٢: ايه دا بالسهولة دي ؟
الملكة بخبث مش ظاهر: اه طبعا انا خلاص شبعت ومش عايزة حاجة تاني من المملكة دي وكل الي ناقصني اني اتخلص من الخطر الي هو المنبوذ لازم يموت
حليف ٤: اسبوع بالكتير وهنخلص عليه هو فين بالظبط؟
الملكة ببرود : معرفش ﴿ بعدين قامت وهي بتنزل من ع العرش صدرها الكبير بيتهز كل الي موجودين في القاعة بص عليه ﴾ وبعدين انتو اقوى بكتير مما كنت اتخيل فانتو دورو عليه واقتلوه انتو بمعرفتكو
حليف ٥ وهو بيبص لبزازها وبيبلع ريقو: ايوة بس كدا هيطول عقبال مانلاقيه
الملكة ببرود مغرور وهي بتتدلع عليهم كلهم : مش مهم الوقت الي هتاخدوه اهم حاجة ميوصلش لهنا ويتقتلوه باي طريقة ﴿ كانت حاطة ايديها على واحد من الحلفاء الي كان خلاص بتاعه وقف من لمستها دي ومش قادر ، والباقي بيحسدوه ع الموقف الي هو فيه ﴾
حليف١ : تمام هننفذ يلا يشباب ﴿ وقال لواحد فيهم يقعد عشان يكون مع اتصال مع الملكة وكمان يقدر يحميها لو المنبوذ وصل ﴾
انطلقو الحلفاء واحد حارس للقصر وخمسة انطلقو للبحث عن المنبوذ وقتله واظن ان الي فضل هو الاقوى بس وهم ماشيين الملكة وقفتهم وقالتلهم على حاجة انها مهمة ولازم يدوروا فيها برضو ...
في اليوم التالي كانت الساعة تقريبا 05:15 صباحا
المنبوذ كان صحي واستغرب ازاي السرير جه هنا وازاي اتنقل ليه هو من غير مايحس وبص ناحيتي لقاني نايم برضو على سرير زيه ملامحه اتغيرت للحظه وبعدين رجع تاني لنفس الحزم الي كان عليه ضرب السرير ضربة واحدة قلبه وانا من الخضة قومت اجري
اما : كابتن اهرب اهرب زلزاااااال ?
المنبوذ: خد يبن الاهبل رايح فين ... وبعدين ايه الي جاب السراير دي هنا ؟
انا: ايه مش دا زلزال يعني ؟ طب ايه الي صحاك بدري كدا ؟وبالنسبة للسراير فانا الي عملتهم عشان نعرف ننام كويس
المنبوذ بعد لما ظهر عليه علامات الحنين للقصر الي كان فيه : طيب طيب يلا عشان نبدا
اما: اي دا انا مليش في الناشف ?
المنبوذ : مش بقول اهبل ... هنبدا تدريب ياهبل يلا قدامي
انا: اه اذا كان كدا ماشي يلا بس احنا لسا الفجر !
المنبوذ : هو كدا اذا كان عاجبك مش عاجبك غور في داهية
وفعلا بدانا التدريب... الاول خلاني اجري باقصى سرعة ليا واتفاجئ بالقوة الجسدية الي وصلتلها بالسرعه دي وبعد كدا خلاني امسك سيف مصنوع من الخشب وقالي احركه بشكل عمودي بسرعة مليون مرةوأفقي مليون زيهم خلصتهم تقريبا في ساعة وخلصتهم تقريبا في اربع ساعات بالظبط كانت الساعة ٩ صباحا وهو كان مراقبني لو بطات الوتيرة الي مفروض احرك بيها السيف كان بيعد من الاول فدي كانت اصعب حاجة المفروض اني احرك السيف بصورة معينة مش سريعة اوي ولا بطيئة اوي عشان اعرف اتقن وافهم السيف فضلنا على الحال دا طول اليوم وكنت غالبا بمل من تحريك السيف الكتير دا
خلصت التحريك تقريبا اكتر بكتير من المطلوب بسبب انه كان بيعد من الاول بحجة ان سرعتي مش هي المطلوبة وكان الليل جه رجعنا مكانا تاني عشان ننام وخرجت وجبتين من المتجر بتاعي واكلته واحدة عجبته اوي وقال انها اول مرة يشوفها هنا خرجتله واحدة كمان وشبع منهم ونام على السرير...
انا طبعا مش عارف هل هو كدا دا التدريب على فنون القتال ولا هو بيستهزء بيا ؟ ... قاطعني صوت النظام
(لا بيستهزء بيك فعلا وشكله مبيعرفش يعلم ولا يدرب حتى نملة )
انا حاسس كدا برضو **** يستر بقا ومصيعش اليومين دول ع الفاضي ، نمت بعد لما اكلت وانا بنام وصلت رسالة من النظام ان الجنود كلها رجعت لحالة الاستدعاء
انا في عقلي : سام ... انت كويس ؟
سام : نعم سيدي بخير شكرا على سؤالك
انا : اولا مبروك على الترقية اكيد هتبقى اقوي طبعا بس متوقعش انك تبقى مهمل في تنفيذ الاوامر بعد كدا
سام : اعلم سيدي ولكن عندي اسبابي
انا : اممم ... قول
سام: كان يجب علي ان اثبت نفسي لك سيدي واثبت جدارتي ايضا كان يجب ان اكون مخلصا لك وان اكون سيد مسؤلية فانت تركت لي حرية التصرف صحيح ؟
انا : واديك ضيعت نفسك في مجال التهيئة لمدة يوم افرض انا كنت في حاجة ليك ايه الي كنت هعمله يعني ؟
سام: اسف سيدي ارجو العفو عني
انا بعد لما حسيت بمشاعر سام: محصلش حاجة بس بعد كدا تبقى تاخد بالك وترجعلي قبل القرارات دي
سام وهو مطمئن: حسنا سيدي ... تصبح على خير
انا : وانت من اهلو
نمت على. السرير نومه واحد متبنج من اثر التعب والتفكير الكتير نمت اول ماحطيت راسي على المخدة .
*عند الخلفاء الخمسة حاليا *
﴿ لان السادس فضل في القصر ﴾
حليف ١ : اي دا ؟ وحوش الديناطور ملهاش اي اثر في الوادي خالص !
حليفة٤: ازاي دا مستحيل ... حتى احنا صعب اننا نقتلهم كلهم ...
حليف ٢: شكل كدا المنبوذ دا طلع قوي اكتر منا كنا نتخيل
حليف ١ : خلى بالكم كلكم وخليكو ديما حذرين
الحلفاء مع بعض : تمام
حليف ١ : كدا هنغير الخطة بدل ماكنا هنتفرق ونتجمع اول لما حد يلمحه مشهنعرف نتفرق عشان منبقاش اضعف قدامه لو حد فينا واجهه كدا هنفضل مع بعض ودا هياثر طبعا ع الوقت وهنطول شوية
حليفة ٥: عادي الملكة المفروض انها قالت عادي خدو وقتكو بس طلبها التاني دا مش غريب شوية ؟
حليف ١: فعلا غريب جدا يكاد يكون خيالي شوية
﴿ على اساس اننا هنا في بولاق?﴾
حليف٢: لا بس اخدت بالك من جسمها ؟ دا انا عمري ماشوفت جسم كدا في حياتي
حليف ١: ***** اخرس معانا بنات ?
حليف ٢: حاضر ﴿ في عقله: على الرغم انهم عاهرات وانت عارف﴾
حليف١ : هنخيم النهاردة هنا ﴿ بيشاور على كهف في جبل الي كنت فيه ساعة سام لما كان بيقتل الديناطور ﴾
دخلو كلهم الكهف ولقو فيه سرير واندهشو ان فيه اثار نار واكل كنت اشتريتهم انا من المتجر لما كنت في الكهف ساعتها
حليفة ٤: دا فيه كمان سرير هنا ?
حليف ٢: عادي يجماعة يعني معروفة الاقوى هو الي ينام عليه ﴿ وكان رايح عشان ينام عليه ﴾
حليف ١: اقف عندك ...انت بتجرؤ انك تتجاوز حدودك قدامي للمرة التانية ؟
حليف٢ بتوتر: اسف كنت بمزح بمزح
حليف٣: بمزح ازاز ههههه
حليف ١: ولا كلمه ... اخر انذار ليك ... دلوقتي البنتين بس هم الي يتفضلو على السرير والباقي كلهم هينامو هناك في الاخر .
حليفة ٤ و٥ وهم فرحانين : شكرا يا قائد احنا مش عارفين نقولك ايه ﴿ وبيغمزولة ، بس هو بص الناحية التانية لانه المفروض قائدهم ميضعفش قدام حاجة زي كدا دا الملكة نفسها مقدرتش توقعه﴾
راحو الاتنين ناحية السرير وبصت واحدة فيهم للقائد وعمزت تاني وقامت قلت هدومها كلها
التانية شافتها عملت كدا عملت ستار من الارض حواليهم بقا زي اوضة بسرير بسبب الجدار دا
حليفة٤: انتي اتجنننتي ؟ عايزة تكشفي نفسك ليهم ؟
حليفة٥ :. اعمل ايه انا تعبت كل شوية واحد يبصلي بنظرات غريبة وياكل. جسمي بعينه انا تعبت بجد وغير كدا القائد شكله حلو وهيحافظ علي سرنا ?
حليفة٤ : سر ايه يعبيطة انتي عارفة لو عرفو انك ارمية وانا كمان هيعملو فينا ايه ايه ؟
حليفة ٥: ايه هيجيبو مننا عيال ؟
حليفة٤: لا وانتي الصادقة هيحطو فينا اسلحتهم مش هقولك منين ?
الاتنين سكتو للحظات من الخجل...
حليفة ٥: يعني هنفضل كدا لحد امتى طيب انا تعبت بجد انا مش عارفة اخبي قرني وديلي اكتر من كدا دا بياثر على قوتي
حليفة ٤: احسن مياثر على رقبتك... يلا نامي اخلصي يكش نخلص من القرف دا
حليفة ٥: خلاص هنام طيب متزوقيش اله
نامو الاتنين من الارهاق بتاع اليوم كله في سلام لو بصيت عليهم وهم نايمين هتحس انهم ملائكة نايمين من غير اجنحة
﴿ طبعا عزيزي القارئ انت دلوقتي نفسك تعرف وصفهم وحجم صدورهم ؟ ? لا لا مش دلوقتي عزيزي القارئ اتقل ﴾
** في الناحية التانية عند باقي الحلفاء **
حليف٣: دلوقتي هنعمل ايه لو كان كلام الملكة صح ؟
حليف ١: ولا حاجة ... هنفضل ندور ولما نلاقيه هننفذ امر الملكة
حليف٣: بس شكله كدا صانع ماهر شوفت عمل السرير ازاي ؟ لا وكمان بواقي الاكل بتقول انه طباخ ماهر
حليف١: انت اهبل يبني ... مهو ممكن ميكونش لوحده وكدا هنضطر نبعت نجيب دعم من المنظمة بس حاليا خلينا نركز على المنبوذ بس حاليا
حليف ٣ : تمام يلا انا نمت محدش يصحيني ﴿ وبيعمل نفسه نام على سرير فوق الصخرة ﴾
حليف ٢ : ياقائد احنا هنعمل ايه مع الاتنين الجداد دول صح ؟
حليف١: ولا حاجة اظن الاوامر واضحة ... هيساعدونا في مهماتنا بما انهم اقويا جدا وبكدا يضمنو استمرارهم معانا في المنظمة
حليف٢ : بس الصغيرة فيهم شكلها حلو اوي شوفت كانت بتغمزلك ازاي دي اكيد متعودة ?
