م
ميلفاوي
زائر
الجزء الاول ?
محمد احمد الشهير ب الحاوي ٢٢ سنه طوله ١٧٥ وزنه ٨٠ك جسمه متقسم ورجله معضله لانه كان بيلعب كوره قمحاوي عيونه عسلي شعره طويل و بيسرحه لورا زي خالد النبوي كده طالب ف كلية حقوق سنه رابعه كان جايب ف الثانوية العامه ٩٤٪ علمي علوم كان عايز يدخل حاسبات بس أبوه رفض و خلاه يدخل حقوق بيعشق الكوره و البرمجه
أبوه: احمد ممدوح حمد**** اكبر محامي فالبلد ( عشان كده دخله حقوق عشان يكمل مسيرته)
يوسف زكريا صلاح الشهير ب الجن صاحب الحاوي أبوه راس تقيله ف البلد ظابط مخابرات و كان ظابط سابق ف حراسه الرئيس ( الناس اللي مش تعرف حراسه الرئيس بتتغير كل ما يحصل هجوم عليه و يجيبو ناس جديده و الحراسه القديمه بتتوزع علي الاجهزه ) يوسف ف حاسبات و معلومات كان عاوز يدخل حربية بس معرفش و ده هنعرفه قداام? وصفه ( ١٨٣ سم ‚ ٧٠ ك اسمراني رفيع )
صقر السيد صاحبهم التالت أبوه موظف ف هيئة حكوميه ناس علي قد حالهم صقر بقي وحش بمعني الكلمه ١٩٥ سم وزنه ٩٧ جسمه كله عضلات و متقسم وحاجه كده فاجره قمحاوي عينه سوداء تشوفها تخاف اساسا?معاه بطولات ف الكيك بوكس و الملاكمه و الكونغ فو في كلية تربية رياضيه و اخر سنه ليه بردو
ف يوم كنا قاعدين احنا التلاته ف كافيه طالبين قهوه و بنتكلم
صقر : هتعملو ايه بعد ما تتخرجوا
يوسف : ولا حاجه هندور علي شغل
انا : و انت بميتين امك محتاج شغل ده انت علي قلبك قد كده
يوسف : يعني انت اللي بتشحت يا كسمك ده انت ابوك اكبر محامي ف البلد
انا : يعني انت اللي ابوك بيلف بمانديل يا ابن الوسخه ده انت ابوك من أكبر الناس اللي ف المخابرات
صقر : خلاص يا ولاد الأغنياء
انا : عشان خاطرك بس ياعم صقر ,, صحيح بقولك ايه ما تيجو نفتح مشروع سوا
صقر : مشروع ايه وبعدين انت عارف ان مش معايا فلوس افتح مشاريع
انا : هنفتح جيم و انت اللي هتمسكو انا والعلق ده بالفلوس و انت بالمجهود ايه رأيك معندكش حجه اهو
صقر : خلاص اللي تشوفوه
انا : صحيح كنت عاوز اطلب منكو طلب
الاتنين ف نفس الوقت »» اؤمر
انا : ده العشم بردو كنت عاوز اتعلم برمجه و عاوزك يا صقر تدربني عشان أشد نفسي شوية و اتعلم دفاع عن النفس
صقر : بس كده ياعم سهله بس محتاجين مكان
انا : خلاص لما نفتح الجيم هبقي اقولكو علي حاجه نعملها فيه لينا احنا
يوسف : خلصانه ماشي و انا هعلمك كل اللي تحتاجه عشان تبقي مبرمج و هكر كمان
انا : خلصانه بصوا الامتحانات فاضل عليها أسبوعين بعد الامتحانات نبدأ التجهيزات
بعد كده انا خدت صقر بالعربيه اروحه عشان هو ساكن قريب مني و يوسف خد عربيته وروح
عربية يوسف Mercedes E180
عربيتي BMW 320
روحت سلمت علي ابويا و دار الحوار كالاتي
انا : بابا كنت عاوز اخد منك شوية فلوس كده افتح مشروع أنا و يوسف و صقر
بابا : من عنيا يا حبيبي بس هتفتحوا مشروع ايه
انا : جيم
بابا : هيتكلف قد ايه
انا : يعني.... حوالي اتنين مليون كده ?
بابا : ليه ياعم هتفتحوا وزاره بص أنا موافق بس بشرط
انا : اؤمر يا حج
بابا : تجيب امتياز السنه دي اخر سنه ومينفعش شهادتك يبقي فيها أقل من امتياز
انا : عيب عليك يا حجوج ده انت ابن احمد ممدوح حمد**** اكبر محامي ف البلد هجيب الامتحان ف شوال مش تقلق و سيبته و قومت زاكرت شوية و نمت
عند يوسف
يوسف : بابا أنا كنت عاوز فلوس عشان افتح مشروع مع محمد و صقر
اللواء زكريا : هتفتحوا مشروع ايه
يوسف : هنفتح جيم
اللواء زكريا : حلو ده يمكن جسمك يتظبط شوية بدل ما انت شبه عود القصب كده
يوسف : عود قصب ماشي يا سيادة اللواء
اللواء زكريا : عاوز فلوس قد ايه
يوسف: يعني حوالي مليون جنيه كده
اللواء زكريا : مش كتير شوية
يوسف : ما احنا مش هنعمل اي حاجه عيب عليك
اللواء زكريا : ماشي خد الفيزا اهي
يوسف : شكرا يا سيادة اللواء
بعد شهر
كنا خلصنا الامتحانات و اتجمعنا تاني
انا : الحمد *** خلصنا الامتحانات يلا بقي نعمل مشوار مهم
يوسف و صقر : ايه هو
انا : ايه نسيتو ولا ايه هنروح ندور علي حتة ارض نبني عليها الجيم
يوسف : اهه صحيح طيب يلا بينا
و رحنا عند سمسار و قولناله علي اللي احنا عايزينه و اشترينا ارض واسعه و كبيره عشان يبقي حاجه فخمه كده
و جبنا مهندس و فهمته احنا عاوزين ايه و قولتله عاوز يكون فيه دور تحت الارض متقسم اربع اوض و حمام و مطبخ و الباقي فاضي و هو عملي كل اللي انا عاوزه بالظبط و بعد حوالي تلت شهور كان المكان خلصان و سميناه MYS
اول حرف من أسامينا يعني
و بعد ما المكان اتعمل قبل الافتتاح و خدت يوسف و صقر للدور اللي تحت الارض اللي خليت مدخله من اوضه مدير الجيم اللي هو صقر و نزلنا تحت و كان مكان مبهر جدا و متقسم صح
و الاربع اوض هتبقي تلت اوض للنوم و اوضه للكمبيوترز عشان يوسف
نزلنا بقي نجيب الاجهزه و جبنا كهربائي يظبط الدنيا و مهندس ديكور و سباك( عشان هنعمل حمامات و دش و سونه و كده يعني ) و بعد اسبوعين كانت كل حاجه خلصانه و بعدها نزلنا عشان نجيب الاجهزه و الحديد و بعد ما جبنا كل حاجه
تاني يوم نزلنا نجيب حاجاتنا احنا اللي هتنزل ف الدور اللي تحت ( حلبة مصارعة - كيس رمل - أجهزة البوكس اللي بنتدرب عليها - و أجهزة كمبيوتر و لابتوبين واحد ليا و واحد ل يوسف ) وافتتحنا المكان و كان عليه اقبال كبير من ناس تقيله ف البلد و صقر ابتدأ يشتغل و يجيب ناس تساعده و ظبط الدنيا كلها و في نهاية كل يوم كنا ننزل نتدرب أنا و صقر لحد ما بقيت محترف ف الكيك بوكس و فنون الدفاع عن النفس و جسمي اتغير ١٨٠ درجه بقي جسمي كله عضلات و بقيت انشف من الاول لو دخلت ف حيطه اكسرها و بعد ما خلصت ابتديت اتدرب مع يوسف علي كل حاجه تخص البرمجه و اشتغلت معاه عملي و بقيت هكر محترف
و بعدها يوسف جاله شغل برا مصر ف سافر يشوف حياته هناك و الجيم بقي احسن جيم ف مصر
ولكن لا تأتي الرياح بما تشتهي السفن .....
توضيح (محمد و يوسف لسه مبقوش الحاوي و الجن و ده هنعرفه قدام)
قاعد بعمل شوية حاجات علي اللاب بتاعي الساعه ٣ تقريبا لقيت حد بيرن عليا استغربت رديت لقيت الناس اللي حوالين الجيم بيقولولي الحق الجيم بيتحرق
قمت مفزوع زي ما أنا بلبس البيت ركبت عربيتي و رحت علي هناك جري و كلمت صقر يجيلي هو كمان و جاب عربيته و جه ( من الشغل ف الجيم بقي معاه فلوس و عرف يجيب عربيه هونداي توسان )
و رحنا هناك كانت المطافي سبقانه و لما دخلت جوا الجيم (طبعا الدور اللي تحت محدش يعرف عنه ف محصلوش حاجه) لقيت مكتوب علي الحيطه "دي قرصة ودن بس خلي صحبك يبعد عننا" طبعا أنا مفهمتش حاجه و رحت مسحت اللي علي الحيطه بسرعه قبل ما حد يدخل يشوفه و حكيت لصقر قالي ميعرفش حاجه ف استغربت اكتر و كلمت يوسف قالي استني لما اجيلك و متعملش حاجه ف استنيت يوسف و هو ركب طيارة و تاني يوم كان عندنا و طبعا قولنا للواء زكريا و هو بعت ناس تحقق ف الموضوع بس الغريب أن كاميرات اللي حوالين المكان كلها متفرمطه ما عدا كاميرات الجيم عشان كنت أنا و يوسف اللي عاملين نظام الحماية بتاعها و الهاردات موجود في الدور اللي تحت و لما المباحث جت سألت علي كاميرات الجيم قولتلهم أنها اتحرقت مع اللي اتحرق ( هتسألني ليه عملت كده هقولك عشان عاوز افهم )
ابتدينا نرجع الجيم تاني زي الاول و نصلح اللي باظ و غيرنا الاجهزه عشان باظت من الحريقه
و لما يوسف جه نزلنا الدور اللي تحت أنا و هو و صقر و شغلنا الكاميرات
شوفنا حاجه غريبه ان اللي عمل كده كانت واحده ست دخلت رمت ماده كده علي الأرض و ولعت فيها لقيت المكان كله النار مسكت فيه بس خدت بالي من حاجه غريبه علي لبسها شعار غريب
(شعار الوطواط )
طبعا أنا فهمت مين دول لاني ليا نشاط علي الديب ويب من وقت للتاني و يوسف لقيته اتوتر لما شاف الشعار و صقر مخدش باله اصلا و قام مشي عشان الوقت اتاخر
انا : خدت بالك يا يوسف
يوسف : خدت بالي من ايه
انا : من شعار الوطواط
يوسف : تلاقيهم تبع باتمان ولا حاجه
انا : احنا هنستظرف يلا انت ايه علاقتك بيهم
يوسف : مليش علاقه بيهم معرفهمش اصلا
انا : الرساله كانت بتقول خلي صحبك يبعد عننا و مظنش أن صقر يبقي عارف حاجه زي كده اخلص قول
يوسف : خلاص ياعم ده انت بضان فتح مخك معايا بقي
فلاش باك علي لسان يوسف
بعد ما قولتلكو اني جالي عقد شغل برا روحت و قعدت مع ابويا و دار الحوار
انا : يا بابا أنا جالي عقد شغل برا و ناوي اسافر
اللواء زكريا : ليه يبني متخليك هنا و انت كده كده فاتح مشروع
انا : يا بابا العقد محترم ف شركة محترمه ف امريكا
اللواء زكريا : خلاص اللي انت شايفه صح اعمله
انا : شكرا يا حجوج هقوم اجهز الشنط بقي عشان امشي بكرا
اللواء زكريا: **** يوفقك يبني و قام يعمل مكالمه
عدي اليوم علي كده و كنت مجهز شنطتي و نزلت الصبح سلمت علي ابويا و خدت عربيتي و طلعت علي المطار و انا ماشي علي الطريق لقيت اربع عربيات جيب سوداء محاوطني و انا مش عارف اخلع منهم و وقفوني و نزل منها ناس لابسين اقنعه واحد منهم ضربني علي دماغي لقيت الدنيا بتلف بيا و اغم عليا
لما فوقت لقيت قدامي كشاف نوره عالي اوي مش شايف منه أي حاجه
يوسف : أنا فين انتو مين و عاوزين مني ايه
شخص : مرحبا بك في تل ابيب? ..
عندما قيل لك لا تثق بأحد كان المعني بالتحديد ذلك الشخص الذي استثناهُ عقلك من الجمله
???????????????????????
الجزء الثاني
يوسف اتخطف و فيه شخص بيتكلم معاه
يوسف : أنا فين انتو مين و عاوزين مني ايه
شخص : اهلا بك في تل ابيب?.
يوسف (مرعوب) : تل أبيب ايه ياعم انت هتهزر
شخص : انت حاليا في تل ابيب ساعدنا لنساعدك..
يوسف : عاوزين مني ايه
شخص : ماذا يعمل والدك ؟
يوسف : ظابط ف الجيش
شخص : لا تكذب.
يوسف : هكدب ليه ظابط ف الجيش
شخص : لماذا كنت ستسافر؟
يوسف : جالي عقد شغل تبع شركه ف امريكا.
شخص : هل بحثت عن هذه الشركة ؟
يوسف : لا انا كنت رايح اعمل مقابله معاهم.
شخص : هل تعلم من هم أصحاب هذه الشركه ؟
يوسف : (اسحاق داوود - ساره ميشيل)
شخص : هل تعلم ما جنسيتهم ؟
يوسف : أمريكيين.
شخص : خطأ … هل تعلم ديانتهم؟
يوسف : يهود.
شخص : صحيح ولكنهم ليسوا امريكيين أنهم إسرائيليان.
يوسف : ازاي مستحيل
شخص : هل تشكك في معلوماتنا
يوسف : انتو مين عشان اثق فيكو اصلا انتو حثاله يلا
شخص : عذبوه
و رفعوا يوسف خلو راسو تحت و رجليه فوق و جه واحد جته دبابه ف نفسه قعد يضرب فيه شوية و هو مستمحلش قال خلاص كفايه حرام عليكو أنا مكنتش اعرف انهم اسرائيلين
اتكلم الشخص وقال : عشان مش بتدور كويس يا جوو لازم بعد كده تدور كويس مش عيب شخص زيك و ابن سيادة اللواء يقع في غلطة زي دي
يوسف(متفاجئ) : انت مين
شخص : أنا العقيد زياد الخوري صديق والدك اقفلو الكشافات دي و نزلوه
يوسف : انا ايه اللي جابني هنا
العقيد زياد : بدل ما هما يستخدموك لمصالحهم احنا نستخدمك لمصلحة البلد
انت بتحب البلد دي يا يوسف
يوسف : طبعا يا فندم
العقيد زياد : يبقي لازم تخدم البلد هتعرف تعمل كده
يوسف : هحاول يا فندم
العقيد زياد : تعالي يا يوسف
و خد العقيد زياد يوسف و طلع علي القيادات بتاعته و اكتشف يوسف أنه ف مبني المخابرات
كانت طرابيزه كبيره عليهم ٤ أفراد
شخص ١ : ازيك يا يوسف
يوسف : ازيك حضرتك يا فندم
شخص ٢ : انتو جايبين عيل يا جدعان ايه ده
شخص ٣ : انت متعرفش ده جاي توصيه من مين ف اقعد ساكت
شخص ٢ : هيكون جاي من مين يعني
شخص ٣ : من اللواء زكريا
شخص ٢ اتخض : اللواء زكريا بنفسه هو اللي بعته
شخص ١ : خلاص بطلو كلام تعالي اقعد يا يوسف
يوسف راح قعد معاهم و هو مش فاهم حاجه
شخص ١ : يوسف انت هكر محترف صح و ليك نشاط علي الديب ويب
يوسف :يعني حاجه زي كده نشاطي علي الديب ويب قليل
( يوسف حاسس ان فيه حاجه غلط عشان كده بياجريهم بالكلام لحد ما يفهم وليه شخص ٢ اتخض لما سمع اسم والده )
شخص ١ : احنا عاوزينك معانا يا يوسف و هنعلمك فوق اللي عندك و هندربك
يوسف : شرف ليا يا فندم بس أنا حابب افهم
شخص ١ : عاوز تفهم ايه
يوسف : ليه شخص ٤ قاعد ساكت لحد دلوقتي و ليه شخص ٢ اتخض لما سمع اسم ابويا
شخص ١ : شوفت الكلام سرقنا و نسيت اعرفك بنفسي و بالرجاله
انا اللواء مختار الضوي(شخص ١) ( ٤٧ سنه ١٨٤سم قمحاوي جسمه معضل فشخ و ده ميدلش علي سنه اساسا و ذكي جدا )
وده (شخص ٢) اللواء عثمان ( ٤١ سنه ١٧٤ سم ابيضاني جسمه عادي مش زيي ولا زي اللواء مختار متسرع و مبيفكرش ف الكلام قبل ما بيقولوا )
و ده (شخص ٣ ) العقيد عباس ( ده بقي البرنس اللي فيهم رايق كده ف نفسه و مش فارقه معاه مهتم بنفسه جسمه متقسم ٣٣ سنه ١٨٢ سم اسمراني شبه أسر ياسين كده )
و ده ( شخص ٤ ) المشير محمود السقا ( راجل كبير ف السن تعلب مكار ذكي جدا جدا اسمراني قصير حوالي ١٦٨ سم و عنده خبره مش عند اي حد حضر حروب كتير و فضل عايش و فيه ندبه ف وشه بسبب شاظيه طارت من قنبله اترمت جنبه ف حرب من الحروب دي )
.. بقية الفلاش باك واللي حصل مع يوسف هنعرفه ف السلسله التاني أن شاء ****
عودة من الفلاش باك
انا : كل ده يحصلك و متقوليش يا علق
يوسف : ياعم اقولك ايه دي حاجات ف غاية السرية
انا : سرية مين يا ابو سرية ما هم وصلو لينا اهو
يوسف : متقلقش مش هيعرفو يعملو حاجه تعالي بقي ننزل تحت اعلمك. حاجات مهمه هتنفعك بعدين
انا : طيب خليها بعد بكرا عشان يدوب نروح ننام و عندي معاد بكرا
يوسف : معاد ايه هو فيه حد يعرفك غيرنا يلا
انا : عيب عليك اخوك مقطع السمكه و ديلها ??
و ضحكنا و مشينا سوا
نرجع بقي فلاش باك صغير كده قبل الحريقه عشان نعرف معاد ايه
بعد ما الجيم اتشهر و كبر و الطلبات بقت عليه كتير و فيه ناس علي الانتظار مستنيه دورها شوفت واحده بتتدرب انما ايه ملاك نازل من السما حاجه كده من بتوع الافلام روحت اتعرفت عليها و طلع اسمه حور
و هي فعلا حور ٢٤ سنه ١٦٣ سم ٧٣ ك
اتعرفت عليها و طلعت بنت زي القمر خدت رقمها و ابتدينا نتكلم كلام عادي
و اتفقنا ننزل نخرج سوا بس بسبب الحريقه اتأجلت الخروجه
عودة من الفلاش باك روحت و كلمت صقر و حولتله فلوس و قولتله من بكرا عاوز الجيم يرجع جديد و هو مقصرش الصراحه .
يدوب روحت نمت
صحيت الصبح علي الساعه ١١ كده و قمت خدت دش و نزلت عملت فطار و قعدت افطر و افكر هنعمل ايه مع جماعة الوطواط لأن كده بقي فيه خطر علينا و انا لسه متعلمتش كل حاجه ف الهاكينج و سهل أنهم يوصلولي بعد ما خلصت اكل نزلت اشتريت طقم عشان أنا لبسي كله كاجوال و كوتشي جديد و خاتم فضه شكله جامد فشخ و هيبه كده و روحت قعدت شوية علي اللاب العب ببجي و الوقت سرح مني لقيت الساعه داخله علي ٨ قمت مغير هدومي و لابس الطقم الجديد كان بنطلون اسود و اندر شيرت ابيض و فوق ع سويت شيرت اسود و الكوتشي ابيض و الخاتم فيه فص اسود كبير و نزلت خدت عربيتي و رحت ل حور خدتها و كانت لبسه فستان سهره اسود هياكل منها حته و فارده شعرها وكان شكلها جميل فشخ و طلعنا علي كافيه هي طلبت ايس كوفي و انا طلبت قهوه وقعدنا نتكلم شوية و نهزر قولتلها تعالي نروح عندي عشان نعرف نتكلم براحتنا و حاسبت و نزلنا ركبنا و مشينا وصلنا البيت
تاني يوم صحيت كانت حضناني شلتها من علي جسمي و قومت جهزت الفطار و صحيتها فطرنا سوا و نزلنا روحتها و طلعت علي الجيم لقيت نص الحاجات اللي فيه رجعت و صقر كان باين عليه الإرهاق خليته يروح و كملت أنا اليوم عادي بنحاول نرجع كل حاجه زي ما كانت و يوسف جالي و نزلنا تحت علمني شوية حاجات و احنا قاعدين سمعنا ضرب نار ....
نصيحة من اخوك اختار صحابك اللي لما تقع تلاقيهم بيرفعوك اللي لما تتعب تلاقيهم بيسندوك اللي لما تموت تلاقيهم بيدعولك صحبك هو ضهرك بعد ابوك صحبك هو اللي كلت معاه عيش وملح و اوعي يهون عليك العيش و الملح صحبك يموت عشانك و انت تموت عشانه صحبك يصون اهلك و انت تصون أهله اخته هي اختك و اختك هي اخته أمه هي امك و امك هي أمه اختار صحبك اللي يقول احنا بدل ما يقول أنا
???????????????
الجزء الثالث
سمعنا ضرب نار و احنا تحت لقيت يوسف بسرعه راح رانن علي المشير محمود السقا و قاله علي اللي بيحصل عشان يبعت دعم و فضلنا تحت و يوسف طلع سلاح كان شايله معاه و انا طلعت سلاح كنت شايله تحت لوقت هتزنقله و يوسف سألني انت بتعرف تستخدمه قولتله علي **** ولا اعرف فيه اي حاجه ف قالي علي السريع اعمل ايه و انا علي قد ما فهمت اني افتح صمام الأمان و اركز علي اللي قدامي و اثبت ايدي و اضرب و لقينا الباب اترزع و دخل منه اربعه و انا استخبيت ورا الحلبه و يوسف عند المطبخ ( المطبخ كان عامل زي البار كده ف هو وقف وراه ) و اول ما دخلو يوسف ضرب عليهم نار واحد منهم مات و التاني خد طلقه ف كتفه و يوسف استخبي رحت طالع أنا و ضارب علي اللي خد طلقه ف كتفه و طبعا ضيعت بتاع خمس طلقات عشان اجيب فيه واحده معرفتش و الطلقه طاشت و راحت ف اللي جنبه كده مش فاضل غير اتنين واحد مصاب و واحد سليم و السليم ضرب عليا نار جاب طلقه ف كتفي وقعت أنا كمان و مش فاضل غير يوسف اللي حاول يجيلي بس معرفش و انا قاعد علي الارض و سامعه بيتحرك ناحيتي و يوسف مش عارف يطلع عشان اللي متصاب ف كتفه عمال يضرب عليه و فجأه سمعت طلقتين اتضربو ببص لقيت الواد بيقع جنبي و الواد التاني مات و ببص لقيت راجل رايق كده داخل علينا و مبتسم جسمه متقسم واللي فهمته أنه العقيد عباس راح سلم علي يوسف و أنا كان اغم عليا عشان نزفت كتير و يوسف شالني وداني المستشفي و احنا ف المستشفي و فيه حراسه كتير الحوار بين يوسف و العقيد
عباس
يوسف : يا عباس مش هينفعش كده المره دي اتصاب محدش عارف المره الجايه هيحصل ايه ( بقو صحاب و بينادي باسمه عادي )
العقيد عباس : يا جو ما أنا قولتلك هاته انت قولتلي يومين بس و اهو اتصاب اول ما يفوق هاخده ادربه علي الاسلحه و ضرب النار و علي ما اظن أنك قولت أنه اتدرب علي فنون الدفاع مع صقر صح
يوسف : اه صح و بالمره خد معاك صقر دربه علي ضرب النار يمكن يحتاج الموضوع ده ف يوم من الايام
العقيد عباس : عنيا بس لما محمد يفوق
طلع الدكتور و طمنهم و قالهم مفيش حاجه احنا نقلناله ددمم و طلعنا الرصاصه من كتفه و مفيش اي حاجه
بعد ما فوقت كنت متعصب جدا من اللي حصل و اني مقدرتش ادافع عن نفسي و قررت ابقي اسوأ عقاب للجماعه دي فضلت قاعد ف المستشفي يومين اتعرفت فيهم علي العقيد عباس و يوسف فهمني اني هروح اتدرب علي ضرب النار وانا وافقت عشان ده ف مصلحتي ف اللي هعمله
ف ايطاليا مدينة نابولي ف قاعة قصر قاعد علي الطرابيزه ٦ رجالة و كان الحوار كالاتي
شخص ١ : ماذا فعلت يا غالي مع هؤلاء الأطفال
غالي : متقلقش يا خواجه مش هيخرجو منها عايشين
شخص ٢ : هذا الموضوع لا يتحمل الخطأ هذا الولد الذي يسمي يوسف خطر علينا
غالي : متقلقش ياعم ده أنا غالي
جه واحد من البودي جارد بتاع غالي يبلغه ب اللي حصل و اتعصب جدا
شخص ٣ : يبدو أنهم خرجوا سالمين إذا انك فاشل
غالي متعصب و بيزعق : ولااا انت و هو اعرفوا انتو بتتكلموا مع مين أنا غالي
شخص ٤ (بنت)رفع عليه السلاح : ماذا تقول ايها الحثاله نحن من جعلنا منك إنسانا له قيمه لا تنسي نفسك
شخص ١ : نزلي السلاح يا طوكيو
طوكيو : امرك ايها القائد
شخص ٥ : فلتعلم جيدا يا غالي أننا نستطيع قتلك ف اي وقت نريد فيه ذلك فلا تضطرنا ان نفعلها
غالي : انا آسف جدا يا لويس و اسف يا قائد اني رفعت صوتي و انت موجود
القائد ( هولاكو) : لا يهمك يا غالي ف انت أحد رجالنا نستطيع تحملك ولكن لكل شيئا حدود
لويس : لم يبق شيئا لنفعله هنا سأعود الي بلدي مرة أخري
الشخصيات الجديده عشان مش تتوه مني و عشان مش اتوه أنا كمان? ( قائد جماعة الوطواط هولاكو ايطالي من اصل نيجيري اسمراني زنجي ٣٧ سنه ١٩٣ سم ضخم ١٠٠ك تشوفه تحس انك شايف الجحيم وحش واقف قدامك جسمه كله علامات و ندوب شغال ف تجارة اثار و عبيد ) (لويس فرد من أفراد الجماعه من فرنسا شخص هادي ولكن ده هدوء ما يسبق العاصفه ٣٣ سنه ١٧٩ سم ابيضاني رفيع ٧٠ك لما تشوفه تحس انك شايف عيل فافي من بتوع فرنسا بس ايه ده لو اتعصب بيقلب شخص تاني خالص تاجر هيروين و كوكايين ) ( طوكيو ٢١ سنه ١٦٢سم ٥٨ك اسبانيه حته فلات انما ايه من اللي قلبك يحبه
و بتعشق هولاكو اصغر تاجرة سلاح ف العالم ميغركش جمالها الفتاك ده انما هي ممكن تموت اي حد عادي )( غالي مصري خاين يبيع اي حد عشان الجنيه عنده فيها رجاله كتير مش فارق معاه بيشتغل ايه المهم اي حاجه تجيب فلوس اثار شغال عبيد شغال سلاح شغال مخدرات شغال قمحاوي ١٧٥سم ٧٥ك جسمه متقسم بس جبان و بيهرب من اي قتال بيدخل فيه مع اي حد )( شخص ٣: مجهول هنعرفه بعدين )
بعد ما رجعت البيت يوسف جه قعد معايا و حور جاتلي كان قلبها هيقف لما عرفت و فضلت هي معايا و خليت يوسف يخلع ( قعدة الراجل بميت ست ولو حضرت الست يغور الراجل??) و فضلت قاعده معايا تلت ايام و ايدي رجعت سليمه
( توضيح انا قاعد ف محافظه و ابويا قاعد ف محافظه تانيه عشان مش تستغربوا و تسألو هو فين ) و هي كانت بتغيري علي الجرح
(حور خريجة طب ابوها و امها ميتين وملهاش حد )
بعد حوالي خمس ايام من الحادثه دي ايدي رجعت بس مش زي الاول و اول ما حسيت اني قادر استعملها ف كل حاجه خدت البت حور علي الاوضه و دخلت و قفلت الباب ورايا
حور بفرحة عيال صغيره: ايه ده بجد هتتجوزني يا محمد بجد
انا : طبعا يا روحي هو أنا هلاقي احسن من ملاكي القمر ده فين
حور : قامت و جت حضتني و باستني و قالتلي أنا بحبك اوي يا محمد أنا بعشقك اوي يا روحي
انا : و انا كمان يا حياتي تعالي يلا ننزل نجيب شوية حاجات
و نزلت أنا و هي عشان اشتريلها شوية هدوم و اشتريتلها هدية ف الخباثه كده من غير ما تاخد بالها عشان عيد ميلادها بعد يومين جبتلها فون جديد بدل تيليفونها و خاتم دهب و حلق و بعد كده روحنا أنا خبيت الهديه و روحنا غيرنا هدومنا و نمنا من غير ما نعمل حاجه علشان مكناش قادرين و صحيت تاني يوم لقيتها صاحيه و عامله فطار
انا : ايه الهنا ده كله يا حياتي عامله الفطار بنفسك ( اكلم الإسعاف ولا ايه ?)
هي راحت ضرباني ف كتفي : بقي كده يا محمد قصدك أن اكلي وحش?
انا حسيت اني بعكك : لا طبعا يا روحي ده أنا بهزر معاكي
هي ابتسمت : يلا طيب عشان نفطر سوا و فطرنا و هي قامت عملت شاي عشان بحب اشرب شاي بعد الفطار و قعدنا سوا
انا : معلش يا روحي أنا هغيب يمكن اسبوعين او شهر
هي : ليه كده بس هتسبني ده كله
انا : معلش يا حبيبتي بس عندي شغل ضروري معلش
هي : ماشي يا روحي بس ما تتأخرش عليا و تجيلي سليم مش زي المره اللي فاتت
انا : حاضر يا عمري متقلقيش و قومت بوستها و نزلت روحت ليوسف و جت عربية عشان تاخدنا و غمو عنينا أنا كنت فاكرها عربية تبع العقيد عباس ولكن الصدمه كانت أن ..........
الجزء الرابع
اول ما ركبنا العربيه و غمينا عنينا حسيت نفسي بدوخ و أغم عليا و وصلنا لمكان مهجور تقريبا مخزن قديم مهجور و كنا مربوطين
انا بصوت واطي : يوسف هو ده اختبار ولا ايه
يوسف : و**** ما اعرف يا محمد
لقينا شخص دخل علينا يوسف كان عارفه
الشخص : ازيك يا جو ازيك يا محمد
انا : انت مين
الشخص : قول لصحبك يا جو أنا مين
بصيت ليوسف بس مردش
الشخص : أنا غالي _ غالي ابو المجد
انا : ايوه يعني عايز ايه
غالي : أنا جاي اقتلكو
انا بثبات انفعالي : تمام خلص يلا
غالي استغرب : مش خايف تموت
انا : لا مش خايف لأنك لو كنت عاوز تموتنا مش كنت اتكلمت عاوز كام
غالي بيضحك : هههههههه زكي زي ما اتوقعت يا محمد هسيبكو عايشين بس هطلب منكو خدمه
انا و يوسف : ايه هي
غالي : في شخص ف السجن يلزمني يطلع
انا : طب تعالي فكنا عشان نعرف نتكلم
غالي خلي البودي جارد يجي يفكنا وبعد ما فكنا طلعت سجاره و ولعتها و سألته داخل ف ايه
غالي : تهريب اثار
انا : و الحرز فين
غالي : اتمسك و موجود مع الحكومه
انا : يوسف انت عارف بيحطو الاحراز فين
يوسف : اه
انا : عملتوا نقض الحكم يا غالي
غالي : لا لسه
انا : كويس جدا خلاص سيب الموضوع ده علينا بس هيبقي فيه مقابل ليه
غالي : المقابل انكو مش تموتوا دلوقتي
انا : لا الكلام ده مش هينفع أنا كده كده هخرج من هنا عشان انت محتاجني
غالي : عاوز ايه طيب
انا : مش دلوقتي هطلب منك الطلب بعد ما اخرجهولك من السجن
غالي : خلاص اتفقنا
انا : تعالي ودينا مطرح ما خدتنا يلا
و غالي خدنا و رجعنا هناك تاني و كلمت العقيد عباس و طبعا مش حكيتله اي حاجه عن الموضوع ده و قولت ليوسف ميقولش لحد خالص ولا حتي أبوه
ورحنا مع العقيد عباس و دخلنا مكان غريب ملوش ملامح فيه مكان لتعلم الرمايه و اسلحه كتير
العقيد عباس : ركز معايا يا محمد هقول شوية كلام نظري هتحتاجه
كل سلاح و ليه طريقه في تعميره و طريقه ف التحكم فيه و طريقه ف الضرب عندك مثلا الطبنجه بتضرب بيها مسافات متوسطه و في انواع منها بتضرب مسافات بعيده و الخرطوش بيضرب مسافات قريبه بس و البندقيه مسافات قريبه و متوسطه و القناصه مسافات بعيده
الطبنجه لازم تفك زرار الامان و تشد اجزاء عشان تضرب الخرطوش لا حط الطلق و اضرب علطول القناصه ايه طريقه معينه لسه لما نوصلها هقولك عليها و البندقيه دي تعتبر اسهله و طبعا متنساش الرشاش عشان الضرب طلقه طلقه حاجه و الضرب متعدد حاجه
طبعا أنا حسيت الموضوع كبير فشخ بس ابتديت معاه اول حاجه الطبنجه
و جاب طبنجه متركبه و طبنجه متفككه
العقيد عباس : ركز معايا اهم حاجه تعرف كل جزء بيعمل ايه
و علمني افك السلاح و اركبه و عملتها مره لوحدي بعد كذا محاوله و هو صعب المستوي شوية و خلاني أغمي عيني و قعدت احاول كتير فشخ لحد ما بقيت بعملها بسهوله و اليوم الأول خلص علي كده و هو طلعني علي اوضتي نمت و صحيت نزلت اتدرب تدريب بدني مع نفسي شوية و نزل العقيد عباس شافني و بعدها نده عليا
العقيد عباس : بتعمل ايه التدريبات دي ضعيفه جدا يا محمد أنا : يا باشا علي قدي
العقيد عباس لما نخلص التدريب علي الاسلحه هبعت للواء مختار يدربك
يوسف لما سمعه : **** يكون في عونك يا صحبي هتتفشخ???
انا ببلع ريقي : **** يطمنك يا اخويا
و بعدين رحت أنا و العقيد عباس عشان نكمل تدريب و رحت مغمي عيني و ركبت السلاح و ركبته بسهوله و بعد كده جاب كذا طبنجه بس انواع مختلفه متفككه و قالي دلوقتي حاول تركب دول أنا حاولت اركبهم ركبتهم كلهم ما عدا اتنين
العقيد عباس : ركز يا محمد و دور علي القطع الاساسيه
انا حاولت اركز و اركبهم بس معرفتش و مع كذا محاوله ركبت واحد والتاني لا
العقيد عباس مش ممكن يكون فيه قطعه زياده أنت مش محتاجه ركز بس
وفعلا لقيت فيه قطعه زياده لما شيلتها ركبته عادي و هو ابتسم و قالي كنت المفروض تعرف من غير ما اقولك بس لسه بدري عليك و ابتديت مرحله ضرب النار علي اهداف ثابته و هو قالي الأساسيات و انا قعدت أحاول يوم و اتنين مبعملش حاجه غير اني بضرب نار علي اهداف ثابته و متحركه و بقيت محترف فيه و بقيت اغمض عيني و اضرب علي الأهداف علي حسب الصوت بس مكنتش بجيبها صح
العقيد عباس كفايه كده يا محمد
انا : بعد اذنك يا فندم هكمل أنا شوية و هطلع انام و قعدت احاول اضرب علي الأهداف من صوت حركتهم بس و الموضوع كان صعب فشخ بس ضغطت علي نفسي و بقيت بضرب الطلق فيهم بس عشوائي مش ف حته معينه من جسمهم و فضلت صاحي لتاني يوم و كان باين عليا الإرهاق و العقيد عباس قالي طالما فضلت صاحي من نفسك هنبدأ اليوم من غير ما تنام و بقي يعلمني الميكانيزم بتاع الضرب بالخرطوش و بقيت بعرف اضرب بيه بس بعمره ببطىء شوية بس عشان مكنتش مركز كنت هموت و انام قعدت اسبوعين بتتدرب علي تفكيك و تركيب القناصه و الضرب بيها من مسافات تعدي ال ٣ كيلو و حساب اتجاه و سرعة الرياح الموضوع كان صعب جدا جدا بس بعد الاسبوعين كنت قدرت فعلا اتعلم القناصه بكل كبيره و صغيره فيها و ابتديت التدريب علي الرشاش الثابت علي الارض مثلا و اللي بشيله علي ايدي و كان سهل بعد ما اتعلمت القناصه قعدت فيه يومين بس و اصعب حاجه بقي اتعلمتها اللي قعدت فيها حوالي شهر اني اضرب و انا جوه عربيه علي هدف ساكن أو متحرك الموضوع كان صعب جدا و كنت بضرب بالقناصه و انا ف هليكوبتر و كان الموضوع صعب و متعب جدا و بعد ما خلصت العقيد عباس قالي مبروك يا محمد بقيت محترف ف الاسلحه كلها و طريقة تجمعيها و فكها و الضرب عن حركه
انا : شكرا ليك يا فندم انت تعبت معايا جامد
العقيد عباس : ده كان لازم يحصل كده كده و عامة لو عاوز تشكر حد اشكر يوسف عشان هو اللي طلب مني ده
انا : شكرا يا جو
يوسف : عيب يلا اللي انت بتقوله
و بعد كده طلبت اني اروح و روحت نمت عشان بقالي كتير منمتش علي سريري ( ياخي الواحد مهما ينام ف اماكن مفيش احسن من فرشته) و فجأه لقيت في ميه اترمت عليا قمت مفزوع لقيتها حور: بصالي و رفعالي حاجبها? و حاطه أيده ف وسطه و بتتكلم : كنت فين يا استاذ كل ده شهرين شهرين معرفش عنك حاجه ?
انا : يا بنت المجنونه الجو سقعه ايه اللي انت عملتيه ده
حور : ايه ده بجد معلش يا روحي انا اسفه طب انت كويس ?