حليف ١: اوعى تفكر في كدا تاني دول حاليا تبعنا لو حد اتعرضلهم كلنا هنروح فيها فعشان كدا اوعى تسمح بدا احسنلك واحسن لينا كمان
حليف ٢ : تمام... تحت امرك ياقائد .. دلوقتي هروح انام انا تصبح على خير ﴿ وعمل زي الحليف ٣﴾
حليف١ : وانت من اهلو ..﴿ ونام مكانو بس وهو نايم بيفكر مين الي كان هنا دا ؟ ﴾
** عند الملكة **
الملكة كانت في جناحها الي بتنام فيه الجناح كان فخم جدا لدرجة انك تقول عليه قصر لوحده من فخامته وجماله الالوان الجميلة متنساقة فيه بشكل مبهر وهادية في نفس الوقت السرير كان شكله فخم وجميل جدا لونه احمر وابيض متناسقين مع بعض
كانت الملكة لابسة لبس اسخن من لبسها في القاعة تقريبا جسمها كله باين وهي قاعدة على السرير وحاطة رجل على رجل وكانت رجليها الاتنين عريانين تماما مكنتش لابسة اندر تقريبا وكان القميص الي لابساه قصير جدا تقريبا مغطي بطنها ومفتوح الصهر والصدر
شاورت الملكة للي كان معاها في الاوضة او هنقول عليه جناح لانه افخم من كدا بكتير ... تحرك شخص عند باب الجناح ناحية الملكة ...كان الشخص دا لابس قميص نوم شفاف لونه اسود تقريبا شكله بنت بتوضح سماته واحدة واحدة لغاية لما ظهرت تماما
دي بنت في العشرينات باين عليها انها قوية من مجرد نظرة لابسة قميص نوم اسود بتقرب منها وكانت ماسكة في ايديها كرباج... لابسة كعب طويل ورابطة شعرها منظرها يثير بصراحة بس ملامحها شريرة لدرجة تنسيك جسمها وتخليك تهرب منها بس جسمها كان حاجة تانية حرفيا عود متفصل جسم فرنساوي ومتناسق صدر كبير مثير ومتناسق مع جيمها اد تقريبا حبة الرمان او اكبر سيكا مؤخرتها برضو متناسقة مع جسمها
,, طراااخ ،، صوت ضربة الكرباج
الحليف ٦ : انتي ازاي تجرؤي يا عبدة انتي انك تقعدي على سرير قدامي
الملكة : اسفة يا سيدتي ﴿ وبتقعد على الارض ﴾
الحليفة ٦ بتضرب بالكرباج على صدرها : انزلي على الارض يلا بالبوة
الملكة هاجت اكتر ونزلت بسرعة : اسفة يا سيدتي انا عايزة اتعاقب عاقبيني
الحليفة ٦ بتضرب على طيزها بعد لما نزلت على ايديها ورجليها زي الكلبة : رجلي حاسة انها م نصيفة يا لبوة
الملكة وهي بتنزل على رجلها : امرك يا سيدتي حالا هتبقى نضيفة .﴿ وبتلحس رجليها بنهم﴾
حليفة ٦ بتضرب على ضهرها بالكرباج لدرجة ان الملكة اتنطرت جامد من الشهوة : الحسي كويس سا علقة
الملكة بهيجان : امرك يا سيدتي انا علقتك ولبوتك اعملي فيا الي انتي عايزاه
حليفة ٦ هاجت هي كمان من كلامها : طب خدي كمان خدي على صدرك وطيزك ﴿ بتضربها بالكرباج ﴾
الملكة بهيجان : اه اه اه اه اكتر اضربي كمان يا سيدتي انا لبوة محتاجة تتعاقب ااااه
حليفة ٦ هاجت اكتر وقلعت خالص وقعدت على السرير وفتحت رجليها : كفاية يا لبوة دلوقتي تعالي الحسي كس سيدتك
الملكة بدون اي مقاومة طلعت عليه وحشرت بوقها فيه وفضلت تلعب بلسانه وتلحس المياه الي نازلة منها
،، طرراااخ ,, صوت ضرب بالقلم
حليف٦ ضربت الملكة بالالم بعد لما شدة دماغها : انا قولتلك تبلعي عسلي يا لبوة ؟
الملكة وهي هايجة : ااه اسفة ااه اضربيني اكتر عاقبي لبوتك
حليفة ٦ وهي بتصربها كذا قلم ورا بعض لغابة لما خدودها حمرو: خدي يلبوة عشان تتعلمي الادب خدي كمان ياشرموطة عايزة اكتر ؟ خدي ﴿ وبتكمل ضرب بالاقلام ﴾
الملكة هاجت اكتر من الضرب : اااه اااه اكتر ااااه. جاامد اااه اضربي جامددد
شدت حليفة ٦ الملكة من شعرها وحشرتها بين رجليها تلحس شوية وتشدها تاني تضربها بالقلام على وشها جامد كدا شوية لغاية لما جابو كل شهوتهم سوا مفيش ثواني كانت حليفة ٦ مسكتها من شعرها وحشرته على السرير
حليف ٦ وهي ماسكة شعرها : الحسي عسل سيدتك ياشرموطة يلا ﴿ وبتلحس الملكة وهي تعبانة شوية ﴾
وبعدين خليتها على وضعها نايمة بنصها الي فوق على السرير وهي بتلحس اثر الشهوة من عليه ومسكت الحليفة ٦ الكرباج وضربتها بيه علي طيزها جامد ضربتين ورا بعض جسم الملكة اتهز من الشهوة وسخنت تاني
فضلت تضرب على طيزها جامد لغاية لما حمرت اوي كانت الملكة بتتنطط من الشهوة حرفيا
حليف ٦ : انا اذنتلك تتحركي ياشرموطة خدي عشان تتعملي الادب ﴿ بتضربها على جسمها بالكرباج ﴾
الملكة : اسفة اااه اضربي شرموتك علميها الادب ااااه اه اااه اممممم اااه جامد اكتر اااه ﴿ وهي بتتنطط جسمها بيتهز بطريقة تهيج الحجر وبزازها الكبار اوي دول تقريبا ضعف حجم صدر الحليفة ٦ مرتين تاني وكانو بيتهزو برضو ﴾
فضلت الحليفة ٦ تضربها بالكرباج وهي تتنطط من الشهوة والالم لا اراديا لغاية لما اتعودت وبقت تستمتع بس وتصوت جابت الحليفة ٦ مشابك وكهربتهم بقوتها وحطتهم في حلمات الملكة اول مالمسو حلماتها حرفيا الملكة اتنطرت من مكانها لفوق
حليف٦ : ايه يلبوة حلوة الكهربا ؟ طيب عايزة اكتر ؟
الملكة كلنت فقدت النطق وسرحت في الالم الي اخدته مرة واحدة دا وبتتاوه
حطت الحليفة ٦ المشابك دي في صدرها وسابتها شوية تتنطط وتتالم وهي هايجة لدرجة انها جابتهم خمس مرات ورا بعض وراحت الحليفة ٦ جابت زب صناعي ولبسته وجت ورا الملكة وهي بتتنطط قامت حشرت الزب الصناعي مرة واحدة في طيزها
الملكة بهيجان وتعب : ااااااه هموت مش قادرة نيكيني جامد اكتر ااااااه اممم اااااه ااااااه ااااه ااااه .
الصوت تقريبا كان مسمع القصر كله الملكة تقريبا فقدت الوعي كذا مرة بسبب الم المشابك والزب الصناعي الي كانت الحليفة ٦ بتشحنو بقوتها بكهربا وتدك في الملكة حرفيا فضلت على الحال دا وهي هايجة وبتلعب في نفسها هي كمان لغاية لما جابو في وقت واحد وصرخو الاتنين بصوت عالي ونامو على بعض من اثر التعب .
** عندنا. انا والمنبوذ **
تاني يوم الصبح المنبوذ صحاني اكمل التدريب بتاع امبارح تاني واعمله تاني النهاردة كان المرادي النظام بيوضحلي سرعتي وخط في الهوا وانا كل الي عليا اني اتبع الخطوات دي لدرجة ان المنبوذ اندهش ازاي اتعلمت الحركة دي وكرتتها مليون مرة من غير ولا غلطة ... كررت نفس الحركة راسي المرادي وعملتها مليون مرة والمنبوذ بطل يعد لانه عارف اني بعملهم صح وهقف عند المليون بس كل الي كان بيعكله انه بيندهش من سرعة تعلمي
خلصت التلويح بالسيف دا تماما كانت الساعة تقريبا ١٢ الضهر ... قعدنا ناكل واستريحنا شوية وقومنا نكمل التدريب
المنبوذ وهو منبهر : انا مستغرب من سرعة تلعمك دي حتى انا كنت بقعد في تمرين زي دا مش اقل من اسبوع عشان اتقنه
انا بغرور : طبعا اومال متنساش اني عندي قوة النظام وهي بتسهل عليا حاجات كتير
المنبوذ وهو بيحدف عليا طوبة : يخي اجري اومال معرفتش تعمل حاجة ليه وانا كنت بشويك ؟ ولا انت كنت بتشحن ؟
انا وانا توترت: اا ااا اااه طبعا يعني بس انا كنت ساعتها ضعيف وانت كنت بالنسبالي مستحيل انما دلوقتي...﴿ وهو بيبصلي بصة مرعبة ﴾
المنبوذ : دلوقتي ايه ?
انا بتوتر : دلوقتي لسه مستحيل برضو انا بس لما اتعلم منك هبقى اقوى منك ?
المنبوذ : ايه ؟?
انا بتوتر : هبقى ادك يعني في القوة
المنبوذ : ايه؟?
اما بتوتر : يعم هبقى اصعف منك برضو متزعل خلاص
المنبوذ: انا مفيش حد في الوادي كله اقوى مني ... ودلوقتي يلا كفاية راحة يلا ع التمرين
انا قومت واستعديت عشان اهرب من الحوار الممل دا
المنبوذ بحزم : دلوقتي هندخل على المرحلة الثانية من التدريب . وهو التدريب العقلي مع الجسماني .