انا : كويس يا هبله متقلقيش كل الموضوع اني كنت برا مصر ف شغل و الشغل عطل هناك ف طولت شوية حقك عليا يا عمري
و قمت غيرت هدومي و خدتها ف حضني و نمنا سوا
اول ما صحيت رنيت علي صقر
انا : ازيك يا صقر
صقر : ازيك يا علق يا خول كل ده متسألش عليا
انا : حقك عليا يا اخويا كان معايا حوار بخلصه
صقر : الحوار ده مع يوسف انما صقر مش قد المقام
انا : عيب عليك يا اخويا سايبك للتقيله
صقر : ماشي ياعم مقبولة منك
قفلت مع صقر و كلمت يوسف
انا : ايه يا جوو
يوسف: ايه يحبب
أنا :بقولك عاوز رقم حد من التقايل ف المخابرات
يوسف : ليه فيه حاجه
انا : لا ياعم هخلص الحوار بتاع غالي
يوسف : و تخلصهوله ليه ما احنا مبقناش تحت أيده
انا : عيب يسطا أنا كلمتي واحده حتي لو مع مين و بعدين أنا عاوزه ف حوار
يوسف : خلاص يسطا اللي انت شايفه خد رقم المشير محمود
انا : قولي يا برو
يوسف : ***********
انا : تمام يا جو تسلم
و كلمت المشير محمود
انا : سلامو عليكو
المشير: ازيك يا محمد عامل ايه
انا استغربت : حضرتك تعرفني
المشير : الرقم اللي معاك ده شاريه مخصوص عشان اكلمك عليه و انا اللي قايل ليوسف أنه يقولك عليه اول ما تطلبه
انا : شكل حضرتك مش سهل يا سيادة المشير
المشير بيضحك : عيب يا محمد أنا قدك ف السن بتاع تلت مره المهم عاوز ايه
أنا : الموضوع اللي انا عاوزك فيه مش ينفع ف التيليفون
المشير : خلاص تعالي علي العنوان ده (******)
انا : تمام يا سيادة المشير نص ساعه و ابقي عندك
و قمت لبست و خدت سلاحي و ركبت عربيتي و نزلت رحتله
و المكان كان عباره عن بيت عادي مفيهوش اي شئ غريب و لما وصلت رنيت عليه و هو قالي اطلع الدور التالت طلعت و خبطت و فتحلي راجل كبير ف السن و عرفته من صوته
المشير محمود : اتفضل يا محمد
انا : يزيد فضلك يا باشا
المشير : سيب سلاحك علي الترابيزه دي و تعالي
انا : تمام و رحت قعدت أنا و هو علي الكنبه و سألني
المشير : ها عاوز ايه بقي
انا : كان فيه حد ف السجن يلزمني أنه يطلع
المشير : يعني ابن اكبر محامي ف البلد مش عارف يطلع واحد من السجن
انا : مش عاوز ادخل ابويا ف الحوار ده و بعدين أنا أعرف أخرجه سهله بس محتاج مساعده
المشير : هو الواد ده داخل ف ايه
انا : داخل ف اثار
المشير : يبقي انت عاوز تطلع الحرز اللي عليه عشان ميبقاش فيه دليل
انا : ههه انت مش طبيعي و**** عرفت منين
المشير : الخبره بتخليك اذكي من اي حد و فاهم كل حاجه
انا : طيب انت ايه رأيك هتساعدني
المشير : مش لما أعرف عاوز تخرجه ليه
انا : اشطا هحكيلك الحوار كله
المشير : اتفضل أنا سامعك
و حكيتله اللي حصل معايا أنا و يوسف لما غالي خطفنا
المشير : طيب و مش خايف أنه يغدر بيك
انا : شكله بتاع فلوس و انا هديله اللي هو عايزه و انا محتاجه جامد
المشير : اممم ماشي هساعدك و كلم واحد من الظباط اللي تبعه و اخفي الحرز بتاعه و حطيت مكانه تماثيل بس مش اثار شبهها بالظبط و رحت للواد خليته يعملي توكيل و رفعنا شكوي بالنقد ف الحكم و المشير اتفق مع القاضي يطلعه براءة و طلبنا المعمل الجنائي يبص ف الحرز تاني
و أنا طلعته بيتاجر ف تماثيل بس من غير ترخيص و دفعت كفالة و خرجته و غالي بعت حد من الرجاله ياخد الراجل بتاعه ( فينوم مصري قاتل محترف و بيتاجر ف كل حاجه و دراع غالي اليمين بس يفرق عنه أن ولائه ل غالي بس مش للفلوس)
و كلمت غالي اتفقت معاه علي معاد نتقابل فيه كان بعد اسبوع
------------------------------------------------------------------------------
عند غالي و فينوم
غالي : مش هتبطل تتمسك كل شوية يا فينوم
فينوم : أنا آسف يا غالي مقدرتش اهرب المره دي
غالي : خلاص يبقي تركز بعد كده ولا دماغك دي مبقتش تشتغل
فينوم : أنا بنفذ الأوامر و بس مليش اني اتصرف من دماغي
غالي : ماشي يا فينوم هنشوف الحوار ده بعدين يلا عشان نطلع علي ايطاليا
فينوم : يلا يا باشا
------------------------------------------------------------------------------
نرجع عندي تاني
و روحت ل حور و لما روحت لقيتها عملالي مكرونه بالبشاميل اللي بحبها و جوز حمام و رز بسمتي حاجه كده عالرايق و قعدنا ناكل و انا اكلها ف بوقها و هي تأكلني ف بوقي و الجو كان كله رومانسيه و حب و اتفقت معاه اجيب المأذون تاني يوم و نكتب الكتاب و كلمت يوسف و صقر يجو يشهدو علي الجوازه و نزلت اشتريتلها طقم الماظ هديه جوازنا و معملتش فرح خليته علي الضيق كده و صرفت مكافأة تلت شهور ل كل اللي شغالين ف الجيم و شهر زياده مجانا لكل المشتركين
بعد ما خلصت الفرح اللي مكنش كبير مكنش فيه غير صحاب حور و كباتن الجيم و صقر و يوسف بس روحنا أنا و هي و كانت احلي ليله ف حياتي ليلة دخلتي عليها
يوم الصباحيه لقيت صحابها جم يباركولها سيبتهم و نزلت رحت للواء مختار عشان اكمل تدريبي و اتفقت معاه أنه يبقي اسبوع بس و انا هستحمل اي حاجه و هو قالي تمام رجعت ل حور عرفتها و سبتلها كارت الفيزا عشان لو عايزه تشتري اي حاجه و نزلت رحت عند اللواء مختار
------------------------------------------------------------------------------
عند حور و أصحابها
قعدت تعيط و صحابها يهدوها
حور : يعني ينفع يسبني ف صباحيتي و يمشي
ندي(بنت غلبانه و صاحبة حور من ابتدائي) : معلش يا روحي ما هو قالك عنده شغل و بعدين شكلك زعلانه منه اصلا هو مبيعرفش ولا ايه ?
زينب( مبتحبش حور خالص و بتغير منها ): مش ممكن هي اللي مش عرفت تبسطه
حور : اسكتي انت و هي ده جوزي و بيعرف جامد اوي كمان و كان مبسوط معايا
زينب : طالما مبسوط معاكي هيسيبك و يمشي ليه
ندي : عشان عنده شغل و خفي شوية يا زينب
حور : ممكن يكون متجوز عليا ?
ندي : هيلحق يتجوز عليكي أمتي انهارده الصباحيه يبنتي
زينب : مش ممكن تكون هي التانيه
حور : يعني ف الاخر اطلع أنا الزوجه التانيه??
ندي : خدتها ف حضنها لا يروحي انت الأولي و مش هيتجوز عليكي عشان هو بيحبك انت و بتزغر ل زينب
حور ابتسمت : بجد يا نودي بيحبني أنا
ندي : اكيد يا روح قلب نودي
حور اتبسطت من كلام ده عامله زي العيال الصغيره تقدر تخليهم يعيطوا بكلمه و بكلمة تانيه تخليهم يضحكوا
------------------------------------------------------------------------------
و رحنا قاعدة عسكرية قديمه و بقت دلوقتي قصر تابع للجيش و رحنا هناك و كان فيه دورين تحت الارض الدور مساحته بتوصل لحوالي ٥ كيلو اول دور كان ارض عاديه و فيها كل حاجه اسلحه و حديد و جيم و كل حاجه نفسك فيها و الدور التاني كان عباره عن حمام سباحه بعمق ١٥ متر انا شوفت كده و عرفت اني هتفشخ
اللواء مختار: قبل اي حاجه شايف المكان ده روح لاخره و تعالي
انا : دلوقتي طب ما نخليها بكرا
اللواء مختار بيزعق : انت هتهزر معايا يلا نفذ الأمر
انا اتفزعت و قومت جريت و الموضوع مكنش صعب اوي بسبب تدريب صقر و رجعت بعد تلت ساعات
اللواء مختار : ايه ياعم الوقت ده كله رحت فرنسا و رجعت
انا بنهج : يا باشا دول ١٠ كيلو
اللواء مختار : دول مش حاجه و المفروض تتعود أن دول مش حاجه طالما عايز تخلص ف اسبوع انت فاهم
انا : فاهم يا فندم
اللواء مختار: تعالي معايا
و نزلنا الدور اللي تحت
اللواء مختار : انزل حمام السباحه ده و انزل تحت الميه متطلعش قبل دقيقتين
انا نزلت و طلعت بعد ١٥ ثانيه
اللواء مختار: انت هتهزر انا قولتلك ايه
انا : يا فندم الموضوع صعب و بعدين أنا لسه مخلص جري ١٠ كيلو
اللواء مختار : ركز معايا يا محمد احنا هننزل الميه و انت هتحاول تحافظ علي الأكسجين و انا هنزل معاك
و نزلنا أنا و اللواء مختار و سمعت كلامه و حاولت تحافظ علي الأكسجين قعدت حوالي ٢٠ ث و طلعت و لقيت اللواء مختار لسه مطلعش خدت نفس و نزلتله تاني لقيته قاعد و مربع تحت الميه
فضلت معاه حوالي ٢٠ ث بردو و طلعت و هو لسه تحت استنيت حوالي دقيقه كمان لقيته طالع
اللواء مختار: انت منزلتش تاني ليه
انا: انت ازاي عملت كده
اللواء مختار: من التعود
انا: طب أنا مش عارف اقعد اكتر من ٢٠ ثانيه
اللواء مختار: عشان انت مركز ف انك متستخدمش اكسجين ف بتستخدم اكتر ف التركيز بص يا محمد لازم لازم تفضي دماغك و حس أنه عادي اي المشكله لما ابقي تحت الميه و صفي تركيزك ف الفراغ ركز ف اللا شيء بمعني اصح اتأمل و انت تحت الميه
انا نزلت و نفذت اللي هو قاله و غمضت عيني و ابتديت اتأمل و فضلت قاعد تحت حبه حلوين و لما طلعت
انا : انا بقالي قدي ايه تحت
اللواء مختار: تقريبا ٣دقايق
انا مش مصدق : أنت بتتكلم جد
اللواء مختار بجديه : و انا ههزر معاك ليه يلا بقي خد حمام السباحه من أوله لاخره
انا : احا ياعم انت هو أنا روبوت
اللواء مختار راح رازعني بونيه ف بطني بعد ما خدتها رحت نازل من سكات الميه و روحت و رجعت ف حوالي ٦ أو ٧ ساعات كانت الساعه ١ بليل
وطلعنا للأرض و اللواء مختار وراني اوضتي اللي هنام فيها و طلعت خدت دش ونمت زي القتيل صحيت مفزوع علي صوت قنبله فرقعت جنبي .........
متحرمش نفسك من اي حاجه بتحب تعملها انت حر بس خد الكلمتين دول مني
لو مستغنتش عن الحاجات الصغيره اللي بتحب تعملها كل يوم و اللي بتاخد من وقتك عمرك ما هتقدر تحقق حلمك و لو قدرت تحققه هياخد وقت أطول من العادي ف قصر الطريق علي نفسك يا ابن الناس و سيب اي حاجه بتاخد منك وقت و انت مبتستفدش منها بحاجه ????????????????????????
الجزء الخامس || الحاوي
صحيت مفزوع بصوت قنبلة كانت الساعه ٣ ونص الفجر
قمت جري من علي السرير و مسكت سلاحي و نزلت
انا: فيه ايه يا سيادة اللواء
اللواء مختار : مفيش حاجه كنت بصحيك بس
انا متعصب : هو فيه حد بيصحي حد كده ياعم انت
اللواء مختار : احترم نفسك و اعرف انت بتتكلم مع مين
انا رحت عليه عشان اضربه بالبوكس بس هو اتفاداه و حاولت اضربه بالرجل و معرفتش بردو راح هو خابطني ف صدري وقعت علي الارض هديت شوية و قمت
اللواء مختار : عرفت انك ضعيف مش معني انك عارف شوية ف فنون الدفاع يبقي انت كده فاجر انت حثالة يلا
انا حسيت اني مليش لازم : تمام يا سيادة اللواء
و نزلنا أنا و هو ف الدور اللي تحت و ده يعتبر أول يوم لان اللي حصل امبارح مش حاجه
نزلت لقيت مسك عصاية و اداني واحده و قالي حاول تصد و فضلنا كده أنا أحاول اصد شوية و لما بقدر اصد بهاجم و هو يصد و يهاجم بس طبعا اتهريت ضرب قعدنا ساعه بنتدرب كده وبعد كده قعدت اجري لمدة نص ساعه
علي الساعه ٥ كده كنت رجعتله تاني و مكنتش قادر لاني كنت بجري باسرع ما عندي و أول ما رجعت لقيت علق كيس رمل و علمني كذا حركه عليه و قعدت اتدرب عليهم كمان ساعة علي الساعه ٦ لقيت لبسني حاجه علي عيني و قالي حاول تصد من غير ما تشوف طبعا أنا اتضربت ضرب علي ضرب لحد مبقتش قادر اني اقف علي رجلي و راح مقومني عافيه عشان نكمل و قعدت اليوم كله بحاول اني اصد منه و هو عمال يضرب فيا مش راحمني لحد اخر بقيت قادر اصد ضرباته و انا مش شايفه و علي الساعة ٩ بليل كنت خلاص جبت اخر راح داخل بيا علي صالة الجيم و ابتديت العب شوية باي و شوية تراي و شوية ريست عشان انشف ايدي شوية و طبعا الجيم مينفعش من غير تمرين الرجل المفضل عندي و بعد ما خلصت كانت الساعه ١١ طلبت منه اني اطلع اكل أنا مكلتش حاجه من الصبح و هو قالي تمام و قمت طلعت فوق ملقتش اكل غير خضار و لحمه و مفيش حتي بوتجاز اسخن عليه الحاجه ولا حتي حلل هو شوية خضار و لحمه نية رحت واكل الخضار و كلت اللحمه نية عادي لاني اصلا باكل الكبده نية ف قولت مش هتفرق بقي ( الجوع كافر يا صديقي ) و الساعه وصلت ١٢ رحت داخل نايم و صحيت تاني علي صوت قنبلة الساعة ٣ ونص قمت مفزوع تاني و نزلت عشان اضرب اللواء مختار و اتطورت شوية عن امبارح بس بردو مش قادر عليه نزلنا علي الدور التاني و نزلنا حمام السباحة و كتمنا نفسنا انا خدت وقت عشان اتعود تاني علي اني اكتم نفسي اطول مده و نزلت معاه لحد تحت خالص لقيت فيه حديد لقيته بيشاورلي اني أشيل الحديد ده طبعا أنا معملتش كده لقيته هيجي يضربني رحت نازل عشان أشيل الحديد و كانت اوزان صغير بس عشان تحت المية الموضوع كان صعب جدا و كمان أنا كاتم نفسي عديت تلت عدات ب البار و مقدرتش طلعت بسرعة عشان الحق اخد نفس
اللواء مختار : استرجل يلا يا خول انت أنا قولتلك اطلع
انا : ياعم كنت هموت تحت
اللواء مختار : عشان انت ضعيف انشف يلا
انا : ما تورينا عرض كتافك ياعم انت
اللواء مختار تعالي يا علق اوريك الرجولة
و نزل تحت و نزلت معاه و لقيته شال البار و ابتدي يلعب و فضلنا حوالي دقيقتين و شاورلي يلا ف شاورتله ثانيه اخد نفسي بس و طلعت خدت نفس و نزلت لعبت خمس عدات و مقدرتش راح مكتفني مقدرتش اخد نفسي و كنت هموت راح مطلعني اخد نفسي
اللواء مختار : طول ما انت حاطط ف دماغك أنك مش هتقدر يبقي استحالة تقدر انشف كده و هتقدر تعملها و قعدت بقية اليوم العب حديد تحت الميه و بقيت اقدر اقعد تحت الميه حوالي ٨ دقائق و بقيت العب مجموعتين بالبار و كل ما احس انها سهله ازود وزن
و بعد ما خلصت طلعت نمت مقتول مقمتش حتي لما سمعت صوت القنبله بتاع كل يوم مقمتش كملت نوم لقيت مية متلجة مرمية عليا و ببص لقيت اللواء مختار
انا : تصدق أنك راجل بضان سبني انام ينعل كسم اليوم اللي وافقت فيه
اللواء مختار: قوم يبن العرص ده أنا هطلع ميتينك
و جه يضربني و كلني علقة فشخني فيها
و بعد ما خلص ضرب فيا قال
اللواء مختار : يلا يا كسها قوم
انا بتوجع: خلاص ياعم قايم اهو
اللواء مختار نزلنا الدور الاول و قعدت اجري ساعتين
علي الساعه ٦ كده
اللواء مختار : العب ٣٠٠ عقلة و ٥٠٠ ضغط و لو مخلصتهمش ف تلت ساعات هفشخ اللي جابك
انا : طب هطلع اكل و اجي نخلص
اللواء مختار : لا يلا و بطل لكاعه
بدأت ف التمرين بالضغط الاول عشان سهل بالنسبه ليا
و خلصتهم ف ساعة ونص
انا في سري : حلو ده هقدر اخلص بدري عن المعاد اللي هو عاوزه
و بدأت ف العقله و كانت اصعب بكتير من الضغط لعبت فيها ١٠٠ عقلة ف الساعة و نص
و بصراحه كنت متوقع اني هتهان و هتفشخ منه بس هو معملش كده راح جايب نار و حاططها تحت مني و قالي اطلع كمل و كل ما انزل تحت احس بالنار اروح طالع بسرعه و خايف طيزي تتحرق ( كل واحد يخلي بالو من لغاليغو??) و قعدت لعبت بالطريقة دي لحد ما خلصت ال ٢٠٠ اللي فاضلين ف ساعه
اللواء مختار : شوفت يا علق لما اتحطيت تحت ضغط خلصتها ازاي يعني لو بينك و بينك نفسك مش كنت اتكاسلت كنت عملتها لوحدك
الساعة وصلت ١٠ و طلعت فوق فطرت و شربت شاي و نزلتله علي الساعه ١١
اللواء مختار : بص بقي يا محمد سيبك من الهبد اللي حصل اليومين دول كل دي تدريبات عشان تقوي جسمك بدنيا بس لسه مفيش اي حاجه من ناحية الدفاع و المهارات كل يوم الصبح هتصحي لوحدك الساعه ٣ ونص و هتنزل تجري نص ساعة و تعوم فوق الميه نص ساعة و تحت الميه ١٠ دقايق من غير ما تاخد نفس و تطلع تلعب ٣٠٠ عقله و ٥٠٠ ضغط قدامك لحد الساعه ١١ تكون خلصت ده كله و طلعت فطرت و خدت دش و نزلتلي
انا : كل ده حاضر يا فندم
اللواء مختار : دلوقتي هنبدأ نتعلم ازاي نهاجم الخصم بذكاء و نعرف نقطة ضعفه و نعرف أمتي نضرب و أمتي ندافع أنا كنت علمتك انك تسمع صوت تحرك جسمه و تصد و انت مغمض بس أنا كنت بضربك بتكنيك ثابت عشان ده مجرد تدريب انما لو حد حقيقي كان فشخك ف لازم اعلمك تصد و تتوقع الخصم
اول حاجه هنعملها انك هتتعلم ازاي تصد البوكس العادي ممكن تمسك ايدي ممكن تبعدها بساعد ايدك ممكن كذا طريقة و أحسنهم انك تبعد عن ايدي اصلا و ده هيفتحلك مجال انك تكشف كذا منطقة ضعف ف جسمي ف الاول تعالي نتعرف علي مناطق الضعف ف جسم الانسان
١) الحنجرة
٢) تحت عضمة القص اللي ماسكه الضلوع ببعض
٣) الجانبين تحت الضلوع
٤) المنطقة الحساسه
٥) ضهرك عند الضلع رقم ١٣
٦) جنب الفخذ
و طبعا اكيد وش الإنسان يعني و بطنه
الاماكن دي لو ضربت فيها بقوه هتديلك وقت انك تقدر تخلص علي اللي قدامك طيب تعالي حاول تبعد عن البوكس اللي هضربهولك ده و شوف انهي حته من دول هتظهر و تحاول تضربني فيهم و هو فعلا ضرب البوكس بعدت عنه و ضهرلي جنبه اليمين ف ضربت تحت الضلوع بس ملحقتش كان هو اتحرك و من غير ما يتكلم جه يضرب تاني و انا ابعد عنه و احاول اكشف اي منطقه ف ابتديت بدل ما ببعد عنه اصد و لقيت أن ده كشفلي مساحه اكبر من جسمه جنبه و دقنه و تحت القص و رحت ضاربه ف جنبه
اللواء مختار : اممم دماغك شغاله ياض يا محمد لما لقيت انك مش هتلحق تضربني لما بتبعد بقيت تصد عشان تكشف اكتر مكان من جسمي طريقة مش بطالة تعالي نكمل بس بدل ما هضرب بايدي بس هضرب بايدي و برجلي بس قبل ما اعمل كده انت عارف بتصد الرجل ازاي
انا : بقرب ايدي من بعض و بصد بيهم
اللواء مختار : ياعم انت الطريقة دي تروح تعلمها لعيال بتتدرب كونغ فو انما هنا مفيش الكلام ده بص ممكن تصد برجلك بردو و دي احسن طريقة عشان مش تكشف جسمك و ممكن بردو تتفادي الضربه بس دي مش حلوه لان كده الخصب هيبعدك بعيد عنه و ممكن مش تقدر تقربله تاني وممكن بقي و دي الطريقة اللي انت قولتها بس دي هتكشف الجنب المعاكس لضربة الرجل يعني لو ضربتك من ناحية الشمال جنبك اليمين كله هيبقي باين و سهل تتضرب فيه ممكن تحاول تخبط رجله بايد واحده بس ممكن ايدك تتكسر ف الافضل انك تصد الرجل بالرجل فهمت
انا : فهمت
اللواء مختار : يلا بينا
و بدأنا التمرين المره دي بيضرب بايده و رجله بقيت ابعد عن أيده و اصد رجله بايدي راح ضاربني ف جنبي الشمال رحت كحيت
اللواء مختار : يبني هو أنا كنت بكلم نفسي ما أنا قولتلك كده هتظهر نفسك
انا : خلاص خلاص فهمت
و بدأ يضرب تاني و المره دي ببعد عن أيده و اصد رجله برجلي بس مش عارف اضربه فكرت اني اصد أيده بايدي و اصد رجله برجلي و اشوف
لقيت أن لما بيضرب بايده و رجله لو الاتنين نفس الناحية بيبقي سهل عليا جدا اني اضربه انما لو الاتنين مختلفين مثلا ايد يمين و رجل شمال بتبقي اصعب لانه بيكون مغطي تقريبا كل جسمه لأن رجله و أيده بيرجعوا و بيبقي صعب تضربه فضلت احاول اضربه
اللواء مختار : طب ما تحاول كده تصد بايد و تهاجم بالتانية قبل ما اضربك برجلي و فعلا ده فتحلي ثغرة مهمة جدا لانه بيضطر يصد بايده التانيه و ف الحالة دي أنا قدرت اخليه يحرك أيده و رجله من نفس الناحية و بقت مكشوفه قدامي و قدرت فعلا اني اضربه بالرجل ف جنب رجله و بايدي ف جنب بطنه
اللواء مختار : لو ركزت هتعرف ده كله لوحدك مش لازم كل شوية اساعدك
انا : حاضر يا باشا
و بقينا نتدرب كده لحد ما اتعودت اني اصد و ف نفس الوقت افكر ازاي اهاجم لحد ما اليوم خلص و بكده يكون اليوم التالت خلص و فاضل اربع أيام و انا يدوب بعرف اصد و مبدأتش الهجوم كل دي افكار كانت ف بالي قبل ما انام مش عارف الدنيا هتبقي عامله ازاي
صحيت رابع يوم ف نفس المعاد الساعه ٣ ونص نزلت عملت التمرين بتاع كل يوم و لاحظت أن كل يوم بخلص بدري عن اليوم اللي قبله و طلعت خدت دش و كلت و نزلت ل اللواء مختار و لقيت معاه تلت رجاله و يوسف
انا : سلامو عليكو
اللواء مختار : و عليكم خلصت التمرين
انا : اه
اللواء مختار : طيب يلا بينا
و نزلنا تحت كلنا و كان معانا يوسف و التلت رجاله وصفهم كالآتي (الاول و هنسميه B -- شبه بويكا // الثاني و هنسميه K -- شبه محمد علي الملاكم المشهور // الثالث و هنسميه T -- شبه تريبل اتش بتاع المصارعه )( ملهمش اسامي عشان ملهمش دور ف القصه غير ف التدريب بس ممكن نحتاجهم بعد كده هبقي اقولكو علي اساميهم و وصفهم بالظبط )
اللواء مختار : يلا يا رجالة
انا : يلا ايه يا فندم
اللواء مختار : انت اتعلم انك تصد و تبص علي نقط ضعف اللي قدامك صح
انا : صح
اللواء مختار : قدامك دلوقتي أربعة وحوش كل واحد ليه طريقة ف الهجوم عشان تحاول تصدهم كلهم و تشوف نقطة ضعفهم
انا : **** يستر يلا يا رجاله مين عايز يبدأ
K : بعد اذنك يا فندم ابدأ انا
اللواء : تمام يا K ابدأ انت
و بدأت أنا و العميل K و بدأ الهجوم علي الهادي منه تهويش يختبر رد فعلي و لما لقاني متفاعل معاه و بصد الضربات الوهميه اللي هو مبيعملهاش بدأ بقي الجد و فضل يضرب بوكسات بس مش بيستخدم غير أيده و دي اول ثغره ممكن أنا استخدم رجلي و هو مش هيعرف يصد و لاحظت اني لما بصد أيده مبيظهرش اي ثغرات خالص ف مكنش قدامي غير رجله ف ابتديت اخبطه ف رجله من جنب الفخذ و لاحظت أنه سريع ف حركة رجله و دي حاجه أنا مش كنت متوقعها خالص ف ابتديت اخبط ف الركبة خبطات خفيفه و لما هو لاحظ بدأ يضرب بوكسات اسرع من الاول عشان اتلهي فيها شوية بس أنا كنت خبطته خبطة جامده ف ركبته مقدرش يقف علي رجله و رحت خابط ركبته التانيه و وقع علي الارض و بكده يكون القتال ده انتهي و الصراحه استفدت كتير لان العميل K كان محترف فشخ ف استخدام أيده اكتر من اللواء مختار بكتير عشان هو تقريبا مش بيستخدم غيرها و بعد ما خلصت أنا و هو
العميل T طلب هو اللي يقاتلني بس اللواء مختار قاله استني انت و ادخل يا B
و العميل B هو اللي دخلي القتال بس هنا بقي انا مكنتش عارف المفروض الشخص ده بيستخدم ايه من جسمه عشان يهاجم ف هو بدأ الهجوم بردو بيهوش ب أيده بس ف أنا افتكرته زي اللي قبله بس لقيت رجل ف بطني
العميل B : اوعي ترخي دفاعاتك تاني و متخليش الخصم يضحك عليك تاني
ابتديت اركز و عرفت اني مع خصم صعب جدا و مش سهل
و ابتديت اصد منه أيده و رجله لحد ما هو بدأ بقي الجد و بقي بيتشقلب ف الجو و بيعمل حاجات غريبة سعادتك?? و ابتديت اصد علي قد ما اقدر بس ملقيتش ولا نقطة ضعف ولا ثغرة واحده ف ابتديت اركز و احاول اهاجم و انا بدافع عشان هو يفتح دفاعاته شوية بس كان بيستغل دي ضدي و بيضربني ف ثغراتي أنا ف ابتديت اركز من تاني و اعيد حساباتي من الاول اكتشفت أن احسن طريقة للدفاع هو الهجوم المنظم و ابتديت اهاجم أناو مكنتش محترف زيه ف الهجوم بس بدأ هو يتشتت و مكنش متوقع مني أني ههاجم اصلا
انا : مش تدي لخصمك امان و متفتكرش نفسك اذكي منه و انت مشوفتش منه كل حاجه
العميل B ضحك و رجعنا نضرب ف بعض تاني
و احنا بنضرب ف بعض كان اللواء مختار و يوسف بيتفرجو
يوسف : هو ايه ده يا سيادة اللواء هو انت عملت ف الواد ايه
اللواء مختار مبتسم : معملتش حاجه هو بس اللي بيتعلم بسرعه
يوسف : بس مش لدرجة أنه يصد من B و يخليه يدافع
اللواء مختار : اتقل تتكيف تاخد حاجه نضيفه
و احنا قاعدين نرزع ف بعض و كان الموضوع صعب اوي لان هو ضرباته كانت أكثر احترافيه مني و انا يدوب قادر المسه و هو تقريبا كان بيهزر معايا لان فجأه مبقتش قادر اهاجم من كتر الهجوم اللي هو عمله و ابتديت احس ب إرهاق و استخدمت اسلوب ف الدفاع غريب شوية اللي هو بتقف علي رجل واحده و رجلك التانيه مرفوع عن الأرض حاجه بسيطه عشان اقدر اصد ضربات رجله الخطيره جدا و بدأت معركه جديده من الدفاع قدام الوحش اللي مش عارف هتعامل معاه ازاي و خلاص ابتديت احس بالتعب و مكنتش قادر بصد بالعافيه ف فكرت ف حاجه مش عارف هتنجح ولا لا بس هحاول فضلت مركز معاه علي قد ما اقدر و انا بصد اشوف طريقته ف الهجوم و طريقته ف الضرب برجله اللي كانت فعلا يا جدعان عامله زي المدفع الخبطه منها بموته و فهمت منه حركه واحده كان حاول يعملها معايا و هي أنه يضرب وشي برجله بس انت صديتها و فضلت مركز و مستني الوقت المناسب عشان اضربهاله
اللواء مختار : بص يا يوسف صحبك هيعمل ايه دلوقتي
يوسف : مش هيعرف يعمل حاجه B دخل ف الجد
اللواء مختار : طب بص و ركز عشان تفهم هو بيعمل ايه
العميل T : بيحلل طريقة B ف الهجوم عشان يجرب واحده منهم طريقة مش بطالة خصوصا أنه لسه بدري عليه
و انا قعدت مستني احاول اخبطه كام خبطه ب ايدي بس مفيش لحد ما هو جه يتشقلب عشان يضرب جسمي برجله رحت رافع رجلي رزعه ف وشه و هو بيتشقلب راح نازل ف الأرض
انا بنهج : حلوه كده يا سيادة اللواء اطلع أنا اريح شوية
اللواء مختار : خد ياض هنا مفيش مرواح ف حتة غير لما تتقاتل مع T
انا : يلا بقي معدتش فارقه تعالي يا T
و قرب من العميل T و لقيت جايب هامر (شاكوش كبير )
انا : لا لا احنا متفقناش علي كده يا باشا
اللواء مختار : لما تطلع من القتال ده سليم ابقي تعالي اتكلم معايا
انا ف سري ( يا ابن العرص العميل T هيركبني)
العميل T قرب مني و راح خابطني ف ضهري ف برجله
فوق يا برنس مش كده القتال لسه ف أوله و انا ابتديت اركز و ابص حوليه علي اي حاجه اقدر اصد بيها و ملقتش غير كرسي معدني بيتفتح و بتقفل قفلته و بقيت استخدمه ك سلاح و بقيت اصد منه و مش عارف اهاجم و ف لحظه كنت سرحان فيها لقيته خابطني علي قفايا بالهامر اغم عليا و اللواء مختار لما شاف كده جه جري شالني و طلع بيا علي المستشفي و راح للدكتور اللي كشف عليا و قال ارتجاج ف المخ هو ايه اللي حصله
اللواء مختار : عمل حادثه
الدكتور : طيب حضرتك عملت محضر
اللواء مختار راح مطلع كرنيه : أنا ملازم اول مباحث عمار الحفناوي
الدكتور : آسف يا حضرة الظابط اللي ميعرفك يجهلك
اللواء مختار : ولا يهمك يا دكتور بس هيخرج أمتي
الدكتور : الحقيقه هو دخل ف غيبوبه و **** اعلم هيفوق منها أمتي
يوسف و صقر
يوسف : يا صقر محمد دخل ف غيبوبه و احتمال يطول عاوزك تطلع علي شقته تشوف طلبات البيت هناك لو مراته محتاجه اي حاجه
صقر : انتو ف مستشفي ايه أنا جاي
يوسف : ف مستشفي (*********) و متجيش غير لما تروح تطمن مراته أنه هيتأخر و اوعي تقولها أنه ف غيبوبه و ابقي تعالي براحتك
صقر : تمام يا جو
و انا دخلت ف غيبوبه و محدش يعرف هفوق منها أمتي
بعد ٣ ساعات حصل هجوم علي المستشفي .
الجزء السادس
بعد ما رحنا المستشفي و حصل هجوم
اللواء مختار : يوسف خش عند محمد جوا و متخليش أي مخلوق يوصله
يوسف : تمام يا فندم
اللواء مختار : يا B و T و K كل واحد يطلع سلاحه و محدش يفكر يعديكو
في نفس الوقت B.T.K : تمام يا فندم
اتصل اللواء مختار علي المشير محمود
اللواء مختار : يا سيادة المشير حصل هجوم علي مستشفي (******) و محمد ف غيبوبه و انا مش معايا دعم غير الثلاثي (B T K ) و يوسف نعمل ايه يا باشا
المشير محمود بيفكر : بص يا مختار فيه جنبكو قسم شرطة و اللي ماسكه واحد دفعتك ( احمد الطيب ) رن عليه قوله يجبلك طقم الظباط اللي عنده عقبال ما الدعم يوصل
اللواء مختار : تمام يا فندم
اللواء مختار و العميد أحمد الطيب
اللواء مختار : ازيك يا طيب
العميد أحمد الطيب : ازيك يا مخ عامل ايه ليك وحشه
اللواء مختار : مش وقته دلوقتي اطلع دلوقتي و هات معاك طقم الظباط اللي ف القسم في هجوم عليا ف مستشفي (*****) بسرعة عشان معايا ناس مهمه مينفعش تموت
احمد الطيب : هيرجعونا لأيام الشقاوه تاني خمس دقائق و اكون عندك
اللواء مختار : تمام
حصل الهجوم و كان حوالي ١٠٠ شخص مسلحين ف المستشفي و قتلو الأمن بتاع المستشفي و مش فاضل غير يوسف و اللواء مختار و العميل B و K و T ومحمد اللي لسه ف غيبوبه
محمد ف الحلم
شخص : قوم يا محمد فيه ايه هتموت من اول خبطه كده انت لسه قدامك كتير
محمد : انت مين
شخص : أنا انت و انت انا المهم أنك مينفعش تموت قوم و فوق يا محمد قوووووووم
و محمد قام مفزوع و سمع صوت قنبله تحت و صوت ضرب نار قام من علي السرير و يوسف شافه
يوسف : استني ياعم انت بتعمل ايه اقعد اقعد
محمد : هو ايه اللي حصل و ليه في صوت قنابل و ضرب نار
يوسف : العميل T خبطك علي قفاك ب الهامر و اغم عليك و جبناك المستشفي و حصل هجوم
محمد : طب هات السلاح بتاعي
يوسف : يبني اقعد انت لسه قايم من غيبوبه
محمد : انت اللي قولت مجرد خبطه مش تكبر الموضوع يلا
و خد محمد السلاح بتاع و طلع برا لقي اللواء مختار عمال يضرب نار ف كل حته و كل اللي يشوفه يضربه هي طلقة واحده بيكون مات
_________________________________________________
فلاش باك من عشر سنين
اللواء مختار كان من اخطر قناص ف العالم و هو بيخلص مهمه اغتيال رئيس جماعة ارهابيه و كان فيه قناص تاني موجود بيغطي الرئيس ده و اللواء مختار راح ضارب الطلقه موت الرئيس و القناص التاني مسكتش راح ضارب طلقه جت ف القناصه بتاعت اللواء مختار طلع منها شظايه جت ف عينه راح المستشفي بسرعه و الدكاتره لحقوه بس نظره قل و مبقاش ينفع لمهمة القناص عشان كده اشتغل علي نفسه و خلي جسمه فاجر و بقي من اقوي الناس بدنيا ف المخابرات
_________________________________________________
نرجع وصلنا عند اللواء مختار اللي عمال يموت ف كل اللي يشوفه لحد ما حد جه من ضهره و ضربه طلقه جت ف رجله أنا رحت ضارب عليه بسرعه موته و شلت اللواء مختار دخلته الاوضه و قولت
انا : يوسف خليك هنا و اوعي تطلع
يوسف : انت اهبل ياعم انت لو طلعت هتموت
انا : متقلقش يصحبي كله مقدر و مكتوب و محدش بياخد اكتر من نصيبه
يوسف : خد خليك هنا ياعم انت
انا : اسمع الكلام بس و خليك جنب اللواء
يوسف : خلي بالك من نفسك يا علق
و خدت سلاحي و خدت سلاح من اللواء من مختار و طلعت و المجزره بدأت يا شقيق
من كتر الناس اللي كانت برا كل ما اضرب طلقه واحد يموت و قعدت اموت فيهم كلها و انا واخد ساتر عشان محدش يعرف يضرب عليا لحد ما حسيت ان الدنيا خلاص باظت رحت فاتح قنبله ( هتقولي جبتها منين هقولك من واحد من اللي انا قتلتهم ) و رحت فاتح القنبله و راميها و دخلت بسرعه الاوضه اللي فيها يوسف و اللواء مختار و رحت قافل الباب و وقفت وراه قعدت أعمر الاسلحه اللي معايا و سحبت رشاش من العيال اللي مش بتخلص دي و طلعت تاني كان نصهم ماتو و رحت اموت الباقي الغريب بقي أن العيال عددها كبير بس مش دي العيال اللي ينفع تطلع بيها حمله دي عيال تعبانه مووت عيال هفء زي ما بنقول الفرق بس أنهم بيعرفو يضربوا نار بعد ما طلعت اخلص عليهم لقيت جثث العملاء التلاته ميتين و هنا أنا استغربت بصراحه ازاي عيال هفء زي دي يقتلوا عملاء بقوة العملاء B T K ملهاش حل غير أنهم اتكاتروا عليهم و موتوهم المهم بعد شوية لقيت راجل تقريبا ف سن اللواء مختار داخل و معاه ظباط كلهم داخلين بالميري و اشتبكوا مع باقي العيال و خلصوا عليهم ما عدا القائد بتاع الحمله دي و كانت بنت ( فاكر يا صديقي البنت اللي ولعت ف الجيم هي دي ) و انا طلبت أن محدش ليه دعوه بيها و هنا بقي بدأ قتال من أصعب القتالات اللي دخلتها قعدنا نضرب بالنار ف الاول لحد ما الاسلحه خلصت و هنا مفيش حل غير الضرب بالأيد و الرجل و الاسلحه البيضاء و لسوء الحظ هي كان معاها مطوه و انا لا?
انا مبتسم : لو مشيتي دلوقتي هسيبك لو فضلتي هتموتي
هي : هل تعتقد نفسك بالقوة التي تستطيع قتلي انك مجرد حثالة
انا مبتسم : طب ما تيجي نشوف يا قطة
هي : حسنا لنري ما لديك ايها المتعجرف
و هنا قربت منها و انا مستهزء بيها ( اوعي يا صحبي تعمل زي ما أنا عملت كده اكبر غلط انك تستهزأ ب خصمك ) راحت رزعاني بوينة ف وشي و منخيري جابت ددمم
انا مبتسم : لا و شرسه كمان طب بقولك ايه ما تقولي انت تبع مين و انا هسيبك تمشي
هي : كم انك ثرثار جدا هيا فلتجعلني اقضي عليك
انا قلبت وشي : يلا يا قطه وريني هتعملي ايه
وبدأ القتال بجد لقيتها بتحاول تقرب مني أنا كنت بصد ضرباتها بسهوله بس الفكرة اني مش عندي القدرة علي الهجوم زيها بس قعدت اصد منها لحد ما هي زهقت و راحت مطلعه المطوه و هنا كل حسباتي اتغيرت لأن مش معايا حتي جاكيت الفه علي ايدي هي تهوش و انا ابعد عن المطوه علي قد ما اقدر و هي تهوش و انا ابعد عن المطوه لحد ما عورتني ف ايدي
انا مبتسم : تؤتؤتؤتؤ متفقناش علي كده بس بما انك جريئة للدرجة دي يبقي طلبتيها و نولتيها
و هنا بقي رحت رافع رجلي و خابط ايدها اللي فيها المطوه و المطوه طارت و لقيتها بتجري عشان تمسكها تاني كنت كتفت نطيت عليها و كتفت دراعها و رحت خابط رجليها منزلها علي الارض و رحت خابطها ف حته معينه ف قفاها خليتها يغم عليها و رحت شايلها و دخلت اوضة اللواء مختار و حطيت البنت جوه
يوسف : مين دي ياعم انت هو ده وقت نسوان
انا : النسوان اللي مش عجباك دي هي القائد للهجوم كله خلي بالك منها عقبال ما اشوف حد من الدكاترة و الممرضين يشوفوا رجل اللواء مختار
يوسف : طب ما تبص علي رجله كده
ببص لقيت رجله ملفوفه ب شاش
انا : انت عملت ايه
يوسف : ولا اي حاجه خدت سكينه من هنا و شلت الرصاصه و طهرت الجرح و خيطته و لفيت عليه شاش بس كده
انا : ياه بالسهوله دي و انت بكسمك بقيت ممرض أمتي
يوسف : كل ده هتتعلمه لما تخلص فترة التدريب
انا : ماشي لما نشوف اخرتها معاك و اه صحيح فيه قوات شرطة واقفه تحت يا سيادة اللواء
اللواء مختار : طيب اطلع نادي و قول سيادة العميد أحمد الطيب
انا : سيادة العميد سيادة العميد أحمد الطيب
العميد أحمد الطيب : ايوه فين اللواء مختار
انا : مستنيك جوا
و دخلت أنا و هو جوه هو أول ما دخل
العميد أحمد الطيب بيضحك : ههه مش هتبطل تتصاب بقي يا مخ
اللواء مختار : علي الاقل أنا بتصاب و انا بقاتل ب العشره و العشرين واحد انما انت اتصبت من واحد طول ركبتك
______________________________________________
فلاش باك
العميد أحمد الطيب كان عنده مأمورية أنه يقبض علي واحد من اكبر تجار الآثار. ف البلد و طلع فعلا علي الفيلا اللي فيها الراجل ده بس الحرس بتوعه منعوا العميد أنه يدخل ف اضطر أنه يدخل بالعافيه و بدأت مجزره لحد ما قدروا أنهم يقتلوا كل الحرس و خلي القوات اللي معاه برا و دخل البيت لوحده و البيت كان فيه اربع اشخاص
(منصور الحفناوي اكبر تاجر اثار ف مصر و مرتاته الاتنين و عيل صغير ) اول ما دخل طلع النسوان برا و معاهم العيل الصغير و فضل هو و منصور
العميد أحمد : خليك جدع و اطلع معايا من غير شوشره و ددمم
منصور : انت عارف يا باشا انك مستحيل تعرف تحبسني حبايبي كتير و هيخرجوني منها
العميد أحمد : طب ما تيجي معايا و نشوف الموضوع ده
منصور : ااسر الشر و امشي يا باشا عشان مش تزعل
العميد أحمد راح ضاربه طلقه ف رجله : انت مخلتليش طريقه غير دي
الواد الصغير وقف وراه العميد و ماسك سلاح : ابعد عن ابويا يا راجل انت
العميد أحمد : تصدق أنك راجل خول سايب عيل طول ركبتك هو اللي يدافع عنك سيب يا حبيبي السلاح ده و روح عند ماما بابا غلط و لازم يتحاسب
الواد الصغير : قولتلك ابعد عنه و راح ضارب طلقه طايشه راحت ف كتف العميد أحمد
راح العميد أحمد قاتل الواد الصغير و نده علي القوات اللي معاه و مسكه منصور
_______________________________________________
العميد أحمد : بس انت عارف يا صحبي أنه كان بمزاجي مكنش ينفع اقتل عيل معملش حاجه
اللواء مختار : يعني انت سبته عايش
العميد أحمد : ياعم ده ضرب عليا نار كان لازم يموت مينفعش ف المجال ده تربي عداوات محدش عارف الواد ده لما يكبر كان هيبقي عامل ازاي المهم يلا بينا من هنا
و طلعنا خرجنا من المستشفي و خدنا عربية اللواء مختار ( هامر ٢٠١٧ حاجه كده علي الرايق اللي هو انت سائق تدوس علي البشر بس ??) و طلعت علي القاعدة العسكرية و طلعت اللواء مختار علي أوضته يريح و انا طلعت علي اوضتي اريح و نمت
____________________________________________
مشاهد مستقبلية :
محمد بيتكلم مع نفسه
انا : ازاي وصل بيا الحال للدرجة دي مخدرات و سلاح و اثار و قتل ايه القرف ده
نفسه : انت كنت عاوز تجيب حقك انت ملكش ذنب هما اللي اضطروك تعمل كده
انا : بس أنا مكنتش كده و مكنتش عايز ابقي كده
نفسه : ما كل ما يتمناه المرء يدركه تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن
انا : ما خلاص ياعم المتنبي
نفسه : الجمله دي بتحل مشاكلك انت مكنتش عايز كده بس عشان هما اضطروك أنت بقيت كده انت كنت عاوز تبقي خير و تساعد الناس بقيت بدل ما تساعدهم بتشغلهم معاك و يموت اللي يموت و يعيش اللي يعيش و مش فارقه
انا : يسطا انت بضان علفكرا
نفسه : ههه ما أنا و انت واحد
------------------------------------------------------------------------------
مشهد بين محمد و المجهول
محمد : كنت حاسس و**** ان فيه حاجه غلط
المجهول : عيب عليك يا برنس هو أنا اي حد بس عرفت منين
انا : لما ساعدت غالي طلبت منه كل اللي معاه ف المنظمه قالي علي كله ف أنا مصدقتوش قولت عايز يوقع بينا و خلاص بس لما فكرت فيها قولت ازاي واحد فاجر ف فنون الدفاع عن النفس زيك يعلمني وحش اوي كده و تدريباته تبقي ضعيفه اوي كده و لما دورت وراك عرفت كل حاجه
المجهول بيصقف : جامد طول عمرك زكي و كنت متأكد انك الوحيد اللي هتعرف تكشفني
انا : عيب عليك .. مكنش نفسي تخلص كده يا صحبي
المجهول : مش هتخلص متقلقش لسه الوقت بينا كبير ولا ايه يا حاوي
انا : هنشوف يا صقر
البعض لن يفهمك ابدا ليس لصعوبتك أو لغموضك ، فقط لأنك حقيقي و هم اعتادوا علي المزيفين
???????????????????????????
الجزء السابع || الحاوي
طلعت ريحت و نمت صحيت ف معادي الساعه ٣ ونص و قعدت مع نفسي شوية و خدت قرار أن بعد اللي حصل ده انا قررت اني ابقي اسوأ رد فعل حصل ف التاريخ و قمت جبت اللاب بتاعي و ابتديت الهجمات
انا محتاج اعرف هما فين ف هضطر احط طعم عشان اشوف مين هيتتبع الهجمات دي و فعلا حطيت طعم صغير بحيث اللي يدور ميخدش باله منه و فعلا حصل تتبع للهجمات بتاعتي من كذا هيئة و كذا جهاز مخابرات بس اللي كانت تتبعه شبه مخفي مش باين اصلا بس عشان أنا حاطط الطعم كان جهاز الIp بتاعه ف ايطاليا و عرفت اوصل لصاحب الجهاز بس طلع ذكي جدا و مقدرتش اعرف اي حاجه عنه و فرمت الجهاز و حرقه و هنا بدأ الشك ليه شخص زي ده بيدور ورايا و افتكرت موضوع غالي بس كانت الساعه لسه ٨ الصبح اكيد مش هرن عليه دلوقتي ف قمت و كلمت حور
انا : ازيك يا ملاكي
حور : انت عيل غلس علفكرا
انا : ليه بس كده
حور : عشان مش بتسأل عليا و بعدين صحبك جالي و قالي انك مش هتيجي ف معادك ليه بقي إن شاء ****
انا : صحبي مين اللي جالك
حور : صقر
انا : اه صح أنا اللي قايله طيب بصي هاجي اتغدي معاكي انهارده هتحضريلنا ايه بقي
حور: نفسك فايه يا عيوني و انا اعملهولك
انا : اي حاجه من ايدك حلوه يا حياتي
حور : خلاص هعمل مكرونه بالبشاميل و جوزين حمام و شوية كوارع كده تأزأزهم
انا : **** يخليكي ليا يا حياتي
هقفل انا بقي عشان اكمل شغل
حور : خلي بالك من نفسك
انا : حاضر ي عمري
قفلت معاها و لقيت يوسف داخل
يوسف: محمد الحق في حد عمل اتاك علي اكبر بنك ف سوسيرا
انا : محدش عارف هو مين لسه
يوسف : لا بس حصل عليه تتبع من أكبر الحكومات
انا : متقلقش مش هيعرفوا يمسكوه
يوسف : مالك متأكد كده ليه
انا : عشان أنا اللي عملت الهجمات دي
يوسف : انت اتجننت يلا عايز تسرق بنك
انا : هو لما جالك الخبر مجاش كامل ولا ايه أنا مكنتش بهاجم البنك عشان اسرقه أنا حاطط طعم عشان اقدر اوصل لجماعة الوطواط و فيه واحد بلع الطعم ده بس طلع ذكي و قفل جهازه و حرقه قبل ما أوصله
يوسف : يا ابن اللعيبه طب مش تقولي
انا : سيبها بظروفها و بعدين هو انت اللي قولت لصقر يروح لمراتي
يوسف : اه عشان يطمنها احنا مكناش نعرف انك هتفوق بسرعة كده
انا: تمام هو فين دلوقتي
يوسف : معرفش المفروض أنه كان جاي المستشفي
انا : وهو يعرف مكان المستشفي منين
يوسف : بطل غباء ما أنا اللي قولتله
انا : تمام
و نزلت فطرت كان الساعه وصلت واحده كلمت غالي
انا : الو
غالي : فيه حد يرن علي حد ف الوقت ده
انا : أنا استنيت المزه اللي عندك تمشي عشان اعرف اكلمك
غالي اتخض : و انت عرفت منين اني كان معايا مزه
انا : عيب عليك يا غالي ده أنا محمد المهم عاوزك ف موضوع
غالي : انت كان ليك عندي خدمه اؤمر
محمد : ميأمرش عليك ظالم تعالي نتقابل ف المكان (******) كمان ساعه
غالي : ماشي تمام
هنا يا صديقي تسأل انت عرفت منين أن هو كان معاه مزه
فلاش باك صغير
لما خدت رقم غالي عشان اعرف أوصله بعد كده بعتله علي الواتس استيكر و هو زي المغفل داس عليه بس كده
(ممكن ميكنش مغفل بس عشان هو فاكر اني محامي بس )
قمت لبست و نزلت سحبت اتنين مليون من البنك و روحت استنيته ف المكان
غالي : يعني مش خايف اموتك بعد ما خدت اللي انا عايزه منك
انا : ازيك يا غالي و ازيك يا فينوم بص أنا عارف انك ممكن تعمل اي حاجه لانك ببساطه خاين بس أنا مش غبي بص عامة ده مش وقت كلام خد الشنطة دي فيها اتنين مليون حق المعلومه اللي هاخدها منك
غالي : عايز ايه
انا : القيادات بتاعت جماعة الوطواط
غالي : سهله بس هتعمل بيهم ايه انت مش قد الناس دي
انا : ايه خايف عليا و لا خايف مني عامة انت دورك لسه مجاش الدور دلوقتي عليهم هما اساميهم ايه بقي
غالي : قالهم زي ما أنا قولت ف الجزء التالت
( قائد جماعة الوطواط هولاكو ايطالي من اصل نيجيري اسمراني زنجي ٣٧ سنه ١٩٣ سم ضخم ١٠٠ك تشوفه تحس انك شايف الجحيم وحش واقف قدامك جسمه كله علامات و ندوب شغال ف تجارة اثار و عبيد ) (لويس فرد من أفراد الجماعه من فرنسا شخص هادي ولكن ده هدوء ما يسبق العاصفه ٣٣ سنه ١٧٩ سم ابيضاني رفيع ٧٠ك لما تشوفه تحس انك شايف عيل فافي من بتوع فرنسا بس ايه ده لو اتعصب بيقلب شخص تاني خالص تاجر هيروين و كوكايين ) ( طوكيو ٢١ سنه ١٦٢سم ٥٨ك اسبانيه حته فلات انما ايه صاروخ بتعشق هولاكو و هي اصغر تاجرة سلاح ف العالم ميغركش جمالها الفتاك ده انما هي ممكن تموت اي حد عادي )( اخر واحد فيهم و هو المجهول ده بقي اللي كان صدمة بالنسبه لي »» صقر ايوه صقر هو الشخص المجهول و ده بيفسر ليه حصل هجوم علي المستشفي وليه تدريباته ضعيفه عامة )
انا : انت متأكد من الناس اللي انت قولتها دي
غالي : عيب عليك يا برنس
انا : تمام ليك شنطة زيها لو طلع كلامك صح
دلوقتي بقي رن علي صقر و قوله يجيلك هنا و اول ما يجي امشي انت
غالي : تمام
مكالمة بين غالي و صقر
غالي : ازيك يا برنس
صقر : عاوز ايه و بترن ليه
غالي : عاوزك ف موضوع مهم فشخ ف المكان (*****)
صقر : نص ساعه و ابقي عندك
صقر قفل مع غالي و راح كلم شخص
صقر : طلب أننا نتقابل ف المكان ده (******) أنا مش مرتاح
شخص : تمام روح و احنا هنبقي مستنينك برا متقلقش
صقر : تمام
و نزل صقر راح للمكان ولكنه اتفاجئ لما لقاني أنا اللي هناك
محمد : كنت حاسس و**** ان فيه حاجه غلط
المجهول : عيب عليك يا برنس هو أنا اي حد بس عرفت منين
انا : لما ساعدت غالي طلبت منه كل اللي معاه ف المنظمه قالي علي كله ف أنا مصدقتوش قولت عايز يوقع بينا و خلاص بس لما فكرت فيها قولت ازاي واحد فاجر ف فنون الدفاع عن النفس زيك يعلمني وحش اوي كده و تدريباته تبقي ضعيفه اوي كده و لما دورت وراك عرفت كل حاجه
المجهول بيصقف : جامد طول عمرك زكي و كنت متأكد انك الوحيد اللي هتعرف تكشفني
انا : عيب عليك .. مكنش نفسي تخلص كده يا صحبي
المجهول : مش هتخلص متقلقش لسه الوقت بينا كبير ولا ايه يا حاوي
انا : هنشوف يا صقر
و هنا بقي دماغي وقفت عن التفكير لما لقيت المشير محمود داخل علينا
المشير محمود : بصراحه ملعوبة يا محمد بس اتأخرت شوية علي ما عرفت
انا : أنا مش فاهم حاجه
المشير محمود افهمك أنا
صقر عميل ف المخابرات عندنا و خد التقيله صقر يبقي ابن اخويا
انا : احا انت بتتكلم جد
صقر انت اللي عمرك ما سألت عن اسمي كامل صقر السيد السقا
انا : طب معلش بس سؤال لما انت معانا ليه بعتت ناس علي المستشفي تموتني
صقر : عشان أنا متراقب منهم و هما شاكين فيا ف لازم اديهم معلومة عشان ينزلو من علي دماغي
انا : بس أنا كنت ممكن اموت
صقر : طب ب**** عليك العيال اللي انا بعتهم دول يموتوا فرخه ده عيال هفء خالص
انا : ما العيال الهفء دول قتلوا العملاء B T K
صقر : هما اللي ضعاف ف استخدام الأسلحة مش مشكلتي عامة كويس انك قدرت توصلي
انا : بس انت عرفت منين حوار الحاوي ده
صقر : مش انت اللي لسه عامل هجوم علي بنك سويسرا باسم الحاوي
انا : اه و انت عرفت منين
صقر : أنا الجهاز اللي كان بيعملك تتبع و انت قدرت توصله
انا : بس الجهاز ال IP بتاعه كان ف ايطاليا
صقر : مش انت لوحدك اللي بيعرف يعمل طعم ولا ايه
انا : يابن اللعيبه
المشير محمود : يلا بينا نروح علي القاعدة
و احنا راكبين العربيات
انا : بس انت اتعلمت الحاجات دي كلها أمتي يا صقر أنا كنت فاكرك جسم بس
صقر : أنا عارف كل الحاجات دي يا محمد لان عمي علمهالي كلها اه صحيح و انت ف الديب ويب مش لقيت اسم شخص مطلوب اسمه الجن
انا : اه لقيته بس مدورتش وراه
صقر : عارف بقي مين الجن ده
انا : لا لاني مدورتش وراه
صقر. : ولو قعدت تدور من هنا للسنه الجايه مش هتقدر توصله لان الجن اسم علي مسمي هو شايفك بس انت مش شايفه هو يقدر يوصلك بس انت متقدرش توصله
انا : مين الفاجر ده بقي
صقر : يوسف ?
انا اتصدمت : احا انت هتهزر
صقر : و**** ما بهزر لما نوصل اسأله بنفسك
انا : ثانيه بس واحد بالجبروت ده مين بقي اللي علمه
صقر : احسن هاك ف العالم حاليا
انا : مين بقي
المشير محمود : ملوش لازمه الكلام ده يا صقر
انا : فيه اي يا باشا هو أنا مش معاكو ولا ايه
المشير محمود : كله ف أوانه يا محمد .
بعد ما رحنا القاعدة جه الكلام كالآتي
انا : كده صقر مينفعش يرجع الجماعة تاني
المشير : اكيد
صقر : خلاص هفضل هنا و اتابع الدنيا من هنا
انا : خلصانه انا هنزل بقي اروح لمراتي لأن بقالي كتير مشوفتهاش
انا نزلت خدت عربيتي و طلعت علي الشقه بس كنت حاسس ان فيه حاجه غلط لان الدنيا هاديه اوي اول ما طلعت فتحت الباب و دخلت لقيت مراتي مربوطة و لازقين لزق علي بوقها
انا : مين اللي عمل فيكي كده
طوكيو : أنا من فعلت
انا : و انت مين يا كسمك
طوكيو : انا طوكيو
(انا افتكرت غالي و اللي قاله)
انا : طب مش خايفه تيجي هنا لوحدك
طوكيو : لا احد يستطيع لمسي ف كيف سأخاف
انا : لا بجد تصدقي خفت?
طوكيو : ليكن في علمك إذا تحركت خطوه واحده سوف اقتلها
انا : هي ملهاش دعوه سيبيها تمشي و الكلام معايا
طوكيو : إذا انت تخاف عليها لهذه الدرجه
انا : اه اصل هولاكو مش احسن مني عشان يجي مع حبيبته لحد هنا ولا ايه يا برنس
هولاكو طلع من الاوضه : يبدو أنه ليس سهلاً
انا : عيب عليك يا وحش بس بقولك ايه الاحسن ليك و للسنيورة بتاعتك انكو تمشوا دلوقتي عشان مش ازعلكو
هولاكو بيضحك: و كيف ستقوم بذلك و انت وحدك و نحن معا و معنا هذه الجميله
طوكيو : ماذا قلت عليها ?
هولاكو : لما أقل شيء
انا : ههه اوعي الرجاله بتاعت اليومين دول بص يا هولاكو انت طوكيو لو مش مشيتو دلوقتي صدقوني هزعلكو جامد
هولاكو: إذا فلترينا كيف ستفعل ذلك
انا ركزت جامد و غمضت عيني و لسه بتحرك لقيت طوكيو قطعت رقبة حور
انا من الصدمة وقعت علي ركبتي و عيني بتدمع
كانو هما بيضحك أنا اتعصبت جامد لدرجة اني كسرت صوابع ايدي من كتر ما قرصت عليهم و بدأت جولة من الرزع جريت علي هولاكو رحت رازعه بونية ف وشه و طوكيو حاولت تضربني برجلها بس صديت رجلها و لسه هضربها لقيت هولاكو رزعني بالرجل أنا رحت ماسك هولاكو و نازل بيه علي الارض و شغال بواني ف وشه و طوكيو بتحاول تبعدني عنه معرفتش راحت مطلعه المسدس بتاعها وراحت ضرباني طلقه ف كتفي و انا وقعت من فوق هولاكو و هي قومته و سندته علي كتفها
طوكيو : سنعود مرة أخري ايها المصري و لكن هذه المره ستكون نهايتك
انا وقعت علي الارض و مش كنت قادر اتحرك قعدت ازحف لحد ما رحت عند حور و فكيتها و خدتها ف حضني و قعدت اعيط
مسكت تيليفوني وكلمت يوسف
انا : تعالالي علي البيت و رحت قافل ف وشه
يوسف قاعد مع المشير محمود و مع صقر
يوسف : محمد قالي تعالالي علي البيت و قفل
صقر : غريبه اول مره يعمل كده
يوسف : بس الغريب اكتر أن صوته كان مبحوح شوية
المشير محمود : قوموا روحوا بسرعة ليكون حصله حاجه
و نزله ركبوا العربيه و مسافة السكة كانو وصلو عندي
اول ما طلعوا لقوا الباب مفتوح و لقوني قاعد علي الارض و دراعي عمال ينزف و شايل مراتي و هي كلها ددمم
يوسف مخضوض : احا هو ايه اللي حصل هنا
يا صقر هات بسرعه شنطة الاسعافات وتعالي
و يوسف جالي
يوسف : محمد قوم تعالي
انا : مينفعش اقوم يا يوسف حور هتاخد برد
يوسف بيعيط : قوم يا صحبي متخفش هجبلها بطانية و قام جاب بطانية من جوا و غطا بيها حور و قوم محمد و قعده علي الكنبه و صقر طهرله الجرح و ربط ايده و يوسف كلم المشير حكاله علي كل حاجه و جت عربية إسعاف شالت حور و يوسف عمل تجهيزات الدفن و دفنوها ف قبر آل حمد ****
محمد قعد ف صدمة نفسية مش عارف يفوق منها قعد حوالي تلت ايام مبيعملش اي حاجه من الصدمة و اول ما فاق من الصدمة اتحول مبقاش محمد اللي نعرفه بقي الحاوي ?...
يتبع.
الجزء الثامن
الحاوي يعني ايه الحاوي يعني واحد بيحوي شئ يعني بيمتلك شئ
الحاوي كتب اسمه صدفه و لكن دي مبقتش صدفه لانه بقي اسم علي مسمي
بعد اللي حصل لمحمد و الصدمة النفسيه اللي اتعرضلها قرر أنه خلاص مش هيقعد ساكت
محمد مسك اللاب بتاع و دخل علي الديب ويب و كلم شخص علي الديب ويب اسمه فوكس
الحاوي : ازيك يا فوكس
فوكس : كويس يا حاوي و انت
الحاوي : مش كويس يا صحبي الدنيا باظت عندي
فوكس : ما أنا قولتلك تعالي و انا احميك و اعلمك كل اللي انت عايزه
الحاوي : هو أنا أعرف انت مين ولا انت فين
فوكس : اول ما تقول موافق هعرفك أنا مين و انا فين
الحاوي : تمام موافق يا فوكس
فوكس : تمام هتجيلي علي المكان ده (******) و متستغربش بس لما تشوفني
الحاوي : تمام ساعة و هكون عندك
قام الحاوي و لبس الطقم التمام و خد سلاحه و لبس ساعته و دبلته و نزل
بعد حوالي ساعه الا ربع كان وصل و دخل المكان و نده بصوت عالي يا فوووووكسس
فوكس : أنا هنا اهو يا محمد
اتصدمت : انت انت يا سيادة اللواء
اللواء صلاح زكريا : ايوه انا يا محمد
انا : طب ازاي
اللواء صلاح : و انت بتكلم صقر قالك أن أخطر هاكر ف العالم هو اللي درب يوسف صح
انا : اه استني مش تهزر هو قصده عليك انت
اللواء صلاح : ايوه يا محمد أنا أنا الهرم
انا : اومال ايه فوكس ده
الهرم : اسم حركي عشان متعرفنيش بس
انا : طب أنا مستعد اني اتعلم علي ايدك بس تعلمني أساليب الهجوم بس لان مش فاضل غيرها اللي متعلمتهاش واللواء مختار مصاب و مش هيعرف يدربني
الهرم : سيبك منهم بقي و تعالي كده وريني علموك ايه
و بدأ اللواء صلاح يهاجمني (و متنساش يا صحبي أنه كان ف حراسة الرئيس و دول مش بيهزوا) و ابتديت اركز عشان اشوف اي نقطة ضعف هو هيظهرها و لقيته ف الاول فاتح كل الثغرات ليا عشان اضربه فيهم بس أنا حسيت ان فيه حاجه غلط ف ضربت رجله الاول و بعدين رجله التانيه و بعدين ف بطنه و بعدين وشه
اللواء صلاح : طب ما انت ذكي اهو زي ما قالولي عنك
انا : هو ليه حضرتك فتحت دفاعاتك
اللواء صلاح : عشان اشوف انت هتطمع وتضرب وشي الاول ولا هتمشي بالتدريج
انا : انا فعلا حسيت ان فيه حاجه غلط عشان كده مرضتش اضرب ف الوش علطول
اللواء صلاح (هقول الهرم علطول عشان اسهل) : طيب سيبك دلوقتي من البدني عشان قدامك كتير و تعالي للهاك انت قدامك من دلوقتي عد ساعتين تحاول تخترق الانتربول من غير ما يوصلولك
انا : انت بتهزر صح
الهرم : و انا ههزر معاك ليه يلا
انا : تمام
وبعد حوالي ساعة ونص كنت قدرت اخترق الانتربول و كان فيه معلومات كتير اوي مهمه و كنت عايز اخدها بس الهرم مرضيش
الهرم : اول درس تتعلمه مش لازم استفاد من الهجوم
انا : اومال أنا بعمل الهجوم ليه
الهرم : عشان اسمك يبقي معروف كده
و فتح شاشه تليفزيون علي قناة اخبار ولقيت الدنيا كلها بتتكلم عن الحاوي اللي قدر يخترق الانتربول ف ساعه و نص
انا : بس كان فيه معلومات مهمه
الهرم : بس لو كنت خدتها كنت هتتكشف عشان هيعملوا تتبع للمعلومات و هيجيبوك من قفاك
انا : طيب هتعلمني بقي
الهرم : تعالي طيب
بص اللي انت عملته جميل و كل حاجه بس بطيء و يقدروا يكشفوك بسهوله
انا : طيب انصحني اعمل ايه
الهرم : لازم تظبط دفاعك الاول لازم تأمن نفسك عشان علي الاقل لو معرفتش تكمل الهجوم محدش يعرفك
انا : هو ليه كل ده بيحصل معايا
الهرم : يعني ايه مش فاهم
انا : يعني ليه انا دايما اللي بتضرر ليه مثلا مش يوسف ولا اللواء مختار ولا اي حد من الناس دي
الهرم : يوسف عشان أنا بحميه بس ف مره و هو بيعمل اتاك علي جهاز حد من الوطواط قدر يسحب من جهاز يوسف معلومه مهمه جدا و هي أن ليه واحد صحبه اسمه محمد و قدروا يوصلولك و هنا يوسف بدأ يحس بالذنب ف طلب من الناس تدربك و أنت بقيت قدامي اهو
انا متعصب : يعني كل ده بسبب ابنك
الهرم: اه
انا عينه بتطلع شر : يعني أنا مراتي ماتت بسبب ابنك
الهرم : للاسف اه
انا بجري عليه : هقتلك انت و ابنك
الهرم : اهدي عشان نعرف نتكلم
انا بحاول اضربه : أكتر انسانه حبيتها اكتر انسانه غلبانه ماتت بسببك انت و ابنك
الهرم بيصد ضرباتي : انت فكرك أنا قولت هعلمك ليه هااا هعلمك عشان تاخد حقك من اللي دبح مراتك قدامك هعلمك عشان تعرف العالم كله مين هو الحاوي
انا ابتديت اهدي شوية : بص هما شهر بالكتير اكون خلصت التدريب
الهرم : و ف أقل من كده كمان
انا : و تطلعلي جواز سفر بجنسيه تانيه و عليه كل التأشيرات اللي هحتاجها و لو تعرف خليه جواز دبلوماسي و خلاص
الهرم : صعبه شوية بس حاضر
انا : تمام كده نبدأ بكرا بقي عشان عايز أنا عايز انام
الهرم : طب تعالي هنروح المكان اللي هنقعد فيه
انا : تمام يلا
و طلعنا ركبنا عربية الهرم و كانت عربية GTR سوداء ضد الرصاص الصراحه عربية فاجره
و احنا ماشين محدش فينا اتكلم أول ما وصلنا نزلت اشوف المكان لقيته قصر عادي
نزلت مع الهرم و دخلنا القصر
الهرم : اطلع شوفلك اوضه من اللي فوق و نام فيها
انا : تمام
و طلعت دخلت اوضه و رحت ف النوم
الهرم علي الديب ويب بعد ما أنا طلعت بيكلم واحد اسمه الفرعون ( و ده بيدل علي أنه بيعشق الحضارة المصرية )
الفرعون : ماذا تريد ايها الهرم
الهرم : خدمة صغيره
الفرعون : ما هي ..؟
الهرم : جواز سفر اجنبي دبلوماسي
الفرعون : هل تمزح معي
الهرم : اكيد لا و بعدين مش صعبه عليك يا فرعون
الفرعون : حسنا حسنا ولكن ماذا سأستفيد أنا
الهرم : اللي انت عايزه
الفرعون : حسنا اريد قطعة اثار مصرية
الهرم : انت هتهزر ياعم
الفرعون : لما سأمزح معك اريد قطعة اثار مصرية
الهرم : مش هعرف اطلعها برا البلد
الفرعون : صاحب الجواز يستطيع ذلك لأنه جواز دبلوماسي
الهرم : تمام اتفقنا
الفرعون : ولكن احذر إذا لم تعطني ما طلبت سأبلغ عن صاحب الجواز
الهرم : خلاص ياعم قولنا اتفقنا و متحاولش تلعب معايا عشان انت عارف انا مين كويس و ممكن اعمل ايه
الفرعون : حسنا لقد اتفقنا متي تريد هذا الجواز
الهرم : بعد اسبوع من دلوقتي
الفرعون : حسنا اسم صاحب الجواز
الهرم : حاجه علي ذوقك لواحد حبيبي خلي بالك
الفرعون : إذا سأضع له اسما جميلا
الهرم : ده العشم بردو يلا سلام
الفرعون : إلي اللقاء ايها الهرم
و بعد ما خلص مع الهرم دخل نام هو كمان
اليوم اللي بعده الصبح كنت صحيت و بعمل شوية تدريبات ضغط و كارديو و نزلت لفيت حوالين القصر شوية لحد ما لقيت الهرم قدامي
الهرم : اهدي يا وحش مش كده
انا : اتعودت خلاص
الهرم : تمام تعالي معايا يلا
انا : هنروح فين
الهرم : مش هنروح ف حتة
انا مستغرب : ازاي يعني هنتدرب فين
الهرم : هنا
انا : ازاي بقي
الهرم : بص يا سيدي المكان ده فيه شبكة واي فاي سريعة جدا جدا لان ده المكان اللي بشتغل منه و كمان انا طلبت من القيادات أنها تعملي مكان للتدريب البدني ف عمله ليا دور تحت الارض فيه كل اللي هحتاجه
انا : ازاي بس أنا مخدتش بالي أن فيه اي مكان بينزل تحت الارض
الهرم : هو يعني مكان زي ده المفروض يبان
انا : عندك حق
و بدأنا التدريب أنا و الهرم الاول علي الهاكينج و هو قاس مستوايا ف الدفاع الاول و قدر يخترقني بسهوله وقبل كده اختبر مهاراتي ف الهجوم لما قالي اخترق الانتربول
الهرم : انت هجومك قوي بس دفاعك عيان اوي
انا : طب اعمل ايه
الهرم : لازم تاخد بالك من دفاعك اكتر الدفاع اهم من الهجوم عشان لو الهجوم فشل مش يعرفوا يوصلولك و لو الهجوم نجح بردو مش يعرفوا يوصلولك
انا : طيب اعمل ايه بردو
الهرم : أنا هكلم يوسف و انت حاول تخترق جهازه و هو طبعا مينفعش يخترق جهازك
انا : تمام
و بدأت أنا و يوسف و كان سهل عليا اني اخترقه بس هو عرف مكاني
الهرم : ياض بطل غباوة و ركز يلا تاني
و جربنا تاني بس المره دي ركزت علي دفاعي و سبت الهجوم خالص و محدش فينا عرف يخترق التاني
الهرم : يبني هو يا ابيض يا اسود معندكش رصاصي خالص
ساعتها انا خدت بالي من حاجه اني اخلي شوية دفاع و شوية هجوم قولت اجرب و فعلا قدرت اخترق يوسف و هو معرفش يحدد مكاني
الهرم : اخيرا فهمت
انا : اه فهمت تسلم يا هرم
الهرم : لسه بدري يا برنس
دلوقتي روح اخترق الانتربول تاني بس خلي بالك لان المره اللي فاتت أنا اللي كنت بدافع عنك
انا ببلع ريقي : تمام يلا
و المره دي قعدت حوالي ٣ ساعات عشان مركز علي كذا حاجه و خدت كذا معلومه مهمه و اختفيت من علي الانترنت
الهرم : سحبت معلومات المره دي يعني
انا : مش لازم كل مره الهجوم يبقي وراه مصالح بس المره دي أنا محتاج المعلومات
الهرم : محتاجها ف ايه
انا : هتعرف بس شوية كده
الهرم : تمام يلا كمل انهارده و لحد اخر الاسبوع هجيبلك كل يوم واحد تجرب معاه و الاسبوع الجاي كله معايا
انا : خلصانه بكرا هبقي مع مين
الهرم : صقر
انا : انت بتهزر هو صقر هاك
الهرم : و اقوي منك و من يوسف
انا : تمام نبقي نشوف الحوار ده بكرا و كملت مع يوسف لحد اخر اليوم مره هو يكسب و مره أنا اكسب و كنت عمال اجرب كذا حاجه
اليوم خلص و دخلت انام
تاني يوم الصبح لعبت بردو شوية ضغط و كارديو و نزلت ادور علي المكان اللي هنزل منه للدور اللي تحت اكتشفت أن المكان الوحيد اللي مدخلتوش هي اوضة الهرم ف استنيت لما صحي و نزلي
انا : يلا عشان ننزل تحت
الهرم : عرفت المكان
انا : الاوضه الوحيده اللي مش دخلتها اوضتك
الهرم : بس النزول مش من اوضتي اوضتي ف الدور التاني ازاي هتنزل تحت الارض
انا قعدت افكر طب ازاي هننزل تحت
الهرم : شايف الزراير دي (شاور علي زراير كهربا ف الحيطه )
انا : اه مالها
الهرم : ركز فيها كويس
انا ركزت علي المنطقه اللي فيها الزراير حسيت ان الحيطه فيها حاجه ف رحت بحسس عليها كده لقيت ان الحيطه بتتحرك بس مش كلها تحت الزراير بس و لقيت زرار بعد ما لفيت الحيطه دوست عليه ظهر باب ف جنب المكتب بتاعه اللي ف الدور الاول ( هو أنا مش وصفت القصر آسف يا رجاله بس أنا قولت قصر عادي يعني دورين الدور التاني عشان تطلعه فيه سلمين واحد علي اليمين و واحد علي الشمال الاوض ف الدور التاني و الدور الاول فيهم المطبخ و حمام الضيوف و الصالون و المكتب بتاع الهرم اللي يعتبر ورا سلم من السلالم اللي هو علي الشمال )
المهم لقيته ظهر و عرفت ازاي انزل بس ناقص حاجه أن الباب كان محتاج باسورد
انا : يا هرم الباسورد ايه
الهرم : معرفش
انا : انت هتهزر ياعم الباسورد ايه
الهرم : صدقني معرفش
انا : اومال بتفتحه ازاي
الهرم : بخترقه
انا : طب اخر مره اخترقته الباسورد كان ايه
الهرم : الباسورد بيتغير كل ساعه
انا : وليه الخيلة الكدابه دي ثواني اجيب اللاب بتاعي و اشوف هعرف افتحه ولا لا
طلعت جبت اللاب و نزلتله و قعد احاول افتح الباب معرفتش و الساعه خلصت و اتغير الباص ف انا قعدت أحاول من الاول
الهرم : ايه يا محمد الموضوع مش بالصعوبه دي
انا : استحالة ده يكون سيستم عادي
الهرم : انت عندك حق فعلا ده مش سيستم اصلا
انا مستغرب : اومال ايه يعني
الهرم : صقر هو اللي بيمنع اختراقك للباب
انا : طب مقولتش ليه من الاول
الهرم : عشان انت المفروض تكتشف بنفسك
انا : تمام خليني بقي اركز مع الواد البيض ده عشان شكله تقيل
الهرم سابه و دخل يعمل قهوه
الهرم بصوت عالي : اعملك قهوه معايا
انا : اه ياريت
و بعد تمن دقائق كانت القهوه جت
و انا قاعد بحاول كذا محاوله معاه بس مش عارف
الهرم : طب ما تجر.....
انا وقفته : سيبني احاول أنا من غير ما تتكلم أنا عندي طريقة اقدر الاعب بيها صقر لان انت تقريبا قولتله أنا عملت ايه امبارح مع يوسف و الطريقة بتاعتي عشان كده كنت بجرب مع يوسف امبارح طريقة تاني و انا مع يوسف كنت باقعد شوية اتاك و شوية دفاع ايه رأيك بقي اني هلعبها معاه شوية دفاع و هختفي و شوية دفاع و هختفي
الهرم : طب ما انت كده مش هتحرز اي تقدم
انا : ليه هو حد قالك اني هبقي قائله اني هعمل حاجه
الهرم فهم : اه يعني انت عايز تقفل و تفتح تعمل اتاك سريع و تقفل و تفتح تعمل اتاك سريع و كل اتاك من دول ب IP مختلف عشان مش يعرف يوصلك
انا : بالظبط كده انت مش اي حد بردو و فاهم
الهرم : و انت طلعت ذكي زي ما الكل بيقول عنك
المهم أنا خلصت المهمه بتاعتي ف حوالي نص ساعه و قدرت افتح الباب و نزلنا أنا و الهرم ف الدور اللي تحت بس قعدنا ننزل شوية حلوين نزلنا سلم طويل فشخ
بعد ما وصلنا لقيت أن المساحه تحت كبيره اكبر بكتير مما كنت متوقع بس اصغر بكتير من القاعدة العسكرية مساحته حوالي ٢ ونص او ٣ كيلو
المهم نزلت تحت و لقيت أجهزة جيم و حمام سباحه مساحته صغير يعني حوالي ٢٠٠ متر و ١٣ متر عمق ?
و لقيت تراك زي بتاع الاولمبياد كده قعدت الف عليه شوية
و خلصت لقيت الهرم مستنيني
الهرم : خلصت لف
انا : اه يلا بينا نبدأ
الهرم : بص ياعم بقي عشان الموضوع سهل بس محتاج تركيز كل اللي مطلوب منك هتقفل عينك و تهاجمني و انا مش هصد الضربه بس هقعد اتحرك كتير
انا : هو انت بشم من علي ضهر ايدي هعرف منين مكانك
الهرم : عندك طريقتين الطريقة الاولي و هي السمع و الطريقة التاني و هي التخمين
الطريقة التانيه مفيده بس و انت مفتح الطريقة الاول مفيده و انت مغمض
المهم يلا بينا و البس دي علي عينك يلا ( حتة قماشه سوداء استحالة تشوف من وراها ) و بقيت احاول اهاجم عن طريق التخمين
الهرم : ركز و سيبك من الهبد و التخمين أنا لابس جزمة صوتها عالي عشان تعرف تحدد مكاني
و بدأت اركز علي صوت رجله و اركز اني مفقدش التوازن بتاعي و بدأت اهاجمه بس براحه عشان اعرف أنا حددت صح ولا لا و بعد كذا محاوله قدرت اني اخبطه مره و اتنين ورا بعض بس بردو مش احسن حاجه
الهرم : خلاص كفايه كده انهارده و اطلع حاول تخترق جهاز صقر
انا : تمام هطلع و اشوف هعرف ولا لا
الهرم : لو ركزت هتعرف
انا تمام
و طلعت غسلت وشي و كلت عشان مفطرتش اساسا
و مسكت اللاب بتاعي و قعدت ادور علي جهاز صقر و ادور علي ال IP بتاعه و قعدت كتير فشخ و لحد ما وصلتله و دي كانت الخطوه السهله الخطوه الصعبه بقي هي أني اخترق جهازه عشان هو عارف كل الطرق التقليدية ف لازم اجرب معاه طرق مختلفه و كمان الهرم مش قايله اني هخترقه ف ده حلو ليا عشان مش ياخد احتياطاته المهم بعد حوالي أربع ساعات كنت قدرت اخترق جهازه و رحت قولت الهرم
الهرم : اتأخرت ليه
انا : عقبال ما وصلت لIP الجهاز بتاعه
الهرم : مش كده وبس و كمان خدت وقت ف اختراق الجهاز
انا : هو مأمن نفسه كويس
الهرم : هو انت فاكرها سهله يبني الهاكينج صعب جدا و خصوصا مع ناس محترفه و جماعة الوطواط مش بس محترفين لا عددهم كبير يعني لو عملوا هجوم مشترك عليك هتتهان يلا اطلع نام دلوقتي
انا : تمام
و طلعت و انا محبط شوية بس قولت مخدش الكلام بسلبية اخده بإيجابية لاني بتعلم
و طلعت مسكت الفون بتاعي شوية و قعدت عليه اقلب ف صوري أنا و حور ??
و قعدت اقلب شوية ف الويب لحد ما لقيت موقع جامد منتدي العنتيل احسن منتدي عالكوكب و الناس اللي عليه ناس محترمة و جامده
و دخلت نمت
و صحيت الصبح حسيت اني زهقان شوية من الروتين ف عملت التدريب الصباحي بتاع كل يوم شوية ضغط و كارديو و جريت شوية و رجعت خدت دش و لبست بنطلون بيچ و سويت شيرت اسود و نزلت و افتكرت أن عربيتي مش معايا احنا جينا بعربية الهرم فطلعتله
انا : بقولك يا هرم محتاج عربية عشان عربيتي مش هنا
الهرم : انت ليك عربية هنا كده كده اطلع من الفيلا و ادخل شمال هتلاقي جراچ فيه عربيتي و عربية ليك و خد مفتاحها اهو
انا : تسلم يا غالي و شكرا علي الهدية دي
و نزلت اشوف جايبلي عربية نوعها ايه و اتفاجئت بصراحه
استون مارتن فانتاج سوداء مطفية متعدلة
الهيكل كله ضد الرصاص و الألغام و الازاز ضد الرصاص و حاجه عظمة من الاخر
خدت العربية و نزلت لفيت بيها شوية و طلعت علي كافية كنا بنقعد عليه دايما أنا و حور و لقيت هناك صحبتها زينب و دخلت قعدت لوحدي
زينب جاتلي و سلمت عليا : ازيك يا محمد
انا : ازيك يا زينب اتفضلي اقعدي
زينب : لا مش عايزه ازعجك أنا قاعده جنبك هنا لو عزت
انا : لا مش ينفع ازاي بس تعالي اقعدي
زينب : خلاص ماشي ثانية بس اجيب الشنطة و التيليفون
انا : تمام
راحت جابت الفون و الشنطة و قعدت معايا
انا : بقولك ايه أنا مكلتش حاجه هتاكلي معايا
زينب : عادي اللي انت عايزه
انا : خلاص يبقي تأكلي معايا و بعتت واحد من الاستيور اللي ف المكان يجيبلنا اكل و اديته الكارت راح اشتري الاكل و جه و طبعا أنا بيجيلي كل المعاملات علي البنك و لقيت أنه مخدش فلوس و رجع بالاكل و الكارت ( الناس دي غلبانه لو صغير بيبقي عشان يساعد أهله و لو كبير بيبقي عشان يصرف علي أهله ف مش تكسره و تحسسه انك احسن منه لأنه احسن منك بمراحل مش تقعد و تحط رجل علي رجل و هو شغال جنبك و بردو الويتر اللي بياخد منك الاردر كلمه كويس و اقعد عدل لحد بس لما يمشي ابقي اعمل اللي انت عايزه ارحموا من في الارض ) و اديته ٢٠٠ جنيه ليه و ٢٠٠ جنيه تبس
و قعدنا ناكل و بعد ما خلصنا الاكل طلبنا تحلية من الكافيه هي طلبت وافل نوتيلا موز و ريد بول و انا طلبت وافل لوتس و اسموزي اناناس و قعدنا كلنا و شربنا و هزرنا و خدت رقمها و اتفقنا نبقي ننزل تاني و قمت حاسبت بالكارت و رجعت للفيلا كانت تقريبا الساعة ٢ العصر لقيت فيه واحد مع الهرم أنا معرفوش
الهرم : حمد**** عالسلامه
انا : **** يسلمك
الهرم : اعرفك يا محمد اللواء عثمان مخابرات
انا : اهلا وسهلا يا سيادة اللوء
( اللواء عثمان اتغير من بعد اول مره قابل فيها يوسف و بقي هادي و اذكي من الاول بكتير و بقي يقدر يحلل شخصية اللي قدامه )
اللواء عثمان : اهلا يا محمد ازيك
انا : تمام تسلم
الهرم : ده الخصم التالت يا محمد انت دلوقتي هتطلع اوضتك و اللواء عثمان هيشتغل من هنا و كل واحد فيكو علي واي فاي غير التاني و أجهزة مختلفه
انا تمام يا هرم هطلع أنا و سبتهم و طلعت و جبت اللاب بتاعي و بدأت المعركة اللواء عثمان كان ذكي جدا و دارسني كويس و انا قعدت أحاول معاه مقدرتش بكل الطرق لحد ما اخترعت طريقة جديده قدرت بيها اني اخترقه بسهوله و نزلتلهم تحت
اللواء عثمان : انت عملت ايه
انا : دي طريقة جديدة
الهرم : تعرف انك الوحيد اللي قدر يستخدم الطريقة دي بعدي
انا اتفاجئت : هو انت اصلا استخدمت الطريقة دي قبل كده
الهرم ابتسم : عيب يا محمد أنا الهرم
انا : عندك حق انت مش سهل
و خلصت اليوم ف التدريب علي الهجوم و اتحسنت شوية عن امبارح و خلصت الاسبوع كله بتدرب علي الهجوم بس ف البدني و ف الهاك كنت بخترق منظمات و اخد معلومة او اتنين و اهرب قبل ما حد يعرف يوصلي لحد ما بقي اسمي محطوط مع الهرم ف اخطر اتنين هكرز ف العالم و بكده دي تكون اول خطوة خدها الحاوي عشان يقدر ياخد حقه تفتكره بقي هيقدر ياخد حقه ولا هيموت ولا هيعمل ايه ...