انت بتقدر تتحمل اد ايه في الوقوف مع الهالة ؟
انا : تقريبا نص ساعة او ساعة بالكتير
المنبوذ : مش كفاية دا قليل جدا اقل حاجة لازم تفعلها يوم كامل من غير حتى ما توقف لحظة ... ودا بيحتاج قدرة تحمل عالية وحتى لو عندك قدرة تحمل عالية انت هتحتاج تقوة عقلك عان يتحمل الهالة دي لفترة كبيرة
انا: طب هيحصلي ايه لو اعتمدت على التحمل بس ؟
المنبوذ : بسيطة ... هتدوخ وتقع وسط القتال ومش بس كدا هتدخل كمان في غيبوبة شديدة وطويلة كمان. فهمت ؟
﴿ ملاحظة ... كدا معني كلامه ان ديما الهالة قوتها بتعمد على السمات والطاقة الي الشخص بيمتلكها انما الفترة الي هيستمر فيها الشخص ف تفعيل هالتة بتعتمد على قوة العقل والتحمل ﴾
انا : يعني تقريبا بس انا مدخلتش في قتال امتر من ساعة لحد النهاردة
المنبوذ : هنا الاشخاص مختلفين عن عالمك... من الي فهمته منك ان عندكو اقوى منك تقريبا ١٠٠ شخص صح ؟
انا : ايوة دول اسمهم المصنفين الاقوى في العالم
المنبوذ : يبقى تقريبا بالنسبة للي هنا اضعف لان التصنيف هنا بيختلف المصنفين هنا هم الاشخاص الي بيحصلهم ايقاذ مزدوج او اكتر
انا : اي دا قصدك الشخص الي بيمر من حالة قوية و مستعصية زي الموت وبيخرج منها حي بيحصله ايقاذ مزدوج؟ دا زي القصص والافلام في عالمي بس دا بالنسبالنا يعتبر خيال
المنبوذ : بس هنا حقيقة ... انا حصلي ايقاذ مزدوج يعني انا تقريبا في نفس رتبة الابطال رتبة SSفي عالمك على حسب كلامك انك بتقول ان ابطال الرتبة S متفاوتة بسبب ان البشر ميقدروش يقيسوها فكل الي ميقدروش يقيسوه بتنقياتهم دي ومع ذلك انا من اقوى تلات اشخاص في القارة حصلهم اكتر من ايقاذ
وهم انا التاني اسمه اينو ودا قوته زيي في فنون القتال تقريبا واقوى مني كمان والتالت اسمه الفرعون الغريب مينا .
انا سمعت اسم الفرعون وعيني لمعت احا دا فرعون ايه الي جابه هنا دا ؟
المنبوذ: بتفكر في حاجة ؟
انا باندهاش : مين الفرعون الغريب مينا دا وازاي وصل هنا ؟
المنبوذ مستغرب سؤالي : الفرعون الغريب مينا دا هو من اقوى تلاتة في القارة كلها وصل العالم هنا وهو بقوة جبارة الي قابلوه كلهم ماتو واختفو والي هرب من مواجهته وشافها قال انها قوة غامضة اسمها الفرعنة بتاخد اجسام الموتي وتعيدها تاني وبيقولو كمان ان عنده جيش جبار من الفراعنة كلهم من سكان القارة الي كانو اقوياجدا اول ماوصل هنا
انا : وايه الي جابو هنا ؟
المنبوذ غير مبالي : معرفش انا مشوفتهوش غبر مرة واحدة وهو كان سبب ايقاظي لاني مريت بقتال معاه مستحيل كنت اخرج منه
انا وعيني بتلمع مندهش من قوة الفرعون دا : طب واينو دا ايه
المنبوذ غير مبالي : دا اذكى مستيقظ في القارة استراتيجي مشهور وهو من اقوى التلاتة زي ماقولتلك ودا عنده ٦ اشخاص دربهم تدريب شديد جدا لدرجة انهم مرو بايقاظهم الثاني سماهم الحلفاء ال٦ ودول اقوى من في جيشة وعمل تحالف مع الفرعون مينا وكونو المنظمات الباقية في انحاء القارة وغالبا هم اشرار
انا: طيب تعرف حاجة عن جيش الفرعون مينا ؟
المنبوذ غير مبالي : دا بقا جيشة م مفهوم جيشة بيتكون من مليون فرد تقريبا وفيهم رتب وكمان بيقدر يخفيهم ويستدعيهم وقت مايحب مسميهم جيش الفرعنة وتقريبا هم الاتنين دول الاقوى في القارة متحدين مع بعض ومع جيوشهم هم لا يقهرو
.ولف المنبوذ وقام مشي وانا وراه .
انا : طيب متعرفش اعلى رتبة في جيشة ايه ؟
المنبوذ مستغرب من سؤالي : انت بتسال كتير ليه يلا عان تخلص تدريبك وانت ساكت
مشي وانا مشيت وراه وقفنا عند البحيرة ونزل فيها وشاورلي انزل وراه بس وهو نازل قالي
المنبوذ : هتنزل تحت معايا وتحبس انفاسك وتعد ١٠٠ ثانية وتطلع تاخد نغس وتنزل تعد ٢٠٠ وتطلع تاخد نفسك وتنزل تزود وهكذا فاهم ؟
انا بهز راسي : فاهم فاهم ﴿ شكل كدا التدريب النهاردة خنيق ﴾
ونزل وراه وعملت تلي قالي عليه عملت لغاية ٣٠٠ ثانية وبعد كدا بقا اصعب الموضوع وحسيت بالخنقة وخرجت .
خرج المنبوذ الي كان من اول التدريب لغاية دلوقتي مخرجش ولا مرة
انا: انت ازاي بتقدر تحبس نفسك الفترة دي كلها
المنبوذ وهو بيشاور على عقله : بدا ... انت بتعمل ايه عشان تحبس نفسك
انا : عادي باخد نفس عميق املى بيه صدري وانزل تاني
المنبوذ : كويس وكدا هتتحمل بس دقايق بسيطة تحت المياه بس انت عايز ساعات تحت المياة عشان كدا استخدم عقلك
انا : طب قولي ازاي طيب فين الطريقة
المنبوذ : هو دا التدريب ... اكتشف دا بعقلك بس
انا مستغرب :. انت بتهزر صح طب خد هنا رايح فين طب مش نازل وهقعد هنا
المنبوذ بصلي بغضب : انا هنزل لمدة نص ساعة كاملة ومش هفتح عيني وانا تحت المياة بس لو فتحت عيني بعد النص ساعة وملقتكش موجود لمدة مش اقل من ساعة ... مش هقولك هعمل فيك ايه ﴿ وعينه اتغير لونها للاحمر اترعبت اول ماشوفتها ﴾
انا : حاضر حاضر ... بس قولي الطريقة طيب هعمل ايه عشان اقعد المدة دي كلها
المنبوذ وهو بيرجع عينه لطبيعتها وبينزل المياة : اعرف بنفسك
انا : طب اعرف ازاي طيب انا الي حطيت نفسي الحطة السودة دي انت فين ياعم نظام
( مقدرش اقولك عشان لو حصل عقلك مش هيتطور والغرض من التدريب دا هو تطوير عقلك)
انا : ايه يعم انت متفق معاه ولا ايه
( لا بس كل الحكاية ان تدريب الشخص دا في صالح الملك عشان كدا مقدرش اغش )
انا : يعم هموت بجد معرفش ... انا لو فاتت الساعة ومنزلتش هيموتني تقريبا
( مش هيموتك متخافش بس ركز وفكر برة الصندوق )
انا : يادي ام الصندوق الي قارفينا بيه
فضلت تقريبا نص ساعة بفكر اعمل ايه وكل فكرة تفشل لغابة لما جاتلي فكرة اني احاول ادخل هوا في بطني وامعائي وكمان في مناطق تانية في جسمي ونزلتتحت المياة والمرادي قعدت ساعة كاملة تحت المياة لما فتح المنبوذ عنيه وهو عارف اني نزلت من نص ساعة ابتسم ابتسامة خفيفة وقفل عينية تاني وفعلا كررتها طول اليوم ونجحت بس كانت اقصى حاجة اني بوصل لساعة ونص او ساعتين واخرج تاني بس المنبوذ من ساعة لما نزل مخرجش. من 8 ساعات .. طب ازاي ؟
نزلت المياة تاني وفضلت مراقب المنبوذ بيعمل ايه .. بس ايه دا ؟ ... دا صدره بيتحرك اكنه بيتنفس تحت المياه...لفيت حوالي اشوف يمكن بيستخدم اي حاجة عشان يخدعني بيها ملقتش خرجت وفضلت افكر طيب هو بيعمل ايه مش فاهم
،،برررااك،،صوت ضفدع كان على البحيرة .
فجاة خطرت في. بالي فكرة?
.بعد 9 ساعات كان الليل جه وكنت انا والمنبوذ تحت البحيرة .
المنبوذ في افكارة﴿ هو بجد قدر يعملها بالسرعة دي دا مش بس قدر يتقن التنفس هنا لا دا كمان قدر يجمع الاكسجين من حواليه في المياة بصورة سلسلة وامتصها وجمعها في صدره واستخدمها للتنفس ﴾
استعد المنبوذ وشاورلي استعد للخروج معاه
المنبوذ : انت كمان قدرت تعمل تنفس الضفدع؟
انا بتعب : بعد لما فصلت افكر سوفت الضفدع قدامي وانا عارف ازاي بيتنفس بحكم انه برمائي فخطرت في بالي الفكرة دي
المنبوذ : كويس اوي دلوقتي نخش على المرحلة التانية من التدريب
انا منهك ومش قادر عايز انام : المرحلة التانية من التدريب مش دي كانت التنفس تحت الماء ؟
المنبوذ : لا دي حاجة بسيطة للتمهيد بس للي جاي
،، شيييش،، صوت انشاء جدار طاقة
انا مستغرب : اي دا؟ مش فاهم حاجة
المنبوذ غير مبالي : فعل هالتك ﴿ وبيفعل هو كمان هالته ﴾
فعلت هالتي واستنيت الامر التاني مفيش المنبوذ اختفى
،،بووووم،، صوت بوكسات متتالية. انا مقدرتش حتى غير اني اتفاداها
المنبوذ : دلوقتي اختبار قوة التحمل العقلي مع الجسدي هتتمرن وانت مفعل هالتك وانت مرهق وقوة تحملك قليلة لغاية لما تضغط على عقلك بجهد اكبر عشان تطور عقلك
فضلنا في التمرين دا ساعات تاني تقريبا النهار طلع علينا وانا كل الي بعمله استقبل ضربات شخص من اقوى تلاتة في القارة بدون حتى ماتحرك عشان زي مابيقول أطور عقلي في الحقيقة انا حاسس انه بيعذبني عشان اسيبه مش بيدربني
في صباح اليوم التالي كان النهار طلع علينا وكل ماقع من التعب يفعل هالته ويقومني بالعافية ويضرب بالبوكسات وانا حرفيا كنت بموت في التدريب بس بسبب مهارة الشفاء كنت بستعيد نقاط حياتي تاني واول لما استعيدها كلها اضرب تاني منه بس الاثر المعنوي كان بيسيب اثر مكنتش بقدر اتحمل وكنت بصرخ من الم الصداع النفسي
فضلنا على الحال دا يوم كمان وانا بتضرب حرفيا بتفرم في دايرة حواليها جدار شفاف من الطاقة
المنبوذ وهو مبسوط انه بيضربني : ايه يبطل اجمد كدا امال فاضل بالظبط ١٠٠٠
انا : يعم خف طيب هو كله ضرب ضرب مفيش شتيمة ؟
المنبوذ وهو بيضحك وباين انه مبسوط: لا فيه ﴿ وخرج سيفة وبدا يجرحني بعد كدا بقا حرفيا بيقتلني بيغز السيف في بطني كتير جدا بس الالم بدا يهدا شوية شوية وبدات انا ادخل في غيبوبة واحدة واحدة ﴾
انا : استني انت قصدك ١٠٠٠ يوم ؟
المنبوذ : لا هههههه ١٠٠٠ سنة يخفيف هاهاهاهاه ﴿ وبدا يكمل طعن بالسيف والبواني لدرجة اني اغمى عليا حرفيا معرفش قعدت اد ايه لاني دخلت في حلم غريب جدا وكان بيتكرر كذا مرة بس كل مرة بشوفه كنت بحس اني بشوفه اول مرة ﴾
الحلم كان في ارض واسعة شبه الارض في عالمي وكانت السماء حمرا جدا وفيه جيش كبير جدا منهم كانو افراد الجيش بتاعي الفراعنة بس معاهم افراد كتير مش شبههم وكانو بيهتفو لحد واقف بعيد جدا قربت منه شوية وانا في الجو طاير مش عارف تقريبا انا شبه الروح الشخص دا كان حوالية هالة غريبة الهالة نفسها كانت واخدة شكل درع وكانت لونها اسود قاطم فيه لمعة باللون البنفسجي الشخص دا كانت ليه مهابة مرعبة وكان بيبص للجيش بتاعه ويرفع سيفه الاسود الي برضو فيه نفس الهالة المرعبة بتخرج منه ومحاوطاه وفجاة الشخص دا بيبصلي مرة واحدة واتفزع ويتكرر تاني نفس الحلم اكنه اول مرة اشوفه
في دايرة التدريب كان المنبوذ موقفش ضرب فيا وهو بيضحك بجنون هو متاكد اني مموتش لانه سامع ضربات قلبي بحواسه الخارقة.