يتبع....
تحياتي الحاوي
الجزء التاسع
بعد ما خلصت الاسبوع قاعد مع نفسي بليل قبل ما انام
أنا : اعمل ايه و ابدأ ازاي حاسس اني متلخبط
نفسي : متلخبط ليه مش عايز تاخد حقك
أنا : طبعا عايز اخد حقي اعرف بس مين اللي ورا موت حور
نفسي : يبقي تعافر و تتعب و تكمل تدريبك للنهاية
و بعد شوية كلام مع نفسي نمت و صحيت الصبح و عملت تدريبي اليومي و رحت للهرم و نزلنا أنا و هو تحت الارض و بدأنا تدريب بدني و هو بصراحه طلع عنده خبره ف البدني مش عند اي حد علمني ازاي افكك متفجرات و اركبها و اصنعها من اقل المواد و علمني ازاي اقدر أحلل كل حاجه بتحصل حواليا و ازاي اقدر اسيطر علي الموقف و ازاي اقدر اتغلب علي عدد بسلاح و ازاي اقدر اتغلب عليهم من غير سلاح و بقيت ف مستوي تاني خالص علمني اكتر من لغة هحتاجها بعد كده منهم ( ماندرين و اللغة السواحلية و الماني و ايطالي و اسباني و برتغالي و فرنسي و عبري ) و قعدت معاه بدل ما كان اتفاقنا شهر قعدت اكتر من سنه بس ايه طلعت حاجه تانيه خالص
روحت البيت و دخلت الاوضه و قعدت شوية افكر هعمل ايه و كلمت واحد علي الدارك ويب
أنا : ازيك يا فرعون
فرعون : اهلا بك يا حاوي ماذا تريد
أنا : مصلحه
فرعون : مصلحة ايه
أنا : فيه عربية مش عارف اجبها مصر ف عاوزك تجبها و تسجلها باسم ماثيو لوثر ( اسمي ف جواز السفر الدبلوماسي) و طبعا رخصه دبلوماسيه و عايزها ف ايطاليا
فرعون : مش عايز بيض غنم و لبن العصفور بالمره
أنا : انت هتهزر ياعم
فرعون : انت اللي بتهزر ايه ده كله
أنا : اخلص كده و اتصرف انت قدها
فرعون : تمام تمام بس ايه المقابل
أنا : اللي نفسك فيه
فرعون : بص هقولك علي مكان مقبرة لسه محدش اكتشفها مقبرة من مقابر الاسكندر هتجبلي منها حتتين اشطا يابا
أنا : انت متاكد يسطا انك مش مصري اصلك اتعلمتها بسرعه يعني
فرعون : اتفقنا ولا ايه
أنا : تمام اتفقنا
فرعون : اشطا نوع العربية ايه
أنا : فيراري 296 GTP
فرعون : أنا بقول بردو الحاوي مش هيركب اي عربية تمام اتفقنا
خلصت كلام معاه و قومت خدت دش و لبست طقم عالرايق و نزلت جبت تيليفون جديد و طلعت علي مطعم ( معلش يا صحبي يا صائم انت مش عارف الحاوي مكلش اكل عدل بقاله قد ايه?)
ويتر : اتفضل يا فندم
أنا : بص عايز المنيو الشرقي كله و بيتزا و ماكن شييز
ويتر : حضرتك حابب حاجه معينه بالظبط
أنا : بص كوارع و عكاوي و كبده و كفته و سجق و شوية محشي ورق عنب و ساندويتش حوواشي و شاورما فراخ و شاورما لحمه و بطاية ثمبوثه و مكثرات بالرز المعمر ? و شوية سلطات و شوربة كده يعني
ويتر : حاضر عنيا يا فندم اتفضل حضرتك اقعد علي الطرابيزه دي و استني بس نص ساعة الاكل يجهز
أنا : احلي علي الاحلي ممكن بقي باسورد الواي فاي
الويتر : اكيد اكتب حضرتك (**********)
أنا : تمام
و قعدت شوية علي الفون و كلمت صقر و يوسف و قولتلهم علي مكاني عشان ياكلوا معايا و بعد حوالي تلت ساعه كان الاتنين وصلوا بس كان مع يوسف بنت
انا : ليكو وحشه يا رجاله
صقر : ما انت اللي مش راضي تطلع تفك عن نفسك
أنا : عشان أنجز يا صقر ما انت فاهم
يوسف : وحشني يا اخويا
أنا : و انت كمان يا جوو بس مش تعرفنا
يوسف : اه معلش محمد دي بسملة خطيبتي بسملة ده محمد اخويا اللي حكيتلك عنه
بسملة : ازيك يا محمد عامل ايه
أنا : كويس الحمد ***
( بسملة بنت جميلة و طيبه و فرفوشه و بيضا )(اوعي تكون مستني اوصفها لا يا صحبي مش ينفع احنا ف رمضان )
الاكل نزل
صقر : فيه ايه يبني ده كله
يوسف: اسكت الراجل ده مكلش من حوالي سنه اكل عليه القيمه
أنا : قوله و النبي يا جوو
أنا بشاور الويتر : بعد اذنك
الويتر : تحت امرك يا فندم
أنا : بتعملوا عصائر
الويتر : طبعا يا فندم اي عصير نفسك فيه
أنا : طب بص هتعمل عصير بلح رطب و معاه لبن و شوية عسل و كيوي بالعسل و اه نزلنا نص تيس و اربعه كيلو كفته كمان و شوفهم يشربوا ايه
الويتر: تشربي ايه يا استاذ
أنا : كلك ذوق الست الاول
الويتر : آسف يا فندم تشربي ايه
بسملة : عصير مانجا
الويتر : وحضرتك
يوسف : تمر هندي
أنا : ايه حلو ده اعملي معاه بالمره
صقر : أيس كوفي كلاسيك يكون معمول بقهوة اسبريسو
الوتير : تمام يا فندم
بعد ما الويتر مشي قعدنا ناكل
و بعد شوية و احنا بنتكلم طلعت اللاب بتاعي لقيت الفرعون باعت رساله
الفرعون : مكان المقبرة (*********)
أنا : تمام
و بعد ما خلصنا اكل و شربنا العصير
صقر : ناوي علي اي يا محمد
أنا : هكون ناوي علي ايه يعني خرااااب
يوسف: طيب هقوم اوصل بسملة و ارجعلكو تاني
أنا : تمام معاك العربيه ولا تاخد بتاعتي
يوسف : لا هات عربيتك عشان كنا بنتمشي و جينا علي هنا
أنا : ماشي امسك
أنا : صقر معاك سجائر
صقر : لا خلصت
أنا : طب اطلع هات علبتين ميريت
صقر : حد قالك اني الشغال عند اللي جابك.
أنا : اخلص يا صقر
صقر : ابعت حد من الاستف
أنا : حد قالك أنهم شغالين عند اللي جابونا
صقر : طب اسألهم
أنا : يبني مينفعش أنت اهطل الناس دي شغاله ف المطعم مش شغاله عند الجيستس
صقر : طب اسأل الويتر شوف هيقولك ايه
أنا : خلاص ياعم ده انت صداع
و ندهت علي الويتر
الويتر : تحت امرك يا فندم
أنا : اسمك ايه
الويتر : فاروق يا باشا
أنا : اتشرفنا يا فاروق أنا محمد من غير باشا ولا فندم
فاروق : اتشرفنا يا استاذ محمد
أنا : ممكن اطلب منك طلب
فاروق : اؤمر يا محمد
أنا : عاوز علبتين سجائر ممكن تبعت حد يجيبهم
فاروق : و ابعت حد ليه اروح اجيبهملك أنا
أنا : عشان مش تسيب شغلك يعني
فاروق : لا مش تقلق هروح اجيبهم و أجي علطول
أنا : تسلم يا رجولة و خد ٢٠٠ جنيه اهي روح هات علبتين
فاروق : عنيا يا محمد
و مشي فاروق و بعد أقل من خمس دقائق كان جه و جايب علبتين و جاي يديني الباقي
أنا : بتعمل ايه خدهم ليك دول
فاروق : بس دول كتير
أنا : ياعم كتير ايه بس دول ولا حاجه
فاروق : شكرا يا محمد
أنا : حبيبي أعملنا بقي واحده اسبريسو تربل و واحد موكا دارك و واحد قهوه مظبوط
فاروق : عنيا يا محمد
و مشي فاروق و جاب الحاجه كان يوسف جه و قعدنا ولعنا و بنشرب يوسف خد القهوه المظبوط و صقر الموكا و انا خدت الاسبريسو
يوسف : ها بقي فهمني ناوي علي ايه
أنا : الاول صحيح انت تعرف المكان ده (*******)
يوسف : اه اشمعنا
أنا : عندنا طلعه هناك
يوسف : هنعمل ايه
أنا : هنطلع اثار
يوسف : بس دي مش شغلتنا و ليها ناسها ليه نروح احنا
أنا : عشان دي حاجه تخصني بس
صقر : بس لازم ناخد معانا شيخ أو ساحر عشان. يعرف يفتح المقبرة عشان الخادم اللي بيبقي عليها
أنا : هتصرف أنا ف الحوار ده
و طلعت اللاب و كلمت فرعون
أنا : يا فرعون
فرعون : ايه يا برنس
أنا : عاوز ساحر
فرعون : ليه
أنا : عشان اعرف افتح المقبرة
فرعون : تمام هكلمك ساحر من اقوي السحرة
أنا : تمام كده يجي بكرا بقي ها
فرعون : تمام
و بتكلم مع يوسف و صقر : كده تمام يا جدعان الدنيا حلوه و ظبطت ساحر جاي بكرا
الاتنين : تمام بكرا نتقابل بقي ف المكان ده و ابعتلنا اللوكيشن
أنا : اشطا بس مين هيحاسب ?
يوسف : نحاسب علي ايه لا مؤاخذه
أنا : علي الاكل ده كله
صقر : انت اللي عازمنا يا برنس حلاوة رجوعك
أنا : يا اندال طب يلا اخلعوا انتو هروح احاسب و اطلعلكو
الاتنين : تمام
و روحت علي الكاشير
أنا : كام الحساب
الكاشير : خلي علينا خالص يا فندم
أنا : حبيبي تسلم
الكاشير : الحساب ١٩ الف جنيه
أنا : تمام اتفضل الفيزا و خد ٢٠ و وزع الالف علي الرجاله
الكاشير : شكرا ليك يا فندم تشرفنا ف اي وقت
أنا : حبيبي تسلم
و طلعت خدت عربيتي وصلت يوسف و مشيت رجعت علي البيت و دخلت نمت و صحيت تاني يوم الساعه ٨ علي صوت حد بيخبط لاقيت واحد واقف قدامي و بيتكلم انجليزي هترجمو عربي
شخص : هل انت محمد
أنا : ايوه اساعدك بحاجه
شخص : لقد أرسلني أحد من الدارك ويب اليك
أنا : انت ساحر
شخص : نعم أنا اقوي ساحر ف العالم حاليا
أنا : طيب خش تعالي
و دخلت كلمت فرعون و هو قالي أن ده فعلا هو الساحر و دخلت عملت قهوه و سألته تشرب ايه مطلبش غير شوية مياه
أنا : اسمك ايه
الشخص : فولر
أنا : تمام يا فولر ممكن اسألك كذا سؤال
فولر : اكيد اسأل
أنا : هو الخادم بتاع المقبرة ده بيبقي قوي
فولر : علي حسب المقبرة بس فيه خدام كتير أقوياء
أنا : طب ينفع اخلي واحد منهم تحت طوعي
فولر : ممكن بنعمل حاجه عهد بينك و بينه
أنا : تمام أنا عايز خادم يكون قوي جدا منهم يبقي تحت ايدي
فولر : ثواني اسألك الخادم بتاعي
فولر و الخادم بتاعه من الجن
فولر : هل ينفع اعمل بينه و بين حد تاني عهد
الخادم : اكيد ينفع بس لازم هو يبقي قوي و يستحمل
فولر : هو باين عليه اقوي مني و يستحمل بص أنا عايز اقوي خادم انت تعرفه
الخادم اسمها مليكه : طيب هشوف و اقولك
فولر : سألت و طلع ينفع و هجبلك كمان خادم قوي جدا
أنا : تسلم يا فولر تعالي يلا نروح علي المقبرة
فولر : لا مش ينفع بالنهار لازم بليل
أنا : تمام نستني لحد بليل
أنا طلبت اكل من مطعم عقبال ما جه كان فولر بيكلم مليكة
فولر : ها عملتي ايه
مليكة : اقوي خادم موجود دلوقتي هو اللي انت رايحله برجلك
فولر : هو اللي بيحمي المقبرة
مليكة : اه
فولر : كويس اوي
مليكة : بس خلي بالك ده من اقوي الجن اللي موجودين
فولر : تمام متقلقيش بس هو مين بقي
مليكة : الملك شمهروش قاضي قضاة الجن
فولر : تمام
عندي كان الاكل جهز علي الطرابيزه و قاعدين بتاكل
فولر : أنا عرفتلك مين اقوي جن ممكن يخدمك بس ده صعب اوي
أنا : ليه و مين هو
فولر : الملك شمهروش قاضي قضاة الجن و ممكن تقدر تخليه يخدمك و هنعرف لما نروح المقبرة لانه هو اللي بيحمي المقبرة
أنا : تمام يا فولر خلص اكل و هننزل عشان نقابل بقية الناس اللي هتيجي معانا
فولر : مين اللي هييجي معانا
أنا : يوسف و صقر صحابي
فولر : تمام بس محدش هيدخل المقبرة غيرك حتي أنا مش هدخل
أنا : ليه
فولر : عشان انت اللي هتعرف تدخل
أنا : تمام
و نزلنا رحنا ليوسف و صقر و طلعنا علي مكان المقبرة
المقبرة كانت عبارة عن مغارة
اول ما وصلنا هناك و نزلنا من العربية
فولر : يلا يا محمد
أنا : ماشي استنونا هنا يا رجالة
اول ما وصلنا لقيت الساحر بدأ يشوف شغله و مفهمتش اي حاجه من اللي هو عملوا
و بعد شوية لقيت المغارة فتحت
فولر : أنا مينفعش أدخل ادخل انت
أنا : تمام
اول ما دخلت و ببص ورايا لقيت فولر بيبتسم بشر و المغارة قفلت عليا و انا جوا
قعدت انادي بصوت عالي جدا علي أن حد من اللي برا يسمع مفيش و طبعا جوه مكان زي ده مفيش اصلا نت أو شبكة و مكنتش عارف اعمل ايه ف اتمشيت شوية ف المغارة علي كشاف الموبيل و بعد شوية لقيت الفون فصل مع أن فيه شحن وصلته ب باور بانك بردو مفيش ف كملت مشي شوية ف الضلمه و فجأه حسيت نفسي بدوخ و أغم عليا
ف الحلم
شخص هيبه كبير ف السن : مرحبا بك يا محمد
أنا : انت مين و أنا فين
شخص : أنا اللي جيت عشانه
أنا : أنا جيت عشان المقبرة
شخص : و انا حامي المقبرة
أنا : انت الملك شمهروش
قال بصوت فيه فخر و كبرياء : أنا الملك شمهروش احكم الحكماء و قاضي قضاة الجن
(الملك شمهروش شكله شكل راجل كبير ف السن حكيم جدا تشوفه تديله ٩٠ سنه ١٧٠ سم ٦٥ك ابيضاني و عينه عسله تبص ف وشه تحس أن قدامك بحر علم)
أنا : عارفك بس أنا فين
الملك شمهروش : انت ف المغارة بس اغم عليك
انا : انت هتقتلني ولا ايه
الملك شمهروش : أنا لما لقيتكو قربتو من المقبرة انت و الساحر اللي كان معاك بعت لواحد من معاونيني يعرف انتو مين و قالي حياتك كلها انت و الساحر كمان و الساحر بتخدمه مليكه و البي قاله أنه يساعدك واحد انت تعرفه باسم فرعون و كان نيته أنه يفتحلك المقبرة بس فرعون مكنش يعرف أن فولر من رجالة هولاكو
أنا بغضب : هما عاوزين مني ايه مش كفاية بقي اللي حصلي بسببهم حراااام
الملك شمهروش : أنا مستعد اساعدك و اقولك ازاي تفتح المقبرة و ازاي نعمل عهد سوا
أنا : ايه شرطك طيب مفيش حاجه بتتعمل ببلاش
الملك شمهروش ابتسم : صح مفيش حاجه ببلاش بس شرطي سهل و هو انك تبقي مع الحق و متمشيش ف الشر ابدا
أنا : موافق بس مش عايز حد يعرف الموضوع ده حتي مليكة
الملك شمهروش : تمام اتفقنا و علمني كل حاجه محتاجها و قالي ازاي نعمل العهد و فوقت من الحلم و دخلت قعدت ادور لحد ما وصلت لحيطة كده زي الباب و قابلت الملك شمهروش و عملت اللي هو قالي عليه و فتحت المقبرة و عملنا العهد سوا و انا خدت تمثال عشان فرعون
أنا : ممكن اطلب منك طلب
الملك شمهروش : انت بتستأءن اؤمر علطول
أنا : عايزك تعلمني أساليب الدفاع القديمه و الهجوم كمان
الملك شمهروش : طيب بص اول ما تنام هجيلك ف الحلم اعلمك كل حاجه
أنا : تمام اتفقنا دلوقتي بقي عايز افتح المغاره
الملك شمهروش: امرك
و فتح المغارة و طلعت منها لقيت فولر واقف معاهم و اتفاجئ لما لقاني طلعت
أنا : ياعم المغارة الغريبة دي نشفت ريقي عقبال ما عرفت أخرج منها
فولر متوتر : اااايه جبت الحاجه
أنا : اه بس ملقتش غير تمثال
فولر : ازاي ده فيه جوه مقبرة المفروض
أنا : معرفش
و ركبنا العربية و طلعنا علي الطريق لقينا كمين و يوسف اللي كان سايق و اول ما وصلنا الكمين
الظابط : رخصك
يوسف : اتفضل يا باشا معاك يوسف ابن اللواء صلاح زكريا مخابرات
الظابط : اهلا يا يوسف
بطايقكو
طلعنا البطايق و فولر طلع جواز سفره
الظابط : انزلولي بقي من العربية عشان افتشها
يوسف : تفتش مين يابا انت كمان عمال اتكلم معاك عدل مش تخليني اعملها معاك
الظابط : اظبط كلامك يلا بدل ما اسجنك
يوسف : تسجني ههههههههه انت اللي جبته لنفسك ها يا محمد
أنا : ايه يا اخويا
يوسف : كلم السقا و قوله اللي بيحصل و محدش هيفتش العربية دي غير لما اخلص مكالمتي
أنا بكلم المشير محمود
المشير محمود : بقي كده يا واطي خدت مصلحتك من عندي و مبقتش تزورني
أنا : آسف يا سيادة المشير
المشير محمود : ها بقي قولي بترن ليه
أنا : موقفنا ف كمين و الظابط عايز يتفش العربية عافيه و انت فاهم بقي يعني ايه احنا نتفتش
السقا : انت هتهزر مين ده اللي يقدر يعمل كده انتو فين
أنا : احنا ف ****
السقا : دقيقه واحده و جايلك
بعد أقل من دقيقه
لقيت الظابط وصله مكالمه
الظابط : يا فندم ازاي يعني العربية دي لازم تتفتش
الشخص اللي بيكلمه : نفذ الأمر يا حضرة الظابط
الظابط من تحت ضرسه : امرك يا باشا
الشخص : هات يوسف أكلمه
الظابط : اتفضل يا يوسف بيه كلم وزير الداخليه
يوسف : أهلا يا سيادة الوزير عامل ايه
الوزير : كويس يا جو و انت
يوسف : الحمد *** يا باشا شكرا
الوزير : علي ايه ولا اي حاجه هو غلط لازم يتعاقب
عامة اعتذر للناس الي معاك كلهم علي اللي حصل
يوسف : محصلش حاجه يا فندم و اسفين أننا ازعجناك
و الظابط اداهم حاجتهم و سابهم يمشوا و راح مكلم الوزير تاني
الظابط : ايه اللي انت عملته ده يا عمي مشيتهم ليه
الوزير : عشان انت مش عارف ممكن يعملوا فينا فيه
الظابط: انت وزير الداخليه هيعملوا ايه يعني
الوزير : ممكن اتشال من منصبي
و كملوا كلامهم عندنا احنا و احنا راكبين العربية
يوسف : هو ازاي ده يحصل يعني أنا عمري ما وقفت في كمين
أنا : اتقل نوصل البيت
أول ما وصلنا البيت عندي لقيت البيت متكسر مكتوب علي الحيطه.......
يتبع...
الجزء العاشر و الاخير
روحت البيت لقيته متكسر و لقيت مكتوب علي الحيطه "لا تحاول العبث معنا آخر مرة قتلنا فيها زوجتك المره القادمه سنقتلك انت "
اول ما شوفت اللي مكتوب علي الحيطه اتعصبت جامد و بقيت بكسر فيه اكتر يوسف و صقر حاولوا يوقفوني بس أنا ضربتهم من شدة الغضب لحد ما حسيت اني دايخ و اغم عليا
الملك شمهروش : ايه ياعم انت هتموت نفسك و هتموت صحابك
أنا متعصب : هموتهم كلهم يا شمهروش مش هسيب حد من عائلتهم عايش
الملك شمهروش : طيب العائلة مالها العائلة ملهاش زنب هما المفروض يموتوا
أنا : عشان أنا مش عايز اربي أعداء علي الفاضي
الملك شمهروش : طيب هنشوف الحوار ده اهدي بقي انت هتصحي من النوم دلوقتي
انا : تمام
اول ما صحيت من النوم لقيت يوسف و صقر متعورين ف وشهم
أنا : هو ايه اللي حصل مين اللي عمل فيكو كده
يوسف : انت يابن الوسخه
أنا باستغراب : أنا ازاي
صقر : اول ما دخل الشقه و شوفت الرساله اللي مكتوبة اتعصبت و قعدت تكسر ف الشقه عشان مش تتعور حاولنا نوقفك و ده اللي حصل
أنا : لامؤاخذه يا رجاله نعوضهالكو ف اللي جاي?
يوسف : انت بتتريق يا روح امك
أنا : خلاص ياعم انا اسف المهم دلوقتي انتو معاكو جوازات سفر صح
يوسف و صقر : اه
أنا : اشطا عشان هنسافر
يوسف: هنروح فين
أنا : ايطاليا
صقر : شكل اللعبة هتقلب جد
أنا : هي لسه مش قلبت ده أنا هعيشهم ف جحيم
هو اللاب بتاعي فين
صقر : ف العربية
أنا : طب معلش يا صقر انزل هاته و انا و يوسف هنروق هنا شوية عشان نعرف نقعد نتكلم شوية
صقر : تمام
و نزل صقر يجيب اللاب و انا مسكت الفون كلمت مكان حلويات و عصائر و كده زي كافيه
طلبت ٣ وافل نوتيلا مع قطع موز(من مكان بيعمله صحي) و عصير مانجا بيور و برتقال بيور
صقر طلع و كانت العصائر و الحلويات جت
و قعدنا بقي نتكلم
صقر : ها هنعمل ايه بقي
أنا : الاول أنا جايب عربية لنفسي ف ايطاليا هكلم واحد يجيبلكو انتو كمان عربيتين عاوزين نوعهم ايه
صقر : بوجاتي ديفو
أنا : هدفعك تمنها عشان نبقي علي خير كده
صقر : مستخسر فيا ٦ مليون دولار يسطا
أنا : هو أنا بلاقيهم ف الشارع يا روح امك اخلص حول الفلوس
صقر : عيل استغلالي صحيح
أنا : و صورة لجواز سفرك عشان اطلع رخصتها
صقر : تمام
يوسف : و انا عايز بوجاتي بوليت
أنا : تمام بقولك يا صقر ما تاخد Rimac nevera
صقر : اللي انت شايفه يا اخويا
أنا : تمام هات اللاب
خدت اللاب و كلمت فرعون
أنا : يا فرعوووو
فرعون : ايه يا برو
أنا : جبت العربية ولا لسه
فرعون : لسه ليه
أنا : كويس عشان عايز اغيرها
فرعون : عايز ايه
أنا : عايز تلت عربيات
Rimac nevera
Bugatti bolide
Koenigsegg Jesko Absolut
فرعون : مش عايز دي في دي بالمره
أنا : هظبطك بقي اخلص
فرعون : خلصانه
أنا : و عاوزهم بكرا يا فرعون بكرا
فرعون : و دي اعملهالك ازاي دي
أنا : اتصرف بص انت كده كده معاك صورة جواز السفر بتاعي ما انت اللي عامله هبعتلك كمان اتنين عشان الرخص واحد باسم صقر و هياخد ال ريماك و واحد باسم يوسف و ده هياخد البوجاتي و انا هاخد الجيسكو
فرعون : تمام تمام هظبط الدنيا و اقولك
خلصت كلام مع فرعون و رجعنا نتكلم تاني
أنا : بصو بقي يا جدعان احنا محتاجين فلوس كتير انتو معاكو قد ايه
يوسف : معايا شوية ملايين ف بنك سويسرا
صقر : معايا بتاع ٤٠ مليون
أنا : أنا طلعت غلبان جنبكو
صقر : ليه معاك كام
أنا : بتاع ١٠ مليون بس
يوسف : يعني معاك اكتر من حسابي في سوسيرا.
أنا : حساب سويسرا بس يا خنزير ده انت معاك فلوس لو وقفت عليها توصل القمر
يوسف : احم ايه ياعم هتحسدني ولا ايه
صقر : مش وقته انت عايز الفلوس دي ليه
أنا : عشان تفشخ حد لازم تضره و دول عشان تضرهم لازم تبوظ شغلهم
صقر : يعني هتعمل ايه
أنا : هشتغل ف شغلهم ايا كان ايه هو سلاح مخدرات اثار عبيد اي حاجه
يوسف : انت بتهزر صح بس دي مش طريقتنا
أنا : طريقتنا موتت مراتي أنا هتصرف بدماغي بعد كده معايا ولا لا
يوسف : معاك اكيد
صقر : معاكو علي الموت يا اخواتي
أنا : كده اتفقنا عاوزين بقي حد بيفهم ف الحاجات دي
يوسف : أنا اعرف واحد ف السجن
أنا : طب بص خد صقر و روحوا ليه بكرا و انا هدور علي شوية معلومات
الاتنين : تمام
و خلعوا هما و فضلت أنا و ناديت علي الملك شمهروش و ظهرلي
أنا : يا شمهروش عايز كل المعلومات اللي تعرفها عن كل التجارة الشمال
الملك شمهروش : عاوز تعرف ليه احنا اتفقنا أنك مع الحق
أنا : الحق مش هييجي غير كده اسمع بس أنا عايز اعرف اكبر قدر معلومات انت عارفه
الملك شمهروش : كمية المعلومات اللي عندي انت مش تستحملها ف هديهالك علي كذا مره
و حط أيده علي دماغي و حسيت بوجع رهييييب لحد ما اغم عليا و هو فوقني و قعدنا نعمل كده لحد ما أنا مقدرتش و نمت صحيت تاني يوم مصدع من كمية المعلومات بس عرفت حاجات كتير هتفدني قدام و استنيت يوسف و صقر لحد ما وصلوا عندي و قعدنا نتكلم و يعرفوني عرفوا ايه من الراجل ده
بص بقي يا سيدي .
اول ما دخلناله زياره و سلمنا عليه و كده هو اسمه عمار الدهبي بيتاجر ف اي حاجه و كله حاجه محكوم عليه ٦٠٠ سنه سجن
الدهبي : ازيك يا يوسف ايه اللي فكرك بيا
يوسف : عايز منك مصلحة
الدهبي : يا واطي وانا اللي فاكر أنك جاي زيارة عموما انا رقبتي سداده اؤمر
يوسف : عايز اعرف كل الناس اللي كنت بتتاجر معاهم و بتتاجر معاهم ازاي
الدهبي : مش ينفع اقول اساميهم بس الطريقة سهله أنا واحد بيجي يبيعلي مثلا حتة اثار و انا اشوف التاجر اللي هيدفع اكتر حلال عليه و كده
يوسف : تمام قول اسم أكبر واحد اشتغلت معاه
الدهبي : مش هينفع
يوسف : ياعم أنجز
الدهبي : واحد اسمه هولاكو اشتغلت معاه ف الآثار و العبيد
يوسف : اشتغلت معاه ف ايه و امتي
فلاش باك صغير
الدهبي راح ل هولاكو يسلموا تمثالين و صفقة عبيد رايحة نيجيريا تحفر ف مناجم هناك
هولاكو : اهلا بك دهبي
الدهبي : ازيك يا برنس
هولاكو : هل وصلت الصفقة
الدهبي : وصلت نيجيريا من ساعتين و ادي التمثال
هولاكو : اممم تمثال قيِّم كم من مال تريد
الدهبي : مليار دولار
هولاكو : موافق قبل انتهاء النهار سيصلك المال علي حساب سويسرا
الدهبي : اتفقنا
و سابه و مشي بس حس أن فيه حاجه مش مظبوطه ازاي وافق علي السعر علطول التمثال فعلا قديم جدا و قيِّم بس مش للدرجة دي و اول ما رجع مصر اتمسك ف المطار و اتقبض عليه
عودة من الفلاش باك
يوسف : تمام اوي كده تسلم يا دهبي
الدهبي : لو عزت اي حاجه أنا موجود
يوسف : تسلم يا غالي
أنا : تمام اوي كده
أنا هتفق مع ناس علي صفقة اثار هروح اجيبها من المغارة
يوسف : حلو ده اهو نلم شوية فلوس
صقر : خلي بالك عشان دول ملهمش امان
أنا : عارف يا صحبي يلا بينا نطلع علي المغاره
و طلعت علي المغارة و خدت منهت خنجر و تمثالين و صورتهم عشان أوري الناس اللي هتشتري و قعدت حوالي اسبوع ادور علي حد يشتري لحد ما لقيت حد علي الدارك ويب اسمه الموت The death
الموت : أنا سأشتري منك الخنجر
أنا : هتدفع كام
الموت : كم تريد
أنا : انت عايز تشتري بكام
الموت : ١٠ مليون
أنا : شكرا مفيش حاجه للبيع
الموت : انتظر
أنا : عاوز ايه
الموت : فلنتفاوض
أنا : انت لو بتقول سعر خنجر لعبه هيبقي اغلي من كده
الموت : حسنا حسنا ٢٠٠ مليون
أنا : نص مليار
الموت : الخنجر لا يستحق كل هذا المبلغ
أنا : ده خنجر من مقبرة الاسكندر
الموت : سأدفع ٣٠٠ مليون
أنا : ٧٠٠ مليون
الموت : ٥٠٠
أنا : ٧٥٠
الموت : ٦٠٠
أنا : ٧٠٠ مليون و ده اخر كلام
الموت : اتفقنا
أنا : التسليم هيبقي ف ايطاليا بكرا
الموت : تمام اتفقنا
رنيت علي يوسف و صقر
صقر : ايه يا برنس هنسافر أمتي
أنا : طيارة بكرا
يوسف : خلصانه هجهز حاجتي
أنا : بس مش ينفع نسافر من غير ما نعمل حاجه
يوسف : مش فاهم عاوزنا نعمل ايه
أنا : أنا شقتي اتكسرت شوفولي مين اللي عمل كده قدامكو لحد المغرب اتفقنا
يوسف : تمام بعد العصر هيكون عندك
قفلت معاهم المكالمه و ناديت علي الملك شمهروش
الملك شمهروش : مش لازم كل ما تبقي عايز تتكلم معايا تناديني في حاجه اسمها تخاطر
أنا مستغرب : و دي اعملها ازاي
الملك شمهروش حط أيده علي دماغي تاني و حسيت بوجع بس عرفت ازاي اعمل تخاطر معاه و سألته مين اللي عمل كده
الملك شمهروش : استني اسأل
بعد أقل من دقيقه : بص ياعم اللي عمل كده واحد تبع هولاكو اسمه ميشيل و عايش ف (****) و موجود دلوقتي هناك
أنا : تسلم يا شمهروش مش عارف من غيرك كنت عملت ايه
الملك شمهروش : عد الجمايل بقي يا نجم
أنا : طب بكمالة الجمايل انت لسه معلمتنيش اساليب الدفاع و الهجوم القديمه
الملك شمهروش : طب استني لما تنام
أنا : لا اعمل زي ما عملت قبل كده
الملك شمهروش: طب خلي بالك دي اصعب من المره اللي فاتت و اول ما حط ايده علي دماغي حسيت اني بشوف الناس بتتدرب بطرق اول مره اشوفها و بعد حوالي تلت ساعات كنت خلصت
أنا : تسلم يا شمهروش
الملك شمهروش : يلا اخلع أنا
كلمت يوسف و صقر
أنا : هاا وصلت لايه
يوسف : معرفناش نوصله
أنا : طب تعالو علي اللوكيشن ده
صقر : خلصانه يلا بينا
و طلعنا علي المكان ده و لقيت راجل جسمه نص نص بس لو ضرب الحيطة يكسرها
دخلنا كسرت باب الشقه اللي هو قاعد فيها و مسكته كلته علقه يكفي أن الواد طالع ايديه الاتنين و رجليه الاتنين مكسورين
و بعد كده سبت الرجالة تكمل عليه و رميناه لاسد كان لسه صقر مشتريه جديد
كلمت فرعون
فرعون : اوعي تقول عايز خدمه
أنا : سبحانه انت مكشوف عنك ال****
فرعون : اخلص يا بيض عايز ايه
أنا : عايز رجالة و سلاح عشان عندي تسليم اول ما اوصل ايطاليا
فرعون : تسليم ايه و رجالة و سلاح ايه و اجبهم منين دول
أنا : بقولك ايه مش تستعبط أنا عارف انت مين كويس ف أنجزها
فرعون : أنا مين
أنا : لوكي لوسيانو رئيس المافيا الايطالي
فرعون اتفاجئ : انت عرفت منين
أنا : عيب عليك انا الحاوي
لوكي : ماشي ياعم الحاوي هخلصلك الدنيا لما توصل بس عد الجمايل
أنا : مردودة أن شاء **** و جايبلك تمثال معايا
لوكي : خلصانه
و اتفقنا أن بكرا هنركب طيارة ايطاليا
وصلنا المطار هناك و قبل ما نطلع منه غيرنا ف مكان ف المطار لبست طقم رايق كده بنطلون اسود و كوتشي اسود و تيشرت ابيض علي اسمي بالاسود El7awy لقيت التلت عربيات مستنيانا روحت سلمت علي لوكي و خدت منه المفاتيح و هو قالي هنروح نقعد عنده ف قولتله هنروح نلف لفه و هنيجي ابعتلي بس لوكيشن وركبنا و طلعنا سباق احنا التلاته و عايزك تتخيل يا صديقي شكل التلت عربيات عامل ازاي علي طريق واحد و طبعا أنا اللي سبقت عشان أنا فاجر ??
و احنا ماشين سوا علي الطريق لقيت عربية بوجاتي شيرون جايه ورانا فهديت اشوف مين و يارتني ما هديه شوفت واحده أقل ما يقال عنها ملاك برئ حاجه كده من وحي الخيال
الكلام باللغة الإيطالية
أنا بصفر : واو مين العسوله
هي : أنا صوفيا لوكي( الجمال الرباني اللي علي حق حته ١٧٠ سم ٧٧ ك كرفي مظبوط بيضا شعرها اسود و عينها بني شكلها زي الملاك تشوف تدوب ف جمالها )
أنا : بنت لوكي لوسيانو
صوفيا : بالظبط انت تعرفه
أنا : اسأليه بس عن الحاوي
صوفيا : الحاوي هههه مش ياعم الساحر
أنا : طب بقولك ايه ما تسيبك من الشيرون و تيجي معايا
صوفيا : طب ما تسيبك انت من الجيسكو و تيجي معايا
أنا : بس كده انا جاي اهو
ولا يا يوسف روح علي اللوكيشن أنت و صقر أنا هلف شوية و اجيلكو
يوسف : تمام
و قبل ما انزل من العربية ضغطت علي زرار كده مستخبي فتحلي زي خزنة أسلحة صغيره مكان الكرسي اللي جنبي سحبت منها طبنجة كده شكلها فخامه و جاكيت اسود جلد كنت واخده معايا و خاتم تنجستين و نزلت ركبت معاها
و طلعنا قعدنا ف بار
هي طلبت مشروب كحولي و انا طلبت عصير
صوفيا : انت اسمك الحقيقي ايه
أنا : محمد
صوفيا : انت تعرف ابويا منين بقي يا محمد
أنا : فيه بينا شغل
صوفيا : ده معناه انك عارف أنه من المافيا
أنا : اه عارف رئيس المافيا
صوفيا : حلو عشان مش حابه اخبي حاجه عليك
أنا : مش عايزه تخبي ليه بقي
صوفيا : أنا ... أنا معجبه بيك
أنا : و انا كمان اووي
صوفيا ابتسمت و بصت ف الأرض مكسوفه ( مش عارف انا بنت زعيم المافيا ولا بنت بتاع ورد مع احترامي طبعت لاي حد شغال مهما كانت شغلانته اهم حاجه بالحلال) : و طلبت مني نقوم نرقص و قمنا رقصنا شوية و رجعنا قعدنا و احنا بنتكلم اشتغلت ميوزك سلو
أنا : تسمحيلي بالرقصه دي
و قمنا نرقص سلو و احنا بنرقص لقيت ايد بتتحط علي كتفي بلف لقيت بونيه ف وشي و وقعت علي الارض بقوم ببص لقيت المكان كله بقي فاضي الناس طلعت تجري و لقيت فيه خمس دبابات واقفين منهم واحد ماسك صوفيا من دراعها أنا اتعصبت و قولت مبدهاش بقي و مسكت اللي ضربني بالبونيه ده رزعته بالرجل ف بطنه لقيت واحد تاني مكتفني و الواد قام راح ضاربني ف بطني بونيه و ف وشي بونيه صوفيا كانت بتصوت محماااااااااد
شخص : أنت مين يلا و مالك و مال صوفيا
أنا : و انت مال اللي جابتك
الواد اتعصب و بقي يضرب فيا بغباء لحد ما كان هيغمي عليا لقيت الملك شمهروش بيتخاطر معايا
الملك شمهروش: قوم يلا يا خول انت هتنخ من اول علقه ولا ايه
أنا : أنا لسه ضعيف
الملك شمهروش: لا انت مش ضعيف انت مش واثق ف نفسك قوم وريهم غضب الحاوي
أنا سمعت الكلمتين دول من هنا محستش بنفسي غير و انا منيم الاربعه مش قادرين يتحركوا
أنا : انت كويسه
صوفيا بتعيط : أنت اللي كويس أنت جسمك كله بيجيب ددمم و متعور جامد تعالي بسرعه نروح المستشفي
أنا : لا متقلقيش أنا كويس مين بس العيال دول
صوفيا : ده اندريك خطيبي سابقا
أنا : مين فيهم خطيبك
صوفيا : اللي كان بيكلمك ده
أنا روحتله شديته من هدومه قووووم يلاااا و طلعت الطبنجه
أنا: عليا الحرام من ديني لو جيت ناحية صوفيا تاني هفرغ خزنة المسدس ده ف دماغك
يلا يا صوفيا و طلعنا ركبنا عربيتها و طلبت منها توديني علي اللوكيشن اللي لوكي بعته و احنا ماشين جبنا شاش و قطن و بيتادين و أبرة خياطة جروح و لزق طبي و روحنا علي البيت
صقر و يوسف : ايه اللي عمل فيك كده يلا
أنا : ياعم مفيش خلاص اخوك يفوت ف الحديد المهم تعالي شوف الدنيا بتقول ايه
و انت يا صوفيا كلمي لوكي و قوليله يجي هنا
صوفيا: حاضر يا محمد ثواني و يبقي هنا
يوسف : مين ياض اللي عمل فيك كده ده فشخك
أنا : ياعم فشخ مين روح شوفهم محدش فيهم قادر يتحرك اساسا
صقر : يعني سبتهم عايشين
أنا : اه مش هقتلهم أنا
و احنا بنتكلم كان لوكي وصل
لوكي : ايه اللي حصل
أنا : خطيب صوفيا السابق جه عشان يعمل عليا نمرة
لوكي : انت تعرف أن الواد ده من رجالة هولاكو عشان كدة مش خليتهم يكملوا سوا
أنا متعصب : يارتني كنت قتلتهم يلا معلش دوره لسه مجاش
و احنا بنتكلم لقينا في ضرب نار كتير برا و انا كنت قاعد قدام الازاز بصيت ليوسف و هو بصلي و فهم قصدي و قبل ما نتحرك كنت خدت طلقة قناصة ف صدري ناحية الشمال .....