من الناحية التانية في الحلم اخيرا اتغير بعد لما الشخص المرعب دا بصلي اتفزعت والعالم اتغير وروحت مكان تاني عبارة عن فضاء اسود مش شاايف فيه حتى نفسي وفجاة ظهر نور من بعيد وبدا النور دا يقرب ويكبر واحدة واحدة لغاية لما بقا قريب مني انا شايف واحد شبهي تقريبا انا ايوة هو دا انا
انا : انت مين
الشخص الي شبهي : انا هو انت يا حضرة الملك ...استيقظ يا ملك النظاااااااام ﴿ هو صرخ بالجملة دي وطعني بسيف شبه سيف بطاطس بلاك تقريبا كان هو ﴾
انا فوقت من الي الحلم دا او الغيبوبة دي مشفاهم حاجة خالص من الي حصلت دي لقيت المنبوذ بيضرب فيا بكل الي عنده بجنون حرفيا وانا تقريبا مش حاسس بالوجع او انا موت ولا ايه الي حصل
رفعت ايدي وقفت صرباته الاتنين وخرجت السيف صديت ضربة سيفة بالايد التانية ونطرته بعيد وتعبيرات وشي مش فاهم حاجة .لا اراديا اتحركت كدا .
المنبوذ وهو مبتسم بعد مهدي جنونه : مبروك يا ادهم ... انت حصلت على ايقاذك التاني
انا وانا مش فاهم حاجة : انت قصدك ايه مش فاهم ؟
المنبوذ وهي هادي خالص : الغي تفعيل هالتك الاول ﴿ ولغى هو كمان تفعيل هالته ﴾
انا لغيت تفعيل الهالة الاصلية بتاعتي اول ماعملت كدا هو لغا الجدار واختفى
المنبوذ : هفهمك تعالي بس عشان انا كدا بقالي ١٠٠٠٠ سنة ماكلتش
اما حاسس اني فعلا جعان ومكلتش من سنين : وانا برضو بس ازاي مش احنا بنضرب من امبارح؟
المنبوذ : لا انا بضرب فيك وبضغط على روحك من ١٠٠٠٠ سنة
انا مصدوم: ازاي وانا ازاي عايش اصلا مش فاهم
المنبوذ : دا الي وصلني لحالة الجنون وانا بضرب فيك انت كنت تقريبا ميت بس قلبك بينبض وروحك موجودة في جسدك فكان لازم اكمل عشان تستيقظ
انا مستغرب : استيقظ ازاي انا فيه واحد شبهي ظهرلي في الحلم وطعني بالسيف وقالي استيقظ ياملك النظام وكان تقريبا انا شبهي بالظبط
المنبوذ غير مبالي : مش مشكلة ... المهم اني دلوقتي حصلت على اول تجربة ناجحة لنظريتي
أنا مش فاهم مستنيه يشرح
المنبوذ : مش مهم تفهم دلوقتي هتفهم بعدين اهم حاجة دلوقتي تعرف انك حصلت على ايقاظك التاني ودا هتوف الفرق فيه حتى في جسمك ويمكن كمان تفتح طاقات جديدة وتعرف تتحكم افضل في طاقاتك وجسمك
انا : ازاي يعني مش....
( مبروك لملك النظام على حصولة على الايقاذ الثاني )
( لقد حققت انجاز رائع مبروك لقد اكتسبت لقب الايقاظ الثاني )
( لقد اكتسب العديد من الخبرة في مهارات فنون القتال والدفاع )
( لقد تم تهيئة مستواك انت الان في المستوى ١ في الايقاظ الثاني )
( لقد تم فتح سمه جديدة : العقل؛ 1000/1000)
( لقد تم فتح مسار طاقة جديد : الينج ؛ المرتبة الاولى )
( لقد تم فتح مسار طاقة جديد : الين ؛ المرتبة الاولى )
( مبروك بما انك فتحت مساري الين واليانج فانت الان قادر على استخدام جميع تقنيات مهارتي فنون الدفاع والقتال )
( سيتم ترقية التنقنيات كلما ارتفع مستوى طاقة الين واليانج )
احا انت بتقول ايه ...انا ازاي بقيت مستوى ١ يعني ؟ كدا انا رجعت لنقطة الصفر؟
( لا سيدي سيتم تهيئة مستواك لانك تم ايقاظك عن طريق المرور بمواقف مستحيل الخروج منها حي )
( لذلك تم تهيئة مستواك سيدي ولكن سماتك ستبقى كما هي جميعها حتى المهارات . وبذلك سيصبح تطور سيدي والارتقاءفي المستوى اسهل )
طيب ايه هي التقنيات دي الي اقدر استخدمها ؟
( تقنيات فنون الدفاع :
١- ضربة السيف الواحدة
٢- ضربات اللهب القتالي
٣-قضبات الفنون المائة . الخ...)
( تقنيات فون الدفاع :
١ - درع الزمن
٢- درع الجيش
٣- درع الملك
الخ...)
شكلهم حلو وهيفدوني جدا طيب افتح صفحة سماتي الشخصية كدا
( تم)
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
قوة الهالة الاصلية مجمعة : 25M
المستوى: 1. (0/50 exp)
الفئة: انسان ( ايقاظ اول )
اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية ) ( ملك الفراعنة )( حاصل على ايقاظ اول)
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
العملات المملوكة : 310M
____________
السمات :
نقاط الحياة : 2M
نقاط المانا :500K
القوة :200k القوة الجسدية : 200K
القوة السحرية:150K
الدفاع: 200k الدفاع الجسدي :200K
الدفاع السحري:200k
خفة الحركة : 100K. التحمل : 500K
طاقات الاصل :
١-السحر :الدرجة الثانية
٢-الكي : المرتبة الثانية
٣-الين واليانج : المرتبة الاولى
٤-.******
٥-*******
____________
سمات اضافية :
1- جيش ملك الفراعنة:
عدد ضباط الجيش ( 2/1)
عدد الجنود الجاهزين 10000/100k)
عدد الجنود تحت التهيئة 0)
وقت تهيئة الجنود : ( 2H)
استهلاك الجيش للمانا : (.5K/H ). ﴿ يعني 5 الف نقطة مانا في الساعة ﴾
_______________________
2-تقنيات مهارة فنون الدفاع : ( ضربة السيف الواحدة ، ضربة اللهب القتالي ، قبضات الفنون المائة ..الخ....)
_______________________
3- تقنيات فون الدفاع القديم ( درع الزمن ، درع الجيش ، درع الملك . الخ....)
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 9) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 9) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي ) ( مهارة سيد الموتى )
_____________________________________
دا كمان الايقاظ اثر على تطوير الجيش كمان هل كمان سام اترقى ؟ نظام افتح صفحة سام
( تم)
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0( تابع نظام الملك)
الاسم : سام ( رام)
الفئة: ضابط جيش الفراعنة 1
الرتبة: رئيس اركان الجيش الفرعوني
استهلاك المانا للاستدعاء :100000
قوة الهالة :60M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 150M
_________________________________
__
مهارات: النسخ lvl max _. العاكس lvl max . الفرعنة lvl max
_____________________________________
واو ! دا بجد الايقاظ دا على اد انه صعب على اد انه مثمر وفوايده كتير...سام م بس اترقى في المستوى لا كمان سماته زادت اكتر بكتير من الاول دا كدا عظمة اوي ?
خرجنا من الدايرة بعد لما خلصت كل دا في عقلي مع النظام وبصيت لقيت الدينا ليل زي ماهي والغريبة ان الاكل والنار الي كنا مولعينها لسه اثارها موجودة من ساعة ماسبناها امبارح ...
انا : غريبة ازاي مر ١٠٠٠ سنة وانا لسه عايش المفروض ان اعمار البشر اخرها ١٠٠ سنه بالكتير ١٤٠
المنبوذ : هو فعلا في الحقيقة الوقت كدا الي اخدناه في ايقاظك هنا ساعات بسيطة
انا : ساعات ؟ اومال ازاي بتقول ١٠٠٠ سنة ؟
المنبوذ غير مبالي : عادي الوقت جوا الدايرة مختلف عن براها اكيد لما استيقظت عرفت ان فيه تقنية اسمها درع الزمن في فنون الدفاع
أنا : طب ازاي م مفروضانت تعلمهالي؟
المنبوذ وهو ملان : ايه الملل دا ... ولا هاتلنا من الاكلة الي جبتها امبارح الي اسمها مشري دي
انا بضحك: مشري اه ههههه اسمها كشري
المنبوذ : هاتلنا منها عشان انا جعت اوي
جبت من المتجر كذا علبة كشري لاني عارف مش هتكفيه واحدة
المنبوذ بفرح: ايوة كدا تعجبني ... بص بقا انا عملت الدرع الزمني دا عشان اوقف الزمن وانت تكون مستعد للضرر الي انا بزرعه فيك عن طريق ضرباتي المكررة فتنشا فيك تقنياتي الي انا اخترعتها الي هي فنون القتال بس دا بيحتاج وقت وسنين كتيرة عشان النظرية تنجح فكان الدرع الزمني دا هو الحل والحلو فيه ان الزمن بالنسبة للعمر مبيتاثرش يعني عمرك هيكون زي ناهو من ساعة مادخلت ودا افضل درع زمني تم انشائة افضل من اي شئ تاني
انا بانبهار : فعلا انا حسيت بعد ماخرجت اني مكنتش جوا اصلا والالم راح بسرعة كمان بس بعد لما فوقت من الحلم الي قولتلك عليه حسيت اني متقن فنون القتال دي من زمان وفاهم كل حاجة فيها مش ناقص بس غير المشتقات الستة بتوعها افتحهم وكدا ابقى ملك فنون القتال والدفاع
المنبوذ مستغرب كلامي : مشتقات ايه ؟ ومين دا الي يبقى ملك الفنون ونا موجود ﴿ عينه اتحولت تاني ورعبني ﴾
انا بتوتر : يعم متاخدش الكلام كدا عليك انا مش قصدي اقوى منك اكيد دانت ماي كابتن برضو ?