النهاية
محمد احمد الشهير ب الحاوي ٢٢ سنه طوله ١٧٥ وزنه ٨٠ك جسمه متقسم ورجله معضله لانه كان بيلعب كوره قمحاوي عيونه عسلي شعره طويل و بيسرحه لورا زي خالد النبوي كده طالب ف كلية حقوق سنه رابعه كان جايب ف الثانوية العامه ٩٤٪ علمي علوم كان عايز يدخل حاسبات بس أبوه رفض و خلاه يدخل حقوق بيعشق الكوره و البرمجه
أبوه: احمد ممدوح حمد**** اكبر محامي فالبلد ( عشان كده دخله حقوق عشان يكمل مسيرته)
يوسف زكريا صلاح الشهير ب الجن صاحب الحاوي أبوه راس تقيله ف البلد ظابط مخابرات و كان ظابط سابق ف حراسه الرئيس ( الناس اللي مش تعرف حراسه الرئيس بتتغير كل ما يحصل هجوم عليه و يجيبو ناس جديده و الحراسه القديمه بتتوزع علي الاجهزه ) يوسف ف حاسبات و معلومات كان عاوز يدخل حربية بس معرفش و ده هنعرفه قداام? وصفه ( ١٨٣ سم ‚ ٧٠ ك اسمراني رفيع )
صقر السيد صاحبهم التالت أبوه موظف ف هيئة حكوميه ناس علي قد حالهم صقر بقي وحش بمعني الكلمه ١٩٥ سم وزنه ٩٧ جسمه كله عضلات و متقسم وحاجه كده فاجره قمحاوي عينه سوداء تشوفها تخاف اساسا?معاه بطولات ف الكيك بوكس و الملاكمه و الكونغ فو في كلية تربية رياضيه و اخر سنه ليه بردو
ف يوم كنا قاعدين احنا التلاته ف كافيه طالبين قهوه و بنتكلم
صقر : هتعملو ايه بعد ما تتخرجوا
يوسف : ولا حاجه هندور علي شغل
انا : و انت بميتين امك محتاج شغل ده انت علي قلبك قد كده
يوسف : يعني انت اللي بتشحت يا كسمك ده انت ابوك اكبر محامي ف البلد
انا : يعني انت اللي ابوك بيلف بمانديل يا ابن الوسخه ده انت ابوك من أكبر الناس اللي ف المخابرات
صقر : خلاص يا ولاد الأغنياء
انا : عشان خاطرك بس ياعم صقر ,, صحيح بقولك ايه ما تيجو نفتح مشروع سوا
صقر : مشروع ايه وبعدين انت عارف ان مش معايا فلوس افتح مشاريع
انا : هنفتح جيم و انت اللي هتمسكو انا والعلق ده بالفلوس و انت بالمجهود ايه رأيك معندكش حجه اهو
صقر : خلاص اللي تشوفوه
انا : صحيح كنت عاوز اطلب منكو طلب
الاتنين ف نفس الوقت »» اؤمر
انا : ده العشم بردو كنت عاوز اتعلم برمجه و عاوزك يا صقر تدربني عشان أشد نفسي شوية و اتعلم دفاع عن النفس
صقر : بس كده ياعم سهله بس محتاجين مكان
انا : خلاص لما نفتح الجيم هبقي اقولكو علي حاجه نعملها فيه لينا احنا
يوسف : خلصانه ماشي و انا هعلمك كل اللي تحتاجه عشان تبقي مبرمج و هكر كمان
انا : خلصانه بصوا الامتحانات فاضل عليها أسبوعين بعد الامتحانات نبدأ التجهيزات
بعد كده انا خدت صقر بالعربيه اروحه عشان هو ساكن قريب مني و يوسف خد عربيته وروح
عربية يوسف Mercedes E180
عربيتي BMW 320
روحت سلمت علي ابويا و دار الحوار كالاتي
انا : بابا كنت عاوز اخد منك شوية فلوس كده افتح مشروع أنا و يوسف و صقر
بابا : من عنيا يا حبيبي بس هتفتحوا مشروع ايه
انا : جيم
بابا : هيتكلف قد ايه
انا : يعني.... حوالي اتنين مليون كده ?
بابا : ليه ياعم هتفتحوا وزاره بص أنا موافق بس بشرط
انا : اؤمر يا حج
بابا : تجيب امتياز السنه دي اخر سنه ومينفعش شهادتك يبقي فيها أقل من امتياز
انا : عيب عليك يا حجوج ده انت ابن احمد ممدوح حمد**** اكبر محامي ف البلد هجيب الامتحان ف شوال مش تقلق و سيبته و قومت زاكرت شوية و نمت
عند يوسف
يوسف : بابا أنا كنت عاوز فلوس عشان افتح مشروع مع محمد و صقر
اللواء زكريا : هتفتحوا مشروع ايه
يوسف : هنفتح جيم
اللواء زكريا : حلو ده يمكن جسمك يتظبط شوية بدل ما انت شبه عود القصب كده
يوسف : عود قصب ماشي يا سيادة اللواء
اللواء زكريا : عاوز فلوس قد ايه
يوسف: يعني حوالي مليون جنيه كده
اللواء زكريا : مش كتير شوية
يوسف : ما احنا مش هنعمل اي حاجه عيب عليك
اللواء زكريا : ماشي خد الفيزا اهي
يوسف : شكرا يا سيادة اللواء
بعد شهر
كنا خلصنا الامتحانات و اتجمعنا تاني
انا : الحمد *** خلصنا الامتحانات يلا بقي نعمل مشوار مهم
يوسف و صقر : ايه هو
انا : ايه نسيتو ولا ايه هنروح ندور علي حتة ارض نبني عليها الجيم
يوسف : اهه صحيح طيب يلا بينا
و رحنا عند سمسار و قولناله علي اللي احنا عايزينه و اشترينا ارض واسعه و كبيره عشان يبقي حاجه فخمه كده
و جبنا مهندس و فهمته احنا عاوزين ايه و قولتله عاوز يكون فيه دور تحت الارض متقسم اربع اوض و حمام و مطبخ و الباقي فاضي و هو عملي كل اللي انا عاوزه بالظبط و بعد حوالي تلت شهور كان المكان خلصان و سميناه MYS
اول حرف من أسامينا يعني
و بعد ما المكان اتعمل قبل الافتتاح و خدت يوسف و صقر للدور اللي تحت الارض اللي خليت مدخله من اوضه مدير الجيم اللي هو صقر و نزلنا تحت و كان مكان مبهر جدا و متقسم صح
و الاربع اوض هتبقي تلت اوض للنوم و اوضه للكمبيوترز عشان يوسف
نزلنا بقي نجيب الاجهزه و جبنا كهربائي يظبط الدنيا و مهندس ديكور و سباك( عشان هنعمل حمامات و دش و سونه و كده يعني ) و بعد اسبوعين كانت كل حاجه خلصانه و بعدها نزلنا عشان نجيب الاجهزه و الحديد و بعد ما جبنا كل حاجه
تاني يوم نزلنا نجيب حاجاتنا احنا اللي هتنزل ف الدور اللي تحت ( حلبة مصارعة - كيس رمل - أجهزة البوكس اللي بنتدرب عليها - و أجهزة كمبيوتر و لابتوبين واحد ليا و واحد ل يوسف ) وافتتحنا المكان و كان عليه اقبال كبير من ناس تقيله ف البلد و صقر ابتدأ يشتغل و يجيب ناس تساعده و ظبط الدنيا كلها و في نهاية كل يوم كنا ننزل نتدرب أنا و صقر لحد ما بقيت محترف ف الكيك بوكس و فنون الدفاع عن النفس و جسمي اتغير ١٨٠ درجه بقي جسمي كله عضلات و بقيت انشف من الاول لو دخلت ف حيطه اكسرها و بعد ما خلصت ابتديت اتدرب مع يوسف علي كل حاجه تخص البرمجه و اشتغلت معاه عملي و بقيت هكر محترف
و بعدها يوسف جاله شغل برا مصر ف سافر يشوف حياته هناك و الجيم بقي احسن جيم ف مصر
ولكن لا تأتي الرياح بما تشتهي السفن .....
توضيح (محمد و يوسف لسه مبقوش الحاوي و الجن و ده هنعرفه قدام)
قاعد بعمل شوية حاجات علي اللاب بتاعي الساعه ٣ تقريبا لقيت حد بيرن عليا استغربت رديت لقيت الناس اللي حوالين الجيم بيقولولي الحق الجيم بيتحرق
قمت مفزوع زي ما أنا بلبس البيت ركبت عربيتي و رحت علي هناك جري و كلمت صقر يجيلي هو كمان و جاب عربيته و جه ( من الشغل ف الجيم بقي معاه فلوس و عرف يجيب عربيه هونداي توسان )
و رحنا هناك كانت المطافي سبقانه و لما دخلت جوا الجيم (طبعا الدور اللي تحت محدش يعرف عنه ف محصلوش حاجه) لقيت مكتوب علي الحيطه "دي قرصة ودن بس خلي صحبك يبعد عننا" طبعا أنا مفهمتش حاجه و رحت مسحت اللي علي الحيطه بسرعه قبل ما حد يدخل يشوفه و حكيت لصقر قالي ميعرفش حاجه ف استغربت اكتر و كلمت يوسف قالي استني لما اجيلك و متعملش حاجه ف استنيت يوسف و هو ركب طيارة و تاني يوم كان عندنا و طبعا قولنا للواء زكريا و هو بعت ناس تحقق ف الموضوع بس الغريب أن كاميرات اللي حوالين المكان كلها متفرمطه ما عدا كاميرات الجيم عشان كنت أنا و يوسف اللي عاملين نظام الحماية بتاعها و الهاردات موجود في الدور اللي تحت و لما المباحث جت سألت علي كاميرات الجيم قولتلهم أنها اتحرقت مع اللي اتحرق ( هتسألني ليه عملت كده هقولك عشان عاوز افهم )
ابتدينا نرجع الجيم تاني زي الاول و نصلح اللي باظ و غيرنا الاجهزه عشان باظت من الحريقه
و لما يوسف جه نزلنا الدور اللي تحت أنا و هو و صقر و شغلنا الكاميرات
شوفنا حاجه غريبه ان اللي عمل كده كانت واحده ست دخلت رمت ماده كده علي الأرض و ولعت فيها لقيت المكان كله النار مسكت فيه بس خدت بالي من حاجه غريبه علي لبسها شعار غريب
(شعار الوطواط )
طبعا أنا فهمت مين دول لاني ليا نشاط علي الديب ويب من وقت للتاني و يوسف لقيته اتوتر لما شاف الشعار و صقر مخدش باله اصلا و قام مشي عشان الوقت اتاخر
انا : خدت بالك يا يوسف
يوسف : خدت بالي من ايه
انا : من شعار الوطواط
يوسف : تلاقيهم تبع باتمان ولا حاجه
انا : احنا هنستظرف يلا انت ايه علاقتك بيهم
يوسف : مليش علاقه بيهم معرفهمش اصلا
انا : الرساله كانت بتقول خلي صحبك يبعد عننا و مظنش أن صقر يبقي عارف حاجه زي كده اخلص قول
يوسف : خلاص ياعم ده انت بضان فتح مخك معايا بقي
فلاش باك علي لسان يوسف
بعد ما قولتلكو اني جالي عقد شغل برا روحت و قعدت مع ابويا و دار الحوار
انا : يا بابا أنا جالي عقد شغل برا و ناوي اسافر
اللواء زكريا : ليه يبني متخليك هنا و انت كده كده فاتح مشروع
انا : يا بابا العقد محترم ف شركة محترمه ف امريكا
اللواء زكريا : خلاص اللي انت شايفه صح اعمله
انا : شكرا يا حجوج هقوم اجهز الشنط بقي عشان امشي بكرا
اللواء زكريا: **** يوفقك يبني و قام يعمل مكالمه
عدي اليوم علي كده و كنت مجهز شنطتي و نزلت الصبح سلمت علي ابويا و خدت عربيتي و طلعت علي المطار و انا ماشي علي الطريق لقيت اربع عربيات جيب سوداء محاوطني و انا مش عارف اخلع منهم و وقفوني و نزل منها ناس لابسين اقنعه واحد منهم ضربني علي دماغي لقيت الدنيا بتلف بيا و اغم عليا
لما فوقت لقيت قدامي كشاف نوره عالي اوي مش شايف منه أي حاجه
يوسف : أنا فين انتو مين و عاوزين مني ايه
شخص : مرحبا بك في تل ابيب? ..
عندما قيل لك لا تثق بأحد كان المعني بالتحديد ذلك الشخص الذي استثناهُ عقلك من الجمله
???????????????????????
الجزء الثاني
يوسف اتخطف و فيه شخص بيتكلم معاه
يوسف : أنا فين انتو مين و عاوزين مني ايه
شخص : اهلا بك في تل ابيب?.
يوسف (مرعوب) : تل أبيب ايه ياعم انت هتهزر
شخص : انت حاليا في تل ابيب ساعدنا لنساعدك..
يوسف : عاوزين مني ايه
شخص : ماذا يعمل والدك ؟
يوسف : ظابط ف الجيش
شخص : لا تكذب.
يوسف : هكدب ليه ظابط ف الجيش
شخص : لماذا كنت ستسافر؟
يوسف : جالي عقد شغل تبع شركه ف امريكا.
شخص : هل بحثت عن هذه الشركة ؟
يوسف : لا انا كنت رايح اعمل مقابله معاهم.
شخص : هل تعلم من هم أصحاب هذه الشركه ؟
يوسف : (اسحاق داوود - ساره ميشيل)
شخص : هل تعلم ما جنسيتهم ؟
يوسف : أمريكيين.
شخص : خطأ … هل تعلم ديانتهم؟
يوسف : يهود.
شخص : صحيح ولكنهم ليسوا امريكيين أنهم إسرائيليان.
يوسف : ازاي مستحيل
شخص : هل تشكك في معلوماتنا
يوسف : انتو مين عشان اثق فيكو اصلا انتو حثاله يلا
شخص : عذبوه
و رفعوا يوسف خلو راسو تحت و رجليه فوق و جه واحد جته دبابه ف نفسه قعد يضرب فيه شوية و هو مستمحلش قال خلاص كفايه حرام عليكو أنا مكنتش اعرف انهم اسرائيلين
اتكلم الشخص وقال : عشان مش بتدور كويس يا جوو لازم بعد كده تدور كويس مش عيب شخص زيك و ابن سيادة اللواء يقع في غلطة زي دي
يوسف(متفاجئ) : انت مين
شخص : أنا العقيد زياد الخوري صديق والدك اقفلو الكشافات دي و نزلوه
يوسف : انا ايه اللي جابني هنا
العقيد زياد : بدل ما هما يستخدموك لمصالحهم احنا نستخدمك لمصلحة البلد
انت بتحب البلد دي يا يوسف
يوسف : طبعا يا فندم
العقيد زياد : يبقي لازم تخدم البلد هتعرف تعمل كده
يوسف : هحاول يا فندم
العقيد زياد : تعالي يا يوسف
و خد العقيد زياد يوسف و طلع علي القيادات بتاعته و اكتشف يوسف أنه ف مبني المخابرات
كانت طرابيزه كبيره عليهم ٤ أفراد
شخص ١ : ازيك يا يوسف
يوسف : ازيك حضرتك يا فندم
شخص ٢ : انتو جايبين عيل يا جدعان ايه ده
شخص ٣ : انت متعرفش ده جاي توصيه من مين ف اقعد ساكت
شخص ٢ : هيكون جاي من مين يعني
شخص ٣ : من اللواء زكريا
شخص ٢ اتخض : اللواء زكريا بنفسه هو اللي بعته
شخص ١ : خلاص بطلو كلام تعالي اقعد يا يوسف
يوسف راح قعد معاهم و هو مش فاهم حاجه
شخص ١ : يوسف انت هكر محترف صح و ليك نشاط علي الديب ويب
يوسف :يعني حاجه زي كده نشاطي علي الديب ويب قليل
( يوسف حاسس ان فيه حاجه غلط عشان كده بياجريهم بالكلام لحد ما يفهم وليه شخص ٢ اتخض لما سمع اسم والده )
شخص ١ : احنا عاوزينك معانا يا يوسف و هنعلمك فوق اللي عندك و هندربك
يوسف : شرف ليا يا فندم بس أنا حابب افهم
شخص ١ : عاوز تفهم ايه
يوسف : ليه شخص ٤ قاعد ساكت لحد دلوقتي و ليه شخص ٢ اتخض لما سمع اسم ابويا
شخص ١ : شوفت الكلام سرقنا و نسيت اعرفك بنفسي و بالرجاله
انا اللواء مختار الضوي(شخص ١) ( ٤٧ سنه ١٨٤سم قمحاوي جسمه معضل فشخ و ده ميدلش علي سنه اساسا و ذكي جدا )
وده (شخص ٢) اللواء عثمان ( ٤١ سنه ١٧٤ سم ابيضاني جسمه عادي مش زيي ولا زي اللواء مختار متسرع و مبيفكرش ف الكلام قبل ما بيقولوا )
و ده (شخص ٣ ) العقيد عباس ( ده بقي البرنس اللي فيهم رايق كده ف نفسه و مش فارقه معاه مهتم بنفسه جسمه متقسم ٣٣ سنه ١٨٢ سم اسمراني شبه أسر ياسين كده )
و ده ( شخص ٤ ) المشير محمود السقا ( راجل كبير ف السن تعلب مكار ذكي جدا جدا اسمراني قصير حوالي ١٦٨ سم و عنده خبره مش عند اي حد حضر حروب كتير و فضل عايش و فيه ندبه ف وشه بسبب شاظيه طارت من قنبله اترمت جنبه ف حرب من الحروب دي )
.. بقية الفلاش باك واللي حصل مع يوسف هنعرفه ف السلسله التاني أن شاء ****
عودة من الفلاش باك
انا : كل ده يحصلك و متقوليش يا علق
يوسف : ياعم اقولك ايه دي حاجات ف غاية السرية
انا : سرية مين يا ابو سرية ما هم وصلو لينا اهو
يوسف : متقلقش مش هيعرفو يعملو حاجه تعالي بقي ننزل تحت اعلمك. حاجات مهمه هتنفعك بعدين
انا : طيب خليها بعد بكرا عشان يدوب نروح ننام و عندي معاد بكرا
يوسف : معاد ايه هو فيه حد يعرفك غيرنا يلا
انا : عيب عليك اخوك مقطع السمكه و ديلها ??
و ضحكنا و مشينا سوا
نرجع بقي فلاش باك صغير كده قبل الحريقه عشان نعرف معاد ايه
بعد ما الجيم اتشهر و كبر و الطلبات بقت عليه كتير و فيه ناس علي الانتظار مستنيه دورها شوفت واحده بتتدرب انما ايه ملاك نازل من السما حاجه كده من بتوع الافلام روحت اتعرفت عليها و طلع اسمه حور
و هي فعلا حور ٢٤ سنه ١٦٣ سم ٧٣ ك
اتعرفت عليها و طلعت بنت زي القمر خدت رقمها و ابتدينا نتكلم كلام عادي
و اتفقنا ننزل نخرج سوا بس بسبب الحريقه اتأجلت الخروجه
عودة من الفلاش باك روحت و كلمت صقر و حولتله فلوس و قولتله من بكرا عاوز الجيم يرجع جديد و هو مقصرش الصراحه .
يدوب روحت نمت
صحيت الصبح علي الساعه ١١ كده و قمت خدت دش و نزلت عملت فطار و قعدت افطر و افكر هنعمل ايه مع جماعة الوطواط لأن كده بقي فيه خطر علينا و انا لسه متعلمتش كل حاجه ف الهاكينج و سهل أنهم يوصلولي بعد ما خلصت اكل نزلت اشتريت طقم عشان أنا لبسي كله كاجوال و كوتشي جديد و خاتم فضه شكله جامد فشخ و هيبه كده و روحت قعدت شوية علي اللاب العب ببجي و الوقت سرح مني لقيت الساعه داخله علي ٨ قمت مغير هدومي و لابس الطقم الجديد كان بنطلون اسود و اندر شيرت ابيض و فوق ع سويت شيرت اسود و الكوتشي ابيض و الخاتم فيه فص اسود كبير و نزلت خدت عربيتي و رحت ل حور خدتها و كانت لبسه فستان سهره اسود هياكل منها حته و فارده شعرها وكان شكلها جميل فشخ و طلعنا علي كافيه هي طلبت ايس كوفي و انا طلبت قهوه وقعدنا نتكلم شوية و نهزر قولتلها تعالي نروح عندي عشان نعرف نتكلم براحتنا و حاسبت و نزلنا ركبنا و مشينا وصلنا البيت
تاني يوم صحيت كانت حضناني شلتها من علي جسمي و قومت جهزت الفطار و صحيتها فطرنا سوا و نزلنا روحتها و طلعت علي الجيم لقيت نص الحاجات اللي فيه رجعت و صقر كان باين عليه الإرهاق خليته يروح و كملت أنا اليوم عادي بنحاول نرجع كل حاجه زي ما كانت و يوسف جالي و نزلنا تحت علمني شوية حاجات و احنا قاعدين سمعنا ضرب نار ....
نصيحة من اخوك اختار صحابك اللي لما تقع تلاقيهم بيرفعوك اللي لما تتعب تلاقيهم بيسندوك اللي لما تموت تلاقيهم بيدعولك صحبك هو ضهرك بعد ابوك صحبك هو اللي كلت معاه عيش وملح و اوعي يهون عليك العيش و الملح صحبك يموت عشانك و انت تموت عشانه صحبك يصون اهلك و انت تصون أهله اخته هي اختك و اختك هي اخته أمه هي امك و امك هي أمه اختار صحبك اللي يقول احنا بدل ما يقول أنا
???????????????
الجزء الثالث
سمعنا ضرب نار و احنا تحت لقيت يوسف بسرعه راح رانن علي المشير محمود السقا و قاله علي اللي بيحصل عشان يبعت دعم و فضلنا تحت و يوسف طلع سلاح كان شايله معاه و انا طلعت سلاح كنت شايله تحت لوقت هتزنقله و يوسف سألني انت بتعرف تستخدمه قولتله علي **** ولا اعرف فيه اي حاجه ف قالي علي السريع اعمل ايه و انا علي قد ما فهمت اني افتح صمام الأمان و اركز علي اللي قدامي و اثبت ايدي و اضرب و لقينا الباب اترزع و دخل منه اربعه و انا استخبيت ورا الحلبه و يوسف عند المطبخ ( المطبخ كان عامل زي البار كده ف هو وقف وراه ) و اول ما دخلو يوسف ضرب عليهم نار واحد منهم مات و التاني خد طلقه ف كتفه و يوسف استخبي رحت طالع أنا و ضارب علي اللي خد طلقه ف كتفه و طبعا ضيعت بتاع خمس طلقات عشان اجيب فيه واحده معرفتش و الطلقه طاشت و راحت ف اللي جنبه كده مش فاضل غير اتنين واحد مصاب و واحد سليم و السليم ضرب عليا نار جاب طلقه ف كتفي وقعت أنا كمان و مش فاضل غير يوسف اللي حاول يجيلي بس معرفش و انا قاعد علي الارض و سامعه بيتحرك ناحيتي و يوسف مش عارف يطلع عشان اللي متصاب ف كتفه عمال يضرب عليه و فجأه سمعت طلقتين اتضربو ببص لقيت الواد بيقع جنبي و الواد التاني مات و ببص لقيت راجل رايق كده داخل علينا و مبتسم جسمه متقسم واللي فهمته أنه العقيد عباس راح سلم علي يوسف و أنا كان اغم عليا عشان نزفت كتير و يوسف شالني وداني المستشفي و احنا ف المستشفي و فيه حراسه كتير الحوار بين يوسف و العقيد
عباس
يوسف : يا عباس مش هينفعش كده المره دي اتصاب محدش عارف المره الجايه هيحصل ايه ( بقو صحاب و بينادي باسمه عادي )
العقيد عباس : يا جو ما أنا قولتلك هاته انت قولتلي يومين بس و اهو اتصاب اول ما يفوق هاخده ادربه علي الاسلحه و ضرب النار و علي ما اظن أنك قولت أنه اتدرب علي فنون الدفاع مع صقر صح
يوسف : اه صح و بالمره خد معاك صقر دربه علي ضرب النار يمكن يحتاج الموضوع ده ف يوم من الايام
العقيد عباس : عنيا بس لما محمد يفوق
طلع الدكتور و طمنهم و قالهم مفيش حاجه احنا نقلناله ددمم و طلعنا الرصاصه من كتفه و مفيش اي حاجه
بعد ما فوقت كنت متعصب جدا من اللي حصل و اني مقدرتش ادافع عن نفسي و قررت ابقي اسوأ عقاب للجماعه دي فضلت قاعد ف المستشفي يومين اتعرفت فيهم علي العقيد عباس و يوسف فهمني اني هروح اتدرب علي ضرب النار وانا وافقت عشان ده ف مصلحتي ف اللي هعمله
ف ايطاليا مدينة نابولي ف قاعة قصر قاعد علي الطرابيزه ٦ رجالة و كان الحوار كالاتي
شخص ١ : ماذا فعلت يا غالي مع هؤلاء الأطفال
غالي : متقلقش يا خواجه مش هيخرجو منها عايشين
شخص ٢ : هذا الموضوع لا يتحمل الخطأ هذا الولد الذي يسمي يوسف خطر علينا
غالي : متقلقش ياعم ده أنا غالي
جه واحد من البودي جارد بتاع غالي يبلغه ب اللي حصل و اتعصب جدا
شخص ٣ : يبدو أنهم خرجوا سالمين إذا انك فاشل
غالي متعصب و بيزعق : ولااا انت و هو اعرفوا انتو بتتكلموا مع مين أنا غالي
شخص ٤ (بنت)رفع عليه السلاح : ماذا تقول ايها الحثاله نحن من جعلنا منك إنسانا له قيمه لا تنسي نفسك
شخص ١ : نزلي السلاح يا طوكيو
طوكيو : امرك ايها القائد
شخص ٥ : فلتعلم جيدا يا غالي أننا نستطيع قتلك ف اي وقت نريد فيه ذلك فلا تضطرنا ان نفعلها
غالي : انا آسف جدا يا لويس و اسف يا قائد اني رفعت صوتي و انت موجود
القائد ( هولاكو) : لا يهمك يا غالي ف انت أحد رجالنا نستطيع تحملك ولكن لكل شيئا حدود
لويس : لم يبق شيئا لنفعله هنا سأعود الي بلدي مرة أخري
الشخصيات الجديده عشان مش تتوه مني و عشان مش اتوه أنا كمان? ( قائد جماعة الوطواط هولاكو ايطالي من اصل نيجيري اسمراني زنجي ٣٧ سنه ١٩٣ سم ضخم ١٠٠ك تشوفه تحس انك شايف الجحيم وحش واقف قدامك جسمه كله علامات و ندوب شغال ف تجارة اثار و عبيد ) (لويس فرد من أفراد الجماعه من فرنسا شخص هادي ولكن ده هدوء ما يسبق العاصفه ٣٣ سنه ١٧٩ سم ابيضاني رفيع ٧٠ك لما تشوفه تحس انك شايف عيل فافي من بتوع فرنسا بس ايه ده لو اتعصب بيقلب شخص تاني خالص تاجر هيروين و كوكايين ) ( طوكيو ٢١ سنه ١٦٢سم ٥٨ك اسبانيه حته فلات انما ايه من اللي قلبك يحبه
و بتعشق هولاكو اصغر تاجرة سلاح ف العالم ميغركش جمالها الفتاك ده انما هي ممكن تموت اي حد عادي )( غالي مصري خاين يبيع اي حد عشان الجنيه عنده فيها رجاله كتير مش فارق معاه بيشتغل ايه المهم اي حاجه تجيب فلوس اثار شغال عبيد شغال سلاح شغال مخدرات شغال قمحاوي ١٧٥سم ٧٥ك جسمه متقسم بس جبان و بيهرب من اي قتال بيدخل فيه مع اي حد )( شخص ٣: مجهول هنعرفه بعدين )
بعد ما رجعت البيت يوسف جه قعد معايا و حور جاتلي كان قلبها هيقف لما عرفت و فضلت هي معايا و خليت يوسف يخلع ( قعدة الراجل بميت ست ولو حضرت الست يغور الراجل??) و فضلت قاعده معايا تلت ايام و ايدي رجعت سليمه
( توضيح انا قاعد ف محافظه و ابويا قاعد ف محافظه تانيه عشان مش تستغربوا و تسألو هو فين ) و هي كانت بتغيري علي الجرح
(حور خريجة طب ابوها و امها ميتين وملهاش حد )
بعد حوالي خمس ايام من الحادثه دي ايدي رجعت بس مش زي الاول و اول ما حسيت اني قادر استعملها ف كل حاجه خدت البت حور علي الاوضه و دخلت و قفلت الباب ورايا
حور بفرحة عيال صغيره: ايه ده بجد هتتجوزني يا محمد بجد
انا : طبعا يا روحي هو أنا هلاقي احسن من ملاكي القمر ده فين
حور : قامت و جت حضتني و باستني و قالتلي أنا بحبك اوي يا محمد أنا بعشقك اوي يا روحي
انا : و انا كمان يا حياتي تعالي يلا ننزل نجيب شوية حاجات
و نزلت أنا و هي عشان اشتريلها شوية هدوم و اشتريتلها هدية ف الخباثه كده من غير ما تاخد بالها عشان عيد ميلادها بعد يومين جبتلها فون جديد بدل تيليفونها و خاتم دهب و حلق و بعد كده روحنا أنا خبيت الهديه و روحنا غيرنا هدومنا و نمنا من غير ما نعمل حاجه علشان مكناش قادرين و صحيت تاني يوم لقيتها صاحيه و عامله فطار
انا : ايه الهنا ده كله يا حياتي عامله الفطار بنفسك ( اكلم الإسعاف ولا ايه ?)
هي راحت ضرباني ف كتفي : بقي كده يا محمد قصدك أن اكلي وحش?
انا حسيت اني بعكك : لا طبعا يا روحي ده أنا بهزر معاكي
هي ابتسمت : يلا طيب عشان نفطر سوا و فطرنا و هي قامت عملت شاي عشان بحب اشرب شاي بعد الفطار و قعدنا سوا
انا : معلش يا روحي أنا هغيب يمكن اسبوعين او شهر
هي : ليه كده بس هتسبني ده كله
انا : معلش يا حبيبتي بس عندي شغل ضروري معلش
هي : ماشي يا روحي بس ما تتأخرش عليا و تجيلي سليم مش زي المره اللي فاتت
انا : حاضر يا عمري متقلقيش و قومت بوستها و نزلت روحت ليوسف و جت عربية عشان تاخدنا و غمو عنينا أنا كنت فاكرها عربية تبع العقيد عباس ولكن الصدمه كانت أن ..........
الجزء الرابع
اول ما ركبنا العربيه و غمينا عنينا حسيت نفسي بدوخ و أغم عليا و وصلنا لمكان مهجور تقريبا مخزن قديم مهجور و كنا مربوطين
انا بصوت واطي : يوسف هو ده اختبار ولا ايه
يوسف : و**** ما اعرف يا محمد
لقينا شخص دخل علينا يوسف كان عارفه
الشخص : ازيك يا جو ازيك يا محمد
انا : انت مين
الشخص : قول لصحبك يا جو أنا مين
بصيت ليوسف بس مردش
الشخص : أنا غالي _ غالي ابو المجد
انا : ايوه يعني عايز ايه
غالي : أنا جاي اقتلكو
انا بثبات انفعالي : تمام خلص يلا
غالي استغرب : مش خايف تموت
انا : لا مش خايف لأنك لو كنت عاوز تموتنا مش كنت اتكلمت عاوز كام
غالي بيضحك : هههههههه زكي زي ما اتوقعت يا محمد هسيبكو عايشين بس هطلب منكو خدمه
انا و يوسف : ايه هي
غالي : في شخص ف السجن يلزمني يطلع
انا : طب تعالي فكنا عشان نعرف نتكلم
غالي خلي البودي جارد يجي يفكنا وبعد ما فكنا طلعت سجاره و ولعتها و سألته داخل ف ايه
غالي : تهريب اثار
انا : و الحرز فين
غالي : اتمسك و موجود مع الحكومه
انا : يوسف انت عارف بيحطو الاحراز فين
يوسف : اه
انا : عملتوا نقض الحكم يا غالي
غالي : لا لسه
انا : كويس جدا خلاص سيب الموضوع ده علينا بس هيبقي فيه مقابل ليه
غالي : المقابل انكو مش تموتوا دلوقتي
انا : لا الكلام ده مش هينفع أنا كده كده هخرج من هنا عشان انت محتاجني
غالي : عاوز ايه طيب
انا : مش دلوقتي هطلب منك الطلب بعد ما اخرجهولك من السجن
غالي : خلاص اتفقنا
انا : تعالي ودينا مطرح ما خدتنا يلا
و غالي خدنا و رجعنا هناك تاني و كلمت العقيد عباس و طبعا مش حكيتله اي حاجه عن الموضوع ده و قولت ليوسف ميقولش لحد خالص ولا حتي أبوه
ورحنا مع العقيد عباس و دخلنا مكان غريب ملوش ملامح فيه مكان لتعلم الرمايه و اسلحه كتير
العقيد عباس : ركز معايا يا محمد هقول شوية كلام نظري هتحتاجه
كل سلاح و ليه طريقه في تعميره و طريقه ف التحكم فيه و طريقه ف الضرب عندك مثلا الطبنجه بتضرب بيها مسافات متوسطه و في انواع منها بتضرب مسافات بعيده و الخرطوش بيضرب مسافات قريبه بس و البندقيه مسافات قريبه و متوسطه و القناصه مسافات بعيده
الطبنجه لازم تفك زرار الامان و تشد اجزاء عشان تضرب الخرطوش لا حط الطلق و اضرب علطول القناصه ايه طريقه معينه لسه لما نوصلها هقولك عليها و البندقيه دي تعتبر اسهله و طبعا متنساش الرشاش عشان الضرب طلقه طلقه حاجه و الضرب متعدد حاجه
طبعا أنا حسيت الموضوع كبير فشخ بس ابتديت معاه اول حاجه الطبنجه
و جاب طبنجه متركبه و طبنجه متفككه
العقيد عباس : ركز معايا اهم حاجه تعرف كل جزء بيعمل ايه
و علمني افك السلاح و اركبه و عملتها مره لوحدي بعد كذا محاوله و هو صعب المستوي شوية و خلاني أغمي عيني و قعدت احاول كتير فشخ لحد ما بقيت بعملها بسهوله و اليوم الأول خلص علي كده و هو طلعني علي اوضتي نمت و صحيت نزلت اتدرب تدريب بدني مع نفسي شوية و نزل العقيد عباس شافني و بعدها نده عليا
العقيد عباس : بتعمل ايه التدريبات دي ضعيفه جدا يا محمد أنا : يا باشا علي قدي
العقيد عباس لما نخلص التدريب علي الاسلحه هبعت للواء مختار يدربك
يوسف لما سمعه : **** يكون في عونك يا صحبي هتتفشخ???
انا ببلع ريقي : **** يطمنك يا اخويا
و بعدين رحت أنا و العقيد عباس عشان نكمل تدريب و رحت مغمي عيني و ركبت السلاح و ركبته بسهوله و بعد كده جاب كذا طبنجه بس انواع مختلفه متفككه و قالي دلوقتي حاول تركب دول أنا حاولت اركبهم ركبتهم كلهم ما عدا اتنين
العقيد عباس : ركز يا محمد و دور علي القطع الاساسيه
انا حاولت اركز و اركبهم بس معرفتش و مع كذا محاوله ركبت واحد والتاني لا
العقيد عباس مش ممكن يكون فيه قطعه زياده أنت مش محتاجه ركز بس
وفعلا لقيت فيه قطعه زياده لما شيلتها ركبته عادي و هو ابتسم و قالي كنت المفروض تعرف من غير ما اقولك بس لسه بدري عليك و ابتديت مرحله ضرب النار علي اهداف ثابته و هو قالي الأساسيات و انا قعدت أحاول يوم و اتنين مبعملش حاجه غير اني بضرب نار علي اهداف ثابته و متحركه و بقيت محترف فيه و بقيت اغمض عيني و اضرب علي الأهداف علي حسب الصوت بس مكنتش بجيبها صح
العقيد عباس كفايه كده يا محمد
انا : بعد اذنك يا فندم هكمل أنا شوية و هطلع انام و قعدت احاول اضرب علي الأهداف من صوت حركتهم بس و الموضوع كان صعب فشخ بس ضغطت علي نفسي و بقيت بضرب الطلق فيهم بس عشوائي مش ف حته معينه من جسمهم و فضلت صاحي لتاني يوم و كان باين عليا الإرهاق و العقيد عباس قالي طالما فضلت صاحي من نفسك هنبدأ اليوم من غير ما تنام و بقي يعلمني الميكانيزم بتاع الضرب بالخرطوش و بقيت بعرف اضرب بيه بس بعمره ببطىء شوية بس عشان مكنتش مركز كنت هموت و انام قعدت اسبوعين بتتدرب علي تفكيك و تركيب القناصه و الضرب بيها من مسافات تعدي ال ٣ كيلو و حساب اتجاه و سرعة الرياح الموضوع كان صعب جدا جدا بس بعد الاسبوعين كنت قدرت فعلا اتعلم القناصه بكل كبيره و صغيره فيها و ابتديت التدريب علي الرشاش الثابت علي الارض مثلا و اللي بشيله علي ايدي و كان سهل بعد ما اتعلمت القناصه قعدت فيه يومين بس و اصعب حاجه بقي اتعلمتها اللي قعدت فيها حوالي شهر اني اضرب و انا جوه عربيه علي هدف ساكن أو متحرك الموضوع كان صعب جدا و كنت بضرب بالقناصه و انا ف هليكوبتر و كان الموضوع صعب و متعب جدا و بعد ما خلصت العقيد عباس قالي مبروك يا محمد بقيت محترف ف الاسلحه كلها و طريقة تجمعيها و فكها و الضرب عن حركه
انا : شكرا ليك يا فندم انت تعبت معايا جامد
العقيد عباس : ده كان لازم يحصل كده كده و عامة لو عاوز تشكر حد اشكر يوسف عشان هو اللي طلب مني ده
انا : شكرا يا جو
يوسف : عيب يلا اللي انت بتقوله
و بعد كده طلبت اني اروح و روحت نمت عشان بقالي كتير منمتش علي سريري ( ياخي الواحد مهما ينام ف اماكن مفيش احسن من فرشته) و فجأه لقيت في ميه اترمت عليا قمت مفزوع لقيتها حور: بصالي و رفعالي حاجبها? و حاطه أيده ف وسطه و بتتكلم : كنت فين يا استاذ كل ده شهرين شهرين معرفش عنك حاجه ?
انا : يا بنت المجنونه الجو سقعه ايه اللي انت عملتيه ده
حور : ايه ده بجد معلش يا روحي انا اسفه طب انت كويس ?