المنبوذ بغرور : طيب مليش دعوة ... كدا انت جاهز
انا باستغراب : جاهز لاية ؟
المنبوذ : للمهمة ... مش بتقول ان النظام قالك تساعدني انفذ الي عايزة ؟
انا : ايوة ... بس انت ناوي على ايه ؟
المنبوذ بغرور غير مبالي : ناوي على B ?
..
.
.
.
..
.
.
..
.....
وبكدا يكون الجزء الرابع خلص الي اللقاء يا مستيقظين للجزء الخامس يوم الاحد ?
الجزء الخامس ....
المنبوذ : كدا انت مستعد عشان نبدا نتحرك
انا سرحان في خيالي : .....
المنبوذ : انت يلا مش بكلمك ﴿ بيضربني على دماغي ﴾
انا بتالم : اا اايه يكابتن فيه ايه ؟
المنبوذ بغضب : انت مش مركز معايا ليه بتفكر في ايه ؟
انا افتكرت الحلم تاني ومش عايز يفارق خيالي : لا لا بس بفكر في اليومين الي فاتو دول مين كان يصدق اني ابقى كدا اصلا انا من شهر تقريبا كنت ولا حاجة
المنبوذ بلامبالاة : مانت لسه ولا حاجة
انا : احيه لا مش قصدي كدا ... لا انا قصدي اني كنت تقريبا صحيت بعد الكارثة بما حصلت عندنا بكذا شهر وانا اصلا مش فاهم حاجة والصدفة حصلت والبيت وقع وانا من حظي اني مكنتش فيه وبعدن لقيت بنت وامها والقدر برضو يقرر ان الام تموت والبنت ألبسها انا وابقى مسئول عنها وكمان القدر يقرر اني اقابل جميلة ... الي حرفيا هي جميلة لو شوفتها كدا تحس انك سارح في جنه لو بصيت لعنيها ... ولا الخادمات الي كانو بيدربوني ...دول لوحدهم مشكلة تانية انا لحد دلوقتي مش مصدق اصلا اني اعيش واشوف زيهم ولا البرج الي ظهر وانا معرفش عنه حاجة ...
المنبوذ وهو مندهش : انت بتقل برج؟...البرج دا عامل ازاي ؟
انا : عادي برج شكله ولونه مش ادميين خالص تحس ان وحوش الي بانيينه
المنبوذ : زي دا ؟ ﴿ بيشاور على اثار لبرج مهدوم بس هو شبه الي في عالمي بالظبط
انا : اه فعلا زيه بالظبط ... بس ازاي دا هنا ؟
المنبوذ بصلي كدا وسكت شوية وبعدين لف وشه الناحية التانية : معرفش ... عايز تعرف دور بنفسك .
انا ونا مبضون من لا مبالاته: طيب مش عايز اعرف بس بجد ازاي هو هنا ؟ وايه الي حصل عشان يته.....
المنبوذ بصلي وابتسم : ايه سكت ليه ؟ عرفت ؟
انا واا مندهش : البرج الي اعرفه في العاب الواقع الافتراضي المفروض اننا عشان ننهي اللعبة بننهي كل طوابق البرج كلها واللاعب الي بينهي الطوابق كلها الاول بيحصل على قوة تفوق الواقع قوة تهزم اي قوى في اي عالم تاني ... انت ؟
المنبوذ وهو مبتسم : انا ايوة الي انهيت البرج في عالمنا بس مصحيتش بعد البرج ماظهر زيك بشهور انا شوفته وهو بيظهر وكمان شوفته وهو بيتهدم ?
انا مصدوم : اا اا اازاي ؟ دا في عالمنا موصلوش بس غير للطابق العاشر انت ازاي ؟... ثانية واحدة هو البرج ظهر من امتى
المنبوذ غير مبالي : من سنة تقريبا
انا مصدوم : سنة ؟ ? بتهزر صح دا كدا انت الي حصلت على قوى تفوق قوة البرج واحتفظت بيها ؟
المنبوذ بلا مبالاة : ايوة وفيها ايه دا يعتبر دخيل لعالمي ومملكتي فهزمته
انا باندهاش : طب ممكن تعرفني ايه الي مريت بيه في الطوابق دي ؟
المنبوذ بابتسامة خبيثة: عايز تعرف ازاي انهيته عشان تعمل كدا في عالمك لما ترجع ؟ ?. ... لا اعرف انت بنفسك
انا مبضون: وماله بس ارجع بس ?
المنبوذ بلا مبالاة : يلا نتحرك دلوقتي
انا باستغراب : انت ناوي على ايه ؟
المنبوذ : ناوي على B ?
انا مبضون : انا مروح يعم ... انا كان مالي ومال مشاكلك العائلية
المنبوذ : خد هنا يلا ... يابو الخدود... ولا يابوطويلة
*عند الحلفاء الخمسة *
حليف ٣ : انا تعبت من التدوير ... هالتي مش مستشعرة اي وجود حوالينا
حليفة ٥: ولا انا برضو
حليف ٢: طبعا يجميل مانت بس الي موجود ﴿ وبيغمز ﴾
حليفة ٤ مبضونة : هنعمل ايه يا قائد ؟ وانتي تعالي هنا ﴿ بتسحب حليفة ٥ من ايديها بتبعدها عن حليف٤﴾
حليف ١: مش عارف ... احنا هنكمل بحث زي ماحنا لغاية لما يحالفنا الحظ ونقابل المنبوذ دا
حليفة ٤ في سرها : ﴿ يرب ماتلاقوه ﴾
فضلو ماشيين لغاية لما وصلو لجبل يدوب عدو الجبل دا لاقونا انا والمنبوذ
حليف١: اهلا ... دا ايه اليوم الحلو دا ... ازيك يا ساهوك ?
** عندي انا والمنبوذ**
المنبوذ : فعل درعك الملكي عشان محدش يحس بوجودنا لو كان قريب مننا
انا فعلت الدرع بسهولة وهو فعبه قبل مانتحرك وبعدين اتحركنا .
انا والمنبوذ فضلنا ماشيين في طريق بين جبلين رايح ناحية المملكة المظلمة ، قابلنا كام وحش في سكتنا وقتلناهم طبعا بسهولة جدا انا والمنبوذ بس الغريبة مدانيش قتلهم اي نقاط خبرة ولا حتى عملات
شكل دا من عيوب الايقاظ ... فضلنا ماشيين في سكتنا وفجاءة قابلنا خمس اشخاص كانو تقريبا شبهي بس كلهم عيونهم حمرا مش زي البشر اسود او لون اخضر او ازرق حتى
وصف اول شخص دا كان الاكثر ثقة فيهم ثابت وحازم تقريبا دا قائدهم لبسه زي حاجة شبه البدلة كدا تحس انهم من القرن ١٩ طوله ١٩٥ سم تقريبا كان اطولهم بشرته بيضاء ليه دقن متوسطة ومتساوية شكلها مش وحش وديما مبتسم
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : ساتي انشكران
الفئة: تابع الملك اينو
الرتبة: رئيس اركان جيش اينو
قوة الهالة :55 M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: ********
_____________________________________
( يمكنك اكتساب مهارة العدو )
اي دا انت ايه الي عرفك انهم اعداء؟
( سيدي انهم جميعا يطلقون نية قتل لكما ماعدا البنتان )
طيب طيب سهلة
وصف الشخص التاني ( حليف ٢) دا شكله بضان اصلا طول ماحنا واقفين عمال يبص للبنتين ويعاكسهم طوله ١٨٠ ابيض برضو بس املس وبضان كدا شبه العيال الاسيوية
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : انتخريس شامي
الفئة: تابع منظمة اينو
الرتبة: رئيس اركان جيش اينو
قوة الهالة :50M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 90M
_________________________________
__
مهارات:***********
_____________________________________
( يمكنك استحواذ المهارة سيدي الملك )
تمام بس مش محتاج اي مهارات جديدة حاليا
وصف الشخص التالت ،( حليف ٣) دا شكله المضحك فيهم هو تحس دمه خفيف كدا وعلى الرغم من كدا يبان انه خبيث لان دا في منظمة شريرة اكيد مش طيب يعني ?. طولة ١٨٠ تقريبا بشرته تشبة بشرة الهنود او جنوب اسيا عمتا
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : راح خان
الفئة: تابع منظمة اينو
الرتبة: رئيس اركان جيش اينو الملك
قوة الهالة :55M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 90M
_________________________________
__
مهارات: **************************
_____________________________________
( يمكن للملك تعلم مهارات العدو )
وصف الشخص الرابع او بمعنى اصح البنت الرابعة دي بقا مختلفة شوية... تحس ان هي غامضة او وراها حاجة البنت وصفها بيضاء كاللبن طولها ١٧٥ رقيقة جدا من شكلها على الرغم ان افعالها بتبين عكس كدا او لتدعي انها قوية شعرها قصير عند رقبتها اسود وناعم صدرها متوسط ومؤخرتها ايضا بطنها ممسوحة تماما وجسدها انيق تشبه البشر قليلا لكنها تكملك عين حمراء العمر تقريبا في سني او اكبر قليلا ليكن ١٨ عام
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : انجيلا فالوك
الفئة: ارمية
الرتبة: رئيس اركان جيش اينو
قوة الهالة :60M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: سيد سيف ...************
_____________________________________
( يمكن تعلم مهارات الارمي )
ارمي ؟ دا نفس عرق المنبوذ ... طب ازاي هي معاهم اصلا ؟
وصف الشخصية الخامسة ( حليف ٥) الشخصية الخامسة دي حكاية لوحدها حاجة كدا تتحل من على حبل المشنقة زي مابيقولو جسم وشكل وامكانيات عالية حرفيا... طولها ١٧٩ بيضاء تماما شعرها بني شفايفها وردي صدرها كبير ومؤخرتها كبيرة متناسبين مع جسدها تبدو من ملامحها انها خبرة ?
____________________________________/
نافذة المستخدم 8.0
الاسم : نانا ....
الفئة: ارمية نبيلة
الرتبة: رئيس اركان جيش اينو
قوة الهالة :50M
نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: *********
_____________________________________
( يمكن للملك تعلم مهارات الارمي)
برضو ارمي تاني ؟ شكل كدا حكايتهم حكاية ...وبعدين اشمعنا دول متعرفتش عليهم على اساس انهم اعداء؟
( زي ماقولتلك يا ملك دول الوحيدين في الي واقفين مش مفعلين نية القتل )
حلو اكيد ليهم صلة ب....
بصيت للمنبوذ لقيته متنح حرفيا وباصص لانجيلا ( حليف ٤) ومش شايل عينه من عليها
ساتي ( حليف ١) : ايه الحظ دا ... في تاني يوم نقابل الملك ساهوك ؟? ولا تحب اقول المنبوذ ؟ ?
المنبوذ بلا مبالاة : يلا يا ادهم عشان نلحق
انا مش فاهم حاجة : ايوة بس....