انا : كويس يا هبله متقلقيش كل الموضوع اني كنت برا مصر ف شغل و الشغل عطل هناك ف طولت شوية حقك عليا يا عمري
و قمت غيرت هدومي و خدتها ف حضني و نمنا سوا
اول ما صحيت رنيت علي صقر
انا : ازيك يا صقر
صقر : ازيك يا علق يا خول كل ده متسألش عليا
انا : حقك عليا يا اخويا كان معايا حوار بخلصه
صقر : الحوار ده مع يوسف انما صقر مش قد المقام
انا : عيب عليك يا اخويا سايبك للتقيله
صقر : ماشي ياعم مقبولة منك
قفلت مع صقر و كلمت يوسف
انا : ايه يا جوو
يوسف: ايه يحبب
أنا :بقولك عاوز رقم حد من التقايل ف المخابرات
يوسف : ليه فيه حاجه
انا : لا ياعم هخلص الحوار بتاع غالي
يوسف : و تخلصهوله ليه ما احنا مبقناش تحت أيده
انا : عيب يسطا أنا كلمتي واحده حتي لو مع مين و بعدين أنا عاوزه ف حوار
يوسف : خلاص يسطا اللي انت شايفه خد رقم المشير محمود
انا : قولي يا برو
يوسف : ***********
انا : تمام يا جو تسلم
و كلمت المشير محمود
انا : سلامو عليكو
المشير: ازيك يا محمد عامل ايه
انا استغربت : حضرتك تعرفني
المشير : الرقم اللي معاك ده شاريه مخصوص عشان اكلمك عليه و انا اللي قايل ليوسف أنه يقولك عليه اول ما تطلبه
انا : شكل حضرتك مش سهل يا سيادة المشير
المشير بيضحك : عيب يا محمد أنا قدك ف السن بتاع تلت مره المهم عاوز ايه
أنا : الموضوع اللي انا عاوزك فيه مش ينفع ف التيليفون
المشير : خلاص تعالي علي العنوان ده (******)
انا : تمام يا سيادة المشير نص ساعه و ابقي عندك
و قمت لبست و خدت سلاحي و ركبت عربيتي و نزلت رحتله
و المكان كان عباره عن بيت عادي مفيهوش اي شئ غريب و لما وصلت رنيت عليه و هو قالي اطلع الدور التالت طلعت و خبطت و فتحلي راجل كبير ف السن و عرفته من صوته
المشير محمود : اتفضل يا محمد
انا : يزيد فضلك يا باشا
المشير : سيب سلاحك علي الترابيزه دي و تعالي
انا : تمام و رحت قعدت أنا و هو علي الكنبه و سألني
المشير : ها عاوز ايه بقي
انا : كان فيه حد ف السجن يلزمني أنه يطلع
المشير : يعني ابن اكبر محامي ف البلد مش عارف يطلع واحد من السجن
انا : مش عاوز ادخل ابويا ف الحوار ده و بعدين أنا أعرف أخرجه سهله بس محتاج مساعده
المشير : هو الواد ده داخل ف ايه
انا : داخل ف اثار
المشير : يبقي انت عاوز تطلع الحرز اللي عليه عشان ميبقاش فيه دليل
انا : ههه انت مش طبيعي و**** عرفت منين
المشير : الخبره بتخليك اذكي من اي حد و فاهم كل حاجه
انا : طيب انت ايه رأيك هتساعدني
المشير : مش لما أعرف عاوز تخرجه ليه
انا : اشطا هحكيلك الحوار كله
المشير : اتفضل أنا سامعك
و حكيتله اللي حصل معايا أنا و يوسف لما غالي خطفنا
المشير : طيب و مش خايف أنه يغدر بيك
انا : شكله بتاع فلوس و انا هديله اللي هو عايزه و انا محتاجه جامد
المشير : اممم ماشي هساعدك و كلم واحد من الظباط اللي تبعه و اخفي الحرز بتاعه و حطيت مكانه تماثيل بس مش اثار شبهها بالظبط و رحت للواد خليته يعملي توكيل و رفعنا شكوي بالنقد ف الحكم و المشير اتفق مع القاضي يطلعه براءة و طلبنا المعمل الجنائي يبص ف الحرز تاني
و أنا طلعته بيتاجر ف تماثيل بس من غير ترخيص و دفعت كفالة و خرجته و غالي بعت حد من الرجاله ياخد الراجل بتاعه ( فينوم مصري قاتل محترف و بيتاجر ف كل حاجه و دراع غالي اليمين بس يفرق عنه أن ولائه ل غالي بس مش للفلوس)
و كلمت غالي اتفقت معاه علي معاد نتقابل فيه كان بعد اسبوع
------------------------------------------------------------------------------
عند غالي و فينوم
غالي : مش هتبطل تتمسك كل شوية يا فينوم
فينوم : أنا آسف يا غالي مقدرتش اهرب المره دي
غالي : خلاص يبقي تركز بعد كده ولا دماغك دي مبقتش تشتغل
فينوم : أنا بنفذ الأوامر و بس مليش اني اتصرف من دماغي
غالي : ماشي يا فينوم هنشوف الحوار ده بعدين يلا عشان نطلع علي ايطاليا
فينوم : يلا يا باشا
------------------------------------------------------------------------------
نرجع عندي تاني
و روحت ل حور و لما روحت لقيتها عملالي مكرونه بالبشاميل اللي بحبها و جوز حمام و رز بسمتي حاجه كده عالرايق و قعدنا ناكل و انا اكلها ف بوقها و هي تأكلني ف بوقي و الجو كان كله رومانسيه و حب و اتفقت معاه اجيب المأذون تاني يوم و نكتب الكتاب و كلمت يوسف و صقر يجو يشهدو علي الجوازه و نزلت اشتريتلها طقم الماظ هديه جوازنا و معملتش فرح خليته علي الضيق كده و صرفت مكافأة تلت شهور ل كل اللي شغالين ف الجيم و شهر زياده مجانا لكل المشتركين
بعد ما خلصت الفرح اللي مكنش كبير مكنش فيه غير صحاب حور و كباتن الجيم و صقر و يوسف بس روحنا أنا و هي و كانت احلي ليله ف حياتي ليلة دخلتي عليها
يوم الصباحيه لقيت صحابها جم يباركولها سيبتهم و نزلت رحت للواء مختار عشان اكمل تدريبي و اتفقت معاه أنه يبقي اسبوع بس و انا هستحمل اي حاجه و هو قالي تمام رجعت ل حور عرفتها و سبتلها كارت الفيزا عشان لو عايزه تشتري اي حاجه و نزلت رحت عند اللواء مختار
------------------------------------------------------------------------------
عند حور و أصحابها
قعدت تعيط و صحابها يهدوها
حور : يعني ينفع يسبني ف صباحيتي و يمشي
ندي(بنت غلبانه و صاحبة حور من ابتدائي) : معلش يا روحي ما هو قالك عنده شغل و بعدين شكلك زعلانه منه اصلا هو مبيعرفش ولا ايه ?
زينب( مبتحبش حور خالص و بتغير منها ): مش ممكن هي اللي مش عرفت تبسطه
حور : اسكتي انت و هي ده جوزي و بيعرف جامد اوي كمان و كان مبسوط معايا
زينب : طالما مبسوط معاكي هيسيبك و يمشي ليه
ندي : عشان عنده شغل و خفي شوية يا زينب
حور : ممكن يكون متجوز عليا ?
ندي : هيلحق يتجوز عليكي أمتي انهارده الصباحيه يبنتي
زينب : مش ممكن تكون هي التانيه
حور : يعني ف الاخر اطلع أنا الزوجه التانيه??
ندي : خدتها ف حضنها لا يروحي انت الأولي و مش هيتجوز عليكي عشان هو بيحبك انت و بتزغر ل زينب
حور ابتسمت : بجد يا نودي بيحبني أنا
ندي : اكيد يا روح قلب نودي
حور اتبسطت من كلام ده عامله زي العيال الصغيره تقدر تخليهم يعيطوا بكلمه و بكلمة تانيه تخليهم يضحكوا
------------------------------------------------------------------------------
و رحنا قاعدة عسكرية قديمه و بقت دلوقتي قصر تابع للجيش و رحنا هناك و كان فيه دورين تحت الارض الدور مساحته بتوصل لحوالي ٥ كيلو اول دور كان ارض عاديه و فيها كل حاجه اسلحه و حديد و جيم و كل حاجه نفسك فيها و الدور التاني كان عباره عن حمام سباحه بعمق ١٥ متر انا شوفت كده و عرفت اني هتفشخ
اللواء مختار: قبل اي حاجه شايف المكان ده روح لاخره و تعالي
انا : دلوقتي طب ما نخليها بكرا
اللواء مختار بيزعق : انت هتهزر معايا يلا نفذ الأمر
انا اتفزعت و قومت جريت و الموضوع مكنش صعب اوي بسبب تدريب صقر و رجعت بعد تلت ساعات
اللواء مختار : ايه ياعم الوقت ده كله رحت فرنسا و رجعت
انا بنهج : يا باشا دول ١٠ كيلو
اللواء مختار : دول مش حاجه و المفروض تتعود أن دول مش حاجه طالما عايز تخلص ف اسبوع انت فاهم
انا : فاهم يا فندم
اللواء مختار: تعالي معايا
و نزلنا الدور اللي تحت
اللواء مختار : انزل حمام السباحه ده و انزل تحت الميه متطلعش قبل دقيقتين
انا نزلت و طلعت بعد ١٥ ثانيه
اللواء مختار: انت هتهزر انا قولتلك ايه
انا : يا فندم الموضوع صعب و بعدين أنا لسه مخلص جري ١٠ كيلو
اللواء مختار : ركز معايا يا محمد احنا هننزل الميه و انت هتحاول تحافظ علي الأكسجين و انا هنزل معاك
و نزلنا أنا و اللواء مختار و سمعت كلامه و حاولت تحافظ علي الأكسجين قعدت حوالي ٢٠ ث و طلعت و لقيت اللواء مختار لسه مطلعش خدت نفس و نزلتله تاني لقيته قاعد و مربع تحت الميه
فضلت معاه حوالي ٢٠ ث بردو و طلعت و هو لسه تحت استنيت حوالي دقيقه كمان لقيته طالع
اللواء مختار: انت منزلتش تاني ليه
انا: انت ازاي عملت كده
اللواء مختار: من التعود
انا: طب أنا مش عارف اقعد اكتر من ٢٠ ثانيه
اللواء مختار: عشان انت مركز ف انك متستخدمش اكسجين ف بتستخدم اكتر ف التركيز بص يا محمد لازم لازم تفضي دماغك و حس أنه عادي اي المشكله لما ابقي تحت الميه و صفي تركيزك ف الفراغ ركز ف اللا شيء بمعني اصح اتأمل و انت تحت الميه
انا نزلت و نفذت اللي هو قاله و غمضت عيني و ابتديت اتأمل و فضلت قاعد تحت حبه حلوين و لما طلعت
انا : انا بقالي قدي ايه تحت
اللواء مختار: تقريبا ٣دقايق
انا مش مصدق : أنت بتتكلم جد
اللواء مختار بجديه : و انا ههزر معاك ليه يلا بقي خد حمام السباحه من أوله لاخره
انا : احا ياعم انت هو أنا روبوت
اللواء مختار راح رازعني بونيه ف بطني بعد ما خدتها رحت نازل من سكات الميه و روحت و رجعت ف حوالي ٦ أو ٧ ساعات كانت الساعه ١ بليل
وطلعنا للأرض و اللواء مختار وراني اوضتي اللي هنام فيها و طلعت خدت دش ونمت زي القتيل صحيت مفزوع علي صوت قنبله فرقعت جنبي .........
متحرمش نفسك من اي حاجه بتحب تعملها انت حر بس خد الكلمتين دول مني
لو مستغنتش عن الحاجات الصغيره اللي بتحب تعملها كل يوم و اللي بتاخد من وقتك عمرك ما هتقدر تحقق حلمك و لو قدرت تحققه هياخد وقت أطول من العادي ف قصر الطريق علي نفسك يا ابن الناس و سيب اي حاجه بتاخد منك وقت و انت مبتستفدش منها بحاجه ????????????????????????
الجزء الخامس || الحاوي
صحيت مفزوع بصوت قنبلة كانت الساعه ٣ ونص الفجر
قمت جري من علي السرير و مسكت سلاحي و نزلت
انا: فيه ايه يا سيادة اللواء
اللواء مختار : مفيش حاجه كنت بصحيك بس
انا متعصب : هو فيه حد بيصحي حد كده ياعم انت
اللواء مختار : احترم نفسك و اعرف انت بتتكلم مع مين
انا رحت عليه عشان اضربه بالبوكس بس هو اتفاداه و حاولت اضربه بالرجل و معرفتش بردو راح هو خابطني ف صدري وقعت علي الارض هديت شوية و قمت
اللواء مختار : عرفت انك ضعيف مش معني انك عارف شوية ف فنون الدفاع يبقي انت كده فاجر انت حثالة يلا
انا حسيت اني مليش لازم : تمام يا سيادة اللواء
و نزلنا أنا و هو ف الدور اللي تحت و ده يعتبر أول يوم لان اللي حصل امبارح مش حاجه
نزلت لقيت مسك عصاية و اداني واحده و قالي حاول تصد و فضلنا كده أنا أحاول اصد شوية و لما بقدر اصد بهاجم و هو يصد و يهاجم بس طبعا اتهريت ضرب قعدنا ساعه بنتدرب كده وبعد كده قعدت اجري لمدة نص ساعه
علي الساعه ٥ كده كنت رجعتله تاني و مكنتش قادر لاني كنت بجري باسرع ما عندي و أول ما رجعت لقيت علق كيس رمل و علمني كذا حركه عليه و قعدت اتدرب عليهم كمان ساعة علي الساعه ٦ لقيت لبسني حاجه علي عيني و قالي حاول تصد من غير ما تشوف طبعا أنا اتضربت ضرب علي ضرب لحد مبقتش قادر اني اقف علي رجلي و راح مقومني عافيه عشان نكمل و قعدت اليوم كله بحاول اني اصد منه و هو عمال يضرب فيا مش راحمني لحد اخر بقيت قادر اصد ضرباته و انا مش شايفه و علي الساعة ٩ بليل كنت خلاص جبت اخر راح داخل بيا علي صالة الجيم و ابتديت العب شوية باي و شوية تراي و شوية ريست عشان انشف ايدي شوية و طبعا الجيم مينفعش من غير تمرين الرجل المفضل عندي و بعد ما خلصت كانت الساعه ١١ طلبت منه اني اطلع اكل أنا مكلتش حاجه من الصبح و هو قالي تمام و قمت طلعت فوق ملقتش اكل غير خضار و لحمه و مفيش حتي بوتجاز اسخن عليه الحاجه ولا حتي حلل هو شوية خضار و لحمه نية رحت واكل الخضار و كلت اللحمه نية عادي لاني اصلا باكل الكبده نية ف قولت مش هتفرق بقي ( الجوع كافر يا صديقي ) و الساعه وصلت ١٢ رحت داخل نايم و صحيت تاني علي صوت قنبلة الساعة ٣ ونص قمت مفزوع تاني و نزلت عشان اضرب اللواء مختار و اتطورت شوية عن امبارح بس بردو مش قادر عليه نزلنا علي الدور التاني و نزلنا حمام السباحة و كتمنا نفسنا انا خدت وقت عشان اتعود تاني علي اني اكتم نفسي اطول مده و نزلت معاه لحد تحت خالص لقيت فيه حديد لقيته بيشاورلي اني أشيل الحديد ده طبعا أنا معملتش كده لقيته هيجي يضربني رحت نازل عشان أشيل الحديد و كانت اوزان صغير بس عشان تحت المية الموضوع كان صعب جدا و كمان أنا كاتم نفسي عديت تلت عدات ب البار و مقدرتش طلعت بسرعة عشان الحق اخد نفس
اللواء مختار : استرجل يلا يا خول انت أنا قولتلك اطلع
انا : ياعم كنت هموت تحت
اللواء مختار : عشان انت ضعيف انشف يلا
انا : ما تورينا عرض كتافك ياعم انت
اللواء مختار تعالي يا علق اوريك الرجولة
و نزل تحت و نزلت معاه و لقيته شال البار و ابتدي يلعب و فضلنا حوالي دقيقتين و شاورلي يلا ف شاورتله ثانيه اخد نفسي بس و طلعت خدت نفس و نزلت لعبت خمس عدات و مقدرتش راح مكتفني مقدرتش اخد نفسي و كنت هموت راح مطلعني اخد نفسي
اللواء مختار : طول ما انت حاطط ف دماغك أنك مش هتقدر يبقي استحالة تقدر انشف كده و هتقدر تعملها و قعدت بقية اليوم العب حديد تحت الميه و بقيت اقدر اقعد تحت الميه حوالي ٨ دقائق و بقيت العب مجموعتين بالبار و كل ما احس انها سهله ازود وزن
و بعد ما خلصت طلعت نمت مقتول مقمتش حتي لما سمعت صوت القنبله بتاع كل يوم مقمتش كملت نوم لقيت مية متلجة مرمية عليا و ببص لقيت اللواء مختار
انا : تصدق أنك راجل بضان سبني انام ينعل كسم اليوم اللي وافقت فيه
اللواء مختار: قوم يبن العرص ده أنا هطلع ميتينك
و جه يضربني و كلني علقة فشخني فيها
و بعد ما خلص ضرب فيا قال
اللواء مختار : يلا يا كسها قوم
انا بتوجع: خلاص ياعم قايم اهو
اللواء مختار نزلنا الدور الاول و قعدت اجري ساعتين
علي الساعه ٦ كده
اللواء مختار : العب ٣٠٠ عقلة و ٥٠٠ ضغط و لو مخلصتهمش ف تلت ساعات هفشخ اللي جابك
انا : طب هطلع اكل و اجي نخلص
اللواء مختار : لا يلا و بطل لكاعه
بدأت ف التمرين بالضغط الاول عشان سهل بالنسبه ليا
و خلصتهم ف ساعة ونص
انا في سري : حلو ده هقدر اخلص بدري عن المعاد اللي هو عاوزه
و بدأت ف العقله و كانت اصعب بكتير من الضغط لعبت فيها ١٠٠ عقلة ف الساعة و نص
و بصراحه كنت متوقع اني هتهان و هتفشخ منه بس هو معملش كده راح جايب نار و حاططها تحت مني و قالي اطلع كمل و كل ما انزل تحت احس بالنار اروح طالع بسرعه و خايف طيزي تتحرق ( كل واحد يخلي بالو من لغاليغو??) و قعدت لعبت بالطريقة دي لحد ما خلصت ال ٢٠٠ اللي فاضلين ف ساعه
اللواء مختار : شوفت يا علق لما اتحطيت تحت ضغط خلصتها ازاي يعني لو بينك و بينك نفسك مش كنت اتكاسلت كنت عملتها لوحدك
الساعة وصلت ١٠ و طلعت فوق فطرت و شربت شاي و نزلتله علي الساعه ١١
اللواء مختار : بص بقي يا محمد سيبك من الهبد اللي حصل اليومين دول كل دي تدريبات عشان تقوي جسمك بدنيا بس لسه مفيش اي حاجه من ناحية الدفاع و المهارات كل يوم الصبح هتصحي لوحدك الساعه ٣ ونص و هتنزل تجري نص ساعة و تعوم فوق الميه نص ساعة و تحت الميه ١٠ دقايق من غير ما تاخد نفس و تطلع تلعب ٣٠٠ عقله و ٥٠٠ ضغط قدامك لحد الساعه ١١ تكون خلصت ده كله و طلعت فطرت و خدت دش و نزلتلي
انا : كل ده حاضر يا فندم
اللواء مختار : دلوقتي هنبدأ نتعلم ازاي نهاجم الخصم بذكاء و نعرف نقطة ضعفه و نعرف أمتي نضرب و أمتي ندافع أنا كنت علمتك انك تسمع صوت تحرك جسمه و تصد و انت مغمض بس أنا كنت بضربك بتكنيك ثابت عشان ده مجرد تدريب انما لو حد حقيقي كان فشخك ف لازم اعلمك تصد و تتوقع الخصم
اول حاجه هنعملها انك هتتعلم ازاي تصد البوكس العادي ممكن تمسك ايدي ممكن تبعدها بساعد ايدك ممكن كذا طريقة و أحسنهم انك تبعد عن ايدي اصلا و ده هيفتحلك مجال انك تكشف كذا منطقة ضعف ف جسمي ف الاول تعالي نتعرف علي مناطق الضعف ف جسم الانسان
١) الحنجرة
٢) تحت عضمة القص اللي ماسكه الضلوع ببعض
٣) الجانبين تحت الضلوع
٤) المنطقة الحساسه
٥) ضهرك عند الضلع رقم ١٣
٦) جنب الفخذ
و طبعا اكيد وش الإنسان يعني و بطنه
الاماكن دي لو ضربت فيها بقوه هتديلك وقت انك تقدر تخلص علي اللي قدامك طيب تعالي حاول تبعد عن البوكس اللي هضربهولك ده و شوف انهي حته من دول هتظهر و تحاول تضربني فيهم و هو فعلا ضرب البوكس بعدت عنه و ضهرلي جنبه اليمين ف ضربت تحت الضلوع بس ملحقتش كان هو اتحرك و من غير ما يتكلم جه يضرب تاني و انا ابعد عنه و احاول اكشف اي منطقه ف ابتديت بدل ما ببعد عنه اصد و لقيت أن ده كشفلي مساحه اكبر من جسمه جنبه و دقنه و تحت القص و رحت ضاربه ف جنبه
اللواء مختار : اممم دماغك شغاله ياض يا محمد لما لقيت انك مش هتلحق تضربني لما بتبعد بقيت تصد عشان تكشف اكتر مكان من جسمي طريقة مش بطالة تعالي نكمل بس بدل ما هضرب بايدي بس هضرب بايدي و برجلي بس قبل ما اعمل كده انت عارف بتصد الرجل ازاي
انا : بقرب ايدي من بعض و بصد بيهم
اللواء مختار : ياعم انت الطريقة دي تروح تعلمها لعيال بتتدرب كونغ فو انما هنا مفيش الكلام ده بص ممكن تصد برجلك بردو و دي احسن طريقة عشان مش تكشف جسمك و ممكن بردو تتفادي الضربه بس دي مش حلوه لان كده الخصب هيبعدك بعيد عنه و ممكن مش تقدر تقربله تاني وممكن بقي و دي الطريقة اللي انت قولتها بس دي هتكشف الجنب المعاكس لضربة الرجل يعني لو ضربتك من ناحية الشمال جنبك اليمين كله هيبقي باين و سهل تتضرب فيه ممكن تحاول تخبط رجله بايد واحده بس ممكن ايدك تتكسر ف الافضل انك تصد الرجل بالرجل فهمت
انا : فهمت
اللواء مختار : يلا بينا
و بدأنا التمرين المره دي بيضرب بايده و رجله بقيت ابعد عن أيده و اصد رجله بايدي راح ضاربني ف جنبي الشمال رحت كحيت
اللواء مختار : يبني هو أنا كنت بكلم نفسي ما أنا قولتلك كده هتظهر نفسك
انا : خلاص خلاص فهمت
و بدأ يضرب تاني و المره دي ببعد عن أيده و اصد رجله برجلي بس مش عارف اضربه فكرت اني اصد أيده بايدي و اصد رجله برجلي و اشوف
لقيت أن لما بيضرب بايده و رجله لو الاتنين نفس الناحية بيبقي سهل عليا جدا اني اضربه انما لو الاتنين مختلفين مثلا ايد يمين و رجل شمال بتبقي اصعب لانه بيكون مغطي تقريبا كل جسمه لأن رجله و أيده بيرجعوا و بيبقي صعب تضربه فضلت احاول اضربه
اللواء مختار : طب ما تحاول كده تصد بايد و تهاجم بالتانية قبل ما اضربك برجلي و فعلا ده فتحلي ثغرة مهمة جدا لانه بيضطر يصد بايده التانيه و ف الحالة دي أنا قدرت اخليه يحرك أيده و رجله من نفس الناحية و بقت مكشوفه قدامي و قدرت فعلا اني اضربه بالرجل ف جنب رجله و بايدي ف جنب بطنه
اللواء مختار : لو ركزت هتعرف ده كله لوحدك مش لازم كل شوية اساعدك
انا : حاضر يا باشا
و بقينا نتدرب كده لحد ما اتعودت اني اصد و ف نفس الوقت افكر ازاي اهاجم لحد ما اليوم خلص و بكده يكون اليوم التالت خلص و فاضل اربع أيام و انا يدوب بعرف اصد و مبدأتش الهجوم كل دي افكار كانت ف بالي قبل ما انام مش عارف الدنيا هتبقي عامله ازاي
صحيت رابع يوم ف نفس المعاد الساعه ٣ ونص نزلت عملت التمرين بتاع كل يوم و لاحظت أن كل يوم بخلص بدري عن اليوم اللي قبله و طلعت خدت دش و كلت و نزلت ل اللواء مختار و لقيت معاه تلت رجاله و يوسف
انا : سلامو عليكو
اللواء مختار : و عليكم خلصت التمرين
انا : اه
اللواء مختار : طيب يلا بينا
و نزلنا تحت كلنا و كان معانا يوسف و التلت رجاله وصفهم كالآتي (الاول و هنسميه B -- شبه بويكا // الثاني و هنسميه K -- شبه محمد علي الملاكم المشهور // الثالث و هنسميه T -- شبه تريبل اتش بتاع المصارعه )( ملهمش اسامي عشان ملهمش دور ف القصه غير ف التدريب بس ممكن نحتاجهم بعد كده هبقي اقولكو علي اساميهم و وصفهم بالظبط )
اللواء مختار : يلا يا رجالة
انا : يلا ايه يا فندم
اللواء مختار : انت اتعلم انك تصد و تبص علي نقط ضعف اللي قدامك صح
انا : صح
اللواء مختار : قدامك دلوقتي أربعة وحوش كل واحد ليه طريقة ف الهجوم عشان تحاول تصدهم كلهم و تشوف نقطة ضعفهم
انا : **** يستر يلا يا رجاله مين عايز يبدأ
K : بعد اذنك يا فندم ابدأ انا
اللواء : تمام يا K ابدأ انت
و بدأت أنا و العميل K و بدأ الهجوم علي الهادي منه تهويش يختبر رد فعلي و لما لقاني متفاعل معاه و بصد الضربات الوهميه اللي هو مبيعملهاش بدأ بقي الجد و فضل يضرب بوكسات بس مش بيستخدم غير أيده و دي اول ثغره ممكن أنا استخدم رجلي و هو مش هيعرف يصد و لاحظت اني لما بصد أيده مبيظهرش اي ثغرات خالص ف مكنش قدامي غير رجله ف ابتديت اخبطه ف رجله من جنب الفخذ و لاحظت أنه سريع ف حركة رجله و دي حاجه أنا مش كنت متوقعها خالص ف ابتديت اخبط ف الركبة خبطات خفيفه و لما هو لاحظ بدأ يضرب بوكسات اسرع من الاول عشان اتلهي فيها شوية بس أنا كنت خبطته خبطة جامده ف ركبته مقدرش يقف علي رجله و رحت خابط ركبته التانيه و وقع علي الارض و بكده يكون القتال ده انتهي و الصراحه استفدت كتير لان العميل K كان محترف فشخ ف استخدام أيده اكتر من اللواء مختار بكتير عشان هو تقريبا مش بيستخدم غيرها و بعد ما خلصت أنا و هو
العميل T طلب هو اللي يقاتلني بس اللواء مختار قاله استني انت و ادخل يا B
و العميل B هو اللي دخلي القتال بس هنا بقي انا مكنتش عارف المفروض الشخص ده بيستخدم ايه من جسمه عشان يهاجم ف هو بدأ الهجوم بردو بيهوش ب أيده بس ف أنا افتكرته زي اللي قبله بس لقيت رجل ف بطني
العميل B : اوعي ترخي دفاعاتك تاني و متخليش الخصم يضحك عليك تاني
ابتديت اركز و عرفت اني مع خصم صعب جدا و مش سهل
و ابتديت اصد منه أيده و رجله لحد ما هو بدأ بقي الجد و بقي بيتشقلب ف الجو و بيعمل حاجات غريبة سعادتك?? و ابتديت اصد علي قد ما اقدر بس ملقيتش ولا نقطة ضعف ولا ثغرة واحده ف ابتديت اركز و احاول اهاجم و انا بدافع عشان هو يفتح دفاعاته شوية بس كان بيستغل دي ضدي و بيضربني ف ثغراتي أنا ف ابتديت اركز من تاني و اعيد حساباتي من الاول اكتشفت أن احسن طريقة للدفاع هو الهجوم المنظم و ابتديت اهاجم أناو مكنتش محترف زيه ف الهجوم بس بدأ هو يتشتت و مكنش متوقع مني أني ههاجم اصلا
انا : مش تدي لخصمك امان و متفتكرش نفسك اذكي منه و انت مشوفتش منه كل حاجه
العميل B ضحك و رجعنا نضرب ف بعض تاني
و احنا بنضرب ف بعض كان اللواء مختار و يوسف بيتفرجو
يوسف : هو ايه ده يا سيادة اللواء هو انت عملت ف الواد ايه
اللواء مختار مبتسم : معملتش حاجه هو بس اللي بيتعلم بسرعه
يوسف : بس مش لدرجة أنه يصد من B و يخليه يدافع
اللواء مختار : اتقل تتكيف تاخد حاجه نضيفه
و احنا قاعدين نرزع ف بعض و كان الموضوع صعب اوي لان هو ضرباته كانت أكثر احترافيه مني و انا يدوب قادر المسه و هو تقريبا كان بيهزر معايا لان فجأه مبقتش قادر اهاجم من كتر الهجوم اللي هو عمله و ابتديت احس ب إرهاق و استخدمت اسلوب ف الدفاع غريب شوية اللي هو بتقف علي رجل واحده و رجلك التانيه مرفوع عن الأرض حاجه بسيطه عشان اقدر اصد ضربات رجله الخطيره جدا و بدأت معركه جديده من الدفاع قدام الوحش اللي مش عارف هتعامل معاه ازاي و خلاص ابتديت احس بالتعب و مكنتش قادر بصد بالعافيه ف فكرت ف حاجه مش عارف هتنجح ولا لا بس هحاول فضلت مركز معاه علي قد ما اقدر و انا بصد اشوف طريقته ف الهجوم و طريقته ف الضرب برجله اللي كانت فعلا يا جدعان عامله زي المدفع الخبطه منها بموته و فهمت منه حركه واحده كان حاول يعملها معايا و هي أنه يضرب وشي برجله بس انت صديتها و فضلت مركز و مستني الوقت المناسب عشان اضربهاله
اللواء مختار : بص يا يوسف صحبك هيعمل ايه دلوقتي
يوسف : مش هيعرف يعمل حاجه B دخل ف الجد
اللواء مختار : طب بص و ركز عشان تفهم هو بيعمل ايه
العميل T : بيحلل طريقة B ف الهجوم عشان يجرب واحده منهم طريقة مش بطالة خصوصا أنه لسه بدري عليه
و انا قعدت مستني احاول اخبطه كام خبطه ب ايدي بس مفيش لحد ما هو جه يتشقلب عشان يضرب جسمي برجله رحت رافع رجلي رزعه ف وشه و هو بيتشقلب راح نازل ف الأرض
انا بنهج : حلوه كده يا سيادة اللواء اطلع أنا اريح شوية
اللواء مختار : خد ياض هنا مفيش مرواح ف حتة غير لما تتقاتل مع T
انا : يلا بقي معدتش فارقه تعالي يا T
و قرب من العميل T و لقيت جايب هامر (شاكوش كبير )
انا : لا لا احنا متفقناش علي كده يا باشا
اللواء مختار : لما تطلع من القتال ده سليم ابقي تعالي اتكلم معايا
انا ف سري ( يا ابن العرص العميل T هيركبني)
العميل T قرب مني و راح خابطني ف ضهري ف برجله
فوق يا برنس مش كده القتال لسه ف أوله و انا ابتديت اركز و ابص حوليه علي اي حاجه اقدر اصد بيها و ملقتش غير كرسي معدني بيتفتح و بتقفل قفلته و بقيت استخدمه ك سلاح و بقيت اصد منه و مش عارف اهاجم و ف لحظه كنت سرحان فيها لقيته خابطني علي قفايا بالهامر اغم عليا و اللواء مختار لما شاف كده جه جري شالني و طلع بيا علي المستشفي و راح للدكتور اللي كشف عليا و قال ارتجاج ف المخ هو ايه اللي حصله
اللواء مختار : عمل حادثه
الدكتور : طيب حضرتك عملت محضر
اللواء مختار راح مطلع كرنيه : أنا ملازم اول مباحث عمار الحفناوي
الدكتور : آسف يا حضرة الظابط اللي ميعرفك يجهلك
اللواء مختار : ولا يهمك يا دكتور بس هيخرج أمتي
الدكتور : الحقيقه هو دخل ف غيبوبه و **** اعلم هيفوق منها أمتي
يوسف و صقر
يوسف : يا صقر محمد دخل ف غيبوبه و احتمال يطول عاوزك تطلع علي شقته تشوف طلبات البيت هناك لو مراته محتاجه اي حاجه
صقر : انتو ف مستشفي ايه أنا جاي
يوسف : ف مستشفي (*********) و متجيش غير لما تروح تطمن مراته أنه هيتأخر و اوعي تقولها أنه ف غيبوبه و ابقي تعالي براحتك
صقر : تمام يا جو
و انا دخلت ف غيبوبه و محدش يعرف هفوق منها أمتي
بعد ٣ ساعات حصل هجوم علي المستشفي .
الجزء السادس
بعد ما رحنا المستشفي و حصل هجوم
اللواء مختار : يوسف خش عند محمد جوا و متخليش أي مخلوق يوصله
يوسف : تمام يا فندم
اللواء مختار : يا B و T و K كل واحد يطلع سلاحه و محدش يفكر يعديكو
في نفس الوقت B.T.K : تمام يا فندم
اتصل اللواء مختار علي المشير محمود
اللواء مختار : يا سيادة المشير حصل هجوم علي مستشفي (******) و محمد ف غيبوبه و انا مش معايا دعم غير الثلاثي (B T K ) و يوسف نعمل ايه يا باشا
المشير محمود بيفكر : بص يا مختار فيه جنبكو قسم شرطة و اللي ماسكه واحد دفعتك ( احمد الطيب ) رن عليه قوله يجبلك طقم الظباط اللي عنده عقبال ما الدعم يوصل
اللواء مختار : تمام يا فندم
اللواء مختار و العميد أحمد الطيب
اللواء مختار : ازيك يا طيب
العميد أحمد الطيب : ازيك يا مخ عامل ايه ليك وحشه
اللواء مختار : مش وقته دلوقتي اطلع دلوقتي و هات معاك طقم الظباط اللي ف القسم في هجوم عليا ف مستشفي (*****) بسرعة عشان معايا ناس مهمه مينفعش تموت
احمد الطيب : هيرجعونا لأيام الشقاوه تاني خمس دقائق و اكون عندك
اللواء مختار : تمام
حصل الهجوم و كان حوالي ١٠٠ شخص مسلحين ف المستشفي و قتلو الأمن بتاع المستشفي و مش فاضل غير يوسف و اللواء مختار و العميل B و K و T ومحمد اللي لسه ف غيبوبه
محمد ف الحلم
شخص : قوم يا محمد فيه ايه هتموت من اول خبطه كده انت لسه قدامك كتير
محمد : انت مين
شخص : أنا انت و انت انا المهم أنك مينفعش تموت قوم و فوق يا محمد قوووووووم
و محمد قام مفزوع و سمع صوت قنبله تحت و صوت ضرب نار قام من علي السرير و يوسف شافه
يوسف : استني ياعم انت بتعمل ايه اقعد اقعد
محمد : هو ايه اللي حصل و ليه في صوت قنابل و ضرب نار
يوسف : العميل T خبطك علي قفاك ب الهامر و اغم عليك و جبناك المستشفي و حصل هجوم
محمد : طب هات السلاح بتاعي
يوسف : يبني اقعد انت لسه قايم من غيبوبه
محمد : انت اللي قولت مجرد خبطه مش تكبر الموضوع يلا
و خد محمد السلاح بتاع و طلع برا لقي اللواء مختار عمال يضرب نار ف كل حته و كل اللي يشوفه يضربه هي طلقة واحده بيكون مات
_________________________________________________
فلاش باك من عشر سنين
اللواء مختار كان من اخطر قناص ف العالم و هو بيخلص مهمه اغتيال رئيس جماعة ارهابيه و كان فيه قناص تاني موجود بيغطي الرئيس ده و اللواء مختار راح ضارب الطلقه موت الرئيس و القناص التاني مسكتش راح ضارب طلقه جت ف القناصه بتاعت اللواء مختار طلع منها شظايه جت ف عينه راح المستشفي بسرعه و الدكاتره لحقوه بس نظره قل و مبقاش ينفع لمهمة القناص عشان كده اشتغل علي نفسه و خلي جسمه فاجر و بقي من اقوي الناس بدنيا ف المخابرات
_________________________________________________
نرجع وصلنا عند اللواء مختار اللي عمال يموت ف كل اللي يشوفه لحد ما حد جه من ضهره و ضربه طلقه جت ف رجله أنا رحت ضارب عليه بسرعه موته و شلت اللواء مختار دخلته الاوضه و قولت
انا : يوسف خليك هنا و اوعي تطلع
يوسف : انت اهبل ياعم انت لو طلعت هتموت
انا : متقلقش يصحبي كله مقدر و مكتوب و محدش بياخد اكتر من نصيبه
يوسف : خد خليك هنا ياعم انت
انا : اسمع الكلام بس و خليك جنب اللواء
يوسف : خلي بالك من نفسك يا علق
و خدت سلاحي و خدت سلاح من اللواء من مختار و طلعت و المجزره بدأت يا شقيق
من كتر الناس اللي كانت برا كل ما اضرب طلقه واحد يموت و قعدت اموت فيهم كلها و انا واخد ساتر عشان محدش يعرف يضرب عليا لحد ما حسيت ان الدنيا خلاص باظت رحت فاتح قنبله ( هتقولي جبتها منين هقولك من واحد من اللي انا قتلتهم ) و رحت فاتح القنبله و راميها و دخلت بسرعه الاوضه اللي فيها يوسف و اللواء مختار و رحت قافل الباب و وقفت وراه قعدت أعمر الاسلحه اللي معايا و سحبت رشاش من العيال اللي مش بتخلص دي و طلعت تاني كان نصهم ماتو و رحت اموت الباقي الغريب بقي أن العيال عددها كبير بس مش دي العيال اللي ينفع تطلع بيها حمله دي عيال تعبانه مووت عيال هفء زي ما بنقول الفرق بس أنهم بيعرفو يضربوا نار بعد ما طلعت اخلص عليهم لقيت جثث العملاء التلاته ميتين و هنا أنا استغربت بصراحه ازاي عيال هفء زي دي يقتلوا عملاء بقوة العملاء B T K ملهاش حل غير أنهم اتكاتروا عليهم و موتوهم المهم بعد شوية لقيت راجل تقريبا ف سن اللواء مختار داخل و معاه ظباط كلهم داخلين بالميري و اشتبكوا مع باقي العيال و خلصوا عليهم ما عدا القائد بتاع الحمله دي و كانت بنت ( فاكر يا صديقي البنت اللي ولعت ف الجيم هي دي ) و انا طلبت أن محدش ليه دعوه بيها و هنا بقي بدأ قتال من أصعب القتالات اللي دخلتها قعدنا نضرب بالنار ف الاول لحد ما الاسلحه خلصت و هنا مفيش حل غير الضرب بالأيد و الرجل و الاسلحه البيضاء و لسوء الحظ هي كان معاها مطوه و انا لا?
انا مبتسم : لو مشيتي دلوقتي هسيبك لو فضلتي هتموتي
هي : هل تعتقد نفسك بالقوة التي تستطيع قتلي انك مجرد حثالة
انا مبتسم : طب ما تيجي نشوف يا قطة
هي : حسنا لنري ما لديك ايها المتعجرف
و هنا قربت منها و انا مستهزء بيها ( اوعي يا صحبي تعمل زي ما أنا عملت كده اكبر غلط انك تستهزأ ب خصمك ) راحت رزعاني بوينة ف وشي و منخيري جابت ددمم
انا مبتسم : لا و شرسه كمان طب بقولك ايه ما تقولي انت تبع مين و انا هسيبك تمشي
هي : كم انك ثرثار جدا هيا فلتجعلني اقضي عليك
انا قلبت وشي : يلا يا قطه وريني هتعملي ايه
وبدأ القتال بجد لقيتها بتحاول تقرب مني أنا كنت بصد ضرباتها بسهوله بس الفكرة اني مش عندي القدرة علي الهجوم زيها بس قعدت اصد منها لحد ما هي زهقت و راحت مطلعه المطوه و هنا كل حسباتي اتغيرت لأن مش معايا حتي جاكيت الفه علي ايدي هي تهوش و انا ابعد عن المطوه علي قد ما اقدر و هي تهوش و انا ابعد عن المطوه لحد ما عورتني ف ايدي
انا مبتسم : تؤتؤتؤتؤ متفقناش علي كده بس بما انك جريئة للدرجة دي يبقي طلبتيها و نولتيها
و هنا بقي رحت رافع رجلي و خابط ايدها اللي فيها المطوه و المطوه طارت و لقيتها بتجري عشان تمسكها تاني كنت كتفت نطيت عليها و كتفت دراعها و رحت خابط رجليها منزلها علي الارض و رحت خابطها ف حته معينه ف قفاها خليتها يغم عليها و رحت شايلها و دخلت اوضة اللواء مختار و حطيت البنت جوه
يوسف : مين دي ياعم انت هو ده وقت نسوان
انا : النسوان اللي مش عجباك دي هي القائد للهجوم كله خلي بالك منها عقبال ما اشوف حد من الدكاترة و الممرضين يشوفوا رجل اللواء مختار
يوسف : طب ما تبص علي رجله كده
ببص لقيت رجله ملفوفه ب شاش
انا : انت عملت ايه
يوسف : ولا اي حاجه خدت سكينه من هنا و شلت الرصاصه و طهرت الجرح و خيطته و لفيت عليه شاش بس كده
انا : ياه بالسهوله دي و انت بكسمك بقيت ممرض أمتي
يوسف : كل ده هتتعلمه لما تخلص فترة التدريب
انا : ماشي لما نشوف اخرتها معاك و اه صحيح فيه قوات شرطة واقفه تحت يا سيادة اللواء
اللواء مختار : طيب اطلع نادي و قول سيادة العميد أحمد الطيب
انا : سيادة العميد سيادة العميد أحمد الطيب
العميد أحمد الطيب : ايوه فين اللواء مختار
انا : مستنيك جوا
و دخلت أنا و هو جوه هو أول ما دخل
العميد أحمد الطيب بيضحك : ههه مش هتبطل تتصاب بقي يا مخ
اللواء مختار : علي الاقل أنا بتصاب و انا بقاتل ب العشره و العشرين واحد انما انت اتصبت من واحد طول ركبتك
______________________________________________
فلاش باك
العميد أحمد الطيب كان عنده مأمورية أنه يقبض علي واحد من اكبر تجار الآثار. ف البلد و طلع فعلا علي الفيلا اللي فيها الراجل ده بس الحرس بتوعه منعوا العميد أنه يدخل ف اضطر أنه يدخل بالعافيه و بدأت مجزره لحد ما قدروا أنهم يقتلوا كل الحرس و خلي القوات اللي معاه برا و دخل البيت لوحده و البيت كان فيه اربع اشخاص
(منصور الحفناوي اكبر تاجر اثار ف مصر و مرتاته الاتنين و عيل صغير ) اول ما دخل طلع النسوان برا و معاهم العيل الصغير و فضل هو و منصور
العميد أحمد : خليك جدع و اطلع معايا من غير شوشره و ددمم
منصور : انت عارف يا باشا انك مستحيل تعرف تحبسني حبايبي كتير و هيخرجوني منها
العميد أحمد : طب ما تيجي معايا و نشوف الموضوع ده
منصور : ااسر الشر و امشي يا باشا عشان مش تزعل
العميد أحمد راح ضاربه طلقه ف رجله : انت مخلتليش طريقه غير دي
الواد الصغير وقف وراه العميد و ماسك سلاح : ابعد عن ابويا يا راجل انت
العميد أحمد : تصدق أنك راجل خول سايب عيل طول ركبتك هو اللي يدافع عنك سيب يا حبيبي السلاح ده و روح عند ماما بابا غلط و لازم يتحاسب
الواد الصغير : قولتلك ابعد عنه و راح ضارب طلقه طايشه راحت ف كتف العميد أحمد
راح العميد أحمد قاتل الواد الصغير و نده علي القوات اللي معاه و مسكه منصور
_______________________________________________
العميد أحمد : بس انت عارف يا صحبي أنه كان بمزاجي مكنش ينفع اقتل عيل معملش حاجه
اللواء مختار : يعني انت سبته عايش
العميد أحمد : ياعم ده ضرب عليا نار كان لازم يموت مينفعش ف المجال ده تربي عداوات محدش عارف الواد ده لما يكبر كان هيبقي عامل ازاي المهم يلا بينا من هنا
و طلعنا خرجنا من المستشفي و خدنا عربية اللواء مختار ( هامر ٢٠١٧ حاجه كده علي الرايق اللي هو انت سائق تدوس علي البشر بس ??) و طلعت علي القاعدة العسكرية و طلعت اللواء مختار علي أوضته يريح و انا طلعت علي اوضتي اريح و نمت
____________________________________________
مشاهد مستقبلية :
محمد بيتكلم مع نفسه
انا : ازاي وصل بيا الحال للدرجة دي مخدرات و سلاح و اثار و قتل ايه القرف ده
نفسه : انت كنت عاوز تجيب حقك انت ملكش ذنب هما اللي اضطروك تعمل كده
انا : بس أنا مكنتش كده و مكنتش عايز ابقي كده
نفسه : ما كل ما يتمناه المرء يدركه تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن
انا : ما خلاص ياعم المتنبي
نفسه : الجمله دي بتحل مشاكلك انت مكنتش عايز كده بس عشان هما اضطروك أنت بقيت كده انت كنت عاوز تبقي خير و تساعد الناس بقيت بدل ما تساعدهم بتشغلهم معاك و يموت اللي يموت و يعيش اللي يعيش و مش فارقه
انا : يسطا انت بضان علفكرا
نفسه : ههه ما أنا و انت واحد
------------------------------------------------------------------------------
مشهد بين محمد و المجهول
محمد : كنت حاسس و**** ان فيه حاجه غلط
المجهول : عيب عليك يا برنس هو أنا اي حد بس عرفت منين
انا : لما ساعدت غالي طلبت منه كل اللي معاه ف المنظمه قالي علي كله ف أنا مصدقتوش قولت عايز يوقع بينا و خلاص بس لما فكرت فيها قولت ازاي واحد فاجر ف فنون الدفاع عن النفس زيك يعلمني وحش اوي كده و تدريباته تبقي ضعيفه اوي كده و لما دورت وراك عرفت كل حاجه
المجهول بيصقف : جامد طول عمرك زكي و كنت متأكد انك الوحيد اللي هتعرف تكشفني
انا : عيب عليك .. مكنش نفسي تخلص كده يا صحبي
المجهول : مش هتخلص متقلقش لسه الوقت بينا كبير ولا ايه يا حاوي
انا : هنشوف يا صقر
البعض لن يفهمك ابدا ليس لصعوبتك أو لغموضك ، فقط لأنك حقيقي و هم اعتادوا علي المزيفين
???????????????????????????
الجزء السابع || الحاوي
طلعت ريحت و نمت صحيت ف معادي الساعه ٣ ونص و قعدت مع نفسي شوية و خدت قرار أن بعد اللي حصل ده انا قررت اني ابقي اسوأ رد فعل حصل ف التاريخ و قمت جبت اللاب بتاعي و ابتديت الهجمات
انا محتاج اعرف هما فين ف هضطر احط طعم عشان اشوف مين هيتتبع الهجمات دي و فعلا حطيت طعم صغير بحيث اللي يدور ميخدش باله منه و فعلا حصل تتبع للهجمات بتاعتي من كذا هيئة و كذا جهاز مخابرات بس اللي كانت تتبعه شبه مخفي مش باين اصلا بس عشان أنا حاطط الطعم كان جهاز الIp بتاعه ف ايطاليا و عرفت اوصل لصاحب الجهاز بس طلع ذكي جدا و مقدرتش اعرف اي حاجه عنه و فرمت الجهاز و حرقه و هنا بدأ الشك ليه شخص زي ده بيدور ورايا و افتكرت موضوع غالي بس كانت الساعه لسه ٨ الصبح اكيد مش هرن عليه دلوقتي ف قمت و كلمت حور
انا : ازيك يا ملاكي
حور : انت عيل غلس علفكرا
انا : ليه بس كده
حور : عشان مش بتسأل عليا و بعدين صحبك جالي و قالي انك مش هتيجي ف معادك ليه بقي إن شاء ****
انا : صحبي مين اللي جالك
حور : صقر
انا : اه صح أنا اللي قايله طيب بصي هاجي اتغدي معاكي انهارده هتحضريلنا ايه بقي
حور: نفسك فايه يا عيوني و انا اعملهولك
انا : اي حاجه من ايدك حلوه يا حياتي
حور : خلاص هعمل مكرونه بالبشاميل و جوزين حمام و شوية كوارع كده تأزأزهم
انا : **** يخليكي ليا يا حياتي
هقفل انا بقي عشان اكمل شغل
حور : خلي بالك من نفسك
انا : حاضر ي عمري
قفلت معاها و لقيت يوسف داخل
يوسف: محمد الحق في حد عمل اتاك علي اكبر بنك ف سوسيرا
انا : محدش عارف هو مين لسه
يوسف : لا بس حصل عليه تتبع من أكبر الحكومات
انا : متقلقش مش هيعرفوا يمسكوه
يوسف : مالك متأكد كده ليه
انا : عشان أنا اللي عملت الهجمات دي
يوسف : انت اتجننت يلا عايز تسرق بنك
انا : هو لما جالك الخبر مجاش كامل ولا ايه أنا مكنتش بهاجم البنك عشان اسرقه أنا حاطط طعم عشان اقدر اوصل لجماعة الوطواط و فيه واحد بلع الطعم ده بس طلع ذكي و قفل جهازه و حرقه قبل ما أوصله
يوسف : يا ابن اللعيبه طب مش تقولي
انا : سيبها بظروفها و بعدين هو انت اللي قولت لصقر يروح لمراتي
يوسف : اه عشان يطمنها احنا مكناش نعرف انك هتفوق بسرعة كده
انا: تمام هو فين دلوقتي
يوسف : معرفش المفروض أنه كان جاي المستشفي
انا : وهو يعرف مكان المستشفي منين
يوسف : بطل غباء ما أنا اللي قولتله
انا : تمام
و نزلت فطرت كان الساعه وصلت واحده كلمت غالي
انا : الو
غالي : فيه حد يرن علي حد ف الوقت ده
انا : أنا استنيت المزه اللي عندك تمشي عشان اعرف اكلمك
غالي اتخض : و انت عرفت منين اني كان معايا مزه
انا : عيب عليك يا غالي ده أنا محمد المهم عاوزك ف موضوع
غالي : انت كان ليك عندي خدمه اؤمر
محمد : ميأمرش عليك ظالم تعالي نتقابل ف المكان (******) كمان ساعه
غالي : ماشي تمام
هنا يا صديقي تسأل انت عرفت منين أن هو كان معاه مزه
فلاش باك صغير
لما خدت رقم غالي عشان اعرف أوصله بعد كده بعتله علي الواتس استيكر و هو زي المغفل داس عليه بس كده
(ممكن ميكنش مغفل بس عشان هو فاكر اني محامي بس )
قمت لبست و نزلت سحبت اتنين مليون من البنك و روحت استنيته ف المكان
غالي : يعني مش خايف اموتك بعد ما خدت اللي انا عايزه منك
انا : ازيك يا غالي و ازيك يا فينوم بص أنا عارف انك ممكن تعمل اي حاجه لانك ببساطه خاين بس أنا مش غبي بص عامة ده مش وقت كلام خد الشنطة دي فيها اتنين مليون حق المعلومه اللي هاخدها منك
غالي : عايز ايه
انا : القيادات بتاعت جماعة الوطواط
غالي : سهله بس هتعمل بيهم ايه انت مش قد الناس دي
انا : ايه خايف عليا و لا خايف مني عامة انت دورك لسه مجاش الدور دلوقتي عليهم هما اساميهم ايه بقي
غالي : قالهم زي ما أنا قولت ف الجزء التالت
( قائد جماعة الوطواط هولاكو ايطالي من اصل نيجيري اسمراني زنجي ٣٧ سنه ١٩٣ سم ضخم ١٠٠ك تشوفه تحس انك شايف الجحيم وحش واقف قدامك جسمه كله علامات و ندوب شغال ف تجارة اثار و عبيد ) (لويس فرد من أفراد الجماعه من فرنسا شخص هادي ولكن ده هدوء ما يسبق العاصفه ٣٣ سنه ١٧٩ سم ابيضاني رفيع ٧٠ك لما تشوفه تحس انك شايف عيل فافي من بتوع فرنسا بس ايه ده لو اتعصب بيقلب شخص تاني خالص تاجر هيروين و كوكايين ) ( طوكيو ٢١ سنه ١٦٢سم ٥٨ك اسبانيه حته فلات انما ايه صاروخ بتعشق هولاكو و هي اصغر تاجرة سلاح ف العالم ميغركش جمالها الفتاك ده انما هي ممكن تموت اي حد عادي )( اخر واحد فيهم و هو المجهول ده بقي اللي كان صدمة بالنسبه لي »» صقر ايوه صقر هو الشخص المجهول و ده بيفسر ليه حصل هجوم علي المستشفي وليه تدريباته ضعيفه عامة )
انا : انت متأكد من الناس اللي انت قولتها دي
غالي : عيب عليك يا برنس
انا : تمام ليك شنطة زيها لو طلع كلامك صح
دلوقتي بقي رن علي صقر و قوله يجيلك هنا و اول ما يجي امشي انت
غالي : تمام
مكالمة بين غالي و صقر
غالي : ازيك يا برنس
صقر : عاوز ايه و بترن ليه
غالي : عاوزك ف موضوع مهم فشخ ف المكان (*****)
صقر : نص ساعه و ابقي عندك
صقر قفل مع غالي و راح كلم شخص
صقر : طلب أننا نتقابل ف المكان ده (******) أنا مش مرتاح
شخص : تمام روح و احنا هنبقي مستنينك برا متقلقش
صقر : تمام
و نزل صقر راح للمكان ولكنه اتفاجئ لما لقاني أنا اللي هناك
محمد : كنت حاسس و**** ان فيه حاجه غلط
المجهول : عيب عليك يا برنس هو أنا اي حد بس عرفت منين
انا : لما ساعدت غالي طلبت منه كل اللي معاه ف المنظمه قالي علي كله ف أنا مصدقتوش قولت عايز يوقع بينا و خلاص بس لما فكرت فيها قولت ازاي واحد فاجر ف فنون الدفاع عن النفس زيك يعلمني وحش اوي كده و تدريباته تبقي ضعيفه اوي كده و لما دورت وراك عرفت كل حاجه
المجهول بيصقف : جامد طول عمرك زكي و كنت متأكد انك الوحيد اللي هتعرف تكشفني
انا : عيب عليك .. مكنش نفسي تخلص كده يا صحبي
المجهول : مش هتخلص متقلقش لسه الوقت بينا كبير ولا ايه يا حاوي
انا : هنشوف يا صقر
و هنا بقي دماغي وقفت عن التفكير لما لقيت المشير محمود داخل علينا
المشير محمود : بصراحه ملعوبة يا محمد بس اتأخرت شوية علي ما عرفت
انا : أنا مش فاهم حاجه
المشير محمود افهمك أنا
صقر عميل ف المخابرات عندنا و خد التقيله صقر يبقي ابن اخويا
انا : احا انت بتتكلم جد
صقر انت اللي عمرك ما سألت عن اسمي كامل صقر السيد السقا
انا : طب معلش بس سؤال لما انت معانا ليه بعتت ناس علي المستشفي تموتني
صقر : عشان أنا متراقب منهم و هما شاكين فيا ف لازم اديهم معلومة عشان ينزلو من علي دماغي
انا : بس أنا كنت ممكن اموت
صقر : طب ب**** عليك العيال اللي انا بعتهم دول يموتوا فرخه ده عيال هفء خالص
انا : ما العيال الهفء دول قتلوا العملاء B T K
صقر : هما اللي ضعاف ف استخدام الأسلحة مش مشكلتي عامة كويس انك قدرت توصلي
انا : بس انت عرفت منين حوار الحاوي ده
صقر : مش انت اللي لسه عامل هجوم علي بنك سويسرا باسم الحاوي
انا : اه و انت عرفت منين
صقر : أنا الجهاز اللي كان بيعملك تتبع و انت قدرت توصله
انا : بس الجهاز ال IP بتاعه كان ف ايطاليا
صقر : مش انت لوحدك اللي بيعرف يعمل طعم ولا ايه
انا : يابن اللعيبه
المشير محمود : يلا بينا نروح علي القاعدة
و احنا راكبين العربيات
انا : بس انت اتعلمت الحاجات دي كلها أمتي يا صقر أنا كنت فاكرك جسم بس
صقر : أنا عارف كل الحاجات دي يا محمد لان عمي علمهالي كلها اه صحيح و انت ف الديب ويب مش لقيت اسم شخص مطلوب اسمه الجن
انا : اه لقيته بس مدورتش وراه
صقر : عارف بقي مين الجن ده
انا : لا لاني مدورتش وراه
صقر. : ولو قعدت تدور من هنا للسنه الجايه مش هتقدر توصله لان الجن اسم علي مسمي هو شايفك بس انت مش شايفه هو يقدر يوصلك بس انت متقدرش توصله
انا : مين الفاجر ده بقي
صقر : يوسف ?
انا اتصدمت : احا انت هتهزر
صقر : و**** ما بهزر لما نوصل اسأله بنفسك
انا : ثانيه بس واحد بالجبروت ده مين بقي اللي علمه
صقر : احسن هاك ف العالم حاليا
انا : مين بقي
المشير محمود : ملوش لازمه الكلام ده يا صقر
انا : فيه اي يا باشا هو أنا مش معاكو ولا ايه
المشير محمود : كله ف أوانه يا محمد .
بعد ما رحنا القاعدة جه الكلام كالآتي
انا : كده صقر مينفعش يرجع الجماعة تاني
المشير : اكيد
صقر : خلاص هفضل هنا و اتابع الدنيا من هنا
انا : خلصانه انا هنزل بقي اروح لمراتي لأن بقالي كتير مشوفتهاش
انا نزلت خدت عربيتي و طلعت علي الشقه بس كنت حاسس ان فيه حاجه غلط لان الدنيا هاديه اوي اول ما طلعت فتحت الباب و دخلت لقيت مراتي مربوطة و لازقين لزق علي بوقها
انا : مين اللي عمل فيكي كده
طوكيو : أنا من فعلت
انا : و انت مين يا كسمك
طوكيو : انا طوكيو
(انا افتكرت غالي و اللي قاله)
انا : طب مش خايفه تيجي هنا لوحدك
طوكيو : لا احد يستطيع لمسي ف كيف سأخاف
انا : لا بجد تصدقي خفت?
طوكيو : ليكن في علمك إذا تحركت خطوه واحده سوف اقتلها
انا : هي ملهاش دعوه سيبيها تمشي و الكلام معايا
طوكيو : إذا انت تخاف عليها لهذه الدرجه
انا : اه اصل هولاكو مش احسن مني عشان يجي مع حبيبته لحد هنا ولا ايه يا برنس
هولاكو طلع من الاوضه : يبدو أنه ليس سهلاً
انا : عيب عليك يا وحش بس بقولك ايه الاحسن ليك و للسنيورة بتاعتك انكو تمشوا دلوقتي عشان مش ازعلكو
هولاكو بيضحك: و كيف ستقوم بذلك و انت وحدك و نحن معا و معنا هذه الجميله
طوكيو : ماذا قلت عليها ?
هولاكو : لما أقل شيء
انا : ههه اوعي الرجاله بتاعت اليومين دول بص يا هولاكو انت طوكيو لو مش مشيتو دلوقتي صدقوني هزعلكو جامد
هولاكو: إذا فلترينا كيف ستفعل ذلك
انا ركزت جامد و غمضت عيني و لسه بتحرك لقيت طوكيو قطعت رقبة حور
انا من الصدمة وقعت علي ركبتي و عيني بتدمع
كانو هما بيضحك أنا اتعصبت جامد لدرجة اني كسرت صوابع ايدي من كتر ما قرصت عليهم و بدأت جولة من الرزع جريت علي هولاكو رحت رازعه بونية ف وشه و طوكيو حاولت تضربني برجلها بس صديت رجلها و لسه هضربها لقيت هولاكو رزعني بالرجل أنا رحت ماسك هولاكو و نازل بيه علي الارض و شغال بواني ف وشه و طوكيو بتحاول تبعدني عنه معرفتش راحت مطلعه المسدس بتاعها وراحت ضرباني طلقه ف كتفي و انا وقعت من فوق هولاكو و هي قومته و سندته علي كتفها
طوكيو : سنعود مرة أخري ايها المصري و لكن هذه المره ستكون نهايتك
انا وقعت علي الارض و مش كنت قادر اتحرك قعدت ازحف لحد ما رحت عند حور و فكيتها و خدتها ف حضني و قعدت اعيط
مسكت تيليفوني وكلمت يوسف
انا : تعالالي علي البيت و رحت قافل ف وشه
يوسف قاعد مع المشير محمود و مع صقر
يوسف : محمد قالي تعالالي علي البيت و قفل
صقر : غريبه اول مره يعمل كده
يوسف : بس الغريب اكتر أن صوته كان مبحوح شوية
المشير محمود : قوموا روحوا بسرعة ليكون حصله حاجه
و نزله ركبوا العربيه و مسافة السكة كانو وصلو عندي
اول ما طلعوا لقوا الباب مفتوح و لقوني قاعد علي الارض و دراعي عمال ينزف و شايل مراتي و هي كلها ددمم
يوسف مخضوض : احا هو ايه اللي حصل هنا
يا صقر هات بسرعه شنطة الاسعافات وتعالي
و يوسف جالي
يوسف : محمد قوم تعالي
انا : مينفعش اقوم يا يوسف حور هتاخد برد
يوسف بيعيط : قوم يا صحبي متخفش هجبلها بطانية و قام جاب بطانية من جوا و غطا بيها حور و قوم محمد و قعده علي الكنبه و صقر طهرله الجرح و ربط ايده و يوسف كلم المشير حكاله علي كل حاجه و جت عربية إسعاف شالت حور و يوسف عمل تجهيزات الدفن و دفنوها ف قبر آل حمد ****
محمد قعد ف صدمة نفسية مش عارف يفوق منها قعد حوالي تلت ايام مبيعملش اي حاجه من الصدمة و اول ما فاق من الصدمة اتحول مبقاش محمد اللي نعرفه بقي الحاوي ?...
يتبع.
الجزء الثامن
الحاوي يعني ايه الحاوي يعني واحد بيحوي شئ يعني بيمتلك شئ
الحاوي كتب اسمه صدفه و لكن دي مبقتش صدفه لانه بقي اسم علي مسمي
بعد اللي حصل لمحمد و الصدمة النفسيه اللي اتعرضلها قرر أنه خلاص مش هيقعد ساكت
محمد مسك اللاب بتاع و دخل علي الديب ويب و كلم شخص علي الديب ويب اسمه فوكس
الحاوي : ازيك يا فوكس
فوكس : كويس يا حاوي و انت
الحاوي : مش كويس يا صحبي الدنيا باظت عندي
فوكس : ما أنا قولتلك تعالي و انا احميك و اعلمك كل اللي انت عايزه
الحاوي : هو أنا أعرف انت مين ولا انت فين
فوكس : اول ما تقول موافق هعرفك أنا مين و انا فين
الحاوي : تمام موافق يا فوكس
فوكس : تمام هتجيلي علي المكان ده (******) و متستغربش بس لما تشوفني
الحاوي : تمام ساعة و هكون عندك
قام الحاوي و لبس الطقم التمام و خد سلاحه و لبس ساعته و دبلته و نزل
بعد حوالي ساعه الا ربع كان وصل و دخل المكان و نده بصوت عالي يا فوووووكسس
فوكس : أنا هنا اهو يا محمد
اتصدمت : انت انت يا سيادة اللواء
اللواء صلاح زكريا : ايوه انا يا محمد
انا : طب ازاي
اللواء صلاح : و انت بتكلم صقر قالك أن أخطر هاكر ف العالم هو اللي درب يوسف صح
انا : اه استني مش تهزر هو قصده عليك انت
اللواء صلاح : ايوه يا محمد أنا أنا الهرم
انا : اومال ايه فوكس ده
الهرم : اسم حركي عشان متعرفنيش بس
انا : طب أنا مستعد اني اتعلم علي ايدك بس تعلمني أساليب الهجوم بس لان مش فاضل غيرها اللي متعلمتهاش واللواء مختار مصاب و مش هيعرف يدربني
الهرم : سيبك منهم بقي و تعالي كده وريني علموك ايه
و بدأ اللواء صلاح يهاجمني (و متنساش يا صحبي أنه كان ف حراسة الرئيس و دول مش بيهزوا) و ابتديت اركز عشان اشوف اي نقطة ضعف هو هيظهرها و لقيته ف الاول فاتح كل الثغرات ليا عشان اضربه فيهم بس أنا حسيت ان فيه حاجه غلط ف ضربت رجله الاول و بعدين رجله التانيه و بعدين ف بطنه و بعدين وشه
اللواء صلاح : طب ما انت ذكي اهو زي ما قالولي عنك
انا : هو ليه حضرتك فتحت دفاعاتك
اللواء صلاح : عشان اشوف انت هتطمع وتضرب وشي الاول ولا هتمشي بالتدريج
انا : انا فعلا حسيت ان فيه حاجه غلط عشان كده مرضتش اضرب ف الوش علطول
اللواء صلاح (هقول الهرم علطول عشان اسهل) : طيب سيبك دلوقتي من البدني عشان قدامك كتير و تعالي للهاك انت قدامك من دلوقتي عد ساعتين تحاول تخترق الانتربول من غير ما يوصلولك
انا : انت بتهزر صح
الهرم : و انا ههزر معاك ليه يلا
انا : تمام
وبعد حوالي ساعة ونص كنت قدرت اخترق الانتربول و كان فيه معلومات كتير اوي مهمه و كنت عايز اخدها بس الهرم مرضيش
الهرم : اول درس تتعلمه مش لازم استفاد من الهجوم
انا : اومال أنا بعمل الهجوم ليه
الهرم : عشان اسمك يبقي معروف كده
و فتح شاشه تليفزيون علي قناة اخبار ولقيت الدنيا كلها بتتكلم عن الحاوي اللي قدر يخترق الانتربول ف ساعه و نص
انا : بس كان فيه معلومات مهمه
الهرم : بس لو كنت خدتها كنت هتتكشف عشان هيعملوا تتبع للمعلومات و هيجيبوك من قفاك
انا : طيب هتعلمني بقي
الهرم : تعالي طيب
بص اللي انت عملته جميل و كل حاجه بس بطيء و يقدروا يكشفوك بسهوله
انا : طيب انصحني اعمل ايه
الهرم : لازم تظبط دفاعك الاول لازم تأمن نفسك عشان علي الاقل لو معرفتش تكمل الهجوم محدش يعرفك
انا : هو ليه كل ده بيحصل معايا
الهرم : يعني ايه مش فاهم
انا : يعني ليه انا دايما اللي بتضرر ليه مثلا مش يوسف ولا اللواء مختار ولا اي حد من الناس دي
الهرم : يوسف عشان أنا بحميه بس ف مره و هو بيعمل اتاك علي جهاز حد من الوطواط قدر يسحب من جهاز يوسف معلومه مهمه جدا و هي أن ليه واحد صحبه اسمه محمد و قدروا يوصلولك و هنا يوسف بدأ يحس بالذنب ف طلب من الناس تدربك و أنت بقيت قدامي اهو
انا متعصب : يعني كل ده بسبب ابنك
الهرم: اه
انا عينه بتطلع شر : يعني أنا مراتي ماتت بسبب ابنك
الهرم : للاسف اه
انا بجري عليه : هقتلك انت و ابنك
الهرم : اهدي عشان نعرف نتكلم
انا بحاول اضربه : أكتر انسانه حبيتها اكتر انسانه غلبانه ماتت بسببك انت و ابنك
الهرم بيصد ضرباتي : انت فكرك أنا قولت هعلمك ليه هااا هعلمك عشان تاخد حقك من اللي دبح مراتك قدامك هعلمك عشان تعرف العالم كله مين هو الحاوي
انا ابتديت اهدي شوية : بص هما شهر بالكتير اكون خلصت التدريب
الهرم : و ف أقل من كده كمان
انا : و تطلعلي جواز سفر بجنسيه تانيه و عليه كل التأشيرات اللي هحتاجها و لو تعرف خليه جواز دبلوماسي و خلاص
الهرم : صعبه شوية بس حاضر
انا : تمام كده نبدأ بكرا بقي عشان عايز أنا عايز انام
الهرم : طب تعالي هنروح المكان اللي هنقعد فيه
انا : تمام يلا
و طلعنا ركبنا عربية الهرم و كانت عربية GTR سوداء ضد الرصاص الصراحه عربية فاجره
و احنا ماشين محدش فينا اتكلم أول ما وصلنا نزلت اشوف المكان لقيته قصر عادي
نزلت مع الهرم و دخلنا القصر
الهرم : اطلع شوفلك اوضه من اللي فوق و نام فيها
انا : تمام
و طلعت دخلت اوضه و رحت ف النوم
الهرم علي الديب ويب بعد ما أنا طلعت بيكلم واحد اسمه الفرعون ( و ده بيدل علي أنه بيعشق الحضارة المصرية )
الفرعون : ماذا تريد ايها الهرم
الهرم : خدمة صغيره
الفرعون : ما هي ..؟
الهرم : جواز سفر اجنبي دبلوماسي
الفرعون : هل تمزح معي
الهرم : اكيد لا و بعدين مش صعبه عليك يا فرعون
الفرعون : حسنا حسنا ولكن ماذا سأستفيد أنا
الهرم : اللي انت عايزه
الفرعون : حسنا اريد قطعة اثار مصرية
الهرم : انت هتهزر ياعم
الفرعون : لما سأمزح معك اريد قطعة اثار مصرية
الهرم : مش هعرف اطلعها برا البلد
الفرعون : صاحب الجواز يستطيع ذلك لأنه جواز دبلوماسي
الهرم : تمام اتفقنا
الفرعون : ولكن احذر إذا لم تعطني ما طلبت سأبلغ عن صاحب الجواز
الهرم : خلاص ياعم قولنا اتفقنا و متحاولش تلعب معايا عشان انت عارف انا مين كويس و ممكن اعمل ايه
الفرعون : حسنا لقد اتفقنا متي تريد هذا الجواز
الهرم : بعد اسبوع من دلوقتي
الفرعون : حسنا اسم صاحب الجواز
الهرم : حاجه علي ذوقك لواحد حبيبي خلي بالك
الفرعون : إذا سأضع له اسما جميلا
الهرم : ده العشم بردو يلا سلام
الفرعون : إلي اللقاء ايها الهرم
و بعد ما خلص مع الهرم دخل نام هو كمان
اليوم اللي بعده الصبح كنت صحيت و بعمل شوية تدريبات ضغط و كارديو و نزلت لفيت حوالين القصر شوية لحد ما لقيت الهرم قدامي
الهرم : اهدي يا وحش مش كده
انا : اتعودت خلاص
الهرم : تمام تعالي معايا يلا
انا : هنروح فين
الهرم : مش هنروح ف حتة
انا مستغرب : ازاي يعني هنتدرب فين
الهرم : هنا
انا : ازاي بقي
الهرم : بص يا سيدي المكان ده فيه شبكة واي فاي سريعة جدا جدا لان ده المكان اللي بشتغل منه و كمان انا طلبت من القيادات أنها تعملي مكان للتدريب البدني ف عمله ليا دور تحت الارض فيه كل اللي هحتاجه
انا : ازاي بس أنا مخدتش بالي أن فيه اي مكان بينزل تحت الارض
الهرم : هو يعني مكان زي ده المفروض يبان
انا : عندك حق
و بدأنا التدريب أنا و الهرم الاول علي الهاكينج و هو قاس مستوايا ف الدفاع الاول و قدر يخترقني بسهوله وقبل كده اختبر مهاراتي ف الهجوم لما قالي اخترق الانتربول
الهرم : انت هجومك قوي بس دفاعك عيان اوي
انا : طب اعمل ايه
الهرم : لازم تاخد بالك من دفاعك اكتر الدفاع اهم من الهجوم عشان لو الهجوم فشل مش يعرفوا يوصلولك و لو الهجوم نجح بردو مش يعرفوا يوصلولك
انا : طيب اعمل ايه بردو
الهرم : أنا هكلم يوسف و انت حاول تخترق جهازه و هو طبعا مينفعش يخترق جهازك
انا : تمام
و بدأت أنا و يوسف و كان سهل عليا اني اخترقه بس هو عرف مكاني
الهرم : ياض بطل غباوة و ركز يلا تاني
و جربنا تاني بس المره دي ركزت علي دفاعي و سبت الهجوم خالص و محدش فينا عرف يخترق التاني
الهرم : يبني هو يا ابيض يا اسود معندكش رصاصي خالص
ساعتها انا خدت بالي من حاجه اني اخلي شوية دفاع و شوية هجوم قولت اجرب و فعلا قدرت اخترق يوسف و هو معرفش يحدد مكاني
الهرم : اخيرا فهمت
انا : اه فهمت تسلم يا هرم
الهرم : لسه بدري يا برنس
دلوقتي روح اخترق الانتربول تاني بس خلي بالك لان المره اللي فاتت أنا اللي كنت بدافع عنك
انا ببلع ريقي : تمام يلا
و المره دي قعدت حوالي ٣ ساعات عشان مركز علي كذا حاجه و خدت كذا معلومه مهمه و اختفيت من علي الانترنت
الهرم : سحبت معلومات المره دي يعني
انا : مش لازم كل مره الهجوم يبقي وراه مصالح بس المره دي أنا محتاج المعلومات
الهرم : محتاجها ف ايه
انا : هتعرف بس شوية كده
الهرم : تمام يلا كمل انهارده و لحد اخر الاسبوع هجيبلك كل يوم واحد تجرب معاه و الاسبوع الجاي كله معايا
انا : خلصانه بكرا هبقي مع مين
الهرم : صقر
انا : انت بتهزر هو صقر هاك
الهرم : و اقوي منك و من يوسف
انا : تمام نبقي نشوف الحوار ده بكرا و كملت مع يوسف لحد اخر اليوم مره هو يكسب و مره أنا اكسب و كنت عمال اجرب كذا حاجه
اليوم خلص و دخلت انام
تاني يوم الصبح لعبت بردو شوية ضغط و كارديو و نزلت ادور علي المكان اللي هنزل منه للدور اللي تحت اكتشفت أن المكان الوحيد اللي مدخلتوش هي اوضة الهرم ف استنيت لما صحي و نزلي
انا : يلا عشان ننزل تحت
الهرم : عرفت المكان
انا : الاوضه الوحيده اللي مش دخلتها اوضتك
الهرم : بس النزول مش من اوضتي اوضتي ف الدور التاني ازاي هتنزل تحت الارض
انا قعدت افكر طب ازاي هننزل تحت
الهرم : شايف الزراير دي (شاور علي زراير كهربا ف الحيطه )
انا : اه مالها
الهرم : ركز فيها كويس
انا ركزت علي المنطقه اللي فيها الزراير حسيت ان الحيطه فيها حاجه ف رحت بحسس عليها كده لقيت ان الحيطه بتتحرك بس مش كلها تحت الزراير بس و لقيت زرار بعد ما لفيت الحيطه دوست عليه ظهر باب ف جنب المكتب بتاعه اللي ف الدور الاول ( هو أنا مش وصفت القصر آسف يا رجاله بس أنا قولت قصر عادي يعني دورين الدور التاني عشان تطلعه فيه سلمين واحد علي اليمين و واحد علي الشمال الاوض ف الدور التاني و الدور الاول فيهم المطبخ و حمام الضيوف و الصالون و المكتب بتاع الهرم اللي يعتبر ورا سلم من السلالم اللي هو علي الشمال )
المهم لقيته ظهر و عرفت ازاي انزل بس ناقص حاجه أن الباب كان محتاج باسورد
انا : يا هرم الباسورد ايه
الهرم : معرفش
انا : انت هتهزر ياعم الباسورد ايه
الهرم : صدقني معرفش
انا : اومال بتفتحه ازاي
الهرم : بخترقه
انا : طب اخر مره اخترقته الباسورد كان ايه
الهرم : الباسورد بيتغير كل ساعه
انا : وليه الخيلة الكدابه دي ثواني اجيب اللاب بتاعي و اشوف هعرف افتحه ولا لا
طلعت جبت اللاب و نزلتله و قعد احاول افتح الباب معرفتش و الساعه خلصت و اتغير الباص ف انا قعدت أحاول من الاول
الهرم : ايه يا محمد الموضوع مش بالصعوبه دي
انا : استحالة ده يكون سيستم عادي
الهرم : انت عندك حق فعلا ده مش سيستم اصلا
انا مستغرب : اومال ايه يعني
الهرم : صقر هو اللي بيمنع اختراقك للباب
انا : طب مقولتش ليه من الاول
الهرم : عشان انت المفروض تكتشف بنفسك
انا : تمام خليني بقي اركز مع الواد البيض ده عشان شكله تقيل
الهرم سابه و دخل يعمل قهوه
الهرم بصوت عالي : اعملك قهوه معايا
انا : اه ياريت
و بعد تمن دقائق كانت القهوه جت
و انا قاعد بحاول كذا محاوله معاه بس مش عارف
الهرم : طب ما تجر.....
انا وقفته : سيبني احاول أنا من غير ما تتكلم أنا عندي طريقة اقدر الاعب بيها صقر لان انت تقريبا قولتله أنا عملت ايه امبارح مع يوسف و الطريقة بتاعتي عشان كده كنت بجرب مع يوسف امبارح طريقة تاني و انا مع يوسف كنت باقعد شوية اتاك و شوية دفاع ايه رأيك بقي اني هلعبها معاه شوية دفاع و هختفي و شوية دفاع و هختفي
الهرم : طب ما انت كده مش هتحرز اي تقدم
انا : ليه هو حد قالك اني هبقي قائله اني هعمل حاجه
الهرم فهم : اه يعني انت عايز تقفل و تفتح تعمل اتاك سريع و تقفل و تفتح تعمل اتاك سريع و كل اتاك من دول ب IP مختلف عشان مش يعرف يوصلك
انا : بالظبط كده انت مش اي حد بردو و فاهم
الهرم : و انت طلعت ذكي زي ما الكل بيقول عنك
المهم أنا خلصت المهمه بتاعتي ف حوالي نص ساعه و قدرت افتح الباب و نزلنا أنا و الهرم ف الدور اللي تحت بس قعدنا ننزل شوية حلوين نزلنا سلم طويل فشخ
بعد ما وصلنا لقيت أن المساحه تحت كبيره اكبر بكتير مما كنت متوقع بس اصغر بكتير من القاعدة العسكرية مساحته حوالي ٢ ونص او ٣ كيلو
المهم نزلت تحت و لقيت أجهزة جيم و حمام سباحه مساحته صغير يعني حوالي ٢٠٠ متر و ١٣ متر عمق ?
و لقيت تراك زي بتاع الاولمبياد كده قعدت الف عليه شوية
و خلصت لقيت الهرم مستنيني
الهرم : خلصت لف
انا : اه يلا بينا نبدأ
الهرم : بص ياعم بقي عشان الموضوع سهل بس محتاج تركيز كل اللي مطلوب منك هتقفل عينك و تهاجمني و انا مش هصد الضربه بس هقعد اتحرك كتير
انا : هو انت بشم من علي ضهر ايدي هعرف منين مكانك
الهرم : عندك طريقتين الطريقة الاولي و هي السمع و الطريقة التاني و هي التخمين
الطريقة التانيه مفيده بس و انت مفتح الطريقة الاول مفيده و انت مغمض
المهم يلا بينا و البس دي علي عينك يلا ( حتة قماشه سوداء استحالة تشوف من وراها ) و بقيت احاول اهاجم عن طريق التخمين
الهرم : ركز و سيبك من الهبد و التخمين أنا لابس جزمة صوتها عالي عشان تعرف تحدد مكاني
و بدأت اركز علي صوت رجله و اركز اني مفقدش التوازن بتاعي و بدأت اهاجمه بس براحه عشان اعرف أنا حددت صح ولا لا و بعد كذا محاوله قدرت اني اخبطه مره و اتنين ورا بعض بس بردو مش احسن حاجه
الهرم : خلاص كفايه كده انهارده و اطلع حاول تخترق جهاز صقر
انا : تمام هطلع و اشوف هعرف ولا لا
الهرم : لو ركزت هتعرف
انا تمام
و طلعت غسلت وشي و كلت عشان مفطرتش اساسا
و مسكت اللاب بتاعي و قعدت ادور علي جهاز صقر و ادور علي ال IP بتاعه و قعدت كتير فشخ و لحد ما وصلتله و دي كانت الخطوه السهله الخطوه الصعبه بقي هي أني اخترق جهازه عشان هو عارف كل الطرق التقليدية ف لازم اجرب معاه طرق مختلفه و كمان الهرم مش قايله اني هخترقه ف ده حلو ليا عشان مش ياخد احتياطاته المهم بعد حوالي أربع ساعات كنت قدرت اخترق جهازه و رحت قولت الهرم
الهرم : اتأخرت ليه
انا : عقبال ما وصلت لIP الجهاز بتاعه
الهرم : مش كده وبس و كمان خدت وقت ف اختراق الجهاز
انا : هو مأمن نفسه كويس
الهرم : هو انت فاكرها سهله يبني الهاكينج صعب جدا و خصوصا مع ناس محترفه و جماعة الوطواط مش بس محترفين لا عددهم كبير يعني لو عملوا هجوم مشترك عليك هتتهان يلا اطلع نام دلوقتي
انا : تمام
و طلعت و انا محبط شوية بس قولت مخدش الكلام بسلبية اخده بإيجابية لاني بتعلم
و طلعت مسكت الفون بتاعي شوية و قعدت عليه اقلب ف صوري أنا و حور ??
و قعدت اقلب شوية ف الويب لحد ما لقيت موقع جامد منتدي العنتيل احسن منتدي عالكوكب و الناس اللي عليه ناس محترمة و جامده
و دخلت نمت
و صحيت الصبح حسيت اني زهقان شوية من الروتين ف عملت التدريب الصباحي بتاع كل يوم شوية ضغط و كارديو و جريت شوية و رجعت خدت دش و لبست بنطلون بيچ و سويت شيرت اسود و نزلت و افتكرت أن عربيتي مش معايا احنا جينا بعربية الهرم فطلعتله
انا : بقولك يا هرم محتاج عربية عشان عربيتي مش هنا
الهرم : انت ليك عربية هنا كده كده اطلع من الفيلا و ادخل شمال هتلاقي جراچ فيه عربيتي و عربية ليك و خد مفتاحها اهو
انا : تسلم يا غالي و شكرا علي الهدية دي
و نزلت اشوف جايبلي عربية نوعها ايه و اتفاجئت بصراحه
استون مارتن فانتاج سوداء مطفية متعدلة
الهيكل كله ضد الرصاص و الألغام و الازاز ضد الرصاص و حاجه عظمة من الاخر
خدت العربية و نزلت لفيت بيها شوية و طلعت علي كافية كنا بنقعد عليه دايما أنا و حور و لقيت هناك صحبتها زينب و دخلت قعدت لوحدي
زينب جاتلي و سلمت عليا : ازيك يا محمد
انا : ازيك يا زينب اتفضلي اقعدي
زينب : لا مش عايزه ازعجك أنا قاعده جنبك هنا لو عزت
انا : لا مش ينفع ازاي بس تعالي اقعدي
زينب : خلاص ماشي ثانية بس اجيب الشنطة و التيليفون
انا : تمام
راحت جابت الفون و الشنطة و قعدت معايا
انا : بقولك ايه أنا مكلتش حاجه هتاكلي معايا
زينب : عادي اللي انت عايزه
انا : خلاص يبقي تأكلي معايا و بعتت واحد من الاستيور اللي ف المكان يجيبلنا اكل و اديته الكارت راح اشتري الاكل و جه و طبعا أنا بيجيلي كل المعاملات علي البنك و لقيت أنه مخدش فلوس و رجع بالاكل و الكارت ( الناس دي غلبانه لو صغير بيبقي عشان يساعد أهله و لو كبير بيبقي عشان يصرف علي أهله ف مش تكسره و تحسسه انك احسن منه لأنه احسن منك بمراحل مش تقعد و تحط رجل علي رجل و هو شغال جنبك و بردو الويتر اللي بياخد منك الاردر كلمه كويس و اقعد عدل لحد بس لما يمشي ابقي اعمل اللي انت عايزه ارحموا من في الارض ) و اديته ٢٠٠ جنيه ليه و ٢٠٠ جنيه تبس
و قعدنا ناكل و بعد ما خلصنا الاكل طلبنا تحلية من الكافيه هي طلبت وافل نوتيلا موز و ريد بول و انا طلبت وافل لوتس و اسموزي اناناس و قعدنا كلنا و شربنا و هزرنا و خدت رقمها و اتفقنا نبقي ننزل تاني و قمت حاسبت بالكارت و رجعت للفيلا كانت تقريبا الساعة ٢ العصر لقيت فيه واحد مع الهرم أنا معرفوش
الهرم : حمد**** عالسلامه
انا : **** يسلمك
الهرم : اعرفك يا محمد اللواء عثمان مخابرات
انا : اهلا وسهلا يا سيادة اللوء
( اللواء عثمان اتغير من بعد اول مره قابل فيها يوسف و بقي هادي و اذكي من الاول بكتير و بقي يقدر يحلل شخصية اللي قدامه )
اللواء عثمان : اهلا يا محمد ازيك
انا : تمام تسلم
الهرم : ده الخصم التالت يا محمد انت دلوقتي هتطلع اوضتك و اللواء عثمان هيشتغل من هنا و كل واحد فيكو علي واي فاي غير التاني و أجهزة مختلفه
انا تمام يا هرم هطلع أنا و سبتهم و طلعت و جبت اللاب بتاعي و بدأت المعركة اللواء عثمان كان ذكي جدا و دارسني كويس و انا قعدت أحاول معاه مقدرتش بكل الطرق لحد ما اخترعت طريقة جديده قدرت بيها اني اخترقه بسهوله و نزلتلهم تحت
اللواء عثمان : انت عملت ايه
انا : دي طريقة جديدة
الهرم : تعرف انك الوحيد اللي قدر يستخدم الطريقة دي بعدي
انا اتفاجئت : هو انت اصلا استخدمت الطريقة دي قبل كده
الهرم ابتسم : عيب يا محمد أنا الهرم
انا : عندك حق انت مش سهل
و خلصت اليوم ف التدريب علي الهجوم و اتحسنت شوية عن امبارح و خلصت الاسبوع كله بتدرب علي الهجوم بس ف البدني و ف الهاك كنت بخترق منظمات و اخد معلومة او اتنين و اهرب قبل ما حد يعرف يوصلي لحد ما بقي اسمي محطوط مع الهرم ف اخطر اتنين هكرز ف العالم و بكده دي تكون اول خطوة خدها الحاوي عشان يقدر ياخد حقه تفتكره بقي هيقدر ياخد حقه ولا هيموت ولا هيعمل ايه ...