المنبوذ بنظرة غضب : قولت يلا ?
انا : تمام
المنبوذ كان باصص على البنتين : يلا قبل ماغضب عشان لو غضبت ... هقتل ناس المفروض يموتو من زمان ...﴿ في سره: خونة ﴾
انا طبعا مش فاهم حاجة بس الي فهمته ان البنتين ليهم علاقة بالمنبوذ لانهم نفس العرق وفيهم واحدة ملكية زي المنبوذ
واحنا ماشيين اتكلم ساتي و قفنا ..
ساتي : يعني انا شفاف يعني ولا ايه ؟ بقولك انا هتنتهي هنا يا ساهوك
المنبوذ بصله بغضب : انا اسمي المنبوذ واياك تقول ساهوك دا تاني ?
ساتي ببرود : طبعا طبعا ... بس احنا مش ناويين نخليكو توصلو للمكتبة... اظن دي اخر مرة هتسمع حد يقولك باسمك الحقيقي يا ... منبوذ
انتخريس ( حليف ٢) : خلي بالك يا ساتر عشان دا واحد من اقوى تلاتة في القارة .
ساتي ببرود : وايه يعني ... هو حاليا اضعف بكتير من الملك ساهوك هو دلوقتي مقيض??
المنبوذ بلامبالاة : حتى وانا ملعون ومقيد بقوتي الحالية ... اشيلكم من فوق وش الارض ?
في افكاري،، انا مش فاهم هو ازاي ملعون ومقيض بعقد مقلل قوته وازاي دا حصل اصلا مش فاهم ..دا المنبوذ كدا وهو تقريبا فشيخ انما ماذا لو استعاد قوته الكاملة ،،
راح خان : اوبا...دا غلط ... وانا كنت مستنيه يغلط
﴿ واتحرك ناحيتي انا والمنبوذ ﴾
ساتي بغضب : خااان ? ﴿ خان ثبت في مكانه متوتر من القائد﴾ انا اذنتلك تتحرك ؟ اخر انذار ياقذر
خان : اسف بس انا سخنت شوية
ساتي وهو باصصلي : اي يا منبوذ مش عايز تعرفنا يعني على الضيوف ؟
انا واقف ببرود ... والمنبوذ بلا مبالاة : ملكش فيه
ولسه هيتحرك تاني ساتي وقف قدامه
ساتي : انا قولت انك مش هتتحرك من هنا انت بتاعنا النهاردة للاسف ... تم الدفع مقابل رقبتك .
المنبوذ بلا مبالاة : روح العب بعيد ياشاطر
المنبوذ اتحرك خطوة تاني بس ساتي استدعى سيفة كان عبارة عن سيف اسود شبه السيف الي اكتسبته اخر مرة
المنبوذ : انت كمان بترفع سيفك قدامي ؟
ساتي : للاسف يا صديقي ... لازم اقتلك ?
المنبوذ ببرود : وانا مش هستدعي السيف بتاعي ... كفاية عليك ايدي بس
ساتي اتنرفز : براحتك
ولوح بسيفه حركة افقية ناحية راس المنبوذ . بس المنبوذ صدها بايد واحدة ... وزقه بعيد عنه
ساتي : شكل كدا المنبوذ لسه محتفظ بجزء من قوته كدا هتزيد المتعة اكتر ?
اتحرك انتخريس بسرعة البرق ناحية المنبوذ واستدعى سيفه وكان هيضرب المنبوذ من ضهره بس هو تقريبا متحركش ولا كان رد فعله اي حاجة ولمحته باصص عليا ففهمت اني اتحرك وبنفس سرعته صديت برضو السيف بايدي ودفعته بعيد
انتخريس بخبث : شكلنا كدا قابلنا واحد قوي كمان
ساتي : عشان كدا المنبوذ قدر يقتل الديناطور كلهم لوحده حتى الزعيم ... اكيد دا ساعده
المنبوذ ببرود : لا انا مقتلتش اي ديناطور اصلا
ساتي باندهاش : ايه ؟ ازاي امال م.....
بصلي ساتي باندهاش : انت الي قتلتهم ؟ لوحدك؟?
انا ببرود : شاطر... ودي عرفتها لوحدك ؟
ساتي باندهاش : شكلنا كدا هنستمتع اكتر مما كنا نتصور النهاردة
واتحرك ساتي وانتخريس ناحيتي انا والمنبوذ ... ضربة من كل سيف فيهم وانا والمنبوذ كنا بنصد بايدينا بس ..
ساتي : خااااان
خان : حاضر
فلحظة خان رفع ايده بس اتكون حوالينا ستار طاقة غريب لونه اسود ضلم كل المكان
انا في سري " حلو اوي دا "
بدات سرعتهم تزيد اكتر وضرباتهم تكون اسرع وهم بيضربو فينا واحنا بنصدهم بسهولة لحد لوقتي
فلحظة لقيت نار بتتكون من انجيلا (الي هي حليفة ٤ ) نورت بيه المكان ورمته ناحيتنا المنبوذ اتحرك بسرعة ووقف قصادها بنظرة تحدي الكرة النارية دي كانت متجهة ناحيتي وانا سارح هعمل ايه
( اددههههم ... اتحرررك)
فوقت طبعا بسرعة واتحركت من مكاني الكرة نزلت الارض عملت انفجار شديد في المنطقة خلت الجو كله صهد خصوصا ان المكان مقفول .
( انت بتسرح وسط القتال يعم انت ؟ )
معلش بس جه في بالي شوية افكار كدا ... بس شفت سرعة المنبوذ ؟
( عادية يعني مش حاجة ... انت تقدر تعملها )
بجد ؟
( ايوة يبني انت معندكش ثقة ليه في نفسك كدا يبني انت كل دقيقة بتمر عليك بتبقى اقوى يا... ملك النظام )
هو قال الجملة دي افتكرت جملة الراجل الي كان في الحلم وهو بيطعني وافتكرت اني اصلا كنت قوي وحصلي ايقاظ .
ساتي وانتخريس وخان انصدمو من سرعة المنبوذ الخارقة واتجهو التلاتة ناحيته والمنبوذ استدعى سيفة واتجه هو ناحيتهم بعد لما كان بيبص لانجيلا ونانا سوا بتحدي وهم كمان
،، ااارغ،، صوت التلاتة بيبعدو من قدام المنبوذ وهم مجروحين
ساتي : كدا الموضوع يختلف ... كله دلوقتي ... فعلو هالتكو
,, ششششيششششششش،، صوت تفعيل الهالة لكا الخمسة مرة واحدة
المنبوذ واقف ببرود محصلوش اي حاجة وانا غمضت عيني شوية لاني حسيت ان فيه زي غبار جاي على عيني وقفلتها
،، ارررغ ،، صوتي انا وانا بطعن من واحد فيهم
هم الجرح بتاعهم ملمش وفضلو ينزفو انما انا بعد لما كل واحد فيهم طعني عشان يزودو الحمل على المنبوذ بحكم انهم هيخلصو مني بس اتصدمو مني ومن منظري وانا جرحي بيلم بسرعة وانا واقف مبتسم على الرغم ان عيني مقفولة لسه..
انت ببرود: انت فاكر ان عددكو دا بالنسبالي حاجة ؟
المنبوذ بغضب : ادهههم ...اوعى تفعل هالتك ... اعتبر دا تدريب ليك . انت هتقاتل بدون هالة
انا مش عارف اتكلم وانا في القتال من الصدمة: طيب سهلة ﴿ وانا بشتمه في سري ﴾
استدعيت سيفي عشان اخلص بسرعة من الهبل دا قبل ماتعب
فضلنا نتقاتل وكانو تلاتة على اتنين احنا اقوى اه بس هم اكتر فاكنت كفة القتال مايلة ناحيتهم هم لدرجة ان المنبوذ اتجرح جرح عميق في القتال
،،اااارغ ،، صوت طعن المنبوذ بغد لما اتغفل بس اكنه ولا اتاثر فضل واقف وبيقاتلهم
انا : كابتن ... انت كويس ؟
المنبوذ بيداري المه: ايوة كويس... انا بس رخيت دفاعي ﴿ وزود من رتمه وفعل درع الشخصي بتاع فنون الدفاع ﴾
فضلنا على الحال دا والكفة ناحيتهم هم وانا كنت بصدهم وادافع واهجم بحذر والمنبوذ برضو لغاية لما الي كنت خايف منه حصل
ساتي بغضب لما لقانا مش عارفين حتى نقع : انجييلاااااه ... نانااااا ... فعلو هالتكو وانضمو للقتال بسرعة
لمحت البنتين وهم مترددين ينفذو الامر...
ساتي بغضب: نفذوووو الامر يلاااااا والا انتو عارفين هيحصلكو ايه
فضلو مترددين وبصو لبعض شوية وبعدين فلحظة بصولنا بنظرة مرعبة صراحة انا خوفت .
،،شششششيششششششش،، سوت تفعيل هالتهم كان صاخب اوي وشديد ليه كدا هيبة تحس انه مرعب
وانطلقو ناحيتنا وفعلو تعاويذهم ووجههوها ناحيتنا وبقت الهجمات اسرع والرتم اسرع لولا اني حصلي ايقاظ كنت موت بسبب السرعة دي وكانت طاقة تحملي خلصت بس الحظ اني قابلت المنبوذ وخلاني مستيقظ اول...
فضلنا نفادي الهجمات ونصد بعضها ولما تتاح الفرصة نهجم انا والمنبوذ م عارف ليه مش عايزني استخدم قوتي كلها ليه بس سماتي العادية؟
المنبوذ فعل فنونه القتالية والدفاعية ماعدا درع الزمن وانطلق ناحيتنم اسرع واقوى وبصراحة فرقت كتير لانه كان قادر يرد هجماته اسرع واخف وقدر يوقع منهم اتنين تقريبا وانا بدافع عنه الهجمات السحرية والخجمات العامية ناحيته... بس للاسف .. لا تاتي الرياح بما تشتهي السفن ...
،، ارررررغغغغ،، صوت طعن المنبوذ كان لحظة ارخائة دفاعه وكان لغى تفعيل الدروع عشان يوفر طاقة بس هم استغلوها وطعنوه في اضعف نقطة في جسمه ممكن يوصلها الدرع وللاسف السيف دخل جوا جسمه وللاسف وقع على الارض طاقته كانت قليلة اصلا بسبب التدريب الي استهلك فيه معظم طاقته عشان كدا مكانش عايز يقاتل انا استنتجت كدا لما شوفته بيقاتل مش زي ماكان في تدريبي فانا صعبت عليا نفسي اوي
انا: سامحني يا كابتن بس مش هقدر دلوقتي انفذ طلبك ...
المنبوذ كان وقع على الارض وهو مطون وعينة بتقفل وبااصصلي ببرود بس لمحته بيبتسم قبل مايقفل عينيه كلها
انجيلا لمحتها اتوترت شوية هي ونانا بس كملو معرفش ليه ...انا مصدوم وخلاص تقريبا غضبت ...
( تم تفعيل هالة الملك الاصلية )
( تم استدعاء سيف البطاطس بلاك )
( انت الان في كامل قوتك سيدي الملك )
الخمسة اول ماشافو هالتي الاصلية اتوترو
ساتي : ازاي ؟ دي هالة الملوك الاصلية! ...