يتبع....
تحياتي الحاوي
الجزء التاسع
بعد ما خلصت الاسبوع قاعد مع نفسي بليل قبل ما انام
أنا : اعمل ايه و ابدأ ازاي حاسس اني متلخبط
نفسي : متلخبط ليه مش عايز تاخد حقك
أنا : طبعا عايز اخد حقي اعرف بس مين اللي ورا موت حور
نفسي : يبقي تعافر و تتعب و تكمل تدريبك للنهاية
و بعد شوية كلام مع نفسي نمت و صحيت الصبح و عملت تدريبي اليومي و رحت للهرم و نزلنا أنا و هو تحت الارض و بدأنا تدريب بدني و هو بصراحه طلع عنده خبره ف البدني مش عند اي حد علمني ازاي افكك متفجرات و اركبها و اصنعها من اقل المواد و علمني ازاي اقدر أحلل كل حاجه بتحصل حواليا و ازاي اقدر اسيطر علي الموقف و ازاي اقدر اتغلب علي عدد بسلاح و ازاي اقدر اتغلب عليهم من غير سلاح و بقيت ف مستوي تاني خالص علمني اكتر من لغة هحتاجها بعد كده منهم ( ماندرين و اللغة السواحلية و الماني و ايطالي و اسباني و برتغالي و فرنسي و عبري ) و قعدت معاه بدل ما كان اتفاقنا شهر قعدت اكتر من سنه بس ايه طلعت حاجه تانيه خالص
روحت البيت و دخلت الاوضه و قعدت شوية افكر هعمل ايه و كلمت واحد علي الدارك ويب
أنا : ازيك يا فرعون
فرعون : اهلا بك يا حاوي ماذا تريد
أنا : مصلحه
فرعون : مصلحة ايه
أنا : فيه عربية مش عارف اجبها مصر ف عاوزك تجبها و تسجلها باسم ماثيو لوثر ( اسمي ف جواز السفر الدبلوماسي) و طبعا رخصه دبلوماسيه و عايزها ف ايطاليا
فرعون : مش عايز بيض غنم و لبن العصفور بالمره
أنا : انت هتهزر ياعم
فرعون : انت اللي بتهزر ايه ده كله
أنا : اخلص كده و اتصرف انت قدها
فرعون : تمام تمام بس ايه المقابل
أنا : اللي نفسك فيه
فرعون : بص هقولك علي مكان مقبرة لسه محدش اكتشفها مقبرة من مقابر الاسكندر هتجبلي منها حتتين اشطا يابا
أنا : انت متاكد يسطا انك مش مصري اصلك اتعلمتها بسرعه يعني
فرعون : اتفقنا ولا ايه
أنا : تمام اتفقنا
فرعون : اشطا نوع العربية ايه
أنا : فيراري 296 GTP
فرعون : أنا بقول بردو الحاوي مش هيركب اي عربية تمام اتفقنا
خلصت كلام معاه و قومت خدت دش و لبست طقم عالرايق و نزلت جبت تيليفون جديد و طلعت علي مطعم ( معلش يا صحبي يا صائم انت مش عارف الحاوي مكلش اكل عدل بقاله قد ايه?)
ويتر : اتفضل يا فندم
أنا : بص عايز المنيو الشرقي كله و بيتزا و ماكن شييز
ويتر : حضرتك حابب حاجه معينه بالظبط
أنا : بص كوارع و عكاوي و كبده و كفته و سجق و شوية محشي ورق عنب و ساندويتش حوواشي و شاورما فراخ و شاورما لحمه و بطاية ثمبوثه و مكثرات بالرز المعمر ? و شوية سلطات و شوربة كده يعني
ويتر : حاضر عنيا يا فندم اتفضل حضرتك اقعد علي الطرابيزه دي و استني بس نص ساعة الاكل يجهز
أنا : احلي علي الاحلي ممكن بقي باسورد الواي فاي
الويتر : اكيد اكتب حضرتك (**********)
أنا : تمام
و قعدت شوية علي الفون و كلمت صقر و يوسف و قولتلهم علي مكاني عشان ياكلوا معايا و بعد حوالي تلت ساعه كان الاتنين وصلوا بس كان مع يوسف بنت
انا : ليكو وحشه يا رجاله
صقر : ما انت اللي مش راضي تطلع تفك عن نفسك
أنا : عشان أنجز يا صقر ما انت فاهم
يوسف : وحشني يا اخويا
أنا : و انت كمان يا جوو بس مش تعرفنا
يوسف : اه معلش محمد دي بسملة خطيبتي بسملة ده محمد اخويا اللي حكيتلك عنه
بسملة : ازيك يا محمد عامل ايه
أنا : كويس الحمد ***
( بسملة بنت جميلة و طيبه و فرفوشه و بيضا )(اوعي تكون مستني اوصفها لا يا صحبي مش ينفع احنا ف رمضان )
الاكل نزل
صقر : فيه ايه يبني ده كله
يوسف: اسكت الراجل ده مكلش من حوالي سنه اكل عليه القيمه
أنا : قوله و النبي يا جوو
أنا بشاور الويتر : بعد اذنك
الويتر : تحت امرك يا فندم
أنا : بتعملوا عصائر
الويتر : طبعا يا فندم اي عصير نفسك فيه
أنا : طب بص هتعمل عصير بلح رطب و معاه لبن و شوية عسل و كيوي بالعسل و اه نزلنا نص تيس و اربعه كيلو كفته كمان و شوفهم يشربوا ايه
الويتر: تشربي ايه يا استاذ
أنا : كلك ذوق الست الاول
الويتر : آسف يا فندم تشربي ايه
بسملة : عصير مانجا
الويتر : وحضرتك
يوسف : تمر هندي
أنا : ايه حلو ده اعملي معاه بالمره
صقر : أيس كوفي كلاسيك يكون معمول بقهوة اسبريسو
الوتير : تمام يا فندم
بعد ما الويتر مشي قعدنا ناكل
و بعد شوية و احنا بنتكلم طلعت اللاب بتاعي لقيت الفرعون باعت رساله
الفرعون : مكان المقبرة (*********)
أنا : تمام
و بعد ما خلصنا اكل و شربنا العصير
صقر : ناوي علي اي يا محمد
أنا : هكون ناوي علي ايه يعني خرااااب
يوسف: طيب هقوم اوصل بسملة و ارجعلكو تاني
أنا : تمام معاك العربيه ولا تاخد بتاعتي
يوسف : لا هات عربيتك عشان كنا بنتمشي و جينا علي هنا
أنا : ماشي امسك
أنا : صقر معاك سجائر
صقر : لا خلصت
أنا : طب اطلع هات علبتين ميريت
صقر : حد قالك اني الشغال عند اللي جابك.
أنا : اخلص يا صقر
صقر : ابعت حد من الاستف
أنا : حد قالك أنهم شغالين عند اللي جابونا
صقر : طب اسألهم
أنا : يبني مينفعش أنت اهطل الناس دي شغاله ف المطعم مش شغاله عند الجيستس
صقر : طب اسأل الويتر شوف هيقولك ايه
أنا : خلاص ياعم ده انت صداع
و ندهت علي الويتر
الويتر : تحت امرك يا فندم
أنا : اسمك ايه
الويتر : فاروق يا باشا
أنا : اتشرفنا يا فاروق أنا محمد من غير باشا ولا فندم
فاروق : اتشرفنا يا استاذ محمد
أنا : ممكن اطلب منك طلب
فاروق : اؤمر يا محمد
أنا : عاوز علبتين سجائر ممكن تبعت حد يجيبهم
فاروق : و ابعت حد ليه اروح اجيبهملك أنا
أنا : عشان مش تسيب شغلك يعني
فاروق : لا مش تقلق هروح اجيبهم و أجي علطول
أنا : تسلم يا رجولة و خد ٢٠٠ جنيه اهي روح هات علبتين
فاروق : عنيا يا محمد
و مشي فاروق و بعد أقل من خمس دقائق كان جه و جايب علبتين و جاي يديني الباقي
أنا : بتعمل ايه خدهم ليك دول
فاروق : بس دول كتير
أنا : ياعم كتير ايه بس دول ولا حاجه
فاروق : شكرا يا محمد
أنا : حبيبي أعملنا بقي واحده اسبريسو تربل و واحد موكا دارك و واحد قهوه مظبوط
فاروق : عنيا يا محمد
و مشي فاروق و جاب الحاجه كان يوسف جه و قعدنا ولعنا و بنشرب يوسف خد القهوه المظبوط و صقر الموكا و انا خدت الاسبريسو
يوسف : ها بقي فهمني ناوي علي ايه
أنا : الاول صحيح انت تعرف المكان ده (*******)
يوسف : اه اشمعنا
أنا : عندنا طلعه هناك
يوسف : هنعمل ايه
أنا : هنطلع اثار
يوسف : بس دي مش شغلتنا و ليها ناسها ليه نروح احنا
أنا : عشان دي حاجه تخصني بس
صقر : بس لازم ناخد معانا شيخ أو ساحر عشان. يعرف يفتح المقبرة عشان الخادم اللي بيبقي عليها
أنا : هتصرف أنا ف الحوار ده
و طلعت اللاب و كلمت فرعون
أنا : يا فرعون
فرعون : ايه يا برنس
أنا : عاوز ساحر
فرعون : ليه
أنا : عشان اعرف افتح المقبرة
فرعون : تمام هكلمك ساحر من اقوي السحرة
أنا : تمام كده يجي بكرا بقي ها
فرعون : تمام
و بتكلم مع يوسف و صقر : كده تمام يا جدعان الدنيا حلوه و ظبطت ساحر جاي بكرا
الاتنين : تمام بكرا نتقابل بقي ف المكان ده و ابعتلنا اللوكيشن
أنا : اشطا بس مين هيحاسب ?
يوسف : نحاسب علي ايه لا مؤاخذه
أنا : علي الاكل ده كله
صقر : انت اللي عازمنا يا برنس حلاوة رجوعك
أنا : يا اندال طب يلا اخلعوا انتو هروح احاسب و اطلعلكو
الاتنين : تمام
و روحت علي الكاشير
أنا : كام الحساب
الكاشير : خلي علينا خالص يا فندم
أنا : حبيبي تسلم
الكاشير : الحساب ١٩ الف جنيه
أنا : تمام اتفضل الفيزا و خد ٢٠ و وزع الالف علي الرجاله
الكاشير : شكرا ليك يا فندم تشرفنا ف اي وقت
أنا : حبيبي تسلم
و طلعت خدت عربيتي وصلت يوسف و مشيت رجعت علي البيت و دخلت نمت و صحيت تاني يوم الساعه ٨ علي صوت حد بيخبط لاقيت واحد واقف قدامي و بيتكلم انجليزي هترجمو عربي
شخص : هل انت محمد
أنا : ايوه اساعدك بحاجه
شخص : لقد أرسلني أحد من الدارك ويب اليك
أنا : انت ساحر
شخص : نعم أنا اقوي ساحر ف العالم حاليا
أنا : طيب خش تعالي
و دخلت كلمت فرعون و هو قالي أن ده فعلا هو الساحر و دخلت عملت قهوه و سألته تشرب ايه مطلبش غير شوية مياه
أنا : اسمك ايه
الشخص : فولر
أنا : تمام يا فولر ممكن اسألك كذا سؤال
فولر : اكيد اسأل
أنا : هو الخادم بتاع المقبرة ده بيبقي قوي
فولر : علي حسب المقبرة بس فيه خدام كتير أقوياء
أنا : طب ينفع اخلي واحد منهم تحت طوعي
فولر : ممكن بنعمل حاجه عهد بينك و بينه
أنا : تمام أنا عايز خادم يكون قوي جدا منهم يبقي تحت ايدي
فولر : ثواني اسألك الخادم بتاعي
فولر و الخادم بتاعه من الجن
فولر : هل ينفع اعمل بينه و بين حد تاني عهد
الخادم : اكيد ينفع بس لازم هو يبقي قوي و يستحمل
فولر : هو باين عليه اقوي مني و يستحمل بص أنا عايز اقوي خادم انت تعرفه
الخادم اسمها مليكه : طيب هشوف و اقولك
فولر : سألت و طلع ينفع و هجبلك كمان خادم قوي جدا
أنا : تسلم يا فولر تعالي يلا نروح علي المقبرة
فولر : لا مش ينفع بالنهار لازم بليل
أنا : تمام نستني لحد بليل
أنا طلبت اكل من مطعم عقبال ما جه كان فولر بيكلم مليكة
فولر : ها عملتي ايه
مليكة : اقوي خادم موجود دلوقتي هو اللي انت رايحله برجلك
فولر : هو اللي بيحمي المقبرة
مليكة : اه
فولر : كويس اوي
مليكة : بس خلي بالك ده من اقوي الجن اللي موجودين
فولر : تمام متقلقيش بس هو مين بقي
مليكة : الملك شمهروش قاضي قضاة الجن
فولر : تمام
عندي كان الاكل جهز علي الطرابيزه و قاعدين بتاكل
فولر : أنا عرفتلك مين اقوي جن ممكن يخدمك بس ده صعب اوي
أنا : ليه و مين هو
فولر : الملك شمهروش قاضي قضاة الجن و ممكن تقدر تخليه يخدمك و هنعرف لما نروح المقبرة لانه هو اللي بيحمي المقبرة
أنا : تمام يا فولر خلص اكل و هننزل عشان نقابل بقية الناس اللي هتيجي معانا
فولر : مين اللي هييجي معانا
أنا : يوسف و صقر صحابي
فولر : تمام بس محدش هيدخل المقبرة غيرك حتي أنا مش هدخل
أنا : ليه
فولر : عشان انت اللي هتعرف تدخل
أنا : تمام
و نزلنا رحنا ليوسف و صقر و طلعنا علي مكان المقبرة
المقبرة كانت عبارة عن مغارة
اول ما وصلنا هناك و نزلنا من العربية
فولر : يلا يا محمد
أنا : ماشي استنونا هنا يا رجالة
اول ما وصلنا لقيت الساحر بدأ يشوف شغله و مفهمتش اي حاجه من اللي هو عملوا
و بعد شوية لقيت المغارة فتحت
فولر : أنا مينفعش أدخل ادخل انت
أنا : تمام
اول ما دخلت و ببص ورايا لقيت فولر بيبتسم بشر و المغارة قفلت عليا و انا جوا
قعدت انادي بصوت عالي جدا علي أن حد من اللي برا يسمع مفيش و طبعا جوه مكان زي ده مفيش اصلا نت أو شبكة و مكنتش عارف اعمل ايه ف اتمشيت شوية ف المغارة علي كشاف الموبيل و بعد شوية لقيت الفون فصل مع أن فيه شحن وصلته ب باور بانك بردو مفيش ف كملت مشي شوية ف الضلمه و فجأه حسيت نفسي بدوخ و أغم عليا
ف الحلم
شخص هيبه كبير ف السن : مرحبا بك يا محمد
أنا : انت مين و أنا فين
شخص : أنا اللي جيت عشانه
أنا : أنا جيت عشان المقبرة
شخص : و انا حامي المقبرة
أنا : انت الملك شمهروش
قال بصوت فيه فخر و كبرياء : أنا الملك شمهروش احكم الحكماء و قاضي قضاة الجن
(الملك شمهروش شكله شكل راجل كبير ف السن حكيم جدا تشوفه تديله ٩٠ سنه ١٧٠ سم ٦٥ك ابيضاني و عينه عسله تبص ف وشه تحس أن قدامك بحر علم)
أنا : عارفك بس أنا فين
الملك شمهروش : انت ف المغارة بس اغم عليك
انا : انت هتقتلني ولا ايه
الملك شمهروش : أنا لما لقيتكو قربتو من المقبرة انت و الساحر اللي كان معاك بعت لواحد من معاونيني يعرف انتو مين و قالي حياتك كلها انت و الساحر كمان و الساحر بتخدمه مليكه و البي قاله أنه يساعدك واحد انت تعرفه باسم فرعون و كان نيته أنه يفتحلك المقبرة بس فرعون مكنش يعرف أن فولر من رجالة هولاكو
أنا بغضب : هما عاوزين مني ايه مش كفاية بقي اللي حصلي بسببهم حراااام
الملك شمهروش : أنا مستعد اساعدك و اقولك ازاي تفتح المقبرة و ازاي نعمل عهد سوا
أنا : ايه شرطك طيب مفيش حاجه بتتعمل ببلاش
الملك شمهروش ابتسم : صح مفيش حاجه ببلاش بس شرطي سهل و هو انك تبقي مع الحق و متمشيش ف الشر ابدا
أنا : موافق بس مش عايز حد يعرف الموضوع ده حتي مليكة
الملك شمهروش : تمام اتفقنا و علمني كل حاجه محتاجها و قالي ازاي نعمل العهد و فوقت من الحلم و دخلت قعدت ادور لحد ما وصلت لحيطة كده زي الباب و قابلت الملك شمهروش و عملت اللي هو قالي عليه و فتحت المقبرة و عملنا العهد سوا و انا خدت تمثال عشان فرعون
أنا : ممكن اطلب منك طلب
الملك شمهروش : انت بتستأءن اؤمر علطول
أنا : عايزك تعلمني أساليب الدفاع القديمه و الهجوم كمان
الملك شمهروش : طيب بص اول ما تنام هجيلك ف الحلم اعلمك كل حاجه
أنا : تمام اتفقنا دلوقتي بقي عايز افتح المغاره
الملك شمهروش: امرك
و فتح المغارة و طلعت منها لقيت فولر واقف معاهم و اتفاجئ لما لقاني طلعت
أنا : ياعم المغارة الغريبة دي نشفت ريقي عقبال ما عرفت أخرج منها
فولر متوتر : اااايه جبت الحاجه
أنا : اه بس ملقتش غير تمثال
فولر : ازاي ده فيه جوه مقبرة المفروض
أنا : معرفش
و ركبنا العربية و طلعنا علي الطريق لقينا كمين و يوسف اللي كان سايق و اول ما وصلنا الكمين
الظابط : رخصك
يوسف : اتفضل يا باشا معاك يوسف ابن اللواء صلاح زكريا مخابرات
الظابط : اهلا يا يوسف
بطايقكو
طلعنا البطايق و فولر طلع جواز سفره
الظابط : انزلولي بقي من العربية عشان افتشها
يوسف : تفتش مين يابا انت كمان عمال اتكلم معاك عدل مش تخليني اعملها معاك
الظابط : اظبط كلامك يلا بدل ما اسجنك
يوسف : تسجني ههههههههه انت اللي جبته لنفسك ها يا محمد
أنا : ايه يا اخويا
يوسف : كلم السقا و قوله اللي بيحصل و محدش هيفتش العربية دي غير لما اخلص مكالمتي
أنا بكلم المشير محمود
المشير محمود : بقي كده يا واطي خدت مصلحتك من عندي و مبقتش تزورني
أنا : آسف يا سيادة المشير
المشير محمود : ها بقي قولي بترن ليه
أنا : موقفنا ف كمين و الظابط عايز يتفش العربية عافيه و انت فاهم بقي يعني ايه احنا نتفتش
السقا : انت هتهزر مين ده اللي يقدر يعمل كده انتو فين
أنا : احنا ف ****
السقا : دقيقه واحده و جايلك
بعد أقل من دقيقه
لقيت الظابط وصله مكالمه
الظابط : يا فندم ازاي يعني العربية دي لازم تتفتش
الشخص اللي بيكلمه : نفذ الأمر يا حضرة الظابط
الظابط من تحت ضرسه : امرك يا باشا
الشخص : هات يوسف أكلمه
الظابط : اتفضل يا يوسف بيه كلم وزير الداخليه
يوسف : أهلا يا سيادة الوزير عامل ايه
الوزير : كويس يا جو و انت
يوسف : الحمد *** يا باشا شكرا
الوزير : علي ايه ولا اي حاجه هو غلط لازم يتعاقب
عامة اعتذر للناس الي معاك كلهم علي اللي حصل
يوسف : محصلش حاجه يا فندم و اسفين أننا ازعجناك
و الظابط اداهم حاجتهم و سابهم يمشوا و راح مكلم الوزير تاني
الظابط : ايه اللي انت عملته ده يا عمي مشيتهم ليه
الوزير : عشان انت مش عارف ممكن يعملوا فينا فيه
الظابط: انت وزير الداخليه هيعملوا ايه يعني
الوزير : ممكن اتشال من منصبي
و كملوا كلامهم عندنا احنا و احنا راكبين العربية
يوسف : هو ازاي ده يحصل يعني أنا عمري ما وقفت في كمين
أنا : اتقل نوصل البيت
أول ما وصلنا البيت عندي لقيت البيت متكسر مكتوب علي الحيطه.......
يتبع...
الجزء العاشر و الاخير
روحت البيت لقيته متكسر و لقيت مكتوب علي الحيطه "لا تحاول العبث معنا آخر مرة قتلنا فيها زوجتك المره القادمه سنقتلك انت "
اول ما شوفت اللي مكتوب علي الحيطه اتعصبت جامد و بقيت بكسر فيه اكتر يوسف و صقر حاولوا يوقفوني بس أنا ضربتهم من شدة الغضب لحد ما حسيت اني دايخ و اغم عليا
الملك شمهروش : ايه ياعم انت هتموت نفسك و هتموت صحابك
أنا متعصب : هموتهم كلهم يا شمهروش مش هسيب حد من عائلتهم عايش
الملك شمهروش : طيب العائلة مالها العائلة ملهاش زنب هما المفروض يموتوا
أنا : عشان أنا مش عايز اربي أعداء علي الفاضي
الملك شمهروش : طيب هنشوف الحوار ده اهدي بقي انت هتصحي من النوم دلوقتي
انا : تمام
اول ما صحيت من النوم لقيت يوسف و صقر متعورين ف وشهم
أنا : هو ايه اللي حصل مين اللي عمل فيكو كده
يوسف : انت يابن الوسخه
أنا باستغراب : أنا ازاي
صقر : اول ما دخل الشقه و شوفت الرساله اللي مكتوبة اتعصبت و قعدت تكسر ف الشقه عشان مش تتعور حاولنا نوقفك و ده اللي حصل
أنا : لامؤاخذه يا رجاله نعوضهالكو ف اللي جاي?
يوسف : انت بتتريق يا روح امك
أنا : خلاص ياعم انا اسف المهم دلوقتي انتو معاكو جوازات سفر صح
يوسف و صقر : اه
أنا : اشطا عشان هنسافر
يوسف: هنروح فين
أنا : ايطاليا
صقر : شكل اللعبة هتقلب جد
أنا : هي لسه مش قلبت ده أنا هعيشهم ف جحيم
هو اللاب بتاعي فين
صقر : ف العربية
أنا : طب معلش يا صقر انزل هاته و انا و يوسف هنروق هنا شوية عشان نعرف نقعد نتكلم شوية
صقر : تمام
و نزل صقر يجيب اللاب و انا مسكت الفون كلمت مكان حلويات و عصائر و كده زي كافيه
طلبت ٣ وافل نوتيلا مع قطع موز(من مكان بيعمله صحي) و عصير مانجا بيور و برتقال بيور
صقر طلع و كانت العصائر و الحلويات جت
و قعدنا بقي نتكلم
صقر : ها هنعمل ايه بقي
أنا : الاول أنا جايب عربية لنفسي ف ايطاليا هكلم واحد يجيبلكو انتو كمان عربيتين عاوزين نوعهم ايه
صقر : بوجاتي ديفو
أنا : هدفعك تمنها عشان نبقي علي خير كده
صقر : مستخسر فيا ٦ مليون دولار يسطا
أنا : هو أنا بلاقيهم ف الشارع يا روح امك اخلص حول الفلوس
صقر : عيل استغلالي صحيح
أنا : و صورة لجواز سفرك عشان اطلع رخصتها
صقر : تمام
يوسف : و انا عايز بوجاتي بوليت
أنا : تمام بقولك يا صقر ما تاخد Rimac nevera
صقر : اللي انت شايفه يا اخويا
أنا : تمام هات اللاب
خدت اللاب و كلمت فرعون
أنا : يا فرعوووو
فرعون : ايه يا برو
أنا : جبت العربية ولا لسه
فرعون : لسه ليه
أنا : كويس عشان عايز اغيرها
فرعون : عايز ايه
أنا : عايز تلت عربيات
Rimac nevera
Bugatti bolide
Koenigsegg Jesko Absolut
فرعون : مش عايز دي في دي بالمره
أنا : هظبطك بقي اخلص
فرعون : خلصانه
أنا : و عاوزهم بكرا يا فرعون بكرا
فرعون : و دي اعملهالك ازاي دي
أنا : اتصرف بص انت كده كده معاك صورة جواز السفر بتاعي ما انت اللي عامله هبعتلك كمان اتنين عشان الرخص واحد باسم صقر و هياخد ال ريماك و واحد باسم يوسف و ده هياخد البوجاتي و انا هاخد الجيسكو
فرعون : تمام تمام هظبط الدنيا و اقولك
خلصت كلام مع فرعون و رجعنا نتكلم تاني
أنا : بصو بقي يا جدعان احنا محتاجين فلوس كتير انتو معاكو قد ايه
يوسف : معايا شوية ملايين ف بنك سويسرا
صقر : معايا بتاع ٤٠ مليون
أنا : أنا طلعت غلبان جنبكو
صقر : ليه معاك كام
أنا : بتاع ١٠ مليون بس
يوسف : يعني معاك اكتر من حسابي في سوسيرا.
أنا : حساب سويسرا بس يا خنزير ده انت معاك فلوس لو وقفت عليها توصل القمر
يوسف : احم ايه ياعم هتحسدني ولا ايه
صقر : مش وقته انت عايز الفلوس دي ليه
أنا : عشان تفشخ حد لازم تضره و دول عشان تضرهم لازم تبوظ شغلهم
صقر : يعني هتعمل ايه
أنا : هشتغل ف شغلهم ايا كان ايه هو سلاح مخدرات اثار عبيد اي حاجه
يوسف : انت بتهزر صح بس دي مش طريقتنا
أنا : طريقتنا موتت مراتي أنا هتصرف بدماغي بعد كده معايا ولا لا
يوسف : معاك اكيد
صقر : معاكو علي الموت يا اخواتي
أنا : كده اتفقنا عاوزين بقي حد بيفهم ف الحاجات دي
يوسف : أنا اعرف واحد ف السجن
أنا : طب بص خد صقر و روحوا ليه بكرا و انا هدور علي شوية معلومات
الاتنين : تمام
و خلعوا هما و فضلت أنا و ناديت علي الملك شمهروش و ظهرلي
أنا : يا شمهروش عايز كل المعلومات اللي تعرفها عن كل التجارة الشمال
الملك شمهروش : عاوز تعرف ليه احنا اتفقنا أنك مع الحق
أنا : الحق مش هييجي غير كده اسمع بس أنا عايز اعرف اكبر قدر معلومات انت عارفه
الملك شمهروش : كمية المعلومات اللي عندي انت مش تستحملها ف هديهالك علي كذا مره
و حط أيده علي دماغي و حسيت بوجع رهييييب لحد ما اغم عليا و هو فوقني و قعدنا نعمل كده لحد ما أنا مقدرتش و نمت صحيت تاني يوم مصدع من كمية المعلومات بس عرفت حاجات كتير هتفدني قدام و استنيت يوسف و صقر لحد ما وصلوا عندي و قعدنا نتكلم و يعرفوني عرفوا ايه من الراجل ده
بص بقي يا سيدي .
اول ما دخلناله زياره و سلمنا عليه و كده هو اسمه عمار الدهبي بيتاجر ف اي حاجه و كله حاجه محكوم عليه ٦٠٠ سنه سجن
الدهبي : ازيك يا يوسف ايه اللي فكرك بيا
يوسف : عايز منك مصلحة
الدهبي : يا واطي وانا اللي فاكر أنك جاي زيارة عموما انا رقبتي سداده اؤمر
يوسف : عايز اعرف كل الناس اللي كنت بتتاجر معاهم و بتتاجر معاهم ازاي
الدهبي : مش ينفع اقول اساميهم بس الطريقة سهله أنا واحد بيجي يبيعلي مثلا حتة اثار و انا اشوف التاجر اللي هيدفع اكتر حلال عليه و كده
يوسف : تمام قول اسم أكبر واحد اشتغلت معاه
الدهبي : مش هينفع
يوسف : ياعم أنجز
الدهبي : واحد اسمه هولاكو اشتغلت معاه ف الآثار و العبيد
يوسف : اشتغلت معاه ف ايه و امتي
فلاش باك صغير
الدهبي راح ل هولاكو يسلموا تمثالين و صفقة عبيد رايحة نيجيريا تحفر ف مناجم هناك
هولاكو : اهلا بك دهبي
الدهبي : ازيك يا برنس
هولاكو : هل وصلت الصفقة
الدهبي : وصلت نيجيريا من ساعتين و ادي التمثال
هولاكو : اممم تمثال قيِّم كم من مال تريد
الدهبي : مليار دولار
هولاكو : موافق قبل انتهاء النهار سيصلك المال علي حساب سويسرا
الدهبي : اتفقنا
و سابه و مشي بس حس أن فيه حاجه مش مظبوطه ازاي وافق علي السعر علطول التمثال فعلا قديم جدا و قيِّم بس مش للدرجة دي و اول ما رجع مصر اتمسك ف المطار و اتقبض عليه
عودة من الفلاش باك
يوسف : تمام اوي كده تسلم يا دهبي
الدهبي : لو عزت اي حاجه أنا موجود
يوسف : تسلم يا غالي
أنا : تمام اوي كده
أنا هتفق مع ناس علي صفقة اثار هروح اجيبها من المغارة
يوسف : حلو ده اهو نلم شوية فلوس
صقر : خلي بالك عشان دول ملهمش امان
أنا : عارف يا صحبي يلا بينا نطلع علي المغاره
و طلعت علي المغارة و خدت منهت خنجر و تمثالين و صورتهم عشان أوري الناس اللي هتشتري و قعدت حوالي اسبوع ادور علي حد يشتري لحد ما لقيت حد علي الدارك ويب اسمه الموت The death
الموت : أنا سأشتري منك الخنجر
أنا : هتدفع كام
الموت : كم تريد
أنا : انت عايز تشتري بكام
الموت : ١٠ مليون
أنا : شكرا مفيش حاجه للبيع
الموت : انتظر
أنا : عاوز ايه
الموت : فلنتفاوض
أنا : انت لو بتقول سعر خنجر لعبه هيبقي اغلي من كده
الموت : حسنا حسنا ٢٠٠ مليون
أنا : نص مليار
الموت : الخنجر لا يستحق كل هذا المبلغ
أنا : ده خنجر من مقبرة الاسكندر
الموت : سأدفع ٣٠٠ مليون
أنا : ٧٠٠ مليون
الموت : ٥٠٠
أنا : ٧٥٠
الموت : ٦٠٠
أنا : ٧٠٠ مليون و ده اخر كلام
الموت : اتفقنا
أنا : التسليم هيبقي ف ايطاليا بكرا
الموت : تمام اتفقنا
رنيت علي يوسف و صقر
صقر : ايه يا برنس هنسافر أمتي
أنا : طيارة بكرا
يوسف : خلصانه هجهز حاجتي
أنا : بس مش ينفع نسافر من غير ما نعمل حاجه
يوسف : مش فاهم عاوزنا نعمل ايه
أنا : أنا شقتي اتكسرت شوفولي مين اللي عمل كده قدامكو لحد المغرب اتفقنا
يوسف : تمام بعد العصر هيكون عندك
قفلت معاهم المكالمه و ناديت علي الملك شمهروش
الملك شمهروش : مش لازم كل ما تبقي عايز تتكلم معايا تناديني في حاجه اسمها تخاطر
أنا مستغرب : و دي اعملها ازاي
الملك شمهروش حط أيده علي دماغي تاني و حسيت بوجع بس عرفت ازاي اعمل تخاطر معاه و سألته مين اللي عمل كده
الملك شمهروش : استني اسأل
بعد أقل من دقيقه : بص ياعم اللي عمل كده واحد تبع هولاكو اسمه ميشيل و عايش ف (****) و موجود دلوقتي هناك
أنا : تسلم يا شمهروش مش عارف من غيرك كنت عملت ايه
الملك شمهروش : عد الجمايل بقي يا نجم
أنا : طب بكمالة الجمايل انت لسه معلمتنيش اساليب الدفاع و الهجوم القديمه
الملك شمهروش : طب استني لما تنام
أنا : لا اعمل زي ما عملت قبل كده
الملك شمهروش: طب خلي بالك دي اصعب من المره اللي فاتت و اول ما حط ايده علي دماغي حسيت اني بشوف الناس بتتدرب بطرق اول مره اشوفها و بعد حوالي تلت ساعات كنت خلصت
أنا : تسلم يا شمهروش
الملك شمهروش : يلا اخلع أنا
كلمت يوسف و صقر
أنا : هاا وصلت لايه
يوسف : معرفناش نوصله
أنا : طب تعالو علي اللوكيشن ده
صقر : خلصانه يلا بينا
و طلعنا علي المكان ده و لقيت راجل جسمه نص نص بس لو ضرب الحيطة يكسرها
دخلنا كسرت باب الشقه اللي هو قاعد فيها و مسكته كلته علقه يكفي أن الواد طالع ايديه الاتنين و رجليه الاتنين مكسورين
و بعد كده سبت الرجالة تكمل عليه و رميناه لاسد كان لسه صقر مشتريه جديد
كلمت فرعون
فرعون : اوعي تقول عايز خدمه
أنا : سبحانه انت مكشوف عنك ال****
فرعون : اخلص يا بيض عايز ايه
أنا : عايز رجالة و سلاح عشان عندي تسليم اول ما اوصل ايطاليا
فرعون : تسليم ايه و رجالة و سلاح ايه و اجبهم منين دول
أنا : بقولك ايه مش تستعبط أنا عارف انت مين كويس ف أنجزها
فرعون : أنا مين
أنا : لوكي لوسيانو رئيس المافيا الايطالي
فرعون اتفاجئ : انت عرفت منين
أنا : عيب عليك انا الحاوي
لوكي : ماشي ياعم الحاوي هخلصلك الدنيا لما توصل بس عد الجمايل
أنا : مردودة أن شاء **** و جايبلك تمثال معايا
لوكي : خلصانه
و اتفقنا أن بكرا هنركب طيارة ايطاليا
وصلنا المطار هناك و قبل ما نطلع منه غيرنا ف مكان ف المطار لبست طقم رايق كده بنطلون اسود و كوتشي اسود و تيشرت ابيض علي اسمي بالاسود El7awy لقيت التلت عربيات مستنيانا روحت سلمت علي لوكي و خدت منه المفاتيح و هو قالي هنروح نقعد عنده ف قولتله هنروح نلف لفه و هنيجي ابعتلي بس لوكيشن وركبنا و طلعنا سباق احنا التلاته و عايزك تتخيل يا صديقي شكل التلت عربيات عامل ازاي علي طريق واحد و طبعا أنا اللي سبقت عشان أنا فاجر ??
و احنا ماشين سوا علي الطريق لقيت عربية بوجاتي شيرون جايه ورانا فهديت اشوف مين و يارتني ما هديه شوفت واحده أقل ما يقال عنها ملاك برئ حاجه كده من وحي الخيال
الكلام باللغة الإيطالية
أنا بصفر : واو مين العسوله
هي : أنا صوفيا لوكي( الجمال الرباني اللي علي حق حته ١٧٠ سم ٧٧ ك كرفي مظبوط بيضا شعرها اسود و عينها بني شكلها زي الملاك تشوف تدوب ف جمالها )
أنا : بنت لوكي لوسيانو
صوفيا : بالظبط انت تعرفه
أنا : اسأليه بس عن الحاوي
صوفيا : الحاوي هههه مش ياعم الساحر
أنا : طب بقولك ايه ما تسيبك من الشيرون و تيجي معايا
صوفيا : طب ما تسيبك انت من الجيسكو و تيجي معايا
أنا : بس كده انا جاي اهو
ولا يا يوسف روح علي اللوكيشن أنت و صقر أنا هلف شوية و اجيلكو
يوسف : تمام
و قبل ما انزل من العربية ضغطت علي زرار كده مستخبي فتحلي زي خزنة أسلحة صغيره مكان الكرسي اللي جنبي سحبت منها طبنجة كده شكلها فخامه و جاكيت اسود جلد كنت واخده معايا و خاتم تنجستين و نزلت ركبت معاها
و طلعنا قعدنا ف بار
هي طلبت مشروب كحولي و انا طلبت عصير
صوفيا : انت اسمك الحقيقي ايه
أنا : محمد
صوفيا : انت تعرف ابويا منين بقي يا محمد
أنا : فيه بينا شغل
صوفيا : ده معناه انك عارف أنه من المافيا
أنا : اه عارف رئيس المافيا
صوفيا : حلو عشان مش حابه اخبي حاجه عليك
أنا : مش عايزه تخبي ليه بقي
صوفيا : أنا ... أنا معجبه بيك
أنا : و انا كمان اووي
صوفيا ابتسمت و بصت ف الأرض مكسوفه ( مش عارف انا بنت زعيم المافيا ولا بنت بتاع ورد مع احترامي طبعت لاي حد شغال مهما كانت شغلانته اهم حاجه بالحلال) : و طلبت مني نقوم نرقص و قمنا رقصنا شوية و رجعنا قعدنا و احنا بنتكلم اشتغلت ميوزك سلو
أنا : تسمحيلي بالرقصه دي
و قمنا نرقص سلو و احنا بنرقص لقيت ايد بتتحط علي كتفي بلف لقيت بونيه ف وشي و وقعت علي الارض بقوم ببص لقيت المكان كله بقي فاضي الناس طلعت تجري و لقيت فيه خمس دبابات واقفين منهم واحد ماسك صوفيا من دراعها أنا اتعصبت و قولت مبدهاش بقي و مسكت اللي ضربني بالبونيه ده رزعته بالرجل ف بطنه لقيت واحد تاني مكتفني و الواد قام راح ضاربني ف بطني بونيه و ف وشي بونيه صوفيا كانت بتصوت محماااااااااد
شخص : أنت مين يلا و مالك و مال صوفيا
أنا : و انت مال اللي جابتك
الواد اتعصب و بقي يضرب فيا بغباء لحد ما كان هيغمي عليا لقيت الملك شمهروش بيتخاطر معايا
الملك شمهروش: قوم يلا يا خول انت هتنخ من اول علقه ولا ايه
أنا : أنا لسه ضعيف
الملك شمهروش: لا انت مش ضعيف انت مش واثق ف نفسك قوم وريهم غضب الحاوي
أنا سمعت الكلمتين دول من هنا محستش بنفسي غير و انا منيم الاربعه مش قادرين يتحركوا
أنا : انت كويسه
صوفيا بتعيط : أنت اللي كويس أنت جسمك كله بيجيب ددمم و متعور جامد تعالي بسرعه نروح المستشفي
أنا : لا متقلقيش أنا كويس مين بس العيال دول
صوفيا : ده اندريك خطيبي سابقا
أنا : مين فيهم خطيبك
صوفيا : اللي كان بيكلمك ده
أنا روحتله شديته من هدومه قووووم يلاااا و طلعت الطبنجه
أنا: عليا الحرام من ديني لو جيت ناحية صوفيا تاني هفرغ خزنة المسدس ده ف دماغك
يلا يا صوفيا و طلعنا ركبنا عربيتها و طلبت منها توديني علي اللوكيشن اللي لوكي بعته و احنا ماشين جبنا شاش و قطن و بيتادين و أبرة خياطة جروح و لزق طبي و روحنا علي البيت
صقر و يوسف : ايه اللي عمل فيك كده يلا
أنا : ياعم مفيش خلاص اخوك يفوت ف الحديد المهم تعالي شوف الدنيا بتقول ايه
و انت يا صوفيا كلمي لوكي و قوليله يجي هنا
صوفيا: حاضر يا محمد ثواني و يبقي هنا
يوسف : مين ياض اللي عمل فيك كده ده فشخك
أنا : ياعم فشخ مين روح شوفهم محدش فيهم قادر يتحرك اساسا
صقر : يعني سبتهم عايشين
أنا : اه مش هقتلهم أنا
و احنا بنتكلم كان لوكي وصل
لوكي : ايه اللي حصل
أنا : خطيب صوفيا السابق جه عشان يعمل عليا نمرة
لوكي : انت تعرف أن الواد ده من رجالة هولاكو عشان كدة مش خليتهم يكملوا سوا
أنا متعصب : يارتني كنت قتلتهم يلا معلش دوره لسه مجاش
و احنا بنتكلم لقينا في ضرب نار كتير برا و انا كنت قاعد قدام الازاز بصيت ليوسف و هو بصلي و فهم قصدي و قبل ما نتحرك كنت خدت طلقة قناصة ف صدري ناحية الشمال .....
النهاية