انتخريس : ازاي مجرد ضعيف زي دا يملك زي الهالة القوية دي ...
خاان : قوة الهالة الاصلية للملوك دي يتعادل اضعاف قوة الهالات العادية ...
ساتي : كلو ياخد حذره
انا بغضب : انا مش هرحمكم ياولاد الكلب ? ... ساااااام
سام ظهر جنبي خلاهم حرفيا يترعبو : امرك سيدي الملك
انا : انا غضبت يا سام مش عايز حد فيهم حي ... بس البنتين دول متقتلهمش سيبهملي
سام : امرك ملكي
سام فلحظة كانت واقف قدامهم نسخ كل مهاراتهم كانو بيضربو صربتهم سام يصدها ويعكسها عليهم.. ساتي غضب وزود كل سرعته وقوته واتحرك ناحيتي بس سام وقف قدامه وضربن بنية طيرته خبط في ستار الطاقة الي حوالينا وهو بيصربو قال..
سام: انت فاكر نفسك ايه يا حقير عشان تفعل نية القتل دي قدام مليكي ?
ساتي لما اتخبط كان فقد كتير جدا من نقاط تحمله انا اتجهت ناحية الاتنين بقوة اكبر بكتير من الي كنت عليها بسماتي العادية لدرجة انهم خافو من قوتي
خاان : احنا متفقناش على كدا
انا بحركتين كنت فاصل دراعاتهم الاتنين عن كتفهم
،، ااااااااااه،، صوت صراخهم كان مزعج اثر الالم
ساتي كان فاق وبسرعته كان واقف ورايا ولسه هيضرب بسيفه على رقبتني وانا واقف ببرود
،، اررررررغ ،، صوت قطع رقبة والدم طاير في الجو لدرجة ان حتى البنتين الاقويا والتانين خافو اكتر
انا ببرود : شكرا يا سام
سام بغرور : العفو سيدي الملك
انا بضربة سيف واحدة حدفته على بطن انتخريس واستدعيته تاني الي خلى مكان الطعن عبارة عن حفرة ددمم ووقع هو كمان على الارض مات .
خان بصلي برعب : انا اسف انا مستحيل اقرب من المنبوذ تاني انا عندي استعداد اساعدكو واعمل الي انت عايزة
انا ببرود : لا انت مش هتعمل حاجة تساعدنا ... انت هتروح للي باعتينك قولهم المنبوذ وملك النظام قادم يا حثالة ... هعد لتلاتة لو مختفتش من قدامي ولغيت الستارة الهبلة الي انت مفعلها دي انا م هرحمك
خان بهلع : ححح ححح حاضرر ر
بسرعة كان لاغي الستارة وجري في الدنيا وهو بيصيح بكلام مش مفهوم زي المجنون
انا بضحك : يعيني دا اتجنن ? امال عاملين فيها الي مفيش زيكو ليه
سام : سيدي ؟
انا ببرود : لا يا سام ... احنا عايزينه يعيش عشان يوصل للمملكة اننا جايين وهنرجع ملك المنبوذ عشان انا عايز اروح بجد ?
سام : حسنا سيدي . هل تامرني بشي اخر؟
انا بصيت للجثتين ساتي وانتخريس
( تم قتل اثنان من جيش الملك اينو رتبة رئيس اركان )
( يمكن للملك تحويلهم بالفرعنة لضباط الجيش او دمجهم مع احد الضباط )
انا : سام... استلم الجثتين دول وادمجهم بيك واستحوذ على قوتهم
سام : امرك ملكي
( تم دمج جثتين بقوة رئيس اركان مع ضابط الجيش الفرعوني سام بنجاح )
( لقد زادت معرفتك بالفرعنة )
( تطورت مهارة الفرعنة وايضا الجيش )
( لقد ارتقى ضابط الجيش سام الي امبراطور الجيش الفرعوني )
احا مفيش اي خبرة ارقي مستوايا انا ؟
( لا سيدي العدو اقل بكثير من متطلبات رفع مستواك )
ماشي يبضين ?
افتح نافذة حالتي
( تم )
____________________________________/
نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)
الاسم : ادهم انس سالم
قوة الهالة الاصلية مجمعة : 25M
المستوى: 1. (0/50 exp)
الفئة: انسان ( ايقاظ اول )
اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية ) ( ملك الفراعنة )( حاصل على ايقاظ اول)
القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )
العملات المملوكة : 310M
____________
السمات :
نقاط الحياة : 2M
نقاط المانا :500K
القوة :200k القوة الجسدية : 200K
القوة السحرية:150K
الدفاع: 200k الدفاع الجسدي :200K
الدفاع السحري:200k
خفة الحركة : 100K. التحمل : 500K
طاقات الاصل :
١-السحر :الدرجة الثانية
٢-الكي : المرتبة الثانية
٣-الين واليانج : المرتبة الاولى
٤-.******
٥-*******
____________
سمات اضافية :
1- جيش ملك الفراعنة:
عدد ضباط الجيش ( 3/1)
عدد الجنود الجاهزين 100K/100k)
عدد الجنود تحت التهيئة 0)
وقت تهيئة الجنود : ( 1H)
استهلاك الجيش للمانا : (.K/H4 ). ﴿ يعني4 الف نقطة مانا في الساعة ﴾
_______________________
2-تقنيات مهارة فنون الدفاع : ( ضربة السيف الواحدة ، ضربة اللهب القتالي ، قبضات الفنون المائة ..الخ....)
_______________________
3- تقنيات فون الدفاع القديم ( درع الزمن ، درع الجيش ، درع الملك . الخ....)
____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 10) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 10) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي ) ( مهارة سيد الموتى )
_____________________________________
لسه برضو مفيش اي تطور حلو زي الاول ...
بصيت بعد لما خلصت ورايا لقيت الاتنين البنتين لسه واقفين بصتلهم ببرود
انا ببرود : انتو لسه واقفين بتعملو ايه ؟ هايزين تموتو يعني ؟ مش كفاية كنتو السبب في اصابة الكابتن ؟
انجيلا بدموع : ا ا ااا اااخوووويااااااااااااا
انا اندهشت من صراخها فجاة كانو الاتنين واقفين بيدمعو وهم خايفين مني وباصين للمنبوذ
انا : اي عايزة تحصليه؟
انجيلا بدموع : ارجوك سيبني بس اعالج اخويا واعمل فيا الي انت عايزة
انا ببرود : لا مش عايزك تعالجيه ...
انجيلا بقلق وخوف : ليه ... دا صديقك انت ليه بتتخلى عنه ؟
انا ببرود : مزاجي كدا
نانا اترمت تحت رجلي : ارجوك سبنا نعالجة وهنعملك الي انت عايزة
انا ببرود : لا متلزمنيش انتي ولا هي كمان
انجيلا بعياط اكتر نزلت هي كمان : ارجوك اعمل فينا اي حاجة بس سيبنا نعالجه
انا ببرود مسكت سيفي الي عمل صوت مخيف لو شوفته شكله وسمعته هتتكهرب حتى لو كنت اقوى منه ... رميت السيف بين راس البنتين وصوت اختراق الرمال كان جنب ودنهم وخلاهم يخافو اكتر لدرجة ان جسمهم بدا يترعش
انا بصيت على المنبوذ وقعدت على صخرة قريبة : يلا مستنين ايه انتو لسه معالجتهوش؟
انجيلا بصيتلي بابتسامة خفيفة : شكرا ?
انا ببرود : خلصي انتي لسه هتسبليلي ؟
بسرعة الاتنين راحو للمنبوذ الي كان تقريبا قاقد لوعيه وحطو ايديهم على الجرح وقالو تعويزة تقريبا خرجت من ايديهم شعاع اخضر دخل لبطن المنبوذ من الجرح شوية وشالو ايديهم مغيش دقيقة ولقيت جرح المنبوذ بيتلم عادي ولا اكن فيه طعنة كبيرة كانت موجودة هنا
انجيلا كانت خلاص هديت شوية هي ونانا وفضلو قاعدين جنب المنبوذ وانا قاعد ببرود على الصخرة
انا : ايه مش خلصتو ؟ يلا امشو مستنيين ايه ؟
انجيلا بصتلي بحزن : كدا احنا مش هنعرف نرجع تاني للمنظمة احنا لو رحعنا هيموتونا لو اكتشفو اننا ارميين
انا ببرود : سيبيني اخمن ... انتي تخفيتي في المنظمة بعد حادثة المنبوذ وروحتي انضميتي للمنظمة السرية دي ؟
انجيلا هزت دماغها
انا : طيب ولما يصحى هتمشو يعني ؟
انجيلا بصتلي وكانت هتدمع
انا : خلاص خلاص اقعدي
انا ببرود : ودي مين ؟ ﴿ بشاور على نانا ﴾
انجيلا بقلق : دي حبيبة ساهوك وهي كانت هتضحي بحياتها عشان تشوفو بس
انا ببص لنانا اتكسفت : دي شكلها خبرة ?
انجيلا : نعم ؟
انا : لا متاخديش في بالك ... يعني كدا انتو اتعلقتو في رقبتي لغاية لما يصحي الكابتن
بصولي الاتنين وهم مبتسمين : دا بعد اذنك ?
انا ببرود : اقعدو ماشي بس عندي شروط
الاتنين بصوت واحد : قول
انا ببرود : البت دي متقربش مني عشان انا على تكة لوحدي
نانا عضت على شفايفها : حاضر ?
انجيلا ببرائة : وايه كمان ؟
انا : انتي تفضلي جنبها ولو قربتو مني انا مش مسؤول عن الي هيحصل
انجيلا : ححاضر حاضر موافقين
الليل جه والكلام وانا اصلا قاعد مبضون ولو اتكلمت مع البنتين دول مظنش اني هستحمل نفسي اصلا ، شوية والبنات نامو وقعدو على الارض صعبو عليا فاشتريت سرير من المتجر
( تم شراء ٤ سرير . السعر : ١٦٠٠٠ عملة )
أنشأته تحتهم وهم نايمين.
( تم استدعاء ١٠ جنود من جيش الفراعنة )
استدعيت جنود عشان يحرسوهم وهم نايمين من الوحوش القريبة وانا افتكرت ان انا معملتش التمرين اليومي النهاردة وفاضل بس ساعة ونص على معاد المهلة جريت بسرعة عشان اعمل التمرين
بعد ساعة كنت مخلص التمرين والغريبة ان النظام مدانيش اي جوايز زي كل مرة
خلصت التمرين ونمت على السرير بتعب للصبح ...
..
تاني يوم الصبح ...
..
صحي المنبوذ بصعوبة وتعب في دماغه بص عليا لقاني صاحي قاعد على السرير باصص في الجو
المنبوذ : انا بقالي اد ايه نايم؟
انا ببرود : تلت ايام ... لا بس انت ايه طلعت جامد فشخولا ... او ما السيف لمسك وقعت ع الارض ?
المنبوذ وهو باين انه زعلان : انا ... انا بس لولا اللعنة بتاعة الولية بنت الكلب دي كان زمان قتلهم كلهم لوحدي بس ... صح هم فين ؟
انا ببرود : عند الي خلقهم
المنبوذ باندهاش : انت قتلتهم؟
انا : يعني عايزني اتفرج عليهم وهم بيقتلوك انا فعلت هالتي وخلصت عليهم
المنبوذ باندهاش : طب والبنات ؟
انا : اهم هناك هتلاقيهم نايمين على السراير
المنبوذ براحة : كويس متقتلوش
انا ببرود : انا مش غبي للدرجادي عان اقتل ارمية ملكية ?
المنبوذ بصدمة : انت ازاي عرفت ؟
انا : انت عارف ... النظام بيظهر معلومات الشخص الي واقف قدامي
المنبوذ : عشان كدا مقتلتهمش ؟
انا : انا قولت اكيد هي من عائلتك عشان كدا سبتهم
المنبوذ وهو باصص في الارض : شكرا ?
انا : دول اهل الكابتن بتاعي اكيد لازم اعمل كدا
المنبوذ وهو مبتسم : انا من دلوقتي معترف بيك تلميذ ليا
انا ببرود : لا شكرا بطلناها
المنبوذ بغضبه المعتاد : , ايه ؟ ?
انا بخوف : خلاص. خلاص يعم تلميذ تلميذ مش هتفرق بس اخرج من هنا
المنبوذ. : ايوة كدا اتعدل .
وقام راح ناحية البنات الي اول ماشافوه جريو عليه وانجيلا نطت في حضنه
انجيلا : وحشتني اوي
المنبوذ ساكت مبيتكلمش
نانا وهي حاضناه : وحشتني اوي يحبيبي انت متعرفش انا بقالي اد ايه بتعذب عشان اشوفك بس
المنبوذ ساكت برضو
انجيلا : مالك ياساهوك انت شاكت ليه اتكلم قول اي حاجة صوتك وحشني اوي
المنبوذ : اسمي المنبوذ واياكي تنطقي اسمي تاني على لسانك
انجيلا : ?
نانا : طيب يحبيبي خلاص حقك عليا انا
المنبوذ ببرود : انتو ايه الي قعدكو هنا ؟ مرجعتوش ليه لاينو ؟
انجيلا بدموع : انا اسفة بجد انا اول ماسمعت ان بابا اتقتل وانت اختفيت معرفتش اعمل ايه غير اني اهرب من القصر وفضلت كتير عند نانا وفضلنا ندور عليك كتير اوي لغاية لما المفترية الي قعدت على العرش مكانا نشرت امر الي يلاقينا يقتلنا وليه مكافاة وهربنا من المملكة للشمال روحنا في قرية مكناش نعرف هي تبع مين كان اهلها مش كويسين خالص ومكنش قدامنا غير اننا نكدب ونغير شكلنا عشان محدش يعرفنا وكان ناس كتير بتتعرضلنا بس قوتنا هي الي بتمنعهم لغاية لما شافنا واحد من اتباع منظمة اينو وعرض علينا اننا ننضم ليهم وهم هيضمنو لينا حياة سعيدة وامنه ... الياس للاسف خلانا نوافق وللاسف كان اينو هو بالنسبالنا ملجأنا الوحيد فكان لازم نسمع كلامه ... اخدنا لما شاف قوتنا الفريدة من نوعها ودربنا لما بقينا اقوى وبقينا رئيس اركان جيش اينو ولما اتحالف مع الفرعون مينا طلب مننا اننا ننفذ طلبات مينا كمان للاسف اتضرينا ننفذها ولما اتطلب مننا نيجي عشان نقتلك فرحت وزعلت في نفس الوقت فرحت اني اتاكدت انك موجود فعلا وزعلت انك ممكن تموت قدامي او اتكشف وساعتها كانت كل حاجة هتنتهي ايا كان الي هيحصل .... بس الحظ كان معانا لان كان الشاب دا معاك وقدر يدافع عنك ويقتل رتب عالية في الجيش زي دول وينقذنا كمان ﴿ بتبصلي وتبتسم ﴾
المنبوذ متاثر : خلاص خلصتي ؟
انجيلا ساكته ودموعها في عنيها
المنبوذ : طيب يلا ارجعو مكان ماجيتو
انجيلا ونانا بدموع : لا والنبي منقدرش نبعد عنك لما صدقنا لاقيناك ?
المنبوذ :. انا مش حمل اي تاثيرات تانية انا داخل حرب ومش عايز ...
نانا : هنفضل معاك للنهاية ... من امتى انا استغنيت عنك .؟
المنبوذ مبيردش ومش عايز يبصلها : حتى لو جيتو معايا ... هتموتو
نانا : انا موافقة المهم اكون جنبك
انجيلا : انا كمان معنديش مانع اموت جنب اخويا
انا واقف وعامل نفسي متاثر بالدراما دي : طيب خلصتو ؟ هنتحرك امتي يا منبوذ ؟
المنبوذ ببرود : دلوقتي ... انتو عايزين تموتو ؟ ... تمام
وبدانا نتحرك قبل مالمنبوذ يقوم لغيت جنود الجيش بتاعي عشان ميعرفش حاجة عنه ويشك فيا او يحصل مشاكل .
وصلنا للسور الي بيحاوط المملكة كان ارتفاعه تقريبا ٣٠ متر فوق السور عليه جنود كتير للحماية
المنبوذ وقف قدام السور ورفع رأسه بغرور ...
المنبوذ : انا الملك المنبوذ ... افتحو البوابة
جندي باين انه مش طبيعي : منبوذ يا ... يا ... يا خاين امشي من هنا احسنلك ...المملكة كلها عرفت انك بقيت ضعيف ومبقتش قوي زي زمان ... احسنلك امشي من هنا قبل مانصدر امر اعتقالك ونسجنك وتتعدم
المنبوذ واقف ببرود وانجيلا ونانا بيدارو نفسهم عشان محدش يشوفهم وانا واقف بحاول استوعب
المنبوذ بصوت عالي : انا عايز ارجع مملكتي تاني ايه حرام ؟ افتحو الباب بقول
ضابط وصل ولما شاف المنبوذ اندهش
الضابط: انت ايه الي جابك هنا يا منبوذ انا بنصحك ترجع احسنلك لان لو حد تبع الملكة شافك هتتعدم
المنبوذ واقف ببرود : انا بقول افتحو البوابة انا الملك انا الاقوى انا محدش يقدر يطردني من المملكة بتاعتي ﴿ ضرب السور ضربة قوية عملت فيه شق ﴾
الضابط بحزن : ارجوك يا سيدي انا مش عايز اخد اي اجراء ضدك دلوقتي وانا متاكد انك هتيجي تفتح البلد دي بجيشك الخاص بس كدا مش هينفع لان المملكة تبع منظمة سرية انت عارفها ودلوقتي انت ضعيف عايز تعمل ايه لوحدك
المنبوذ بصلي : ادهم... تقدر تساعدني زي النظام ماطلب منك ؟
انا ببرود : تدفع كام ؟
المنبوذ بغضب : اخلص انا مبهزرش
انا ببرود : ولا انا
المنبوذ بغضب اكبر: اخلص عايز ايه
انا ببرود : هتوصلني لمينا الفرعون
المنبوذ : يعم اخلص انا فكرتك عايز حبيبتي ... متقلقش كدا كدا هتقابله
انا بفرح : بجد؟
المنبوذ : خلص انا محتاج مساعدتك زي ماسعدتني
انا ببرود: طيب هفكر وارد عليك
المنبوذ بغضب : ادهم... انا لو ماستدعتش المملكة النهاردة مش ...
انا بقلق: مش ايه ؟
المنبوذ : انا اللعنه هتقضي عليا لو محصلش ورجعت الممكلة خلال يومين هموت الملكة بنت الندلة الي جوا هي الي لعنتني
انا بدات اتوتر هيا بالقوة دي ؟.
انا : طيب طيب يخي دانت الواحد ميعرفش يهزر في ام الرواية بنت الكئيبة دي
المنبوذ باستغراب : ايه مش فاهم ؟
انا : لا متاخدش في بالك ... بص كدا وراك
،، يا فراعنة ،، ظهر جيش من الفراعنة مكون من ١٠٠٠٠٠ وحش مختلف الفئة بس كلهم يحملة اللون الذهبي مع الاخضر ﴿ دا لون الفراعنة ولبسهم ﴾
( تم استدعاء جنود الجيش الفرعوني ..)
( انت الان المتحكم الاعلى بالجيش ايها الملك. )
( سيتم استهلاك المانا خلال فترة استدعاء الجيش .. حظ سعيد سيدي )
المنبوذ اول ماشاف الجيش وهو بيخرج من الارض ورايا انصدم حرفيا... انجيلا واقفة مرعوبة افتكرتني تبع منظمة الملك مينا عشان الجيش نفس المظهر ... نانا واقفة مصدومة وخايفة من مناظر الوحوش المرعبة الي في الجيش
المنبوذ باندهاش : اي دا؟
انا بغرور : دا الجيش بتاعي ... سلم عليهم
المنبوذ شبه اتعود تقريبا على مفاجاتي ليه : دول من النظام برضو ؟
انا : اه يعني تقريبا
المنبوذ : اكيد ... كالعادة لازم تفاجاني يا تلميذ
جميع الجنود والضباط اول ماشافو الجيش بتاعي انصدمو وكانو مرعوبين ...
ضابط برعب : دا ... دا .. دا جيش الملك مينا ... دا تبع منظمة الملك مينا احذرو
كبير الضباط وصل واول لما شاف وعرف الي حصل انصدم ...
كبير الضباط : جميع الجنود تستعد للدفاع
جميع الجنود واقفين باستعداد باسلحتهم ضد جيش مكون من ١٠٠ الف جندي متوحش قوتهم اعلى بكتير من قوتهم وهم احياء وكانو ليهم هالة مرعبة حتى الجنود الحراس المدربين على اعلى مستوى كانو متوترين
المنبوذ بصلي وابتسم: ادهم... انا عايز المملكة تتفتح قبل الليل مايجي
انا مبتسم : اتفرج واستمتع ... ساااام
ظهر سام ورايا : امرك سيدي
( تم استدعاء سيف الغامض الملعون من المستوى الفريد الاسمى)
انا : سام خد السيف دا ليك واتعامل بيه
سام وهو راكع على رجل زي الفرسان: امرك سيدي شرف لي
وانا بدي السيف لسام ظهرت رسالة غريبة
( السيف بطاطس بلاك ارادته لا تريد أحد يحمل اكله )
مش فاهم؟
( السيف بطاطس يامل ان تعطيه هذا السيف سيكون له تاثير كبير على ايقاظ السيف وارادته )
نظام قول لبطاطس دلوقتي يصبر وانا بوعده اني هخليه يوقظ ارادته كاملة
( تم ايصال الرسالة )
( اقتنع السيف بلاك بكلام سيده... يريد بلاك بطاطس ان يخرج متشوق للقتال)
،، بلاك ،، ناديت على السيف ظهر في ايدي
( تم استدعاء السيف بطاطس )
( نسبة الايقاظ الحالي 5%)
ظهر السيف في ايدي وكان فيه الهالة الملعونة الي بتخرج منه بس المرادي اكتر شوية لانه هو عايز يقاتل .
سام بعد لما اخد السيف مني بص على الجنود فوق السور وابتسم ابتسامة مرعبة ...
التعديل الأخير بواسطة المشرف: